Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2271
Copyright (C) HIX
2004-08-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Gyujto trafok (mind)  30 sor     (cikkei)
3 re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind)  70 sor     (cikkei)
4 Re: Gyujtotrafok (mind)  38 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #2270 (mind)  17 sor     (cikkei)
6 octavia 4x4, kukasmelleny (mind)  35 sor     (cikkei)
7 Svajc (mind)  10 sor     (cikkei)
8 re: Re: HIX repulo (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Junius 28. es julius 5. kozott voltam Olaszorszagban Jesolo kornyeken. Nem
kert
 senki kukas mellenyt ( Volt nalam, itthon is kaphato pl. a budakalaszi
Coraban
 ) nem is lattam olasz rendort, csak a strandon, ahol az illegalis
torolkozoaru
sokat hajkurasztak. Tudomasom szerint csak akkor kotelezo, ha sotetben
szallsz
ki a kocsibol az uton.

Udvozlettel: Tom

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.26.196)
+ - Gyujto trafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Viszont ujdonsag volt (nekem), hogy a gyertya kipufogo utemben is ad
> szikrat, hogy az esetlegesen nem elegett cucc teljesen
> megsemmisuljon. Ez valami kornyezetvedelmi eloiras, mar csak igy
> lehet gyartani.

Jaj, konyorgom, mar vagy harmadszor olvasom itt ezt a marhasagot.
Gondolkodjatok kicsit, a kipufogoutem vegere az egestermek 99,9 szazaleka
mar reg alhagyta a hengert, es valahol a kipufogocsuben szankazik a
kulvilag fele. Ha ilyenkor eldurran egy szikra a hengerben az semmit
nem fog elegetni.
Egyszeruen arrol van szo hogy olcsobb ket hengerhez egy gyujtotrafot
hasznalni. Az ilyen tipusu trafok abban kulonboznek a szokasos
gyujto trafoktol hogy a szekunder tekercs foldfuggetlen, es a tekercs
mindket vegere van egy-egy gyertya kotve. Ezaltal a ket gyertya
gyakorlatilag sorba kapcsolodik es egyszerre szikrazik.

> Felmegoldas: 2 gyujtasvezerlo + 2 trafo + 4 gyujtaskabel. Hogy ebben
> muszakilag mi a plane, azt nem igazan ertem, a mechanikat mar az
> elektronikus eloszto is megszuntette.....

Olcsobb, mint a 4 trafos megoldas.

> .....Raadasul csak 4 vagy ennek egesz szamu tobbszorose darab
> hengernel lehet ilyet csinalni

Mivel a 6 hengeres motoroknal is minden dugattyunak megvan a vele
pont egyutt jaro parja, igy ott is mukodik a dolog. Lasd pl.
Audi 100 vagy A6.
Udv,
G.
+ - re: Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

valasz Almos levelere.
Bocs az ekezetert, masoltam a http://www.nol.hu/cikk/327196/ -rol.

Megjegyzesem: szerintem hasznos a dolog, igy a kocsimba is tettem
egyet. 2500-3000 Ft-ba kerul nalunk.


E 111, foszforeszkáló mellény

Népszabadság • Zalán Eszter • 2004. július 28.

EU-tagokként ugyan minket, magyarokat is gyorsabban "átlegyintenek" a
határon,
de az utazás feltételei jelentősen nem változtak. Elegendő pénz, jó
állapotban
lévő autó, zöldkártya és úti okmányok még mindig kellenek. Új elem az E
111-es
nyomtatvány és az úgynevezett láthatósági mellény.



A hosszabb ideig külföldön tartózkodóknak ajánlott az E 111-es nyomtatvány
kivá
ltása, ám a turistáskodóknak hasznosabb az egyszerű utasbiztosítás - az E
111-e
s nyomtatvánnyal csak a sürgősségi ellátás ingyenes. Bizonyos kezelésekért
az a
dott tagállam biztosítottjai önrészt kötelesek fizetni, ez az

E 111-essel rendelkező magyar állampolgárokra ugyanúgy vonatkozik.

Az E 111 nyomtatvánnyal az unió országaiban csak a kinti
társadalombiztosítóval
 szerződött kórház vagy rendelő kereshető fel, akár súlyos balesetnél is.
Utasb
iztosítási szerződés keretében viszont a beavatkozások a legközelebbi
kórházban
 (vagy akár magánorvosnál) is ingyen igénybe vehetők. Az utasbiztosítás
szélese
bb szolgáltatást ad: tartalmazza a poggyászbiztosítást és - tragédia
esetén - a
 halottszállítás költségeit is.

Az E 111 számú formanyomtatványt a lakóhely szerint illetékes megyei
egészségbi
ztosítási pénztárban lehet kiváltani. A részletekről az Országos
Egészségbiztos
ítási Pénztár információs telefonszámán érdemes érdeklődni: 06-40-200-347.

Görögországban a Magyarországon bejegyzett autóhoz elég a magyar jogosítvány
(r
ózsaszín), de a helyben bérelt járműhöz már nemzetközi jogosítványt kell
kivált
anunk. A görög autókölcsönzőkben - a Külügyminisztérium információi
szerint - e
zt gyakran elfelejtik közölni. Vigyázat, a nemzetközi biztosítás
(zöldkártya) m
indenhol kötelező.

Olaszországban és Spanyolországban kötelező a láthatósági mellény is. Az
elakad
ásjelző háromszöghöz hasonlóan, a sárga, foszforeszkáló öltözetet magunkkal
kel
l vinnünk, sőt fel is kell ölteni, ha az autó felmondja a szolgálatot, és az
út
 szélén rostokolunk. A fura viselet életet is menthet, ha például valaki
éjszak
a kényszerül kereket cserélni egy forgalmas úton.
+ - Re: Gyujtotrafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Triznyak irta:
: >  Felmegoldas: 2 gyujtasvezerlo + 2 trafo + 4 gyujtaskabel. Hogy ebben
: >  muszakilag mi a plane, azt nem igazan ertem, a mechanikat mar az
: >  elektronikus eloszto is megszuntette.....
: Nem ez volt elobb, es kesobb a gyertyankent trafos?

Igen, ez volt elobb, de ettol en ezt meg felmegoldasnak tartom, ezert
irtam utoljara.

: >  .....Raadasul csak 4 vagy ennek egesz szamu tobbszorose darab
: >  hengernel lehet ilyet csinalni
: Pedig pl. a VW VR6-os (6 hengeres) motorjan ilyen van, es mukodik vele.

Mindig tanul valamit az ember, koszonom. A "haszontalan" szikra ilyenkor a
kipufogoutemben kezdodik es a szivoutemben fejezodik be (soros 6 hengernel
120 fok van 2 henger kozott, nem pedig 180 fok)? Vagy olyan rovid a
szikra, hogy meg befejezi a kipufogoutemben?

###

Kormos Imre irta:
: Ez nem biztos. Ha egyszerre 2 _parhuzamosan_ kotott gyertyat probalsz
: szikraztattni, ott indul meg a szikrakepzodes, ahol kisebb az ellenallas
: a szikrakozben. Marpedig az a forro, benzines, nagynyomasu kozegben
[nyissz]
: mintha ott sem lenne, a leesett gyujtofeszultseg miatt nem fog
: szikrazni->nem fogyaszt->nem kell nagyobb teljesitmeny.
: (Ezt egyebkent nem tudom, csak igy gondolom...)

Egeszen addig, amig at nem u:t a feszultseg, 2 gyertyakabel es 2 gyertya
log a vegfoktranzisztoron (dupla RC-terheles), amit azonos ido alatt kell
"foltolteni".


Udv,
marky
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2270 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> hengerparban gyujt, minden masodik utemben. Ugyanez van a Ford
> Mondeoknal, Az Alfa TS gyujtasanal, az Astraknal. Mind parban gyujtanak.
> Pedig valahogy kepesek megkulonboztetni, hogy melyik henger milyen
> utemben van, mert a befecskendezest hengerenkent vezerli mindegyik.

Nem feltetlenul! Van olyan megoldas (hasonlo megfontolasbol, mint a
gyujtotrafonal, hogy ugyan hengerenkent van befecskendezo szelep, de
vezerlest hengerparonkent kap. Most hirtelen az Opel C14SE motornak van itt
elottem a rajza, azon tisztan latszik, hogy a negy befecskendezo ket droton
kap vezerlest, es parosaval vannak kotve. De mashol is van ilyen.

Persze a legmodernebb az, amikor hengerenkent kulon kap vezerlest is, hiszen
igy hengrenkent lehet a parametereket allitgatni.

Szabolcs
+ - octavia 4x4, kukasmelleny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Visszakerdezek: melyik masik cegtol kapsz ekkora 4x4-es turbodizelt
> 5 millioert?

Mar megbocsass, de ennek mi koze hozza? Az el. ablakemelorol volt
szo, az, hogy 4x4 meg TDI semmit se valtoztat azon, hogy kurblis az
ablak. A kerdesedre meg a valasz: pl. a Leon, igaz az is VW.

> Egyebkent ez valami csodabogar lehet, mert Octavianal
> ma hivatalosan a harom felszereltsegi kategoria kozul egyedul a
> legalsoban es csak hatul talalsz kurblit, minden mas ablak villany.

Latod...

> autopalyan minden autosnak rendelkeznie kell
> egy "kukasmellennyel". Ez igaz, a kulfoldiekre

ez a rendkivul hasznos szabaly kulfoldiekre nem vonatkozik, mas
kerdes, hogy ejjeli kerekcserenel elkapnak nelkule, akkor ugyanugy
tejelsz, mintha olasz lennel. Egyebkent 4-16 EUR az ara attol fuggoen,
hol nezed, nem csap foldhoz...

> A magam reszerol nem zavar, ha ekkora tavnal 1-2oraval kesobb
> erek oda, _csak odaerjek_.

alapban igy igaz, ha viszont kezedben a jegy a korzikai kompra, ami
6.00-kor indul, vagyis jo lenne 5 korul odaerni, akkor nem jo 1-2 orat
kesni. De nem jo 3-4 oraval hamarabb se odaerni, mert mit csinalsz egy
ures kikotoben hajnalban? Ezert ezt ugy oldottam meg, hogy 2 nappal
hamarabb odamentem es a szabad ket nap alatt a kornyeken
kirandulgattam: MOnte Carlo, Eze, San Remo, Nizza meg ilyesmi :)))
Tudod, a lenyeg, hogy ne legyen stressz :)

Cs.
+ - Svajc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeptember 4-5 -en Payerneben lesz az utobbi 5 ev 2. legjobb repulonapja.
A legjobb tavaly volt, a Patrouille de France 50. szuletesnapjan. Merre
erdemes
tankolni? Ausztria, Nemetorszag, vagy Svajc? Esetleg nem e volna valakinek
svajci matricaja? Payerne Bern, Lasenne  kozott van. Valami olcso szallas
sem artana, ha tudna valaki. En 3 youth hotelt talatam, de 30 ChF korul
vannak. Ennel letezik olcsobb? Meg ha volna valakinek kolcson Budapesten
egy Svajc terkepje.

Elore is koszi.
+ - re: Re: HIX repulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ha jol tudom az oroszok is csinaltak ilyet Jak-37 neven. Az nem lett
>  vegul rend szerbe allitva?
Jak-38 lehetett az  inkabb. Ezt valoban hadrendbe allitottak, de inkabb
csak technologiai valasz volt a Harrierre. Nagyon bonyolult, es
korulmenyes volt a kezelese, mivel egy tolo, es ketto emelo hajtomuve
volt. A harmat egyszerre mukodtetve tudott helybol fel es leszallni. Mar
ha sikerult. Talan 100db sem keszult belole, ebbol kozel 40db lezuhant,
fuggoleges le, vagy felszallas kozben. VTOL uzemben a hatotavolsaga
mindossze 500km, ez nagyon korlatozta a hasznalhatosagat.

Udv,  Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS