Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX GURU 1012
Copyright (C) HIX
1997-11-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 EXE header kerdes: (mind)  4 sor     (cikkei)
2 Re: fax es uzenetrogzito NT-re kene (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Valasz Outlook Exress kerdesekre (mind)  38 sor     (cikkei)
4 Re: Iexplorer4 (mind)  16 sor     (cikkei)
5 WinNT Ver.5.0,Win98,Win95:Power Management (mind)  70 sor     (cikkei)
6 Re: 3.02 IE-hez valo Mail tobb postaladaval (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Re: Excel szamitasi pontossag (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Java levelezesi lista indult (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Koszonet a Freemail valaszokert (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Re:Pmail doszos dialer (mind)  32 sor     (cikkei)
11 director (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Izotopok Gabiquanak (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Hang szerkeszto (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re:mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan? (mind)  69 sor     (cikkei)
15 winchester - mi ez a nev? (mind)  9 sor     (cikkei)
16 SCSI kartya + winchi (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Netscape Proxy atiranyitasa (mind)  13 sor     (cikkei)
18 ESS hangdriverek (mind)  6 sor     (cikkei)
19 Re: Vegyjelek (mind)  22 sor     (cikkei)
20 ET6100 (mind)  34 sor     (cikkei)
21 adatatviteli sebessegmeres WAN-on (mind)  10 sor     (cikkei)
22 [HIRDETES] Elado GUS Classic (mind)  2 sor     (cikkei)
23 Atviteltechnika - Protokolkivalasztas (mind)  20 sor     (cikkei)
24 DataNet Gyorbol (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Ekezettelenito (mind)  5 sor     (cikkei)
26 TCP dump (mind)  5 sor     (cikkei)
27 Re: Freemail.c3.hu (mind)  9 sor     (cikkei)
28 LINUXOSOK figyelem! (mind)  11 sor     (cikkei)
29 Re: MOD ---> WAV (mind)  9 sor     (cikkei)
30 Re: mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan? (mind)  42 sor     (cikkei)
31 Re2: mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan? (mind)  18 sor     (cikkei)
32 Outlook Express - fontok nagysaga (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Texas chip vs. bankkartya (mind)  30 sor     (cikkei)
34 MS-OE - Szelektive nem megy? (mind)  16 sor     (cikkei)
35 Kovizolinak (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Cyberleaf vagy valami hasonlo kellene (mind)  18 sor     (cikkei)
37 scanner help (mind)  22 sor     (cikkei)
38 RE: IE4 kek tinta (mind)  14 sor     (cikkei)
39 re:hivasazonositas (mind)  15 sor     (cikkei)
40 Re: Linux kerdesek/ Szent Tehen/ CD-RW (mind)  84 sor     (cikkei)
41 Mobiltelefon+Panasonic uzenetrogzitos fax? (mind)  10 sor     (cikkei)
42 Vonalkod scanner (mind)  10 sor     (cikkei)
43 swap & overlay (mind)  70 sor     (cikkei)
44 Dia handy scanner-rel (mind)  7 sor     (cikkei)
45 Monitor kerdes (mind)  7 sor     (cikkei)
46 Re: cyrix tema + Chip proci teszt (mind)  30 sor     (cikkei)
47 Re: NT 4.0 Services, AT parancs (mind)  34 sor     (cikkei)
48 Re: Csak Linux haszna'loknak. (mind)  10 sor     (cikkei)
49 Budapesten leszek (mind)  11 sor     (cikkei)
50 Elado memoria (mind)  5 sor     (cikkei)
51 realaudio -> wav (mind)  10 sor     (cikkei)
52 Re: Dos-os E-mail cliens kerestetik... (mind)  11 sor     (cikkei)
53 Allashirdetes (mind)  7 sor     (cikkei)
54 Re: Freemail username (mind)  23 sor     (cikkei)
55 et6000 (fwd) (mind)  8 sor     (cikkei)
56 Excel (mind)  16 sor     (cikkei)
57 Linux/XFree kerdesek... (mind)  13 sor     (cikkei)
58 Re: Bunos nep vagyunk (mind)  22 sor     (cikkei)
59 Re: [unix] lp (mind)  32 sor     (cikkei)
60 [HW] TV (mind)  8 sor     (cikkei)
61 Re: Elmeleti kerdes (mind)  21 sor     (cikkei)
62 Re: Rush (mind)  12 sor     (cikkei)
63 '"+!**%/= Exchange 5.0!! (mind)  19 sor     (cikkei)
64 Off topic (adoszam) (mind)  3 sor     (cikkei)
65 @-os szavak kek tintavall (mind)  21 sor     (cikkei)
66 [hirdetes] 486-os pc-t vennek (mind)  15 sor     (cikkei)
67 Valszok + kerdes (mind)  39 sor     (cikkei)
68 Hivasazonositas (mind)  15 sor     (cikkei)
69 Re: Notpad megkergult? :-)) (mind)  23 sor     (cikkei)
70 C++ guruknak kerdes (mind)  44 sor     (cikkei)
71 win95 getfreespace (mind)  6 sor     (cikkei)
72 Re: proci tulhajtas (mind)  32 sor     (cikkei)
73 levelkuldes tobb cimre (mind)  8 sor     (cikkei)
74 Vegyjel-CallerID-Bitware-PMagic (mind)  55 sor     (cikkei)
75 286 - CMOS (mind)  20 sor     (cikkei)
76 Hianyzo ekezetek (mind)  10 sor     (cikkei)
77 Re: Excel szamitasi pontossag (mind)  48 sor     (cikkei)
78 VA: Elmeleti kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
79 Va: Office 98 (mind)  19 sor     (cikkei)
80 Az Excel 97 adatbiztonsaga (mind)  40 sor     (cikkei)
81 Sz.gep bekapcsolasa (mind)  49 sor     (cikkei)
82 Re: Hivo azonositas (mind)  15 sor     (cikkei)
83 Re: windows es .bat (mind)  14 sor     (cikkei)
84 Freemail (mind)  5 sor     (cikkei)
85 Re: MODEM..... (mind)  46 sor     (cikkei)
86 Re:modem (mind)  16 sor     (cikkei)
87 Re:Freemail.c3.hu (mind)  28 sor     (cikkei)
88 Re:Modem gubanc (mind)  31 sor     (cikkei)
89 Sony CDU-77 -et keresek (mind)  6 sor     (cikkei)
90 [HIRDETES] 850MB-os HD elado (mind)  12 sor     (cikkei)
91 [HIRDETES] elado I430 VX , P133 stb (mind)  15 sor     (cikkei)
92 [HIRDETES] Vennek 166MMX-et (mind)  9 sor     (cikkei)
93 [HIRDETES] MS Intellimouse + Gigabyte TX gazdat keres (mind)  31 sor     (cikkei)
94 [HIRDETES] elado cuccok (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - EXE header kerdes: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekelne (minden) az EXE fejlece (ről...), igy keresek valaki olyat, aki el tu
dna mondani, mit csinal
es hogyan /lehet programozni?/? -Az EMAIL-emre kernem!, kösz Adam-
nt.com
+ - Re: fax es uzenetrogzito NT-re kene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Peter! A GURU #1010-ben irtad:
>Keresett valaki WIn95-re fax es uzenetrogziot progit. En is keresek, de
>NT4-re. Szinten a Bitware-rel gyult meg a bajom, mert hiaba jopofa, nem
>mukodik korrektul (a nyomtatoja nem elerheto a nyomtatok kozott, igy nem
>tudok semmibol faxolni - akkor meg minek).
>Leginkabb shareware peldanyok erdekelnenek, ha nincs, akkor barmilyen.

Evekig a kanadai Delrina uralta ezt a mezonyt, de az iden a Symantec
ugy arban, mint minosegben lekorozte oket. A termekuk jo ugy a Win95-re,
mint a Win98-ra es a WinNT-re: WinFax Pro Version 8.0.
Penzes progi.
Udv:	Szabolcs
http://www-rcf.usc.edu/~petrovay/
+ - Valasz Outlook Exress kerdesekre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt GURUk! Az ujsag #1009 szamaban Gabor kerdezte:
>1. ha a jelszot NEM tarolom a jelszolistaba, akkor a hatterben nem tudja
>letolteni a levelkeket, es az autentikacios hibarol tajekoztat is egy kis
>sarga haromszog. Ha nyomom a SEND/RECEIVE gombot, akkor mindig kerdez
>jelszot es igy persze megy az autentikacio, es dolnek a levelek.

Hasznalva a vegleges verziot (4.71.1712) ISP-hez valo jelszot csak egy
helyen lehet beallitani: Tools->Accounts->All> kattints az ISP-re->
Properties->Servers es ird be a jelszot. Mas megoldast nem ismerek.

>a betuket szeretnem kisebbre venni, mert 800x600 -ban nagyon lobetukkel
>jeleniti meg a levelek tartalmat. A meret allitasnal mindig a kozepesre
>ugrik vissza, nekem pedig a kisebb kellene. Le kell valahol menteni a
>menthetot ? De hol ?

Ugyanebben az ujsagban aznap Rezi kerdezte ugyanezt. Itt a valasz:
Attol fugg, hogy minden kikuldott levelhez ugyanazt a font nagysagot
es szint akarod vagy sem.
Tools->Stationary->Fonts-> es allitsd be a kivant font nagysagot es szint.
Utana a My Compose Font radio gomb legyen ervenyes. Ha be akarod tenni
a signaturet minden leveledhez, itt kell. Azutan Apply->OK.
Miutan a Compose New Message ablakban irsz egy levelet: Format->Rich
Text. Utana Edit->Select All. Ismet: Format->Style->Normal. Ekkor
megkapod a kivalasztott fontot. Ha ekkor viszont egy masik levelhez
nem az allando fontodat akarod hasznalni, kattints a Formatting tool-
baron a Fontsra es valasz ki egy ujabb font tipust, szint, es nagysagot.

>3. sorok vegen hiaba utok Entert, a kepernyon latszolag jol tori el a
sort, de aki megkapja a mailt, az azt latja, hogy egybefolyik minden,
nincsenek
elvalasztva a sorok. HTML formatumot pedig inkabb nem kuldok, az maradjon
meg a WWW-nek. Milyen karakter kellene a sor vegere ?

Semmifele karakter nem kell a vegere, csupan: Tools->Options->Send->
Plain Text (vagy HTML) ->Settings es az Automatically wrap text at
--- characters when sendinget allisd be ugy ahogy izlesednek megfelel.
Udv:	Szabolcs
http://www-rcf.usc.edu/~petrovay/
+ - Re: Iexplorer4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Kukipapa! A GURU #1010-ben ezt kerdezted:
>a microsoft www-site-on ha le akarom tolteni az
>IExplorer 4.0-at, akkor egy on-line install nevu szornyuseg veszi
>kezdetet. Nos, en egy egyszeru .exe file-t keresek, amit az ember
>letolt, oszt kesz, teljesen hagyomanyos modon. Nem tudja valaki, hogy
>ezt hol tehetem meg?

Sehol. Miert kell azt irni, hogy "szornyuseg"? Az pont a te kenyelmedet
szolgalja. Csak kattints ra es mindent magatol csinal: feltarcsazza
az ISP szerveredet, megkeresi a letoltendo 22MB nagysagu fileokat,
ha megszakad az osszekottetes, ugyanonnan folytatja, ahol megszakadt,
utana betelepiti az egeszet es mindossze csak 1 kerdesre kell valaszolnod:
akarod-e, hogy az Active Desktop be legyen epitve a Windows op. rendszerbe
vagy sem?
Udv:	Szabolcs
http://www-rcf.usc.edu/~petrovay/
+ - WinNT Ver.5.0,Win98,Win95:Power Management (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mtbf kerdezte a GURU#1001-ben:
>El tudna esetleg mondani valaki, hogy az egyes Power Managment funkciok
>(Suspend mode, Stand-by mode, stb.) hogyan mukodnek a PC-ben?

Kedves Tibor! Az uj Windows NT 5.0 beta tesztelese soran sokat foglalkozom
ezzel a kerdessel, igy gondolom, hogy a valaszom mas Windows
op. rendszereket hasznalo GURUkat is erdekel (mert sajnos e levelem
vegen egy rossz hirem is lesz!). Kezdem egy tablazattal:
Win 95 A.P.M.                       NT 5.0 A.C.P.I.
System BIOS kontrollalja a        Op. rendszer kontrollalja a power
power menedzsmentet               menedzsmentet

Power menedzsment beallitasok     Power menedzsment beallitasok a
valtoztatasa a CMOSban            Windows vezerlopultrol

Csak Windows 95 tamogatja         Windows 98 es NT 5.0 tamogatja
A.C.P.I. Advanced Configuration and Power Interfacet jelent es
magaban foglalja az uj Plug and Playt valamint a power menedzsmentet.-

Win95 APM specifikacio 1.2 szerint a BIOS hatarozza el, hogy melyik
powert hasznalo eszkozt kell kikapcsolni es mikor. Pld. a BIOS
megallithat egy merev lemezt, hogy forogjon, vagy kikapcsoljon egy
serial portot vagy PC kartya helyet, amely ures. Ezzel a metodussal
tehat csak nehany eszkoz power settingset tudjuk modositani, pld.
kepernyo, merev lemez, es mindezt a vezerlopult Power ikonjarol lehet
beallitani. Stand-bye modnal a monitort lehet kis fogyasztasuva tenni es
bizonyos ido utan kikapcsolni, mig a Suspend modot hordozhato PC-knel
hasznaljak, ha a gepet ideiglenesen elhagyjuk, de utana vissza akarunk
terni a halozatra.

Ezzel szemben az A.C.P.I.-nel sokkal hatekonyabban jarunk el az op.
rendszer kontrolja miatt, fuggetlenul attol, hogy notebookrol, munka-
allomasrol, vagy szerverrol van szo. Minden eszkoznek kell legyen egy uj
meghajtoja, amely kommunikalja az eszkoz power menedzsment kepessegeit
az OS-hez. Igy minden egyes eszkoz power szuksegleterol tud az OS, es
igy eloallhat az a szituacio, hogy a power felhasznalas annyira csokkentheto,
hogy ugy nez ki a gep, mintha ki lenne kapcsolva, pedig nincs es keszen all
arra, hogy a felhasznalo egy system event-et generaljon (pld. el akar
kuldeni egy fax-et). Kulonfele semakat lehet igy egy gephez felallitani, pld.
mikor ossze van kotve egy masikkal, vagy mikor nincs, egy fajta setting
mikor valtozo arammal hajtjuk, egy masik mikor akku-val, stb.

Nemcsak emiatt van szukseg uj meghajtokra. A Windows 98 es NT 5.0
eszkozoknek uj meghajtok kellenek, amelyek kozosek es a Windows
Driver Model szabalyait kovetik.  A legtobb hardware ceg mar irja
az uj eszkoz meghajtokat.

Most utoljara a rossz hir: ahhoz, hogy az uj Plug and Playt es
a Power Management-et ki tudjuk hasznalni, a gepeinkbe uj csip-setet
kell venni! Meghozza az LX tipust (az LX a luxus chipeket jelenti).
Pentium systemeknel a 430TX is megteszi, de ha egy Pentium II-t hasznal
valaki, akkor a 440LX chip setre van szukseg. Baj persze, hogy legtobb
szamitogep uzlet eladonak fogalma sincs arrol, hogy egy gepben milyen fajta
chip set van, hisz a specifikaciok sokszor nem tuntetik ezt fel. Mi
egy Dell XPSD266 gepet hasznalunk Pentium II procival az NT 5.0
tesztelesere, melyben a chip 440LX es havi $ 120-ert bereljuk. (Munka-
adom ujabban minden uj PC-t berel es nem vesz. Barcsak en is ezt
tettem volna mindig. Ebben a businessben 6 honap alatt minden elevul.)
Ha valaki jelenlegi gepeben Win95-t hasznal es Win98-ra upgradeol es
nem vesz uj chipet, marad a regi Plug and Play es Advanced Power
Mangement. (Komlikaciok lesnek persze, ha FAT32-t hasznal, de ez egy
mas tema.) Ha viszont a gepen most NT 4.0 van, az azt jelenti, hogy
szenved a driver mizeriaban, nincs P&P, nincs APM. Ilyen gepeket
ajanlatos kicserelni, ha az uj NT-t akarja a ceg hasznalni. (Azert
irok ceget, mert az NT-t elsosorban irodai hasznalatra terveztek.)
Udv:	Szabolcs
http://www-rcf.usc.edu/~petrovay/
+ - Re: 3.02 IE-hez valo Mail tobb postaladaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mio Viktorio! A fenti temaban ezt kerdezted:
>Hogy lehe hasznalni egyszerre tobb postaladat atirasok nelekul az IE 3.02
>hez valo Mail-la, mert nekem sehogy sem jott ossze.
>Ugyanez a kerdesem a Netscape Mail es Netscape Messangerrel kapcsolatban
>is.

Az altalad emlitett 3 levelezoben nincs multiple POP3 account kepesseg.
Talan ha minden accounthoz egy kulon usert allitasz be es mindig kulon
inditod a levelezot, mesz valamire, de ez fapados megoldas. Te
automatikus letoltest akarsz kattintgatas nelkul. Itt van 3 ilyen
program:
* MS Outlook Express
* Eudora Pro 3.0.3
* Pegasus Mail uj 32-bites valtozat.
Udv:	Szabolcs
http://www-rcf.usc.edu/~petrovay/
+ - Re: Re: Excel szamitasi pontossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Laszlo! A mai GURUban irtad:
>Tehat az Excel pontossagat lehet rontani, (a megjelenitessel) de azt, hogy
>ket tizedesjegyen jelenjen meg, de csak 5 tizedesjegy pontossagga szamoljon,
>azt ne lehet beallitani.

Ha mas megjelenitest akar az ember es mas pontossagot, akkor a Solvert
kell hasznalni: Tools->Solver->Options->Precision, ahol hasznalva az
Excel 97-et, 1E-30 pontossag is beallithato.
Udv:	Szabolcs
http://www-rcf.usc.edu/~petrovay/
+ - Java levelezesi lista indult (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok minden Java irant erdeklodot !

        Sokan emlekeznek meg Kiss Istvan aldozatos munkajaval
letrehozott Java Felhasznalok Tarsasaga bemutatokra, eloadasokra.
Sajnos Istvan tavozott a BME-rol es ezzel a JFT e'lo" tevekenysege
megszunt, de itt maradt nekunk egy gep, a javasite.bme.hu, amire
alapozva ujra eletre kelthetjuk a szervezetet, ezuttal virtualisan.
Mi ugy gondoltuk, ennek legjobb kerete egy levelezolista.
        Ne gondoljon senki hivatalos, nagy szervezetre, a mi
ertelmezesunk szerint a JFT mindenki, aki Javaval foglalkozik
es magyar a kedvenc nyelve. Ugy is tekinthetjuk, ennek a listanak
az olvasoi-kozremukodoi lehetnenek a JFT-tagok.
        Itt van tovabba ez a szerver, amit jelenleg nehanyan
gondozunk csak. Ezennel felajanljuk a Java irant erdeklodo koznek:
barmilyen Javas anyag, jopofa applet, tanulsagos cikk vagy cikkecske
helyet talal itt. Ha valaki rendszeresen hozza akar jarulni a
tartalom karbantartasahoz, kontot is kaphat. Jojjon tehat mindenki,
aki valamit alkot Javaban es megosztana a kozzel.
	A Java levelezesi listaval kapcsolatos informaciok elerhetok
a http://javasite.bme.hu/javalist cimen.

Kivanok mindenkinek kellemes Javazast,
Paller Gabor
Javasite WWW-adminisztrator
+ - Koszonet a Freemail valaszokert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Nagyerdemu!!

Mindenkinek koszonet aki valaszolt Freemail ugyben.
Udv
Zsolt

+ - Re:Pmail doszos dialer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Guruk !

> Van valakinek olyan kiegeszitoje a Pmail for dos-hoz, ami
> feltarcsaz egy szolgaltatot (ha multipopos lennek SZUPER lenne
> -ezt ugy ertem, hogy eleg ha egy szolgaltato serveren adja fol,
> de tobb boxbol szedjen le), es leszedi a bejovoket, elkuldi a
> kimenoket TCP/IP-vel. Valaki emlegetett valami KlosPPPt.

ftp://ftp.klos.com/pub/demo/pppshare.exe cime lakik, ha nem sikerul
letolteni, elkuldhetem.

Valoban a Klos tarcsaz, biztositja az Internet elerest, de a postat a
pmpop.exe tolti le. Ez pedig csak 1 accountra konfiguralhato.
A konfig beallitast a pmpop.pro allomanyba helyezi el. Ha multipopra lenne
szuksegem, elmentenem a beallitast pl. pmpop.001 file-ba. Atkonfiguralnam
masik accountra, azt pedig pmpop.002-be, majd pmpop.003, pmpop.004 stb.
Ezutan mar csak gyerekjatek megirni azt a bath-ot, ami letolti a postat.

ren pmpop.001 pmpop.pro
pmpop -g
ren pmpop.002 pmpop.pro
pmpop -g
ren pmpop.003 pmpop.pro
pmpop -g
stb.
Amelyik accountnal szeretned feladni a leveleket, oda pedig beszursz egy
pmpop -s parancsot.

Nem probaltam ki, de azt hiszem mukodie kellene.
--
Kosar Jozsi
+ - director (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Talaltam egy servert, ftp://techctr.educ.umkc.edu/pub/IBM ahol
kisgyermekeknek(3-4 eves!), nagyobbaknak es igy tovabb... vannak
nagyon remek kis jatekok. Windows kornyezetben mukodnek, a win95
nezokeje azt mondta rola, hogy ez director for windows fajlok. Ez
Macromedi Director lenne? Ha van ilyen programom akkor, ezeket lehet
utolag modositani, vagy ha mar futtathato allapotban vannak akkor
nem? Valaszokat magan levelben. Koszi.

Oros Imre >
+ - Izotopok Gabiquanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabiqua  ) kerdezte:

Es hogy kerdezzek is valamit. :)

Honnan lehet az olyan elemek (izotopok) vegyjelet megtalalni, amelyek
nincsenek a periodusos rendszerben. Pl. deuterium (D), tricium (T) stb.
Pl. mi a cian vegyjele?
<<<<<<<<<<<<

Izotopok vegyjelet sehonnan se lehet megtudni, mivel azonos a stabil
nuklideval. A deuterium es a tricium kivetel.

A cian nem izotop hanem vegyulet, mibol kovetkezoleg nincs vegyjele csak
keplete. A cian gaz a HCN (hidrogen cianid), de letezik dician is (CN)2
(ezzel pusztitjak a csotanyokat), amit pedig a Poirot filmekben emlegetnek
az a KCN (kalium-cianid).

Ne vedd kioktatasnak, de szerintem kapd elo a kozepiskolai
kemia konyvedet. :-)

Udv

     Bu:ki Andra's
+ - Hang szerkeszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

  Koszonom mindenkinek aki segitett uzenetrogzito-fax progit talalni
Win95-re.
Mindenki a Supervoice 2.2-t ajanlotta, most probalgatom.

Meg egy kerdes:
Nem tud valaki olyan programrol Win95 ala ami a vox kiterjesztesu, de 4
bit-es
hangfile-t tudja szerkeszteni?
Az osszes prg. amit talaltam csak a 8, 16, 32 bit-es file-t kezeli.
Fugg ez a hangkartyatol? (eredeti SB16)

Udvozlettel,
		Fa Norbert

+ - Re:mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> [...]
>
>Tema: mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan?
>
>Elso (v1.0) verzio (egyik suli):
>1. a BIOS lefuttat egy ontesztet, ellenorzi a gep legfontosabb >egysegeit,
>es atadja a vezerlest a procinak (most eledt fel a proci).
>2. a proci beolvassa BootSector -t, majd a BootRecord -dal tolti be a
>io.sys -t.
> ..... a tobbi stimmel.
>
>Masodik (v1.1) verzio (masik suli):
>1. a proci ranez a ROM 0. cimkejere, ez ugro utasitas a betolto >progikhoz.
>2. belso teszt programok (Cmos RAM, BootStrap Loader)

Az elso pillanatban az ember ezen nevetne, ha nem volna egy kisse
szomoru, hogy ilyen szinten van a szamitastechhnikai oktatas
Magyarorszagon.
Errol az a regi mondas jut eszembe:

Van aki tudja - van aki tanitja - es van a tornatanar***

***aktualis verzio: szamitastechnika tanar

Hogy erdemi valaszt is kapjon a kerdezo, a folyamat a szamitogep
bekapcsolasakor leegyszerusitve a kovetkezo:

1., A BIOS belepesi pontjara kerul a vezerles es a BIOS-ban levo
mikro-program kezd el vegrehajtodni a CMOS-RAM -ban talalhato
informaciok alapjan (periferia tesztek, default ertekek beallitasa,
stb.). Ezek utan a egy szinten a BIOS-ban talalhato routin megkeresi az
elso bootolhato periferiat (floppy, winchester, CD stb.) es betolti a
master-boot sectort es ra adja a vezerlest.

2., Ezen a ponton a tovabbiakban a periferiatol is fugg a folyamat
folytatasa.
A winchesterek eseten a kovetkezo tortenik:

	1, A master-boot sector tartalmazza az un. particios tablat amelyben a
bootolhato particio(k)** cimeit 			tartalmazza, ezen a cimen talalhato a
a particios tabla operacios rendszerenek bootsectora, amelyet a a
master-boot sector programja beolvas es szinten atadja neki a vezerlest.

	2. Ettol kezdve az operacios rendszer specifikaciojanak megfeleloen
kerulnek beolvasasra a tovabbi rendszer 		vezerlo routinok, kernelek
(IO.SYS, MSDOS.SYS stb.).

	**A master-boot sector tartalmazhat un. multi-boot loader programot is
amivel a felhasznalo valaszthatja ki
	a bootolando op.rendszert
	Az ujabb BIOS-programok mar sok esetben tartalmaznak multi-boot loader
programot.

Ennyit roviden a dologrol, termeszetesen a teljesseg igenye nelkul !

Udv
--
	Mayer Mihaly

E-MAIL:

+ - winchester - mi ez a nev? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

kisse off topic a tema, de honnan jott ez a winchester nev a hard
drive-ra? Mostansag nem voltam itthon egy ideig es kulfoldon csak
neztek, hogy mit is akarok en a winchesterrel? Leloni oket ? :)))

Udv,
Tamas
mailto:
+ - SCSI kartya + winchi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egy proxy szerverbe kellene valami jo, de meg megfizetheto SCSI-s
kartya (PCI-os persze) hozzavalo ugy 3-4G-s winchivel, NT ala.

Ki milyet tudna ajanlani?

Koszi,
Tamas
mailto:
+ - Netscape Proxy atiranyitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Netscape Proxy 2.51 (ha jol emlekszem) alatt meg lehetne-e oldani,
hogy a xxx-es cimet www.xxx.hu-rol probalja meg letolteni. Tehat pl.
ha csak annyit irok be, hogy sgi, akkor a www.sgi.hu-t hozza nekem.

A semminel jobb, hogy alapban sgi-re a www.sgi.com-ot hozza, de ez
nem az igazi. Tudom, hogy ez a Netscape-ben (a kliensben) van benne,
csak kerdezem.

Udv,
Tamas
mailto:
+ - ESS hangdriverek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

megtunna valaki mondani hun erhetok el az ess hangkartyak legujabb
driverei a net-en, ugyanis nekem egy ess1868-asom van es nem mukodik a
"spatial control" W95 alatt (na most mi rulez W95 vagy ESS? :-( )
otleteket a sajat ladikomba kerek:

Eljen a soundmania
+ - Re: Vegyjelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Hat nem igazan ide tartozik, de azert a valasz.
> Az izotopoknak a vegyjele azonos az eredeti elemevel.
Altalaban.
> Pl.: H izotopjai pl: deuterium, tricium.
Pont rossz peldat hoztal fel, mert eppen a hidrogennel (mivel pl egy
neutron belepese [deuterium] 100%-kal megnoveli az atomtomeget) adtak
(nem hivatalos!) kulon vegyjelet az izotopoknak: D, T.
> A cian vegyjele HCN (hidrogencianid),
nem vegyjel, osszegkeplet (vegyjele atomnak van)
> illetve, ha nem a savra gondolsz, hanem arra a cian vegyuletre,
> amit a koznep ciannak hiv es mergezett vele  a tortenelem soran,
> illetve a krimikben, az a KCN (Kaliumcianid).
stimmt
> Udv:
> Geza
remelem nem haragszol a kiegeszitesekert.
--
miklos

mailto:
+ - ET6100 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az elektron legyen Veletek!

>Marmint a W32 szerverre gondolsz? Az sehol sem igeri, hanem azt mondja,
>hogy nagyobb szinmelyseg eseten hasznalj SVGA szervert.
>Nem irtad, hogy melyik XFree-rol van szo. A 3.3.1-ben jelentosen
>avitottak az ET6000 tamogatottsagon, de mivel Neked 6100 van, ezert
>ajanlott a SuSE X szerveret hasznalni (szabadon letoltheto, es a
>modositasok bekerulnek a kovetkezo XFree-be).
>http://www.suse.de/XSuSE/index.html

Koszonom. Tartva a sorlimttol sajnos lemaradtak tartalmilag lenyeges reszek.
Termeszetesen 3.3.1 SVGA-t probalok hasznalni ill. a SuSE-s Tseng drivert  is
nezegettem.  Az alapveto gond valahol a driver szerinti tul kicsi memoriaclock
az adott felbontashoz. A vicc csak az, hogy Wakablak alatt lazan megy az 1280X1
024
is 24 biten kulonosebb erolkodes nelkul. Nep  op.sys. vita, csak megjegyzem.

Ugyan a csipet nem lazmeroztem meg de szo szerint elegette az ujjamat. Valaki m
ar irt
arrol, hogy nala egy ET6000(?) kiforrasztotta magat.  Igy nezve nem tunik okosn
ak a PCI
mech.  dizajn mivel a zsuga egy toronyhazban lefele kuksizik a kepes felevel.

>Ugyan mar megint gyulolethadjaratot folytatsz a Linux ellen, azert
>valaszolok a kerdesedre, hogy lasd milyen jo fej vagyok.
>(Nehogy komolyan vegyel, csak parodizalok. ;))

Semmi gond, lattam a smiley-t es amugy sem vagyok egy militans alkat. Bar a "me
gint"-et
tenyleg nem ertem.

Sarlos
+ - adatatviteli sebessegmeres WAN-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par evvel ezelott lattam egy programot Mac-en ami - ha jol ertettem - kepes vol
t felterkepezni az internetet egy megadott kornyeken s azt mutatta, melyik szer
ver (vagy router ?) melyikkel van osszekotve s milyen sebessegu a koztuk levo v
onal.

A kerdesem hogy ez hogyan mukodik s hogy ismertek-e ilyen progit NT-re. Sajnos
nem tudom annak a Mac-programnak a nevet.

Koszonettel
   Szabo Gabor >
+ - [HIRDETES] Elado GUS Classic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado GUS Classic 1MB memoriaval 6900 Ft-ert.
Minden megvan hozza.
+ - Atviteltechnika - Protokolkivalasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Guruk!

Olyan atviteli protokollt keresek ipari vezerlestechnikai alkalmazashoz, ami:

 -: RS232-n is atkergetheto
 -: Megfelel az MSZ EN 60870-5-1 (= IEC 870-5-1 ) szabvanyban definialt I3
    adatepsegi osztaly kovetelmenyeinek
 +: Egy konnyebbseg: az adatatviteli hatasfok merteke nem szempont, mert
    keves az atkuldendo adat, viszont ami van, annak halal biztosan kene
    atmennie

Tehat mi az igazsag:

 A: Nincs ilyen protokol
 B: Van
 C: Van de nem ingyen

Kivanom a legjobbakat:

 Dolhay Mark
+ - DataNet Gyorbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok

Olyan Gurut (Gurukat) keresek egy kis tapasztalatcserere, aki a gyori
vegponton keresztul kapcsolodik a DataNetre. En WIN 3.1-t es Trumpet
Winsock 2.1-et hasznalok es az utobbi hetekben altalaban csak sokadik
probalkozasra sikerul kapcsolodnom, mig korabban a jelenlegi
beallitasokkal zokkenomentesen ment a dolog. A DataNet Technical
Help-tol kapott tanacsok nem segitettek.

Udv: Ponty Zoltan

mailto:
+ - Ekezettelenito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ekezettelenitot keresek win95-re. Ha nincs, jo a 3.1-es is...
Volt nekem regebben a CompuServetol letoltve egy ilyesmi,
de most nem talalom sehol se a vinyomon.

Zoltan
+ - TCP dump (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

TCP dumpot keresek win95/98-re

Kivancsi vagyok, hogy miket kuldozget ez ki a vonalra...

Zoltan
+ - Re: Freemail.c3.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Otthonrol a termnalablakba ne csak user nevedet, de teljes E-mail
cimedet ird be!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

Sziasztok GURUk!

Egy baratom, aki Linuxot hasznal, de nincs Internet hozzaferese es E-
mailje, megkert, hogy kerdezzem meg a GURU-ban van-e a Linux ala valami
jo MP3-as lejatszo program.
A valaszokat elore is koszonjuk!

Udvozlettel:
              Korpas Zoltan.............

mailto:
+ - Re: MOD ---> WAV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A ModPlug Player progi nagyon jol tudja a WAV file konvertalast. Egysze-
ru a hasznalata, nem olyan bonyolult mint CP-ben. Termeszetesen az XM-et
S3M-t stb. is tudja konvertalni!
Informaciok, letoltes: http://www.castlex.com/modplug

UDV!
       Korpas Zoltan.................
+ - Re: mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Egyik altalad irt megoldas sem jo. A folyamat emlekeim szerint a
kovetkezokeppen zajlik (ha valamit rosszul irok, javitsatok ki):

- Bekapcsolas utan a CS:IP tartalma 0F000h:0FFF0h. Ez 8086,186,286 eseten
tiszta, 386-osnal viszont meg van keverve azzal, hogy a CS-hez tartozo
descriptor cache regiszterben a baziscim 0FFFF0000h, es nem 000F000h lesz.
(megj.: ezt kihasznalva lehet megszerezni pl. 386-osnal a stepping id-t;
akit ez bovebben erdekel:
ftp://x2ftp.oulu.fi/pub/msdos/programming/hardware/386id.zip)

- A proci az utasitasciklus elso lepesekent beolvassa a CS:IP altal mutatott
utasitast (0FFFF0h ill. 0FFFFFFFF0h cimrol; ez a terulet a BIOS-hoz
tartozik). Ez altalaban egy ugro utasitas.

- A kovetkezo lepes a POST (Power On Self Test), amikor a BIOS leteszteli a
legfontosabb hardverelemeket (hogy pontosan miket, az reszben fugg a
CMOS-ban tarolt konfiguraciotol), es ha hibat talal, futtykoncert formajaban
kozli

- Ezutan a BIOS megnezi, hogy a C000:0 - EFFF:0 tartomanyban talalhato-e ROM
bovites, ha igen, atadja a vezerlest annak inicializacios kodjara (pl.
videokartya v. SCSI vezerlo inicializalasa, de az osi PC-ken igy indult a ROM
BASIC is)

- A BIOS (majdnem) utolso tenykedese egy INT 19h utasitas kiadasa. Ez a
BIOS-beli bootstrap loaderre mutat, hacsak valamelyik bovito ROM felul nem
irta az elozo lepesben.

- Ha az INT 19h cime nem lett felulirva, a BIOS a SETUP-ban megadott (es a
CMOS-ban tarolt) sorrendben megprobalja beolvasni a floppy/winchester
(CD-t hagyjuk) 0. sav 0. fej 1. szektorat (ez floppy eseten a Boot Sector,
winchester eseter a Master Boot Record), es ha sikerul, atadja neki a
vezerlest

- Innentol kezdve minden a beolvasott szektor tartalman mulik, ami op.
rendszer (es boot loader) fuggo.

Gombas Gabor
Home URL: http://www.cs.elte.hu/~gombasg
E-Mail:
+ - Re2: mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [United States]
> Temakor: Re: mit csinal a szamitogep bekapcsolas utan?  ( 76 sor )
> Idopont: Sun Nov  2 10:47:07 EST 1997 GURU #1011

[...]

> Ha mindezzel keszen van, akkor megnezi, van -e ROM bovites. Ha igen, akkor
> arra kerul a vezerles, s a tovabbiakban az tortenik, amit a boviets
> tartalmaz.
>  Ha nincs (rendszerint ez az eset all fenn), [...]

Csak egy apro kotozkodes: rendszerint van, ugyanis manapsag mar szinte
mindenki VGA-kompatibilis videokartyat hasznal, es annak van sajat BIOS-a.
Ennek inicializalasakor irodik ki pl. a videokartya azonositoja a kepernyore.

Gombas Gabor
Home URL: http://www.cs.elte.hu/~gombasg
E-Mail:
+ - Outlook Express - fontok nagysaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Biztosan en nem ertek hozza, de mikent lehet
az Outlook Expressben a betunagysagot egyertelmuen
beallitani?

A mult heten mar kerdezte valaki, de nem talaltam ra
a valaszt.

Most is csucsul ket level az OutBox-ban, az egyik szep
csinos betukkel, a masik meg az utca tulso oldalarol is
elolvashato. ;-)

Masik: at lehet nevezni a default foldereket? Ugy megszoktam
mar a "Beerkezett uzenetek" szot.

Udvozlettel:
Nagy Zoltan (Johet az ekezet is!)
mailto:
UIN: 901455
+ - Texas chip vs. bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Guruk!

Azokhoz lenne kerdesem, akik kozelebbrol
ismerik a Texas altal gyartott azonosito chip-et
tartalmazo eszkozoket (kartyakat).
(Talan Tiris a neve, es 64 bites kodot tartalmaz)

Tehat adott egy ilyen kartya, ami ugye alap-
helyzetben energiamentes.
Olvasaskor az olvaso "feltolti" energiaval, minek
hatasara kisugarozza a benne levo kodot.

Itt jon a kerdesem: az ekkor kilepo "sugarzas"
milyen hatassal van a kozvetlenul mellette levo
bankkartyara? Okozhat-e ez problemat?

(Tipikus helyzet: a texas kartya hitelkartya
meretu, tehat beteszem a tobbi melle. Amikor
azonositom magam elegendo a tarcamat
felmutatni, az olvaso igy is eszleli, persze ha nincs
sok fempenz mellette ;-)
Tehat ilyenkor tonkreteheti-e a hitelkartyaimat?

Elnezest az esetleges pongyola fogalmazasert,
nekem elegge uj a technika.

Udvozlettel:
Nagy Zoltan (Johet az ekezet is!)
mailto:
UIN: 901455
+ - MS-OE - Szelektive nem megy? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OE Guruk!

(Szabolcs!)
Tudja az Outlook Express a "Selective Mail
Download"-ot? En nem talaltam! Most csak
*ezert* hasznaljak Pegasus Mailt is?

Tudom, ott az IMAP, de akkor a kovetkezo:
milyen magyarorszagi ISP-k tamogatjak ezt
a letoltesi protokollt?
Es az usa.net, a pemail, a freemail?

Udvozlettel:
Nagy Zoltan (Johet az ekezet is!)
mailto:
UIN: 901455
+ - Kovizolinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat szerintem meg megeri...
Annyival nem csokken a proci elettartama, ami barkit zavarna, leven
hamarabb dobod a kukaba elavultsag miatt, mint amennyi ido alatt
tonkremegy............
A 20% hogy jott ki ?  Rengeteg 166-os intel MMX megy  250-en, de meg
tobb megy lazan 233-on, az enyem is tobbek kozott. Ez pedig akarhogy
nezem, nem 20%, arrol mar nem is beszelve, hogy anyagilag nagyon
megeri.....

Levi
+ - Cyberleaf vagy valami hasonlo kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy csomo .DOC allomanyom, amit be kene illeszteni
egy homepagebe. Allitolag letezik egy Cyberleaf nevu
program, ami elvegzi a konverziot, de nem talaltam sehol.
Tudnatok segiteni? Egy URL nagyon jo volna, vagy ha nem
tul nagy (max. 200 K) akkor attach is johet. Az sem baj ha nem
Cyberleaf, csak meg tudjam vele csinalni a konvertalast.
Elore is koszi!

Bye!
        --Milan
mailto:
mailto:
 |     Feeling happy, feeling high               |
 |       Feeling like I'm still alive            |
+ - scanner help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Guruk,

nemregen irtam a GURU-ba, hogy valami nem stimmel a scanneremmel.
Idokozben kiegeszultek a dolgok, de mindmaig nincs a scannerhez
(Masrtek MARS 800-as 64 arnyalatu szurke) driver es progi.

Ha van valakinek, lecci kuldje el... Elegge fontos...

Elore is kosz mindenkinek.

Leveleket maganemilben (is), a GURU nem mindig jon.

AdaMac
------------------------------------
Medio tutissimus ibis
*****************************
Legjobb ut a kozeput
*****************************
Ovidius (Metamorphoses)
------------------------------------
mailto:
http://www.c3.hu/~sinoszib
+ - RE: IE4 kek tinta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: MenuShowDelay ( 19 sor )
>
> Ja, es miert van az, hogy nehany hoszabb digest aljan az IE 4.0 nem
> kepes
> kiemelni a @-os szavakat azzal a gyonyoru szep kek szinnel?

A szinezo eleg CPU-igenyes, ezert 15 masodperc utan lelovik,
allitolag azert, hogy hosszu uzenet eseten ne fogja le a CPU-t
tul hosszan. Ahol elfogy a 15 masodperc, ott fogy el a tinta.

Nem, nekem sem tetszik :(

	- Laci
+ - re:hivasazonositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Most mar nem csak a Pannon ill. a Westel tudja kikuldeni a
hivo fel telefonszamat, hanem a Matav is ! Igaz kiserleti jelleggel,
egyelore egyes Bp-i utcai fulkeket (sajat tapasztalat). Biztosan
nagy szemelyisegjogi perpatvart fog okozni majd ha nyilvanosan
is beindul ez az egesz. A magan elofizetok meg csak letiltathatjak
a tel. szamuk tovabbitasat, de mi legyen a fulkekkel? Az igaz,
hogy tobb haszna lesz mint kara, de megis! Azzal, hogy a penz
valamely formajat (erme, kartya) bedobom a telefonba, mintegy
elofizetove valok arra a rovid idore, nem? Akkor meg jogom van eldonteni,
hogy tudjon-e a hivott fel arrol, hogy most pl. eppen Bp-rol hivtam,
mikozben Miskolcon kellene lennem!
Udv:
Istvan
+ - Re: Linux kerdesek/ Szent Tehen/ CD-RW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Az erdekel, hogy a Linux alatt a bongeszok eseteben mi a helyzet?
>  Van ugye a NetScape. Mikor lesz a teljes 4.0-s meg? Vagy megvan ?
>    Forrasban is, vagy csak leforditva.

Van persze. Le lehet tolteni. Nyilvan van hozza forras is ;-),
csak azt nem lehet letolteni.

> 2. Mi van a hires HURD projectel (remelem jol emlekszem, ez az,
>   Megszunt? beleolvadt a Linux-ba vagy mi ?

Van. A GNU site-okon megtalalod.

###

> Ki  tudja, hogy az altalad jonak, de az MS altal elvetett otletnek
> kozul hany volt vedett es az MS-nek at nem adott? Hany olyan
> jo megoldas volt ami az MS-nek is tetszett, csak eppen a felhasznalasra
> nem kapta meg az otletgazda engedelyet?

Nyilvan csak az tetszett nekik, amirol ugy lattak, hogy biztositani
fogja a piaci befolyasukat. A technikai kvalitas soha nem jatszott
szerepet a ceg eleteben. Soha nem adtak ki egy uj verziot csak azert,
hogy kijavitsak a hibakat. Ezt maga a CEOZAR nyilatkozta a FOCUS-nak.

> Hany szandekos, az allambiztonsagi szervek altal kifejezetten
> igenyel hiba, ellenorzesi "lyuk" lett "beepitve" a halozati szoftvereibe?

Ez az egyik nagyon fontos erv a forraskodban elerheto operacios
rendszerek, alkalmazasok mellett. A lyukak lete valoban valoszinusitheto,
eleg, ha a tavaly nagy port felvert WinWord 6 -os esetre gondolunk.
A PUSH technologia es tarsai, pedig teljesen ellenorizhtetlenne
teszik a felhasznalo szamara, hogy a gepe milyen informaciokat
kuld el a fejleszto ceg fele. Szerintem nem annyira politikai,
inkabb gazdasagi jelleguekre kell gondolni. Persze kesobb,
esetleg egy mas legkorben a politikai is szoba johet.
(pl: mikor kinek irsz pl. email-t). En szemely szerint soha nem
hasznalnek ilyen rendszert halozatos celokra.

> Tudod, hogy az MS nyomulasat mennyire tamogatja az USA kormanya, mennyire
> fugg ez ossze az USA "vilaguralmi torekvesei"-vel? Elkepzelhetonek
> tartod, hogy -barmennyire okos es gazdag BG- minden erdek nelkul tolerelja
> a  torekveseit es cegenek sokat biralt lepeseit az USA kormanya?

Nem biztos, hogy most toleralja. Clinton kampanyat vegulis a kinaiak
penzeltek nem a Gatyesz.

> BG es az MS kvalitasait tekintva NAGYON IS VALOSZINU,
> hogy tudnanak a mostaninal sokkal profibb dolgokat is kihozni.
> Ekkor azonban, az MS hatalmas vevokoret tekintve, az a kerdes is

A kvalitasai eddig csak marketing vonalon nyilvanultak
meg. Eleg, ha visszanyulunk a kezdetekig. A C64 BASIC szinten
az o termekuk volt. Aki ismerte, az valoszinuleg egyetert
azzal, hogy pl. a  ZX Spektrum BASIC-hez kepest egy gyatra
fercmu volt. Gyakorlatilag a Simon's BASIC es tarsai tettek
hasznalhatova.

> felmerul, hogy kivanatos-e, hogy olyan nem ellenorizheto szamitogepes
> kapacitasok jojjenek letre, amelyekkel strategiai fegyverek
> kidolgozasahoz szukseges szamitasok is elvegezhetoek legyenek OTTHON?

Megakadalyozni ugyse tudod, ma jatszi konnyedseggel
ossze lehet otthon hozni egy olyan teljesitmenyu gepet, ami 15
evvel ezelott strategiai cikknek szamitott. Az kene, hogy
kulon engedelyt kelljen kerni ahhoz, hogy mit futtatok rajta.

> A hozzaeertok szamara mar a kulonbozo matematikai muveletek
> es fuggvenyhivasok statisztikajabol is megallapithato, hogy a gepen
> milyen jellegu munkak folynak.

Kozben azert eltelt nehany ev :-) Egyebkent az atkosban se igen
volt betarthato. (Szinten egykori KFKI-s tapasztalata :))

###

> Mar lehet kapni. Legalabbis az ujrairhato cd-t lattam darabjat 230 ATS
> korul. Ugye a regiek: RECORDABLE, az ujak REWRITABLE-k.
> Hogy milyen drive kell hozza, az passz...

Van pl:	 Ricoh/HP/Yamaha.

-- MfG/Bye/Udv - Simon Istva'n (hu/jp) - Istvan Simon (rotw) --
----- mailto: ---- mailto: -----
+ - Mobiltelefon+Panasonic uzenetrogzitos fax? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Valaki hasznalt mar ilyen oszvert?

Szoval aposomnak van egy mobiltelefonja, es szeretne hasznalni a regi
Panasonic fax-ot. Ossze lehet illeszteni a kettot, es faxolni
vele? Ha igen, akkor milyen modszerrel?

                            Udv...cSaBa
+ - Vonalkod scanner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Tuggya valaki, hogy hol es mennyiert lehet vonalkodleolvaso
scannert kapni? (Es vonalkodnyomtato proggyt?)

Udv,
Chris

>Szemhivo: mailto: / 06-50-415528 !140byte!<
<Latom az ekezeteket!>
+ - swap & overlay (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mind a ketto arra van, hogy a diskedet a RAM valamifele kibovitesekent
hasznald.
Az overlay egy peldan mutathato be egyszeruen:
Legyen egy szovegszerkesztonk, amiben van spell checker.
Betoltodik egy kis program, ami mindig tudja, hogy most eppen editalod
a szoveget, vagy spell checkeled. Amikor editalsz, akkor a tarban bent
van egy jo nagy program is, maga a szovegszerkeszto. Ha megnyomod a
spellcheck gombot, akkor a kis program fogja, es kivagja a
szovegszerkeszto kodot a memoriabol, es a helyere betolti a spell
checkert es lefuttatja. Amikor minden kesz, spellchecker kisoporve,
szovegszerkeszto visszatoltve es megy az elet tovabb.
(overlay:atfedes, a ket programresz azonos memoria teruleten lakik,
atfedik egymast)

A swap eredetileg azt csinalta, hogy teljes programokat csereberelt az
oprendszer a gepben. A kezdetleges idosztasos rendszerek ketyegtek
ezzel a megoldassal. Amikor az egyik program idoszelete lejart, akkor
szepen kivagtak a memoriabol lemezre, beloktek a kovetkezo programot,
es azt futtatak egy idoszeleten at.
(swap: csere, cserelgeted a programokat)

Amit ma swap-nak hivnak, az mar nem az a swap, hanem paging.
A memoria azonos nagysagu darabokra, lapokra van bontva (ezek nehany K
nagysaguak). A processzor mellett ul egy MMU, aki a processzor altal
generalt cimeket (logikai cim) atalakitja fizikai cimme. Ez
gyakorlaitilag azt jelenti, hogy a memori lapok fizikai sorrendje
(azaz ahogy a tarban valojaban vannak) es logikai sorrendje (azaz
ahogy a processzor latja oket) szabadon rendelheto egymashoz.
Fut egy program, szepen benne ul a memoriaban. Jon a suket
felhasznalo, es elindit egy masikat. Persze a RAM nem eleg, hogy a
masodik beferjen. Erre az oprendszer megnezi, hogy a mar bent levo
program mely lapokhoz nem nyult jo ideje, es azokat kiirja
diskre. Ezek utan ezeket a lapokat az MMU segitsegevel atcimzi ugy,
hogy a masodiknak betoltott program szamara legyenek lathatoak. Namost
mind a ket program vidaman fut tovabb. Ha viszont az elso program ugy
gondolja, hogy o most megis csak megpiszkal egy olyan cimet, amit
kilapoztak alola, akkor az egy megszakitast general, es ertesiti az
oprendszert, hogy a program egy szamara allokalt de jelenleg a fizikai
memoriabol kisoport cimhez nyult. Ekkor a rendszer valaszt egy masik
lapot, amirol ugy gondolja, hogy eppen senki nem hasznalja, azt
kivagja lemezre, a program altal piszkalt cimhez tartozo lap diszken
megorzott tartalmat berantja az igy felszabadult lapra es az MMU-val
bemappoltatja a program megfelelo cimtartomanyaba. Ezek utan azt az
utasitast, ami az akkor meg nem de most mar mappolt cimhez nyult a CPU
megismetli es a program fut tovabb.
Tortenelmi okokbol ezt is swapping-nak hivjak.
A valosagban ez egy kicsit bonyolultabb, mert meg lehet spekelni a
lapok nyilvantartasaval, folytonos-blokk optimalizalassal meg meg
cache-elessel is (!) de nagyjabol ez a lenyege.

Tehat ezek utan az alapveto kulonbsegek:

- Az overlay-nel az overlay programok egyike tud csak futni
  (logikailag is) es a valtogatas a program kezeben van.

- A swapping (az igazi) nem igazan nyujt tobbet, mint az overlay
  (egesz programok cserebereje tul lassu interaktiv rendszerekhez)
  de a folyamat automatizalt az oprendszeren keresztul es az
  overlaytol elteroen, egymastol fuggetlen programok (majdnem :-)
  parhuzamos futasat is lehetove teszi

- A paging (es az egesz virtualis memoria) teljesen transzparens modon
  lehetove teszi annyi program egyideju futtatasat, amennyi a disken
  (a swapdisken!) elfer es egyuttal megprobalja minimalizalni a
  diskforgalmat a lapok inteligens megvalasztasaval. Ez a modszer az
  elozo kettovel szemben feltetelezi, hogy a rendszerben van MMU es
  hogy a CPU kepes ujrafuttatni (de legalabb is mellekhatasok nelkul
  abortalni) az utasitasokat.

Zoltan
+ - Dia handy scanner-rel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Va valakinek otlete/tapasztalata hogy hogyan lehet
diakepet scannelni kezi scanner-rel ?

          Tamas

+ - Monitor kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Haza vaghatja-e a monitoromat , hogyha rossz kepfrissitest allitok be az
S3-as kartyamhoz kapott utillal ?

Kossz !
		GABOR!
+ - Re: cyrix tema + Chip proci teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

|Liling Zoltan baratom egy eleg reszletes cikket kozolt a Chip magazin
|mostani (november) szamaban.Itt vannak osszehasonlito tesztek is, foleg az
|mmx-es cuccokrol.
|Szerintem semmi baja a Cx-nek.Es bazi nagy cache van benne...

A chip-es tesztben a cyrixet -nekem ugy tunt- jol mutattak be, viszont
ismet talatam nehany csusztatast az AMD rovasara, ahol persze ismet
az Intelnek kedveztek:

1, Nem ertem miert a 200-as K6-ost mertek ossze a tobbiekkel. Azon az
alpon amiert 166-os Intel hasznaltak (jo overclockolhatosag), hasznal-
hattak volna a 166-os K6-ost is. Nalam remekul mukodik 210 MHz-en (2,5*83)
a 166-osom is, sot 225 MHz-en (3*75) is, es a core fesz emelesevel talan a
233-at is vinne, de ezt inkabb nem vallatam.
Ha pedig azt is leirtak volna a chip-ben, hogy ezt 24eFt-ert vesztegetik,
szerintem jelentosen arnyalta volna a kepet.

2, Kulon chartba "veletlenul" csak azt a tesztet sikerult kiemelni,
ahol az Intelek szerepeltek jobban.

3, Nem sok szot vesztegettek a POV tesztre (az fpu-t merte), ahol a K6
azonos frekvencian lenyomta az Intelt. Ha forditva torent volna biztos
jobban kiemelik...

Ennyi.
Remelem objektiv maradtam, es "nem frocsogott a szambol" az intel gyulolet. :)

Peter
+ - Re: NT 4.0 Services, AT parancs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mas.
> NT 4.0 alatt a Control Panel > Services ikonja alatt talalhato dolgokrol
> szeretnek egy kicsit tobbet megtudni.
> Melyik mit  csinal, hogyan erdemes inditani, kell-e egyaltalan, stb.
> Johet http, .txt, stb, vagy egy guru reszletes magyarazata.

pl.
net help start schedule|more

> Az AT paranccsal szeretnek egy .bat file-t mondjuk orankent, minden
> nap lefuttatni. Lehetseges ennek a megoldasa?

Eddig egy olyant sikerult a beepitett at paranccsal osszehoznom, ami
minden nap ugyanabban az oraban lefut:

at 10:00 /every:M,T,W,Th,F,S,Su cmd /c valami.bat

Ha ezt leirod 24-szer kulonbozo idopontokkal, az meghozza a kivant
eredmenyt.

Bovebb informaciok: start menu - help - windows nt commands - at

> Elore is koszi a segitseget.
>
> (Iszonyuak ezek az oriasi betuk!!! :-( )
>
> Ciao.
> Reisinger Gabor /Resi/
> mailto:
> _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
> "If the problem persists, contact your program vendor."

+ - Re: Csak Linux haszna'loknak. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

M voltam a Szilikonvolgyben (Sunnyvale) a Micro Center boltban. Nagyon
sok linux program van, es majdnem hihetetlen, az ege'sz Applixwaret meg
lehet kapni $58-ert.

Sandor
--
 Lengyel Sándor

Hass, alkoss, gyarapits,
S a haza fényre derül. (Kölcsey)
+ - Budapesten leszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Budapesten leszek 3 hetet lakast venni. Ha van ido:m, szivesen segitek
egy Linux ujdoncnak.

Telefonszamom 1652-124 lesz

--
 Lengyel Sándor

Hass, alkoss, gyarapits,
S a haza fényre derül. (Kölcsey)
+ - Elado memoria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

2x4 MB 36 bites memoriamodul elado.

Udv
                    Dupi
+ - realaudio -> wav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy olyan programot keresek, amivel egy realaudio .ram file-t
 .wav formatumba tudok konvertalni. Hangkartyan lejatszani es
ujra felvenni nem jon szoba, az eredeti file-ok minosege mar
igy is pocsek. Lehetseges plattformok: DOS6.2/Win3.1, NT3.51, Linux,
vegso esetben NT4.

Elore is koszonom,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
+ - Re: Dos-os E-mail cliens kerestetik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
: Ki, mit ajanl ( Pegazus mail-el kimeljetek ) ?

hehe hasznalj Linux-t (vannak nahany megas 'minilinux'-ok, amiket direkt
DOS filerendszerre lehet telepiteni ...) es onnantol kezdve Tied a vilag
;-)

Bye	Gabor

# PGP fingerprint: 0AC97CFEE850B243  35523F754D1A1483
#include "finger "
+ - Allashirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Banki alkalmazasok fejlesztesevel foglalkozo budapesti szoftverceg
munkatarsakat keres tapasztalt es kezdo programozo, szervezo, projektvezeto
es rendszergazda munkakorbe. Banki, szamviteli ismeretek illetve Oracle,
Powerbuilder, Delphi, VB, Magic, SQL Server, UNIX, NT tapasztalat elony.
Az erdeklodoktol szakmai oneletrajzot (palyakezdoktol rovid bemutatkozast)
kerunk a 169-4350 faxra, illetve a  E-mail cimre.
Udvozlettel: Tozser Attila
+ - Re: Freemail username (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>   Van egy problemam a subj.-beli email lehetoseggel: nem tudok ra
>   foljelentkezni. Ha WEB-en probalom regisztraltatni magam, akkor
>   latszolag jo, de ha a usernevemet otthonrol, modemmel+terminal progival
>   probalom hasznalni, igy valaszol: 'Authentication Failed'. 3
>   probalkozas utan pedig bontja a vonalat. Nem hinnem, hogy a password-el
>   lenne baja, ugyanis megprobaltam regisztraltatni magam mas neven is, s
>   akkor is ez volt a baja. Mi a baja Freemail-nek?

Kedves Ndrew!

En is par napja jelentkeztem fel a Freemailre es bizony nekem is gondot
jelentett ugyanez, amikor megprobaltam itthonrol bejelentkezni. Majdnem
otszor kellett tarcsaznom, amire eszrevettem a terminalablak elso nehany
sorat, melyben le volt irva, hogy username-nek nem eleg csak a nevet
megadni, hanem a teljes e-mail cim szukseges. Egy gyakorlati pelda: az en
username-em a Freemailen winago, es a terminalablakba username-nek azt kell
megadni, hogy   Miutan ez megvolt, mar mukodott. Sok
szerencset a Freemail hasznalatahoz! Szeretettel udvozollek:

	Agoston
	mailto:
	http://www.revai.hu/~agostonf00/
+ - et6000 (fwd) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nem tugyga valaki, miert nem hajlando w95-ben et6000 eskent mukodni a
kartya meg a legujabb meghajtoval sem ? Oszezilalja a kepet, es ujra kell
inditani megjobbancsokkentett modban. Utana et 4000 kent mukodik.

Bye < Zsiga
+ - Excel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Format->Cells->Numbers

> 30 tizedesjegyig be lehet allitani.

  A *szamabrazolast* lehet 30 jegyre beallitani. Ha ki is probaltad
volna, ahogy egykor tetted, akkor lattad volna, hogy csak kb. 15
jegyre szamol :-)
  En beirtam, hogy '1/3', es nem szamolta ki 30 jegyre. Meg is lepett volna,
mert nem erre valo...

Gyula
+ - Linux/XFree kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Ket rovid kerdesem lenne. RedHat 4.2 disztribucio, Cirrus 5434 (PCI)
kartya. Az SVGA szerver elfekszik vele, ahogy kell. Ha a troubleshooting
doksi szerint beallitom a 'no_bitblt' opciot, akkor nem. Viszont ugyanezen
doksi szerint ez nem ajanlott, mert jelentos hatekonysag vesztessel jar.
Most akkor hogyan tovabb? A masik problemam a testre szabas. Minden
M4 makrokkal megy, de a doksi, amit talaltam (html formaban) eleg gyer.
Van valami jobb leiras hozza (fvwm95-2 ablakkezelo), vagy terjek
vissza a jol bevalt twm-hez, amihez vannak jo konfiguracios file-jaim?

Koszi,
  Gyula
+ - Re: Bunos nep vagyunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Melyen 10telt Publikum!

> Minthogy ez nem muszaki tema, hanem politikai, nem a GURUba valo,
> ezert halkan es tisztelettel: ha mas kormanyt tetszettek volna
> hatalomra juttatni 1994-ben, akkor az Intel uj chip gyara nem Cseh-
> orszagban epulne...

[...itt volt egy mondat, ami a szerzo szellemi szintjere vonatkozott, de
kicenzuraztam, mert ugyis tudja az illeto a velemenyemet...]

Gyere haza es akkor pofazhacc!!! Ha elhuztad a csikot, akkor fogd be a
szadat es kushadj! En sem szolok bele abba, hogy hogyan tegyek tonkre a
tarsadalmukat az amik!

Hocipom tele van avval, hogy azok az 56-osok, akik akkor jol elhuztak a
beluket, most visszajonnek es leqrjak az ittmaradottakat, hogy milyen
hazaarulok!

Szoval hatrabb az agarakkal meg az agyarakkal! Te szavazz ott, mi meg majd
itt szavazunk, jo!

Udv From:, a beletiport
+ - Re: [unix] lp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Akos!

> Nyitva tartja azt a file-t, amelyen a terminal beallitasokat
> vegzi (stdin). Az
>
>   stty ... </dev/c1p4_lp
>
> azert hatastalan, mert a beallitasok utan a shell rogton le
> is zarja a soros portot, ezert a kovetkezo megnyitaskor
> minden ismet az alapertelmezesre lesz allitva (300 baud...)

Aha! Az lp atiranyitja az stdin/stdout/stderr-t oda, majd +hivja a
printer script-et. Ha ebben en beallitom az stty-al a parametereket, akkor
nem zarodik le. Viszont ha </dev/c1p4_lp-vel nyitom meg, akkor lezarja??
Aha! Tenyleg! Akkor kiprobalom a C-ben atirni O_RDWR-re a letorolt
C_READONLY-t. Ezt jol elszurtam! Egy regi prog-ot irtam at es a del-t nem
gondoltam at! Amint latom a script-et sem!

Kosz && udv From:, az olvashato

# TAJTHY Tamas [I connect with a 14.4 modem]
# Aliases: Shaman Research Ltd. / EgoSoft International
# This is the first day of the rest of your life
+ - [HW] TV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Melyen 10telt Publikum!

A baratnomnek van egy Grundig TV-je, ami folyton elhangolodik. AM-MICRO-t
fog es ha egyik nap beallitja az adot, akkor masnap mar kezd
szetzilaloldni a kep. Erdekes, hogy nem mindig es nem minden csatorna!
Taltost, vagy szerelot hivjak???

Udv From:, a tudatlan
+ - Re: Elmeleti kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meg tudna valaki szabatosan fogalmazni, mi a kulonbseg a swap es az overlay
> kozott?

A swap a meglevo memoriat boviti egy winchesteren elhelyezett terulettel.
A teljes memoria tehat fizikai memoria + swap terulet. Ha keves a fizikai
memoria, akkor swapet hasznal a gep, ami persze joval lassabb.
Az overlay nem boviti a memoriat, csak kimeli. Nem tolti be ugyanis a
teljes programot, hanem annak csak egy reszet, es egy managerprogram
gondoskodik arrol, hogy a legtobbet hasznalt programreszek maradjanak
bent. Tehat a manager az egyes programreszeket pakolgatja ki-be, hogy a
program minel kevesebb memoriat hasznaljon. Figyeli, hogy milyen
fuggvenyeket hanyszor hiv meg a program, es amit sokat kell hasznalni, azt
lehetoseg szerint memoriaban hagyja. Ha olyan programreszre van
hivatkozas, ami nincs a memoriaban, akkor azt betolti a winyorol, persze
egy masik, keveset hasznalt programresz helyere.
Asszem, az overlayt mar nem igazan hasznaljak, regi pascal programoknal
lattam ilyet.

Udv
Bence
+ - Re: Rush (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van valakinek infoja a Woodoo rush chip-es Herculesekrol ?

Meg nem probaltam, de rakas cikket olvastam a halon. Altalaban a
Hercules 3dfx-es kartyakat szidjak. Nameg glQuake 20-al megy
rajta 30 helyett. Az egyetlen Rush-os kartya, amin kb ugy ment a
Quake, mint a Graphics-on, az a Jazz Adrenalin Rush volt, uj
BIOSszal es driverekkel, de ilyet meg nem lattam Magyarorszagon.

Szoval nem ajanlom.

A legjobb lenne egy Canopus Pure3D, csak valakinek importalnia
kene.
+ - '"+!**%/= Exchange 5.0!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talalakozott mar valaki az alabbi problemaval:

Exchange Server 5.0-ra csatlakozni szandekozo kliensnek,
NT alatt kb. 20-30 percig tart a bejelentkezes!

Halozat:

peer-to-peer kapcsolat, NetBeui protokoll,
1-2 repeater es switch utkozben.

Kerem segitsetek!

Udvozlettel:

			Takacs Istvan
		mailto:
+ - Off topic (adoszam) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudtok-e olyan helyet, ahol az adoszam elso 8 karaktere alapjan megtudhatom a h
ozza tartozo ceg nevet es cimet? Kb. 150 darabrol lenne szo.
Halas koszonettel: Puski Imre
+ - @-os szavak kek tintavall (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Multkor kerdeztem, miert nem jeleniti meg az IE 4.0 a hosszab levelek
vegen a @-os szavakat.
Kaptam egy magyarazatot, miszerint:
>A szinezo eleg CPU-igenyes, ezert 15 masodperc utan lelovik,
>allitolag azert, hogy hosszu uzenet eseten ne fogja le a CPU-t
>tul hosszan. Ahol elfogy a 15 masodperc, ott fogy el a tinta.
Ez tenyleg igaz? Mert ha igen, akkor nagyon gagyi!
Es a korabbi verziok miert tudtak, tudjak?
Nagyot csalodnek a MS-ban, ha ez tenyleg igy van. :-)

Ha valaki hasznal meg rajtam kivul IE 4.0-t (angol) :-), kerem jelezze,
hogy nala is hasonlo jelensegek figyelhetoek-e meg, vagy a problema
csak nalam letezik.

Ciao.
Reisinger Gabor /Resi/
mailto:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
"If the problem persists, contact your program vendor."
+ - [hirdetes] 486-os pc-t vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

486-os kozep kategoriaju pc-t vennek.

cpu dx2-66 vagy dx4-100
mem: 8MB
vinyo: 800MB korul
14" szines monitorral
fdd, bill.

hangkarty, cd-rom nem kell hozza!

Az ajanlatokat erre a cimre kuldjetek:

+ - Valszok + kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 /Delphi - Btrieve/

A Btrieve-hez letezik tobb komponens is, Titan - Btrieve komponens
penzes,
a Delphi Superpage-n talalsz free verziokat is, nem hinnem, hogy kissebb

tudassal. De abban biztos vagyok, hogy hagyomanyos modon recordokkal
kell
majd kezelned (mivel a btrievenek nincs allomany/mezo leiro resze. Talan

majd ha valaki megcsinalja a BtrieveSQL drivert), s igy sajna sokat kell

majd irnod. Ha nem muszaly hasznalj inkabb masmilyen adatbazist. Ha
kellene
meg valami hivjal fel a 441-638-on munkaidoben, hiszen cimed alapjan te
is
Bekescsaban vagy kornyeken vagy.
---------------
 /Swap - Overlay kulonbseg/

A kulonbseg abban van, hogy mig az overlay-t maga a futo program vegzi
(valami
mindig bentmarad belole a mamoriaban), addig a swappelest az operacios
rendszer
intezi (a koplett programot kiteheti).
A swap ir/olvas, az overlay csak olvas.
Az overlay forditas/linkelesi idoben kialakitasra kerul, a swap meg OS
dolga.

Ha bovebben erdekel, irhatok meg vagy ajanlhatok nehany konyvet is.
--------------------
Kerdes valaki hasznalta mar a Btrieve SQL-t, mert a Net-en lattam hogy
van, de
ezenkivul semmit nem tudok rola. Azert erdekelne, mert valoszinuleg a
Novell-lel
egesz jol elboldogulna, s talan olcsobb mint az Oracle vagy MS-SQL.

Hali Rada

+ - Hivasazonositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Pannonnal pont forditva van mint a Westelnel.
Itt termeszetesnek veszik, hogy a hivoszamodat lathatja a hivott
fel is. Hiszen miert kellene rejtegetni.
De termeszetesen itt is meg van a lehetoseg, hogy keresre
letilthasd  allandoan.
Illetve ingyenes szolgaltatas, hogy dinamikusan akar agy hivas erejeig
megtiltsd a hivasazonositast.
De ezt kulon kell kerni, hogy ezt a szolgaltatast tudd hasznalni.
Megjegyzem, hogy pl.: Angliaban a normal telefonnal is azonositja
a hivot a keszulek, amennyiben ilyen tudassal rendelkezik.
A magyar halozat is tudja, hiszen volt egy ido amikor a
Pannonnal ez meg volt oldva.
Tudtommal a konkurencia nyomasara tiltottak.
Udv:
Geza
+ - Re: Notpad megkergult? :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A Notpad szerkesztes fulen alul van a "hosszu sorok torese" felirat,
> ha erre kattintsz ablakba tori asorokat es igy mentheted el
> Udv:Balaszs

Sokan ajanlottak a fentieket. De mint mondtam, nem a "hosszu sorok
torese" kornyeken van a gond! Hanem az egesz szoveget OSSZEFUGGO sorokka
alakitja! (kb 5-6 kepernyonyi osszefuggo sor lesz belole)
Nem csak a sortorest "felejti el" hanem a szokozoket is.

De ami a legerdekesebb, hogy nem mindig, csak "veletlenszeruen".

Ha van valami otlet, szivesen veszem!

Udv:
Szabolcs

--
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
{ Ba'nffy Szabolcs	 WEBUJSAG -->>     --== CENTRALNET BT. ==--   }

Hello,

C++ -t hasznalva, egyik "kedvenc" hiban, hogy ha a member()
fuggvenyt akarom meghivni, akkor zarojel nelkul teszem, tehat

member;

-t irok, a helyes

member();

helyett. Azt vartam, hogy a compiler ramszol, hogy ilyet ne tegyek.
De nem. Ehelyett, semmi kodot nem general az elso esetben,
( Megneztem, 0 byte-ot general NT 4.0 alatt, MS VC 4.0)
es kajanul varja, amig debuggerrel megtalalom, hogy ilyenkor nem
hivodik meg a member().

Kerdes: ez most a compiler hibaja, hogy ilyen hibat nem jelez,
vagy ennek van valami jelentese a C-ben?

Masik kerdes: binaris adatfile-bol kell float-ot beolvasnom,
de idonkent serult lehet a float szam (azaz illegalis formatumu).
Szoveges formatum eseten van mod az ellenorzesre,
(pl. illegalis karakter vizsgalata a beolvasando szamban)
itt viszont siman beolvasodnak a tarolohelyre a byte-ok,
akarmit is tartalmaznak, es csak az elso hozzanyulaskor
derul ki, hogy az a negy byte nem abrazolhat float-ot.
Van e egyeb mod a runtime-hiba kikuszobolesere,
mint manualisan megvizsgalni a  byte-okat, hogy amit
abrazolnak, az lehet-e tenyleg egy lebegopontos szam?
Ha nincs, mennyire lehet gepfuggetlenne tenni
a megoldast?

Koszonom

Janos

===
Dr Janos Vegh, physicist
Inst. Nucl. Res. Hung. Acad. Sci.
H-4001 Debrecen, POB 51, Hungary      Tel: +36(52)417266 ext 1215
(H-4028 Debrecen, Bem ter 18/C)       Fax: +36(52)413945 or 416181
+ - win95 getfreespace (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T guruk.
  Megtudna mondani valaki hogy a getfreespace fv.
  melyik interruptot hivja meg ???

  /private emil please/
thnx.
+ - Re: proci tulhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hi!
>Draga mulatsag :)))

Miert lenne draga?
A procik garancialisak egy evig...

>Minden procit tul lehet hajtani, de szerintem nem eri meg.

Mar bocs, de egyaltalan nem minden procit lehet tulhajtani. Kell hozza
egy kis szerencse, hogy olyat fogj ki amit lehet...

>Altalaban -ami meg az esszeru hataron belul van- az olyan max.20%. Nos ez
>nem hoz olyan sebessegnovekedest amiert erdemes kockaztatni. Nem beszelve
>arrol hogy jelentosen csokken a proci elettartama.
>Udv
>    KoviZoli

Miert ne erne meg?
Nalam egy 166-os Pentium megy 210-en, ami nem eppen 20% kulonbseg.
Ha meg esetleg tonkremenne, akkor ott az 1 ev garancia, es 1 ev mulva
mar
ugysem er majd semmit. Szoval szerintem igencsak megeri.
Egy haveromnal egy 166-os MMX 300-on megy, es 300-as MMX-et tudtommal
nem is gyartanak...
Egyebkent ugy tudom, mar az is tulhajtasnak szamit, ha egy 166-ost
2.5x66Mhz
helyett mondjuk 2X83-on hajtasz...

Udv:

    Abel )
+ - levelkuldes tobb cimre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Guruk!

Hogyan kuldhetek E-mailt egy cimlistaban levo osszes cimre ugy,
 hogy a cimzettek ne dudjak, hogy meg kinek kuldtem el a levelet
rajtuk kivul?
Explorer 3.02-t hasznalok a hozza tartozo levelezovel.
Minden segitseget elore is koszonok!
Garay Laszlo
+ - Vegyjel-CallerID-Bitware-PMagic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kosz a hivas azonositoval es a vegyjelekkel kapcsolatos valaszokat.

:Hat nem igazan ide tartozik, de azert a valasz.
:Az izotopoknak a vegyjele azonos az eredeti elemevel.
:Pl.: H izotopjai pl: deuterium, tricium.

Ez igaz, de en ugy tudtam, hogy pl. a nehezviz vegyjele D20 es nem H2O.

:> Mondjon mar valaki egy jol hasznalhato uzenetrogzito es fax
:> programot Win95-hoz. (33,6 Voice modem)
:> De ne ezt a BitWare V/D/F 3.30-at mert ezzel tele a tudatom !
:SuperVoice 2.2d
:Fax, uzenetrogzito es adatkezeles.

Ez a program tenyleg nagyon jo, csak egy hatranya van a Bitware-hez kepest.
Nem minden modemhez jo. Sot lehet, hogy csak rockwell chip-eshez, de ez nem
biztos. Az viszont tuti, hogy a Sierra chip-es modemhez nem jo.
Ennek ellenere jobb mint a Bitware, kar, hogy nem tudom hasznalni.
:Szeretnem a winyomat ujra partitionalni,de ugy hogy ne veszitsek el adatokat.
:Alitolag a subjektban emlitett program tudja ezt.
:Tenyleg ?
:Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata ? Es milyen ?
:Lehet ezt a progit kapni vagy csak venni ? Hol ?

Tapasztalatom nincs, (azt majd mond más :)) viszont a progi megvan, ha
mondod elkuldom 2-es verzio 536 kB. Asszem regisztralt valtozat, legalabbis
nem latok benne semmi shareware-re utalo nyomokat. Valami BBS-rol valo.

Nem irtad le hogy milyen oprendszerhez kell. Ez jo a DOS-hoz es a
win95-hoz, de felismerte a linuxos particiot is (asszem meg tud egy parat)

Ha viszont csak DOS-os particioid vannak, akkor tokeletes a celra Partition
resizer 1.1.2 progi, ami egy kisse fapaDOS, de tokeletesen muxik. Ezt
kiprobaltam, 8 particiobol csinaltam 3-at anelkul, hogy akar egyetlen bit
is elveszett volna. Ez 63 kB.
:Ugy tudom, hogy a Redhathez vehetsz supportot, de szerintem talalsz olyan
:magyar Linuxost is, aki elegge ert hozza es ha megfizeted, segit is.

Linux ugyben irj Czako Krisztiannak ) o biztos tud valaszt
adni a kerdeseidre, ha esetleg eddig meg nem valaszolt. :)

szia:
Gabiqua

   Tandi Gabor, HUNGARY Paks
   e-mail:  ,

   fidonet: 2:371/20; UIN 3848246
+ - 286 - CMOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy ismerosom megmentett a cegetol egy leselejtezett 286-ost,
gondolvan jo lesz otthon konyvelni.
Jo is lett es most engem kert meg, hogy vegyek neki 1.44-es FDD-t,
es szereljem is be.

Igen am, de nem tudok bejutni a CMOS-ba !
Hiaba nyomogatom bootolaskor a Delt, vagy barmi mas billentyut, ill.
kombinaciot, nem jon elo a BIOS kepernyo...

Ugy remlik hallottam volt olyat hogy egyes regebbi PC-k telepitolemezt
hasznalnak az ilyen muveletekhez.

Lehetseges hogy ez lenne a megoldas ?
Es ha igen, hol tudok ilyet szerezni ?

Kosz a segitseget !

Spori
+ - Hianyzo ekezetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Meg tudjatok mondani, hogy az allitolag magyar Word 97 miert
ir a hosszu o" es u" betu helyett csak negyzeteket ?

Megjegyzem nem mindig volt ez igy, csak miota win 98 van fenn...

Koszi !

Spori
+ - Re: Excel szamitasi pontossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

> Felado : Petrovay Szabolcs George

> Kedves Raki: A GURU #1006-ben kerdezted:

> Format->Cells->Numbers

> be lehet azt allitani, hogy pl. 50 tizedesjegyre pontosan
> számoljon ?
> 30 tizedesjegyig be lehet allitani.

Kedves Szabolcs!

Amirol te beszelsz, az a megjelenites formaja. Altalaban semmi koze
sincs a szamolasi pontossaghoz.
Altalaban, mert az "Eszkozo/Beallitasok parancs" "Szamolas"
lapjan van egy "a mutatott pontossag szerint" kapcsolo. Ha ez be van kapcsolva,
akkor olyan pontossaggal szamol, amilyen szamformatum be van allitva.
Ha ez nincs bekapcsolva (ez az alapertelmezett), akkor minden mastol
fuggetlenul ugyan azt a pontossagot hasznalja.
Tehat az Excel pontossagat lehet rontani, (a megjelenitessel) de azt, hogy
ket tizedesjegyen jelenjen meg, de csak 5 tizedesjegy pontossagga szamoljon,
azt ne lehet beallitani.

A mutatott pontossag azt jelenti, hogy ha a megjelenitett cellaval tovabb szamo
lunk,
akkor nem a pontos szammal, hanem a cellaban lathato ertekkel szamol.

Pl: Ha a forma "0" minden cellara (Nincs tizedesjegy),
es a mutatott pontossag szerint szamolunk:
A1: 1
A2: 3
A3: =A1/A2	-> 0
A4: =A3*A2	-> 0
de A5: =(A1/A2)*A2	-> 1
Tehat a szamolast pontosan vegzi el, de a cella erteke lesz atalakitva.

Mellesleg ird be egy cellaba (amit szerinted 30 jegy pontossaggal hasznalsz)
az 1,1234567890123456789 szamot. Mar eleve csak 1,12345678901234
fog megjelenni, de ezzel is szamol.
Ez pedig kb. 14 tizedesjegy.

Mic
mailto:
http://w3.datanet.hu/~micsoft
+ - VA: Elmeleti kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> Meg tudna valaki szabatosan fogalmazni, mi a kulonbseg a swap es az overlay
> kozott?

Szerintem "elmeletileg" egyszeru a valasz:

A Swap fajlt a program kesziti, ideiglenes adattarolasra, memoria "bovitesre".
Az Overlay a program egy resze lemezen, es csak akkor olvassa be (esetleg
a reszeit), amikor szukseg van ra a program futasa kozben.

Kihangsulyozom, hogy szerintem!

Mic
mailto:
http://w3.datanet.hu/~micsoft
+ - Va: Office 98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

> Van valakinek ötlete, hogy a magyar Office 98
Engem foleg az erdekelne, hogy honnan szereztel olyat. En valahogy
megalltam a 97-nel.

> a magyar Win95-ön miért nem
> ismeri fel a közép-európai (CE) betütípusokat, ill. miért nem nyomtatja őket?

Ha a negyzetekre gondolsz, akkor az tobbszor is volt valaszkent a guruba.

Menj el a http://www.microsoft.com/hun cimre, ott keresd meg a Honositasi forum
ot,
Es ott az egyik (talan az elso) cikkben irnak rola. A megoldasrol is.
Ha kell elkuldom, de kicsit hosszu.

Mic
mailto:
http://w3.datanet.hu/~micsoft
+ - Az Excel 97 adatbiztonsaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Felado :

> Tud ilyen megoldast, csak fel kel tenni bovitmenykent (add-on). A
> setup felkinalja. Ezzel aztan be lehet allitani, hogy adott
> idokozonkent mentsen.

Hiaba teszed fel a Setupnal, ha nem kapcsolod be mint beepulot, (Add-Ins,
Bovitmeny)  Csak utana lehet hasznalni.

> Egyebkent nem szoktam kihasznalni, mert zavar, hogy ellentetben a
> Worddel nem egy ideiglenes file-ba menti ezeket a biztonsagi
> menteseket, hanem az eredeti file-t irja felul. Emiatt ha
> megprobalok egy tablazaton modositani, vagy az elejen at kell
> neveznem, vagy nincs mod arra, hogy meggondoljam magam, es
> visszaterjek az eredetihez :-((

Az elso fele igaz, az eredeti fajlt irja felul. Sajnos!
A masodikba nincs igazad. Erre talaltak ki "biztonsagi masolat is keszul"
kapcsolot. Akkor az eredetirol keszul egy masolat.

> Tudod, egy ilyen nagy cegnel :-)
De az Excel fejlesztoi sajat magukkal is beszelo viszonyba vannak, mert az
Excel 4.0 ota kovetik azt a tendenciat, hogy az automatokus mentes az azt
takarja, hogy a program bizonyos idonkent automatikusan lementi a munkafuzeteke
t,
nem nekem kell ezzel foglalkoznom.
Ezzel szemben a wordnel - bar a megoldas jobb -, de hibasan hasznaljak az
"automatikus mentes" elnevezest, mert ez nem mentes, csak egy hatter
masolat keszites.
Altalaban sok kezdot meg is teveszt, mert "miert mentsek, most mentette automat
ikusan."

Mic
mailto:
http://w3.datanet.hu/~micsoft
+ - Sz.gep bekapcsolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Kovizoli kerdezte, hogy hogy kapcsol be a PC.
> 1. a BIOS lefuttat egy ontesztet, ellenorzi a gep legfontosabb egysegeit,
> es atadja a vezerlest a procinak (most eledt fel a proci).

Ez az az iskola amit hanyagolni kell !! Ekkora baromsagot ! Azt sem
tudjak hogy mi a BIOS. Nem is commentalnam tovabb.
Nem azert mert a masik sokkal jobb lenne, de legalabb mar baromsagokat
nem allit.

Az Intel procis PC a kovetkezot csinalja. (utolso ismereteim szerint):

1. A proci POST-ot csinal (Power On Self Test) amiben teszteli onmagat.
2. Elinditja az utasitas feldolgozast az FFFF:FFF0 cimrol (1M-16byte) Ez
a BIOS belepesi cime !
3. Ezutan a BIOSban rogzitett inicializalo progi fut le, ami a PC
POST-jat futtatja le.
4. A BIOS vegignezi a manapsag UMB-nek nevezett ADAPTER ROM AREA-t es
lefuttatja a gepbe berakott kartyak beepitett BIOSainak inicializalo
rutinjait, mint pl a VIDEO BIOS inditasa, esetleges SCSI BIOS, meg barmi
amit beledugsz.
5. A fenti inicializalas allatt teszteli a memoriat, beallitja a BIOS
ugrotablat (IRQ cimek a 0. lapon), felveszi a CMOS adatokat, es meg egy
nagy rahedli egyeb dolgot csinal ezen a cimen (t.i. alaphelyzetbe allas)
6. Mikor mar semmi mas dolga nincs (:-) ) a boot sorrendnek megfeleloen
betolti a floppy/hdd-rol a Boot/MBR sectort, es atadja ra a vezerlest.
7. A boot sector rendszertol fuggoen elkezdi vegezni a dolgat.
8. DOS-t feltetelezve, ez eloszor az IO.SYS betoltese.
9. MSDOS.SYS betoltese.
10. Az MS-DOS.sys vegrehajta a CONFIG.SYS-t (Es nem a command.com !!!
Aki nem hiszi jarjon utana, en megtettem.
11. A beallitasnak megfeleloen betoltodik a Command.com, vagy mas (!)
parancsertelmezo.
12. A command.com elso indulasra vegrehajtja az Autoexec.bat-ot. (ha
van)
13. A parancsertelmezo utasitasra var, prompt.

Lehettem volna reszletesebb is, de azt hiszem a kerdezo igenyeit ez a
leiras messzemenoen ki fogja elegiteni.

Melyebb szinten erdeklodoknek :Petho Adam : A ROM BIOS es ami mogotte
van,
valamint az IBM PC belso felepitese cimu kotetek bizonyosan epulesere
fog szolgalni.

Csiszar L.
Ps.: Ha jol sejtem, lesznek akik ki fogjak meg egesziteni a fenti
listat.
+ - Re: Hivo azonositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a korszeru mobiltelefonok modot adnak a dinamikus
>hivoszamtiltasra (egy-egy hivas erejeig ideiglenesen le lehet tiltani
>vagy meg lehet jelentetni a szamot).

Sajnos (legalabbis az Ecicsson 388-nal) nem igy van: ha engedelyezted a
szamod kijelzeset, akkor hiaba a letilto kod, azzal hivni nem tudsz, a
rendszer elutasitja. Ha nincs engedelyezve a szamkijelzes, akkor egy
elotaggal (*31#) feloldod a tiltast, megy a szamkijelzes.
Azt hiszem, ez nem a keszulek, hanem a Westel900 hibaja.

udv

    ..oo.......
  o................Egeer.......		mailto:
+ - Re: windows es .bat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Zoli!

  Mint egyszeru, homalyos tekintetu guru a kovetkezot tanacsolom Neked: ne
a Windowszal oldd meg a problemat, hanem a batchfile-ban. Rengeteg
DOS-bovites letezik, ami lehetove teszi a file-nev kiemeleset az eleresi
utbol. A 4DOS-t javaslom, ami millio egyeb okbol is megeri a figyelmet, de
van meg nagyon sok. Ha reszleteket szeretnel, irj maganlevelet!

  Ui. Koszonom a magyarazatokat az ideiglenes IP-cimmel kapcsolatban, igy
mar ertem! :)

                                                    Lang Attila D.
(latom az ekezeteket)
+ - Freemail (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy gyors kerdes: meg tudnatok irni, milyen programmal es hogyan lehet
postafiokot csinalni a freemail.c3.hunal Windows 3.1 vagy MS-DOS alatt,
Java-kepes bongeszo nelkul? Egy telefonszamot is emlitettetek sokszor, de
mar nincsenek meg azok a szamok, amikben szerepel. Tehat mi a szam, es
milyen programmal hivjam fel?
+ - Re: MODEM..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
 [United States] wrote:

>  Ha az ember teljesen kihagyja az analog kapcsolatot (ISDN), akkor
>a kozpontok kozotti sebesseg, 64k/s az elerheto (8 kHz, 8 bit-es A/D).

Az ISDN az pont AZ elofizetoi digitalis kapcsolat, 2x64k+16k. Mas esetben csak
2 megabites porton tudsz 64k-t elkapni, de az utat fel is kell epiteni...

>Egyes rendszerek az also bitet idonkent sajat celjaikra hasznaljak,
>igy ez a 64 kevesebb, praktikus okokbol 56 a szokasos (8kHz, 7bit,
>bar elvileg ki lehetne talalni, melyik bit 'serul', csak erre

Europaban szerencsere nem lopnak bitet, csak az USA kornyeken divik.

>  Amit nem tudok, hogy a nem digitalis kozpontoknal (azaz a kapcsolat
>elofizetotol elofizetoig tisztan analog) mik az elerheto sebessegek.

egy kozponton belul, mivel a modemek szabvany modulaciokat hasznalnak, a sebess
egek ugyanazok, mint digitalis kozpont eseten. Specko cuccal esetleg 40-50k koz
elebe juthatunk (???) Meg kellene merni.

>Amennyire emlekszem, a 4kHz-es max. freki-t a Posta nagyon kemenyen
>szuri, hogy ne legyen athallas beszelgetesek kozott. Nem tudom, mekkora

A Posta a leveleket szuri, a MATÁV, UTI, DIGITEL2002, PAPATEL stb. a vonalat.
Megpedig a szabvanyoknak megfeleloen. Tobb csatorna egyideju atvitelenek feltet
ele a savhataroltsag.

>Gyula
>
>P.S.: Nem tudja valaki, hogy van-e Magyarorszagon kotelezo ervenyu szabvany
>a telefon kapcsolat minosegre?

Van, termeszetesen. A CCITT es utodja az ITU ajanlasait figyelembe veve alkotta
k meg oket.

--
NZoli
mailto:

Hali!

>Kaptam egy 28800-as voice-os modemet. Markaja ismeretlen, taiwani
>modell, nincs rajta HIF engedely. Az a problemam, hogy nem ismeri fel
>a foglalt jelzest.

>Mit lehet tenni az orvoslasara ?

Probald meg terminalbol kiadni: AT*NC40 Ha ezutan sem ismei fel,
akkor semmit!

Udv:
                             Imre

                         UIN:1446488
                    / latom az ekezeteket /
+ - Re:Freemail.c3.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>   Van egy problemam a subj.-beli email lehetoseggel: nem tudok ra
>   foljelentkezni. Ha WEB-en probalom regisztraltatni magam, akkor
    ^^^^^^^^^^^^^^
Letrehozni a postafiokot vagy a leveleidet letolteni?

>   latszolag jo, de ha a usernevemet otthonrol, modemmel+terminal progival
                                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^
Terminalprogrammal csak letrehozni lehet a postafiokot, levelet letolteni
nem!!

> [...]
>   probalkozas utan pedig bontja a vonalat. Nem hinnem, hogy a password-el
>  lenne baja, ugyanis megprobaltam regisztraltatni magam mas neven is, s

A levelek letoltesehez POP3 levelezo kell, az accounthoz ( usernevhez, stb
kinek mi van a programban ) a teljes emil cimed  ) kell!!

>   Mi a baja Freemail-nek?

   Az egvilagon semmi kivaloan mukodik.
Udv:
                             Imre

                         UIN:1446488
                    / latom az ekezeteket /
+ - Re:Modem gubanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Eloszor is, hogyan tudom ravenni a modememet, hogy 33600-al connecteljen.
>A modem DIAMOND Supraexpress 336e SP. Nem akar csak 28800-al felcsatlakozni.
>Kiprobaltam mar tobb emberrel is, de semmi.

Nem lehet megeroszakolni oket, a jo beallitasokkal csak a lehetoseget
adod meg a jo konnect-hez de, hogy mennyivel kapcsolodik, azt a modemek
dontik el a kapcsolat felvetelekor es menet kozben is valtoztatjak ha
a vonal allapota megkoveteli. A kapcsolatfelvetel minimalis sebesseget
eloirhatod, akkor az alatt nem jon letre a kapcsolat.

>Probaltam a kovetkezot is : AT+MS=V34,0,33600,33600, de igy csak sipol, de
nem
>connectel.                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
                             lasd fentebb
A default: AT+MS=11,1,300,33600
                      ^^^ ez a min ertek ezt allitsd be, de 33600-al
                          ezutan se fog menni ha a vonal nem teszi lehetove!

>Lehet, hogy atvertek? Vigyem vissza?

Nem vertek at.

Udv:
                             Imre

                         UIN:1446488
                    / latom az ekezeteket /
+ - Sony CDU-77 -et keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok GURUK!

Keresek Sony CDU-77 -es CD driveot. Az ara lehetoleg 4-5000 forint korul
legyen, de ha valakinek van elado akkor irjon, es megbeszeljuk.
Bye!
					Jago
+ - [HIRDETES] 850MB-os HD elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Nagyerdemu!

Elado egy 1,5 eves Conner CFS 850A  IDE HD
Mint a jelzesebol is latszik 850MB-os bad sector mentes.
Illetve, lenne egy Quantum Trailblazer 850MB-os 1 eves, hibamentes
Mennyiert vinnetek el???
Pont rafer egy CD anyaga, idealis hurcolaszos HD-nek!!

Udv

Zsolt

+ - [HIRDETES] elado I430 VX , P133 stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnam a kovetkezo cuccokat:

-I430 vx alaplap.   ismeri az MMX prockokat is 200 MHZ ig  /doksi van/
-Intel P133  Processzor
-Video Galaxi Gamma  TV tuneres kartya    /AVI-ba vesz, 2 kulso video ,
stereo, stb.../
-400 VA -es szunetmentes tapegyseg
-386SX/20 Notebook  5MB ram ,40MB ,  kulso csatlakozo  VGA color
monitorhoz...
-ISA vinyocsatolo kartyak
- Rossz " DATAS " color monitor
-egyebb aprob cuccok  regebbi gepekhez

Erdeklodni  :-)

+ - [HIRDETES] Vennek 166MMX-et (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

MAGAS ARON vennek tuningbarat (3-3.5x) Intel Pentium 166 MMX-et.
(Szamlava, szamla nelkul, mindegy csak jojjon!)

Ajanlatokat varnek:

Reisinger Gabor /Resi/
mailto:
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
"If the problem persists, contact your program vendor."
+ - [HIRDETES] MS Intellimouse + Gigabyte TX gazdat keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy vadonat uj, _eredeti_ Microsoft Intellipoint egerem,
amit szivesen eladnek. (lehet, hogy Intellimouse:-)
Dobozos es bontatlan (magyarul: nem hasznalt).
Van hozza install lemez, meg egy CD.
PS2 csatlakozos, de van hozza atalakito,
amivel COM porton is megy.
Ez egy kerekes eger, ami azt jelenti, hogy a ket gombja
kozott van egy gorgo. Ezzel tobbek kozott a
gorgetosavban torteno kattintgatasokat lehet megsporolni.
Windows 95 es NT alatt mukodik.
Ha valakit erdekel, irjon magan e-mailt arajanlattal.
Kikialtasi ar: 5 500 Ft. Alkudni lehet.

Elado meg egy szinte'n uj (3 honapos) Gigabyte TX
Pentiumos alaplap. (Tehat meg garancialis)
Van rajta USB, proci homerseklet
meres, 4 SIMM es 2 DIMM (SDRAM-hoz) bovitohely,
233 MHz-ig minden Pentiumot tamogat (Cyrix, AMD, Intel).
4 PCI, 3 ISA bovitohely.
Tul meleg proci eseten megvedi a procit es az alaplapot,
magyarul nem megy tonkre!
Green mode-bol modem hivasra felebred.
Ha meg reszletesebben erdekel, irj magan e-mailt.
Ja es az ara 25 000 Ft. Alkudni lehet.

Budapestiek elonyben...

Pinter Balazs
e-mail to:
+ - [HIRDETES] elado cuccok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello, elado cuccok, Bp.Kobanyan
-Goldstar SuperI/O k=E1rtya,komplett dobozos 1e,
-Green mouse, =FAj,400dpi 1e,
-Motorola 3400pro 28.8-as k=FCls=F6 modem 12e,
-Stamford kijelz=F6s minitorony h=E1z 4e,
-14LRNI Stamford cSVGA m=E1sf=E9l =E9ves 26e,
-Sony CDU55S 2x SCSI t=E1lc=E1s CD 8e,
-Acer CD910E 10x CD 12e,
-Asound 16pnpPlus SB16 komp. hangk. 3.5e,
-IntelVX alalplap +AMD5K90 proci +venti + 8MB EDO 21e,
-MPEG l=E9j=E1tsz=F3 k=E1rtya 10e,
-Philips AZ6810 discman, regi tipus, 10e=

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS