Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1189
Copyright (C) HIX
2001-08-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Eloszallasi autoverseny (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Re: Rere: cd (mind)  110 sor     (cikkei)
3 TAVRIA ONINDITO KERESES! (mind)  4 sor     (cikkei)
4 Hasznalt auto vasarlasa (mind)  25 sor     (cikkei)
5 ismet Alfa (mind)  53 sor     (cikkei)
6 Amerikai autos talalkozo Dunafoldvaron (mind)  29 sor     (cikkei)
7 Thalia (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Eloszallasi autoverseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok es Tippesek!
Jovo het vegen Eloszallason valami rallye-cross terep-rallye keszul. Ha
valaki erdemleges musort, vagy cimet telefont tud, kerem tudassa.
Elore is koszonom.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt (30-255-0925)
+ - Re: Rere: cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Csikis Laci! :-)

A AUTO 1188-ban irta :
>> Bingo! :-)
>
>> Mi erdekel pontosan?
>
>Minden! :-) Eloszor is, hogy sikerult-e a project.

Nos. Tulajdonkeppen sikeresnek mondhato, hiszen a kiserletem
leginkabb az ugrasmentessegre vonatkozott. Sajna teljes
sikerrol azert nem szamolhatok be, mert nem tudom rakotni a
magnora a cuccot. Nincs CD bemenete. De elvileg jonak kell
lennie.

>> A 801-es es 806-os Autoban irtam a temarol.
>
>Koszi. Probaltam az archivumban keresni, de nem leltem.

Akkor bemasolom a 801-est, ebben vannak a lenyegesebb infok:

Tobb forumon is esett mar szo a CD-ROM meghajtok autoban
valo alkalmazasarol. Sokminden elhangzott ezzel kapcsolatban,
a legtobb aggaly a razkodasrol szolt. Nos, ugy dontottem,
sajat magam tapasztalom meg a dolgot.

A kiszemelt aldozat egy hibas Wearnes 8x CD (adat CD-ket
nem olvas rendesen, de az audio resze tokeletes) lett,
amit eloszor csak kezben tartva teszteltem. Razogattam,
dontogettem erre-arra, egesz fuggolegesig, a lejatszas
vegig folyamatos volt. Amikor az asztalon kezdtem
razogatni, akkor mar elojott az ugras, de csak
akkor, ha erosebben odakoppant az asztalhoz.

A CD-nek ugyebar tap is kell, meghozza 12 es 5 V, raadasul
mindket agban 1 A-re lehet szamitani. Bar a mereseim
szerint csak fel-fel ampert vesz fel uzem kozben.
Egy zenerdiofaval es egy 1 ohmos 50 W-os elotetellenallassal
kedveskedek a 12 voltos bemenetnek, ugyanis nem tudom, mennyire
szereti a CD a 12 es 14 V kozt osszevissza mocorgo tapfeszt :-)
Az 5 V-ot celszeruen 7805-tel allitom elo, kondikkal szurve,
vedodiofaval ellatva. Az egesz kapcsolas egy L alaku hutolemezre
van applikalva, amit majd a muszerfal ala a kasznihoz fogok
csavarozni.
Sajna elegge melegszik a cucc, de azert annyira talan nem
veszes...

A CD-t a padlora (azaz a rakfeluletre) tettem, es ket
passziv hangszorot dugtam a fejhallgatokimenetebe. Ez
elegge halk, de tesztcelokra megfelel.
Az elso hatarozottabb utegyenetlenseg hatasara ugrott a CD.

Aztan raktam ala szivacsot. Azota egyetlenegyszer sem ugrott
vagy akadt a lejatszas! Pedig eleg sokat autokaztam igy,
mindenfele rossz utakon, igenytelen vasuti atjarokban, stb.
Egy veszfekezes alkalmaval egy szamitogep is a nyakaba zudult,
de ot ez sem hozta ki a sodrabol :-)))

Szoval a tapasztalatom: ha megvedjuk az eszkozt az utodestol,
akkor autoban is hasznalhato. Arra azert kivancsi vagyok, hogy
vajon muszerfalhoz erositve hogyan viselkedik? Szerintem ha
megfeleloen rogzitve van, ott is jol kell mukodnie. Egyelore
csak a muszerfal alatti polcra fogom tenni.

Most mar csak egy baj van. A magnomnak nincs kulon audio
bemenete.
Van viszont CD tar vezerlese. A Pioneer markaboltban semmivel
sem biztattak, mert ez egy 96/97-es modell, semmi leiras
(manual) nem talalhato mar hozza. Foleg nem olyan szintu,
ami a CD tar vezerlo csatlakozo kiosztasaval is foglalkozik...
Pedig ha be tudnam csapni a magnot, elhitetven vele, hogy CD tar
van radugva, akkor a csatlakozo audio bemenetere kotott CD-t ki
tudnam erositeni :-)))

Csakhat doksi hianyaban ez elegge lehetetlen vallalkozas.
Marmint annak kitalalasa, hogy hogyan emulaljam a CD tarat :-))
Tudom, van olyan eszkoz, ami kazetta formaju, es pont erre a
problemara talaltak ki, dehat az olyan snassz ;-)))
Viszont ha lo nincs, a szamar is jo alapon...


A 806-ban csak arrol szamoltam be, hogy kinyirtam a Wearnest,
es egy Asus 50x-essel folytattam tovabb a probat. Az is
tokeletesen mukodott.


>Kulonben, Soma, tegnap Pasztor Dani megmutatta, hol lax.
>Kecskemeten jartunk tegnap, de mivel idore mentunk
>Tiszakecskere, nem volt idonk minitalalkozot szervezni.
>Bar meg egyszer eszembe jutottal, amikor Beka a Jet
>kutnal minden kulonosebb ok nelkul leallt es igen
>beparaztam. Aztan tobbszor ez nem fordult elo, ugyhogy
>teged sem hivtalak.

Tegnap? Ez melyik napot jeloli?
Orulok hogy nem volt gond, de azert jo lett volna osszefutni.
Igaz, elegge zsufolt volt a het, autokamat egy kicsit
szetkaptam igy muszaki elott, aztan par dolgot megrepairtam
rajta.

Meg kapott egy ujatt kurttuningot. Ugyhogy jelenleg 5 db
tanyerkurt, meg egy kettolcseres legkurt gondoskodik a
csendhaboritasrol, persze egy indexrelevel megbolonditva :-)))
Es meg nincs vege!


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - TAVRIA ONINDITO KERESES! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha valakinek lenne bontott TAVRIAJA es az onindito 
> meg jo allapotu kerem hivjon a 95/436-044 vagy a 
> 30/2279-585 telefonon vagy irjon levelben.
>
+ - Hasznalt auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kovetkezo ugyben kernem  velemenyeteket. Hasznalt autot
akarok (akarunk) kulfoldrol, Nemetorszagbol vagy Svajcbol vasarolni.
Tudom hogy ez nagy hercehurca, de most nem erre
vonatkozoan kerdeznelek titeket, hanem a kovetkezoek felol.
Tkp. egyszerusitve azt nem tudom eldonteni, hogy adott feltelek
mellett (karambolmentes, hibatlan uzem, leinformaltan) melyik autot
vegyem meg (tipus lenyegtelen most): egy idosebbet (1991-es) ami
kevesebbet volt hasznalva (92e) vagy egy fiatalabbat (1995-os) ami
nagyobb futasteljesitmennyel bir (190e km), egyebkent meg gyakorlatilag
ugyanolyanok. Azert vagyok dilemmaban,
mert nyugati viszonylatban a nagyobb futasteljesitmeny annyira
nem viseli meg az autokat (utminoseg, van penz rendszeres szervizre)
amennyire nalunk, es igy az ido mulasa nagyobb sullyal esik latba.
Masik amit tudok, hogy az idosebb autot kb. 1 evig nem helyeztek
uzembe (nem adtak el) es allt. Ez szerintetek inkabb pozitiv vagy
inkabb negativ tulajdonsagkent ertekelendo? (szerintem inkabb negativ,
de lehet hogy szerintetek nem...).


Udv es kosz,


    Mark                          mailto:
+ - ismet Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok !

Ismet talaltam kedvemre valo temat :)))
Tudjatok...a VW-re ugrom :)))

>Ezenkivul a Golf 1.6 vallaltan nyugis autot
>jelentett. A futasteljesitmenye varhatoan nagyon
>magas, legalabb 3-400e km.
Allj meg, allj !!!!!
Ha a kornyekemen egyetlen egy is elment volna csak az elso szamig is, hat
garantaltan nem forditottam volna hatat a "technikanak". Nalunk a legidosebb
is 250 elott ha massal nem is, de a harmas foteng. csapagy elzabalasaval
kidoglott. Ennyit errol. Ja, meg valami. A vizsgalt statisztikai sokasag
15-18 db "auto", Golf, Passat vegyesen. Nalam meg azt a kitunteto cimet is
magaenak tudhatja a "technika", hogy a legtobbszor cserbenhagyott auto.
Marmint engem :(
Valamikor volt szo talan a Fabiak kapcsan, hogy az egyik 1.4-es
szupermasinajuk harom helyen van csapagyazva. Az az igazi tartos technika.
Ha ennek csak a fele igaz, akkor adok meg neki az eddigi negyven ev melle
vagy huszat, hogy a forgalmijahoz a nevemet adjam.

- bzt212:
>addig amíg nem szarom a pénzt addig biztos hogy még legrosszabb álmomban
>sem
>fog elojönni egy olasz autó. Elég volt egyszer.
Ok,ok. Nekem eddig volt harom audim, es volt egy golfom is. Hozzam ok nem
tehetik be a labukat, sot meg a T4-esem sem allhat a garazsom mellett amig
nem hozza vissza a VW becsuletet. Elore bocsatom krva nehez lessz neki,
mivel mar idegenbe kell golt rugnia, es en mindig ellene leszek.
>lényeg hogy én más budapesten és más magyarországon élek én nem látom azt a
>sok lerohadt VW-t ...
Szar neked...
Mellesleg nehany evvel ezelott volt egy 1.9 TD Lanciam. 50km-en evett egy
liter olajat, de 15000km alatt NEM HAGYOTT OTT. Hat az osszes nemet szutykom
osszeokadhatna magat a szegyentol, mivel oket azert nem latthattad fustot
okadni az uton, mert ekkorra mar szetestek. Ez van, ez a szomoru valosag.
>Mert ugye én egy egyszeru kispolgár vagyok akinek 23 évesen...
Ja, itt van a kutya elesve. 23 eves koromban meg en is hittem a VW meseben,
de nalam mar kopott a maci. Ne
add fel...te is rajossz egyszer.

- Frescho:
>- A technikai megoldasokhoz kepest magas ar
>- Az eroszakos marketing ami ezt megeteti  nezokkel
>- Aki VW-t vasarolt, az utanna vakon dicsoiti azt, meg
Igy van, de nekem a masodik pontnal szall el ugy nagy altalanossagban az
agyam.

Meg egy aprosag:
bzt212 tudod mit jelent nemetul a cuore sportivo ?.....Golfu:to vazzeg :))))

Koszonettel:
Marci
+ - Amerikai autos talalkozo Dunafoldvaron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma ott voltam.
A tapsztalatok: Nagy tomeg, nagy meleg. Legalabb ugy
el tudja rontani a kanikula az ilyen rendezvenyt, mint az
eso.
Mivel Dunafoldvart jol ismerem, es kozelebb van hozzam
mint Dunaujvaros, igy "leugrottunk" a csaladdal. Sajnalatos
teny, hogy a tegnap meg mukodo "legvarat" ma nem allitottak
fel, a gyerekeim nagy banatara. Az is kenyelmetlenne tette a
dolgot, hogy a Duna-hid felujitasa es a talalkozo helyszine
elegge tulzsufolta a Sohaz utcat (ami a hidra vezet).
Sajna nem volt egy "akkora" parkolo, amely a sok autot
egyszerre befogadhatta volna (mint Dunaujvarosban a Beke
koruti nagy parkolo, ami mellett a gyorsulasi verseny is
folyhatott). A Campingben telt haz volt, a Duna-parti keskeny
ut annyira tul volt zsufolva, hogy a nagy autok eleg erdekesen
manovereztek egymassal szemben. Ja, meg a gyalogosokat
kerulgettuk.
A szervezes ugy tunik a resztvevoknek eleg elmenyt nyujtott.
En mint "japan-amerikai" autotulajdonos, csak bameszkodtam.
Igaz, az en autom sem kicsi www.datsunworld.com/c230/c230.htm ,
de az "eredeti benzinfalokhoz" kepest gyufasdoboz.
Dunafoldvaron egyetlen elmeny miatt mindig erdemes megallni,
a Suzuki szalon melletti Toth cukraszdaban nagyon csinos lanyok
szolgaljak ki a fagylaltozni vagyo edesszajuakat. Persze a latvanyhoz
iz is parosul :-)))

Peter.
+ - Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Tragacsosok!

Egy gyalogos leny vagyok, aki szemezget egy
uj Thaliaval.
Ha van a listan Thalia tulajdonos, kerem irjon
a tapasztalatairol.  - Megbizhatosag, szerviz, fogyasztas. 
Nekem tetszik a
nagy csomagter,
es a felszereltseg.
Egyik ismerosom ova int a "francia lezsersegtol", szerinte 
ami mashol jobbra
forog az itt balra, ami
felul van, az a francia kocsikon biztos alul.
Nem akarok vele felszalni Ferihegyrol, csak csaladi
jarganyra gondoltam. Nagyreszt varoson bellul.

Borga

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS