Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 680
Copyright (C) HIX
2000-03-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Biztosito-autoberlet (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Levegotlenites a hutorendszerben (mind)  11 sor     (cikkei)
3 7 (mind)  55 sor     (cikkei)
4 Reagalasok (mind)  37 sor     (cikkei)
5 re: jobbkormany (mind)  20 sor     (cikkei)
6 re:fekut, de most szakmailag, figyelemfelhivo egy uj ci (mind)  82 sor     (cikkei)
7 belso levegokeringetes (mind)  5 sor     (cikkei)
8 RE: Autogaz toltoallomasok (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Meg mindig Scorpio hutes... (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Valasz V.D. (mind)  19 sor     (cikkei)
11 A lista manapsag (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Malackodas , opel alkatreszek. (mind)  38 sor     (cikkei)
13 Re. Renault Bonto (mind)  12 sor     (cikkei)
14 RE: jogkovetes? (mind)  41 sor     (cikkei)
15 re: valaszok (mind)  53 sor     (cikkei)
16 autopalya,gyorshajtas (mind)  41 sor     (cikkei)
17 Re: duda, autopalyas tapasztalatok*** HIX AUTO *** #679 (mind)  28 sor     (cikkei)
18 Re: autopalya,gyorshajtas*** HIX AUTO *** #679 (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Alairas (mind)  4 sor     (cikkei)
20 Re: subs (mind)  6 sor     (cikkei)
21 Re: Hungaria Biztosito (mind)  22 sor     (cikkei)
22 karbi, szelep (mind)  14 sor     (cikkei)
23 1sikusag (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Re: Lopott auto nyomat bottal? (mind)  21 sor     (cikkei)
25 1-2 gondolat (mind)  47 sor     (cikkei)
26 autopalyan vezetes; fekut (mind)  77 sor     (cikkei)
27 Re: Skoda+Renault-bonto+OFF (mind)  29 sor     (cikkei)
28 gyorshajtas (mind)  11 sor     (cikkei)
29 RE: Kedvezmenyek (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Kedvezmenylista (mind)  169 sor     (cikkei)
31 Re: fekut vs. kocsi tomege (mind)  31 sor     (cikkei)
32 rovid tortenet (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Re Skoda Felicia (mind)  18 sor     (cikkei)
34 Re: jobbkormanyos auto (mind)  13 sor     (cikkei)
35 jogkoveto magatartas (mind)  26 sor     (cikkei)
36 Vaddiszno (mind)  40 sor     (cikkei)
37 lopas elleni vedekezes (mind)  20 sor     (cikkei)
38 Re: duda, autopalyas tapasztalatok (mind)  34 sor     (cikkei)
39 Gumimeret es tapadas (mind)  85 sor     (cikkei)
40 Fekezes sokadik resz (mind)  56 sor     (cikkei)
41 Dallamkurt (mind)  18 sor     (cikkei)
42 Wankelkodas (mind)  26 sor     (cikkei)
43 Re:valaszok (mind)  3 sor     (cikkei)
44 lengescsillapitok (mind)  14 sor     (cikkei)
45 Lanos? (mind)  6 sor     (cikkei)
46 ujabb hirdetes... :-) (mind)  50 sor     (cikkei)
47 KONI-k,Sebesseg megbecs,Tolvajok jelz,Palyalassulas, Mo (mind)  53 sor     (cikkei)
48 Hatha lassan javul a lista... (mind)  41 sor     (cikkei)
49 Skoda Felicia (mind)  12 sor     (cikkei)
50 Re: *** HIX AUTO *** #679 (mind)  22 sor     (cikkei)
51 Re: Suzuki (mind)  16 sor     (cikkei)
52 bocs, teszt (mind)  1 sor     (cikkei)
53 RE: qplung - valto (mind)  20 sor     (cikkei)
54 hirdetes (mind)  5 sor     (cikkei)
55 autopalya,gyorshajtas (mind)  21 sor     (cikkei)
56 Gyorshajtas (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Biztosito-autoberlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Hat, nekem a Hungaria egyszer teritett, igazolni tudtam, hogy munkamhoz kell
az auto (sajat ceg + egyeb munkahely). Csak ugyanolyan vagy kisebb
kategoriajut terit (cm3), es "a javitas optimalis ideje alatt". Ez egy het,
max. 10 nap, akar egy ropira tort autonal is. (Az ugyintezo, aki ismeros,
mondta). Asszem max. 10 + AFA-t teritenek naponta. ('98as adatok). Tenyleg
sok tortura.
Egyebkent kotelezore _kotelesek_ az osszes karodat, elmaradt hasznodat,
tobbletkiadasaidat fizetni. (igaz, szamlara). Ruha, szemuveg, mobiltelefon
(osszetort a balesetnel :)))), extra telefonszamlak, ha serultel, apolo,
gyogyszerek, stb. Rajuk kell huzni, ugyis megprobaljak kivonni magukat
alola! Sot ha a te penzedbol kell az autot megcsinaltatni (elhuzodo
rendorsegi eljaras miatt) akkor a penzed banki kamatait is ki kell hogy
fizessek!!!!

    G.
+ - Levegotlenites a hutorendszerben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash altal leirtakhoz:

1. Legtelenitesnel figyelj arra, hogy a futescsap nyitva legyen!!!! (az is
kilevegotlenedjen)
2. Jonehany motoron (pl Honda CRX, Peugeot D) a vizszivattyun van egy
legtelenito csavar!!!
3. Van ahol a radiatorhoz (Peugeot, Citroen) vezeto csovon is van
legtelenito!!!


            G.
+ - 7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kadett project:

>Na azert nagyon varom mar, hogy ne egy hullamvasutba uljek,
>hanem egy jo rugozassal es utfekvessel megaldott ottoba.
Gabor, kuldjek egy Citroen emblemat? ;)))))
--------
Afonya
Nem vezettem jobb kormanyos autot, de angol es ausztral sracokkal (is)
dolgozom, nekik semmi problemajuk azzal, hogy otthon jobbkormanyost,
munkaban meg bal kormanyost vezetnek. A munkarend egyebkent 6/3, vagyis hat
het munka es harom het szabad, igy lehet, hogy nekik otthon okoz problemat a
visszaszokas? Legkozelebb megkerdezem.
------
Ellopott auto

>A "poen" - az auto parameterei: 84!!!!!!!-es kiadasu 1.6 D,
>extrak: (Fel tank uzemanyag ;-) gagyi radio, elso ulesen uleshuzat.
>Jellegtelen szurke szinu.
>volt ;-(
>
>tippeket elore is koszi
>macsek

Mult telen egy '84-es BX-et loptak el ismerosoktol, azota se lett meg. Nagy
a valoszinusege, hogy ugyanugy ahogy a Tied, ez is alkatreszkent lesz
ujrahasznositva, ez viszont azt jelenti, hogy jobb ha felteni kezdjuk oreg
roncsainkat...
-----------
Rendor megallitja a reszeg autost:
- Kerem a jgositvanyt, forgalmit .
Autos:
- Hat nem maguknal van?
-----------
Vaddiszno
>Ez volt a bajom mindig a fizikaval, hogy soha
>nem lehet a valo vilagot tokeletesen szimulalni,
>mert egy-egy tenyezo kimarad.
Igen, mert egy kepletbe, egyenletbe vagy levezetesbe sem vettek bele istent,
az  o nagy josagaval ;)
----------
Vaddiszno
>A sulyeloszlas a kovetkezokeppen alakul altalaban: 1. 70-30%
>(orrmot, elsokh.), 2. 50-50% (orrmot, hatsokh.), 2. 30-70% (farmot,
>hatsokh.).
Altalaban lehet, de a Citroen (orrmot, elsokh.) lerantja a segget
fekezeskor, mig a fejlettebb tipusok szepen elore bolintanak, igy az 50-50%
a budos eletben nem lesz 50-50%. Persze csak almodozom...
--------
Mar egy ideje figyellek benneteket, es nem ertem... Leirom megegyszer,
keretik elolvasni, elgondolkodni, megszivlelni:
"Bar lelked felkavarjak, e haromnak megbocsass:
a szellonek, mely szerteszorja viragaidat, a felhonek, mely eltakarja
holdadat, s az embernek, aki kotozkodik veled."

Udv joe
+ - Reagalasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kadett:
>Sajna a jobb elso gatlo mar ritka sz@r, ezert az elsoket cserelni kell.
>Ha viszont azokat cserelem, akkor illene a hatsokat is ugye. :o(
>Na azert nagyon varom mar, hogy ne egy hullamvasutba uljek,
>hanem egy jo rugozassal es utfekvessel megaldott ottoba.
>Amint megvan, tesztelem a kedvenc kanyaromban. :o)
>
>VTI! Milyenek a KONI-k? (Jol irom?)

SZVSZ vegyel 4 atlagosat, mint elore KONI-t,
hatra meg semmit.
A Kadett lengescsillapitok igazan nem dragak.

Astra:
>>Meg egy kerdes: idonkent a motor nem ter vissza eleg gyorsan
>>alapjaratra, ha leveszem a labam a gazpedalrol (termeszetesen nem
>>motorfekes uzemmodban). Gazbowden-hiba?
>A hirtelen gazelvetelkor a szivocso falan levo benzint mind leszippantja a
>motor, ami pillanatnyi keverek-dusulast okoz. Ettol a HC aranya az egig
>szokik. Elkerulendo beepitenek egy lassitast a fojtoszelephez, ami nem
>engedi lokesszeruen bezarni.
Szerintem nem ez az oka, hanem a befecskendezo elektronika.
Nalam is elofordul, hogy hirtelen megemeli az alapjaratot.
Peldaul akkor, ha a motor valami miatt le akarna fulladni.
Erre nagyon figyel az elektronika es gyorsan tobblet benzinhez
es levegohoz juttatja a motort. A visszaallashoz az kell, hogy
lelepj a gazpedalrol. Par masodperc utan beall az alapjarat.

>A fonokomnek Astra Caravanja van, 2 ev alatt kb.200 000 km kerult bele.
>Gyakorlatilag elnyuhetetlen. Az 1,4-es motor eleg lomha, de becsuletere
valjek,
Es nagyon takarekos.



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re: jobbkormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nem zavaro az, hogy balkezzel kell kezelni a
> sebvaltot? (Persze ugyanennyi erovel
> megkerdezhetem a balkormanyos autot
> vezeto balkezes kollegakat is:-)))

Mindket minosegemben erdekelt vagyok :) es mindket esetre azt
kell, mondjam, hogy nem. Balkezes letemre balkormanyos autot
vezetni: hat istenem, igy tanultam meg, igy szoktam meg, nem
problema. Jobbos auto vezetesenel kicsit figyelni kell eleinte,
tudatosabban kell nyulkalni a kezeloszervekhez, elofordulhat,
hogy jobb kezzel automatikusan meghuzod az elso kallantyut, ami a
kezed ugyebe kerul -- kinos dolog menet kozben kinyitni az ajtot
:)) Ha a pedalok is forditva lennenek, az mar baj lenne, merthogy
az ember bal laba a hatarozott, eroteljes kuplungkinyomashoz van
szokva. Aki kivancsi az erzesre, probaljon meg bal labbal
fekezni.

Tisztelettel

Csussz
+ - re:fekut, de most szakmailag, figyelemfelhivo egy uj ci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kicsit uncsi a fékut tema, de kene most mar valami tudomanyos, mert uncsi a
dolog, igyhat utanagondoltam es neztem.

A lenyeg, hogy a kerdes nem ilyen egyszeru. A kifejtheto fekero csak abban
az esetben nem fugg a felulet nagysagatol, ha az teljesen homogen es minden
pontjaban ugyanolyan surlodasi tenyezovel rendelkezik. Ezek egyike sem igaz
a gumi aszfalt kapcsolatra.
A gumi felulete es az aszfalt felulete is tele van barzdakkal es men a
hagyomanyos ertelemben, vagy nem csak ugy tapadnak egymashoz. A gumi
barzdait nem az esoelvezeto barazdakra gondolok, hanem mikrobarazdakra. A
gumi ugy tapad az utfelulethez, hogy ezek a barazdak a gumi rugalmassaganak
koszonhetoen ide_oda hajlanak es nem csak egyszeru surlodasi ero
keletkezik, hanem ezek a barazdak kvazi belekapaszkodnak az utfelulet
egyenetlensegeibe(mikroegyenetlensgek). A szelesebb gumiknal adott terheles
eseten kisebb a fajlagos feluleti nyomas igy lagyabb anyagbol keszithetoek.
Ha lagyabb az anyag, akkor jobban "hajlanak" ide-oda a barazdak es igy
jobban kapaszkodnek az utba illetev jobban tudjak kovetni az
egyenetlensegeket. Tehat jobban tapadnak. Termeszetesen ha tul szeles gumi
teszunk a kocsira, akkor mar tul kicsi lesz a felueti nyomas es megint nem
fog tapadni. Tehat a gumi meretet a kocsi slyahoz is kell valsztani nem
csak a sebesseghez. Figyelembe kell venni a terhelhetoseget is. A masik
dolog, hogy a szelesebb gumi az esetek nagy reszeben sokkal
peresebbek(szelesseg/magassag viszony), mint keskenyebb tarsaik. A
kifejtheto fekero fugg ettol is mert egy fajlagosan kisebb magassagu gumi
sokkal merevebb az oldaliranyu terhelesekkel szemben, vagyis nem nyeklik
nyaklik annyit a felnin. Egy fekezes soran szinte lehetetlen az olyan
helyzet, hogy oldaliranyu ero ne lepjen fel. Ha a umi nyeklik-nyaklik a
felnin akkor a stabilitas csokken megjelennek oldaliranyu komponensek es a
kifejtheto fekero jelentosen csokken. Meg valami a sok kozul, hogy a
szelesebb gumikon fajlagosan( tehat az osszfelulethez kepest) kevesebb
feluletet tesznek ki a vizelvezeto barazdak, igy nagyobb a tapado felulet
es mint feljebb elmondtam ez a guminal igeni szamit.
Ez csak a gumi-utfelulet kerdes volt, de van meg ennel sokkal fontosabb
szempont.
Egy. A kocsi fekrendszere alapvetoen meghatarozza, hogy milyen a fekezesi
folyamat. A fekkesedelem dobfekes autoknal sokkal nagyobb, ami nagy
sebessegnel metereket jelenthet. A fkek meretezese alapvetoen meghatarozza,
hogy egy nagysebessegu veszfekezeskor kepes-e a teljes fekezesi folyamat
soran a maximalis fekerot kifejteni, vagy a felenel mar ugy atforrosodott,
hoyg csak a 60%-ot kepes teljesiteni es igy noveli a fekutat. A fkezeshez a
fekpedalon nyomoerot kell kifejteni, ami linearisan egyutt no a fekezes
gyorsasagaval. Vagyis minel gyorsabban nyomom meg a pedalt, annal nagyob az
ellenallasa ehat annal nehezebb nyomni. Jol meretezett rasegitonel ennek
nincs jelentosege, de pl a Trabiban rasegito nelkul igenis van. STB, mert
meg szaz dolog hatarozza meg.
Ketto a fekezes nem csak a fek sajat projektje, vagyis a fekezes a futomu a
karosszeria es a fek egyutte munkajanak eredmenye. Ezt most mar csak
felsorolasszeruen: fekeroelosztas, ennek dinamikus valtoztatasa,
tengelyterhelesek , atterhelodesek, billenesi tenyezok , oldaliranyu
billenes, legellenallas es felhajtoero, futomugeometria es merevseg es meg
egy csomo menetdinamkai tenyezo.
Harom: A fekezest egy vezeto dontes es cselekedett inditja el, igy balgaag
lenne csak a kocsiban keresni a fekezes milyensegenek alapjait. A fekut az
esetek legnagyobb rezeben 80%-ban a vezeton mulik.

Tehat, nem olyan egyszeru a kerdes es sok dolog csak komoly kiserletek
alapjan hazarozhato meg. 
Az Audi TT-rol sem tudta elore megmondani senki, hogy 200 felett a vezetes
gyonorenek kikialtott auto a legkisebb fkezesre is iranithatatlan szornye
valik es csak jo egy evvel a gyartas beinditas utan derult ki amikor tobb
mint 20 auto szallt ela nemet autopalyakon. Hiaba volt joa fek ha futomu
gyenge volt es kaszni formaja miatt a felhajtoero tobb szaz kilo volt. 
Ezekbol jol latszik, hogy a kozepiskolai fizika tudas jelen esetben nem
eleg. Akit a tema reszletesebben erdekel, az keressen egy jarmugepesz
jegyzetet mondjuk menetdikónakikabol es fekezesbol es abban tobszaz oldalon
elvezheti a dolgot.

NE IRATKOZZATOK LE!, mert most irok jonehany autos cikket, ha futja az
idombol erdekes temakrol, mint uzemanyagellato berendezesek,
fekberendezesek es egyebb, persze csak ha van ra igeny. 

Na most mar tul hosszu voltam.

 
Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - belso levegokeringetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En 98 juniusaban vettem ujan 1.2-es Renault Kangoot.
Bizony, nincsen benne belso keringetes. Eddig nem is tudtam,
hogy nem auto...

Udv: Afonya
+ - RE: Autogaz toltoallomasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szeretnem az  autogaz (LPG) toltoallomasok cimeit, nyitvatartasat,
> telefonjat osszegyujteni, ugy Magyarhonban, mint Europaban. Ha
> segiteni tudtok ebben e-mailen tegyetek meg! Udv Miki

Nekem van egy ilyen listam, de tavalyi es neheny adat nem stimmel rajt.
Ha kell, olyan segitseget tudok nyujtani, hogy melyikek azok a kutak amiket
en is hasznalok, vagyis jelenleg is mukodnek. Sot esetleg nyitvatartast,
telefontszamot is tudok kerdezni ezeken a helyeken.

Ja, a lista elerese : http://www.extra.hu/deep/download/
   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - Meg mindig Scorpio hutes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zdravsztvujtye!

Koszonom mindenkinek ak valaszolt Scorpio huto-legtelenites temaban.
Van azonban meg egy kerdesem, leginkabb azokhoz akik ismerik
valamennyire ezt a motort (2.0i DOHC).
Mi lehet az oka annak a jelensegnek, hogy a vizhofok mutato
uzemmeleg motornal is csak a skala aljan van valahol?
Mert ugye ha rossz lenne akkor egyaltalan nem mutatna semmit.
Regen (kb. 1 eve) szepen folkuszott pontosan a skala kozepeig
es ott allt mint a covek. Eloszor arra gondoltam, hogy allandoan nyitva
van a termosztat, ezert azt mar (ketszer is) kicsereltem. Bar ha igy
lenne a viz akkor is elerne a megfelelo hofokot, csak lassabban!?
Ja, es a hogombat is csereltem, hatha...de nem, a jelenseg meg mindig
fennforog.

Elore is thanx.

Ropi
+ - Valasz V.D. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haji!

______________________Valasz V.D._____________________
Szasz Attila:
>>>>>
szoval ennyi az eletemmel nem terhellek benneteket, de kulon keresre akar
maganban is szivesen megosztom veletek.
>>>>>
:o))))
Rendben! :o) A valaszod kituno volt nna! Meg az orromat is tisztitotta!

Ma ennyit tudok. :o)

A kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - A lista manapsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvasom, hogy mostanaban sokan gondolkoznak a lemondason vagy a Page Down
gombot nyomogatjak. Szerintem igenis jot tettek a listanak Vaddiszno
megnyilvanulasai. Vegre megmozdult az alloviz es egy kis pezsges
tapasztalhato.

Vegtere is mirol szolt a lista Vaddiszno elott (mostanaban)? Kb: 65 szazalek
Skoda-Trabant-Suzuki tuning,  15 szazalek allando talalkozoszervezes, 10
szazalek HIX-matrica, 5 szazalek Wankel motor, 3 szazalek alkatresz- es
szervizkereses, 2 szazalek benzinar-kivesezes.

Kb. a 200. szam ota olvasom az Autot, de ennyire pezsgo es valtozatos meg
sohasem volt. En szemely szerint kifejezetten orulok ennek a fordulatnak.
Minden nap varom, hogy elolvashassam az Autot. Korabban megesett, hogy
annyira lapos volt, hogy 5 olvasatlan szamom is volt, es alig vartam, hogy
mindegyik "Elolvasva" allapotu legyen a levelezoprogramban.

Udvozlettel: Gabor

ui: Kedves VAti! Nem vagy Te veletlenul kreszoktato vagy valami ilyesmi? :)
Ugyanis Te mindent ismersz, ami TILOS. Lehet, hogy nyugodtabb is lennel, ha
kilepnel a szabalyokkal korbeepitett kis varadbol, es a szabalyok megszegoit
nem kuldened mindjart a hoher ele! Aki meg dallamkürtöt árul az dögöljön
meg, ugye? :)))
+ - Malackodas , opel alkatreszek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Teeby.

>IGNORE: VADDISZNO


Ha nekem itt malackodol,
kezedben lesz egy palack Odol :-)))

> --------------------------------------------------

> Gyimesi Gabor wrote irta.

>Szoval oda jutottam, hogy mind a negy lengescsillapitot cserelni
>kell, + 4 also szilent a lengokarokba, + jobb szelso osszekoto gomb-
>fej.
>Asszem elso korben a hatso lengescsillapitok nem kerulnek cserere,
>majd ha megint lesz leee. Igy is 50 KHUF korul lesz.
>Sajna a jobb elso gatlo mar ritka sz@r, ezert az elsoket cserelni kell.
>Ha viszont azokat cserelem, akkor illene a hatsokat is ugye. :o(
Ird meg a kocsi pontos adatait, hatha tudok valamit segiteni neked. Viszont
ha az elso lengescsillapitokat csereled nem feltetlenul szukseges a hatsokat
is kidobni, abban az esetben ha meg jok a hatso gatloid. A KONI valoban jo
gatlo, de itt is tobb fele letezik egyazon tipus eseten is.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Renault Bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Bazsmi.

>nem tud valaki veletlenul Renualt bontot Bp-en? Lehetoleg XI., XII., XXII.
>keruletben.
Csepelen az Ady Endre utcaban van egy Renault bonto. Gubacsi hidon atjove
ugy 500 m utan a jobb oldalon.


Udvozlettel: Frigyes
+ - RE: jogkovetes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>>>1/ Van rajtad megkulonbozteto jelzes? Nincs? Akkor, ha valaki M.O.-on
>>>autopalyan kijon eled 120-al, az nem tahosag, hanem
_jogkoveto_magatartas_.
>
>Ez nem teljesen igaz! Legalabbis a tapasztalat szerint. Azert, mert
>valaki szabalytalanul gyorsan hajt vedett utvonalon, meg nem jogosit fel
>senkit arra, hogy veszejeztesse. Elozesnel, magasabb rendu utra valo
>kanyarodasnal (stb) meg kell rola gyozodni, hogy manoverunkkel nem
>veszejeztetunk senkit. (sot, meg akadalyozni sem szabad a KRESZ szerint,
>asszem)

Szo sincs sem veszelyeztetesrol (ly-vel) sem akadalyozasrol!
Meggyozodtem, hogy nem eloznek. (kulso savban 200 meteren belul semmi.)
Meggyozodtem, hogy akit elozok, az nem kezdett elozesbe.
Indexet kiraktam.
Gyorsitok, indexeles kozben megyek a belso savba 120-al, es
elozni kezdem a kulso savban halado cca. 100-al meno kocsit.

Hol itt a szabalytalansag?
Az, hogy fel kilometerre mogottem 200-al jon egy BMW, es derogal
neki lelassitani amikor kellene?
Kresz szerint csak egyet tehet, szepen o is lelassit 120-ra,
aztan ott is marad. Amugy bosegesen van ideje lelassitani.

>Ket pelda: 1: Foutvonalrol balra nagyivben kanyarodo teherautoba
>beleszaladt egy szembol erkezo auto, mert az 50 helyett 70-80 al jott. A
>teherauto volt a hibas, ugyanis az autonak a tovabbhaladasban elsobsege

Igen, de itt mas a forgalmi szituacio, ha 30-al jon az auto
akkor is a teherauto a hibas.

>volt. 2: Trabant az utrol balra be akart kanyarodni egy kapubejaroba. Az
>ot "szabalyosan", de nagy sebesseggel elozo motoros oldalrol
>beleutkozott. A Trabis lett a hibas. Nem gyozodott meg rola, hogy balra
>kanyarodasanak megkezdesekor mas jarmu nem kezdte-e meg az o elozeset.

Pontosan.
Mi is minosul "elozes megkezdesenek"?

udv: VAti
+ - re: valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

en irtam:
>> 1/ Van rajtad megkulonbozteto jelzes? Nincs? Akkor, ha valaki M.O.-on
>> autopalyan kijon eled 120-al, az nem tahosag, hanem
_jogkoveto_magatartas_.
>
>Feneket. A kresszben nincs olyan kitetel, hogy ''jogos elsobbseget nem
>kotelezo megadni, ha a vedett auto gyorshajt''.

Hol a feneben van itt szo 'vedett autorol' meg elsobbseg
meg nem adasrol???
A _szabalyos_  elozesem megkezdesekor nem is voltam
forgalmi kapcsolatban a BMW-vel.

>> 2/ Aki kijon eled, nem biztos hogy tudja h. te 160-al jossz mogotte
>> 200 meterrel. Eleg nehez a messzi mogottunk halado kocsi
>
>Ha valaki keptelen egy masik auto sebesseget megbecsulni, akkor
>az kozlekedesre alkalmatlan, ne uljon autoba.
En meg tudom becsulni, azt is hogy szabalytalanul gyorsan jon,
de kenyelmesen, gazelvetellel enyhe fekezessel le tud lassitani.

>> 3/ Mindezek mellett, lehet hogy aki kijon eled, egyszeruen csak
>> elvarja a tobbi resztvevotol is jogkoveto magatartast, nehogy mar o,
>> aki szabalyosan kozlekedik, ne elozhessen a sok szabalytalanul

[FLAME ON] (normalisaktol PgDn, please)

>Aki arra teszi fel az eletet hogy rajta kivul mindenki betartja
>azokat a szavalyokat amiket o is, az nem lesz hosszu eleteu.
Aki meg nem tartja be a szabalyokat azt jobb orszagokban (USA)
elobb-utobb lekapcsoljak 20 evre, vagy villamosszekbe rakjak,
es azert nem lesz hosszu eletu.
Nalunk inkabb a partnerei robbantjak fel a merdzsojat.

Miert nem az USA-ban probalsz 200-al szaguldozni? Orulhetsz
ha nem lovik ki a kerekeidet mielott lekapcsolnak.
Arrafele forgalmas autopalyan csak a korozott bunozok meg
autotolvajok szaguldoznak ilyen stilusban.

>Es ez nem csak az autovezetesre vonatkozik, hanem mindenre.
Nem teszem fol ra az eletem, csak nem vagyok hajlando
toleralni, a sajat erdekemben. En nem latok elvi kulonbseget
egy notorius gyorshajto es egy bunozo kozott: mind a ketto
athagja a kozossegi normakat es veszelyeztet masokat.

>Ez nem jo, de ez van, l kell fogadni, megszoksz vagy megszo:ksz

Ezt neked javaslom: vagy megszokod hogy szabalyok vannak, es
nem vagy felsobbrendu mint masok, vagy megszo:ksz valahova.

[FLAME OFF]

udv: VAti
+ - autopalya,gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En irtam:
"Es bizony kimegyek elozni
autopalyan 120-al, arra vigyazok hogy a mogottem jovo le tudjon lassitani,
de magasrol  ra hogy mennyivel jon 120 felett."

> sebessegkorlatok kozott.
> Gondolj bele...tenyleg megeri "Majd en betartatom a KRESZ-t" -t jatszani?
> Te tartsd be...de ne akarj masokat is RAKENYSZERITENI,mert nem csak o
fogja
> megjarni...es ez a dolog
> probalkozasos...ha o nem fekez idoben mindkettotoknek kampec,meg meg ki
> tudja kiknek mert belerepulsz.

Na persze, annyira hulye nem vagyok, hogy a magam eletet
kockaztassam. Arra mindig vigyazok hogy eleg messze legyen
ahhoz, hogy kenyelmesen le tudjon lassitani, mint irtam is.
(vagy ha bena es megsem tud, csak annyival jojjon belem
hogy totalkaros legyen a merdzsoja -az enyemet fizeti a
biztosito- a jogsitol meg elkoszonhet evekre, teljesen jogosan.)

Egy szavad nem lehet azert, mert valaki -szabalyosan kozlekedve-
akadalyoz abban hogy 200-al hajts. Annyival nem mehetsz es kesz,
en csupan a sajat, _szabalyos_ elozeshez valo jogomat ervenyesitem.

Az meg nem szabalytalansag, hogy ignoralom a te igenyedet hogy
200-al hajthass, jogszeruen hordott megkulonbozteto jelzes nelkul.

> Mint mar korabban is irtam, teljesen felmegy az agyvizem amikor ilyeneket
> olvasok...egyet ertek Vaddisznoval hogy ha en gyorsan
> hajtok az autopalyan egy erre megepitett kocsiban akkor az nem jelenti azt
> hogy potencialis gyilkos amokfuto vagyok.

De az vagy.
Ha nyilvanosan ilyeneket irkalsz mint amit nem ideztem be -es hosszu orak
alatt se higgadsz le annyira hogy visszaszivd a HIXbol-, annal inkabb.
Ha igy folytatod fol is tekeredsz egy fara egyszer, meghozza hamarabb
mint en, boritekolom. Van egy-ket ilyen ismerosom, ugyan meg mindegyik el,
:-) csak eppen atlag evente elveszik a jogsijukat es minimum 2x/ev
ossztorik a draga kocsijukat sajat hibabol.

udv: VAti
+ - Re: duda, autopalyas tapasztalatok*** HIX AUTO *** #679 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: duda, autopalyas tapasztalatok ( 46 sor )
> Idopont: Thu Mar  9 07:44:05 EST 2000 AUTO #679
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
..
> Kiegeszites: Ahol 3 sav van, ott ne mindenki a belso kettot akarja
> hasznalni! Ma reggel Fiat kisteher (az Ulysse teher valtozata)
> 2+kapaszkodosavos emelkedon 125-tel a LEGBELSO savban vanszorgott felfele,
> mikozben a 2 szelso az emelkedo teljes hosszaban ures volt. Ha jobbrol
> megelozom: en vagyok szabalytalan. Ha belul akarok menni: fekeznem kell,
> majd felfele gyorsitani. Fogyasztas, kornyezetvedelem. Mi marad?
> Villogas+duda (halkan: huzzzal felre!).
> Van mas otlet?

Egy hete jottem haza az M7-esen (Pest fele, tehat a jo minosegu oldalon).
Tokures palya, megyek a kulso savban 130 korul. Utolerek egy Uno-t, megy a
belso savban (sehol lo"tavolon belul masik jarmu). Nem akartam szarozni,
sebesseg- es savvaltoztatas nelkul mentem el mellette jobbrol. Miutan ez
megtortent, bevag mogem es vadul elkezd dudalni es villogni.

Kerdes: O a hibas, vagy en?

Mert en a kresz eloirt helyemen kb. a kresz altal engedelyezett sebesseggel
haladtam folyamatosan, o meg szabalytalanul ment a belso savban. Nyilvan ha
olyan hulye, hogy ott kell mennie es akkor sem megy ki, ha utolerik, akkor
jobb lenne, ha fulet-farkat behuzna, de most az o faszsagatol fuggetlenul,
egy rendornek ilyenkor meg lehet a dolgot magyarazni, ha teszem azt engem
akar megba... untetni ?
+ - Re: autopalya,gyorshajtas*** HIX AUTO *** #679 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: autopalya,gyorshajtas ( 57 sor )
> Idopont: Wed Mar  8 23:47:52 EST 2000 AUTO #679
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> 1 hete este 7 kor (sotet) az autopalyan mentem 190-el belso
> savban.MINDENKI
> aki itt volt az mar idoben lehuzodott.Elottem TOKURES
...
> A Suzi kijott elem 120-al.
...
> Ha belemegyek en vagyok a hibas de tok mindegy mert mindketten meghalunk.A
> veszelyhelyzetet o okozta a figyelmetlensegevel,es CSAKIS AZ EN
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> REFLEXEIMNEK
> es a FEKJEIMNEK koszonhetoen nem lett baleset.
...
> Biztonsagos autozast mindenkinek
...

Koszonjuk, hala remek reflexeidnek es fekjeidnek, matol egy kicsivel nagyobb
biztonsagban erzem magam az utakon.

udv,Akos
+ - Alairas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Macsek ), ekkora alairast kerlek csak egyszer!
Frigyes is miyen jol megszokta!

udv,Akos
+ - Re: subs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pont most? :))

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> subs
>
+ - Re: Hungaria Biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg egy jo hir! Aki cascot fizet, az figyelje hogy mikor jonnek a csekkek. 3
ev utan egyszercsak "elfelejtik" kikuldeni. Telefonon annyit mondanak, hogy
"dehat a _szamitogep_ szerint (ami ugye mint tudjuk tevedhetetlen) mar
kikuldtek. Akkor kuldunk ujat." Majd mivel nem fizettel felmondjak a
szerzodest.... Erre csak annyit valaszoltam, hogy az en szamitogepem szerint
pedig _nem_jott_meg_ a csekk...

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Sziasztok!
>
> Meg sem erdemli hogy nagy betuvel irjuk a nevet...:)
> Engem pl. rendszeresen "elfelejtenek" atsorolni a magasabb
> bonus osztalyba, es mindig az alacsonyabb bonushoz tartozo
> osszegrol kuldik a csekket evvaltaskor.
> Az elmult harom evben ezt mindig eljatszottak, nekem kellett utanuk
> telefonalgatni hogy ugyanmarkerem...
>
> Ropi
>
+ - karbi, szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit mindenkinek.

Ket kerdesem van mara:

1.: mitol van az, hogy ma a karburatorom visszalott es majdnem meggyujtott
engem (ott voltam a kozeleben)
2.: mit okoz a tul kicsi szelephezag (0,25 helyett 0,15 szivo es 0,35
helyett 0,15 kipuffogo)?


Elore is koszi a valaszokat es egyetek sok csokit! Sok benne a nem a
vitamin, hanem a teofillin vagy teobromin(vagy mindketto?)

Doktor Danival karoltve - L.
+ - 1sikusag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

hihetetlenul egysikuva valt a lista az elmult idoszakban.
(Persze en is bombazhattam volna a listat naponta 10-szer erdekesebbnel erdekes
ebb
temakkal, de az elmult 2 evben ez ment magatol is.)


unsubs, deejaytiszy

(ja, es messzirol nem erdekel, hogy vaddisznot ez erdekli-e. Ld. #678-as beszol
asa...)
+ - Re: Lopott auto nyomat bottal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 9 Mar 2000 06:18:13 EST,   wrote:

>Szerintetek van-e ertelme meg barmit tenni apukam egy hettel ezelott ellopott
>Ford Fiestaja miatt?

Nem. Nem szivesen keseritelek el, de a papad kocsija valoszinuleg mar
masnap alkatreszallapotban leledzett. Illetve egy dolgot erdemes azert
megtenni, ha masert nem, hogy megnyugodjon a lelkiismeretetek. Ha mar
lezartak a nyomozast, akkor is el kell menni a police XV. ker.
Melyfuto utcai talalt/lopott auto telepere, ha valahol veletlenul
elokerul a kocsi, esetleg rendszam vagy alvazszam nelkul, es a
zsenialis magyar rendorseg nem deriti ki, hogy lopott, akkor oda
szallitjak. Ha meg nincs ott, uccse tud misnyalni az Mber. Be kell
jelentkezni valamelyik delelott a 313-12-10 telefonszamon, hogy korul
akarsz nezni a telepen. Havonta egyszer engednek be civileket,
kovetkezo alkalom [ui. en is megyek Brava-bol kifolyolag... :-((( ]
marcius 21., 9.30 ora, ha jol emlekszem. Pontosan kell erkezni, mert 1
perccel kesobb mar nem engednek be senkit.

Udv:  Zak

+ - 1-2 gondolat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Kedves Listatagok!

Azert gondoltam, hogy "tollat ragadok", mert nem tetszik, 
hogy itt a listan
vannak olyanok (termeszetesen nem mindenkire vonatkozik), 
akik a masikat az
autoja alapjan itelik meg. Gondolok itt elsosorban arra, 
hogy amikor
Vaddiszno eloszor emlitette, hogy M5 BMW-je van, akkor egy 
par irigy kutya
(sajnalom, de igy gondolom) egybol leujgazdagozta es az iq-
jat minositette.
Es tette ezt _elsosorban_ az autoja alapjan kovetkeztetve.

Namarmost en eppen ebbol kifolyolag csinaltam most magamnak 
egy freemail-es
cimet, pedig rajt vagyok mar egy-ket eve a listan es neha 
hozza is szolok.
Nekem egy Audi 80 RS2-esem van, amivel mentem mar 260-al, 
talan meg a 300-at
tudnek, de mar nem mertem tovabb nyomni. 25 eves vagyok, es 
nagyon kemenyen
dolgoztam, hogy ilyen autom lehessen, es nem apucitol 
kaptam. En imadom ezt
az autot, de komolyan mondom, neha mar en erzem 
kellemetlenul magam, amikor
a figyelo tekintetekbol leolvasom, hogy "nezd, a kis 
ujgazdag" vagy "apuci
kedvence" es hasonlok. Eppen ezert nem szeretem, ha valakit 
az autoja
alapjan beskatulyaznak. Please ne tegyuk!

Valaki itt emlitette, hogy nem tetszik neki, hogy tul sok 
balesetrol
szamolunk be. Konyorgom, hat nem ez is ennek a listanak a 
celja, hogy
tapasztalatokat szerezzunk es segitsunk egymasnak??? 
Szerintem nonszensz,
hogy ez itt felvetodott!

Ja es meg valami kedves : Aki autopalyan 
120-al ugy jon
be a belso savba, hogy azt feltetelezi, hogy mindenki 
olyan, mint O es nem
megy ennel gyorsabban, az vagy orult vagy nem elegge 
racionalisan all a mai
vilaghoz.
+ - autopalyan vezetes; fekut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kovacs Gyorgy irta:
: A veszelyhelyzetet o okozta a figyelmetlensegevel,es CSAKIS AZ EN
: REFLEXEIMNEK es a FEKJEIMNEK koszonhetoen nem lett baleset.

Nem. A veszhelyzetet 2 autos okozta! A deffenziv vezetes Rad is
vonatkozik. A KRESZben valami olyasmi all, hogy "mindenki hulye, csak en
tudok vezetni, ezert nekem mindent meg kell tennem, hogy masok hulyesege
miatt ne legyen baleset", persze szebben megfogalmazva. ;-) Ez ott
kezdodik, hogy nem kozlekedunk 190-nel magyar autopalyan. Erdekes modon, a
nemeteknel, ha 160-nal elozok 100-zal meno kamiont, a 140-nel a kamion
mogott halado nemet nem jon ki elem, hanem befekez. Ha meg a kamion
mellett vagyok, akkor a 7-es BMW is csak igen ritkan probal letolni,
tobbnyire viszonylag normalis kovetesi tavolsagot tartanak.

Ide kellene eljutnia a magyar es a csehszlovak kozlekedesi moralnak. A
csehszlovakok a Pozsony-Mlada Boleslav szakaszon (vegig autopalya ill. 2x2
savos autout) minimum egyszer eljatsszak velem, hogy 70-nel kijonnek elem,
amikor mar csak kb. 10-20 meterre vagyok mogottuk, mert eszukbe jut az
elottuk 150 meterrel halado kamiont megelozniuk. (Es szerintem pontosan
lattak, ahogy 70 meterrel mogottuk indexeltem es kialltam elozni.)
Termeszetesen jo magyar virtus szerint verbalisan elkuldom oket a pekbe,
de soha nincs veszelyhelyzet, mert nem autozom fenysebesseggel. Ilyen
egyszeru.

###

Vaddiszno irta:
: Ha egy autopalyan dugo van, akkor az nem ugy van hogy ures az ut, aztan
: meg x km allo kocsisor, hanem mar csak egyre lassabban lehet haladni,
: az egyre jobban feltorlodo kocsiktol, tehat mire beered a dugot,
: addigra mar alig lehet menni, nemhogy 200-zal.

A nemet autopalyadugok sajnos nem ilyenek (legalabbis azok, amiket
megeltem). Jobb esetben az elektronikus forgalomszamlalok eszleltek a
dugot, igy az elektromos sebessegkorlatozo tablakon 120-80-60 virit es a
STAU felirat [=dugo], persze ilyen technika csak nagyobb varosok kornyeken
akad. Egyeb esetben tobbnyire tied a palya, aztan elotted all a
veszvillogo kocsisor. 90-fokos kanyar tenyleg nincs autopalyan, viszont
dimbes-dombos szakaszon eleg hirtelen eri az embert a dugo vege. Masfajta
pelda: este, nulla forgalom, a leallosavban veszvillog egy kocsi, az uton
masik 4-5, az ember bekapcsolja a veszvillogot es fekez. Aztan kozelebb
erve latja, hogy a 3 savbol a belso kettoben keresztbe all egy
kivilagitatlan kamion, az acelpalank meg nehany lokarito, millio
uvegszilankkal tarkitva, szetszorva az uttesten... Orszaguti baleseteknek
-- itt Brandenburg tartomanyban -- hasonlo a koreografiajuk.

###

Fekezes: emberek, olvassatok mar el, hogy mit irok! ;) Nem azt irtam, hogy 
kerekpargumival hamarabb all meg az ember, mint 225-ossel! Hanem azt, hogy
keskenyebb gumival akkor allunk meg hamarabb, ha ez jobban felmelegszik,
es kozelebb kerul a max. tapadasi egyutthatohoz. Ezt lehet hinni es nem
hinni. Cafolni viszont "na nehogy mar"-tipusu mondatokkal nem lehet.
Tovabbra is hangsulyozom, hogy ez szaraz aszfaltra ervenyes, tehat ne
hozzatok fel havas peldakat. Teljesen nyilvanvalo, hogy hoban, esoben,
olajfoltnal, oldalszelnel, fogyasztas szempontjabol stb. mas-mas lesz az
optimalis gumi, tehat utcai kocsikra ertelemszeruen egy "sulyozott atlag"
gumi kerul fel.

Teeby irta:
: De igazabol a dolog atlathatobb lenne egy komplex feladat megoldasaval.
: Azt viszont nehez itt levezetni, mert sok kitero szamolas kell hozza.
: Ami talan a sorlimitbe sem ferne bele.

Es ha reszletekben kuldened? ;-) A tema komolyan erdekel, mert egyenletet
megoldani en is tudok, csak azt nem tudom, hogy mi mindent kell figyelembe
venni. Ezzel ugy latom, masok is gondban vannak. En pl. feladat nelkul is
nagyon orulnek egy gorbenek, ami egy nyari es egy teli gumi tapadasi surl.
egyutthatojat vazolja a homerseklet fuggvenyeben (boven eleg lenne akar
tablazatos formaban is 6-8 homersekletre -40-tol +120 fokig), ill. egy
ertek, hogy ABS-es fekezesnel mennyire melegszik a gumi (a csucs az lenne,
ha ez a gumi szelessegenek fuggvenyeben lenne megadva).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Skoda+Renault-bonto+OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi, 
yerico: "A legszebb, hogy a 120-as Skodamat 80000 ezer forintert akartak beszam
itani a vetelarba, sehol semmi + 100000 forinttal novelt vetelar. 3 honappal ke
sobb majdnem lejart muszakival 165.000-ert adtam el."
Megerdemelted, igy jar aki telhetetlen. Ha nekem vki 80 millat ajanl egy 120-as
 Skodriert, nagy ivben ....ok a beigert plusz 100 rugora (kulonosen, ha az auto
 realis ara 165 ezer).

Renault-bonto:
van egy francia-auto bonto Csepelen az Ady Ebdre uton (kb. 46. szam, tel: 420-1
896, 7koznap 8-16 h-ig). A varos masik vegen a XV. ker Szantofold utca 1. (M3 b
evezeto szakasz, sell-kut, ez is francia-bonto, ha kell telszam, vagy e-mail, a
kkor le'cci maganba...

OFF:
a) Kb. 3 ev utan tegnap beleneztem a Moka-ba, ahol annak idejen tomeny es eszve
szejto poenkodas ment. Most 200 anyazas, 10 vicc, ebbol 2 jo, 8 regi, vagy ross
z. Ezek szerint masutt is altalanos az alacsony szinvonal.
b) 1xuen szanalmas, amit itt egyesek csinalnak, ugy latszik, nemelyik szeplelek
nek nemcsak az elavult autoja miatt van iszonyatos frusztracioja, de amiatt is,
 hogy nincs a kibordjan PageDown-billentyu (ott jobb-fele', a szamok elott kell
ene keresni). "Nem irok...", "Nem olvasok...", "Ugy elmegyek, hogy vissza se ne
zek..." Tudjatok Ti egyaltalan, mi az az Internet, es mi egy nyilvanos levelezo
-lista?

NME1


"Know your enemy"
+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fel meteren mulott a dolog,es az ABS ellenere is megnyikkantak a gumijaim.
>Ha belemegyek en vagyok a hibas de tok mindegy mert mindketten meghalunk.A
>veszelyhelyzetet o okozta a figyelmetlensegevel,es CSAKIS AZ EN
REFLEXEIMNEK
>es a FEKJEIMNEK koszonhetoen nem lett baleset.

Csak egyet felejtesz el. hogy CSAKIS MAGADNAK KOSZONHETOEN lett majdnem
baleset, amit szerencsere szinten magadnak koszonhetoen el tudtal kerulni.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - RE: Kedvezmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A nagy erdeklodesre valo tekintettel nem e-mailcim, hanem jelszo
lesz.
>Engedelmetekkel valamelyik nap kozzeteszem a listan az IGEN-nel
valaszolok
>nevsorat azzal a cellal, hogy aki IGEN-nel valaszolt es nem
latja a nevet,
>idoben sikithasson.

A mi reszunkrol nem kell jelszoval tulbonyolitani a dolgot.
Bejottok hozzank, a HIX AUTO passworddel es vehetitek a
napszemuveget. Mert valaki vagy tud a listarol, es olvassa, tehat
listatag, vagy soha nem is hallott rola, akkor meg be sem jon a
kedvezmenyert. Szoval szerintem ilyen egyszeru.
Hello : Laci
+ - Kedvezmenylista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akkor igeretemhez hiven kozzetennem az IGEN-nel valaszolok nevsorat:

Aakos
Antal Attila
Aranyosi Aved Jozsef
Axel Robitz
Balage
Balatiinc
Balatoni Zsolt
Balogh Laszlo (MyChroLesLie)
Balogh Tamas
Banhegyi Balazs
Barna Istvan
Bartus Laszlo
Bekei Tamas
Benko Gabor
Bessenyei Zsolt
Bielik Attila
Bihary Gabor
Biriki Attila (Ropi)
Blasko Sandor
Bodosi Balazs
Bolgar Laszlo
Borbely Gabor
Bowie
Bunny
Csegezy Judit
Csizmadia 'MFK' Geza
Deak Ferenc
Decsi Miklos
Dekany Daniel
Denes Imre (TOPA)
DJ Tiszy
Dolnay Norbert
Dorozsmai Karoly
Dr. Foszto Denes (Delney)
EXT-Zoltan.Rakonczai
Ezer Endre
Fazekas Balazs EB_HU
Fec
Fejes Tibor
Frescho
Fuleki Laszlo
Fulig Jimmy
Fz
G L
Gajdos Attila
Gombas Julianna
Gomi
Gyimesi Gabor
Haasz Attila
Hargitai Aladar
Havel Jozsef
Homoki Nagy Zoltan
Horvath Attila
Ifj. Lukacs Gabor
Ivicz Laszlo
Jenes Barnabas
Joly
Juszup
Jutasi Tamas (JTS)
Kaczmarek Edvard
Kaczor Imre (Marci)
Karacs Gyula
Kaskoto Mihaly
Katona Laszlo
Kekesi Jozsef
Kethelyi Peter
Kiraly Tibor
Kiss Tibor
Kiss Zoltan
Klajos
Klem Krisztian
Kocsis Laszlo (Sami)
Kokai Andras
Kokas Ferenc
Kollmann Tibor
Koltai Peter
Konya Balazs
Kormos Imre
Kotroczo Balazs
Kovacs Attila
Kovacs Krisztian
Kovacs Viktor
Kozak Andras
Kovesdan Gyula
Kreiter Balazs
Kucs Zsolt
Kucson Gabor (KXN)
Lakomcsik Laszlo
Lakos Susan
Lakovich Nandor
Lazar Peter
Lenart Laszlo
Lengyel Istvan
Lovasz Adam
Lukacs Gyorgy
Lukacs Peter
m o h a
Major Frigyes
Matolcsy Zoltan
Medve Peter
Meszner Tamas
Molnar Csaba
Nagy Adam
Nagy Akos Patrik
Nagy Andras
Nagy Andras (DeeJay Encore)
Nagy Gabor
Nagy Miklos
Nagy Tamas
Nagy Tamas 2 (Milka)
Nagykekesi Arpad
Nasfay Zoltan
Nemes Marcus
Oldboy
Padisak Gabor
Pallai Gabor
Papp Robert
Peter Pan
Pojak Csaba
Pribusz Zsolt
Pry
Redei Balint
Sagi Krisztian
San
Sarvari Tamas
Schmidt Laszlo
Schubert Jozsef (Subi)
Simon Templar
Somogyi Istvan
Somorjai Jozsef
Soskuthy Gyorgy
Szabo Janos (Sancho)
Szabo Zoltan
Szabo Zoltan (Zotya)
Szasz Attila
Szekeres Istvan
Szel Zoltan
Szentpetery Attila
Szijarto Laszlo
Szilard Attila (sa)
Szommer Akos
Szopori Peter
Taylor
Tobak Peter
Toth Bence
Toth Miklos
Toth Tibor (Penti)
Tuska Zoltan
TU-TI Foto Kft.
Ulrich Istvan
Varga Tibor
Vasony Tamas
Verdes Istvan
Veres Karoly
Vogel Gabor
VTI Power
Zaruba Ildiko
Zozi
Zsivanov Sandor

Aki IGEN-nel valaszolt, de megsem latja a nevet, kerem sikitson! :-)

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Re: fekut vs. kocsi tomege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>A tapadasi surlodas fugg a surlodasi tenyezotol (gumi es ut minosege)
>es a feluleteket osszenyomo erotol. Ftapadasi = mu * Fo
>A gumi merete nincs benne a kepletben !

Dehogynem! Te magad is ezt allitod:

>A hoban kifejezetten jobb a kisebb feluletu gumi.
>(Jobban belenyomodik.)

Szoval a pontositasom az lenne, hogy a kozepiskolaban statikus,
pontszeru testekkel dolgozunk, idealizalt esetben. Ez nem igaz olyan
kornyezetre, amely erosen dinamikus jellemzokkel birhat. A mu erosen
fugg a feluletek minosegetol, anyagatol, osszenyomo erotol,
homerseklettol... Valaki mar leirta, hogy a gumi felulete nyirodik egy
erohatar felett. Namost nagyobb feluletnel kissebb ero oszlik meg azonos
feluletre, ergo kissebb a fajlagos terheles. Persze a hoterheles is.
Bizonyos esetekben viszont a mas feluleti jellemzokkel biro gumik a
jobbak pl.: terepgumi, ami jobban tapad a sarban. Szoval a mu, amit nem
reszleteztunk a kozepsuliban nagyon osszetett es nem allando.
Egy masik teny: a fekero idealis elosztasaban resztvevo ABS rovidebb
fekutat produkal olyan esetekben, ahol a csuszasnal fellepo mu kissebb a
gordules soran elerhetonel. Ebbol kivetel pl. a havas ut. A legnagyobb
elonye azonban az, hogy megmarad az auto iranyithatosaga.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: A Valaszt kerlek maganba is kuldjetek, mert en unsubsolok
+ - rovid tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tavaly, mikor kiment a szimering :) az asszonykam vitte le a verdat a
Balcsira. Beallt szepen 110-130 kozottre es ballagtunk. Tobbszor
elofordult, hogy belenezett a tukorbe (en is a jobboldaliba) es kiment,
mert az meg messze van. Lett volna, ha nem 200-al jon es egy teherauto
kozepen kezd el villogni. Persze siman le tudott fekezni, mert volt
hely. A vegen azt a technikat alkalmazta asszonykam, hogy ha teyleg
messze van, de meg hianyzik 20-30 m a teherig, akkor is kiment, mert igy
lattak, hogy o eloz 120-rol gyorsitva. Ha valaki ilyenkor villog, annak
nem tudom mi az inditeka. Kb 2-300 m-rol latja, hogy elozunk, le tud
fekezni es mihelyst csak tudunk kihuzodtunk. A nemetek ilyenkor
illedelmesen varnak. Az a 1/2 deci nem szamit benzinben es hiaba
stresszel nem er el vele semmit.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re Skoda Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>A lenyeg, akkor ketfele volt az 1.3-as
>motor, egy PORLASZTOS es egy befecskendezos (neveben ott a kis "i"
betu,
>azaz nem LX, hanem LXi) Arban akkor 100K forint kulonbseg volt az 55 es
a 68
>loeros kozott.  A befecskendezos is inkabb csak kozponti lehet, nem
hinnem,
>hogy egy ilyet beraknak Skodaba Feliciaba.

Pedi igy van. Mar a Favorit is kapott befecsit. A68 pacis motor ott
debutalt, Bosch befecsi+ vezerlestuning a leirasa szerint az ero
forrasa. Feliciabol nem volt karbis. A skoda is fejlodik. 93-tol a
Favi-ba Vento fekek es meg csomo mas cucc ugrott be. A Felicia regi
nemet alkatreszekbol keszult :)

u.i.: Megsem unsubs nem szallok ki mas oromere
+ - Re: jobbkormanyos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Lenne egy kerdesem azokhoz, akik mar vezettek jobbkormanyos
>autot: nem zavaro az, hogy balkezzel kell kezelni a sebvaltot?
>Szoval erdekelne, nem nehez-e megszokni.
Beultem a kocsiba, szetneztem benne, kitolattam.
Benyultam az ajtozsebbe. Itt nincs valtokar... Akkor talan....
Kettesbe valtasnal mar nem az ajto fele nyulkaltam.
Sokkal nehezebb azt megszokni hogy a jobb valladnal van a
szele kocsinak de balra meg sokaig folytatodik.

Udv
Balazs
+ - jogkoveto magatartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

  irta:

>Aki arra teszi fel az eletet hogy rajta kivul mindenki betartja azokat a
>szavalyokat amiket o is, az nem lesz hosszu eleteu. Es ez nem csak
>az autovezetesre vonatkozik, hanem mindenre. Ez nem jo, de ez van,
>el kell fogadni, megszoksz vagy megszo:ksz

    Azert ez nem egeszen igy van szerintem. A kozlekedes
alapelve a bizalom, anelkul lepest sem tudnank haladni.
Gondolom Te is atmesz a zoldon, es nem allsz meg korulnezni,
hogy keresztiranyban a pirosat mindenki betartja-e! Vagy mi
lenne, ha nem biznank abban, hogy mindenki az ut jobboldalan
kozlekedik es allandoan attol rettegnenk, hogy valaki szembe
ne jojjon a savunkban?

                        Udv:

                                                Zsolt

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>szerintem mostantol _egyaltalan_ ne reagaljunk vaddisznoleveleire
>celszeru lenne egy darabig meg a normalis hangvetelu
>leveleit sem eszrevenni

Emberek! Nem ertelek titeket! Komoly felnott emberek hogy irhatnak
ilyet! Majdnem kezdetektol olvasom a listat, es meg kell hogy mondjam,
BMW-s kollega vitt egy kis valtozatossagot a lista megszokott eletebe.
Vegre nem csak az "autozunk,betartva minden szabalyt" tipusu ember 
lelheto meg erre, hanem van ellentabor is, aki ki meri mondani, hogy
ha megy az autopalyan, akkor letol mindenkit, aki lassabb. Es szerintem
IGAZA van! Amikor en megyek palyan nem lassan, es esetleg kimereszkedik 
elem valami baromarcu hulye, aki esetleg arra var, hogy ket tonna atga-
zoljon rajta, hat tessek! De ha megkarcolja a fegyezesem , akkor meg
ketszer keresztultolatok rajta, mielott kivegzem! Majd akkor magyaraz-
hatja, hogy szabalyosan 120-al elozott, es baromira nem fog erdekelni...
 Ne mondja senki, hogy soha nem ment 120-nal tobbet! Akkor most azt is 
lehurrogjatok, mert megszegte a KRESZ-t? Vagy csak irigyek vagytok, hogy 
neki M5-os BMW-je van, ami megy 200-al? En igenis irigylem , mert regota
szerettem volna egy ilyet! De aztan kicsinek talaltam a motorjat :)))
Szoval ne a listatagok hatarozzak meg , hogy ki mire valaszol. Dontse
el mindenki sajat maga, hogy eleg erett-e egy esetleges vitara (ami
tortenetesen autos jellegu, tehat ide valo), vagy sem. Es ne Vaddiszno-nak
mondjatok, hogy unsubs, mert ezzel azt sugaljatok, hogy ez a Ti listatok,
nem pedig egy barki altal hasznalhato, nyilvanos, internetes lista.
Hisz akkor pont az internet szabadsagat biralnatok. Marpedig az nem tul
szep dolog....
Tehat akit esetleg nem erdekel Vaddiszno hozzaszolasa, az csinal amit akar!

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:


Ps: Bocs mindenkitol, akit most sikerult megbantanom. A kovetkezo 
    talalkozon meghivom egy sorre :)
+ - lopas elleni vedekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kereskedelmi forgalomban kapható riasztok hatastalanitasara az egyre jobban 
kepzett tolvajok gyorsan talalnak megoldast. Azt hiszem az indítast gatlo rends
zerek 
sem kivételek ez alol.

Legutobbi kocsim ellopasat egy hazilag beépitett, rejtett gyujtasi aramkort 
megszakito kapcsolo akadalyozta meg, mivel a tolvaj a sikertelen inditasi kiser
letek 
soran az akkumulatort lemeritette. Uj, 21099 tipusu Lada Samara  gepkocsimhoz  
elektromos kapcsolasi rajzot nem adtak. Masreszrol a tanacsot kaptam, hogy az 
injektoros, szabalyozott katalizatoros motornal a gyujtasi aramkor megszakitasa
 nem 
celszeru.

De akkor  hol es melyik aramkor megszakitasa lenne hazilag kivitelezheto es hat
asos?

Jo tanacsokat maganban is koszonom.

Udv. O.Istvan
+ - Re: duda, autopalyas tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
: Tibi irja:
:>> hogy a "taho" a jobbsavban kijon-e elem vagy nem (annak ellenere, hogy
: villogok
:>> meg dudalok ra, ha latok rajta ilyen szandekot), akkor mar elotte
: lassitok
:>Nincs jogod dudalni ra azert, mert o nem 200-zal jon ki Eled.
: Kiegeszites: Ahol 3 sav van, ott ne mindenki a belso kettot akarja
: hasznalni! Ma reggel Fiat kisteher (az Ulysse teher valtozata)
: 2+kapaszkodosavos emelkedon 125-tel a LEGBELSO savban vanszorgott felfele,
: mikozben a 2 szelso az emelkedo teljes hosszaban ures volt. Ha jobbrol
: megelozom: en vagyok szabalytalan. Ha belul akarok menni: fekeznem kell,

Nagyon jo leiras, szerintem 15-20%-kal gyorsabban menve a
legkenyelmesebb a vezetes. Rendorokre is van ido figyelni, es nem
stresszes. 
Varosban egyebkent a kulso savban lehet a leggyorsabban haladni. Mert a
sok paraszt teherauto ott szerencsetlenkedik (included kisteher,
furgon) A mazsolakat is ott eszi a fene, neha azt kivanom hogy
fordulnanak fel. lampanal mint a hernyo ugy indul a sor, de vannak akik 
meg megvarjak, hogy az elotte levo kocsi 50m egerutat nyerjen, hatha
betolakodik valaki a masik savbol. raadasul teljesen figyelmetlenek
(tipikusak az idosebb emberkek vagy kozepkoru nok) mit ossze tudnak
benazni... izomagyuakkal is talalkozom, de nem erdekes mert gyorsan
elmennek. de a popperautos suukis ralliversenyzoktol ki van a fundoklim.

egyebkent, amikor terepjaroval kozlekedek, sokkal inkabb megadjak az
elsobbseget, es kevesbe eroszakosan is nagyon jol lehet haladni a
legnagyobb forgalomban is. A sajat kadettemmel (84es, 16D)  meg a sajat
elsobbsegemert is meg kell neha kuzdenem. idonkent arra gondolok hogy
kellene szerezni egy tankot vagy egy ifat, azt johetnek a parasztok:)

udv
h.
+ - Gumimeret es tapadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A felulet valtozasaval valtozik a tapadasi surlodas es a gordulesi
surlodas is.
Ez egy egyertelmu dolog.

Ulj kerekparra es probald ki.

Versenykerekpar:
- remekul gyorsul, szaguld, mert kicsi a gord. ell.
- megallni nehezkes vele

Szelesebb kereku turakerekparok:
- nehezebb felgyorsitani
- a max-sebessege sem akkora
- konnyebben megall

Tovabba, mibol szarmaztathato a surlodas. En mindig ugy tanultam, hogy a
feluletminoseg az egyik fo meghatarozoja.
Kiserletezzunk, teritsunk le a foldre kulonbozo meretu csiszolovasznat.
Egy 1cm^2-est es egy 1m^2-est. Vajon melyiket fogod ugyanakkora erovel
hamarabb mozgasra birni.

Tehat.
Ez a jelenseg nem a klasszikusan oktatott ponton jelentkezo erorendszer
esete.
Hanem feluleten megoszlo erorendszer. Ami nagyban befolyasolja a temat.
Hozzateszem, hogy a fellepo surlodo illetve gordulesi ellenallas
erejenek merteke fugg a felulettol es az erotol, ami a feluletek kozt
hat. Ugyanis a feluletek kozt tamado meroleges erokomponensek
valtozasaval valtozi a surlodoero is. Fs=Mu*Fn
Fn a feluletre meroleges erokomponensek osszege.
Ha vizsgaljuk a feluleten megoszlo terhelest, akkor azt vesszuk eszre,
hogy allando meroleges iranyu eronel a felulet novekedesevel a
feluletegysegre eso eromertekek csokkennek. 
Mivel a surlodasi tenyezo jobbara allando ezert csokken a surlodoero,
ami azt jelenti, hogy a megcsuszas esete kozeledik.

A megcsuszas tobbfele dologgal kivedheto.
Nagyobb surlodasi tenyezovel (puhabb gumi stb, ld. F1 elomelegitett).
Reagens anyagok, amik ho hatasara novelik a surlodast. Mint korabban is
kiderult a fekezeskor ho keletkezik a surlodo feluletek kozt is. Mivel
teljes gordules sosincs, es a munkavegzes energiaval jar, a surlodas
pedig altalaban hoenergiakent jelentkezik.
Megfelelo mintazat lasd tehergepjarmuvek, ahol is csokkentik a surlodo
feluletet.
Termeszetesen mindezek pontos meresek es szamitasok eredmenyei, amik a
csuszashatar es az idealis fekuthossz adatokkal szoros kapcsolatban
allnak.

Tehat vigyazzunk ne essunk tulzasokba!
Sem a tulzottan szeles, sem a tulzottan keskeny gumi nem idealis a jarmu
uttartasa es fekezese szempontjabol.
A tul keskeny gumi konnyen kopik a nyagyobb surlodasi ero miatt (ne
felejtsuk el sosincs tokeletes gordules).
A tul szeles guminal fellephet folyadekfilmreteg csapadek eseten,
valamint a kisebb surlodasi erobol kifolyolag a rosszabb uttartas
feltetelezheto. Nem beszelve a nagyobb gordulesi ellenallasrol, ami
negativ iranyban befolyasolja a jarmu menettulajdonsagait (fogyasztas,
gyorsulas stb.).
Tehat meg kell talalni az arany kozeputat.
Szamolasok es kiserletezesek segithetnek ebben, de inkabb javaslom a
minosegi gumiabroncs megvasarlasat. Es nem kell tulzasokba esni.

1. megjegyzes:
Ha valaki ismeros sikito gumikkal indul, megkerdezzuk tole mindig:
- Vekonyabb gumikat tetettel fel, es meg azokat is maxra fujattad a
kuton, hogy csikorogjon??? 8)

2. megjegyzes:
Azert teszek szelesebb gumikat hatulra, hogy az auto a kanyarban inkabb
csusszon mint boruljon. Figyelem itt jelentossege van a mintazatnak.

Remelem tiszta kepet tudtam adni a temarol. Nem kell annyira
tulbonyolitani a dolgot, mint egyesek a fejtegetesekkel, a
szeles-keskeny-jarmutomeg kapcsolatban.

Uzemenyagtermelo tartalek kannat mindenkinek!

Teeby
-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Fekezes sokadik resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ezt valaki irta:
>A masik dolog a sulyeloszlas, ami szerintem nem szerepelt a kepletekben.
>Szerintem ez szinten sokat szamit, ha a fekut meresenek kiszamitasaba
>kezdunk. A sulyeloszlas a kovetkezokeppen alakul altalaban: 1. 70-30%
>(orrmot, elsokh.), 2. 50-50% (orrmot, hatsokh.), 2. 30-70% (farmot,
>hatsokh.). Ha fekezunk, akkor meg tobb suly megy elore, ugye.....

A sulyelosztas altalaban idealis, es az aranyok nem ilyenek szoktak
lenni.
Nem tudom ezeket honnan vette az iras alkotoja, raadasul ilyen pontosan.
De ez igy nem igaz.

A jarmunek van egy sulypontja, ami korul erorendszerek nyomatekot hoznak
letre. Ez a nyomatek fugg tobbek kozt a lassulastol. Es kiszamithato
belole a tengelyterheles novekedese, ami jelentosen befolyasolja a
fekezes hatasfokat.
Itt nem konkretan fekutrol meg tomegeloszlasrol kell beszelni, hanem a
fekezes folyaman fellepo surlodasok es gordulesi ellenallasok
novekedeserol => hatasoknovekedesrol.

>Ezeken a dolgokon nagyon sok meter
>mulhat, csak meg egyszer sem lattam emliteni.

Ezeket nem is fogja latni az iro, mert az altala feltetelezett 3 eset
nem letezik. Kozelitoleg talan. Az auto mint tergeometriai idom
rendelkezik sulyponttal, ekorul a sulypont korul keletkezo
forgatonyomatek merteke befolyasolja fekezesi surlodas hatasfokat.

De ha mar itt tartunk, akkor felvilagositom az irot, hogy meg kell
emlitenunk a fekeroszabalyzast is, hogy teljes legyen a kep!!!
A fekerozabalyzas jelentossege szinten a fekezeskor fellepo sulypont
korul forgato nyomatekra vezetheto vissza.
Mivel ez a nyomatek tehermentesito feladatot lat el az egyik tengelyen
ezrt ott csokkentni fell a fekerot a csuszas megelozese erdekeben. De ne
felejtsuk el Newton szerint az energia nem vesz el. Ezert az onnan
elvont fekerot at kell szarmaztatnunk oda ahol szukseg van ra. Ennek a
helye pedig az elso tengelyen lesz. Mivel a fekero allando, de a
leszorito ero novekszik ezert no a tapadas, igy az elso tengelyen levo
kerekek gordulesre vannak kesztetve. Ennek a megakadalyozasa a fekero
novelesevel tortenik.

Aztan innentol a blokkolasgatlot mar mindenki ismeri gondolom. De van
egy nagyon fontos dolog meg!
A fekkonstrukcio. Amirol majd egy masik szamban talan irok bovebben ha
erdeklodes lesz ra, no meg idom.

Koszonom a figyelmet!

Teeby
-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Dallamkurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Mindenki!

A dallamkurt nem engedelyezett!!!
Mielott valaki azt hinne.

A szemelygepjarmuveken alkalmazott hangjelzo berendezesek a KRESZ
szerint csakis egy hangmagassagon uzemelhetnek, meghatarozott
hangerovel.
A dallamkurtert komoly szankciokat helyezhetnek kilatasba a hatosag
emberei.

Udv
Teeby
-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Wankelkodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ha ez a Wankel motor ennyire felkeltette itt az erdeklodest, akkor ha
>legkozelebb Gyorben jarok, elugrok a Kincses Rallye Team-hez. A ....
 ...
>ezert ha van valaki gyori a Listan, az
>megtehetne helyettem. Ha jol emlekszem a regi Shell kut mogott kell
bemenni.

A gyoriek tudjak...
Hol kell bemenni, es meg sok mast is tudnak, ne izguljon senki.

Sot a gyoriek javasoljak szakiranyu irodalom hasznalatat...
Masok haztuznezobe kuldese helyett. 
Na meg a gyoriek onallo emberek, es azon a velemenyen vannak, hogy ha
valakit erdekel, akkor menjen es nezze meg maga!!!

Adieu!

Teeby

-- 
	        _______________________________ 
	
		mailto: 
		_______________________________
+ - Re:valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Feneket. A kresszben nincs olyan kitetel, hogy ''jogos elsobbseget 
>nem kotelezo megadni, ha a vedett auto gyorshajt''.
Ha gyorshajt nem jogos az elsobbseg.
+ - lengescsillapitok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyimi irta: "Sajna a jobb elso gatlo mar ritka sz@r, ezert 
az elsoket cserelni kell.Ha viszont azokat cserelem, akkor 
illene a hatsokat is ugye. :o("

Gyimi,
vigasztalasul annyit, hogy nekem a markaszervizben egyszer 
csak az elsoket csereltek ki. Kerdeztem is, hogy nem 
kellene-e mind a negyet, de a szervizvezeto megnyugtatott, 
hogy a hatsok altalaban lenyegesen tovabb birjak.
Az Autoklubnal kabe egy ezresert megmerik a 
lengescsilllapitokat, es kiderulhet, hogy igazabol nincs is 
szukseg a cserejukre. (Igaz, az ellenkezoje is kiderulhet.)
Udv,
Stevie
+ - Lanos? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta: "Tunet: nehany Suzuki, Daewoo Lanos, stb. 
erolkodik, de az elso emelkedonel elmaradnak."
A Lanos nem egy nehez auto, az alapmotorja is 86 lovas. 
Vajon miert marad le az emelkedon? Sz*r az a motor? Tenyleg 
erdekelne...
Stevie
+ - ujabb hirdetes... :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<color><param>0100,0100,0100</param>Miutan az utolso talalkan Gyimivel beszeltu
nk arrol, hogy 
ha nagy leszek :-) egy 1.6-os legkondis Feliciat szeretnek, 
most megjelent egy listatarsunk hirdetese, egy eppen ilyen 
autot kinalva.


Egyelore intenziv maganlevelezesben allunk Andrassal, de ha 
osszejon a dolog, akkor talan ez lesz az elso eset, hogy 
listatag masik listatag autojat veszi meg. Tok jo, nem? :-
)) Es nem kell HIX Auto matricat sem ragasztani ra, mert 
mar van! :-)


Namost ezzel parhuzamosan viszont el kellene adnom a 
meglevo automat, a szivem szakad meg :-(( A lenyeg:


Skoda Favorit Silver Line 1993.04., 125e km (tobbnyire 
autopalyan), ezustmetal fenyezes, szervizkonyv, a Skoda 
Klub orrmotoros szekciojanak tobbszoros szepsegverseny-
dijas autoja, a gazdi szeme fenye, az ennek megfelelo 
muszaki es esztetikai allapotban. Extrak: gyarilag 
szinezett uvegek, taviranyitos kozponti zar + riaszto, 
elektromos elso ablak, nehany hetes KK sportkipufogo, gyari 
felso hatso spoiler, gyari sportkormany, kozepkonzol, Hella 
harmadik feklampa, szinrefujt lokharito, gyari kodlampa + 
egy csomo aprosag. Tobbek kozott komoly hifi-elokeszites 
(tapkabelek, interconnectek es hangszorkabelek beepitve, 
ajto- es kalaptarto panelek). Beszelhetunk meg egy egy-
teles Semperit teligumi-keszletrol is.


HIXAuto matrica biztositva ;-))))

Az auto megtekintheto:  
http://ural2.hszk.bme.hu/~s7664kov/skoda/klub.html 

illetve Kadlec Istvan talalkozos honlapjan:

www.extra.hu/kadleci >>>> Stevie


Kikialtasi ar: 890e, de szeretnem ha jo kezekbe kerulne, 
igy komoly engedmeny is lehetseges igazolt HIX Auto tagsag 
eseten ;-) 

Udv,

Stevie
+ - KONI-k,Sebesseg megbecs,Tolvajok jelz,Palyalassulas, Mo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

KONI-k:
>VTI! Milyenek a KONI-k? (Jol irom?)
Tomoren: brutalisak:)) elol 2,5hatul 1,5 centivel lejjeb 
kerul az auto az allithato rugotanyertol. Majd telen 
magasra allitom megint.
Puhara tekerve elvezetes. Egy kicsit kemenyebbek, mint a 
gyari de nem zavaro, nagyon jok kanyarban. Kemenyen: egy 
10fileresre is ugrik a Cd, bucog a fejed mintha talicskaban 
ulnel, viszont meg brutalisabb kanyarban. Most elol puha 
hatul kemeny allast tesztelem. Ez szornyu! Nem zorog, 
viszont bitangul bucog a fejem, jobban mint ha minda4 
kemeny.

Sebesseg megbecsules:
>Ha valaki keptelen egy masik auto sebesseget megbecsulni, 
akkor
>az kozlekedesre alkalmatlan, ne uljon autoba.
Akkor szintugy az is aki gyorsabban jon. Merthogy o sem 
tudja felbecsulni mennyivel jottek ki ele nem?


Tolvajok jelzese:)
>Ezeket nem en talaltam ki, csak alkalmazom.  Az utobbi 
ketto a 
>_kutyaharapast a szorevel_ modszer es a legjobban 
ertelmezheto 
>a jelzest fogado reszerol.
Na tessek. En meg azt hittem csak en kapcsolgatom a 
lampaimat a "lopni meno"kre.Mar majdnem szabadalmaztattam:))

Palyan lassulas:
>allo kocsisor, hanem mar csak egyre lassabban lehet 
haladni, az egyre jobban
>feltorlodo kocsiktol, tehat mire beered a dugot, addigra 
mar alig lehet menni,
>nemhogy 200-zal. Ez nem tudom miert van igy. 
Valszeg mert nem lehet 0mp alatt megallni semmilyen 
sebessegrol, hm?

Motor hatsofek:
>hiaba nyomod le a hatsofeket, mert sz@rt se hasznal, de ki 
nem kotik, mert a
>homokagyban az az egyetlen lassitasi lehetoseg. Tehat csak 
nem hasznaljak,
Az a valaki azt is irta, hogy azert kotik le mert ott a 
motorfekkel potoljak. Ha utcai motoron lekotod, akkor ki 
fog torni a fara, ha eleg nagyot fekezel. Motorosok igy 
van???

Udv!
VTI
+ - Hatha lassan javul a lista... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Az altalad irt nevek kozul sajnos eggyel sem volt szerencsem talakozni,
:> miota a listan vagyok, legnagyobb sajnalatomra. Ugyhogy lehet hogy miattad
:> koptak le, nem? Mert te mar akkor itt voltal, amikor en meg nem es ok mar
:> nem!

Ez szerintem kevesse valoszinu, ugyanis jomagam a legelso szam 
(***HIX AUTO*** #0) ota rendszeresen olvasom erdeklodessel a lapot...
Abban igazad van, hogy azelott talan meg ok sem voltak itt...  :-)

Amikor neha irok, akkor jellemzoen inkabb kerdezni szoktam, vagy 
kozvelemenyt kutatni a listatagok kozott. Meglehetosen ritkan (~0)
foglalkozom pl. a tobbi olvaso becsmerlesevel, ami miatt esetleg 
masok lejelentkeztek volna...

A szamomra legszimpatikusabb megoldast Tamas 
) javasolta:

## szerintem mostantol _egyaltalan_ ne reagaljunk vaddiszno 
## leveleire, celszeru lenne egy darabig meg a normalis 
## hangvetelu leveleit sem eszrevenni
## szoval:
11 egy....
22 ketto.....
33 haaaaarrom!!


Inkabb ilyen legyen tobb !

:> En ketszer meghuzom a bal fulemet es a 
:> hatso ablaktorlovel torlok negyet :-)

  :-)


Szep napokat: Antal Attila
(OMEGA 2.3TDi)

UI: az utoiratomban egyetlen  *konkret*  utalas sem volt
     Rad, megis magadra vetted. Hmmm....    :-)
+ - Skoda Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 irta tegnap:
>A befecskendezos is inkabb csak kozponti lehet, nem hinnem,
>hogy egy ilyet beraknak Skodaba Feliciaba.

Hat pedig hidd el, ilyet tesznek a Feliciaba. Nekem is
ilyen van. Igeny eseten meg is nezheted, de barmelyik
markakereskedesben ott allnak felnyithato motorhaztetovel. :-)

Udv:
	Cocas
+ - Re: *** HIX AUTO *** #679 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En autoztam egy rovid ideig ilyennel. Egy problema, amit megemlitenek,
> hogyha 5 ember ul benne, plusz full csomag, akkor az elozes
> lehetetlenne valik vele, az autozas is nehezkesse. Azt a motort nem
> kombiba talaltak
Errol csak annyit hogy lattma en mar skoda 120L-el elozni ugy 
embert, hogy egy halom gep nem ert a nyomaba.. Egyszeruen 
csak meg kell tanulni kozlekedni a gyengebb geppel is.. 

> edves Tibi megegyszer elmagyarazom, hogy az elsobbsegadas es a
> sebessegtullepes szerintem nem olyan kapcsolatban allnak egymassal,
> mint ahogy azt irtad. Ha en elozok autopalyan akar 160-nal, akkor
> nekem van elsobbsegem azzal szemben akit elozok, es akkor sincs joga
> kijonni elem a
Helyesen beszelsz. De pl ha te 160-al mesz a palyan, es kimegy 
eled elozni, de ugy hogy akar fek nelkul is le tudsz lassitani az o 
tempojara, akkor neked meg nincs jogod villogni hadonaszni. 
De ez mar leragott csont, ilyen vitaforumokat lehet meg lelni ahol 
errol szol a tema.. 



AntForce
+ - Re: Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az en 94-es Suzukimban is van belso levego keringetes. Udv, Bela

> wrote in message news:...
> Cso:vi!
> >>Szia, az uj Suzukiban sincs belos levego keringetes. Ford Fiestaban
> sincs.
> >>Bar tudom, ezek egyesek szerint nem autok...
>
> Komoly? A mi ceges Suzukink 98-as, de van bene!
>
> A multkor kerdeztem, hogy tud-e valaki olyan listat kuldeni, hogy az
> egyes szervizelesek alkalmaval mit neznek-javitanak-cserelnek a
> Suzukiban? Nem tud senki ilyet?
>
> Koszi: ba
>
+ - bocs, teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ha idoben visszajon az igazolas, ugyis torlom.
+ - RE: qplung - valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Sweden]
>Temakor: qplung - valto ( 53 sor )

>VW (vizhuteses).
>ha egyesbol kettesbe kapcsolok, szeret reccsenni (szinkrongyuru?)
>en viszont ezt nem szeretem.

>a kuplung feltehetoen kopott (de nem biztos, hogy kapcsibol kellene cserelni)
>Amikor a rossz onbeallos kuplung-bowdent cserelni akartuk,
>nem tudtuk betenni az uj (kezi allitasu) bowdent, mert teljesen kiengedett
>allapotban is elofeszitette a szerkezetet. Igy aztan visszakerult
>a regi (automata) bowden.

>Egy listatag allitasa szerint eddig mindenkinek jo volt ez a fajta bowden.

Egy baratom (evekkel ezelott) hasonlo gondokkal kuzdott (vadiuj GolfIII).
Vagy recsegett 1-2 oda-vissza a valto, vagy csuszott a kuplung.
Sokat jart a mozaikba (igaz, ott vette), amig megoldodott.
Aztan elloptak az autot.
--Udv: szm
+ - hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Mitsubishi Colt: '83-as, fekete, 3 ajtos,
1.4-es, 1-ev muszakival, zoldkartyaval.
Iranyar: 120 ezer Ft
Erdeklodni: Fuleki Andras, 311-73-60 vagy
06-309719032
+ - autopalya,gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:

>A Suzi kijott elem 120-al.Valoszinuleg nem latta hogy hatulrol jon 2
>vilagito fenyszoro(tompitott of course) de ha vki vak akkor ne vezessen
> .Fel meteren mulott a dolog,es az ABS ellenere is megnyikkantak a
gumijaim.
>Ha belemegyek en vagyok a hibas de tok mindegy mert mindketten meghalunk.A
>veszelyhelyzetet o okozta a figyelmetlensegevel,es CSAKIS AZ EN
REFLEXEIMNEK
>es a FEKJEIMNEK koszonhetoen nem lett baleset.

NEM! A veszelyhelyzetet Te (is) okoztad a gyorshajtasoddal. Te sertetted meg
a Kresz-t, ami tobbek kozott a veszelyhelyzetek elkerulese vegett szuletett.
A keplet marha egyszeru: ha szazhusszal mentel volna, ahogy az a
megengedett, es a masik feltetelezte is (abba most ne menjunk bele, hogy
hinni hol kell), akkor nem lett volna veszelyhelyzet. Nem is beszelve a
rovidebb fekutrol. Ha jol emlexem Nemeto-ban mesz, amennyivel akarsz (ahol
megengedett), de 130 folott ha galibat okozol mindenkeppen hibas vagy. Es en
ezt erzem logikusnak.

Peter
+ - Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyre tobben kezdik itt bizonygatni, hogy ok itten az artatlansag szobrai,
merthogy "szazhatvannal mentem csak, erre kijon elem vacak kis 120-al, hat
persze, hogy merges leszek ra".
Ezt hivjak a kozlekedesi kultura hianyanak. Illeve en biztosan igy hivom.
Fogja mar fel minden gyorshajto (akik koze en is tartozom), hogy a
megengedettnel gyorsabban hajto ember nem csak szimplan a kresz-t serti meg,
hanem O NEKI kell sokkal de sokkal jobban figyelnie, nem pedig a tobbieknek.
Es leginkabb semmi erkolcsi alapja arra, hogy a nala lassabban hajtokat,
illetve azokat, akik azt feltetelezik, hogy a megengedettnel gyorsabban
hajt, egy apro szoval is bantsa. Konretan: aki megserti a kresz, es meg neki
all feljebb, azzal igen nehez targyalni. Bizonyara mindannyian kiakadnatok,
hogy ha valaki nem adna meg a stoptablanal az elsobbseget, majd kipattanva a
kocsijabol "Te barom, nem latod, hogy jovok!"... Szerintem a 160-al es
folotte zakatolok morgolodasai a lassabban haladokra ugyanez a kategoria.


Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS