Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 840
Copyright (C) HIX
2000-08-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 sahal (mind)  13 sor     (cikkei)
2 toltopisztoly erzekelo (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Autopiac (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Lada 2105 =?UNKNOWN?Q?elad=F3?= (mind)  14 sor     (cikkei)
5 re:venti thx (mind)  8 sor     (cikkei)
6 markaszerviz, frencsajz, seb.hatar (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Stoppolas (mind)  5 sor     (cikkei)
8 BMW M5 (mind)  19 sor     (cikkei)
9 re madarszar (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Re: HIX rendszam (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Skoda 120 (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: kavics (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Re: madarszar,uj Honda (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: autopiac (mind)  18 sor     (cikkei)
15 H2O*2 (mind)  75 sor     (cikkei)
16 va: Madarurulek (mind)  5 sor     (cikkei)
17 va:ablakemelo, berles (mind)  15 sor     (cikkei)
18 BMW 750h (mind)  24 sor     (cikkei)
19 skoda biztositas + autopiac + stop + filmek (mind)  34 sor     (cikkei)
20 gyerekules, stoppos (mind)  104 sor     (cikkei)
21 Hulyezes (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Kocsi de offtopic (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Re.: Nem semmi... (mind)  5 sor     (cikkei)
24 Re. Skodavasarlas (mind)  73 sor     (cikkei)
25 Viaszos autosampon (mind)  28 sor     (cikkei)
26 Re. paksi eromulatogatas (mind)  30 sor     (cikkei)
27 Karc jelado, autolopas, stopposok (mind)  80 sor     (cikkei)
28 Penti stoppol... (mind)  13 sor     (cikkei)
29 Alternativ hajtas... hajts! (mind)  35 sor     (cikkei)
30 Citroen ZX 1.9i (mind)  10 sor     (cikkei)
31 Levegocske zsakocska.. (mind)  9 sor     (cikkei)
32 docogo kispolski (mind)  18 sor     (cikkei)
33 stoppolas (mind)  33 sor     (cikkei)
34 Kedves Vaddiszno! + Mao enzim. (mind)  88 sor     (cikkei)

+ - sahal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


 irta:
Ekkor ugrott be a Sahal. Kitalalom, hol vagyok, veszem
elo a Sahal terkepet. Hoppa, pont van valaki aki ezen a szakaszon vallal
mentest. A 11-es szamu tag! Nezzuk csak meg, ki is az? Igen! Ivicz Laszlo
(20)
977 1097 :-)) :-((

 Es nem segitettel magadon???????? :-))))))

         Zsolt
+ - toltopisztoly erzekelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>>Egy kerdes, mitol tudja a benzinkutnal a toltopisztoly, hogy mikor van
tele
>>a tank? Mit erzekel?

>A cso belsejeben a ravasz feloli oldalon van egy pici visszavezeto cso. Ha
>abba benzin jut, kikapcsol.

Ez nem az a visszavezeto cso, ami a benzingozt hivatott visszaszivni?  Ha
jol sejtem ezt tettek kotelezove kb. 2-3 eve minden varosban levo kutnal, es
ma mar elfogadott normava valt.  Ez azert jo, mert a tankolaskor toltott
benzin helyerol kijovo benzingozt visszaszivattyuzza a tartalyba.  Nem is
ezzel van gondom.  En is igy oldottam volna meg a tele-tank erzekelest, es
lehet, hogy igy is van.  De regebben, amikor meg ezt a rendszert nem
vezettek be, hogy mukodott?

Borbely Gabor
+ - Autopiac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Nagykorosi uti piac utan a 2. legnagyobb a budaorsi.
A viragpiacon tartjak minden vasarnap, ez asszem kozvetlenul
Budaors hataranal van, Floracoop vagy mi a szo:sz a neve...
Erdemes kinezni, normalisabb Mberek jarnak oda mint
a Nagykorosire...

Ropi
+ - Lada 2105 =?UNKNOWN?Q?elad=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kituno állapotban levo fehér Lada 2105 tartozékokkal eladó.

Gyártási év: 1990

118.000 km-t futott

Muszaki 2002. 06.-ig
Zöldkártya: 2001.06.-ig

Irányár: 370.000 Ft

Bartha Lóránt

06-20-3333649
+ - re:venti thx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom mindenkinek a valaszt a ventillatoros kerdesemre, hetvegen
kiprobalom az osszes megoldast.

-- 
Best regards,
 Daniel                          mailto:
+ - markaszerviz, frencsajz, seb.hatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Szoval nagyon sok fugg attol hogy hogyan allnak az emberhez 
> a kereskedok, erre igazan rajohetnenek.
> Ha csak 20 erdeklodobol egy is visszajon, mar megerne 
> emberszamba venni a vevot, es korrektul Realisan kiszolgalni. 
Igy igaz. De sajnos eleg sok markaszerviz(es)nek elszallt az agya
(nem mindenkinek...), annyira jo dolga van...

> > "Tenyleg, tudja valaki pontosan, melyek azok a benzinkut-markak, amelyek
> > frencsajz-rendszerben uzemelnek...es melyek azok, amelyeket az anyaceg
> > maga uzemeltet...??"
> Pl. a TOTAL kutak. Olyanok is.
Nem ertem!  A TOTAL frencsajzos v. nem..?   :-))

> >erdemes raszanni 2 percet:
> >http://totalcar.hu/pszicho/tukrom_tukro/
> >Teszt arrol, hogy hogyan vezettunk a mult heten,
> >es mit tapasztaltunk a volan mogott.
> Tanulsagos. Igazoltnak latom azt a nezetemet,
> miszerint nem az a jo vezeto, aki kivedi mas
> eletveszelyes manovereit, hanem aki
> valamiert nem is keveredik ilyen helyzetekbe.
> (Es ennek semmi koze a sebesseghatarok
> be vagy be nem tartasahoz.)
Haaat...  Szerintem kozvetetten van...

Udv

Andras
+ - Stoppolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

nagyon teccett Penti kis-esszeje a stoppolasrol!

udv, deejaytiszy
+ - BMW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha mar Csaba megirta a tortenetet, egy kis kiegeszites:
: Csak a rend kedveert irom - az uj modell ara 140000 DM.

Hat igen. ;) Ha viszont van 200 DM-ed, akkor kimehetsz a Nu:rburgringre
egy versenymentes vasarnapon, ahol kb. ennyi penzert egyszer korbevisz egy
verseny-M5 a Nordschleife-n (ha sajat kocsival mesz, akkor valahol 35 DM
korul van egy kor). Az arak hasrautesek, kb. 2 eve lattam egy riportot,
akkor 150 ill. 25 DM volt. Ja, a BMW-t egy tobbszoros nemet bajnok holgy
vezeti [csak nem jut eszembe a neve, de nem Jutta Kleinschmidt]. Mutattak
egy tuningolt Opel Calibrat birtoklo, nagyszaju, huszoneves sracot ("Mit
keres egy no" a versenypalyan?"), aki az anyosulesen is produkalta magat.
A holgy erre fel egy kicsit odalepett, mire a srac a kor utan remego
terdekkel szallt ki, hogy "ezentul egy rossz szava sem lesz noi
vezetokre". :-))

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - re madarszar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Madarszarbol eredo folt nincs az auto fenyezesen.
> A tipus 1992-es Opel Astra Caravan 1.7D

5 ajtos Astra 1994-bol. Szinten nincs rajta madarbol eredo serules, 
pedig erre is pottyantottak mar. A swift meg ugye 5 honapos.
Sajna ugy nez ki, hogy a ma hasznalt festekek mar inkabb 
kornyezetbaratak, mint hasznosak. :(

Udv

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: HIX rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joreggelt,

> nalunk vannak a legjobb HIX rendszamok!!   :-)
> (a mienk HIX-001 - HIX-100 -ig)
Pechy, pont most nem akartun Renault-ot (sem) venni.
 
> PS1: egyebkent van a Szucuki (f) Asznal is,
> de menjen hozzajuk a zold halal... :-((
Oda legkozelebb csak ha balhezni kell meg valamiert :)
 
> PS2: SAJNOS nem lehet hasznalt autot igy atrendszamozni, ugyanis azt
> a rendorsegen adja a Hivatali Maca. En megprobaltam (HIX-013), de marad a 
> GZT-460
Kapjak be. A HIX 001-et tedd el Jozsinak :))))))

ADios


Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Skoda 120 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Volt nekunk 3 ilyenunk is. Szerintem nagyon jo autok, rengeteget 
utaztunk veluk (fel egesz Svedorszagig), soha semmi komoly gond 
nem volt veluk. Nem epp szaguldasra termett, de jo gep. Szerintem 
a legszebb auto volt a keletiek kozul. De sok mainal is jobban 
tetszik meg mindig.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: kavics (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> A kornyeken fellangolt az utjavitasi laz, ezert helyes kis
> kavicsokkal szorjak/tak le az utakat. Egy ilyen ugy dontott,
>
> U.I.: A kozutkezelo nem vallalja a felelosseget, a biztosito meg
> nem foglalkozik ilyen ugyekkel... Van mas tapasztalat?

Az, hogy nem vallalja a felelosseget es hogy o a felelos, az ket
kulonbozo dolog.

Inkabb az a baj hogy olcsobban meguszod hogy vegyel bele lampat minthogy
birosagon kipofozd az igazadat.

Istvan
+ - Re: madarszar,uj Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> > Amugy meg kell erositenem azt hogy az 1.4-es, 1.5-os motorok alacsony
> fordulato
> > n egy kalap szart
> > Sem ernek.
>
> Hogy is van ez ?? :))
> KI

Haaaaat ugy kerem, hogy egyszeruen nem huznak.

Istvan
+ - Re: autopiac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha 500000Ft alatti a kocsid akkor oda vidd, és ha a piaci ár alatt kínálod
10%-kal, akkor mér az alkut (+5%) beleszámítva el lehet passzolni, ha jó
állapotban van, de ne most hétvégén vidd meg rohadt meleg lesz, ilyenkor
abszolut pangás van.

 írta a következő üzenetben: ...
>
>Sziasztok!
>
>Ki szeretnenk vinni az olcso verdankat valamelyik nagy budapesti piacra
>a hetvegen.
>A Nagykorosi utin kivul tudtok meg ilyet?
>Egyszer mar voltunk a Nagykorosi uton, de a nezelodok szama (beleertve
>az unatkozo tulajdonosakat) kb a 30 fot tette ki egy szep szombati de.
>Koszi, udv: L*
>
>
>
+ - H2O*2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 irta: Naaaaa.......... A lehurrogas 
stilusa nekem sem tetszett, de ha valaki leirja (es 
latszolag komolyan is gondolja)  hogy vesz egy 750h-s BMW-
t, a kerti csapbol teletankolja vizzel, es ezzel korbejarja 
a vilagot, az megerdemli hogy lehurrogjak. Mert ilyet 
biztos nem irtak le az ujsagba sem (nem olvastam)!

Ismet egy remek, eloiteletekkel teli hozzaszolas, oszt meg 
raadasul kioktato is.:)

1-2 dolog. Ha nem tetszett a stilus, akkor miert erdemli 
meg. Azert ha mondjuk 10 ev mulva ilyen autokat fognak 
gyartani, akkor lesz csak meglepetes, ugye? Leszogeznem: 
az, hogy valamirol Te nem tudsz, vagy elkepzelhetetlen a 
szamodra, az nem jelenti azt, hogy az nem letezik, 
letezhet.:) Tovabba velemnyem tovabbra is az, hogy nem 
lehurrogni - stilustol fuggetlenul - kell, hanem 
ELOITELETTOL MENTESEN felvilagositani, elmagyarazni, stb.
Sokan "sirnak" itt, hogy mi lett a listaval, hogy 
eldurvult, de hogy tegyenek is valamit ennek 
megszuntetesere, az mar nagyon snassz egyeseknek.:)
S vegul... Azt kellene mar vegre felfogni, hogy a vita 
legyen targyilagos. Ez pedig csak ugy lehetseges, ha a 
hozzaszolo tudja mi volt az ALAP hozzaszolas. Amugy a cikk 
(mert EN olvastam), igen ketertelmu, de lenyegeben azt 
tartalmazza amit VD leirt. (Nem H2-vel, hanem H20-val 
kiserletezik a BMW, a TANKOLAST nezve. Mas kerdes, hogy az 
ujsagiro szakmai hozzaertese igencsak megkerdojelezheto)
> ----------------------------------------------------

 irta: "...Ilyen "eloeletet" nagyon nehez 
ledolgozni meg normalis hozzaszolasokkal is..." "...s meg 
Fresi Bacsi altalad kritizalt cikke volt a legtoleransabb. 
Szerintem nem ot kellett volna idezned."
"

Koszi a felvilagositast, de ket dologban santit.
1. Nem szemlyehez kotott volt a hozzaszolasom (Fresi 
bacsi).Egyet ragadtam ki a sok kozul, s nem volt veletlen, 
hogy a legtargyilagosabbat. Az olyan emberrel aki csak 
hajtja a magaet, nehez vitatkozni, velemenyt cserelni. (a 
vita nem egyenlo a veszekedessel.:))
2. Miert lenne mar nehez ledolgozni? Nekem, s meg 1-2-x 
embernek sikerult. Miert baj az, hogy a BMW jar sok 
dologban az elen? Annak ellenere, hogy en a VW-ra es az 
Audira eskuszom, s tudnek olyan leveleket irni, melytol a 
lista dobna egy hatast, ELISMEREM, hogy a BMW sok 
szempontbol jobb auto mint az enyem. De ettol meg nem lesz 
bennem kisebbsegi erzes, en elvezem a VW-mat, viszont neha 
megcsodalom a BMW-t is. Tisztelem az auto tudasat, de 
TUDOM, hogy az en autom sok szempontbol jobb mint amaz. Ez 
van, s ezt kell tudni elfogadni.:) Kinek ez nem megy, az 
inkabb maradjon csendben, mert akkor nagyon elkanyarodunk a 
lenyegtol.

S mivel ennyit irtam mar, meg egy gondolatot tennek hozza, 
amit mar sokszor akartam, de mindig "elmaradt".:)
Tessek megnezni a FORMA1-es autoakat. Ez legyen a 
kiindulasi alap. El kellene gondolkodni azon, hogy a BMW az 
elso idenyet tolti itt, es milyen eredmenyeket produkal. 
(kozgazdaszok es olasz auto tulajok kimeljetek.:)) S ez 
igaz a Mercedesre is. En kint voltam most a ringen, s 
bizony osztaly kulonbsegek vannak a nemet es az olasz 
motorokkal futo valamint a "japan" autok kozott. Japan 
tulajok lehet anyazni:), de egy biztos, soha nem fognak 
olyan motort kesziteni, mint pl. a BMW.


Attila

U.i.: mielott velemenyt mondunk, inkabb olvassunk, es 
gondolkodjunk, majd a targyra szoritkozva vitatkozzunk:)
U.i.2: kozben vegere ertem az utolso szamnak. Kerdes: akkor 
most Fogast is lehurrogjatok?:)
+ - va: Madarurulek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tessek mar negyedevenkent atmaszirozni a kocsit
valamilyen viasz alapu kenoccsel es akkor szepen
le lehet aztatni, minden gond nelkul.
--
Meszaros Geza
+ - va:ablakemelo, berles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudna valaki tanacsot adni, hogy mit lehet csinalni
> olyankor, ha az elektoromos ablakemelo nem tudja
> rendesene felnyomni az ablakot mert az (gondolom)
> szorul valahol ?

Egy megoldas van.
Ajtokarpitot leszedni . A-tol Z-ig kiganajozni az egesz
mechanikat. Kipucolni a be'lelt vajatot, amiben az ablak
le - fel csuszik. Femre zsir,  uvegre talkum,hintopor, stb. 
En ezt osszel es tavasszal megteszem.
Ha van folia a karpit alatt, akkor azt ajanlatos potolni,
mert kulonben a nedvesseg miatt hatulrol fog rohadni 
a belso karpit.
--
Meszaros Geza
+ - BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kezembe kerult a Sport Auto ominozus cikke.
A cikk iroja K.Zs. (?)

Vegig bogarasztam az ujsagot. Az impressumban 
talaltam egy nevet: Kertesz Zsolt lapigazgato.
Neki tudnia kellene, hogy hasonlo monogrammal
ki ez a parades szakiro ennel a lapnal.

Ilyen mondattoredekeket olvasok:
- vizuzemu auto...
- vizuzemre atkapcsolva...
- 140 literes viztartaly...
- haromszor annyi vizet fogyaszt, mint benzint...
Az a szo, hogy hidrogen elo sem fordul a cikkben.
Az egyik foton lathato a motorblokk a rajta levo
felirattal: "Hydrogen Power"

Nem tudok mosolyogni. Sirni lenne kedvem...
Keves dolog van ami faj, de ettol, veres barazdakat
szaggatok az arcomra.

--
Meszaros Geza
ui: tema off
+ - skoda biztositas + autopiac + stop + filmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

chipi irta a farmotoros Skodakrol: "Elonyei: viszonylag alacsony fenntartasi ko
ltsegek, gondolok itt a biztositasra (kotelezo 2200 Ft, casco, - mert meg ez is
 van rajta -ugyancsak 2200 kornyeke havi szinten)."

Szerintem a 2200 forint csak B1000 kategoriaban, videken ervenyes, a casco-t me
g el kell felejteni: oreg autora nem nagyon kotnek, bar a regi jo ugyfeleket ne
m hajtottak el a biztositok (jo ugyfel = pontosan fizet + nem tori az autojat),
 ezert lehet, hogy Neked meg van casco-d.
Meg egy dolog hasznalt Skoda vasarlasarol: a Nagykorosi uton a mult het vegen 0
 darab farmotoros Skodat lattam (csak mert felmerult).

L* (Czuni@...) is az autopiacokrol erdeklodik. A Nagykorosin kivul a budaorsi v
an meg: a viragpiac hetvegen autopiacca alakul. L* szombaton volt a Nagykorosin
 es kevesellte a potencialis vevok szamat. Nos, az igazi nap a vasarnap. Mult h
et vegen eleg sokan voltak es lattam egy par uzletkotest is (tobbek kozott egy 
Tavriat vettek meg a szemem lattara). Mas autopiaci elmeny: ugyan egy ismeros c
sajnak kerestunk olcso kisautot, megneztem az 5-os BMW-ket, ki erti miert... :-
) K*rva jo aron lehet szep autokat kapni, 93-as van mar 2M alatt is. Az en 93-a
s Favoritomnak semmi baja nem volt, amikor most juniusban eladtam (126e km), go
ndolom egy ilyen bomcsinek meg kevesebb lehet. De ilyen koru djonjoru Opel Cali
bra 1.7-ert szinten erdekes volt. Ennyi penzert arultak a hasonlo koru (kicsit 
ta'n fiatalabb) Golfokat es Astrakat is, no comment.

Stoppolas: imadtam stoppolni es szivesen veszek fel stopposokat is >>> eddig cs
ak pozitiv elmenyeim voltak mindket szerepben, de a legrosszabb esetben is seml
egesek.

Fogash filmjei: autos uldozes szempontjabol ajanlotta a Spielberg-fele "Parbaj"
-t es a (Luc Besson forgatokonyvebol csinalt) "Taxi"-t. Reakciom: yess, yess, y
ess :-) A harmadik filmet, a "Mint a villam"-ot meg nem lattam, de mar nyitom i
s a Pesti Estet... :-)

Udv mindenkinek,
Stevie
+ - gyerekules, stoppos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

akit nem erdekek 3-4 PgDown

:
>>Ilyen meg, ha vki a menetiranynak hattal ulo gyerekulest tesz be az
>>anyosulesre,
>Ez miert baj? Most varjuk elso babankat ezert erdekel a kerdes, es jelenleg
>egy Trabant 1.1 a csaladi auto. (hatul nincs benne biztonsagi ov)
A legzsakkal van a bibi ! Ha kinyilik, agyonvagja a gyereket.

>Szerintem a baba kis koraban jobb, ha forditva ul, mivel eleg nehez a feje.
/lasd késobb/

>Szerintem buta dolog a babat a hatso ulesekre tenni, mert ha felsir, vagy
>valami gond van vele, az egyedul utazo anyja onkentelenul is hatrafordul,
>ezzel novelve a baleset kockazatat, mig ha mellette ul a baba, akkor csak
>oldalra kell pillantania.
Ha a kisgyerek az elso ulesre ven bekotve, akor is elvonhatja a figyelmet !
Ugyhogy csak ovatosan !
Mi altalaban harman utazunk. Ilyenkor a gyerekules a bal hatso ulesre van
bekotve, az anyja mellette ul. Viszont ha csak egy felnott van jelen, akkor
valoszinuleg jobb az elso ules a babynek. Ha hatul nincs ov, akkor meg
egyertelmu.

>Hallottam olyan gyerekulesrol, amelyet forditva _is_ be lehet szereleni. Ez
>volna az igazi, mert ha mar nagyobbacska a gyerek, akkor -szinten az
>anyosulesen- menetiranynak megefeleloen is lehet utaztatni.
>Van valakinek errol a fajta gyermekulesrol infoja? (tipus, megbizhatosag,
>fellelhetoseg, iranyar?)
Elmelet: (fejbol irom)
A gyerek uleseket harom kategoriara osztjak:
- A  kb: 0-10 kg    Baby hordozo
- B  kb: 10-20 kg
- C  kb: 20+ kg     Ules magasito
Az "A" kategorias uleseket _csak_ menetiranynak hattal lehet beszerelni.
Egy csecsemo nem tudja megtartani a fejet fekezeskor. Ebben az ulesben
felig-meddig fekvo helyzetben van a csemete, mivel meg ulni sem tud
rendesen. A gyereket az ules ove rogziti. Celszeru a gyereket ulessel
egyutt mozgatni (Baby hordozo funkcio), az ules ki-be szerelese masodpercek
kerdese.
A "B" kategorias ulesek mindegyiket (amit eddig lattam) be lehet szerelni
menetirany szerint, a legtobbjet menetiranynak hattal is. Ezekben az
ulesekben mar _ul_ a gyerek, de az ulesek altalaban donthetok. Igy a
csemete elalhat benne. A gyereket az ules ove rogziti. Az ules ki-be
szerelese kicsit hosszabb mint az elozo esetben, gyerek hordozásra
nem alkalmas.
A "C" kategorias ulesek csak a menetirany szerint szerelhetok be. (Maskepp
nem ferne el a gyerek laba) Ezekben vagy az auto biztonsagi ove rogziti
a gyereket es az ulest is (az ules bizonyos pontjain at kell huzni az
ovet, igy az megvezetesre kerul, hogy a gyerek mellkasat megfelelo helyen
keresztezze), vagy az auto biztonsagi ove rogziti az ulest es az ules
sajat ove a gyereket.

Vannak olyan ulesek is, amiket nem biztonsagi ovvel kell rogziteni,
hanem az autoban kialakitott rogzitesi pontokhoz kell kapcsolni.
Ezek altalaban gyarto specifikusak. Az ISOFIX szabvany nem terjedt
el igazan.

Vannak olyan ulesek is, amelyre a gyarto rairja hogy 0-36 kg. Ez
nagyon jol hagzik, de ha egy ilyenbe beleraksz egy csecsemot, elveszik
benne. Szoval az "univerzalis" gyerekulesekkel az a baj, mint az
a'so'lapa't -al, amellyel sem asni, sem lapatolni nem lehet !
(Aki volt katona biztosan ismeri)
Szoval a sajat tapasztalatom alapjan azt tudom javasolni, hogy egy
gyereknek mind a harom ulest meg kell venni. Gondolkodtam hogyan
lehetne valamelyiket megsporolni, aztan rajottem hogy sehogy.

Egy jo minosegu Baby hordozo kb. 20+ eFt, a "B" kat. 25+ eFt, "C"
kat. kb. 10-15+ eFt (?? -itt meg nem tartok).
Tajekozodni lehet barmelyik gyerek aruhazban (pl Brendon), de venni
szerintem hasznaltat erdemes. (Express, Bazar, stb.) A kimondottan
gyerek ujsagokban (Kisbaba, Kismama, stb.) dragabban hirdetnek.

A fiam elso ulese: Romer Baby Safe 0-10 kg - hasznaltan 15eFt volt.
(Kicsit fako huzat, 3 pontos ov kozponti ovfeszito)
Masodik (a heten vettem): Romer King 9-20 kg - hasznaltan 15eFt.
(Uj huzat, 5 pontos ov kozponti ovfeszito)
Mindegyiknek 30 eFt korul van az uj ara. :(

Semmikeppen ne vegyel meg olyan ulest, amit ujonan odaadnak
10-15 eFt-ert !!! ("A"-"B" kat.) A gyerek uleseket utkozesi es
egyeb teszteknek vetik ala, nem mindegy miben ul a gyerek !

Ha maradt meg feher folt, kerdezzetek (akar maganban is) hatha tudok
valaszolni.


>Mi (azaz, Penti-ek) hacsak megtehetjuk (=van szabad helyunk, eppen a helye'n
>van a hatso u:le's stb.), es az aldozat (azaz, a stoppos) is megfelel a mi
>norma'inknak, akkor felvesszu:k.

Diak koromban en is gyakran stoppoltam. Azota megvaltozott a dolog, mar nem
jarok stoppal. Ha tehetem felveszem a stopposokat, (pl: van hely) de nem
mindenkit, hanem csak aki szimpatikus ! Nem veszek fel reszeg, szakadt
apolatlan tagokat, illetve akiknek tul barna a bore. Diakok, turistak
elonyben.
Sajna a vallalati autoval tilos felvenni stoppost, pedig szerden is
egyedul voltam Pesten, es az Osztyopenko-nal tobben integettek. Sajat
kocsival elhoztam volna 1-2 embert, de a kirugast nem kockaztatom.


Kicsit hosszu lett, bocs.

Udv,
     Zotya
+ - Hulyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Namost akkor engem is lehet hujezni...

Nana! Azert ez valamivel reszletesebb targyilagosabb volt.
Es jobban eszre lehetett venni, hogy idezet. Nem pedig egy hevenyeszett
kiemeles.

Teeby
+ - Kocsi de offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Bocs az offtopic-ert, de ma szuletettek a hugomnak ikrei (fiu es 
lany) es surgosen szuksegunk lenne egy hasznalt IKER BABAKOCSIRA. Ha 
tudtok elado ilyen alkalmatossagrol akkor maganba legyetek szivesek 
jelezni ezt.
Elore is koszonom
Barnabas
-- 
    Dr. Jenes Barnabas tud. fmts.		   2101 Godollo, P. f. 411
Mg-i Biotechnologiai Kutatokozp.          Tel: 28-430-600; Fax:28-430-482
   Egysziku Sejtbiologia Csoport 		E-mail: 
+ - Re.: Nem semmi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Tankolás internetrol Nagy-Britanniában<<<

Ha meg bemegy a Tescoba egy kilo kenyerert, vehet hozza helyben egy autot is.

udv, Sanyi
+ - Re. Skodavasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Dalma es Krisztian.

>Szeretnek vasarolni egy Skoda 120-ast, 1989. koruli evjaratot.
>Biztos van koztetek Skoda tulajdonos. Erdemes 120-as Skodat >venni?  Sokan
lebes
>zelnek rola, mert hogy szerintuk a vetelar tobbszoroset kell >majd
rakolteni, de
 >vannak akik szerint megbizhato auto, csak a megfelelo allagut >kell
megvenni. E
>n is inkabb tobbet fizetek erte, csak ne kelljen rogton ezer fele >javitast
vege
>zni rajta. Az a gondom, hogy 200.000 Ft koruli arban

 wrtote irta. :-)
>A Skodri ilyen szempontbol egy kics
>it jobb. Frici segit alkatresz ugyben, biztos vagyok benne :).
Ha mar emlitettel akkor en is tudok neked tippet adni. Hetvegen van egy
ideiglenes autopiac, igaz Ujpesttol egy kicsit tavol, de jobb mint a
Nagykorosi. Ez a FLORACOOP_ viragpiac teruleten van szombat - vasarnap. -
Budaorsi uton - Busszal a Kosztirol a 40 es buszlival tudsz eljutni oda.

>Az a gondom, hogy 200.000 Ft koruli arban
Ennyiert szvsz vagy egy 85 - 86 os evjarat korulit kapnal. A 89 es evjaratu
egy picivel tobbet kostal, espedig ugy 250 koruli aron persze lehet alkudni
ra. Ha elfogadsz tolen egy jo tanacsot: Eloszor nezd vegig az autot -
lehetoleg gyari fenyezesunek kell lennie - lemezek allapotat, csomagtarteto
a legrohadekonyabb, mtort. Na ezt alaposan ugyanis a Sko hajlamos
csoppenteni olajat. Nyittasd fel a tulajjal a gephaztetot es nezz meg
mindent alaposan. Itt e helyen vannak az igazan arcsokkento tenyezok amire
kemenyen alkudni kell.
Olajfolyasi lehetosegek:
AC talp tomites
Blokk oldaldekli ( gyertyaoldali )
Vezermuhaz fedelnel is szivaroghat ( fotengelycspagyszimmering KO ). stb.
Huzd le az olajbeonto nyilas melletti csovet jaro motorral es gyozodj meg
rola, hogy mennyi kartergaz jon ki. Ha sok kemeny alku targya, ugyanis a Sko
nem szelepszarszimmeringes, hanem szelepvezetos megoldasu. De ha kell
mindenben tudok neked segiteni, ha netan igenyt tartanal ream. Alkatreszileg
is tudok segiteni majdan. De lehetoleg olyan autot ajanlanek neked ami az
elozo tulaja nem gyilkolta agyon a jarmuvet. Ugyanis en ugy vagyok vele,
hogy a Sko - val autozni es nem versenyezni kell. Az enyim 1985 - os kiadasu
megkimelt, de nem adnam el semmi penzert :-))))
>Aki ismer, tudja, tenyleg nem szoktam andalogni az
>uton :). Ugye Frici? :)
Az biztos :-)) De FresiBa az jobban nyomja.
Dalma !!!!
Ajanlom neked a Skoda lev listat.

 feliratkozas.
 hozzaszolas
Nagyon jo a lista :-)) En is rajta vagyok ;-))) Skodaproblemak megbeszelese,
egymas segitese es nagy marhulasok minden teren :-))) Mar keszul a bemutato
listara jelentkezo :-)) Espedig   erre majdan
raklikkelve, megjelenik Adam telimosolyu arckepe es a sarga csodaSkodaja. Es
a subs, unsubs stb. Ha ezt a traumat kibirtad akar feliratkozhatsz a Skoda
levlistara ;-)))))))

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Ez a level a Skoda listanak is ment.

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Viaszos autosampon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tibor.

>Aposom utan orokoltem valami kenceficet. Mivel 6 eve >elhasznaltam,
>mar nem emlekszem a nevere. Ez egy viaszszeru kenocs volt, >amivel
>bekenhettem a kocsit. Nem polirozott, csak bevonta amire >rakentem.
>Frigyes !
>Letezik most is ilyesmi, ami csak ve'd, de nem poliroz ?
Az a viaszos kenocsot mas nem lehet kapni sajna, de meg lattam viaszos auto
sampont. Ugyanezt a hatast lehet elerni vele. Espedig, mikor piszkos a
jarmuved 10L vizhez 2 kupakkal, majd lemosod, leoblited, majd a tiszta autot
szinten 10L vizhez 1 kupakkal ebbol a viasztartalmu samponbol ismet atmosod
jarmuved es hagyod megszaradni. Ugyanazt a hatast ered el vele, mint a
kenceficevel. Neha - neha latok ilyen sampont az autosuzletekben.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. paksi eromulatogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tamas.

>Talalkozas: 2000. szeptember 14. 9.30 Eromu latogato >parkolo.
Eddig tiszta. De keddves Tamas, mint ahhogy eddig volt egy terkepet keretik
valahogy kreallni az okbol lefojolag, hogy hol is helyezkedik el az a
parkolo ?? Mert ha tobb parking lenne es eppen en a kormany parkingjaban
landolnek, azt hinnek ott Pakson hogy meggjott O Viktor allruhaba oltozve
Skodaval :-)))) A'lbajuszt ragasztvan :-)

>Felmerult ket kerdes:
>1. Budapestrol lesz-e konvoj?

Nos harom Skodas listatarsammal mar konzultaltam :-)) Es ugy nez ki, hogy
lesz egy lassu konvoj, koran indulva , hogy erkezzumk a megbeszelt
idopontban.
" Breko - breko gumikacsa hol vagy ??? " Aki jonne velem: Csengettyus chip,
Lamancha lovag de la dobozos :-)) sancho a hu fegyverhordozo es aki meg
jelentkezni fog a korai lassu konvojra.

>2. Utana mi legyen a program?
Ugyessegi verseny, szetszedjuk az autodat es megprobaljuk osszerakni ;-)))
Aki a legkevesebb csavart hagyja ki az gyoz :-))

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Karc jelado, autolopas, stopposok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem mindenkinek!

Egy kis lemaradassal olvasgattam a HIX-et, de pikk-pakk sikerult lefaragni a
lemaradasomat. Ugy hirtelenjeben koszontenem Nivas Norbi elvtarsunkat, ki a
napokban csatlakozott hon szeretett forumunkhoz, ezzel is emelve ennek
szinvonalat.
Lassuk mi inditotta el a billentyuzetemet az elmult nehany kiadas lattan:

- Borbely Gabor, Karc jelado:
2 eve tortent, hogy ceges autoval taljan foldre igyekezve elertuk a
rabafuzesi hataratkelot. Elkertek a papirokat, es ket hataror pofa gyanusan
megallt az auto elott. Atneztek a papirokat, malyd bamban bamultak ram.
Mondom magamban, vajh mi a balheret allnak elottem, akar kezdo buzik a
gozfurdoben, de koltoinek inditott kerdesemre mindjart jott a valasz. Igy
szolt az egyik vitez ur: " Jelez a jelado !" Ismet gondolkodoba estem. Ha
jelado akkor az a dolga nem? Gondoltam, de inkabb megkerdeztem, hogy ugyan
mar milyen jelado ad jelt. Aszongya a Karc. Gondoltam magamban akkor egy kis
polir oszt csecs, de hirtelen beugrott mirol is van szo. A gatyam tele lett,
mondom itt lecsuknak, s mire kimosom magam addigra regen csikosra sulok, de
inkabb elmagyraztam, hogy ugysem tudom kikapcsolni, meg hogy ez miert
szolhat, meg kitudja meg mit zagyvaltam. Masfel perc habogas utan
elvigyorodtak, es atengedtek. Huhhh irany Dzsenova.

- addusery2k, Melyik EU Ford eszik 98-ast? (lehet, hogy nem komolyan
kerdezte, de azert valaszolok :)
Az en 1.6-os Escortom csak a Shell 98-as lottyevel volt hajlando kussolni, a
tobbitol ugy csorgott, mintha kotelezo lett volna. Gondoltam allittatok a
gyujtason, de ket szerelo utan sem valtozott a helyzet.

- bmwm5 es masok a P206 es a BMW lopasarol:
M5 szerint a 206-ost pikk-pakk el lehet kotni, es ezert az ebbol a
szemszogbol szarabb a BMW-nel.
Ez kenyes tema lessz !!!
Eloljaroban annyit, hogy VD-rol itt derult ki, hogy nem ezen sotet iparag
uzesevel szedte ossze az autora valojat, es mint az elet sok teruletevel,
hat ezzel az osszetett problemaval sincs tulzottan tisztaban. Ez a kerdes VD
egyszeru gondolkodasmodjanal azert valamivel bonyolultabb, bar itt-ott VD is
surolja a valosagot. A lenyeg. A mai toketlen kategoriaju autotolvajoknal a
fenti ervek dontoek lehetnek. Itt surolja VD az igazsagot. DE!!! Ma
kishazankban az autok nagyreszet (meg ha a rendorseg mast hangoztat)
rendelesre lopjak. Ezek a bandak nagyivben leszrjk az auto riaszto
rendszeret, ha kell valami uton modon elkotik. Ez a nagyfaluban mar csak igy
megy. Szemleletes pelda: VD buszken verheti a nyalat a biztonsagaval, ha
kozben pon az o autojara adok egy megrendelest. El kell szomoritsam, de
akkor az autoja holnap a garazsomban all, az elotte parkolo Peugeot meg ott
marad ahol a tulaj hagyta. AZ emberke velemenye szerint VD nyugodtan
GPS-ezhet, sot ha akarja meg azt a muholdat is lelopjak neki az egrol,
amelyik eloszor akarta a lopast jelezni. Ergo ez a lopos duma valahogy nem
jott be.
Felreertesek elkerulese vegett elarulom, hogy az autotolvajok, es
autofosztogatok ellen en is (akarcsak VD) siman alkalmaznam az akasztast, de
az elet ugy hozta, hogy ismerek olyan embert aki ebbol el. Nala nem csak
tipust, de szint is valaszthatsz! Amit ha kell, ha nem, minden adodo
lehetosegnel ellopnak, az a VW. Ezt ma barmikor siman el lehet adni, mivel
az emberek nagy resze (95%) a szart is megveszi, ha sztaniol papirba
csomagoljak.

- Stopposok:
Kezdetben sokszor felvettem stopposokat, sot ha csak ugy kocsikazas kozben
akadtam az illetore meg 40-50 kilometeres korzetben hazhoz is vittem. Ma mar
mindez a multe. Hogy miert? Nem tudni. Egy resz a kozbiztonsag javara
irhato, egy resz pedig biztosan azon elmenyeim befolyasa alatt all, hogy
adodo alkalommal engem is 100-bol egy vesz fel. Igy mikor meglatom a
stoppost ugy gondolom, hogy en az elso tizben vagyok, ergo varjon meg vagy
90 autot :)) Kitartas. A visegradi var is var....elso a szolgalat!
Penti kert egy tortenetet:
Lerobbant auto mellett (VW) nyitott, fustolgo motorhazzal 40 fokos melegben,
baratnommel es 13 eves occsevel 2 orat rohadtam az auto mellett, mikor a
BARATNOM INTESERE megallt egy auto es hajlando volt a kovetkezo kutig
elvinni. Azota autosnak nem allok meg, meg ha kinjaban a kerekagycsapagybol
a zsirt nyalogatja sem. Az egyszeru hatizsakosoknak tobb eselyuk van. Ugy
hirtelen a magyar autosvilag omlott ossze bennem. Egy idoben az ego autohoz
a sajat halonnal oltommal rohantam ! Ma beugrom a kovetkezo kutra egy kanna
gazolajert, es visszauton raontom. Rajottem, hogy ma szepen konvergalunk a
human-protein fele. Hat legyen. Ezt a kesztyut akkor, ott felvettem!

Hat ez kicsit bo lere sikeredett, de talan ki-ki leszurte...

Koszonettel:
Marci
+ - Penti stoppol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Mi (azaz, Penti-ek) hacsak megtehetjuk (=van szabad helyunk, eppen a
helye'n
> van a hatso u:le's stb.), es az aldozat (azaz, a stoppos) is megfelel a mi
> norma'inknak, akkor felvesszu:k.

Hat eppen ez az, nalam nagyon keves stoppos felel meg a normanak...
Ismeretlen rogton kihuzva, bokrok elott stoppolo - kihuzva (ki tudja hanyan
vannak a bokrok kozt), csoves forma kihuzva (havernak telehanyta egy a
kocsi hatuljat)... Nehez eset...

Cs.
+ - Alternativ hajtas... hajts! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Namost akkor engem is lehet hujezni...
> Fogash

A Fogash es a VD cikk kozott annyi kulonbseg volt, mint eg es fold 
kozott es teljesen masrol szoltak (nem is szolva a stilusrol)
Tenyleg senki nem erzi a kulonbseget e kozott

--- A BMW kifejlesztett egy benzin - hidrogen vegyes hajtasu motort, amit
2001.
--- oszetol forgalmaznak 750h jelzessel. A 750-es BMW-t egy kapcsolo
--- segitsegevel lehet majd a benzin es a viz uzemmod kozott kapcsolgatni. A

es e kozott:

--- Sator alatt tartottak a kocsit, hogy a nap ne hevitse tul a tartalyt. A
max
--- 5perces probakorokbol 2-5 db-ot tudott egyvegteben, utana 5-30perc
szereles
--- kovetkezett.  (melegedes). 
--- Es egy kepalairas: "A HydroGen1 mukodokepes modellje vizzel megy. A ket
--- tartalyban a napelem segitsegevel eloallitott H2 es O2 -40 foknal
nagyobb
--- homersekleten kepes megmozitani a plexi Zafirat."

Akkor megprobalom osszegezni.
VD egy szeriagyartasra erett hatalmas luxuskocsirol ir, amibe vizet tankolva
bejarhatja a vilagot.
Fogash egy kiserleti plexikocsirol ir, tele napelemmel, ami max. 25 percet
tud teljesiteni, utana szerelni kell.

Pici komolysagot Uraim...

Csaba
+ - Citroen ZX 1.9i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

..bocs tegnap kimaradt a lenyeg: Citroen ZX1.9i, Volcane-rol van szo
elnezest nekem egyertelmu volt :)

van egy a subject beli autom es szeretnek egy elektromos bekotesi rajzot
szerezni hozza.
A fordulatszammero rosszalkodik idonkent ...
Ha valakinek esetleg lenne ilyesmije, ne kimeljen , irjon nekem.
Bye @t
+ - Levegocske zsakocska.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/17/2000 -0500, you wrote:
>Ha valaki nem tudna: legzsakos autoban
>nem bekotni magad=ongyilkossagi kiserlet !!!

De ez oda van irva minden legzsakos autoban, sot mi tobb azis hogy a 
gyerekulest hogy ne rakjuk be..
Ennyi erovel minden eletveszelyes.. ;))

Ant
+ - docogo kispolski (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ma aposom kicserelt harom lengescsillapitot, docoges maradt. Mi lehet a
gond? 
> Benzin, motor?

Apos. Lengescsillapitot _mindig_ csak parban cserelni es egyforma
tipusuakat beepiteni. A hiba es a javitas leirasa alapjan javaslom, hogy az
aposod kezdje el sorjaban beszerelgetni a garazsban hentergo alkatreszeket,
hatha koztuk lesz a hibas is. :)

Komolyra forditva: Illene behatarolni, hogy ami tortenik az valami
fordulatszam-aranyos dolog (ahogy gyorsitasz ugy docog jobban), vagy a
motorral van osszefuggesben (minden fokozatban csinalja). Ha a motor
mukodese eredezteti, (kihagy, durrog, mittudomen), akkor arra kene
kihegyezni a vizsgalatot, hogy ott mikor es milyen formaban jelentkezik a
hiba. Amit eddig irtal, az "kicsit" keves barmifele tavgyogyaszathoz. Nekem
legalabbis. :(
Udv

+ - stoppolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kulso oldal. Eletemben 2x akartam stoppolni. Az egyik alkalom egy
Bfured-Gyor tav volt. Furedrol kierve (gyalog:( ) bosz integetes, kb 10
perc utan allt meg egy kopott trabi, ifju ferj, feleseg, gyerek,
szatyrokban gyumolcs, kerti ezaz. Benyomorodas hatizsakkal, szaguldas
Veszprem korgyuruig. Ok vp-iek voltak, kiszallas. Seta a korgyurun. Piros
japan kocsi (Mazda 323?) 50es ffi, jol oltozott. Merre? Gyor. Bodajkra
megy, Zircig (Vp-Gyor 1/3-a) elvisz. Jo. Megyunk a korgyurun, a kovetkezo
feljaro (Balmadi) felol ifyou par nagy zsakokkal. Sofor tolem(!): felvegyuk
oket is? Mondom: vegulis helyunk van... Felvette oket is. Utkozben dumcsi:
mindig vesz fel stoppost, mert sokat autozik es igy nem unatkozik az uton.
Utkozben megalltunk Eplenyben, megmutatta a helyi szobraszmuvesz 2
alkotasat 1:Sziszifusz 4m-es alakja (meztelen, az utolso reszletig
kidolgozott) gorget fel a domboldalon egy kb 2m elhosszusagu kockat 2: egy
kb 3-4 meter hosszu diszno ul a fa alatt, mint egy kutya. Aki arra jar
erdemes megnezni, a vasuti atjarotol Gyor fele kb 100 meter utan balra kell
keresni.
Zircen kirakott mindenkit, itt meg felvett egy Skoda, de az csak a
kovetkezo faluig ment (2km), ott ramsotetedett, es vegul ugyanarra a buszra
tudtam felulni, amire Fureden 3 orat kellett volna varnom... :(
A masik eset ejjel volt, lakott teruleten kivul. Integetes, megallas,
beules, TAXI :( kb 1/3 penzert vitt el, de akkor mar nem volt erom
kiszallni.
En 1x vettem fel stoppost. M1-M0 keresztezodes kornyeke, trabi a
leallosavon, srac (ruhaja alapjan szobafesto) integet. Audi A4 1.8-5V
(akkor meg audis voltam) satu, felveves. Hudemegallt! srac szidja a
papirjaguart, ezzel dolgozik, es megint besz@rt. Na menjunk. Pedal a
hutoracsig, 180-190- meg gyorsul -200-210 lett a vege ora szerint. Eleg
hamar odaertunk a Tbanya kijarathoz, ahol satuval megallas (Azallat de jo
kocsi!) aztan normalisan haza. 
Azota nemigen veszek fel stoppost. Estere lezsibbad az agyam, eszem agaban
sincs meg valakivel udvariaskodni is hazaig. Pedig elferna a kocsiban...
Valtozom.

+ - Kedves Vaddiszno! + Mao enzim. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nem nezem le, csak probalom mar evek ota megerteni, hogy lehet olyan lassu
>temponal, amivel ok mennek, annyira attol rettegni, hogy allandoan
>meghalnak, meg osszeutkoznek.
Uhmm. Kb igy gondolkoztam en is amikor 22-25 eves lehettem. Ugyen nincs
csalaldod es gyereked? Mar aki hazavar. En akkor nyugodtam le az orult
rohanasbol amikor meg lett a fiam. Azota csak neha fog el a hev, de nem
szeretnem, ha a fiam apa nelkul none fel, ugyhogy az elkovetkezendo 18
evben higgadtabban fogok vezetni. Itt szerintem nem arrol van szo, hogy
52-nel mikor fogok felborulni, hanem arrol, hogy nem akarok senkit sem
megolni es epsegben maradni. Talan ezt hivjak felelosseg erzesnek.

> Egyik sem bizik magaban meg a kocsijaban egy
>cseppet sem.
Te mondtad az elobb, hogy a legzsak hamis biztonsagerzest ad. Szerinted a
nagyauto nem ugyanilyen hamis biztonsagerzettel tolt el? Milyen lehet
azzal a tudattal elni, hogy gondatlansagbol elkovetett emberolessel
vadolnak?


>Mind egybol megijed, ha valaki varosban 52 kmh val megelozi, es
>elore kosszonnek a traffipaxos rendornek, mikozben megkerdezik, hogy na
ugye
>ma sikerult lefotozni az osszes rohadt gyorshajtot ugye?
Engem is fotoztak le 300%-os tullepesert, a legutlso azt hiszem csak 175%-os
volt. :) En sem vagyok angyal.

>Szoval ilyen vezetes mellett nem csodalom, hogy meg nem ertesem esetleg
>lenezesnek tunhet, de nem az, csak meg nem ertes.  Az auto nem teszi az
>embert, csak (nem hamis) biztonsagerzetet ad, es nem rettegek attol
>allandoan, hogy 52-nel felborulok, meg jajistenemmostmilesz,
>hanem van idom
Dehogynem hamis! Lentebb elmagyarazom.

>figyelni az utat, nem vonja el semmi a figyelmemet,
Na ebben igazad van. Ha gyorsan megy az ember, akkor jobban odafigyel. Ha
lassan
akkor bizony elkalandozik a figyelme. Az en ket onhibas balesetem is akkor
lett amikor lassan mentem. Varosban, gyorshajtas kozben soha.

>mert tudom, a kocsim nagyon sokat kibir.
Biztos? Elhiszem, hogy a BMV nagy auto, van utkozo zonaja, a nemetek jol
megterveztek. De: lattam egy tanumanyt, hogy mekkor orra kell, hogy legyen
az
autonak, hogy az utaster ne deformalodjon 50 merfoldeses frontalis
utkozesnel. A
mercinek kb ketszeres. Ennyit a "kocsim sokat kibir" mondatrol.

>Igy a kocsi hozzasegiti az embert sok dologhoz, pl. ne
>legyen idegbeteg, ne legyen halalfelelme.
Mikor volt eles helyzeted? Mikor satuztal legutoljara? Akkor sem volt halal-
felelmed? Megvallom, hogy egy-ket ilyen eset utan hosszuideig meg a labam
is remeg.

>Legyen onbecsulese, onbizalma,
>buszke is lehet valaki az autojara, szeretheti is azt, es azt hiszem ezek
>nagyon fontos tenyezok az eletben.
Szerintem is, de mert az autoban kell ezt megszerezni?

Akkor az igert magyarazat.
Tudom, hogy soha nem fogunk teged meggyozni arrol, hogy vigyazni kell
masokra.
Volt egy film a Spektumon. Ebben egy amerikai prof kihozta, hogy van egy
enzim, a Mao enzim (kinai volt a prof :) ami szabalyozza, hogy az egyed
mennyi kokazatot tud vallani. Tehat mikor gatolja meg a felelme, hogy
megcselekedje a veszelyes mutatvanyt. Pelda, ha ki akarsz kanyarodni egy
kamion ele a foutra, mikor mondod azt, hogy ez tul kozel van. Az auto
robusztossaga olyan hamis biztonsagot ad (nem csak neked mindenkinek), ami
gatolja a Mao enzim mukodeset. Ebbol azt akarom levonni, hogy Te velhetoleg
alacsonabb mao szinttel rendelkezel, mint mondjuk en. Ezert nem tudom
elfogadni
azt a batorsagot, amivel Te vezetsz. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy
nem
tudlak megvaltoztatni, leven ez egy biologiai program. Vigyazz! Ezzel azt
mondom,
hogy helyes amit teszel, csak elfogadom, hogy tudsz maskent cselekedni.
Ugyanakkor bizom benne, hogy azt az idot, amig neked ilyen mao szinted, baj
nelkul
fogod meguszni. Ugyanis kihoztak azt is, hogy idovel ez a mao enzim
mennyisege
novekszik. A noke atlagosan sokkal magasabb mint a ferfiake, a gyermekeke
szinte
nulla.
Hat ennyit rolam.

Szia.
Nagykekesi Arpad

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS