Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 565
Copyright (C) HIX
2001-06-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 munkáskörút (mind)  40 sor     (cikkei)
2 kozlekedes (mind)  27 sor     (cikkei)
3 info@budapest.hu (mind)  8 sor     (cikkei)
4 tomegkozi kontra auto (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - munkáskörút (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szóval a Munkás körutat már nem tudom, hogy hol tervezték. Emlékeim szerint
a 62-es vonalán (villamosén persze) tervezték. A külsot, amit te írtál le
"Külso körút" néven akarták megépíteni... Na de ez már csak egy halvány
emlékkép. ;-)))

Én rendszeresen használom a kocsimat. Mellesleg kerékpárom is van (igaz,
hogy Monti, és az erdoben szívesebben használom, mint síkon...). Na meg
szeretem a buszozást, imádok (na nem csúcsforgalomban) metrózni! Jó dolognak
tartom a villamost, és a repülok sem állnak távol tolem. Nekem a váltás nem
okoz lelki törést, de szeretném az alábbi dolgokat a figyelmedbe ajánlani:
1., Budapest közlekedése soha nem volt jónak mondható, csak annak
állították. Menj el mondjuk Münchenbe, és megismered a pontos, gyors
közlekedést.
2., Budapest tömegközlekedése soha nem volt utasbarát, csak a BKV és egy-két
hivatalnok hazudja ezt! Menj el Berlinbe. Gyorsan, kényelmesen és - ami nem
elhanyagolható - nagyon kevés átszállással tudsz eljutni a 10 milliós
nagyváros egyik végébol a másikba. na és nem 2 óra alatt, mint Budapesten.
3., Budapest jármuvei soha nem voltak tiszták! Nézd meg Amszterdamban a
külvárosi buszjáratokat, csodálatosan néznek ki. Nálunk a 7-es busz nem volt
soha olyan tiszta, mint ott ezek a külterületi kocsik!
4., Nézd meg a hálózatot. A fejlesztés nálunk üres ígérgetésekbol áll.
Megmagyarázzák, hogy miért nem csinálnak ezt vagy azt. Máshol - mondjuk
vegyük csak WAW-ot (Lengyelország fovárosát) megdöbbento a fejlodés üteme!

Vegyünk egy példát a lakóterületek forgalom elöli elzárására is. Menjünk
kicsit messzebb. Spanyol hon fovárosa Madrid. Az egyik villanegyed alatt egy
hosszú alagutat építettek, hogy a történelmi lakóparkot ne keljen
beszennyezni. Hja és közben építettek egy elkerülo autópályát is, hogy aki
szereti a sebességet, az arra mehessen. Így magától elkerüli a nagy forgalom
a védett területeket.

Barcelona és New York is jó példa az egyirányú utcák rendezett szerkezetére.
A két példa kissé ellentmondásos, de aki volt mindkettoben, az pontosan
tudja, hogy mirol van szó! Nálunk ezt a rendet - még tömény jóindulattal -
sem tudom felfedezni!

Lehet, hogy nagyon háklis vagyok?

Brgds.
Manka
+ - kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valasz a 2001. június 12. 3:30-kor kelt levelre:

Hello!

Szoval ezek szerint nem koztudott, de a budai oldal
szennyviztisztitatlansagat ugy kivanjak megoldani, hogy eszak-deli iranyban
egy nagykapacitasu szennyvizelvezetot epitenek. Ennek a helye lenne a
budai also rakpart. Ez egyfelol azzal jar, hogy lezarjak a rakpartot,
amig a csovet meg nem epitik -feltetelezem szakaszosan- majd nyernek
vele egy par meterel szelesebb also rakpartot. Hat szo ami szo nem
hulyeseg meg ket savot "ratenni", ha mar van hely.

Tehat nem az a koncepcio, hogy epitsunk egy autopalyat a Duna melle,
hanem hogy rendelkezesunkre all X m szeles baromi hosszu terulet, mit
csinaljunk vele? A budai rakpart szelesitese csak mellektermeke a
csatornaepitesnek.

Gabor

Az eredeti level:
HB> Ennek ellenkezojet hallom, amikor olyat hallok, hogy a budai also rakpartot
 sze
HB> lesiteni akarjak sulyus milliardokert. Minek? Egyiranyusitani kell az egyik
et l
HB> efele a masikat felfele a ket folsot, pedig ellenkezo iranyba. Ez is penzbe
keru
HB> lne, de kozel nem annyiba.
+ - info@budapest.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy erdekesseg: ma kuldtem egy e-mailt a subjectbeli cimre es
visszajott addresses had permanent fatal errors
501 >... Data format error jelzessel.

Ha veletlenul olvassa valaki a budapest.hu szerkesztosegebol,
utananezhetne...

Gabor
+ - tomegkozi kontra auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<color><param>0000,0000,0000</param>>><FontFamily><param>Arial CE</param>Én ott
 látom a probléma gyokerét, hogy a város vezetése még nem tudta
>>eldonteni, hogy kinek kedvez eloszor? Az autosóknak, vagy a tomegkozleke-

>>dőknek. A ketto együtt sajnos nem lehetséges.

</color><FontFamily><param>Arial</param>>>...

<color><param>0000,0000,0000</param><FontFamily><param>Arial CE</param>>>Mivel 
mindkettő megoldás rengeteg pénzt igényel ezért kell

>>donteni. Ami most folyik a városházán az tényleg csak az

>>toldozgatás foltozgatás.

>Van egy csalad. Kertes hazban laknak. Szeretnek lecserelni az

>autojukat egy ujra. Pont annyit keresnek amennyit be kellene fizetni a kezdo
<FontFamily><param>Arial</param>>reszletre. Amit Te akarsz, az olyan, mintha a 
csalad befizetne a kezdo reszletet,
><FontFamily><param>Arial CE</param>viszont egy honapig nem enne, nem fizetne v
illanyt,gazt, nem javittatna meg a
>beazott tetot, nem cserelne le az elavult mosogepet stb. A varosvezetesnek ugy
an
>ilyen donteseket kell hoznia.</color>


Ez igy ebben a formában egy jókora csusztatás. Nem javasolta senki, hogy a
k÷zlekedést az iskolák, segélyek, stb. rovására kell fejleszteni. Az a felvetés
 lényege,
hogy a kozlekedésre fordított osszeget kellene csak a tomegkozlekedésre vagy cs
ak
az úthálózat fejlesztésére kolteni és nem egy kicsit erre is egy kicsit arra is
. Jelenleg
sem (remélhetoleg) egy koltségvetési keretb÷l gazdálkodik a fováros, hanem mind
en
koltségvetési fejezetnek megvan a maga forrása és az elkoltés terve. Pl. a 4-s 
metrót
sem a kultúrális rendezvények rovására építették volna meg...


Üdv:Tamás<color><param>0100,0100,0100</param><FontFamily><param>Arial</param>

_|_|_|_|
_|
_|_|
_|
_| Tamás -- 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS