Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1298
Copyright (C) HIX
2001-11-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 240, a Budaorsin (mind)  11 sor     (cikkei)
2 gumi, Mondeo - Laguna (mind)  42 sor     (cikkei)
3 Re: Citroen zx, szakkonyvek gk.-hoz (mind)  17 sor     (cikkei)
4 F1 (mind)  21 sor     (cikkei)
5 statisztika, teli gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Mennyi az annyi? (mind)  50 sor     (cikkei)
7 VITA es MOKA forum az AUTOn (mind)  111 sor     (cikkei)
8 Teli gumi vasarlas (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Re: Teli gumi (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Kotelezo biztositas (mind)  19 sor     (cikkei)
11 KOBE (mind)  12 sor     (cikkei)
12 van gyorshajtas es van gyilkossagi kiserlet (mind)  16 sor     (cikkei)
13 standard koszones (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Re: *** HIX AUTO *** #1297 (mind)  8 sor     (cikkei)
15 fagyallo, teli gumi (mind)  20 sor     (cikkei)
16 valtoolaj (mind)  10 sor     (cikkei)
17 240... (mind)  47 sor     (cikkei)
18 Figyelmesseg;-) (mind)  79 sor     (cikkei)
19 Renault Laguna (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re:Nagyak hulyesegei! :-/ (mind)  53 sor     (cikkei)
21 Re: 240, a Budaorsin .... (mind)  33 sor     (cikkei)
22 aprosagok (mind)  59 sor     (cikkei)
23 Re: Vissza az alapokhoz + egy-ket egyeb*** HIX AUTO *** (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Re: 240, a Budaorsin ....*** HIX AUTO *** #1297 (mind)  25 sor     (cikkei)
25 Fogyasztascsokkento? (mind)  5 sor     (cikkei)
26 Re: kotelezo biztositas (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Re: Zastava (mind)  11 sor     (cikkei)
28 Autoradio's (mind)  2 sor     (cikkei)
29 Alafa V6 (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Szokasos, de rovid, 2-3 PgDn eleg :) (mind)  62 sor     (cikkei)
31 Felni elado, es vennek is (mind)  14 sor     (cikkei)
32 Re: Re: Re. Vizfutes (mind)  29 sor     (cikkei)
33 Re. Szilikon (mind)  41 sor     (cikkei)
34 Csak ugy eszembe jutott a balta... meg aztan egy kerdes (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Egy kis hir az Auto5.hu-rol... (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: 240, a Budaorsin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> autopalya- 240 korul volt mar, es tovabbra is tavolodott ... Vegig ugy
> ereztem, hogy maximalisan biztonsagosan vezetek, az auto birt volna tobbet

Hires utolso mondatok. Most megusztad te is, o is, meg mas is. Nem olyan reg
Budakeszi fele egy anyuka es ket gyereke nem volt olyan szerencses, amikor
hasonlo verszenyszellemmel megaldott pilotak probaltak egymast elozni, es ok
pechukre arra setaltak.

Emberek!!! Legyetek mar esznel!

Szabolcs
+ - gumi, Mondeo - Laguna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koloszar Attila:
>Gyerekek, jojjon mar vissza a jozan eszetek. Ha mindenaron
>parbajozni akartok, tegyetek maganlevelezesben.

Azt hittem, csak en unom. Ezek szerint nem.


Fogash:
>A felsoroltak kozul Mondeo 2.0. Nincs tulertekelve, allati nagy hely van
>benne, kenyelmes, olcso hozza az alkatresz es nem akarja mindenki ellopni.
>Lagunas ember van a listan, o biztos azt dicseri, de altalanossagban: az
>1.8 a leghulyebb kompromisszum. Ugy megy, mint az egyhatos, viszont annyiba
>kerul, mint a ketliteres. Kivetel Alfa Twinspark (1.6-120LE, 1.8-144LE,
>2.0-150LE). Itt az 1.8 es a 2.0 kozott van kisebb kulonbseg.

Ugy latom megszolittattam. :)
Amikor a Lagunat vettem, akkor a Mondeo is jatszott. Az dontott a Laguna
javara, hogy ebbe viszonylag normalis aron beszamitottak az elozo kocsimat.
A Mondeot is megvettem volna hasonlo feltetelekkel. Fogash-al egyetertek
abban, hogy az 1.8 nem igazan jo kompromisszum. Nem eszik kevesebbet
mint a 2000-es, de legalabb rosszabbul megy.:) A biztositas, sulyado es
egyeb koltsegek megegyeznek. Az alkatresz valoszinuleg egy kicsit olcsobb
a Mondeohoz, lopni egyiket sem nagyon szoktak. Mindegyikben eleg nagy
hely van, ha sokat fogsz cuccolni akkor Mondeobol inkabb 5 ajtost vagy
kombit valassz. Egy kis szubjektiv dolog: a Mondeo is szep, de a Laguna
formajaval egyszeruen nem tudok betelni. Gyonyoru !
A 2 modell felszereltsegei is hasonloak. Szinte mindegyikben van 1
(esetleg 2) legzsak, ABS, és gyakori a klima. A Mondeokban elo szokott
fordulni futoszalas elso szelvedo is.
A Lagunat nagyon megszerettem, nagyon jo autonak tartom. Osszehasonlitani
viszont nem igazan tudom a Mondeoval, mert azt csak latasbol ismerem.
Ha ujra kene dontenem, akkor valoszinuleg ujra az adott auto parameterei
dontenenek, magyarul melyikbol tudnek kifogni egy jo allapotu peldanyt,
jobb fizetesi konstrukcioval, stb.

Udv,
     Zotya
     Laguna 2.0i


ui: Ha valakinek kerdesei vannak a Lagunaval kapcsolatban, keressen meg
batran, akar maganban akar a listan.
+ - Re: Citroen zx, szakkonyvek gk.-hoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok !

> Citroen zx-hez  (1996-os)  keresek v?lt?t ,?s javitasi es karbantartasi
> kezikonyvet, vagy internet cimeket.

mar a multkor is reklamoztam, de most is leirom (a bolthoz semmi kozom). a
polus centerben es a westend cityben is van egy konyvesbolt, ahol
mindenfele (allitommeg a ford t-modellhez is) kocsihoz, markahoz lehet
konyvet kapni. igaz, altalaban idegen nyelvuek, de vannak magyarok is.
a nevuk korrekt kft, jarmutechnikai, szamitastechnikai, penzugyi
konyvszakuzlet. ha eppen nincs raktaron, megrendelesre hoznak.
a westend cityben ha bemesz a nyugati aluljarobol az alagsorba, akkor a
baloldali utcaban van. a polus centerben is tudom hogy hol, de nem
trivialis elmagyarazni.
homer
+ - F1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyreszt az F-1 gumikon *van* bordazat -- persze csak >az eso verzion.
>Masreszt a karosszeria olyan, hogy sokkal erosebben >nyomodik a kocsi
>az uthoz, mint a sulya indokolna. Valahol azt olvastam, >hogy akar
>a plafonon is tudna menni a kocsi, mert nagyobb a >szivoero, mint a
>kocsi sulya -- nem tudom, igaz-e.

Errol volt szo tegnap (talan a Spectrumon?) is: a F1 autok alja csak nehany mm-
re van az aszfalttol, ezert ott nagy(on nagy) sebesseggel aramlik a levego. A B
ernoulli torveny ertelmeben legnyomas a kocsi alatt kicsi, a kocsi felett viszo
nt normalis, ezert szoritja oda az azfalthoz. DE ! Ha hozzaer a talajhoz a kocs
i alja, megyszunik az aramlas a kocsi alatt, megszunik a leszorito nyomaskulonb
seg, raadasul kormanyozhatatlan lesz, mert kvazi a "segge'n csuszik".
Mutattak Senna balesetet is, ott is ez tortent. Meghozza azert, mert a rajtnal 
tobben osszecsusztak, ezert a safety car vezette a sort. A lassu tempo miatt a 
meg be sem melegedett gumik lehultek, es a bennuk levo levego kihult, ezert lap
osabbak lettek a gumik. A kocsik alja annyival lejjebb kerult, hogy szegeny Sen
na az elrajtolas utan nagy sebesseggel kicsuszott.

Udv !

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: jumper.itb.hu)
+ - statisztika, teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miutan hetek ota a teli gumirol folyik a vita, elhataroztam, hogy keszitek
egy kis statisztikat a lista olvasoi kozott. Ha nem esik nehezetekre,
dobjatok meg egy levellel, a  cimre, subject -ben
csak annyi alljon, "van" vagy "nincs". Es mondjuk a jovo het kozepen
kozzeteszem a vegeredmyenyt. Itt elsosorban a passziv olvasokhoz szolok,
akik csak nema szemleloi a hatalmasodo vitanak, de ok vannak tobben. Aztan
meglatjuk, hogyan allunk ezzel a helyzettel.

Zsolt
+ - Mennyi az annyi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Ferenc,

> Nem fogok visszakeresni, hogy mit irtal pontosan, de valami 160, meg piros
> lampak meg ilyenek remlenek es ez azert nem egy kategoria a 90 helyett
> 110-zel (Ezt nem magyarazza felre senki, ezt _Te_ irtad le!).

Pedig erdemes lenne visszakeresni. Valamikor aprilisban tortent
es vannak benne ilyesmik:

- a mentoautot kovetve, amely utat tort nekem...
- a baratnom zokogva telefonalt, hogy karamboloztak egy vonattal...
- egyszeruen nem tudtam gondolkodni, csak mentem...
- eletben eloszor es utoljara...

Tehat meg egyszer, bar ez nem ment fel a szaguldas vetke alol:

A baratnom vonatja hazafele menet beleszaguldott egy szabalytalan
teherautoba. Atrepult a vagon masik vegebe es labserulest 
szenvedett. Azonnal az autoba ugrottam, eppen elem tert a korhaztol
a mento. Szirenazva szaguldott, en mogotte ill. mellette. A mento
140-150-el ment, az ut vegen megeloztem kb. 160-al vagy tobb is
lehetett, igy elsokent ertem a helyszinre. Ez nem egy minden
napos dolog volt es nem csinaltam belole soha sportot vagy hobbit.

> A 90 helyett 110-zel senkinek nem lenne baja. Szerintem.

De. Peldaul nyaron szuk uton sokan nem lassitanak, ha biciklist
ernek utol. En igen. Meg a 90 is relativ, a szabaly megengedi, 
ennek ellere elofordul, hogy sok. Ha nem erzed ugy, kerdezd meg
a biciklist...

Egy ellentetes pelda:
Felujitottak az utat. 2x2 modern sav, szeles, hogy keresztben is
mehetnek. Gyalogos sehol, mert hat mit keresnenek itt, ahol
madar sem jar. 1986-ig 80 volt itt a megengedett. Azutan leszedtek
a 80-as tablat. Egyszeruen lehetetlen itt betartani a varosi limitet.
Eletemben talan 5x fizettem gyorshajtasert, abbol 4x itt. 
Abszolut biztonsagos a 120-130, 80 ala nem is megyek soha.
Az ut projekt vezetojevel olvastam egy interjut, az o szajabol is
azt olvashattuk, hogy 130-ra (a sztrada reszekent) volt
projektalva ez a szakasz. De nem, ok nem... Mert a 10-15 rendor,
aki naponta ott keresi meg betevo falatjat talan ehen halna.
Szerencsere 6:30-kor meg nincsenek ott, vagy eppen akkor 
rakjak ossze a kamerajukat.
Kb. 1,5 km-el arrebb ugyanakkora a limit, viszont az uttol 12
meterre ovoda van. Ott mindenki lassit, nem is latni ott rendort.
Nincs kommentar...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - VITA es MOKA forum az AUTOn (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A nagy vitaban talan nehanyan mar elfelejtettek, igy leirom: az
> volt a kerdes, hogy legyen-e kotelezo a teli gumi.

Senki nem felejtette el, csak mar mindenki unja. Ha figyeled a
HIX autot, rajohetnel, meddig erdekli az embereket a vita. Amig
>2 ember szol hozza. Ehhez mar senki nem szol rajtunk kivul,
tj. abba kell hagyni.

> Meg akkor is, ha olyan meghato tortenetek formajaban kapjuk a 
> tanitast, mint az egyszeri gyermek esete, aki abbol a penzbol, 
> aminek mashol is jo helye lett volna, teli gumit vett a korabban 
> arokba csuszkalo apukajanak, pedig traktor is volt, aki kihuzta...

"Alacsonyrendu tréfálkozása sokkal triviálisabb, hogysem sérthessen
általa..." 
(Rejto Jeno (c))

> A masik, amirol nem ertem, hogy hogy kerul ide, a muszaki vizsga
> es biztositas nelkul autozok dolga. Nagyon sajnalatos, hogy
> ilyenek vannak, nem is vedte oket senki. 

Ha kegyeskednel figyelmesen olvasni, rajonnel, hogy Schmidt Csaba
kritikajara volt ez valasz, aki nem csak a mostani teli gumis irasaim
kifogasolta, hanem a multkori muszaki allapotos es 2T-4T vitatban
tanisitott magatartasom. Raadasul mindketto ugyanarrol szol...

> javitana rajtuk? Semmit, ellenben nem okvetlenul szukseges
> kiadasokba verne egy csomo olyan embert, aki altalaban jogkoveto.

Eppen errol van szo. Szerintuk meg a muszaki nem okvetlenul
szukseges, az auto benzinre megy, nem papirra...

>> Eszmeletlen, hogy valaki egy szintre hozza a 90 helyett 110-el
>> hajtast es egy muszakilag nulla "autoval" valo mindennapi
>> 50-60 km-es ingazast. Mindket esetben addig jar a korso...
> Ha erre kaphatnek egy konkret idezetet, hogy ki irta, mikor es
> hol..

ki: Hajdu Csaba, 
mikor: Mon Nov 19 15:23:31 CET 2001 
hol: AUTO #1295

> Emiatt eleg antagonisztikus, amikor egy "kozismert gyorshajto" 
> harcol a teli gumik kotelezove teteleert.

De nagyon szerened boncolni, ezert leirom mas oldalrol 
megkozelitve.

Azt ugye te is elismered, hogy jobb a  teli gumi

> Emlekeim szerint senki sem vitatta, hogy jobb, biztonsagosabb, igy
> az ezzel kapcsolatos tovabbi gyozkodesek foloslegesek. 

Kiindulasi alap megvan. Van valami, ami kb. 25000-es raforditassal
biztonsagosabba teheti az autot, a vezetest (4 db. 1 szezont futott,
jo allapotu kiskategorias, 13"-as teli gumi). Mivel a nyari pihen, 
leginkabb az fajo, hogy egyszerre kell kiadni ezt a penzt, maga a 25e
valojaban kevesebb, hisz 4 gumi helyett 8 kopik. 
25e Ft lenyegeben 3-4 tele tank benzin. Valakinek sok, valakinek vicc,
a kozos, hogy hozzajarult valamivel a biztonsaghoz. Most nem 
arrol irunk, hogy legyen kotelezo az ABS (utolagos beszereles szinte
kivitelezhetetlen, uj auto ararol inkabb ne beszeljunk), airbag, es 
egyeb 3 betus csodak. Egy relative olcso es hozzaferheto dologrol
van szo a kispenzuek szamara, ill. azoknak, akik keveset autoznak.
Talan durva, talan nem - szerintem lehet kotelezo.
Segitseg lenne, ha a biztosito kedvezmenyt adna nekik, ha 
felmutatjak a teli gumit, ill. "eros" szankciok, ha a rossz minosegu
gumi miatt tortenik kareset.

A masik kategoria a Suzuki, Fabia, Astra tulajdonosok kategoriaja.
Minden penzuket belevertek az uj autoba, es ok amugy is jol vezetnek
es jo autojuk van - nem vesznek teli gumit. Ha tenyleg annyira 
rosszul allnak, atcsoportositanam oket az elso kategoriaba. Vegyenek
hasznaltat, az auto ara mellett eltorpul a teli gumi ara. Vagy nem kell
16 hangszoro es melylada, a CD valtot is eleg megvenni 2 ev mulva.
Ha ragaszkodik az uj gumihoz, egesz jo aron lehet reszletre venni.
Itt sem latok nagy gondot, miert ne lehetne kotelezo.

A kovetkezo kategoria a sok eves nyugati auto. Azert lett megveve,
meg uj kisauto araert egy nagy auto kenyelmet, belteret, teljesitmenyet
es BIZTONSAGAT kapja a vevo. Altalaban ott figyel az ABS, amihez
barki megmondja, hogy kotelezo a teli gumi, mert viszlat. Ha nincs
ABS vagy egyszeruen mar olyan oreg az auto, hogy ugy gondolja,
kar beleolni a penzt, tessek atsorolni az elso kategoriaba. Rengeteg
a jobbnal jobb hasznalt gumi hirdetes es leasing ajanlat.
Nem erzem nagy ervagasnak, ha kotelezo lenne a teli gumi.

A felso kategoria ill. luxus autok kategoriajanal nincs kerdes,
talan 10%-nak nincs teli gumija. A maradek vagy nem tudja,
hogy letezik teli gumi, vagy okostojas, aki majd tanul a hibajabol.
Itt is a maluszon keresztul probalnek "hatni" rajuk. 
Az ilyen autok sokat futnak, tulajdonosaik gyakran sietnek,
ez a minimum, amit KOTELEZO megtenniuk. 

Kulon kategoria lehet a cegautok kategoriaja, nem tudom konyvelesi
szempontbol hogyan alakul, stb. Az altalam ismert cegek osszes
autojan teli gumi van, oktober 20-tol fokozatosan valtjak a gumikat.
Itt is a biztositonak kellene lepni. 

Szamomra vicces, ha valaki 2 Ft-os benzinar kulonbseg miatt anyazik,
vicces, ha az izzon akar sporolni, mosolygok, ha tescos olajat rak
a "szeretett autojaba", elhuzom a szam, ha otthon kever teli ablakmosot,
de orditani tudnek, ha azon a 4xakarhany negyzetcentimeter gumin
akar sporolni, amin az elete es mas elete fugghet.

Remelem minden kerdesed kielegitettem, maradok tisztelettel:

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Teli gumi vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok szakik!
Ritka irokent, de regi olvasokent kerdessel fordulnatok hozzatok:
Ti az alabbi teli gumik kozul melyiket valasztanatok egy keveset,
zomeben varosban hasznalt Szamarara, esetleg tapasztalatok
valamelyikrol?
Debica Frigo Directional ~7500 Ft 30%akcio
Matador MP58 ~9400 Ft 10%akcio
Sava Eskimo ~10500 Ft
Europa ~9700 Ft
Barum OR60 ~9400 Ft
A teli gumi vita nem erdekel, csak tapasztalatok es javaslatok.

Mas, en szivesen olvastam masok autoinak leirasait, sokkal izgalmasabbak
voltak, mint az ujsagok reklamszagu cikkei. Tehat en tovabbra is
szivesen olvasnek ilyeneket, akar a leghetkoznapibb autokrol is. Esetleg
en is irnek ilyet altalam hasznalt autokrol, ha valakit erdekelnek. Pl.
Alfa Spider V6 3.0 az olasz szekcionak, Audi A4 Avant V6 2,5 TDI
automata a nemet szekcionak, Lada Samara az orosz szekcionak :))).

Udv,
KompisP
+ - Re: Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vagy ti mar lattatok valakit is, aki busszal ment volna haza, mert
> napkozben ho esett es a kocsijan nyari gumi van?

  Igen, peldaul en. Tovabba lattam olyat, aki busszal ment haza, mert 
teli gumija ugyan volt, de negykerekmeghajtasa nem. Apropo: Alfaban
ugye nincs negykerekmeghajtas (csak viccelek, nehogy valaki reagaljon).

Gyula
+ - Kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudtok valamit a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet nevu tarsasagrol?
>Lenyegesen kedvezobb kotelezo biztositasi dijat ajanl.

Egy masik listan hasonlo temaban hangzott el,
hogy egy komolytalan ceg. Van egy irodajuk Bp.-en
egy darab oreglannyal. Kar eseten nem fizetnek,
pereskednek. Ha mar osszetorod valaki mas autojat
legalabb ne szurj ki vele.

Az en velemenyem az, hogy nem az autosok dolga lenne
felmerni egy biztosito alkalmassagat. Elszomorito.

Es mit tudtok az Europa Biztositorol? Nekem az
lenne a legolcsobb.

GJFB ajanlatok osszehasonlitasa: www.netrisk.hu

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - KOBE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!

>Tudtok valamit a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet nevu tarsasagrol?
>Lenyegesen kedvezobb kotelezo biztositasi dijat ajanl.

>Kosz, Laci

Hogyne en is naluk vagyok. Ha Bp-i lakos vagy akkor nem olcsok viszont
aglomeracioban lenyegesen olcsobbak mint a tobbiek.

Udv
Shake
+ - van gyorshajtas es van gyilkossagi kiserlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tamas irta:
>utana, es hamarosan mar 200 folott cikaztunk az autok kozott!

Ez a no comment kategoria. Nagyon remelem, hogy nem ismetled meg es ha igen
nem leszek a kozeledben, egyaltalan senki ne legyen a kozeledben. Meg kell
hogy mondjam ha rajtam mulna lakott teruleten a 200km/h-t megkozelito
autozast a BTK Szandekos veszelyeztetes....nem inkabb a Gyilkossagi kiserlet
kategoriajaba sorolnam. Felre ne ertsen senki en sem vagyok egy szenteletu
szuz de a 2kilo lakott teruleten az nagyon sok, ott nincs jo reflex jo auto,
ott csak szerencsem van vagy nincsen, meghalok-megolok valakit vagy sem.
Komolyan mondom ha meglatok valakit ilyen tempoval varosban forgalomban
Isten uccse felhivom ra a figyelmet az elso rendornek. Mindezt termeszetesen
onzo okokbol, ugyanis NEM AKAROK MEGHALNI !!!!
Szoval ha nagyon sportolni akarsz azt tedd versenypajan azert van.

Shake
+ - standard koszones (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lassan az lesz a standard bekoszones, hogy "Szi-
> asztok, kapjatok be!"? :-)))
Legyen ugyenez kezjelekkel bemutatva az utakon, ha
HIX-es matricat latunk :-))))))))))
--
Meszaros Geza
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1297 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!

>Aze megneznek egy 18.5 tonnas jarganyt, amint 240-el megy kozuton :)
>Mi ez?

Ez egy repulogep lehet kb.

Teeby
+ - fagyallo, teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Idokozben felhivtam a fagyallo (Chemifriz) gyartojat, ott azt mondtak, hogy
nem lesz gond az aluminium hengerfejjel, de van nehany olyan termek a
boltokban,  mely sajnalatos modon megeszi az aluminium alkatreszeket (pedig
nem "illene" ilyet piacra dobni). Hat mit mondjak... nem nyugtattak meg,
amint lehet, lecserelem vmi jobb minosegu lottyre, mar csak azert is, hogy
jol aludjak...
------------
"Kivancsi lennek kinek milyen teli gumija van, milyenek a tapasztalatok."

-Elol Semperit TopGrip SLG2, hatul Pirelli Winter160, mindketto (negy)
175/70 R14-es. A Pirelli mar eleg oreg (jovore csere), a Semperitbol meg
nagyon sokat latok alig hasznaltan ledobva a gumisnal (gyanus), de talan igy
is jobb lesz, mint nyarival (ez lesz az elso telem veluk). Van vkinek
tapasztalata ilyen tipusu gumikkal?

Udv,
B.B.
(E28 520i)
+ - valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egy kerdes: lehet-e manualis valtoba automata valtohoz valo
olajat tolteni?
Az auto egy Ford Scorpio, es ahol vettem (alkatresz ker. es szerviz)
eskudtek ra hogy jo bele, hogy ok mindig azt tesznek bele es
semmi gond...
Mi az igazsag!?!?

Ropi
+ - 240... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Hajdu Csaba:
>azokkal, akik a varoson hajtanak at 100 folott, majd ezt buszken
>ujsagoljak itt, majd bejelentik, hogy ok gyorshajtva sem
>okozhatnak balesetet, vagy ha esetleg megis, akkor csak ugy ugy,
>hogy masban nem tesznek kart...

Tamas:
>A max sebesseg, -amikor kezdodott az
>autopalya- 240 korul volt mar, es tovabbra is tavolodott ... Vegig ugy
>ereztem, hogy maximalisan biztonsagosan vezetek, az auto birt volna tobbet

Csaba, ezt most csak megerezted, vagy elore olvastad :-))

Tamas, mit fogsz te ezert kapni...

Egyebkent te magad is elismered, hogy "esztelen futam" volt, es nem
erted miert csinaltad...
Sajnos tipikus viselkedes, a "lassuk mit tud az autom" (gyakran tobbet,
mint a vezetoje), nehogy mar az a masik auto (ami a sajat szememben
"szarabb" mint az enyem) gyorsabb legyen, vagy csak egyszeruen az osi
vetelkedesi vagy, az adrenalin (mint ajzoszer) akar tudatalatti
igenylese. 
Naponta latom (de sajnos neha magam sem vagyok kivetel :-( ) a tolakodo,
elonykereso kozlekedesben az eluralkodo indulatokat: "bepofatlankodott
elem, visszaelozok, rafekezek", "nehogy mar begyere elem", "nehogy mar
ne engedj be" stb. Lattam mar tettlegessegig(!) fajulni az ilyen
vetelkedest. Az allatvilag him egyedei mar csak ilyenek. Csak nem tul
hizelgo, ha valaki keptelen ezeken a primitiv, allati osztonokon
uralkodni. 
Az elmult 15 evben ketszer "versenyeztem" igy kozuton. Mindketszer
lampanal elsokent, ures uton, allorajtos gyorsulas (A belsoben voltam,
de kesobb a szelsobe akartam menni). Es mindketszer en engedtem (kb
100nal), mert nem eri meg... Pedig mindket esetben volt egy autonyi
elonyom, de nem lett volna biztonsagos savot valtani, vagy tovabb
nyomni)
Viszont azota is mindig lehulyezem magam (amiert egyaltalan belementem),
ha eszembe jut...

Azt hiszem, a teligumi utan most ezen fogunk vitatkozni egy kicsit :-)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Figyelmesseg;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irta:
>>"..............
nalam_figyelmesebb_sofort_nem_talalsz_az_uton,_magadat
is_beleertve."
Attila (van teli gumim, de volt olyan is, hogy nem volt) valaszolta ra:
>Az ilyen kijelentesek minden egyeb ervet, gondolatot
hiteltelenne tesznek.

Bizony, bizony...

Baratom;-) (Csaba), 

magam egyetlen objektiv merolecet (SZUKSEGES, DE NEM ELEGSEGES FELTETEL) tudhat
nek elfogadni a figyelmessegnek, az pedig a sajat hibas balesetmentesseg. Jol t
udom nem jeleskedsz te ebben?;-) Kicsit felve irom le a dicsekvesemet, de nemcs
ak sajathibas, de egyaltalan balesetem ide ertsd a legkisebb karcolast a kocsin
 (de nem ertem ide egyszeri motoros borulasomat) sem volt (15 eve A, 14 eve B,C
 jogsi: szgk kicsivel 200ekm felett (itt USA-ban meg liter/gallon szorzóval per
egnek a merfoldek), motorkp ~50e, tgk+TIR (mint kisegito csaladtag foleg egyete
mistakent, penzszukeben szabim terhere) kicsivel 20 alatt).
Hiheto lehetne az ontomjenezesed, hacsak nem lennel kozel ezer-szam-iziglen lis
tatag, s nem lenne tele a lista archivuma azzal, hogy egy honapja is ot centi h
ianyzott az Alfa orrahoz (annyival megzuztad), meg me'g hanyszor megtorted a Ti
po-t is, + a Lada, na meg hanytucatszor szamoltal be hajmereszto mutatvanyaidro
l. Ilyen FIGYELMES soforrel - plane ekkora ARC mellett - nem koptatnek egy aszf
altot az bizonyos...

Tompitott: a legnagyobb kocsogseg a vasuti atjaros 30/40 + a futomuszaggato mes
terseges uterdesites mellett a magyar kozlekedes rendjeben. Nem csoda kotelezov
e tenned szulohazadban is, mert ha Ohazaban megszokod _es hagyatkozol ra_, akko
r barhol masutt a vilagon meghaltal...

Ha latom a fenyt szembol, vigyazok, hogy jon valaki. De ha nincs feny az CSAK a
rrol info, hogy velhetoen senki nem jon (ill. johet valaki -  akinek nem eg a l
ampaja). A _figyelmes_ vaddisznok ez utobbi esetben zuzzak ossze magukat. Ok bi
zalmi elv, de csacsik ne legyunk mar.

Olyan mint a teli idoszamitas. vagy mind1ik orszag, vagy egy se...
S ne a lampa bekapcsolasat irjak elo, hanem a gyujtas eseten az automatikus bek
apcsolodast koveteljek meg. Vagy ha ilyen extravagans ujito nemzet vagyunk, aja
ndekozzon meg mindenkit a kormany egy fusiban par szaz forintert legyarthato me
netjelzo lampaval, ami nem oszt-nem soroz ha allo motor akksijanal egy hetig is
 eg:-).

Ezek az itteni anyaszomoritok, akik bevezettek garantaljak a kulfoldre meno mag
yarok legalabb 10x-es rizikojat egy elozes kozbeni balesetre. Ha azt akarna epp
en hazudni a statisztika, hogy mennyivel csokkent az elozeses balesetek szama k
etelkednek, mert ugyanennyivel a hamis biztonsagerzet miatt legalabb ennyivel n
ott is (kulfoldiek jo resze + feledekenyek ugyanis ritkan vilagitanak, rossz sz
emu csacsik meg eloznek). 
Amugy is a rossz szemueknek ne tompitottazast irjunk elo, hanem szemuveget... R
itka azert hogy jo szem mellett - mondom en - nem veszek eszre olyan autot, ami
t tompitottja mellett latok.
2-3 deci fogyasztasnovekedest tenykent kezelem emellett - tapasztalat - menetje
lzo lampaval ennyivel karcsubb a fogyim. Tudom  vagyok, de minnel tobbe
d lesz, te is annal inkabb az leszel.
Megjegyzem a Balkanon nappal bekepcsolt lampaval mint legyek a lotragyara ugy t
apadnak a kozegek (kilometerekrol kilonek, hogy csacska magyar vagy), garantalt
an tizszeres birsagkoltseget kalkulalj be egy tranzitra.

PS: eddig is akkor kapcsoltam fel nappal a tompit, ha lattam jon valaki szembol
, akit elozni fognak. Soha nem buntettek meg otthon (sem emiatt, sem mas miatt)
.
A menetjelzot mar egetem fixen (2*10W belefer). Ettol eltekintve a szabalyokat 
betegesen igyekszem betartani.

Szocialis erzekenyseg (Nagy Gabor):
Hogy is kalkulaltad ezt a havi netto 200-300eFt-ot egy videki atlagembernek? Ne
m elirtal egy nullat;-)?
Hazafele feluton tarthatnal egy kis szociologiai felmerest, hogy mennyi a napsz
am Bács-Kiskunban (nem BAZ-t es SzSzB-t mondom, mert ott meg ugyabbul kutya a h
elyzet). Felig legalizalva alig jon ki a nullaval kevesebb... A lakossag 80%-a 
Bp+konglomeracion kivul el, ne City-s szemmel szemlelodj mar...

SCs


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Renault Laguna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Erdekelne a $subject-beli autorol kinek milyen tapasztalatai vannak,
foleg negativak erdekelnenek. Kulonos tekintettel arra, hogy erdemes-e
hasznalt, 4-5 eves ilyen tipusu autot venni manapsag, mire kell
kifejezetten figyelni (tipushibak, stb).

Koszonettel,
Peter
+ - Re:Nagyak hulyesegei! :-/ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
	>SA _relativ_ gyorshajtas a veszelyes.
	>Ez viszont bizony fugg a kocsitol, sofortol, 
helyszintol,
	>idojarastol, napszaktol, evszaktol stb.
	Tokeletesen egyet ertek veld, de van amit 
elfelejtesz es
	megpedig az, hogy van egy ket ember, aki elkepzeli 
magarol,
	hogy O benne reinkarnalodott Ayton Senna. Azert 
vannak limitek
	a sebessegben, hogy csokkentsek a balesetek szamat. 
Ha ezeket
	betartod a hozzajuk tartozo kovetesi tavolsaggal, 
akkor 
	minimalizalhato lenne a balesetek szama. Ha az ut 
fagyos vagy 
	jeges, akkor a teligumi csak javitja az eselyeidet 
a megallasra
	nem azt jelenti meg is tudsz allni. Szin jegen 
szerintem akar milyen
	gumid van sz@rt sem ersz. Masreszt nem csak teli 
gumit kellene venni
	hanem vizes gumit, szaraz gumit, stb. Ja es ne 
feledkezzunk meg a
	megallashoz szukseges ABS kotelezove tetelehez sem. 
Ki a  van 
	erre penze???? De gondolom a Te autodban sincs meg 
az osszes feltetel
	max teli gumi!!! Ettol aztan a megengedett 50 km/h 
helyett akar 120al
	is mehetsz varosban!?! 
	>sepel gyartelep kozepe --> Duna Plaza par-
	>kolojanak teteje: 19 perc. 
	Ha erre buszke lehetsz!!!!!  Remelem nem lesz olyan 
marha, aki meg akarja
	donteni??! Habar ugy is tul sok ember van a foldon 
es fel lehet csavarodni
	a megfelelo oszlopra! Csak vetlen ne haljon meg.
	Olyan miert nem ir aki XYZe km et tett meg minden 
baleset es a kocsiban 
	toltott anyazas nelkul???? Vagy jol megterveztem az 
idomet es pontosan erek 
	a megfelelo helyre es nem idegeskedek stb. Gondolom 
hasonlo idot szansz
	a baratnodre is???! :-))))))) Gyorsan hama 
hama!!!!! :-)))) Lehet futtaba 
	is! :-)))))) Vagy amig az ember szaguldozik kozbe 
ugy sokkal jobb!!! :-))
	Az ha valaki extrem hulye az mar divat ugy 
latszik! :-))
	Udv, 
	Clajos
+ - Re: 240, a Budaorsin .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>...Ekkor a tempo mar 160 fole emelkedett. Fek, es csikorgo kanyarodas
>fel a Hegyalja U.-ra, ahol padlogazzal is tavolodott .. viszont a dombteton
>beallt a lassabb sorba, igy melle gurulhattam...

A szerencse az, hogy pont nem jartam arra.  Neha jol esik a vedoangyalom
gondoskodasa, hogy nem vezerel eppen ilyen helyekre.  Az en "fiatalos"
reflexeimmel sem hiszem, hogy szamitanek ratok, ha eppen savot valtok,
kanyarodok, stb.  Sosem szamitok varosban arra, hogy 50-nel mennek az
autosok, de 160 folotti sebessegre sem.  Nem huzom fel magam az ilyeneken,
mert remenykedek, hatha nem igaz :-).  Vagy van esetleg valami jo
szimulator, amiben benne van Bp is? Gonczi Csabi, szerintem lekerul a
teritekrol a Te "gyorshajtasod"! :-)

>Most sem ertem igazan, miert is csinaltam, talan az adrenalin segitett,
>talan a ram mosolygo csinos szempar osztonzott erre az esztelen futamra,
nem
>tudom!

Melletted ult a szempar?  Es mit szolt az egeszhez?

>Meglehetosen vegyes erzelmeket valtott ki belolem, es nem tudom,
>hogy megegyszer meg akarom-e ismetelni vagy sem.

Ha en is szavazhatok, akkor ne!

>Vegig ugy ereztem, hogy maximalisan biztonsagosan vezetek

Azt hiszem ez igen sok balesetnek okozoja, de ez altalanossag, nem kell
magadra venned.

Borbely Gabor
+ - aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az nem okozott meglepetest, hogy a japanok tarolnak, ez europaban is igy
van ev
>ek
>(evtizedek?) ota. Viszont az, hogy a luxuskategoria a legjobb; ez meglep.
Az al
>talam
>eddig latott tesztekben eppenhogy a kisautok voltak mindig a legjobbak es,
ha j
>ol
>csalodom a luxusautok, meg a buszlimuzinok szerepeltek szarul. Mi lehet a
kulon
>bseg
>oka? Vagy rosszul emlexem?
>
>Fer
>320i oo
Ej, ej fiatal baratom; hat nem tudod, hogy harom fele hazugsag van? Ugy
mint: hazugsag, aljas hazugsag es statisztika. Ha az alapjan valasztanek
autot, sose lene Citroenem, de mint mar emlitettem regebben, a jozan esz
sose akadalyozott meg a helyes cselekvesben, igy meg a jobb 'acskomat se
erdekli, hogy melyik a vilag legmegbizhatobb, legszebb, legtakarekosabb,
legakarmilyenebb kocsija. _Nekem_ az XM es a Jaguar /de nem az ujabb
tipusu!!!/az, es ahogy elnezem a gyarakbol kikerulo uj tipusokat,  azok is
maradnak...
---------
Jut eszembe: ket napja lattam valamit, leginkabb egy olyan kocsira
emlekeztetett, amibe hatulrol 240-nel beletrafalt egy 18500kg-os
egyeneshomloku, es az elso ules meg mentheto volt. Az elejet meg a bevert
orru perzsamacskarol koppintottak. Sajna hattal allt, ott meg semmifele
felirat nem volt rajta, de az elso reakciom (Hat ez meg mialofasz?) hasonlo
volt, mint nejeme, csak hat a nok finomabban fogalmaznak. Valami ketuleses
akarmi ez, az ulesek mogott annyi hely lehet, hogy befer egy nejlonszatyor
es kesz.
---------
Harom napja(?) volt az Auto2(?)-ben szo egy uj fajta teli gumirol.
Olyasmirol szolt, hogy a surun bevagdosott gumi"bordakat" egymasba
illeszkedo kis felgombok tartjak ossze, illetve engedik szetnyilni. Latta
valaki? Hol lehet utana keresni?
---------
Eddig azt hittem, hogy az XM nagy auto. Szomszed most vett egy Mondeo
kombit, hat az nagyobb. De a masik szomszednak kispolszkija van, az meg
kisebb. En meg a ketto kozott parkolok :-)))
---------
Zotya: december 11-en megyek vissza, igy karacsony/szilveszter a homokban
:-(
---------
Irtam regebben egy magyarok altal feltalalt folyadekrol, amit ha hoeses
elott szetpermetezunk jardan, uton, lepcson stb., a ho nem marad meg, hanem
azonnal elolvad. USA-ban forgalmazzak, ill. az utkarbantartok hasznaljak is
utakon, autopalyakon. Ha jol emlekszem 5 gallon olyan 4 dollar korul volt.
Itthon nem hallottatok ilyesmirol? Amire emlexem: palinkafozo uzem ket
dolgozojae a szabadalom, termeszetes anyag, a palinkafozes mellektermeke.
Ezzel talan -amellett hogy nem kell havat lapatolni-, kellemes szilva, korte
vagy vegyigyumi illatra ebredhetne az ember :-()


Udv joe

Citroen XM 2.1 Turbo D12
+ - Re: Vissza az alapokhoz + egy-ket egyeb*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hajdu Csaba
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Vissza az alapokhoz + egy-ket egyeb ( 50 sor )
> Idopont: Wed Nov 21 11:13:27 CET 2001 AUTO #1297
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> En nem ertek a gumikhoz, de azt tudnod kell, hogy az F1-ben
>> csak bordazott gumikat hasznalnak 1998-ota, elol-hatul (ennek

> Pontosan. Sot nem csak kulonbozo mintazatok vannak, hanem
> kulonfele osszetetelek is. Edzesre, idomeresre, varsenyre mas-mas
> osszetetelt hasznalnak, meg akar a palya homerseklete szerint is.

Csak egy aprosag: '96 ota nincs kulon edzesgumi, ugyanazzal a tipussal
mennek a versenyen, amit a kvalifikacio elott valasztottak ki.

Udv,Akos
+ - Re: 240, a Budaorsin ....*** HIX AUTO *** #1297 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 240, a Budaorsin .... ( 37 sor )
> Idopont: Wed Nov 21 11:33:56 CET 2001 AUTO #1297
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

(Tul azon, hogy azonnal eltiltanalak egy eletre az autovezetestol....)

> A max sebesseg, -amikor kezdodott az
> autopalya- 240 korul volt mar, es tovabbra is tavolodott ...
>...az auto birt volna tobbet is, de nekem ez is sok volt akkor, elsore.

> A futamban resztvevok:
> Audi A4 1.8T

Nem tudom, melyikkel voltal te, de az en olvastomban ez azt jelenti, hogy -
mivel az egyik auto 240-nel ment, a masik meg gyorsabban, viszont a lassabb
is birt volna tobbet - az Audi 1.8T 260 koruli vegsebessegre kepes. Nem
rossz egy 1.8-astol.

Amugy remelem, hogy ez volt az utolso, vagy ha nem, akkor csak teged
takarnak majd le, ha esetleg ez a hallatlan onbizalom tragediaba torkollik -
az artatlanokert kar lenne.

udv,
Akos
+ - Fogyasztascsokkento? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok autosok!
A neten slusszkulcs nevu honlapon talalkoztam a Burn-R
fogyasztascsokkento csodaval. Van-e valakinek szemelyes 
tapasztalata vele, vagy en vagyok egy kicsit paranoid?
koszi: bikyboy
+ - Re: kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Magadnak nem artasz vele, de irgalmas legyen az eg ahhoz akit neadjisten
osszetorsz... Az index "Az igazi KOBE" topikjat erdemes olvasni!

http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9034546&uq=113

SzaboZE

> Tudtok valamit a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet nevu tarsasagrol?
> Lenyegesen kedvezobb kotelezo biztositasi dijat ajanl.
+ - Re: Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali'
van budaorson egy nagyker Osz-car de kiszolgalnak egyeni vasárlokat is tel:06-2
3-500-187 vagy 188 ok mindent tartanak yastihoy es tok olcson de mondjuk a yast
i motorja csereszabatos a Fiat ritmojéval .De van egy szerviz cimem is ok is bé
rmit tudnak szerezni :
Bp 1154.Vág u.32 tel:06-20-943-6558
remélem tudtam segiteni 
hali 
stev

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: chichki.ttk.pte.hu)
+ - Autoradio's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Goedkope autoradio's bij Remco-Online!
Ga naar http://www.remco-online.be
+ - Alafa V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Vegyel Alfat! Most lattam egy 164 V6TB-t (V62000cm3 turbo, 210LE, 240kmh).
96-os, magyarorszagi 1750eFt...


AR 155 2.0TS16V Super"

Az elso gondolatom ez volt: " Az Alfa Romeo gyart 62000 -es (62,0 literes)
motort???" :o)))))

Adios,
Chucky
+ - Szokasos, de rovid, 2-3 PgDn eleg :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugy latom szelektiven olvasod a hozzaszolasokat. Tobben
> jeleztek a listan es tobben megkertek maganban, hogy hagyjalak

Erdekes, en nem kaptam egyetlen maganlevelet sem ebben a temaban,
es a listan sem lattam olyat, hogy egy konkret kerdes
megvalaszolasarol akartak volna lebeszelni.

> ugy, ahogy van, ugysem jutunk 5-rol 6-ra. Ha gondolok, nezz
> be az index.hu Teligumi forumara es folytathatjuk on-line.

Dehogy nezek... Ha itt nem tudsz valaszolni, ott miert tudnal?

> Azert irtam, mert nyilvanosan hazugnak neveztel, amit nem
> hagyhattam valasz nelkul.

A valaszodban megsem a vadat probaltad tisztazni, hanem ujabb
altalanossagokkal alltal elo...

> Legkozelebb mar a Budaorsin talalkoztunk, amikor az igazan
> "vad" kergetozes indult be. Elhuzott mellettem, en meg
> kivagtam utana, es hamarosan mar 200 folott cikaztunk az autok
> kozott! Valami eszmeletlenul ment, en nem tudtam, hogy igazan
> akarom-e kovetni, az volt az elso ilyen alkalom a szamomra! A
> max sebesseg, -amikor kezdodott az autopalya- 240 korul volt
> mar, es tovabbra is tavolodott ... Vegig ugy ereztem, hogy
> maximalisan biztonsagosan vezetek, az auto birt volna tobbet
> is, de nekem ez is sok volt akkor, elsore. Mintha allo

Most erre mit mondjak? Tulajdonkeppen a reakciokra vagyok
kivancsi, mert ugy latom, nagyon nem nepszeru az ilyesmit itt
kritizalni, szemben egyeb esetekkel, amikor batran dobaloznak
egyesek az eletveszely, felelotlenseg es hasonlo fogalmakkal.

> 	tos, hogy megkovezendo. _Ellenben_ aki havas/deres/fagyos
> 	uton nyari gumival kozlekedik (ertsd: sebessege nem 0),
> 	az relativ gyorshajto. Reszemrol meg ennyit a gyorshaj-
> 	tas kontra teli gumi vitarol.

Kozolsz egy hamis allitast, majd a vitabol kiszallsz?

A fenti idezet egeszen elemi ismeretek hianyarol tanuskodik,
hiszen azt mondod vele, hogy a nyari gumik tapadasa
havas/deres/fagyos uton nulla (es ami sokkal rosszabb, azt is
sugallod, hogy bezzeg a teli gumike...). Errol termeszetesen szo
sincs - van kulonbseg, bar nem is olyan nagy, amint a fekut
tesztek eredmenyeibol korabban lathattuk.

> Vagy ti mar lattatok valakit is, aki busszal ment volna haza,
> mert napkozben ho esett es a kocsijan nyari gumi van? Es az

Lattam (nem en voltam egyebkent).

> idegteposeg mellett igenis komoly karokat okoznak azok az
> emberek (jelzot talaljon ki mindenki vermerseklete szerint),
> akik a kopott nyari gumijaikkal nem tudnak 1cm havon
> megmozdulni, raadasul ezzel jobb esetben az egesz varos
> kozlekedeset megbenitjak. Inkluzive mentoket, tuzoltokat...

Gondolom regen jartal Pesten, de itt egyaltalan nem kell ho a
kozlekedes idonkenti megbenulasahoz. A mentok es tuzoltok ettol
fuggetlenul at szoktak jutni... A szirenazo miniszterek mar nem
annyira, bar meg is ritkultak az utobbi idoben...
+ - Felni elado, es vennek is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy latom most van aktualitasa a temanak, ezert megemlitenem a
  listan. Szoval ,autocsere es tipusvaltas miatt van 4db egy telet
  hasznalt acel felnim BMW E34 tipusra. 15-os, ot furat 72mm-es
  agymeret ,524 td-en volt ,eredeti BMW.
  Aminek nagyon tudnek orulni, az 4db Volvo 850-esre valo acel felni,
  szinten 15-os meretben. :))) A markaszerviz valami borzalmas arat
  mondott. :(
  Jut eszembe, van meg 2db Nissan felnim is ,14-es. Valaha a
  Bluebirdomon szolgaltak telente.

-- 
Udv: Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'
mailto: 
T:30 3247105
+ - Re: Re: Re. Vizfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miert erdemes rendelni az interneten?
Mert:
- a posta megprobalja ellopni a csomagot, ha tobbszor szolsz hogy hol a csomag 
akkor kuldenek egy levelet 3 hettel korabbi keltezessel, hogy max 30 napig orzi
k a csomagodat es utana atadjak a vamnak,
- ekkor elmesz a posthivaltalba ami valahol az Orczy teren van ha jol emlekszem
 talan 9-15.30-as nyitvatartassal
- huzol a 3 sorsjegy kozul ami kozul egyik sem jo neked es erre csak negyed ora
 mulva jossz ra
- egyik szimpatikus holgytol megkerded mi van ilyenkor, o beuti az izgatottsagt
ol rongyosra gyurt sorszamodat a nagyon okos gepbe
- atmesz  a vele szembe levo holgyhoz, aki kikeresi a papirjaidat, majd visszak
uld
- az elozo holgyhoz aki 800 vagy 1500 ftert mar nem emlekszem kitolti a vamarun
yilatkozatot
- sorbanallsz a vamablaknal ahol egy kedves pocakos zaszlos vamtiszt feltartja 
a szemmel lathatoan segiteni akaro alacsonyabb rangu vamtisztet
- 20 perc utan miutan csak te alltal sorba kitolt 3 papirt, kiszabja a vamot es
 az AFAT!!!!!!
- elkuld a masodik ablakhoz ahonnen elkuldenek egy uj ablakhoz (megjegyzik, hog
y ma viccesek a vamosok hiszen tudjak, hogy rossz helyre kuldtek)
- sorba allsz fel orat kifezeted a vamot, afat es vmi postai illeteket es tied 
is a csomag
- en ezt megusztam masfel ora alatt....
1. a posta szerzodest szegett mivel nem hozta ki a cimre a csomagot....
2. kifizetted mar egyszer kulfoldon a szallitast, de  posta meg a nyakadba var 
egy csomo ktsget

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 212.105.227.50)
+ - Re. Szilikon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Fer.

>de a muanyag es gumi resz
>ekre is
>kerult egy kicsi, ami eleg csunya. Tudom, hogy valami szilikon >tartalmu
apolosz
>errel lehet
>eltuntetni, ami raadasul apolja is a gumit-muanyagot, hogy ne >repedezzen
stb.

Ha szoltal volna - hoztam volna :-)) Homa nagykerben gulaszam van
szilikonzsir ;-) Ez ketfele kiszerelesben kaphato 50 es 100 grammos
kiszerelesben. En mar evek ota ezt hasznalom. Elmesz a Homa kiskerbe es ott
megveszed a szilikonzsirt. Viszont most vettem ( Homasita ) egy uj termeket,
hogy kiproszaljam. Ez valami Wolf's, muanyag es gumiapolo szer. Ezt irja
hasznalati utasitaskent:
Gepkocsi muanyag, muanyag es gumi reszeinek apolasara. + a szokasos bla -
bla :-)) A bevonat felvitel utan nem ragad es nem zsiroz. Meg nem tudom
milyen majd kiproszalom.

Teligumi :-)
Nekem speciel soha sem volt teligumim :-) Nem is lesz. Nincs ra penz.
Viszont havas jeges uton imadok menni :-)))) Igaz keveset autozom
alltalanosan ezert nem veszek teligumit. Aki meglat engem tisztelt lista
gyorshajtoi keruljenek el :-))) Lassabban megyek ;-))) Neheztelest keretik
maganyomban jelezni :-) 20 eve jarok nyari gumival telen, sot siturakra is
azzal jartam es soha sem okoztam senki rovasara semmifele kart !

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Csak ugy eszembe jutott a balta... meg aztan egy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> autopalya- 240 korul volt mar, es tovabbra is tavolodott ... 
:> Vegig ugy ereztem, hogy maximalisan biztonsagosan vezetek, 
:> az auto birt volna tobbet is, de nekem ez is sok volt akkor, elsore.

Nehany kedvenc idezetem ideolloztam: (Enyhe OFF?)

"Egy kicsit bekepzelt voltam, de most mar tokeletes vagyok."
"Minden megtortenhet. Es az ellenkezoje is."
"Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az orangyalod repulni tud !"
"Nyugalom, a hosszu elet RITKA"
"Az a baj a mai vilagban, hogy az okosok mindig ketelkednek, a
hulyek pedig marhara biztosak magukban..."

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

A masik egy kerdes:
Most kerultek le a nyari gumik a konnyufem tarcsakkal egyetemben.
A teli gumik kulon aceltarcsan vannak, hogy ne kelljen evente
cserelgetni, meg az aluminium amugy is rossz viszonyban van a
sozott utakkal ugye...
Ha a tarcsak szepen le lettek mosogatva, a gumi kapott glicerin es
szilikonpakolast, utana a tarcsara javallt-e valami vedokence-fice,
vagy csak pihenjen mind tavaszig maganyosan ?


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Egy kis hir az Auto5.hu-rol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Egyetlen gyenge pontja van csak a csapatnak, méghozzá a 
:> sofőr és navigátora. Szalay ugyan anyagi téren jól áll, de 
:> autóvezetési képességei nem érik el a kívánt szintet, Palik 
:> Lászlónak pedig egy forma1-es versenypályán nem sikerült 
:> megtalálni Damon Hillt, kérdéses, hogy a sivatagban hogyan 
:> tud majd tájékozódni. 

Azt hinne az ember, hogy egy Paris-Dakarhoz azert hozzaertobb
emberek kellenek... :-)

Eszembe jut az egyik kedvenc mondasom: (ez a mai nap ilyen...)

"Vilaghiru vonosnegyes keres elso hegedust, 
masodhegedust es csellistat!"


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS