Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1700
Copyright (C) HIX
2003-01-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 csapassuk, link, birsag (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Legzsak (mind)  70 sor     (cikkei)
3 Re: HIX, veszfekezes (mind)  32 sor     (cikkei)
4 Re: AFU (veszfekrasegito, villogoval) (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Audi 80 LS automata (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Re : kresz kerdes (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Skoda biztonsagi ov (mind)  16 sor     (cikkei)
8 magyar autopalyamatrica, szlovak hatarorok (mind)  47 sor     (cikkei)
9 LED lampa hotermeles (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Trabant lampa ara (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - csapassuk, link, birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
Most, hogy leesett egy pici ho, es meg is marad talan a -25 fokos
hidegben,
nem kene valami teljesen spontanul elore tervezett farcsapato's,
kilincstolo's
kezifekes ad-hoc talit tartani?
Esetleg betarsulni valahova (Felvonulasi ter, Vollner-fele 
Hamzsabegi
vege, stb...) ?
Egyeb 5letek?

Mas.
Itt van egy link amit nezzetek meg, es ertsetek vele egyet!
(Budapesti parkolasi helyzet)
http://www.petitiononline.com/bpparkol/

Mivel nem lattam viszont a listan, ezert ujra megirom,, hogy 
lezarult a 
"2,324153 m-rel tul a zarovonalon"esetu buntetoeljaras ellenem.
Talan meg emlexenek egyesek, egy kisse keson jottem vissza egy 
elozesbol
es elkaptak a gazemberek.Semmi zavaras, veszelyeztetes, jo 
latasi viszonyok kozott.
Kijott egy papir miszerint vagy bevonulok Baracskara 2 7-re, 
vagy kifizetem a 
15000Ft birsagot.Hat majd meg gondolkodom... :-)
Ha van bent net akkor megyek. :-)

Udv
KZG
+ - Legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szoval a legzsakok nyilasakor az auto kb. par tiz centi tavolsagon 
> belul (mig gyurodik az eleje) lassul le mondjuk 30-40 km/h-rol (vagy 
> sokkal tobbrol) nullara. Megnezem mikorsz fogsz Te ilyen lassulast 
> produkalni egy satufekezessel.

Igen, pontosan igy van. En is erre gondoltam.

> Az en tapasztalataim szerint - Pug607 - nem. Attol fugg, hogy milyen
> hirtelen, milyen sebessegrol es mekkorat fekezel. Ha erosen nyomod 
> le a fekpedalt es hirtelen, akkor bekapcsol, de ha lassan nyomod le 
> ugyanolyan erovel akkor nem. Ehhez hozzajon meg az, hogy csak 
> bizonyos sebesseg felett kapcsol be. Szerintem egy jeges uton 
> idegesito lenne, ha 5-6 masodpercenkent bekapcsol
>  es massal sem foglalkoznal, mint a veszvillogo allando 
> kikapcsolgatasa.

Tokeletes felelet! :) 

>> A diszkuzio targya eredetileg az volt,hogy olyan feklampat kellene
>> szerkeszteni az autora,ahol mondjuk a 3. vagy 4. feklampa csak 
akkor vagy
>> akkor "erosebben" vilagit ha eleg nagyot fekeztel.
> No ezzel egyetertek. :)

Igen, ezzel egyet lehet erteni, ha a normalis helyen van elhelyezve. A 
3. (felulre elhelyezett) feklampat pl. bizonyithatoan kesobb eszleli az 
ember, mint a klasszikus ket feklampat, tehat valahol ezek mellett 
kellene elhelyezni. Ezen kivul nem szabad olyan katasztrofalis lampakat 
tervezni, mint a Skoda Fabia lampaja, ami annyira alul van, hogy ha 
kettovel elottem van, eszre sem veszem...

> Haaat, a sima elso legzsak pedig lassulasra nyit, gyorsulaserzekelo 
> van valahol elrejtve a kocsiban (pl. ules kornyeken, stb.), es a 

Nalam a bal hatso ules alatt van.

> A fényárba öltöztetett járművek balesetveszélyt idézhetnek
> elő, mivel egyik-másik elvakítja a szembejövőket, más típusok 
> pedig "csak" elvonják a többiek figyelmét az úttestről. 

:))) akkor megse vegyek Ferrarit? Szvsz jobban elvonja a figyelmet, 
mint par LED :)

> A lassulaserzekelest meg nem feltetlenul mechanikai modon kell
> elkepzelni. Vannak olyan integralt aramkorok, amelyek pontosan ezt
> merik egy, ket vagy akar harom tengely iranyaban, es ezt digitalisan
> ki lehet beloluk olvasni.

Pedig de :) Vannak mechanikusak IS. Klasszikus rugo + golyo elv.

> Viszont erdekes, hogy az oldallegzsakok mukodeserol azt olvastam,
> hogy az ajtoban megnovekvo nyomasbol erzekeli az utkozest, mar 
> csak ezert sem szabad kihagyni, vagy hanyagul visszarakni a foliat...
> Mondjuk ezt furcsallom, ha igy van...

:))))  Kizart, a japan gepekben nincs folia :)

> Mindenkinek stresszmentes munkakezdest...

Kezdest? Eppen finiselunk ;)

> Azert is szeretem hasznalni, mert nem kell felnyitni
> hozza a bukolampakat, es igy esztetikusabb az auto.

Na meg jobb a legellenallas es kevesebbet fogyaszt :)

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: HIX, veszfekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: "Szakacs-Vass Sandor" >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Monday, January 06, 2003 10:14 AM
Subject: Re: HIX, veszfekezes


> A holnapi Auto jo hosszu lesz, mert ezt szerintem sokan fogjak
> cafolni:) Egyreszt a legzsak nyitasat valoban gyorsulasmero iranyitja
> (esetleg olyan egyszerusitett "gyorsulasmero" amely egy bizonyos
> gyorsulason tul "atut", de semmikepp sem azt merik hogy mennyire
> kozeledik a vezetohoz mondjuk az utkozo:).

Oke igazad van.Nem mentem bele eleg melyen adologba.
A gyorsulasmeronek (Crash-Sensor) 1-6 sensor (amik a különbözö
csomopontokban vannak elhelyezve)adja a  jelet a gyorsulas
kiszamitasahoz.Nem collstokkal meri milyen messze van a lokharito,hanem ad
egyinformaciot ket pont egymashoz valo elmozdulasarol pl. x-ed
millimeter/millisec aztan a gyorsulasmero a kapott informaciokbol
kiszamoltatja mennyi a gyorsulas, ezt elkuldi a Safing-Sensornak,ami
ellenorzi hogy nem hulyeskedik-e a gyorsulasmero,vagy nem-e valami hiba vagy
tevedes tortent.Ha mindketto ugy dontott hogy gond van, akkor kuldik a fire
parancsot amit a Non-fire meg mindig letilthat,ha szamitasai szerint az
elobbiek "eltuloztak" a dolgot.

>
> Ami meg a satuval valo kinyitast illeti, kicsit nehez lesz, mert
> satufekkel sem fogsz 1g-nel sokkal nagyobb lassulast elerni

A satut csak viccnek szantam.

udv.mumus
+ - Re: AFU (veszfekrasegito, villogoval) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> schrieb im Newsbeitrag
news:...

> Hat ezt felolvastam (nev nelkul) a cegben, megvolt a napi jokedv. :-)

Olvasd fel ezt is es kivanok tovabbi jo mulatast!

> 1) A legzsak a lassulas merteketol nyilik ki. Mitol nyiljon, a
> gyorsulastol? Egy kis dobozkaban egy hengerben van egy suly. HIrtelen
> utkozeskor (jelentos "gyorsulaskor") aktivalodik a legzsak.
   Lehet hogy elszakitotta a cernat?
> A karosszerias dolgot inkabb mechanikusan tudom elkepzelni: ki vannak
feszitve
> cernaszalak, es amikor a feszites csokken, vagy a cernaszal netan
elszakad,
> eletbe lep a legzsak, nem? :-D

Probald meg a mechanikus es az elektronikus gondolataid kozos nevezore
hozni.Na pl. ezt csinalja egy szenzor is.
Ugy ahogy egy szenzor eszreveszi hogy pl.egy pillanatra megallt a fektarcsa,
ld.ABS,egy "csoben levo suly" elmozdulasanak az erzekelesehez sem muszaj
rugos eromerot hasznalni,hogy aztan valaki leolvassa az erteket.
Bar egy ugyes szenzor meg ezt is megteszi.
Na megvannak a lathatatlan cernaszalak?
> 2) A veszvillogo bekapcsolhat vagy az ABS bekapcsolasakor, vagy a
> veszfekrasegito szenzorjainak aktivalodasakor (bizonyos ertek felett
legyen
> a fekpedal benyomasanak sebessege).
> udv,
>
> djtiszy
>
A 2)-be nem akarok melyen belemerulni,de egy kissebessegu fekpedalbenyomas
is eredmenyezhet nagymerteku sebessegcsokkenest.
Jo hahotazast a cegnel! Akar nevvel is!
udv. mumus
+ - Audi 80 LS automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Milliomoseknak harom auto all az udvarban. Igaz, az egyiket
kivontuk mar a forgalombol ('79-es Audi 80, most mar csak
alkatreszbazis), a masik torott (az en oreg Citroen CX-em), a
harmadik meg, a targyi jargany, nem akar menni az istennek
sem.
A harom auto becsult osszerteke cca 500 eFt, de igen jol hang-
zik, amikor a megbeszeljuk, most melyik autoval menjunk?
A fe'llel, a to:ro:ttel, vagy a be'na'val? :-)))

Komolyra forditva a szot:
A kedvesem oreg automata, 1.6 benzines Audijahoz szeretnek
segitseget kerni.
A jargany 1980-as, Solex PDSID porlasztoval szerelt (dupla
Solex). A jelenseg:
beinditom, gyonyoruen indul, az alapjarat 0-ban, vagy P-ben
1050 korul, sebessegben 950. Elindulok. Olyan ero van benne,
hogy meg a kereket is kiporgeti. Aztan azt mondja po:ff-po:ff,
es mire kiallok az udvarbol, nincs alapjarat. Beinditom, van a-
lapjarat, de csak olyan 300. Nem is tart sokaig, le all. Menni
lehet vele, de erdekes modon, ha lassitok, mire az auto megall,
a motor is all. (De azonnal ujraindithato!) Automata valtonal
pedig ez nem egeszseges :-(
A porlasztohoz szereztem leirast, szet is szedtem, mivel arra
gyanakodtam, hogy az lesz koszos. Biztos, hogy nem artott neki
a tisztitas, de az alapveto ok nem az volt. A verdat most vettem,
ki kis lakatoltattam az elejet, majd le is fenyeztettem a cserelt
elemeket es a gephazat belul. Valamelyik mesternek utban voltak
a vakuumrendszer csovei, mert szetszedte oket, de nem ugy dug-
ta ossze, ahogy voltak. En most a megszerzett leiras alapjan osz-
szedugdostam oket, vagy jol, vagy nem. A leiras logikajanak meg-
felel. No, ezutan meg arra is gondoltam, hogy a benzinellato rend-
szerrel lehet gond, ezert kiszedtem a szivoagba utolagosan bera-
kott kis papirfilteres benzinszurot (tudjatok, azt a parszazforintos
trafikarut. Soha nem tudtam mi ertelme van, plane szivoagban :-( ),
es kompresszorral atfujtuk a benzinvezeteket, ami szepen atbugy-
borekolt a tankba, tehat az is atjarhato....
Olyan, mintha csak harom henger jarna. A vadiuj duplaelektrodas
Bosch gyertyak kormosak. De egyforman! Kifogytam az otletekbol.
Ha valakinek lenne tapasztalata, otlete, hasznos tudomanya...
Tolem ide is johet es megcsinalhatja! ;-))) "Lehet a dicsoseg is
mase..." (LGT)
Soskifli es sor van! ;-)

Elore is koszonok minden hasznalhato tippet!
--
Szeretettel: Péter
+ - Re : kresz kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt nem ertem csak akkor, hogy ez az ellentmondas nem tunt fel senkinek az
ut muszaki atadasakor?????? A keresztezodes ugy lett megepitve, hogy
lehetove tegye a nagyivben kanyarodast. Ennek megfeleloen festettek fel az
utburkolati jeleket, ennek megfeleloen tablaztak, ennek megfeleloen
programoztak a lampakat. Pusztan amiatt, hogy valaki a lampa zoldjebe csupan
csak elore mutato nyilat rakott, minden rendor fel van jogositva a
buntetesre. Meglatjatok, hamarosan ott fognak lesben allni, es kaszalnak
:-(((. Hacsak addig valami illetekes nem csereli ki a lampaburat. Kerdesem :
nekem, mint mezei autosnak, kinek kellene szolnom, hogy cselekedjenek?


>Sziasztok !
>A kovetkezo kerdesem lenne :
>Adott a Hengermalom u. es az uj 2*2 savos 6-os ut keresztezodese. Ha az
ARAL
>kut felol jovok, az elojelzo tablak szerint kikanyarodhatok balra nagyivben
>a 6os utra. Az utburkolati jel szerint szinten megtehetem. a lampa is ugy
>van programozva, hogy amennyiben nagyivben kanyarodok, nincs szembejovo
>forgalom, azoknak piros van. Igenam, de a lampaban, a zoldnel csak
EGYENESEN
>mutato nyil van, tehat a lampa szerint meg csak egyenesen mehetnek. Most
>akkor mi itt az igazsag, melyik jel az erosebb?
>
>Eleg regen volt a kezemben KRESZ könyv, de az oktatom nagyon beleverte a
>fejünkbe, hogy a
>keresztezödesben mire kell figyelni:
>1 rendör
>2 lampa
>3 tabla
>4 utburkolati jel.
>Mindenkinek B.U.É.K!
>Pepe VW 1,3
+ - Skoda biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Mindenkinek koszonom a valaszt a Skodaba szerelheto hatso biztonsagi ov
ugyeben. Az osszesitett eredmeny szerint a 120-as Skodaba minden tovabbi
nelkul be lehet tenni a biztonsagi ovet hatra, ha az auto 1981 utani, nem
lehet, ha 81 elotti, es meg kell nezni, ha pont 81-es.
Udv,
Rezso



This message contains information that may be privileged or confidential and is
 the property of the Cap Gemini Ernst & Young Group. It is intended only for th
e person to whom it is addressed. If you are not the intended recipient, you ar
e not authorized to read, print, retain, copy, disseminate, distribute, or use 
this message or any part thereof. If you receive this message in error, please 
notify the sender immediately and delete all copies of this message.
+ - magyar autopalyamatrica, szlovak hatarorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talan a kulfoldon eloknek me'g uj az info: a 2003-as magyar
autopalyamatricaknal NE dobd el a foliat, amirol lehuzod a matricat!

Magneskartya iden nincsen, cserebe meg kell orizni a foliat. En meg
nagyivben kidobtam, mondvan, hogy az ellenorzo szelveny papiralaku (az a
fecni, amire a rendszamot is rairjak). Erre az M1-esen az egyik parkoloban
egy 7,5 tonnas furgonbol (aminek a hatuljan ipari kamera figyel hatra
lefele) odasetal hozzam egy illetekes, hogy jonapotkivanok,
matricaellenorzes, stb [egyebkent magyarul es nemetul is koszont -- a
rendszamomat nem lathatta, mert kb. 2 cm vastag jeg boritotta a kocsi
elejet]. Itt kiderult, hogy a papir ellenorzoszelveny nem jo, az eredeti
folia kell hozza (ki a fene olvassa el a rairt tajekoztatot).

Aki pedig Hegyeshalom/Rajka felol jovet az M1-esen a nagy fizetokapunal
akarja megvenni a matricat, szamoljon azzal, hogy ha 5 auto all elotte,
akkor 20 percet fog varni es dudakoncertet fog vegig hallani...

Kerdes: matricaugyben kik az igazan illetekesek? A Kozlekedesi
Miniszterium? Ugyanis szeretnek nekik irni egy levelet, hogy mi lenne, ha
valami kulturalt megoldast talalnanak mar matricaugyben... Allitolag
Magyarorszagon ugyanis ezereves europai szintu kultura van, de ebbol
matricafronton sajnos semmi sem latszik. (Kulturalt megoldas: 1 matrica.
Esetleg +1 ellenorzo szelveny /bar ez hulyeseg, ha a matricat levakarom a
szelvedorol, akkor az ellenorzo szelvenyt nem tudom masnak adni? A
rendszamot ra lehetne irni a matricara is, ha nagyon muszaj/. Nem pedig 1
matrica + 2 ellenorzo szelveny /amibol az egyik nem kell/ + 1 ellenorzo
szelveny a matricaarusitonak az en alairasommal, meg magneskartya meg
mittudomenmi jut eszukbe jovore.)

Elmeleti keresztkerdes: mi a teendo, ha eves magyar matricam van (nemet
rendszamon), de elkoltozom, es emiatt uj rendszamot kapok?

###

Mas: a szlovak hatarorok/vamosok megint hoztak a szokasos formajukat. :-(
1) ha valakinek atomjaira szedik az autojat, azt miert nem lehet
   kiallitani a sorbol? Hadd szivjon a tobbi is?
2) Miutan bemutatom a nemet szemelyi igazolvanyomat, neha el szoktak
   kerni az auto papirjait. Ezt a 19-eves mitugraszok mindig szlovakul
   csinaljak, aztan vallvonasom utan udvozult mosollyal kozlik velem
   nemetul, hogy mit akarnak. Gratulalok nekik. Az idosebbek erdekes
   modon kepesek egybol nemetul szolni hozzam.

Udv,
marky
+ - LED lampa hotermeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HALI!

Multnap volt egypar hozzaszolas a LED-es lampakhoz. Konkretan a
normal izzo hotermelese es ennek hoesesben kifejtodott jotekony
hoolvaszto hatasa amire gondolok. Ma qrva nagy hoesesben dimbes-dombos
 zalai utakon GOLF-oztam, es bizony eszembe jutott a fenti tema, mivel neha
megallaskor le kellett pucolgatni a lampara fagyott jeget (megalltam, kb. 15
perc mulva indultam ujra tobbszor es mindig rafagyott addig az olvadt ho).
Na, van egy otletem: akar LED-es akar sima lampa, lehetne a hatso ablak
futeshez hasonlo futoszal a lampaburakban. Na, milyen otlet?!

Udv! GERI

Ui: lehuzodtam hogy egy busz ki tudjon elozni a szar havas uton es majdnem
arokbacsuszas lett a vege! Na, tobb buszt nem engedek el! Meg se koszonte.
Egy teherauto legalabb veszvillogoval villantott kettot miutan lehuzodtam a
szar
1.5 savosra szukult havas uton, es hagytam hogy kielozhessen, mivel en egy
kis GOLF III-al lassabban merek havas uton menni mint a nagy dog teherautok.
El is engedem oket, hadd siessenek. Ma ugyis lattam egy PUG Boxter-t vagy
hasonlot arokba fordulva. Akinek fontos, az hadd menjen, rajtam ne muljon...
+ - Trabant lampa ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem surunk olvasom a listat, igy elnezest, ha ez nem a megfelelo forum.

Nekimentem egy parkolo Trabantnak a minap, amit o a hatso lampajanal sinylett m
eg. Mivel nem volt nalam betetlap, tulaj meg persze sehol, otthagytam a nevemet
 es telefonszamomat, a tulajdonos pedig fel is hivott, de egy picit az az erzes
em, hogy visszael a helyzettel es probalja meglovagolni a lehetoseget.

Szerintetek KP-ban mennyibol rendezheto egy uj hatso lampa (burkostul) csereje?

Elore is koszi,

ANDOR

Ui.: Kerlek, hogy a cimemre valaszoljatok, mert nem vagyok feliratkozva.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS