Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX KUKKER 2059
Copyright (C) HIX
2004-11-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kanaszta (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - Re: kanaszta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Játékszer 
2 pakli 52 lapos francia kártya +4 dzsóker

Játékosok száma 
2-4 játékos

A játék célja és szabályai 
A cél minél nagyobb pontérték elérése lapkombinációkból.

A lapok pontértékei: 
dzsóker: 50 
2-es (kis dzsóker): 20 
A: 20 
8-tól K-ig: 10 
fekete 3-tól 7-esig: 5 

piros 3-as: 100, ha az összes egy játékosnál vagy párnál van: 800 
piros kanaszta: 7 azonos értékű lap dzsókerek nélkül: 500 
fekete kanaszta: 7 azonos értékű lap legfeljebb 3 dzsókerrel: 300 
játék befejezése: 100 
játék befejezése kézből: 200 

A már lerakott lapokat felvenni és más kombinációban lerakni nem lehet csak új 
lapokat hozzájuk illeszteni. 
A lerakások legalább 3 lapot tartalmaznak és több természetes lapnak kell bennü
k lenni, mint dzsókernek.

Az első körben a lerakás minimális értéke: 50, a továbbiakban az addig elé
rt pontoktól függően: 
kevesebb mint 
0: 15 pontot kell lerakni 
0- 1495: 50 
1500- 2995: 90 
3000-14995: 120

A játék menete 
Az osztó 15 lapot oszt, a talon felső lapját felüti és a talon mellé helye
zi. Ha ez nem természetes lap (2, 3), a következő lappal lefedi, mindaddíg
, amíg nem jön egy természetes lap. Osztás után mindenki nyitva maga elé teszi 
a piros hármasait, amelyek a játékban nem használhatók fel, csak a pontszámítás
ban van szerepük. Az óramutató járásával egyező irányban folyik a játék. A
 következő játékosok minden körben húznak és nyitva dobnak 1 lapot. Az els
ő lerakás előtt felhasználhatjuk a nyitott talont, amennyiben annak f
elhasználásával lerakást tudunk teljesíteni. Lerakás után csak akkor vehetjük f
el a nyitott talon felső lapját, ha azt korábbi lerakásainkhoz vagy kanasz
tánkhoz tudjuk illeszteni. Ha már csak egy lap van a kezünkben, értelemszer$
9;en nem vehetjük fel a nyitott talont. 
Lehetőségünk van a többi játékostárs hátráltatására tartós fagyasztással (
ilyenkor egy kis vagy valódi dzsókert teszünk keresztbe a csukott talonra, amel
yet így csak akkor tudnak használni ellenfelelink, ha azt legalább két azonos l
appal fel tudják venni és le tudják tenni) vagy stoplappal (fekete 3-ast vagy d
zsókert simán dobunk, ennek hatására a következő játékos nem húzhat a nyit
ott talonból)

Elszámolás 
A játék akkor ér vége, ha valaki megszabadul összes lapjától. Mindenki felírja 
a piros hármasokért és kanasztákért járó pontokat. A kiment játékos hozzáadja e
hhez az összes lerakott lapjának értékét. A vesztes a kezében maradt lapok érté
két a lerakottakbol és ezt írja fel eredményként. Ha egyáltalán nem sikerült le
rakni, a piros hármasait és a kézben lévő lapokat is negatív előjelle
l könyveli el.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 27.71-182-adsl-pool.axelero.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS