Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1723
Copyright (C) HIX
2003-01-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Mozgasserultek parkolasa (mind)  24 sor     (cikkei)
2 ? (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: ot ev garancia - parasztvakitas? (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Re: oreg olasz rossz - oreg nemet jo? (mind)  32 sor     (cikkei)
5 Spanyol ? (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: koccanas, betetlap (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Auto vagy szamitogep? (mind)  77 sor     (cikkei)
8 sok valasz 1722 (mind)  174 sor     (cikkei)
9 Kek LED (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Re: Mozgasserult (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Re: 5 ev garancia (mind)  62 sor     (cikkei)
12 Teli gumi veszelyes nyaron (mind)  51 sor     (cikkei)
13 Re : lemondas (mind)  14 sor     (cikkei)
14 markaszerviz (mind)  46 sor     (cikkei)
15 tanacs + lopas (mind)  63 sor     (cikkei)
16 Re: ertekallosag (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Re: kek LED megin + uj tema (mind)  30 sor     (cikkei)
18 Re:teligumi nyaron (mind)  77 sor     (cikkei)
19 fenyszoromoso + egyeb (mind)  20 sor     (cikkei)
20 hixauto.hixauto.hixauto (mind)  98 sor     (cikkei)
21 Lada szerelo segitseg (mind)  17 sor     (cikkei)
22 osszeeskuves (mind)  26 sor     (cikkei)
23 Flame (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Teli gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Re: Gumi-gumi, ablaktorlo-gumi (#1722) (mind)  23 sor     (cikkei)
26 uj temak :) (mind)  21 sor     (cikkei)
27 Dieselmotorok, motorok! (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: Mozgasserultek parkolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Sanyi, Akos, Ant & HA!

Amit leirtatok az jogos, de IMHO nem zarna ki
a matricazast. Azert, mert egyfajta megolda nem teljeskoru, 
attol meg talan erdemes megfontolni a bevezeteset.
Elozo szosszenetem az valtotta ki, hogy egy Xsara-n
lattam egy matricat. Nem mondtam, hogy _csak_ matricat
kelljen hasznalni, de a mozgasserultek X%-a rendszeresen 
a sajat autojat hasznalja, es a matricaval talan
megsporolhatna maganak nem keves idot es energiat. Akit
mas szallit, vagy atul mas autoba az vinne a kartyat
(termeszetesen azt sem a jelenlegi formajaban, hanem min.
fenykeppel) es _esetleg_ tovabbra is szenvedne a mostani
torturat. Az V. ker-ben dolgozom, itt minden 3. autoban
parkolasra jogosito kartya van (kulonbozo cimeken), ami
a MGS-ek eseten megy palaver evek ota, az szamomra
tipikus peldaja a totalis allamigazgatasi impotencianak,
nanehogym' ne lehessen mukodokepes megoldast talalni erre.
Udv es kosz, hogy hozzaszoltatok.

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba:
> cimet adtam neki). Magamtol soha nem irnam le, hogy az olasz 
> a kiraly, 
> de ugrok arra, ha valaki azt szajkozza, hogy az olasz sz@r.

Konyorgom, miert? Nekem pl. japan autom van, es ha a listan azt olvasom,
hogy a japan autok rizspapirbol vannak, draga hozzajuk az alkatresz, es
kulonben is vacak az osszes, leszarom. Te miert nem?

Fogash:
> Nem a mernokokkel van a gond, hiszen urhajot is lehet 
> epiteni, meg megbizhato hajozasi/navigacios elektronikakat 
> is.

Bizony, es ebben az olaszok siman legyalazzak a nemeteket: ALFA
holdbazis. :-)

M.
+ - Re: ot ev garancia - parasztvakitas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> 
> Sajnos a kiindulasi pont a hibas szerintem, ugyanis az emberek 99 %-a
> nem 70 ezer kilometert megy evente. Termeszetesen aki ennyit megy,
> annak nem eri meg. De egy atlagos (mondjuk 15 ezer km/ev) futasteljesitmeny
> mellett az altalad szamolt kulonbseg maris csak 100 ezer forint, annyit
> pedig mindenkeppen meger az, hogy 5 evig nyugton alszol, mert tudod,
> barmi is megy tonkre a kocsidon, nem kell a zsebedbe nyulnod.
> 

Szeretnek csendebn annyit kerdezni, hogy nem ugyan am az a Nissannal, hogy
ot ev garancia, de max. 100ezer km???
Mert en erossen ilyet lattam az osszes hirdetesben.
Innentol pedig SZERINTEM senkinek sem eri meg.
Aki evi 15-20ezret megy, annak sokkal jobban megeri a 2-3 eves hasznalt auto
joval olcsobban, mint az uj.
Aki megy evi 40-50ezret, annak meg elmeleti a kerdes. Ugyis 2-2.5 ev utan
lejar a gari.
Nekem pl. a FIAT 2 ev km-korlatozas nelkuli garija semmivel sem er
kevesebbet, mint a Nissan 5 eves garanciaja.
+ - Re: oreg olasz rossz - oreg nemet jo? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Szoba kerult, hogy oreg autot karban kell tartani, oda kell ra figyelni,
> hogy megbizhatosagot varjunk el tole.
> Szvsz igenis bajok vannak a 6-8 ev feletti olasz autok megbizhatosagaval,
> fuggetlenul attol, hogy odafigyelunk ra, szervizeljuk-e rendszeresen, vagy
> sem. Es EZ a gaz. Nem _teljesen_ veletlen, hogy nagyobb az ertekvesztesuk,
> bar ebbe eloitelet is jocskan belejatszik. Ez az oka, hogy bizonyos emberek
> soha nem vennenek olasz autot.

> De soha nincs meg az a fajta megbizhatosag-erzetem, hogy akarmikor, akarhova
> el merjek indulni a kocsimmal parazas nelkul. Sot. 1000 km-es utra nem
> mernek
> elindulni vele. :(
> 

Nekem ket "oreg" nemet autom volt.
Egy Ascona 1.8-as, 85-os kiadasu. Imadtam, de amikor eladtam 13 evesen, mar
csak a rozsda tartotta ossze az aljat, a kerekiveket...
Ezt kovette egy 90-es kiadasu FordScorpio DOHC2.0.
8 evesen vettem es ket evig volt nalam. Ez ido alatt volt 2 motorgeneral (a
masodik azert, mert az elso utan eltorott egy gyuru, ami mellesleg gyari
volt, nem valami gagyi utangyarott cucc. Persze lehet, csak a szerelo volt
bena). 
De emellett minden mas is behalt benne (klima, feltengely,
kardanfelfuggesztes, valtoolaj elfolyt, kuplung...). Szervizperiodus 500 km.
Gyakrabban jartam szervizbe mint tankolni. 2x otthagyott kulfoldon.
Ennyit az oreg nemet autok megbizhatosagarol sajat tapasztalataim alapjan.
Ezek utan dontottem ugy, hogy ezentul 3-4 evesnel oregebb autot maximum
Rolls-ot veszek.

Gabor
+ - Spanyol ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> # SPANYOL autom van.
:> # Ertitek???

:> nem igazi spanyol mar az, csak egy elfajzott nemet... 

De annak azert nem rossz ! (SpanyolviGasz)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: koccanas, betetlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Nomarmost ez, a jelenleg hatalyos torvenyek szerint
> pont belefer a cserbenhagyas buntettebe, es ha mar
> jelentkezett, adja meg hirtelen a nevet, cimet, rendszamat.

Hehe :-) Jol csinaltad. Meg annyit, hogy a markaszerviz eljarasa is
megkerdojelezheto ha ilyen konnyen kiadja az adataidat egy tok ismeretlen
embernek. Meg ha esetleg felhiv teged, hogy xy erdeklodik utanad es hogy
megengeded-e, hogy kiadjak a telefonszamodat. De igy???


>  Nem is az, hogy kell vagy nem kell vonohorog.

Mekkora erovel ment a feleseged a csavoba (persze nem egyszeru kerdes)?
Azert kerdem, mert van vonohorgom es ha meg egyszer belemjon valaki ugy,
hogy a vonohorog fogja fel, akkor mekkora utkozesnel kezdjek gyanakodni,
hogy bar nem latszik semmi sem, valami gazos lehet? Mert azert eleg ciki egy
ilyen utkozesnel betetlapot kitoltetni az illetovel, ha nincs semmi gond,
csak, hogy toltsuk az idot, felesleges.

raki
+ - Auto vagy szamitogep? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Geri uj temafelvetesere, miszerint "Mi zavar jobban: ha szarakodik az
autod vagy ha szarakodik a szamitogeped?", a kovetkezo kis idezet nagyon
passzol:

>
A General Motorsnak nincs "segelyvonala" azok szamara, akik nem tudnak
vezetni, hiszen azok, akik nem tudnak vezetni, nem is vesznek autot -
nem ugy, mint szamitogepet. De kepzeljuk el, ha megis vennenek...

Segelyvonal: "GM segelyvonal, miben segithetek?"
ugyfel: "Beultem a kocsiba, becsuktam az ajtot es nem tortent semmi."
Segelyvonal: "Behelyezte a kulcsot az oninditoba es elforditotta?"
ugyfel: "Mi az az onindito?"
Segelyvonal: "Az egy inditomotor, amely az akkumulatorbol szedett
energiaval beinditja a gepkocsi motorjat."
ugyfel: "onindito? Motor? Akkumulator? Miert kellene nekem tudnom ezeket
a technikai dolgokat, amikor en csak hasznalni szeretnem az automat?"

Segelyvonal: "GM segelyvonal, miben segithetek?"
ugyfel: "Az uj kocsim gyonyoruen ment egy hetig, es most nem akar
mukodni!"
Segelyvonal: "Nem ures az uzemanyagtartaly?"
ugyfel: "Tessek? Honnan tudjam en azt?"
Segelyvonal: "Van egy kis mutato a muszerfalon, egy apro skalaval,
amelynek egyik vegen egy 'E', a masikon egy 'F' betu all. Hol all a
mutato?"
ugyfel: "Az 'E'-re mutat. Mit jelent ez?"
Segelyvonal: "Azt jelenti, hogy meg kell latogatnia egy
uzemanyagszolgaltatot, es be kell szereznie egy kis uzemanyagot. Az
uzemanyagot installalhatja onmaga is, vagy a szolgaltato installalja on
helyett."
ugyfel: "Micsoda? Ketmillio forintot fizettem ezert az autoert! Most azt
akarja nekem mondani, hogy folyamatosan uj oszetevoket kell vasarolnom
hozza? Olyan autot akarok, amiben minden benne van!"

Segelyvonal: "GM segelyvonal, miben segithetek?"
ugyfel: "A maguk kocsija semmire sem jo!"
Segelyvonal: "Mi a problema?"
ugyfel: "osszetort, az a problema!"
Segelyvonal: "Elmondana kerem, mit csinalt pontosan?"
ugyfel: "Gyorsabban akartam menni, igy lenyomtam a gazpedalt, egeszen a
padloig. Egy darabig mukodott is, de aztan osszetort es most nem akar
mukodni!"
Segelyvonal: "Az az on felelossege, ha nem megfeleloen hasznalja a
termeket. Mit szeretne most, mit tegyunk?"
ugyfel: "Azt akarom, hogy kuldjek el a legujabb verziot, amely mar nem
torik ossze!"

Segelyvonal: "GM segelyvonal, miben segithetek?"
ugyfel: "Hello! eppen megvettem az elso autom, es azert valasztottam az
onoket, mert automata valtos, van benne sebessegtarto automata,
szervokormany, szervo fek es kozponti zar."
Segelyvonal: "Koszonjuk, hogy a mi termekunket vasarolta. Miben
segithetek onnek?"
ugyfel: "Hogyan kell hasznalnom?"
Segelyvonal: "Tud on vezetni?"
ugyfel: "Hogy tudok-e mit?"
Segelyvonal: "Tud on vezetni?"
ugyfel: "en nem vagyok technikai beallitottsagu ember! en csak el
szeretnek jutni nehany helyre az autommal!"
>

:-)))))

Engem mindketto zavar, az egyik a munkam, a masik a hobbim.

Udv

Hook


_______________________________________________________________________
http://mailbox.hu - WAP-on is olvashatod

Tárhely, webhosting már 1666.-HUF/hó-tól http://ecc.hu/
+ - sok valasz 1722 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Zsolt:
> Ahogy en latom, Te is mindig csipobol tuzelsz ha valaki szoba hoz 
> egy olasz autot. Reflexbol ugy ertekeled, hogy gyalazkodik.

Ha jol emlexem Suzuki utkozott Almeraval. Most melyik is az olasz?

Attila:
> egeszrol, mert Te mindig onnan beszelsz amiben eppen ulsz, amilyen
> cipo van rajtad, vagy melyik "kormany" van hatalmon. Egyszeruen 
> teljesen ertelmetlen barmit is mondani neked (lasd 
> maganlevelezesunket), mert meg vagy gyozodve, hogy csak az lehet 
> a jo, amit Te mondasz

Meg ram mondja valaki, hogy offtopic vagyok. Koszonom a pszichologia
kiseloadast, levonom a megfelelo konzekvenciakat es elmegyek pihenni 
par hetre vagy beiratkozok valami tovabbkepzesre. Szerencsere a 
beosztottjaim kedvelnek es tuzbe mennenek utanam,  igy nincs 
szukseguk a sajnalatodra. Egyebkent nem artana megtenned 2 dolgot, 
ha mar igy jellemezzuk a masikat:

1. a kikeresett olasz-japan vagy olasz-nemet vitaim kikeresni es 
ramutatni azokra a gondolatokra, amik nem kompatibilisek. Csak azert,
hogy hihetobb legyen, amit leirtal.
2. ez nem csak Rad vonatkozik - megtanulni, mi az a smiley. 4 eve irok 
az index.hu forumaira, es atomjaimba ivodott, hogy irasos 
kommunikacioban, ahol nem tudsz gesztikuklalni, hangsullyal varialni, 
erzeseket kifejezni, kenytelen van irasjelekkel, stb. potolni ezt a dolgot. 
Barmelyik 8 eves kolyok elmagyarazza, hogyan veszi el a dolgok elet 
egy :) es rogton nem fog harsanynak es vagdalkozonak tunni az iras.

> nehezen turom, hogy pl.: az Alfas egyfolytaban fikazza azt az autot, 
> amire en 1/2 ev = 40e km alatt semmit nem koltottem, ugyanakkor 
> meg olvasom a tollabol, hogy evente 10x megy szervizbe, es meg 
> meg is magyarazza, hogy azert, mert milyen kiraly auto az Alfa.

Ha ilyen irasok jelennek meg egy ember tollabol, termeszetes, hogy 
megjelenik reakcio is ra. Ha megjelenik, akkor jon a pszichojellemzes, 
persze, mert onigazolo. Ha nem jelenik meg, az egesz HIX tabor elhiszi 
azt a _valotlan_ allitast, ami megjelent. Nehez eldonteni, melyik jobb.
Mivel az e-mail mindent elbir, altalaban reagalok.

En es Fogash nem vagyunk egy szemely, ezert kerlek ne keverd a 
hozzaszolasaim. Keresd vissza az utolso egy evet pl. es mutass 
egyetlen hozzaszolast, ahol azt irtam, hogy egyik vagy masik auto 
szar. Nem az en stilusom fikazni. Ami a szervizbe jarast illeti minimum 
20 alkalomrol irtam es nem ertem miert van ez ellentetben azzal, hogy 
egy kiraly auto. Mar ezerszer kozoltem a listaval, hogy szivvel 
vasaroltam autot es tevhit, hogy az Alfa a leggyorsabb, 
legmegbizhatobb, akarcsak az, hogy az Alfa rozsdas olasz tele hibas 
elektronikaval. Ha ismered a fanatikus Alfasokat, mindenki tisztaban 
van autoja hibaival, en is megirtam a gondjaim egesz vilag elott. Ennek 
ellenere ha reggel kilepek az ajton es meglatom a feneket, mikor 
beleulok, mikor beroffenik a motor, mikor kigyorsitok - szinte minden 
pillanatban nagyon jo erzes fog el, amit mas autoban nem voltam 
kepes megtalalni. Es ezert kiraly auto.

Tibor,
> A nevem nem az emailcimemben van, hanem a levelem vegen. 
> Ha mar ilyen

Elnezest kerek, nem regisztraltam. Meg nagy betuvel is irtam, nem volt
szandekomban megbantani teged. Ami meg a gunyolodast illeti, feljebb 
irtam par sort a smiley-rol. 

> Idos, hasznalt japan autonal meg a draga alkatreszarakat is bele kell
> szamitani.

Latod, ismet egy tevhit. Igy lehetne igaz:
- a GYARI draga alkatresz
A utangyartott meg nem sokkal dragabb, sok esetben olcsobb, mint a 
nemet (peldaul). Regebben volt a listan par tablazat, ha jol emlekszem 
SzaboZE tollabol, ossze lehet hasonlitani.

> Kicsit durva a stilusod ismet, folenyes es lekezelo. IMHO nem lehetnek
> a beosztottad, tekintve, hogy valoszinuleg nem alacsonyabb a
> vegzettsegem mint a Tied. De nem is szivesen lennek az igaz, mert 
> ugy latom, beosztottkent kotelezo lenne atvenni a Te velemenyedet - 
> az egyeduli helyes velemenyt.

En mondjuk nem szoktam mas maganeleteben turkalni, de legyen. 
IMHO lehetnel, ugyanis az osszes beosztottam minimum 1 diplomaval 
rendelkezik, tehat nem ezen mulik a dolog. Egyeduli helyes velemeny 
nincs, nem vagyok en diktator. Ebben az esetben volt teveszme versus 
tapasztalat. Nem tudom elkepzelni, mi jott le neked ebbol a vitabol.  
Durva stilus? 3 smiley volt a vegen, egyeb forumokon ez konnyed 
viccelodest, enyhe provokaciot, semmikeppen nem komoly 
mondanivalot jelent.

> Ezt mondtam. Ahelyett, hogy beismerned, tenyleg, most hogy 
> masodszor is elolvastam azt a levelet, eloszorre valoban 
> felreertettem, nem jol jott le, jossz ezzel, hogy megmagyarazod, mit 
> akart irni az eredeti

Ha ez segit, szivesen beismerem, feluletesen olvastam el, ez ezert 
(vagy masert) ez jott le. Nem ertem viszont, mit valtoztat az altalam 
leirtakon? Hibas volt netan amit leirtam? Ha B igaz, de egy hamis A-bol 
kovetkezik, akkor hamis lesz a B? 

> Amit pl. a multkori Toyotas cikkbol indulo flamewar utan, hogy Neked
> semmi flamegeneralo szandekod nem volt. IMHO a Toyotas cikk 
> provokativ volt a subjectje miatt (ha jol emlekszem: a japan az 
> tokely). Nem baj,

Ebben tokeletes igazad van, oriasi bakot lottem. 

> Mondjuk, hogy megallnam -e a helyem mint a beosztottad...
> Meg... hogy melyik listatars ugyvedje vagyok...
> Ennyi eleg?

Ezek poenok. A mondanivalohoz szolj hozza. Tudod, ami komolyan van 
gondolva es irva.

> Arra is emlekszem. Jo hetes hadakozas utan, mikor mar tobben 
> nyiltan a szemedbe mondtak, hogy felelotlen vagy, ha alagutban 
> szaguldozol.

Ez sem igaz. Kb. fel evvel kesobb irtam, mikor ujra arra jartam es 
valoban kinn volt a tabla. A szaguldozast meg az ujak kedveert 
megirhatnad, hogy 120 km/h volt autopalyan, belso savban, ures kulso 
sav eseten, es az elottem levo nem birt lemaszni, sot. Ezt a viselkedest 
maig nem ertettem meg es irtozom az onkentes rendoroktol.

VAti:
> Nem _teljesen_ veletlen, hogy nagyobb az ertekvesztesuk,
> bar ebbe eloitelet is jocskan belejatszik. 

Nem irom le, hogy nincs igazad, leirom a tapasztalatom
Tipo 1.6 vetelar 780 ezer, eladasi ar 2,5 evvel es 82000 km-el kesobb 
660 ezer
Alfa 1.6 vetelar 3,6 millio, eladasi ar 2,5 evvel es 50000 km-el kesobb 
2,3 millio.
Xsara vetelar 3,8 millio, eladasi ar 2 evvel es 68000 km-el kesobb 2,3 
millio
Mondeo 5,1 millio, 2 evvel es 110000 km-el kesobb 2,2 millio
Primera 4,8 miilio, 2,5 ev es 60000 km utan 2,6 millio

irhatnek tobbet is, de ezek elso kezbol adatok, nem akarok bazaros 
arakat keresni
szerintem az ertekvesztes fo parameterei
- az auto hanyadik eletevenek ertekveszteset nezed (elso 2 a leg)
- minel nagyobb kategoria, annal tobbet veszit
- minel kisebb a hasznaltpiacon az erdeklodes, annal tobbet veszit

Fogash,
> Az sem semmi. Ismet az Alfas topicrol idezek. A srac 97es evjaratu 
> Lancia Kappa 2.0 turboval jar (210LE, 0-100 7,3sec, 234kmh, boron 
> kivul full), jo egy eve vette 2,5-2,7 kozotti aron, mar nem emlexem 
> pontosan. Most bement az Fiat NeroM5-hoz, hogy vegyen egy 156-os 
> Alfat, (1,8ast, borrel, stb, kb 6mio koruli ertek). A Kappat ird es 
> mondd: 380.000,- azaz haromszaznyolcvanezer forintert akartak neki 
> beszamitani...

Picit elkeverted a ket irast:
nem Nero, hanem SPQR, nem 380e, hanem 1,5 millio (Eurotax ar 2,15-
2,4). A masik szalonban 2,2-t kapott erte. A 380-at a 3 eves Bravaert 
akartak adni, mikor egy srac Stiloba akarta beszamittatni. A lenyegen 
ez nem valtoztat, csak a pontossag kedveert.

Csaba:
> Termeszetesen itt :) Nem is ertettem vele egyet, vissza lehet
> keresni, csak olyan konnyeden dobaloznak egyesek az
> "eletveszelyues" kifejezessel, ez ellen hadakozom...

Mindenkinek megvan a maga harca :))
En is irtam valami ilyesmit, az Alfasok kozott ketten is vannak, akik 
nyaron teli gumival majdnem elszalltak, a magas homerseklet hatasara 
a gumi (sebessegindex ide/oda) autopalyas szaguldozas utan az elso 
kanyarban elfolyott. Durr. Nem allitom, hogy jellemzo, az eletveszely is 
kemeny szo (a mai autopark muszaki allapota mellett sic!), de aki 
maximumra torekszik, annak nem mindegy.

Cs.
+ - Kek LED (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
>illatosito, stb)
Ha ilyen a valasztek: Az asszonynak illatosito, es beul a kocsiba :-).
+ - Re: Mozgasserult (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihaw!

Arrol tudtok-e pontos infot, hogy beallhatok-e a mozgasserulteknek szolo
parkoloba, ha pl. gipszelt labu embert viszek? [...aki ugye csak atmenetileg
mozgaskorlatozott, tehat nem van igazolvanya.]
-- 
Udv,
   		Hunter  			-[HE 1.15beta8+1;]-
+ - Re: 5 ev garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

Teljesen jogos, a markaszervizek (talan indokolatlanul) dragabbak.
Pontosabban megtehetik...
Ha kotok egy eletbiztositast, es a lejarati ido alatt nem halok meg,
akkor kidobtam egy csomo penzt, amit akkor kereshettem volna, ha ezen
a penzen mondjuk telket veszek... Ha viszont megis meghalnek, nem
kerul a csaladom az utcara (kicsit tuloztam, ugyanakkor bizonyos
korulmenyek kozott akar szo szerint is igaz lehet).
Vagy (ez nem hazai pelda) nem kot valaki betegbiztositast, mert kidobott
penz. Be is jon, HA nem betegszik meg.
Autonal ugyanez. Ha valaki kidobott penznek tartja, *nem kotelezo* oda
hordani. Megsporolt egy csomo penzt, HA nem jelentkezik garancialis
jellegu hiba. Ha megis, akar sokszorosat bukhatja. Elore nem lehet
megmondani. Alkati kerdes, van aki kockaztat es nyer rajta, van aki
bukik. Van aki nem kockaztat, es bukik. Mindenki eldontheti maganak.

> Szerviz-ar alatt az atlagos markaszerviz-arakat vettem alapul, a fuggetlen
> ar pedig a gyarival egyezo minosegu (jo nevu) potalkatreszek arai,

Ez nagyon tipusspecifikus, de gyakran ezek a potalkatreszek *megsem* a
gyarival megegyezo minoseguek. Lehetnek jobbak, rosszabbak. A japan
autok eseteben altalaban rosszabbak. Pl. a gyari elso fekbeteteim
60000 km-nel 50% -osak voltak - pedig szoktam fekezni. Ezt egy
utangyartott (jo nevu) altalaban nem tudja. Hasonlo a helyzet pl. a
lengescsillapitoknal is.
Amugy erdekes, en pl. utanamentem, es mashol sem adtak volna,
legfeljebb minimalisan olcsobban a gyari alkatreszeket a Mazdahoz,
mint a markaszervizben. Az olajat sem.  Ez egy jo szerviz is lehet
persze, jo uzletpolitikaval...

>>Engem nem zavar, hogy szervizbe kell vinni.... A kocsit nem azert vettem,
>>hogy alatta koricaljak, olajat csereljek, stb. En menni akarok vele

> A fentibol latni, hogy a MARKAszerviz es egy FUGGETLEN szerviz kozotti
> kulonbseg is felmillio Ft koruli nagysagrendben mozog. Egyik esetben sem
> kell az autohoz nyulnod, csak "menni vele".

HA nincs garancialis jellegu hiba, amit a markaszerviz INGYEN
megcsinal...ofcoz, a garanciaido alatt, de most epp arrol van szo.

> istenkiraly a markaszerviz, ahol elozetesen kell idopontot kerni,

Kell, de akkor fogadnak is azonnal...

> ahol nem
> lehetsz ott a kocsid mellett, hogy lasd, mit csinalnak vele (elsosorban a
> kiszamlazott, de kulonos modon be nem szerelt alkatreszekre gondolok),

Erdekes, en mindig ott voltam, soha nem szoltak erte...
Amugy meg, ha valamit papiron kicserel a markaszerviz garanciaban
valojaban pedig nem, az csalas ugyan, de nem engem csaptak be.

>  akkor    javithatatlan vagy. Jarj eleted vegeig japan autoval!

Na, ezt nem ertem. Most *altalaban* a markaszervizekrol volt szo nem?
Hogyan jott ide a japan auto? Az 5 ev Nissan gari miatt? Ha nem akarja,
nem veszi igenybe. Megsporol 5 ev alatt 360 e Ft-ot, garancia nincs,
ha elromlik javittatja zsebre. De szvsz ez minden autonal igy megy...
nagyon - nagyon nem ertem, a vegkovetkeztetest hogyan vontad le.

Szia: Tibor
+ - Teli gumi veszelyes nyaron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Chip irta:
>>>
Bocsika, hogy belepofazok, de telleg_nagyon_veszelyes a teli gumi nyaron 
(tegyuk fel rendes teligumiról van szo, es nem egy ocska sz@rról) Ilyenkor 
a gumi puha lesz (mar 15 foknal is elegge, a 35-rol ne is beszeljunk!!!) es 
kenodik, a fekut (egy 50-es temponal legalabb) 3-4 meterrel hosszabb!!! Ja, 
en kiprobaltam, es az alapjan mondom... mikor bejottek a 10 fok koruli idok 
esz nelkul vittem cserlni lefele. Esoben tenyleg jobb a vastag borda miatt, 
na meg szamit a minta is. Hogy hangos??? Haaat... az enyem 90 felett 
kezdett zajongani, alatta nem lehetett eszrevenni a kulonbseget. A tipus 
(hogy egeszen korrekt es konkret legyek): GoodYear ultra grip sorozat. A 
mai napig ez a sorozat van a kocsin, es nagyon de nagyon meg vagyok vele 
elegedve.



CHip! azert a "nagyon veszelyes" kifejezes eros kicsit.
_Egy_ autobol es _egy_ garnitura gumibol en nem mernek levonni 
kovetkeztetest. (en talan tul vagyok a sokszaz auton is mar, de szerintem 
csak 10-20 fajta gumin, ami meg nem tul sok a konzekvencia levonasahoz)

Szoval sorrendrol volt szo.
Teljesen egyetertek veled ott, hogy dogoljenek meg a soherek, akik nem 
kepesek 2 garnitura gumit venni, ha sokat kozlekednek. (Miert nem adja el a 
motorhaztetot meg a csomagtartot bontoba, csomot sporolhatna rajta... es 
kevesbe fontos, mint a jo gumi)

Az osszehasonlitasodra annyit mondanek, hogy IMHO jobb a bakancs nyaron, 
mint a szandal telen. A guminak nem is a nyari erosebb kopast lehet felirni 
leginkabb (a kozepes kategoriatol kezdve altalanos a szilika, ami jo ebbol 
a szempontbol, egyebkent ez meg egy 20 eves sztereotipia), hanem a tulzott 
rugalmassagot - kenodest. Atlag Janos 53 LE-s Suzukijara jo lesz nyarra is 
a teli, de en is meghalok, amikor 21 fok korul az egyebkent villamos 
modjara kanyarodo Alfam elkezd kenodni-maszatolodni hajtott, eros 
kanyarokban.

Ahogy irod, a zaj sem jelentos (mondjuk egy profi GY UG eseten el is 
varhato), persze ez mar nem a 70-es evek oklomnyi ho-blokkokkal diszitett 
Semperit vagy Barum gumija.

Persze vannak olyanok is, akik egy cipot hasznalnak telen-nyaron (azt is a 
Humanic-ban vagy a kinai piacon veszik)... asszem nekik sosem fogjuk 
elmagyarazni, miert jo 2 garniturha guma. :-)



tiszy
+ - Re : lemondas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szeretnem lemondani az ujasagot.
>Koszonettel,
>telehold

Kedves telehold !

Sajnos a lemondásnak ez a módja nem elegendő. Kizárólag írásban, Józsinak
személyesen átadva, kérvény két példányban, csatolva hozzá az aláírási
címpéldányt, anyakönyvi kivonatot tehető meg. Kedvező elbírálás esetén 30
napon belül döntünk kérvénye elbírálásáról :-))))))

Laci

Ui. : ....de van egy egyszerűbb módja is : 
+ - markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tetelesen felsorolt tobbletkoltsegekre semmit nem reagaltal. A fo hangsuly
nem az elozetes bejelentkjezesen volt, hanem a jo kozelitessel DUPLA
fenntartasi koltsegeken...

>Nem sok olyan nem markaszerviz van akik mondjuk a motor
>altalanos allapotat le tudjak kerni... Biztos van ilyen, de szerintem nem
>sok...

Aha, a Cserkuti esetleg odateszi a fulet, es megmondja, hogy egy BMW motorja
milyen altalanos allapotban van. A markaszervizben meg radugjak a
hibakiolvasot a stekkerre, aztan kiirja, hogy az erzekelok a motoron jok,
vagy valamelyik valahol hibas. Konkretabban:
az autod rendesen viselkedik = minden rendben.
az autod rangat = xy hibakod. Ami elromolhat: felso holtpont jelado,
kopogaserzekelo, vizhomero, legmennyiseg-mero, leghomerseklet-mero,
gyujtomodul(ok), befecskendezo(k), stb. A kodolvcaso kiirja, hogy mondjuk
legmennyiseg-mero hiba. Mit tesz a markaszerviz? Megrendel egy ujat (mert a
raktarban csak uleshuzat es Wunderbaum van), 2-3 nap alatt megjon,
felrakjak. Proba, nem jo. Kovetkezo alkatresz csereje. Ez igy megy, mig egy
inasgyerek a kocsi alatt talal egy szabadon logo (vagy oxidalodott)
kabelsarut. "Fonok, ez hova valo?" Visszateszik a helyere, es csodak
csodaja, jo a kocsi. Ha nincs szerencsed, eddigre a fel autot kicsereltek.
Hudejo!

A hibakod-kiolvasok csak annyit tudnak, hogy a vezerlo elektronika melyik
szenzor/funkcio adatat nem kapja meg. Hogy ezt a hibas szenzor, vagy csak
egy kidorzsolodott vezetek okozza, soha nem fogjak megmondani. Sajnos.

Amugy az EU epp mostanaban akarja felrugni a hagyomanyos
gyar-generalimportor-markakereskedo-vevo lancolatot. A terv, hogy aki csak
akar, rendelhessen a gyartol autot, es azt arulhassa is. Innet kezdve aki
tud fizetni, kozvetlenul a gyarnak leadhatja a rendeleset, foleg ha a tipus
mar homolog, vagyis az EU-s "kermi" alkalmasnak minositette azt. Sot, akinek
van penze, egymas mellett tarthatja a Suzukit es a Mercedest is, de nem
kotelezo a Merci altal eloirt paravan-halmaz, zaszlok, logok, stb garmadaja,
sot nem muszaj S-Mercit is tartani, ha a regioban csak az A-osztalyt tartja
eladhatonak.

Az Auchan mar probalkozik ilyennel Franciaorszagban. Ha ez bejon, akkor 1.)
az auto sokkal olcsobb lesz 2.) A gyar nem tarthatja vissza a javitasi
informaciokat es celszerszamokat, viszont kikothet mindenfele dijakat,
ellenteteleket azokert, de BARKI, aki azt megfizeti (akar egy jol meno
maszek is) megveheti, es SAJAT DIJSZABASA mellett hasznalhatja is.

Erdekes vilag lesz.
Fogash
+ - tanacs + lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

GERI irta:

> Mondjuk, ahanyszor engem igazoltatni megallitanak autoval, en ugy
> kezdem, hogy lampa es motor kikapcsol, bizt. ov. latvanyosan kikapcs,
> lassak hogy be volt kapcsolva, aztan kiszallok a kocsibol (meg ha hideg
> is van). Az a tapasztalatom, hogy ha latjak hogy legalabb ennyire partner-
> nek tekintem oket, hogy nem ulve ablakresen keresztul adom ki az iratokat,
> akkor nem szarakodnak annyira.

Csak egy tanacs a hozzank hasonloknak (mert Magyarorszagon en is ezzel a
strategiaval elek igazoltatasokkor):
Meg ne probald ugyanezt tenni nalunk kicsit militansabb orszagokban! En a Svajc
i
hataron probalkoztam meg egy eszer(!) ezzel. Gondoltam kiszallok, mert az ugy
udvariasabb, meg ugy latszott, hogy ez a hercehurca ugyis el fog tartani egy
darabig, amikoris az allig felfegyverzett hataror bakancsanok vasalasat halotta
m
csikkanni az ajtom dukkozasan. Egyszeruen ramrugta az ajtot ezzel jelezve, hogy
eszembe ne jusson kiszallni amig O" nem mondja.
Ez tenyleg csak(!) egy "tanacs" volt nem "itelet". :-)

> Kulonben meg ok is a munkajukat vegzik, es tenyleg hogyha ellopnak az
> autom, valahogy nekik is csak el kell kapni es az igazoltatas ugye tobbek
> kozott erre is valo...

Kivanom Neked draga GERI, hogy soha ne tudd meg mennyire nagy tevedesben vagy :
-)
lsd. lejjebb

> Uj temakat is feldobok:
>
> 1) Loptak el valakinek az autojat mar es meg lett-e?
>     (Milyen allapotban?)

Nekem mar loptak el! A kedvenc temam, kerdezz nyugodtan, kifogyhatatlan vagyok 
a
reszletekbol, de nem untatnam azokat, akiket nem erdekel, mert az hiszik
biztonsagban vannak. Korabban en is azt hittem.

A megtalalassal kapcsolatban a rendortiszt allaspontjat szeretnem idezni. Nem t
udom
mennyire volt "hivatalos" ez az allaspont, de hivatali helyisegben es egyenruha
ban
mondta. :-) Szoval amikor a feljelentest megtettem es naivan megkerdeztem, hogy
megis mire szamithatok, azt felelte, hogy az auto vagy mar kivul volt a hataron
 meg
mielott en "felsimertem volna a lopas tenyet", vagy mar regen nem auto, mert
szetszereltek aprocska alkatreszekre. Es ezzel meg is gyozte magat es engem is 
hogy
teljesen felesleges elkezdeni keresgelni az autot.

Egyebkent a kerdesedre valaszolva, van olyan baratom, akinek mar meglett az
ellopott autoja. Sajatmaga vette eszre a 40-es busz ablakabol Budaorson. Ne tud
d
meg milyen kalvaria kovetkezett utana, amire ujbol forgalomba lehetett helyezte
tni
az autot, es mire elhitette a rendorokkel, hogy mi tortent.

Ezen kivul meg a biztositoval folymatban levo hosszu-hosszu per reszleteivel is
tudlak untatni Benneteket.

Jo autozast a meg meglevo autokkal:
Koronczi Endre
+ - Re: ertekallosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Ehhez kepest majdnem barati ar az 1,5millio, amit az en Alfamert ajanlottak
> gyorben, ha elviszek toluk egy 147est. Igaz, hogy az enyemmel egyezo korul
> levedlett importautok is 1,8 korul mennek, de hat a piaci ertek 20-30%-a
> miert ne lehetne haszonkulcs naluk, hiszen a toluk vett uj auton ugyis mar
> kaszalnak egyszer :((((((((
> Fogash
> 

Csak, hogy bonyolitsuk egy kicsit a kepet :-) Errefele olyan 
hirdeteseket lehet mostanaban olvasni, hogy ha uj, _vagy hasznalt_ autot 
veszel a kereskedotol, akkor termeszetesen beszamitjak a regi autodat 
is, minimum 4000$-ert! Akkor is, ha kosarban viszed be! Az uj autora meg 
olyan hitelt adnak, amire max 2-3% a kamat. Hogy ez hogy a fenebe eri 
meg nekik? Ja, az gondolom, a beszamitasi arbol latszik, hogy nem 
Pusztaottlakan van a kereskedes :-)

F
+ - Re: kek LED megin + uj tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>> Uj temakat is feldobok:
> 
> 1) Loptak el valakinek az autojat mar es meg lett-e?
>     (Milyen allapotban?)

Igen, hogy rohadjon le mind a negy laba annak a budostalpu allatnak, aki 
elvitte. Egyebkent egy Dacia 1310TLX volt, meg 1990 oszen. Legalabb 6 
honappal kesobb talaltak meg, a szerelovel egyutt, akinek a tolvajok 
dolgoztak. Ja es akkor mar csak azok a reszek voltak meg, amiket csak 
langvagoval lehet kiszerelni, es azonosithato.



> 2) Mi zavar jobban: ha szarakodik az autod vagy ha szarakodik a
> szamitogeped?

Mind a ketto, de nagyon.


> 3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
> illatosito, stb)

Ha csak ezekbol lehet valasztani (cipo/illatosito), akkor inkabb az 
asszony :-) Valahogy nem igazan kedvelem a "Wunderbaum stilus"-t. 
Egyebkent meg mindketto olyan fajta szorakozas, ami komoly anyagi es 
szellemi befektetest igenyel, ha szep emlekeket akarsz ;-)

F
+ - Re:teligumi nyaron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: teli gumi... ( 29 sor )

[...]

>Bocsika, hogy belepofazok, de telleg_nagyon_veszelyes a teli gumi nyaron
(tegyu
>k fel rendes teligumiról van szo, es nem egy ocska sz@rról) Ilyenkor a
gumi puh
>a lesz (mar 15 foknal is elegge, a 35-rol ne is beszeljunk!!!) es kenodik,
a fe
>kut (egy 50-es temponal legalabb) 3-4 meterrel hosszabb!!! Ja, en
kiprobaltam,
>es az alapjan mondom... mikor bejottek a 10 fok koruli idok esz nelkul
vittem c
>serlni lefele. Esoben tenyleg jobb a vastag borda miatt, na meg szamit a
minta
>is. Hogy hangos??? Haaat... az enyem 90 felett kezdett zajongani, alatta
nem le
>hetett eszrevenni a kulonbseget. A tipus (hogy egeszen korrekt es konkret
legye
>k): GoodYear ultra grip sorozat. A mai napig ez a sorozat van a kocsin, es
nagy
>on de nagyon meg vagyok vele elegedve.

tul.keppen nem akartam hozzaszolni, mert (ezen a teren) csak egy eves
tapasztalatomat nem tartottam elegsegesnek, de nekem mas tapasztalataim
vannak. nekem tavaly egesz evben teligumi volt fent, es semmi gondom nem
volt. a fekut sem tunt hosszabbnak, a menetzaj raadasul alacsonyabb volt,
mint elotte a nyari gumival (igaz a teli vadiuj michelin, az eldobott 3
eves fulda imho nem eppen egy kategoria). nagyon elegedett voltam a teli
gumival, es az auto kevesebbet is evett egy kicsivel nyaron (pl. telen
uresen: 7,2-7,5 l <-> augusztusban tatabanya-szeged es vissza teljes
terhelessel (2 felnott+2 gyerek+rengeteg csomag) teligumival es klimaval:
6,8 l) raadasul miutan feltettek, 1 even at picit sem csokkent a nyomas
benne. (micheline alpine)
a felreertesek elkerulese vegett: nem allitom, hogy ez alapvetoen igy van,
vagy igy kellene lennie (mert akkor minek a nyari gumi? vagy csak az ordogi
gumilobbi marketingjerol van szo? :) ), 1xuen nekem ez a tapasztalatom.

errol jut eszembe.

aktualis automon elol teligumi van, hatul nyari (elsokerekhajtas). eddig
azt hallottam, ez egy elfogadhato kompromisszum.
erre (itt: http://www.goodyear.hu/termekek_10.php 7.pont) ezt olvasom:

"Miért ajánlatos az új és kevésbé kopott gumiabroncsokat a hátsó kerekekre
szerelni?
Az új vagy kevésbé kopott gumiabroncsokat előnyösebb a hátsó kerekekre
szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés szűk kanyarban) jobb
úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úttesten.
Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek többnyire
nedves úttesten lépnek fel. Amennyiben ilyenkor az első kerék gumiabroncsai
pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az úttest felületével, a
gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban általában megtartja
helyzetét és menetirányát.
Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel,
a gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb
megbirkóznia a gépkocsivezetőnek mint egy rövid ideig tartó
kormányozhatatlansággal"
(idezet vege)

igaz, itt nem a teli-nyari gumi viszonylatrol van szo, hanem az
ujabb-kopottabb gumirol, de ugyanezen elv alapjan nekem logikusnak tunne,
hogy telen inkabb hatul legyen a teli gumi, mint elol, ha mer nem lehet
mindenutt. mi az igaz? vagy a ket szituacio nem allithato parhuzamba? vagy
az egyik csak a hatso kerekhajtasra vonatkozik? kerlek homalyositsatok fel.


Üdvözlettel / MfG / best regards / med venlig hilsen / meilleures
salutations

Róbert KOZMA
IT System Supervisor
IBM Global Services Kft. / SD Center, Székesfehérvár, Hungary
Tel.: +36 22 539-395, Fax: +36 22 539-504
+ - fenyszoromoso + egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

mar egyszer irtam a listara, de nem kaptam valaszt es nem tudom elkepzelni,
hogy senkinek nincs meg csak infoja sem, ezert feltetelezem, hogy elkerulte
a figyelmet es ujra feldobom a kerdest:

lehet-e utolag fenyszoromoso berendezest beepiteni? kaphato ilyen? ha igen,
kb. mennyiert es hol erdemes keresni?

ujabb kerdes:
kollegam (neki) uj (86-os) haromajtos toyota corolla tipusu teknikahoz
keres kalaptartot. eddig egy bontoban sem tudtak segiteni. pliz help.

Üdvözlettel / MfG / best regards / med venlig hilsen / meilleures
salutations

Róbert KOZMA
IT System Supervisor
IBM Global Services Kft. / SD Center, Székesfehérvár, Hungary
Tel.: +36 22 539-395, Fax: +36 22 539-504
+ - hixauto.hixauto.hixauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok autosok!


Csaba irta:

>> Fogadja el mar a tisztelt nagyerdemu hogy mindenki olyan autot vesz
>> maganak amit elsosorban a zsebe megenged es azutan ami a 
>> szivehez a legkozelebb all. 
HA> Ez nem igaz. Nem mindig igaz. En a szivem szerint vettem.

Elfogadom az ervelesed, olyan alapon hogy a szived szerint vetted,
mert valamilyen modon volt ra penzed. Azt magyarazd meg nekem miert
nem jar akkor mindenki a szive kocsijaval? En se bannam ha a fenekem
alatt mondjuk egy VelSatis zummogne, mert ez all kozel a szivemhez,
dehat ugye nincs ki ra az anyagi keretem. Tehat ezert irtam a fenti
sorrendet.

>> Amirol pedig erdemes lenne vitazni, es sokunkat erdekelne, azok az
>> olyan tipusu temak, amikbol tenyleg valaki penzt es idot takarithat
>> meg negykereken.
HA> Ez sem mindig igaz. Auton nagyon sokat lehet sporolni. Peldaul ugy,
HA> hogy nem veszel semmilyet. A tobbi mar csak reszletkerdes :)

tarolsz :-)


Mas:

HA> =======================================================
HA> Felado :  [France]
HA> Temakor: RE: *** HIX AUTO *** #1721lemondas ( 3 sor )
HA> Idopont: Wed Jan 29 18:44:13 CET 2003 AUTO #1722
HA> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

HA> Szeretnem lemondani az ujasagot.
HA> Koszonettel,
HA> telehold

ime, itt az eredmeny. Kivancsi vagyok milyen autoja van eme
listatarsnak? ;-)))))))))))))))

Kedves : a legjobb modszer az lesz, ha elmesz a
legkozelebbi postahivatalba es ott kitoltesz egy lemondasrol szolo
nyilatkozatot. Indulas elott ne feledd el elolvasni a HIXAUTO
fejlecet. Talan sikerul megtakaritanod valamit ;-))))))


Geri irta:

HA> 1) Loptak el valakinek az autojat mar es meg lett-e?
HA>     (Milyen allapotban?)

tuti jo kerdes. Remeljuk lesz pozitiv hozzaszolas.

HA> 2) Mi zavar jobban: ha szarakodik az autod vagy ha szarakodik a
HA> szamitogeped?

Akkor kerdezem en, mit erzel akkor ha a szamitogeped szallitod
kocsival es balesetet szenvedsz, minek kovetkezteben te nem serulsz de
a monitorod kirepul a szelvedon a csomagtartobol??? (Ex-munkahelyemen
tortent az eset, teruleti kepviselo hozta be a Sz.gepet javitasra. A
tortentek utan kapott egy ujat, a kocsijat meg kikalapaltak. Szegeny
urgenek nehez napja volt...)

HA> 3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
HA> illatosito, stb)

Szerintem ez szezonfuggo, de lassuk mit szolnak hozza a tobbiek ;-))


HA> Felado :  [Hungary]
HA> Temakor: RE: ***  vita, ablaktorlogumma*** #1721 ( 12 sor )
HA> Idopont: Wed Jan 29 06:33:11 CET 2003 AUTO #1722
HA> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

HA> nem igazi spanyol mar az, csak egy elfajzott nemet... 
HA> :-)))))))))))))))))

tokeletesen igazad van, nem is tudom oruljek neki vagy se. Nem ismerem
kozelebbrol a regebbi Seat modelleket, de eleg sok fut beloluk itt
nalunk Romaniaban, eppen a napokban lattam 2 darabot. Az mindketto
hasonlitott a Fiat Uno-ra kulsoleg.
Ami pedig a masik oldala a dolgoknak hogy amennyiben nem ismerik az
emberek  a markat es nem tudjak hogy VW licensz alapjan keszult, akkor
kisebb  az ara (ah, kinek kell spanyol kocsi itt keleten, biztos draga
hozza  az  alkatresz),  es alkatreszileg szinte minden kompatibilis az
azonos  kategoriaju  VW-kkel (Polo, Golf, Jetta). Igy sikerult kb 1500
USD-vel  olcsobban  megvenni a kocsimat mint egy azonos felszereltsegu
VW  Golf  III,  amiert kb 6000 USD-t kernek el errefele ('93-as '94-es
modellek).

A szerelem az en esetemben utolag jott ;-)

Mindenjot mindenkinek :-)

Szabi

Seat Ibiza 1.4
+ - Lada szerelo segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Tafi.

>Ismer valaki olyan tuti LADA szerelot, aki egy 1200-es motorjat >rendbe
>tudja szedni, mert itt a helyi szerelok szinte 2 hetente hekkelik az
>anyosom autojat es megis mindig lerohad.

Ird meg, hogy helyileg hol laksz ! Maganba cimeddel egyutt. Nagyon szivesen
elkuldom leveled a Lada listara. Ok biztos tudnak segiteni neked.

Udv: Frigyes

            Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
+ - osszeeskuves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
Az olajiparban rengeteg penz van, es sokkal nagyobb tartalekok vannak a
fold alatt, mint azt nehany eve gondoltak, folyamatosan ujabb
lelohelyeket talalnak. Majd ha az olajalapu uzemanyagok kezdenek
kifogyni, ( ami nem 20 ev mulva lesz) szerintem akkor elokerulnek, hogy
fiokokbol, vagy mashonnan, nem tudom,de 7 lakat alatt orzott, lehet,
hogy meg nem teljesen kidolgozott, de arra erdemes energiahordozok vagy
megoldasok, melyek majd akkor kerulnek elo, ha az O erdekuk ugy kivanja.

Nem kezdek el most politizalni, de egyaltalan nem azok, vagy csak azok
az orszagok 
huzzak a hasznot ebbol az iparagbol, ahol azt kitermelik.
"Tokeletes vilagunkban" sokkal kisebb dolgok, erdekek miatt is
"jegeltek" mar ujitasokat, ujitokat, az olaj iparagban akkora
erdekszferak es nemzeti erdekek (- sajnos nem a mienk) 
osszpontosulnak, hogy meg a "feketeruhas embereket" sem tartom
elkepzelhetetlennek.
- Nem vagyok paranoias, :-)) es nem talaltam fel semmit, :-((

Itt azsiaban is mennek a kekledek, minap azt hittem ufot latok, pedig
csak 1 Space Star volt. :-)))

Tobbszor akartam mar irni, de az a franya "MIME" nem engedte.

Richie
Galant V6	 Itt Toyota Hilux
+ - Flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem regota tetszenek az olasz autok,de mind a 4 autoszerelo ismerosom,
akik egymast nem is ismerik, szitkozodnak atkozodnak, ha szoba hozom, es
nagyon lebeszelnek rola, hogy Olasz autot vegyek, mikor idonkent
ranezesre platoi szerelembe esek 1 Alfaval, es kikerem a velemenyuket.
Meg egy gondolat: egy Alfa vagy egy BMW 2.0 alatti motorral az en 
szememben elveszti a vonzerejet, azt az erzest, ami ezekkel az autokkal
"jar". 
Nehany eve az uj Punto tetszett meg, arrol is egyontetuen lebeszeltek,
azota volt szerencsem 
kotelezo szervizbe vinni egyik ismerosome't, nagyon finom kisauto, de
mindig elojon rajta valami bosszanto aprosag.



Richie
Galant V6
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A sorrend elfogadhato, de a kerdes az volt, hogy legyen-e kotelezo
>a teli gumi, aztan ha az lenne, akkor legfeljebb allandoan azt
>hasznalhatna, aki nem akar/tud ket garniturat tartani.


En kotelezove tennem buszokra es teherautokra. Szemelyautokra
egyenlore nem, illetve esetleg bizonyos utszakaszokon. (Hasonloan
a holanchoz, vagy inkabb helyette!)


Udv,
      Zotya
+ - Re: Gumi-gumi, ablaktorlo-gumi (#1722) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >En csakis hetelu cseregumit hasznalok, amit 1-2 perc alatt cserelek ki.
> Errol irj legy kedves meg egy par sort.  Hol veszed, mennyit bir, mennyiert
> adjak, kell-e valamire figyelni a vasarlasnal (marka, tipus, stb).

A Homasitanal a Fehervari ut es Andor u. sarkan. A 2 db-os keszlet 500 Ft
korul van, legutobb 3 db-osat vettem 600-ert. A keresztmetszete olyan,
mint egy fel csillag; osszesen het lamellabol all. Vasarlaskor csak arra
kell ugyelni, hogy ne legyen rovidebb a kelletenel. Asszem 50 es 60 centi
hosszuak vannak, tobbfele markajelzessel.

Altalaban fel evig egyaltalan nem csikoz, es ujabb fel evig kibirhato. A
legutobbi (a csomagolasa szerint grafitos) nem volt ilyen jo, azt hamarabb
kellett cserelni. Ez a 3 darabos, sarga csomagolasu jonak tunik.

Egy muanyag sinben van a gumi; ezt a sint kell becsusztatni a fem torlovaz
karmai koze (azokat neha kijjebb vagy bejjebb kell fesziteni, mert a sin
szelessege valtozo). A muanyag vegen egy, a karomba beakado femkapocs
rogziti a betetet, a tobbi karomban lazan kell fekudnie, hogy
illeszkedhessen az ablak ivehez. A vegen a sin masik, tullogo veget a
gumival egyutt meretre kell vagni.


Ed
+ - uj temak :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2003. 01. 30. +0100, you wrote:
>1) Loptak el valakinek az autojat mar es meg lett-e?
>     (Milyen allapotban?)


Jahh loptak mar el, meg nem lett de a csomagtartojat mar lattam parszor egy 
masik gepen :)


>2) Mi zavar jobban: ha szarakodik az autod vagy ha szarakodik a
>szamitogeped?

Mindketto de legalabb nem kell autoszerelohoz vinni a gepet :)

>3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
>illatosito, stb)

Semelyik :)


Ant
+ - Dieselmotorok, motorok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Olvasgatva a dieselekrol alkotott velemenyeket, eszembe jutott, hogy van
nekunk egy kituno magyar mernokunk, nev szerint Anisitz Ferenc, aki komolyan
reszt vallalt jo nehany motor kifejleszteseben.
Az említett neves szemelyiseg a BMW motorkonstrukciok teren nyujtott
maradandot a vilagnak. Talan meg emlekeztek, mikor az oreg capa diesel BMW-k
ontottak magukbol a fustot, mint ha muszaly lett volna!
A maiak viszont a legkisebbtol a 4000cm-es V8-asig nem nagyon fustolognek,
mint inkabb mennek.  Jo tíz ev alatt eleg latvanyosat fejlodtek. 
Lehet, hogy jo a VW TDI is, de akkor miert fustol Tatra modjara, ha
odalepnek neki. :-)  Plussz a BMW ongyujtosai joval csendesebben
duruzsolnak, mint hasonlo tarsaik.
Ugyanilyen latvanyosan fejlodtek egyes japan dieselek! Foleg, ha azt nezzuk,
hogy a Honda sokaig nem is keszitett, csak vasarolt ilyen motorokat a
kocsijaiba!

Szoval csak annyit akartam, hogy a VW és PSA  TDI-k és HDI-k ugyan jok és
megbizhatók, keveset fogyasztanak, de nem csak ezek kepviselik az elvonalat
a dieselek terén!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS