Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1406
Copyright (C) HIX
2002-03-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Reakcioido (mind)  29 sor     (cikkei)
2 Szia HA! (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Tachograf VD-tol (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Osszehasonlitas (mind)  29 sor     (cikkei)
5 HiX @uto matrica (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Yugoszlavia (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Civic ESi (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: Turnpike, Kamion, Astra viz (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Pedalcsere (mind)  22 sor     (cikkei)
10 szunet (mind)  14 sor     (cikkei)
11 RE: Guminyomas (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Sulyado (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Isuzu (mind)  23 sor     (cikkei)
14 remes tortenet (mind)  31 sor     (cikkei)
15 Re: ABS (mind)  12 sor     (cikkei)
16 IFA (mind)  25 sor     (cikkei)
17 BIH vizum (off) (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: BMW, Motortechnika (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Re: Ha mar BMW-rol irunk.... (mind)  6 sor     (cikkei)
20 Skoda hatso bizt. ov (mind)  24 sor     (cikkei)
21 OFF utanfuto!!!! (mind)  34 sor     (cikkei)
22 Fekjav. (mind)  15 sor     (cikkei)
23 ATS felnik (mind)  13 sor     (cikkei)
24 M3 (mind)  34 sor     (cikkei)
25 USA tempok (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Kocsog TV (off) (mind)  18 sor     (cikkei)
27 Gyors Tamas (mind)  12 sor     (cikkei)
28 ABS (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Egynyocas Mondeo (mind)  13 sor     (cikkei)
30 OFF: SchmidthCs noooooormaaaaaalis? (mind)  75 sor     (cikkei)
31 BMW (mind)  16 sor     (cikkei)
32 BMW M3 (mind)  25 sor     (cikkei)
33 Kovetesi tavolsag (mind)  58 sor     (cikkei)
34 Tachograf (mind)  46 sor     (cikkei)
35 traffipax (mind)  16 sor     (cikkei)
36 Re[2]: statisztikak (mind)  14 sor     (cikkei)
37 Re: Durr defekt video (mind)  23 sor     (cikkei)
38 Re: fizika (mind)  7 sor     (cikkei)
39 Re: kinyilatkoztatas (mind)  56 sor     (cikkei)
40 feszites (mind)  55 sor     (cikkei)
41 riaszto (mind)  26 sor     (cikkei)
42 Yugo (mind)  9 sor     (cikkei)
43 abs+gyorsulas+cougar (mind)  73 sor     (cikkei)
44 re: Re: Ki voltal a 2/A-n ? (mind)  22 sor     (cikkei)
45 RE: *** HIX AUTO *** #1405 (mind)  27 sor     (cikkei)
46 Re: varosi auto kellene (mind)  15 sor     (cikkei)
47 p (mind)  100 sor     (cikkei)
48 b (mind)  21 sor     (cikkei)
49 Autotolvajok a Balkanon II/2. (mind)  72 sor     (cikkei)

+ - Reakcioido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

awender irta:
>Nem kell itt kodositeni apam. 10 masodperc ahhoz, hogy beletaposs a fekbe?
>Ne mar! Baleseti statisztikabol azt hozol ki, amit akarsz. Ha befekeznek
>elotted akkor nem kell bonyolult szamitasokat vegezned, hogy mit csinalj,
>egyszeruen fekbe taposol. Minel nagyobb elotted a fekezes, annal jobban.
>Ehhez qrvara nem kell 10 masodperc. Meg 1 se. Aki ilyenkor gondolkodik,
hogy
>"micsinajjon", az vagy hulye vagy be van tepve.

    Ha 10 nem is, de azert 1-nel tobb kell. Kb. 2 eve reszt vettem
egy vezetestechnikai treningen, ahol tobbek kozott veszfekezest is
tanitottak (ABS nelkul). TV-bol nyilvan ismeros a feladat: haladsz
konstans 50-60-as tempoval, majd a szamitogep jelet ad es veszfekezned
kell megcsuszas nelkul. Kozben merik a fekerot, a reakcioidot stb.
Inenn tudom, hogy az en reakcioidom 1s (a sipszo megszolalasatol az
effektiv fekezes megkezdeseig) pedig minden idegszalammal arra
figyeltem, hogy mikor szolal meg a sipszo. Ezek utan el tudom siman
hinni, hogy valos korulmenyek kozott, amikor a figyelmem nem 100%-osan
a vezetesre van iranyulva ez az ido inkabb 2-3 masodperc. Es ez nem
gondolkodas kerdese. Mondjuk a 10-et en is tulzasnak tartom.


*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Szia HA! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az 1.negyedevi biztositasom 16500 Ft volt,
>januarban betoltottem a 25 evet (ha jol tudom
>innen olcsobb a biztositas) a 2.negyedevre
>most kaptam meg a csekket, semmi valtozas.
>Csak evvegen szamoljak ezt el ?
Elszamoljak??? Hol elsz Te? Erre az evre Te 24 eves vagy...:(

>Csak evvegen lehet biztositot cserelni ?
Igen. Es azt hiszem csak akkor mondhatod le, ha elotte
kotottel ujat, bar nem vagyok ebben biztos.

>Mas: A sulyado befizeteset ellenorzi valaki ?
>En mar befizettem, de egy-ket ismerosom
Ha ok jonnek ra, akkor az asszem 100 rugo buntetes.
Azon az evi par ezer Ft-on mar nem mulik.

Piece:
nme1
+ - Tachograf VD-tol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia VD!

>de nalunk nyugatabbra horribilis
>birsagot szabnak ki, mert ott ezt komolyan veszik.
Mintha a multkor olvastam volna arrol a Ho've'ge'-ben,
hogy megbukott egy osztrak, ill. egy luxemburgi(vagy 
liechtensteini?) kamionos vallalkozas, amelyek tobb ezer
(foleg ka'-europai) sofort alkalmazott. Volt ott fekete
munkatol kezdve minden, tobbek kozott tachograffal valo
machinalas is. IMHO amit ember meresre alkotott, azt ember
gond nelkul tudja manipulalni. Penz az mindenutt penz.

Piece:
nme1
+ - Osszehasonlitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy M3 3.8literes, 343LE. (90LE/1000cm3) Ehhez tartozik 
> hengerenkenti fojtoszelep, valtozo szivocsohossz, 
> mindketoldali valtozo vezerles, 8000+ rpm az ehhez valo 
> mechanikaval (sor6-tal konnyebb megcsinalni, mert a kulonbozo 
> tomegerok ennel az elrendezesnel egyenlitik ki a legjobban 
> egymast, vagyis ez fut a legkevesebb rezgessel. Igy tobbet 
> foroghat relativ kis igenybevetellel.)
> 
> Az Alfa 2.0JTS 2.0 liter, 170LE (85LE/1000cm3) is varial a 
> szivocsovel, a vezerlessel (bar lehet, hogy csak szivo 
> oldalon), a ford.szam erdekeben van benne kiegyenlitotengely, 
> ami +tomeg) egy fojtoszelepje van es kb. 1000-rel kevesebbet 
> forog, vagyis fajlagosan sem rosszabb, mint egy M3.

Errol valahogy ez jut eszembe:
VD poroszkal az uton, mikor Fogash melleer, es atkiabal: "Na, Diszno,
most megmutatom, mit tud az italiai csodor, lenyomom az Ubermensch
gepallatodat." Padlogaz, VD temposan tavolodik, az Alfa uveghangon
kegyelemert konyorog, mire Fogash VD utan ordit: "Nem baj, azert
fajlagosan en is ott vagyok!". Erre VD a rohogestol azonnal az arokba
fordul, igy hosunk elhuz mellette egy megveto "Na, ugye!" kisereteben.

Fogash, nem megsertodni, ez nem ellened szolt, csak arra probaltam
ramutatni, hogy szerintem marhasag fajlagos teljesitmeny alapjan
osszehasonlitani autokat. Ha beulsz egy nagy dog amerikai autoba,
elterpeszkedsz a borfotelben, es hallgatod a V8-as brummogasat, nem
hiszem, hogy eszedbe jut szamolgatni, hogy pl. a Honda Integra mennyivel
tobbet hoz ki az 1.8-bol. Szerintem az osszbenyomas sokkal fontosabb,
mint egy kiragadott jellemzo.
+ - HiX @uto matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy alig hasznalt HiX @uto matrica 345.000 Ft-ert. Adok melle egy
Trabant 1.1-et is, jo allapotban. :)
Erdeklodok jelentkezeset emailben varom.
Udv:
Chris
+ - Yugoszlavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy kolleganom Gorogorszagba megy majd nyaralni a Chalkidiki felszigetre.
A Roszke-Belgrad-Nis-Szofia utvonalat javasoltak neki (erre jarnak a buszok is)
.
Azt szeretne megtudni, hogy Yugoszlaviaban milyen a benzin helyzet ?
Lehet-e (szabad-e) pl. bankkartyaval fizetni ? Esetleg jobb a keszpenz ? De
milyen penznemben ? Vagy meg utalvanyos rendszer van ? Ha igen, hol lehet
ilyet venni/igenyelni ?
Milyen a benzinjuk minosege ?

Tudtok-e Nis kozeleben valamilyen elfogadhato szallaslehetoseget ?
Nem akarjak ugyanis egyhuzamban letudni az utat.

Elore is koszi a segitseget.
Remelem ezen nem fog senki oszekapni, mint a Horvatorszagi teman...

       Zoli
+ - Civic ESi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

Meg tudna mondani nekem valaki, hogy mi a kulonbseg (foleg motorikusan -
furat, loket, stb) az 5.generacios ('92-'95) Honda Civic 1.6 ESi es az 1.6VTEC
kozott ?
Az ESi 125LE, a VTEC 160LE. Viszont ami ESi-t en lattam, abban VTEC motor volt
(SOHC). Szoval akkor mi is okozza ezt a kulonbseget ?

Koszi,

       Zoli
+ - Re: Turnpike, Kamion, Astra viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Astram hutovize egy ideje fogyogat. Mondjuk 1500 km-enkent kb. 1 liter.
> Megszemlelve/korbetapogatva nem latok/erzek sehol csopogest, de multkor
> hosszabb ideig betonon allva a huto sikjaban a foldon talaltam egy kb.
> feltenyernyi foltot, ahol csak epphogy nedves volt, tocsa nem maradt,

Biztos a huto? En inkabb vizpumpara gyanakodnek. Meleg motornal, ha nyomas
alatt van a huto, akkor nezd meg, hogy hol csopog. Hidegen valszeg nem
folyik. Nezd meg a vizpumpa alatt, meg a csovek illesztesenel.


> OFF: Mi az a Turnpike? Olvastam tobbszor is, de nem jottem ra.

Fizetos autout/autopalya Amerikaban.


> Ultem egyszer egy 4x2-es Volvo FH16-osban. Asszem talan 520-
> as lehetett (ertsd ennyi loero, meg vagy 2000+ Nm). Uresen,
> potkocsi nelkul. A sofor kicsit megmutatta, mit tud. 120-as

Amikor regen elkezdotek itthona Hungaroringen a kamionversenyek, akkor
komoly problema volt, hogy a versenygepek a felvezeto autot (ami pedig nem
1.0 Suzuki, hanem valami Porsche vagy ilyesmi volt), egyszeruen lesoportek a
palyarol, a repulorajt soran. Tobbszor is varialtak, hogy hova es mikor
menjen a felvezeto, hogy ne akadalyozza a versenyzoket.

Szabolcs
+ - Pedalcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy baratom neveben kerem a velemenyeteket.

Ket eve komoly balesetet szenvedett (Simsonnal ment es 1 autos nem
adott neki elsobbseget). Akkor a jobb oldalara teljesen lebenult,
de most, mar eleg jol helyrejott. Jelenlegi autojat lecsereli 1 uj
automata valtosra.
Mivel a jobb laba a baleset miatt 3 cenitvel rovidebb lett, igy a jobb
cipojenek  talpa 3 centivel vastagabb. Az amugy is erzeketlenebb labaval
igy vegkepp nem erezne a pedalokat.
Szeretne atalakitattni az autot ugy, hogy a gazpedal a bal oldalon
legyen es igy a "jo" labaval kezelne a pedalokat. A kereskedo ahol
az autot veszi, ezt meg is csinalna, a kerdes csak az, hogy ez mennyire
legalis ? Esetleg elotte kell-e engedelyeztetni valahol ?

Udv !

Puruczki Tamas

      (Baja)
  Johet ekezet
+ - szunet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Engem meg abszolut nem erdekelnek a statisztikak.

> Teged nem erdekelnek a sebessegkorlatozasok, ot meg 

Azt hiszem egy idore ignoralom ezt a listat. 
Heti tobb 10 valaszbol 2-3 van, ahol nem magyaraz
senki semmit felre. Igy nem lehet vitazni. Hiaba irom,
hogy nem erdekel a statisztika, a szamba adjak, hogy
nem erdekel a sebessegkorlatozas. Na mindegy.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - RE: Guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia k_malac,
Annyira nem ismerem a Mondeokat, hogy fejbol mondjak ilyen adatot.
Nezd meg a http://www.gumibolt.hu/autotip/ford.htm cimen, a Mondeo utolso
sorat.

Udv,
pJ

>>"Scorpioban nincs 205/55R16, csak Mondeoban. "
>pJ, szerintem Mondeoban 205/50R16.
+ - Sulyado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Mas: A sulyado befizeteset ellenorzi valaki ?
>En mar befizettem, de egy-ket ismerosom
>csak nagy szemekkel nez ram: bejelentetted ?
Attol fugg hol. Talan, hogy most mar az onkormanyzatnal kell atirni,
automatan lejelentik. 2000 -ben vett automnal kikuldtek a
papirt, hogy be szeretnem vallani, elotte nem szoltak. En is
kerdeznek sulyadoval kapcsolatban. Ha rendszamra fizettem be,
akkor ratehetik -e mas kocsira. Allitolag meg 96 -bol van tartozasom,
es a tavalyi befizetes ellenere meg tartozasom van. Az autot mar reg
kivontak a forgalombol, mert akinek eladtam nem iratta at. ilyenkor
mi van? Mikor evul el, mert szerintem 5 ev, azaz mar elevult.
+ - Isuzu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>A Mazdak kozul talan egy hasonlo koru RX7 lenne ugyanez a kategoria.
Wankel motoros, meg eleg oregek vannak. Jovore valoszinuleg kijon az RX8.

>Mitsubishi Tradia
Ugyanaz mint a Cordia, csak ez inkabb csaladi kasztni. 4 ajtos. 80 -as evek
eleje, az enyem talan 84 -es volt.

>Nem a turbo nelkuli valtozatra vonatkozott a 10 liter veletlenul? Ha jol
>emlekszem inkabb 15-20 korul lehetett. 10 liter esetleg orszaguton
>fordulhat elo.
En egy ausztral oldalon lattam, ott lehet belole sok, mert a megnezett
oldalak fele ausztral volt. A fogyasztas vegyes (varos/orszagut) modra
vonatkozott. Hogy mennyi az igazsag? Passz.

>Tulajdonkepp az osszes normalis kocsi megvolt mar,
>Nagyon oreg lehetsz :-)
Nem csak eleg keves kocsi tetszik nekem. A Nissan 280 ZX, 300 ZX volt,
Mercedes 1.9 volt, BMW 520 volt, Hondabol, Nissanbol, Mitsubishibol,
Toyotabol tobb fele. Talan a kovetkezo autom egy Ford Probe lesz, vagy
addig meg kitalalom. Amerikai autok szoba nem johetnek az alkatresz arak
miatt, nemetek meg az ar/ertek miatt. Franciak, Olaszok kevesbe tetszenek.
+ - remes tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Nyugdijas cimboram hiv telefonon es ujsagolja kalandjat.
Bp-n a III. keruleti Kiscelli posta elott parkolt.
Csekkeket fizetett be, majd elindult haza.
Kifordult a Szentendrei utra, onnan a Vorosvaria.
Valami csattog a kocsin. Sodorta a forgalom, majd
lefordult a piac moge, es a tuzoltosag elott megallt.
Jobb hatso defekt. Kerekcsere kozben lenyultak a taskajat.
Otthon azzal fogadja a fia, hogy telefonalt egy holy, mert
Pesten, a Visegradi utcaban megtalalta a motyot.
Csak parszor tizezer forintja hianyzott, de minden irata,
kulcsa, bankkartyaja megmaradt.
Persze egy kulcsmasolas is 5 perc, ugyhogy van orom eleg.
A gumis megmutatta a bicska nyomat, ahogy a felnire
tamasztva benyomtak a gumiba.
Nana, hogy nem kormanyzott kereket szurtak ki.
Nana, hogy a hatsot es nana, hogy a jobb oldalit.
Az eset tanulsagarol most nem beszelek.
Inkabb azt emlitem meg, hogy a szenvedo kocsi par napja 
meg az en Escortom volt. A napokban adtam el a cimboramnak.
Majd minden nap jarok a Kiscelli postan.
Igy utolag belegondolva - latok ott rossz arcu embereket 
szedelegni. Jar a szemuk jobbra, balra.
Nem  az a par megszokott hajlektalan, hanem eleteros lezengok.
Ilyenkor - nemi szimpatiaval - a Brazil rendorseg "halalbrigadja" 
jut az eszembe.
Szoval, lanyok, fiuk - csak okosan, mert nem tudni, kit-mikor
kostolnak meg ilyen trukkel.
--
Meszaros Geza
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Chucky irta:

>>ABS. (Anti Lock Brake, ha angolul akarod kerdezni)
>++Nem "Anti Blocking System"?
Amennyire en emlekszem: Antilock Braking System

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - IFA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Biztos, hogy hibas volt a hatso sofor is, de az IFA ALKALMATLAN A KOZUTI
FORGALOMBAN VALO RESZVETELRE. MINDEN SZEMPONTBOL. (Kornyezetvedelem,
fekezhetoseg, iranyithatosag, eronlet, kivilagitas, stb.)  Ezek a pulykas
IFA-k szembeszelben sik uton sem tudnak 40nel
gyorsabban menni, annyira gyengek. Akkor autopalyan, emelkedon? Autopalyara
van am eloirt minimalis sebesseg is!
Fogash
ZALAHUS,TEJIPAR,SOKMASZEK, STB--IFA,IFA

ehen,szomjan pusztulnank,ha minden IFA.t, ROBUR--t
Fogash-ra halgatvan kitiltananak az utakrol.
Egyebbkent szerintem is az IFA-s a hibas, mintahogy ha FOGAST,  utolerne 1
gyorsabb jargany, hatulrol pics...n vagna,akkor Fogash a hunyo !!
Mia fas....rt megy lassan :-))

Kozlekedesi moral,deffenziv vezetes,es kultura.Ha tudom kielozom es kesz,
ennyi az egesz.
En par eve Burgerlandba masztam fel IFA motoros busszal a
Frakno varaba(akko meg lehetett) elottem ment egy 3 tengelyes
Neoplan lassan,en meg legalabb 5-el tudtam volna menni, de az az elvetemult
csak nem pakolta neki.Igaz nem mentem neki,de az Uniobol azota sem tiltottak
ki a Neoplanokat.  :-))))

UDV MINDENKINEK:    BuszosJani
Mailto:
+ - BIH vizum (off) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kisse offtopic... bocs.

Szo volt itten Bosznia-Hercegovina kapcsan a vizumkotelezettsegrol,
illetve annak ideiglenes eltorleserol.

Nos, tudomasom szerint a sarajevoi kulugyminiszterium magyar
nyomasra valoban fontolgatja a vizumkotelezettseg egyoldalu
felfuggeszteset a nyari honapokra, de eleg eros a belso ellenallas,
es meg a bosnyak kormany jovahagyasa is kerdeses.
Szoval, egyelore meg nincs dontes, de van remeny!

Udvozlettel,
Lazar Peter
+ - Re: BMW, Motortechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
>Egy M3 3.8literes, 343LE. (90LE/1000cm3) Ehhez tartozik hengerenkenti

Csak pontositanek. A 343 LE-s M3-as "csak" 3246 cm3. Ez mindjart 
105 csiko't jelent 1000cm3-re.

Udv,
Fulcsi
(BMW E46 323Ci)
+ - Re: Ha mar BMW-rol irunk.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

na akkor: az E21-et gyártották 2000ccm 6 hengeres motorral is a motor M20B20 ug
yanasz mint az E30-ban!!!
2000ccm 4heng motor csak 1977 elött volt! amugy a 316,318-asok M10-es mocival v
oltak szerelve szintén mint az E30 as korai példányai az M40-es motor elött!!!!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: bpmnpr06.bixdc.broadband.hu)
+ - Skoda hatso bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek, udv Frigyes!

"..... benne van az ov elokeszites a Skoda hatso ulessora 
mogott.
Hol is talalhato !
A hatso uleslapot elorehajtod az ules alatt van a szem, 
ajto oldalan ( also
sarok es a hattamla alatt es az oldalkarpit ( 
szellozoracs ) leszedese utan
alatta van jol lathatoan. Kaphato hozza univ sima es univ 
automata ov is. "

Koszi az infot! Tovabbitottam.

"....aposod feliratkozik kozenk a Skoda listara :-) Birja
az oreg a gyurodest :-) ?"

Nem hiszem, meg 1 m-nel kozelebbi kapcsolatba nem kerult a 
PC-vel.  
: (   
(Majd idonkent kozvetitek)

Borga
(200.zal repeszteni nem nagy dolog, - de megallni...!)
+ - OFF utanfuto!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Tehat ha belepakolsz 222 tonnat a csomagtarto vegebe,
>biztosan letorik, csakugy, mint a Peugeot 306-os Sedannal,
>ami pont ugyanilyen konstrukcio. Es ezert nem lehet a
>hatfalra vonohorgot szerelni (mint a Clional), mert
>megnyujtana az autot. :-)

NA NEEEEEEEEEEE!!!!!!
Ha esetleg uj vagy 1-3 eves autot szeretnek venni, akkor meg 
ilyen es meg ki tudja milyen kerdeseket kell feltennem, hogy 
kesobb ne essek pofara??!!! 
Miszerint: "Lehet vonohorgot szerelni ra?" !

Az en kovuletemet lassan tobbre tartom, mint az uj 
"auto csodakat"! Kezd lassan olyan kep kialakulni 
bennem , miszerint csak specifikus autokat gyartanak mar! 
Pl.: -csak varos, max 2 szem.+2szatyor (csomag max30Kg)
      -csak autopalya .....stb
Bocsi ha tulsagosan kisarkositottam a dolgot, 
de, hogy nem lehet VONOHORGOT szerelni egy uj autora???!
(Tisztelet a kivetelnek! <--Lassan ez a szoveg jon!)
Nekem egy autora futja, es annak is orulok. Tehat azzal kell mennem 
a szinhazba, es azzal kell elinteznem a beszerzo korutakat is!!!
Azokat utanfutoval viszem ami nem nehez de sem az utasterben, 
sem a teton nem tudom haza ill. rendeltetesi helyig elvinni.
Meg a kis 2T Trabira is lehet szerelni!!!!!!! Arra az idejet multra, 
ami egy kicsi, max 500Kg-os utanfutot is elrancigalt!!!!!!!
Nekem ez termeszetes volt, eddig. :(((

Bocsi, felment a pumpa! Huu de jo volt kiirni magambol! :))))

udv.: Simon Jani
       VA3 2101
+ - Fekjav. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Udv. Frigyes!
Koszi a fekszerelessel kapcsolatos segitseget.
Igerem nagyon odafigyelek a szerelesnel!!!! Legfokeppen cso 
csatlakozasoknal es a legteleniteskor! Ha egy ici-pici ketsegem 
is lesz az eredmennyel, azonnal szerelohoz vanszorgom vele, 
max 15Km/h-va, vagy kresz szerint szallitatoml!!!  :))))))))))))))))))) 
(3-om szoget meg az h.ablakba)

Koszonom a felelosegre valo felhivast! Nem jatek, ezt tudom!!!! 

Udv.: Simon Jani

ui. Frigyes matricat szeretnek, mi is a pontos cim?
+ - ATS felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"erdekes  modon  az  akcio ATS felnikrol szol, a kepeken 
pedig Exclusiv Line alufelnik vannak. Hol itt az igazsag? :-
)))"

Az igazsag mindig odaat van :)))
Meg Matyas is :)

Komolyra forditva, ezen ne akadj fenn, az Innovex forgalmaz 
ATS felnit is. Szerintem egyszeruen nem jo a kep, nem 
figyeltek oda, stb. Ha odamesz, megkapod az ATS-t.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - M3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash: "Egy M3 3.8literes, 343LE. (90LE/1000cm3)"

Nagyon okos tudomanyos dolgokat irsz le es jol lehet 
tanulni belole, meg egy magamfajta laikus is fel tudja 
fogni (altalaban), de a fenti adat nem OK. 

A regi M5 (ld VD) motorja volt 3.8-as. Az M3-ban 3.2 
literes moci van, 3201 ccm volt az E36 ujabbik mocija, az 
E46-ban meg 32xx (nem emlekszem pontosan), de kevesebb, 
mint 3250. 

Ez minimum 105,5 LE/1000cm3.

"Az Alfa 2.0JTS 2.0 liter, 170LE (85LE/1000cm3)"

En ugy tudom, az uj 2.0 JTS 165 LE (83LE/1000cm3).

Azert 90-hez kepest a 85 nem ugyanaz, mint 106-hoz kepest a 
83. Ez persze nem von le semmit a 2.0 JTS fantasztikus 
teljesitmenyebol, ami azert inkabb "tomegauto", mint egy M3.

"A loketterfogat potolhatatlan."

Hubraum ist durch nichts zu ersetzen. Ha mar a Wurst-ot 
irtad, tok jogosan. :)

Bar azert elotagokkal tobbfele Wurst-ot is 
megkulonboztetnek. :)

Apropo loketterfogat, pJ, nem akarsz a 2.9-es Scorpiodbol 
3.7-est (252 LE) csinalni? ;)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - USA tempok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, HA!

Ha mar ennyien megnyilvanultak, en ugy lattam, Los Angeles 
kornyeken nem 55-60 merfolddel nyomatjak, (apropo, 
kedvencem, amikor Mo-on hirdetesben futasra mph-t irnak -- 
miles per hour) hanem ha nincs dugo, akkor inkabb 60-70-
nel, gyors auto sem ritka. Ja, es nem tul nagyok a kovetesi 
tavolsagok. 

Doneko, velemeny? Te aztan eleg sokat vezettel kint.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Kocsog TV (off) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash: "Ekozben a Ford nyakan maradt par tizezer F150, 
vegtelen karteritesi perek indultak, aminek a kesobbi 
hatasa lehet akar 3-4000 munkahely megszunese is. De a 
kocsog tv-t egy este neztek...

U.ez nalunk a "kinai csirke" esete a Blikkel. :-(((("

Ismeros a Monika kibeszelo show-ban (remelem, jol irtam) a 
homoszexualitasrol fejtette ki velemenyet 100 ezer Ft 
honorarium fejeben. Persze megmondtak, hogy mi legyen a 
velemenye. :(( Amugy szokott statisztalni, stb, ugyhogy 
valszeg megvolt a cime valahol. 

Sokban mondjuk ez nem rontotta velemenyemet a mediarol es 
foleg annak tisztessegerol es hitelessegerol. :(

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Gyors Tamas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Jo autozast mindenkinek ebben a fantasztikus tavaszban !!!
     ...csak a fenti problema tart vissza a 220 feletti 
sebessegektol:)..."

Koszi. Melyik problema, az ules oldaltartasa vagy a 
futyules? :)

Amugy mennyivel mesz, ha nem 220-szal kocogsz? :)
Es foleg, hol? Hol lehet?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Chucky:  
" "ABS. (Anti Lock Brake, ha angolul akarod kerdezni)"
++Nem "Anti Blocking System"?  "

Nem. Anti-Lock Brakes. Legalabbis a Fordnal ilyen neven fut 
ez a fi'cso'r (irasban is sokszor lattam) es itt Fordrol 
volt szo. Lehet, hogy a rovidites eredetileg nem ezt 
jelenti, de hogy az angol dealer azt fogja elsore 
megerteni, amit irtam, az tuti.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Egynyocas Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dodo: 
"Tegnap kiprobaltam egy 1.8-as uj Mondeot.  200-ig 
hajtottam az M7-n. Lassan erte el ezt a sebesseget, de 
komfortosan huzta . Szerintem nehez a karosszeria ehhez a 
motorhoz. Ugy megy mint egy tank, de nem akar gyorsulni.
A fogyasztasa alig volt 7 liter 300 km utan merve!"

Szerintem ez egy 110 lovas lehetett. Ugyanis van egy uj 1.8-
as motor, de az 125 LE, a 110 lovast meg ugy latszik 
alapverziokent aruljak, bar szerintem eges.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - OFF: SchmidthCs noooooormaaaaaalis? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Khmmmm...

Valamilyen Schmidt Csaba!

Valoszinuleg a listatagokat maximalis boldogsaggal tolti el, amennyiben eme
magasfoku onmersekletrol es kulturarol tanubizonysagot tevo iromanyod napi
rendszeresseggel - azert a valtozatossag kedveert kulonbozo "subject"-tel -,
elkuldod.
Az internet szeleskoru elterjedeset bizonyitja, hogy egy atlagos, fel elemit
vegzett "_a 'la balkan_" birkapasztort is alulmulo kulturaju embereknek is
napi kozelsegebe kerult mara...

Amennyiben a Tisztelt VD kollegat, aki azt irta, hogy HR-ban nem lopnak
autot, megsertettem volna, elnezeset kerem. Tole - azaz az igencsak
szokimondo VD kollegatol - nem kaptam semmifele szamonkerest. Azt pedig nem
hiszem, hogy pont neki lenne szuksege fogadatlan prokatorra.
Raadasul nem VD allitotta, hogy nincs lopas HR-ban, hanem a forras, akire
hivatkozott. Az idezett szoveget pontosan azert irtam - igy utolag vegul is
lehet, hogy tulzasba esve -, mert a valo vilagban elo ember igazabol nem
hiszi/hiheti el, hogy ebben a regioban letezik olyan orszag, ahol egyaltalan
nincs autolopas.
Erdekes modon tobben is megjegyeztek, hogy azok az atrocitasok, melyek Mo.-n
is elofordulnak a turistakkal (tulszamlazas, rosszul visszaadas,
kocsifeltores, bunko vamos...) sajnos Hr-ban sem teljesen ismeretlenek. Oket
miert nem kuldod el napi rendszeresseggel melegebb eghajlatra? (A lista
velemenyem szerint nem a multban elszenvedett szemelyes serelmek orvoslasara
szolgal... )

Tovabba amennyiben a balkani kulturat mint valami aljadolgot emlited,
szegenyes foldrajzi tudasod frissitendo felhivnam figyelmed, hogy - a
gyonyoru tajakat felvonultato es hatalmas kulturalis orokseggel rendelkezo -
Hr. nagy resze is a Balkan felszigeten fekszik. A felsziget eszaki hataranak
a Szava folyo, majd annak torkolatatol a Fekete-tengerig a Duna szamit. Ezen
kivul az europai kultura bolcsojenek is a Balkan tekintheto (Gorogorszagrol
beugrik valami?).

Udvozlet a tobbi listatag szamara,
Gabor

----------------------

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Autotolvajok a Balkanon ( 40 sor )
> Idopont: Wed Mar 13 10:03:22 CET 2002 AUTO #1405
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

N.Gabor irta

>Aki azt allitja, hogy HR-ban nem lopnak autot, az vagy hazudik, vagy goze
sincs a valo vilagrol. A helyzet kb. hasonlo, mint Mo.-n sajnos...

Itt aztan paff voltam. Megszolalt es moresre inti a listatagokat a horvatok
nag
y baratja, Gabor, akinek voros poszto minden, ami pozitiv es horvat. Kultura
_a
'la balkan_.
.............
----------------

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: HR: OFF Pls PgDn ( 39 sor )
> Idopont: Tue Mar 12 17:03:45 CET 2002 AUTO #1404
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

N.Gabor irta

>Aki azt allitja, hogy HR-ban nem lopnak autot, az vagy hazudik, vagy goze
sincs a valo vilagrol. A helyzet kb. hasonlo, mint Mo.-n sajnos...

Itt aztan paff voltam. Megszolalt es moresre inti a listatagokat a horvatok
nag
y baratja, Gabor, akinek voros poszto minden, ami pozitiv es horvat. Kultura
_a
'la balkan_.
.................
+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>>(mentsegul legyen mondva hogy mar 160-180e km volt abban 
>>a kcosiban tehat elegge elete vegen volt)
>Naaaaaa, nekem 242e van az autoban és egyatalan nincs az 
>elete vegen. Mikor a szerelo levette a szelepfedelet, nem 
>hitt a szemenek, 

En meg lattam olyan E34 M5-ost, amiben 315 ezer volt, 
minden problema nelkul. Sosem volt meg szetszedve, es nem 
log a bele, megy mint allat. Es a kipufogonak is marha jo 
hangja van, mert ki van egve rendesen. Az is meg eredeti. 
Szoval azert BMW meg Mpower GmbH. nem rizspapirbol meg 
biliacelbol keszit motort:-)))

Udv,
Vaddiszno
+ - BMW M3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
>Egy M3 3.8literes, 343LE. (90LE/1000cm3) Ehhez tartozik 
>hengerenkenti fojtoszelep, valtozo szivocsohossz, 
>mindketoldali valtozo vezerles, 8000+ rpm az ehhez valo 
>mechanikaval (sor6-tal konnyebb megcsinalni, mert a
>kulonbozo tomegerok ennel az elrendezesnel egyenlitik ki a 
>legjobban egymast, vagyis ez fut a legkevesebb rezgessel. 
>Igy tobbet foroghat relativ kis igenybevetellel.)

Kis helyreigazitas: Ez az E34 M5 motor kb. 3.8 340 LE es ez 
10 eve volt. Az M3 motor, amirol te beszelsz az _3246_ cm3, 
es 343 LE, 365 Nm!!! Ez meg van most. (105.6LE/1000cm3). 
Dupla vanos, es 8000+ rpm. Azert ez mar egy kicsit messzebb 
all a 85LE-tol, gyenge 25%-kal. Persze ez mar csucsra 
hegyezett motor, nincs mindenkinek ilyenre igenye.
Az M5-nek is nagyon jo a hangja 7-8 ezer kozott (ha 
kiveszed a tiltast). Szoval csak porogjon. De ezzel lehet 2-
3000-rel is csusztatni a hatuljat szaraz uton, nem kell 
6500-ig felporgetni es leugrani a kuplungrol (vo:1.6cm3 
rice rocket). 
Tehat a vegso kovetkeztetes helyes: A loketterfogat 
potolhatatlan!

Udv,
Vaddiszno
+ - Kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halo!
>>es ha lehet, tartsunk 10-12 masodperc korul a kovetesi 
>>tavolsagot. Az 140kmh sebessegnel 230m. 230-rol egy mai 
>>atlagos szemelyauto kb 100meteren tud megallni.

>  Atlagos szemelyauto NEM TUD 230-cal menni. Errol 100m-en 
>megallni 2g-t kivanna, ami nem megy a gumi miatt. Ha 
>veszek 1g-t, ami szerintem tul jo ertek, akkor talan 160-
>rol meg lehet allni 100m-en. Egyebkent meg a 'tipikus 
>reakcio ido' messze nem 0.3-0.5s ha *varatlan* esemeny 
>tortenik. Ez a szam akkor igaz, ha tudod elore, hogy 
>reagalnod kell es tudod mit kell reagalni. Valos eletben 
>eloszor is eltelhet akar 1s amig egyaltalan odanez a 
>vezeto (mert eppen a radiot hangositotta fel), jo par 
>masodperc amig felfogja, hogy mi van, eldonti, hogy mit 
>kell csinalni, stb. Ezert mondjak a 4s minimalisat, mert 
>kb. ennyi a tipikus *maximum* amig a vezeto tenyleg 
>elkezdi csinalni, amit csinalnia kell. Ezek valos eletbol 
>vett szamok (balesetek analizisebol). A 10-12s ehhez meg 
>hozzaszamolja a fekidot is normalis sebessegrol (ott 100-
>120km/h de inkabb kevesebb). 

En nem tudom, hogy te vezettel-e mar, vagy csak a baleseti 
statisztikak elemzesevel foglalkozol otthon a geped 
mellett. De egy-ket dolgot jo lenne tisztaba tenni. 
Arra nem gondolsz, hogy az elottem haladonak is kell 
fekeznie, sot meg is kell allnia. Tehat a kovetesi tavnak 
csak akkoranak kell lennie, amig en a fekre lepek, mivel 
tudom, hogy az enyem jobban lassul, mint a nagy atlag. 
Reakcioideje neki is van, valszeg rosszabb, mint az enyem. 
Namost aki elozes, vagy 200-zal menes kozben a magnot 
tekergeti es nem az utra figyel, az ne vezessen, vagy 
alljon le, es a parkoloban allitgassa. En is szoktam a 
radiot nyomkodni, de kozben 1. a szememet nem veszem le az 
utrol (erre jo tobbekkozott a taviranyito, meg az ember az 
ujjaival erzi, hogy hol a gomb a radion, bar valaki 
sebessegvaltasnal is lenez, nehogy rossz sebessegbe tegye:-
))). 2. Megfigyelem az utat, es ha kozel-tavol nincs senki, 
akkor nyomkodom. Mikozben epp 5 meterre megyek valakitol, 
nem hagyom, hogy barmi is elvonja a figyelmemet. Ilyen 
egyszeru. Azonkivul nem tudom, milyen varatlan esemeny 
tortenhet? Max annyi, hogy valaki kijon eled, es fekezned 
kell. Erre en mindig szamitok
Meg valami. Ha kozlekedsz, akkor az elotted halado ele is 
nezel. En legalabbis ezt teszem. Tehat sokszor en meg az 
elottem halado elott kezdek fekezni. Aki csak az elozo auto 
feklampajara apellal az maradjon otthon balesetet 
analizalni, csak aztan ne publikalja, hogy mire is jutott, 
mert tok hulyesegeket fog kihozni.
Meg-meg valami. Autopalya elozesnel nem szoktam megvarni, 
mig az elozo "feltarto" auto teljesen kimegy a kulso savba, 
eleg, ha mar egy metert kijjebb megy, siman el tudok menni 
mellette 1 pillanat alatt. Ha mar elindul lefele en 
gyorsitok, es mire elfoglalja poziciojat a kulso sav 
kozepen, mar csak alig latszik a visszapillantoban.

Udv,
Vaddiszno
+ - Tachograf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

VD soraira reagalnek, csak a pontossag kedveert:

<Kamion max 80-nal tud menni, mert ujabbakban korlatozva 
<van a vegseb, de a tachograf jelzi mindenkeppen, igy ha 
<gyorsabban megy, mint a megengedett, akkor jol 
<megbuntethetik, ezt csak kevesen kockaztatjak.

A max. 80 az 88. Ez elektronikus leszabalyozas, tehat 
megkerulheto. A legtobb gyarto az ABS-el egy biztositekra 
teszi, igy Tied a dontes: 88; vagy tobb, de nincs ABS. 40 
tonna osszgordulonel nehez dontes.
A tachografrol meg annyit (gondolom nem mindenki ismeri), 
hogy abban harom tu mozog egymas felett egy vagatban, es a 
korbefordulo korongra jegyzi a megtett km-t, munkaidot es 
sebesseget. A legkulso a sebessege. Ha a vagat fele kb. 80 
km/h magassagaban egy pici lemezke kerul keresztbe, akkor 
a menetiro nem igazan tud nagyobb erteket jegyezni a 
korongra.

Ezzel kapcsolatban van egy kis tortenetem: par evvel 
ezelott ejszaka jottem Bp. iranyaba az M7-en. Az auto egy 
2244-es potos Merci. Az erdi emelkedo tetejen 
becsalogattak a pihenobe a rend orei ellenorzes cimen.
CMR, TIR-carnet, tachograf, stb. Lehetett latni, hogy 
egyedul a sebessegmero volt szamukra ertheto. Mig engem 
ellenoriztek, beallitottak mogem egy olasz kamiont. En 
rendben voltam, indultam volna, mikor az olaszt igazoltato 
rendor odajott, es kerte, hogy nezzem mar meg a korongot, 
mert nem erti. A sebessegmero tu az utolso kb. 30-40 
percben nem jegyzett semmit. Elotte elindult a korong 
kulso szele iranyaba, es lement a korongrol! Ez csak 
annyit jelentett, hogy az olasz figura felment a 
Balatonnal a palyara, es a sebessege azutan egy pillanatra 
sem jott vissza 130! ala. :-))
Mondtam a rendornek, hogy elromlott a ficko tachografja. 
Bevettek, es valahogy, elmagyaraztak neki, hogy menjen 
megjavittatni. 
Utana az M3-on utolert, megismerte az automat, 
lelassitott, es vigyorogva kezzel-labbal integetve 
koszonte meg a "kozremukodesemet".

Szeles utat, gumi fat, vak rendort

Andras
+ - traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A jo k %^(*&()*_)(*%*(^( draga rendorsegunknek. Szerencsere nem 
futottam bele (remelem, villanast nem lattam, pedig este 7 volt), 
mert tapadtam egy lokharitora, meg mentek mellettem. A hajam majd 
kiteptem, hogy mit pocsolunk a hegyalja uton lefele max 58-al. Hat 
fenn alltak a rohadtak a fuvon a bokrok mogott de olyan gei modon, 
hogy tenyleg csak akkor vetted volna eszre, ha mar rajta vagy a 
kepen. Mi a jo tetu anyjukat mernek ott? Jo nagy lejto, ha veletlenul 
nem figyelsz, mar 70. Azert meg fejbelonek.

bye
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re[2]: statisztikak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1405-ban irta :
>            A     B   C    D    E
>USA      41,967 15.8 787   2   18
..
>E: Atlagos futasteljesitmeny *autonkent* (masik forras), ezer km-ben
Azaz 18000km, azaz kb. 11000 merfold egy auto atlagos futasa az USA-ban? Ez
nekem nagyon furcsa.. Azt max. 1 ev alatt beleteszi mindenki, s az
atlageletkora egy kocsinak nem 1 ev ott kinn sem (vagy maskepp nevezve a
kocsik atlageletkora. Az en 280 000 km-es 88-as Nissanon biztos megdobta volna
statisztikat :)))... Nem lehet, hogy az a szam 2 utozes kozott eltelt atlagos
tavolsag?

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: Durr defekt video (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1405-ban irta :
>"Elhiszem, amit itt irtal. De olyan videod nincs, hogy egy
>belso savban meno autonak eldurran a kereke, s mindenki
>serules nelkul megussza azt? Az lenne az igazi video, ilyen
>soksavosat en is tudnek digizni :)) Abban semmi erdekes
>nincs..."
>Toyota Celica par eve a nullason 140 -nel. A szembejovo savba at sem
>mentem, legalabbis nem lenyegesen. A vegen volt egy kis oldalcsuszas,
>mert a gumi feltekeredett a hatso hidra. De ez mar a szelso savban volt
>40-50 korul. Hatso sarvedo szetverve, felnibol 1 centi lekoszorulve, de
>egyeb gond nem volt. Viszont videora nem vettem, de egy tanum van :-).
Bocs, paran felreertettetek: en az eredeti level irojat kerdeztem, s arra
probaltam utalni, hogy ok, azon az olasz uton mennek tomott sorokban es milyen
jo, de tenyleg olyan jo az, ha pl. kidurran egy kocsi kereke _abban_ a
forgalomban, _azon_ az uton... Sokan irtatok durrdefektes tortenetet, en
elhiszem, hogy meg lehet oldani, de a kerdes az eredeti level irojanak szolt,
vagyis az eredeti szituaciora. Gondolom az M0-ason nem x sav volt es nem par
meterre egymas mogott az autok, mint ahogy az eredeti level adott szituacioja.
Ja: nem szeretnek ilyen videot latni, nem vagyok verszomjas, az "erdekes" arra
probalt utalni, hogy abbol a fajta videobol keves lenne..

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: fizika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1405-ban irta :
>OFF: Mi az a Turnpike? Olvastam tobbszor is, de nem jottem ra.
Gyorsforgalmi ut, fizetos autopalya. Szerintem erdemes hasznalni, nem kerul
sokba es sokkal elobb lenn vagy rajta delen.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: AUTO/Maganba
+ - Re: kinyilatkoztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1405-ban irta :
>>>VD-NEK IGAZA VAN!!!
>>Ez mintha isteni kinyilatkoztatas lenne :))
>Inkabb csak egyetertes (van kozos nevezonk VD-vel), de erosen.
Azt elhiszem. /elektronikus levelezesben a nagybetuk hasznalata kiabalas :))/ 

>>>Ma reggel baleset tortent az M1-en (49-es 48km kozott, enyhe emelkedo,
>>>egyenes ut). Kb 15 eves Iveco kamion hatulrol nekiment egy potkocsis
>IFAnak,
>>>ami pulykakat szallitott tyukketrecben. Nem telibe, az Iveco fulke jobb
>>>eleje akadt bele a potkocsi hatuljaba. Az ilyen IFA-k azon az emelkedon
>>>35-40kmh sebessegre kepesek. 20tonna, ujkoraban 120 LE. Takarodjon le
>>>MINDENutrol!
>>Na ne hulyeskedj :)) Ha elottem megy az autopalyan valaki 40-nel, en akkor
>sem
>>megyek bele. Hogy ment bele az a kamion? Lattad? Tudsz reszleteket?
>Szerintem
>>nem. Akkor meg nem erdemes spekulacioba menni, nem?
>Egesz friss volt az ugy, meg ott futkostak a pulykak. Es a hatso kamionos
>esetleg azert ment neki az IFAnak, mert belul jott egy szemelyauto es
>valaszthatott, hogy megloki az IFA-t (anyagi kar), vagy hagyja hogy valaki
>alarongyoljon (emberelet). Raadasul az utobbi 2-3 evben nem ez volt az elso
>pulykasauto, amit legyalult egy gyorsabb kamion.
Hogy az Istenben johet a belso savban egy szemelyauto ugy, hogy inkabb
belemegy az IFAba????? Tippelek: 200-al. Most nem mennek bele itt
szamolgatasba, spekulacioba, ugyis kiforditodnanak a szavaim, szoval csak
annyit mondanek, hogy akarmit is mondatok, a kamionos _vagy_ a szemelyauto (ha
volt olyan) volt a fo hibas. Ha ment a kamion akar csak 100-al is, jon a
szemelyauto 130-al. nehogy mar egy tapasztalt sofor ezt a helyzetet ne oldja
meg... Abban maximalisan egyetertunk, hogy ha 40-el ment az IFA, akkor ezzel
veszelyeztetett, de egy ilyen szitut en is megoldok, nemhogy hivatasos
soforok...

>Biztos, hogy hibas volt a hatso sofor is, de az IFA ALKALMATLAN A KOZUTI
>FORGALOMBAN VALO RESZVETELRE. MINDEN SZEMPONTBOL. (Kornyezetvedelem,
>fekezhetoseg, iranyithatosag, eronlet, kivilagitas, stb.) Netan ezzel sem
>ertesz egyet? Ezek a pulykas IFA-k szembeszelben sik uton sem tudnak 40nel
>gyorsabban menni, annyira gyengek. 
:))))) Ezt talan apamnak kellett volna mondanod, ezek a kocsik ugy 70-el
szoktak menni atlagban, soderral (4500 kg raksuly) megrakottan is. Potkocsisan
(kb. kicsivel kevesebb suly, 75% korul, ha jol emlekszem) ugy 60-nal mentek.
Lehet vitatkozni, en par ezer km-t utaztam rajtuk :)).
Ha szamok kellenek: 10 ora alatt 8 fordulo Somogyvar-Marcali, 320 km osszesen,
1 ora ebedido, 8x15 perc feltoltes+mazsalas, 8x15 perc leurites, mazsalasok,
azaz 10-5=5 ora futasido, az 64 km-es atlag.

>Akkor autopalyan, emelkedon? Autopalyara van am eloirt minimalis sebesseg is!
Ebben itt egyetertunk. Apam kedvenc szama volt a "220 felett" :)), akkor
szokta enekelni, mikor a balatonszentgyorgyi hosszu emelkedo vegen a soderrel
megrakott potos kocsi ugy 10-el (max.) ment. Szoval egyetertunk, hogy ezek a
kocsik neha lassuak. De munkara termettek, s nem volt/nincs penz erosebbre,
nagyobbra. Szerintem nem veszelyeztetnek ezek semmit, ha mindenki betartana a
kovetesi tavolsagot, sebesseghatart... ;-)

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - feszites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba, irod:
: Eszem a gondos szived. Az en 200 eurom lesz, koszonom a
: gondoskodast, mar ki tudom cserelni a pelenkam magam is.

Azt probald mar meg folfogni, hogy nem a birsagra megy ki a dolog, hanem
arra hogy a birsag miatt esetleg elgondolkozol nehany dolgon, hogy ezt
miert is szabtak ki rad. Nem a *Te* pelenkadrol van itt szo, hanem az
osszes tobbi autoserol.

: > A multkor is feszitettel, hogy mennyivel mentel az 50-es tablanal,
: > most gondolom, dicseretre varsz, hogy csak 80-nal mentel.

: Feszitettem? Ideznel?

Persze. De mi lenne, ha megvalaszolnad, hogy mennyi volt a
sebessegkorlatozas az alagutakban? Csak a rend kedveert. Egyebkent ismered
az osztrak KRESz-t? Lehet hogy van benne egy olyan passzus, hogy az utra
megengedett max. sebesseggel haladva barmelyik savban lehet haladni.
Lehet, hogy nincs benne, nem tudom. Egy biztos: a masik pofanak nincs joga
foltartania Teged, neked meg nincsen jogod a megengedett sebessegnel
gyorsabban haladnod es nincsen jogod az elotted levot levillogni. Ugyhogy
kar itt izgatni magad masok disznosagain, ha Te is keptelen vagy
betartani a szabalyokat. Tudod, mas szemeben a szalkat...

Nehany idezet Toled:
#1372
: De ebbe a kategoriaba nem rakom be a 140-et autopalyan nevezetu
: szabalyszegest. Sot, meg a 140-el autopalyan 100-as tablanal sem. Az
: csak arra valo, hogy figyelmeztessen, legy eberebb ember, valami keszul.

Ha meg nem tunt volna fol, a figyelmezteto tablak haromszog alakuak. Amik
valamire koteleznek, azok koralakuak.

Amire egyebkent eredetileg gondoltam:
#1370
: Az Autoroute 98 meg tehet egy szivesseget, hiaba mentem falukban 80-100
: kozott, kozutakon 110-130-at, nem volt eselyem utolerni a program altal
: generalt idoket.

valamint

: Egy kis 110-es szakaszt kiveve vegig 90 a max. megengedett sebesseg,
: uthibaknal neha 50-es is elofordul. Volt ugy, hogy 15-20 percig 1
: autoval sem talalkoztunk, vegig 150-160 km/h-val huztunk, csak az 50-es
: tablaknal lassitottam 130-ra.

Ha ez nem feszites, akkor mi a franc? En meg sajnos olyan hulye vagyok,
hogy 50-es tablanal nem megyek 130-cal, ha uthibak vannak. Raadasul meg
akkor sem, ha indokolatlannak erzem a tablat.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello Mindenki!

Megszoliva ereztem magam!

> El szeretnem ujsagolni, hogy hosszu-hosszu sporolas es gyujtogetes utan megva
n
> eletem elso "alom" autoja egy 1 eves Ford Cougar 2.0 szemelyeben. (Bar igazab
ol
>  nem is volt olyan draga, de nekem megis annak tunik - ara egy uj 1.6-os Opel
 A
> straeval egyenlo)
>
> Szoval, de a lenyeg, riaszto az nincs meg benne, csak a gyari immo, szeretnek
 b
> ele egyet. Mivel viszont nagyon szep az auto, semmikepp nem akarnam szetbarmo
ln
> i. Tudtok valami riasztos helyet Pesten, ahol nem baj, ha nem a legolcsobban,
 d
> e szakszeruen csinalnak ilyesmit?

Krisztiannak megirtam maganban az en jol bevalt emberemnek a telefonszamait,
bocsanat, de a listat nem akartam terhelni "reklammal". De ha valaki kivancsi
Krisztianon kivul is az en Sanyikam elerhetosegere, az szoljon.

Udv:
Koronczi Endre
+ - Yugo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A haverom mar sokat emlegetett Yugoja eladasra kerulne...

89-es Yugo Koral 55, tipusahoz es korahoz kepest jo allapotban. 
Altalam ismert ket legkomolyabb hibaja: utasules biztiov-csatja 
cserere szorul, es nem mukodik a hatsoablaktorlo (de van!). 
Masfel evvel ezelottig garazsban allt, nem tudom, mennyi km 
van benne, de nem sok. Szerintetek mit er? 

Dani
+ - abs+gyorsulas+cougar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>>"Ne feledd, hogy orszagonkent valtozik a felszereltseg. Itt
>>2 literestol lehet _rendelni_ abs-t, 1.8-ba meg rendelni
>>sem lehetett."
>Ez hott komoly? Mikor? Halal durva.
az elozo mondeo sorozat (amit 2000-ig gyartottak), hogy rendelni nem lehet
1.8-ba, az nem hot biztos (fonokom mondta, aki most vett egy 2000-es
1.8-ast), de amiket en lattam, azokban gyarilag nem volt (3 db 2 literest
neztem meg)

>Azert nagyobb kocsiban maskepp erzodik.
Hat, nem sokkal nagyobb a volvonal :-)

>Attol is fugg, milyen fordulaton nezted. Legalabb 4-5 ezer
>korul azert jartal vele? Mert 3 ezren lehet, hogy csak 109-
>et ad le az is.
Nalam a gyorsulas azt jelenti, hogy kihuzatom amig erzem, hogy novexik a
gyorsulas. A mellettem ulo autoarusnak meg guvadtak a szemei :-) (elotte
max 3000-ig ment fel a fordulatszam - nem szeretem kinozni a motort amig be
nem melegedett)

>Ha nem tetszik, ne vedd meg. Ennyire en sem vagyok
>fanatikus. :)
Nem az, hogy nem tetszik, csak vhogy nem szerettem bele (tudod hogy van,
mas megcsodalni a lanyokat az utcan, meg mas elvalni egy miatt :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Nem! Meg nem talalkoztam olyannal, aki igy lenyomott volna.
>Bar elismerem, hogy van ilyen auto (biztos) csak meg nem
>talalkoztunk / gyorsultunk.
En most nagyon beleszerettem a tiger z100-ba foleg a wr verzioba.
(www.tiger-sportscars.demon.co.uk)
Ha sikerul asszonypajtast meggyornom (meg osszeszedek annyi penzt :-) ),
akkor majd kihivlak :-)
csak osszehasonlitaskeppen: gyorsulas 0-60 2.8 sec, 0-100 6.3 sec (mondjuk
ez igy nem hangzik olyan hajdejol, de ha elarulom, hogy a fenti ertekek
mph-ban vannak - azaz a gyorsulas 0-96 km/h, ill. 0-160 km/h-ra - akkor
kicsit jobb :-) )

>Ultem egyszer egy 4x2-es Volvo FH16-osban...
>120-as
>orat kiakasztotta. Szeritnem legalabb 140 volt varosban, de
>pillanatok alatt. Aztan kis helybenporges a varos foteren.
>Szoval elmeny volt, 2 meter magasbol meg plane.
Ehhez meg hozzajon, hogy uresen kisebb a fektavj, mint egy szemelyautonak,
szoval, ha 5m-el mogotte mesz, amikor veszfekezni kezd, eselyed nincs
megallni, meg akkor sem, ha esetleg idod lenne a fekre ralepni.

> Felado :  [Hungary]
>"ABS. (Anti Lock Brake, ha angolul akarod kerdezni)"
>++Nem "Anti Blocking System"?
Az abs a nemet "anti-blockier system"-bol jon, angolul valoban anti lock
brake-et hasznalnak.

> Felado :  [International]
>El szeretnem ujsagolni, hogy hosszu-hosszu sporolas es gyujtogetes utan
megvan
>eletem elso "alom" autoja egy 1 eves Ford Cougar 2.0 szemelyeben.
Azt europaban is forgalmazzak ? :-o En ugy tudtam, hogy anglian kivul
nemigen :-o

>(Bar igazabol
>nem is volt olyan draga, de nekem megis annak tunik - ara egy uj 1.6-os
Opel A
>straeval egyenlo)
Eleg jo arnak tunik...

A'kos

--
Ákos Szalay, Architecture & Research, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - re: Re: Ki voltal a 2/A-n ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>EN, EN, En voltam, bocs ha rad ilyesztettem,

Dehogyis ijesztettel ram, csak eloszor azt hittem, hogy egy turelmetlen autosta
rs van mogottem.

>de te voltal az elso akin meglattam a MATRICAT.

En mar mast is lattam, igaz Pesten.

>Kitoro oromomben nem tudtam mit is csinaljak. Lattam
>hogy a szelvedo torolgetesre nem reagalsz azert eloztelek meg. Remeltem, >hogy
 lista tag vagy es  nem csak az elozo tulaj felejtette fent a >matricat.
>En Verocere mentem es elegge igyekeztem mert a nagymamamat vittem a >baratnoje
 temetesere.

Hat akkor hasonlo utakon jartunk.  :-(

>Vannak meg veletlenek. Orulok hogy lattalak.

En is orulok. Kar, hogy annyira siettel elozes utan.

Cocas
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1405 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ebbol a rendorsegi szovivo azt reklamozna, hogy , Magyarorszagon halnak meg
legkevesebben az utakon, ezert tokeletesen mukodik nalunk a rendorseg! Azert
kivancsi lennek az auto markak aranyara is?

Feri
           A     B   C    D    E
>Japan     9,942  7.9 669   1.2 10
>UK        3,598  6.1 408   1.5 18
>Olaszo.   6,198 10.8 617   1.8
>Kanada    3,082 10.3 573   1.8
>Nemeto.   8,758 10.7 559   1.9 13
>Spanyolo. 5,483 14.0 488   1.9
>USA      41,967 15.8 787   2   18
>Franciao. 8,080 13.8 524   2.6 15
>Cseh.     1,386 13   457   3
>Gorogo.   2,068 19.7 497   4
>Port.    12,100 21.1 436   4.8
>Magyaro.  1,367 13   289   5
>Romania   2,845 13   140   9
>Oroszo.  29,468 20   140  14
>Brazilia 26,903 16     1 162
>
>A: Osszes halalos aldozat
>B: Halalos aldozatok szama 100 000 fo populacioban
>C: Jarmuvek szama 1000 fos populacioban
>D: Halalos aldozatok szama 10000 autora vetitve
>E: Atlagos futasteljesitmeny *autonkent* (masik forras), ezer km-ben
+ - Re: varosi auto kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

szoval ajanlottak egy autot, ismeros ismerosee. 1999.08-as bravo, 1.2sx, 4
legzsak(!), klima, 2.tulaj. serulese annyi volt, hogy anya nekikoccant a
garazsajtonak az elejevel,javitva, semmi nem latszik, 56ekm, ulesek szinte
ujak (vedotakaro van rajtuk, a karpit tenyleg nagyon uj kinezetu, semmi
folt, koszolodas). a kocsit nem takaritva mutattak. 1.8-at kernek
erte. nezegettem, hasonlo kategoria 2.1 korul indul. hetfon elviszem
szerelohoz megnezetni, hatha o tobbet lat rajta.
mit szoltok? ill. mit tudok megnezni rajta az allagan kivul? olajcsere
most volt, alkatresz meg nem volt rajta cserelve, fekpofak eleg vastagok
voltak meg, ja szervizkonyv vezetve.
ha hetfon bevalik, es ti is biztattok, akkor mar csak az eretvizsgalat van
hatra meg a szerzodes :)
homer
+ - p (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!

Tegnap koltoztunk, ma mar all  a V-SAT :-))))

>Ahol   tanitjak   a   vezetest,   ahol  vezetes  elmelettel
>foglakoznak, ott a 2 sec resze a tizparancsolatnak.
>Ezt persze mindenki ugy eroszakoljam meg, ahogy akarja, de
>nem  art tudni, hogy hol a cserepkalyha, ahonnan a tancot el
>lehet  kezdeni.
>--
>Meszaros Geza

Igy van! Es ugy ellenorizd, hogy nezd meg, mikor hagy el az elotted halado 
egy tereptargyat (fa, oszlop, hid, stb.), aztan szamolj. Ha a sebesseg nem 
nagyobb 80-nal, es megvan a 2 masodperc, biztonsagban vagy.
--------
Ablagdorlo:
Vettem az XM-re egy eredeti ablaktorlot 8000 penzert. Azert egyet, mert 
csak a jobb oldali volt a markakereskedesben. Egy potty jelzi rajta, ha 
csereerett. Fennt volt a nyaron, a potty besargult oktoberben. Hat elmennek 
a #2@**&!!-ba...
Bosch-nak lattam valami 8 penges csodajat, az erdekelne...
-------
>  legyen a fogyasztas. Es valoban. A Skoda 105-120 (tobb 10 eset)
>: a kamiontol 1,5-2 meterre!!!! 110-el jar a sztradan.
>: Azt hittem, mar mindent lattam, de ez sok(k) volt!!!!
Tuneziaban alltam a keresztezodesben, es neztem, ahogy a tuloldalon elhuz 
egy olyan trabant-forma-eleju osoreg Peugeot platos valami, mogotte egy 
meterrel kismotoron egy vitez. Meg kovettem oket almelkodo szemekkel, 
amikor lattam, hogy vilagit a pug feklampaja. Eszre vette ezt a robogos is, 
mert elkezdett veszettul rezonalni a szerkezet hatso kereke, de ez volt 
minden, ugy latszik aznap szabadsagon volt a fekszerkezet. Hely ugye nem 
volt arra hogy kikanyarodjon, a platos meg komolyan gondolta, hogy o most 
lelassit, aztan jobbrakanyar. Igy a vitez mit tehetett mast: lefejelte a 
platot, mint vakond a kapalogepet, csak ugy potyogott a narancs mindenfele. 
/Azert nagy baja nem lett, mert -ki tudja miert- sisakot azt viselt.../
         Egyszer meg egy kis utcabol /masfel auto szeles/ akartam 
kikanyarodni balra egy kb 6 auto szeles utfelere, ami balra ment fol a 
dombra. A kanyarodas ezekben az orszagokban megfelelo korultekintest 
igenyel, minden szarra fel kell keszulni, jobbra-balra, fol-le, elore-hatra 
keresni kell az akadalyokat, de aznap nyugis pentek delutan volt, ami olyan 
ott, mint nalunk a vasarnap. Sehol senki, mogottem gyerekek fociztak az ut 
kozepen, elottem meg csak egy kismotoros vagany jott lefele a lejton a 
felfele menok savjaban, ahogy illik. Mondom, megvarom mi lesz, mit akar, 
mert ahogy elneztem, meg gyorsulasi fazisban volt, lassan kozelitett az 
elso szokesi sebesseghez. Aztan elkezdett kanyarodni. Ajajj! Felem. 
Ajjajajj!!! Eszrevett. Itt felgyorsultak az esemenyek. Lerakta mindket 
labat, csak ugy porzott a kaviccsal felszort utszeruseg a 60 fok melegben. 
Ebbol rogton rajottem, fek az mint olyan nem letezik a jarganyan, es a 
kondenzcsikbol gyorsan kiszamoltam, hogy a becsapodas a kocsi kozepe tajan 
varhato. Valoszinuleg o is ekkor jutott ugyanerre az eredmenyre, es mivel a 
2x43-as veszfek nem bizonyult hatasosnak, bevetette a kezdo sielok veszfek 
technikajat: eldobta magat oldalra. En nem mehettem hatra az utcan 
csellengo, jatszo gyerekektol, igy ratapostam a fekre, es vartam. Vegul is 
a kocsi kozepe helyett -hala az eldobasos manovernek- a bal elso kereket 
talalta el kivulrol, amibe aztan beakadt a motor kereke, es a kozben 
odaerkezo porfelhoben megallapodott. Szerencsere csak a huvelykujja tort 
el, meg a zomanc jott le itt-ott a labarol, oldalarol, nekem meg 
szerencsem, hogy az esetet latta az a helyi kollega akit hazaszallitottam, 
mivel a jonas azt bizonygatta a kierkezo rendornek, hogy en sodortam el ot 
ugy, hogy nekimentem a bevasarlo kosaranak...
------
>OFF: Mi az a Turnpike? Olvastam tobbszor is, de nem jottem ra.
>Fogash
Amikor lekanyarodsz az autopalyarol, aztan az a lekanyarodo ut csak 
kanyarodik-kanyarodik visszafele, es az autopalya alatt huz el /arra 
merolegesen/. Pl. Houston kornyeken van vagy harom szint ilyenekbol... 
Amerikai szo, most magyarazta el Craig, aki meg ausztral :-)
-----
>Citrom kontra BMW

VD ne bosszants! Hogy irhatsz ilyet? Hogy a bubanatba lehetne a kettot 
osszehasonlitani?!
Semmi ertelme. Mindenki tudja, hogy az Xm jobb mint az M5! Legalabb is a 
csaladban. Nehogy lebuktass! Meg a vegen M5-ot kell vennem, aztan hova lesz 
akkor a szerelem?

Komolysagot felreteve, nehany dolog, amit tud az a futomu, bar adatokra nem 
nagyon emlexem:
- 30km/h folott mar igen csak figyel mindent a szamitogep es ez alapjan 
allitja/szabalyozza a rugozast/csillapitast
- nem szamit, hogy egyedul ulsz, vagy 5-en plusz negy zsak krumpli, az 
uttartas/komfort ugyanolyan
- elolvaszthatod a fektarcsakat, a fekfolyadek nem forr fol
- 100 vagy 110? folott lesullyeszti a karosszeriat de ugy, hogy az eleje 
lejjebb kerul, mint a hatulja
- durrdefekt eseten azonnal felkemenyiti a rugozast
- fekezesnel nem bolint a kocsi elore
- kanyarban nem hagyja, hogy a centrifugalis ero megbillentse a kasznit
- sir, nevet, fara maszik
Tudom, ezek mind haszontalan dolgok sok versenyzonek, de van aki meg ezt 
szereti. Ahogy en szoktam mondani: inkabb utazom francia agyon, mint a 
konyhaszekrenyben.
-----
Utolso szo jogan: meg tudnatok mondani, melyik dizelen alkalmaztak eloszor 
a tobb szelepes megoldast? /Fontos lenne, vmivel alatamasztani is, mert 
komoly sorokre meno vita van itt egy angol kollegaval/

Udv joe
XM 2.1TD
+ - b (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

>Joe, sose csuggedj, kb. 10 ev mulva mar a Citroen is fog
>tudni olyan autot gyartani, mint a mai BMW-k. Csak hol tart
>majd addigra az elvonal?
>
>Tobbek kozott ezert is csodalom a BMW-t (meg me'g egypar
>automarkat), mert mindig 10 evvel a koruk elott jarnak.
>
>Udv,
>Vaddiszno

Jaja! En is ezert szeretem a Citroent :-) Csak ok mas vonalon mozognak, 
mint a BMW. Egyebkent a C5 nekem nem tetszik, egy kicsit olyan mint egy 
felfujt Xsara, sokmindennel megspekelve. En varok a C6-ra, bar most mar ugy 
kutyuljak a szamokat, hogy az isten se tud kiigazodni rajtuk (mar C8-at is 
lattam). Szoval az XM utodjara varok na. Amugy nekem minden tetszik a 
BMW-ben, csak a formaja nem :-)

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Autotolvajok a Balkanon II/2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

N. Gabor kerdezte:
>Mi a francert csak nekem szolsz be? Masok nem allitottak itt a listan, hogy va
nnak gondok HR-ban?

Ilyen bumburnyak modon - "Aki azt allitja, hogy HR-ban nem lopnak autot, az vag
y _hazudik_, vagy _goze sincs a valo vilagrol_." - ebben a temaban SENKI nem er
velt. Mit csodalkozol, hogy hasonlo valaszokat kapsz. Milyen jogon hazudozol le
 barkit? A lista szellemenek megfelelve valami hasonlo kivankozott volna, hogy 
"Kinti ismereteim szerint igenis vannak autolopasok, kulonosen a boszniai hatar
 kozeleben."
Am neked jol esett beletorolni a labadat megint egyes listatagokba, aztan meg a
rtatlan kolyokpofaval csodalkozol, ha helyretesznek.

>"Nyilvan nem tudom statisztikailag osszehasonlitani a magyarorszagi allapotokk
al"

Ugyan miert nem? Lustasag? Akkor meg mit jart a szad?

>", de hogy ott nem lopnak autot az eros tulzas... "

Mondott valaki ilyet?

Cikkedet olvasva rogton keresgeltem a neten statisztikak utan, de elso nap meg 
a magyarhoz sem sikerult hozzajutnom. Persze ez nem hagyott nyugodni, elvegre o
bjektiv adatokat szeretek hasonlitani, mielott lehazudoznalak:-). Eszeki ismero
som (aki kapitanysagan nem hallott gepkocsilopasrol evek ota) igerte, hogy segi
t, s ime: utobbi evek adatai arról, hány feljelentes erkezett a horvat rendorse
ghez gepkocsi eltulajdonitas kapcsan: 
1999:  349
2000:  652
2001: 1031

Hozzatette, hogy ismeretei szerint Boszniaban 20-25x annyi, Szerbiaban pedig ko
zel 30x annyi az autolopasok szama (nem kérdeztem, mire vetitve!).
A lopasok 80-90%-a 1. kulfoldiek altal (ha tetten erik, min. 5ev sitt!), 2. ott
 tortenik, ahol kb. negyed- max. fel oran belul elerheto illegalis hataratlepo 
keletre (ennel tobbet lopott autoval forgalomban lenni remenytelen). Eszakon ne
m jellemzo, mert a Duna es Szava termeszetes hatarfolyo; delkeleten sem, mert a
 montenegroi par kilometeres hatarszakasz hegyes (YU-ba is BIH-n at viszik a ko
csit). Knin kornyeke a legveszelyesebb. Tengeren sem jellemzo.

Tény, hogy ez valóban nem semmi. Emlekeztetoul: idehaza 5-10% szorodas mellett 
evente huszezer korul tendal az autolopassal kapcslatos feljelentesek szama. Az
 orszag alig feleakkora, mint Mo. 
Fajlagosan meg mindig 10x akkora itthon az autolopasok szama, mint ott. 
Nalunk sem volt sok a komcsi rendszerben, megsem sirja vissza maganak senki a l
istan. Am ami teny, az teny, az idelatogato kulfoldi magasbol tett ra, hogy zsa
rnoksag, meg kaderlistazas van, illetve nincs szolasszabadsag; ha ot a rendor n
em bantotta, na meg biztonsagban volt mindene.

Az is varhato, hogy a kivaltsagos rendorseguk megnyomoritasaval, a piacgazdasag
 atkainak eloterbe kerulesevel (megelhetesi bunozes), demokracia ternyeresevel 
(emberi jogok), bozgorok visszatelepitesevel egyre csak noni fog, tehat 2002-be
n lehet meg1x ennyi; mire meg EU tagsag kozelebe kerulnek magasabb lesz mint od
ahaza:-(.

Kedves ngabor!
Valami ilyesmi stat. kimutatast vartam volna toled. Amihez vagy keves voltal - 
ami hihetetlen -, vagy csak nem akartad a hozongesedet leleplezni.

>Hatha csak Te maradsz itt egyedul es megalakithatod a Horvat-Magyar Monarchiat
, szemelyeddel az elen???

Ez ugye a csetnik uldozesi maniad termeke?:-) Avagy Milosevityed hagai remalama
it probaltad ramprojektalni? Orvos (pl. a nagy sibeniki szerb pszichiater Karad
zsidzs papa) latott mar?

_Osszefoglalva: erezzetek jol magatokat HR-ben, de a kulcsot inkabb ne hagyjato
k az autoban, s az ablakot is huzzatok fel, ha parkoltok._

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS