Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1221
Copyright (C) HIX
2001-09-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Re : suzuki fek (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Re: Udv Mindenkinek ! (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Re: Grossglockner fekteszt (mind)  49 sor     (cikkei)
4 lakatolas tel elott (mind)  7 sor     (cikkei)
5 kilometerora (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Fenyezest erdemes a karosszeriamunka utan rogton (mind)  56 sor     (cikkei)
7 Re: Foocvagen (mind)  33 sor     (cikkei)
8 autovisszahivas (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Hirdetes (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Re: Csak nyugi az utakon... (mind)  54 sor     (cikkei)
11 EU (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Re:2Tvs4T (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Re: autovisszahivas (mind)  46 sor     (cikkei)
14 Aldo koszoru+temetes (mind)  71 sor     (cikkei)
15 Re: Fabia, egy uj kategoria (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Re: Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom (mind)  25 sor     (cikkei)
17 2001 augusztusi ujauto-eredmenyek (mind)  28 sor     (cikkei)
18 Re: Csak nyugi az utakon... (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Re: ALDO (mind)  32 sor     (cikkei)
20 =?Windows-1250?Q?Csap=E1gy=3F?= (mind)  7 sor     (cikkei)
21 fogashnak (mind)  19 sor     (cikkei)
22 'H' betu, Passat bejaratas (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Parkolas a reten (mind)  20 sor     (cikkei)
24 Hatar (mind)  24 sor     (cikkei)
25 Skoda & quo vadis autozas (mind)  42 sor     (cikkei)
26 Beszallitok (mind)  25 sor     (cikkei)
27 Tojas, vagy mi a fene? (mind)  32 sor     (cikkei)
28 Temetes, virag, fennmarado osszeg (mind)  9 sor     (cikkei)
29 Re: Udv Mindenkinek ! (mind)  18 sor     (cikkei)
30 OFF Megint... (mind)  102 sor     (cikkei)
31 Fenyezesi- es kasznihibak... (mind)  15 sor     (cikkei)
32 Zoldkartya (mind)  15 sor     (cikkei)
33 japan bonto (mind)  25 sor     (cikkei)
34 Re:PUG607 (mind)  41 sor     (cikkei)
35 re: golf (mind)  27 sor     (cikkei)
36 Hello! (mind)  5 sor     (cikkei)
37 oldtimer ertekbecsles (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: Re : suzuki fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ja, a fekrol jut eszembe. 20000 km van a kocsiban, es pislog 
nagyobb valtasoknal, godroknel a (!) lampa. A fekfolyadek 
minimumon van. Tippem, hogy vagy kopik, vagy keves volt benne a 
lotyi gyarilag. Kerdes : milyen vastagsagu pofakkal vagyok meg jo? 
Nincs kedvem kicserelni oket, nem hiszem ,hogy csak 20e km-et 
birnanak.

ADios
TLantos
Szia Tibor!

Majd kicsereled, ha kerepel a fekbetet, tehat a raepitett
lemezke beer a fektarcsahoz. Sajnos a rossz hir az, hogy
az ujabb Suzukik Bosch fekbetetje nem bir annyit, mint
a japcsi, a jo hir meg, hogy olcsobb. Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: Udv Mindenkinek ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

( zoldkartya ) eredmenyekent kulonbozo szinu matricakat 
fognak a rendszamra
ragasztani. ( s majd bizonyos kornyezetvedelmileg 
terheltnek itelt napokon /
vagy helyeken / bizonyos szinu matricaval rendelkezo autok 
nem
kozlekedhetnek. ). Tud valaki valahol a neten reszletesebb 
infot
irast/cikket errol ?

Szia!

Igen ez igy leszen. Reszben ezzel indokoljak azt az
agyrem dolgot, hogy a modernebb kocsira dragabb a
zoldkartya, mint pl. 2T-re.
En az Auto 2-ben olvastam meeg augusztusban, nem
tudom a net-en rajta van-e.
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: Grossglockner fekteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: k malac >
Subject: Re: Grossglockner fekteszt


>Fogash: „A tesztet a Grossglockner-hagon hajtottak vegre,
>minden auto teljes terhelessel zug le a hagorol, a vegen
>pedig 100km/h-rol kell allora fekezni 8%os lejton. A fekek
>dolgat nehezitendo nem hasznaltak motorfeket, vegig a
>legmagasabb fokozatban jottek le, a sebesseget pedig a
>labfekkel szabalyoztak.”

>Mint volt magashegyi turazo ezt nem hagyhatom. :)
>Grossglockner-hago nem letezik, van a ket Glockner csucs
Ehhez a reszehez nem ertek, meg nem voltam arrafele, de valszeg a
HOchalpenstrasse cimu uton nyomultak lefele.

>Mit jelent, hogy teljes terhelessel? Maximalis megengedheto
>ossztomeggel? Vegig a legmagasabb fokozatban jottek? Vegig
>5-ben, illetve 6-ban?
Pontosan: annyi ember, amennyi a megengedett szall. szem. szama + a
csomagtartoba annyi suly, hogy a megengedett ossztomeg kijojjon.

>Azert kivancsi vagyok, hogy pontosan mekkora szakaszon
>mentek? Mert az egesz lejto tobb, mint 10 km hosszu. Vegig
>igy mentek le? Egyebkent az atlaglejtes 10-12 % korul van.
A cikk szerint vegigzugtak rajta.

>Irod, hogy a dobfekes Corsa hogy szerepelt: hat amit en
>lattam az
>1. Nem Sport, csak tok mezei darab volt
A cikkben viszont a most aktualis legujabb Corsa volt, a cikk szerinti
megnevezese volt a Sport. Ilyesmiben eleg korrekt ez az ujsag.

>2. Ket felnott + gyerek ult benne + cucc, szerintem
>inkabb terfogatilag meritette ki a Corsa lehetosegeit, nem
>tomegben (sulyban)
>3. Nem 5-ben ment, hanem 2-ben
>4. Motorfekkel
>5. Utkozben lefele pihentette a fekjeit (es magat)
>6. Utana 200 m-rel megis beszart a fekje.
Ez siman csak eletveszelyesen ciki.

>Csodalkoznek, ha egy Corsa a fent leirt barom modon hajtva
>vegigment volna az aljaig. Kar, hogy nem lattam ezt a musort.:(((
A musort en sem lattam, csak a cikket olvastam, az eredmenyeit meg te is.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - lakatolas tel elott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintetek erdemes csak a lakatos munkat megcsinaltatni +alapozni
>varhatoan honapokkal a fenyezes elott?

szvsz mindenkeppen erdemes, mert a telen csak meg tovabb rohadna, igy
lakatosra is tobbet koltenel a tavasszal.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kilometerora bovdenjenek forgasi sebessege okozza a kitereset, valszeg
>rugo+surlodas alapon, de ez az egesz ketyere egy femhuvelyben van,

A femhuvely belsejeben egy magnes van. A magnest forgatja a bowden, es
rugoero elleneben a magnes teriti ki a huvelyt, vele egyutt a mutatot.
Nincs surlodo elem benne (kiveve a mutato csillapitasat, hogy ne hintazzon
minden godornel). Az ujabbak pedig egyszeru voltmerok, a sebesseggel
aranyos feszultseg hatasara ternek ki, ezert sokkal linearisabbak a
reginel.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Fenyezest erdemes a karosszeriamunka utan rogton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajat elmenyeim szeretnem megosztani Veletek.
Legalabb is fenyezo mesterem (Takacs Zoli, Kisapostag)
gyakorlati tapasztalatabol idezek...
A karosszeria-munka utan erdemes a feluletet a leheto
legrovidebb idon belul lekezelni. Ugyanis a foltozott vagy
kikoszorult felulet hamar korrodalodik.
A "cinkkromatos" tipusu alapozokat felmarjak a ket
komponensu festekek. A szorogitt, illetve a festek.
Egy komponensu (nitro) autozomanccal kevesen
dolgoznak manapsag.
A "CR" vagy mas neven rozsdamaro, a foszforsav tartalma
miatt remekul passzivalja a vekony rozsdareteget, de ha
nem obliti le vizzel a delikvens, akkor a benne marad sav
tovabb dolgozik a befestett felulet alatt. Ha leobliti, akkor
pedig a passzivalasnak annyi. Altalaban a letakaritott
feluletet azonnal gittelik, vagy szorozzak. Igy is gyorsan
kell dolgozni, mert a javitott felulet vizes csiszolasa (az
utolso fazis) is okozhat meglepeteseket, hiszen nehol a
lemezt is elerheti a vizpapir. Ha valaki nem fordit kello
gondot a szaraz kornyezetre, napok alatt oda a gondos
munka...
A foltokat altalaban pontozva teszik a helyukre. Erre a
vedogazas CO hegesztot hasznaljak. Autogent csak a
komplikaltabb foltok alakitasakor hasznalnak, hiszen a
lemezbol kiegeti a szentartalmat, es elhuzza a hegesztest.
(Egy Dissous/Oxigen szettel felrakott kuszobpar, kepes
5-6 centit deformalni a karosszerian.)
A felrakott foltok alatt is dolgozhat a rozsda. A foltok nem
festendo oldalat akril alapu tomitoanyaggal kezelik. Ez
nem sziloplaszt, hanem festheto szilikonmentes anyag.
A fenyezendo oldalra kerul a gitteles. Elzarva a nedvesseg
utjat.
Ha ezekkel "huzzuk az idot", eloall az a helyzet, ami nalam.
Kihegesztettek a kasznit, jo sokaig tartott. A mar elkeszult
feluleteket, rendesen megfogta a vak-rozsda.
A kocsi a fenyezesig szinten sokat allt a szabad eg alatt.
Aztan mikor elkeszult a fenyezes, akkor meg egy fel evet,
mire teljesen ossze lett rakva.
A lemezilleszeseknel a nem lekezelt feluleteket rendesen
elkezdte enni a rozsda. Illetve az ajtobol belekerult nedvesseg
a kulso reteget holyagositotta fel. Meg az en idegeimet is.
Ki lett kezelve Olvikor viasszal az osszes ajto, Zoli baratom
pedig a ket hatso ajtot profi modon kijavitotta, igy a fenyezesen
meg sem latszik.
Javaslom az egeszet egy muhelyre bizni, ahol a lakatos nem
okoz fejfajast a fenyezonek. Hiszen ha egymas keze ala
dolgoznak, elkeruheto a 2-3 centis gittreteg...
Az en autommal jol megszenvedett a srac, hiszen sok ido
eltelt a foltozastol, mig a muhelyebe kerult.
A felulet olyan szep lett, hogy meg mindig meg lehetne a
fenyezesben borotvalkozni. Pedig nemreg volt egy eves a
felulet.

Peter.
+ - Re: Foocvagen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1219-ban irta :

>gyorsan megszabadulni tole. Igen. Fanatikusan csak a tokeletlen
dolgokat
>lehet szeretni. Ami jo, azt eleg csak siman.

Hmmm... Erdekes. Megirod ezt a bogaras listara is???
Szoval azt mondod, hogy tokeletlen dolgok! Oke
Velemenyem szerint pont a VW tokeletlen mert nem kepes 
egy normalis motort tervezni. Pelda erre a NewBeetle is.
Formailag szep, de benne egy szutyok motor van, elsokerek
meghajtas stb. Hol van akkor a reginek a felujitott
valtozata? A forma? Tenyleg szep de azon kivul egy total
fapados ocskavas jo draga penzert.
Akkor ki a tokeletlen?
Azt jegyezd meg, hogy a tokeletlen dolgokban mindig van
valami uj,egyedi azert nem annyira jok mint azok amelyeket 
eveken keresztul fejlesztettek. Es ezeket az egyedi megoldasokat 
szereti az ember bennuk.
Autot ket fele keppen lehet hasznalni:
1. Beleulsz es hajtod mig elo van irva, aztan be a szervizbe,
egy nagyot szopsz mivel lama vagy es a szerelok 
2. Beleulsz, figyeled a zajokat, elvezed a vezetest, dedelgeted,
te javitod, tudod minden bajat, nem viszed szervizbe csak a
muszaki vizsga erejeig. Ez a fanatikussag.
Ha az elso kategoriaba tartozol akkor inkabb ajanlom a biciklit.
Latom a cimedrol, hogy szeretsz zigzagban menni, hidd el nekem
ezzel jobban veszed majd a kanyarokat.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - autovisszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Autovisszahivasos levelemre reagaloknak:
A pitianer csavargyarton azt ertettem, hogy ezen a csavaron kivul nem sok
csavart es mast gyart a gyarnak. Van olyan beszallito, aki rengeteg fele
termek
alkatreszeit szallitja. Aki ide a gyarba akar beszallitani barmilyen
termeket, annak a Q1, a QS9000, vagy az ISO9000-es minositesek
valamelyikevel
rendelkeznie kell. Tovabba ha egy alkatreszbeszallito akar "arrebb tesz" (!)
egy gepet,
tajekoztatnia KELL a ceget. Ez eloiras. Mivel itt jelen esetben egy UJ gep
vasarlasarol, uzembeallitasarol
volt szo, igy kotelessege lett volna tesztdarabokat szallitani teljes
minosegvizsgalat, es teszt
celjabol. Tovabba mivel a minosegellenorzes nem lehet szazszazalekos,
igy mindig marad hibahanyad. Mivel ezeknek a csavaroknak nem az
osszeszereles folyaman
szakadt le a fejuk, hanem kesobb, az onindito feszitese miatt, a termelt ho
miatt uzem kozben,
vagy egyaltalan nem szakadt le a fejuk (de leszakadhatott volna), igy azt is
el tudom kepzelni, 
hogy atcsusztak a minosegellenorzesi teszten. Ez van.

     Zsolt
   AUDI100
   Ékezet!
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ELADO egy 1989-es ezustmetal szinu Daihatsu Cuore, 2002. juliusig
ervenyes muszakival.
Ar: 470.000,- Ft
Erdeklodni lehet: (33) 315-439 (este) vagy (30) 304-6797
+ - Re: Csak nyugi az utakon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„A farok nem akar megallni. 200 m dudalas, villogas, 
indexeles utan csak
felreall. Kiszallok. Tiszta ideg vagyok.”

Volt olyan esetem, hogy fentiek ellenere a barom nem allt 
meg, kormanyt rahuzva, eleekelodve fekezve kellett 
leszoritanom a la America. Az arc (szinten kozepkoru muki) 
a kovetkezokeppen reagalt: „En nem erzekeltem”.

Marmint azt, hogy a Clark Adam teren (legendas egy hely, 
sokan azt hiszik, hogy korforgalom) agresszivabb egyenek a 
belso savba kiugrasos-megkeruleses-legyorsulasos modszerrel 
probalnak egy autonyi elonyt szerezni. Szoval o is 
tulbecsulte a kocsija es sajat kepessegeit, mert kurvara 
nem jott ossze neki. Szinten nem figyelt, hogy ott, ahol az 
elobb meg nem volt senki, most mar van. Pedig ez a 
kozlekedesben surun elofordul. Szerencsere nem a Mondeoval 
voltam, akkor lehet, hogy megut a guta. Ja, Astraval volt. 
Kisertetiesen egybeesnek a dolgok, lehet, hogy a Kadettos 
rokona.

Az az eset is ideillik a nyugi temakorbe, amikor a 
drogdiler hulyegyerek keresztbeallt elottem az uton es ugy 
ugrott ki jaratni a pofajat. Azert, mert nem tudott 
megelozni egy gyengebb autot, pedig a kek zaszlot nem 
lengettek volna sehol, hogy engedjem el. Ha nem gyorsabb, 
akkor mi a gond? Nem vesztett idot… Ezeknek az a fontos, 
hogy elore engedjek oket, mert az jar nekik. Amugy is 
udvarias, finom emberek.

„Szoval a lenyeg az, hogy egyre jobban kezdem megtanulni, 
hogy ha hulyet
latok elottem, mogottem, mellettem, akkor azonnal menni 
kell hagyni. Torje
ossze magat mashol. Engem varnak haza, es titeket is. Csak 
ez motivaljon.”

Ja, tok igazad van. En viszont altalaban -- a szaguldo 
vadbarmok kivetelevel -- igyekszem oket megelozni es magam 
mogott hagyni, hogy ne kelljen rettegnem, milyen manoverre 
keszul. A rossz/gyakorlatlan vezetok ugyanis nehezen 
kiszamithatoak es jobb ezt a kockazati tenyezot magam 
mogott tudni (lehetoleg nem kozvetlenul). Volt ugy 
szendvicskarambolom, hogy este esoben foutvonalon az 
udvarias barom hirtelen padlofekezett (!), hogy beengedjen 
valakit. En az ABS-nek koszonhetoen meg tudtam allni, a 
mogottem levo viszont (neki is volt ABS-e) kicsit elbambult 
es belem jott, majd nekilokott az udvarias baromnak (ez 
nalam kikristalyosult tipizalasi fogalom arra, aki ugy 
elozekenykedik, hogy a kozlekedes tobbi resztvevojere nincs 
tekintettel).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - EU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par honapja olvastam vmi angol autos lapot, ahol korulneztek nehany
orszagban arugyileg. Mar nem emlexem pontosan, de azonos tipus Belgiumban kb
4000 GBP-vel olcsobb volt mint Angliaban, pedig a komptol kezdve az
ugyintezesen at a hazahozatalhoz szukseges uzemanyagig mindent
osszeszamoltak.

joe

Ui: Par napja az ABS megmentette egy suni eletet...
+ - Re:2Tvs4T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok!


>De a sok szar
>IFA es tsai (anelkul, hogy a legkevesbe is vedelmembe vennem oket) a
>gazdasag mukodtetesenek egyenlore sajnos megkerulhetetlen reszei, emellett
>munkaeszkozok, sokak szamara az egyetlen megelhetesi forras. Melyik
>Trabantrol lehet ezt elmondani?
Egyetlen peldat irok csak le, mert egy jut most az eszembe a sokbol: A JE-DE
Kft autoi egytol egyig ketutemu Trabantok. Evvel mennek ki a berbeadott
kaveautomataikhoz, es feltoltik, kipucoljak, stb.Tehat egy pelda mar van...
De ha mar itt tartunk, hogy "munkaeszkozok, sokak szamara az egyetlen
megelhetesi forras".Akiknek Trabantjuk, Wartburgjuk, Barkasuk van, azoknak
is biztosan megfelelne valami jobb, dehat erre van keret, es ezt nem kell
10-20 ezrenkent szervizbe vinni, tehat nagysagrendekkel olcsobb a
fenntartasuk, mint egy hasonlo koru nyugatie.Minek vegyenek egy barmilyen
nagyobb autot, amikor ki kell menni a foldre arartni, vetni, stb, nomeg a
Trabit nem is ngyon lopjak, es elall a haz udvaran is?


Lutyo
+ - Re: autovisszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
> Na most a problema ott kezdodik, hogy egy valamit magara ado ceg miert
> vesz "pitianer" beszallitoktol csavarokat. Nyilvan koltseg csokkentes
erdekeben
> Ha viszont a ceg tudja, hogy a pitianer beszallito tojik a
minosegellenorzesre,
> akkor a beszallitotol erkezo termekeket fokozott ellenorzesnek kell
alavetni.
Nem, nem, nem, a minoseget nem ellenorizni kell, hanem gyartani. A mai napig
nem fejlesztettek ki olyan minosegellenorzesi modszert, ami a teljesen
hatasos lenne az eleve rossz alkatreszekkel szemben. Van olyan autogyar is
aki ennek ellenere ilyen modszerrel probalja kiszurni a hibas alkatreszeket,
de anak a termekeit a listan senki sem tudna megvasarolni (RR). Mellesleg
azok az autok semmivel sem megbizhatobbak, mint egy szeriatermek, csak a
hozza adott szervizszolgaltatas magasabb szinvonalu.

> Szerintem a statisztikai minosegellenorzes pont arrol szol, hogy ilyen
esetben
> is kideruljon a trpiszsag. A statisztikai minoseg ellenrozesnek megvan a
maga
> tudomanya.
Igen. Es? Kiderult a trpiszsag nem? Eppen azert hivtak vissza az autokat.

> Persze, elofordulhat mindenkivel, kerdes, hogy egy ev alatt hanyszor
fordul
> elo ilyen bakloves. Tovabba megfelelo minosegellenorzessel ez kiszurheto
> lett volna, tehat ez nem a gyarto "onhibajan kivul" tortent.
> Gabor
Ez . Azert, mert ~1000db rossz csavar belekeveredett 1000000 jo
koze, raadasul nem is egyelenletes eloszlasban meg nem itelheted el az
autoipar nagyobbik reszet, amelyiknek van elkepzelese arrol, hogy hogy
melyik alkatreszt melyik autojaba epitette be. Az 1000 darab rossz csavar
azt jelenti, hogy nehany auto elromlik emiatt a garancialis idon belul,
masik nehany 10 pedig joval a garancia lejarta utan. A hibas csavarral
rendelkezo autok nagy resze igy is gond nelkul le fogja elni az eletet.
Ennek ellenere a veszelyeztetett nehany ezer autot visszahivjak, hogy
megkimeljek a kellemetlensegtol azt a 30..40 vasarlot. Az ilyen visszahivas
anyagi hatranyt nem jelent az  autogyarnak, szepen tovabb fogja szamlazni a
beszallitoinak az osszes koltseget.
Hiba mindenhol elofordul. Ez ellen nem tehetsz semmit. Ahol nincs
visszahivas, ott nem az autok es az alkatreszek minosege jo, hanem annyira
rossz a nyomonkovethetoseg, vagy csak egyszeruen csesznek az egeszre. A
mediterran vasarlok ugyis sokkal nyugodtabban viselik, ha valami nem ugy
mukodik, mint ahogyan kellene. A gyartok is valahogy igy vannak ezzel.

Zigizag
+ - Aldo koszoru+temetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!
Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:
2001.08.28.      összesen
 1000.-  1000.-
   1000.-  2000.-
  500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar  500.-  3000.-
  500.-  3500.-
2001.08.29
  500.-  4000.-
  500.-  4500.-
Topa Gabor Mako   500.-  5000.-
2001.08.30.
   1000.-  6000.-
  800.-  6800.-
2001.08.31.
  500  7300.-
   1000.-  8300.-
2001.09.03
  500  8800.-
  500.-  9300.-
  1000.-  10300.-
   1000.-  11300.-
Toth Tibor (penti)   2000.-  13300.-
   1000.-  14300.-
  500.-  14800.-
Szabo Janos Bp Vezer u.  500.-  15300.-
GERBEREI Csendes  1000.-  16300.-
  700.-  17000.-
2001.09.04.
  500.-  17500.-
Simon Janos Babolna  500.-  18000.-
  1000.-  19000.-
2001.09.05.
    500.-  19500.-
Fulop Zoltan (Fulcsi)  800.-  20300.-


Az onkentes hozzajarulasokat az alabbi cimre lehet kuldeni:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas k.u.1.4.3.


Leirom az utvonalat a temetohoz, ha valaki szemelyesen is
itt akar lenni, es nem ismeri az utat.
1. Eszak felol jovok (Budapest felol a 6-os uton): a MOL
kutnal kanyarodjatok le balra a varos fele. Vagy a MOL
kutnal, vagy elotte kb 100 m-re van a lekanyarodasi
lehetoseg. Ezutan a hosszu lejtos uton kell tovabb menni.
(Itt mar lathato a temeto jobbra, az epulo hazak mogott.) A
lejto aljan eros jobb kanyar ra egy hidra. Tovabb ezen az
uton, egy gumijavito bal kezre, majd egy ujabb kb 150-200
m-es lejto. Jobb oldalon templom. A templom elott
keresztezodes, jobbra kell menni, igen eros emelkedon fel.
Ezutan ezen ez emelkedon addig menni amig a temetohoz nem
ertek.
2. Nyugat felol (Szekesfehervar felol 62-es uton): a 6-62
keresztezodesnel egyenesen be a varosba. Az Opel
kereskedesnel a lampanal balra. Majd egyenesen a templomig.
Ott termeszetesen a templom utan balra fel az emelkedore.
Del felol (Dunafoldvar 6-os ut): ha valaki nem ismeros a
varosba javaslom, vagy az 1. vagy a 2. pont szerinti utat,
NEM lekanyarodni a vasutallomas fele. A vasuti viadukt utan
jon az emelkedo tetejen a 6-62 ut kersztezodese, ott jobbra,
majd 2. pont szerint.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - Re: Fabia, egy uj kategoria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



K_malac irta:
>>>
Skoda Fabia (termeszetesen szigoruan ezustszinu) dupla 
kipufogoval! De nem egy sima dupla veggel, hanem a ket 
szelen egy-egy vegzodessel
....
Szep dolog, csak picit rohejesnek tunt.
Vajon ez valami RS, mint az Octavia?


Aha,
ez egy 35 Ft-os bilincs, egy 10-es csavar, meg egy 1120 Ft-
os krom kipu-vegzodes. De nagggggyon kirraj.

:)


djtiszy


K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Akos irta:
> Isten eltessen, deejaytiszy!

Koszonom, Akos, es mindenki masnak is jokivansagokat!



>> Autopalyan (M7, napsutes, 20 fok) kb 130 km/h-nal (nem
>> felbontott szakaszon) durrdefektet kaptunk a JH kerekre.
>
>Meg mindig a "fulemben" cseng egy par hettel ezelotti 
>hozzaszolas, miszerint a felbontott szakasz 2 meter szeles 
>belso savjaban biztonsagosan lehet 110-zel haladni.

Gondolhatjatok, hogy a balesetet kovet 4. masodpercben ez 
nekem is eszembe jutott, csak nem akartam elkezdeni itt 
moralizalni. De tenyleg, milyen, amikor egy aranyszinu 
Focus 110-zel bejon a szelvedon at.....


udv, deejaytiszy
+ - 2001 augusztusi ujauto-eredmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


csak a tiszta tajekoztatas vegett 2001/08 vegi ujauto-
forgalombahelyezesi adatok (100-ra kerekitve)

Suzuki:  20 000
Opel:    15 000
Renault: 12 300
VW:      11 000
Peugeot:  8 400
Fiat:     6 200
Skoda:    5 800
Ford:     5 600
Citroen:  3 500

(Forras: MGE)

Erdekesseg:
* Renault tarol
* VW meg noni fog, hala a kormanyzati felporgetesnek
* Peugeot: oriasi novekedes!
* Fiat + Ford: beka segge alatt (Fiat miert???)
* Citroen onmagahoz kepest rekord novekedes



udv, deejaytiszy
+ - Re: Csak nyugi az utakon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Biomernok!

A AUTO 1220-ban irta :
[...]
>Elkesztem vele kajabalni, hogy aki ilyen sotet, hogy
>meg kell muatatnia, ki a tokos, aki nem birja elviselni,
>hogy valaki besorol ele es masokat veszelyeztet, de
>raadasul bena is, az menjan a p..ba. Kijott belolem a
>kultura. Raadasul nem is egy kis hulyegyerek volt,
>hanem egy 50-es faszi.
[...]

Megertem a felindultsagodat, de lehagytad a tortenet veget! 
Hogy reagalt a mokus, elismerte-e a vetkesseget, adott-e 
betetlapot, vannak-e meg fogai, satobbi.

Es egyetertek, a legfontosabb az, hogy minket hazavarnak. 

Udv: Soma
+ - Re: ALDO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1220-ban irta :
>>Kerdesem van a Listahoz.
>>Lehetseges, hogy nagyobb osszeg jon ossze az onkentes
>>adakozasokbol, mint a koszoru bekerulesi erteke.
>>Az esetlegesen megmarado osszeggel mi legyen:
>>Lehetseges esetek (szerintem!!!):
>>1. osszeg atadasa a szuloknek; (ezt termeszetesen vallalom)
>>2. miutan halottak napja osszel varhato, a megmaradt penzbol
>>egy csokor Levente sirjara. Ezt is vallalom, mert sajnos
>>tobb rokonom ?lakik? a temetoben.
>>Valaszokt, javaslatokat varok!
>
>Nem hiszem hogy par ezer forinttal ki lennenek segitve.
>En a sircsokorra szavazok. Persze ha a maradek penz
>felmegy mondjuk 8-10eFt fole, akkor mar van ertelme
>az elso variacionak.

Egyetertek.
Csokor mindenkepp legyen, a maradekot pedig szerintem ott a 
helyszinen dontsuk el.


>A temetes pont akkor lesz, amikor szabin leszek. Tehat
>van ra esely hogy el tudok menni. Valakinek mar fix
>hogy tud menni ???

En ott leszek.


Udv: Soma
+ - =?Windows-1250?Q?Csap=E1gy=3F?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
A szerelom a diesel automat gyuruzi, de azt mondja, hogy ilyenkor
a hajtokarcsapagyakat is ki kell cserelni, mert a megnovekedett
kompresszio miatt azok nem birjak tovabb par hetnel. Igaz-e ez, vagy
keressek mas szerelot? Amugy hideg motornal inditozas kozben kialszik
az olajkontroll.
Udv:VI
+ - fogashnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello hix auto,

Fogash Wrót:

> (mielott barkiben
> is feltamad a buszkeseg: a VW konszernnek az egesz autohoz az egvilagon
> semmi koze!)
> 
> AR 155 2.0TS16V Super

Mondd kedves Fogash, nem unod még? Mert én már nagyon.


-- 
Udv,
 reimre
  aki nem VW vagy német autó tulaj, sőt Alfája sincsen,
 Viszont régebben szívesen olvasta a hix autót, de ma már nem.
                         mailto:
+ - 'H' betu, Passat bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nehany dolog/kerdes:

1/ Vasarnap lattam egy ezustmetal (sarki feny?), GBW-4XX Renault Twingo-t az
Ulloi uton a varosba befele HIX matricaval. Villogtam, de nem volt valasz...
Udvardy Bazsi volt??? Bordometal Passattal voltam. Te ki voltal?

2/ Szombaton utazom Horvatorszagba es mivel az auto viszonylag uj, meg nincs
rajta 'H' betu. Nem tudjatok hol kapok olyan matricat, ami kicsit domboru es
fenyes feluletu? Tobb autot is lattam ilyen 'H' betuvel, de fogalmam sincs
hol lehet ezt a fajtat kapni... Esetleg Frigyes mester?

3/ 1.6-os Passat bejaratasaval kapcsolatos a kerdes: az elso 1,500 km-en nem
maszott 3,000-es fordulat fole a mutato, most 2,200 km van a gepben.
Mennyire lehet es celszeru hajtani a felsobb fordulatszam tartomanyokban?
Emlekezetem szerint tan egy evvel ezelott Fogash mintha irt volna errol... 

Mivel az utobbiak (matrica es bejaratas) a szombati indulas elott inkabb
surgosek, 
igy a valaszokat kuldjetek el maganba is pls.

Koszonettel,

//Zsolt
+ - Parkolas a reten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En szegeny szerencsetlen biza egy reten (nem volt frissen 
> kaszalt, az is biztos) tudtam csak parkolni sokadmagammal 

A multkor kilatogattam a dijugratasra, az egesz nagyon szervezett
volt, rendorok tereltek bennunket egy frissen kaszalt reszre, ott
alakitottak ki ideiglenes parkolot. A szena tobbsege viszont nem
lett elhordva es bizony megfordult a fejemben par dolog:
- az Alfa nincs ultetve, de igy is relative alacsony
- a kipufogorendszer resze a katalizator
- a katalizator marha forro tud lenni
- a lekaszalt szena szinte hozzaer az auto aljahoz
- 7szentseg, hogy valamit fel fogok gyujtani...

Mondja mar el nekem valaki, miert usztam meg, vagyis miert
nem gyullad meg a szena, ha raparkolok.

Cs.
AR146
+ - Hatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Tamas irja, hogy a hatar nem volt problema: engem az mar 
> onmagaban zavar/sert, ha felreallitanak. Mire fol? Foleg, 

Teljesen egyetertek Mondeos K. Malaccal.
En utoljara Rajkanal szivtam es szidtam az osszes felmenojuket.
A baratnom Punto II-vel mentunk Mosonmagyarovarra, mikor a 
vamos kigondolta, hogy ilyen szaros, mint en biztosan nem 
engedhet meg maganak egy uj Puntot. Keri az irataim, latja,
hogy Ing. Na neee, ekkor mar marha gyanus voltam neki, nezett
ki a fejebol, hogy biztosan hamisak a papirok. Szerencsere az
auto a baratnom neven van, igy 10 perc utan valahogy elhitte,
hogy en vagyok en. Jott az autohoz - csomagtartot nyissak.
Nyitom. Szetturkalt volna mindent, de nem vittunk semmit, igy
az izzokeszletet es a potkereket vizsgalta ezerrel.
Motorszam, alvazszam ellenorzes. Hol vannak a szamok?
Honnan tudjam, te vagy a vamos. Keresd meg. 5 perc kereses.
Telefonal. Kijonnek meg paran. Keresik. 15 perc elfut, mint a 
semmi. Ujra telefonalnak. Senki nem tudja, hol keresse.
Vegul feladtak. Elvettek az eletembol 40 percet.

Cs.
AR 146
+ - Skoda & quo vadis autozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Emberek, mit lattam! Skoda Fabia (termeszetesen szigoruan 
> ezustszinu) dupla kipufogoval! De nem egy sima dupla 

Nekem mar picit elegem van az ezust autokbol. Nem ertem,
miert ez az ezust mania. Ha kiallok az utra, 10 autobol 5 ezust.
Minimum. Vettem is gyorsan titanszinu felniket :))

A kornyekunkon elegge beindult a Fabia tuning. A kedvencem
a par loeros fekete Fabia klimaval, 16-os felnikkel, /30-as gumikkal,
folia, szanyak, szemoldokok (brrr), ket dupla kipufogo, chip.
Allitolag egy egy ilyen tuning az auto aranak 50-70%-a. No comment.

Masik dolog a chip. A fiatalok koreben hallgatoztam, szinte 
senki nem veszi az autojat erosebb motorral, hanem software-t
cserelve modositjak az auto karakterisztikait. Eppugy, mint az
ezust szin mania, ez sem egy egeszseges trend.

A kovetkezo (szamomra) botranyos auto a Toyota uj varosi
vizioja, melynek fele Sony. Nincs kormany, csak botkormany,
szerencsere nem eger :(  Hova tart az autozas? Egeszseges ez?
Nagyon remelem, hogy nem erem meg, mikor a  csupa elektronika
autokon 3 perces windows bootolas lesz :(((

> Egy ilyenbe botlottam:
> http://www.skoda-superb.com
> Szvsz nem csunya.

A Skodanak regebben tobb luxusmodellje is volt a (20-as, 30-as evek), 
V6 es V8 motorokkal. A csucsmodell a 6,6 literes V8 volt.
A Superb 1934-tol 1947-ig volt gyartva. A csucsmodellje a 4 literes
V8 volt, mely 96 LE-t tudott.

Ez talan minden, ami a hirbol erdekes, az uj Superb nem tul
erdekes, a Passat es az Octavia kevereke lesz Boras beutesekkel.
Egyforma, egyeniseg nelkuli autok, gondolom jo minosegben es
elfogadhato arban. Bar az ar talan mar magas lesz, hogy a Skoda
Piech ur fejeben a Volvo ellenfele cccc.

Cs.
AR 146
+ - Beszallitok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Senkit nem erdekel, hogy massal gyartatja. Ezert nem ertettem egyet
> Fogashsal sem, amikor az Alfa egyik hibajat a Bosch-ra nyomta.

Pedig az Alfak egyik leggyengebb pontja a Bosch. Akinek Alfaja van,
ezt jol tudja. Persze felmerul a kerdes, hogy akkor miert nem cserelnek.
Bizonyara tender van kiirva minden beszallitora es a Bosch eleg nagy
nev es eleg nagy kapacitassal bir arra, hogy rohogve hozzon egy ilyen
tendert. A FIAT szervizfonoke szerint a legjobb beszallito ilyen teren a
Hitachi volt (Punto), azzal soha nem volt gond. Amiota BOSCH van,
sorban allnak az autok a szervizben :(( Mar olyan is kifutott a fonok
szajan elkeseredeseben, hogy a nemetek szandekosan csinaljak ezt
az olasz autokkal... Nos, ezt nem hiszem, de teny, hogy a BOSCH
tud a gondokrol es kuldozkedik az ujabb es ujabb software-t.

Az en esetemben az volt a gond, hogy az autoadaptiv ertekeket 
egyszeruen elfelejtette az auto es 8-10 oras allas utan az elso 
inditozaskor fulladozott, a fordulatszam zuhant,  kesobb mar le is fulladt. 
Masodik inditozas utan minden ok.

Csutortokon felegettek az uj softwaret, azota mint az uj.

Cs.
AR 146
+ - Tojas, vagy mi a fene? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Remlik, mintha mar lett volna ez a tema, de mire megtalalom az 
archivban...... .

Szoval van nekem egy Fordom, es ugy erzem, mintha ovalis lenne 
minket elso kereke. Ez foleg alacsony sebesseg mellett erezheto 
szamomra, es fekezeskor hatarozottabban tapasztalhato. Mas 
esetben pedig a kormany nagy sebesseg mellett raz. Na nem ugy, 
mintha aram lenne belevezetve, csak ugy, szolidan. :-))

Gondoltam, mielott elmegyek futomubeallitasra - noha nincs egy 
eve, hogy muszaki elott beallitottak - megkerdezem a szakemberek 
velemenyet, hatha tudok okos otleteket adni a muhely 
kontarjainak.

------------------

Es meg valami. Kerlek Benneteket, ne irjatok ekezetes 
karaktereket. A sok szep nyari elmenyt iszonyat nehez olvasni a 
sok kerdojel es egyeb zavaro irasjel tarsasagaban. A kollegak is 
verik kinjukban az asztalt. Jo, tudom, a magyar nyelv vedelme, 
meg letoltheto prg.-ok, de van olyan hely, ahol ez nem oldhato 
meg. Szoval, ha lehet, ekezetek nelkul, pls!!!

udv
Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Temetes, virag, fennmarado osszeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ugy velem, hogy a koszoru ara felett megmarado osszeget
adjuk a szuloknek, a siremlekhez valo hozzajarulaskent.
Hogy ertelme is legyen a dolognak, inkabb a koszoru legyen
kisebb, igy a maradek mar szamottevo lehet. Nyilvan nincs sok
teteje 2 e Ft-ot atadni a csaladnak.

Udv: Attila
+ - Re: Udv Mindenkinek ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> A napokban hallottam egy hirt arrol, hogy a 
> kornyezetvedelmi felulvizsgalat
> ( zoldkartya ) eredmenyekent kulonbozo szinu matricakat 
> fognak a rendszamra
> ragasztani. ( s majd bizonyos kornyezetvedelmileg 
> terheltnek itelt napokon /
> vagy helyeken / bizonyos szinu matricaval rendelkezo autok 
> nem
> kozlekedhetnek. ).  Tud valaki valahol a neten reszletesebb 

meg annyit fuznek hozza, hogy a kipufogogaz szennyezettseget is
differencialni fogjak, azaz nem kategoriak lesznek, hogy katalizatorosok
ennyi meg ennyi, dizelesek ennyi meg ennyi, hanem minden automarkanak a
katalogusaban megadott erteket fogjak hatarnak tekinteni. szoval
szigorodni fog szerintem.
homer
+ - OFF Megint... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*Alig varom, hogy befejezzuk mar ezt az atkozott temat, de megint...
Invitalnek mindenkit a kicsit pango utazas listara, mert mar reszketek, hogy
valakinek ezen a listan nagyon tele lesz itt valamije velunk!

*A level elso fele ovodas stilus, valaszra sem meltatnam. Szerb utlevelrol
senki nem beszelt, az meg hogy szerbiai allampolgar (is) vagy a
maganleveledben is szerepelt. Matol Csonka-Jugoszlavia allampolgaranak
nevezzelek? Kertel is vizumot (4x, vagy 1x), meg nem is; mint a mesebeli
lany... (mult heten altalanositva irtad maganlevelben, hogy egy itt tanulo
vajdasagi magyar diaktol miert felnek ennyire, hogy 4x is megtagadjak a
vizumot) Na hallod, ezert felnek annyira, mert forumhoz jutsz, szidod oket. 
Maganlevelem nem volt szemelyeskedobb hangu, mint a Tied. Az emlitett
gondolatok a listas leveleidre fogalmazodtak meg bennem, a maganleveleid
csak segitettek megfogalmazni mit is ereztem, mikor eloszor olvastam a
lenacizast. Orulj, hogy gyakoribb neved van, csak nehogy masok

>Még egy apróság Horvátországgal kapcsolatban (forrás HVG):
>Célszeru bejelentkezni valamilyen szálásadó helyre minél elobb, vagy ha
rákérdeznek csak most érkeztél (nem pecsételik úgysem az útlevelet,
tehát nem tudják ellenorizni) mert tavaly nyáron miután két fiatal srác
bejelentette, hogy ellopták a papírjaikat és bevalloták, hogy már másfél
napja az országban voltak 

*ergo csaknem ket napig csoveztek az orszagban penz, utlevel, barmi
nelkul... A lopas Zagreb-ben tortent, az eset Fiumeben, sracok (_allitolag_
a jegyuket nem loptak el) vonattal mentek le.
Megjegyzem: utlevel sem kell a kiutazashoz, csak ujfajta szemelyi (erezd
Magad otthon, ha magyar vagy:-).

>jól lekasztnizták oket, mert az
idegenrendészeti szabályaik szerint minden külföldi köteles 24 órán
belül valamilyen szállásadó helyen bejelentkezni. 

*Mivel a csaladom meg is ijedt miatta, csinaltam egy kis fejfajast kinti
jogasz baratainknak, s alaposan utanajartunk.

*Ez egy "regi" jugoszlav jogszabaly (ennek Te tudnal utananezni egyszerubben
a kinti jogtarban).  Boszniara is ervenyes (Szloveniaban is mintha hatalyban
lenne), a csonka Jugoszlaviaban (nevezzuk igy Szerbiat+MN-t, nehogy megint
kioktasson vki) viszont nagyon is komolyan veszik, plane egy NATO tag orszag
polgara reszerol. Amugy 48 orat emlegettek, nem 24-et. Nem a szallasado hely
a lenyeg (szallasado automatikusan bejelent az idegenforgalmi ado miatt az
Idegenforgalmi Hivatalhoz, aki egyuton a rendorseghez), hanem a rendorsegi
bejelentes. Tekintve a bilateralis egyezmenyben az szerepel, hogy csak 90
napnal hosszabb tartozkodas eseten vagy csak koteles bejelentkezni a
rendorsegen, Rad - ha a kek utlevellel mentel ki - ez a kitetel nem
vonatkozik, csak ha turista cellal mentel, akkor az idegenforgalmi ado
fizetese.
Mivel ujabban (is) sikk a vadkempingezes, a tetten ert vadkempingezoket
(idegenforgalmi adot elsibolokat) erre a hatalyon kivul nem helyezett
rendelettel szokas 14 napig terjedo elzarassal es penzbirsaggal ijesztgetni.
Ami persze ritka, mint a feher hollo. Plane (ugye vannak itt fekete dolgok
is:-() miota Sibenikben egy olasz vadkempingezo az eloallitas kozepette
infarktust kapott (fonokoket levaltottak, a rendorok zomet leszereltek vagy
athelyeztek).
Ismerosnel, rokonnal is nyugodtan megalhatsz, be se kell jelentkezned 90
napig. Viszont ha bizonyitjak, hogy penzrol, avagy idegenforgalomi
ellatasrol volt szo, akkor birsagoljak meg a vendeglatot (meg a szla
ke're'si kotelezettseg (az AFA csalasok elkerulese celjabol a Vevonek is -
törvenyi - kotelessege a szamlat elkerni - adoellenorzeskor bemutatni -
mindenhol: etterem, taxi, hajokirandulas) miatt talan Teged is).
*Amugy nem butasag a rendelet, mert 24 oranal tobb ideig tartozkodas eseten
tenyleg kummantani kell valahol, valamit.

>A konzulnak kellett kihozni oket

*aki nagy ivben tett ra (mivel eppen hetvege volt), s emiatt vartak ra (meg
a szabalysertesi birora) a fiuk masfel napot a rendorseg vendegszeretetet
elvezve. (Amugy a konzul a kornyeken sem jart, a biro engedte el oket,
szinte azon nyomban) Megjegyzem a rendoroktol legalabb kaptak enni is, mert
a konzulatusrol semit:-(. 
*Hallomasbol tudom, hogy egy-egy hasonlo lopas, plane rablas miatt elegge
megfedik a rendoroket (nem ugy, mint itt:-(((): ki volt a kozelben, mi miatt
nem latott semmit, miert nem volt forro nyom stb. Szoval a sracok
rendoroknek is megsaroztak a munderjat egy kicsit, s az sem volt bizonyitva,
hogy egyaltalan buncselekmeny tortent-e, vagy csak ott valahol
elvesztettek... Itt se avatnak szentté, ha gyanakodnak rá, hogy biztositasi
csalasban, vagy hasonlo csunya dologban santikalsz...

>, fizettek pénzbirságot és kitiltották oket az országból...

*100 HRK-nyit (vagy DEM-nyit?), a konzul nyilatkozata szerint azert, mert
telefonon lealkudta a fiuknak. Ilyen konzult bocsanat, de elete vegeig tuzo
napon, jegesoben kukoricat kapalni kivannek, nem az erdekeimet vedeni,
gigantikus mennyisegu kozpenzbol...

>Lehet persze, hogy azóta változtak a dolgok, de ez is elgondolkodtatott.

*Hat meg engem, ha utana is jartam...:-)))))
*Senkinek nem ajanlom persze a szinte tokeletes kozbiztonsag ellenere sem -
csak szigoruan sajat felelossegere -, hogy vadkempingezni menjen!

*Akadnak a jognak szep mellekhajtasai:
*Melyik magyar varosban kovetelte'k a haborus menekultektol - torvenyileg
teljesen jogosan - az idegenforgalmi adot? 
*Lassan 10 eve ratifikalta az olasz parlament az 1968-as egyezmenyt a
nemzeti jogositvanyok kolcsonos elfogadasarol, ennek ellenere mindig van
tucatnyi cs(/r)endorsegi buntetes, eloallitas, sot gyakorta be sem engednek
nemzetkozi jogsi nelkul Taljanfoldre.
*Europa valamennyi orszagaba a magyar rendszam meglete garantalna a kotelezo
biztositas megkoteset. Ennek ellenere hany orszag is kovetel zold kartyat a
magyar turistatol?
+ - Fenyezesi- es kasznihibak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel az auto fenyezesen kezdenek folytonossagi hianyok mutatkozni,
>(rohado kerekiv, kavicsfelverodesek nyomai rozsdasodnak, stb.)
>ugy gondoltam meg a tel beallta elott rendbe kellene rakatni.

A kavicsfelverodeseket kezeld le atmenetileg.
Ovatos csiszolas+javitofestek. Tudom ajanlani
a hasonlo szinu koromlakkot is.
A kaszni javitast viszont hagyd tavaszra,
foleg ha a fenyezest ugysem tudod most megcsinaltatni.
Addig keress jo lakatost, beszeld le az idopontot,
szerezd be a javitoiveket, gyujtsel a fenyezesre.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A napokban hallottam egy hirt arrol, hogy a
>kornyezetvedelmi felulvizsgalat
>( zoldkartya ) eredmenyekent kulonbozo szinu matricakat
>fognak a rendszamra
>ragasztani. ( s majd bizonyos kornyezetvedelmileg
>terheltnek itelt napokon /
>vagy helyeken / bizonyos szinu matricaval rendelkezo autok
>nem
>kozlekedhetnek. ).

Ez hulyesegnek tunik. Meg minimum 3 evig lesznek
matrica nelkuli autok, koztuk az enyem is :))

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - japan bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egyik baratom egy vaddisznoval (90 kg...) valo utkozes utan, az alabbi
alkatreszeket keresi bontoban, 1992-es, Daihatsu Charade Sedan 1.3-hoz. 

elso sarvedo (jobb+bal)
jobb elso ajto 
jobb hatso ajto 
jobb+bal elso helyzetjelzo
jobb+bal elso iranyjelzo
jobb elso fenyszoro
elso lokharito
bal also lengokar
bal also stabilizator rud
bal elso feltengely
golyalab.

Ha tudtok japan bontot, az lenne a legjobb, de nem hiszem, hogy ott mindent
meg lehetne kapni hozza, mert nem egy gyakori tipus.

Frigyes,
a fenti alkatreszekre kuldjel legyszives arajanlatot.

Kosz,
Tibor
+ - Re:PUG607 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> >A motor nagyon kultur?lt, semmilyen fordulatsz?mtartom?nyban nem
> >hallatszik az utast?rbe a d?zelhang, a fogyaszt?s 9 liter k?r?l volt
> >?gy, hogy toltam neki ?s ment a kl?ma. Nekem kicsit gy?nge ez a 2.2HDI
> >motor egy ilyen aut?ba, de h?t van 3.0V6 is :))
>
> 9 liter ??? Ezen jót mulattam. A 2000-es benzines Laguna nem iszik
> ennyit klimaval, es meg megy is. :))) Nesze neked korszeru HDI
> motor! (Ha csak varosban hasznaltad, akkor visszaszivtam.)
>

Autópályán mentünk átlag180 km-h-val. Szerintem ekkor a Laguna klímával bôven 1
0 l
felett fogyasztott volna.
Ja és ez a kocsi is megy úgy mint a 2literes benzines Laguna én egy 3.0V6 motor
hoz
képrest keveseltem a kakaót :)))

>
>
> > Gondoltam megosztom Veletek a benyomásaimat egy Pug607-rôl.
> > A konrét szekér egy 2.2HDI Tiptronic és mint azt egyszer már írtam,
> > jelentôsen olcsóbb volt Ausztriában mint Mo.-n lett volna. A Pug Hungary
> > mongyon le! :))
>
> ez pontosan mit jelent? mekkora arkulonbseget? itthon egy 2.2hdi az 9.4
> korul van most. kintrol behozva milyen koltsegek jonnek meg
> ra? alapar? vam+afa+vampotlek?
> homer
>

Ez nem az alap 2.2HDi, hanem a Tiprtronic-os, plusz van még benne egy csomó vac
ak
(telefon...) Azt tudom, hogy kértünk rá ajánlatot Mo.-n (ugyanerre a
felszereltségre) és kb. kereken 2 millával volt több.
Nem tudom milyen illetékek jönének rá, mert a kocsit nem hotzuk be, hanem osztr
ák
rendszám van rajta.

Üdv,
Gábor
+ - re: golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi gonczi,

A 175/70 volt eredetileg a gyari ajanlott, de nem ragaszkodom hozza. R13
lesz az valoszinu de 1 merettel szelesebb es laposabb is lehet (regebben
magas beallon keresztul kellett parkolni es ezert kellett a lufi).
Felszereltseg hmm hat ha ugyfogalmazok total fapad akkor kozel jarok a
tenyekhez :))) tekerheto kormany, utasterfutes, ulesek (a vezeto oldali golf
2 GTI kagylosabb kicsit) ja meg meg biztonsagi ov is van benne :))))))))
suly a szokasos 830kg.
biztonsag: az elobb leirt ov, ha megtudok allni es meg belem sem jonnek
akkor nincs szukseg legzsakra, gond esetere ragozok, hatha idoben fujom fel
:))))
Gyarilag 112 loero es mivel teljesen fel lett ujjitva a motor gyanitom le is
hajitja a gumikra.
A motor egyebkent egy fiatal kis csitri mert 82-es ha jol emlexem :)))

Sajnos eredeti allapotot nem igazan tudok vissza allitani mert ezt a
kasztnit nem szereltek i vel (5ajtos a szerkezet a gti mind 3ajtos volt). Jo
az urmeret az stimmel eredetileg 1.6os motor 1torkos Solexel volt szerelve.
A muszerfal sem eredeti mert a gti fogyasztasmeros fordszammeroje es
kardanboxja is belekerult. Szoval veteran vizsgan nem igazan menne at.

A spider-hez pedig piszok sok turelmet es sikert kivanok elore is, remelem
majd tajekoztatsz hogy mi  a helyzet.

Udv
Shake
+ - Hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van 2 db Simson Star motorom, az egyik '69-es, a másik '71-es, elegge
hasznaltak. Tud valaki vevot vagy szerelot ajanlani lehetoleg Budaorson vagy
kozeleben?

Koszi Gabor
+ - oldtimer ertekbecsles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A sogoromnak felajanlottak megvetelre ket oldtimert, kifogastalan
allapotban. Mindketto Mercedes, az egyik egy 1954-es MB 180Da, a masik
egy 1953-as MB 170 DB. Tudnatok esetleg realis erteket mondani a ket
autora ilyen keves info alapjan?
Koszonettel:

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS