Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2314
Copyright (C) HIX
2004-09-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: helyszini birsag (mind)  10 sor     (cikkei)
2 kavicsos kamion (mind)  17 sor     (cikkei)
3 uj auto vasarlasa (mind)  13 sor     (cikkei)
4 re: koreai autok (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Re: Uj auto vasarlasa (mind)  30 sor     (cikkei)
6 Re: helyszini birsag (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re : Egyes szervizek (mind)  13 sor     (cikkei)
8 fek + kuplung (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Re: Uj auto vasarlasa (mind)  21 sor     (cikkei)
10 re:re:buntetes merteke (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Mar csak egy nap es .... (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Daewoo ? (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Fordulatszam ingadozas (mind)  19 sor     (cikkei)
14 re: Beazas (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re: Korea, kuplung, beazas, uj auto. (mind)  87 sor     (cikkei)

+ - re: helyszini birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hagyd a fenebe. Az sem volt normalis, aki kitalalta a csekkes
megoldast. Persze a megvesztegetesek ellen van - a rendornel
elvileg nem lehet penz, meg sajat sem -, de ennek ellenere az is
folytatodik, ugy ahogy kell. Iden 2x buntettek (volna) meg. Mar
mind a ketto elevult ... Egy levelet nem kaptam, hogy ugyan mar,
nem akarom befizetni? Egyebkent tenyleg nem akartam :-). Ugy
voltam vele, hogy ha jonnek hajnalban akkor fizetek. Max.
10k -ert nem fognak jonni, kulonosen nem kulfoldre.

Hova is megyunk hetvegen? Neszmelyen belul hol talalkozunk?
+ - kavicsos kamion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo VAti

>>>>>>>>>>>>
lukit:
>en nem lassitottam volna 50 ala. ha trafiveszely van varosban, akkor 50
es szevasz.
honnan tudod, hogy nem mentel el egy eldugott -es ertelmetlen- 30as
tabla mellett?
<<<<<<<<<<<<

ezt igy most nem ertem:) az 50-et ugy irtam, hogy nincs semmilyen
korlatozas. ha 40-es tabla van kint, akkor 40, persze.
eredetileg azt irta, hogy azert lassitott le 40-30-ra, hogy a kamion meg
tudja elozni, erre irtam, hogy en nem csinaltam volna, ha akar, elozzon
50-nel.

udv
+ - uj auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo

>>>>>>>>>>>
Uj auto vasarlasakor mire kell odafigyelni a szerzodes kotesekor,
illetve az atvetelekor? Van valakinek ilyen tapasztalata/tanácsa?
<<<<<<<<<<<

szerintem erdemes vegignezni az elemeket, hogy serultek-e,
retegvastagsag-vizsgaloval. legalabbis en mindenfelekepp igy tennek.
sajnos nem tudom, hogy gebasz eseten mit tudsz tenni a szerzodesed
ertelmeben. fogyasztovedelem?

udv
+ - re: koreai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem,

A csaladban talalhato egy Hyundai Accent tipusu auto. Meg a 2000-es 
modell 2002-ben vasarolva ujonnan. Azota 60ezer kilometernel tart. Eddig 
muszaki hiba semmilyen formaban nem jelentkezett, meg izzo sem egett ki. 
Gyakorlatilag szervizkoltsege csak a kotelezo szervizek 15e-30e korul 
mozog 15 ezres periodusonkent kell vinni.
 Megitelesem szerint eleg dinamikus motorja van, kategoriaban nem 
vezettem mas autot ugyhogy nem tudom hasonlitani, de en meglepoen jonak 
talaltam a motorjat. Fogyasztasa 8,3 klimaval 7,4 nelkule, 
vegyeshasznalat (40% kozut "gyors" tempo, elozgetes, ill. 60% Bp. 
belvaros). Persze ez regebbi tipus az ujabbak gazdasagosabban uzemelnek, 
es dizeleknek is igen kedvezo a fogyasztasuk. Ez utobbi informaciokat 
csak olvastam.
 Belso viszonylag elfogadhato, egyszeru, nem zorog semmi. Atlagos 
termetu embereknek  szerintem kenyelmes, bar nem emlitheto egy lapon pl. 
a francia autokkal. Pont olyan amit az artol elvarhat az ember.

Tamas
+ - Re: Uj auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Attila:
> Uj auto vasarlasakor mire kell odafigyelni a szerzodes kotesekor,
> illetve az atvetelekor? Van valakinek ilyen tapasztalata/tanácsa?



ohohohooooo!!!! milyen remek tema...
micsoda anyazasok voltak 4-5 eve... :-)

Szoval a szerzodes adott. Ezert erdemes nagyobb ceghez menni.
Argarancia kerdese markatol es nem annyira kereskedotol fuggo.
Talan egyetlen erdemes gyakorlati tanacs:
irasban kerni elore minden auton kivuli koltseget (akar kb ertekkel
+-10%-kal). Az auto ara pedig ugyis alku kerdese.

Manapsag egyetlen nagyon jovedelmezo trukk van: a kamat. OOOOriasi
kedvezmenyek NAGYON kicsi torlesztoreszlettel, csak 84 honap,
maradvanyertek, stb stb.

Szemelyes javaslatom:
akinek nincs a zsebeben az auto aranak a HARMADA, az ne azt az autot vegye.
SOSE fog tudni jol kiszallni belole, csak gigantikus osszegeket fizet a
banknak. (Tipikus 9900 Ft-os induloreszlet tortenete. A nap mondasa: "olyan
magasra fingjunk csak, amilyen magasan a segglyukunk van" - franciaul tudok
elonyben az eredeti verzio ismeretehez).


djtiszy
+ - Re: helyszini birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

marky
> (nemet allampolgar) Mo-n
leradaroztak ... Szombat delutan 0 posta volt nyitva,
> vasarnap meg visszajott az illeto Nemetorszagba.
> Kuldjem haza a csekket es ott majd valaki befizeti?


Szerintem kuldd ki neki, hgy keretezze be :-)
Francia ismeroseim is ezt teszik, es vigan jonnek vissza.

djtiszy
+ - Re : Egyes szervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>felelmetes, hogy ebben az orszagban vannak ilyenek. most akkor 
Triznyak
>mondd meg, csodalkozol ha paranoiasak egyes ugyfelek? btw Nalad 
vegig 
>lehet nezni 1 javitast? 

En a Baumgartnerhez jarok (nem tudom melyik Renault szervizbol van 
a tapasztalatod, de mar erdekel, akar maganba is ird meg lecci,)de 
soha nem kertem engedelyt, hogy vegignezzem a szerelo munkajat. 
Egyszeruen besetalok, koszonok es odamegyek a kocsimhoz, kerdezek 
ezt-azt. Eddig meg senki nem mondta, hogy huzzak ki az ugyfelterbe, 
legfeljebb szoltak, nehogy beessek az aknaba. Szep is lenne, ha nem 
latnam, mit muvelnek a Kicsikemmel ! :-))
+ - fek + kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
>>A masik dolog, ha hirtelen lelepek a fekrol es vissza, akkor sokkal
>>feljebb fog a fek.
>Ha hatul dobfekes, akkor valoszinuleg nem allit utana /eleget/ az
>automatika, nagy a hezag a dob es a fekpofak kozott.
Hatul tarcsa elol hutott tarcsa. (97-es volvo s70)

> Felado : 
>És még egy vezetéstechnikai kérdés... Ne nevessetek ki érte.
>A kuplungot működtető láb sarka lennt kell, hogy legyen a padlón,
>vagy a  levegőben?
Termeszetesen teljes talppal kell nyomni.

>Persze  a  combnak  semmi  alátámasztása  sincs  ezért  hosszútávon
>ez kényelmetelen.
A kuplungra csak sebvaltas elott kell ratenni a labat, es utana le
kell venni rola. Hol jelentkezik itt a husszutav  ? (az ember nem
szokta orakon at csusztatni a kuplungot)

> Más autókba ülve ráadásul durvává válik ez a módszer.
Marmint mire gondolsz ? Mi a durva rajta ?

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - Re: Uj auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Sajat tapasztalatbol mondom, hogy erdemes esetleg egy
lakkreteg mero szerkentyut is vinned magaddal.
Miutan a kocsim kicsit meg bontottuk, latszott az addig
takart reszeken, hogy egyes muanyagokra rafujtak. A
gyarban gondolom nem tesznek ilyet. :o|
Arrol nem is beszelve, hogy volt "szerencsem" latni,
ahogy egy opel szalonnal alltak le az uj autokkal.
Szerencsetlen corsa nagyot nyekkent, es porgo kerekekkel
alltak be az udvarba vele.
No comment...
Ajanlom meg figyelmedbe az index egyik seat forumat:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9019035
A #2219-es bejegyzestol kezdodoen.
Remelem segithettem.

Adam  :o)
Seat Toledo 1.6i

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 110.182-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re:re:buntetes merteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>
Egy a kivetel, megpedig ha ez ceges kocsival tortenik.
Ott nyilatkozni kell, hogy ki vezette. Egyebkent azt hiszem, hogy bevonjak a
forgalomit.
<<<<<<<<<<<<

nem vonjak.
>>>>>>>>>>>>

De bevonjak.
+ - Mar csak egy nap es .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Mar csak egy nap es itt a talalkozo napja. Tegnap
telefonalt Attila es szomoruan mondta, hogy nem
tud jonni, mert autoja eleje osszetort :-(
Viszont Avi nekem megigerte, hogy lehozza Attilat
a talira. Igyhat jelentkezz legyszives.
Avi szomoru, hogy esos ido lesz de en tudom, hogy
nem lesz.

Udv: Frigyes

  M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
 http://amajorka.srv.hu
+ - Daewoo ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Elsősorban  a  Daewoo  Kalos  ... utan erdeklodunk.

Miert nem veszel inkabb 2 het mulva egy Chevrolet-et ?  :-)

Egy Chevy mégis más... :-)))


Szép napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - Fordulatszam ingadozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Hogy a boldogság ne legyen felhőtlen, kb . 2 hónapja, egyik pillanatról a

:> másikra, meleg állapotban, gázadás nélkül a fordulatszám hirtelen
elkezdett 
:> leesni 4-500-ra. 
:> Másnap reggeli hidegben indítás. Fordulatszám 3000, 3500 ... 

Ugyanilyen hiba volt (egyetlenkent eddig) nalam is egy jo feleve a Leonnal.
A homersekletmero gomba ment tonkre es hulyesegeket kuldott a motor-
elektronikanak, ami persze nem tudta, hogy hulyeseg, ezert probalta
javitani lefulladassal, 3000-4000 fordulatszammal.

Valami 1500 Ft kornyeken volt a gomba uj ara, markaszervizben.


Szép napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - re: Beazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv..
en csak primitiv modszeremet ajanlom, de ez bevatlt 100% an.
Bemesz a csomagtartobe egy elemlampaval s haverod kivulrol locsolja...
Tuti modszer!

Udv
Zoli
+ - Re: Korea, kuplung, beazas, uj auto. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> velem/velunk.  Elsősorban  a  Daewoo  Kalos  és  a Hyundai Accent utan
> erdeklodunk.  Egyre inkabb az a velemenyem, hogy okos dontes egy ilyen
> autot venni, raadasul nem kevesbe megbizhatoak, mint mondjuk a francia
> autok.  Jol  latom  ezt? A Daewoo eladasi statisztikai engem igazolnak
> ugyan,  de azert szivesen hallanek tapasztalatokat autotulajdonosoktol

Hamarosan Chevrolet Kalos :-)
Nekem egyre inkabb az a velemenyem, hogy ejutunk arra szintre, hogy minden 
atlagauto ugyanolyan jo lesz. Mint a szamitopgepeknel. Egy idoben voltak 
nagyon sz@r alaplapok, meg jok. Manapsag, akinek megvan a technologiaja az 
alaplap gyartasra az szinte nem tud rosszat gyartani. Meg aztan valaszthat 
kb. ketfele chipset kozul, es pont. Autogyartasnal is ez van, van haromfele 
beszallito, azoknak a cuccaibol kell osszerakni az autot. Aki meg ossze 
tudja, az olyan nagyot nem hibazhat. (kerem nem flamezni, sarkitott 
velemeny) (persze v1.0-at se szoftverbol, se autobol nem szabad venni :-)

Mellesleg a tavolkeleti gyartok mar mas teren is okoztak meglepetest, a 
kezdeti vacakgyartas utan, talan a fo idegenkedes a koreai stb. autok miatt 
manapsag azert van, mert a kispenzu kozonseget celoztak meg, ennek megfelelo 
kialakitassal. Persze masik oldalrol nezve ez egy igen jo dontes volt 
reszukrol ha az eladasi szamokat nezzuk.

> is.  A  gyors értékcsökkenésre persze számítani lehet, de valószínuleg
> jodarabig  ugysem  cserelnenk le az autot, csak kibirja azt a 8-9 evet
> problémamentesen... :-)

Szerintem a legtobb maganszemely nem szamol ertekcsokkenessel, meg netto 
jelenertekkel, meg ilyesmikkel, azt nezi, hogy mennyi a havi reszlet, aztan 
5 ev mulva ha lejart a reszlet, betolja a kereskedonek, es ugyanazert a havi 
reszletert megint van egy uj autoja. (esetleg hozzatesz egy kicsit, es egyel 
jobb autot vesz). Sokkal konnyebb azt nezni, hogy havi x forintot ki tudsz 
preselni, mint szamolgatni, hogy mennyiert birod eladni n ev mulva.

> És még egy vezetéstechnikai kérdés... Ne nevessetek ki érte.
> A kuplungot működtető láb sarka lennt kell, hogy legyen a padlón, vagy
> a  levegőben?  Hogy  tanítják  ezt  az  autósiskolában,  hogyan  jobb
> megszokni?  Csak  azért,  mert jelenleg egy swiftet hajtok, amelyiknek
> olyan magasan fog a kuplungja, hogy muszály teli talppal nyomnom, mert

Szerintem finomabban lehet kezelni a kuplongot, ha labfejjel kezeled, mintha 
combbol nyomnad. Viszont ehhez nem feltetlenul kell leerni a saroknak (nem 
is minden autoban lehet), csak megszokas kerdese.  A pedalut azon reszet, 
ahol meg ki van nyomva a kuplung labmozgatassal kezeled, es a fogaspont 
korul lapfejjel.

Egy uj kocsiban amugy is eltelik par ezer km, amig minden olyan 
automatikusan es finoman megy (nem csak a kuplung, de a futes kezelsese 
odanezes nelkul, stb.), mint a regiben.


> Ti hogy hatarolnatok be egy beazast? Probaltam locsolni, de csak
> nagyobb eso idejen erezheto, akkor viszont all a viz a csomagtarto
> aljaban.
> Olyasmire gondoltam, hogy befujom a belso feluletet valamivel, ami
> raszarad, es a beszivargo viz nyomot hagy rajta. Van valakinek bevalt

Hinto"por. De van vizre oldodo dekorfestek spray is.


> Uj auto vasarlasakor mire kell odafigyelni a szerzodes kotesekor,
> illetve az atvetelekor? Van valakinek ilyen tapasztalata/tanácsa?

Elsosorban arra, hogy nehogy atverjenek :-)

A szerzodeskotesnel el kell olvasni az aprobetus dolgokat is, ha valami nem 
tetszik, azt at lehet irni! Legfeljebb a kereskedo nem fogadja el, de az, 
amit eled tolnak az elorenyomott papiron, nem szentiras es kobe vesett, csak 
a kereskedok szeretik ezt mondani.

Szerintem jo, ha megtudakolod az osszes koltseget, nehogy atvetelkor 
deruljon ki, hogy meg rendszamdij, meg haromszog, meg matrica, meg baksis.

Meg arra is figyelni kell, hogy jol tudjal alkudni :-)

Atvetelnel meg egyreszt arra kell figyelni, hogy valoban azt kapod-e, amit 
rendeltel (tetelesen vegignezni az extralistat, megnezni, hogy a Michelin-t 
nem csereltek-e le Matadorra, stb.), hogy a papirok stimmelnek-e (velem mar 
elofordult, hogy mas kocsi forgalmijat nyomtak a kezembe). Masreszt meg azt, 
hogy a kocsi serulesmentes legyen, persze ezt a legnehezebb, lehet keszulni 
festekvastagsagmerovel, meg szakertoi szemekkel. Gyanus, ha tul koran/tul 
keson kapod a kocsit az elore saccolt atveteli idoponthoz kepest, stb. Ha 
valami nem tetszik, ilyenkor konnyebb elallni, amikor meg nem vetted at, 
mint kesobb kavarni.

Szabolcs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS