Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2289
Copyright (C) HIX
2004-08-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: en, meg a Ford (mind)  8 sor     (cikkei)
2 re:+helyreigazitas (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: Re: szij, lanc (mind)  15 sor     (cikkei)
4 re: re: re: en, meg az Alfa (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Nem markafuggo elektronika (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Del-Franciaorszag (mind)  94 sor     (cikkei)

+ - re: Re: en, meg a Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  anelkul hogy a szerelot vedeni akarnam: ebbol eleg sok koltseget kell
>  fizessen: biztositasok, helyberlet, adok, tbjarulek, miegymas...
Sajnos a "miegymas" ami sokat visz el. ( mar ha hivatolosan mukodik a 
"bolt")

Udv,  Triznyak
+ - re:+helyreigazitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  ........Szerintem a gyari allapotot nem lehet reprodukalni. Legalabbis 
az en
>  koreimben meg senkinek se sikerult.

Ebben viszont van igazsag. (azert az Ecotec motorok esteben nem nehez a 
gyarinal _jobbat_  produkalni :-P      v. :-( )

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: szij, lanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> > Egyebkent miert a szijas megoldast valasztjak a lanc helyett?

>  Talan mert csendesebb...
Ha nem a Ladat vesszuk etalonnak, meg csak ez sem biztos.

>  Esetleg: a szij eloallitasa olcsobb...
A szij onmagaban valoban olcsobb, de az egesz kialakitasa,(mindent a 
blokkon kivulre kell kihozni, tomitesek kellenek, burkolatok) a vezeto 
es feszitogorgok, esetleg hokompenzatorok egyutt mar nem biztos, hogy 
olcsobbak a lancnal, amit manapsag a motor varhato elettartama alatt nem 
kell cserelni. ( modjuk a Mercedes ezt mar 30eve is tudta)

Udv,  Triznyak
+ - re: re: re: en, meg az Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok, Szia Triznyak!

>Ja, az alapjarat az EGR szelepbe szorult kosz miatt ment el. (
>valoszinuleg azt is en csempesztem bele)

Ha mar szoba kerult az EGR szelep, volna par kerdesem rola: a ceges automban
is van( Ford Transit), de nem vagyok benne biztos, hogy ezt emlegetik-e
"ege'r szelepnek"..Az alapjaratnal csinal valamit, mert allitolag rossz, es
neha nagyon alacsony, es egyenletlen az alapjarat..Bar szerintem nem lehet
rossz, mert neha meg teljesen jo az alapjarat...Ha ezt a szelepet kikotjuk,
akkor az mennyiben befolyasolja az alapjaratot?

Ha mar a Fordnal tartok: nem tudsz ajanlani valakit, aki ert a
szervoszivattyukhoz?

Elore is koszi:

Lutyo
+ - Nem markafuggo elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ha olyan statisztikat latsz, hogy a ferfiak 10%-a infarktusban
>> hal meg, abbol mire kovetkeztetsz?
>
> Ha igy nezed, igaz van. Az ADAC viszont nem arrol szol, hogy
> doglott elektronika miatt ut szelen allo olasz autok sorakoznak.
> Mert a Te ertelmezesedben arrol szol, inkabb no szeretnel lenni.

Az en ertelmezesemben sem arrol szol, csak azert irtam peldanak, 
mert talan jobban hiheto, hiszen az elektronikat nem szokas 
karbantartani. De bekrepalhatnak a mechanikus alkatreszek is, 
hiaba cserelgeted oket eloirt idonkent. Beall egy csapagy valahol 
a vezermuszij korul, eldurran egy vizcso, eltorik valami a 
valtoban, es maris az ut szelen vagy. Ezek pedig nem minden 
tipusban egyforma aranyban fordulnak elo a tapasztalatok szerint. 
Persze en sem alapoznek erre autovasarlast, mert az 1%-nal eppen 
ugy lehet remelni, hogy nem en leszek az, mint a 2%-nal, azaz 
olyan borzaszto nagy jelentosege nincs. De ha egyszer ezt mutatja 
a statisztika, kar vitatkozni vele...

> Szerintem az elektronika bekrepalasa abszolut nem markafuggo,
> hanem egyenletesen oszlik el a markak kozott.

Dehogynem; eppen itt volt arrol szo, hogy valamelyik kocsiban a 
Hitachi akarmik rendre tonkrementek... Vannak jobban, es kevesbe
jobban sikerult darabok az elektronikaban is, eppen ugy, mint 
barmi masban.
+ - Del-Franciaorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Az elmult heten nyaralni voltunk, egy kis elmenybeszamolo kovetkezik.

Unokatestvereimmel kozosen mentunk 7-en, amihez egy 2001-es klimas
Fiat Ducato Panorama 2,8 jtd-t bereltunk, a berlesi dij 8 napra 112 e
Ft volt.
A kocsirol csak annyit, hogy annak ellenere, hogy viszonylag fiatal,
az oldalso ajto eleg nehezen zarodott, ez azt jelenti, hogy legalabb
2-3x kellett becsukni, mire sikerult ugy, hogy ne legyen res az
ajtonal... Emellett volt, hogy beszorult a zar, nem tudtuk kinyitni az
ajtot.. Az elso ajtoknal se volt tokeletes a zajszigeteles, menet
kozben az ajtot kicsit kifele meg lehetett nyomni, igy meg nagyobb
volt a menetszel. 120 kornyeken meg turheto volt a zenehallgatas,
140-150-nal mar problemasabb... Annak ellenere, hogy itthon is fiatunk
van (Brava), sajnos azt kell, hogy mondjam eleg trehanyul lett
osszerakva az a kocsi, de az is lehet, hogy ennyire leamortizaltak
csekely 3 ev alatt.
A klima nagyon jol jott, eleinte nem is gondoltuk, hogy ennyire fontos
lesz :) 
A motor egyebkent kifejezetten kellemes volt, bar en csak ejjel
vezettem, mikor a masik sofor aludt (na ez se egy tul jo mulatsag...)
Csak radios magno volt benne, pont ezert szereztunk egy cd-kazetta
adaptert, ami nagy szolgalatot tett, mert az egy het alatt mind az 50
cd-t legalabb ketszer vegighallgattuk :)

Odafele Ausztrian es Olaszorszagon keresztul csak atvagtattunk, Genova
elott egyszer ratevedtem egy olyan hegyi autopalyara, hogy ejjel,
mivel mas nem volt az uton, mind a ket savot + a leallosavot hasznalva
is csak max 60-80-al tudtam menni... Utana viszont mar voltak egyenes
autopalyak is :)
A program ugy nezett ki, hogy egy nap Marseille, utana Avignon, Nimes,
kovetkezo nap Cassis, La Ciotat. Itt nagyon gyonyoru hegyek, hegyi
utak voltak, aki teheti nezze meg, itt talalhato Europa legnagyobb
tengerparti sziklafala (tobb mint 500 meter magas), es gyonyoruek a
tengerparti sziklas oblok is. Utana folytattuk utunkat visszafele,
Saint-Tropez, Cannes, Nizza, Monte-Carlo, ahol olyan autokat lattunk,
hogy ihaj, meg csuhaj :) Egy v12-es merci mar csoronak szamitott :)
minden masodik sarkon maserati vagy ferrari allt, csak ugy kapkodtuk a
fejunket...
A vegen meg levezeteskent bekukkantottunk Velencebe is, nagyon
gyonyoru a varos, csak autoval nem lehet bemenni :)) Viszont azt
elfelejtettek kitablazni a nyomi olaszok, hogy nem lehet bemenni
kocsival, ezert le kell parkolni, es hogy hol vannak a parkolok. Nem
mi voltunk az egyetlenek, akik nem iagazan vagtak a temat, raadasul a
magasitott kocsival nem lehetett am akarhova beparkolni... A parkolasi
dijrol pedig nem is beszeljunk (22 €)

Franciaorszagban lattunk erdekes dolgokat is, elsosorban a rengeteg
korforgalom, utana a korforgalomban balrafele kozlekedok... Delen
tomenytelen mennyisegu motoros, robogos van, mennek esz nelkul, sokan
vannak akik szerintem meg 15 evesek sincsenek ...
A francia kozlekedesi kulturarol pedig csak annyit, hogy ep autot nem
nagyon lattunk, mindegyik meg volt huzva, lokharito berepedve, volt
olyan utca (talan Nimes-ben), hogy a parkolo autok kozul minden
masodiknal le volt torve a tukre... Feltunk is, hogy egyik ejjel
osszetorik, meghuzzak a berelt kocsit, de szerencsere nem tortent meg.
Erdekesseg meg, hogy az autosok mindig megadjak az elsobbseget a
gyalogosoknak, akik ossze-vissza atmaszkalnak az uttesten. Viszont
amikor egyik-masik autot akartuk elengedni, nagyon nem fogtak, hogy
mirol van szo, a villgtatast egyszeruen nem ertettek meg, ugy kellett
nekik kezzel-labbal hadonaszni, hogy ha mar lelassitottunk, hogy
be/atengedjuk, akkor mozdujon mar meg, es induljon el!
A tengerparton is viszonylag jol lehetett haladni, olyan balatonos
dugoba csak egyszer kerultunk, St-Tropez-nal, mivel nem korforgalom,
hanem lampa volt, igy az kilometereken keresztul megfogta a forgalmat.
Az 5000 km alatt a kocsiban egyszer kellett izzot cserelni,
elfogyasztottunk vagy 6-7 l ablakmosot, egyszer toltottunk bele egy
liter olajat, mert mar nagyon a min fele kacsintgatott, illetve
egyszer volt kerekcsere. Ez pedig hol es mikor mashol, mint
olaszorszagban ejjel 11-kor autopalyan... Meg indulas 
elott kerdeztem ezt a kukasmelleny-sztorit, hogy kell-e, nem kell-e,
es vegul nem vittunk, mert "en ilyenrol meg nem hallottam, ez
hulyeseg" mondta masok. Hat jo, ugy terveztuk, hogy olaszban nem
allunk meg ejjel az autopalyan :)
Aztan az egyik fizetokapu utan csak megalltunk, mert nagyon razott a
kormany, es leellenoriztuk a kerekeket. Hat a jobb hatso kereken egy
szep oklomnyi kidudorodas volt, ugyhogy azt le kellett cserelni,
persze kukasmelleny nem volt, de ott meg viszonylag ki volt vilagitva
a hely...
A gumi nokian volt, mar nem uj, de azert nem hinnem, hogy igy kellett
volna vegeznie. Meg szerencse, hogy nem durrant el, mert 140-es
sebessegnel, az bizony csunya lett volna... Kerekcsere utan viszont
mar nem volt tobb gond, egyben hazaertunk.
A fogyasztas 11 korul volt bar pontosan nem mertuk egyszer se,
altalaban 530-560 km-t mehettunk olyan 62-64 literrel, a klimat
sokszor hasznalva, autopalyan 130-150-el. A dizel ara eleg valtozo
volt, 0,88-1,01 € kozott igy azt is erdemes volt figyelni mikor hol
tankol az ember.

Osszessegeben nagyon jol ereztuk magunkat, a hely gyonyoru volt,
mindenkinek csak ajanlani tudom!

-Almos-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS