Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1826
Copyright (C) HIX
2003-05-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Valasz: Re: Furgon defekt *** HIX AUTO *** #1825 (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Valasz: Fw: vasutak meg mindig *** HIX AUTO *** #1825 (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Meg mindig lampa plusz vasut (mind)  41 sor     (cikkei)
4 Re: muszerfal, automasolas stb (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: Fw: higanyvillogo (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Hazi immobilizer (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Re: napellenzo (mind)  30 sor     (cikkei)
8 felni + gumi kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Re:villogo (mind)  51 sor     (cikkei)
10 Boztositasi csalas (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: keresztezodes (mind)  8 sor     (cikkei)
12 korongok (mind)  10 sor     (cikkei)
13 zoldk. (mind)  13 sor     (cikkei)
14 gumi, vasut, ilyesmik (mind)  77 sor     (cikkei)
15 Re: Furgon sebessegh. (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Re: Zoldkartya (mind)  23 sor     (cikkei)
17 re: jobban ugrik (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Re[2]: Gurulas lampahoz (mind)  47 sor     (cikkei)
19 Mondeo talalkozo (mind)  20 sor     (cikkei)
20 Vito ora (mind)  16 sor     (cikkei)
21 summer (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Japan Amerikaban (mind)  26 sor     (cikkei)
23 mi tetszik (mind)  17 sor     (cikkei)
24 KRESZ (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Fw: sorompo ara egy nem hozzaertotol (mind)  74 sor     (cikkei)
26 Fw: spanyol inkvizicio (mind)  40 sor     (cikkei)
27 Fw: elektronikus gaz (mind)  52 sor     (cikkei)
28 HIX auto tali Bogacson (mind)  14 sor     (cikkei)
29 gyermekek szama, autopalyan keresztezodes (mind)  30 sor     (cikkei)
30 WRX vs Murci ; VD ; Lexus ; busztragedia ; PT cruiser; (mind)  91 sor     (cikkei)
31 segedmotor (mind)  12 sor     (cikkei)
32 Re: Fw: Lexus, Infinity (mind)  55 sor     (cikkei)
33 RE: ***Sorompo + Fabia! *** #1825 (mind)  19 sor     (cikkei)
34 Re. Segitseg. Gurulas (mind)  59 sor     (cikkei)

+ - Valasz: Re: Furgon defekt *** HIX AUTO *** #1825 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak<
> Temakor: Re: Furgon defekt ( 21 sor )
> Idopont: Wed May 14 22:33:37 CEST 2003 AUTO #1825
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>
> En ugy erzem, hogy a durrdefektek legfeljebb 5-10%-a az, ami minden
> kulso serules stb. nelkul tortenik. A tobbi mind azert, mert a gumi
> kapott egy pofont az elettol, ami lehet akar egy durvabb jardara
> felallas, padkazas

Hat meg az utjaink "remek" allapota. Sajnos hetente lehetne gumit
cserelni a katyuk miatt.
...
Sokan azt mondjak, hogy mindig mindenre szamitva, felkeszulve kell
vezetni. Azt hiszem ez utopia. Ha elso kerekre jon a durr, most
valoszinuleg nem boldogithatnam a HA-t.(Nana ki sohajtott ekkorat?)
<<<<<<<<<<<<<<

Az utak valoban katasztrofalisak. Egy bizonyos szintig viszont azert lehet
a felkeszultseget emelni. Pl. ket kezzel fogni _mindig_ a kormanyt. A hideg
kiraz az olyanoktol, akik 150-160 korul ket ujjal fogjak a volant, mert
hogy az fasza auto, ugy megy, mintha sinen menne.

udv,
Akos
+ - Valasz: Fw: vasutak meg mindig *** HIX AUTO *** #1825 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fw: vasutak meg mindig ( 43 sor )
> Idopont: Wed May 14 19:43:38 CEST 2003 AUTO #1825
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>
> kmh-val erkeztem a 71es uton az aszofoi vasuti atjaro ketcsikos
tablajahoz
> Fured iranyaba. A ketcsikosnal bukkan fel a sin a szemed elott egy kanyar
> utan. Amugy a falunak reg vege, de a faluveg tabla a vasut utan van
kiteve.
> (ez kesobb fontos lesz). Folyamatosan lassitottam, igy a sinen 30kmh-val
> haladtam at, szabad jelzesnel. Megallitottak, es kozoltek, hogy a
<<<<<<<<<<<<<<<

Minden szavaddal egyetertek, egyet kiveve: Aszofon (Pest fele) egyreszt az
atjaro utan meg van kb. 300 meteren keresztul lakott terulet, masreszt a
jobb oldalon egy nagy sarga haz teljesen eltakarja a vasutra a ralatast
(jobbra) az utolso par meterig.

udv,
Akos
+ - Meg mindig lampa plusz vasut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

a vasuttal kezdenem:
az meg senkinek nem jutott eszebe, hogy a veszelyes es forgalmas
helyen levo vasuti atkeloket atepitsek ugy, hogy NE legyen
szintbeli keresztezodes? Mondjuk ez nem 25Milla, igy viszont az emberi
tevedest ki lehetne kuszobolni es a forgalom is gyorsabban haladhatna.
Ez csak penz es akarat kerdese. (amugy aki nem vesz eszre egy
vasuti keresztezodest es meg a piroson is atmegy, attol be kellene
vonni a jogsit...)

lampamegkozelites:
Kedves Triznyak!
Koszonom megtisztelo valaszodat, de ha egy kicsit figyelmesebben
elolvasod, amit irtam, ott szo sem volt olyan idealis forgalmi helyzetrol
mint amit felvazoltal. Az altalad emlitett esetben termeszetesen igazad
van, de hanyszor lattal mar varosban olyan 2 savos utat, ahol 10 auto 
az egyik savban varakozik birkalibasorban es kozben a masik sav ures 
es csak arra var, hogy a masik lampatol temposan erkezo autosokat 
atengedhesse?  Ilyen idealis allapot talan csak a HIX Auto oldalain 
letezik. :) Sokkal inkabb elindulni, fekezni nem tudo, figyelmetlen
emberek halmazabol kell kiindulni. Es akkor meg nem is vettuk
szamitasba ha valamelyik kozlekedotarsad eppen ugy erzi, hogy
valami hatalamasat vetettel ellene es direkte buntetni akar vagy
eleg csak az utak allapotara gondolni. Elszomorito. 

Visszaterve a lampara, felolem gurigazhatsz, maximum beallok eled,
(beallok es nem bevagok) amint lehetosegem lesz ra. Es nem azert 
mert bunko vagyok es 1 kocsihossztol mar boldogabban alszom, hanem
mert a kovetkezo lampanal is ugyanezt csinalnad elottem, es az 
ikszedik lampa utan mar nem biztos hogy tetszene, foleg ha sietek
valahova... Mondok egy jo peldat: Szekesfehervar. Itt nincs 1 olyan ut
ahol zoldhullamban vegigmehetnel, viszont lampabol van eppen eleg.

Reszemrol ennyit a gurigazasrol. Aki gurigazik az viszont keszuljon fel
arra, hogy lesz olyan aki beall majd ele, es ne az oklet razza, hanem 
a kovetkezo lampanal nyugodtan hasznalja a gaz-, illetve a fekpedalt.

Na, most megmondtam a frankot. :))) Mindenki ehhez tartsa magat :)))

Gabor
+ - Re: muszerfal, automasolas stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igazad van.... En mar ezert nem mondok semmit.... de meg is: ez az 
>ember
>(vd) egy BEKEPZELT, UJGAZDAG, TAHO, KOCSOG....

Ujgazdag ??? Gondolom azert rohangal egy tizeneves rombanya BMW -
vel, mert ujra nem futja neki ... Na, a rombanya azert eros volt.
Nekem vadiuj 307 Pozsom van, teljes felszereltseggel. En vagyok az 
ujgazdag ! (Na jo, reszletre) :-))
Az allitas tobbi resze mar szubjektiv.

Roby
+ - Re: Fw: higanyvillogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > hanem LEDek adjak a piros, ill. feher fenyt, bar a villogtatast meg mindig
> > csinalhatja a higany, egy 500 Ft-os indexrele helyett... :((((

Meg az indexrele is egy gepesz agymenes, mar legalabbis ha a futoszalas
valtozatra gondolsz. Szerencsere egyre ritkabb, miota villamosmernokoket
is kozelebe engednek az autoknak.

Gumo
+ - Hazi immobilizer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ugy gondoltam, hogy egy kicsit megprobalom megneheziteni a tolvajok
dolgat, es par relevel megszakitottam ezt-azt az auto vezetekeibol. Az
lenne a kerdesem, hogy szerintetek mivel kapcsoljam ezt. Az eddig
felmerult lehetosegek:

1. Rejtett kapcsolo (Elony: egyszeru beszerelni. Hatrany: konnyen
megtalalja a rosszfiu.)

2. Reed-rele (Elony: nehezebb megtalalni, vegig kell matatni az
utasteret egy magnessel. Hatrany: nem tudom, ezek mennyire erzekenyek,
karpit vagy muanyag mogott fognak-e mukodni.)

3. Trukkos kombinacio (Elony: mivel eleg nehez minden kapcsolot
vegigprobalgatni az osszes kombinacioban, szerintem eleg nehez
rajonni, hogy kapcsol. Hatrany: maceras lehet a szukeges drotokat
elvezetni a relekig.) Itt valami olyasmire gondoltam, hogy pl. fek +
rukverc + valamelyik el.ablak.

4. Proximity-erzekelo (Elony: ezt csak bontassal lehet eszrevenni,
talan ez a legbiztosabb. Hatrany: baromi dragak. Viszont talaltam a
www.conrad.hu-n egy kutyut 13e Ft-ert, amihez alapbol egy kucs jar. Ez
max. 5 cm tavolsagrol tud nyitni. Viszont fene tudja, mennyire
megbizhato egy ilyen.)

Na, kb. ennyi. Varom a velemenyeket. Velemeny alatt itt nem a "Ha
akarjak, ugyis ellopjak" es a hasonlo nagy magyar igazsagokra
gondoltam.

M.
+ - Re: napellenzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jelentem, a Tescoban <300Ft-ert lehet venni parban olyan napellenzot, ami
> hatso oldalablakra valo, kozepen 1 tapadokorong tartja. Van a
valasztekben
> infantilis macis, cicas is, de van sima fekete, minden minta nelkuli is.
> Acelrugo keret, osszecsomagolt allapotaban kb 10-15cm atmeroju kor, amit
> kicsomagolva szetugrik oldalablak meretu lekerekitett sarku teglalap

koszonom! pont ez kell. megnezem.

> alakura. Ugyanitt kaphato (szinten 300 alatt) a szelvedo moge valo
> ezustszinu (tukrozos) napellenzo is, 2db beepitett tapadokoronggal, ami
> miatt nem a lehajtos napellenzo tartja a helyen a parkolo autoban.
Isteni,
> hogy 500 fok melegben is meg tudom fogni a kormanyt es nem olvad le a
Bora
> mattfekete muszerfala... :-)

ilyen volt, nem valt be. konnyu papirvekony vacak, nincs semmi tartasa
(besodrodik a szele), raadasul egyszer kicsit sietve szedtem le, a
napellenzo nagyreszt le is jott, kis reszben ott maradt a szelvedon a
tapadokoronggal egyutt. dobhattam ki az egeszet. azota hasznalok
harmonikaszeruen osszehajthato kartonpapirbol keszult kivitelt (jol
mutatott a ford most meg a mitsu ablakaban a porsche hungarias napellenzo:)
)

robi
mg 1.8td

*** The software box read: "Requires Windows 95, or better."
*** So I bought a Macintosh
+ - felni + gumi kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok,

2 kerdes a nagyerdemuhoz:

1. le tudna irni valaki reszletesen a felnik meretjeloleseben mi mit
jelent? sehol sem talalok a neten ilyen leirast. egy link is megteszi.
tobbek kozott ki szeretnem talalni, milyen felni van a kocsimon (gumimeret:
185/70 r14, mitsu galant '91), ki tudja, hatha beruhazok alufelnire es
szeretnem tudni, mekkorat kell valasztanom

2. par napja, amikor feltettek az uj nyari gumikat (dayton d100),
megkerdeztem a szakit, ha majd veszek a meglevo ket jo allapotu (sacc:
60-70% -os) teli gumi (barum) melle ket masikat, szerinte melyiket hova
tegyem. (en az eddigi diskurzusok alapjan meg voltam gyozodve, hogy elore
teszem az ujakat, a hatso tengelyre a regieket) mire a tag azt mondta, hogy
mindenkeppen hatulra az ujat, mert a hatso kerekek nem hajtottak, nem
kormanyzottak, csak futnak magukban, azokkal gond eseten semmi korrigalasi
lehetosegem nincs, magukra (csak a tapadasra) vannak utalva, ezert inkabb
oda keruljon a jobb gumi. mi errol az okosak velemenye? igaza volt?

elore is koszonom

robi
mg 1.8td

*** The software box read: "Requires Windows 95, or better."
*** So I bought a Macintosh
+ - Re:villogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Mindezt jo gyorsan, ahogy a sorompo villog, és ott "lo:tyo:g" az U alaku
u:ve
> gb
> > en vagy fel kilonyi higany. Ez a thermoblinker. Ilyen technikara
bizzuk/biztu
> k
>
> AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Zavarja el valaki nagyon gyorsan a gepeszeket az elektronika kozelebol!
> Igy mar el tudom kepzelni, hogy miert kerul 25 millioba a sorompo.

Hali!

En nem nevetnek ezen annyira. Pl. a soromponak (de sok mas dolognak a
muvesetol az urhajoig) megbizhatoan kell mukodnie. Sajnos az atlagember el
sem tudja kepzelni, hogy milyen dolgokra kell figyelni, hogy a dolog
megbizhato es hibaturo legyen.

Van egy elv, amit KISS (Keep It Simple Stupid!) elvnek hivak, azaz minel
egyszerubb valami, akkor altalaban nagyobb az esely, hogy nem romlik el.
Sajnos a mai szamitogepbuvoletben elo mernokok is hajlamosak minjart
harom-negy mikroprocesszorral megoldani azt, amit lehetne ket fogaskerekkel
is. Nezzuk pl. a fenti higanyos joszagot:

Nincsen benne semmilyen felvezeto eszkoz, amelyek nem szeretik a
hideget-meleget, meg a villanymozdony szikrazasat. Nincsen benne szilard
erintkezo, amely el tud koszolodni, vagy be tud egni, vagy el tud faradni a
rugoja (mert ugye bar ez igencsak folyamatos uzemben villog). Egyatalan
nincs benn olyan dolog, ami el tud romlani. Az izzoszal ugye nem izzik olyan
hofokon benne, hogy belathato idon belul kiegne. A higanyos erintkezo ugye
nem fog beegni, beragadni, stb. Talan egyetlen dolog, ami tonkremehet, az a
billego edeny csapagyazasa, de arra meg vannak eleg jol kiprobalt technikak.

A masik meg pont ez, a kiprobalt technika. Ugye milyen jo dolog a PC-ben
havonta BIOS-t frissiteni, meg ujabb drivereket feltenni, mert a gyarto meg
nem fejezte be a gyartast.... Na ez az amit egy kritikus rendszernel nem
lehet megcsinalni. Kicsit rossz pelda, mert ugye voltak gondok vele, de
egyik baleset sem a szamitogep hibajabol volt, az ursiklo. A fo vezerlo
szamitogepe az IBM 360-as sorozaton (60-as evek gyarmany) alapul, es egeszen
a nehany evvel ezelotti felujitasig pl. ferritgyurus memoria volt benne!
Ezekrol ugyanis tudtak, hogy mukodik, es semmi kedvuk nem lett volna mondjuk
a pentium osztasi hibajat itt kitapasztalni.

Szoval gondolom, hogy a fenysorompok is modernizalodnak, mivel a felvezetos
technikak kezdenek megbizhatoak lenni, de mielott leneznenk az eredeti
szerkezet megalkotojat, kicsit gondolkodjunk el, hogy ha nekunk kelett volna
evtizedekkel ezelott tervezni olyan eszkozt, amelyik az elkovetkezo tobb
evtizedben folyamatosan, megallas nelkul atombiztosan mukodik, meg tudtuk-e
volna oldani a feladatot.

Szabolcs
+ - Boztositasi csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Most hallottam, azert meg kell hagyni, kreativ nemzet vagyunk:

Ember kihalad Nemetorszagba, kolcsonoz egy autot. Szepen hazajon vele, a
hataron vamoltatja (nyilvan kamu adasvetelivel, meg esetleg kamu nemet
vamrendszammal), kifzeti a vamot, kap magyar rendszamot. Kot a kocsira
biztositast, majd szepen a kocsit visszaviszi Nemetorszagba, kifizeti a
kolcsonzesi dijat, itthon pedig bejelenti, hogy a kocsit elloptak, es
felmarkolja a biztositasi dijat.

A kocsit tobbe senki sem keresi, mert az eredeti tulajnal megvan....
Allitolag vagy 160 jarmuvel jatszottak meg, es azert buktak le, mert tul
mohok voltak es egy kocsit tobb helyen is biztositottak.

Csak az a duhito, hogy ezek miatt annyi a biztositasi dij, amennyi, pedig oz
otlet ugyes.

Szabolcs
+ - Re: keresztezodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ha a korlatozas szuksegessege nem utkeresztezodesben
> (utcsatlakozásban) szunik meg.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^

  Ez most mi? Es ilyen van autopalyan? Tudom, egyeseknek tele van mar
a hocipoje a kerdessel...

Gyula
+ - korongok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem nem jottek be a tapadokorongos cuccok, az uveg
>homersekletvaltozasatol (lehult a meleg uveg ejszaka,
>nyaron)elobb-utobb elengedtek a korongok....

Nekem a radar detektort tartja ket korong, telen-nyaron a helyen van, pedig
jo 20 dekas a szerkentyu. A lenyeg a tiszta felulet, raadaskent en be is
szoktam nedvesiteni a tapadokorongokat felrakas elott.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - zoldk. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hasznalta. Az eloirasok szerint nem lehetne forgalomba helyezni 
>kozvetlen befecskendezeses benzinmotorral szerelt autot, mert nem felel 
>meg a mai magyar "zoldkartya" eloirasoknak!

Miert nem felelne meg? 

Hol lehet megtalalni az interneten a zoldkartya eloirasokat?

Mostanaban latok az ketutemueket es regi dieseleket (pl. IFA, es olyan amin
latszik, hogy regebben piros matricas volt) piros helyett sarga matricaval.
Enyhitettek a kovetelmenyeken, vagy ezek utolag katalizatorral szereltek?

Jozsi
+ - gumi, vasut, ilyesmik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Milyen nyari gumit vegyek az automra? Most Matador MP40 Aquila 
> 195/60R15 van rajta, ebbol a tipusbol ez a top gumi, de 
> hasznalhatatlan, a minosege csapnivalo

Szerintem a top gumijuk a Hectorra (MP 45), asszimmetrikus gumi. Ezen 
kivul van MP42 is, tehat idoben az MP40 csak a 3. helyen van. 
Egyebkent az autosok 95%-nak a 40-es is egy kivalo gumi. Ha annyira 
a hataron autozol, es az 5%-ba tartozol, akkor inkabb vegyel dragabb 
gumit, az eleted meger annyit. Na meg a masoke is.

> Lassan itt a hetvege, mehetunk Bogacsra. Szombat estere bogracsos 
> vacsorat terveztunk, kerem, a resztvevok jelezzenek vissza, hogy 

Ha jelentkeztem volna, kerem torolni, mar kozel leszek - a Borzsonyben.

> Probald ki az Avanti benzinjet Ok osztrak uza.-t forgalmaznak.
> nem az avantit vatte meg az aral? mintha vmi ilyesmi remlene

Ezekhez a benzines dolgokhoz nem tudok nagyon hozzaszolni, meg 
soha nem tankoltam Magyarorszagon. Azt viszont tudom, hogy 
Szlovakiaban 3 tarsasag maradt, akik felvasaroltak az osszes tobbit, 
hiaba futnak mas nev alatt. Otthon mindig nagyobb a fogyasztasom, 
mint kulfoldon, de _szerintem_ ez csak azert van, mert kulfoldon a 10 
km-ek helyett 100 km-et megyek megallas nelkul, sokszor konstans 
sebesseggel. A rekordom horvat benzinnel csinaltam - 670 km tele 
tankkal. Otthon altalaban 550 km-t megyek tele tankkal, rossz lambda 
szondaval 460-480 km-t. Tehat a kulonbseg oriasi. Persze mindig a 
legkonnyebb a kutra fogni :))) 

> imho felesleges tolni neki, ha egyszer piros. a fekeket is jobban
> kimeli az, ha nem binarisan vezetsz.

Olyanrol hallott valaki, hogy motorfek? Visszaketto-padlo-eloz-bebujik-
gaz felenged-zold-padlo-ihaj :)

> Hogy erted azt, hogy nem kell annyira nyomni neki?
> Kissebb gazadassal is jobban ugrik.

Alig egy honapja beszeltuk meg, hogy ez nem 100% benzinfuggo, lehet 
az un. kiegetes miatt is, a folyamatos (altalaban gyorsabb) tempo miatt 
a lerakodasok tavoznak es furgebb lesz az auto.

> A vitanak viszont nem volt eredmenye. Ha gutautest szeretnel kapni,
> akkor mondok pesten 50-olyan helyet, ahol a kozlekedes ritmusa a
> kigurulast tenne logikussa. :-)

Termeszetesen az adott szituacioban igazad van. Viszont vannak 
ellenkezo szituaciok, pl. amikor minden 5. ciklusban van balra zold 
pontosan 8 mp-ig. En viszont nem tudok balra sorolni, mert ott, ahol a 
balra sav kezdodik, raeros uriemberek gurigaznak. Ilyenkor jon a jobb 
savba at, eloz, bal savba vissza, bal savba at, zold akkor sem er el.

> Foleg hogy allo helyzetbol indulva meg tobb benyo fogy, mint 
> lenduletbol gyorsitva. 

Na igen, de az az elvezet ;)))

> A MEGA TOYS uzleteiben (Aradi u, Soroksari ut) kaphato
> BEBE COMFORT markaju tapadokorongos sotetitok viszonylag

Baumax - van kicsi, nagy, fenyes, sotet - minta nelkul. 

> a szelvedo moge valo ezustszinu (tukrozos) napellenzo is, 2db 
> beepitett tapadokoronggal, ami miatt nem a lehajtos napellenzo 
> tartja a helyen a parkolo autoban. 

En is ilyet vettem, 599 Ft volt a Baumaxban...

> Bar azt is kevesen tudjak, hogy a Subaru Impreza WRX STi (2.0t) 80-
> 120 kmh-ra gyorsulasban (3.fokozatban) lenyomja a Lambo  
> Murcielagot. :-O

Aztan 200-ig kap 2-3 mp-et az Alfa GTA-tol :)))

Cs.
+ - Re: Furgon sebessegh. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Triznyak ur nem pontosan tudja a passzust:
>> Autopalyan a szemelygepkocsi 130km/h-val mehet. A "furgron" is 
>> lehet szemelygepkocsi, ha ossztomege nem haladja meg a 3500kg-ot.

> A KRESZ szerint a 2500kg-ot:......... a)szemelygepkocsival,
> motorkerekparral, 2500 kg megengedett legnagyobb ossztomeget meg nem
> halado gepkocsival autopalyan 130 km/ora,
--------
A "furgon" is; az idezojel nem veletlen! Arra gondoltam, hogy sok furgon
szemelygepkocsinak van vizsgaztatva.(Nem kell menetlevelet vezetni, nem 
kell tahograf-val felszerelni ha vonohorog is van rajta.)A szgk-nak ugy 
tudom 3500kg lehet a max. osztomege. Vagyis, ha lat az ember egy furgon 
kinezetu jarmuvet, lehet hogy szgk-t lat.

A Vito mire van vizsgaztatva? A 90-es evek elejen jartam egy Tranzittal,
ami szgk-ra volt vizsgaztatva, Hegyeshalmnal a vamosok mindig vissza 
akartak kuldeni a teher atkelohoz. Oriasi "mosolyok" kozepette. A 
forgalmi lattan teljesen eltunt a mosolyuk. Minden esetben elsutottek 
azt a trefat, miszerint biztosan en csinaltam a forgalmit.

Udv,   Triznyak
+ - Re: Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A szab. katalizatoros azert dragabb mint a hagyomanyos Otto
>> motoros, mert, a lambdaszondat is tesztelni kell egy specialis
>> keszulekkel.

> Maga't a szondat is? Mert lambdat nekem mertek (0.996), bar ez
> alapjan a szonda se lehet olyan rossz. 

>Zoldalma
----------
Igen a szondat. Ezt ugy kepzeltek el KFF-nel, hogy a szonda aramkorebe
be kell kotni a keszuleket, ami hamis jelet ad a vezerlo elektronikanak.
Merni kell a kipufogogaz osszetetelet. Ez utan vissza kell kotni a 
szondat es megint merni a kipufgazt. A ket meres eredmenye kozott, 
jelentos elteresnek kell lenni, ezzel bizonyitva, hogy mukodik a szonda, 
es a szabalyzoaramkor.

Amit mertek az a lambda tenyezo, ezt a muszer szamolja ki a mert 
osszetevokbol. azert van ra szukseg, mert jellemzo a kipufgaz 
nitrogenoxid szarmazekainak tartalmara. 1.00-s lambdanal a 
legalacsonyabb NO-k mennyisege. Az eloirt ertek: 1.00+/-0.02


Udv,   Triznyak
+ - re: jobban ugrik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugy erted, hogy jobban harap a motor?.......
>Csak azert kerdezem, mert ha ugy erted, hogy kisebb 
> gazadasra gyorsabban megy, vagy jobban gyorsul, akkor abba belekotok!
>  :-) Dimitrij
-------
En ugy ertenem, mert ugy is tapasztaltam.

Udv,   Triznyak
+ - Re[2]: Gurulas lampahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1825-ban irta Triznyak< >:
>
>> Piros lampa megkozelitese: sajat velemenyem: szepen haladni kell a 
>> lampaig, aztan ott lefekezni. Ha azt latom hogy valaki 1km-re a piros
>> lampa elott mar gurigazik (csak dugogeneratoroknak hivom az ilyen
>> vezetoket) akkor inkabb gyorsan megelozom mielott felidegesitem
>> magam. :)) Mert ugye nagy valoszinuseggel a kovetkezo lampat is
>> hasonlo strategiaval tenne magaeva. 
>> Hogy mogotte csak 3 masik auto fer at? 
>> Ugyan mar, erre Ok nem gondolnak... Kellemes kilometereket
>> Gabor
>------
>
>Kedves Gabor! Kar lenne ezen felidegesiteni magad! Inkabb gondoljuk 
>vegig megegyszer.
>Tehat, ketsavos ut. Egyik savban all 10 auto (a pirosnal). A masik 
>savban "gurul" 10 auto, olyan sebesseggel, amivel zoldre valtaskor ernek 
>a lampahoz. Melyik sorbol jut at tobb auto a zoldjelzes alatt?
>A mozgosorbol 3-4 kocsi mar tuljut a lampan, mire az allo sor elso 
>kocsija elindul. A mozgo sor mind a 10 tagja atmegy, mig az allobol 
>indulok kozul 5-7, a zoldjelzes ideje alatt.
>Velemenyed szerint, ilyen megkozelitesben, ki tartja fel a forgalmat?
>
>Udv,  Triznyak
>

Sziasztok,

nem mindegy milyen a forgalmi helyzet. Ha sok auto van a gurulgatassal csak mag
ad ala teszel, mert mindenki be fog eled vagni es azon duhonghetsz, a mogotted 
menok meg azert miert nem mesz (mindenki siet nincs tolerancia). Te nem tudsz l
enduletbol tovabbmenni a mogotted levoket meg bosszantja, hogy miattad mindenki
 megelozi oket (erre irja egy 70-es(!!) evekbeli deffenziv vezetesrol szolo kon
y, hogy "mozgasbarbar"). Ha meg nincs forgalom akkor meg senkit sem zavar, csak
 akkor ha tobb sav van es mindegyikben gurolgatos sofor mogott sietosek toporog
nak. Szerintem fol kell ismerni a forgalmi helyzetet es a tobbi resztvevo tempo
jahoz kell igazodni. 

Azt irjatok meg, hogy szabalyos kereteke kozott, hogy lehet ravenni az autopaly
an elotted haladot, hogy huzodjon le mert el szeretnel menni.
Magyarorszagon a belso savban balra indexelest meg nagyon kevesen ertik.

Bagacs
Cordoba 1.6


HIXEditor 1.15beta8
+ - Mondeo talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sabat,
>A hetvege a talakozoktol lesz zajos, mint ahogy 
>irtam is, a HAT mellett a Mondeo tali is megrendezesre 
>kerul.Helyszin Kunmadaras, a repter.
>A mostoha korulmenyeket enyhitendo, lesz bufe is.
>Este hatra pedig birkaporkolt bogracsban keszitve.

>A program abszolut kotetlen. Lesz gyorsulas, szlalom, valamilyen 
>alkatresz dobalo verseny. Lehet, hogy lesz 
>MAF szenzor tisztitas is.
>Mar 31 Mondeos mondta biztosra az erkezest.

Nem tudom kié a reptér, de ha APV Rt. kezben van, akkor allitolag 
befagyasztottak az osszes repter berbeadasat az utobbi idoben 
talalkozokon es gyorsulasi versenyeken bekovetkezett balesetek miatt. 
Ideiglenesen. Ezen a 7vegen mar 1 csomo talirol olvastam, hogy ilyen 
okokbol elmarad, vagy mashova kenyszerul szervezodni.

Sok sikert amugy a talihoz,
vd
+ - Vito ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jozsi (Vito108CDI),
>Az Unios orszagokban milyen a szabalyozas?
>Nem hinnem, hogy a Vito km-orajara viccbol tettek a svabok jelzest 
>50, 90 es 130 km/orahoz...

Szerintem azert van ott, mert a merci az osszes autojaba ugyanazt az 
ocsmany muszerfalat szereli. Ha megnezed a regebbi Merciket, 
mindegyiknek a 200D muszerfal van installalva. Most mar mas a 
helyzet, valamit ujitottak, meg kis design is bejott, de teny, hogy azert 
vannak ott a jelek, mert szerintem egyszeruen a kismerci muszerfalat 1 
az 1be atraktak. Vagy valami hasonlo. Kulonben is ki latott mar olyan 
autot, ahol a km ora nagyobb, mint a fordszammero. Ki a francot 
erdekel mennyivel megyek? A lenyeg, hogy a motor mennyit porog:-).

Üdv,
vd
+ - summer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Summer

Ha ezt nekem irtad, akkor neked meg ANYADAT.
vd

p.s.: Na mar itt tartunk...gratulalok
+ - Japan Amerikaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nme,
Idezet:
"Amerikaban szaguld a Toyota
A vilag harmadik autogyartoja, a Toyota a marcius 31-en veget ert 
penzugyi eveb en pro fitjanak rekordmerteku, 53 szazalekos 
novekedeset hozta ossze.  A novekedes mogott elsosorban a 
koltsegek csokkentese, illetve az amerikai ela dasok 
novekedese all. A Corolla es a Camry tipusokbol szarmazo netto 
bevetelek 945 mi lliard jenre emelkedtek, szemben az egy evvel 
korabbi 616 milliarddal. A tarsasag telj es ela dasai 6,3 szazalekkal 
16,05 trillio jenre novekedtek, a mukodesi eredmeny pedig  21 sz 
azalekkal 1,36 trillio jenre nott.  A mukodesi profitjanak 82 szazalekat 
az amerikai piacon hozza ossze alapvetoen  a Lex us RX 330 es GX 470 
tipusok eladasainak novekedesevel. Tegnapi (8-i) Vilaggazdasagban 
volt egy masik cikk is, az autok megbizhatosagar ol, ot t is a Toyota 
vezet, ha megtalalom, beidezem.

Nem biztos, hogy mindenki úgy vesz autot, hogy megnezi melyik a 
legmegbizhatobb. Ki is kell neznie valahogy. Az uj Avenzsizs vagy hogy 
hivjak, kritikan aluli. En nem tudom ki veszi meg, de oldalrol 
szappantarto. Szoval valami formedveny. Multkor beszelgettem 
valakivel, es szoba hozodott a regebbi Avensis, nekem meg nem jutott 
eszembe melyik is az. Carina E-t meg fel tudtam idezni, de Avensist mar 
nem. Annyira jellegtelen, hogy nem is jegyzi meg az ember. De 
megbizhato. Vegul is ez a lenyeg. 
vd
+ - mi tetszik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Borbély Gábor írta:
U.i.: Fiuk, miert nyomjatok mindig ezt a kategorikus szoveget, hogy igy 
ronda, ugy ronda egy auto?  Ez szerintem sokkal szubjektivebb 
kerdes.  En azt irnam, hogy miert nem tetszik.  Bar lehet igy is, ahogy 
eddig tortent, es akkor en erezzem magamat rosszul, hogy tetszik az 
uj 7-es BMW :-)

Uj hetes eloszor nekem sem tetszett, foleg kepen mutatott butan. De 
mikor meglattam eloben, egesz mas benyomast tesz az emberre, mint 
kepen. Es foleg mikor jon szembe az uton. Hatulja is mar nagyon 
tetszik, eleje viszont csak feher indexszel. Sargaval kicsit melabus. De 
szerintem egyenesen brutalis. Ugytunik altalaban szeretik, mert viszik, 
mint a cukrot. Kinaban tavaly 6000 db-ot adtak el pl. pedig nem is 
egesz evben arultak, itthon pedig az elso negyedevben tobbet adtak el 
belole, mint a regibol tavaly egesz evben. Vagy valami ilyesmi. Szoval 
fogy. Nekem is tetszik.
vd
+ - KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyula,
>  Jelentem, nem sikerult, mint a (z altalam inditott) vita mutatja. Ha 
>tenyleg ennyire egyertelmu lenne a KRESZ, mint implikalod, akkor nem 
>alakult volna ki ekkora vita rola, nem?
>  Jogalkotonak illene ezt a konkret dolgot helyretennie esetleg, 
>beismerve azt, hogy nem sikerult olyan vilagossa tennie a KRESZ-t, 
>mint szandekozta (elvegre fel mondatot kene beszurni a szovegbe)...

Nektek meg nem tunt fol, hogy Mo-n csak es kizarolag gumi 
jogszabalyokat es szabalyokat hoznak? Minden legalabb 2 felekeppen 
magyarazhato. Megpedig ugy, ahogy jobban meg tudnak buntetni, 
tehat ahogy nekik jobb. Barmit csinalsz, ugyis ugy fogjak ertelmezni, 
hogy mi autosok kiszivjunk. De igy van ez az elet mas teruletein is 
sajnos. Ez ma Magyarorszag.
vd
+ - Fw: sorompo ara egy nem hozzaertotol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Latszik, hogy hozza nem erto irta. Eloszor is, bar
>csaporudas kiegeszitesnek hivjak a mutatvanyt,
>valojaban ez joval tobb, mint kiegeszites.

Valoban nem hozzaerto irta, csak (valamennyire) jozan gondolkodasu
mernokember muszaki es koltseg-erzeke all mogotte. Nem akarom sorrol sorra
cafolni, de van azert par eszrevetelem a kapott magyarazathoz. "feny- es
csaporudasnal eluszor pirosan kezd villogni a fenysorompo, majd kb. 5 mp
elteltevel zarul a csaporud, hogy meg at tudjon menni az eppen athalado
auto"
Ezzel semmi gond, de van egy talalmany, idorelenek hivjak, ami az ezer
forintos mozgaserzekelos reflektoroknak is tartozeka, es remekul tud
tetszolegesen szabalyozhato kesleltetest vezerelni. Egy ilyen alkatresz
koltsege <100Ft, extra biztonsagos kivitelben 500Ft(?). A vezerlojel meg ott
van, hiszen a villogo is atvalt pirosra.

"ezt a tavolsagot tehat meg kell hosszabbitani. Ez arokasas,
ujrakabelezes/csovezes, uj rendszer kiepitese uj, masfajta erzekelukkel,
stb, aztan a terulet rendbetetele"
Hosszabbitas mennyivel? 120kmh vonatsebesseg 33m/s utat jelent. Ha 10
masodperccel elobbi jel kell, (5sec turelmi ido, 5 sec zarasi ido), az 300
meterrel athelyezett jeladot igenyel. A foldkabel, amit vedocso nelkul is
lehet fektetni 60-100Ft/fm korul van, ha valami nagyon specko villanydrot,
akkor dragabb. A kabel draga minosegut veve legyen 50eFt. Az elasast kicsit
ugyan ketlem, mert a kisebbseg lusta lenne kiasni a rezdrot miatt, megis
ellopja, de legyen. Egy foldmunkagep oradija 8eFt/ora+AFA (ez mar draga
kategoria, asnak 3500ert is!), de a vasuti toltes melletti arok kiasasa es
visszatemetese orankent 25m asas+temetessel szamolva 400Ft/m. 300 m
hosszabbitas 120eFt-ba kerul. Kotetlenul vizsgalva: mivel csak EGY jelre van
szukseg, jeladot nem kell cserelni. Ha a vasut szerint mas TIPUSU jelado is
kell, akkor az nem korszeru, szuksegtelenul draga konstrukcio.
 "Meg nem volt szo szallitasrol, dolgozok fizeteserul, tervezesrul,
engedelyeztetesrul"
Pesti kozpontu indulassal szamolva is a legtavolabbi vasuti atjaro max
400km-re van a telephelytol. VALLALKOZOI kiszallasi dij 20Ft/km, oda-vissza
szamolva 16.000Ft-ert barmelyik szakember a helyszinre vonul. Persze az
arokaso traktor nem kell, hogy specifikus legyen, azt esetleg lehetne a
megyeben is keresni, he? Egy ilyen atkotes (gep kiassa, visszatemeti, ember
csak fuzi a drotot, bekoti az elemeket es kiprobalja az egeszet), ket
embernek max egynapos munkaja. Minimalber duplajat keresik, az napi
5000Ft/fo +jarulekai=7000Ft/fo/nap = 14.000Ft. Tervezes: (tipus)terv,
dokumentacio elkeszitese max 4mernoki ora+8 adminisztratori ora (nagyvonalu
vagyok). Vasuti mernok keres br300k/ho, 4 oraja jarulekokkal 10eFt.
Adminisztrator/rajzolo felet keresi, 8orara szinten 10eFt. Tervezes osszesen
20eFt. Engedelyeztetes: HAT A F*SZOM NEM KELLENE? A vasut engedelyezi sajat
maga szamara a vasuti muszaki/biztonsagi szerelvenyeket, es dijat akar erte
szamolni???

"A csaporud sem egy parezer forintos szogvas, mert ugy kell gyartani, hogy
konnyen letorhetu majd helyreallithato legyen" Egy komplett csaporudas
sorompo, ipari (napi tobb, mint 20 nyitas/zaras) kivitelben, biztonsagi
gyengitett keresztmetszetu aluminium ruddal, beepitett LEDes villogokkal
2-300eFt. Szogvasbol (flex-szel belekoszorulve, hogy ott torjon) keszitve kb
1000 (egyezer) Ft lenne a csaporud, meg 30ezer a mukodteto mechanika+hajtas.
Iranyonkent egy db, tehat duplazzunk, 600eFt.
 Hol is tartunk? Idorele: 500Ft, kabelezes-hosszabbitas 50+120eFt, Kiszallas
16eFt, munkadij 14eFt, tervezes 20eFt, sorompok 2x300Ft, az osszesen:
820.500Ft. Tudod mit, legyen biztonsagi koltsegtartalek, DUPLAZZUK MEG:
1.600eFt a felvazolt ATALAKITASI koltseg egy sima fenysorompo es egy
csaporudas felsorompo kozott. A kozzetett 25millio/atjaro ennek eppen a
TIZENOTSZOROSE!!! Es vannak varosi atjarok is, ahol nem kell sokat utazni,
ahol kabelalagut van es nem kell asni. Persze ha higanygozos villogtatot,
mokuskerekhajtasu csaporudat es egyeb "korszeru" megoldasokat akarunk, akkor
szamolni kell a mogyoro koltsegevel is, de az allam az EN adomat NE ilyen
 koltse!

Annyit a szakerto(bb) is elismert, hogy nem 25, hanem 15-bol is kihozhato,
de nemi altalanos mernoki/kivitelezoi tapasztalattal felvazoltam, hogy ez
meg mindig egy helyiertekkel magasabb, mint amibol a rendszer
megvalosithato. Azt is elfogadom, hogy az igazsag valahol a ket allitas
kozott van, de sajnos ez az egy pelda is mutatja, hogy ez az egesz tetves
orszag sajnos csak a lenyulasrol, az atvagasrol szol, ugyanugy, mint az
autopalya/metroepites, vagy barmi mas. Megyek hanyni...
Fogash
+ - Fw: spanyol inkvizicio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> mindig utolag jovok ra, hogy jobb lett volna csondben maradni, mert
ugysem
>> tudom elfogadtatni a velemenyemet (nem az igazamat, a _velemenyemet_!!!).
>> hadd soroljam:
>
>Igazad van.... En mar ezert nem mondok semmit.... de meg is: ez az ember
>(vd) egy BEKEPZELT, UJGAZDAG, TAHO, KOCSOG....

Talalkoztal vele eloben? Ismered szemelyesen? Ismered regota? Probaltad
atgondolni a helyzetet az O szemszogebol? Akkor miert vagy olyan hatarozott?
Ezerszer lefutott, hogy az uton hogyan kell kozlekedni. Igen, fo
iranyelveknek ott a KRESZ, ami viszont sokszor nem logikus, nem esszeru,
esetleg sajat maganak is ellentmond. Ezen felul sokszor nem eletszeru,
elmaradott. Vagyunk egy paran, akik jo kozelitessel szabalyosan kozlekedunk,
DE nem a KRESZ betu szerinti betartasaval. Biztos vannak szent eletu
vezetok, akik mindig mindent szabalyosan csinalnak, de nekem az ilyenekrol
mindig a spanyol inkvizicio, a viktorianus Anglia, a kommunista diktaturak
es ehhez hasonlok jutnak eszembe.
Mi -maskent hajtok- semmi egyebet nem kerunk, csak azt, hogy Ti -a Szent
Szabaly Soforei- ugy kozlekedjetek, hogy azzal ne akadalyozzatok, vagy
VESZELYEZTESSETEK minket es masokat, jogi igazsagotok biztos tudataban.
Alapvetoen mindenki haza akar erni, Ti is es Mi is. Ehhez semmi mas nem
kellene, csak annyi, hogy MINDENKI belenezzen a tukorbe, indexeljen, es ha
valaki gyorsabban jon, akkor SZUKSEGTELENUL NE AKADALYOZZA. Nem kell
felreallni, hogy a nagymeltosaguak elhaladjanak, de ha ket kamion kozott 800
meter van, akkor huzodjon mar felre a Swift az M5-os BMW elol. Mert a SZENT
KRESZben a masik akadalyozasa is szerepel am...

VD ugyanezt kommunikalja, csak az O radikalisabb modjan megfogalmazva. Soha
nem volt olyan eros es gyors autom mint neki, de millioszor latom, hogy
vezetok ezrei nem kepesek kozlekedes kozben gondolkozni, vagy helyzetet
ertekelni. Az utobbi 9 hetben 15.300kmt vezettem, nem a levegobe beszelek.
Hetente legalabb egy alkalommal viszont csak a szerencsen (hogy nem 5
masodperccel hamarabb ertem oda) es a sajat vezetesi rutinomon (hogy jol
tippeltem, mit fog tenni a kovetkezo pillanatban, aztan jol reagaltam)
mulott az eletem.
De lehet hogy en is csak egy bunko bekepzelt ujgazdag kocsog vagyok. Az
vesse ram az elso kovet...

Fogash
+ - Fw: elektronikus gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar ennyien beszelnek rola, en is ideirom a tapasztalataimat. Volt
szerencsem tobb e-gazos autot is vezetni, es meggyozodesem, hogy normal
korulmenyek kozott az atlag-user meg nem mondja, van-e gazbowden az
autojaban. Toledok, ill. Borak a tesztalanyok, mindegyikben ugyanaz az
1.6i-16V motor, 105LE (77kW) teljesitmennyel. Az osszes (5db) kozul egyben
volt rosszul hangolva a szerkezet, azzal siman meg tudtam csinalni, hogy
lerugtam a gazt koppanasig, meg fel is engedtem azonnal ugy, hogy a motor ki
sem mozdult az alapjarati fordulatszamrol. Na ezzel az eggyel mazsolasan
kozlekedtem, sokszor lefulladt (foleg parkolaszasnal), vagy epp bogo
motorral indultam akaratom ellenere is.A mostani viszont egesz jo, igazabol
csak menet kozben van keslekedes, igy elozeskor kicsit hamarabb kell
padlozni, mint tenylegesen indulhatnal, igy mire felszabadul a palya, mar
"elo van feszitve" a szerkezet.

Amugy az e-gaz lenyege: gazpedal alatt jelado, ami a lenyomassal aranyosan
impulzusokat ad. Ezek az impulzusok a fojtoszelep tengelyere epitett
leptetomotort birizgaljak, vagyis elvileg teljes lenyomasra teljes
fojtoszelep-nyitas a valasz. Miert jobb a bowdennel?
1.) tetszoleges helyre lehet epiteni a fojtoszelepet, nem kell figyelni a
tervezes soran a bowden altal beveheto kanyarulatokra
2.) az elektr. jelet a motorelektronika szukseg eseten felul tudja biralni.
2.1.)Hideg motornal tarthatja a meleguzemi alapjaratot, de ugyanolyan
gyorsitashoz nem csak a befecskendezes novelesevel (=keverek
dusitasa=rosszabb kipufogogaz), hanem nagyobb fojtoszelep-nyitassal
(=gazadassal) is hozzajarulhat.
2.2.) Kikuszobolheti a felesleges jatszast a gazzal. Biztos  lattatok mar
olyan "nagymeno" soforoket, akik ugy tolatgatnak-parkolgatnak, hogy a
gazpedallal 4-5Hz frekvenciaval jatszanak (masodpercenkent 4-5szor adnak
felgazt, es engedik el). Ettol a motorfordulat nem megy az egekig, de a nagy
gazok miatt le sem fullad, igy nincs eges. Csak eszi a kuplungot, illetve
szennyezi a kornyezetet, mert a motor felet sem egeti el a belenyomott
kakaonak. :-(
2.3. Gazelvetelt tudja finomitani. A hirtelen becsapodo fojtoszelep miatt a
szivocso falan kicsapodott uzemanyagot a motor beszivja, igy egy kis idore
feldusul a keverek, ami szennyezes. Ezert kesleltetett, lassitott a bezaras,
igy nem szivja be magat a motor. Raadasul falabuak szamara igy simabba valik
a sebessegvaltas, mert a fordulat nem esik olyan gyorsan vissza.
3.) Euro4es gaz-eloirasok ilyen fojtoszelep nelkul nem megvalosithatoak.
Hogy az aranyokat erzekeltessem: Egy benzines, karburatoros UAZ
kipufogogazaban levo karosanyag-mennyiseg legyen a 100%. Ehhez kepest egy
finom karburatoros nyugati kocsi katalizator nelkul produkal mondjuk 30%-nyi
karosanyagot. Ugyanez, szabalyozatlan katalizatorral mar csak 5%.
Hengerenkenti befecskendezes + un. szabalyozott katalizator hasznalataval
mar boven 1% alatt vagyunk, ezek az EUR2-es motorok, amiket 2003jan01 ota
Mo-on nem lehet forgalomba allitani. Ebbe a kategoriaba tartozik az en Alfam
is... A most legaktualisabb EUR4 szabvany (Alfa 156JTS, Audi A4) mar csak a
tized-szazalekok tartomanyaban mozog, igy egyre rafinaltabb megoldasok
kellenek, szukseg van a gazelvetelkor fellepo pillanatnyi bedusulas
megakadalyozasara is (tobbek kozott).

Nagyjabol ennyi
Fogash
+ - HIX auto tali Bogacson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar csak ket nap van a taliig. Az idopont valasztas nem tul szerencses, 
mivel a Mondeo talalkozois, es a Serena rally is egyidoben lesz a talival.
Az eddigi letszam: Avi, Soma, Bagacs, Frigyes, Attila (Mr.Grey), Pici, 
Udvardy Balazs, James, Nagy Andras (nem biztos), Zavodszky Istvan, 
Tamas es mi.
A konvoly szombat reggel 8:00-kor indul az M3-as kivezeto szakaszan 
levo Shell kut parkolojabol, talalkozo 7:30 es 8:00 kozott.  Soma es Pici 
kesobb jonnek, nem a konvolyjal. 
Tovabbra is elerheto vagyok mail-ben es a 06-20-3370209-es 
telefonszamon.
Mindenkinek jo hetveget kivanok!!
Peter
+ - gyermekek szama, autopalyan keresztezodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A regebbi kerdesre, miszerint 3 gyereket be lehet ultetni hatra ulesek
nelkul, ha nem megoldhato a 3 gyerekules, nem biztos, hogy a helyes
megoldas. 2 gyerekules ugyanis megoldhato a hatso ules jobb ill. bal
oldalan, tehat olyan ertelmezes is elkepzelheto, hogy csak a 3. gyereknek
nem kell ules (aki kozepen ul).

####

Keresztezodes szintbeli vagy nem szintbeli:
KRESZ 1. fuggeleke
I. Az uttal kapcsolatos fogalmak
k) utkeresztezodes: 2 vagy tobb utnak azonos szintben valo keresztezodese,
egymasba torkollasa, illetoleg elagazasa.

Szoval az autopalyan a becsatlakozas es a lehajto eszerint nyelvtanilag
keresztezodes, viszont jogilag mint megtudtuk nem az, amit az alabbi is
bizonyit:

57. paragrafus, Elromlott jarmu vontatasa
(1) ... Autopalyarol es autoutrol az elromlott jarmuvet vontato jarmuvel a
legkozelebbi lehajtasra szolgalo uton, illetoleg utkeresztezodesben le
kell terni.

Szoval az autopalya-kiagazas "lehajtasra szolgalo ut". Szuper. :-(


Udv,
marky
+ - WRX vs Murci ; VD ; Lexus ; busztragedia ; PT cruiser; (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Reg nem irtam csak olvastam a HA-t most behozom a lemaradast.
Tartalom (hogy mindenki eldonthesse hogy lefelenyil vagy PGDOWN)
WRX vs Murci ; VD ; Lexus ; busztragedia ; PT cruiser retro ; Japan auto; 
Toyota; Magyar Suzi
---
> WRX STi (2.0t) 80-120 kmh-ra gyorsulasban (3.fokozatban) lenyomja 
a Lambo Murcielagot. :-O
> Fogash
Haaat.... lehet. Mindenesetre lattam egy Subaru WRX Vs P911 turbo
gyorsulást. A Subaru nyert egy autohosznyival. Amig a 911 kicsit rugott
addig a Subaru a 4 kerekevel belekapaszkodot az aszfaltba es elindult. 
Szal
ha a WRX lenyom egy Murcit akkor a 911 turboval le lehetne nyomni pl 
egy
Diablo-t? Kedvencem a 911 de kicsit szkeptikus vagyok :)))
---
Igazad van.... En mar ezert nem mondok semmit.... de meg is: ez az 
ember (vd) egy BEKEPZELT, UJGAZDAG, TAHO, KOCSOG....
Nem bekepzelt csak sajatos felfogasa van es ugy vitatkozik hogy felhoz 
egy olyan peldat ahol neki van igaza. Nem ujgazdag mert akkor M5 el 
jarna. Taho kocsog? O peldaul nem hasznal ilyen szavakat.
---
> De az ATLAGamerikai, aki SOHA nem nyitja fel a motorhaztetot, 
ugyanugy nem tudja hogy a Lexus egy kimosakodott Toyota, mint 
ahogy azt
> Fogash
Jo jo az atlagamerikai nagyon setet de pl sok filmben nyomtak hogy a 
LEXUS japan, es lattam olyan hirdeteseket hogy TOYOTA LEXUS....
---
Szomoru eset de szerintem egyertelmüen a sofor volt a hibas. (Sajnos a 
nagyon rutinos tapasztalt ember is hibazhat es a veletlenek sokmindent
osszehozhatnak.)
A fenysorompon a feher jelzes nem zold es nem is sarga. Feher hogy ne 
keverd
ossze semmivel. Figyelmeztet hogy nezz korul.
Az meg marhasag hogy 'nem latta mer szembesutott a nap'. Ha nem 
latta akkor
nem gyozodott meg a villogo feher jelzesrol.
Egyebkent feher jelzes mellett is korul kell nezni, nem csak a szabaly
miatt!!! Felelmetes erzes volt amikor eszaka kodben a feherren villogo 
lampa
mogott egy csendben lopakodo tehervonatot veltunk felfedezni!!!
Egyebkent en a felsorompot ugy csinalnam meg hogy mindket oldalon 
mindket
savba tennek egy egy kart. Hogy ne legyen ott a tudat az emberekben 
hogy egy
S kanyarral atmehetnek. De igazandibol nem csinalnek felsorompot mert 
a
fenysoromponak megvan az az elonye hogy ha valami benazas miatt 
10percekig
nem jön a vonat akkor a mento esetleg at tud menni rajta.
---
>A PT Cruiser egy jo otlet volt, de sajna a regi formakhoz valo 
visszanyulas ilyen 
>mertekben mar megint nem divat :)) Persze kissebb reszletek vissza 
fognak terni
Nem divat?
Ford Tbird  - 1956 Tbird
VW bogar  - regi bogar
Citroen C3 - citoren kacsa
Mini Cooper - regi mini
Ford mustang - regi mustang
igy hirtelen. Biztos van meg par. Szal szerintem meeg divat. Addig nem 
is baj
amig jol csinaljak.
PT cruiser: Kinezetre szerintem nem is olyan rossz es legalabb egyedi.
---
>valami 20 eves Mazda RX7-es mert valamilyen okbol nem akart 
megvalni tole. 
> VD
Biztos azert nem akar megvalni tole mert egy szar gagyi japan auto :))))
---
> A "kedvencem" most a Toyota,
> ahol a Corolla elorol Focus, hatulrol Audi A3, oldalrol meg talan Stilo? A
> kombi hatulja az Octavia Combit idezi, a negyajtos meg az uj Astra 
limuzint.
Arrol lehetne meselni hogy melyik ceg kitol koppintott...
Azt viszont ne feledd hogy EZT a TOYOTat europaba szantak es ennek 
megfeleloen alakitottak a designt.
Kinn japanban van par olyan TOYOTA amirol meg nem is hallottal.
---
>Suzuki ignis reklam
A Suzuki igy probal reszesedeshez jutni a piacon. Ha megnezed az 
eladasi statisztikat akkor be is jon neki.
Igy gondolkoznak: olcso kocsit akarnak? Akkor olcsot gyartunk. 
Namarmost csodat nem tudnak tenni attol olcso hogy olyan amien.
---
Balesetmentes kozlekedest!
Udv!
Cooper
+ - segedmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tizenx eve vezetek, bar altalaban autot, es felmerult egy kerdes, amit nem 
tudtam megvalaszolni, foleg, hogy uj KRESZ konyvem sincs, es azota az sokat 
valtozott. Tehat a kerdes, hogy kifejezetten segedmotorral hol, hogyan lehet, 
nem lehet kozlekedni. Pl, kerekparsav, kereparut, foutvonal, szamozott 
foutvonal (pl 8-as, 71-es), autopalya, autout (az utobbi ketton szinte biztos 
vagyok, hogy nem lehet). Szoval aki tud, irja le, ha lehet, a pontos §-t is, 
es kernem maganba is. 
Bocs, hogy kicsit off, de a KRESZ resze, es sajnos ebben a kerdesben 
felsultem, pls, HELP!

Koszi: Robi
+ - Re: Fw: Lexus, Infinity (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>>Igen, es az en k. anyamat... Az atlag-amerikai sotetsege egeszen
> 
> elkepeszto
> 
>>mereteket olthet.


Lattal mar kozelrol is ilyet, vagy csak a dinnye filmekbol, meg meg 
dinnyebb magyar ujsagokbol szerezted ezt az infot? En most eppen itt 
vagyok koztuk, es az az erzesem, hogy darabra ugyan biztos sokkal tobb 
tokkelutott van, mint Magyarorszagon, de aranyaiban semmivel.


>>tudja, hogy Irak=Mezopotamia, vagy hogy a szept.11-i elkovetok kozott egy
>>iraki sem volt...


Kerdezz korbe Magyarorszagon, mondjuk ne a tortenelem szakos bolcseszek 
kozott, hanem ugy talalomra valamelyik faluban, kisvarosban. Szerintem 
nagyon meg fogsz lepodni az eredmenyen.


>>ut. Ezert krealtak egy uj markat, egy AMERIKAI markat, nulla multtal,
>>maximalis technikai tudasukkal, "presztizs" imazskeppel, igy nem -10-rol,
>>hanem csak 0-rol kellett feldolgozni magukat. Mire szelesebb korben is
>>kiderult, hogy ez bizony Toyota termek, addigra mar a modellek
>>bizonyitottak, de a negativ eloiteleteket ezzel a huzassal sikerult
>>meguszniuk.


Ebben a reszben van persze igazsag, dehat hol van mar a tavalyi ho? :-) 
Bizony azota sokat valtozott a vilag. Amikor idejottem, es megkerdeztem 
az ittenieket, hogy mifele autot erdemes venni, akkor egy kivetellel 
mindenki azt mondta, hogy ha megbizhato autot akarok, akkor csak japant 
szabad venni. Az egyetlen, aki azt mondta, hogy ne vegyek japant, azzal 
indokolta, hogy azzal nem amerikai melosnak adnek munkat :-) Vegul egy 
Nissannal kotottem ki, de nem lettunk baratok. Az teny, hogy nem volt 
vele tul sok gond, de egy Citroen utan kenyelmetlennek es unalmasnak tunik.


A masik, az en sorompos hozzaszolasomra valaszolo leveleddel teljesen 
egyetertek. Szerintem is tul sok az eszetlen, folosleges, gyakran 
betarthatatlan szabaly a magyar utakon (meg nem csak az utakon). Lehet, 
hogy nem teljesen jott ki a levelembol, de valami ilyesmit akartam 
mondani. Az mar egy mas kerdes, hogy a kozlekedesi moral javulna-e 
akkor, ha kidobalnank az osszes felesleges szabalyt. Tartok tole, hogy 
nem. :-(

Feri

P.s.: Nem tudnad ezt a forwardolos jatekot valahogy kihagyni a 
hozzaszolasaidbol? Nagyon zavaro, hogy a leveleid ugy neznek ki, mintha 
beidezett szovegek lennenek. Arrol nem is beszelve, hogy ha valaki idezi 
a leveled egy reszet, akkor vegkepp ossze tud zagyvalodni.
+ - RE: ***Sorompo + Fabia! *** #1825 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Megkerdeznem ismered-e azt a kifejezest, hogy:
* baleseti gocpont?!  Mert ez az!
mar megbocsass, de ugyan mar...!
tudod, mi a baleseti gocpont...? peldul a 4-es fout cegledi
becsatlakozasa (volt, a korforgalomma valo kiepites elott), ahol
ket ev alatt 42 baleset volt, kozte tobb halalos
a siofoki atjaroban husz evente van egy halalos baleset
az "ertekelte" csak fel a dolgot, hogy akkor (husz evente)
viszont buszbaleset van, sok halottal, de akkor is egy-egy  ember
(megha buszsofor is) hajt a sinre, nem pedig husz
ennek a tukreben ez egy kimondottan biztonsagos atjaro
(ha annyi baleset tortent volna a ket buszon kivul is, a
szenzaciora ehes ujsagirok biztos nem mulasztottak volna el
reszletesen taglalni...)
amugy szinte havonta behajt valaki valahol a vonat ele, de
ket-harom aldozatot nem kap fel a media, bemondjak a hirekbe,
oszt' R.I.P
udv
Palaci
+ - Re. Segitseg. Gurulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Segitseg:
 rol irta.
>A segitseg most kivetelesen nem szgk.-val
kapcsolatos, hanem >kamionokkal. Az
>egyik kozeli ismerosomnek surgosen kellenenek
olyan cegek, ahol >kamionokat
>lehet hosszu tavra berelni, termeszetesen sofor
nelkul!
>Ha valaki tud ilyen cegekrol kerem irja meg S.O.S

En is irtam keresedet egy ismerosomnek, o talan
tud neked segiteni.
................................................

Gurulas:
M Geza irta.
>Pl. Bem ter - - - Margit-hid alja. Zoldre
kikanyarodom, es a kovetkezo
>lampat  kozelitem  50km/h-val.

Mikor a Csalogany utcabol kikanyarodok a Bem
rakpartra ugyanigy cselekszem, hisz 300 m utan
piros lampa varja az autosokat. Kanyarodas utan
mar uresben vagyok, mig a tobbiek csikorgo
kerekkel nyomjak, mint suket a csengot :-) Autan
hirtelen fekezes. Addig en szepen odagurulok, mire
a sor megindul lenduletbol atlibbenek a zold
lampan. En alltalaban mindig guruloban vagyok, ha
elottem piros a lampa, meg a Soroksari uton is.
Ott a lampagyari lampa valt elobb pirosra.
...............................

Lantos Tibi irta.

>A kozeljovoben WagonR+ klima is varhato.

Talan Bazsi el az alkalommal. Skodaba nem
szerelheto ez a klima ? Apropo !! Most a Bardinal
van egy akcio Swift elso legterelo vetel eseten
kapod ingyen a hatsot is. Bazsi autostarsam is igy
kapja Bogacson. Igaz a Suzuki lista sikeresen
kiutalt engem, igy nem tudtam oda megirni a hirt.

Udvozlettel: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya kaphato
http://tar.hu/budaivar

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS