1. |
Re: 20G (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
20g (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
My son, too (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
4. |
Üdv! (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: 20G (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
> a boxolok fejvedojet 10G-re tervezik!
A repulogep uleseket is :-( A 20g az, amivel az urhajosokat
tesztelik. 40g az, amit egy ember *onkent* kiprobalt es
tulelt (veralafutasok, stb.).
De itt vigyazni kell: Elso nagy problema, hogy milyen iranyu
a gyorsulas. Ugyanis a ver folyadek, igy hidrosztatika mukodik
ranezve. Azaz ha gyorsulsz, akkor a vererekben a nyomaseloszlas
valtozik. 1g eseten 10 meterenkenk 1 legkori nyomassal durvan.
10g eseten meterenkent egy legkori nyomassal, stb. Azaz allo
embernel 10g mar durvan azt jelenti, hogy a vernyomas majdnem megszunik
az agyban. Fejjel lefele meg azt jelenti, hogy duplazodik a nyomas.
Nem veletlen, hogy pilotak 10g-nel mar nem latnak (agy verellatas)
illetve negativ 2-3g-nel tovabb nem probalkoznak (elvegre ez
az egyban extra 200 Hg mm nyomast okoz, amitol agyverzest lehet kapni).
Fekve minden egy nagysagrenddel jobb, ezert birnak tobbet az urhajosok.
De mindez *tartos* gyorsulasra vonatkozik. Rovid gyorsulasoknal
nem tudom, mi a hatar es miert. Szerintem a *test* sokat kibir, ha rovid
a gyorsulas (a fej tul kemeny, az kevesebbet). Marpedig a matracos
kerdesnel ez szamit. Mondjuk lehet szamolni abbol, hogy autobalesetet
kb. 50 km/h sebessegnel lehet komoly serules nelkul tulelni (ha jol
van tervezve a kocsi). Azaz durvan 15 m/s sebessegrol meg lehet egy
testet allitani 1 meteren (gyurodo zonak, stb.), serules nelkul.
Ez nekem 10g-re jon ki (pedig tobbet vartam)...
Gyula
|
+ - | 20g (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: Szoval a 20G egy atlagembernek soknak tunik!!! Persze ha a matrac egybol
: egy koporsoban van akkor ok.
Oda volt irva, hogy rovid ideig. Ha varosban frontalisan karambolozik az
ember, kb. 30..40g gyorsulasnak van kiteve az emberi teste, megis tuleli.
Udv,
marky
|
+ - | My son, too (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tulajdonképpen zseniális kombináció: készítsünk egy olyan gyomirtó szert,
amely ténylegesen minden növényt elpusztít, majd géntechnológiai eljárással
készítsünk olyan búza-vetőmagot, amelyből kikelő növény ellenáll a gyomirtó
szernek. Kiváló üzleti terv. Ugyan meglehetősen régen megjelentek már cikkek
a horizontális géntranszfer elméleti lehetőségéről, és gyakorlati példákról,
de mindenki reménykedett abban, hogy a génmódosított haszonnövényeket az erős
gyomirtóval szemben is ellenállóvá tevő génszakasz nem fog átkerülni azokba a
gyomnövényekbe, amelyeket irtani akarunk.
Tesség tippelni, hogy a mennyi ideig tart amíg ez a horizontális géntranszfer
a rezisztens gyomnövények megjelenéséhez vezet.
|
+ - | Üdv! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Új listát indítottunk Természetvédelem címen. akinek kedve van hozzá, és a
> természetvédelemhez,
> kérem, jelentkezzen!
> Jelentkezés:
> Lemondás:
> Tulajdonos:
>
> Nem konkurencia ;)!
>
> Dr. Takács Géza
> Nemesvitai Botanikus Kert és Kísérleti Erdő
> www.silvavitae.hu
--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.338 / Virus Database: 267.9.6/59 - Release Date: 2005. 07. 27.
|
|