Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 712
Copyright (C) HIX
2000-04-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: meg tobb tuudomany (mind)  9 sor     (cikkei)
2 re: mobil a kocsiban (mind)  54 sor     (cikkei)
3 szervo, BMW-Honda, Albaktorlo motor (mind)  52 sor     (cikkei)
4 le a ketutemuekkel (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Energy release (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Orzott parkolo a Belvarosban (mind)  18 sor     (cikkei)
7 hasznalt jarmu vamolas (mind)  7 sor     (cikkei)
8 400-1000 W auto hifi (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Hetfo esti autosmusorok... (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Mit hozzatok szerviz6-ra??? (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Re: Re: Ford Escort 30 ezeret? (mind)  7 sor     (cikkei)
12 va: Oregek, hivatalos kozeg (mind)  45 sor     (cikkei)
13 va:So:r, adasvetel (mind)  7 sor     (cikkei)
14 irigyseg??? (mind)  35 sor     (cikkei)
15 Re: Autostalalkozora mit viszek :-) (mind)  28 sor     (cikkei)
16 Felmeres az M7-esen, FEK (mind)  54 sor     (cikkei)
17 re: Skoda lengescsillapita (mind)  17 sor     (cikkei)
18 re: kapalogep/allott benzin (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Munchausen (mind)  23 sor     (cikkei)
20 RE: oregek jogositvanya (mind)  39 sor     (cikkei)
21 AUDI kormanyremeges (mind)  20 sor     (cikkei)
22 Talakozo (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Skoda (mind)  12 sor     (cikkei)
24 re: nokia fonok (mind)  6 sor     (cikkei)
25 Re:ABS, BX szervo (mind)  47 sor     (cikkei)
26 Fiat (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Re: Tablak (mind)  10 sor     (cikkei)
28 Dunaujvaros - aprilis 16. - MAP3 (mind)  15 sor     (cikkei)
29 plusz loerok??? (mind)  28 sor     (cikkei)
30 Renault IDE (mind)  70 sor     (cikkei)
31 csak ugy (mind)  9 sor     (cikkei)
32 vw T4-re valami jo gumi kene (mind)  19 sor     (cikkei)
33 ha mar a rendorok a tema, legyen szo a fekvo fajtarol i (mind)  20 sor     (cikkei)
34 Re: Szervizek... (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Re: megallitott a rendor (mind)  14 sor     (cikkei)
36 Re: Peugeot torestesztem nincs, de Escort van :-) (mind)  15 sor     (cikkei)
37 RE: Nyuzoproba (mind)  10 sor     (cikkei)
38 Valtozasok a kreszben (mind)  6 sor     (cikkei)
39 komplexum (mind)  22 sor     (cikkei)
40 jelzesrendszer (mind)  23 sor     (cikkei)
41 VAD-XXX (mind)  6 sor     (cikkei)
42 Elado Renault 19 (mind)  24 sor     (cikkei)
43 ilyet meg nem lattam (mind)  18 sor     (cikkei)
44 Hix matrica (mind)  22 sor     (cikkei)
45 RE: Szervizek (mind)  26 sor     (cikkei)
46 Skoda lengescsillapito (mind)  7 sor     (cikkei)
47 Szervizek mar megint (mind)  16 sor     (cikkei)
48 Oregek (mind)  31 sor     (cikkei)
49 Talakozo (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - Re: meg tobb tuudomany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>azaz a vezet?k, hogy el tudj?k olvasni az ?zenetet, vesz?lyesen k?zel
>>hajtottak az el?tt?k halad? j?rm?h?z, mik?zben legal?bb n?gyszer r? kellett
>>pillantaniuk, hogy meg?rthess?k.

Es akkor mi van az ut menti reklamtablakkal? Akkor azokat is be kellene tiltani
.
Nem beszelve a Triumph fehernemus plakatokrol Naomi-val!!! :-)))

ba
+ - re: mobil a kocsiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem semmilyen veszelye nincs a mobilozasnak a kocsiban, hacsak nem a
balesetveszely, amit a figyelem elvonasa jelent. 
Ket dolog miatt. Az egyik, hogy a leadott teljesitmeny nagyon kicsi, igy
semmi eselye, hogy egy 80-100 cm-re levo elektronikat megzavarjon. Nekem,
ha a telefont nem a radio alatti boxba teszem, hanem a valtokar mogotti
rekeszbe, akkor mar egyaltalan nem zorogteti be a radiot meg hivaskor sem.
A kocsi elektronikaja egy ROM, vagyis Read Only Memory. Ez a memoria be van
egetve a chipbe. Egy chip tuning is azt jelenti, hogy kicsereleik a chipet
mert nem lehet atirni. Tehat egy elektromagneses sugarzas sem irhatja at.
Talan egy 300-400W teljesitmenyu ado zavarhatna, de ehhez rengeteg dolognak
kell osszejonnie.
Itt jon rogton a masik. A frekvencia. Minden olyan szerkezet, amelyre
valamilyen hatassal lehet egy elektromagneses jel, azt meghatarozott
frekvenciara hangoljak. Vagyis a radio 85-108 MHz-ig, a mobil 900 es
1800-1900MHz, mukodik. De pl a mikrohullamu suto 4,2 GHz-en. tehat egymast
nem tudjak zavarni, mert nem egy frekvencian vannak es ha meg egy egy
hullam talalkozik is, akkor sem lehet interferencia, mert nincsenek
fazisban es nincsenek egy hullamhosszon. Persze figyelni kell az
ugynevezettt felharmonikusokra is, de ezeknel a harmadik es ennel magasabb
rangszamu felharmonikus mar olyan kicsi energiaju, hogy elhanyagolhato.
En a Hirkozlesi fofelugyeleten dolgozom, bar nem is vagyok ebben a temaban
szakember es nem is ezen a teruleten dolgozom, de megkerdeztem hozzaertoket
es ahogy en ertettem azt irom le, de ez lehet, hogy nem teljesen egzakt, de
megis iranyado lehet. Szoval azt mondtak, hogy minden keszuleket ami
valamilyen frekvencias jelet hasznal es ezt sugarozza is be kell
vizsgaltatni itt nalunk. Ezzel biztositjak, hogy tenyleg az eloirasoknak
megfeleloen mukodjenek a keszulekek. Persze nagy szerias berendezeseknel
mint a mobilok nem kell minden egyes darabot bevizsgalni, hanem
tipusengedelyt adnak ki es az minden ilyen tipusu keszulekre jo. Tehat a
magyarorszagon hasznalhato telefonok biztos, hogy nem fogjak zavarni
egymast sem es mas berendezeseket sem, mert errol aszl a vizsgalat. 
Szoval szerintem alaptalan a felelem. Nem zavarja az elektronikakat es nem
karos az egeszsegre, legalabbis az eddigi kiserletek ezt mutatjak. Nem volt
eddig kimutathato elettani hatasa. Egy mikrosuto sokkal veszelyesebb es
raadasul tok karos frekvenciatartomanyban mukodik.

Ja es nem szabad elhinni a pletykat a NOKIA 3210-esekrol, mert nem igazak.
A kimeno teljesitmeny igy is uyg is max 2W. Az a vekony muanyag lemez ami
moge bujtattak az antennat az max 1-2%-os veszteseget jelent. Ha ezen a
nehany szazad W-on mulik a dolog, akkor mar fene megette az egeszet. Ezt a
rosszindulatu pletykat biztos valamelyik konkurencia talalta ki. Tehat
akinek van az oruljon neki es hasznalja batran. A Mo-i szabvanyok 900
MHz-en 45-szor szigorubbak, mint az EU szabvanyok igy ha itt kapott
tipusengedelyt akkor ez csak kacsa lehet. Egy NOKIA nem engedhet meg
maganak egy ilyen hibat es nem is teszi meg mert vege is lenne.

Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - szervo, BMW-Honda, Albaktorlo motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szervo
A szervokormanyt azert is nehez tekerni es ez a fo ok, mert sokkal nagyobb
belso surlodassal epitik, mint a simat, mert kulonben az utegyenetlensgeket
kozvetlenul csillapitas nelkul a vezeto kezehez juttatna, mert a szervo
arra fele is szervo, igy egy nagyobb lyuknal kikapna a kezbol a kormanyt.
Ha nincs motor, akkor neked kell attekerni ezt a belso surlodast.

BMW -HONDA
Ujabb erdekes vita, de mint a tobbinek ennek sem lesz vege csak megunjatok
egymast, DE azert az igaz, hogy a Honda nagyon jo motorokat csinal, de az
is igaz, hogy a BMW meg jobbakat. Ezek a motorok nem hasonlithatoak ossze.
A BMW nagy kobcentis tartos nyomatekos motorokat csinal fokent nagy meretu
biztonsagos kasznival. Persze van ez alol kivetel, pl a Z3, Z8. Diszno
erosek a motorjai, tartosak nem porognek sokat, de  nagyok es bizony eleg
sokat kajalnak, na nem a teljesitmenyukhoz kepest hanem ugy az atlaghoz kepest.
A Honda kis meretu konnyu autokat csinal az ehhez illeszkedo porgos eros,
de nem tul nyomatekos motorkkal. Ez nem baj csak nem szabad pusztan egy
adatbol az egekig emelni egy kocsit. Az S2000-es motorja ezt a 240 Le-t
9700-as max fordulatszam mellett adja le, ami mar egy ketkereku motornak is
becsuletere valik. 
Szoval szerintem ez egy kicsit megint olyan mint ha valaki egy vizilovat
akar egy furdoszobahoz hasonlitani. Mindekettonek koze van a vizhez, de nem
egy katagoria.

Hatso ablaktorlo
Ha erre szoktak az mondani, hogy . Vagyis najdnem. Mint azt mar
emlitettem , hogy bedobta a torolkozot a hatso ablaktorlo motorom, mert
berohadt a tengely, mert neves automernokok a tengely es a forgoreszt
tettek legalulra, igy az osszes szmotyi oda folyt. Na mindegy, gondoltam es
elromboltam a Fiat marka kereskedesbe, ahol is azt mondtak, hogy szereny
38000 Ft+ munkadij  hozzajarulas befizetesevel szivesen orvosoljak a
problemamat. Hat ket doboz Andaxin elfogyasztasa utan ugy dontottem, hogy
en kulonben is csak elore megyek igy nem erdekel nem cserelem ki. De aztan
jott a szerencse, na mar akinek. Az egyik haver igazi egyterut varazsolt az
egy eves Puntojabol, miszerint egy terbe helyezte el a motort es az
utasteret, es meg sok mindent es nemileg eltuntette a kocsi elejet. Ebben
jelentos segitseget nyujtott szamara egy izmosabb betonfal. Tehat a kocsi
eleje megsemmisult, de itt jott az en szerencsem es a hatoja csak
elnyomodott, de a hatso ablaktorlo motor megmenekult. Igy csekely 10 ezeret
hozza is jutottam amit en magam kicsereltem. JA es aprobb karcolasokkal
nelkul szalltak ki a kocsibol, Tehat barmennyire szidjak megiscsak
biztonsgos volt.
Szoval most agyba fobe torlom a hatso ablakot mert most mar van.

Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - le a ketutemuekkel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HaLista!

A neten talaltam egy erdekes MTI hirt, gondoltam kozzeteszem:

Tamogatas a ketutemuek ellen

(MTI) Tamogatast kaphatnak a Kornyezetvedelmi Alap Celeloiranyzatbol azok a
cegek, amelyek vallaljak, hogy evente legalabb 100 ketutemu autot kivonnak a
forgalombol es artalmatlanitjak is azokat.
A sikeres palyazok minden egyes Trabant utan 90 ezer forint tamogatast
kapnak. A Wartburgok kivonasahoz 130, a Barkasokehoz 150 ezer forintot
adnak. A palyazatokat szeptember 20-ig folyamatosan lehet beadni, az
igenyekrol az ev folyaman haromszor dontenek, eloszor ebben a honapban, majd
augusztusban illetve novemberben.

Velemenyem szerint ez az akcio nem fog olyan eredmenyeket szulni, mint azt a
mi kis kormanyunk szeretne. Ugy gondolom, hogy egy Trabant
"artalmatlanitasa" nem jon ki 90 eFt-bol. Arrol nem is beszelve, hogy a
Trabant meg sokaig kedvenc lesz a kispenzu emberek kozott.

Udv mindenkinek!

Danko Attila
+ - Energy release (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A trabantomban használom, a benzinhez keverve.
Azt tapasztaltam, hogy jobban ki lehet huzatni, csokkent a motorzaj. Harmadik f
okozatban 70km/h helyett 80 km/h -nál ugyanolyan a zaj, (nincs forulatszám mérő
m, csak fulre) addig viszont nem is akart felmenni 80 -ig. (vagy csak sajnáltam
 nyomni neki).

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-177-38.dial.matav.net)
+ - Orzott parkolo a Belvarosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hadd legyek kicsit lokalpatriota, a Belvaros az V. kerulet deli
fele (az eszaki Lipotvaros). 8-)

Van egy parkolohaz a Szervita teren, es egy az Aranykez utcaban.
(Epul egy a Szabadsag teren, egy a Szent Istvan teren, egy az
Erzsebet teren, es lesz egy a Bastya utcaban.)

Nem hiszem, hogy ezekben a tobbszintes parkolohazakban
kulonosebben oriznek az autokat, biztonsagosabbnak tunik egy
orzott parkolo, ilyet a Belvarosban (V. kerulet) nem talasz, de belso
keruletekben igen, van egy a Jokai teren, egy a Paulay Ede
utcaban (VI. ker.), egy masik a Vigszinhaz mogott (XIII. ker.),
mindharom kozel az V. kerulethez. Ha valamelyik erdekel, irom a 
pontosabb parametereket.

Tibi
+ - hasznalt jarmu vamolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnek Ausztriaban motortt venni, es elvamoltatni.
Kb milyen koltsaegekkel jar???


Van errol vaalmi konkret a neten

Koszonettel Sadf
+ - 400-1000 W auto hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ejnye, tisztelt szkeptikos autos tarsaim, miert nem lehet elhinni, hogy
eddig az ismeretlensegben lapulo gyartok termekei bizony tudjak a fenti
teljesitmenyt? Csak az a picike problema van vele, hogy ezt egy teljesen
uj fajta -az utobbi 10 evben felfedezett fajta teljesitmenybe merik.
Mert ugye van szinuszos, zenei,....s most mar REKLAM teljesitmeny. 

Ssandor
BX 17 TD
+ - Hetfo esti autosmusorok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ismet hetfo volt, megint jottek a kedvenc musoraim.
csak a gond, hogy az egeszbol semmit nem jegyeztem meg,
olyan unalmas volt. Par dolog azert megis megmaradt bennem:
- a szakallas pasi belefer a Twingo csomagterebe, ha lehajtjak
  a hatso ulest
- a Beetle kapott 1.6-os alumotrot (3x mondtak el), ami egy nagyon
  kis etvagyu motor (8,2 atlag!!!!) es 100 loerot teljesit.
  (az en 1.6-om lassan a Guiness konyvbe kerul a 7,2-es fogyival)
  a Gesztinek is Beetle van, de a soforon kivul csak ketszinu kepeket
  mutattak, igy abban sem vagyok biztos, milyen szinu volt a kocsi
- a Twingo fiataloknak valo kocsi, mert sarga a kesztyutarto nyitoja
  meg a futeskapcsolo. A Twingot foleg nok vasaroljak es foleg
  varosba, ezert a szervokormany 120.000 Ft-ert extrakent veheto meg.
- az a szerencserekes szerencsetlen a rayban szemuvegjeben 
  az autokhoz egyaltalan nem ert, a musor 70%-a a goteborgi uj
  crash-test palya bemutatoja volt, egyetlen adat nelkul (bocs, azt
  mondta, hogy mennyibe kerult, de azt is sved koronaban)
- az egyetlen, ami miatt megerte fennmaradni a veteran szekcio
  volt, na meg az Alfa... 
- a jovo heten BMW M3 teszt lesz!!!!

Cs.
+ - Mit hozzatok szerviz6-ra??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Talalkozos autosok!

 Mit hozzatok magatokkal a talakozora???
- autot termeszetesen
- szalonnat, nyarssal
- innovalot, de vasarnap vannak nyitva tarto boltok 
- "jatszoruhat", elvegre muhelybe mentek (ja, lehet gokartozni is!!!)
   (5p 650HUF, 10p 1000HUF, palyaberlet:5 gokart 30perc 12500HUF)

Mikortol lehet jonni???
   Hajnali 9-kor nyitom a kaput, utana barmikor.

Mi van???
  WC, ivoviz, kezmosasi lehetoseg

Eltevedes eseten hivhato telefonszam: 06-25-432-440. Az amatorok miatt
eloszor meg kell hallgatni a rogzitot, utana mondani kell a varazsszot:
HIX-auto!!! ekkor felveszem a telefont es utbaigazatilak....
--
 Udv:
     Levente

Teeby floppyt, amin a szakanyag van 1.44MB :-)
+ - Re: Re: Ford Escort 30 ezeret? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dehulyevagyok! Nem Escort, hanem Fiesta!

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - va: Oregek, hivatalos kozeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak irja...

> Nos, sokatok megint fel fog haborodni...
    En ugyan nem. Allando edzesben vagyok.    
    Hasonlo mentalitasu fazonbol van itthon ketto :-)

> az ilyenek a legbirkaturelmubb autosnak is felforraljak az agyvizet
    No-no. Te nem ismered a turokepessegemet :-)

> egy bizonyos eletkor utan vagy egyszeruen bevonnam a jogsit, vagy...
    Terulsz-fordulsz es 60 eves leszel. Pillanatok alatt.
    Kivancsi lennek az abrazatodra, amikor a 60. szulinapodon elveszik 
    a jogsidat :-))))))

> Ki engedi meg neki, hogy beuljon egy autoba mas pozicioban, 
> mint utas?! Tenyleg orjito! (Es _ez_ az igazan balesetveszelyes! 
> Kiengedni az utakra a reflextelen es donteskeptelen balekokat!)

    Ismerve a korlatait varja a kedvezo alkalmat. Nem ez teszi ki a napi
    konfliktusok nagy reszet. Furge labu, furge autoju ifju titanok sokkal
    tobbszor merik fel rosszul azt a lyukat amibe beugranak.
    Az urvezeteshez nagyon alacsony lecet kell atugrani mindenkinek.
    A 17 evesnek is es a 60 evesnek is.
    Engem jobban aggaszt (nem irrital, csak aggaszt) az ifju korosztaly 
    tapasztalatlansaga. Termeszetes folyamatnak tartom egy fiatalnal, 
    hogy korlatait tagitja, tobb tekintetben a penge elen eli az eletet.
    Csak remelni tudom, hogy szivja magaba az ismereteket - sajat es
    masok hibajabol tanul. A evek haladtaval visszafogja a tempot
    (minden tekintetben) es hatalmas rutinjaval tud figyelni az oregekre 
    es ki tudja vedeni a fiatal csikok baromsagait.

    Szivbol kivanom, hogy juss el erre a szintre Te is.
    Nem remenytelen - hidd el :-)

> Ne a rendor dontse el, hogy mennyi legyen a birsag a sajat 
> szimpatiaja alapjan. 
    Elsosorban, az adott helyzetet merlegelve legyen (van is) joga 
    tol-ig buntetni. De a szimpatia ebben az esetben nem kapcsolhato     
    ki teljesen, mert emberi dolog. Nem is lenne szerencses.

    Ha az empatikus kepessegek bizonyos szintjehez lenne kotve a
    jogositvany megszerzese, akkor lehet, hogy Te es  en csak a 
    zebranal talalkoznank. :-)
--
Meszaros Geza
+ - va:So:r, adasvetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nulla veralkohol szinttel autozhatsz batran.
Tegnap este hallom a televizioban (nem emlekszem melyiken)
* 8 ezrelek alatt szabalysertes, felette buncselekmeny.*

 Az Arpad hidnal 13 ezreleket talaltak a pasiban. 
--
Meszaros Geza
+ - irigyseg??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
>  (Zoltan) irta:
> >
> > Jajj... ezt nem kellett volna. Most eluzted szegeny
> > listatarsad biztonsagerzetet... egy presztizsauto-
> > tulajdonosnak ugysem lehet sok... :(
> > Boldog tudatlansag rulez :)
>
> Presztizsauto... Ezt most mindenkeppen meg kellett
> jegyezned?! Ugye nem birtad volna ki?!

Jajj... miert, nem az? Mi rossz van ebben a kifejezesben?
Mit irjak helyette? Luxuskocsi? Premiumkategorias auto?
Vagy? Csupan azt az autocsoportot akartam megjelolni, amelyik
nagyon divatos es eppen ezert nagyon lopjak. Meg oda is irtam
moge egy keseru smiley-t, hogy egyutterzek veluk - es eppen
ezert nem szandekozom ilyen autot venni, mert egy reszketes
lenne onnantol kezdve az eletem.

> Mondd Zoli, Neked
> valamifele komplexusod van? Valoszinuleg nem tevedek, ha
> ezek alapjan ugy gondolom, hogy ha Te latsz egy parkolo
> Audit, Mercedest vagy BMW-t, akkor legszivesebben a
> kulcsoddal esnel neki a fenyezesnek! Irigyseg rulez...

Dehogyis. Szerintem neked van komplexusod: ha meghallod azt
a szot, hogy 'presztizsauto', maris azt hiszed, hogy bantani
akarnak az autod miatt. Ahogy egy zsido meghallja azt a szot,
'zsido', mar ujjal mutogat rad, hogy antiszemita. Paranoia rulez.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan ---  --- www.kimwilde.com ]
+ - Re: Autostalalkozora mit viszek :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Frigyes!

>Felado : Major Frigyes
>
>Szeretnem leirni, hogy mit fogok vinni az autostalalkozora. Sikerult
>megbeszelnem Dfecoval, hogy kapok tole kivurol ragaszthato HIX autos
>matricat, viszek meg a regi fajtat is. Viszek meg szilikonzsirt, akku
>saruzsirt, hatso ablak futoszaljavitot, Militec - et, Ed - nek a
>sarfogogumijat. Soma vigyek muszerfalapolot is ? Muanyag lokharito
felujitot
>is erdemes lenne vinnem ? Pentekig legkesobb jelezzetek vissza
legyszives
>hogy mit szeretnetek meg :-))))))

A futoszaljavito jo tipp! Muszakira le kellett szednem a foliat, lehet
hogy megserult egy par szal, de hogy megallapitsuk, ahhoz kell
fazisceruza is nem? Vagy valami mas, de kell.  Szalonnat nem hozol?
Szerintem inkabb a kajarol beszeljunk! Mit eszunk? Meg mikor? A
szalonnasutestol nem lakok jol. Egyek otthon elotte, vagy vigyek
szendvicset, vagy van ott valami jo hely?
Erdeklodnek, hogy 9-re mindenki ott lesz? En kesobb terveztem csak a
menetelt, ugy del korul. De ha van valami program, akkor elobb megyek,
mert nem akarok lemaradni semmmirol!

Varom a hivatalos allasfoglalast.

Kossz,
Vaddiszno
+ - Felmeres az M7-esen, FEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

Vasarnap vegeztem egy felmerest.
M7-esen Pestrol indultam. 10 x kellett lefekeznem 140-100-ra. De
szamoltam, hogy a 10 versenyzobol 4 db elozott, vagy kezdett elozest
az orrom elott. Mikor pedig indexeltem balra. DE!!! 6 db vezeto csak
ugy csellengett a belso savban minden indok nelkul. A legtobbje
eszrevesz es rogvest lehuzodik, pedig nekik csak indexelnem kell,
megertik. Ellenben ez a 6 sofor amibol 2 no volt, a tobbi biztos
urvezeto, nem vett eszre, sot mikor mogejuk ertem, akkor mar sajnos
villogtatas, duda, minden ment, de igy is csak eleg lassan kapcsoltak.
Szoval eltartott egy ideig lehuzodni. Ezt nem ertem. Volt aki
tetovazott is (egy darabig kozepen ment), aztan sikerult neki
savotvaltani (noi sofor). Na ezektol megy fel az ember agyvize. Bar
annyira azert nem. Csak igy sokkal tobb benzin fogy, mert allandoan
vissza kell gyorsitanom a kenyelmes tempomra. (Az eredmeny lehetne 7:3
is, mert az egyik elozo elott mentek, de miutan az mar lehuzodott, ugy
dontott a kedves vezetotars, hogy o meg megelozi azt is. Mindezt 1 kmh
sebessegkulonbseggel adta elo. A helyeben en lehuzodtam volna, es ha a
gyorsabb mar elment, akkor kezdtem volna elozesbe. Nem vesztett volna
lenduletet sem.)
Szoval ki adott ezeknek jogositvanyt?

Ezzel kapcsolatban ugy dontottem, hogy lecserelem a BMW fekjeit. A
haverom meselte, hogy kiment a Hungaroringre multkor, es mar fel kor
utan elfogyott a fek. Nemhiaba ezt nem versenyzesre talaltak ki, hanem
csak utcai, varosi hasznalatra. (Amugy ugyanez az uj M5 fekjeivel is a
problema. Nemreg olvastam egy amerikai tesztet (talan a
Road&Track-ben) , es ok is arra a kovetkeztetesre jutottak, hogy
versenypalyan nem elegseges a fek. Ellenben a Porscheval, aminek
verseny stilusu hasznalat soran is marad tartaleka fek teren.)  Szoval
szerintem nem art tulmeretezni semmit, foleg nem a feket. Nem szoktam
allatkodni, de sohasem art az ovatossag.
Amit felrakok, az Nemetorszagban a turaautobajnoksagban hasznalatos
fek. 343 mm atmeroju, ha jol tudom, 4 dugattyus feknyereggel. Akkora
mint az allat. Es nem lehet kifingatni. Ez a lenyeg. Nemszeretnek
fekhiba miatt belemenni valakibe. Szoval ezzel akar 200-rol 0-ra is
siman meg lehet allni, es fel sem tunik, mig a mostani fekjeim 200-rol
fekezve mar 100-nal kicsit mintha gyengulnenek. Ezt meg lehet vele
csinalni 2-3 x gyors egymasutanban, aztan utana meg lehet 100-zal
menni amig ki nem hul (allitolag felforr a fekolaj meg ilyenek).
Hazaerve meg  irany a szabalyoztatas, vagy az uj fektarcsa mert a nagy
hoterhelestol utni kezd es meg is repedezhet. A 325i-n pl. 50
ezrenkent fektarcsat kellett cserelni, mert tele lett
hajszalrepedesekkel. De szerencsere nekem idaig csak egyszer kellett
ekkorat veszfekeznem, azt is egy barom miatt.

Namost kepzelhetitek milyen fek van a tobbi autoban. Aki idaig vezette
a kocsimat, mind odakat zengett a fekjerol. Ami amugy tenyleg kivalo,
es normalis hasznalat mellett nincs is vele semmi gaz. De fo az
ovatossag!

Udv,
Vaddiszno, aki mindig ovatos...
+ - re: Skoda lengescsillapita (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok Adm,

>Fresi BaCSi:

>Mai ajanlatunk: Kerdezd meg az Adam nevu emberket a lisatrol
 Nemreg vett valmi specko, kicsit kemenyebb
>csillapitot baromi olcsoert a XVIII. keruletben. Sokkal jobb, mint a
  
Ezennel megkerdezlek Adam, milyen specko lengescsillapitot vettel
mostanaban? Ha tapasztalataidat megosztanad velem, nagyon orulnek.
Foleg erdekel, hogy mennyiert vetted. Es az, hogy mennyire kemeny.
Ehhez a temahoz tartozik a kovetkezo kerdesem is. Hazilag lehet
cserlni lengescsillapitot, ha csak egy egyszeru emelom van?

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - re: kapalogep/allott benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

>Szia Joe!

>Vettem apamnak egy kapalogepet, es meglepett, hogy a motor
>/5.5LE, Briggs/ kezelesi leirasaban kitertek arra, hogy mindig friss
>benzint hasznaljunk. Vajon mi tortenik, ha a benzin all mondjuk
>ket honapot a 20 literes jerry-kannaban?

Sajat tapasztalatokkal rendelkezem, nagyapamnak is van egy 3.5LE-s
Briggs motoros kapalogepe, a 20 L-es marmonkannat kb 2 eve toltotte
tele, azota is azzal a benzinnel jaratom, max. 3-adszorra beindul.
Mas kerdes, hogy kb 2-3 ora munka utan elkezd szakaszosan jarni
(mintha nem lenne benzin), es lefullad.

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Munchausen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bevallom mindig elolvasom amit irsz (kedves Vaddiszno), de a vegen
mindig felmerul bennem a kerdes:   DE MINEK???
Olyan de'zsa vu" erzesem van, mint amikor az ovikertben licitaltunk a
masikra, hogy kinek az apukaja erosebb!   :)

> Honda kicsit konnyebb lehet. (Pontosan 1260kg, mig M5 1795kg)  Ilyen
> alapon ideirhatnam _a Suzukim_ (Speed bike) teljesitmenyeit, mert az sem
...
> Azonkivul az en autom
> _272-t_ megy 5 emberrel, full csomaggal, hegynek fel es le is,
> gyorsulasnal meg elhanyagolhato a kulonbseg.
...
> mar ekkora ero kell? A _bogarhatumon_ is tarcsafek van elol, igaz hogy a
> fek nem olyan vajpuha, mint a BMW-e, de azt siman be tudom menetkozben

Szerintem te marketinget tanultal, de ha nem meg nem keso valtani.
Gondold meg!

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - RE: oregek jogositvanya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>    Nos, sokatok megint fel fog haborodni.
Inkabb meglepodom, hogy mik pattannak ki egyes emberek fejebol?!

>    Ugyanis egy bizonyos eletkor utan vagy egyszeruen bevonnam a
>    jogsit, vagy igen-igen
>    szigoru ujravizsgahoz kotnem a megtartasi lehetoseget. Most gondol-
>    jatok bele! 17 eves korodig nem kaphatsz jogsit kulonbozo (egyeb-
>    kent esszerunek hato) okokra hivatkozva, akkor teljesen hasonlo
>    gondolatmenettel miert nem veszik el a jogositvanyt mondjuk 60
>    ev felett?!
Hirtelen SZM-be jutott Ferjancz kollega aki rohamosan kozelit a 60
fele... Szegenyke a te rendszered alapjan mar csak nehany evet
vezethet.

>    A fenti peldabol kiindulva: az ilyenek a legbirkatu-
>    relmubb autosnak is felforraljak az agyvizet. Ki engedi meg neki,
>    hogy beuljon egy autoba mas pozicioban, mint utas?! Tenyleg or-
>    jito! (Es _ez_ az igazan balesetveszelyes! Kiengedni az utakra a
>    reflextelen es donteskeptelen balekokat!) -----> ez nem kor kerdese
Szerintem te biztos vagy abban, hogy 60 ev felett majd a qrvara
megszigoritott vizsgat is leteszed, mert mi annyira jol vezetunk. Csak
nem tudom hogy viselkednel, ha az addigra 3-400-al meno szeria autok
dzsungeleben a fiatal taknyok, akiket most latsz az aluljarokban,
kitalaljak, hogy te mar nem vezethetsz, mert nem vagy eleg gyors.
En eleg kesoi gyerek vagyok, edesapam 66 eves, es sokat lassult az
elmult 10 evben, de micsoda hulye elkepzeles az, hogy ne uljon
tobbet volan moge...

A csaladban nem egy elo rokon van aki meg szantott igas allatokkal,
gondold el hogy nekik milyen gyors ez a vilag!

Nem akarok senkit megbantani, de az oregeink tobb figyelmet, es
tiszteletet erdemelnek.

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - AUDI kormanyremeges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bizonyara emlekeztek meg paran a fenti problemara. Nos a hiba
megoldodott az oka egy olcso (olasz) feltengelycsuklo volt, ami a mult
heten kilehelte a lelket.
Kicsit tuningoltattam az auton es egy indulasnal kitort belole egy
darab :)) Alig tudtam hazamenni...

Mindegy, a lenyeg az, hogy legnagyobb meglepetesemre a csuklo csere
utan mindenfajta (fekezesnel, nagy sebessegnel) jelentkezo
kormanyremeges megszunt.

Vagyis semmi köze nem volt a fektarcsakhoz, amit szinten
kicsereltettek velem. Hat errol ennyit

Jo utat!

Joey  
mailto:
ICQ:47279634
+ - Talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sajnos az osszes levelem elszallt, igy lemaradtam a talakozo helyerol,
idejerol...

Legyszives homalyositsatok fel rola, hatha el tudnek menni ( eddig mindig
pont akkor dolgoztam amikor volt... :-(((   )

Illetve matrica is kellene, mert mint ertesultetek rola listan belul !
cserelt gazdat az autom ( Skoda Felicia 1.6 ) es kellene az uj jarganyra is
matrica ( Suzuki Wagon R+ ill. a mocira kulso is - ezt mar anno megrendeltem
meg is kaptam a cimet a boritek kuldesere, de sajna ez is elszallt.... - ha
olvasod legyszives add meg ujra a cimet ! - ).

A mostani talakozon jo lenne viszontlatnom a "regi" kedvencemet...
( illetve lehet hogy benneteket is erdekelne az uj wagon R+ )

Sziasztok,

Andras


+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyre surgosebben elado egy Skoda 105L.

'88-as, szurke, 80e km-el (tenyleg).
Egy rokonome az auto, szep allapotban van.
1. tulaj, 3 eve at lett fenyezve, soha nem volt
karambolos, csak az oldala volt meghuzva.
Csak betolassal indul, ne'mi butykolesre
szorul.

surgossegi iranyar: 149e Ft.

erdeklodni: Zambo Attila mh.: 431-1710
+ - re: nokia fonok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert kellett? Most tenyleg nem kotozkodesibol kerdezem...
>Mi az a funkcio ami a 6110-ben nincs, es a 8810-ben van?

A 6110 nem eleg draga....

andi
+ - Re:ABS, BX szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"ABS:
> be lehetne allitani, hogy az ABS ne mukodjon megadott sebessegtartomany
alatt, de > nem tudom mi ertelme lenne ennek.
Gondolj bele: ha a kerek megall, a rendszer elengedi a feket, majd ujra
fekez. Elvileg igy nem tudsz megallni, hiszen a vegen mindig elengedi a
feket. Egy icipici kis sebesseg (par kmh) alatt celszeru tehat azt mondani,
hogy az ABS kussoljon, es az utolso 1cm-t (aszfalton) kvazi csuszva tegyuk
meg."

Aha, igy mar ertheto. Meg logikus is...

BX szervo:
Mivel a BX-nel a szervo _tenylegesen_ rasegitest jelent, a kormanyszerkezet
teljesen megegyezik a szervo nelkuli kormanyszerkezettel. A BX kormanymuve
fogasleces, visszaallito rugo nelkul. Hogy konnyebbe tegyek a kormanyzast,
egy rasegito munkahengert szereltek fel parhuzamosan a fogaslec huvelyere.
Mivel a taplalast a kocsi hidraulikus fokorerol kapja, egy elosztoval es egy
vezerloszeleppel kellett kiegesziteni meg a hidraulika rendszert. Az eloszto
elosztja a nagynyomasu hidraulika folyadekot a kormanyrasegito es a
hidraulikus fokor /fekek, felfuggesztes/ kozott, valamint korlatozza a
nyomast a kormanyrasegito korben. A vezerloszelep feladata a kormanyeronek
megfelelo nyomas beallitasa a munkahengerben levo dugattyu valamelyik
oldalan. A rasegito hengerben mozgo dugattyu rudja a fogaslechez
kapcsolodik.
Utananeztem a BX konyvben, es bar a kormanyszerkezet megegyezik, talltam
eltereseket a normal kormanyszerkezet es a szervos kozott:
                                  Mechanikus Szervos
Csokkento attetel:        1/23          1/15.5
Korm kerek fordulat
utkozesek kozott:          4.38          2.83
Fordulokor atmero:
-falak kozott                 10.9m         11.23m
-jardaszegely kozott:  10.18m      10.35m

Ebbol az is adodik, hogy Istvannak igaza volt az eredeti felvetesben: az
_attetel_ tenyleg mas, de en valoszinuleg a vezerlo szerkezet hianya miatt a
mechanikus szerkezetkent hasznalom, ezert nem erezheto kulonbseg.
Hogy az enyemen miert nincsen bekotve a szervo? Jo kerdes, en mar igy
vettem, de gyanitom, hogy a Lego volta kozrejatszhat ebben, ugyanis a
karosszeria egy GTi benzinese volt, a motor pedig 1.8-as dizel, amit egy
Peugeot-bol banyasztak ki. Emellett termeszetesen egyeb atalakitasokat is
eszkozoltek, valoszinuleg igy van szervo nelkuli szervo kormanymu a
kocsiban, de engem nem zavar... (Ha pedig tobbet szeretnel tudni a
kocsidrol, ajanlom hogy a  -ra kuldjel
levelet /a "citroen" es a "h" kozott "_" /alahuzas/ karakter.)

Udv joe
+ - Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Oreg tengeri medve megvalna nagyon jo allapotban levo kocsijatol, ami egy
Mirafiori 301-es /1300-as benzines/.
Minden eredeti, plusz nehany extra, es 114000 km-t futott. Svajcbol kerult
hozza jo nehany eve, de mivel a tulaj tengeresz, a kocsi tobbet allt a
garazsban, mint gurult. Most vett egy kiskocsit igy eladna egy a kocsit
szeretni tudo vevonek. A mult heten volt muszaki vizsgan.

Udv joe
+ - Re: Tablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok, tegnap mentem a 85-os uton sopron fele. Nos kb 5 km-en keresztul ki
volt rakva 30-as korlatozo tabla + elozni tilos. Kornyeken sehol semmi,
puszta, sima ut, se uthiba, se epitkezes se semmi. Szoval el lehet neha
valoban gondolkozni a tablak ertelmen. Forditanek vd mondatan. A tablat neha
hulyek rakjak ki. De ez nem jelenti azt, hogy nem kell betartani.

SzaboZE

> >> a tabla a hulyeknek van kiteve, akiknek a szajukba kell
> >> ragni, hogy mennyivel tudnak egy kanyart biztonsagosan
+ - Dunaujvaros - aprilis 16. - MAP3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ma postazom a harmadik MAP kort.

Akinek valami gondja van a csatolt file-lal, vagy igenye ellenere
meg mindig nem kapott ilyen levelet, jelezze csutortokig!
Egyebkent pusztan a leiras alapjan is konnyu odatalalni, multkor
leteszteltem :-)

En penteken delutan leszek utoljara emilkozelben!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - plusz loerok??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fogash irta ezt is:
>>>
Senkinek nem tunt
fel, hogy az 1.9TDi 110LE, mig az 1.9 PD-TDi (pumpedu:se) 115LE?
Szerintetek 5 LE meger egy komplett uj hengerfejet, hoott mas konstrukcioju
uzemanyagellato-rendszerrel, mas vezerloelektronikaval? Jo uzlet 5LE miatt
ujra felszerszamozni az egesz gyartosort? Halkan sugom, hogy az elkeszult
>>>

Gondolom Fogash is vezetett mar autot. Talan dizelt is, meg benzinest is. Es eg
yetert velem abban, hogy azert jo a dizelt vezetni, mert melyrol huz. NA ITT VA
N A KUTYA:

Nem ismerem kozelrol a VW motort, inkabb beszelek a Renault dTi >> CDi
motorokrol. Ott 100 > 110 LE lett a novekedes. A 10 loerot sehol sem erzed
(jo, persze, 4000 fordulat korul igen). De a nyomateka 200 Nm-re (!!!)
emelkedett (1,9 liter), ami EZEROTSZAZas fordulaton jelentkezik!!!
Itt van a kulonbseg!! Ezt hivjak rugalmassagnak, vagy vezetesi kenyelemnek.
Ezert hiszem, hogy megerte a VW-nek ujratervezni az egesz hobelebancot.

Szemelyes tapasztalat: Renault Scenic dTi 100 LE sokkal jobban megy,
mint a 1,6 16V 110 loerovel. (Pedig a dizel meg nem is a Common Rail-verzio)

Pedig +10 Loero!

udv, deejaytiszy
+ - Renault IDE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fogash irta:

>>>
Renault reklam-anyag:
> kifejlesztettuk a kozvetlen benzinbefecskendezest, Europaban elsokent.
Elonye: 15% > fogyasztascsokkenes, 10%kal nagyobb ero es rugalmassag.
> 2.0 16V 140LE

Kerdem en: ez a 140 LE ez minel nagyobb 10%kal?
>>>


Leszogezem: NEM en vagyok a Renault gyar!

Emlekeztetnek mindenkit, mekkora FIASKO volt a Mitsubishi GDI. A Renault
nem akart ebbe a hibaba esni. Nem istenitik a motort. Itt egy technikai
fejlesztesrol van szo, semmi tobbrol. Ez nem fogja megvaltani a vilagot, az
majd az uzemanyagcella lesz, vagy az ion-hajtomu, vagy valami hasonlo.

A +10% nem loerot jelent, mert az elodje is 140 LE-s volt :-)). Nem tudom, mit
ertenek alatta. A rugalmassag abszolut igaz, ez tobb is, mint 10%. A
fogyasztas is stimmel.



>>>
Ezt mar ezelott 30 evvel is hozta jonehany marka.
A fogyasztasra nincs adat a hirdetesben, de szvsz a 2literes motorokbol ma
mar illene azert 140-150 lovat produkalni. Itt persze hosszasan sorolhatnam
a peldakat a 2literes Alfetta, vagy a Fiat 131, vagy a Ritmo 130TC ( mind
ikerkarburatorral) 130 loerejerol, vagy az Alfa75 2.0 Tsparkjarol
...
ozottuk nem egy 70es evekbeli konstrukcio is! Vagy ott a BMW, amiben volt
a szinten iszakos  323i (E23) a maga 173 lovaval, amit kesobb kovetett a
mar egyaltalan nem torkos 320i (E30) es 520i (E34) 6hengeres motorja azzal
a bizonyos 150 LE-vel. 1990 korul. Vagy a Kadett GSi, Astra GSi 16V, amik
>>>

Kedves Fogash! Nem tunik fel, hogy egyebkent SPORTOS autokat sorolsz?
Ezek a motorok Lagunaba es Espace-ba kerulnek!!! Egeszen mas a
koncepcio!! Gondolkozz kicsit szeleskorubben! A Renault egy nepmarka.
Hogy lehet egy BMW-hez hasonlitani? Miert nem a Jaguarhoz hasonlitod?
Masra kell a motor. Illene 140-150 LE-t produkalni? A 140 jo? :-))



>>>
Ha rajtam mulna, en az ilyenekbol 2felet gyartanek: Lenne egy "csaladi",
ami vinne a kategoria atlagat (a franciak szerinti 127LE-t), de
...
az "ugyanennyit eszik, de erosebb" lehetne, (1,15x1,10=)26% erotobblettel,
...
lehetne 127 helyett 160LE. (<- erre biztos beizgulnak a Hondasok, hogy az
ovek ilyen...    ;-)  )
>>>

Fogashnak egy picit kellett volna korbeneznie, es latta volna, hogy almai
teljesultek: Clio 2.0-ban (nem IDE) a motor turbo nelkul 172 LE-t teljesit.
Semmi hokuszpokusz, gyari beallitas. A masik (sima 16V) motor meg
140 LE-s. Es ehhez hozzajon a IDE 140 LE a "csaladi" motorhoz.

A 172 lovas Clio pedig NAGYON megy....


Egyeb kerdes?  :-))


udv, deejaytiszy
+ - csak ugy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Nekem a nyitott (!!) dobozos PC-m ...
>>... az eletben nem fagyott meg le, nemhogy ...
>Legyszi, add meg a konfiguraciot, meg hogy milyen programok
>vannak rajta...!!!    Legalabb tudjam, hogy van ilyen ....  :-))

Mert nem volt bekapcsolva. :)))

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - vw T4-re valami jo gumi kene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Milyen gumit javasoltok egy csak varosban hasznalt transporterre?
Gyarilag pirelli volt rajta, hat az eleg gyatra. Most good year van 
rajta, de ahogy elnezem, ez se lesz valami tartos (neha tonna 
folotti rakomany, sok parkolas, stb. de egy 'c' gumitol akkor sem 
varnek ilyen kopast)
A michelinrol mi a velemenyetek? Az astran bejott, de ki tudja, a 'c'-
s milyen. Vagyjobban jar az ember a noname gumikkal, azok se 
kopnak annyival hamarabb?

Koszi
TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - ha mar a rendorok a tema, legyen szo a fekvo fajtarol i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szerintetek miert van az, hogy a fekvorendorok zome olyan barom 
modon van megcsinalva, hogy nem lehet olyan lassan atmenni 
rajta, hogy ne erezzem ugy, hogy szarramegy a kocsi?

Ellenpeldanak a XIII. keruleti piros diszkobol epitett fekvorendoroket 
tudnam felhozni, azok szep iveltek, 30-al is at lehet rajtuk menni, 
akkor sem dobnak akkorat, mint nemelyik gyakorlatilag 0-nal.

Kinel kene reklamalni, hogy csinaljanak normalis fekvozsarukat?
(megjegyzem, a pickup anno nemegyszer odacsapta a vonohorgot 
egy-egy nagyobb darabnal)

Byez

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Szervizek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autotok!

 wrote:

> Hat ennyit a szervizrol....

Esetleg a nem-ajanlo listara?

> Rajottem, hogy szinte csak abban bizhatok amit en csinalok.

Teged meg az ajanlo listara.:-)

> UI: Eddig csak a Renault Bekesiben nem csalodtam, csak nem
> lehet oket megfizetni.

Ezt reszletezni is tudod? Ket ok miatt is erdekelne.
1. En ugyan csak a Ford szervizdijakat ismerem, de azok nem tragikusan
magasak. Mennyi az oradija a Bekesinek?
2. A kontarokkal biztos hogy dragabban csinaltattad, miutan kevesebb
penzert sz@r munkat vegeztek.... Tehat megis csak jobban jarsz a
Bekesivel!

Istvan
+ - Re: megallitott a rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

>Ha innen kanyarodik ki

> balra a HIX-Autos, akkor nagyon vigyazzon, nagyon alljon meg a STOP tablanal,

Na en ugy tolok ki minden rendorrel, hogy az _osszes_ STOP tablanal megallok. M
eg
az ilyeneknel is!
Fenntartja az e'berse'get....:-)

Istvan
+ - Re: Peugeot torestesztem nincs, de Escort van :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Harom eve Zugloban megtortem az Escortomat. Masnap visszakerekeztem
> a helyszinre es a jarda mellett gyujtottem a "toresteszt eredmenyebol"
> Egy kis fenyszorouveg, sarga idnex muanyag, fekete lokharito darab.
> Szepen lesorjazva most is ott fityeg egy lancon a harom koromnyi darab
> a visszapillanton. Emlekeztetve arra, hogy egy nagyon szeles ut is lehet
> alarendelve egy nagyon-nagyon keskeny utcanak.

Jujj szegeny! Tan csak nem a Korong utca? Az egy nagyon durva hely, foleg
ahol jobbkezes. Ott ha elsobbsegem van akkor is lassitok vagy megallok....

Istvan
+ - RE: Nyuzoproba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Szoval a jovo hetre meglessz az autom, addig a Kedvesemet nyuzom.

Helyes. En is ezt tennem. Kedvesed jol birja? 5.8 lityi? Ezek szerint eleg
jol! :-D
:-))))) Bocsi! Nem birtam kihagyni :-))))) 

Udvozlet Mindenkinek,
György
+ - Valtozasok a kreszben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Milyen valtozasok tortentek a KRESZ szabalyokban a legutobb ?

--
Horváth József >
+ - komplexum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras irta:

>>
Akik nem tudnak elozni (mert kicsi a  motor, vagy nem latnak eleg jol...),
azokra kevesbe jellemzo az elozekenyseg, hajlamosak ugy helyezkedni,
hogy mas mar nem talal helyet elozni.
Kompenzalnak, kompenzaljak az auto kisebb meretet, mert az auto
statuszszimbolum is... (Jo pelda erre az elmult idokben a listan futott
BMW-Trabi-Honda tema...)
<<

Amig Trabival jartam, ha gyorsabb jott mogottem, lehuzodtam, es indexeltem
jobbra egyet, ha en mar lattam, hogy mehet. Mivel a fekek meg a 26 pacihoz 
is kevesen voltak, altalaban akkora helyet hagytam magam elott, hogy egy auto 
siman befert, mert nem szerettem volna belejuk szallni...
Most Suzuki Swift 1.0 a szivem csucske, amellett, hogy nem csak 3 decivel 
fogyaszt kevesebbet, ha sietek en elozok es nem engem eloznek, de ha 
raeros nagypapi tempoban megyek, elojonnek a Trabantos megszokasaim 
(ld fentebb). Szoval ne altalanositsunk, nekem nincs kisebbsegi komplexusom, 
(de penzem se nagyon BMW-re).

Dani
+ - jelzesrendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kísérleti eredmények birtokában a
>kutatók egy olyan jelzésrendszert fejlesztettek ki, mely nem szöveg, hanem
>felvillanó, különbözô színű fényjelzések segítségével üzen

Ilyen mar regota van: index, fek, helyzetjelzo, tolatolampa...

Akkor mar inkabb a Hella uj feklampa-rendszeret emlitenem, ami
mutatja a fekezes erosseget is. (Az megint mellekes, hogy a 
Honda a CR-V prototipusanal alkalmazta ugyanezt a modszert, de 
a sorozatgyartasbol ismeretlen okokbol lemaradt...)

Vagy azt a -magyar- talalmanyt, ahol akkor is kigyullad 1 mp-re
a feklampa, ha csak tul hirtelen veszed el a labad a gazrol.
(Vajon mi lett a sorsa?)

Ezek szerintem sokkal hatekonyabban segitik a kozlekedest es annak
biztonsagat, mint a hagyomanyos lampakkal es kezmozdulatokkal
helyettesitheto komm. rendszer.

Felreertes ne essek, nem Tibort akartam cikizni, igazabol orulok, hogy
az USA-beli tudosok ennyire raernek...

Dani
+ - VAD-XXX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A VAD-002 gazdajat ismerem, baratnomek szembe szomszedjanak a fia a tulaj,
minden hetvegen ott mossa az automobilt, egyebkent 1 fekete Merci. :)

PeterX
+ - Elado Renault 19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elado a kovetkezo auto:
> Tipus:        Renault 19 TSE (5 ajtos) 1.4/ 80LE Energy motorral!
>  Szin:         Grafit szürke
>  Gyartasi ev:       1989.
>  KM-ora allasa:     116.000 KM
>  Extrak:       elektromos ablakemelo,
>                    elektromos napfenyteto,
>                	szinezett uvegek,
>                	allithato kormanymagassag,
>                	allithato ulesmagassag,
>                	ules kemenyseg allitas,
>                	fordulatszammero,
>                	gyari kodlampak
>                	kozponti zar,
>                	riaszto,
>                	inditasgatlo,
>                	Pioneer CD-radio
>                	tetocsomagtarto
> 
> Megjegyzes:         az auto megkimelt allapotu
> Iranyar:       800.000,-Ft
> Nev:           Fazekas Balazs
> Telefon	:   06-30-924-2536
>
+ - ilyet meg nem lattam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

hetfo este megyek (na jo, arra sebessegre ezt kicsit tulzas mondani) 
hazafele az Ulloi uton, a szembelevo savban is araszolgatnak
az autok, a tovabbi esemenyeket mar csak tukorbol latom:
All a piros lampanal egy zold Suzuki, mogotte egy ezust szinu Mercedes. 
Gyanitom egy kis koccanas lehetett, a mercibol kiugrik ket gorilla (szolarium, 
napszemcso, kopasz, bordzseki, nemokos arc) gyors szovaltas,  
lokdosik a Suzukis urget (kb. 30 eves faszit) majd elkezdik csepelni, 
ahogy a csovon kifer...
A mogottuk allo transzporter kiteszi az indexet es elmegy...

Udv,
Tibor

Ps.
2 lehetoseg van, vagy a Suzukis tolatott hatra (:-)), vagy a Mercis elbambult,
amiert jol megverte a Suzukist.
+ - Hix matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Tibi.

>Pont arra gondoltam vezetes kozben, hogy nekem nincs is
>matricam, erre az orrom ele kerul egy :)
Semmi gond Tibi lejossz a talalkozora D - ujvarosba es kapsz tolem matricat
:-)))


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - RE: Szervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Temakor: Szervizek... ( 33 sor )
>Bocs a fustolgesert, de nem birok magammal...
>Gondolom mas is jart mar igy.
>A lenyeg:
>Csuszott a kuplungom (motorgeneral es tarcsa csere utan).
>Aki a motorgeneralt csinalta, nem ert ra es ajanlott mast.
>Kiderult, hogy a valto felol folyik az olaj a kuplungtarcsa fele.
>A nyelestengely csapagyat es szimeringet kellett cserelni.
>Mondtam nekik, hogy ha mar kint van a valto, akkor szedjek
>szet es tomitsek korbe. (neha volt egy-egy csepp olaj a kocsi alatt)
>Persze megcsinaljak, csak egy kicsivel tobb lesz.
>Hetvegen mentem a kocsival... valami zorgott...
>Motorhazteto fel, hat a hutoviz tartalya kovalygott az aksi tetejen,
>nem volt rendessen vissza rakva. Latom, hogy az aku sincs a
>helyen... Visszaraktam oket es mentem tovabb. Hat nem megint
>zorgott. Na hetvegen alafekudtem. A kipufogo rendszert ket csavar
>es 5db gumigyuru fogja - ebbol 3db nem volt visszaakasztva es
>raadasul a csvarok sem voltak a meghuzva.
>A kormanyban is csereltek a gumi hardyt. Persze a muszerfalbol
>megint par rogzito korom letort es elkezdett zorogni.
>Hat ennyit a szervizrol....
Imadom az ilyen torteneteket;
csak azt nem tudom, szerenyseged vagy elveid tiltjak
a _MEGNEVEZESET_?
--Udv: szm
+ - Skoda lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kostal 1 Skoda 105 lengescsillapito mostanaban? 
> Azt is tanacsolta valaki, hogy ujittassam fol, az 
> olcsobb. De nem tudom, hogy mennyire tartos.

Ha jol emlekszem, a Skodri lengescsillapitot szet lehet
szedni, lehet javitani, feltolteni olajjal...
Udv: Po:li
+ - Szervizek mar megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Rajottem, hogy szinte csak abban bizhatok amit en csinalok.
>Baromi bosszanto.

F. Tibi!

Oda ne vidd tobbet a kocsit szerintem.
Legkozelebb meg a feket felejtik el osszerakni.
Kicsit veszelyes dolog ez a trehanysag.
Ahol a nyaron dolgoztam, volt egy srac. Ot azert kuldte el egyik naprol
a masikra a fonok, mert nem huzta le rendesen a himbasor csavarjait.
Masnap a sracnak be sem kellett jonnie.

Hihetetlen.
Teeby
+ - Oregek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>      Nos, sokatok megint fel fog haborodni. Ugyanis egy bizonyos e-
>    letkor utan vagy egyszeruen bevonnam a jogsit, vagy igen-igen
>    szigoru ujravizsgahoz kotnem a megtartasi lehetoseget. Most gondol-
>    jatok bele! 17 eves korodig nem kaphatsz jogsit kulonbozo (egyeb-
>    kent esszerunek hato) okokra hivatkozva, akkor teljesen hasonlo
>    gondolatmenettel miert nem veszik el a jogositvanyt mondjuk 60
>    ev felett?! A fenti peldabol kiindulva: az ilyenek a legbirkatu-
>    relmubb autosnak is felforraljak az agyvizet. Ki engedi meg neki,
>    hogy beuljon egy autoba mas pozicioban, mint utas?! Tenyleg or-
>    jito! (Es _ez_ az igazan balesetveszelyes! Kiengedni az utakra a
>    reflextelen es donteskeptelen balekokat!)
>
>                                  Nagyak

Hello mindenki, kedves Nagyak !

Lehet hogy sokan felhaborodtak, de en egyet ertek veled. Azonban en
nem eltkorhoz kotnem, hanem bizonyos idokozonkent (10 ev ??)
mindenkinek ujra kene vizsgazni elmeletbol es gyakorlatbol egyarant.
Aki nem felel meg, annak van meg 2 probalkozasa es ugrik a jogsi !
Gondoljatok el ! Valaki 18 eves koraban levizsgazott, mert mondjuk
erettsegi elott a suliban volt egy tanfolyam, utana nem vezetett
15 eveg, majd megveszi elete elso autojat .... #"+!%/=()!&

A kornyezetemben levo idosebb embereken pedig eszrevenni, hogy
mennyivel rosszabul vezetnek mint 4-5 evvel korabban. Mar nem
szivesen ulok be mellejuk !


Udv,
     Zotya
+ - Talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Hany orakor talakozunk a talalkozon ???

Jon meg valaki Siofok felol ?

Zotya

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS