Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 1763
Copyright (C) HIX
2003-09-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Celi #0005 (mind)  86 sor     (cikkei)

+ - Celi #0005 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A zenéről
"A zenének nincs meghatározása,
a zene a gondolkodáson kívül esik."

"A zenét nem megérteni kell, hanem átélni."

"A zenét nem lehet nyelvi és gondolati 
szimbólumokkal körülírni."

"A zene nem szép, hanem igaz."

"A zene ..., az egyedüli lehetőség
a múlandóból örökérvényűt teremteni."

"Debussyt, Ravelt a franciák játsszák a 
legrosszabbul, Mozartot senki nem játssza
rosszabbul, mint a németek, túl nehézkes
a vonókezelésük. Csajkovszkij esetében ideje
lenne visszatalálnunk a csendes egyszerűséghez.
... Ez legkevésbé Csajkovszkij hazájában sikerül.
Ami ott vele történik tényleg szörnyű.
Honfitársai estéről-estére újra-gyilkolják."

"A zenében nem a szépség átélése a lényeg.
Az igazságról van szó. A szépség csak a csalétek 
hozzá."

"Nem minden kezdetnek van folytatása."

"Ha valaki zenehallgatás közben úgy érzi,
hogy a zene túl hosszú, vagy túl rövid,
akkor már ki is esett a folyamatból.
A zenének nincs időtartama."

>>A karmesterségről

"Minden karmester egy olyan látens diktátor,
aki szerencsére megelégszik a zenével."

"A karmester a zenészek közül a legkulturálatlanabb
és legprimitívebb fajta."

"Ha egy olyan szimfóniát játszunk, amit már
kétezerszer vezényeltem, előveszem a partitúrát
a koncert előtt és úgy tudom látni, mintha még soha sem
hallottam volna a művet."

"... Amikor először látok egy partitúrát,
addig olvasom amíg a mű végének az elejére való
vonatkozását megéreztem, sőt: megtapasztaltam.
Ekkor a lett a mű az enyém."

"Nincsen semmilyen szándékom, csak egy:
elszemélytelenednem annyira, hogy félórára
Mozart bőrébe tudjak bújni."

"A tempót a kifejezés gazdagsága határozza meg,
nem a sebesség."

"Mi az, hogy Metronom:'92'? Hol? A berlini
Filharmónia, vagy a müncheni Filharmónia
termében, vagy a bécsi Musikverein-ben?
Ez egy hülyeség! Minden teremben minden
darabnak, tételnek saját, abszolút tempója van,
amit az adott szituáció, - s nem másik -, határoz meg."

"Nincs az a tempó, amit Londonból, vagy Berlinből
magával vihetne az ember. Ha a terem utánzengése rövid,
gyorsítani kell a tempót, úgy, hogy a hangok ne essenek
szét, és pont összeérjenek. Ha az utánzengés túl hosszú,
akkor az értékek egymásra lógnak és leárnyékolják
egymást."

"Az a vágyunk, hogy úgy játsszuk Bach-ot, ahogy ő
maga a zenéjét előadta. Egészen kicsi, 32-36 tagú a kórus,
kis létszámú a zenekar. Artikulációnk, kötéseink Bach
jegyzeteinek megfelelően lettek kialakítva, elképesztő
munkát fektettem bele, hogy egységesítsem a 3 órás
zenei anyagot. Gyakorlatilag vibrátó nélkül játszunk,
elkerülve az Amerikában és Izraelben oly annyira
nagyrabecsült ilyesztő mértékű hisztériát."

"Ha azt mondom, hogy Amerikában nincs komolyan vehető
karmester, akkor ez nem furkálódás, hanem egy olyan
tény megfogalmazása, mely az emberek tudat-alattijában
amúgyis ott szunnyad."

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS