Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2334
Copyright (C) HIX
2004-10-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: baleset, biztosito (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Re: Chrysler Statusz (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Re: pollenszuro - koszonet (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Fustoles hengerfej felujitasa utan (mind)  62 sor     (cikkei)
5 Meg mindig : markaszerviz vagy sem ? (mind)  19 sor     (cikkei)
6 minimalis szerelesi ido (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re. Elveszett listatarsak felkutatasa. (mind)  40 sor     (cikkei)
8 karosszeria javitas (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Re: re: Az elveszett listatarsak felkutatasa!!!! (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: baleset, biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket variacio van:
-  Ha bizonyitast nyert, hogy ki volt a karokozo gepjarmu es nincs meg
a  vezeto,  de  ismert az uzembentartoja es van biztositasa, viszont a
biztosito  nem fizet, akkor a biztositot feljelentessel megfenyegetni,
ugyveddel   konzultalni   es   ezzel   parhuzamosan   irany  a  MABISZ
Kartalanitasi Alapja.

- Ha csak a karosult + nehany tanu tudja, hogy ki a karokozo gepjarmu,
de  nem  nyert bizonyitast, akkor NINCS meg a karokozo gepjarmu. Ekkor
meg egyszerubb az eset - irany a MABISZ Kartalanitasi Alapja.

171/2000 Kormanyrendeletet kell olvasgatni es surgosen a Kartalanitasi
Alap kezelojehez, a MABISZ-hoz fordulni.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Chrysler Statusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert a "regi" nemet minoseggel (kilencvenes evek elejeig) nem hinnem,
>hogy olyan nagy baj lenne. (A BMW-d nem volt egy tizessel idosebb, 
>mint a Chrysler?)

Idosebb volt, de nem olyan sokkal. Az Audi meg hasonlo koru. 
Volt regen egy 1-es Golfom, az csak ment. A gond akkor kezdodott
mikor a nemetek elkezdtek telepakolni a kocsikat elektronikaval
es mas bizbaszokkal. Maganak a motornak a megbizhatosagaval
nincs bajom a nemet kocsik eseten. Amiket nekem allandoan javitani kell 
az elektromos rendszer, a motor vezerles es karosanyag kicbosatas 
rendszer mindenfele elektormos es vakuumos szelepei, erzekelok, stb. 
Ja, es az Audi nem tudom hol veszi
a vakuum csoveket, de gyakorlatilag az osszeset ki kellett mar cserelni. 
Idosebb es tobb merfoldet futott Toyotamban ezek a hibak ismeretlenek. 
Volt sokfele autom. Az egyetlen ami eddig megkozelitette a Toyotat az 
a Stratus volt. Mint irtam, lehet hogy csak kifogtam egy jo peldanyt, 
mert a megbizgatosagi statisztkaknak elegge az aljan szokott
lenni a Stratus. 

>Ha nem ismernem az irasaidat, azt mondanam, hogy te loditasz 2-3 litert,
>mint az onigazolasban kinlodo atlagmagyar. 

Nincs szuksegem onigazolasra. Sokfele autom volt, most is van
ketto masik  a Stratus-on kivul, a Stratus csak egy a sok kozul. Azert
vettem mert olcso volt, nem vartam tole sokat, de nagyon kellemes 
csalodas volt. Amint latod, nem takargatom az BMW-mel es Audimmal
kapcsolatos problemaimat, pedig azok joval dragabb kocsik a Stratusnal,
ugyhogy inkabb azokat vedenem ha onigazolasra lenne szukzegem. 

>En meg sosem lattam olyan 1,3 tonnas autot, ami igazi varosi 
>hasznalatban (tehat nem ejszaka, villogo sarga lampak alatt 
>atszaguldva, es egyeb szelsosegek) 9 litert eszik. Az nagyon-nagyon,
>hihetet lenul keves. Milyen varos az a varos? 

Igaz, nem Budapest belvarosaban hasznalom, inkabb amolyan kulvarosi
forgalomban jarok vele sokat. Viszont nem igazan vezetek kimeletesen,
elegge taposom a gaz pedalt. 
Gigi
+ - Re: pollenszuro - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ha ki akarnak fizettetni veled +0,75l olajat, kapasbol kertem volna a
vasarlok konyvet + fogyasztovedelemmel valo fenyegetes. nehogymar a nyul
vigye ...
persze csak akkor, ha biztos vagyok benne, hogy tenyleg csak 3,25l olaj
megy a kocsiba :)
+ - Fustoles hengerfej felujitasa utan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Autoszerelo venaju tagoktol kernek tanacsot.

Elvittem a Volvom (760, 2300 ccm, benzines, turbofeltoltos) szerelohoz 
ugy egy honapja, hogy kicsereljek a vezerrmuszijat + feszitogorgot, fo-, 
vezermu- es balansztengely szimeringjeit valamint a 
szelepszarszimeringeket, meg nemi futomuves munkak miatt. Miutan 
szetszedtek, mondtak, hogy fel kellene ujitani a hengerfejet, mert ki 
vannak kopva a szelepvezetok is. Vegulis megcsinaltattam, 3 szelepet is 
cserelni kellett, a gepmunkat a Szakalmetal csinalta. Azota a kocsi 
elkezdett fustolni, de olyan modon, amilyet en meg nem lattam. Hidegen 
egyaltalan nem fustol, egy pici poffenetet sem, akarmit is csinalok. Ha 
a motor elerte az uzemi homersekletet, akkor kezdodik a bajsag. 
Alapvetoen harom eset van, amikor elkezd fustolni:

1) Motorfek uzemben elkezd halvanyan eregetni, majd ha odalepek neki, 
akkor terit egy qrva nagyot, majd szinte azonnal teljesen kitisztul, es 
abbahagyja a fustolest.
2) Varosban, ha dugoban araszolok 1, 2 kicsi gaz, a harmadik vagy 
negyedik ilyen elindulasnal elkezd fustolni. Ha megindul a sor, es tudok 
rendesen menni, akkor megint kitisztul egy par 10 meteren belul.
3) Hosszabb ut utan megallva, es 5-10 percen belul elinditva fustolni 
kezd, majd ha elindultam, akkor megint szinte azonnal kitisztul.

A fustoles neha olyan merteku, mintha kigyulladt volna mogottem egy 
szalmabala.

Eddig az alabbiakat allapitottuk meg:
- Hidegen es melegen a 4 henger kompresszioja egy-ket tized kulonbseggel 
azonos, melegen 0,5 barral nagyobb, mint hidegen.
- A kartervisszavezeto ketfele van agaztatva, egyik aga a szivosorba a 
pillangoszelep utan, a masik a legszurobe megy. A legszuron keresztul 
nem kap olajat, mert a betet szaraz.
- A turbo hord fel valamennyi olajat, de gondolom eddig is felhordta. 
Ugyanakkor a turbo biztonsagi(?) szelepe, ami a nyomo- es a szivoag koze 
van beteve, szinten elkezdett olajosodni, pedig eddig csontszaraz volt. 
A turbo olajvisszafolyo aga valoszinuleg nincs eltomodve, mert kb. 10 mm 
atmeroju a visszavezeto csoag.
- A karterszellozot a szerelo megnezte, azt mondta, hogy nincs 
eltomodve, ugyanakkor a motor osszes uj szimeringje mellett izzadja az 
olajat a motor menet kozben.

Egy csomo dolgot nem ertek:
- Ha a gyuruk mellett jon fel az olaj, akkor miert csak teljesen 
uzemmeleg motornal fustol, miert nincs legalabb egy kis pamacs hidegen 
vagy 'felmelegen' is, plane hogy a meleg kompresszio nagyobb a hidegnel?
- Ha a turbo hordja fel, akkor eddig (a felujitas elottig) miert nem 
fustolt?
- Ha ezek nem, akkor mi okozza?
- Ha nincs eltomodve a karterszellozo, akkor miert van tulnyomas alatt, 
miert nyomja ki az olajat a szimeringek mellett?

Ha valakinek van valami jo otlete, az ne kimeljen, mert baromira 
idegesit, a kocsira meg szuksegem lenne, raadasul nagyreszt a 
belvarosban kell rohangalnom.

Ja, mielott leadtam volna a szerelohoz, egy deka fustje sem volt az autonak.

    Udv!

HAASZ Attila
+ - Meg mindig : markaszerviz vagy sem ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahogy olvasom a HIX-et, egyertelmuen mindenki landzsat tort a 
markaszervizek folott, es kiderult, oda csak a balek hulye viszi a 
kocsijat, mert ugyis atvagjak, 4 liter oljakat fizettetnek ki vele 3.25 
helyett :-) , nekem kenoanyagnak 2 ezret stb.
De konyorgom, arulja mar el valaki, hogy akkor megis milyen elonyom 
szarmazik a markaszervizekbol, ha minden ezerszer dragabb, mint 
barhol mashol ? Reszemrol a Renault Assistance feltetele a 
markaszerviz, de igazan az ingyenes szallitason kivul mas elonyet nem 
latom az Assistance -nak. Van meg valami, amit nem tudok ? Esetleg a 
markaszervizek felszereltsege, computerek, szoftverek, leirasok a 
kulonbozo tipusokhoz ? A szerelok kepzettsege talan, mert a gyar 
tipusait szerelik csak ? Ezt egy nem "marka" szerviz nem tudja nekem 
potolni ? Egy kesobbi eladasnal van szerepe a markaszerviz altal 
vezetett szervizkonyvnek ?
Nekem majd esedekes lesz lassan a 60 ezres kotelezo szerviz, ezt ha 
nem a markaszervizbe csinalom, akkor mi van ? Mostani infok szerint ha 
csak a papir szerinti munkakat vegzik el, kb. 80 rugora szamithatok ...
Koszi a valaszokat, mert eddig csak arrol esett szo, hogy mekkora 
lehuzas megy ...
+ - minimalis szerelesi ido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Nemetorszagban most vagy 10 perc vagy 1/10 ora egysegidore van lebontva
minden, hogy melyik, azt mindig elfelejtem -- egyebkent fuggetlen
szervizeknel, karszakertonel, stb. egyarant igy van. Ez viszont nem
jelenti azt, hogy 3*1 perc izzocserenel 3 egysegido jelenik meg a szamlan,
hanem azt, hogy a tenyleges munkaidot folkerekitik az egysegido kovetkezo
egeszszamu tobbszorosere, aztan a szamlan valahogy lebontjak az egyes
munkafolyamatokra.


Udv,
marky
+ - Re. Elveszett listatarsak felkutatasa. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Az alabbi szemelyek felkutatasara a szervezo
bizottsag 500, azaz otszaz forint
>jutalmat tuzott ki, legkozelebbi borospinceben
valthatok be

Aaaa mar rosszul is jartal ;-DD)) Ha esetleg
mennenk akkor nem kell majd piara koltenem :-))

>Az alabbi szemelyek miatt tenyleg aggodunk :
>- AVI
>- Mr.Grey, Mrs.Grey es a ket kicsi Grey

A ket emlitett listatarsal forrodrotos eleresem
van mobililag. Felhivom oket !

>- STB.....

STB listatarsat sajnos nem ismerem :-)

Ma csutortokon felhivtam Avit es jon ! Mr Grey nem
igerte meg. De az idojarassal tette fuggove a
jovetelet.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - karosszeria javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

 Eddig csak foleg olvasgattalak titeket, es sokat tanultam Toletek, most 
a segitsegeteket szeretnem kerni.

Legyszives segitsetek abban, hogy Budapesten hol talalhato olyan szerviz 
akik kihuzzak a kisebb feluleti seruleseket az autobol, mindenfele 
kalapacsolas nelkul. Ugyanis az edesapam autojara par nagyobb gesztenye 
raaesett , es ezeket a horpadasokat szeretne eltuntetni a kocsi 
tetejerol, foleg azert okoztak ezek a franya gesztenyek nagy 
szomorusagot neki,mert uj a kocsija, a horpadas krul nem serult sem a 
fenyezes sem a festes.

U.I. talaltam egy cimet  regebbi autos ujsagok keresgelese kozben, 
Csepel XXI Rakoczi Ferenc u 279, ez meg letezo cim?Ha esetleg tudja 
valaki a ceg nevet es telefonszamat azt kulon koszonom! (nem vagyunk 
budapestiek, ezert nem tudunk arra autozni es kideriteni a ceg nevet es 
telefonszamat, de a javitas celjabol felutaznank)

Mekkora serulseket lehet javitani kihuzatassal? Ugyanis a mi anyos 
oldali ajtonkon vannak horpadasok, ezek nagyobbak (beletolattak a 
parkirozoban), de itt sem serult sem a fenyezes sem a festes, es arra 
gondoltuk hatha ez is kapalacsolas nelkul megoldhato valahol.

Nagyon koszonom a segitsegeteket!

Sziasztok!Zsofi
+ - Re: re: Az elveszett listatarsak felkutatasa!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatárs!

Segítségedet előre is megköszönjük,és természetesen ha eljössz a TALI-ra a
 jutalom neked is jár! Mitcu Tomit pedig ezentúl Mazda Tominak fogjuk hívni tek
intettel az új autójára.

Üdv a Szervező Bizottság

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-50629f2f.catv.broadband.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS