Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 763
Copyright (C) HIX
2000-06-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Re:'leszopott' Trabi :) (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Trabant benzinlopas (mind)  20 sor     (cikkei)
3 RE: gyerekules ov nelkul (mind)  31 sor     (cikkei)
4 fogyasztas (mind)  14 sor     (cikkei)
5 hid a Dunan folytatas (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Fityo atalakitas, CVT, fogyasztas (mind)  152 sor     (cikkei)
7 re: fogyasztas (mind)  12 sor     (cikkei)
8 auto.hix.com (mind)  13 sor     (cikkei)
9 lakatos pere ? (mind)  44 sor     (cikkei)
10 Gyerekules (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: nyomatek vs teljesitmeny utoljara (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Re:Benzinkutas malorok (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Fogyasztas (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Re:Ildikonak (mind)  4 sor     (cikkei)
15 milyen autot vegyek (mind)  39 sor     (cikkei)
16 Astra uzema szintmero (mind)  13 sor     (cikkei)
17 szereloi improvizaciok (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Tegnapi 60 km-es vezetesem elmenyei (mind)  62 sor     (cikkei)
19 Fogyimeres (mind)  11 sor     (cikkei)
20 STILUS (mind)  9 sor     (cikkei)
21 FOGYASZTAS (mind)  7 sor     (cikkei)
22 csomagtarto-meret (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Szervusztok AUTOsok, szia NME1! (mind)  17 sor     (cikkei)
24 nyomatek (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Re: km-orak (#762) (mind)  14 sor     (cikkei)
26 re fogysztas (mind)  33 sor     (cikkei)
27 offtopic RIMI (mind)  11 sor     (cikkei)
28 kispolak (mind)  6 sor     (cikkei)
29 ceges kocsi km (mind)  9 sor     (cikkei)
30 autovasarlas 1. (mind)  11 sor     (cikkei)
31 jogos (mind)  33 sor     (cikkei)
32 Gyerekules (mind)  26 sor     (cikkei)
33 re: ahol vannak az eross fijjuk (mind)  16 sor     (cikkei)
34 kresz valtozas (mind)  13 sor     (cikkei)
35 kerdes (mind)  9 sor     (cikkei)
36 Fityo, CVT, nagypolak, sebesseg (mind)  76 sor     (cikkei)
37 Re:Re: Istvan, benzinlopas (mind)  61 sor     (cikkei)
38 Re:Trabi - please, no flame (mind)  43 sor     (cikkei)
39 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Honda Accord (mind)  7 sor     (cikkei)
40 P-125 (mind)  20 sor     (cikkei)
41 Autosmusor a Discovery-n (mind)  28 sor     (cikkei)
42 Wagon R oldal (mind)  12 sor     (cikkei)
43 Re: Kek norveg (mind)  51 sor     (cikkei)
44 Re: Kek norveg (mind)  24 sor     (cikkei)
45 Re: V6 mormogas (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: Re:'leszopott' Trabi :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az nem segithet valamit, ha a parkoloba farral allsz be? akkor a kocsi orra
az uttest fele mutat, esetleg jobban latszik a matato ember, feltunobb...
Szerintem javit az esejeiden (majd leszopja a masikat, aki orral allt be).
En a mercin a csillag megvedesere hasznalom egy ideje, es szerinem hasznal
(a lelkemnek, mert azt hiszem, tettem valamit).
KI

> :-))) ez jo! :-)))
>
> Esetleg szereljek be egy nagymeretu rugos bohocfejet,
> igy amikor nagy buszken felnyitja a motorhaztetot, a
> meglepetestol szivrohamot kap? :-)
> Mivel farral allok ki a parkolobol, nem is aggat a teteme, a
> kozteruletfenntartok meg majd elviszik ha akarjak... ;-))))))))
>
> Udv:
>           ______  Soma  ______
>           
>           ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Trabant benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Amig Trabantom volt tobb izben elloptak a benzinemet. Szereltem elore
lemezt, hogy csavarhuzoval ne lehessen kinyitni, akkor a kezdo
benzintolvajok el is maradtak. Egyszer a Mexikoi uti parkoloban alltam
de mar az M3 feluljaro masik oldalan. Akkor nem csak a benzint, de az uj
egy honapos akkumulatort is megfujtak. A bejelentesre a rendor ket oran
keresztul nem volt hajlando kijonni, utana en mentem el, nem tudtam
tovabb varni. 
Az akkumulatort laposvassal korbepantoltam, lancot hegesztettunk ra, es
a karosszeriara felhegesztett fulhoz lakatoltam. Aki nem rendelkezik
erovagoval, az nem tudja elvinni. A benzinlopas elharitasara meg apam
talalta ki, hogy a motorhazteto ala egy liftkapcsolot tett, ami nyitasra
zart, es rakototte a dudara. Ha nem szamitasz ra, elegge meglepo a
hatasa. Addig rendszeresen loptak a benzinjet a lakotelepen, azutan a
kovetkezo alkalommal is ki volt nyitva a motorhazteto, de benzint nem
vittek el, es azutan soha tobbe egy litert sem. Esetleg erdemes
megprobalni, nem nagy beruhazas.

Balage
+ - RE: gyerekules ov nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szabó  János  (sancho) +36 30 9647187

>    Adott a következo helyzet: 6 hetes a kisfiam
>és szeretnék gyerekülést szerelni az autónkba.
>Viszont van egy kis gond: a 120-as Skodában hátul
>nincs biztonsági öv és tudomásom szerint ez
>elengedhetetlen ahhoz, hogy az ülést használni
>lehessen. Mi lehet a megoldás? Természetesen új,
>modernebb autót is lehetne venni, de ezt a
>megoldást kérem ne ajánljátok, nem vagyok abban a
>helyzetben, hogy ezt megtehessem.....

Hasonlo a kispolski...  mar en is irtam errol.
Paragrafusok nelkul diohejban:
Paragrafus-A kimondja: gyereket csak gyerekulesben...
Paragrafus-B kimondja: ovet utolagosan csak olyan
autoba lehet beszerelni, amiben a szerelesi pontok kialakitasa
gyarilag elokeszitett.
B-nek nyomos okai vannak; az ov  pontokat/csavarokat
balesetkor _iszonyu_  erok terhelik.
En kovetkezot csinalnam (de a kispolskinal nem):
A gyerekulest ketpontos ovvel szerelnem,
ahol az ovpontokat 10cm-es koracelbol keszult
tarcsak tartanak (kivul, alulrol-hatolrol), mert
a csavarok kasznihoz valo hegesztese sz@rt sem er.
Es persze specialis csavarokkal.
P.S.
Nekunk a doktor neni azt mondta, hogy amig a gyerek nem
tud magatol ulni, addig ne szallitsuk gyerekulesben,
csak kosarban vagy felfekvo ulesben.
--Udv: szm
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>De ez nem csak a Lupora igaz, hanem majdnem minden markara. Hazudnak, mert
>>az atlagember  ki sem tudja szamolni hogy mennyit fogyaszt az autoja, az
>>aki meg ki tudja, az is hazudik meg maganak is, hogy igazolja a jo
>>valsztast.
>Azert ez durva egy kicsit, komolyan azt hiszed, hogy az atlagember osztani-
>szorozni sem tud? Azert erre meg 4 osztalyt vegzett lokupec is kepes, nem
>kell hozza BMW-s fejlesztomernoknek lenni :-)

Bocsi !

Az apukam a nyugdij elotti utolso nehany evben szallitasvezetokent mukodott.
A hivatasos gepkocsivezetok nagy resze nem tudta kiszamitani a fogyasztast !

Zotya
+ - hid a Dunan folytatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Ket nappal ez elotti segitsegkeresemre kaptam egy mas jelleggu
valaszt is, nagy orormomre. Mint kiderult ,egyik listatarsunk is
megszokott fordulni kies falumban. Sajnos levele egy meggondolatlan
bios frissites kovetkezteben pillanatnyilag elerhetetlen szamomra,
tortenet olvashato a guruban.
Kerem irjon meg egy emailt a fenti listatarsam, hogy fel tudjam
vele venni a kapcsolatot.
Tenyleg nem tudna valamelykotok egy Abit BH-6 biost 
visszairni ?
Koszonettel:Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:  [ Ezt hasznalom ! ]
               [SMS celokra, max. 72 kar. a subjectbe]

Telefon: 30 9695286
+ - Fityo atalakitas, CVT, fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>y
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Norbito' fityougy ( 144 sor )
> Idopont: Wed May 31 05:24:31 EDT 2000 AUTO #762
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hello auto,
  Nem birom, ha bantjak a fityokat. Egyebkent az enyem nem rozsdas,
  tavaly lett kikasznizva, plusz a Seat bananzoldjevel, Standox
  festekkel kapott egy teljes festest. A fityo fekjeirol annyit, hogy
  az atalakitas utan elol a 850 SportCoupe Fiat tarcsai lesznek, a
  gumik pedig elol-hatul 165/60 R13-ra cserelodnek. A fityo utfekvesen
  erdekes, hogy senki nem szenved, lehet, hogy azert, mert mar ot is
  lealazta egy fityo kanyarsebessegileg (en pl rendszeresen zaklatom a
  bakonyban a BMW-seket, mert nem tudjak tartani a 100-as
  kanyartempot...) No, de most inkabb raternek a lenyegre. Hogy ne
  Most pedig kovetkezzen a leiras:
Legegyszerubb, ha az atalakitasi leiras egy reszet elkuldom,
mert ebbol lehet a legtobbet megtudni.- persze a vegen
elmondom, hogy mi nem igaz, mert a motor teljesitmenyet 36
Le-re kellett levinni hivatalosan ahhoz, hogy engedelyezzek.
 motor: FIAT A112 

STB... STB...

Hat kb ennyi. Amit meg erdemes tudni, hogy 11mp alatt volt
az oraja szerinti szazon es 150-et ment. Eleg allat volt, de...

Ezt az irta, aki mar megcsinalta...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hat nem akarok nagykepu lenni, de ezt az atalakitasi leirast en irtam ez
volt az atalakitas terv resze.
AZt nem tudom, hogy kerult a kollegahoz, de mindegy, bar maganban megkertem
hogy arulja el nekem. 
A lenyeg, ha mar kozkezen forog, akkor hsznalja egeszseggel mindenki, ebbol
egysz jol meg lehet epeiteni a kocsit, de akkor is kell egy atalakitasi
terv. Raadasul alairva mernok altal, rajzokkal. Ha segitseg kell szoljatok.
Szerintem kar lenne ezek utan fizetni barkinek a tervekert. 
Egy feltelelem azert van. Csak jo minosegu es igenyes atalakitast szabad
csinalni, mert ha nem akkor eletveszelyes a kocsi. Ezt nagyon vegyetek
figyelembe, mert egy szar kaszniju ocska futomuvu Kispokban ekkora motorral
egy gyorsitas utan meg lehet halni.
A fent emlitett ertekeket tenylg tudja.

MAS
AMi a CVT-t illeti azt  a DAF 33-asba epuettek es nem is volt 55-os, de ez
nem fontos csak a pontossag kedvert
Egyebkent mar van dorzskerekes fokozatmenetes valto is es ezt most
fejleszti szerierette a NISSAN es mar Japanban kaphato is.

MAS
Fogyasztas
At HIX_AUTO  FOGASH wrote:
>Gratulalunk az uj munkahelyedhez. A neve nagy titok lenne? Magyar es nemet
>tulajdonu? Csak nem "negykarikas"?
Koszonom. A ceg neve az, hogy AUTOKUT es a graz-i AVL a kulfoldi tulaj.

>Ezt mintha mar mondtuk volna paran ezen a listan 10-15-20 eves
>motorfejlesztoi gyakorlat hianyaban is...		:))))	
OK egy kicsit tenyleg fellengzos volt, de tenyleg igaz es azt szerettem
volna ha latjatok, hogy volt idejuk megtudni egyst mast ez ido alatt.

>Mellesleg tok igaz. Apro
>kivetellel:
>A kamionok motorjai a belsoegesu hoerogepek kozott tenyleg sokkal jobb
>hatasfokuak a szgk-enal, de a vasuti dieselek (az is diesel motor) meg a
>kamionokenal is jobbak, a legmagasabb hatasfoku dieselek pedig a
>lassujaratu (n max < 100 f/perc, nem eliras a maximalis fordulatszam
>egyszaz fordulat percenkent) diesel hajogepek. Ott eleg altalanos a
>60%koruli hatasfok (az elfogyasztott tuzeloanyag energiatartamanak 60%a
>megjelenik a fotengely vegen!), a szgk-nal ez kamu.
>Fogash

Ez tenyleg igaz , de en most leragadtam a kozuti jarmuveknel, mert
altalaban nem ismeretesek a a vasuti dieselek adatai. 
Bar a 100 alatti fotengely fordulat mar tenyleg extrem alacsony.


>De igy volt ez a Lengyelekkel is,ok is Fiat licencet vasaroltak,csak
>ayagi okokbol beertek az  1500-as motorral,hatul dobfekkel.
>Pedig abba a Fiat tipusba az Olaszok terveztek egy 2000 ccm-es
>ket vezermutengelyes motort is,es az autot hatul tarcsafekkel
>szereltek.

MAS 
>A DOHC tenyleg nem jutott el a Fiat 125-bol a Polski Fiat 125p-be, viszont
>a nagypolak hatul tarcsafekes! Sot a hatulja laprugokon all, ami az
>eredetinel nem tudom hogy van. 
Hatulja az eredetinek is laprugokon all es tok ugyanolyan a lengyel kivitl
mint az olasz, mert nem valtoztattak rajta.
Ez nem igazi DOHC, bar az eredetiben is es a Polskiban is ket vezermu
tengely van de 8 szelep, csak azert kellett a ket vezmu tengely, mert a
szepek szogben alltak es igy hazteto egester volt kialakithato kozpnti
gyertyafurattal.

>A korabbi konstrukcioju Fiat 124 (Lada1200)
>viszont hatul is tekercsrugos. 
Ez nem igaz. Laprugos volt hatul az eredeti es nem tarcsafekes. A
tekercsrugo es Panhard rud az oroszok fejlesztese, na olyan is.

>Az 1.6 es 2.0 DOHC motorok meg regota
>futottak, a tovabbadas elmaradasanak hianya szvsz sz is lehetett, hogy az
>olaszok tovabbvittek ezeket a motorokat a 131-132-Ritmo/Regata-Croma
>tipusokban is.
Fiat 124-esben 1.6-os motor csak a Sportcoupeban volt, tenyleg ket
vezermutengelyes , 8 szelepes volt, 106 Le-s es diszo-allat. 2.0-es motor
biztos, hogy nem volt gyarilag bennuk. 
A 124-es Fiat ban csak 1.2-es motor volt, igaz az tobbfele teljesitmennyel
volt kaphato, illetve a Sportcoupe 1.6-os motorral.

MAS Ujra fogyi
>Ehhez csak gratulalni tudok!
Koszonom szepen!

>Nos, a 90 LE az milyen fordulatszamon jelentkezik? Illetve az
>altalanosan hasznalt fordulatszamtartomanyban mennyi
>teljesitmenyt produkal a motor?
>Mert nem csak a hatasfoktol fugg a fogyasztas.
Termeszetes nem csak a hatasfok es nem csak a teljesitmeny, csak azert
irtam, hogy latszodek, hogy nem egy takarekesra hangolt motor, mert ha
1.4-bol kjon a 90 Le, akkor az nem egy takarekos motor. 
Mellesleg a hatsfok a max teljesitmeny es max nyomatek kozeleben a legjobb
es ez komyol szazalekokat jelent.
Nem is a 90 Le az erdekes, ahenm hogy valamilyen sulyozassal kene szamolni
ezt , mert az emberek nagy ersze nem kepes a leirt ertekek produklasara,
mert ez csak nagyon nagy odafigyelessel lehet. 
Mindezek ellenere talan nem kiugroan problemas a SCENIC ertekei csak ez
volt a fejemben, de ezzel ne akartam bantani, mert lenne jobb pelda is.

>Igen. Egy BMW-t normal vezetesi stilussal el lehet vezetni
>jonak mondhato fogyasztassal. De amint elkezded kihasznalni a
>benne rejlo menest, rogton kozli a szamitogep, hogy allitsd le
>magad, ha nem vagy a penztarcad ellensege.
>Emlekszel, mennyit mutatott a gep az Auchan parkolojaban? Na,
>errol van szo.
Hat pont ez az, en sem lennek kepes a megadott fogyasztast produkalni pedig
elhihetiktek, hogy nem uyg vezetek ahogy ott a parkoloban. Egyebkent 39.5
Liter/100km volt az ertek, persze csak ott abban a harom korben. 


>A fogyasztasmereshez es a szepiteshez: STB...
OK de te ahogy en eszrevettem nagyon finomlabu vagy es messze nem az atlag



Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - re: fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocsi, hogy egy-ket cikkre nem reagaltam, de ez nem azert van mert bunklo
akarok lenni, cak nem akarok egy ket szoval valaszolni es sajna a sorlimit
nem teszi lehetove, de igerem hetfon amikor ujra gepkozelbe kerulok, akkor
megteszem.
Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - auto.hix.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTO-sok!
Ki tudna megmondani, hogy miert nem tudok belepni a subj.-beli cimre. 
A Netscape 7.7.2 (for Macintosh) a kovetkezo hibauzenetet adja:
"Access denied to destination: utazas.net:8800 by Gauntlet firewall"
Mi a banat ez a Gauntlet tuzfal es miert nem enged belepni?
Vagy ez csak az en egyeni problemam?
Elore is koszonom a segitseget
Jo autozast mindenkinek
Barnabas
-- 
    Dr. Jenes Barnabas tud. fmts.		   2101 Godollo, P. f. 411
Mg-i Biotechnologiai Kutatokozp.          Tel: 28-430-600; Fax:28-430-482
   Egysziku Sejtbiologia Csoport 		E-mail: 
+ - lakatos pere ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
"> Nem ismerem az apro reszleteket, de nem tartom
> szerencsesnek ket ember attakjat a nyilvanossag ele tarni.
Nem is tortent volna meg, ha kulturaltan, megindokolva
utasit el.
Fenntartom magamnak a jogot, hogy ha egy ember vagy
intezmeny bunko modon
banik velem, azt kozzetegyem.
> Neha felroppent a neve itt es lehet, hogy tud rola.
Akos az engedelyevel kozolte az adatait.
Ed"

Sziasztok!

Nem lennek annyira biztos, hogy Te erre jogot formalhatsz.
Azon tulmenoen, hogy a nagy nyilvanossag elott "szidod",
akar be is perelhetne. 90%, hogy nyerne, pl.: hitel
rontasert.

Attila

> =======================================================
 En ugyan nem vagyok jogasz, de a megerzesem azt diktalja, hogy egy
levelezoforumon, ahol ket-haromszaz ember egymast kozt megosztja
tapasztalataiut, nyugodtan le lehet irni ha valaki, vagy valakik vetenek az
alapveto uzleti, viselkedesi, egyuttelesi szabalyok ellen.
Azt gondolom, ez a lakatos *mester?* megerdemli, hogy legalabb ezer
potencialis megrendelot veszitsen az ilyen tipusu viselkedese miatt.
A nagyobb baj az, hogy sokan (en is) hosszabb tavon csak azt jegyezzuk meg,
hogy Pomazon van egy ilyen lakatos.
Ha valamiert megis ugy adodna, hogy ebbe a faluba vet a sors, meg akkor sem
fogok egy helyi muhelybe bemenni, ha cafatokban log a kocsim. Mert csak arra
emlekszem, hogy ott a lakatosok (!) igy elbannak a vevovel.
Ha pedig a lakatosnak eszebe jutna ezert beperelni az un. hitelrontot, azzal
meg tovabb artana a sajat hirnevenek es igy meggyorsitani a csodfolyamatot
sajat szamara. Mert hiszem, hogy ezzel  a magatartassal tiz even belul nem
lehet megelni semmilyen szakmaban sem.
Itt lenne az ideje, hogy beepitsen a muhelyebe egy rolot, hogy legyen mit
lerantania par even belul :-(
:-)
****************************************************************************
****
Udv: Refi J

+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem is 120-as Skodam van es egy negyhonapos leanyzom. Viszont az en
>Skodamban van hatul automata biztonsagi ov. Sajat magam szereltem be.
Az
>ovet utolag vettem. Ha a Skodad szeles nyomtavu ( '83 utani ), akkor a

A regiben is benne vannak. Hatul fent a C oszlop kozepen, ehhez le kell
pattintani a karpitot. A tobbihez hajtsd elore a hatso ulest es
megtalalod

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: nyomatek vs teljesitmeny utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Istvan Vomberg wrote:

> > Nem veletlenul a hegyezett motorok gyorsulnak jobban.
>
> Honnan hova??? A hegyezett motorok magas fordulaton mennek jol, de alacsony
> fordulatrol igencsak harmatosan gyorsulnak, pont a nyomatekszegenyseg miatt.

Ezt irtam valahol, hogy figyelni kell, hogy ne essen le a fordulatszam. Rovid 1
.
fokozattal es 6 sebesseggel ellensulyozhato a magasan kezdodo rovidebb
fordulatszam tartomany.

> > Ha megnezed,
> > a versenymotoroknal is a teljsitmeny a lenyeg.
>
> Persze, mert _folyamatosan_ fordulaton autozzak oket. Nem kell megallni a
> pirosnal, beparkolni a kozertnel, stb.

OK, nem ismetlem magam, olvasd el az eddigi irasaim, de legalabb az alabbit,
amit beideztel.

> > Tobbszor elismertem, hogy kenyelmesebb nyomatekos autoval maszkalni. Azt
> > viszont nem allitanam, hogy elvezetesebb. Egy hegyezett motoru kis
> > meregzsaknal sokkal jobban oda kell figyelned es uralnod.
>
> Ha tenyleg hasznalod az autot es nem csak havi 100km-t elvezkedsz vele,
> akkor nagyon hamar meg lehet unni a meregzsakokat.

Mondtam, hogy nem? En pl. nem birnam elviselni Adam kipuffjat egy videki uton.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re:Benzinkutas malorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Igazan nem akarok antireklamot csinalni, merta kovetkezo eset nem
benzinkut-spe
>cifikus.

>Ma delutan harminc kilometer bringazas utan beestem a Soroksari uton levo
AGIP
>kuthoz, hogy nemi hideg asvanyvizet vetelezzek.

A benzinkutas "lehuzasokkal" kapcsolatban csinaltam egy statisztikat /
munkambol adodoan minden nap kell tankolnom/.
100 alkalomból 67-szer probaltak meg atverni. Lehet, hogy nekem van tul
balek arcom, de felek nem ez a fo indok.
Azt is hallottam, hogy a shop-osok nem kapnak fizetest, hanem a kuncsaftok
borravaloibol illetve az atveresekbol kapjak a havi bert.
Gyakori taktikak:-tobb teteles vasarlasnal joval tobbet utnek be.
                             -  10.ezer ft.-al valo fizetesnel 5.e-ig adnak
vissza.
Szinte minden alkalommal probalkoztak a 3.ker Becsi u. SHELLnel, az M3
kivezetojen az OMV ill a SHELL toltoallomasoknal.
A "legjobb" az volt amikor egy alkalommal 2-szer akartak lehuzni.Tankoltam
2000-ert, vettem egy 2l -es uditot + egy ragot; 3400 ft-ot kert a
holgy.Fizettem. Szandekosan 10.ezer ft -ot. 5000 ig visszakaptam, aztan
elkoszont.
A reklamacio utan egy "elnezest" volt a valasz. Nagyon szomoru, hogy az
embert nyiltan hulyenek nezzik.Tavaly volt mar ez a tema a listan, de ugy
tunik nemhogy javult volna, inkabb romlott a helyzet. Az is elgondolkodtato,
hogy pont olyan helyeken csinaljak ezt, ahol a legtobb adotartalmat
forgalmazo termeket arusitjak.
Kedves autosok gondolkodjunk el azon, mennyit fizetunk egy  mosolyert a
benzinkuton.
Jo szamolgatast :-) !

UDV:B. Zoltan.
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenkik!

	En sosem igazan ertettem, hogyan is szamoljuk a varosi fogyasztast. Hiszen egy
 dugoban allva, jaro motorral a fogyasztasod vegtelen liter/nulla kilometer (ne
mhogy 100!!). Igy tehat szerintem tetszoleges autoval elerheto kelloen szar fog
yasztas. Igy arra hivatkozni egy auto fogyasztasanak megallapitasanal, hogy all
jal vele 2 orat dugoban, aztan majd jol meglatod szerintem teves, es hibas hoza
allas. Vagy tevednek??


Pááááááááááá

    			Aaron

Fiat Punto 1.2 ELX (6l/100km alatt fogyaszthato varosban, de dugoban, barmire k
epes....:)

------------------------------------		   
  ERICSSOnz
since 2000.01.01.
------------------------------------
+ - Re:Ildikonak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiuk, 
orulok, hogy mindenki reagalt!
Igerem en is megjavulok a Palika mintajara!
Ildiko
+ - milyen autot vegyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autovasarlas elott szeretnem a tanacsotokat kerni.
Jelenleg (remelem hosszutavon) svajcban dolgozom
es kizarolag a szabadido kellemes(ebb) eltoltese celjabol
szeretnek egy autot venni. Szoval nem napi ingazasra,
hanem hetvegi autozasra, kisebb-nagyobb turakra
es max ket szemelyre.

Uj autot nem szeretnek, mivel itt nagyon olcso a par
eves, igen jo allapotu auto. Az auto fogyasztasa nem
lenyeges, a megbizhatosaga viszont igen. Kabriot
semmikeppen nem szeretnek, ugyhogy azt ne ajanljatok!

Elso korben egy Audi TT-re gondoltam, de aztan
megneztem a hasznalt auto piacon es sok erdekes
alternativat talaltam. A 2 eves TT-k ara ugy 40ezer CHF
korul van. Hasonlo araert remekul kinezo Jaguarok
stb. kaphatok.

Most jon a vad otletem: Talaltam egy
Maserati Biturbo 222 E Coupé-t, piros, 5 sebesseges, 1990-es
es 83500Km van benne, ara 17900 CHF, megtekintheto a
http://www.autobox.ch/garagen/foitek/auto_e.php3?auto=9071
lapon. Sajnos teljesen beleszerettem, gyonyoru belso tere
es az egesz auto. Amiert aggodom az a motor hires
megbizhatatlansaga. Mi a velemenyetek?

Meg arra gondoltam, ha megveszem es gondom lesz a motorral
realis-e az az elgondolas, hogy kicsereltetnem egy uj alfa motorra?
Egy 156-os 2.4-esre gondoltam. Mennyibe kerulhet egy ilyen
akcio es muszakilag megvalosithato-e? Ugy szamoltam, ha az
auto 18000CHF, akkor egy vadiuj alfa motorral sem mehetek
a TT-k 40000-es ara fole. Szerintem az uj alfa motorral is jol
menne, noha teljesitmenye nyilvan kisebb mint a Maserati-nak.

Szoval mi a velemenyetek? Esetleg van olyan tipus, amit ajanlanatok?

Kosz a segitseget,

kgy
+ - Astra uzema szintmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Astra Classic (Polski:-) uzemanyag szintmeroje mennyire szokott
pontos/pontatlan lenni?
Az enyem nagyon gyagya's. Tele tanknal telit mutat, de vegig nagyon gyorsan
fogy a mutata's, noha a fogyasztas normalis (6..7 l/100km). Amikor teljesen
ureset mutat (nem pirosat mutat, hanem kikoppan az also utkozon es teljesen
mozdulatlan), akkor van benne me'g 10..12 l. A tobbie' is ennyire vacak? Mit
csinaljak vele? A kocsi meg garancias. Probaljam meg kicsereltetni az adot?
Vagy a tobbi se jobb? Vagy ki se cserelik ilyen panaszra?


--
Laci

+ - szereloi improvizaciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak annyi, hogy ha nem sajnalod kifizetni az AFA-t akkor:

- allitass ki munkalapot, amire pontosan ird ra miert is adod at a kocsit
szerelesre. Kerj alairt masolatot.
	Esetleg ird ra hogy X Ft felett telefonos egyeztetest kersz.
	Ha valamit nem kertel, azert nem kell utolag fizetned. Szoval javul a
targyalasi poziciod (ez persze meg nem az 	udvosseg kertje).
- kerj szamlat.

Ha sajnalod az AFA-t, akkor menj bejaratott megbizhato szerelohoz, vagy
vallald a rizikot. A katonatisztek meg fizessenek szo nelkul.

Udv,

Henrik
+ - Tegnapi 60 km-es vezetesem elmenyei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Mivel mar elegge unom a Palika oktatasat, inkabb megirom,
mit tettem tegnap, valahogy jobban viselem, ha engem szidnak....

Szoval az egesz ugy kezdodott, egy elozesre kijelolt Lada
defektet kapott elottem es keresztbe allt. Remego labakkal
indultam tovabb, kb. 15 perccel kesobb a zoldsegraktarak fele
(erkezek be a varosba) kidobtam a sebesseget es kb 70
km/h sebesseggel gurultam be a varosba, mikor a szamam 
jobb sarkaban mozgast eszleltem es kivagodik elem egy 
kisfurgon index nelkul... Mivel a nedves uton nem szeretek
satuzni es szembol nem jott semmi, atkaptam a kormanyt,
hogy kikerulom. Igen am, de neki egy sav nem volt a eleg
a kikanyarodashoz, teljesen atmaszott a masikba is, en
hulye meg a gazt nyomtam, hogy kikeruljem minel hamarabb.
Utkozni nem akartam, maradt az arokpart. A szivem 
osszeszorult, ahogy a ut betonja megcsokolta az alvazat.
Kiugrottam a kocsibol, a ficko elkezdett tolatni, hogy vissza-
megy a raktarba. Kezembe vettem a kormanyzarat, hogy
ezt nem ussza meg... Mire odaertem hozza, sikerult magam
rendbe rakni, a verereket elkergettem a szemembol es
udvariasan (az anyad pi...) megkertem, hogy masszon a
kocsim ala es nezzen mar oda, mi serult meg. Kb. 45-50
eves voros feju ficko volt, meg vorosebb lett, es orrommel
nyugtazta, hogy szerencsem van, semmi gond a kocsival.
Igy utolag picit mashogy csinaltam volna az egeszet, talan
megis satuznom kellett volna... Es ezt gondoltam egesz 5
percig, mikor egy szoke bombazo index helyett a mobiljat
szorongatva atjott az en savomba. Itt nem volt hova rantani
a kormanyt, maradt a satu... Es ismet talalkoztam regi 
ismerosommel, akit aquaplanning neven ismer az autosvilag.
Kimondott elvezet volt kormanyozni es fekezni ugy, hogy
az auto mint egy hajo, csak megy es megy elore. Elveztem
is, egeszen addig elottem a sor fekezni nem kezdett. 
Oszinten szolva nem emlekszem, mit csinaltam, hogy
csinaltam, de megalltam. Lassan kezdett elegem lenni az
autostarsadalombol... Meg egy utolsot karomkodtam egy
Favoritra, aki 20 km/h-val maga ele engedte fel varost,
csak en mentem mogotte. Minden mindegy alapon kikerultem
balrol a dupla zarovonalon keresztul...
Vegre kikerultem a vizes utakrol, szarazon folytattam utam,
rogton jobb lett a kedvem is. Egesz addig, mig a 2 savos
uton egy fekete Felicia ram nem huzta a kormanyt egy 
hirtelen mozdulattal. Akkorat fekeztem, hogy ha nem vagyok
korbekotozve, rogton atugrok a Feliciaba. Meg is ijedt 
rendesen, visszament a savjaba, de rajtam mar nem lehetett
segiteni... Melle alltam, es barmennyire at akart menni a 
savomba, nem engedtem. Mentunk 20-al, 100-on folul,
mindig mellette voltam. Aztan 1 savosra szukult az ut, ott 
szepen lelassitottam, egy 1-ben 5 km/h sebesseggel tettuk
meg a hatralevo 1200 metert. Parszor megprobalt megelozni
az utpadkan, de ugyes manoverezessel mindig ele alltam.
Ugye milyen ugyes voltam? Es az 1200 meter utan ugy
lehiggadtam, hogy mosolyogva folyattam az utam.
Utolag visszagondolva jo nagy seggfej vagyok, 110-el 
szaguldoztam a fovaros utcain (harmasban 5800 rpm), de 
akkor ez valahogy nem tunt erdekesnek.
Ez volt a rovid tortenete, hogyan lesz a higgadt soforbol allat 
amokfuto.

Cs.
+ - Fogyimeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Teletankolod, felirod a kmora allasat, aztan mesz. Mindig
> feljegyzed a tankolt benzin mennyiseget. Amikor fogyasztast

A pech akkor jon, ha rosszul mutat a kmora :)))
10% mechanikus meromuszernel ide-ode nem nagy falat,
es rogton kiugrik +/- 7 deci :((( 
Ennek ellenere azt hiszem mind igy merjuk a fogyasztast....

Cs.
+ - STILUS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geza, hello HIXAUTO!

Nagy tiszteloje vagyok MGEZA irasainak, hisz altalaban ertelmesek,
tartalmasak, kulturalt stilusuak.
Jo lenne, ha megmaradna ilyennek.

Udv

MONDEO 24V KARE§Z
+ - FOGYASZTAS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Scenic varosi fogyasztasarol csak egy dolgot kerdeznek kicsit
hitetlenkedve: valoban egy egesz tankot lejartal a varosban, dugotol.dugoig
araszolva, meg a Baumgartnerig sem kijutva? Mert nekem ez a varosi
figyasztas. Es az 1,6-os-nal 7,5-8 liter ilyen korulmenyek kozott elegge
hihetetlenul hangzik. Lehet, hogy mast nevezunk varosi kozlekedesnek....
Udv
MONDEO 24V KARE§Z
+ - csomagtarto-meret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok AUTOsok, szia Cs!

Csomagtartoval kapcsolatos elmelkedesedben csak egyetlen egy dolgot hagytal
figyelmen kivul: kulonbozo kategorias autok csomagtartomeretet
hasonlitgatod.
Nem akarok tulsagosan belebonyolodni, hogy mi mivel azonos kategoria, de az
biztos, hogy sem a Marea, sem az Octavia, sem az A4 nem Felicia kategoria.
Amiket te csaladoi autonak szant kocsinak nevezel, az mind nagyobb
kategoria. Felicia kategoriaban hasonlitsd a Poloval, Unoval, Fiestaval.
latod? Ezek meg kombit sem tudnak....

Ja, es talan a Felicia szivodizel fogyasztasat sem kene az A4 1,9 TDI-hez
haonlitani. Vagy akkor hasonlitsd az arat is.

udv

MONDEO 24V KARE§Z
+ - Szervusztok AUTOsok, szia NME1! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idezem Ildikonak irt remekmuvedet. " akkor maradj meg kivulallo olvasonak,
kussolj, es csak
forogjon a gyomrod"
Azt hiszem, minden tartalomtol fuggetlenul el kene gondolkoznod, hogy milyen
format, fogalmazast engedsz meg magadnak.

Tartalmilag pedig Palika leanyazasa ugyanolyan felesleges, mint barki mas
leugatasa.

Egyebirant, amennyiben te nem helyteleníted Palika eljarasat, mondvan, hogy
mindegyikunk atlepi idonkent a KRESZ szabályait, hat hadd hivjam fel a
figyelmedet, hogy egy szabaly alkalmi atlepese nem feltetlenul azonos a
szandekos eletveszelyokozassal tartosan.

Udv

MONDEO 24V KARE§Z
+ - nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Szorgalmas olvasoja de sokkal lustabb hozzaszoloja vagyok a listanak

Regi benzinpusztito es nadragkoptato leven van tapasztalatom boven a kis porgos
, ill. a nagy nyugis motorokrol.

Embere valogatja, hogy ki mit szeret, persze a penztarca is benne van a kepben.
Szerintem a nagyobb terfogatu es igy nagyobb nyomateku motorokkal konnyebb es k
ellemesebb vezetni, elozni mint forditva. Nem olyan "sportos" az biztos. De sok
szor ez a sportossag erzes csak az ordito motorhangbol adodik. Az igazi proba a
z az emelkedo.

Auto 2500-nal kezdodik.

Szivelyes udvozlettel: Aladar
+ - Re: km-orak (#762) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> pedig 157,5ot. A valosagban a 10%alatti pontossagu orak mar jok, viszont
> eredeti felszereltseggel (=gumi+felni) a mechanikusak ritkan fernek bele
> ebbe a korbe. Viszont hazilag is nagyon egyszeru kimerni, csak kell hozza
> egy tuti 1000 meteres szakasz, de errol mar irtam.

Jobb, ha hosszabb, a sebessegtartasi hibak jobban kiatlagolodnak.
Autopalyan (a tablak szerint) 10 km-t mentem, amennyire tudtam, egyenletes
szazzal, es ez tartott 6 p 3 mp-ig. Ilyen pontos a D-Kadett oraja. Vagy
csaltak a km-tablak kihelyezesenel...

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - re fogysztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Walter vetette fel a fogyasztas meresevel / megadasaval kapcsolatos ketsegeit.
Szerintem probaljunk meg osszeallitani egy kis statisztikat.
En szerencses helyzetben vagyok, mert ceges autot hasznalok ( Renault Megane Cl
assic, 1.6, 
16 szelep, 110 loero) es igy pontosan feljegyzem minden tankolasomat.
Ime:
tankolas( l )  Km allas    Atlag fogy.
50.3                   9
41,86             797          5,31
40,06           1452          6,12
49,74           2364          5,45
48,15           2997          7,61
43,5             3571          7,58
48,55           4160          8,24
39,94           4715          7,2
46,79           5403          6,8

Remelem jol szamoltam....
Az utolso ot tankolas kb majusban volt, amikor mar rendszeresen hasznaltam a kl
imat.
Az elso 2000 Km-en azert ovatos voltam, de utana mar nem neztem folyton a 
fordulatszammerot. 
Varosban es orszaguton is jarok vegyesen, ( es mivel nem en fizetem a benzint :
-)), ha kell 
igen dinamikusan is gyorsitok )
A magam reszerol meg vagyok elegedve ezekkel az ertekekkel, mert az auto altal 
nyujtott 
teljesitmenyhez kepest nem tartom magasnak oket. 

Jo utat mindenkinek!
Tom
+ - offtopic RIMI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudja vki, hogy miert van a rendorsegi Brava-k hatuljan
>RIMI matrica? Sponzor?
A RIMI bp-i tavfelugyeleti rendszer. Arrol szol a mutatvany, hogy a lakasba
telepitett riasztorendszer nem csak a helyszinen villog es ordit, hanem
radion keresztul ertesit egy diszpecserszolgalatot, aki fegyveres jarort
(nem rendort) kuld a helyszinre. Ha behatolas (bunncselekmeny) van, akkor
szolitjak a yardot. Tudtommal a RIMI-nek szerzodese van a BRFK-val,
riasztasaikat a 107 diszpecser is latja, sot a szolgalaton kivuli kozeg is
a RIMI jarorkent maszekol. Tehat a matrica inkabb uzleti kapcsolat, mint
szponzoralas.

+ - kispolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  lealazta egy fityo kanyarsebessegileg (en pl rendszeresen zaklatom a
>  bakonyban a BMW-seket, mert nem tudjak tartani a 100-as
>  kanyartempot...) No, de most inkabb raternek a lenyegre. Hogy ne

Ezt azert neeeeeeeeee...........

+ - ceges kocsi km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Haaaaat..... ceges autokban nem realis (kulonosen kombiknal) az eves
>20.000km. Az allapotra hagyatkozzal es hagyd ott a fenebe.

Magyarorszagi telefonos ceg (egyik vezetekes) osztalyvezetoi szintjen jar a
szolgalati auto, havi 2500 (kettoezer-otszaz) kilometert mehetnek vele,
utana fizetni kell erte. Az evi 30ekm. Irdatlan? 
A masik felevel egyetertek, tenyleg az allapotra kell hagyatkozni.
Fogash

+ - autovasarlas 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vennek egy 1.3-as Wartbourg-ot.
>Mit kell rajtuk jol megnezni?

Hogy nem-e veletlenul Wartburg van a hatuljan. Mert ha igen, akkor az
Eisenach-i (NDK, gy.k. DDR) leanyvallalat gyartotta, es nem eri el az
eredeti francia minoseget. ;-)

Ha nem surgos, bird ki egy kicsit, mar erik bennem egy komplex
autovasarlasi tanacsadas.
Fogash

+ - jogos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ezt olvastam a HIX AUTO-n

"Akkor friss dolog. Az utcankban, Rozsa utca,
IV.kerulet a __zebran__ egy
12 eves kislanyt gazoltak par napja halalra, mert
egy faszfeju autos
gyorsabban ment a kelletenel es nem adta meg az
elsobbseget a zebran."

Ezzel az esettel a Klub Radio is foglalkozott nem
csak egy rovid hir erejeig. Ott elmondtak, hogy
elgondolkodtato mindenki szamara, hogy az adott
korulmenyek kozott ilyen hogyan tortenhet.
Felhivnam minden "varosban szaguldozo figyelmet 2
nagyon fontos dologra:

1) annak a gyereknek szulei vannak es jovoje lett
volna


2) aTe gyereked is barmikor ilyen barom áldozata
lehet

ui: műszaki hiba miatt igen ritkán gyorsul fel az
auto 50-rol mondjuk 80-100-ra!  Ha velem történne
ilyen (gyerekemmel) , az elkövető attól a
pillatattol soha nem lenne biztonságban, mert
szerintem kulonbseg van a veletlen es a tudatos es
halmozott szabalytalansag kozott.

ennyi.  udv
Szabó  János  (sancho)

+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha meg 6 hetes a gyerkoc, akkor nyugodtan rakhatod elore is a menetirannyal
>hattal. Ott gondolom van biztonsagi ov ;-).

Ez igy igaz.

>Egyebkent is azt ajanljak, hogy 9
>kiloig a gyerek hattal utazzon, mert ekkora fejlettsegnel tudja mar majd
>megtartani a fejet eroteljesebb fekezesnel.

Egy 9 kilos gyerek lehet akar 3 eves is. De mar 1 eves
koraban hosszab a laba, mint a gyerekules.
Egyszeruen nem lehet hattal bekotni, mert nem
fer el a kicsi laba.
A fej megtartasa dolog kicsit santit.
Ha nem tudja meg tartani a fejet, akkor minel
inkabb fektetni kell. Fekezesnel tenyleg jobb
a hattal bekotes, de az 1 eves gyereknel mar
nem kritikus.
Az utkozes mas dolog. Ott meg a felnott sem tudja
megtartani a fejet. A veszelyes a fej hatracsapodasa,
ez ellen ved a magas ulestamla akarmilyen iranyban
van beszerelve a gyerekules.
Figyelem utkozes johet hatulrol is nem csak szembol!

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re: ahol vannak az eross fijjuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> >nincs mit lopniuk, hogy felboritottak a kocsit. Uveg betort, aku leve
>> >szetfolyt stb...
>>
>> HOL VANNAK EZEK AZ EROS FIUK ?!?!?!?!
>> Mi nyolcan majd be , mire a Nissanom oldalra billentettuk a
>> lakatosnal!

City Erd.

Itt annyira erosek a fiuk, hogy emlekszem alt.iskolaban az egyik osztalytarsam
8.-os koraban (nev a szerkesztosegben) meg tudta emelni a trabit a hatso
kerekenel.

A lakatos mennyit engedmenyt ad a kuncsaftnak a segedmunkaert?

andi
+ - kresz valtozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Autopiac aktualis szamaban (maj.31) irtak a kresz modositasarol
egy rovid cikket. A temaja a gyerekules es a holanc kotelezove tetele.
A gyerekulesrol annyit irtak, hogy varhatoan torolve lesz a vam es az 
ado (vagy valamelyik) vele kapcsolatban. A holancrol konkretumot nem
irtak, meg nincs is, nem tudni milyen utviszonyoknal, es mekkora honal
lesz kotelezo. Emlitettek meg a januartol eletbelepo ponterndszert is.
A cikk (szerintem egyik) leglenyegesebb momentumara nem derult feny:
konkretan mikortol is kotelezo pl. a gyerekules?

                              Zsolt
                          AUDI 100
+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Ha valaki hasznal vagy hasznalt MILITEC-et legyetek szivesek irjatok meg (akar 
maganba is), hogy milyen 
szemelyes tapasztalatotok van a szerrol, mi valtozott miutan beletoltottetek, s
tb. Nagyon erdekelne.
Elore is koszonom, balesetmentes vezetest mindenkinek,

 udvozlettel:  Havel Jozsef
+ - Fityo, CVT, nagypolak, sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

>  Norbito' fityougy
Jomagam is kispolakoztam par evet, es hat - mondjuk ki oszinten - 
rendesen elegem lett belole... Egyreszt azert mert rettenetesen nehezen
szerelheto, es az olcsosag okan rengeteg alulmeretezett, es nem elegge 
gondosan (azaz kelloen osszetettre) megtervezett alkatresz van benne.
De a fo ok nem ez, hanem az, hogy a kispolakot a normalis azaz kimelo 
(tehat nem padlogazos) menetteljesitmenyei miatt a kozlekedes osszes
szereploje!, a trabitol folfele (a megrakott potkocsis IFA kivetelevel), de 
inkabb a kiskozep-kategoria kepviseloi, le akarja tolni az utrol... 
En pedig nagyon ruhellem, ha mogottem ugy varakoznak elozesre, 
hogy nem tartjak be a kovetesi tavolsagot...
Eppen ezert tetszik a tuningleiras, mert nagyon jo poennak tartom...
Amitol jo poen az az, hogy ha jon egy ... tipusu (jellemzoen kiskozep-
kategorias, keleti v. a keleti blokkban gyartott) auto a fityo hatuljatol egy 
meterre, akkor eleg egy lepes a gazra, es helyreall a megfelelo kovetesi 
tavolsag, es respekt...
(A 150-es vegsebesseg sajnos eleg sulyos, mert a fityo szeria futomuve 
erre egyszeruen nem alkalmas. Nekem 80 folott halalfelelmem volt, plane 
ha nem csak egyenesen kellett vele menni.)

>  Kezdetben vala a DAF 55 szgk a fokozatmentes variomatic exijas valtoval.
>  Aztan evekig semmi, majd jott a Fiat Panda/Uno/Punto/Tipo a fokozatmentes
>  CVT ... 1-2 eve (inkabb egy) az Audi is elovette
>  az otletet, az A6 2,4-es motorjaival is kaphato. A felepiteserol szivesen
>  irok, ha erdekel benneteket.
Az "evekig semmi" az tulzas: a DAF es a Fiat kozott a Volvo 340/343-ast is 
szereltek fokozatmentessel...
Volt szerencsem egy ilyet hajtani egy evig. Vegyes tapasztalataim voltak.
Egyreszt nagyon kellemes az automata, de nagyon furcsa, hogy ugy ment 
mint a robogok, masreszt sok gond volt vele (porlaszto, valto ekszijtarcsaja)
es ahhoz kepest, hogy 1.4-es volt (igaz duplatorku porlasztoval), nagyon sokat 
fogyasztott (varosban 13 liter...). Egyebkent szerintem a 340-es a 
kategoriajanak egyik legkenyelmesebb autoja...

>  A DOHC tenyleg nem jutott el a Fiat 125-bol a Polski Fiat 125p-be, viszont
>  a nagypolak hatul tarcsafekes! Sot a hatulja laprugokon all, ami az
>  eredetinel nem tudom hogy van. A korabbi konstrukcioju Fiat 124 (Lada1200)
>  viszont hatul is tekercsrugos. 
A nagypolak motorja ohv-s volt, szemben a Ladak ohc-javal, es csak harom 
helyen volt csapagyazva a fotengely, mig a Ladake ot helyen... A felnik, az 
ajtok csereszabatosak voltak, a valto is, de a kupplunghazat cserelni kellett.
(Volt szerencsem nagypolakozni is!  ;-)  )

>  > eddig csak kivulallo olvasoja voltam az AUTO-HIX-nek,
>  Nem lehetne ezt az allapotot prolongalni?
Bocsi, de ez mar szemelyeskedes... Ezt inkabb maganban, ha lehet...

>  > ......hogy Pali csak az egyhetes autojanak orul.
>  Oruljunk egyutt. Hurra! Ezt magyarazd el annak, akinek a hozzatartozojat
>  elgazoljak, ne adj isten a gyereket.
>  ...12 eves kislanyt gazoltak par napja halalra, mert egy faszfeju autos
>  gyorsabban ment a kelletenel es nem adta meg az elsobbseget a zebran.
  Aki meg sose gazolt igy, vagy sose gazoltak el ismeroset/baratjat/rokonat, 
az nem erti igazan (lehet, hogy en se, mert hal'istennek nekem me'g nem) : 
  Csak olyan sebesseggel szabad haladni, amelynel BARMI (vagy legalabbis 
majdnem barmi) is tortenik elottem, MINDIG meg tudjak idoben allni !!    
Ennyi. Aki igazabol felelosseggel kozlekedik, az eszerint autozik.
  Az pedig, hogy "eddig" me'g nem tortent baj, nem azt jelenti, hogy en 
mindig igy autoztam/autozok, legfeljebb azt, hogy eddig me'g nem tortent 
meg a "barmi"... 
  Ilyen ertelemben az oregur, aki 40-nel megy, mert a 60 mar neki sok, az 
inkabb kozlekedik felelosseggel, mint az a villamkezu fiatal, aki 90-nel jar a 
varosban...
  Persze egy dolog 90-nel menni mondjuk a szentendrei uton a 70-es tablanal, 
(en nem orulok neki, mert szerintem ott ez sok), ha valami extrem tortenik, 
hat lebontja az elotte halado csomagtartojat, de nem hal meg senki!!!
Viszont a zebra ill. azok a helyek, ahol gyalogos van, egesz mas kategoria,
errol nincs mit mondani, magaert beszel a fenti baleset peldaja...


Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Re:Re: Istvan, benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Laci!

A AUTO 0762-ban irta Horvath Laszlo >:
>>Nehogyma ures kezzel tavozzanak... :-(
>a 10 litert gondosan le is autoztam.

Gondoltam, hogy nem csak nezegetted a tankban lotyogo nedut
;-)))))))))


>>A reggeli bootolashoz sem volt szukseg egyszer sem
>>talpraallitasra? :-)))
>Nem egeszen ertem.

Lehet hogy kicsit furmanyosan irtam.
A boot-olas alatt azt a folyamatot ertem, amikor reggel odamesz
a kocsihoz, beulsz, inditasz, stb.
A talpraallitas alatt pedig azt, amikor az odamenes meg a
beszallas kozott meg vissza is kell boritani a kocsit az
oldalarol a kerekeire :-)


>Felevente azert probalkoznak, de
>lekopogom eddig hiaba.
>>Milyen nyomokat hagytak?
>Kinyitottak ameddig a lanc engedett  -nehany centinyit-.
>Amikor rajottek, hogy nem megy, otthagytak az autot es
>resre  nyitvahagytak a motorhaztetot

Akkor jol gondoltam. Nekem se csuktak le teljesen, csak felig.


>>En meg tovabbgondoltam a dolgot. Es kitalaltam valamit.
>>A hattyunyakhoz alkalmas modon (pl. hegesztes) rogzitek egy
>>vasrudat. A tetejen egy szemet alakitok ki. A motorhazteto
>>megfelelo pontjan rogzitek egy masik szemet ugy, hogy
>>lecsukott
>>tetonel a ket szem epp egymas mellett legyen. Bele egy lakat,
>>es kesz.
>>Persze nemi kutatomunkat meg vegeznem kell a megvalositas
>>lehetosegeirol, meg a szerelomet is kikerdezem ezzel
>>kapcsolatban. Ha lesz valami eredmeny, szolok.
>Erdekes, es jo otlet. A modszered akkor lesz jobb mint az
>enyem, ha a lakatot vedi az elhelyezese a piszoktol.

Sajnos a szerelom fekvobeteg (megviselte a Trabimon vegzett
munka? :-))), igy erdemben nem tudtam meg vele konzultalni a
temarol. De elkepzeleseim szerint a lakat valahol fenn, a
motorhazteto kozeleben lenne. Ide nemigen jut fel kosz.


>Ui: ero"csipo"fogoval is nehezen vaghato a lanc, mert kicsi
>a hely ehhez a nagy celszerszamhoz.

Igy van. De pl. egy 12-es vagy 16-os gombvassal se sokmindent
tud kezdeni, foleg felkeszuletlenul nem.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Trabi - please, no flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0762-ban irta :
>olvastatok az Autoseletben a Trabi "biztonsagaval" foglalkozo
>cikket? Az Alliance biztosito baleset-kutatoja ertekezett a
>Trabantrol es nem dicserte.
>A sok dolog mellett volt egy felelmetes reszlet, ezt beideznem:
>"Az autopalyakra jellemzo rafutasos balesetnek megfelelo
>tesztnel egy kozepkategorias gepkocsit utkoztettek 43 km/ora
>sebesseggel a hatso resznek.
>(A megfigyelesek szerint ezek a balesetek tobbnyire ilyen
>sebesseg mellett tortennek.) Dobbenet, hogy a
>lassulas-erzekelok az utasokat helyettesito
>mind a negy babunal halalos erteket mutattak a hatso
>energiaelnyelo gyurodo zona hianya miatt."

Ezt nem egeszen ertem. Mit ert a szerzo a gyurodo zona hianya
alatt?
A Trabi csomitartoja eleg hosszu, az acelvaz pedig eleg
szellos. Az alja osszefuggo lemez, oldalt csak a duroplaszt
van. A konturokat persze acel adja. Tehat elvileg utkozeskor ez
az egesz koceraj bepreselodik a kalaptarto ala, a kasznielemek
meg szejjel tornek szana :-)
Vagy pont emiatt szerepelt olyan rosszul?

>Felre ne ertsetek, nem a Trabikat akarom gyalazni.

Egy igazi Trabantos tisztaban van az autoja korlataival es
hatranyaival is, nem csak az elonyeivel :-)))

>A szandekomat a cikk utolso mondata fejezi ki a legjobban:
>"Mivel a Trabantok tomeges es gyors lecserelesere nincs realis
>lehetoseg, a tulajdonosok szamara az egyetlen esely, hogy
>megfogadjak a vizsgalati eredmenybe foglalt tanacsot - azaz
>korultekintoen, ovatosan kozlekednek."

Okos gondolat. Persze minden vezetore vonatkozik, nem csak egy
retegre...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Honda Accord (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó 1986-os Honda Accord 2.0 benzines, karburátoros, k.kék, nagyon jó
állapot, 240 ezer km, műszaki 2002-ig, elektromos ablak és tükör

Irányár:   650.000.- forint
Dízel csere (francia, német) 750.000.-ig érdekel.

Érdeklődni: 
+ - P-125 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
A DOHC tenyleg nem jutott el a Fiat 125-bol a Polski Fiat 125p-be, viszont
a nagypolak hatul tarcsafekes! Sot a hatulja laprugokon all, ami az
eredetinel nem tudom hogy van. A korabbi konstrukcioju Fiat 124 (Lada1200)
viszont hatul is tekercsrugos.

Teljesen igaz! Emiatt a nagypolak sokkal jobban feküdt az uton, és radasul
meg lehetett allni vele. Nagyonis elmeny volt az osszehasonlitas, Ladarol
ultem at nagypolskira, es eg es fold volt a ket liszensz-jargany. A polski
egyebkent gyorsabb es dinamikusabb is volt, annak ellenrere, hogy a motorjat
regebbi stilusunak ereztem, viszont duplatorkos karburatora volt. Ennek
viszont volt egy kellemetlen kovetkezmenye, ha megnyomta az ember a
gazpedalt, iszonyatosan kezdett fogyasztani.

Nem tudom, ki hogy van vele, amit kulonosen dijaztam a Lada utan, az a polak
kellemesen elhelyezett valtoja volt. A Ladaban a harmasert mar nyujtozkodni
kellett, ha a kormanyhoz kepest allitottam az ulest... az elso igazan
kenyelmes, kellemes auto a beketaborban szerintem a nagypolski volt.
Udv
Peter
+ - Autosmusor a Discovery-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Gyakran esik szo a listan a magyarorszagi autos
musorok alacsony szinvonalarol. A Discovery 
Channel musoraiban eddig nem csalodtam, valahogy
latvanyosabbak es erdekesebbek a magyar musorok-
nal, de sajnos ott is sikerult megtalalnom a melypontot.
Nem emlekszem a pontos cimre, de egy koverkes 
fazon vezeti, meglehetosen primitiv stilusban, a Spectrumon
"Azok a csodalatos gepek" cimen ment egyszer. Ugy tunik,
valamilyen autos szaki lehet a musorvezeto es vannak 
erdekes megnyilvanulasai:
pl. ketutemu motorkrol van szo, "vannak, akik elnek halnak
ezekert, bar inkabb halt volna meg mind..." es mikozben
mutatja oket, utalkozo pofat vag. A tegnapi adasban 
a V8-asokrol volt szo, igy minden, ami nem ilyen motorral
szerelt, az vacak volt neki (pl. "egy Fiestanak sosincs
ilyen hangja", mikozben egy 32-es Ford-ban csucsul).
A musor igazi melypontja a roncstelepen valo seta volt,
amikor 2-3 modon elsutotte azt a poent, hogy ot elve nem
fogja senki latni egy japan autoban, mert az egy undormany.
(asszem Honda mellett ment el). Meglatott egy VW Bogarat
es elkezdett oklendezni. Szoval az Automania ehhez kepest
egy kulturalt es igenyes remekmu :-).
Egyebkent van egy masik musor, amit egy fiatal srac vagy/es
egy lany vezet, es kifejezetten jol sikerult, ajanlom mindenkinek.
Udv,
Nandi
+ - Wagon R oldal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

lehet, hogy mar valaki irt rola, de a Suzuki megujitotta
az oldalait es szerintem eleg kellemes lett. 
Ami erdekes, hogy a Wagon R-nek kulon oldalt
csinalt es szerintem erdemes megnezni, kulon
ajanlom az utaster/bepakolas opciot, szerintem ez 
jo otlet volt.
http://www.wagonr.hu/utaster.html

Udv,
Nandi
+ - Re: Kek norveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Fogash!

Ilyesmiken mar en is ragodtam, de sehogysem kerek ez.
Ha pl. beramolok mindent a kocsiba es az FVF-fel fenyegetozve otthagyom a
cuccot, a pacak, amint abbahagyta a rohogest, kinyitja az ajtot es azt
csinal, amit akar.
(Korabban a "zar"-threadben irtam, hogy ocsem, aki kasztnis, kulcs nelkul 1
perc alatt kinyitotta a bezart ajtot. Mivel ez a szerelo lakatol is, tuti,
hogy ismeri a trukkot.)
Ha viszont ezt a lepest nem tudom megtenni, akkor az FVF-fel fenyegetozni
sem tudok, tehat a "finomabb" megoldasod sem mukodik.
A szakmambol kovetkezoen elegge paranoias vagyok, de ebben az esetben
tenyleg eszembe sem jutott szamlat kerni: vegulis arrol szolt eredetileg a
tortenet, hogy meghuztak nehany csavart es kertek erte egy ezrest.
Akarhogyan is nezem, sajnos ket megoldast tudok elkepzelni: vagy lenyelem a
bekat es a pacak lelkiismeretere hivatkozva megprobalom lealkudni a
vegosszeget, vagy megkerem Gezat, hogy kuldjon ide nehany kopasz uriembert a
biliardklubbol, mert lenne a szamukra egy megbizasom.
(Ez utobbi csak szellemesseg akar lenni, nem megy nekem az ilyesmi.)

Udv:
pJ

----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Thursday, June 01, 2000 3:05 AM
Subject: szetszedett valto


> Nem irigyellek. Amit tehetsz:
> 1. megprobalsz hatni ra (kemenyen targyalva), hogy a teljes javitas az o
> terhe. Amennyiben a kocsit zaros hataridon belul uzemkepes, hibatlan
> allapotban visszaszolgaltatja, eltekintesz a fogyasztovedelmi
> fofelugyeloseg + peres uttol.
> 2. minden alkatreszt igy ahogy van rakjon be az utasterbe, zarja be, a
> kulcsot ide neked. Fogy.ved. fu. kihiv, ok szakertetnek, megallapitjak ki
a
> hulye (latatlanban nem merem 100%ra kijelenteni, hogy nem te voltal
muszaki
> analfabeta a kritizalhato magatartasa ellenere sem), aztan lehet
egyezkedni
> az (esetleg mashol torteno) javittatas koltsegeinek elszenvedeserol.
> Az elso megoldas kedvezobbnek tunhet, de tamadasi alap, hogy: nem adott
> szamlat, nincs bizonylat a kocsi elso javitasarol, atvetelrol,
> visszaadasrol. (Van?) Hatrany is, mert az elso alkalmat akar le is
> tagadhatja. A bizonylatok hianyaban azt sem tudod igazolni, hogy te milyen
> panasszal adtad le a kocsit, tehat akar azzal is eloallhat, hoyg te a
> 20ezres alkatresz cserejet rendelted meg nala. (az emberi gonoszsag
> hatartalan). Te kovetkezetesen vedd sajat allaspontodat, ill. a
> tortenteket. Mit mondott a seged, mikor, stb.
+ - Re: Kek norveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zoli!

Igen, egy masik listatarsunk is javasolta a Botost, egy bajom van vele: ha
ranezek a terkepre, azt latom, hogy kevesen laknak Budapesten nalam messzebb
Obudatol.
(Nem vagyok nagy igenyu, de jo lenne, ha valahol a
Soroksar-Rakoskeresztur-Ferencvaros haromszogben talalnek jo szerelot -
Obudara a tomegkozlekedessel a munkaidom egyharmada elmenne.)
No, mindegy, eloszor legyen elo a halottbol, aztan majd meglatjuk.

Kosz a tippet:
pJ

----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Thursday, June 01, 2000 3:05 AM
Subject: Kek norveg, ora visszatekeres, Vectra+vizes benzin


> Milyen autorol van szo? Bar vegulis, barmilyen tipus is, tovabbra
> is ajanlom a Botos szervizt a III. keruletben. Lehet, nem esik
> mindenkinek utba hazafele, de ha valami munkat ott elvallalnak, azt
> megcsinaljak rendesen, garanciaval.
+ - Re: V6 mormogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >MONDEO 24V KARE§Z
> Es akkor milyen hangot ad az ST200? Sot a jovoben keszulo ST250?   ;-)

Ilyet akarok! Azonnal!!!! Nem varok! ;-))))))

Gyonyoruseges lehet majd egy 250 lovas uj Mondeo. Mar a mostani is egy fenevad,
a szerelok nagyon el vannak ajulva tole. Csak azt tudnam hogy hol lehetne egyet
kiprobalni.:-)
De mar csak az uj kasztlival.

Ja, apropo, pletyka. A Ford kereskedo szerint az Audi A6-hoz fog hasonlitani a
seggincaja, mert az Audi tervezoje ment at a Fordhoz. Na erre kivancsi leszek,
mert nekem speciel az A6 feneke nem tetszett. A Ladamnak sem, bele is
durrantott (kb. 2 evvel ezelott) egy hulye nemet Audijanak a seggebe, mert az
azt hitte hogy csak ugy lehet fekezgetni egy Lada elott.:-)))

Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS