Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TANC 1224
Copyright (C) HIX
2001-04-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mikrofon- erintesvedelem (mind)  10 sor     (cikkei)
2 tancrol (mind)  110 sor     (cikkei)

+ - mikrofon- erintesvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>X-Sender: 
>
>UUUU!
>Gyerekek ezzel nagyon vigyazni, Aron Te is legy korultekinto, mert ugy tudom
>ezek a mikrofonok erintesvedelmileg egy nagy 0-t ernek, es nem veletlenul
>van ekkora arkulonbseg a kinai - tajvani- hong-kongi szuperproduktum es a
>SHURE vagy a tobbi fejmiki kozott !!!!
>Nekem egyebkent SHURE van, es nagyon bevalt, amint a Harmonias taborokban is
>tapasztalhattad!
>Sziasztok:   Attila a Harmoniabol...
+ - tancrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>From: "=?iso-8859-2?Q?FEH=C9R-A.D.S?=" >
>Kedves Suba Péter!
>  
>Mivel elég érdekesen mutatsz egy-két dologra, ezért Én is hasonló, tényszerű, 
okfejtű észrevételt tennék: Szókatlan lesz, mert ennyit nem írtam a táncról éve
k Óta: 
>  
>Nem téged akarlak bántani, de talán ismered azt az angol nyelvű mondást,
>hogy: "Talking is cheap". Skufcáék talán azért swingelnek egy kicsit, mert
>azon a szinten ahol ők vannak, már nem lehet bezárkózni egy stílusba,
>egyedinek kell lenni és nézelődnek több stílusban is, hogy honnan tudnának
>egyedi, autentikus elemeket beépíteni a saját táncukba. Ettől még a tánc
>lényege az Jive marad. Nem vagyok benne biztos, hogy ahol Te láttad őket,
>ott a versenyprogramjukat táncolták.
>  
>Igen ismerem a kifejezést, de nagyon nem jó, hogy ezt felhoztad. Én a Savária 
Kupára gondoltam. De ha már hozzá szóltál, akkor elmagyaráznád, hogy mit jelent
 az: Ettől a tánc lényege a Jive marad. 
>  
>Tényleg? Mi a Jive lényege? Én nem azt szeretném hallani, amit az angolok állí
tanak harminc éve, mert olyan jive-ot már nem táncol senki. 
>  
>Mi az a Jive? Mi az amerikai jive? Egyáltalán mi az imperiál swing? Mi az impe
riális east coast swing? Valószínüleg ezt csak azok tudják meghatározni, akik t
udják rá a választ, mert ismnerik ezen táncokat. Ha nem tudjuk, hogy mit takarn
ak ezek a táncok, akkor bármelyiket táncolhatom egy jive programban, mint szaba
d koreográfia, hiszen a pontozók sem tudják, hogy mit látnak. Ezt teszik az IDS
F Világ Öt éve!!!! A Jánosi Vikiék kezdték Magyarországon, akik a boogie-woogie
 VB bronzérmes és west coast swing táncos: Finak Gábortól vettek órákat. Azt hi
szem, hogy itt valami az értelmezésekben nagyon nem stimmel. 
>  
>A hozzáértők tudják, nem túlzok, ha azt mondom, egy Buddy Schwimmer (amerikába
n saját west coast swing, mambo és cha-cha-cha stílust alapított) nevű, amerika
i tánczseni és mester szintű tanítványai, vagy a hozzájuk hasonló mesterek taní
tották meg az európai versenytánctanárokat az igazi (amerikai) jive alkalmazásá
ra, idestova 10, 15-éve. Sok magyar is volt köztük. A legutolsó hivatalos kurzu
sait 1994-ban swajcban tartotta, de előtte Blackpool-ba négyszer is meghívták. 
Szerncsésnek mondhatjuk magunkat, akik valamelyiken ott tudtunk lenni. Az által
uk megreformált cha-cha-cha oktató kazetta mai fekete ára, kb: 21.000 Ft. Azóta
 táncolják azt a jive formátumot, amit a sporttánc versenytáncosok is ismernek.
 Én nem tudom, hogy Te hol voltál akkor, de pl: Jánosi Laci, és e listán is tag
: Szakál Attila, ott voltak.
>  
>Pl. volt egy szorgalmas "órázó" tanítványai is. Egy skót fiatalember, aki ha j
ól tudom - márpedig személyesen tőle tudom, mivel járt IDO világversenyekre - n
em is olyan régen még a Te általad "american style"-nak nevezett versenyeken is
 verte a mezőnyt. Mert, hogy az igazi profi a pénz közelében van. A nevét nem m
erem leírni, mert egy profinak lassan már azt is tilos. Ha jól tudom kilencszer
es professzionális latin világbajnok volt. 
>  
>Az afro-jazz oktatásról ezt írod.
>Amivel sok-sok tradicionalista nem is ért egyet, sokuk szerint ezt nem illik
>bele abba a karakterbe, amit a párosnak az adott táncban nyújtania kellene.
>Ugyanis egy idő után elmosódik a határ, és a néző joggal kérdezi: mi a
>különbség X és Y tánc között? Ugyanazokat a figurákat táncolják, ugyanolyan
>  
>Már ne is haragudj, de Te tudod, hogy mit takar az afro-jazz? 
>Elmennek a versenytáncosok (nem csak slovén, jugoszláv, orosz, skandináv és ol
asz), hogy megtanulják az eredeti samba mozgást (PL: hogyan kell valójában az i
gazi samba sétát bemutatni - megbilincselt lábakat utánozni -, ami a SAMBA csíp
őmozgásának a lényege. Megtanulják, hogy hogyan kell helyesen alkalmazni ezeket
 a csípőmozgásokat bármelyik kötelező vagy nem kötelező szamba figurában.
>  
>Egyáltalán milyen a helyes csípőmozgás (horizontális és vertikális, nyújtott é
s húzott, késleltetett) a latin-amerikai táncokban? MERT EZ AZ, AMI TELJESEN ÖS
SZEMOSÓDIK!!! 
>  
>A New York, az minden táncban New York, még a swing-ben is. Csakúgy, mint a ka
r alatti forgatás helycserével, mivel ezek táncfigurák. A jazz formátumú afro u
tat mutat a helyes és valódi (nem a számítógépen megkevert mű) zenei ritmus fel
ismeréséhez, egy konga, samba, mambo, salsa lüktetésének elsajátításához, a tes
tsúly megfelelő használatához és elhelyezéséhez stb. Ezeknek a lehetőségeknek é
s problémáknak a lényegét csak az láthatja, aki a latin-amerikai program mellet
t rendszeresen részt vesz a mambo vagy a salsa tánc különböző versenyein.
>  
>Pont ettől állnak vissza a határok a táncok között. Ezeket a határokat a német
-holland-olasz-angol-skandináv hegemónia idején tüntették el az összes (divat- 
és versenytáncban) táncban. 
>  
>Az afro kultúra az egész világ táncéletét megreformálta, idestova 300 éve. Ebb
ől lett amerikában az afro-amerikai zene és mozgáskultúra, amely Dél- és Észak-
Amerikát behállózza. Mert, hát honnan származik pl: a samba? Afrikából? Angliáb
ól (akik kidolgozták a versenytánc egy részét), esetleg Brazilából? A válasz mi
ndig relatív. Az afro nem divat, hanem az eredeti gyökér.
>  
>Ezek után nem értem, mit jelent az, hogy: Amivel sok-sok tradicionalista nem i
s ért egyet. Ki a tradicionalista? Az afro-jazz tanár, vagy a versenytánc-tanár
? Bocsánat: sporttánc edző!
>  
>Melyik útra kéne térni? 
>  
>Egyet mondhatok: Én nem szégyelem a táncosaim divattáncban elért hazai és nemz
etközi eredményeit (pl: Swing, Mixing-Blues, Mambo - bárki ellenőriztetheti), p
edig tökéletesen tudom, hogy a magyar versenytánc szemlélet szerint az majdnem,
 hogy ciki. Biztos sokan nem hiszik el, de manapság pont ezeknek az eredményekn
ek és az amerikai stílusok ismeretének köszönhetem, hogy többedik alkalommal ki
hívnak Olaszországba tanítani. Olyan klubokhoz, amelyeknél versenytáncosok jele
n vannak, csakúgy mint a hazai kurzusaimra..Nos mesélhetnék, hogy milyen egy ol
asz szinekben induló szlovén felfogása (6 évig táncoltam szlovéniai magyar leán
nyal, köbbek között innen is ismerem Kathy Veturinit), vagy egy szlován szinekb
en versenyző olasz, svéd, dán vagy német kettős "feelingje", esetleg egy latin 
EB döntős képzettsége testközelből. Ők a divattáncban "csak táncosok", akik leh
et, hogy IDSF vagy WRRC táncok "ATYAÚRISTENEI", de rendre kisenek a döntő előtt
i fordulókban az említett kategóriákban. László Attilát ídézve: Táncvilágprogra
m!!!??? Hát Ők nem tartoznak a Te tradicionalistáid közé. Lehet, hogy tévedek, 
de kicsivel még mindig előttünk járnak a táncsportban.
>  
>Tisztelettel:
>  
>Fehér András

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS