1. |
Nissan Skyline GT-R 32-33-34 (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
2. |
Re:allofutes (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Allofutes (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Re: nagypolszki (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Kezelesi konyvek (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Allofutes (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Nissan Skyline GT-R 32-33-34 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akit érdekel a Skyline, illetve érdekelne, az irjon bátran.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 37.3-182-adsl-pool.axelero.hu)
|
+ - | Re:allofutes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Hogy ez a folyadekot hogyan mozgatja nem tudom, de elkepzelhetonek
> tartom hirtelen a diffuziot is. Hiszen a meleg folyadeknak nagyobb a
> helyzti energiaja, a terfogata allando igy beindul a diffuzios
> kolcsonhatas, automatikusan osszekeveredik. Mar az is sokat szamit ha
> a hutofolyadek mondjuk egy egeszseges 30 fokos homersekletet eler.
> Teeby
--------
Ha diffuzio alatt a hideg es a meleg folyadek keveredeset erted, annak
van igazsag tartalma, de ez jelen esetben lenyegtelen, sot hatrany. A
folyadek terfogata akkor allando, ha a homerseklete is allando!! Itt
eppen az a lenyeg, hogy a folyadek homerseklete folyamatosan valtozik.
Melegszik, tehat a terfogata nol, a fajsulya pedig csokken. A kisebb
fajsulyu folyadek felemelkedik, helyere hidegebb aramlik, igy megfelelo
kialakitassal letre jon a gravitacios aramlas.( a felemelkedett melegviz
leadja hoenergiajanak egy reszet a hocsereloben, osszehuzodik, fajsulya
novekszik, lesullyed)
Ennek azonban kialakitasi kotottsegei vannak, ami korulmenyesse teszi az
alkalmazasat. ( ennek ellenere az en elomelegitom igy mukodik)
Masik lehetoseg a kenyszer keringetes. Egy szgk-ba szukseges keringeto
szivattyu
aramfelvetele 0,15-0,25Amper. Ezt egy 60Ah koruli akku eleg tetemes
ideig kepes mukodtetni ugy, hogy utana meg a motor (tobbszor) is
indithato legyen.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Allofutes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csao Mindenki,.. Teeby!
>inkabb a kamionfulkek, es a buszok utasterebe fujjak a meleget ...
>Ellenkeznem kell veled, szemelyautoba is gyartanak jocskan.
Hehe... en nem allitottam olyat, hogy szemely gk-ba nem, hanem azt irtam,
hogy -inkabb- a nagyobb jarmube-ba honos .....
>Mert a szerelok elmondasa alapjan van benne egy kis kalyha
ami a begyujtas idejeig hasznal elektromos aramot, majd pedig mint egy
konvektor adagolja az uzemanyagot es fut.
Es mitol fut? Vagy befujja a meleglevegot, vagy a hutorenszerbe van bekotve,
es a vizet melegiti ..... a befuvo ventillator nem orokmozgo kell neki a
delej (ez a szarazlevegos kalyha)
A vizes, az meg keringeto szivattyuval van kombizva ...ugyhogy az sem forog
magatol ... :)
Vitazni sem akarok efolott, csak tudnod kell mondjuk 1 kisbusz, ami azert
eleg nagy legterrel rendelkezik :), 1 kicsit maskent uzemel mint a
szemelyauto ...
Ha a csoport elmegy -20 fokban lotyogni, varost nezni /a sofor meg benn
kuksol a buszba, es futoget/, mit gondolsz idonkent miert jaratjuk a
buszmotort?
Nehogy az allofutes leszivja az aksit .....
Pedig a nagybuszokba 2X190Ah akku van elrejtve .. :))
Van mikor 5 orat is kell varni, es igen kihulne a nagy vas, ha nem futenenk
...
Boldog Karacsonyt ...
Udv:
BuszosJani
18-fos buszrendeles
kulfold-belfold
Tel/Fax: 06-29-410-263
Mob:06-309-775-609
|
+ - | Re: Re: nagypolszki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom, hogy bizalmat szavaztal. Jomagam csak arra celoztam, hogy erdekes mod
mostoha sorsa van ennek a tipusnak idehaza, minden szocialista joszagnak komol
y rajongotabora van, de ennek nem. Tul sok fennmaradt peldany sincs, pedig erde
kes kocsi, es eleg komoly technika van benne. (Jo, a fogyasztasa annyi, amennyi
, vegulis megiscsak egy 980 kilos vasalorol beszelunk, amit egy benzinvalsag el
otti fiat motor hajt. :-))
Sajnos ugy latom, ha az ulest meg is csinaltatom ugyanolyan fekete muborbol mit
a gyari, a sarhanyo nem lesz egyszeru eset. :-( Pedig nagyon szeretnem kicsere
lni, mert ez az egy elem nagyon csunya, a karosszeria tobbi resze viszont korah
oz kepest kituno, mivel az elozo tulaj 1975-ben leszintereztette az aljat es az
uregeit. (Meg lehet emelni a gyari emelesi pontnal, es az ajtok mint a vaj zar
odnak.)
ja, kepek, akit erdekel: www.aranykezu.hu/pics/polak1.JPG www.aranykezu.hu/pics
/polak2.JPG elerhetosegeim a folapon.
G.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 72.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
|
+ - | re: Kezelesi konyvek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egy ujauto importornel dolgozom.
Mi keszitjuk ossze a raktarban a kesztyutarto-irodalmat.
Teeby
Igy mar ertheto! Azert koszonom!
Kocsis Laszlo**********
by cilapower company****
20/3257599******
|
+ - | Re: Allofutes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Te Teeby,
nem te szoktad veletlenul irni a keramia magneses monopolusok
"tudomanyos" ismertetojet? ;-)) :-)) Mert ez mar majdnem azon a szinten
van :-)) Ne vedd szemelyes ...szogatasnak, csak azert irok, hogy ne
keveredjenek bele masok ezekbe a fogalmakba. (Allitolag azert olvassuk a
listat, hogy tanuljunk masoktol, es megtanitsuk masoknak, amit ok nem
tudnak, de mi igen.)
wrote:
>
> Hogy ez a folyadekot hogyan mozgatja nem tudom, de elkepzelhetonek
> tartom hirtelen a diffuziot is.
Alapjaban veve valoban elkepzelheto _elvben_ a diffuzio is, de a
gyakorlatban egy auto hutorendszereben biztosan nem mukodne jol.
> Hiszen a meleg folyadeknak nagyobb a helyzti energiaja,
Felteve, hogy a meleg folyadekot a padlason tartod, a hideget meg a
pinceben. Merthogy a helyzeti energia csak a tomegtol es a valamilyen
alapponthoz kepest mert magassagtol fugg. (Ezert hivjak helyzeti
energianak.)
> a terfogata allando
Felteve, hogy nem valtozik a homerseklete. Mert az anyagoknak elegge
altalanos szokasa, hogy a homerseklet valtozasara a terfogatuk
megvaltoztatasaval reagalnak. Itt nem csak a frigid libaval vagy egy
tuzes szoszivel valo talalkozaskor bekovetkezo terfogatvaltozasra kell
gondolni ;-) Ha igaz lenne, amit irsz, nem kellene attol felni, hogy a
vizcsoveket szetrepeszti a belefagyo viz,nem kellene pl. a kerti
csapokat leereszteni telre. Azert nem irom az autokat, mert ott a
befagyo hutoviz akkor is gondokat okozna, ha amugy nem repesztene szet a
motort es egyebeket.
> igy beindul a diffuzios kolcsonhatas,
A diffuzionak az elozoekhez semmi koze nincs. A diffuzio egy folyamat,
nem kolcsonhatas. Az igaz, hogy ez a folyamat a folyadekok es gazok
"osszekeveredesehez" vezet hosszabb rovidebb, de inkabb sokkal hosszabb
ido alatt. Amire te gondolhattal, az a konvekcio. Ez a folyamat azon
alapul, hogy a melegebb folyadek (vagy gaz) surusege kisebb, mint a
hidege, ezert az igyekszik a rendszer felso reszeibe kerulni, a hideg
pedig alulra, igy beidul egy (viszonylag lassu) keringes a rendszerben.
Ez az, amit az epiteszek gravitacios rendszernek neveznek, nem teljesen
helyesen.
> automatikusan osszekeveredik.
Valoban, csak nem a diffuzio miatt. Egy auto hutorendszereben a diffuzio
olyan lassu, hogy a rendszer egy pontjat akar fel is forralhatod, a
tavolabbi reszek meg orak mulva is ugyanolyan hidegek lesznek, mintha
nem csinaltal volna semmit. Foleg, ha azt is beleszamoljuk, hogy
gyakorlatilag itt nem beszelhetunk hoszigetelesrol.
Kellemes Karacsonyt Mindenkinek!
(Csak vigyazzatok, nehogy a karacsonyfat hasznaljatok allofutesnek :-) )
Feri
Mar az is sokat szamit ha a hutofolyadek mondjuk egy
> egeszseges 30 fokos homersekletet eler.
>
> Teeby
>
>
>
|
|