Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 464
Copyright (C) HIX
1999-08-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 tegnapi level (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Re:Zastava onindito (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Szerviz tortenetem Skodaval (mind)  43 sor     (cikkei)
4 Robogos tapasztalataim (mind)  15 sor     (cikkei)
5 gozborotva (mind)  5 sor     (cikkei)
6 Kulfoldi autos elmenyek (mind)  103 sor     (cikkei)
7 Elado (mind)  3 sor     (cikkei)
8 alapjarati olajnyomas (mind)  16 sor     (cikkei)
9 foghaz gyorshajtasert (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: benzin szavatossagi ideje? (mind)  16 sor     (cikkei)
11 ******** (mind)  30 sor     (cikkei)
12 Birsagok... (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Felni (mind)  22 sor     (cikkei)
14 Szakszervizek, garancia (mind)  133 sor     (cikkei)
15 Re: Fordulatszammero hianyaban.. (mind)  51 sor     (cikkei)
16 Elado autoradio-magno (mind)  20 sor     (cikkei)
17 Meg mindig elado autopalyamatricak (mind)  6 sor     (cikkei)
18 Valaszok 3 levelre. (mind)  70 sor     (cikkei)
19 Re: Gyujtas (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Re: Gyujtas (mind)  74 sor     (cikkei)
21 "nagykoru" jogsi, oreg benzin... (mind)  58 sor     (cikkei)
22 Re: Inditasgatlo (mind)  31 sor     (cikkei)
23 Gyujtok Figyelem ! (mind)  11 sor     (cikkei)
24 benzinar, uj autok ara (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Autobusz obol, Uj Megane (mind)  37 sor     (cikkei)
26 va: egy csomo kerdes (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Tipo gyujtas es valaszok (mind)  60 sor     (cikkei)
28 TE KOOP (mind)  3 sor     (cikkei)
29 Utanfuto (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Ford Transit (mind)  20 sor     (cikkei)
31 hozzafuzes, katalizator... (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Re:LE Jetronic "chip" tuning (mind)  26 sor     (cikkei)
33 Rezonancia (mind)  8 sor     (cikkei)
34 Warbi kabrio (mind)  7 sor     (cikkei)
35 Re: vilagitas kapcsolo (mind)  20 sor     (cikkei)
36 EU kocsiarak (mind)  25 sor     (cikkei)
37 A szabad rablas folytatasa. (mind)  8 sor     (cikkei)
38 visszapattant level (mind)  34 sor     (cikkei)
39 picistati (mind)  14 sor     (cikkei)
40 picistati adatok (mind)  32 sor     (cikkei)
41 Krisztiant keresem ! (mind)  37 sor     (cikkei)
42 Hogy is van ez ? (mind)  33 sor     (cikkei)
43 Re: Fordulatszammero hianyaban.. (mind)  39 sor     (cikkei)
44 autovasarlas ujfent (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - tegnapi level (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok!

Egy tegnapi hozzaszolasra reagalnek:

>Legyszives vegyetek elo ujra azt a konyvet es olvassatok at=20
>Lehet, hogy az atolvasas utan kevesebb bunko rendor


Nem erdemes elolvasni a KRESZ konyvet, mert csak arra fogtok rajonni, hogy
a rendorok bizonyos szazaleka igen eroteljesen visszael azzal a tennyel,
hogy O rendor, O felul emelkedik minden szabalyon, ra nem vonatkozik a
KRESZ (talan nem is tudja, hogy mi az). Peldanak okaert: ki teszi szova,
amikor egy rendor a Rakoczi uton felfestett zarovonalon megfordul, esetleg
nincs kedve araszolni a dugoban es ezert a elindul szembe a masik savban
szabalyosan kozlekedo autokkal (volt meglepetes), hogy beallhasson a
lampanal elsonek. Nem foglalkozik vele senki, mert O a "RENDOR". Ilyeneket
meg sem =E9rdemes emliteni, hogy az 50-es sebessegkorlatozast nem tartjak be=
,
mert ezt Magyarorszagon mar nem szokas (engem 60-as tempoval leloknek a
tobbiek az utrol, mondvan "ne totyogjak itt elottuk"). Hangsulyozom, hogy
csak egy bizonyos szazalekukra igaz (durvan 50%).=20
Sajnalom, de vannak rossz tapasztalataim a rendorokkel kapcsolatban.

>es bunko autos lesz az uton, mert belatjatok, hogy igaza van.

Ez lehetseges, de nem valoszinu. :o)

Udv. Peter
+ - Re:Zastava onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenki!
Tamas!

<Egy nagyon kedves ismerosom kert meg ra, hogy nezzek korul itt Budapesten
<bontott Zastava onindito ugyben. Ok Miskolcon laknak es ott tanacsoltak 
nekik
<Budapestet.

Ujpesten van egy Zastava-bolt. Bontott cucc van-e naluk, nem tudom, de bontot
 ismerhet.  A pontos cimet nem 
tudom, ha erdekel megnezem, szolj!


Udv:
VorosA
+ - Szerviz tortenetem Skodaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A mai napon voltam a Skoda Feliciankal a csepeli Qrens szervizben ( elotte
vegig hivtam a varos osszes markaszervizet, ahol kozoltek, hogy kb. 2-3 het
mulva tudnak idopontot adni !!! - itt 2 napos elojegyzesre vallaltak ).
A hibam: menet kozben teljesen veretlenszeruen elkezd rangatni, fulladni,
csattogni a motor, de erdekes modon az alapjarat az tokeletes ekkor is, de
menni nem lehet, mivel teljesen erotlen lesz az auto. Mar ki kellett hivnom
a Club card szolgalatot is, de termeszetesen mire kijott addigra tokeletesen
ketyegett a motor.
Tortenet: Szervizbe be, itt vagyok... 5 perc alatt elokerult az elektronika
leolvaso muszere, mely erdekes modon kijelezte a hibat ( meg erre soha nem
volt pelda ) - hiba: 1, a szivoszelep vezerlo megakadt,
2, ismeretlen hiba kod ... Mire az urge ( aki a munkafelvevo is ) tudtam
felkialtassal kivette a kuplung lentkerek felett levo szenzort, azzal hogy
biztos a ferrodol por tonkre tette ( 6200 km ! van az autoban ) csak meg
kell tisztitani es mar megy is. Termeszetesen a szenzor felulete szinte
patika tisztasagu, semmi kosz, semmi feluleti hiba. Mondom neki, hogy ha jol
emlekszem a muszere a fojto szelepre ( injektoros ) hivatkozott, estetleg
nem ott van a hiba ? Mire o bizalmasan kozolte, hogy lehet, de azt egy
szerviz sem fogja behatobban ellenorizni mert valoszinuleg cseres lesz es az
kb. 70.000,- Ft-ba kerul, marpedig nem szivesen cserelik garanciaba. Esetleg
a most is tokeletes jeladotot cserelhetne, de hat az mint en is lattam
tokeletes. Termeszetesen a jargany a hibajanak a leg aprobb jelet sem
mutatta, pedig elkuldtem egy probara. Ezek utan ( hatha tenykeg jo lesz
gondolattal ) elbucsuztam es haza indultam. Utam alatt semmi gond de az
utcankba befordulva hiba elo, auto bakkecske...
Mit tegyek ezutan, irjak az autos ujsagokba vagy naponta menjek at az egesz
varoson a szervizekbe maszkalva, vagy arra gondoltam, hogy szetrobbantom es
megnezem magamnak az egesz szabalyzot hatha talalk valamit alapon... ( ja
hibalapot termeszetesen nem vett fel mondvan egy kis tisztitasra minek )
A masik hiba: a huto tagulasi tartalyabol uj kora ota jon a piros szinu
hutoviz, tiszta piros minden korulotte - a szaki ismet bizalmasan kozli,
hogy ez sajana tipushiba, de meg a szajjan sem ejtheti ki ezt a szot, a
kozpont szerint ha nagyon panaszkodik a tisztelt vevo akkor vetessenek vele
700,- HUF-ert hutotisztitot, tisztitsak ki es ket kb. 30 cm-es gumicso
csereje utan ( garanciaban ) fagyallozak fel, ekkor szamara ertehetetlen
modon altalaban negszunik a folyas. Termeszetesen a gumicso csak rendelesre
van mivel minden kocsiban cserelni kellene.

Erre kossetek csomot.

Andras
+ - Robogos tapasztalataim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Meguntam az allando varosi  es vettem egy Malaguti Firefox
robogot. A legnagyobb csodalkozasomra az autosok zome ( 95% ) egeszen
normalisan viselkedik, sokkal elozekenyebbek, vegre egy kis jo tapasztalat
: ).
De azert nem bizom el magam, en tovabbra is maximalisan bizalmatlan vagyok
es probalok nem az udvariassagra, elsobbsegre hagyatkozni.
A matricat a jovo heten szertnem megvenni Frigyesnel, termeszetesen a moci
is kap egyet ( ha meglatjatok ne dudaljatok, mert a vegen meg megijedek es
leugrok ) !

hali mindenkinek,

Andras
+ - gozborotva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem van egy mar fel eve. Semmi bajom vele. Egyebkent ha jol megnezed,
latni, hogy a muanyag alatt ugyanaz a Karcher mechanika van amit eredetiben
10e-el drágábban adnak. Szerintem egy helyen készulnek.

Csero
+ - Kulfoldi autos elmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A multkorjaban irtam, hogy szivesen olvasnek beszamolokat
kulfoldi vezetesi szokasokrol, tapasztalatokrol. Orommel latom,
hogy rajtam kivul egy par embert szinten erdekel a tema
(Marczi, Turi Viki, Bunny es meg nehanyan jeleztek).

Ezen felbatorodva irnek egy par dolgot kuriozumkent az Uj-Zelandon
tapasztalt kozlekedesi viszonyokrol:

1.) Termeszetesen bal oldali vezetes van ervenyben az utakon, angol
mintara. Ezt nem olyan nehez megszokni, foleg ugy, ha az elso napokban
az embernek van modja utaskent akklimatizalodni a helyi viszonyokhoz.
A nehezebb inkabb az, hogy az ember gyakran az ablaktorlovel akar
indexelni.
A *balra hajts* ellenere jobbkez szabaly van ervenyben, ami engem elegge
meglepett, nem tudom, hogy ez Angliaban is igy van-e. Van ugyanakkor
egy erdekes (inkabb ugy mondanam, hulye) szabaly meg: balra kis ivben
torteno kanyarodaskor a velunk szembol erkezo, nagy ivben elenk
fordulo autonak van velunk szemben elsobbsege. Erre a szabalyra a
kulfoldieknek kulon felhivjak a figyelmet, ebbol arra kovetkeztetek, hogy
ez mashol nincs igy.
2.) A kozlekedesi csomopontokban majdnem mindenutt korforgalom van 
kiepitve. Van ugy, hogy 300 m-en belul ketton is at kell hajtani. Nem csak
lakott teruleten kivul, hanem a varosokban is jellemzo. 
3.) Elojelzo tablakat nem hasznalnak, csak az adott keresztezodesbe 
teszik ki a megfelelo utiranyt jelzo tablat, emiatt hirtelen fekezesekre
kenyszerulnek az idegenek. Tobb, Europaban ismeretlen KRESZ tabla
is van, nekem legjobban a pingvinek athaladasara figyelmezteto tabla
tetszett (Low Speed Zone - Penguins Crossing).
Minden egyes kanyarban azonban kiteszik, hogy az adott kanyarulatot
mekkora sebesseggel lehet bevenni. (Metrikus mertekegysegeket
hasznalnak, a sebesseget is km/h-ban merik.)
A kijelolt gyalogatkelo szent dolog. Ha a zebra kozeleben gyalogost
pillant meg az autos, azonnal megall, es atengedi. A gyalogosok
azonban nem elnek vissza ezzel a szokassal.
4.) Sebessegkorlatozas a varosban 50 km/h, orszaguton 100 km/h.
Sok traffipax van (kizarolag elore kitablazott helyeken allnak - Speed
Control Area), de az autosok egymasnak jelzik a veszelyt. Erdekes
muszert alkalmaznak, amelyet kombi autok csomagtartojaban helyeznek
el, emiatt a merokocsi mindig nyitott csomagtartoval all az ut szelen, tehat
konnyu felismerni. Sebessegtullepesert nincs jogsielvonas, csak penz-
buntetes. Spontan igazoltatas csak szondaztatast jelent, meg ne'mi 
erdeklodest, papirokra nem kivancsiak. Egyebkent az ervenyes vizsgarol
valamint az ervenyes kotelezo biztositasrol szolo kartyakat az elso 
szelvedon (olasz mintara) kell elhelyezni.
5.) Az utakon jol lehet haladni. Forgalmi dugo ismeretlen fogalom arra
fele. Gyakran elofordul, hogy egy oran keresztul nem latni masik jarmuvet
az uton, pedig a lakossagra vetitve sok az auto, atlagosan csaladonkent
2 kocsi van (meg a bennszulott maorik koreben is, akik a segelyukbol 2
kocsit is fenn tudnak tartani + hazat berelni -> en legalabbis ezt tapasz-
taltam). Autopalyak nincsenek, a foutvonalak jol kiepitettek. Neha
azonban hirtelen kell lassitani, mert ki van irva, hogy az ut egysavos
fuggohidban (One Way Bridge) folytatodik. Mindez persze mondjuk a
4-es szamu fokozlekedesi uton :-)) Nemelyik fouton haladva azonban 
hirtelen elfogy alolunk az aszfaltreteg, es ledongolt agyagos, kaviccsal
felszort uton (Gravel Road) lehet folytatni az autozast.
6.) Autok: elsosorban amerikai es japan tipusok futnak. No meg del-
koreai, plusz az Opel ausztral valtozata, a Holden. A japan auto nagyon
olcso, a Mitsubishi az igazi nepauto naluk. Az europai autok iszonyatosan
dragak, gyakorlatilag nincsenek is, kiveve a Ladat, abbol fut nehany,
amelyet az oroszok valamely adossaguk fejeben kuldtek. Amerikai
mintara a legtobb kocsi automata valtos, ritka a manualis.
7.) Uzemanyag: rendkivul olcso, foleg a gazolaj. A dizel autokra azonban
valamifele adot vetnek ki, ami miatt a fenntartas kb ugyanannyi, mint a
benzineseke. Egy atlagfizetesbol kb 3500 liter benzint tudnak venni a 
helyiek, ami nem keves, ha azt is hozzavesszuk, hogy Uj-Zelandon nem
folyik koolajkitermeles.
8.) Kulfoldi rendszamu autoval nem lehet talalkozni, mivel szigetorszag.
A kulfoldi legfeljebb berelt autoval kozlekedik, a helybeliek azonban nem
tudjak hogy ki a kulfoldi, es ezert nem ertik a bizonytalankodokat. A
dudat hasznaljak neha, na persze nem ugy, mint az olaszok...
Egyebkent a helybeliek dinamikusan, hatarozottan vezetnek. Az ut-
viszonyokat az ido altalaban nem zavarja, legfeljebb a heves esozesek.
Olyankor azonban komoly vizatfolyasokra lehet szamitani.

Hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Ja, meg valami! Ugy emlekszem, azt hallottam, hogy Uj-Zelandon a
kerekparosoknak is kotelezo a bukosisak. Egy biztos: a legtobb
biciklista (rengeteg van beloluk az orszagutakon) tenyleg sisakkal a
fejen kerekezett.

Oldboy statisztikajahoz:
Nev:  Lazar Peter
Kor: 30
Foglalkozas: banktisztviselo
Jogsi:  1986 ota
Korabbi autok: Trabi 601S, Skoda 105, Renault 14TL, Renault 9TDE
Jelenlegi:  Ford Escort 1.3 C
Ezeken kivul sokat vezettem: Zsiguli 1200 (ezen tanultam), Wartburg 353, 
mindenfele Lada, Ford Escort 1.4, Toyota Corolla, Opel Astra 1.6i,
Opel Corsa 1.2 City, Suzuki Swift GLX-C, Ford Fiesta, BMW 318i
Uj-Zelandon: Ford Cortina 2.0L autom., Mitsubishi Sigma 2.0
Erdeklodes: mindenfele, a muszaki dolgok kevesbe, inkabb sztorik,
uton szerzett tapasztalatok, Oldboy ajanlo listaja, hasznos kozerdeku
informaciok, stb.

Udv, Lazar Peter

(U.i. A penzt, es a valaszboritekot DFeconak postai uton elinditottam,
mar nagyon varom, hogy vegre kiragaszthassam a matricat en is.)

mailto:
+ - Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lada Samara, 1989-es feher, 1.3-as, otajtos, frissen fenyezve, serulesmente=
sen
masodik (holgy)tulajdonostol elado saccperkabe 420.000 Ft. korul.
+ - alapjarati olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FIAT Regata 1.9 TD automon uzemmeleg motornal alapjaraton 
   szinte semmi olajnyomas (Valaki egyszer - ha jol emlekszem - 
   R5-nel panaszkodott hasonlora.)

En voltam. Az R5-on kicsereltem a hajtokar csapagy garniturat.
Bar miutan szetszedtem, nem tunt tul kopottnak, es megmerve
is egyforma vastag volt mindenutt. Ellenben a fotengely ovalisra
volt kopva. 0.1 mm hianyzott belole, de ezzel nem torodtem :)
Csereltem olajat, meg szurot, beleontottem 1 doboz Finist, es
azota van olajnyomas alapjaraton... De ez a verda 25 eves,
mar ennyi torodes is tulzas volt. Eleg lett volna 2 doboz Finis :)
8000-ert draga a csapagygarnitura, az R5-be csak 2500 volt.
Esetleg, ha benne vannak a fekvocsapagyak is...
Olajbol 20W50-est tegyel inkabb, szoval olyat aminel a 2. szam
minel magasabb.
Udv: Po:li
+ - foghaz gyorshajtasert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

40.000Ft
szabalytalan parkolas

Mostmar biztos, hogy feljelentest teszek a rendor ellen,
hamis vad buntett miatt, amiert valami tevedes folytan
feljelentett szabalytalan parkolasert, pedig nem is jartam
az adott helyen... Ez nem gyerekjatek!
Ha harc, legyen harc!
Udv: Po:li
+ - Re: benzin szavatossagi ideje? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado : Nemes Marcus

>A kocsimban van a csomagtartoban egy 5 literes muanyagkannaban 95-os MOL
>benzin valami 100 Ft/literes aron. ;) A kerdesem: van ennek valami
>szavatossagi ideje, ha esetleg kifogy a benzin valahol utkozben,
>gondolkodas nelkul beleonthetem a tankba?

Javitsatok ki ha tevednek, de uzemanyag csak az uzemanyagtartalyban 
szallithato! (szelemlyauto)
Raadasul meg muanyag kannaban is!! Nem felsz, hogy valaki egyszer hatulrol
beleddurant?
Sokba van ma egy temetes......

        ROB.
+ - ******** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Most itt is k=F6zz=E9tenn=E9m.
> 20.000 Ft:
> Lej=E1rt forgalmi / jogsi
> kisebb m=E9rv=FB gyorshajt=E1s
Szoval ha 56-al megyek varosban ?? Brrr//

> kisebb koccan=E1s
A koccanasert miert kellene fizetni?


> > Valamelyikotok, aki vegigjarta az utat, irja meg egy "kutyabaja"
> > autora kifizetett kotelezo szervizkoltsegeket.
Suzuki Swift 10e km-enkent 27-28e ft.. Ebben benne van. egy uj 
fekbetet, 5w40 motorolaj, olajszuro, legszuro..  
ha 32e ft akkor meg fekolajcsere, hutofolyadek csere, mas nem jut 
eszembe. 
De szamolgattam, ha mind megvennem: olajszuro 1000 ft, 5w40 
olaj olyanm 7e ft, legszuro 1500 ft, fekbetet 15e ft (nincs 
utangyartott csak bosch az uj swifthez) =3D 24.500.-  erre rajosz 
hogy el kell menni megvenni oket, majd berakni vagy rakatni. 
Es sporolni csak ugy lehetne, ha nem cserelnek olajat a kocsiban, 
elkopott fekbetettel jarnek (10e km utan mar szepen eszi a 
fektarcsat) es legszurot se cserelnek... 
Szoval nem tunik olyan borzalmasnak ez a dolog, mert ca. 4e ft-ert 
kicserelnek mindent, ha valamit elrontanak az o hibajuk, nem kell 
rohangalnom semmilyen alkatreszert,nem koszolom osssze a 
kezem, raadasul nem azert tartom a kocsimat hogy nyakig tudjak 
a mocsokban turkalni, hanem hogy dolgozni tudjak vele. 

AntForce
+ - Birsagok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heloka!

MINDEN MÉRLEGELÉS AZ ELJÁRÓ SZEMÉLYEKEN MÚLIK. AKIK ELŐSZÖR VÉTENEK A
SZABÁLYOK ELLEN, AZOKKAL SZEMBEN NEM A MAXIMÁLIS BÍRSÁGOT ALKALMAZZÁK.

Honnan tudjak, hogy eloszor vetkeztem?
Sokszor meg sem probaljak kideriteni.
Nagyon sok olyan szituacioban volt reszem, nem kozvetlenul, ahol az
illeto szemelynek gyakran olyan birsagot szabott ki az intezkedo szerv,
ami neki jol esett.
Meg sem probalta kideriteni, hogy neki hanyadik volt, es hogy egy
figyelmeztetes is eleg lenne neki.
Szoval ez valahol csak ures hadovanak tunik nekem.

Mit szoltok ehhez?

Teeby

Ui: Es ujsagban le merik irni.
+ - Felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Figyelem!

>A gumis, ahova bementem egy samuval nagyjabol helyreigazitotta a felnit
>(5 kalapacsutes), amitol en majdnem infarktust kaptam. Vegul

A poen az egeszben, hogy ha van benne egy repedes, vagy eppen igy
keletkezik, akkor az jo mokakat tud produkalni.
No nem a HIX MOKA-ra valo dolgokat.

Pl. nagy sebessegnel novekvo terhelest kap, pl hosszu kanyar.
Ez az feszultseg fokozodik es akar robbanhat is a felni.
Kis szilankok ropulnek belole stb., egybol levagja a gumit.....

Szoval nagyon ovatosan az ilyen dolgokkal.

Sokan mar a padkazott alufelniben sem biznak (hasonlo kovetk. miatt)

Teeby

Ui:tegnap hallottam, BMW 324 td hibajelenseg nagy sebessegrol lassitva
raz a fek. Nem csak fektarcsa lehet, hanem kerekagy is. Az sorozatot nem
tudom. De allitolag gyakran elofordulo hiba ennel a tipusnal.
+ - Szakszervizek, garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Garancia?
Vajon a szo milyen ertelmeben hasznalatos, a szakszervizekben.
Mire vonatkozik ez konkretan?

Azt mondjak 5-8-10 ev atrozsdasodas elleni.
Mit takar a garancia?
Ha netan serul a garancialis ido alatt, a garancialis resze a termeknek,
akkor azt ingyen es bermentve megcsinaljak?
Elmeletileg igen.
Gyakorlatilag nem.
Miert? Mert feltetelei vannak a garancianak.
Na mar jo helyen jarunk. Mik is ezek a feltetelek. Csak a szakszerviz
embere nyulhat hozza. Egyebkent o erti a dolgat? Ha o hibazik all meg a
garancia?
Csak az o termekeikkel szervizelheto az auto. Megbizhatoak? Nem lesz
toluk olyan meghibasodas, ami miatt ervenyet veszti a garancia?
Rendesen be kell tartani a szervizintervallumokat.
Vajon ezzel a modszerrel a hanyagsag a szerviz oldalarol kikuszobolheto?

Ime egy pelda:
Beviszed az autodat egy szakszervizbe. Egy "hozzaerto" ember kezei koze
teszik. Mondjuk elkezdi emelni, es rossz helyre tette az emelo
csa'pjait. Eredmeny a kuszobon serul a gyari alvazvedo.
Jon a tel, jo sos latyakos utak, megindul az elektrokemiai korrozio.
Tavaszra kis lyuk a kuszobon.
Mondod nekik, hogy javitsak meg, hisz garancialis. Megnezik, majd jol az
arcodba kopnek, hogy meg mit nem.
Ugyanis a garancia arra vonatkozik, hogy ha gyartasi hiba eredmenyekent
serul az auto hasznalat kozben, azt kotelesek ingyen es bermentve
megcsinalni.
Itt pedig nem ilyen okokbol keletkezett a hiba. Hiaba mondod azt is,
hogy az o emberuk volt, erre azt mondjak, az auto nem esett at
allapotvizsgalato es leltaron a munka kezdete elott.

- Vajon miert nincs ilyen rendszer? - 

De vissza az eredeti temahoz!
A garancia ervenyet veszti, ha kulso beavatkozasra megvaltoznak az
eredeti megtervezett viszonyok.
Az elso olajcserenel eljatsszak a kuszobos temat, aztan sokat ersz a 10
ev garanciaddal. Ne nyulj a karosszeria semmilyen reszehez, es csak
portalanitott, tiszta fouton autouton, vagy autopalyan kozlekedj!

Tovabba, beletolatnak az autodba, nincs tettes, garncialis, de mar nincs
ra casco-d.
Na ki fogja a Ford KA 275.000 Ft-os hatso lokharitojat kifizetni?
Hat persze, hogy te! >8-p
- Ha' mer cserelnem ki garanciaba, nem a gyartas soran keletkezett
feszultsegtol repedt el. De meg 60.000 Ft lesz a festes.

Hajjaj, miert nem mentem egy muanyagoshoz. Aztan meg egy jo festohoz.

Szoval egyvalamit kell meggondolni!
Hogy erdemes-e elveszteni a garanciat. Vagy pontosabban milyen modon
erdemes?
Vagy a szakszerviz malorja miatt, vagy azert mert van egy jo szerelom es
hozza hordom. De a masodik esetben nem is lesz szuksegem a garanciara.
A szakszervizben mennyivel masabb emberek dolgoznak mint mashol?
Talan oket kivalogattak?
Ja persze ott vannak celszerszamok.
Es ahhoz ertenek ezek az emberek?! Hat ez a ritkabbik fajta.

Na es az araik.
Valakimultkor a listan irta, hogy sulyosan dragult a szakszerviz.
2500+Afa lett. Csak rohogtem mikor olvastam.
Gyor - Porsche Hungaria, oraber 3500-3600+Afa. Na ez a nem mindegy!

Ja az olajcseres revizio:
- olajcsere
- olajszurocsere
- levegoszuro ("jobb" esetben kifuvatjak levegovel es felszamitjak az
ujat)
- hutovizszint ellenorzes
- ablakmoso feltoltes
- akkumlator elektrolitszint feltoltes (ezt a 3-at csapvizzel csainaljak
es felszamitjak az anyagarat)
- fenyszorobeallitas
- fekek ellenorzese, ha szukseges javitas
- vilagitoberendezesek ellenorzese
jobb helyeken a nyilaszarok mechanikus reszeinek zsirozasa.

A nagyrevizio kiegeszul az alabbiakkal:
- fekbetetcsere (netan tarcsa-dob szabalyozas) - ez csak a vezetesi
stilustol fugg
- a futomu ellenorzese
- kormanyozhatosag, futomuosszetartas
- tehat az aktiv es passziv biztonsag ellenorzese

Ezek mondjuk minden szervizben masok lehetnek.
De altalanossagban ilyenek.
Kisrevizio (olajcseres) atlagosan 15-25 E HUF.
Nagyrevizio atlagosan 45-100 E HUF.
Ezeket az alkatreszarak is befolyasoljak. Ami ugye koztudottan
gepjarmutipustol fugg.
Ne is hasonlitgassuk ossze a tipusok szervizigenyet es
szervizkoltsegeit.

De a 10 ev atrozsdasodasi garancia, szerintem blod dolog.
Miert 10 ev?
Utana mar megdoglik a kocsi?
Lattatok mar olyan autot amit normal uzem eseten 10 evnel korabban
rohad? Nem igazan.
Miert nem 25 ev? Mint a Volvo-nal.

Ugye ebbol kiderul mi is a garancia szo valobani jelentese.
Arra az idore elvallaljuk a javitast, amig nem johet elo meghibasodas.
Mert igy sokkal konyebb megkulonboztetni a gyartasi hibat az umeltetes
soran keletkezettol.
Ebbol mi derul ki?
Hogy valoban csak a gyartasi hibara vonatkozik.

A Trabant 601-nek volt egy olyan sorozata, amelyben a kormanymu
fogaslecenek vegen nem volt kitamasztas. Ami azt jelenti, hogy kiakadt a
kormanymu. A kerekek teljes mertekig egy iranyba kormanyzottak lettek.
Es nem is lehetett oket visszaforditani.
A gyar kicsrelte a kormanymuveket garanciaba. Akinek ilyen okbol
totalkaros lett az autoja annak azt hiszem azt is.
Ez a garancia. 
De ha szar anyagbol keszul a motor es gyorsan kopik azt nem javitjak meg
garanciaba.
Csak ha mondjuk torik a fotengely. Ez nagyon elnagyolt pelda.

Hat mara ennyi a szakszervizekbol.
Meg jo lenne egy egesz eletre ennyi belole. Jo lenne, ha minden szerelo
sajat maga is felelossegteljes munkat vegezne, es precizet. Es nem
kellene a trehanyaknak gyujtohely. Tisztelet a kivetelnek.
Magyar helyzet es helytallo sztereotipia:
Szakszerviz=Trehanysag+Magas koltseg a trehanysagert

Csako!
Teeby
+ - Re: Fordulatszammero hianyaban.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ezt már szeretem!!!   Hajrá fx...

Na de komolyan! Szerintem az autónak mindenekelött a vezetö
igényeit kell kielégitenie, nem pedig a tulaj van a kocsiert.
En ugy gondolom, hogy bar mar volt egynehany komolyabb kocsim
is, megmaradok az idösebb, kevesbe erzekeny járgányoknál.
Bevallom, nem szeretem visszafogni a lábamat én sem, bár
engem nem az autó halálrapörgetése éltet   :o))
Ha valaki nem hiszi, magára vessen, nekem volt egy s-100 skodám,
ami elérte a 160-at, ha erösen ösztökéltem. Akkor is mindig hitetlenkedtek,
de sokszor bizonyitottam.
De hát ez a mi sorsunk....:o)
Sajna sokan lenézik az idösebb/keleti járgányokat, mert szerintem
nem tudják mi benne a jó.
Én speciel a VW-ket nem szeretem, ha nem muszaly, nem ulok bele,
es persze semmikeppen sem vennek. (persze ez az en stiklim)

Bocs, most mennem kell, majd még irok....

Üdvözlettel Dolnay Norbert

www.extra.hu/bazis-trade     itten leledzik a nivám nehany képe.





>
> es probaltad mar tovabb forgatni a megadott piros jelzesen tulra?
> ugye hogy nem allt meg a piros jelzesnel!
>
>
> 4. inkabb megyek 2-ben 60-nal mint 4-ben 40-nel
>

>
> 7. lehet hogy van ami jobb a VW-nel?
>    ez biztos nem lehetseges hiszen a VW az VW!!
>    ezt alatamasztjak a VW arak ......tessek venni.....sokat
>
> a francba lehet hogy en irtam az indexbe azt a sztorit?, ha nem akkor csak
> orulok hogy mas is hasznalja az autot-----vagy amortizalja
>
>
> udv
> by fx
>
> ui: amig fiatal az ember elvezze,
> ha mar nem, hm.....akkor majd veszek egy elsokerekhajtasu autot:)
+ - Elado autoradio-magno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Regota olvasoja vagyok a listanak, de sosincs idom hozzaszolasokhoz, mert
mindig le vagyok maradva az olvasassal.

ELADO :
ALPINE TDM-7544R tipusu autoradio-magno 4*35W, RDS eon,
Full logic control, CD-valto vezerles. Meg egy honap garancia van ra.


Ko:nczo:l Tama's
25
jelenleg biztonsagi or
auto 2105 Lada (csaladi)
vezettem (csak rovid tavokat): Trabant , Opel Manta,Opel Astra Caravan, VW
Polo 1.4, Fiat Bravo 1.6,
Skoda Octavia.
Az anyazasokat kiveve mindent szivesen olvasok.

Udv: Tom
+ - Meg mindig elado autopalyamatricak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 1-1 db NEM HASZNALT szlovak es cseh autopalyakra ervenyes EGESZ eves
autopalya matrica. Uj ara 47 DEM (azaz 6.100,- Ft).Ajanlatokat kuldjetek!!!
Atveheto Budapesten vagy Baranyaban (Pecs). Erdeklodni mailen vagy a
06-30-924-2536-os szamon lehet!

Balu
+ - Valaszok 3 levelre. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Keresek modell Suzuki swift-et, akar osszerakhatos makett formaban,
>   akar modell autokent (tudod, mint a matchbox-ok), barhogy. Nincs
>   vkinek otlete, hol szerezhetek ?

Elindulsz Bp-en (13. kerulet) a Victor Hugo utcan a Lehel ter felol,
mert egyiranyu. 2-3 sarok utan balra lesz egy sorompoval zart
parkolo. A kovetkezo saroktol 5-10 meterre balra van egy makett bolt.
Talan a Pannonia es a Tatra utca kozott van.
Suzuki van-e, nem tudom.

> A karosszerian van egy igazan kicsi teruletu (kb. 30 mm x 5 mm)
lehorzsolas,
> egeszen a femig. Milyen modszerrel erdemes ezt kijavitani?
> javito festek, hazilag -> melyik jo? pontos szin kikeverese
lehetseges? a
> garancia elveszik
> Renault szerviz -> az egesz karosszeria-elem ujrafestese; tul draga
> mas szerviz -> az egesz karosszeria-elem ujrafestese; felek hogy nem
lesz jo
> a szine

Remelem nem metalfenyezesu ! Azt hazilag nem lehet javitani.
Keresel egy helyet, ahol festeket kevernek autokhoz.
Ott megmondjak, hogy hol talalod az autodon a szinkod jelet.
Veszel tolul 1-2 dl festeket. A legkevesebbet, amit adnak.
Kitisztitod a serulest es lefested. Esetleg eloszor a femet
rozsdagatlo alapozoval. Utana a festekkel.
Megcsiszolod es esetleg ujra fested. Ha mar sima, akkor
a festekboltban veszel 600-as 1200-as 2000-es polirpapirt.
Azzal meg simabbra csiszolod. Utana vatta es polirozo anyag
valamely autosboltbol. Idoszukseglet kb 4 ora, de tobb reszletben
a szaradas miatt.
8 ev mulva, ha az az elem mashol rozsdasodik, akkor belemesz
egy pocsolyaba, hogy saros legyen a kocsi ott, ahol javitottad.
Ha ugyes vagy akkor fel meterrol nem latszik a javitas tiszta
kocsi eseten sem. A szervizben meg nincs ido korbenezni
a kocsit, hogy van-e rajta legypiszok meretu javitas.

> Gyorshajtassal kapcsolatban:
> Milyen messzirol tudnak fenykepet kesziteni a rendorok? (nappal/este)
Nappal 6-800 meterre latnak, ahonnan videot is tudnak
kesziteni. Me'rni masfel km tavolsagbol is tudnak.
Ejjel nem tudom.

> Nappal is hasznalnak vakut?
Nem minden esetben, mert a videonak nem kell.

Sztori:
Masfel eve halottaknapjan szurkuletkor enyhe kodben indultam
utnak a szulofalum fele. A latastavolsag kb 600 meter. A 6-os
uton a Sio hidjan elmegy mellettem egy BMW pedig en 80-al
mentem. Ez a Hidon torten. A hid kb 3 meterrel magasabban van,
mint az utana kovetkezo resz. Mivel eszak fele mentem hosszu
egyenes szakasz kovetkezik. A forgalom nagy, kocsi kocsit er,
mert mindenki hazafele igyekszik a munka utan.
2 perc mulva utolerem a BMW-t a rendorok mellett.
Fogalmam sincs, hogy hogyan szurtak ki masfel km tavolsagbol.
Kozelebbrol nem tudtak, mert a szelso savban halado kocsik
takartak a belso savban haladokat. Vagy akkor eppen csak
Ot nem takartak ?

> benzin szavatossagi ideje?
Szerintem a benzin elall nehany szazezer evig.
A kannat es a benzinben levo adalekokat nem tudom. :-)
En a helyedben beleontenem egy fel tankba es utana frisset
vennek bele kb 2 evente.

Udv. Tibi
+ - Re: Gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> - gyenge az akku

Talan igen... Mindenesetre az eloregedett akkura jellemzo, 
hogy igen hamar "felveszi" a toltest -- ha toltore rakod, fel ora, 
esetleg meg keveseb ido alatt elkezd _eroteljesen_ pezsegni 
es a toltoaram leesik (mar ha ezt merni tudod toltes kozben...) 
Viszont ez az aksi eleg hamar "lekokado" :-)) inditomotor 
fordulatszamot eredmenyez... Persze a CD meg a ventillator 
talan nem fogyaszt olyan sokat... (Biztosan tucatszam kerdik 
majd tolef :-) de azert nem hagyhatom ki: az akku saruk 
tisztak? Nem mint ha a tusztitas erdemben javitana a 
helyzeteden, de ha a tiszta saru nagyon hamar so's lesz, az is 
arra utal, az akksi aktiv eletpalyja vege fele jar...)


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

Nekem teljesen ugyanez volt, azutan az lett belole, hogy egyszer csak meg
sem nyikkant tobbet. (Allitolag aksi rossz, gyenge, regi volt és a vegen
szetszakadt belulrol). Uj aksit tettem bele, azota semmi gond.

Ja, Tipo DOHC

Tipo rulez. Tud valaki leirast, adatokat 149C2046 motorkodu Tiporol?

khg

Adatok statisztikara:

Név:Kiss Horvath Gabor

Kor:25

Vegzettseg: IT mernok

Munkahely: egy hazai SP, Technology specialist

Autok: VW Golf I Gti, Ford Escort, Fiat Tipo (most)

> wrote in message news:...
> Hali,
>
> ismet egy kerdesem lenne hozzatok:
>
> Ulok a kocsiban (Tipo), varom a baratnom. Motor nem
> jar, hallgatom a CD-t, neha bekapcsolom a ventilatort.
> Max. 10 percig tart a dolog. Akkor elkezdek inditozni,
> 4-5 masodpecig zakatol a gep, aztan leall, nem fordul
> tobbet. Masodszorra ugyanez. Harmadszorra beugrik.
> Az utobbi ket hetben mar 3x lejatszodott ugyanez.
> Mire kell gyanakodni?
>
> - gyenge az akku
> - elkezdtem 98ast tankolni es nem volt allitva a gyujtason
> - mas
>
> Koszi.
>
> A statisztikahoz (ha meg nem irtam volna):
>
> Nev: G=F6nci Csaba (Bc.)
> Kor: 23 + 6 nap  (1976)
> Vegzettseg:  10 szemeszter a 11-bol itt:
> (Slovak Technical University,
> Faculty of Electrical Engineering and Information Technology,
> ezen belul telekommunikacio)
> Munkahely: Globtel GSM a.s., Pozsony - DB Administrator
> Jogsi: 15 evesen kismotor (Jawa 50)
>          17 evesen nagymotor (CZ 150 1951)
>          18 evesen szgk (Lada 1300 - csalade)
>          21 evesen (Toyota 1.6 GLi 16V 1991 - csalade)
>          22 evesen (Fiat Tipo 1.6 karb. 1992 - sajat)
> Vezettem: a fentieket sokat (Tipo 1.5 ev alatt >50e km),=20
>        Opel Kadett (ocska, lomha)
>        Daewoo Tico (mit akartok hallani?)
>        BMW 316i (Lada utan :-) a motorhang alajan akartam
>                       valtani, es varosban 150-nel pisszegtek le,
>           hogy mi a francot csinalok)
>        Favorit, Felicia, oreg Skodri (no comment),=20
>        Felicia Kombi (funyiromotor, alig huzza magat)
>        Lada 1200 (2 cm-t nott a bicepszem a kormanyzaskor)
>        Punto, Brava (porgosek)
>        VW Polo Classic (villanymotor)
>
>
> Csaba G=F6nci
>    Infocenter
> 0905 606066
>
+ - "nagykoru" jogsi, oreg benzin... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Varga Tibor irta:
 HA> HIX autosok !
 HA> Magyarazzatok meg, miert van, hogy ennyire nem ismeritek
 HA> a KRESZ szabalyokat ! A statisztikabol ugy latom, hogy
 HA> talan egy listatag van aki idosebb nalam. Elofordulhat az
 HA> is, hogy a lista tagjai kozul en vizsgaztam legregebben
 HA> KRESZ-bol, mert mar nagykoru a jogsim. Szoval

Nem tudom, Te mikor vizsgaztal, az enyem 22 eves...

Egyebkent egyetertek Veled...

HA> =======================================================
 Nemes Marcus:

 HA> A kocsimban van a csomagtartoban egy 5 literes muanyagkannaban 95-os
 HA> MOL benzin valami 100 Ft/literes aron. ;) A kerdesem: van ennek valami 
 HA> szavatossagi ideje, ha esetleg kifogy a benzin valahol
 HA> utkozben, gondolkodas nelkul beleonthetem a tankba?

Godolom a kanna zart, es  nem  szoktad idonkent kicsit levegoztetni.  Ez
esetben nyugodtan ontsd bele.  A benzin ugyan hajlamos  a  hosszu  allas
alatti gyantasodasra, illetve bizonyos komponensei az oxidaciora (emiatt
itt  a  finomitoban  inertgaz parna alatt taroljuk a tartalyokban), de a
zart kannaban nem jut annyi oxigenhez, hogy ez fellepjen...
Akinek esetleg kevereke van ilyen, az betoltes elott razza fel!

(inertgaz=tisztitott nitrogen, enyhe tulnyomason, speci tartalylegzovel.
Anno, 16 evvel ezelott  akkor  fogadtak  el  teljes jogu blokkezelonek a
benzinreformaloban,  amikor   le   tudtam   rajzolni   a   folyadekzaras
tartalylegzot es a mukodesi elvet is ertettem...)

Ja a statisztika:
Nev: Sa'ndor Ga'bor
Kor: 40 (a jogsime mint irtam 22, B kategoria)
Kozlekedesi   kihagas   miatt   ketszer  penzbirsaggal  sujtva  (egyszer
gyorshajtas  300   Ft,  egyszer  mindenjarmuforgalmamindketiranybantilos
tabla eszre  nem  veteleert  (takarta  egy  teherauto  mint  visszamneve
meggyozodtem rola) 1500 Ft).
Foglalkozas:   az   utobbi   12   evben   szamitastechnikus,  hardveres,
rendszergazda   es   halozat    szakerto...    Korabban:    autoszerelo,
mezogazdasagi gepszerelo, finomitoi 3muszakos mindenfele...
Tulajdonlott autok: Skoda 110L, 105L, 120L, Subaru E12 (Libero).
Vezetett  autok  (csak  a  tobbezer km-eseket irom):  Lada, Suzuki Swift
minden verzioban es meretben (illetve az  ujabb  sportos  verziok  nem),
Opel  Astra  1,4  Karavan,  Peugeot  405  tobb verzioja.  Ezek vallalati
kocsik.
Pillanatnyilag autotlan, motoros (pontosabban Simson robogos), de a napi
betevo km megvan a ceges kocsikkal is.
Egyeb vezetett jarmuvek (sokszaz uzemora:  MTZ 50, DT 75.  Az  elso  egy
gumikerekes,  az  utobbi egy lanctalpas traktorfajta a '70-es evekbol...
Parszaz km IFA az  allami  gazdasag  foldutjain,  kb 20 eve (jogsim sose
volt ra, munkaerohiany viszont igen)...

--
Udv                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Re: Inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Elore bocsatom hogy ez az en szemelyes velemenyem...

>Nemi beruhazas elott allok, inditasgatlot v. riasztot szeretnek szereltet=
>ni az automba ( Fiat Uno 1.4).
>Jo lenne, ha megdobnatok nehany szemelyes tapasztalattal az ugyben.
>Konkretan: mit erdemes venni( inditasgatlora szavazok) =E9s hol erdemes b=
>eszereltetni? Es barmi, ami benneteket =

Hat szerintem riaszto es inditas gatlo is csak arra jo hogy jobban
aludjal. Ha el akarjak vinni az autot, akkor ugy is elviszik....
Nekem is nyomtak mar fel az automat es anagy batyamet is ugy
vittek el hogy riaszto, inditasgatlo volt bent.
Leg hatasossabb meg mindig az ha az ember, ha le all, akkor leveszi a
gyujtaselosztorol a kabelt (paraszt immobiliser...., de hatasos)
Nem surun jarnak ugy autot lopni hogy visznek magukkal egy garnitura
gyujtas kabelt. (egyik ismerosomnek maradt meg igy a kocsija... (igaz
hogy csak egy trabi, de neki az volt az AUTO...)

>.... husz penzt szannek ra, tehat nem csucsmodell kellene.

Ez olcso... nem kell penzt kiadni, csak reggel este egy kicsit
bekoszolni a kezedet, vagy rendszeresiteni egy kesztyut...

 Bye!
MrIelF

U.i.:Nem reg ota figyelem a listat, ez az elso irasom ide. Olvastam a
matricarol. Erdekelne engem is. esetleg meg lehet valahol nezni
hogy is nez ki?
+ - Gyujtok Figyelem ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem az autosoknak !

Kollegam el szeretne adni az AUTOPIAC c. ujsag 89 ( az elso =
megjelenestol ) - 97 -ig megjelent osszes peldanyat , evenkent szepen =
bekotve.

Mondhatnok: AUTOS BIBLIA  :o)=20

Erdeklodni : Ol=E1h Tam=E1s - 06-30-9-444-948

SAMY
+ - benzinar, uj autok ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most olvastam nehany AUTO-t, lattam a 200 Ft-os benzinarakon a felhordulest=
 .=20
Svajcban 1.20 es 1.30 frank kozott van a benzin (15x forint egy frank), =
tehat a benzinar hasonlo, csak itt egy kicsit jobbak a keresetek* (az =
itteniektol megkerdezve, olyan 10x-es a kulonbseg).
Lattam egy FORD kereskedesnel (Luganoban) egy olyan kocsit, amivel nalunk =
meg nem talalkoztam, Ford Cougar a neve. Olyan mintha a Ford Pumat es a =
Mondeot osszegyurtak volna egy nagy coupeva. Nagyon jol nez ki, talan =
legfeltunobb, hogy a lampai erdekesen domboruak (mintha 3 nagy nagyito =
lenne bennuk).
Uj autok ara is tema volt, izeleito a ma latottakbol (adoval egyutt):
Honda logo 17.900 helyi egyseg
Ford Focus 1.6 Trend 22.900
Ford Cougar 2.5 40.000

Koli
+ - Autobusz obol, Uj Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Erre mit csinal ez a kreten? Megyek 75-el
>> (60-as tabla), es ez a **** buszobolbol eloz! Jobbrol!

>Lakott teruleten belul a KRESZ megengedi a jobbrol
>torteno elozest. A gyorshajtast nem. :-)
>Illetve megsem engedi, mert ilyet csak tobbsavos ut
>eseten szabad csinalni es a KRESZ a szomszedos savban
>valo elhaladast nem elozesnek, hanem talan meghaladasnak
>nevezi. Tehat elozni nem szabad, de jobbrol elhaladni a
>belso savban kozlekedo mellett igen.
>Ha a Szentmih?nlyi ut nem alkalmas a tobbsavos kozlekedesre,
>akkor termeszetesen igazad van !
>Akkor nem szabad jobbrol elozni.

JOEMBER !!!
Arr=F3l volt sz=F3, hogy az autobusz obolben elozott az a **** !
Szerinted ez szab=E1lyos ???

Fogyasztas:
>A gyar szerint a kocsim "varoson kivul" 5.2l-t fogyaszt. Ez a gyakorla=
tban
>nalam 6.1-6.5 kozott van (Renault Megane, 1.4 16V, meg csak 4000km van=

>benne). Vajon ez azt jelenti, hogy a vezetesi stilusom nem a "francia
>atlagnak" megfelelo ? :) (sebesseg, gyorsitasok) Mi a tapasztalata mas=
nak?

A "varoson kivul" szerintem azt jelenti, hogy 90 km/h folyamatos halada=
s
eseten ennyi a fogyasztas. Te igy merted a 6 feletti erteket ?? Az
en R19-em vegyes hasznalat mellett 6-6,5 k=F6z=F6tt eszik. Igaz, varosb=
an
keveset hasznalom.


Zotya
=
+ - va: egy csomo kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor kerdi...
>Mi a velemenyetek: erdemes-e a 10 ev hosszu karosszeria 
>atrozsdasodas elleni garanciaval torodni? Valoszinu-e, hogy 
>berozsdasodik 10 ev alatt?

A fenti garancia csak akkor ervenyes, ha a kocsira eloirt 
rendszeresseggel atvizsgaltatod a karosszeriat es kijavitanak
minden apro serulest, kofelverodest a markaszervizben 
(10 even keresztul !!!) Kulonben 'nuku' garancia.
Ennyit a garanciarol.
Az hogy rozsdasodik-e, vagy sem, az mas kerdes.
A gyartasi technologia es a felhasznalt anyagok biztositjak a
10 evet, de csak akkor, ha nem mesz a kocsival egy centit sem.
Aki peldaul csak zuzott bazaltkovon autozik es nem foglalkozik 
a karosszeriaval, annak annyi.
--
Meszaros Geza
+ - Tipo gyujtas es valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

koszonom mindenkinek a valaszt, mindenesetre meglatogattam
az ismeros szerelot, azt mondta, hogy ez normalis, mert
visszaut (???). Szoval ha 10 percre leallok, akkor a karburatorban
a benzingoz burat hoz letre es elfojt. 15-20 perc utan ez a bura
lecsapodik is minden ok lesz (kiprobaltuk - mukodik). Ha pedig
5-10 percre allok le, akkor teljes gazadassal kell inditozni
(ezt is kiprobaltuk - mukodik).=20

Ennek ellenere meg vagyok gyozodve rola, hogy az akksival
is gond van, mert:
1. AFA tipusut nem nagyon ajanljak Fiatokba
2. Lassan 2 eves lesz (bar 3-at ki kellene birnia)
3. Mikor rossz volt az ac generator (alternator :)), 2x kiforraltam,
    ill. 800 km-en at kapott 17 V toltest....

Nem tudom mi utott belem, de elkezdtem 98-ast tankolni 95 helyett.
Szerintetek kell valamit allitani a motron (gyujtason). A csaladi
Corollaban van egy szivato-szeru bigyusz, azt kell kihuzni (betolni),
attol fuggoen, hogy 95 vagy 98. Csak eppen senki nem tudja, hogy
huzni kell, vagy betolni :-))
Szoval a 98-assal 17.66 literrel 270 km-t faragtam le, 6.54-es=20
fogyasztasra jon ki. Valoszinuleg elmertem valamit :-)) Mert ha
ennyi, (utobbi idoben nem ritka a 120-140-es tempo :-((, es=20
25% varosban), akkor ez nagyon kiraly lenne!! Eddig 7.4 volt az
atlag.

Bunny irta:
>Ez utobbi pont azert is lenne erdekes, mert ha jo a csapat, esetleg =
tudunk=20
>egymasnak segiteni, hogy teljesuljenek a vagyaink.

Ok, ki vesz nekem egy Maserati 3200 GT-t? Csak 18 milka... :-)
Meg nagyon kellene egy hatso ablaktorlo-motor Tipora. A mukodo-
kepesseg nem feltetel, de Magneti Marelli legyen!!!

Tibi irta:
>( Ebben benne van az olajcsere, legszuro es a fekek kitisztitasa. )

Bocs a hulye kerdesert, de mit jelent az, hogy a fekek kitisztitasa?

>Regebben olvastam valamelyik listatagunk homepage-en nehany hasznalt =
auto
>tesztjet. Merre vannak ezek?
>Mashol lehet ilyeneket talalni?

www.flexum.hu/hospnet/auto.htm   ha a hibagyujtemenyre gondolsz,
de valoszinuleg erre gondolsz: http://hal2000.elte.hu/auto/
ugy latszik meghalt :( - kerdezd meg Zakot, miert nem muxik
)
Addig pedig latogass meg engem: www.madnet.sk/ftc/tipo
A hetvegen csinaltam egy digitalis fenykepezovel (cool!!!) kb.
200 kepet :)) a kocsirol, azt is felrakom!!!

Csaba

		Csaba G=F6nci
		   Infocenter
		0905 606066
+ - TE KOOP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

MITSUBISHI L300 2.5 D Mrt.1993 5 deurs  Dubbele cabine, 5mech.versn.
stuurbekr. trekhaak, cockpit met hout afgew. APK 14-7-2000 F15000.-

+ - Utanfuto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ugy emlekszem, hogy regen lehetett kapni valahol,
komplett dokumentaciot utanfuto hazi keszitesehez.

Valaki irja meg, hogy hol lehet hozzajutni, stb.

Jeno
+ - Ford Transit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tobben irtak, hogy vezettek ilyen kocsit.

Mostanaban gondolkozom, hogy veszek egyet. Kelek benneteket
irjatok meg a tapasztalatokat.

Megbizhatosag, fogyasztas stb.

Jeno

A statihoz:
Nev : E'ger Jeno"
Foglalkozas: vezeto informatikus
Vegzettseg: rendszerszervezo uzemmernok
Eletkor: 47
Autok: Trabant, Fiat 850, Polski 126, Dacia, Wartburg 1.3, 
Opel Kadett 1.6D
Vezetett autok: Audi coupe, Moszkvics, Citroen AX, Citroen BX
Ami erdekel: muszaki dolgok, utleirasok, erdekes sztrorik
+ - hozzafuzes, katalizator... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
En irtam: Van a listan Fejes Tibor nevu tag?
Igy utolag olvasva eleg bunkon veszi ki magat a tag szo...
ugyhogy: Van a listan Fejes Tibor nevu listatag?....bocsi

2.
Kerdes: lehet trabira katalizatort rakatni? Egy haveromnak azt mondtak, hogy
lehet, es szeretne tudni hogy hol es mennyiert...

udv.:

Feri


+ - Re:LE Jetronic "chip" tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: 2. a hallottak alapjan olcsobban kijon ha vezermutengelyt cserel az   :
ember / az persze ciki ha mar nincs mire mert ezt a lehetoseget mar :
eljatszotta a tulaj/ mert az pont ezt a nyomateki eltolast eredmenyezi :
/+esetleges novelest/


En is gondolkodom tuningon, de skoda-n (ugye itt a chip tuning kiesik...
-( ).

Namost, szereztem egy sport vez.mutenegelyt (Gal, sajna a Szuromi(jol
irtam??)nem jott ossze...)

Amiert ezt irom: nekem azt mondta egy haverom (o is nagy auto manias..),
hogy ha beteszel egy sport vez. teng.-t akkor a nagyobb fordulatokon megno
az ero (nyomatek?), de az 'aljan' veszit, tehat erdemes alatamasztani
suritessel.

Most _nem_ vitatkozni szerettem volna csak kerdezni, mert igy hallottam, es
erdekelne, hogy igaz-e ez.
udv.:

Feri


+ - Rezonancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem a skodrinknal a hatso sarvedo rezonalt, egy kicsi utogetes, hogy a
helyere menjen , utana megoldodott.

Mellesleg lehet barmi (elakadasjelzo, ha a motorterben van, esetleg
potkerek, stb...).

+ - Warbi kabrio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Peter!

Van egy vizsgatelep vagy mi a szosz a szentendrei ut elejen (ahol a
feluljaro van ott megy a HEV is. Van ott vasuti hid is a Dunan)
Ott keresd Ujhelyi asszem Jozsefet, o foglalkozik az autoatalkitasokkal
(ugyintezes feltetelek stb...).

+ - Re: vilagitas kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 1.) Honda Accord, 1989-es, a vil. kapcsolojaban eltort egy bakelit pecek,
> amit a kapcsolo kar mukodtet.(Nem lehet lekapcsolni a
> vilagitast)Pillanatragaszt=F3 nem fogja, kapcsolaskor ero hatasara 
elereszt=
> i.
> Egy komplett gyari cucc a markaszerviz szerint 50-70000Ft de az alvazszam
> alapjan megmondja nekem pontosan.

Bonto!!

> -Tudtok-e valami speci Honda bontot?

Bp. X ker. Kabai u. 6. 260-3976
Nekem bejött. Csak azota eladtuk a civic-et. :(


-- 
Udv,
 Csarli
+ - EU kocsiarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

ADAC Motorwelt 1999/februar, 44.-46. oldal

(az a'rak EURO-ban ertendoek)

kocsi                   D      NL     F      I      E
BMW 328i   (193 LE)   26654  25801  31096  30228  23513
Audi A4    (100 LE)   17347  16011  17027  ---    21704
Opel Astra ( 75 LE)   11325  12339  10732  11234  10704
VW Golf IV ( 75 LE)   11612  10415  11352  11277  12269
Fiat Punto ( 60 LE)    9290   7259   6813   8070   7176
Ford Ka    ( 60 LE)    7919   7114   7028   6874   6347

Az arak a mindenkori orszagban ervenyes _netto_ _listaarak_, tehat adok,
kedvezmenyek es alkudozas nelkul. EU allampolgar EU-ban ott vesz kocsit
netto aron, ahol akar, aztan otthon mar csak az AFA-t kell befizetnie.
A szovegben Daniarol meg annyit irnak, hogy altalaban 1/3-dal olcsobb a
nemeteknel, de keves kereskedo hajlando nemeteknek eladni. A masik olcso
orszag Portugalia, de itt a burokracia nem egeszen egyszeru, es nem art a
nyelvet ismerni... Konkluzio: a tablazat alapjan nem letezik "az" olcso
orszag.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - A szabad rablas folytatasa. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A tulaj hiaba kerte hogy a minimalis koltseggel vegezzek el a szervizt, a
vegosszeg 80 000 Ft. lett. Illetve nehany szaz Ft-al kevesebb.

Egy szervizert, masfel havi  kereset, ez nem semmi...

Peter.
+ - visszapattant level (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Akos !
Az alabbi levelet maganban kuldtem,
de a cimedet a DEMON hibasnak minositette,
ezert visszapattant:

 [>:
Sorry, I couldn't find any host named lhsystems.hu?[. (#5.1.2)


Kedves Akos !

A statisztikahoz adataidat koszonettel
vettem.
A vizsgahoz:
Mindenkeppen javasolom, hogy legfeljebb
egy honappal az esedekes vizsgaidopont
elott, vidd be az autot arra a muszaki
allomasra (Autoklubrol beszelek), ahol
vizsgaztatni akarod. Ott, megrendelesedre,
vegeznek rajta egy vizsga-megelozo
felulvizsgalatot. Mindent megvizsgalnak,
amit a vizsgan fognak es mindenrol papirt
adnak. Ha talalnak hibat, megmondjak, esetleg
ott, helyben ki is javitjak.(ha olyan a hiba.)
Mindjart bejelentheted vizsgara is.
Amikor aztan vizsgazni viszed, vigyel minden
papirt az elozetesrol es a kozben vegzett
javitasrol. Ezek utan ugy megy at az auto
a vizsgan, mint a kes a vajon.
Szerintem ez a legjobb eljaras.

udvozlettel

oldboy
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom az adatkozlest, ezuttal:

 
 
Bodosi Balazs


lista-tarsainknak

udvozlettel

oldboy
+ - picistati adatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a megkuldott adatokat,
most eppen:

Nagy Miklos
Antal Attila
Somogyi Istvan
Barnabas Jenes
Axel Robitz
Zoltan Houdek
Gurmai Norbert

Varga Tibor
Ida E.Toth
Szel Zoltan

Zsolt Bottka
 
 
 
 





 

lista-tarsainknak

udvozlettel

oldboy
+ - Krisztiant keresem ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vucsics Krisztian !

Az alabbi levelet maganban probaltam 
Neked kuldeni, de visszapattant.
Ha megvaltozott a cimed, orulnek, ha
megirnad.



Kedves Krisztian !

Tanacsod alapjan felkerestem a Szepvolgyi uti muhelyt.
Mas is ajanlotta, megis csalodtam. De nem is ezert irok.
Nagyjabol elegedett volnek a kisautoval, de irgalmatlanul
fapados. Mar leeresztettem a gumik nyomasat is, most
1,7 elol es 1,9 hatul, megis szornyen kemeny es pattogos.
Vajon ilyen a Tied is? Eleg sokezer km. autozas van mar
a fenekemben, de ez mindenen tultesz.
Nincs-e esetleg erre valamilyen tipped ?
Ha nem terhellek vele, varom valaszodat.

udvozlettel

oldboy
---------------------------------
Varom valaszodat, cimedet es mindenki
velemenyet, aki e targyban okosat tudna
mondani.

Masoktol, akit a tema nem erdekel,
elnezest kerek.

Jo nyaralast mindenkinek !

udvozlettel

oldboy
+ - Hogy is van ez ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

A 462. AUTO-ban irja Simon Templar
vezerigazgato ur, aki egyebkent
az igazi Teeby:

 ...........
- ezert porog a motor a 110-es benzintol alapjaraton is
- mig a 91-estol fordulaton is lomha, kuszkodik
 ................

Hogy is van ez ? - megmagyaraznad ? 
Milyen motorrol is van itt szo ?

Tovabba Teeby azt irja, hogy:
 ............
Ja es a hideg oreg dizelek.
Ugyebar egy kopott motor kompresszioja kisebb.
Ergo kisebb komprimacios hovaltozas jatszodik le.
Igy nehezebben gyullad meg a dozis.
Vagy az oreg dizelekbe kisebb kompresszioturesu a gazolaj?
 ...............

Hogy is van ez?
Mi a baj a gazolaj "kompresszioturesevel" ?
Netan a gyulekonysagra gondoltal?

Szeretnem en is jobban megerteni- ha lennel
szives meg egy kicsit megmagyarazni, orulnek.

udvozlettel

oldboy
+ - Re: Fordulatszammero hianyaban.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok!
> 
>
> 1. mint irtad : akkor lenne a savban, -----de nem a VEGEN
> 2. a zastavank 1-ben ment 65 ot ,   eleg gyalazatos nem?
>    olyan rovid lokettel ami a zastavanak van ez nem csoda..
>    inkabb porgos mint nyomatekos, vegsebesseg nem is volt tobb 160-nal
>    ahhoz hogy haladjon nyomni kell
> 3. szerintem a CRX tobbet megy padlon 2-ben mint 110

nem szuksegszeruen.....

>    es ezert kar is osszehasonlitani nem beszelve arrol, hogy mennyi ido 
alatt
>    eri el azt a sebesseget, hondasok! jojjenek a szamok

volt crx-em, most civic 1.4 van 90 ps -el, ez kb. 10 alatt van 100-on a crx 
kb
8-alatt tette ue.

> 7. lehet hogy van ami jobb a VW-nel?

Hogyne lenne! HONDA! hmm....es a toyota sem lehet rossz......

>    ez biztos nem lehetseges hiszen a VW az VW!!

eppen azert lehetseges....... :))))

>    ezt alatamasztjak a VW arak ......tessek venni.....sokat

nephulyites, semmi tobb.....szegyen, hogy 1 8 szelepes szar motort van 
pofajuk
beszerelni a 2000-ev kuszoben 1 3-4 milkos vasba......Aki meg meg is vesz, 
hat
mgara vessen........

:)
+ - autovasarlas ujfent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok,
Szia Frigyes

           Major Frigyes
>Autoalkatresz - autofelszereles

> >a hugom szeretne egy autot venni - 3 eselyes van

>Mivel a hugodrol van szo, lenne 1 tiszteletteljes velemenyem. Mivel a
nok
>alltalaban nem az autok teljesitmenyet nezik fo szempontnak, inkabb a
kocsi
>vonalvezetesere ( szepsegere koncentral )

A lista olvasoja vagyok nagyon regota. En is szeretnek tanacsot kerni
autovasarlas ugyben. En akkor a kisebbseghez tartozom, mert engem nem
nagyon erdekel hogy nez ki a kocsi, de a teljesitmenye igen. Az en
problemam az, hogy csak automata valtost tudok kezelni (talan ezzel nem
kene dicsekedjek :) ). Azon tanultam meg vezetni, es azota is ilyet
vezettem. A nagy es eros kocsikhoz vagyok szokva (a mostani 3800cm,
hathenger, masfel tonna). Teljesen tanacstalan vagyok, milyet tudnek
otthon talalni magamnak. Kb. 400-600 eFt hatarig, es ne legyen
kicsi-kocsi, es tudjon huzni. Mennyire elterjedtek az oreg automata
valtos kocsik? Vagy tanuljak meg manualis valtoval jarni, mert akkor
tobb kocsi kozul valaszthatok?
Koszi a tanacsokat elore is
Zsuzsa

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS