Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1688
Copyright (C) HIX
2002-12-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: karesemeny, kifizetes (mind)  9 sor     (cikkei)
2 LED (mind)  30 sor     (cikkei)
3 va: Re: Re: gondozasmentes akksi (mind)  19 sor     (cikkei)
4 va: Affordable Web Promotion of (mind)  3 sor     (cikkei)
5 va:karesemeny, kifizetes (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Re:karesemeny, kifizetes (mind)  38 sor     (cikkei)
7 teli gumi (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Akku + horpadas (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: karesemeny, kifizetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 24 Dec 2002  wrote:

> Erdemes-e ezzel fogalkozni, juthatok-e valamire, vagy csak a
> kivancsisagom fog kielegulni?

Ha csinaltal rola fotot, akkor talan, amugy tokfolosleges. Rairjak a
lapra, h hatso ajto serult, csere. Igy jartal.

c
+ - LED (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azon tunodom honapok ota, miert nem gyartjak az uj autokat izzoszalas
> lampak helyett ledes lampatestekkel (index, helyzetjelzo, fek)??
Jo kerdes, talan koltsegesebb?

> Mas. Mit szolhat a KF, ha valakinek megfordulna a fejeben utolagos
> ledesites? Tudom, ehhez meg semmit, de ahhoz mit, ha meg is csinalja.
> Es nem kek ledekre gondoltam, hanem pirosra es sargara. Csinalt mar
> valaki ilyet?

Angol XM listan egyik joember ilyenre cserelte az oldalso helyzetjelzoket:
osszesen 24 darab feher fenyu ledet epitett be, vagyis egy hagyomanyos izzot
12 darab LED-del helyettesitett.
Felmeresek szerint a legaltalanosabb balesetek a hatulrol torteno
belemenesek, amelyek jo resze megelozheto lenne ha a hatso kocsi vezetojet
korabban ertesitene valami arrol, hogy meg kell allnia. A LED-ek ebben
segithetnek, mivel 200 milliszekundummal gyorsabban kezdenek vilagitani mint
egy normal izzolampa. Ez az egyotod masodperc kulonbseg jelentektelennek
tunhet, de kb. 100km/h eseten ez kb 6-7 metert jelent, ami ugye joval
hosszabb mint egy atlagos szemelyauto. A gyakorlatban vegzett kutatasok
bebizonyitottak, hogy a LED-es, magasan kozepre szerelt feklampak normal
korulmenyek kozott 170-200ms-mal leroviditettek a fekezes reakcio idejet,
mig rossz latasi viszonyok kozott ez akar 300ms is lehet. Ezen ertekeket a
LED-ek eros es gyorsan bekapcsolo tulajdonsaganak koszonhetjuk. Kulfoldon
egyebkent mar szerelnek olyan kozlekedesi lampakat, ahol LED-ek csoportja
helyettesiti a hagyomanyos izzokat.
Az mar egy mas kerdes, hogy mit szolnak itthon muszaki vizsgan az ilyen
atalakitashoz...

Udv joe
XM 2.TD
+ - va: Re: Re: gondozasmentes akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Laci irja...
> Talan  emlekeztek,  pont emiatt panaszkodtam par hete, vegul a
> Renault-nal  kotottem ki, mert ilyen aksit sehol sem talaltam.
> Ok mondtak,  hogy  csak a csere segit.
Ha beszart, akkor igen. De ha ugy ertettek, hogy nem lehet a
zseleset tolteni, csak cserelni, akkor lampavasra veluk.

> Persze biztosan lehetne speci toltovel tolteni de az uzlet az uzlet.
Egy  akksi  toltesenel  elsodleges szempont, hogy mekkora arammal
toltod.  A  masodik,  hogy  a  toltest korrekt ponton fejezze be,
illetve alljon at csepptoltesre.
A bubu toltok ezt nem tudjak. Neked kell vegetvetni a mulatsagnak
ugy,  hogy  folyamatosan  mered  az  akksi  feszultseget. Meg nem
mondom a zseles akksi maximalis cellafeszultseget, de nezz utana,
es azon a ponton vedd le a toltorol.
Javitson  ki  az  aki  jobban  ert  hozza  es ugy erzi hulyeseget
mondtam.
--
Meszaros Geza
+ - va: Affordable Web Promotion of (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>R0lGODlhrwB9AOZ/ACZ801FfbkmS2wBkyYyesM6tjKTI7QA0aABi
>xHOr4+LAnwtszlqc3prC6l1whIO
Elolvastam Hexadecimalis alakban is, ugy meg jobb.
+ - va:karesemeny, kifizetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

IVICZ Laszlo irja...
> biztositasom terhere kifizettek 163,000 Ft-ot
Ennyi az uj ajto.  :-)
> megprobalom elkerni a karfelveteli lap masolatat
Ha tudsz, akkor kukkancs bele a javitasi szamlaba is.
Az meg izgibb lehet.

>Azon tunodom honapok ota, miert nem gyartjak az uj autokat
>izzoszalas lampak helyett ledes lampatestekkel
Nagyon elore szaladsz. Adj meg 5-10 evet a dolognak.
> Mit szolhat a KF, ha
Lelonek a helyszinen.
Mar pusztan a kerdes felvetese miatt is.
Hogy kepzeled? Mi vagy Te, forradalmar ?
Egyel sok csokit es vilagits izzolampaval.
--
Meszaros Geza
+ - Re:karesemeny, kifizetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>biztosito elszamolasat: biztositasom terhere kifizettek 163,000 Ft-ot
>(Szazhatvanharom ezer). Megdobbenessel olvastam.
>
>Azt mar tobbe-kevesbe elhataroztam, hogy megprobalom elkerni a
>karfelveteli lap masolatat, mert cseppet soknak tunik nekem ez az
>osszeg.

Szia!

Nem ertem miert foglalkozol ezzel. A te szempontodbol teljesen
mindegy, hogy mennyit fizetett ki a biztosito. Okoztal egy darab
karesemenyt. A biztositasod rosszabb besorolasba ugrik,
fuggetlenul attol, hogy az okozott kar 50eFt vagy 2MFt.
Akkor meg nem mindegy mennyit fizetett ki a _biztosito_?
Lehet, hogy a mentoszolgalat valoban jol jart, mert 60eFt-bol
megjavitotta. Es akkor mi van?
Errol nekem a "...meg a szomszed tehene is"  hozzaallas jut
eszembe.

Masik dolog az, hogy nem mindegy a javitas modja sem. Van
aki elfogadja, hogy a biztosito azt mondja: kalapaljak ki a
horpadast (2ora) es fenyezzek le (3ora). Anyaggal egyutt
30eFt-ot kifizet.
Aztan amikor majd el akarod adni a 2-3 eves autodat, akkor
jon az okos vevo a festek retegvastagsag merojevel, odateszi
a hatso ajtodra es elszalad. Mert, hogy ez az auto biztos
totalkaros volt. Te hiaba magyarazod neki, hogy csak
beledcsusztak 7 km/h-val, O azt mondja, hogy ez az auto
serult es ezekkel neki bizony rossz tapasztalatai vannak.
De ha nem neki, akkor az ismeroseinek. Vagy azok baratainak.
Keres egy serulesmentest, te meg szazezrekkel az ara alatt
tudod majd eladni.

Akkor nem jogos a javitas helyett a csere?
Igy meg mar nagyjabol jo is a 163.000,- Ft.

Kellemes Unnepeket,
Istvan
+ - teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok:-))
okositsatok fel mar teli-gumi ugyben, legyszi ...
eddig ugyebar csak azzal propagaltak a teli gumikat, hogy jobb a
tapadasa, biztonsagosabb jeges uton, ilyesmi...
uj elemkent iden bedobtak a koztudatba, hogy +7 celsius alatt a
rendes, nem teli) gumik anyagukban megkemenyednek es ezaltal
csokken az elettartamuk
szoval, hogy van ez? amit veszek a gumisnal - hacsak nem
kimondottan hopihes teli gumi - az nem jo telen, mert eleve
olyanra gyartottak, hogy hidegben jobban menjen tonkre, vagy csak
altudomanyos fedoszoveggek osztokelik a jonepet egy + garnitura
gumi megvasarlasara...?
(amugy nincs gondom a dologgal, mert a gumi fogyoeszkoz, tehat
venni igy is, ugy is kell idonkent, csak szeretnem tudni,
mennyire etetnek...)
udvozlettel
kuttelke
+ - Akku + horpadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Nos, ha arra a gondozasmentes aksira gondolunk, amilyen pl. a
>  Scenic-ben van, ahol az aksi az elso utas ulese alatt van, akkor az
>  nem savas akkumulator, hanem zseles. Ezeket nem lehet a hagyomanyos
>  toltovel tolteni, hanem cserelni kell. Talan emlekeztek, pont emiatt
>  panaszkodtam par hete, vegul a Renault-nal kotottem ki, mert ilyen
>  aksit sehol sem talaltam. Ok mondtak, hogy csak a csere segit.
>  Persze biztosan lehetne speci toltovel tolteni de az uzlet az uzlet.

Minden akkut kell tolteni (azert akku), es persze idonkent
cserelni is, ha mar annyira elhasznalodott, teljesen fuggetlenul
attol, hogy zseles, gondozasmentes, kek, zold, vagy lila
pottyos...

> A kerdesem az, van-e valakinek tapasztalata, hogy esetleg megiscsak
> realis ez az osszeg?? Ismetlem, sem szerkezeti elem, se lampa, se
> uveg, semmi nem serult, csak kis horpadas lett az ajton.

Szuleim Opel Corsaja hasonlo eset utan szintem csak kicsit volt
horpadva, viszont a feneklemez szepen begyurodott. De ha csak a
hatso ajto (feltehetoen dupla lemezes) kerult mutetre, az is szep
szamlat adhat egy markaszervizben...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS