Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 4642
Copyright (C) HIX
2003-05-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Google-problema (mind)  9 sor     (cikkei)
2 beteg kisfiu... na ja! / biztosito (mind)  20 sor     (cikkei)
3 ortoped cipesz (mind)  6 sor     (cikkei)
4 gyom vagy virag? (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: teknosoket befogadok (mind)  2 sor     (cikkei)
6 Re: Re: Po:cego:do:r (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Re: Re: magzatvizvizsgalat/down (mind)  7 sor     (cikkei)
8 toefl hol tanulhato meg? (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: metro lepcso (mind)  38 sor     (cikkei)
10 Re[2]: Toxoplazmozis (mind)  39 sor     (cikkei)
11 APEH (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Mikulas virag (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Re: Hangyairtas mehek veszelyeztetese nelkul (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Re pocegodor (mind)  40 sor     (cikkei)
15 Re: Hangyairtas mehek veszelyeztetese nelkul (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Re: narancsbor (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Re: Fulhallgato (mind)  6 sor     (cikkei)
18 Re: lakasbiztositas (mind)  6 sor     (cikkei)
19 szallas BP-en (mind)  6 sor     (cikkei)
20 retoxoplablabla (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Pozitiv gondolkodasu szogmero (mind)  13 sor     (cikkei)
22 Futty (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: Google-problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utolso felmondatot nem ertem.
--
Kovacs Karoly
Netszemle. http://www.topica.com/lists/netszemle/read

>(aki nem rokon, nem ismeros, csak a Hirker RT (1097 Budapest
>Tablas utca 32)) bejarati ajtajara kiragasztva talalta meg a felhivast.)

Egy ajtora kiragasztott felhivas nem garancia...

>nyakcsigolyaja eltort, teljesen lebenult, ezen kivul lelegeztetogepre
>kellett kotni minekutana beszelni sem tud.
>Agyvizenek elvezetesere is kulon eszkozt kellett gerincere ultetni, a
>fejet sem tudja megtartani. Allapota vegleges.

Se beszed, se mozgas?? Nem tulzas ez egy kicsit?
Ez mar tul sok. Lenne, ha egyaltalan igaz.
Ha az, akkor se legyunk alszentek: jobb neki ha hagyjak meghalni.

----------------------

>Amennyiben elolvasna a biztositott akkor nem raklamalna
Amennyiben elolvasna es atgondolna, akkor nem kotne biztositast.

BM
+ - ortoped cipesz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tamas,

a Podmaniczky - Nagymezo u. sarkan van egy regi ortoped cipesz mester,
eddig csak jokat hallottam rola.

Zita
+ - gyom vagy virag? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kis  kertemben  sok  apro,  a vadgesztenye levelehez hasonlo, egyetlen
5-ujju 2-3 cm-es levelkevel indulo novenyke kel ki, a gyokere egyetlen
hosszas gumoszeru. En ilyet biztosan nem vetettem.

Ki   ismeri,  vagy  hol,  milyen  forumon  lehetne  kerti  tudosoktol
erdeklodni?

O.Istvan
+ - Re: teknosoket befogadok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak halkan kerdezem, van terved arra vonatkozolag, mi lesz telen?
Gyuri
+ - Re: Re: Po:cego:do:r (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Gyuri!

Koszonom a valaszodat!

On 2 May 2003 at 14:44, HIX TIPP wrote:

> Felado :  [Hungary]

> Az ilyen pocegodort altalaban teglabol falaztak fel, es nem is szorosan,
> hogy a le el tudjon folyni belole. Ez biztosan nem kut. A pocegodor a
> talaviz szintjevel osszemerheto magassagban na, a kut pedig a talajviz
> alatt. Szoval, olyan nem fordulhat elo, hogy a kutba sznnyvizet
> vezessenek. (Csak, ha valami elromlik, stb, de akkor nagynagy botrany
> van)

Aha. Ez az en hozza nem erto interpretalasom volt. En csak rovid idore
lattam es en igazi varosi "ficsur" vagyok... (tavfutes, csatorna) :-)
Csak most lattam  pocegodrot kozelrol... :-)

> Es a pocegodort a szippantosok szoktak uriteni rendszeresen, a
> tulajdonos hivja oket idonkent, kell. Igy aki venni akar egy ingatlant,
> az megtudhatja az eladotol, mikor kell hivni oket. Ja igaz, feleslegesen
> torom magam, most jut eszembe, hiszen az osszes idevago informaciot az
> eladotol kell megtudni, nem?

Nem ez a problema! Most mar csatorna van, tehat nem hasznaljak a
pocegodrot. Az volt a kerdes, hogy hogyan szamoljon fel az ember egy
ilyet kulturaltan? Faleveleket lehet bele hanyni, vagy inkabb
termofoldet erdemes bele hozatni? Vagy par evig erdemes pihentetni???

EIK && udv From:, a felszamolo
+ - Re: Re: magzatvizvizsgalat/down (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kapcsolatban. Szeretnem elolvasni a  korabban altalatok irtakat, illetve
> figyelemmel kiserni a kesobbieket, ho gyan tehetem meg?

  A www.hix.hu cimen megtalalod a HIX-listak archivumat, ennek
keresoszolgaltatasaba ird be, hogy Down.

La'ng Attila D., iro > <http://lad.rentahost.net>;
+ - toefl hol tanulhato meg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Egy jo baratomnak lehetosege lenne usa osztondijra, de ehhez
julius kozepeig toefl (?) vizsgat kell tennie. Tudtok ajanlani olyan
helyet, ahol van ilyen tanfolyam es le is vizsgaztatjak ilyen
rovid ido alatt?

Eszti
A Pozitiv Gondolkodasu
+ - Re: metro lepcso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali,

> Felado : La'ng Attila D.
> E-mail :  [International]
> Temakor: Metroallomasok ( 7 sor )

>   Mondjatok csak, gyakran kozlekedo pesti tippelok: a kek es a piros
> metronak melyik allomasain _nincs_ mozgolepcso? Vagyis mely allomasok
> azok, ahol kizarolag moccanatlan lepcso koti ossze a lenti vilagot az
> utcaszinttel?

 . a piros metro vonalan:

ors  vezer  ter:  itt  egyaltalan  nincs lepcso, utcaszintre
erkezik a metro
pillango utca: itt normal kolepcso van
nepstadion: szinten normal lepcso

 . a kek metro vonalan:

ujpest - kozpont
ujpest - varoskapu
gyongyos utca
forgach utca
arpad hid
dozsa gyorgy ut
lehel ter
nagyvarad ter
nepliget
ecseri ut
pottyos utca
hatar ut
kobanya kispest

     _ a k o s _
+ - Re[2]: Toxoplazmozis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Rickettsiahoz szolok !

hix.tipp #4640, >:
> Talan megis: Erre utaltam, amikor azt irtam, hogy a legtobb laikusnak
> fogalma sincs alapveto mikrobiologiai fogalmakkal (virus vs. bakterium

  Azert tanusitsunk nemi benignitast a hozzaszoloval kapcsolatban. A magyar
kozoktatasban meg az 1980-as evek vegen is hasznaltak olyan hatvanas evekbeli
tankonyveket -- pl. "Soo Rezso: Fejlodestorteneti novenyrendszertan" --,
melyek a Rickettsiales rendet a Virales renddel egy szinten, a bakteriumoktol
kulon targyaltak, sot [mint most magam is utana olvastam], a Chlamydiak es a
nagyobb virusok (pl. a Poxvirusok) idetartozasat is felvetettek. Ez fedheti a
Valenta Ferenc emlitette "nagyvirusok"-at (bar adatom nincs arra, hogy a
Leptospirakat idevontak volna).

  Magam tehat ugy velem, hogy Valenta Ferenc biztos utana olvashatott, csak
egy kb. negy evtizedes forrasbol. De ha belegondolok, hogy nekem milyen kepem
lehet az en szakmamtol tavol eso diszciplinak alapkerdeseirol, pl. az
atommagszerkezetet illetoen, nem tudom ezert ot teljes szivembol megroni.

  Ami az orvosokat illeti: a mai professzori, osztalyvezetoi generacio meg a
fenti konyvekbol tanult. Az orvostudomanyt muvelok nezopontja pedig
elsosorban tunet- es terapiavezerelt, igy kevesbe kovetik az o szempontjukbol
kisebb relevanciaval biro taxonomiai szakirodalmat. Tovabba kimutatasok
igazoljak, hogy az orvosok -- nem csak Magyarorszagon -- elsosorban kollegaik
koreben tajekozodnak, igy ebben a csoportban a regi nomenklatura konyebben
oroklodik, es hosszabb ideig kitart. Ez az oka annak, hogy van olyan, aki az
ide tartozo mikroorganizmusokat meg mindig virusnak emliti. Ez addig nem
valos problema, amig adekvat terapiat ajanl ra; es a fenti terapiakozpontu
nezopont miatt, ezen a teren joval frissebbek az ismeretek.

hix.tipp #4640, >:
> Gyorsan, mielott rogzul:-))

  A helyzet tehat rosszabb: mar rogzult, es "oroklodik".

(N.B. Mielott valaki a fentieket felreertene: A Rickettsiak es a Chlamydiak
ketseg kivul bakteriumok, igy Valenta Ferencnek nem volt igaza.)
+ - APEH (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>     Apropo ezek az apekes provokatorok mivel bizonyitjak, hogy
> ott vettek az arut, vagy hogy egyaltalan vettek es nem loptak?

Nekik nem kell bizonyitaniuk semmit, mert a magyar torvenyek szerint a
va'dat kell bizonyitani, kiveve akkor ha az allammal allsz szemben.
Nekik alapbol igazuk van es kesz.

Lehet vitatni, lehet ellentmondani, de lehet megtapasztalni.

     nekem eddig nagyon jo tapasztalatom van a nyugtaellenorokkel
     kapcsolatban, nagyon kulturalt es nagyon normalisak voltak, de
     hallani (illetve mas boltban lattam) ellenkezo dolgot is. Van
     amikor a mindenkeppen talalni kell valamit szindroma jatszik es
     nem erekes, hogy hogyan, de talalni kell es kesz...

Tipp: az emlitett felirattal semmit nem ersz el. Annak tekinted aminek
akarod, de ugyis te huzod a rovidebbet. Nem erdemes ilyennel
trukkozni, okoskodni.
+ - Mikulas virag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kaptam tavaly karacsony elott egy mikulas-viragot, ami par het
olyasmit muvel, ami elott ertetlenul allok, es szerenelek megkerdezni
titeket, mit tegyek. Szoval a mikulas-viragnak vannak apro,
jelentektelen viragai a szines fellevelek kozott. Miutan ezeket
elpotyogtatta, a viragok helyerol egy uj ag novekedik, ami pont ugy
nez ki, mint maga az eredeti noveny, bar szines levelei meg nincsenek.
Hagytam, had nojon, de most meg ket ujabb hajtas indult el a
kozeperol. Vagjam le ezeket, vagy hagyjam rajta.

Elore is koszonom.

Solya
+ - Re: Hangyairtas mehek veszelyeztetese nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A TIPP 4641-ban irta Horvath Adam >:
>Tud-e valaki olyan szert javasolni nekem, ami
>a hangyakat irtja, vagy legalabbis tavoltatartja,
>de a mehekben nem tesz kart?

Kavezacc. Tedd ki kis talkaban a hangyak vonulasi utvonalara, csereld
hetente, es elkerulnek a hangyak.

                 Solya
+ - Re pocegodor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> Felado :  [Hungary]

> Az ilyen pocegodort altalaban teglabol falaztak fel, es nem is szorosan,
> hogy a le el tudjon folyni belole.
       Altalaban ket reszes, az ulepito, es a szikkaszto reszbol all.

> Ez biztosan nem kut.
    Az eredtei level tobbszori elolvasasa utan sem vagyok ebben olyan
    biztos. :(
> Szoval, olyan nem fordulhat elo, hogy a kutba sznnyvizet vezessenek.
   :-/
   De jo lenne, ha igazad lenne....

> (Csak, ha valami elromlik, stb, de akkor nagynagy botrany van)
   A falusi kutak egy resze az ivovizhalozat kiepitese utan funkciot
   valtott. :(
   (vajh mitol nitratosak egynemely teruletek furt kutjai is?)
   Az mar egy masik tema, hogy a viz dragulasaval most mar az
   erintettek is szeretnek ujra uzembehelyezni azt az asott kutat,
   amit tizvalahany evig masra hasznaltak. De nem megy. Meg a melleje
   furt kut vize is hasznalhatatlan, meg az allatok reszere is.
   (Es egyre melyebbre furnak...)

> Ja igaz, feleslegesen torom magam, most jut eszembe, hiszen
> az osszes idevago informaciot az eladotol kell megtudni, nem?
      A hasznalt auto fogyasztasat Te is elhiszed az eladonak?

--

 flux

                     mailto:
+ - Re: Hangyairtas mehek veszelyeztetese nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tud-e valaki olyan szert javasolni nekem, ami a hangyakat irtja,
> vagy legalabbis tavoltatartja, de a mehekben nem tesz kart?

A mehekrol nem tudok nyilatkozni, de ok, gondolom, a szabadban vannak.
Hol akarod irtani a hangyakat? Odakint a termeszetes elohelyukon
vannak, ha pedig bejonnek a hazba, bent mar a mehek veszelyeztetese
nelkul irthatod oket Biokillel. Mi ezt hasznaljuk evek ota, es bevalt.
Viszont olyan helyen, ahol nem gond a lakasban, ne pusztitsd el a
pokokat, mert ok is szepen irtjak a hangyat.

Kisbreki
+ - Re: narancsbor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ferfiukent is teljesen egyetertek Solya velemenyevel!

> E-mail :  [Hungary]
> Velemenyem szerint  a
> narancsbor csak es kizarolag a testukbol elo noknek valos problema

Ugyanolyan termeszetes jelenseg, mint a rancosodas, az oregedes.
Esetleg lehet kesleltetni, de megelozni aligha. Akinek azon mulik a
boldogsaga, hogy 40 eves koraban is olyan-e a bore mindenutt mint
egy babapopsi, az mar reg rossz! Korbekerdeztem holgyismeroseimet,
szinte egybehangzoan azt valaszoltak, hogy a maximum, amit
megtesznek a narancsbor ellen, hogy sokat mozognak es ugyelnek a
megfelelo menyisegu folyadekbevitelre. Az agyonreklamozott kremek
99%-a humbug. Marketingfogas.
Nem tunt meg fel senkinek, hogy 10-20 evvel ezelott szinte meg a
fogalmat sem ismertuk? Holott valoszinuleg nagyanyainknak is volt
narancsbore. Nem hiszem, hogy a boldog nagymamasagnak a feszes
bor lenne a zaloga. Elofordulhat, hogy valakit fiatalabb koraban sulyt ez
a jelenseg. Ha egy pasi *csak ezert* hagyja ott, azt mondom, oruljon
neki, hogy megszabadult tole.

udv,
Otto
+ - Re: Fulhallgato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudom van-e valakinek konkret osszehasonlitasi tapasztalata arrol,
> hogy ezek kozul a - Tesco-szerte kaphato - 2-3000 Ft-os fuldugo alaku
> fulhallgatok kozul jobb-e esetleg valamelyik a masiknal? Philips,
Vigyazz, az ilyen "fuldugo"val, mert eleg veszelyes nyomashullamokat
kelthet a fuledben. Szerintem maradj inkabb a fulhallgatonal, bar a
fejhallgato meg jobb otlet lenne.
+ - Re: lakasbiztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ja es hogy ne maradjon megnevezetlenul aki e remek szolgaltatast nyujtja:
> Hungaria Biztosito (Bp, IX. kerulet)
Meg lehet probalni beperelni oket: felrevezetes miatt. Persze eleg
nehez lesz arra valaszolni, miert nem olvastad el az egesz szerzodest -
mint ahogy nekik sem lesz konnyu megmondani, miert kotottek meg igy.
Valami megis azt mondja, hogy nekik jobban fog menni a magyarazkodas...
+ - szallas BP-en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szallast keresek Budapesten 2 fo reszere julius vege fele
egy hetre, lehetoleg reggelivel. Privat szoba, panzio is erdekel.

Elore is koszonom

csendi
+ - retoxoplablabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> parazitak altalaban, bizonyos funkcioik csokevenyesek: emiatt ternek el a
> "teljes erteku" bakteriumoktol, de ez meg nem jelenti azt, hogy virusok
> lennenek. A megfelelo antibiotikumokkal szemben valo erzekenyseguk is abbol
> kovetkezik, hogy valojaban bakteriumok modjara "mukodnek".
Az anyosom is valami ilyen szerzet!

Nem lehetne inkabb a HIX Tudomanyban?

csendi a Sternocleido Mastoideus
(Lehet, hogy nem jol irtam, de csak hallas utan tanultam latinul az
orszagban tett latogatasom idejen)
+ - Pozitiv gondolkodasu szogmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> es kisolloval vagtak volna ki, inkabb sokszog, mint kor
> formaja van.
> Hogyan lehet ilyet egyaltalan boltban arulni?

> Eszti
> A Pozitiv Gondolkodasu

Ejnye Eszti, ha tenyleg igaz a pozitiv gondolkodas, akkor orulnod
kellene, hogy vegre egy sokszogek meresere alkalmas eszkozre leltel.

csendi, a valoban pozitiv gondolkodasu RH negativ
+ - Futty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerlek benneteket, aki tud barmifele "megbizhato"
informacioval szolgalni a futty tudomanyarol, az
kozolje. Maganban is varom. Szoval ami erdekel az nem a
zenei futyoles, sokkal inkabb a "szamba ugrasztom
1-2-3-4 ujjamat osztan visszhangozzon a varos, ha
megfujom" tipusu. Sehol nem bukkantam meg ezzel
kapcsolatos konyvre, leirasra. Nem baj, ha angol nyelvu,
csak legyen. Sajnos nincs olyan ismerosom, aki tudna igy
futyolni, szoval maganuton es autodidaktakent
probalkozok. De mar szedulok es hang meg sehol ;-)))
Durvan ot eve probalok leirast szerezni eddig minden
eredmeny nelkul. Bizom bennetek.
Udvozlet:
Benjamin

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ss2.bluebird.ibm.com)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS