Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 649
Copyright (C) HIX
2000-02-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Fustolgo Skoda (mind)  17 sor     (cikkei)
2 thx (mind)  12 sor     (cikkei)
3 va: Erzekeny szem / Trafipax (mind)  31 sor     (cikkei)
4 ford zar (mind)  10 sor     (cikkei)
5 kodlampa / napszemuveg (mind)  26 sor     (cikkei)
6 kozl. biztonsag (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Ford zarak (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Ajtok es zarak (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Sarga angyal (mind)  11 sor     (cikkei)
10 RE:Erzekeny szem (mind)  24 sor     (cikkei)
11 megvan, hogy mi kopog (mind)  16 sor     (cikkei)
12 :-) (mind)  28 sor     (cikkei)
13 kot.bizt.dijak (mind)  14 sor     (cikkei)
14 diesel dilemma (mind)  32 sor     (cikkei)
15 kodlampa,gyerkules,opel elado (mind)  35 sor     (cikkei)
16 Gyalogosok (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Autokereskedes <> bufe (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Re:4wd kombi auto (mind)  12 sor     (cikkei)
19 re: benzin-leszivas ellen... (mind)  10 sor     (cikkei)
20 re: zajvedelem (mind)  7 sor     (cikkei)
21 szamara kilometerora (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Motorkerekparok (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Re: nagyak (mind)  16 sor     (cikkei)
24 toresteszt + biztosito (mind)  35 sor     (cikkei)
25 Re: kilometerora kalibracioja (mind)  11 sor     (cikkei)
26 re: kilometerora kalibracioja (mind)  17 sor     (cikkei)
27 alku (mind)  63 sor     (cikkei)
28 Re: gallytoro racs (mind)  6 sor     (cikkei)
29 Re: 4wd kombi auto*** HIX AUTO *** #648 (mind)  23 sor     (cikkei)
30 Re: Zajvedelmi sebessegkorlatozas... (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Re: =?UNKNOWN?Q?T=F6bbf=E9le=2C?= gondolatok (mind)  25 sor     (cikkei)
32 Re: hatso kodlampa (mind)  21 sor     (cikkei)
33 Hix sparga andjal (mind)  11 sor     (cikkei)
34 Re: CIKK az Audi TT-rol az Auto Bild-ben (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Lampaszinkron (mind)  37 sor     (cikkei)
36 x% kedvezmeny (mind)  34 sor     (cikkei)
37 re: Autovasarlas (mind)  40 sor     (cikkei)
38 elado VW! (mind)  6 sor     (cikkei)
39 trabi motorcsere-ido, M1/M7 80 km/h (mind)  18 sor     (cikkei)
40 Re: 4wd kombi auto ( 11 sor ) (mind)  13 sor     (cikkei)
41 kilometerora csalas (mind)  6 sor     (cikkei)
42 Nagyak, ne mergelodj!; Fogashnak re. (mind)  26 sor     (cikkei)
43 Hasznaltauto kereso - www.hasznaltauto.hu (mind)  14 sor     (cikkei)
44 KONI (mind)  36 sor     (cikkei)
45 Ford zar (mind)  38 sor     (cikkei)
46 Re: gallytoro racs (mind)  24 sor     (cikkei)
47 Negyajtos Niva (mind)  11 sor     (cikkei)
48 Audi TT utoljara (mind)  25 sor     (cikkei)
49 Arengedmeny uj kocsibol (mind)  16 sor     (cikkei)
50 Re: Nemetek+rendorok (mind)  19 sor     (cikkei)
51 Ford zar (mind)  27 sor     (cikkei)
52 Re: hatso kodlampa (mind)  42 sor     (cikkei)
53 Re: Gyalogosok (mind)  72 sor     (cikkei)
54 Fustolgo skoda (mind)  20 sor     (cikkei)
55 ASTRA kodlampa (mind)  13 sor     (cikkei)
56 veteran problema (mind)  25 sor     (cikkei)
57 100k bunti (mind)  30 sor     (cikkei)
58 autopalyadij (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: Fustolgo Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszi a tanacsokat, a fustot jobban megfigyeltem es az alabbiakra
jottem ra: Hidegeinditaskor kekes fust jon es nemi para. (neemi paara :))
Melegen a fullaszto indulaskor es hosszabb alapjarat utani gazfroccskor
viszont ha jol lattam: goz!  Omega koncert! Hengerfej tomites problema?
Ha jol tudom, Skodaknal inkabb a tomites megy ki. Habar azt is hallottam,
hogy hideg motornal nagy terhelessel a Skodanak eleg 500 meter es
elcsavarodik (?) a hengerfej. 
80 km-en elfogyasztott 1,5 l hutovizet.
Nem is lenne rossz csak kozben a benzin is fogyott...

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - thx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit!

Megkesett koszonet mindenkinek, aki annak idejen a keresemre lehuzta az
alapjarati elzaro szeleprol a villamos vezeteket es megrantotta a kocsijat,
hatha leall.

s.cs.
L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
+ - va: Erzekeny szem / Trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagy Barnabas irja...
>Ez abban tobb a mas UV szurostol, hogy csak egy iranyban
>polaros fenyt enged at, igy a TUKROZODO (igy mar szinten
>polaros) fenyt teljesen kiszuri! Nagyon-nagyon jo.

Valoban nagyon jo, de csak egy bizonyos szog alatt
erkezo tukrozodest szuri ki. Ez a szog tobbnyire 45 fok es
kornyeke. Ebbe a tartomanyba esik a szembe jovo gepkocsi 
szelvedoje, vagy vizen a hullamok felenk eso lejtoje.

Lehet egy probat tenni. A legjobb egy tukrozodo ablak, vagy
kirakatuveg. Keressunk olyan nezopontot, hogy az uveg sikja
kb 45 fokot zarjon be hozzank kepest. (Mindegy, hogy milyen
iranyba. Ha magunk melle nezunk - oda, ahol a felesegunk
szugeral valami cuki cuccot - az is kb 45 fok)
Tessek levenni a szemuveget es korbeforgatni. Lesz egy olyan 
pont, (a fenti peldanal fuggolegesen tartott szemuvegnel)
amikor eltunik a tukrozodes es atlatni az uvegen.
Minden mas iranyu tukrozodo fenyt atenged !
A polar szuro igy mukodik. Pont ezert, a fotozasban hasznalt
szurot korbe lehet forgatni az optika elott.

Lagymanyosi hid - 30-as tabla...

> Naponta 2x jarok ott es meg nem vettem eszre ... na ennyit
> a tablak informaciotartalmarol.
Na ne rohogtess ! Nem kellene levenni neha azt a marha jo
szemuveget ? Lehet, hogy a tiedben "tablaszuro" is van ? :-)

--
Meszaros Geza
+ - ford zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A marka vedelmeben es a zarak vedelmeben.
A mechanikus zarakat osszel, tavasszal tele kell nyomni
zsirral. A kulcs elnyomja mindenhova es egy het alatt
kiszedi a felesleget. (addig letorlom mielott zsebrevagom)
Ez resze a karbantartasnak - le van irva !

> Ahhoz nem nagyon kell erteni, hogy lassak egy 
> 5 eves autot, amin minden zarat ki kellene cserelni,
--
Meszaros Geza
+ - kodlampa / napszemuveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

helyebitenek:
>Csak javasolni tudnam azoknak, akinknek erzekenyebb az
>atlagnal a szemuk, hogy egy igazan jo szemuvegre /
>napszemuvegre ruhazzanak be.
Frescho erezte ugy, hogy a kodlampak melle napszemuveget 
javasolok. Bocs, en csak apropokent hasznaltam arra, hogy 
akinek olyan nyomorultan erzekeny a szeme mint nekem az 
nagyon bulldog lesz egy jo szemuveggel. Jon a napsutes es 
nekem tuzgolyova valik ilyenkor a szemem, estere meg nem 
tudok olvasni. (mert nem tudom nyitva tartani:a szermeszek 
mar nev szerint ismernek es hulyenek neznek,de segiteni nem 
tudnak) szivesen kolcsonbe adom, ha vki probalni akarja.
A Polaroid Mo.o.-ot is meg lehetne tamadni a HIX 
kedvezmennyert, ha ez erdekel mast is!

En peldaul nem erzem azt a fene nagy segitseget kodben ha 
kapcsolgatom a kodlampakat. Valaki azt mondta, hogy a 
kodlampak fenye polarizalt, mivel az izzo ele sokszorta 
hajtogatott lemezt tesznek es az igy kimeno fenysugar 
kevesbe verodik vissza a kodrol. Ezzel a napszamuveggel 
megneztem, de sajnos az enyem nem polarizal. Erdekes 
viszont, hogy a szelvedom igen. Ennek mi ertelme?

Bby
+ - kozl. biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

sokat erdeklodtem mi a fenenek csak 50km/h a megengedett 
sebesseg varosban:
allitolag, 60 es 70 kozott kezdodik az a tartomany, ahol a 
mai autok nem "kidobjak" hanem "maguk ala gyurik" a 
nyomorult gyalogost. 
Kollegam 18 eves fiat (nem Polski) 70-el utottek el es 1 
evig volt korhazban. Meg ma sem tud futni vagy focizni. A 
dolog masik oldala: megkert, hogy vigyem el Pecsre, ahol 
egy aloadast tart nepes tabor elott, de a km mutato ne 
emelkedjen 120 fole. Hat, mire odaertunk mar csak duhosen 
spurizo embereket lathattuk ... 
Nehez bolcsnek lenni ...

Budapesten ketfele gyalogos van: 
- gyors vagy 
- lapos


Bby
+ - Ford zarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.


En is Ford-os vagyok, es ugy erzem,
hozza kell szolnom a zarak kerdesehez.

Aki Kotai 16V Peter levelere ilyen
rondan valaszolt, az szegyellje magat.

Szoval a korabbi ('87-es) Escortomnak
kopottak voltak a zarjai, meg kellett
tanulni nyitni-zarni oket. Azt hiszem,
ez termeszetes oreg autoknal.

A mostani ('91-es) Escortomnak az
ajtozarjai tokeletesek, de evente csak
ketszer zarom oket kulccsal (kozponti
zar rulez). De az egyik eredeti kulcs
nem nyitja a tanksapkamat!
A gyujtaskapcsolo viszont mindkettonel
tokeletesen mukodott.

Es igaz az a hir is, hogy mindegyik
(ujabb fajta hengeres) kulccsal be
lehet zarni a masik autot. Kollegam '97-es
Escortjaval mukodik a dolog oda-vissza.

Egyebkent nem vagyok elajulva a sajat
Ford-omtol, de attol meg szeretem.


Gombos Peti
+ - Ajtok es zarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tapasztalatot szeretnek Veletek megosztani.
Az auto --> Fiat Tipo, 1992

Gond: a central csak masodszorra zarja be az ajtot,
eloszorre nem birja, es kinyilik.
Elso otlet: melyik ajto a bunos?
Elso siker: a sofor ajtaja a bunos
Elso reakciom (esz nelkuli): karpit le, zar ki, 
benzinben kimos belole 10 kilo koszt, ujra bezsiroz...
Orom megvan, ossze is tudtam rakni --> hiba viszont
marad.
Masodik nekifutas - a TV elott. Otlet: miben kulonbozik
a sofor ajtaja a tobbitol? Haaat. kb. 5x gyakrabban van
nyitva-zarva. Aha... ez mar valamit jelent. 
Masodik reakcio: pantok igazitasa, csavarok behuzasa,
pantok zsirozasa --> problema megoldva.

Hat nem csodalatos?

Cs.
+ - Sarga angyal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor a sarga angyalkodashoz:
Raerek hetkoznap 17 ora utan, hetvegen altalaban egesz nap. Hatosugar: A6
autopalya Kaiserslautern es Homburg kozott. Autokhoz nem ertek de tudok nemetul
es angolul es ismerem a kornyeket. Van ismerosom aki ert a kocsikhoz ezenkivul
ADAC tag vagyok.
 Telefon: 0172/6077903
 -- csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - RE:Erzekeny szem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Csak javasolni tudnam azoknak, akinknek erzekenyebb az
>atlagnal a szemuk, hogy egy igazan jo szemuvegre /
>napszemuvegre ruhazzanak be.

Nem kotozkodni akarok, de 4.5-os dioptria a kovetkezokkel megaldva:
fenyre sotetedik
antireflex (ne csillogjon)
monitor szuro bevonat
konnyitett
1.6-os toresmutato

Na ennel tobbet nem lehet racuppantani. Pontosdabban lehet, de akkor mar
nem uszom meg 20-bol a lencset. Igy is erre rajott a keret ara. Ez egy
havi (tanari) fizum + osztondij.

A KRESZ is eloirja a kodlampa hasznalatot. Miert nem lehet betartani?
1. Nem vilagit felfele (CSak megcsillana mindenen :(
2. Ha nem vilagit fel, akkor meg minek kapcsolja be?

Bye

Frescho
+ - megvan, hogy mi kopog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Megtalaltam!

Elhagytam egy csavart a leomlobol, pontosabban a menet elnyirodott. Igy
szetnyilt egy kisse az illesztes. Na ha ezt betomom, akkor franko a
verda. A hetvegn elballagok egy bontoba es veszek egy leomlot, addig meg
benzintakarekos uzemmod. Nincs kedvem tonkrevagni a szelepeket.
Igy nem csereltem hengerfejtomitest, bar szerintem arra is sor fog
kerulni.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Koszi azert a segitseget.
+ - :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egy kis poen:

>Senki_soha_ nem mondta, hogy el kell utni.
Dehogynem! Hulljon a fergese!!!!

>a jarokeretes nenire gondolok
Az biza 2*-es bonuszt ad!

>Ugye 90-rol is lefekezel, hogy atengedd oket, hiszen a 90
>"onmagaban nem veszelyes"?
Miert lenne veszelyes? Igy nem mer lelepni!!!!

>tiltakozom #1.: a 100ezer Forint ellen
Akkor add nekem!

>#2.: az ellen, hogy a gyalogos azt csinalhat, amit csak akar,
de ne szamitso konyoruletre az uton (vagy akar a jardan)

>#3.: az aranytalanul sok _ertelmetlen_ sebessegkorlatozas ellen
Az meg mi???!!?!?

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Agyamra ment a vizsgaidoszak
+ - kot.bizt.dijak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Tudna valaki otletet adni arra, hogy a kozeljovobeni 2.9 literes autom
kotelezo biztositasi dija relative ne az egekbe rugjon (egy oreg verda lesz
es csak A0-ban vagyok).
Arra gondolok, hogy melyik biztositonal/ugynoknel erdemes megkotnom, hogy
a leheto legolcsobb legyen.
Az esetleges valaszokat lehetoleg lecci maganba es elore is nagyon koszonom.

Udv, Dave.


UI: Elado az autom : Ford Scorpio 2.0iDOHC,1991,alap extrak,gyonyoruszep
allapot IrAr:990e
+ - diesel dilemma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nemreg vettem egy 16 eves Audi 80-as 1,6-os dizel szornyeteget,
aki telen kicsit makacskodott. Volt tobb szerelonel is (valtocsere,
generatorjavitas),
 meg volt szerencsem Sarga Angyalhoz is, es motorinditasi technikamra eltero
 tanacsokat kaptam.
Ezennel kozze is teszem oket, megkerdezven benneteket is:

Szerintetek hogyan kell a fent emlitett dizelautot inditani
(telen-nyaron)???

Ugyanis, a szerelo urak es az Angyal mas-mas velemenyen volt!!!

Szerelo 1.		Padlogazon inditozva
Szerelo 2.		Felgazon, de motorindulas utan meg egy kicsit nyomni
Angyal		Gaz nelkul

Az Angyal szerint, ha barmekkora gazzal inditozok, hengerfejes lesz a kocsi!

Tenyek: 
nyaron tutira elindult gaz nelkul
enyhe idoben (+7) felgazzal
hidegben (-12 C) padlogazon indult csak

Jo ez igy vagy csinaltassam meg a jarganyt, hogy elinduljon hidegben is gaz
nelkul?
(Varjam meg a jo idot es adjam el, mi? :-))

Udv.: Bela
( a fent emlitett kiskoruhoz keresek szervizkonyvet, alkatreszeket. Ha van,
ne kimeljetek!)
+ - kodlampa,gyerkules,opel elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Gumikoptatok!

    Elso nyilvanos levelemben udvozlok mindenkit.
Ket honapja vagyok ennek a listanak olvasoja.
Erdekes dolgokrol tajekozodom itt.

    Nem birtam megallni hogy ne szoljak hozza a kodlampa
hasznalatahoz. Ennek a specialis fenynek is van 
etikettje es a KRESZ is eleg egyertelmu.
Elso kodlampat sokan csak azert hasznaljak, hogy
karacsonyfat csinaljanak az autobol.
Kodlampa hasznalokat nem erdekli, hogy kieg a szemunk, ha
ravillantok refivel, akkor felhaborodva viszonozza o is.
Elso kodlampa vsz. csak nagy kodben, lakott teruleten kivul
es ha nem kozlekednek szembe ez esetben hasznalando.
A Zarofenyt (hatso kodlampa) csak addig lehet hasznalni
amig nincs mogottem, vagy nem er utol egy masik auto.

    Gondolkodtam azon, hogy az automra folszerelek 2x500W
kodlampat es ha kifogasom tamad az elottem v. szembe
kozlekedovel kiegetem az koponyajat. :-))
   Kisse indulatos vagyok, de probaltam mar sok modszert
a kerlelesre.
Ezt a kis iromany a rendorseg figyelmebe is ajanlom,
ebbol kene meggazdagodnia a rendorsegnek! :-))))

Mas!
   Biztonsagi gyermekulesrol egy kerdesem lenne.
Egy 11,5 eves gyereknek ha a magassaga 165 cm akkor is bele kell
ulnie a gy.ulesbe? Ha igen miert???
      
Elado Opel Kadett 1.4 ls 1990-es feher irany ar:675.000 Ft

		Kosz a turelmeteket!
					Udv Szabolcs
+ - Gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Nem kivanok altalanositani, mar a bringasokrol is leirtam egyszer a
velemenyemet. Aki emberkent hulye es onzo (szarik az embertarsaira, a
kozlekedesi szabalyokra, a jozan esz diktalata viselkedesre) az gyalogkent,
bringaskent es autoskent egyarant elitelendo es szerintem buntetendo.

Egyebkent probalt valaki a Bajcsyn az andrasi uti keresztezodesnel gyalog
atmenni? Nekem a zoldon belul csak nagyon sietve sikerult. Szerintem
kisgyerekkel, nagyanyoval, kutyaval, santan vagy toloszekben
kivitelezhetetlen. Kivancsi vagyok, hogy a lampak programozasanal milyen
atlag gyalogossal szamolnak? Azzal aki 10-en belul futja a 100 m-t? :-)

Torok Arpad
+ - Autokereskedes <> bufe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Arra azert kivancsi lennek, hogy ad egy kereskedo 8% kedvezmenyt
>("tutira") ha mondjuk 6% az arrese azon az auton??! (Szimpatikus
>nekem ez a vevo olcsobban adom neki a gepet mint ahogy en kapom...
>- mondogatja maganak, majd egy ev mulva lehuzza a redonyt es 
>elmegy a szegenyhazba templom egerenek.)

Lehet, hogy nagyon laikus a megkozelites, megis megprobalom
ahhoz hasonlitani, ahogy nalunk a munkahelyi bufe mukodik:
A szendvicsek, hidegkonyha, tejtermekek, kave, kakao, innivalok
eleg huzos osszegbe kerulnek, ugyanakkor az ebed relative 
olcso. A bufesnotol tudom, hogy 330 Ft-ert hozatja adagjat, ennek
ellenere 290 Ft-ert adja. Mert tudja, hogy aki lemegy ebedelni, az
ugyis vesz utana kavet is, uditot is, es ha esetleg meg sutiket is
vasarol a kuncsaft, akkor egy komplett ebed eladasa akar szep
haszonnal is kecsegtetheti a bufest.

Szerintem az autokereskedes is hasonlo uzem. :-)
Vagy nagyon naiv vagyok?

Udv, Lazar Peter
+ - Re:4wd kombi auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szukségem lenne (na jo, nem nekem, hanem a cégnek) egy
> negykerek meghajtasu kombi személyautora. Nem terepjaro
> lenne az idealis. Eves futasteljesitmenye ugy 60 ekm,
> szoval uj auto kellene. Tudtok ilyen tipust ajanlani, vagy
> ne is keressek ilyet?

Csak ugy hirtelen: Subaru, Volvo Country, VW Passat vagy Golf Synchro,
Audi Avant Quattro, Mercedes 4Matic...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - re: benzin-leszivas ellen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem akarhany autom volt, mindig ures volt a tankja.
>Na jo, 5-6 liter mindig volt benne. Csak ha hosszabb utra
>indultam, akkor itattam meg a lovakat.
>Igy mikor a Skodabol leengedtek a benzint, nagyot dobhatott
>az agyuk, mikor alig folyt ki 3-4 liter. Aztan kuzdhettek

Csak ovatosan: a kedves papa kolcsonkert Trabantjat egyszeruen
felboritottak, amikor nem sikerult belole par liternel tobb naftat kilopni...

andi
+ - re: zajvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mellesleg az a 80kmh az M1-M7-en az nem csak a teherautokra vonatkozik,
>mint mas rendes orszagokban?
>

Annak semmi ertelme, mert ott egyebkent is csak annyival mehetnenek.

andi
+ - szamara kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !


A szamarak kilometeroraja nagyon sokat csal. A haverome 175-ot megy ora szerint
. A gyari 
adatok szerint 148km/h. Majdnem +30km/h.


sanzi
+ - Motorkerekparok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Jo ideje olvasgatom az eszmecsereket a hix-en, de igazabol engem a 
motorkerekparok erdekelnek jobban. ( A HIX tajekoztatoban ez van:    
2.1.2.18. AUTO(autosok, motorosok))

Ha masok is szivesen irnanak ebben a temaban, kezdjuk el, es majd bovul a 
kor. Autosok is elmondhatjak a velemenyuket a motorosokkal valo 
egyutt-kozlekedesrol.

Udv: ba
+ - Re: nagyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> #1.: a 100ezer Forint ellen, mely (lassatok penteki hozzaszolasomat) 
> bizony moralisan is megkerdojelezheto, 
> #2.: az ellen, hogy a gyalogos azt csinalhat, amit csak akar, es ha 
> szova merem tenni, meg en vagyok a taplo, illetve 
> #3.: az aranytalanul sok _ertelmetlen_ sebessegkorlatozas ellen

Ha ezt igy irod le az eredeti leveledben a frocsoges helyett, bizonyara 
sokkal kevesebb ellentmondo-cafolo valaszt kapsz ra. Hiszen sok mindenben
igazad van. 
Sajnos, ha a stilus rossz, akkor elobb-utobb a mondanivalo rovasara megy.
Lasd annakidejen Bokros Lajcsit. A legtobb dologban igaza volt, de azert
a stilusert, ahogy eloadta, le kellett volna loni. Es valoban, kis ido
mulva a lenyeg elsikkadt, es a stilust azonositottak az emberrel es
ezen keresztul a mondanivalojaval.

pezoli
+ - toresteszt + biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki,

  Ugy dontottem, en is kuldok egy kis adalekot az 'en kocsimnak semmi
baja, az ove meg totalkaros' topichoz. Januarban mentunk kedvenc
Polskinkkal Szigetmonostor felol Tahitotfaluba (akik nem ismerik,
Szentenrei-sziget, Dunakanyar, viszonylag keskeny, egy-egy savval
rendelkezo ut.) Elottunk ment kb 60-as tempoval egy Ford Mondeo.
Egyszerscak index nelkul kezd atsorolni a szembejovo savba, mikozben
fekez. Gondoltam, biztos kikerul valamit. Elneztem mellete a sajat
savomba, sehol semmi. Ekkor mar a szemkozti savban haladt
folyamatosan, es meg mindig fekezett. Persze en is. Index meg mindig
sehol. Na, mondom, azert ennyire nem erek ra, es elkezdtem gyorsitani,
hogy a _sajat_savomban_ elhaladjak mellette. Mar kozvetlen a faranal
voltam, amikor megint csak index nelkul kezd _jobbra_ fordulni a
_bal_oldali_savbol_. Na, egybol fek, de kicsit jeges volt az ut, igy
nem sokat hasznalt. Kb. 20-szal ballagtam neki. Persze egybol
kiszalltam, es megneztem a kocsikat. A Polski bal elejen a lampa
mogott lett 2 db kb. 10 cm hosszu, 2 cm szeles horpadas(nem veszes,
a festekbol is alig fogyott:-)), mig a Mondeo jobb hatso ajtajan kb. 20
cm hosszan volt megtalalhato a festekem, ill. alul a lokharitom
benyomta az ajtajat. Persze a lokharitomnak nem lett semmi baja.
Mint kiderult, ceges autot tort meg. Persze a no nem akarta elismerni,
hogy o volt a hibas. En meg plane nem. Igy abban egyeztunk meg, hogy
majd keressuk egymast. Persze telefonszamcserevel. A kocsijan volt
casco, ezert ugy dontott, hogy arra fogja megcsinaltatni. De ezek utan
allandoan hivogatott, hogy kell neki ilyen adat, olyan adat, stb.
Ezert, mivel a baleseti bejelenton az van, hogy alairasaval _nem_
ismerem el a felelossegemet, elmentunk hozza, es kitoltottuk a
bejelentot. Gondolkodjon a biztosito. Szerintetek az en biztositasi
dijam fog emiatt novekedni?
Varom a velemenyeket.

-- 
Legjobbakat:
 Attila                          mailto:
+ - Re: kilometerora kalibracioja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Eddigi legkedvesebb meresem:

Niva oraja szerint 110-115 = ugyanakkor sierra 140
niva 80-85 = mondeo 110.

Buszke is voltam rendesen! (niva vegsebessege gyari adatok szerint 132km/h)

Udv. Dolnay Norbert
http://www.extra.hu/bazis-trade       (niva pix)
+ - re: kilometerora kalibracioja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> helyett 60), es kisse ledobbentem. 1 km mentem orszaguton stabilan 100
> folott tartva a mutatot, es 40 mp-be telt az 1 km. Tobbszor is lemertem,
> mindig 39-41 mp jott ki. Szoval 100 helyett 80-nal megy az auto a
> valosagban. Ugyanigy csal, amikor 90-et mutat, akkor 75 korul megy.

Na akkor egy kis szamtanora:

1 km / 40 mp * 3600 = _90_ km/ora. Ennyivel mentel, nem 80-al.

Ha pontos lenne az orad es tenyleg 100-al mesz, 36 mp az 1 km, tehat
olyan nagyot bizony nem csal.
Meg egeszseges is annyi rahagyas, pszichologiailag :-))

> dolog, hogy 100-al megyek, aztan leeloz egy Skoda  :-).
naesakkormivan?

udv: VAti
+ - alku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudna valaki otletet adni arra, hogy a jovobeni 2.9 literes autom
> kotelezo biztositasi dija relative ne az egekbe rugjon (egy oreg verda
> lesz es csak A1-ben vagyok). Arra gondolok, hogy melyik
> biztositonal/ugynoknel erdemes megkotnom es milyen modon?
> (Termeszetesen
www.terminal.hu/forum

ott pl az autos rovatban sokan hirdettek lehetoseget hogy a 
legkedvezobb kategoriaba kerulj 1-2 plusz ezer forintert... 


> Antforce! Ha megkapod az egy milles engedmenyed az L200-ashoz
> (egyebkent oszinten kivanom), ertesits! De ha mar ennek a felet kapod
> ("8% tutira") akkor is vendegem vagy egy virtualis pofa sorre.
6.8%-nal jarok, alkudozas nelkul, egy bp-tol 10km-re levo 
kereskedonel.. A sort ugyis utalom, virtualisan meg elviselem, 
szoval keszitheted.. :) 

a suzukimnal 8% + riaszto, uzembehelyezesi koltsegek volt az 
eredmeny.. Az egesz alku ennyibol allt: Odamentem, elotte mar 
tudtam egy nevet amit mondani kellett a kereskedelmi vezetonek.. 
Modntma hogy o kuldott.. Egybol 5% kedvezmeny, es meg 
barmilyen extra kialkudhato.. Akkor meg elmondtam hogy ennyim 
van.. 10 perc alatt belement.. 

> Az eredeti kerdezonek annyit, hogy kapni fogsz egy radiosmagnot
> ajandekba. A tobbi a valasztott auto aran, felszereltsegen(extrak
> aran), es a nap allasan fog mulni...
Ehh, nem kellene ilyen pesszimistan hozzaallni.. Bar par szaz 
ezer forint nem nagy tetel egy auto vasarlasanal, de van akinek 
meger 10 percet ez az osszeg.. 
Arrol nem is beszelve, hogy a radiosmagno kedvezmeny az jo, egy 
30e ft-os magnora 70e ft-ot mondanak, es azt mondjak hogy itt a 
70e ft-os kedvezmeny... Aki ezt beveszi, es elfogadja, az meg is 
erdemli..


> maganak, majd egy ev mulva lehuzza a redonyt es elmegy a szegenyhazba
> templom egerenek.) DE! Ha 10% lenne amit keresni tud egy auton es
> ebbol odaad 8%-ot ajandekba a vasarlonak, az a 2% nem biztos hogy
> fedezi a fenntartasi koltsegeit sem. Plane, nem lesz nyereseges
Nos, igen, de nem mindenki alkudozik.. Sok embert ismerek aki 
elvbol nem alkudozik.. De alkudni lehet.. 
Nezd, hacsak 50e ft-ot keres azon az auton mar megeri eladni.. 
Mert mire az alku jon mar foglalkozott a vevovel, a kocsival 30 
perces munkaja se lesz.. Az, hogy nem 500e ft-ot hanem 50-et 
keres ?? szomoru lesz, az biztos, de 50e ft-ert is meg fogja tenni, 
mert tudja ha o nem, majd mas kereskedo oda fogja adni akkor 
meg inkabb o teszi el azt a penzt.. jobb mint a semmi.
Raadasul ha olcsobban odaadja, akkor vagy meg ugy is megeri 
neki, vagy hu**e az illeto.. Ha hu**e akkor megerdemli, ha meg 
meg ugyis megeri neki, akkor miert sirankozzak erte ? 

> vallalkozas. Egyebkent markaja, tipusa, es ara valogatja az
> engedmenyek merteket.
Ez teljesen igy van.. Azert is irtam, hogy fordra ajanlottak nekem 
nagyobb kedvezmenyt, a suzukinal kicsi az arrres, 10%-ot mar 
nem adnak, fiatnal a 8% konnyen kialkudhato, bar a puntok 
felkapottak, szoval lehet hogy 2 ev alatt valtozott a helyzet, a 
mitsubishi l200-ra nem tudom de a 6.8% mar tuti ez alku nelkul 
megy.

AntForce
+ - Re: gallytoro racs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha csak disznek kell, _NE_!!!
> Ha tenyleg kell, azt hiszem, van muanyag is.
Hallottam a muanyagrol, szerintem az lesz.. :) 
Megolni nem akarok senkit, de nagyon jol nez ki... 

AntForce
+ - Re: 4wd kombi auto*** HIX AUTO *** #648 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 4wd kombi auto ( 11 sor )
> Idopont: Mon Feb  7 05:37:00 EST 2000 AUTO #648
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Szukségem lenne (na jo, nem nekem, hanem a cégnek) egy
> negykerek meghajtasu kombi személyautora. Nem terepjaro
> lenne az idealis. Eves futasteljesitmenye ugy 60 ekm,
> szoval uj auto kellene. Tudtok ilyen tipust ajanlani, vagy
> ne is keressek ilyet?

Miert ne? Szerintem rengeteg van, Skoda Octavia, VW Passat, Audi A4/A6,
Volvo V70, Subaru xxx, a BMW es asszem a Merdzso is csinal nyegykerekes
kombit, de biztosan sokan masok is. Nem vagyok igazan naprakesz az uj
tipusokrol, de a V.A.G. konszern gepei kozul az Octavianak a legjobb az
ar/teljesitmeny aranya, az Audi/BMW/Merci/Volvo biztosan a csillagos eget
verdesi az araval. Evi 60e km-nel szerintem megeri TDI motorral venni (vagy
ami a megfeleloje mas markaknal), de nem tudom, hogy adjak-e a
TDI-tnegykerekhajtassal (ha jol emlekszem, a Passatot adjak). Minden attol
fugg, hogy a ceg milyen osszegben gondolkodik. Octavianal a TDI +1 millio az
1.6/101-hez kepest, de ilyen futasteljesitmenynel ez nem lehet szempont.

udv,Akos
+ - Re: Zajvedelmi sebessegkorlatozas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Kedvenc peldam az M7-s budaorsi bevezeto szakasza, ahol (emlekeim
> > szerint)
> > 80-s tabla van kint 22-06 kozott, _zajvedelmi_ okokbol.
> > Annak ellenere, hogy egyertelmuen kint az indok, biztos vagyok benne,
> > hogy sokan tartjak baromsagnak, es elso ranezesre az is. Hajnali
> > 2-kor, alig valaki az autopalyan, egyenes szakasz, jo minosegu
> > utburkolat,
> > mekkora baromsag ez a 80... es nyomjak is 140-nel. A kozeli hazakban
> > lakok meg agyastul tancolnak.

Aha, meg kene nezni kik laknak ott milyen hazakban... Fillerekert megvettek
a telket (mivel kozel van az autopalya es zajos...) aztan 10-20 millios
hazakat huztak fel ra. Az M7 akkor is ott volt... Ha ennyire zavarja oket a
hang, fizessek ki a zajvedo falat.

SzaboZE
+ - Re: =?UNKNOWN?Q?T=F6bbf=E9le=2C?= gondolatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia Gyula!

> tobb szabalysertest kell prezentalni. A rendorok kialltak a
Budafoki-Szeremi
> ut keresztezodese utan 50 meterrel. Sehol egy haz, sehol egy gyalogos. A
> Szeremi uton vegig 70-es tabla van, a Budafokin szinte vegig 60-as. A
> keresztezodes utan 50 meterig semmi, aztan kint van a 70-es tabla. Ezen a
> kis szakaszon allt a fenykepezos kocsi, es mindenkit lekapott, aki 50-nel
> tobbel ment. Utana egy kicsivel, az osszes szabalysertot lemeszeltek, es
> helyszini birsagot adtak nekik. En megusztam 5.000 Ft-al. :(

Akkor most ideznek egy masik leveledbol:

"A 30-as korlatazas miatti sebessegtullepeseket peldaul nagyon ruhellik,
mert
igazsagtalannak tartjak. Ezert peldaul egy autos a tablazat szerinti 40.000
Ft birsag es 6 honap jogsibevonas helyett figyelmeztetest kapott, mert 30
helyett ment 50-el.
Vagy peladaul nagyon enyhen biraljak el a Lagymanyosi hid budai feljarojanal
levo 30-as tabla utani feljelenteseket, mert elotte 10 meterrel meg 70 volt
kirakva. Ok is azt mondjak, hogy ez egy oltari nagy baromsag."

No comment.

SzaboZE
+ - Re: hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En emiatt (is) szereltem fel a 3. feklampat. Inkabb egyet plusszba,
> mint egyet minuszba. 2 kodlampa eppen 2x annyi, mint 1...
> A szerepe pedig, hogy idoben eszrevedd az elotted levo autot,
> ha szamodra zavaro, akkor
> 1. tul kozel vagy
> 2. nincs kod.
>
> Megoldas:
> 1. lassits
> 2. villants ra, hogy zavaro a dolog, 10bol 8 megerti es kikapcsolja.

:) A multkor vagy 5 km-en keresztul mentem varosban bekapcsolt
reflektorokkal egy ilyen suzuki mogott, megsem vette eszre magat. (van ket
kozepen levo szuro is gyarilag (GT)) Pedig 200W a fejebe biztos feltuno
volt... Meg akkor sem vette eszre magat amikor megeloztem es bekapcsoltam a
hatso kodlampat. (Nalam lehet kulon kapcsolni elol-hatul) Az ilyen embernek
ugy latszik mindegy.

SzaboZE

ui: Lehet hogy vak volt? :)))
+ - Hix sparga andjal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szabo Zoltan
Budapest XI kerulet. Mazda 323 '85. Fenti tipussal mar van szervizelesi
ismeret + van szervizelesi konyv hozza. (Polus Center 3800FT, 1976-90
nagyjabol hasonlo megoldasok) Vontatokotel nincs (minek? :)))),
vontatobutyok van :), akku van az autoban :), elvetve ilyen-olyan kulcsok.
Kalapacsom nincs 8-).
06-20-984-7386 (Hetkoznap dolgozom, munkaidoben nincs lehetosegem segiteni)

SzaboZE
+ - Re: CIKK az Audi TT-rol az Auto Bild-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az Auto-Bild-ben van egy iras (nemetul) az Audi TT futomuverol...:
> (a hangvetelerol fogalmam sincs, me'g nem olvastam.)

Hat nem tudom, de egy kep van a cikkhez, ahol repkednek a jelzobolyak az
auto korul....

>
> http://www.autobild.de/archiv/ausgaben/2000/02/05/audi/

SzaboZE
+ - Lampaszinkron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Lampaszinkron: Nem kepesek a szakemberek ra?  Vagy ennyire jol mukodik
>a benzinkutas lobbi...?
Nincs benzinkutas lobbi, 
Igazad van, ezt csak felig komolyan irtam, sajnos lefelejtettem a smiley-t, 
elnezest kerek.  Igazabol azt ertettem alatta, hogy ezzel csak a benzinkutak 
jarnak jol, senki mas (tobbletfogyasztas, kornyezetszennyezes stb.).

Viszont abba is bele kell gondolni, hogy a hangolast ugyanazon ut mindket 
iranyara nagyon nehez megcsinalni. 
Oke, a hetkoznapi valtozo forgalom (reggel befele, este kifele) miatt, egy 
bizonyos terheles folott lehet, hogy nincs is jo beallitas...  De vasarnap 
delben, amikor szinte egyedul megyek egy olyan uton, ahol raadasul alig 
van csatlakozo utca, amihez igazodni kellene...  Szoval ez meg megoldando
lenne...  ;-)

A masik ok meg az lehet, hogy a befele jovo foralmat tobb helyen meg 
kell torni, hogy inkabb kivul torlodjon fel, mint a belvaros-ban. 
Jogos. Meg konnyebb lenne az elet, ha sokan feluton letennek a kocsit, es
metroznanak inkabb a tolongas helyett...  
De hat a metro olyan snassz...  vegyulni a neppel... Fujj... A dugoban ulni 
sokkal elegansabb...  :-)))    

>Utoljara a 60km-es korszakban csinaltak lampaszinkront
1. lehet, hogy akkor csinaltak, ... nem olcso dolog ...
2. de az is lehet, hogy a szakember nem volt lekiismeretes. Egyebkent
nem csak a szakemberen mulik, hanem azon is, akik ezeket engede-
lyezik, illetve akik eldontik, mikor milyen valtoztatast kell elvegezni.
Mert ugye mi csak legfeljebb javaslatot tehetunk... :((
Stimmt. Gondoltam, hogy ilyesmirol van szo, a malmok malmok maradnak,
es persze lassan orolnek... 

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - x% kedvezmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

imi55 irta:
>>>
Arra azert kivancsi lennek, hogy ad egy kereskedo 8% kedvezmenyt ("tutira")
ha mondjuk 6% az arrese azon az auton??! (Szimpatikus nekem ez a vevo
olcsobban adom neki a gepet mint ahogy en kapom...- mondogatja maganak, majd
egy ev mulva lehuzza a redonyt es elmegy a szegenyhazba templom egerenek.)
DE! Ha 10% lenne amit keresni tud egy auton es ebbol odaad 8%-ot ajandekba a
vasarlonak, az a 2% nem biztos hogy fedezi a fenntartasi koltsegeit sem.
Plane, nem lesz nyereseges vallalkozas. Egyebkent markaja, tipusa, es ara
valogatja az engedmenyek merteket.
>>>

Micsoda eleslatas! Tenyleg!

Ha van kabe 120eFt netto arres egy auton (peldaul atlag VW Polo), vannak nem re
szletezett szallitasi, mosatasi, felkeszitesi koltsegek (kabe 10 000 Ft), uzlet
koto jutaleka (10-50000 Ft)
Marad: 60-100 000 Ft.

Akkor adnak neked egy radiot (40 000 Ft+ szereles), meg mondjuk a metalfenyt (4
0 000 Ft). es ez nem sok engedmeny.

MARAD: minusz 20 - plusz 20 ezer forint. Ez nem sok.


VISZONT:
a markakereskedesek tobb mint fele tovabbra is FEKETEN dolgozik, ahol azert vis
szaszerzi a penzt. Viszont ezert csak REMENYKEDIK, hogy MAJD hozza fogod vinni 
a gepet szervizre is.


udv, deejaytiszy
+ - re: Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

elado :  [Hungary]
> Temakor: Auto vasarlas ( 47 sor )
> Idopont: Mon Feb  7 04:17:41 EST 2000 AUTO #648
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Auto cseren gondolkodom, es nagy a dilemma.
A raszan penz kb 1.5-1.7 mFt. Ebbol a penzbol
az alabbi lehetosegeim vannak:
- 2-3 eves Fiat Punto
- 4-5 eves Fiat Brava-kbol egy alapra.
- 4-5 eves Opel Astra 1.6 jol felszerelt
  (legkondis, elektromos, legzsakok, ABS)
- 6-7 eves Ford Mondeo, amik mar alapbol is
  jol felszerltek.

Negyedik eve hajtok egy Opel Astrat - es nagyon meg vagyok elegedve
vele, pedig, ahogy a cimem is jelzi, a vezetesi korulmenyeim az atlagnal
rosszabbak.
1,6-os benzines, 93-as gyartasu - es nagyon jo. Vegtelenul megbizhato,
sosem hagyott eddig cserben (kopogjam le), igaz, tizezer km-kent
hazaviszem a cegemhez reviziora.
Eleget jarok vele hegyi terepen, es kulonben is, itt minden ut kanyargos
- a kocsi megfelelo vezetestechnikaval nagyon stabil. Gyors is, a
fogyasztasom pedig rendszeresen hat liter alatt van vegyes forgalomban.
Ha hazamegyek, autopalyan 160 koruli kellemes utazosebesseget nyujt (ne
mondjatok meg a rendoroknek), ekkor persze szomjasabb.Toresbiztonsagrol
nem tudok beszamolni, mert nem tortem... Egyetertek, hogy 1,6-ost
akarsz: hajtottam az 1,4-es 16 szelepes Astrat, de az nem volt olyan
dinamikus, mint a jol jaratott, kezemhez szokott 1,6-os.
Az altalad emlegetett ket masik Fiat-ot nem ismerem, de korabban Fiatom
volt, es ami nem tetszett, az az apro hibak tomkelege. Valami mindig
rossz volt a kocsin, ha nem is letfontossagu dolgok, de engem mindig
zavartak.
Mondeot csak kiprobaltam, de abbol az 1,6-os keves. A kaszni joval
nagyobb es nehezebb, mint az Astrae, erosebb motort kivan.
Talan epp azert tudok segiteni, mert nem vagyok szakember, csak
kocsihasznalo... Ha olyan verdat akarsz, amely nem szorul surun masok
szakertelmere, az emlitettek kozul az Opelt javasolom.

Udv:
M. Peter
+ - elado VW! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy VW Golf 3-as. evjarat:1994, 1400cm3
Kozponti zar, Immo, kormany es ulesmagassag allitas, riaszto,
konnyufemfelni, gyari magno.
2. tulajdonos,
Iranyar: 1550000 Ft
Tel: 06-30-255-7441
+ - trabi motorcsere-ido, M1/M7 80 km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Egy regi HIX AUTO-ban irta valaki, hogy trabiban mennyi ido alatt
: lehetett
: --motor ki-letesz a foldre-korbefutja az autot-motor be-- muveletet
: vegrehajtani versenyen, de sehol nem talalom. Mennyi ido alatt ment ez?

En irtam. Motort kiszerel, talajt megerint, beszerel, indit, 42 masodperc.

##

Az M1/M7 80 km/h-ja mindenkire ervenyes "kornyezetvedelem 22-06h"
kiegeszito tablaval. Ez nekem tetszik, hogy 6 es 22 ora kozott nem vedjuk
a kornyezetet. :-) "zajvedelem" feliratra biztos nem tellett (egy nagy
fo:lddombrol nem is beszelve)...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: 4wd kombi auto ( 11 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>negykerek meghajtasu kombi személyautora. Nem terepjaro
Ilyenbol van boven a piacon, ha jol tudom az Audi es most mar a Skoda Octavia i
s kaphato kombi 4wd-ben. Ezek melle meg egy jo kis tdi motor es kesz is, csak g
yozd megfizetni. De a Subarunal is van biztos ilyen.
Udv!
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - kilometerora csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mielott meg tobbszor valaszoltok, elirtam tegnap az ertekeket. 1 km alatt
100-nal 45 mp-t mertem, +- 1 mp. Ez 80-ra jon ki. Szoval 20 % korul csak az
oram .

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Nagyak, ne mergelodj!; Fogashnak re. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Nagyak!

    Az a baj, hogy elegge goromban fogalmaztal meg ha a
felhaborodasod ertheto is.Erre erkeztek is a varhato
reakciok.Szinten nem meglepoen.Szerintem ne mergelodj,
hanem kozlekedj tovabbra is abban a szellemben, amit itt
a listan tobben megfogalmaztak, miszerint mindenkit varnak
otthon.

Ahhoz a "vallomasodhoz" pedig, hogy olyan vagy, aki:
>szeret az
>M3-as Gyongyos utani szakaszan 160-nal menni (mert
>a palya lehetove teszi).
Tudod mit, en is.Bar eddig Neked nem irtam, de talan nem
veszik masok sem zokon, ha tobbek neveben is ajanlatom
egy bekejobb.         udv: -Dani-

Kedves Fogash!

>Mellesleg az a 80kmh az M1-M7-en az nem csak a teherautokra vonatkozik,
>mint mas rendes orszagokban?

Sajnos itt nem lattam eddig az erre utalo kiegeszito tablat.
Sajnos mas teren sem erzem, hogy rendes orszag lennenk:)

Udv Mindenkinek:  -Dani-
+ - Hasznaltauto kereso - www.hasznaltauto.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretném felhívni az érdeklődők figyelmét új szolgáltatásunkra a
http://www.hasznaltauto.hu/ internet címen.

Ezen az oldalon mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb
járművet, ill. egyszerűen tudja eladni saját autóját az Interneten
keresztül, akár fényképpel, teljesen ingyen!!!

Várom a véleményeket, érdeklődéseket, hozzászólásokat, hirdetéseket,
egyszóval mindent.

Ciao és sikeres keresgélést kívánok:
L.A.
+ - KONI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia VTI!

>Van egy egyszeru kerdesem: a KONI sport gatloja (amelyik
>motorterbol allithato) kettos csillapitasu? van valakinek
>tapasztalata, hogy mennyire durva?
Nagyon... :-) En mos vettem egy parat elore, de jon majd hatra is...
Az enyem olajos, belulrol allithato.
Van ugyanez gazosban, kivulrol allithato.
Nekem szamla es AFA nelkul a belulrol allithato 34.000 Ft/par,
a kivulrol allithato 42.000Ft/par.
Na kezdjuk az elejen:

Fekete KONI (Classic) cirka gyari karakterisztika
Piros KONI (Special) ugy tudom, csak belulrol allithato (kiveszed, szar
koppig be, majd bosz tekergetes) kemenyebb mint a gyari
Sarga KONI (Sport) ez mar utos...
- Belulrol allithato
- Kivulrol allithato (tekeroke elovesz, gepteto kinyit, bosz tekeregetes...)

>Nagyon filozom, hogy beszerzek kettot elore, egy kicsit
>sportosabb rugoparral egyetemben. Ha van mas marka, amit
>utcara, evi 40EKm-re, tobbnyire varosba ajanlotok az is
>erdekelne. Nagyon elonyos lenne a kivulrol allithato
>kivitel.
Eloszor probald ki, hogy csak a gatlot csereled. (legalabbis, ha eleg
alacsonyan
van a vas eleje. Ha ultetni is akarsz, akkor rugo is) 3 ev garancia, es nem
sokkal
dragabb a kivulrol allithato.
Ha erdekel a sarga majdnem szogre tekerve csorogj ram, es megnezheted.

Sok sikert!

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Ford zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Istvan!

>Szerintem meg nem kellene altalanositani 1 db auto hibas zarja alapjan.
>A VW-be a bejutas normaideje nehany masodperc. A Fordba 2 perc felett
>van. Ez friss adat az Autocar cimu angol autoujsagbol. Termeszetesen
>csak froclizlak vele.:-)
Abban igazad van, hogy biztonsagos. OK, a szar kicsit durva kifejezes, de
vannak vele gondok! Nehezebb kinyitni, annyira, hogy neha a tulaj sem jut
be...

>Nem tudom mit ertesz javitokeszlet alatt, de zarbetetet meg egyeb
>zaralkatreszeket mindegyik autohoz lehet kapni....
El akarta adni az autot, es a leendo vevo menekult, mikor ezt meglatta...
Azt hiszem a Ford Piramisban kinaltak hozza javitokeszletet, nem komplett
betetet.
Ok is elismertek, hogy vannak ilyen gondok a zarral...
En sem egy ilyen autot lattam, de ez a testkozeli latott pelda...

>Hmmm. A zarbetetek egyformak? A kollegam hasznalt Oriont vett es tobb
>kulcs is volt hozza, utobb rajottunk hogy azert, mert az autot egyszer
>amator modon tortek fel. Egyik kulccsal nyitja, a masikkal inditja.
>Zakson.
Itt ez kizarva, mert az autot ujonan vette, O az elso tulaj. 5 ev alatt a
gyari kulcsokkal
nem lehet nyitni... A legjobb meg a kopott kulcs, ami a szekrenyben allt 5
evet az
mar vegkepp nem az igazi...

>Na erre befizetek, hogy a hengeres Ford kulcsommal te bezarod a
>laposkulcsos autokat.......:-)))
Nem fogalmaztam egyertelmuen... :-)
Minden hengeres Ford kulccsal, minden hengeres Ford zarat. Igy jo? :-)

Jo utat!

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Re: gallytoro racs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia AntForce!
Sziasztok!


AntForce irta:

"Elore szeretnek gallytororacsot tetetni... De! volt aki lebeszelt 
miszerint ha baleset tortenik, ramhuzhatjak a vizeslepedot a racs 
miatt... (miszerint miattam szemved az autos komolyabb serulest, 
meg akkoris ha nem en voltam a hibas..)
Ez mennyiben igaz ??"

Hogy rad huzzak-e, nem tudom. Viszont epp most irtak az Autoseletben, hogy nagy
on csunya baleseteket tud csinalni: gyalogosnal garantalja a kez-labtorest, sze
melyautoba oldalrol belemenve az oldalmerevito (ha van) folott "koszon be" az a
jton.

Ha csak disznek kell, _NE_!!!

Ha tenyleg kell, azt hiszem, van muanyag is.

Udv:

Padi
+ - Negyajtos Niva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap lattam egy feher hollot:

negyajtos Lada Nivat. Kicsit hoszabb tengelytav, egyebkent minden a szokasos. O
rosz rendszam, a fekete (muanyag ?) kuszobon "VAZ 2131" felirat.


Udv:

Padi
+ - Audi TT utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
cikk a szombati Nepszabadsagbol:

Biztonsagosak a gyori Audik.
Egy fuggetlen minositointezet komlex, osszehasonlito, muszaki vizsgalatai szeri
nt a Gyorott gyartott Audi TT-modellek atlagon feluli menettulajdonsagokkal ren
delkeznek, ennek ellenere az Audi AG feljanalja az elektronikus stabilizator (E
SP) utolagos beszereleset az autokba.
Az Audi AG azert tartott sajtotajekoztatot, mert a nemet TT tulajdonosok kozul 
tobben is bizonytalannak erzik a kocsit. A nemetorszagi TT Coupe balesetekben e
ddig 5 ember vesztette eletet. A hozzatartozok es kocsitulajdonosok nemelyike p
errel fenyegette meg az Audit, eddig azonban senki sem fordut birosaghoz.
Franz-Josef Pfangen, az Audi Ag igazgatotanacsanak elnoke ismertette a TUV Sudd
eutschland fuggetlen minosito intezet szakertoi jelenteset, miszerint a TT - be
leertve a korabban gyartott ESP nelkuli autokat is - a legmodernebb technikat k
epviseli.
....
A gyori gyar teljes kapacitassal mukodik, a megrendeloknek 3-4 honapot kell var
niuk a TT modellekre

Ez egy cikk volt, kimasolva.
Audikat nem szereto japanauto tulajdonosok kimeljenek.

Udv,
Koli
+ - Arengedmeny uj kocsibol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valoban lehet, de nem tudom mitol fugg. Mostanaban vettem uj kocsit 
es az egyik helyen semmit nem engedtek az arabol, sem "ajandekot" nem 
igertek. A masik helyen a hasznalt automat kevesebbert akartak 
beszamitani mint az elso helyen, de ugyanannyival "leertekeltek" az 
ujat, illetve extrakat (legzsak, legkondi) igertek bele "ajandekkent" 
de az uj ar jo magas volt. A harmadik helyen korrekt ar a hasznaltra, 
semmi arengedmeny az ujra (eleve olcsobb ar volt) es ajandek 
radiosmagno (Kenwood 4x35W), szonyeg, de ezt akkor ajanlottak fel 
amikor mar el akartunk menni.
Szoval valamit lehet kicsikarni, de szerintem a kereskedo mindig az 
adott helyzetben merlegeli meddig mehet, hogy el ne veszitse a 
kuncsaftot. Biztos vagyok benne, hogy divatos autonal, amit nagyon 
"visznek" a vevok, nem gyakran adnak kedvezmenyt, inkabb "ajandekot".
Direkt nem irtam kocsi markakat.
Udv
Barnabas
+ - Re: Nemetek+rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 7 Feb 2000 05:58:34 EST,   wrote:

>Tapasztalatom szerint a sztradan nyomjak neki rendesen , de ahol mar van
> szembejovo forgalom is ott leveszik a gazrol a labukat.

...meg az autopalyan is, ha barmilyen enyhe kanyar jon szembe.
Halalosan idegesit, amikor megyek nyugodt, stabil 130-140-el, a nemet
meg huz el mellettem 160-170-el, egeszen addig, amig nem jon egy enyhe
ivu kanyar, netalan egy emelkedo (egy 120-140 LE koruli gep mar meg
sem erzi) amibe akarki befer mondjuk 180-ig, na ott is visszaveszik a
gazt, mennek 100-120-at, en persze stabil 140-el el mellettuk es ahol
kiegyenesedik az ut, ott megint tuz, visszaeloznek. Az, hogy ketszer
annyit vezetnek evente, meg nem jelenti azt, hogy yo vezetok - sokan
vannak, akik egyszeruen fosnak a forgalomtol. Na jo, kivetelek persze
vannak, olyant is lattam, amikor az engemet 170-180 korul elozo piros
bommert levillogta a sacc/kabe 220-ra visszalassito 911 Turbo... :-)

Udv:  Zak

+ - Ford zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lusta Listatagok! :-)

Peternek igaza van!
Egyebkent nagyon jok a ford zarak, megbizhatoak.
De amikor aztan elkopik...
Akkor el lehet felejteni az egeszet.
Pl. a ford jellegzetessege, hogy ha kopott a zar, csak ugy lehet
kinyitni, hogy kisse kilog a kulcs.
Bezarni valami miatt konnyebb. Es tenyleg minden hengerzaras ford kulcsa
zarja a masik hengerzaras fordot!

Aki pedig azt az ominozus levelet irta neki, annak uzenem ilyen
stilusban BO" NYALLAL.
Ez van, de hat amilyen az fogadj isten.....
Mert szerintem peter irasaban semmi kivetnivalo nem volt!

Nem duhongom tovabb.

Udv
Teeby

-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re: hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs fiuk, de a hatso kodlampat kodben kell hasznalni. Igazi kodben a ket
hatso kodlampa nem zavaro, hanem nagy segitseg. Egyetlen kodlampa az aztan
zavaro, mert azt hiheted, hogy motorkerekpar megy elotted. En a Suzuki
Sedaneval meg vagyok elegedve. Nem csak a magameval, hanem az elottem
hajtoeval is, amikor igazi surou kodben hasznalja. A koruton meeg soha nem
hasznaltam.
    Igazabol annyira az ellenkezo velemenyen vagyok, hogy olyan kocsit, amin
1 db tolatolampa es 1 db hatso kodlampa van, nem is vennek. Igazan rohejes
ebbol a szempontbol, hogy neves gyartok igen nagyra tartott (kategoriajukban
olcsobb modeljein) 1-1 db van.
    Valaki irta egyebkent, hogy kiszallt es szolt a feklampaert. Nem hiszem,
hogy ez hostett, eros tulzasnak tunik ilyenert reklamalni.
    Udv, Bela



> wrote in message news:...
> Hello,
>
> >Egyeb:A hatso kodlampat nagyon zavaronak erzem, amikor ketto van.
> >Ha jol tudom, annak aszimmetrikusnak illik lenni, ez meg pont olyan,
> >mintha folyamatosan fekeznenek.Raadasul ha tenyleg fekez, kevesbe
> >latszik(mentetek mar 1310-es Dacia mogott igy?).De ugy remlik, a
> >Daewoo Lanos is ilyen, vagy a Swift Sedan.Van mas is, en csak azt
> >javasolnam illo tisztelettel, hogy akinek ilyen a kocsija, a jobboldalit
> >kosse ki.
>
> En emiatt (is) szereltem fel a 3. feklampat. Inkabb egyet plusszba,
> mint egyet minuszba. 2 kodlampa eppen 2x annyi, mint 1...
> A szerepe pedig, hogy idoben eszrevedd az elotted levo autot,
> ha szamodra zavaro, akkor
> 1. tul kozel vagy
> 2. nincs kod.
>
> Megoldas:
> 1. lassits
> 2. villants ra, hogy zavaro a dolog, 10bol 8 megerti es kikapcsolja.
>
>
>
> Csaba
>
+ - Re: Gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az autobol kevesbe latszik, de azert idonkent bizony buntetik a gyalogost
is. Tipikusan ha a piro lampanal megy at a zebran. Sogorom 21 eve autozik
rendszeresen. Nem is emlekszem, hogy buntettek-e mint autost, de mint
gyalogost igen! Szombathelyen.
    Udv, Bela
> wrote in message news:...
> Szevasztok!
>
> >>           Es ha azt mondod, hogy a piroson szabalytalanul athalado
> >>         gyalogos (tehat a gyalogosnak van piros) eletet kell vedeni,
> >>         mert kisebb a valoszinusege a serulesenek, akkor azt mondom,
> >>         mint fent: tiltsak be az autokat. A gyalogosok serulesenek
> >>         valoszinusege 0 lesz! A gyalogos meg mehessen at akkor es
> >>         ott, amikor es ahol csak ugy tartja kedve! (Mellesleg nem
> >>         mintha most nem ezt csinalnak!)
> >Mi donti el, hogy a gyalogos szabalytalansaga a nagyobb baj, vagy a mi
> >gyorshajtasunk? O miert nem hanyhat fittyet a szabalyra, ha mi azt
> >tesszuk? Es ha lelep a nyomorult fereg piros lampanal, akkor feltetlen
> >el kell utni?
>
>   Bocsika, de Te kevered a szezont a fazonnal! _Senki_soha_
> nem mondta, hogy el kell utni. Mindossze kifogasolom, hogy
> Oket egyaltalan nem buntetik! (Senki ne mondja azt, hogy
> a gyalogos nem tudja, hogy piros lampanal nem mehet at,
> mert hiszen nincs "gyalogjogsija".)
>
> >Ne ertsetek felre, nem vagyok kulonb senkinel, en is lukat furok a
> >zebran setalgato emberek kozott,
>
>   En viszont nem!!! Az mas kerdes, hogy ha ugy gondolom, tapir
> modon vanszorog at elottem, es mar reg pirosa van, nekem meg
> zoldem (es itt sem a jarokeretes nenire gondolok!), akkor
> viszont bizony nyomom a dudat... A "rendesebbje" legalabb
> ilyenkor kellemetlenul erzi magat. A tobbi meg le sem szarja!
> Igazad van, az ilyen gyalogost ne buntessuk, hadd csinaljon,
> amit akar!
>   Megelozve nehany hozzaszolast: legyen szives senki nem irni
> arrol, hogy de mi van az oreg nenikkel, biztos tapir vagyok,
> es nem engedek el senkit zebran stb. Nem! En a _szabalytalan_
> gyalogosokrol beszelek!
>
> >Ugye azert varod el a gyalogosoktol a szabalyok betartasat, mert Te
> >mindig megadod nekik az elsobbseget? Ugye mindig atengeded oket a
> >zebran?
>
>   Nem, nem mindig, de legtobbszor!
>
> >Ugye 90-rol is lefekezel, hogy atengedd oket, hiszen a 90
> >"onmagaban nem veszelyes"?
>
>   Ott nem megyek 90-nel, ahol nem lampa szabalyozza az atkelest.
> (Legalabbis a legtobb helyen/esetben.) Ahol meg lampa szaba-
> lyozza, ott bizony nem allok meg a gyalogosnak, ha piroson akar
> atszaladni, vagy ha nem is zebran probal meg atkelni. (Ismet
> csak megelozve nehany rosszindulatu irast: persze ha mar elem
> kerult, _nem_ akarom elutni!)
>   EMBEREK!!! Lassatok mar be, hogy nem en vagyok a Ti ellen-
> segetek, nem en vagyok a baseball-sapkas HMCS, aki felgyujtott
> kodlampaval (baromira utalom en is!) 120-szal eloz a ketszer
> haromsavos uton a zarovonalon (sajnos a sajat szememmel lattam
> a Vaci uton - nem akartam hinni a szemeimnek!)! Egyszeruen
> csak felhaborodva tiltakozom #1.: a 100ezer Forint ellen, mely
> (lassatok penteki hozzaszolasomat) bizony moralisan is megker-
> dojelezheto, #2.: az ellen, hogy a gyalogos azt csinalhat, amit
> csak akar, es ha szova merem tenni, meg en vagyok a taplo,
> illetve #3.: az aranytalanul sok _ertelmetlen_ sebessegkorlatozas
> ellen, plane ugy, hogy a rend "derek" orei az ilyen helyeken
> fognak kaszalni!
>   Udv mindenkinek:
>
> Nagyak
>
+ - Fustolgo skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

>Vagy nem csuszik vissza rendesen a szivato, en ezert nem tudtam egyszer
>alapjaratot csinalni. Jol megszopatja az embert, es ki kell cserelni a
>bowdent.

Vagy rendesen kell osszerakni, ami nem is olyan ecceru feladat, mert a
Csehek kemenyen elbaltaztak ezt is. Ha a bowdenhazat jol meghuzod akkor
osszenyomodik az egesz nem lehet visszanyomni, ha meg csak kicsit akkor meg
leesik. En a legtobbszor szigszalagal ganyolom.

>Akkor inkabb karburator. Az
>alapjarati rendszered valoszinuleg tuldusit.
Vagy az egesz motor sz*arra van kopva, a gyuruk meg szana. Ebben az esetben
dobd el az egeszet es egyel bele favorit motort. Kulonben be lehet allitani
a szelepeket is, hatha segit valamit, ha mashogy nem is tudatilag biztos.
Kulobnen valamennyire mindig is fustolni fog, a skoda mar csak ilyen.

Udv
B.
+ - ASTRA kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autostarsak !

Kovetkezo a kerdes. Egy kollegam szeretne az Opel Astrajara egy jopofa
kodlampat. De nincs
igazan kedve kiadni ra 50e Ft-ot (ennyibe kerul  ugyanis a gyari kodlampa).
Tudtok-e valami olyan megoldast amikor a lampa jo helyre kerul , es mondjuk
az auto sem lesz nagyon
ronda?
Egyaltalan milyen kodlampat lehet felszerelni?


Mester Jozsef
mailto:
+ - veteran problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adva van egy bonyolult ugy, szeretnek venni egy veteran autot, aminek a
rendszama le van adva, a forgalmi megvan, a kocsi az elado-tulaj neven van.

Eddig ket keruleti rendorsegen erdeklodtem, de nem tudtak vilagosan
elmagyarazni az atiratas menetet:

( A kocsit szeretnem a nevemre iratni, illetve az eredetvizsgalatot is
megcsinaltatni, mert nem szeretnek zsakbamacskat venni. Forgalombahelyezes
meg jo 3-4 havi munka, tehat muszakiztatni meg most nem akarom, illetve
biztositast sem szeretnek ra kotni )

Tudom ketfele eset van, egyik ha ideiglenesen adta le, a masik meg ha
veglegesen. Ugy tudom, ez veglegesen lett leadva.


Van valaki, aki mostanaban csinalt ilyet, s el tudja magyarazni, hogy hogyan
ment ? 
( Ha bonyolult es hosszu leirni, kuldj telefonszamot, felhivlak )

Vagy tudtok mondani egy olyan rendorsegi szamot, ahol erdemben fel tudnak
vilagositani telefonon ?

Koszonettel:

	Katai Zoltan
+ - 100k bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most sokan nem fognak szeretni, de en akkoris valahol egyet ertek Nagyakkal.
Most komolyan...100 ezer forint???? Konyorgom!!!! Mi van ha megyek az 50
ezres Trabimmal/ladammal/akarmimmel 
es teszemazt 50 helyett 75-el megyek egy este hazafele? Fizessek 100 ezret??
Rohej!
Szerintem ez az egesz dolog baromsag! Tovabbra sem fogjak megvagni azokat
akik gengszter kocsikban szaguldoznak,
de ha TE kicsit is tulleped a limitet akkor ott repul a 100 rugesz.

En is hosszas szoviragokat mormoltam amikor meghallottam hogy ez lesz...
TE valoban 30-al mesz at egy vasuti atjaron? Igen?? Nem hinnem, mert meg
bicajjal is gyorsabban hajtunk.

Hogy nagyobb sebessegnel tobb a karosanyag kibocsatas?? Rohognom kell.
Nezzuk mar meg hogy en esetleg 90-el mit fustolok meg egy rohadt IFA 35-el
mit csinal...
Ugye? Az mar egy mas teszta hogy sok kocsi 90-korul fogyaszt a legkevesebbet
ergo itt a legkissebb a karosanyag kibocsatas is.

Nem kene elszallni...LEGYEN 100K, de csak INDOKOLT esetben.Ne akkor ha nem
veszelyeztetek senkit es indokolatlan a sebessegkorlatozas...

Uff.

Mindenkinek 100K-s csekk nelkuli evet kivanok!
Kovacs Gyorgy
86 RX-7
89 RX-7 Turbo II.
+ - autopalyadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit!

>>>
> Felado : Molnár Csaba
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Autopalyamatrica az M1-en (Metro) ( 12 sor )

Az a helyzet, hogy sem az M1, M3-on, sem az M5-on nem kell fizetni az M0
korgyuruig. Az az utolso csompont, ahol meg buntetlenul lehajthattok.
Termeszetesen az M0 sem fizetos.
<<<

Es visszafele? Ugy ertem, ha a nullasrol megyek az M1-esen a varos fele?
Forras?

s.cs.
L.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS