Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1772
Copyright (C) HIX
2003-03-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 veszvillogo (mind)  14 sor     (cikkei)
2 autovizsga (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Re/ elakadasjelzo / Dodo (mind)  32 sor     (cikkei)
4 BMW 970 (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Re: atalikatas (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Re: Fenyezok sebessege (mind)  18 sor     (cikkei)
7 elso elektronikus befecskendezes (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Re: Kofelverodes, autopalya (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Re: Re: kofelverodes (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Re: opel omega (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #1771 (mind)  20 sor     (cikkei)
12 bogar (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Bogar Cabrio (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Tali, elado akumlator. (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - veszvillogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Elakadasjelzonel mindig a sarga villogo fenyre gondoljatok. Azt hiszem a
>> kresz nem irja le , hogy csak erre, vagy arra az esetre hasznalhato.

>Azt nem irja le hogy milyen esetekre hasznalhato, de azt igen hogy
>mozgasban levo jármuvon TILOS mukodtetni!

eddig nem szoltam bele, mert a magyar szabalyokat nem ismerem, de itt,
romaniaban is igy van: CSAK ALLO JARMUVON lehet hasznalni a veszvillogot.
sokan iratlan szabalyra, szokastorvenyre hivatkoznak, de szerintem ez csak
felreertest eredmenyezhet.. arrol nem is szolva, hogy ha valami tortenik,
startbol az a hibas, aki menet kozben veszvillogott..
Erdemes ezen elgondolkozni..

Vad Asz
+ - autovizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egy jellemzoen romaniai helyzetet irok le, amitol en meg mindig ki tudok
akadni:

itt ha veleki elad egy autot, mindenkeppen a hivatalos RAR- nal, a roman
autonyilvantartonal kell legyen muszakiztatva, ahol eredetvizsgalatot is
vegeznek.
A bokkeno csak az, hogy a fustmerest valami belso szabalyzat szerint kell
csinaljak, megpedig ugy, hogy _minden_ autot fel kell nyomjanak 5000-es
fordulatszamra, maskepp a muszer nem is ervenyesiti a merest. gondolom, regi
es csak benzines motorokra volt ez kitalalva.
Egy ismerosom frissen maganimportalt 4 eves 1.7-es dizel Vectrajanak a
motrat hazavagtak sikerrel, lesutottek.. Azt meg kifizettek. Most meg ha le
akarod vizsgaztatni az autodat, alairatnakveled egy papirt, miszerint
beleegyezel a fent leirt muveletbe, a feleloseget vallalod. Ha nem irod ala,
mehetsz a busba, valakit le kell fizess, hogy feketen elintezd..

Hat nem orulet?!? Es mi van egy uj autonal, aminel a ford.szam elektonikusan
van leszabalyozva?

na udv,

Vad Asz
+ - Re/ elakadasjelzo / Dodo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt nem irja le hogy milyen esetekre hasznalhato, de azt
>igen hogy mozgasban levo jármuvon TILOS mukodtetni!

Az utoljara 2002.01.01.-en modositott KRESZ 56. paragrafusanak 7.
pontja  emliti  a  negy  index  egyideju villogtatasat. Aki ennel
tobbet    talal    a   hatalyos   jogszabalyokban,   vagy   egyeb
rendeletekben, annak a kezet megcsokolom.
Aki  olyan szot talal, hogy _veszvillogo_ annak meg a pukkantojat
is megcsokolom.
Nincs ez a reszletekig menoen szabalyozva.

****
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
.
56par.
.
(7)  Az  úttesten  levő  elromlott  járművet  az elakadást jelző
háromszögön  kívül  meg  szabad  jelölni  mindkét oldali első és
hátsó   irányjelzőjének  egyidejű  működtetésével  vagy  villogó
narancssárga fényjelzést adó elakadást jelző lámpával.
****

Valoban  megkerdojelezheto,  hogy  mi  a  francnak  kapcsolom fel
nagyon  suru  kodben,  amikor  nem  csinalok  mast, csak teljesen
helyenvalo  modon  a  latasi  viszonyoknak  megfelelo sebesseggel
haladok. Egy valasz van ra - a tulelesert.
Hogy veszelyt jelenthetek igy masoknak... En kozben haladok.
Akinek  ez gondot okoz, az mit csinal, ha ugyanott egy lerobbant,
allo autohoz erkezik ?
--
Meszaros Geza
+ - BMW 970 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia K Malac!

Azert a BMW-nek elég gyakran voltak turbós vagy feltöltős autói anno! 
Meg -ha jol emléxem- a 2002ti is az volt. Versenyben is soxor indultak a 
70-80-as években. Meg azóta is 1-2 tuning műhely majd minden 
típushoz ajánl feltöltős változatot, de leginkább a 3-as szériához. Pl. 
Alpina. Bár én sem vagyok nagy turbó hívő, mert 1 motorból turbó 
nélkül is ki lehet hozni a megfelelő lóerejt, de azért kipróbálnék eolyat 
is:-)))

Udv,
VD
+ - Re: atalikatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: atalikatas + forgalombahelyezes ( 23 sor )

> És 2.0-val nem gyártották? Mert akkor csak tipusmódositásról van szó, nincs s> kség dokumnetáció készítésére.

Hat tulkepp _azzal_ a motorral, amit bele szeretnek tenni (JS kod, 5
henger, 1984 ccm, 115 LE) valoban nem gyartottak. Gyartottak masfajta
2.0-val (WA, 4h, 1984 ccm, 115LE), 1.9 (WH, 5h, 1921 ccm, 115LE), 2.2
(WC, 5h, 2144 ccm, 136LE). Tulkepp en is abban biztam, hogy emaitt nem
kell komolyabb papir, de ezek szerint megis. Ugyanis szinten a
leveliros modszert valasztottam (mivel ahany helyen kerdeztem, annyi
felet mondtak) es a Komarom-Esztergom m-i kpm _irta_,
hogy kell muszaki dokumentacio es vezerkepviseleti szakvelemeny.

Lehet, hogy egyik kpm mast mond, mint a masik?! Biztos ami biztos,
irtam a Fejer megyeinek is, azok meg nem valaszoltak. Na, majd
kivancsi leszek...

scsllat
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Re: Fenyezok sebessege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az en autom fenyezese 3 nap alatt keszult el anno... 
Ez nem "gyorsasag", hanem lustasag.

SzaboZE

> Istvan: 6 honapja
> van a fenyezonel es meg 2 honapig nem
> kerul ra a sor. Nalatok is ilyen siralmas
> az autoszerelok gyorsasaga (Szolnok megye) ?
> 
> Pentek du torott az autom, hetfon vitte a szerviz
> biztositohoz, pentekre keszen volt lakatos es a fenyezo.
> 
> Kollegam hetfon vitte szervizbe (nala csak egy elem volt),
> lakatos es fenyezes kesz csutortokre.
> (Pecs)
> 
> Keress masik szerelot, fenyezot....
+ - elso elektronikus befecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hajdu Csaba irta:
: Mas nevezo hijan ezzel is nyertel, raadasul csak egy szamjegyet
: tevesztettel el :)) 28-ban az elektronika meg eleg bajos lett
: volna, de 1958-ban mar volt, csoves, 400 dollar felarert Bendix
: Electrojector neven volt rendelheto kulonfele amerikai
: jarganyokba...

Csovek azert mar akkoriban is voltak (a trioda 1928-ban kb. 20 eve ismert
volt), gondoltam valaki 4 radiobol epitett egy befecskendezo rendszert.
:-)) A gepjarmuvek tortenelmeben van egy par meglepo dolog: az elso
autoversenyt go"zautoval nyertek, csak az illetot valami uruggyel
diszkvalifikaltak, hogy benzinmotoros auto nyerjen; 100 km/h-t autoval
eloszor villanyhajtasu autoval ertek el; 192x-ben a Berlin-Hamburg
vasutvonalon a gozhajtasu motorkocsik kb. 200 km/h-s utazosebesseggel
jartak (par eve nagy boldogan bejelentettek, hogy a vaganyfelujitas utan x
perccel rovidult a menetido, es most mar megint ugyanannyi a menetido,
mint 192x-ben -- eljen a technika fejlodese :-) );  szinten valamikor a
20. szazad elejen voltak itt Nemetorszagban haromfazisu villanymozdonyok
(3 aramszedo egymas folott). Tovabba ezidotajt gyarottak az elso aluminium
motorblokkot (ha jol emlexem, Horch), stb.

Olyan "aprosagokrol" nem is beszelve, mint drotkotelvago ollo a kocsi
elejen (190x-es evek), amikor is a felduhodott videki lakossag (az
autotol megriadnak a lovak, hatalmas port vernek fol, stb.) az utakon
keresztbe kifeszitett drotkotellel lassitotta a forgalmat, ugyhogy volt
nehany a szo szoros ertelmeben fejveszteses baleset emiatt; a nemet
csaszar automanias fia meg foltalalta az ablaktorlot. :-)

Udv,
marky
+ - Re: Kofelverodes, autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Ha a probléma még létezik akkor én megtudom javitani.
Nézd meg a weboldalamat.
www.kofelverodes.hu
Üdv:
Briák Pál
www.kofelverodes.hu
06-30-355-1000
06-20-355-1000

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: paul.hdsnet.hu)
+ - Re: Re: kofelverodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Az én weboldalam www.kofelverodes.hu
Örülök, hogy rollam is van szó, a lényeg az árak:
3 fajta ragasztóm van. Mind a 3 jó minőségű, de a 3 között a sürű
;ség a külömbség. Tehát a legsűrübb anyag 3000.-ft a közepes 4000.- a legh
igabb 6000.- ft +ÁFA 
Én adok a munkám után garanciát, és műbizonylatot amin van kpm engedélyszá
m is.
Röviden nekem mindegy melyik ragasztot teszem az üvegbe, hiszen mindegyiken ugy
anannyi a haszon, Volt egy olyan esetem, hogy az uj s500 kompreszoros mercire 1
5-20 millios auto a legolcsobb anyagot kérték, mivel autókereskedő volt a 
jelenlegi tulaj, és neki tök mindegy. És volt a suzukis idős bácsi aki nyu
gdijas ö viszont a legdrágább ragasztót kérte, mivel meg kivánja tartani az aut
óját, és volt is benne repedés. Ő mondta, hogy nehogy az olcsobb legyen a 
drágább. Igaza vólt, mivel a repedős kavicsba ha a sűrűbb ragasz
tot nyomom nagyobb nyomást kell létrehoznom, hogy belemenjen a ragasztó. Én nem
 tudok olyan javitót Budapesten aki válalna a felelőséget arra, hogy ha to
vábbreped a javitás alatt a szélvédő.
Röviden ennyi. Aki szeretne velem beszélni ingyen az msn-en megtalal. briakpal@
westel900.net email cimen keressen rám.
Hello mindenki, és kavicsmentes utazást kivánok!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: paul.hdsnet.hu)
+ - Re: opel omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello all.
Nekem omegam van abbol is B es 2.0 pacivaL.
3 éve nyúzom a jószágot.
Hibák Nekem sokat fogyaszt. 14,5 litert.
Jeladókból cseréltem 3 db ot. Főtengely , vezérműtengely, és légtömeg
mennyiségmérőt.
Kutyacsontokat elölre cseréltem 3x2 párat a szar utak miatt. 3e ft 1 db. Nem dr
aga. Viszont meg nem csereltem kuplungtarcsat.....
Roviden ennyi.
Udv:
Pali

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: paul.hdsnet.hu)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1771 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> 82kW / 112 LE
> 1294 kobcenti, turbodiesel
> 660 kg
> 250 a vége


Anno a 80-as evek vegen egy Audi 100 2.5TD csinalt 2,5-os atlagot. A Suzukis
vilag legelejen a Suzuki Sporversenyen is 3 liter alatti atlagot produkalt a
nyertes vegyes forgalomban - allitolag.


> de 1958-ban mar volt, csoves, 400 dollar felarert Bendix
> Electrojector neven volt rendelheto kulonfele amerikai
> jarganyokba...

A masodik vilaghaborus befecskendezos DB 601-605 repulomotorok szamitanak?
Avagy azok nem elektronikusak voltak?

yerico
+ - bogar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

>Gondoltam, benevezek egy nagyon vagany kisautora es a Bogar
>kabrio tetszik a legjobban.
A bogarrol par szoban. Nekem is volt vagy 6evig, egy 1300-as szerkezet,
szerintem az egyik legszebb kocsi. A komfortja az nem sok az igaz,
kicsit
kemeny rugozas, torzios rugok elol-hatul," igazi sportos".
A leghutes miatt kicsit kellemetlen a futese, bar menet kozben leeg az
ember
labarol a cipo, a szelvedore viszont nem nagyon jut belole.
En ket felnott+ket gyerek kiszerelesben hasznaltam, mig ki nem nottuk,
csomagter
valoban nem tul sok, de a hatso ules mogotti meg nagyobb mint elol. Volt
nyaralaskor,
hogy szinte csak a butor maradt otthon. Gyertya csere valoban kinlodas
kisse,
viszont nagyon megbizhato, telen nyaron. A bogarasok kulon vilag
mindenki mindenkinek
ismerose,koszonnek egymasnak az uton, utfelen, a nyari talalkozok meg a
csucs.
Alkatreszt meg mindent lehet kapni hozza, sokan erre specializalodtak,
szerelok is.
Roviden ennyi, a bogar az egy erzes!Egy /volt/ bogaras!
+ - Bogar Cabrio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Koszonom az addigi infokat, idaig azt tudtam meg, hogy a teljesen
nyitott tetos Bogarbol alig van az orszagban, es az 1500-os a jo, es
a mexikoitol ovakodjak es mas semmi. Ja, meg hogy a gyertyacsere
kinos lesz. :-)
A csomagtartoja miert kicsi? Ugy ertem, az ugyanakkora, mint a tobbi
Bogarnal, nem?
A leghulyebb kerdes: milyen fogyasztast produkalnak ezek a jarganyok?

Dimitrij
+ - Tali, elado akumlator. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Remelem masfel heti szopas utan sikerul
eljutni levelemnek az autora.

Bogacsi tali.
Szeretnem ezen a talin is ugyanolyan
hangulatban tolteni es etkezni. Ugyhogy
mint Bernecebaratiban is kozosen
etkeztunk. Ha a megjelentek is kernek
etket, ugy mi is kerunk.

Akumlator elado.
Delphi Freedom 44 Ah - as Fiat
Seicentoba valo ( picit nagyobb ) de
belefer szuken. 6 honapos garival elado
!!! Az ara. 12700 helyett 10000 Ft.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107

http://tar.hu/budaivar

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS