Játékszer
2 pakli 52 lapos francia kártya +4 dzsóker
Játékosok száma
2-4 játékos
A játék célja és szabályai
A cél minél nagyobb pontérték elérése lapkombinációkból.
A lapok pontértékei:
dzsóker: 50
2-es (kis dzsóker): 20
A: 20
8-tól K-ig: 10
fekete 3-tól 7-esig: 5
piros 3-as: 100, ha az összes egy játékosnál vagy párnál van: 800
piros kanaszta: 7 azonos értékű lap dzsókerek nélkül: 500
fekete kanaszta: 7 azonos értékű lap legfeljebb 3 dzsókerrel: 300
játék befejezése: 100
játék befejezése kézből: 200
A már lerakott lapokat felvenni és más kombinációban lerakni nem lehet csak új
lapokat hozzájuk illeszteni.
A lerakások legalább 3 lapot tartalmaznak és több természetes lapnak kell bennü
k lenni, mint dzsókernek.
Az első körben a lerakás minimális értéke: 50, a továbbiakban az addig elé
rt pontoktól függően:
kevesebb mint
0: 15 pontot kell lerakni
0- 1495: 50
1500- 2995: 90
3000-14995: 120
A játék menete
Az osztó 15 lapot oszt, a talon felső lapját felüti és a talon mellé helye
zi. Ha ez nem természetes lap (2, 3), a következő lappal lefedi, mindaddíg
, amíg nem jön egy természetes lap. Osztás után mindenki nyitva maga elé teszi
a piros hármasait, amelyek a játékban nem használhatók fel, csak a pontszámítás
ban van szerepük. Az óramutató járásával egyező irányban folyik a játék. A
következő játékosok minden körben húznak és nyitva dobnak 1 lapot. Az els
ő lerakás előtt felhasználhatjuk a nyitott talont, amennyiben annak f
elhasználásával lerakást tudunk teljesíteni. Lerakás után csak akkor vehetjük f
el a nyitott talon felső lapját, ha azt korábbi lerakásainkhoz vagy kanasz
tánkhoz tudjuk illeszteni. Ha már csak egy lap van a kezünkben, értelemszer$
9;en nem vehetjük fel a nyitott talont.
Lehetőségünk van a többi játékostárs hátráltatására tartós fagyasztással (
ilyenkor egy kis vagy valódi dzsókert teszünk keresztbe a csukott talonra, amel
yet így csak akkor tudnak használni ellenfelelink, ha azt legalább két azonos l
appal fel tudják venni és le tudják tenni) vagy stoplappal (fekete 3-ast vagy d
zsókert simán dobunk, ennek hatására a következő játékos nem húzhat a nyit
ott talonból)
Elszámolás
A játék akkor ér vége, ha valaki megszabadul összes lapjától. Mindenki felírja
a piros hármasokért és kanasztákért járó pontokat. A kiment játékos hozzáadja e
hhez az összes lerakott lapjának értékét. A vesztes a kezében maradt lapok érté
két a lerakottakbol és ezt írja fel eredményként. Ha egyáltalán nem sikerült le
rakni, a piros hármasait és a kézben lévő lapokat is negatív előjelle
l könyveli el.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 27.71-182-adsl-pool.axelero.hu)
|