Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2115
Copyright (C) HIX
2004-03-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 benzin birtoklasa (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: tempomat/vizen siklas (mind)  14 sor     (cikkei)
3 re: Peugeot Husky (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: ukran benzin (mind)  14 sor     (cikkei)
5 re: Re: Re:benzin birtoklasa (mind)  18 sor     (cikkei)
6 radio, konyv, riaszto (mind)  10 sor     (cikkei)
7 meg mindig nyomatek (mind)  77 sor     (cikkei)

+ - benzin birtoklasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pl. az is szabalysertesi eljaras alapja lehet, ha _bontatlan_ 
>csomagolasu _zarjegy nelkuli_ alkohol van a tulajdonodban.
Na ez az ami tuti nem igaz. Es ezt probaltam a  benzinnel is kihozni,
amit nem szeretnel megerteni. En 20 evvel ezelott voltam Ukrajnaban,
stb ... , most nem folytatnam. Bizonyitsak be. Pont a kereskesdelmi
mennyiseg a lenyeg. Ott fordul meg a bizonyitasi kenyszer. Addig
tehetnek egy szivesseget. Ha nem kereskedelmi mennyiseg, de uzletelek
vele, akkor is nekem kell(ene) bizonyitani, bar akkor mar bejatszhat
akar orgazdasag is. Ezert irtam ajandekozast, meg csupa ilyen ingyenes
jellegu dolgot. Amig ennek ellentmondo jogszabalyt nem
tudsz mutatni, addig en ehhez tartom magam. Es itt jon megint a
problemad: A fejedbe vettel valamit, es ha nincs 101% -os bizonyitek,
akkor nem vagy hajlando valtoztatni. Azt meg igen nehez produkalni,
bar a katalizatornal valakinek sikerult, es ekkor el is ismerted. Legalabb
ez lenne into jel a szamodra. Megint tobben mondunk ellent neked,
valamint logikailag sincs minden rendben az erveleseddel.
+ - Re: tempomat/vizen siklas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hoppa! Igy a reggeli kave kozben nem latom hogy ez miert okozna tobb gondot
> mint ha te nyomod a gazat. Sot, mivel a kerek aquaplanning eseten kiporog,
> a tempomat ezt eszreveszi (na, akkor egyaltalan eszreveszi?:) es
> visszaveszi a gazt. Tehat konkretan mi is a baj?

  Az, hogy igazabol le kene venni *teljesen* a gazt, amit a tempomat
nem fog megtenni. Azaz ki kell kapcsolni. Egy extra dolog amit egy
teljesen uj szituban meg kell tenni, panikban, stb. Nem a vilag vege,
de megis mindazonaltal...
  Rutinos vezeto meg ugyis tudja mit kell tenni, ez a tanacs nem
nekik szol, hanem az atlag vezetoknek: ha all aviz az uton, ne hasznalj
tempomatot.

Gyula
+ - re: Peugeot Husky (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista, Feri!


>Szeretnek hozzajutni a Peugeot Husky tesztjehez.

Husky felszereltsege van a 206-os, 307-es, és Partner-nek ... vajon melyik
erdekel ?

Menj fel a www.fredibeni-peugeot.hu lapra, nezelodj, es erdeklődj e-mail-ba
.......
Valaszolnak! :))

Udv :
BuszosJani
18-fos kisbusz berles, soforrel
Kulfold-Belfod
Tel/Fax:06-29-410-263
Mob:06-309-775-609
+ - Re: ukran benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Hogyan jutottal hozza?
> 1, Kint voltal, tele tankoltal. Ilyenkor van pecset az utlevelben.
> 2, Benzinneppertol vetted,- feljelentes.

Pontosan ez az, amin felhaborodtam. Ez a hatarorokre nezve szegenysegi
bizonyitvany. Ha a tankon kivul lehet valakinel 20 liter vagy mennyi
(nem foglalkozom vele, mert bele nem tennem a kocsimba), akkor azt a
20 litert kannaban behozhatta nekem egy haver is. Vagy akar leszivtunk
a tankjabol, ahogy valaki irta... ehhh! Fogjak meg a neppert, b....ak
meg, ne a kisembert.

Tibor
+ - re: Re: Re:benzin birtoklasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pusztan kivancsisagbol: hogy allapitjak meg egy kozuti ellenorzesnel, hogy
volt
>al-e egy honapon belul stb. Mert ha ket-harom hete voltal, akkor nincs
nalad az
> utleveled, tehat a bevallasodra kell tamaszkodniuk.

Hi,
A tapogatózás jó irányba halad, tehát a részletek:
1. Korábban is "csak" a haszongépjárművek voltak kieemelve a forgalomból.
2. Megszüntették úgy kb. 1 éve az ellenőrzéseket.
3. Az egész benzin-birtoklási ügy a benzin kéntartalmából indult:
nagyságrendileg nagyobb(nak kell lenni) az ukrán/orosz - ca. 95 HUF/L! -
kéntartalmának, ha helyszíni ellenőrzés és mérés alapján a "közeg"
biztonsággal megállapíthatja az eredetét.
4. Nem kellett azonnal prezentálni az útlevelet, azonban addíg
lefoglalták/lefoglalhatták a járművet.
Üdv.:
matchbox
+ - radio, konyv, riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

haliho!

kerdesem lenne hogy tudtok e rola hogy a opelba epitett blaupunk car 300-as rad
io valamilyen modon tud cd-t vezerelni?
sajnos a corsamhoz nem kaptam kezikonyvet, hogyan tudok hozzajutni?
opelekbe gyarilag milyen tipusu riasztot szerelnek?

cilapower

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dial062077218129.vnet.hu)
+ - meg mindig nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az autoban szukseg van a teljesitmeny szabalyozasara is! ezt pedig 
>a fordulatszam szabalyozasaval lehet elerni.
Ezzel nem tudok egyet erteni. A teljesitmeny szabalyozasat benzinmotornal a hen
gerbe juttatott benzin-levego-keverek mennyisegevel szabalyozod, vagyis azzal, 
hogy mennyi gazt adsz. A dieselnel a beszivott levegohoz adott uzemanyag mennyi
segevel, vagyis a hengertoltet minosegenek valtoztatasaval. A nyomatek es telje
sitmeny gorbek azt abrazoljak, hogy vegig padlogazon (full nyitott fojtoszelepp
el, ill. teljes toltettel) milyen fordulaton mit TUD a motor. Nem te szabalyozo
d. Te csak jelzed szereny igenyed, aztan ha a motorban van eleg nyomatek, akkor
 felporog egy magasabb fordulatszamra, ahol a szamitott teljesitmeny magasabb. 
Resztterheles eseten latszolag a fordulatszamot szabalyzod, de pl. amint emelke
dore ersz es tartani akarod a sebesseged, allando motorfordulat mellett adsz eg
yre nagyobb gazt. Ha ez keves, visszakapcsolsz, vagyis valasztasz egy masik for
dulatszamot, de mivel az attetelt valtoztatod, ez nem a fordulatszam "szabalyoz
asa", hanem egy masik jelleggorbe (kereken merheto nyomatek a motorfordulatszam
 fuggvenyeben) kivalasztasa. 

>  az a motor ami nagyobb fordulaton jar rovidebb ido alatt kepes atallni 
>mas, nagyobb teljesitkmenyu uzemallapotba, mert ugyanazon ido alatt tobb 
>utem van. 
Szerintem nem. Az utemek szama teljesen erdektelen. Teljes terhelesen az a moto
r tud hamarabb fordulatszamot emelni, amelyiknek nagyobb a kiindulo fordulatsza
mhoz tartozo nyomateka. Ha a dizelmotorod 2000 fordulaton 385Nm, akkor (ugyanol
yan valtoval) hamarabb porog fel 4000-re, mint a benzines (akinek a nyomatekcsu
csa mondjuk )  4000-rol 6000-re. A valto atteteleit ne felejtsd ki
! 
A sportmotorok a 12000 fordulataikkal mas fokozatkioszatst hasznalnak, mint pl.
 a dizel szemelyautok. Teljesen kiporgetve a fokozatokat, egy ilyen sportmotor 
ejt mondjuk 2000et egy felkapcsolasnal. Ha ezzel a motorral mar 3000-nel felval
tasz (orulsz, ha egyaltalan elbirja), a fordulatszam 500at esik. Mert minden fo
kozat ugy van osszelove, hogy a felkapcsolasi fordulatszam nyomatekgorbe csucsa
 felett, a felvaltas utan elert fordulatszam pedig alatta legyen. Igy a 10-12.0
00 rpm tartomanyabn autozva mindig maximalis reakciot kapsz, de nem azert, mert
 sok munkautem van, hanem mert a max. nyomatek tartomanyaban van. Ha a dizelmot
orodnal ez 2000-4000 rpm koze esik, ugyanolyan jol reagal. Miert?
Azert, mert a motor munkautemeinek energiaja nem kumulalhato. Egy padlogazas mu
nkautem ugyanazt a nyomatekot termeli meg 2000 es 12000 fordulaton is. (eltekin
tve a toltescsere vesztesegektol). Van egy hengernyi benzin-levego kevereked. E
z mindig 14:1 tm% kell, hogy legyen, kulonben nem gyullad meg a szikratol. A sz
ikra gyujt, az eges bekovetkezik, a toltet tulnyomas ala kerul. Ez az egesi csu
csnyomas nyomja a dugattyu feluletet. A nyomast dugattyu feluletevel megszorozv
a megkapod az erot, ami a dugot lefele nyomja. Ennek hajtokar iranyu vetulete l
esz az az ero, ami a hajtokart tolja. A hajtokaron levo ero vetulete eri a fote
ngely hajtokar-csapjat. A hajtokarcsap-sugar (lokethossz/2) az a kar amin az er
o nyomatekot fog kifejteni. Ez a nyomatek meg a motor nyomateka. Idealis motorn
al (mindig 100% toltescsere) EZERT fuggetlen a nyomatek a fordulatszamtol. Valo
di motornal meg azert nem, mert a henger nem mindig kap tokeletes toltetet, igy
 kulonbozo fordulatszamokon az egesi csucsnyomas kulonbozo. 

> ezert is reagal jobban ketutemu motor mit a negy utemu tobbek 
>kozott. 
Nem. A ketutemu ELVILEG azert reagal jobban, mert (egyhengeres motor eseten) a 
dugattyu minden lefele mozgasa munkautem, mig 4utemuben csak minden masodik. Va
gyis a 4 lokethossznyi utbol 2T eseten 2 termelo es 2 energiat igenylo van, 4T 
eseten meg 1 termelo es igenylo van. Tobbhengeres motoroknal a kulonbseg csokke
n (mindig van termelo, nem csak a lendtomeg szamit). Mivel azonban nincs olyan 
motorpar, ahol csak a 2-4T lenne kulobozo, nem lehet kijelenteni, hogy a ketute
mu csak ezert vagy azert reagal jobban. De egyertelmuen NEM a tobb munkautem mi
att. 

>ugyanakkor a nyomatek az urtatalom fuggvenye, 
Reszben. Minel nagyobb a dugattyu felulete, ugyanakkora egesi csucsnyomas annal
 nagyobb nyomoerot ad a hajtokarra, vagyis annal nagyobb a nyomatek HA MINDEN M
AS VALTOZATLAN. 

>igy kisebb 
>nyomatek kisebb urtartalom, konyebb motor. vagyis nagyobb gyorsulas.
Ezzel komolyan azt akarod mondani, hogy minel kisebb a motorod, annal jobban gy
orsul az autod?! Az, hogy a kisebb urtartalommal sporolsz 30 kilot a motor tome
gen, de kozben elvesztesz 200Nm nyomatekot szerintem egyaltalan nem ad nagyobb 
gyorsulast. Remek pelda, hogy az Alfa 156-1.6TS nem tudja legyorsulni az ugyana
nnak a motornak a 2.0 valtozataval szerelt rokonat. Pedig kisebb urtartalom, ko
nnyebb motor... Sot, ha a 2.5-V6-ot is hozzanezem, az megnehezebb motor, megis 
csak pislog utana meg a ketliteres is. (fajdalom, hogy a nyomatek-adataikat nem
 tudom fejbol)

Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS