1. |
Re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
2. |
Gyujto trafok (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) |
70 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Gyujtotrafok (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: *** HIX AUTO *** #2270 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
octavia 4x4, kukasmelleny (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
7. |
Svajc (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Re: HIX repulo (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Junius 28. es julius 5. kozott voltam Olaszorszagban Jesolo kornyeken. Nem
kert
senki kukas mellenyt ( Volt nalam, itthon is kaphato pl. a budakalaszi
Coraban
) nem is lattam olasz rendort, csak a strandon, ahol az illegalis
torolkozoaru
sokat hajkurasztak. Tudomasom szerint csak akkor kotelezo, ha sotetben
szallsz
ki a kocsibol az uton.
Udvozlettel: Tom
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.26.196)
|
+ - | Gyujto trafok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Viszont ujdonsag volt (nekem), hogy a gyertya kipufogo utemben is ad
> szikrat, hogy az esetlegesen nem elegett cucc teljesen
> megsemmisuljon. Ez valami kornyezetvedelmi eloiras, mar csak igy
> lehet gyartani.
Jaj, konyorgom, mar vagy harmadszor olvasom itt ezt a marhasagot.
Gondolkodjatok kicsit, a kipufogoutem vegere az egestermek 99,9 szazaleka
mar reg alhagyta a hengert, es valahol a kipufogocsuben szankazik a
kulvilag fele. Ha ilyenkor eldurran egy szikra a hengerben az semmit
nem fog elegetni.
Egyszeruen arrol van szo hogy olcsobb ket hengerhez egy gyujtotrafot
hasznalni. Az ilyen tipusu trafok abban kulonboznek a szokasos
gyujto trafoktol hogy a szekunder tekercs foldfuggetlen, es a tekercs
mindket vegere van egy-egy gyertya kotve. Ezaltal a ket gyertya
gyakorlatilag sorba kapcsolodik es egyszerre szikrazik.
> Felmegoldas: 2 gyujtasvezerlo + 2 trafo + 4 gyujtaskabel. Hogy ebben
> muszakilag mi a plane, azt nem igazan ertem, a mechanikat mar az
> elektronikus eloszto is megszuntette.....
Olcsobb, mint a 4 trafos megoldas.
> .....Raadasul csak 4 vagy ennek egesz szamu tobbszorose darab
> hengernel lehet ilyet csinalni
Mivel a 6 hengeres motoroknal is minden dugattyunak megvan a vele
pont egyutt jaro parja, igy ott is mukodik a dolog. Lasd pl.
Audi 100 vagy A6.
Udv,
G.
|
+ - | re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
valasz Almos levelere.
Bocs az ekezetert, masoltam a http://www.nol.hu/cikk/327196/ -rol.
Megjegyzesem: szerintem hasznos a dolog, igy a kocsimba is tettem
egyet. 2500-3000 Ft-ba kerul nalunk.
E 111, foszforeszkáló mellény
Népszabadság • Zalán Eszter • 2004. július 28.
EU-tagokként ugyan minket, magyarokat is gyorsabban "átlegyintenek" a
határon,
de az utazás feltételei jelentősen nem változtak. Elegendő pénz, jó
állapotban
lévő autó, zöldkártya és úti okmányok még mindig kellenek. Új elem az E
111-es
nyomtatvány és az úgynevezett láthatósági mellény.
A hosszabb ideig külföldön tartózkodóknak ajánlott az E 111-es nyomtatvány
kivá
ltása, ám a turistáskodóknak hasznosabb az egyszerű utasbiztosítás - az E
111-e
s nyomtatvánnyal csak a sürgősségi ellátás ingyenes. Bizonyos kezelésekért
az a
dott tagállam biztosítottjai önrészt kötelesek fizetni, ez az
E 111-essel rendelkező magyar állampolgárokra ugyanúgy vonatkozik.
Az E 111 nyomtatvánnyal az unió országaiban csak a kinti
társadalombiztosítóval
szerződött kórház vagy rendelő kereshető fel, akár súlyos balesetnél is.
Utasb
iztosítási szerződés keretében viszont a beavatkozások a legközelebbi
kórházban
(vagy akár magánorvosnál) is ingyen igénybe vehetők. Az utasbiztosítás
szélese
bb szolgáltatást ad: tartalmazza a poggyászbiztosítást és - tragédia
esetén - a
halottszállítás költségeit is.
Az E 111 számú formanyomtatványt a lakóhely szerint illetékes megyei
egészségbi
ztosítási pénztárban lehet kiváltani. A részletekről az Országos
Egészségbiztos
ítási Pénztár információs telefonszámán érdemes érdeklődni: 06-40-200-347.
Görögországban a Magyarországon bejegyzett autóhoz elég a magyar jogosítvány
(r
ózsaszín), de a helyben bérelt járműhöz már nemzetközi jogosítványt kell
kivált
anunk. A görög autókölcsönzőkben - a Külügyminisztérium információi
szerint - e
zt gyakran elfelejtik közölni. Vigyázat, a nemzetközi biztosítás
(zöldkártya) m
indenhol kötelező.
Olaszországban és Spanyolországban kötelező a láthatósági mellény is. Az
elakad
ásjelző háromszöghöz hasonlóan, a sárga, foszforeszkáló öltözetet magunkkal
kel
l vinnünk, sőt fel is kell ölteni, ha az autó felmondja a szolgálatot, és az
út
szélén rostokolunk. A fura viselet életet is menthet, ha például valaki
éjszak
a kényszerül kereket cserélni egy forgalmas úton.
|
+ - | Re: Gyujtotrafok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Triznyak irta:
: > Felmegoldas: 2 gyujtasvezerlo + 2 trafo + 4 gyujtaskabel. Hogy ebben
: > muszakilag mi a plane, azt nem igazan ertem, a mechanikat mar az
: > elektronikus eloszto is megszuntette.....
: Nem ez volt elobb, es kesobb a gyertyankent trafos?
Igen, ez volt elobb, de ettol en ezt meg felmegoldasnak tartom, ezert
irtam utoljara.
: > .....Raadasul csak 4 vagy ennek egesz szamu tobbszorose darab
: > hengernel lehet ilyet csinalni
: Pedig pl. a VW VR6-os (6 hengeres) motorjan ilyen van, es mukodik vele.
Mindig tanul valamit az ember, koszonom. A "haszontalan" szikra ilyenkor a
kipufogoutemben kezdodik es a szivoutemben fejezodik be (soros 6 hengernel
120 fok van 2 henger kozott, nem pedig 180 fok)? Vagy olyan rovid a
szikra, hogy meg befejezi a kipufogoutemben?
###
Kormos Imre irta:
: Ez nem biztos. Ha egyszerre 2 _parhuzamosan_ kotott gyertyat probalsz
: szikraztattni, ott indul meg a szikrakepzodes, ahol kisebb az ellenallas
: a szikrakozben. Marpedig az a forro, benzines, nagynyomasu kozegben
[nyissz]
: mintha ott sem lenne, a leesett gyujtofeszultseg miatt nem fog
: szikrazni->nem fogyaszt->nem kell nagyobb teljesitmeny.
: (Ezt egyebkent nem tudom, csak igy gondolom...)
Egeszen addig, amig at nem u:t a feszultseg, 2 gyertyakabel es 2 gyertya
log a vegfoktranzisztoron (dupla RC-terheles), amit azonos ido alatt kell
"foltolteni".
Udv,
marky
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #2270 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> hengerparban gyujt, minden masodik utemben. Ugyanez van a Ford
> Mondeoknal, Az Alfa TS gyujtasanal, az Astraknal. Mind parban gyujtanak.
> Pedig valahogy kepesek megkulonboztetni, hogy melyik henger milyen
> utemben van, mert a befecskendezest hengerenkent vezerli mindegyik.
Nem feltetlenul! Van olyan megoldas (hasonlo megfontolasbol, mint a
gyujtotrafonal, hogy ugyan hengerenkent van befecskendezo szelep, de
vezerlest hengerparonkent kap. Most hirtelen az Opel C14SE motornak van itt
elottem a rajza, azon tisztan latszik, hogy a negy befecskendezo ket droton
kap vezerlest, es parosaval vannak kotve. De mashol is van ilyen.
Persze a legmodernebb az, amikor hengerenkent kulon kap vezerlest is, hiszen
igy hengrenkent lehet a parametereket allitgatni.
Szabolcs
|
+ - | octavia 4x4, kukasmelleny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Visszakerdezek: melyik masik cegtol kapsz ekkora 4x4-es turbodizelt
> 5 millioert?
Mar megbocsass, de ennek mi koze hozza? Az el. ablakemelorol volt
szo, az, hogy 4x4 meg TDI semmit se valtoztat azon, hogy kurblis az
ablak. A kerdesedre meg a valasz: pl. a Leon, igaz az is VW.
> Egyebkent ez valami csodabogar lehet, mert Octavianal
> ma hivatalosan a harom felszereltsegi kategoria kozul egyedul a
> legalsoban es csak hatul talalsz kurblit, minden mas ablak villany.
Latod...
> autopalyan minden autosnak rendelkeznie kell
> egy "kukasmellennyel". Ez igaz, a kulfoldiekre
ez a rendkivul hasznos szabaly kulfoldiekre nem vonatkozik, mas
kerdes, hogy ejjeli kerekcserenel elkapnak nelkule, akkor ugyanugy
tejelsz, mintha olasz lennel. Egyebkent 4-16 EUR az ara attol fuggoen,
hol nezed, nem csap foldhoz...
> A magam reszerol nem zavar, ha ekkora tavnal 1-2oraval kesobb
> erek oda, _csak odaerjek_.
alapban igy igaz, ha viszont kezedben a jegy a korzikai kompra, ami
6.00-kor indul, vagyis jo lenne 5 korul odaerni, akkor nem jo 1-2 orat
kesni. De nem jo 3-4 oraval hamarabb se odaerni, mert mit csinalsz egy
ures kikotoben hajnalban? Ezert ezt ugy oldottam meg, hogy 2 nappal
hamarabb odamentem es a szabad ket nap alatt a kornyeken
kirandulgattam: MOnte Carlo, Eze, San Remo, Nizza meg ilyesmi :)))
Tudod, a lenyeg, hogy ne legyen stressz :)
Cs.
|
+ - | Svajc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeptember 4-5 -en Payerneben lesz az utobbi 5 ev 2. legjobb repulonapja.
A legjobb tavaly volt, a Patrouille de France 50. szuletesnapjan. Merre
erdemes
tankolni? Ausztria, Nemetorszag, vagy Svajc? Esetleg nem e volna valakinek
svajci matricaja? Payerne Bern, Lasenne kozott van. Valami olcso szallas
sem artana, ha tudna valaki. En 3 youth hotelt talatam, de 30 ChF korul
vannak. Ennel letezik olcsobb? Meg ha volna valakinek kolcson Budapesten
egy Svajc terkepje.
Elore is koszi.
|
+ - | re: Re: HIX repulo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Ha jol tudom az oroszok is csinaltak ilyet Jak-37 neven. Az nem lett
> vegul rend szerbe allitva?
Jak-38 lehetett az inkabb. Ezt valoban hadrendbe allitottak, de inkabb
csak technologiai valasz volt a Harrierre. Nagyon bonyolult, es
korulmenyes volt a kezelese, mivel egy tolo, es ketto emelo hajtomuve
volt. A harmat egyszerre mukodtetve tudott helybol fel es leszallni. Mar
ha sikerult. Talan 100db sem keszult belole, ebbol kozel 40db lezuhant,
fuggoleges le, vagy felszallas kozben. VTOL uzemben a hatotavolsaga
mindossze 500km, ez nagyon korlatozta a hasznalhatosagat.
Udv, Triznyak
|
|