1. |
Re: RENAULT fan (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
2. |
Melleny ? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
3. |
re: citrom szerelo (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
4. |
re: Hajtott kerekek (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Re. Hajtott kerekek (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
6. |
re: uleshuzat es az oldallegzsak (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
7. |
re:hajtot kerek (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
8. |
Nyari gumival telen (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: RENAULT fan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Feladó: sza_bee_ten.emohtfos
> Eddig meg nem volt dolgom ABS-es autoval. Erdekes modon minel jobban
> nyomod neki a feket olyan helyen ahol csuszik, annal jobban ut vissza
> a pedal. Kerdes : tovabba is nyomni kell neki erosen, vagy lejebb kell
> venni a fekerot? Mert en probaltam igy is ugy is, de az auto akkor se
> akart megallni, csak ment elore mint az oroszok. Teligumival tan
> maskepp lenne?
Ezt mar magad is megvalaszoltad:
> az uca vegerol visszafordultam es atultem a Seat-ba
> (Semperit teli gumi van rajta). Na. Ezzel mar meg tudtam allni, es nem
> is maszott el a feneke 20 km/h-nal 90-os kanyarban.
Kattogni persze telivel is fog, de kesobb, jobban lassul, kevesbe
csuszik.
Szilard irta:
> En nyari gumival is ma
> gabiztosabban es biztonsagosabban vezetek telen, mint sokan masok
> teli gummaval :( Ez sajnos szomoru tapasztalat :(
Tegnap lattam egy magabiztos nyari gumis embert, Debrecenben a
Tecso elott a Pesti utcara kanyarodva ugy lokette a farat, hogy
feltem, nekem jon. Mikor atneztem, lattam hogy vigyorog, elvezi.
Azutan a Pesti es Mester utcak keresztezodeseben jobbra akart
kanyarodni hasonlo stilusban, de kanyarodas helyett a jardaszigeten
kotott ki. Piszok szerencseje volt, mert gyalogos eppen nem volt, es
mind a 2 villanyoszlopot elhibazta. Azt, hogy nyari gumi volt rajta
onnan tudtam, hogy nem tudott kitolatni a tiz centis hobol. kb 2
percig alltam meg a lampanal, de meg akkor is ott szerencsetlenkedett.
Volt azutan egy masik magabiztos ember is, vagy 2 hete, mikor esett
egy par mm-es ho, egy 150 LE -re tuningolt Ladaval rallyzett a lelkem.
Tobbszor elment a munkahelyem elott, orditott a kipufogo, farolt a
kocsi. Biztosan o is elvezte. Egyszer csak ezt hallottuk:
" Zumzuuuuuum, vuuuuuuuu, durrrrrrr!"
Lada fent a jardan (nem volt olyan szerencseje mint az elozonek, ez
nem birta elhibazni a villanyoszlopot), a bal eleje leamortizalva,
ajto detto, bal elso ablak kitorve. A magas szegelyko meg az aljat
daralta le. A ficko szerencsere nem serult meg, viszont mar nem
vigyorgott, sot..... latszott, hogy egyaltalan nem elvezi a helyzetet.
eMTybor
|
+ - | Melleny ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Regota nema olvasoja vagyok a forumnak, most egy kis segítseget kernek ! Mit tu
dtok Ausztriaban a melleny hasznalatarol? Kotelezo vagy sem ? Illetve, ha tudja
valaki, hogy mi a helyzet belgiumban akkor azt is megkoszonem!
Sziasztok !
Paki
Ford Escort 1.8 ( benzines )
|
+ - | re: citrom szerelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Triznyak irta:
--- idezet ---
Talan megsem annyira nevetseges, es nem teljesen tulzo az a hozzaszolas.
Amibol a problema szuletett az a fek, kormanyszervo, es a rugozas egybe
integralasa.
Kb. 15 eve belemelyedtem a renszerbe, es arra a kovetkeztetesere
jutottam, hogy ilyet nem volna szabad gyartani. Tudom, a kulon-kulon
rendszer eseten is meghibasodhatnak az egysegek, es a Citroen gyar is
azt allitja, hogy kizart, hogy a harom rendszer egyszerre adja meg
magat. Es megis! Magam, ketto olyan Citroennel talalakoztam ami
masodperceken belul leengedett, majd se kormanyszervo, se fek. Mindketto
CX volt, annak a kezifeke is nevetseges szerkezet, ami az elsokerekre
hat/na.
--- idezet ---
Anelkul, hogy Triznyak hozzerteset megkerdojeleznem, vagy akarcsak magamat
Triznyakhoz merni kivannam, szeretnek kiegeszitest, illetve nemikeppen
helyesbitest fuzni hozzaszolasahoz.
Valamilyen szinten, minden autoban integralt a harom rendszer (ha szervos),
hiszen ha nem jar a motor, akkor nincs szervo sem. A fenti szemlelet szerint
tehat kulon segedmotorokkal kellene hajtani a fek es a kormany
szervorendszeret, s kulon lenne egy erogep, ami az autot viszi. A Citroenek
hidraulika rendszere sokak altal kiemelt hibaforrasnak kikialtott cucc. Nem
nagyon van meg egy olyan rendszer barmelyik autoban - ismetlem, barmelyik
autoban, a Rolls Royce-t is beleertve! - amely ennyire uzembiztos lenne.
Teszem hozza, megfelelo karbantartas eseten. No, de annak hianyat meg az
ejtotank is megsinyli :-) Altalaban azok kiabalnak ra kigyot-bekat, akik
fillerekert megvesznek egy leharcolt romot es azt hiszik ujat vettek,
karbantratasi igenyek nelkul. Legyunk azzal tisztaban, hogy igenis minden -
ismetlem, minden! - auton az alapveto biztonsagi elemeket (fek, kormany...)
a normalis ember rendszeresen ellenorzi. Nem kell ez alatt varazslatos
dolgokra gondolni! Olajszint, olajminoseg, hidraulika gombok nyomasa (ami a
hetkoznapi jarganyok eseteben a lengescsillapito vizsgalattal egyenerteku),
fekbetetek, kezifek.Ezt minden normalis ember evente elvegzi, elvegezteti.
De nem is eri meglepetes ;-)
A kezifek az igazi Citroenekben mindig is az elso kereket fogja (DS, CX, BX,
XM, C6...) Ez azert van igy, mert ha rendben van a kezifek, akkor azzal meg
is lehet allitani az autot vesz eseten. Ugyenez egy hatso kereket fogo
kezifeknel nem feltetlenul igaz! A CX-ben valoban aranytalanul kicsi a
kezifek betetje. De meg tudja allitani az autot, 140-rol is. Persze esszel.
Nem volt ra szuksegem egyik CX-emnel sem, ennek ellenere kiprobaltam. Az
XM-et is megallitja a kezifek. Azt is kiprobaltam. Megegyszer hangsulyozom,
nem er fel az uzemi fekkel, de jol hasznalhato.
A Citroen egy mas vilag. Az utazas kenyelmeert a - hazánkban oly ritka -
szakszeru, hozzaerto, lekiismeretes karbantartassal kell fizetni. Talan
ezert is nem olyan nepszeru M.o-n, ahol az emberek tobbsege csak hasznalja
az autot olajcsere, mi tobb, kereknyomas ellenorzes nelkul. Amikor meg
zorogni kezd, sz@r tragacs!
En mindenesetre orulok, hogy az emberek tobbsege meggyozodessel vallja, hogy
a Citroen bonyolult es megbízhatatlan, anelkul hogy valaha is kiprobalta
volna. Hiszen igy nagyon olcson juthatok kivalo autohoz ;-)
Péter
Citroen XM V6 3.0i
|
+ - | re: Hajtott kerekek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ki szetnem hangsulyozni, hogy Geri is, en is, azt az esetet vesszuk
figyelembe, amikor csak _egyetlen_ par teligumi van az autohoz.
Ugy velem, OpelGeri egyetlen szempontbol - persze a sajat szempontjabol, ami
mindenkinek a legfontosabb ;-) - elemezte a teligumi hajtott, vagy nem
hajtott kerekre valo helyezeset. A hatsokerek hajtasu autok eseteben igenis
hasznos a hatso kerekre tenni azt az egyetlen par gumit, ha a motor is hatul
van. Kerdezd csak meg Frigyes mestert ;-)
Persze a legjobb ilyen esetekben, ha a motor is elol van, a hajtas is, meg a
kormanyzas is, es negy teligumid van. Es persze fel tudod emelni az autot
terepmagassagra :-D
Erdekessegkeppen megemlitenem, hogy elso Citroenemmel - a Madmoiselle nevre
hallgato 1.4 BX-szel - situran voltunk Szlovakiaban. Nem tul kopott
negyevszakos gumival, mert nem futotta teli gumira. Es bizony olyan helyekre
is eljutottunk vele - es vissza is jottunk onnan ;-) ! - hogy a szallasadonk
nem hitte el. Azzal ervelt, hogy o a Skoda 120-asaval nem tudott oda
felmenni.
Persze Frigyes uj Skodaja biztos felment volna ;-) ;-)
Péter
Citroen XM V6 3.0i
|
+ - | re: Re. Hajtott kerekek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Mond meg hol vann az ovi ! Odakuldom egy
>egerszegi Skodas autostasamat :-) ! Hatha o fel
>tud menni azon az emelkedon !
Ja, azt elfelejtettem, a házban egy srácnak sokaig
volt skodaja (hatso kerek hajtas hatul a moci, tipust
nemtom mert nem ismerem a skodakat, talan 120?)
es o minden nap azzal jart, fel is ment elobb-utobb
az emelkedon :-)
Mivel mar nem gyartanak hatso mocis SKODA-t,
en a hatso kerek hajtast uj/par eves autokra
ertem :-)
Amugy mindenki felmegy elobb-utobb, mert forgalmas
a hely es utban lenne a tobbi szulonek, meg sok diak jar
erre mer' iskola is van itt es elobb-utobb feltolja valaki,
csak nem mindegy hogy elotte 10 percig kinlodik vagy
siman felmegy....
A LADA csomitartoba plusz tobb tiz kilo suly nekem
egyszer nem jott be, mert A-bol B-be kellett cuccokat
cipelgetni, es odafele igaz hogy tele volt a csomitarto, de
vissza uresen kellett jonni es nem volt mit belerakni...
Jaes egy kis zsak hamu + lapat csodakra kepes telen...
Kulonben meg az elso kerek meghajtasu autonak azer
nehogy ma' ne legyen meg az az elonye, hogy ott meg
jobbra-balra forgatni is tudod a hajtott kereket szemben
a hatso kerek meghajtasuval, ahol nem...
De ha mondjuk vadiuj BMW-m lenne, akkor bizti
ilyenkor is hasznalnam, hadd rugjon :-)
Udv!
GERI
|
+ - | re: uleshuzat es az oldallegzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusz d.q., szervusztok HAutosok,
amint a listat olvasok mar tudhatjak egeszen testkozeli tapasztalataim
vannak a Clio oldallegzsakokat illetoen (hetekig fajt az derekam tole),
igy elmondhatom, hogy nekem szinte a teljes magassagaban szettepte az
ulestamlat, amikor felrobbant. Az en uleshuzatomon egy tepozaras,
nyithato resz van, de most meg nem tudom mondani, hogy pontosan mekkora.
Viszont a legzsak (az en tapasztalatom szerint) valoban robban, tehat en
ugy gondolom, hogy egy varras vagy tepozar nem jelent komolyabb akadalyt
neki.
Maga a lufi valoban egy kisebb muanyag tokocskaban van benne, de amikor
ez szetnyilt a robbanastol, akkor az egesz ulestamla oldalso resze
kinyilt mint a tubarozsa.
Je es egy kis adalek az uleshuzatot illetoen:
Egy szamomra mertekado baratom jegyezte meg a multokriban, hogy allati
ciki uleshuzatot hasznalni az autoban. De persze ahogy a fenti tortenet
mutatja nekem is van.
(Egyebkent a markaszervizben vegulis kicsereltek az indokolatlanul
felrobban legzsakomat)
Udvozlettel:
Koronczi Endre
> Feladó: d.q._uh.liameerf
>
> Renault Clio - "mezei" uleshuzat (nem Renault, nem is utangyartott, hanem az
a
> mindenrejotipusu). Az elso
> oldallegzsakoknak nincs kivagva a luk. Azt szeretnem megtudni, hogy az ulesek
be
> epitett legzsakoknak eleg-e
> csak az Airbag feliratu kb. 10*3 cm-es ellipszis alakot kivagnom a huzaton (u
gy
> fujodik fel a legzsak, mint egy lubbalom), vagy az ulestamla teljes oldalso
fe
> luletenek szabadon kell lennie? (mert a szalonban ez utobbit mondtak)
>
> (webes bekuldes, a bekuldo gepe: 171.19.248.27)
|
+ - | re:hajtot kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Azzal, hogy melyik meghajtas jo lejton folfele egy kicsit vitatkoznek.
En allitom, hogy lejton folfele a hatokerekes auto a jobb. Persze hozzateve, ho
gy akkor,
ha farmotoros. (Skoda rulez! :-) )
Mivel emelkedon allsz, az auto sulypontja hatra tevodik at. (Az elso kereken cs
okken a terheles,
a hatson no.) Az autot a surlodasi ero segitsegevel viszed fol a lejton, az meg
a " mu"nek" es a nyomoaronek a szorzata. Esetunkben a nyomoero hatra tevodik a
t elolrol. Vagyis hatul javolnak a feltetelek.
Tehat vagy egy farnehez hatsokerekes auto, vagy egy orrmotoros elsokerekes auto
tolatva adja a legjobb eredmenyt.
En kiprobaltam meg regebben a Wareszommal ezt. Tolatva tenyleg sokkal konnyebbe
n mentem
fol a csuszos emelkedon, mint orral elore.
Persze itt most nem arrol szoltam, hogy milyen gumit hova.
A legjobb a negy teligumi!
Cocas
|
+ - | Nyari gumival telen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"En nyari gumival is magabiztosabban es biztonsagosabban vezetek telen,
mint sokan masok teli gummaval
:( Ez sajnos szomoru tapasztalat :("
Szerintem az ilyen kijelentes a szomoru.
Azt, hogy magabiztosabban vezetsz, elhiszem.
Hogy biztonsagosabban..... az elso kanyarig vagy az elso fekezesig.
Ha a kijelentesed azt akarja jelenteni, hogy hoval boritott uton
magabiztosan mesz 50 helyett 30-cal, akkor all a biztonsagos is, de csak
reszben. Mert meg a lassabb tempo sem ved meg attol, hogy egy fekezesnel
vagy kanyarodasban, akar csak egy ferde utfeluleten meg ne bolonduljon az
auto alattad a nyari gumival.
Nem bantani akarlak, de felek, hogy egy hasonloan magabiztos autos fog
belemcsuszni legkozelebb.
Minden jot
Attila
|
|