Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 1424
Copyright (C) HIX
2002-04-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 autohifi, mint olyan... (mind)  54 sor     (cikkei)

+ - autohifi, mint olyan... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>elterjedtek,ezekkel gyakorlatilag minden erösitö kompatibilis.Az utobbi
>idöben nagy divatta valt auto "hifiben" viszont a korlatozott
tapfeszültseg
>miatt kizarolag 4 ohmos hangszorokat hasznalnak.(dum-dum-dum-dum....)

Az igazi autohifiben nem jelent mar gondot a tapfeszultseg, transzverteres
tapok vannak az erositokben, amik az asszimetrikus 12V helyett,
szimmetrikus 25-50V egyen feszultsegrol jaratjak az erolkodoket. Viszont
valoban jobban szeretik a kis impedanciaju hangszorokat, bar a "kizarolag 4
ohmos hagszorokat hasznalnak" nem igaz. Nagyon ritka, de van nagyobb
impedanciaju gyarilag autohifihez szant hangszoro is, viszont sokkal
gyakoribb a 4ohmnal kisebb impadanciaju, 2ohmos, vagy 2*2ohmos
melyhangszoro. Azt az elvetemulten alacsony impedanciat mar sok erosito
tudja, hogy a 2*2ohmos tekercseket nem sorba, hanem parhuzamosan kotve
hajtja !hidban!, sot van 0,5ohm stabil erosito is...

Az, hogy az autohifi=dum-dum-dum-dum-al eleg eros sarkitas, mivel 2
iranyzata van az autohifinek:

- Dragster hangnyomasra epult autok /es ide tartoznak az ehhez hasonulni
igyekvo Ladak, Trabantok, egyeb autok a varosban, a hamburgeres elott :))
/. Ezek kizarolag arra epultek, hogy egy hangnyomas versenyen minel
nagyobbat szoljanak, amit egy dB skalaju hangnyomasmerovel regisztralnak.
Altalaban megkeresik az auto sajatfrekvenciajat, es egy ilyen frekiju
hanggal vezerlik (altalaban nehany masodpercre tul) az erositoket, a
torzitas nem szamit. 170dB felett jarnak mar... Elso ranezesre semmi
ertelme, mivel pl. ezekben az autokban zenet hallgatni nem lehet (a verseny
idejere ki is kell szerelni az egyeb hangszorokat, csak a melynyomok
maradhatnak), de ilyen alapon a Forma1-nek sincs ertelme, mert ugysem
lehetne egy ilyen autoval vegigmenni a foutcan...

- Hangminosegre epitett installaciok: ezek igen komoly kiviteluek. Itt nem
Scooter a teszt hanganyag, a versenyeken pontozzak a szinpad melysegetol
kezdve, az egyenletes frekvenciameneten keresztul, a szubjectiv; hallas
utani megiteles mellett, pl. a kivitel igenyesseget is. Elvaras az, hogy az
auto ne korlatozza a hangot sem tererzetben, sem frekvencia anomaliakban.
Nagy nevek itt a Focal, MB Quart, Audison, DLS, Nakamichi,
"mikro"dimension, Boston Acoustics, Rainbow, Phoenix Gold, Helix, Bose,
Phase Linear...stb. Nem reklamozok, semmi kozom ezekhez a markakhoz, vagy
forgalmazasukhoz, de nemcsak Sony, Kenwood, Pioneer, stb. letezik es a
csinn-bumm.
Az erositok felepiteseben egyeduralkodo volt az AB, B osztalyu, most mar
nem ritka a tiszta A osztaly, vagy hangnyomasnal a D osztalyu digitalis sub
erosito.

Egyeb high end trukkok is bekerultek a palettaba:
- tisztan tranzisztoros felepites, IC-k szamuzese
- visszacsatolas nelkulozese
- valogatott, kivalo minosegu alkatreszek beepitese
- aranyozott erintkezok
- az erositon belul is kivalo minosegu hangszorokabelek alkalmazasa

Udv
Inhouse

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS