Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1818
Copyright (C) HIX
2003-05-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hasznalat diesel 2 milla alatt (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: Kresz kerdesek/hutorendszer (#1817) (mind)  10 sor     (cikkei)
3 ka+tesco gazdasagos+sebkorlat+vizhofok (mind)  73 sor     (cikkei)
4 Re: formatervezes (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Re: utak minosege (mind)  10 sor     (cikkei)
6 chrysler (mind)  17 sor     (cikkei)
7 :) (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Utburkolat! (mind)  26 sor     (cikkei)
9 gagyi (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re: nagyauto (mind)  3 sor     (cikkei)
11 Auto a Tesco-bol (mind)  60 sor     (cikkei)
12 123-as klima (mind)  13 sor     (cikkei)
13 suzuki full .... (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Re: Veszvillogo, veszfek (mind)  42 sor     (cikkei)
15 Re: *** HIX AUTO *** #1817 (mind)  44 sor     (cikkei)
16 Japan marketing (mind)  35 sor     (cikkei)
17 Suzuki extrak (mind)  23 sor     (cikkei)
18 muszerfal (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Motor (mind)  31 sor     (cikkei)
20 Brekeo- breko itt gumikacsa vetel ! :-) (mind)  29 sor     (cikkei)
21 hipermarket-autok (mind)  77 sor     (cikkei)
22 autoformak (mind)  64 sor     (cikkei)
23 Re: Kresz kerdesek/hutorendszer (mind)  79 sor     (cikkei)
24 Re: BMW a Tescobol (mind)  20 sor     (cikkei)
25 Valasz: Skoda Fabia 1.4 16V (100LE) - elso 1000 km*** H (mind)  26 sor     (cikkei)
26 Suzuki reklam (mind)  11 sor     (cikkei)
27 Golf 1.6 + tekeros ablak.. (Re: *** HIX AUTO *** #1817) (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Valasz: Totalkaros lizingauto, help !*** HIX AUTO *** # (mind)  24 sor     (cikkei)
29 Valasz: Kresz kerdesek/hutorendszer*** HIX AUTO *** #18 (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - hasznalat diesel 2 milla alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Kovetkezo kerdesem lenne.
1.5 - es 2 millio Ft kozott milyen hasznalt diesel autot
erdemes venni?
Kitetel, hogy 95-os evjaratnal ne legyen regebbi.
A jo allapot, es felszereltseg az meg default :)

G.
+ - Re: Kresz kerdesek/hutorendszer (#1817) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Van egy olyan kijelentes, hogy 10 ev alatt ket kolok szamit egynek
> utasok szamat tekintve (azota megkerestem, 46. par.). Ezzel nem tudok

> ami 4 felnott es 2 kisgyerek egy otszemelyes kocsiban. Lenne, mert
> eddig nem csinaltunk ilyet. Akkor ezt lehet jogilag?

Jogilag hatarozottan igen. Hogy fizikailag be tudtok-e szuszakolodni, az
mas kerdes... Es ezt megmondtak

Ed
+ - ka+tesco gazdasagos+sebkorlat+vizhofok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Egy hete (najó, másfél :) megkaptuk az autót. Nehéz volt megkapni, a
>kereskedő cég többször is a szemünkbe hazudott, illetve hanyagul kezelték
>a papírokat.
Megnyugtato tudni, hogy nem csak az oxfordi ford kereskedo ilyen :-)
Viszont erdekes volt megfigyelni, hogy amikor mondtam nekik, hogy
"ha mar eddig nem lett kesz a kocsi, akkor majd egy honap mulva megyunk
erte" akkor meg hazhoz is hoztak :-)
Apropo "jatszottam" egy kicsit a KA-val. feklampa gyujtas nelkul nuku,
ugyanugy mint az ablakemelo. Viszont cserebe a tukrot mindig lehet allitani
:-) Radio gyujtas nelkul bekapcsolva egy ora mulva kikapcsol, es a
csomagtartot belulrol csak gyujtas nelkul lehet nyitni (ill. ha megnyomom a
gombot a kulcson, akkor jaro motorral is nyilik).
Duda mukodik gyujtas nelkul is :-)

A hetvegen autoztunk egy kicsit, es ami feltunt, hogy nem huzodtak le ugy
elolunk mint a volvoban ulve, cserebe centimeterekre alltak ra a hatso
lokharitora (pedig a kicsi kocsit hasonloan vezette becses nejem mint a
volvot).
Amit megjegyzett, az az, hogy 90(mph) folott nem gyorsul igazan, a volvoban
pedig akkor van meg ero (errol jutot eszembe rogton az amerikai
rendoruldozos "reality tv", ahol "hihetetlen hogy tobb mint szazzal
szaguldanak" :-) ).
Persze arra a valasz, hogy 70 a megengedett es a max buntetes autopalyan
2500 font, meg kulonben sem rohanunk sehova a valasz "nem en nyomom,
magatol indult meg, es kulonben is, miert nem keresel annyit hogy ki tudd
nekem fzetni" :-)

> Felado :  [Hungary]
>Es mivel Tesco ugyis a kereskedotol vasarolja az autot, kb. 5 Ft
>arresert a kereskedonek legfeljebb le kell szallitania az autot
>bemutatora... ...es szervizelni ugyis o fogja...
Vmelyik nemet aruhazlanc vasarolt par eve egy nagyobb tetel bogarat
mexikobol (egy nap alatt elfogyott az egesz rakomany - tizenparezer
markaert nem csoda :-o ).
Akkor a VW bejelentette, hogy ezekre a garancia es a szervizelesi
kotelezettseguk _termeszetesen_ nem vonatkozik !

>leveszik a kukacos, alkudozos ugyfellel egyutt jaro
>* pszichikai es
>* foleg adminisztrativ terhet a kereskedo vallarol.
Milyen adminisztrativ is az a teher ?
Pszichikait is csak azt tudom elkepzelni, hogy "na egymillio helyett a
nyeresegem szazezer forint".
Ezt ugy mondom, hogy kozben en az alap listaarnal olcsobban vettem a
fullextras ka-t :-)

> Felado :  [Germany]
>Viszont nem talaltam definiciot
>arra, hogy mi az utkeresztezodes. Peldaul autopalya le- es feljaro az
>az? Parkolo ki- bejaro az?
Olyan bekoto ut, ahonnan ugy fel tudsz kerulni az utra, hogy nem latod a
masik iranyba kitett tablat. (erdekes modon Angliaban a feloldasig el a
korlatozas, keresztezodes nem oldja fel)

> Eddig abban a hitben eltem, hogy igen,
>de most belefutottam autopalyan olyanba, hogy feljaro utan nem volt
>a sebessegkorlatozas megismetelve, majd jo 5 km-rel arebb feloldottak.
>En meg addigra vigan 130-cal mentem. Akkor most mi van?
Ha megallitott volna a rendor, akkor azt mondod, hogy nem volt korlatozas
arra amerre te jottel, jelentsen fel ha nem hiszi.

>Muszaki kerdes: Auton uj jelenseget fedeztem fel. Eddig a vizhomero a
>normalis tartomany kozepen allt (persze ha mar bemelegedett). Most megjott
>a meleg, es ha tartosan 110 felett megyek, akkor magasabb ertekre all
>be, terhelestol fuggoen (hegynek fel kicsit feljebb megy), de (eddig)
>bent maradt a normalis tartomanyon belul. Ez normalis? Ha nem, akkor
>mennyire kell idegeskedni miatta? Mondjuk osszel vettuk es nem mentunk
>kanikulaban vele eddig.
Ha ez megnyugtt, a volvom is ezt csinalja. :-)


A'kos
+ - Re: formatervezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szai HA, szia Dimitrij!

>>Halistennek van azert vmi lassu fejlodes, talan eljutunk
>>egyszer oda, hogy az emberek csodalkozni fognak, miert
>>talaltak egy honfitarsaink "szep"-nek pl. az ultrabuta
>>kinezetu A8-at... :(
>Ezt komolyan mondod? Az A8-asnak meg igazi auto
>formaja van legalabb. Nem izlesekrol szeretnek vitatkozni,
>de manapsag minden autot elkerekitenek. (...)
>Alig van "eredeti" formaju auto. A8, LS430. Az ujak is
>szepek, de mind UFO-nak keszul: 7-es BMW, Chrysler-ek,
>Alfa 166...
Abban, hogy "ulrabuta"-nak neveztem az A8-at, kozrejatszott
az is, hogy egyes megszallott nemetauto-hivok felsogasaban
a "szep" az egyenlo a "draga nemet auto" fogalmaval. Emiatt
szebbnek talaljak az ujabb balna-mercit egy regi, valoban
szep S-Mercedesnel, az A8-at egy 6-os BMW-nel, stb. De ez
nem auto-specifikus dolog, naluk az atlagember ugy gondolja, ha felvesz egy lib
afoszöld polot, amin nagy rozsaszin betukkel
virit az "ENERGY" felirat, akkor elegansabb, mint egy meretre
keszult Armani, vgy Ermenegildo oltonyben (kiveve talan, ha otthagyja a zako uj
jan a cedulat). Itt egyszeruen a izles 
nelkuli tehetosseg koszon vissza. (Tegnap lattam egy _szurke_ Diablot ket nemze
tisegivel a Nagymezo utca BKV-taxi reszere fenntartott szakaszan...)
Nalunk sajnos ami nagy, feltuno es draga, az egyben szepnek 
is szamit.

Nem tartom problemanak, ha az autok mostanaban elvesztik auto-formajukat, majd 
visszanyerik. Nekem sem tetszik a kozepre helyezett muszerfal, nem tetszik, hog
y az autok felhomalyban, vagy csak egyes reszleteik alapjan megkulonboztethetet
lenek,
de ennek okairol mar volt szo. Ha viszont ragaszkodsz a klasszikus formahoz, ak
kor mi a velemenyed a PT Cruiserrol? 
:o) 
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: utak minosege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Nos, nem csak VD, de Fogash visszatertenek is orulok, sot,
egy idoben mintha Stewie is irogatott volna ide. Most
meg keresgelhetem a TOTALCAR-on az irasait :(
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - chrysler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:50 2003. 05. 07. +0000, you wrote:
>Chrysler? Na ne rohogtess. Californiaban szinte el se lehet adni oket,
>elsosorban a megbizhatatlansaguk miatt szerepeltek le. Presztizs ertekuk
>nulla, aki ad magara messze elkeruli oket. Amugy nekem is van egy
>Chrysler, ot ev alatt az erteke az otodere zuhant...
>Ha ez Magyarorszagon presztizs autonak szamit az ekes bizonyiteka
>annak hogy az emberek mennyire birkak es mennyire bedolnek gondolkodas
>nelkul a szobeszednek.

Ne izgulj, itthon lattam egy szep neon-t ujat es kivancsi voltam az ertekere..
rakerestem a neten, 1 evesen annyit er mint a skoda kisteherautom, pedig a 
skodaban kurblival tekerem az ablakot és nincsen abban az autóban semmi 
kellemes :)
A 300M etc szép nagy autók, van megjelenésük, de az amerikai - osztrák ipar 
közös remeke ebben ki is merült a kutyának se kell az az autó itt se...

Ant
+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>IMHO also kozepkategoriaban a japanok jobbak, luxuskategoriaban
>nincsenek igazan piacon. 4.5 millio alatt nem vennek csak japant. 20-30
>milliosnal meg mit erdekel, hogy melyiknek nagyobb a  szervizigenye,
>ott mar nem az szamit.

ha 20 millat kifizetek egy kocsiert akkor az legyen jo :)
lehet hogy te nem vagy igy vele, de pl nem szeretem ha egy tizenmillas 
volvoban szoftverhiba! vna es menet közben becsukja a tükröket, és a 
megjavításához nekem kell levenni az akkusarut az út szélén majd visszatenni..
2 éve egy bizonyos volvo tipusnál rendszeres hiba volt, a szervíz telefonon 
diktálta az ügyfélnek hogy hogy javítsa meg a kocsiját..

Tudom, ez van akit nem zavar, de én anno regen suzukinál elviselhetetlen 
bajnak tartottam volna ha valami hibája lett volna, és mikor a váltóolaj 
télen besűrüsödött majd az árokba borítottam a méregtől hogy miért lesz 
sűrű az olaj a hidegben, pedig cska egy ujonnan 1.56m ft-os autóról volt 
szó...

Ant
+ - Utburkolat! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Annak idején, mikor a "Franciák átadták az M5-öst, rá két hétre kátyusodott
:) 
Akkor miért kellett nekik épiteni, a magyarok is tudnak ilyet nem?

(egyébként magyarok épitették, csak francia pénzböl, /ezt fizetejük vissza
nekik most a kapunal/ és francia felügyelettel!

De valoigaz, az utak zöme katasztrofalis állapotban van! Mondhatnánk, hogy a
kamionok teszik tönkre, öket, de nyugaton miért nem? Helyenként sokkal
nagyobb forgalomterhelésnél sem kátyus, vájus a pálya.
Nálunk meg ugy foltoznak, hogy kivágják a lyuk helyét egy még nagyobbra, azt
ott hagyják tábla és egyéb jelzésig jo pár hétre, mikor mindenki összetörte
magát betömik. A tömésbe vitt felesleget belegyömöszölik eredmény>> lyuk
méretével azonos domb! Lényeg, hogy a kocsi futoja kikészüljön.  
Nem lehet, hogy a futomüszervizek fizetnek az utkarbantaroknak? :))
A közl. minsztert végig huznám az országban egy kemény kerekü utánfutora
kötözve! Majd neki állnának utat épiteni.
Ami még elszomorit, a föváros sincs jobb helyzetben! A BMV környékén, ahol a
még külföldi is megfordulhat, meg lehetne rendezni egy tulélöversenyt, vagy
egy jobb fajta tereprallyt! :-)
Egyszoval: SZ@R

Üdv,
Jockey
+ - gagyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>
 Ami gagyi azt nyilvan csak sok koritessel lehet 
eladni, ezert a marketing probalkozik amivel tud.
>>>>


Köszönöm a megjegyzést! Ebben minden benne van! Csinálj valamit rosszul és
vegyél fel egy jo marketingest meg menagert!
Máris eladhato a gagyi ebben az országban!  :(

Viszont ezért nem veszek nagy általánosságban olyat, amit agyonra
reklámoznak (biztosan van kivétel, de nem jut egy se az eszembe)!
+ - Re: nagyauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

gsdgsdgsdgsdg

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e70c7a4.dialin.enternet.hu)
+ - Auto a Tesco-bol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Djtiszy szolitott:
>Gallhoni listatarsaink (Meszjo Wimmer es Szakacs :-) errol tobbet
>tudnanak meselni, hiszen a Daewoo egy jo ideig jelen volt a Carrefour-
>ban (asszem ott).

Emlekeim szerint a Casino-ban, de tokmindegy.


>Egyebkent meg ezzel fogjak a legtobb JOT tenni a kereskedovel!!
.
.
>Es mivel Tesco ugyis a kereskedotol vasarolja az autot, kb. 5 Ft
>arresert a kereskedonek legfeljebb le kell szallitania az autot
>bemutatora... ...es szervizelni ugyis o fogja...

Ezzel viszont vitaba szallnek. Franciaorszagban igen nagy volt a
felzudulas a kereskedok koreben, amikor a Daewoo-t arusitotta
a hipermarket. Ugyanis a Casino nem a kereskedotol es nem is
a francia importortol vette meg a kocsikat, hanem gondolom
egy masik europai orszagbol hozta be, ahol olcsobb volt a
Daewoo es arra tette ra a hasznat. Az eredmeny az lett, hogy
a hipermarket olcsobban adta a kocsit annal, mint amennyiert a
francia markakereskedo vette a kocsit az importortol! Nem csoda,
hogy felzudultak.

Az koztudomasu, hogy ez EU-n belul az arak igen nagy mertekben
valtoznak, ugyanaz a kocsi orszagtol fuggoen 20-30 %-al is olcsobb/
dragabb lehet. A markakereskedo viszont kenytelen az orszagra
megallapitott arert adni a kocsit. Ahogy errol mar irtam korabban,
epp erre epitenek az un. "mandataire" cegek, akik megkeresik az
EU-ban, hogy hol a legolcsobb az altalad kivalasztott auto es be
is hozzak neked, helyetted (gyakorlatilag mint maganimport). Ezek
mukodese ellen is agalnak a markakereskedok hiszen tisztessegtelen
versenyt jelentenek szamukra, de nem tehetnek semmit. Egy idoben
azzal probalkoztak, hogy az ilyen uton behozott kulfoldi kocsira
visszautasitottak a garanciat, de ezert sulyosan megbuntettek oket,
igy felhagytak a gyakorlattal. De ez a "mandataire"-jelenseg azert
eleg korlatozott szamu autot erint.

Ha viszont a hipermarket nagyban kezdi jatszani ugyanezt, az mar
komoly kovetkezmenyekkel lehet a markakereskedokre. Akkor mar
nem evi parszaz-parezer autorol lesz szo, hanem tiz-szazezres
nagysagrendrol. Mint fogyaszto, en nyilvan orulok az olcsobb arnak,
ugyanakkor persze megertem a markakereskedot is, akit kot a marka
altal diktalt arpolitika es emiatt elonytelen helyzetbe kerul azzal
szemben, akit nem kot. Mindez nyilvan a tagorszagakban gyakorolt
arak kiegyenlitodese fele hat, a kerdes csak az, hogy a markakereskedoknek
sikerul-e talpon maradnia mindekozben.

Udv,

Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - 123-as klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Klima ugyben erdeklodnek, nem tud valaki 123-as mercibe egy klimas
futesmotort? Nagyobb, mint a normal, sajna nem kompatibilis.
Mukodeskeptelen is jo lenne, csak legyen valami. Egyszeruen sehol sem
tudnak adni. Ezen mulik a beszerelesem, pliz help! Koszi.

Hook





_______________________________________________________________________
http://Mailbox.hu - WAP-on is olvashatod
+ - suzuki full .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !
Volt egy kis AUTO elmaradasom,es az utolso szamban bukkantam majdnem ugyan
arra, ami az elozo szamban is szerepelt ......

Ekkora nyilvanos fenek-lefetyet man regen lattam ..... :))
Hehe.... man csak a dobszo hianyzik ....

Jockey irta :
Hogy igy kikeltem magambol VD-el egyutt, most mar jol megnyugodtam! :)

Bar mindenben igazatok van  suzuki ugyben , kulon-kulon is , megis tromfnak
tunik csak,  amit nem  "egyutt, kikelve"  ,  hanem VD utan leirtal ....
kiegeszitgetve .....
Gondolom mas man nen masolja be a suzuki full sallangjait?

Na, bocsi ha rosszul latom .....

Udv: BuszosJani
18-fos buszrendeles
belfold-kulfold
06-309-775-609
+ - Re: Veszvillogo, veszfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>"A vontatott jármu^ féklámpáját és irányjelzo~ berendezését -
 >> mu^ködtetni kell,
 >>továbbá - éjszaka és korlátozott látási viszonyok között -
 >>a vontatott jármu^vet is ki kell világítani." (57§.)
 >>ez (ertelmezesem szerint) nem tiltja a veszvillogo
 >>hasznalatat, de mivel az iranyjelzo mukodeset eloirja,
 >>a veszvillogo hasznalata kizarva
--
 >Koszonom szepen, erre voltam kivancsi! TEHAT NEM TILOS!!!
 >Szabo Krisztian
----------
Ilyen alapon , mivel a KRESZ nem irja hogy tilos, szabad autot vezetni 
csukott szemmel is. Ha elgazolsz valakit nem vonhatnak felelosegre, mert
a KRESZ nem irja le, hogy ez tilos.
--
 >Ha mar itt tartunk: Ha tilos lenne mozgo auton a veszvillogo 
 >hasznalata, akkor eleg erdekes lenne :))))) Peldaul ki kene vonni a 
 >forgalombol az ossze uj nyugati autot kezdve a Laguna II-tol 
 >sorolhatnam... Amelyikben van veszfekrasegito, amelyik hirtelen 
 >fekezesnel bekapcsolja a veszvillogot. Mert ugye azt kikapcsolni sem 
 >tudod :)))
----------
Tokeletesen igazad van! A mai eloirasok szerint ezeket az autokat nem 
volna szabad forgalomba helyezni ma Magyaroszagon! (Mivel a vizsgan ez 
nem derul ki, nem jutott eszebe senkinek sem belekotni.) Nem tudom 
mennyire emlekszel ra, 1992-ben meg tilos volt a harmadik feklampa
Mo.-n, pedig mar arultak gyarilag ilyennel szerelt kocsikat. Vizsgara ki 
kellett kotni es a burat leragasztani!!!! Pedig a vilag mar vagy 10eve 
hasznalta. Az eloirasok szerint nem lehetne forgalomba helyezni 
kozvetlen befecskendezeses benzinmotorral szerelt autot, mert nem felel 
meg a mai magyar "zoldkartya" eloirasoknak!
Tehat ket dolog a szabaly es hogy mit lat ertelmesnek a tarsadalom.
De jogilag mindig a szabaly (torveny) az erosebb!
--
 >A kerdesem az volt: TILTJA A KRESZ?? NEM! Koszonom szepen. Ennyi :)) 
 >Nincs tobb kerdesem. :))
 >Chip
------------
Barmennire nehez is megertened, TILTJA!


Udv,   Triznyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1817 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

>>Viszont oldalrol esetleg feltunhet ilyenkor, hogy
>>a ket auto qrva kozel van egymashoz, a tavolsag
>>allando, es valami kotelfele koti ossze oket....

> Igen, es akkor most ha latod hogy vontatja, akkor
> nem kozelited meg ovatosabban? nem figyelsz ilyenkor
> jobban? Mert ilyenkor en fokozottan figyelek...

Faguriga legyek, ha tudom, mit, es miert irsz. Ugorjunk vissza. A
polemia ugy kezdodott, hogy ki kell tenni a haromszoget a hatso
ablakba. Reagalaskent erkezett, hogy az nem jo, mert oldalrol nem
latszik. Erre irtam en azt, hogy oldalrol azert vannak egyeb jelei is
a vontatasnak. Az egeszhez semmi koze nincs a valaszodnak.

> A kerdesem az volt: TILTJA A KRESZ?? NEM! Koszonom szepen.
> Ennyi :)) Nincs tobb kerdesem. :))

Azert ennyire meg ne zsongj be. Felteteles modban hangzott ez csak el,
illetve valaki elotte hatarozottan azt irta, a KRESZ szerint mozgo
jarmuvon nem lehet veszvillogot hasznalni. En is igy tudtam, persze
ettol meg nem biztos, hogy igy van. Azt sem ertem, miert ez a nagy
kereszteshadjarat. Legtobben azt irtak, hogy oket zavarja, nem azt,
hogy akasszak fel, aki hasznalja.

Hogy vooooooooooot?

>"A vontatott jármű féklámpáját és irányjelző berendezését -
>kivéve ha a járművet emelve vontatják - működtetni kell, 
>továbbá - éjszaka és korlátozott látási viszonyok között - 
>a vontatott járművet is ki kell világítani." (57§.(8) >http://www.totalcar.hu/
kresz/kresz_4.html#tart446 )
>ez (ertelmezesem szerint) nem tiltja a veszvillogo
>hasznalatat, de mivel az iranyjelzo mukodeset eloirja,
>a veszvillogo hasznalata kizarva.

A kovetkeztetest NEM ebbol kell levonni. Azt a passzust kell megnezni,
ami a veszvillogo hasznalatarol szol.

Yff

UI: Abban egyetertek, nem kell merevnek lenni. Pl. a veszfekezesnel
parszor megvillano veszvillogo szerintem jo dolog.
+ - Japan marketing (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor,

>Pl. en....
>Vagy barki mas a Szilicum volgyben...

En multkor lattam a Spektrumon 1 filmet a szilicium volgyrol, amint az 
egyik frissen milliomos vett 1 McLaren F1-et, masiknak Ferrarija volt, es 
csak 1nek volt japan autoja, valami 20 eves Mazda RX7-es mert 
valamilyen okbol nem akart megvalni tole. Persze lehet, hogy a film 
elfogult volt, es titokban japan auto marka ellen akartak hergelni a 
tomeget, es lehet hogy a par emberen kivul akit a film bemutatott 
mindenkinek japan autoja van a volgyben, de en speciel 1et sem lattam.
Es amerika kicsit mas, mert 1 csomo japan autogyar mar reg 
odatelepult, es ezert nem tudnak a kocsikra vamot kiszabni, mert bent 
gyartodik az orszagban. Nemet autokra meg nyomjak a buntetovamot 
kemenyen, igy japan olcsobb. Meg szerintem amieriakaiak a japan 
kocsikat – marmint a legtobbet ami belpiacon gyartodik – mar szinte 
amerikai autonak tekint, mivel ami gyarakban, ami munkasok altal 
rakodik ossze, es mar olyan reg jelen vannak a piacon, hogy fel sem 
tunik, hogy japan. Amerikai autokhoz kepest telleg jobb, nemet meg 
nincs annyira elterjedve. Nezd en nagyon sokaig dolgoztam egyutt 
amerikaiakkal, tobb szazzal, itthon. Mondjuk 1 szazalekuk vett japan 
autot, az osszes tobbi meg nemetet. Mind hangoztatta, hogy ha valami 
nemet, akkor az preciz es jo. 1 csomoan vettek 10-15 eves 320i 
szakadekot es fenykepeztettek vele magunkat, hogy majd jol 
mutogatjak otthon, hogy nekik itt ilyen jol megy, mert otthon ilyet 
ugysem tudnanak megfizetni. Ez ment meg a Harley-Davidson. Eszukbe 
sem jutott japan motort venni (csak gyorsasagit), de kulonben csak H-
D. Szoval engem is elegge meglepett, hogy minek vasarolnak ossze 
mindenfele lestrapalt autokat, mint E30, Porsche 944, 924, stb, de mind 
meg volt gyozodve rola, hogy nemet az isten! Es hogy otthon nagyon 
gazdagnak kell lenned, hogy ilyet vehess, es milyen jo, hogy itt meg 
eleg olcson hozzajuthat az ember az ilyenekhez. Hat ennyit a 
presztizsrol amerikaban… 
vd
+ - Suzuki extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak, Yff,

Amit irtam a Suzuki extrakrol meg sem volt emlitve a BMW ha jol 
emlexem, tehat en nem hasonlitottam a 2 millios Suzukit a 20 millios 
BMW-hez! Nevetseges az magaban is. De az hogy egy auto olcsoba 
kerul mar felhatalmazza a marketingeseket, hogy „eros karosszeriat” 
es „bikaeros motort” emlegessenek? Tehat ha olcso, akkor lehet 
hazudozni? Szerintem ha nekem valamit olcson adnak (azert annyira 
meg nem olcso, mert 2-2.5 millio) azert meg elvarom, hogy azt kapjam 
a penzemert, amit mondanak, hogy kapok a penzemert. Tehat ha 
velem elhitetik, de legalabbis szugeraljak belem, hogy bikaeros a 
motor, es eros a kasztni, es eldontom hogy akkor veszek 1 ilyen autot, 
akkor miutan megvettem, nem szeretnem ha kiderulne, hogy a motor 
eleg gyengecske, a kasztni meg biliacelbol van, es kezzel is lehet 
hajtogatni. Szoval mindennek van hatara! Szerintem epp eleg, ha azt 
mondjak, hogy 1.3-as motor 75 vagy 83 loero, Euro IV. Ez magaert 
beszel, de a bikaerostol eleg messze van. Csupan ez volt a problemam, 
meg a parasztvakitas. Egy csomo ember nem tudja mit soztak ra, es 
tenyleg elhiszi a fenti marketingrizsat, es ugy is kozlekedik, eloz a 
Suzukival, hogy ennek bikaeros motorja van. Ez pedig veszelyes!

Udv,
vd
+ - muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>haaat, ezt nem mondanam. szerinted ez mennyire suzuki:
>http://www.uniqsoft.hu/mitsuklub/cars/galant/stef4.jpg ?
>(nem arulom el a markat/tipust :) )

Kitalálom: Citroen BX:-)?????, kulonben tipikus japan. Nem tudom mirol 
ismerszik meg: talan a formavilag, szinosszeallitas, elrendezes, 
anyagminoseg, befujok kinezete, stb. Mondjuk 1 kullos japan autot 
meg nem lattam, de hat a Citroent sem lehet kihagyni a leutanzandok 
kozul.
vd
+ - Motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash,
> Motorok:
> El nem hiszem, hogy egy GSXR, CBRRR, es tsai csodalatos futomuvei 
> ugyanugy viselkednek egy 50kilo+ruha sulyu emberke alatt, mint 
akkor, 
> ha
ratelepszem
> en a (borruhastol-sisakostol) kb 125 kilommal. Innet kezdve tisztan 
> elvi kerdes, hogy melyiknek van jobb futomuve, nem? Kulonben is egy 
> keskeny V2-vel (TL1000, Ducatik) nagyobbat lehet alkotni, mint a 
> szelesebb 4hengeresekkel, nem?

En is orulok, hogy latlak!
Borruhaval egyutt en is 90 kilo korul lehetek. Nem is hinned milyen jo a 
futomuve ezeknek a motoroknak! Van mindegyik rugostagon (most 
csak GSXR-rol beszelek, mert Hondat annyira nem ismerem) rugo 
elofeszites allitas, huzo es nyomofokozatallitas. Szoval eleg jol be lehet 
loni, de alapbeallitason is siman elmegy, es palyan motorozva sem 
lehet eszrevenni 20-30 kilo kulonbseget. Persze nem versenysportrol 
van szo, csupan hobbimotorozasrol, akar versenypalyan. Tavaly elott a 
Dudas csont szeria Suzukival nyerte meg a magyar superbike 
bajnoksagot pl. Hungaroringen van az a motorosiskola. Ott az oktato 
viszi korbe a novendekeket majdhogynem versenytempoban, ugy hogy 
a tanulo utaskent ul hatul. A gyerek olyan idoket megy 2 szemellyel, 
mint en egyedul. Sajnos :-(. Mondjuk bejaratos volt a motor, mikor 
legutobb kint voltam, es csak 7 ezerig lehetett porgetni. De az a 
lenyeg, hogy nagyon stabil a futomu, es tokeletesen lehet iranyitani a 
motort akar 2 szemellyel is. 
Egyszer probald ki, meg fox lepodni:-).
Udv,
vd
+ - Brekeo- breko itt gumikacsa vetel ! :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Kozeleg a bogacsi autostalalkozo !!

Nemreg Bazsi felvetette a konvoj osszehozasat, de
senki sem reagalt ra.

Most ezt en teszem !
Tehat kozosen megyunk avagy egyenileg. Ha kozosen
az autopalyan avagy a regi harmas uton. Kernem
tisztelt erdekelteket akik Pesten avagy Pesten
alltal mennenek Bogacs fele, dontsuk el, hogy
egyutt menjunk a talalkozo szinhejere !!! Surgos
!!!

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya kaphato
http://tar.hu/budaivar
+ - hipermarket-autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Hogy egybol valaszt is adjak a MIERT kerdesre: mert akar 1 Ft arresert
> >leveszik a kukacos, alkudozos ugyfellel egyutt jaro
> >* pszichikai es>
> >* foleg adminisztrativ terhet a kereskedo vallarol.
> >A Tescoban a nejlonszatyros Suzuki-ugyfel [=Matiz-ugyfel, stb.] aligha
> >fog alkudozni. Viszed-vagy-nem alapon megy majd valszeg.
> >
> >Es mivel Tesco ugyis a kereskedotol vasarolja az autot, kb. 5 Ft
> >arresert a kereskedonek legfeljebb le kell szallitania az autot
> >bemutatora... ...es szervizelni ugyis o fogja...
>
> Nem eszik azt olyan forron! A tervezett valtoztatas arrol szol, hogy
> 1.) a gyar nem csak orszagos generalimportornek adhat el autot, hanem
> koteles mindenkit kiszolgalni, aki nala akar vasarolni. Jelenleg Mo-rol
pl.
> csak a Porsche Hungaria vehet VW-t a gyartol, o rateszi az arreset, eladja
a
> markakereskedoknek, akik rateszik az arresuket es eladjak a vevonek. Az uj
> rendszerben akarki odamehet a gyarhoz, hogy neki kell egy auto. A gyar
erre
> mondhatja, hogy nem adok, mert csak 100db-os csomagban van, ezzel kiszuri
a
> maganszemelyeket, de bennmaradnak a tokeeros vallalkozasok, mint pl a
> hipermarket-lancok. Igy csak EGY arrest kell kifizetned, nem kettot.
> Raadasul a hipernek nem kell a marka reklamozasaba is beszallnia (mint a
> gen. importornek es a markakereskedoknek), igy ezen a koltsegen is sporol,
> ennyivel is olcsobb tud lenni.
>
> 2.) Megszunik a kizarolagossag, tehat a gyar/generalimportor  nem irhatja
> elo, hogy a.) egy bemutatoteremben csak az o markaja lehet kiallitva, b.)
> milyen parameteru (meret, dekoracio, stb) teremben KELL bemutatni az
autot.
> Ettol a fuggetlen kereskedo (hipermarket) egyfelol egymas melle tehet egy
> WagonR-t es egy VW Polot, de csak ha akar. Mivel ezeket mindenki rogyasig
> ismeri, eleg, ha van egy fotoja rola, te meg odamesz, es kersz egy keket.
> Aztan hatulrol a raktarbol elohozzak. Igy a bemutatoterem fenntartasanak
> minden koltsege is meguszhato.
>
> 3.) A gyartok nem tarthatjak vissza a javitasi/szervizelesi informaciokat,
> celszerszamokat, elvileg tehat mindenki hozzanyulhat az autokhoz.
Megtehetik
> viszont, hogy a celszerszamokat aranyarban adjak, ezzel kizarjak a kobor
> buhermuhelyek ambicioit.
>
> 4.) A szavatossagi, alkatresz-ellatasi feladatok ugyanugy fognak mukodni,
> mint a mosogepeknel, vagyis a kereskedonek (hipermarketnek) csak meg kell
> jelolnie azt a szervizt, aki a nala ertekesitett autokat szervizeli, hiba
> eseten javitja. Ergo megnevezhet egy miskolci szervizt az egesz orszagban
> eladott autoi szervizelesere. Ettol az ertekesites megint olcsobb, hiszen
> nem kell az orszagos szervizhalozatot fenntartani, ami arcsokkento. Te
meg,
> ha nem miskolci vagy, oldd meg, hogy jut oda az autod.
>
> 5.) A gyar kikotheti, hogy garanciat csak a megfelelo karbantartas meglete
> eseten adhat. Ehhez altala minositett szervizeket jelolhet ki, de nem
> zarkozhat el tetszoleges jelentkezo minositesetol, ha az megfelel a
> felteteleknek. Ez elvben nyitja a palyat, de lehetetlen felteteleket
> tamaszt, aminek csak a nagyok tudnak megfelelni. Egy szerviz viszont lehet
> hivatalos szervize egyidejuleg a Suzukinak es a VW-nek is, ami noveli a
> forgalmat/kihasznaltsagat, elvileg tehat csokkenti a fajlagos (egy autora
> eso) rezsi es fenntartasi koltsegeit, amitol az a vevo szamara is olcsobb
> lehet.
>
> OSSZEFOGLALVA: a hipermarketes auto-arusitasnak van letjogosultsaga az
> olcso, mindenki altal ismert, nem individulaizalt autok eseteben
(kiskocsik
> mondjuk 3mio alatt), ahol ugysem egyedi extrazik az ember, hanem valaszt
egy
> csomagot. Ugyanezen celcsoportnak sokszor ugysincs penze szakszervizre,
igy
> tokmindegy, hogy hol csereltet olajat, meg ha ezzel garanciat is veszit.
> A draga, egyedi osszeallitasu autok viszont tovabbra is jol felkeszult
> autokereskedesekben fognak elkelni, bar lehet, hogy az Alfa, az Audi es a
> BMW egy kirakatban fog vigyorogni, mint ahogy az USA-ban is vannak
> kereskedok, akik vigan nyomjak a Ferrarit, Lambot, Rollsot, Bentleyt,
> Lotust, Porschet egy bemutatoteremben...
> Fogash
+ - autoformak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ezt komolyan mondod? Az A8-asnak meg igazi auto
> >formaja van legalabb. Nem izlesekrol szeretnek vitatkozni,
> >de manapsag minden autot elkerekitenek.
>
> Tobbnyire. Azert van par kivetel, de feny-arnyek jatekokrol,
tomegaranyokrol
> mintha sok formatervezo nem is hallott volna. Par pelda:
>
> Uj BMW 7-es: egymasra dobalt keszekusza formai megoldasok halmaza. Az elso
> fenyszorok fole helyezett iranyjelzok miatt elorol butan"-bamban nez
> ram" -hatasu a kocsi, hatul meg nem tudtak donteni, hogy vizszintes
> tagolasu, vagy ferde metszesu hatso lampak legyenek. Raadasul az oldala
meg
> van domboritva, de nem olyan elegansan, mint az S60as Volvoe, hanem ugy,
> mintha utolag gitteltek volna ra egy pupot.
>
> Uj BMW 5-os: elol-hatul ronda, akar a 7es. A sziluettje akar jo is
lehetne,
> de a fenyvonalai miatt oldalrol ugy nez ki, mintha a szelvedo es a
> motorhazteto talalkozasanal radolt volna egy nagy fatorzs, ami benyomta az
> egesz elejet. Mint egy kitaposott strandpapucs.
>
> Audi A6, A6 Avant, Allroad quattro: a kocsi elorol nagyon nehezen
> kulonboztetheto meg az elozo A4-tol es A8-tol is. Ennel nagyobb baj, hogy
a
> limuzin hatulja ugy nez ki, mint egy hasznalt szappan, elfogy a semmiben,
az
> auto egyszeruen nem fejezodik be. Oldalrol tank benyomasat kelti, mert az
> egesz oldalan nincs fenytores, nincs benne el, horony, oldalvedo csik,
> kuszob, vagy barmi, ami optikailag tagolna az autot, igy a lemez 3x
> akkoranak tunik, mint felette az uveg. Utoljara a Trabant 601-en volt
ilyen
> fantaziadus vezetoajto.
>
> >A BMW kerek lampaibol kockalampa lett, a Mercedes
> >kocka lampaibol kerek lampa lett.
> A kozos uveg ala tett ikerlampa a BMW-nel nekem nagyon bejon, a karikas
> szemu 5os, es az elozo 7es kimondottan szep autok. A Merci meg lampaforma
> ide, vagy oda, nagyon harmonikus, jol beazonosithato markaidentitasu auto.
> Az aktualis S-osztaly az egyik legkonnyedebb formaju luxuslimo, foleg az
> elozo (W140) balna tank alakja utan. Az uj E osztaly hatulja viszont
> elnagyolt, stilizalt, jellegtelen.
>
> >A Range Rover-bol Pajero lett,
> Ez nem igaz, az uj Range 2x akkora, mint a regi, de 1:1ben ugyanolyan. A
> tobbi marka viszont folyamatosan keveredik formailag.
>
> >de mind UFO-nak keszul: 7-es BMW, Chrysler-ek,
> >Alfa 166...
> Ezt meg kikerem magamnak! Az Alfarol 35km-rol lesir, hogy Alfa Romeo, es
ha
> egyszer korbejarod, latod, hogy vonalzoval terveztek, nem
gorbesablonnal...
>
> Amugy szinten a Bazso mondta a Totalcarban a Lancia Thesis fenyszoromoso
> fuvokajarol: "ebbe az egyetlen kicsi alkatreszbe tobb stilus szorult, mint
a
> japan autoipar teljes termelesebe". Szinten o az egesz autorol: "Lehet,
hogy
> ennek az autonak javitani lehetne a futomuven, a motorjan, de hogy ennel
> otthonosabb, kellemesebb atmoszferaju auto nincsen, az egeszen biztos" Ja,
> ebben az autoban az aluminium hatasu fedelek es dekoraciok aluminiumbol
> vannak, a fabetet pedig polirozott es NEM LAKKOZOTT mahagonibol...
> Fogash
+ - Re: Kresz kerdesek/hutorendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gyula kerdezte:

:   Hosszu hetvegen kezembe kerult egy Kresz-konyv es beleolvastam.
: Egy-ket hulye kerdesem lenne (tudom, 20 ev vezetes utan...):

Akkor nekem is van egy nagyon hulye kerdesem: magyar vagy nemet Kreszbe
olvastal bele? A nemetek ugyanis hiaba irtak ala az 1968-as nemzetkozi
kozlekedesi egyezmenyt, magasrol tesznek ra [pl. 1999-ig a jogsik
kategoriai (1,2,3...) teljesen masok voltak, mint a becsi egyezmeny
alapjan meghatarozottak (A,B,C..., ahogy Mo-n van) ].

: 1. Van egy olyan kijelentes, hogy 10 ev alatt ket kolok szamit egynek
: utasok szamat tekintve (azota megkerestem, 46. par.). Ezzel nem tudok
: mit kezdeni. Kicsit alabb azt irjak, hogy 150 cm alatt biztonsagi ules
: kell, kiveve, ha egy ulohelyen ket gyerek ul. Akkor most mi van?

Akkor ez magyar Kresz lesz. A nemet Kreszben tudtommal az all (nem neztem
most utana), hogy 12 ev alattiaknak babaules ill. ulesmagasito kell
(mindenkeppen be kell kotniuk magukat), kiveve, ha a gyerek 150 cm-nel
magasabb, ekkor a normalis biztonsagi ovvel kell bekotnie magat. A fel
gyerekes megoldas manapsag gyakorlatilag nem mukodik, mert a hatso ulesen
2 felnott melle nem tudsz berakni 2 gyermekulest. Anyosulesen pedig mindig
csak 1 szemely ulhet, eletkortol fuggetlenul. A 150 cm-nel alacsonyabb
felnottekrol nem szol a torveny.

: Konkretizalva: viszonylag gyakran megyunk ismeros hazasparral valahova,
: ami 4 felnott es 2 kisgyerek egy otszemelyes kocsiban. Lenne, mert
: eddig nem csinaltunk ilyet. Akkor ezt lehet jogilag? Es ezt megmondtak
: a rendornek is?

Lehet, ha befe'r hatra 2 babaules. Valoszinuleg nem segit rajtad: me'g az
NDK-ban 2 nagyszulovel + 4 unokaval (gyermekulesek nelkul) a Trabiban nem
problemazott a rendor.

: 2. Kresz szerint (14. par. 6. bek) egyes tablak, pl. sebessegkorlatozas
: csak a kovetkezo utkeresztezodesig tart. Viszont nem talaltam definiciot

Na, most kikerestem, a nemet kresz 14. paragrafusa "Elovigyazatossagi
kotelezettsegek ki- es beszallasnal". En tobbszor vegigneztem a nemet
Kreszt, es csak annyi van benne, hogy a korlatozo tabla addig tart, amig
fol nem oldjak. Orszagutakon sokszor latni, hogy a becsatlakozo ut elott
70 km/h, utana meg fololdjak. Valamikor az ADAC Motorweltben is
rakerdeztek erre, hogy ha nincs a becsatlakozas utan fololdo tabla, es
valaki rakanyarodik az utra, akkor mi van. A valasz valami ilyesmi volt,
hogy nem kornyekbelieknek elne'zik, ha 100-zal mennek. Ami szamomra nem
megfelelo valasz, mert a Kresznek tokmindegy, hogy helyi lakos vagyok-e
vagy sem. A germanok egyebkent skizofrenek, pl. Cottbusban az egyetem
melletti uton, minden keresztezodes utan kiraktak a 30-as tablat (merthogy
a keresztezodes fololdja?), aztan az utolso keresztezodes utan kiraktak a
biztonsag kedveert egy 50-es tablat is. Friss nemet jogositvanyu
bennszulottekkel is tobbszor beszeltem mar ezugyben, de sikerult oket
zavarba hoznom.

: arra, hogy mi az utkeresztezodes. Peldaul autopalya le- es feljaro az
: az? Parkolo ki- bejaro az? Eddig abban a hitben eltem, hogy igen,

A parkolokijaro jogilag ugyanolyan, mint a garazskijaro, es nem szamit
utkeresztezodesnek. Az autopalya le- es felhajto viszont igen [mindket
Kresz szerint]. Amit viszont nem tudok, (es itt sem kaptam ra valaszt),
hogy minek szamit a betorkollo zsakutca. Elvileg ugyanis onnan nem johetsz
ugy, hogy ne lattad volna a korlatozo tablat (tehat nem keresztezodes),
viszont ervenyes ra a jobbkezszabaly (tehat megis keresztezodes).

: de most belefutottam autopalyan olyanba, hogy feljaro utan nem volt
: a sebessegkorlatozas megismetelve, majd jo 5 km-rel arebb feloldottak.
: En meg addigra vigan 130-cal mentem. Akkor most mi van?

Lasd fontebb. A rendornek azt kell mondani, hogy a felhajton jottel fol az
autopalyara, es sehol egy sebessegkorlatozas. A modszer viszont varosban
nem valik be, ha mesz az uton, es valahol (nem keresztezodesben)
visszafordulsz es aztan leparkolsz. Ilyenkor koteles vagy a legkozelebbi
keresztezodesig elmenni es meggyozodni arrol, hogy ott milyen tablak
vannak.


Udv,
marky
+ - Re: BMW a Tescobol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy irta:

> Gallhoni listatarsaink (Meszjo Wimmer es Szakacs :-) errol tobbet
> tudnanak meselni, hiszen a Daewoo egy jo ideig jelen volt a Carrefour-
> ban (asszem ott).

Hmm, emlekeim szerint nem itt volt, nemetorszag remlik... Gyors kereses a
cikkadatbazisban a carrefour es daewoo szavakra, semmi... Kereses a
szupermarket szora, ez mar jobb:

- Leclerc (francia) akar autot arulni, de nem 2005 elott
- belgiumban Colruyt tett probat, tobb markat is arulva
- Carrefour azt mondja hogy o inkabb berbeadni fog mint eladni
- nemetorszagban az Edeka arult Fiatot, Schlecker Fiatot, Ford Ka-t,
Smartot, AVA (fo reszvenyese az Edeka) Daewoot, Marktkauf Kia-t es Daewoo-t

Ezek mind tesztszeru probalkozasok voltak, majdnem mindig perre ment az
ugy (meg a reform elott tortentek). A legaktivabbak a nemetek a dologban.

Udv, Sandor
+ - Valasz: Skoda Fabia 1.4 16V (100LE) - elso 1000 km*** H (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : franko
> Temakor: Skoda Fabia 1.4 16V (100LE) - elso 1000 km ( 71 sor )
> Idopont: Tue May  6 08:13:43 CEST 2003 AUTO #1817
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eloszor is gratula a Skodahoz!

>>>>>>>Előtte én (szinte) csak diesel autót vezettem, alig fordultam meg
benzinessel... előzésnél ezért először voltak gondok, majdnem nem
sikerült befejezni, mert nem gondoltam, hogy 90km/h sebességről indulva 4
helyett 3-ba kell visszakapcsolni... de ezt már megszoktam mostanra,<<<<<<<

Ez nem (csak) a benzinesseg miatt van! Az 1.4-es motorbol a 100 loero
relative sok, ezt csak ugy tudjak elerni, hogy rovid loketu a motor, ami
alacsonyabb fordulaton a nyomatek rovasara megy.

Az en Skodam benzines 1.6-os es 75 loero. Ott nem kell visszakapcsolni :-)

>>>>>>>Eddig 540Ft/km a teljes költség<<<<<<<<<

Huha :-))

Egy hetvegi balatoni oda-vissza 150 rugo. Akkor inkabb megyek vonattal :-))

udv,
Akos
+ - Suzuki reklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom, miert vagytok igy kiakadva.

A Suzuki reklamja semmiben sem kulonbozik egy atlagos, akarmilyen termeket
hirdeto reklamtol. "akar 67%-kal dusabb haj", "mas mosoporokkal szemben ez
patyolattisztara mos", "a kutyaknak csak ez az igazi" stb.

Tanuljatok mar meg, hogy a reklamok nem hirmusorok, es maximalis
fenntartassal kell kezelni a bennuk allitottakat!

Udv,
Akos
+ - Golf 1.6 + tekeros ablak.. (Re: *** HIX AUTO *** #1817) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : mtybor
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #1816 ( 19 sor )
> Idopont: Tue May  6 20:33:59 CEST 2003 AUTO #1817
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>>>>>>>>>Mast ne mondjak, hetvegen ultem egy ismerosom uj, 1.6 -os
Golfjaban.
Jo benyomast tett ram, tetszetos kocsi. Ami meglepett, tekeros
ablakemelo volt elol is, a kulso tukor kezi allitasu volt. Emellett
16 collos, 205/akarmennyis gurulo volt alatta.<<<<<<<<<

(Nem akarom az ismerosodet megbantani). Azt hiszem, hogy ez egy picit
szegenysegi bizonyitvany a magyarokra nezve, hogy egy ilyen modellt
csinaltak a hazai piacra. Tipikusan a magyar ember kivagyisagat jelkepezi.
Kivulrol mar a hasznalhatosagot megkerdojelezoen diszno (szerintem a hazai
minosegu utakra a Golf meretehez egy 16"/205-os gumi nagyon durva), belul
full fapad :-(((

Mindamellett azert is csodalkozom, mert mondjuk az elektromos tukor +
ablakemelok tobbletkoltseget valoszinuleg az elso gumicserenel maris
otthagyja...

Termeszetesen az is lehet, hogy valakinek nincs szuksege az elektromos
ablakra es tukorre. De akkor a 16"-os felnit nem ertem...

udv,
Akos
+ - Valasz: Totalkaros lizingauto, help !*** HIX AUTO *** # (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : megaduo
> Temakor: Totalkaros lizingauto, help ! ( 24 sor )
> Idopont: Tue May  6 15:13:41 CEST 2003 AUTO #1817
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
<<<<<<<<<<<<<Az auto lizinges volt, biztositozas folyamatban, tanuk es
tettes megvannak.
A kerdesem az lenne, milyen lehetosegek vannak hogy a baratom lezarja a
lizing szerzodest? Ha totalkaros a kocsi, akkor mi lesz? Kinek fizet a
biztosito?
Kie a roncs, mennyiert stb. stb.>>>>>>>>>>>>>>>>

Szopas, szopas, szopas. En is ettol rettegek, mert egy lizingelt auto
totalkarja a legtobb esetben garantaltan millios bukta (tartos berletnel
mindig). A biztosito a tulajdonosnak fizet (bank), utana a bank kiszamolja,
hogy ok hogy jarnak jol :-(((

En is majdnem igy jartam egy trabival novemberben, stoptabla alol zugott at
keresztbe 60-70 korul a nyilegyenes ketszamjegyu fouton. Szerencsere a
szemem sarkabol mar figyeltem par masodperce, igy egy hatalmas satuval
talan 10-20 centivel elkerultem.

udv,
Akos
+ - Valasz: Kresz kerdesek/hutorendszer*** HIX AUTO *** #18 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : szgyula
> Temakor: Kresz kerdesek/hutorendszer ( 31 sor )
> Idopont: Tue May  6 10:44:27 CEST 2003 AUTO #1817
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>2. Kresz szerint (14. par. 6. bek) egyes tablak, pl.
sebessegkorlatozas
csak a kovetkezo utkeresztezodesig tart. Viszont nem talaltam definiciot
arra, hogy mi az utkeresztezodes. Peldaul autopalya le- es feljaro az
az? Parkolo ki- bejaro az? Eddig abban a hitben eltem, hogy igen,
de most belefutottam autopalyan olyanba, hogy feljaro utan nem volt
a sebessegkorlatozas megismetelve, majd jo 5 km-rel arebb feloldottak.
En meg addigra vigan 130-cal mentem. Akkor most mi van?<<<<<<<<<<<<<<

A keresztezodeses szabaly ertelme az, hogy te johetsz a keresztutrol, es
akkor nem ertesulhetsz a korlatozasrol, ezert nem vonatkozhat rad - de igy
senkire sem, hiszen mindenki mondhatja, hogy onnan jott.

Autopalyan a parkoloba csak az autopalyarol hajthatsz le, tehat az
logikusan nem oldja fel a korlatozast. A felhajtonak elvben fel kell oldani
(a _csak_ lehajtonak termeszetesen nem).

Udv,
Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS