Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX GURU 2682
Copyright (C) HIX
2002-06-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Iskolak cimjegyzeke (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: hibas mesek (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Re: Netware -Timesync gubancok (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Re: serial (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Re: Hasznalt nyomtato (mind)  5 sor     (cikkei)
9 News szerverek (mind)  5 sor     (cikkei)
10 hibas mesek (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Re: E l a d o konfigok (mind)  24 sor     (cikkei)
12 [TELEFON] Mobiltelefonos net + aksi (mind)  18 sor     (cikkei)
13 help needed - fotok szkennelese (mind)  4 sor     (cikkei)
14 Kampec videokartya - S3 Saveage4 !!! (mind)  31 sor     (cikkei)
15 Irfanview (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Re: nyomtatopatronok (mind)  35 sor     (cikkei)
17 Re: Melyiket valasszam? (mind)  33 sor     (cikkei)
18 [WINDOWS] re: szamla (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Re[2]: Ingyenesen hasznalhato HTML szerkeszto (mind)  39 sor     (cikkei)
20 mp3PRO-bol "sima" mp3 ??? (mind)  6 sor     (cikkei)
21 Re: Abit KG7 (mind)  26 sor     (cikkei)
22 Re: offtopic: pornofilmek (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Re: [DOS] DOS/USB (mind)  10 sor     (cikkei)
24 email titkositas (mind)  8 sor     (cikkei)
25 mar megint spam (mind)  12 sor     (cikkei)
26 [TELEFON] gyenge telefonvonal, modem (mind)  10 sor     (cikkei)
27 nem indul a gep - hilfe (mind)  18 sor     (cikkei)
28 Re2: Maxtor HDD eltunese (mind)  27 sor     (cikkei)
29 [WINDOWS] ATI Radeon 8500 TV out. (mind)  69 sor     (cikkei)
30 [LINUX] Video gondok linux alatt (mind)  22 sor     (cikkei)
31 Re: MUA ??? (mind)  7 sor     (cikkei)
32 [LINUX] re: linux oprendszer (Divx lassabb linuxon??) (mind)  11 sor     (cikkei)
33 [WINDOWS] Re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind)  23 sor     (cikkei)
34 Biciklis terkep osszerakva! (mind)  15 sor     (cikkei)
35 [TELEFON] MATAV ISDN KOVETKEZMENYEK NELKULI FELMONDASA (mind)  23 sor     (cikkei)
36 15,- (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Re: Ingyenesen hasznalhato HTML szerkeszto (mind)  10 sor     (cikkei)
38 [DOS] re: SCANREG (mind)  35 sor     (cikkei)
39 [DOS] re. DOS/USB (mind)  18 sor     (cikkei)
40 re: hibas mesek (mind)  34 sor     (cikkei)
41 re: adsl pcmcia cd (mind)  31 sor     (cikkei)
42 [HIRDETES] Elado konfigok (mind)  12 sor     (cikkei)
43 [HIRDETES] Elado 17" monitor (mind)  4 sor     (cikkei)

+ - Iskolak cimjegyzeke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Tudna nekem valaki tanacsot adni, hogy hol lehet megszerezni az osszes
altalanos, kozep- es foiskola cimjegyzeket az Interneten?
Elsosorban az e-mail cimek erdekelnenek.

Baranyai Zsolt
+ - Re: hibas mesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Helloo' nagytudomanyu GURUk!
>Ismet feliratkoztam mert a gepem csodakat muvel :-)
>ABIT BX133-RAID ATA/100, CELERON 600,
>Quantum FireballP ATA/100, Sony CD-ROM CDU701,
>CTX PR500 monitor, Diamond Viper II videokartya,
>a hangkartya Soundblaster Pro

>---> 6.tipp:alaplapcsre-- majd ha lesz ra zsozso :-((((
>Vajon biztos, hogy az alaplap a hibas ezekert a valtozatos
>hibakert?????
>Udv. go'be'

Hali!

Szerintem eleg egyertelmu, hogy nem a geped a hibas. Tippek: foldeles,
foldhurok, halozati feszultseg-ingadozas, tul kis feszultseg a konnektorban.

Udv,
Tantos Andras
+ - Re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A subj. beli kovetelmenynek tokeletesen megfelel es
nagyon jo kliens az AK-Mail

 peritus                          mailto:
+ - Re: Netware -Timesync gubancok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #2680-es HIX GURU-ben "" targyu levelben volt:

> kivel tudnek konzultalni Szerver beallitasok ugyeben?

0. Rencergazda :)
1. Doksi
2. NetWare listak (3 magyarrol tudok)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

Udvozletem!

A #2680-es HIX GURU-ben "serial" targyu levelben volt:

> Van valakinek esetleg a Palmra valo eudorahoz serialja? Koszi!

Bocs, de ez nem warez lista...! (Nem maradt le a szmajli --
komoly!!! Ez a lista evek ota uzemel, nem kene ilyen
szarakodassal tonkreteni!)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

Udvozletem!

A #2680-es HIX GURU-ben "" targyu levelben volt:

> 1 telepitessel 5 email cimet generalhatsz, mindegyik jelszoval
> vedett, a leveleket kodolva tarolja

Errol a kodolasrol tudnal valamit mondani? Nem kotozkodi akarok,
de a legrosszabb biztonsag az a'l-biztonsag... (Baj, ha ugy hisszuk
[mert a program help azt mondja], hogy kodolja a leveleket, pedig
nem is... A kodolasjoz kulcsok tartoznak, niytas, hitelesites, stb...
Van ott ilyen? Lasd meg: PGP) TIA

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
+ - Re: re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dorozsmai Karoly  > 2002.06.20. 10:13:29 +2h-kor írta
:

> [...]
> [mert a program help azt mondja], hogy kodolja a leveleket, pedig
> nem is... A kodolasjoz kulcsok tartoznak, niytas, hitelesites, stb...

az alabbi levelreszlet a HIX KONYHA-bol valo
---------------
}Dĺc´Ł ę_Ł 5´Ł /´Ł ť°~C+Řa靯0 Ä·y »¨| -§y]´Úe čŢdŚ¦d ´´iYŤ˘
a ÇŁ X´ź m´Ť e´Ob´Ł g´Ł c´Ł c´bˇť ë c´Ł c´úJ âŘh ¤ž,
ġ â¦a
---------------
biztosan visszafejtheto ez is, mint barmi mas, de jo olvasast addig is :))))

Tamas
+ - Re: Hasznalt nyomtato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem is hpIII laserjet kell aminek jó az elektronikája
(enyémnek az kipusztult de meg szeretném javítani)
segíts

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ip103-231.ktv.tiszanet.hu)
+ - News szerverek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All!

Szabadon hasznalhato news szervereket keresek. Ha tudsz ilyent legyszi ird
meg a cimet!
Kosz!
+ - hibas mesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Felado :   GURU #2681

>Ismet feliratkoztam mert a gepem csodakat muvel :-)

Megtiszteltetes ....

>[....]

Csak talalgatok: a halozati feszultseggel/foldelessel minden rendben van?
+ - Re: E l a d o konfigok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, Jun 19, 2002 at 07:23:19AM +0000,  wrote:

> Ez itt ezt jelenti, hogy a 300A-s Celeront fehuztad 450-ig,
> es gond nelkul mukodik? Hogyan?

100MHz FSB
az 'A' sorozat legendasan huzhato volt

--
Karoly CZOVEK >
Rendszerkisgazda, webmaster

Sziasztok!

Szereztem egy regi laptopot es szeretnek mobiltelefonnal emailezni rajta.
Az os win95osr2 van soros/parhuzamos port es egy pcmcia bovitohely.
A telefon Ericsson A2618 es Pannon praktikum kartya van hozza. A kerdeseim:

  - megoldhato-e egyaltalan?
  - milyen kabel kell az osszekoteshez?
  - kell valamit a szolgaltatoval is inteznem vagy a telefon egy
    modemkent viselkedik?

A masik kerdesem az lenne, hogy tud-e valaki egy akku szakuzletet. A fenti
laptop aksija teljesen doglott es ilyen tipusut mar nem lehet kapni.
14.4v/2000mAh kene. Gondoltam ra, hogy 12 ceruzaakkubol osszerakom csak
szeretnem tudni, hogy van-e olcsobb megoldas.

Elore is kosz,
Panga
+ - help needed - fotok szkennelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Segítene vki szkennelésben?
Kb. 30-40 9x13-as kép, jellege miatt nyilvános helyre nem vinném, bár nem durva
.
Zoli
+ - Kampec videokartya - S3 Saveage4 !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy oriasi problemam. Pontosabban nem az enyem, de nalam tortent.

Adott egy ismerosom gepe. Szol hogy rossz a cd-rom. Mondom hozza el.
Elhozta.... Valoban a Sony 48*-os 1.5 eves cd-romja bekakalt.
Eloszor kiprobaltam az o gepevel: rossz. Kivettem a drive-ot, beraktam
az enyembe ott is rossz. Kozoltem a jo hirt...

Na ezutan kovetkezett a megjobb hir. Miutan visszaraktam a gepebe a
cd-t azzal hogy vegyen egy ujat..., meg azert megneztem hogy minden
ok-e. Hat nem volt, ugyanis az bios 1 hosszu,3 roviddel sipszoval
tudatta hogy szerinte annyi a videokartya memorianak.
Es valoban, azota 3 gepben is megneztem a kartyat, sehol sem ment.

Legalabb 100 gepet osszeraktam mar eletemben, de meg ilyen igy nem
jartam.

_Szerintetek mi lehetett a problema ill. mi a problema?_ Esetleg
hozott-e mar valaki vissza az eletbe ilyen tunettel rendelkezo
kartyat.
Szoval lattam mar halott videokartyat, de a "kezem alatt" meg nem
ment tonkre egy sem. Ezert erdekel a dolog ennyire.
(A videokartyahoz hozza sem nyultam a szereles kozben...,elotte ment
utanna nem.)

Elore is skoszi ha valaki erot vesz magan, es ir egy par sort.

Udv:
        Tony              mailto:
+ - Irfanview (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Irfanview 3.7 van fenn a gepemen (NT4), es szeretnem, ha a kulonbozo
fajltipusokhoz tartozo ikonok kulonbozoek legyenek (megszoktam az ACDSee-nel).
Van ugyan egy plugin (icons.dll), amelyik ezt meg is teszi, de az ikonok nem
jol jelennek meg.
A kis ikonok majdnem jok, csak mintha balra lennenek shiftelve nahany pixellel,

a nagyok pedig teljes zaza.
Van itt egy Easy Icons progi, amivel beleneztem a dll-be, és ott is ilyen,
viszont a sajat editoraval (Icon Easel) jonak latszik.
A neten tobb helyen megneztem, mindenhol ugyanez a dll van fenn.
Kerdes: hasznalja valaki ezt a plugint? Ha igen nala jol mukodik?
Vagy valami elteres van az ikonok formatumaban? Javithato?

G.Laci

---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: nyomtatopatronok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> [...]
 >Temakor: nyomtatopatronok ( 13 sor )
 >Idopont: Mon Jun 17 09:53:31 CEST 2002 GURU #2679
 >- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 >
 >Szervusztok Gurusok !
 >
 >Nyomtatoba valo patronokrol kerek informaciot, valamiert mindketto
 >egyszerre fogyott ki a Lexmark Z31 nyomtatobol.
 >12A1980 es 12A1970 van benne, de a koruti boltokban nem ismerik.
 >Valaki ismeri a helyettesito patront, vagy utantoltesi lehetoseget?
 >
 >Emellett nem ertem, hogy miert egyszerre fogy ki a szines es
 >a fekete szinu patron - ezek szerint vegyesen hasznalja a nyomtato?

Hello!

Nem akarom minositeni a boltokat, de ha ilyen alapveto dologrol nem
tudnak.............
Lexmarkban nincs helyettesito patron. Csak az eredeti jo.
Utangyartottrol nincsenek infoim.
Utantolto letezik hozza:
INKTEC gyartmany 12A1970  3600,-Ft     12A1980  4500,-Ft
Az eredetiek pedig 11000,-Ft ill 13000,-Ft korul vannak.
Lehet, hogy olcsobb egy uj nyomtato?

Bye:
             Josi
+ - Re: Melyiket valasszam? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Melyiket valasszam? ( 17 sor )
>Idopont: Wed Jun 19 16:23:51 CEST 2002 GURU #2681
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sziasztok Guruk!
>
>17 colos monitort akarok venni, de nem tudom, hogy melyiket.
>Szoval van egy
>- Daewoo 719B képponttávolsag 0.28, es 3 ev teljes koru
>garncia
>- Samsung SyncMaster 753S kepponttavolsag 0.25 es csak 1 ev
>teljeskoru garancia van ra.
>- LG StudioWorks 700S 3 ev teljes koru garancia, de semmi
> [...]
Hi!

Nem tudom ki arulja igy, de a Samsung monitorokra is 3 ev teljeskoru
garancia van.
Tudom mert mi is forgalmazunk ilyeneket. Sot  most volt egy akcio, hogy
barmilyen
/akar uzemkeptelen/ de ep kepcsovu monitort 4000+Afa aron beszamitanak a
monitorba.
A 753S tipusbol 2 fajta van, az egyik csak az MPRII-t ismeri, a masik
viszont TCO99.
Az arkulonbseg kb 4000 Ft..
Az LG-rol itthon csak ennyi infom van itthon:
LG700S 17" , 0,27mm, OSD

Bye:            Josi
+ - [WINDOWS] re: szamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali,

latom sikerult nagy kavarodast okoznom a szamlas kerdesemmel :)
- a szamla kinezeset semilyen torveny nem irja elo
- nem szamlazo programot keresek
- lehet (boltban) venni A4es allo elore sorszamozott  szamlalapot,
  amit olyan modszerrel toltesz, ahogy akarod
- ehhez kersek egy excel sablont, mert jelenleg word sablonom van,
   de ez nem tud szamolni   - tehat kezzel kell szamolni, igy elofordul,
   hogy elszamolom
- a bolti 10-15eft-s szamlazo programok meg felejthetoek :(
de azert volt aki rajott, mit is szeretnek

udv,Gyafi
+ - Re[2]: Ingyenesen hasznalhato HTML szerkeszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> [...]
>irni) akkor miert alkotsz rola velemenyt? Notepaddal weboldalt csinalni- ez
>kb. olyan, mintha azt mondod egy asztalosnak, hogy ha igazan jo szakember
>akar lenni, akkor eloszor mindent kezi szerzamokkal faragjon, mert csak igy
>fogja megismerni a fa't (esetunkben a kodot).Ebben van ugyan nemi igazsag,
>de a dolgok megsem egeszen igy mukodnek a gyakorlatban...
>SZVSZ igenis erdemes egy _JO'_ WYSWYG editorral kezdeni (melegen ajanlom a
>Macromedia Dreamweaver probaverziojat), es kozben tanulmanyozni a kodot, no
>es persze elmeletben megtanulni a HTML-szintaxist.

Azt hiszem felreertetted Kareszt. En ugy ertettem, amit irt, hogy pl a Dreamwea
ver-rol nem tud velemenyt mondani, mert nem ismeri es eppen ezert nem is akarja
 egy kalap ala venni a Frontpage-zsel es a Composer-rel.

>Aztan mi lenne az a 'sok minden mas'? Jo,jo, mar hallom is: kell egy
>kepszerkesztoprogi. Es meg? FTP program be van epitve egy valamirevalo
>HTML-szerkesztobe, (no nem a NOTEPAD-ra gondoltam...):-) CSS-t ugye tenyleg
>meg lehet irni "kezzel", akar Notepaddal is( bar ehhez is van WYSWYG editor,
>nem is rossz) a flash pedig mar mas teszta, annak mar nem sok koze van a
>dologhoz.

Igen, pl kepszerkeszto, css-szerkeszto. Ez mar helybol 3-fele program az egy he
lyett.

>Hat roviden ennyit szerettem volna hozzatenni, es termeszetesen ez csak az
>en velemenyem, nem a szintiszta igazsag.:-))

Ugy gondolom, kicsit tulsagosan indulatosan reagaltal.

mikellos

HIXEditor 1.15beta8
+ - mp3PRO-bol "sima" mp3 ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

mp3PRO kodolt zenet milyen programmal lehet atalakitani normal mp3-ra???
WinME alatt kellene megoldani...

GErgo
+ - Re: Abit KG7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Nem mindegy, hogy melyik venticsatlakozora kotod a prociventit.
Ugyanis a prociventi fordulatszamat figyeli, es ha az leall (vagy
nincs azon a csatin venti) akkor azonnal lekapcsolja a tapot, az
AMD procik elfustoleset megakadalyozando. En is beleszaladtam
ebbe a gepem osszerakasanal.
Az en tapom is 235W-os es megy AthlonXP-vel.

Udv: BanJani

-----------------------------------
Vettem egy Abit KG7-es alaplapot egy 1000-es Duron procival. Bepakoltam a
szamitogep hazba, az osszes vezerlo kartyaval, rammal, vinyokkal, szoval
mindennel. Aramra rakapcsoltam, indulna a gep es ekkor... Egy rovid
csippantas, es a gep magatol kikapcsolt. Proba ujra az inditassal ugyanaz az
a gond. Lehuzogattam a "felesleges" dolgokat, amivel meg mukodtetheto a gep,
de ugyanazt az eredmenyt kaptam.
Egyik ismerosom azt mondta, hogy az a gond, hogy a tapom csak 230wattos, es
300wattossal elvileg mukodnie kellene. Esetleg tudja valaki, hogy mi lehet a
gond? Azota a cuccokat, amiket vasaroltam visszavittem (garancia rulez), es
azt mondtak, ha azok nem jok, akkor cserelik oket. Ha valakinek van otlete,
vagy volt hasonlo gondja, akkor azt megoszthatna velem.

RaveAir
-----------------------------------
+ - Re: offtopic: pornofilmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX GURU #2681, :
>Seventeen - Lusty Teens 3 - (XXX Teen Porn) DivX DVDRip.avi
>A fenti cimek kozt nincs illegalis film, vagyis fiatalkoruakkal keszult

Seventeen. 17. Melyik europai orszagban nagykoruak a 17 evesek?
Amugy meg igazan kuldhetted volna hirdeteskent.
--
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8+1;]-

HIX GURU #2681, :
>Tud-e valamelyikotok olyan szoftverrol, amelyikkel kopasz DOS alol (tehat
>nem Windows DOS prompt) elerheto egy USB-s nyomtato?

En most kaptam egy USB/soros atalakito kabelt, mukodik is a dolog, tehat ha
az USB-n nem is, de elkepzelheto, hogy soros porton kommunikalj vele.
Elvileg. Ha kell a bekotes, kimerem az atalakitot.
--
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8+1;]-

Valaki keresett ilyesmit. A freeware-newsbol:

FreeEncrypt for Outlook v1.00 - 386 KB
OS: Win 95/98/Me/NT/2000/XP
http://www.encryptgenie.com/download/FreeEncrypt4Outlook.exe
--
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8+1;]-

Bocs hogy mar megint beidezek egy ilyet...

> Your email address was obtained from a purchased list, Reference #

Penzert vettek az email cimemet.
CC-ben[!] meg volt vagy harminc masik, hunter@... email cim.

USA-ban nincs ez ellen torveny?
--
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8+1;]-

Sziasztok!

Volt tema korabban tobbszor is, hogy gyenge minosegu telefonvonalon erdemes
lelassitani az 56k-s modemet 33.6k-ra.
Nem talalom az archivumban, hogy hogy kell ezt csinalni. Segitene valaki?
Win98 alatt kene.
--
EIK && Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8+1;]-

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom. Vettem egy uj procit. Remekul mukodik, de: neha
amikor bekapcsolom a gepet, nem indul el, csak sipol, mintha a proci
homerseklete elert volna egy kritikus hatart. Ha kikapcsolom,es ujra
be utana, akkor neha megint sipol, aztan harmadikra eddig mindig
elindult. En a tapra gyanakszom. 230W, lehet, hogy emiatt nem tud
elindulni neha (tul kicsi a tap)? Ami a gepben van:
Asus Tusl2-c, Intel Tualatin 1200, Quantum 20 G vinyo, CDROM, CDRW,
floppy, Geforce2MX400, hangkartya, halokartyak.

Ha egyszer elindul, akkor stabilan megy tobb napon keresztul is.

Koszonom: Gergo

--
Windisch Gergely -  - ICQ:16688379
"Mar 150 konyvem van, de nincs konyvespolcom. Azt senki nem ad kolcson."

Szia!

>  Konnektor feszultsege, a tap altal leadott feszulseg...
>  (most szedtem szet egy szeszejeskedo gepet, hat a tapja
>  12 V helyett csak 8-ad...) szoval, lehet, hogy nem eleg
>  a HDD-nek a nafta. (Eleg izmos a tapod?)
A tap elmeletileg 300 W-os, hogy mennyit is ad le, azt most
sajnos nincs lehetosegem megmeretni. Meg az volt, hogy a
tapkabel, ami ment a HDD-hez, az meg adott aramot 2 db.
ventillatornak is, es gondolva, hogy esetleg ezek elszippantjak
a HDD elol az aramot, atkottem oket a CD-k kabalere. Majd
nehany nap alatt kiderul, hogy ez mennyire segitett.
Amugy a tap elegge kiesik, mert regebb masik hazat hasznaltam,
mas 300 W-os tappal, es ott is elofordult a jelenseg. Vagy ennyire
pechem lenne ? :)

>  De a HDD is lehet hibas,  a MAXTOR diagnosztikai programja
>  mit allapitott meg?
Tegnap sikerult letoltsem a progit, le is futtattam az elso ket tesztet
(a 90 masodpercest es az advanced-et, ha jol emlekszem), de semmi
hibat nem eszlelt, csak gratulalt, hogy minden OK.

Kosz a valasszert

Rooka
+ - [WINDOWS] ATI Radeon 8500 TV out. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Az ugy volt, hogy a M*stral nevezetu rendkivul advanced (?) cegnel
vasaroltam egy %subj% kartyat. Vagy 2 hettel azutan vegre lett egy kis
idom, hogy kiprobaljam az ATI egekig magasztalt TV kimenetet. Es akkor
ert az elso csalodas: NTSC a draga.
Aztan az elado ceg honlapjan a kovetkezoket olvastam:

"Az utobbi idoben meglehetosen nepszeruek az Ati 7500 és 8500
videokartyak TV kimenetes valtozatai. A dolog szepseghibaja, hogy az
orszagban kaphato kartyak TV kimenete - nagy reszben - NTSC szabvanyu,
melyet europaban sajnos nem hasznalhatunk. Ahhoz, hogy a kepet a TV-n
is elvezhessuk, PAL szabvanyura kell allitanunk a kartya kimenetet,
melyet szervizunk egy BIOS frissites segitsegevel elvegez, hogyha
igeny merul fel ra."

Felhivtam oket, es mindezt meg is erositettek. En nem kerdeztem, ok
meg nem mondtak, hogy ez penzbe kerulne, szamomra trivialis volt, hogy
- mivel A kartya NTSC voltarol nem tajekoztattak vasarlaskor, ez sem a
szamlan, sem mashol nem szerepel, illetve megis, a dobozra a gyarto
altal ragasztott cimken, kb. 3 pontos betukkel - ingyenes.
Igy aztan elballagtam a szervizbe. Ott aztan kozoltek, hogy
megcsinaljak, 2500 forintert. En azt mondtam, hogy nem vagyok hajlando
ezert fizetni, hiszen nem tajekoztattak arrol, hogy NTSC-s a kartya,
mashol, ugyanennyi penzert (vagy kevesebbert) PAL-ost kapok.
A szervizvezeto-helyettes ellenervei a kovetkezok voltak:

- A kartya igy is mukodik.
- Az uj TV keszulekek mind tudjak az NTSC-t.
- Nem tiltja torveny, hogy NTSC-s kartyat forgalmazzanak.
- Ok sem tudjak, hogy a szallitmany milyen normas. (Ennek ellentmond a
rajta levo kis matrica, meg aztan, ki is lehet probalni, ha mar ugyis
felbontanak minden dobozt.)
- A vasarlastol szamitott 3 nap letelt, hogy jovok en ahhoz, hogy a
penzemet koveteljem vissza.
- Hiaba megyek a fogyasztovedelemhez, mert 1reszt cegnevre vettem a
kartyat, masreszt a bevizsgalas koltsege min. 10e HUF, es amugy is az
derulne ki, hogy ok nem hibasok.

Ilyen hozzaallassal nehez vitaba szallni, igy aztan otthagytam oket.
Otthon kis keresgeles utan letoltottem a
http://www.radeon2.ru/bios/bios_flashrom.zip
es
http://www.radeon2.ru/bios/8500_pal.zip
Fileokat. Kibontottam oket a c:\ati konyvtarba, betoltam egy
bootlemezt, (shift + F5),
c:
cd ati
flashrom -s 0 old_bios.rom  <- elmenti a jelenlegi biost
flashrom -p 0 8500.rom r <- beirja az uj bios es ujrainditja a
rendszert.

Azota van kep a "korszerutlen" tv-men is. :-)
1ebkent tenyleg siraly cucc ez a Radeon, a TV kep is gyonyoru, a
monitore is, az ELSA Gladiac GTS (nVidia GeForce 2) sem volt piskota,
de ez annal is szebb. Eddig foleg nVidias kartyaim voltak, es azt
gondoltam, hogy az ATI tulajok csak ugy fikazzak a GF-eseket mint
Quakesek az Unrealosokat, de be kellett ismernem, hogy itt kicsit
tobbrol van szo. Es a 3D is igencsak meggyozo, a 3DMark 2001 6949
pontott adott TUSL2-C  Tualatin konfigban (minden
alapbeallitason, nulla tuning 1elore). De ezek csak szamok,
alkalmazasokban (jatek) erosen lehet zongorazni a kulonbseget mondjuk
egy  kepest is.
This is all - mondana a francia, ha tudna angolul, nem kommentalom
sajat tortenetemet, pedig komoly viharok dulnak bennem :-) :-(((

Byte,

    Döme
+ - [LINUX] Video gondok linux alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kb. egy honapja raktam fel a gepemre a SuSE Linux 7.3-at. (Ehhez jutottam
hozza)
Ket fo problemam van vele:
1. Ezt mar irtam, de nem kaptam semmilyen valaszt: hogyan lehetne az Asus
V6600 videokartya bemenetere erkezo jelet a kepernyore kirakni, azaz hogy
tudnek tv nezni linux alatt, ha a kartyamon van video in, de tuner nincs -
az a videomagnom - es a linux nem ismeri fel tv kartyakent.
2. Nemreg feltelepitettem az Mplayert, ami gyonyoruen jatsza le a divx-eket,
de csak karakteres feluletrol megy rendesen, ha KDE alatti konzolrol
inditom, elindul ugyan, de ket kepet rak egymas melle, es a szinek teljesen
elcsusznak. (Mint egy Andy Warhall festmenyen). Ha rendesen fut, akkor szep
a kepe, de nem tudom a filmeket fullscreenbe kitenni, azt irja az osszes
filmemre:
"Sorry, postprocessing not aviable"
Probalkoztam mas lejatszokkal is (Aktion, aviplay, xine, xtheatre, stb) de
egyik se jatsza le a divxeket, pedig felraktam az 5-os divix kodeket.

Orszagomat es fele lanyomat kapja, aki megsegit nehez helyzetemben.

Kiss Peter
+ - Re: MUA ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat, Friczy, Jafrall es Abli. Hiaba no, mindig tanulok
valamit... ; )

bye,
Bagyi
+ - [LINUX] re: linux oprendszer (Divx lassabb linuxon??) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 >www.mplayerhq.hu Legjobb, legszebb, legkezreallobb, leg leg
 >medialejatszo,
 >nem csak linuxos viszonyban, hanem talan mindenestul.
 >Egyszoval: _NEM_ lassabb a divx lejatszas linux alatt, sot.

+ teljesen Magyar nyelvu (mivel magyarok fejlesztik), es 100% free.

bye,
Bagyi
+ - [WINDOWS] Re: e-mailt kodolva tarolo e-mail-kliens (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002.06.20._ +0000, you wrote:
>Latom senki sem irta a ScramDisk-et es tarsait, ez (a masik hasonlo
>program talan a PGPDEsktop vagy ilyesmi)

PGPDisk a neve

Freeware, www.scramdisk.clara.net volt valamikor meg 1 eve a cime.

 >csinalsz egy ilyen titkositott "particiot" (ha jol tudom Windows
 >terminologia nem ismeri a loopback device kifejezest), es megmondod a
 >MUA-dnak hogy oda pakolja a leveleket, ez szerintem nagyon elegans
 >megoldas

Akkor mar az a legjobb, ha a teljes emil programot egy ilyen tikositott,
virtualis meghajtora telepited. Mas kerdes, hogy szerintem kicsit maceras
minden inditaskor mountolni a virtualis fajt es utana, ha otthagyod a geped
akkor lecsatolni, vagy leallitani a gepet...

udv. Tamas
+ - Biciklis terkep osszerakva! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Nagyerdemu!

Ugy egy hete kertem keposszerakasra vallakozokat (bp-i bicikliterkep). Tobben i
s voltak oly rendesek, hogy segitettek.
Anno irtam, hogy ha elkeszul szivesen kozkincse teszem.
Nos ha valakit erdekel az irjon es elkuldom (bar talan igaza van Torok I-nek, h
ogy 7-800 Ft-ert lehet venni es akkor minek, de ha mar elinditottam ezt akkor l
e is zarom).
A formatum JPG a meret 2-tol 4 MB-ig terjed (mint irtam tobben is osszeraktak).
Az osszerakott terkep hianyossagaiert sajnos a scannelo a felelos (en), de majd
 a legkozelebbi jobban fog sikerulni.
Elso probalkozasnak elmegy.

udv
Zs
+ - [TELEFON] MATAV ISDN KOVETKEZMENYEK NELKULI FELMONDASA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs a nagybetukert gondolom, sokakat erint, s nem olvastam meg itt
rola:

a telefonszamlaval jott Hirmondobol reszlet/nem szo szerint/:
akik 2002.apr. 30 elott kotottek, hatarozott ideju LAKOSSAGI ISDN2
szerzodest es vonalukon a jul1. megszuno kezdvezmenyek kihasznalasaval
interneteztek, azoknak jul1 es aug1 kozott a matav a hatarozott ideju
ISDN2 szerzodesben vallalt kotelezettsegek aloli felmentes
lehetoseget. Fel lehet mondani, vissza lehet terni az egy vonalat
biztosito hatarozatlan ideju /korabbi/ szerzodeshez.

Tovabbi kerdesekkel a 1212-t kerik kerdezni, vagy elolvasni a szamla
melle kapott kis papirt :))) Erdemes, van benne par pozitivum is. Ugy
latom, megszorongatta a Vivendi a mammutot :)))

Minden jot, Vili
--
Kertesz Vilmos
Macasoft Bt.

> Felreertes ne essen, senkitol nem sajnalom a penzt. Csak kivancsi
> vagyok. /Meg most vettem cserep alatetet, 15 Ft-ba kerult,
> elgondolkodtam, hogy mennyi haszna lehet a viragboltnak ezen... Szoval
> en olyan 50-100 Ft-ra taksaltam az arat, s meglepodtem elegge...

Alapveto dolgot tanultam meg egy oreg ezereve (meg a haboru elott is)
kereskedo oreg zsido baratomtol: sok kis haszon jobb, mint egy nagy haszon.

Ha cserep alatet draga lenne, akkor meggondolnad, hogy csak egyet
veszek, mert most egy kell, de ha olcso akkor lecsereled esetleg az
osszeset. Mi pld. minden evben tavasszal a fele-haromnegyede mua.
viragcserepet kicsereljuk ujra es nem a regit mosogatjuk.

Ezt kellene sok kereskedonek megtanulnia...

--
Best regards,
 Laci                          mailto:

Nem ingyenes es nemet az alabbi szerkeszto program:
IXLA Web Easy 1.4 es a Computer panorama ehavi szamaban jelnet meg a
teljes verzioja.

Ugy elso nekifutasra nekem tetszeni fog, bar meg nem cserelem le a
kedvenc 1stPage-omat.

--
Best regards,
 Laci                          mailto:

> [...]
>Temakor: [DOS] SCANREG ( 9 sor )
>Idopont: Wed Jun 19 16:24:44 CEST 2002 GURU #2681
>
>Tud valaki olyasmit, amivel egy W2000-et vissza lehet allitani ket-harom
>nappal elobbi rendszerallapotra (nem az utolso helyes hardwer allapotra
>gondoltam). A W98 alatt volt egy progi scanreg volt a neve, amit dos
>uzemmodbol inditva kitudtam valasztani, hogy melyik registry allitsa
vissza.
>Ez azert volt jo mert, ha nagyon elhuzta valami a rendszert par nap
kesessel
>is vissza lehetett allitani az elozo jo rendszert. Van valami ötlet??

A telepiteskor is keszulo biztonsagi lemez, vagy mi a fenenek
hivjak, tartalmazza az akkori Registry-t is. Ezt a lemezt egyebkent
barmikor ujra meg lehet csinalni, es frissiteni is lehet.
(WINNT-ben egeszen addig, amig a Registry rafer a lemezre :)))
Egyebkent mielott a flopira masolna a dolgokat, azt a
"C:\WINNT\repair" mappaba helyezi, tehat ott is megvan az "elozo"
allapot. WINNT-ben a lemezt visszaolvasni a telepitojevel lehet.
Sajnos nem tud (nekem sikerult) mashonnan, pl. a fenti eleresi
utrol visszaallitani. De vegulis meg nem is volt ra szuksegem soha.

Ajanlom figyelmedbe Juoni Vuorio RegCleaner, ill. JVPowerTools
programjait. (A JVPowerTools program a hirdetmenye szerint
a RegCleanert hivatott levaltani, es egyreszrol tenyleg sok
ujabb dolgot is tud, de nem vette at aminden funkciojat
a RegCleanertol) Fellelhetok a WWW.HONOSTOMUHELY.HU -n.

(Mellesleg nincs is DOS uzemmodja sem az NT-nek, es ha jol
tudom sem a W2K-nak).
--
Török István
+ - [DOS] re. DOS/USB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: [DOS] DOS/USB ( 6 sor )
>Idopont: Wed Jun 19 06:23:08 CEST 2002 GURU #2681
>
>Tud-e valamelyikotok olyan szoftverrol, amelyikkel
>kopasz DOS alol (tehat nem Windows DOS prompt)
>elerheto egy USB-s nyomtato?

Nem, _a DOS _nem tamogatja_ az _USB-t._
A WINNT 4.0 sem tamogatja az USB-t.
A WIN95 is csak immel-ammal, abbol is csak
az utolso kiadasok.
Ha pedig valahol megirnak a DOS-hoz valo
oprencer kiegeszitest, az gondolom a WWW.WINTERNALS.COM -on
lenne, de jelenleg nincs.
--
Török István
+ - re: hibas mesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Romania]
>Temakor: hibas mesek ( 67 sor )
>Idopont: Wed Jun 19 19:33:23 CEST 2002 GURU #2681

[...sok szivas...lenyegeben egy WIN98 ujrainstall utan]
[...masik helyen a gep rendesen mukodik...]

>Vajon biztos, hogy az alaplap a hibas ezekert a
>valtozatos hibakert?????

Naszoval. Regi TV szerelok ugy kezdtek a hiba felderiteset,
hogy a kalyhatol. Azaz megmertek a konnektor feszultseget.
Es Te?

A konnektor feszultseget egyebkent hosszasan kell merni, reggel,
delben, es este is, es tablazatba jegyezgetni, igy kapsz az
ingadozasrol pontos kepet. Referenciakent pedig a suli konnektor
feszulteget is ellenorizd. Tovabba nem art a foldeles
valodisagarol sem meggyozodni. Ez tenyleg fontos lehet.

Vannak (igaz, draga penzert) olyan tapok is, amik a feszultseg
ingadozas, aramkieses, meg hasonlo dolgok ellen vedelmet
adnak. Ezeket errefele ugy 50KHUF feletti aron vesztegetik.
Hasonlo segitseget nyujthat egy UPS is.

De egyebkent a WIN98 frissiteseit sem artana feltenni, kulonos
tekintettel a ShutDown Patch-ra. Az ujrainstallnal biztos,
hogy minden javitas is fel volt teve?

Ja, es szetszedeskort-osszerakas utan minden rendesen
erintkezik? Ez nem art ellenorizni...
--
Török István
+ - re: adsl pcmcia cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: [LINUX] adsl pcmcia cd ( 69 sor )
>Idopont: Wed Jun 19 18:13:15 CEST 2002 GURU #2681
[...]
> A bekabelezes meg menne (UTP vagy Koax (kellene javaslat
>mellette es ellene) es a lepcsohazban huznank be a
>kabelTV koaxantennaja melle (zavarhatjak egymast?

Nem, a koax kabelbe elvileg kivulrol nem juthat be
semmifele zavar, masfelol a halozat frekvenciaja
nem azonos tartomanyba esik, tovabba a TV jel sem
zavarhatja a halozatot, marcsak azert sem, mert
ez utobbi digitalis kodolt jelekkel dolgozik.

>KabelTV tarsasag szolhat errte? Olyan jo a kabelcsatona
>es ki is van epitve mindenkinel....).

Hat persze hogy tiltakozhat ellene, plane ha olyan
tervei vannak, hogy Intertet elerest akar biztositani
a sajat halozatan... Magyarorszagon meg azert is
tiltakoznak ha valahova vevoantennat telepitenek, merthogy
az valoszinuleg karos az egeszsegre...

A tobbi kerdesedre azt tudom ajanlani, melyedj el a
szakirodalomban, de ha 9600 bps-rol azt gondoljatok,
hogy eleg, akkor ajanlom a mobiltelefont.
Nem kell ralatas, csak WestelNet elofizetes...
(Igaz, a Wodanal ez 12Kbps is lehet)
--
Török István
+ - [HIRDETES] Elado konfigok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 2 pc konfig:
Intel Celeron , Abit BH6, 8.5GB HDD, 224MB SDRAM, 1.2MB FDD, 1.44MB
FDD, Nvidia TNT2 Vanta 16MB, 52x LG CD ROM, SB 16, 56Kbps belso fax modem,
Midi ATX haz, billentyuzet, eger.
Iranyar: 51.000,-

Intel Pentium 120, Acorp TX, 1.3 GB HDD, 32MB SDRAM, 1.44MB FDD, S3 Trio
64v+, 3Dfx Voodoo, 24xCD ROM, SB hangkartya, Midi AT haz, billentyuzet,
eger, 14.4 kulso modem.
Iranyar: 20.000,-

Erd: Gyor, (96) 422 795, 20 911 6912
+ - [HIRDETES] Elado 17" monitor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado LG 77i 17"-os monitor. 800x600x100 Hz, 1024x768x85
Hz, Nagyobb felbontast is tud csak en tudom hany Hz-en. 3
eves, keveset hasznalt, heti 1-2 orat. BP es kornyeke. ~27E
Ft.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS