Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 1112
Copyright (C) HIX
2001-05-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 - (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: Jascha Heifetz (mind)  39 sor     (cikkei)
3 Hifi es zene. (mind)  125 sor     (cikkei)

+ - - (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary], HANG #1109
>Peter idezett meg egy maganlevelembol: "Amugy a fejemben 
mar egy arzenal
>van, amit elsuthetek a sorok kozott, rebuszokban." 
Elismerem, ezt en irtam.

> Felado :  [Hungary], HANG #1110
>Na ne szorakozzal! Hiszen Te irod!!!! [Azt hogy tele vagy 
sorok
>kozott elsutheto "rebuszokkal".]

> Felado :  [Hungary],HANG #1111
>Temakor: Beeeee! :-)) ( 28 sor )
>Maganban irtam anno, hogy a _fejem_ tele van. De ebbol nem 
kovetkezik, hogy
>irtam is ilyet. 

Marton, nagyon zavarosan ervelsz! Ez nem vicc! Miert 
ismerted el - az egesz mondatot - akkor a HANG #1109-ben?


Minden jot,
Novak Laszlo
+ - Re: Jascha Heifetz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jascha Heifetz: a mult szazad egyik legkiemelkedobb hegeduse. Litvaniaban
szuletett a szazad elejen, de elete legnagyobb reszet az Egyesult Allamokban
elte le. Makulatlan technikaja vegtelenul kifinomult hangzasgazdazdasaggal
parosult. A "heifetz-i hang" szinte vedjegyeve valt, rajta kivul talan csak
Fritz Kreisler az, akit a hangzasbol par utemnyi eloadas utan azonnal fel
lehet ismerni. 

Szeles repertoarja Bachtol a XX. sz-ig terjed. Az elsok kozt volt, aki
Bachot "modern" - nem romantikus - felfogasban tolmacsolta, tobbek kozt
lemezre jatszotta Bach osszes szolo hegedure irt szonatajat es partitajat
(me'g valamikor az otvenes evekben). Kamarazenei - tobbek kozt Arthur
Rubinsteinnal es Gregor Piatigorskyval keszult - es hegeduverseny -
Beethoven, Brahms, Csajkovszkij - felvetelei is szinte felulmulhatatlanok.
Egyaltalan, barmit talalsz tole, erdemes meghallgatni!

A BMG lemeztarsasag kiadasaban jelent meg osszes studiofelvetele 65 CD-n
"The Heifetz Collection" cimen. A teljes kollekcio, ugy tudom, mar nem
kaphato - de melyikunknek is lenne ra penze... -, az egyes CD-k viszont
megrendelhetok a legtobb hanglemezboltban.

Martha Argerich:

>Mennyire nagy nev
Nagyon. Az egyik legnagyobb ma e'lo" aktiv zongorista. Akadalyokat nem
ismero technikai tudas, tuzes temperamentum jellemzik. Kulonosen jok Liszt
(h-moll szonata), Prokofjev es Rahmanyinov (3. zongoraverseny!!) felvetelei.
Tobb Chopin felvetel is letezik tole, melyeknek nagy reszeben nem tul
meggyozo (pl. a preludokben tul kapkodo, vibralo), viszont van egy
kegyetlenul jo 3. scherzoja is, aminel jobbat a mai napig senkitol nem
hallottam! Ha meg akarsz ismerkedni vele, kezdo CD-nek a DGG altal kiadott
"Martha Argerich - The Debut Recital" CD-t ajanlom. Ezen Chopin 3.
scherzojat es Barcarollejat, Liszt h-moll szonatajat es egy magyar
rapszodiajat, Prokofjev Toccatajat, Brahms ket rapszodiajat, valamint
Raveltol a Jeaux d'eau-t jatssza. Ha ez a CD tetszett, johet a Rahmanyinov
3. zongoraverseny (Philips kiadas) is!

Jo zenehallgatast!

Gyuri
+ - Hifi es zene. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php3?cikk=100000030387>;

"talan Wagnert is elfelejtettek volna, ha nem letezne egy eros
adminisztracio, 
amely teljes joggal fenntartja operainak letezeset."

Ez volt a legkisebb hulyeseg, amit Szorenyi mondott a cikkben.

> Felado : AntiSkating irta: 

>Bar vannak "hifistak" akik szamara az a kellemes 
>allapot, ha minden jelenseget a "sokdimenzios" titok fatyla borit, alola 
>pedig varazslokent, tetszoleges ertelmezeseket, sot neha nyuszikat is 
>elohuzhatnak a kalapbol. Engem azonban az "egydimenzios 
>parameterek" ertelmezese is nagy boldogsaggal toltene el, mert igy 
>peldaul biztonsaggal kivalaszthato lenne egy ilyen elit csapat is
 
Jaj, hat ilyen elit csapattal tele van a padlas. Szinte minden hifis
gyartonak megvannak a maga monomaniai. Mindenki megmagyarazza, hogy
az o es csak az o termekei miert jok. Es szinte mindegyiknek a
mumbo-jumboja kulonbozik a masoketol. Lasd a multkori szavaimat a
kabelekrol. Nekem eppen azok a gyartok szimpatikusak, akik sokevi
faragassal elkeszitenek egy valoban jo keszuleket, es nem akarnak
mindenaron lyukat dumalni a hasamba. Nekik nincs szukseguk ra, hogy
_szavakkal_, a fogyasztot becsapo "tudomanyos ervelessel" adjak el a
termekeiket. Az o termekeiket azok _hangja_ adja el. Senkinek nem
kellemes a tudatlansag. De fel kell ismerni, hogy azert nem tul sok
ember ismeri a "titkokat". Ok azok, akik igazan kituno hangu
keszulekeket gyartanak. Amelyeket hallgatva a zenevel kerulunk
szoros kapcsolatba, es elfelejtkezhetunk mindenfele keszulekrol es
hifis nyavalygasrol.

>Tehat, ne a "sokdimenzios" nemtudasra koncentraljunk, hanem ki-ki 
>arra, amit tudni vel. Példaul: Te hogyan definialnad az 
>ateresztokepesseg (szerinted) egyetlen dimenziojat es parameteret?
 
Ezt meghagyom azoknak, akik szerint ez a szinte egyetlen es legfobb
parameter!

>(A "van olyan lanc, amelyben priman muzsikal" nem ertekelheto valasz, 
>mert eppen ugy dicserheti a mas keszulekek ateresztokepessegevel 
>valo harmoniat,

Nem. Ha egy keszulek, kabel, alkatresz elvesz valamit a zenebol [nem
ereszti at], azt kesobb mar semmilyen masik elem nem potolhatja. En
nem is _akusztikai_, hanem _zenei_ ateresztokepessegrol szoktam
beszelni, de sokkal jobb meghatarozas a "finom zenei reszletek
atvitele".

>engem elsosorban az erdekel, hogy kit, mi es hogyan motival egy 
>bizonyos hangzas preferalasaban, kivalasztasaban, es az a hang 
>hogyan szol az o", de leginkabb: az en szobamban(:-))
 
"The first and most important priority being that the component must
be able to accurately reproduce low-level musical information. The
ultimate effect of this capability is that the component will sound
"natural", "musical", "complex", "expressive", "intelligible",
"unpredictable", "alive" and, most of all, "complete", in contrast
to sounding "mechanical", "simple", "dead" and "electronic". This is
the rarest and most elusive quality in the quest for accurate
musical reproduction. Most importantly, it allows and even compels
the listener to become involved with the music and forget about the
system. The second most important priority is immediacy: This is the
gut feeling and sense that there is something actually "present";
"There is a 'there' there." Whenever low-level information is
combined with immediacy, the overall effect will be a primal (and
sustaining) sense of "reality". This should be every audiophile's
ultimate goal. Why is "completeness" even more important than
"immediacy"? Ultimately, it is still more "involving", in the
long-term, to experience music that is complete, natural and with
"life", even when listening through a veil, rather than the
alternative of listening to something that is "right there", when
"what's there" is "dead" and "incomplete". What is the point of
that? Other audio parameters, such as "speed", "precision" and
"cleanness" are somewhat less important and also much easier to
attain. The reproduction of the frequency extremes, especially bass,
and the recreation of a "soundstage" are also less important to me
in reproducing music. My lowest priority is the ability of a system
to play "extremely loud", which I define as more than 105dB. Though
in the end; everything has importance." 

Reszlet Salvatore honlapjarol. Akar en is irhattam volna, azzal az
elteressel, hogy azert nekem nem art, ha a berendezes tud olyan
hangeron is szepen szolni, ami legalabb megkozeliti a koncerteken
hallhato hangerot.

>>hosszutavon talan faraszto az orokos ripacskodas (ezt a 
>>"nagypofaju"-ra ertem:-), nem felejtetted el mind a ketszer hozzatenni, 
>>hogy "De egyet lefogadok.Ti a nagypofajut tartanatok jobbnak",

Errol mar irtam reszletesebben egyik nemregi levelemben.
A zurichi hang ketsegkivul kivetelesen jo volt. Ketsegem sincs
azirant, hogy az sokkal elethubb, mint amit eddig barhol is
hallottam. Es mi mas lenne a hifi/highend merceje? Talan csak a tul
nagy ovatossagom mondatja velem a ketsegeimet. Mert nem toltottem
ott egy honapot. "Ti" velemenyem azert tartanatok egyertelmuen
jobbnak, mert imho nem hallgattok sok oran keresztul zenet. Abban
meg nem lehetek bizonyos, hogy mindennapos gyakorisaggal, napi tobb
oran at _nekem_ kellemes vele zenet hallgatnom. Valoszinuleg igen.
De a Zeneakademiara sem jarok minden nap. Bar ha a zeneszekre
gondolok, akkor ha onekik ez nem zavaro, nyilvan nekem sem lesz az.
De mas a professzio, es mas az elvezet. Majd meglatjuk remelem.

>A fenti szövegemre valo ramozdulasodbol nem derul ki, hogy a gurut, 
>a gyartot, vagy a sznobot tisztelhetem Benned? 

Azert eddigi jelentektelennek nehezen nevezheto hanglistas
tevekenysegem alapjan egyik-masik cimket mar eleg sokan ram
akasztottak.

>>>Es sajnos, mindezek ellenere, sohasem erik el a Newa zsebradio, 
>>>vagy Foldes Imre tragacs lemezjatszojanak szinvonalat. 
>>Miert? Ugyanazt a lemezt nem lehet meghallgatni egy highend 
>>lemezjatszon? Garantalom, hogy meg nagyobb elvezetet okozna, mint a 
>>tragacs. 
>teljesen felreertetted a #1109-ben irt hosszu szovegemet 

En ugy ertettem, hogy Neked is a _zene_ a fontosabb. Csak tolem
elteroen Teged nem zavar annyira a pocsek hangminoseg. Nota bene
bizonyos nem tul magas szint felett engem sem zavar nagyon
_ha_elvesz_valami_a_hangzasbol_. [Lasd a szerintem johangu tevem es
computerem hallgatasat.] De ha hozzatesznek valami mesterseges,
banto, erdes, kemeny, faraszto, torz dolgot, mint ahogyan a mai
hifikeszulekek tulnyomo tobbsege teszi, az nekem elviselhetetlen.
Udv, Peter.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS