Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1288
Copyright (C) HIX
2001-11-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: teligumi (mind)  22 sor     (cikkei)
2 vilagitsatok emberek (mind)  52 sor     (cikkei)
3 téli gumi (mind)  7 sor     (cikkei)
4 nyari gumma - telen (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Meglepetes (mind)  10 sor     (cikkei)
6 autobusz (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Fogash (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Marea vetel (mind)  31 sor     (cikkei)
9 teli/nyari (mind)  32 sor     (cikkei)
10 Teli gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
11 .. es jo" a sotetseg... (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Teli gumi - kell vagy nem? (mind)  41 sor     (cikkei)
13 Diesel + SAHAL:-) (mind)  66 sor     (cikkei)
14 ELADO SKODA S120L (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Re: ABS, tapasztalat (mind)  84 sor     (cikkei)
16 HIX matrica... ki voltal??? (mind)  9 sor     (cikkei)
17 mindenfele (mind)  66 sor     (cikkei)
18 Pug WRC (mind)  5 sor     (cikkei)
19 LETAKARAS (mind)  19 sor     (cikkei)
20 fekrasegito (mind)  18 sor     (cikkei)
21 valtoolaj, teli gumi (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Vezermulanc/szij. (mind)  38 sor     (cikkei)
23 Re: Motorolaj a valtoba (mind)  28 sor     (cikkei)
24 busz segitese (mind)  49 sor     (cikkei)
25 fekutak (mind)  17 sor     (cikkei)
26 206 ismet (mind)  4 sor     (cikkei)
27 buszok (mind)  17 sor     (cikkei)
28 Teli gumi (mind)  15 sor     (cikkei)
29 mar nem fustolgo renault:) (mind)  11 sor     (cikkei)
30 vizmelegito (mind)  11 sor     (cikkei)
31 Felni valtas ET szam (mind)  15 sor     (cikkei)
32 Rendoreink (mind)  38 sor     (cikkei)
33 Otodik elem + gumi kerdesek (mind)  37 sor     (cikkei)
34 Matador (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Re: teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> hogy a gyengebb autok vezetoi altalaban inkabb alulbecsulik sajat
> maguk es autoik kepesegeit, mig az autocsodak vezetoi eppen
> ellenkezoleg.

Hogy ugy van!

Szoktam rohogni a mindenfele varosi-terepjaro gazdijan, aki a hoban azt
gondolja, hogy majd o jol el, aztan csucsul az arokban, meg az ut szelen,
aztan gondolkozik, hogy az agyonkromozott meg agyonlampazott jarganya miert
is megy rosszabbul a hoban, mint az ezereves uaz, es miert mennek el
mellette a trabisok.
Pedig csak tudni kene hogy mit es hol lehet. Ugyanez igaz a telen a havas
uton padlogazzal egyesben felfele torekvo bombisek meg merdzsosokra, akik
ilyenkor nagyot neznek, hogy a nyers ero, amely nyaron olyan jol bevalik
nekik, az miert nem megy. Minden telen latom ezxeket az ablakbol. Ugyanakkor
az osoreg verdak vigan mennek felfele, nyilvan azoknak a gazdija kenytelen
volt megtanulni, hogy mit lehet kihozni a jarganybol.

"A terepjaro azert jo, mert azzal ott is el tudsz akadni, ahova mas autoval
el sem indulnal"  - ahogy ezt a mondas tartja.

Szabolcs
+ - vilagitsatok emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szombaton belementunk egy sotet buszba
suzukival, egy eltevedt buszba aki meg akart fordulni de -azt hiszem- nem is
gondolt arra hogy o nem latszik
(*******nem akarom szidni a buszsofort, nem azert irom le az esetet-
egyebkent egy helyes fiatal srac volt, eleg baj neki hogy nem fogjak
megdicserni a fonokei, raadasul a rendor meg is rotta, mert ki kellett
hivni, nem is miatta hanem nehany nagyszaju utas szidta apukamat-hogy aki
nem tud vezetni ne uljon volan moge meg hogy nem kell 120-200-zal
szaguldani, szidtaak a suzukit hogy milyen szar auto stb s emiatt
begurult********
mellesleg kozlom hogy kb 80 es 90 km/h mentunk-a megmert feknyom szerint 90,
vadi uj teli gumikkal, kozepes forgalom volt, latszolag semmi akadaly,
jottek szembe is igy nem lehetett reflektorozni, es a buszbol semmi nem
latszott, utanunk jovo es a szembol jovo tanu szerint sem ***********
es amugy egyaltalan nem hianyzott nekunk hogy osszetorjuk az uj kocsi
kifogastalan minden karcolastol mentes elejet azert hogy ujat csinaltassunk)

fel 5 -5 h utan tortent, Szekesfehervar kozeleben fouton, a busz keresztbe
az uton, tok sotet, a hold se vilagitott
allitolag az elso lampaja vilagitott (a busznak) de ez egyaltalan nem
latszott és amugy kicsit ferden allt elorefele, es az oldala sajnos nem
fenyvisszaveros. Ha legalabb indexel (mert az oldalan van indexlampa) akkor
elkerulheto lett volna a baj. Es hat jo lett volna az is ha az utasok
vilagitasa egett volna. Mire magamhoz terve kiszalltam mar fol volt minden
kapcsolva, igaz akkor is eleg gyenge volt a lampaja az oreg jarganynak.
Szerencse hogy viszonylag lassan mentunk, de igy is meg 1-1,5 meter
hianyzott hogy meg tudjunk allni. Igy is nagyon nagy erovel utkoztunk
(ereztem a biztonsagi ovon-ugy megnyomta a bordamat hogy utana alig kaptam
levegot, miutan anyukamat megkerdeztem jol van-e, csak neztem az utasokra
akik ugyanolyan remulten neztek vissza a sotetbol mar ahogy kozeledtunk
akkor is), s az Ikarus eleg kemeny volt (kozepen sikerult eltalalni a
csom.tarto ajtot, nem lehetett kikerulni), aztan meg vissza is pattantunk.
Nagyon felelmetes volt, anyukam ult elottem es mivel a busz kicsit ferden
allt az o oldala csapodott be - mentunk bele a buszba es nem tehettem
semmit, nagyon feltem hogy Veszhelyzet lesz - kesz csoda hogy semmi bajunk
nem lett. Szerencse hogy mindig bekotjuk magunkat, mert ekkkora erovel
szemben nem tudtam volna megkapaszkodni.
Este figyeltem az autokat Budapesten, varosban es latom milyen sokan nem
vilagitanak. Igaz hogy van kozvilagitas a nagyobb utakon, dehat akkoris:
VILAGITSATOK!!!!!!!!!
VILAGITSATOK!!!!!!!!!
VILAGITSATOK!!!!!!!!!
Es meg valami:
megyek gyalogoskent, keresztezodes, jottok autoval es nem jeleztek pedig
kellene hogy kanyarodni akartok vagy egyenest menni- en meg atmegyek
(egyebkent zebran de ez titeket nem nagyon erdekel) hisz nem is jeleztek- ti
meg csak erre vartatok es bekanyarodva majdnem eluttok, csak azon mulik hogy
elugrom - nem vagyok gondolatolvaso! mielott beultok az autoba
tanulmanyozzatok hogy hol az indexlampa kapcsoloja!

Irasomat NE VEGYE MAGARA AKINEK NEM INGE.
Udvozlet: Zita
+ - téli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szevasztok

Esztergomból járok Bp-re dolgozni minden nap, autóval, Dobogókő érintésével. Té
li gumit kell vennem, két tulajdonsággal: olcsó (max 10), és nagyon(!!!) tapadj
on a havon. hol van ilyen?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: europa2000.tvnet.hu)
+ - nyari gumma - telen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Erdemes elgondolkodni, hogy milyen gumit tegyen
>fel aki tobbnyire varosban hasznalja az autojat.
>Pl. Bp-en evente osszesen max. 5-10 napot takarja
>ho/jeg a fobb utakat

Na, ezert hasznalok en allandoan nyari gumit. Reggel szinte sosem megyek
autoval, foleg telen, mert nem kell a munkamhoz. Csak delutan/este, addigra
meg ho/jegmentesek az utak. Ja, alatamasztja a fenti ervet, hogy nekem me'g
"csak" hidegben sosem volt gondom a megallassal !

Zsolt
+ - Meglepetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Csak ennyi voltam.
> Teeby ;-)

Ez a Teeby az a Teeby?! Legalabb 20 15-16 honapja nem hallottunk
Rolad. Mi ujsag?

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - autobusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ti hogy vagytok az autobusz elindulasanak segitesevel?

Nalam ez ket dolog fuggvenye - rakott-e iranyjelzot, ha rakott,
akkor az egesz megallas ideje alatt, vagy csak indulaskor, ill.
mennyi auto van az uton.

Ha tomve van az ut, es korrekt modon indexel, akar meg is allok,
hogy elengedjem. Kozben gyors mozdulattal belso keringetesre 
kapcsolok. Az elso adando alkalommal megelozom.
Ha nem jelez, nem lassitok. Ha nem jelez es indul, dudalok.
Ha jelez es szembol nem jon semmi, atmegyek a masik savba,
igy mindketten mehetunk. 
Mindegyik esetben egy a kozos - ne kelljen mogotte mennem.
Ha megallok neki, akkor a mogottem levokkel ellentetben nem
anyazok es nem tepem kidagado nyaki erekkel a hajam, hanem
mindig arra gondolok, hogy a buszban levo 40 ember akar autos
is lehetne es 40 autot kerulgetni....

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a legutobbi Alfa talalkozon belul mini HIX auto talalkozot is tartottunk
Fogash es Frescho reszvetelevel. Mindket uriembert nagyon 
szimpatikusnak talaltam. Fogashal beszelgettunk is egyet, es 
komolysagahoz, tudasahoz nem ferhet ketseg. Akinek 100%-os
informacioi vannak, az kozolje a listaval, de levegobe lovoldozessel
minek ketsegbe vonni mas tudasat? Szemely szerint sokat tanultam
azokbol a technikai temaju cikkekbol, hozzaszolasokbol, amiket Fogash 
a HIX Autora irt. Ami pedig a sajat stilusat, velemenyet ecsetelo 
hozzaszolasokat illeti, mindenkinek meg van a sajat velemenye, amit 
elmodhat, de ne tegye ezt a masik szavai kiforgatasaval. Sajnos ez eleg
gyakori a listan...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Marea vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ugy nezki FIAT Marea lesz. 1.9 TD. A JTD nagyon draga.
> Ez 1997-es. 101.000 km van benne.

1. Kiprobalni egy ugyanilyen Mareat es azzal hasonlitani a probaut alatt.
2. Illesztesek es egyeb jelen alapjan toresnyom keresese
3. Ha tores volt, dokumentacio elkerese - ha jol megcsinaltak es nem 
    volt durva tores, akkor nem gond
4. Az egyeb kiadasok szekcio minimalizalasa:
4a. gumik allapota, teli/nyari keszlet esetleg kulon felniken
4b. utolso olajcsere, szurocsere, szijak csereje - csak ha szamlaval
igazolja
4c. a kipufogo dobja volt-e cserelve
4d. egyeb cserelendo alkatreszek allapota (pl. lengescsillapito...)
5. motorter gyanus, ha frissen van mosva vagy csupa kosz
5b. olajszivargas detekcio valtonal, motornal
5c. nivopalca kihuzas, motorolaj minoseg ellenorzes
6. a belso lelakottsaganak vizsgalata

En altalaban kiprovokalom a sofort is, ha nem eleg okos, hagyja magat.
A celom, hogy megmutassa, hogyan hasznalta az autot. Csak ennyire
gyorsul? Mennyi a vege? Ilyen kerdesekre altalaban gyorsan valaszol.
Persze volt mar olyan is, hogy azt mondta fogalma nincs, mert 120-tol
gyorsabban soha nem ment vele :))

Ha teheted, vigyel magaddal egy ismeros szakit. 4 szem 2x annyit lat,
mint ketto. A szakerto szem, akkor 3x is :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - teli/nyari (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A nyari gumi meg alacsony homersekleten is jobb erteket
> produkalt, mint a teli!!!

Hat ez tenyeleg vilagszenzacio. Mit akarsz vele bizonyitani?

> Eszerint _nem_ igaz, hogy:
> -A teli gumi alacsony homersekleten jobb, mint a nyari

Te mondod egy cikk alapjan, en a 10. levezetett tel utan.
De biztosan neked van igazad, az ujsagok az istenek.
Szerinted mikor van a fagyos teli esteken 5 fok celzius?
Mar most -2-t mertem, mikor 23:40-kor mentem haza
munkabol.  Szerezz egy tesztet -5 fokon, ne 5 fokon.
Vagy -10 eseten. (Gondolom a hutofolyadekod is plusz 5 fokosra 
kevered - gratula)
Ezen kivul hol vannak telen szaraz utak? Nem nagyon jellemzo. 
Es ami a legfontosabb, a teli gumit az ember a extra szituaciok 
kivedesere veszi, tehat olyan esetben ha leugrasz 30 centis 
hoban az anyoshoz falura,  akkor bughatod a 99%-os Budapesti 
autozashoz vett nyari keszleted. Mivel nagyon fazos vagyok, 
azzal ne nagyon szamolj, hogy kihuzlak, no SAHAL!!! :))

(Csak vicceltem, huztam mar ki Audi A6 quattrot is az
arokbol - azaz huztam volna, ha a Tipo birta volna :))

Cs.
AR 146 / Punto II

PS: Tenyleg ekkora vitaalap ez az egyszeru kerdes? Tenyleg
ennyire nem kell teli gumi? Most oszinten...
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Valoban, de a "mikor" reszbe pedig az is belefer, hogy bizonyos
> helyeken, bizonyos hasznalat mellett semmikor.

Peldaul ki a garazsbol es vissza. 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - .. es jo" a sotetseg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ha a teli gumi is eloiras lenne, akkor nem. De nem az. 

Pfuj de utalatos hozzaallas. Holancot miert viszel magaddal a
hegyekbe? Az sem kotelezo...

> Ha hiszed, ha nem, olyan szituaciok is vannak, amikor egy
> hiper-szuper teligumis Alfaval sem tudsz moccanni... 

Kemeny dolog az irigyseg hahaha. Faj, mi?
Viszont megvan bennem a jo erzes, hogy mindent megtettem
a biztonsagom erdekeben. Nekem ez fontos. Akar az oreg 
tragacs Tipomrol akar az immar 1 eves Alfarol van szo.

> No igen... Van, aki sportosnak hivja, van, aki benzin es
> gumipocsekolo, kornyezetkarosito vadulasnak... 

Ide azt akartam irni, hogy "na bekaphatod", de kifinomult 
izlesem ebben meggatolt.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Teli gumi - kell vagy nem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
a vita heveben mar nem tudok elfogulatlanul hozzaszolni,
ezert idezek a forumbol,  tollabol:

"En feltetlenul teli parti vagyok. Van abban igazsag amit Asszem irt, de
vannak ellentetes tapasztalataim is. Lehetne irkalni meresi eredmenyeket,
teszteket, mindenket oldalra lehet erveket talalni. A tesztek egyebkent is
tobbnyire elfogodottak, az ujsagok is abbol elnek, ha az autogyarak, gumisok
stb. tobbet adnak el..... A mi eghajlatunk elegge hatareset, mindenfele ido
lehet, erre pedig nincs idealis gumi. Tehat szubjektivan az en velemenyem:
Ha biztos benne az ember, hogy nem esik ho, akkor nem kell a teli, nehany jo
nyari gumi telen is jobb jellemzokkel bir, mint a teliek. De ha ho van,
akkor csak a teli gumival lehet normalisan menni es megallni. Elmaradna a
szokasos egesz varos megall jatek az elso hoeseskor, ha mindenki teli
gumival jarna es nem probalkozna nehany bajnok a jo szeles
tukorradiallal.... Ezek aztan szepen felpolirozzak a havat-jeget, azon meg
mar csak a szoges segitene.... Inkabb elviselem a teli honapokban a kicsit
alacsonyabb kanyarsebesseget, a rosszabb oldaltartast stb. de azon a
bizonyos par napon is normalisan tudok kozlekedni. November elso napjaiban
mindig felrakom. Egyebkent nekem muszaj, eleg meredek az utcank es keson er
oda a hoeke.... Viszont tavasszal, amilyen koran csak lehet, leszedem.....
Jartam mar ugy Erzsebet napkor, hogy hirtelen leesett a ho, nekem meg nem
volt fenn a teli, mert vadi uj MXV2 Michelinek voltak a kocsin. Gondoltam a
teli majd kesobb.... Aztan a hoban egyszeruen nem tudtam kijonni egy olyan
utcabol, ami nem is meredek, eppenhogy gurul lefele a kocsi..... Kiturtam a
pincebol ket regi, eppen a hasznalhatosag hataran levo teli kereket. Azzal
siman felmentem..... A nyari mintai nem tisztulnak, a recek eltomodnek hoval
aztan annyi. A lamellas teli gumik ontisztuloak, sokkal jobban kapaszkodnak.
Melegben telivel menni katasztrofa. Egyszer itthoni havas-latyakos marciusi
idoben elindultam kulfoldre. Termeszetesen telivel. 2-3 nap utan lett a
Rajna videken 20 fok.... Egy-egy rendesebb autopalyas szakasz utan a kocsi
korul hatarozott gumiszag volt, csuszott maszott, stb.... 2000 km-en kopott
annyit, mint egyebkent 2 szezon alatt.... Nem veletlen az sem, hogy a
nyugati orszagokban sok biztosito nem fizet, ha telen nyari gumival okozol
baleset. A masik, hogy meg a beratokon is gumit cserelnek, pedig ez
anyagilag eleg megterhelo. (Nalunk persze nem, itt szabad szenvedni a hoban
nyari kerekekkel) Igazi havas napokon Ausztriaba be se engednek teligumi
nelkul.... "

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Diesel + SAHAL:-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben emlitettek, hogy levegosodhet a rendszer. Eloszor is kezipumpaval nem
art felpumpalni az uzemanyagellato-rendszert inditas elott. Ha az atlatszo
csovon buborekot latsz, akkor levegosodhet a rendszer. Kevesbe tele levo
tanknal vagy ferden megallva hajlamosabb lehet levegosodesre, konnyebb
nyomasvisszaengedesre szelepgondok nelkul is - különösen ha az uzemmeleg
adagolo nagy minuszokra lehul (hotagulas). A kieg1 hibaok viszont nem igazan
ul erre...

Nem irtad, de a gazt inditaskor - szabályosan - nem nyomod, ugye? 
CAV adagolok tobbsegenel (altalam ismert PSA diesel-ek mindegyike) automata
"szivato" van, ami hidegen rapotol az alapjarati fordulatszamra kimert
gazolajadagra, valamint korrigalja az elobefecskendezesi szoget is. Ha ez az
automata nem mukodik, azt telen lehet eszrevenni leginkabb. (PSA: ilyenkor
nagy fagyok eseten is laza a hoelemet es az adagolokart osszekoto bowden)
Valoszinunek tartom - tuneteidbol -, hogy ez beteg. Szervizkonyv szerint
hopatron azonnali csereje szukseges (ennek ellenere enyem is evek ota
gyengelkedik:-(). A "szivatas" elso fazisat a gazpedal erzekeny
megnyomasaval (max. 1cm-re) potolhatod. Padlogazzal biztos azonnal
bepoccenne, s le se fulladna, de a gatak nem sokaig birnak a gyurodest.

Jo lenne kimerni az izzitogyertyak ellenallasat is (ahogy listarol ismerlek
nem gond az Neked), ugyan latszolag nem tunik hibaoknak (esetleg kieg1.
szerint).
(A fo hibaok izzitogyertyanal a szakadas szokott lenni, ritkabb a zarlat!).

KP
SAHAL tag:-)

PS:Laci (LLAT)! 
Semmire nem celoztam, sot naivan ugy tudtam, hogy van egy friss
listam...:-)))))
De ha szoba hoztad, varj a szerkesztessel par napot, mert - mea culpa maxima
- megszunik a telefonszamom, s nem jeleztem vissza:-(

Ami miatt odairtam a tagsagomat az az, hogy 
1. vallaltam, hogy barmikor barhol barki elakad, segitek szemelyesen is, ha
megsem, akkor - legalabb ugy teszek, mintha:-)))))
(ha meg el sem akadt, akkor meg ugyabbul, elvegre egyszerubb osszehozni egy
talalkat)
2. elismeresem az otleted, a szervezomunkad es a faradtsagod elott, amivel
letrehoztad.
(de hogy minek kell mea culpazni egy rejtett dicseret miatt, azt nagyon nem
ertem...;-)))))

>Felado :  [Hungary]
> Temakor: a dizel, ami nehezebben indul ( 17 sor )
> Idopont: Thu Nov  8 13:03:34 CET 2001 AUTO #1284
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Nehany hete azt csinalja a gep, csak hideg motornal - mazda 2.5 sima dizel
-, hogy poccre beugrik, de rogton, vagy ket kohhentes utan le is all. Ezt
eljacca vagy haromszor, aztan negyedikre lassan jarva marad. Aksi jo, ha
tobbszor izzitok elotte, attol se lesz jobb, illetve az nem is biztos, hogy
tenyleg izzitok, csak a muszerfal szerint.
Km: 127ezer, kora 4.5 ev. Olajok, szurok frissek, nem fustol, nem rugdosom,
nem szidom hallotavolsagon belul, a kutya viszont ujabban neha lepisajja a
bal elso kereket...

Ha szervizbe kell menni, jo volna nem tok hulyen, mert mindig levesznek,
azert ha van tippetek, irjatok meg, koszi
andi

kieg.1. A poccre egyebkent nem igaz. Mar regota ugy van, hogy elsore (hideg
motor, mindegy milyen evszak) koszorulhetem addig, amig az aksi birja, nem
indul, de ha megforgatom nehanyszor, utana masodikra igaz a pocc. Na igy
kell erteni, de ehhez kepest ez a beugrik-leall tortenet uj.
+ - ELADO SKODA S120L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Skoda S120L, 1988-as, szurkeszold szinu. Garazsban tartott,
megkimelt allapotu, elso tulajdonostol. 64000 km, friss muszaki.
iranyar 230000 Ft
erdeklodni telefonon:
06-30-202-35-49
Porvai Tibor

http://www.hunvolley.hu/magazin/magfoold3.htm
+ - Re: ABS, tapasztalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Bocs, hogy csak most valaszolok, de teljesen kiment a fejembol.

Nasfay Zoli irta:
>>>Az ABS pedig a kozhiedelemmel ellentetben nem a fekutat
>>>roviditi le.
>>A regiek talan nem. A mostaniakkal azonban amint valamelyik
>>kerek megkozeliti vagy eleri a csuszashatart, az elofordulhato
>>helyzetek tobb mint 90%-ban ABS-sel a legrovidebb a fekut. A
>>maradekert cserebe sztm. nem olyan rossz dolog
>Mivel (ha emlekzetem nem csal) szakmabeli vagy, es velemenyed
>mert tapasztalatokon alapul, nem ketelkedem. De ird le azt is,
>hogy hany szazalek a kulonseg. Gondolom csak egy-ketto.
Azonos korulmenyek kozott pont a korulmenyektol fugg, hogy
mekkora a kulonbseg. ABS nelkul akkor tudsz rovidebb fekutat
csinalni mint az ABS-es kocsi, ha pont olyan a terheleseloszlas a
tengelyek kozott, hogy max. fekezesnel a ket tengely (az egy
tengelyen levo fekek kozotti kulonbseget most hagyjuk ki)
egyszerre eri el a tapadasi hatart. A max. tapadas kb. 20%-os
kerekszliphez tartozik, es neked itt kellene megtartani a
fekerot. Ezt labbal nem tudod megcsinalni, arrol nem is beszelve,
hogy nincs az a fekeroszabalyzo, amely a kocsi minden terhelesi
allapotaban egyszerre tudna tapadasi hatarra vinni a ket
tengelyt. A regi ABS-ek meg a kerek megcsuszasat vettek alapul
(ezekre volt jellemzo a szaggatott feknyom), a maiak programja
mar tartalmaz egy referencia kerekszoggyorsulast, illetve
kereksebesseg valtozasi karakterisztikat (nem tudom, minek
nevezzem). Amikor a kerek ezt eleri, illetve kismertekben
tullepi, akkor kezd(ene) el csuszni, de az ABS korrigal, tehat a
kerekek nem csusznak meg. Jo ABS-sel egy folyamatos sotet csikot
latsz feknyomnak szaraz aszfalton. A kulonbseg? Mivel jellemzoen
buszokkal foglalkozom, onnan tudok peldat meriteni, de mertem mar
par szemelyautot is, es ott is hasonlok a tapasztalataim. Mondjuk
60-rol fekezve, ha csak egy kerek csuszik is meg, az kb. 2-3
metert is jelenthet, ez kb. 10%-kal tobb, mint amit az ABS
tudott, ugyanis ha nem csal a memoriam, 25 m korul szokott lenni
a fekutja egy atlagos busznak 60-rol. De meresnel mi 0,1
baronkent tudjuk allitani a kivezerelt feknyomast, es utkozovel
tartjuk fixen. Probaltuk mar labbal is, de joval rosszabb
eredmenyeket kaptunk, bar az igaz, hogy a legfek nehezkesebben
szabalyozhato, mint a hidraulikus, de szgk.-nal sem volt sokkal
jobb a helyzet.

Amit most irtam, raadasul meg jo minosegu, erdes, szaraz
aszfalton tortenik, es Mo.-on ez keves helyen jellemzo. A csuszos
utrol meg nem is beszelek. Ott nem 2-3 meter a kulonbseg.

Ahol rosszabb az ABS:
-melyebb sar
-melyebb ho
-egyeb olyan talaj, ahol a blokkolo kerek 'turni' tudja maga
elott az anyagot
(ez nem sajat tapasztalat, hanem altalanos)
-illetve velemenyem szerint meghulyitheti az ABS-t az olyan
uttest is, ahol a kerek sokat pattog (ld. Bartok Bela ut), mert
nagyon gyorsan valtakozo (vagy megszuno, ha a kerek a levegoben
van) kerekterhelest o ugy ertelmezi, hogy a tapadasi tenyezo
valtozik, es allandoan szabalyoz. Ilyenkor lehet, hogy blokkolo
kerekekkel elobb megallsz, de ez csak az en elmeletem.

>Es a "mostani" mikortol datalhato?
Ezzel viszont kifogtal rajtam (;-). Korulnezek benn, hogy van-e
valamilyen irodalom az ABS-ek kulonbozo generaciojarol, az ABS
fejlodeserol, de ha jol sejtem, akkor az a generacio, amirol
feljebb irtam, valamikor a 90-es evek elso feleben jelent meg, de
nem akarok hulyeseget irni, inkabb utananezek, ha lesz ra idom.
Vagy talan Fogash tudja, vegulis o is ezzel (tobbek kozott)
foglalkozik.

>> ....es ugyanez a mernok vakargatja a fejet, amikor a
>>"megmerte, kiszamitotta es osszevetette" elleneben a 
>>szubjektiv(?) tapasztalatnak van igaza. Igaz nem 
>>sokszor fordul elo, de akad ra pelda. (:-)
>Azaz.
Mondjak ra peldat? (:-)

>Ott a pont! Gurithatod hazaig :)
...es mit csinljak vele itthon? (:-)

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - HIX matrica... ki voltal??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho nektek!

Ki voltal? a Mult heten talalkoztunk a Veres Peter uton.
Te egy feher favorittal voltal, utanfutoval, es valamit
nagyon ramoltal a kocsiba. En rad dudaltam, integettem es
meg vissza is integettel... :)) En egy piros Ventoval 
voltam. Rendszamra nem emlexem sajna...

Udv, Chip alias Krisztian
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Diesel hirtelen megjovo fustolese:
ha csak hidegen fustol (feheret), es melegen elhagyja, akkor termeszetes,
az csak az idojarasnak koszonheto, ti. az el nem egett gazolajat latod.
Ha melegen is, akkor valszeg a korabban valaki altal mar leirt
gatrepedesre, esetleg hengerfejtomitesre tippelek en is.
Izzitogyertya semmikepp nem lehet, annak csak a beszivott levego
elomelegiteseben van szerepe oninditozas kozben. Jaro motornal nem fut ra,
mivel ha mar jar a motor, az a jo, ha minel tobb HIDEG levego jut a
hengerbe.

Lexus430 vs MB S430
Van egy ilyen osszehasonlitom, Merciben ultem is, ha tobb idom lesz, majd
meselek...

Lada katalizator:
teljesen passziv, nem lambda szondas (az csak az 1.7i jelzesueken fordulhat
elo), kornyezetvedelmi kategoriat LEFELE modositani nem lehet. Nem kat.bol
lehet kat-ot csinalni, de visszacsinalni nem...

Biztositas:
eladaskor az adasveteli szerzodes alapjan visszaigenyelheted a dij
idoaranyos reszet, az uj tulajnak meg az atiras elott biztositast kell
kotnie, kulonben nem irjak at a kocsit a nevere.

ajtonyitas-erzekelo
Ez tkp a belso vilagitas kapcsoloja, a Trabi kivetelevel tudtommal minden
forgalmazott autoban szeria. Csak meg kell keresni. :)

CD-k autoba:
en szemely szerint a Blaupunktot ruhellem, mert teljesen elbaszott a
kezelesi koncepcioja. Egy nyamvadt hangszin-, vagy balansz- allitashoz (pl
utasom hatul aludna) egy 16pontos menun kell vegigtortetni...

Parkolofeny:
en is jonak tartom, viszont Gonci Csabival ellentetben nalam park allasban
nincs muszerfal-vilagitas, csak a helyzetjelzok.

klimaautomatik:
a bekapcsolom-kikapcsolom klima a manualis, ugyanis a hutokompresszor
bekapcsolasa mellett neked kell allitani a befujas iranyat, erosseget, a
futesszabalyzoval a homersekletet is. Az automata klima, digit klima,
climatronic, stb. tartalmaz egy hoerzekelot a kabinban, es a kezelon
beallitott homersekletet magatol tartja. Ehhez johet ECON, amikor a
klimakompresszor nelkul, csak szelloztetessel dolgozik, lehet benne
napfeny-nezo (ekkor tobb hideget fuj az uvegek fele, stb. Az Alfam pl.
hidegben eloszor csak labra fuj meleget (meg persze ablakra paratlanitani),
aztan ha mar jo a homerseklet, akkor osztja lab es muszerfal kozott a
hoerzet tartasara...

Kozlekedes:
Bekescsaba-Kecskemet-Dunafoldvar-Tamasi-Dombovar-Kaposvar 312km,
3h03perc...

Alfa ujdonsagok:
2002 ev vegen jon az uj Alfa benzinmotorja. Sarok-adatai:
2000 cm3, soros 4 hengeres, negyszelepes, valtozo vezerlesu es szivocsovu,
hengerenkenti befecskendezesu, ikergyujtasos (twinspark), eddig tkp.
egyezik az en motorommal. Ami uj: kozvetlen befecskendezeses lesz, amit a
gyar a JTS betukombinacioval jelol. A mostaninal 15%kal alacsonyabb
fogyasztas, 170LE es 200Nm (most 150LE/182Nm) jellemzik az ujoncot, ami a
156 es a 166 modelleket fogja hajtani. Parhuzamosan programban marad a
mostani 2.0TS16V is, illetve az ujonc a GM-kozoskodes ellenere is kizarolag
az Alfa Romeo tipusait fogja hajtani.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Pug WRC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

en is lattam mar, szerintem eleg gagyi utanzata egy igazi WRCnek, de
izlesek es pofonok. Amit en tudok, az az, hogy a gyori Peugeot Lux
kereskedes foglalkozik ilyesmivel, naluk kellene erdeklodni.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - LETAKARAS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Isten orizzen barkit is, hogy letakarja az autojat!

Az autok fenyezese izombol idotallo (na jo nem a Daciae...), ha letakarod:
1.) karcolodik
2.) befulled
3.) minden kosz rajta marad

A lakkozashoz hozzaero takarot csak akkor szabadna feltenni, ha teljesen
tiszta, pormentes es szaraz a kaszni felulete. Egyebkent akar
csiszolopapirral is beborithatod...
Olyan sator meg nemigen van (mar), ami valami vazzal is rendelkezik.
Raadasul hova tenned a vazat mikor elmesz? A garazsba? Allj be az autoval
..:)
Ami jot tesz: tiszta, napos idoben melegvizes gozborotvas mosas, majd kezi
viaszozas/polirozas/waxolas, ki hogy hivja. Ez erositi a lakk ellenallo
kepesseget, es telenis lehet annyi idod, hogy kethetente gozborotvas
kezimosoban (ESSO, OMV jellemzoen ilyen) a kosz nagyjat leveresd rola.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - fekrasegito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdesem is van: hogyan lehet otthoni (keves szerszam es hozzaertes
>van) megnezni, hogy mennyire hatasos a fekrasegito szivattyuja? Vagyis
>mennyire kell ottan a csoben vakuumnak lennie, hogyan tudod en otthon
>megnezni eztet?

1. Keresel egy csendes, forgalommentes egyenes utszakaszt.
2. Nyilegyenesen mesz rajta 30-cal
3. fekezel egyet, megjegyzed a szukseges pedalerot
4. Nyilegyenesen mesz ujra 30-cal
5. leveszed a gyujtast, hogy a motor lealljon
6. vigyazol a kormanyzarra, nehogy beakadjon
7. allo motorral ujra fekezel

Ha a pedalero lenyegesen nagyobb, mint 3. pontnal, akkor jo a rasegitod, ha
ugyanakkora, akkor hozzaszoktal, hogy nincs fekrasegitod...


AR 155 2.0TS16V Super
+ - valtoolaj, teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mindenkinek igaza van valto-olajugyben

tenyleg vannak olyan tipusok, ahol a motor es a valto olajrendszere kozos
(ez foleg a franciakra jellemzo), es a valtoolajok tenyleg 80-90 koruli
szamokat tartalmaznak. Ennek ellenere viszonylag higfolyosak, de az
adalekolasuk teljesen mas, hiszen egy legmentesen lezart, alacsony
homersekletu, tiszta helyen dolgoznak, ellenben a motorolajjal, ami egy
kifele szellozo, forro, kormos, stb helyen uzemelnek. Tehat valtoba ->
valtoolaj valo.

Teli gumi
Ha valakinek csak egy garniturara futja, az teli legyen. A teli telen
mindenkepp jobb, amiben viszont gyengebb nyaron, az a biztonsagot nem
veszelyezteti. (valamivel gyorsabb kopas, nemi tobbletfogyasztas). Az
egyetlen igazi hatrany a kisebb tapadas, de ha a teli gumi nyaron mondjuk
10%kal hosszabb fekutat ad, mint a nyari, akkor ugyanez telen ugy nez ki,
hogy a nyari gumi 80-150%kal hosszabb fekutat is adhat... :( Raadasul
normalis kozlekedeshez nyaron is eleg a teli gumi tapadasa, (egyes extrem
helyzetek kivetelevel), mig a nyari gumi telen az alapveto elvarasokat sem
teljesiti. Szoval ha csak egy van, akkor az TELI legyen.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Vezermulanc/szij. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
________________________________________________________
> Igy van ez a vezermulanc es fogaskerekeinek "hazassagaval" is!!
Mar - ahol. Tipusa valogatja.
A 87-es Escortomba a harmadik vezermuszijat fogyasztom.
100Ekm-nel kerult hozzam a kocsi. Most 200 felett jarok.
Nincs ott meg megkopva semmi. Ebben a tipusban a feszitogorgo
meg fembol van.
Utoljara vizpumpa csere volt es ezzel egyutt kapott uj szijat, mert
a 20 ezret futotttat bizony nem rakjuk vissza.
Az ujabb Fordok feszitogorgoi a szijjal egyutt mennek a kukaba.
________________________________________________________

Valoban az ujabb autokban mar vezermuszij van, ezeknel nem kell 
a fogaskerekeket cserelni (csak ha meghibasodik valamiert).
Ennel a megoldasnal nem kopnak ugy mint a lancosnal.
Tehat ha lancot cserelunk akkor kell (lehet) cserelni a fogaskereket.
Ezek egyutt kopnak ossze, mint a nagymotoroknal a kereket 
meghajto lancnal. Ott is GARNITURAT cserelnek, 
lanc+fogaskerekek. Ha valamelyiket cserelni kell akkor 
jo ha ki van cserelve mindket dolog. Mert a mar megkopott 
fogaskerekhez nehezebben igazodik az uj lanc es   
egeszsegtelenul kopnak ossze. Az elettartama sem lesz 
annyi mint az elvarhato tole. Oregebb autoknal cserelni kell 
a lancfeszitot is (mert addigra nagyon elkopik mar),
ez ugyan azt a funkciot latja el mint a vezermuszijasoknal 
a feszitogorgo. Feszesen tarja a lancot, ill. szijat.
Vannak akik koltsegkimelesbol -vagy mert jo ha ki 
tudjak cserelni azt amit nagyon fontos- cserelik csak a lancot.
Bar en mikor a Ladaban csereltem az csak garnituraban 
lehetett kapni (nalunk).
Furcsa volt nekem is az mikor a szaki mondta a dolgokat 
a fekkel kapcsolatban is!! "Szimetria!!" (Ezt mondta.)

Koszonom Gezanak figyelemfelkeltest. Most mar teljes a 
beszamolom.

Simon Jani (Ali.j.as) Bazsi VAZ 2101
+ - Re: Motorolaj a valtoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erre muszaj irnom a sajat praxisbol...

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: motorolaj a valtoba ( 12 sor )


> "Szoval komolyan ugy gondolja barmelyikotok is, hogy a valtoba jo lehet
> barmilyen motorolaj?"
> -Az E28, E30 es E34-es (meg akkor gondolom az osszes regebbi es talan az
> ujabb) BMW-k manualis valtojaba is jo az asvanyi, egyfokozatu SAE 20, 30
> vagy 40 (API SG) motorolaj (foleg amikor nehezen jar mar a SAE 80-assal).

  Nem ismerem a BMW-t, de az en Skodamban sajnos "motorolaj+adalek" volt
a valtoban. A T. elozo tulaj nem sokat szarozott a karbantartassal. A
valto azota olyan mint az uj -> nehezen jar. Amiota rendes, bele valo
olaj van a valtoban sokat javult, de neha igy is nehez R-be es I.-be
tenni a valtot. 
  Ezzel kapcsolatban. Ugye akinek alu hengerfej van a kocsijaban (a
legtobb 16V-s kocsi) tudja, hogy nem mindegy milyen fagyallot lottyint
osszel a hutovizbe!? Sok fagyallo megyeszi az alut!!! Nekem kb. 60 e
Huf-ba fajt ez a felismeres :-((((
  Ugye nincs az ismerettsegi korotokben olyan akinek volt EJN-XXX
frsz.-u zold Skoda Favoritja!? Ha igen, RESZKESSEN az illeto!

Udv. Zoli
+ - busz segitese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Talan irtam, hogy multkoraban buszoztam egyet. Elotte jo ideig nem.
Igaz, ez videken tortent.

A kornyekunkon mostanaban csatornaznak, nehol savlezarast kell
kerulgetni. Busznak nem kulonben. Erdekes volt egy kicsit mas
szemszogbol nezni a forgalmat.

Nem volt ritka az az eset, hogy a szembe jovo indexszel (indexxel?
indeksszel? indekszszel?) lehuzodott hogy az elsobbseggel nem
rendelkezo buszt elengedje a kerulgeteskor. Mintha mento lettunk
volna. Nekem, mint utasnak roppant jol esett a dolog.

Pesten legtobbszor en is kiengedem a buszt, bar nem mindig. Ritka az,
hogy valahova nagyon sietek. Ha kiengedem, eggyel alacsonyabb
(magasabb? 4-bol 5-be) fokozatba valtok, kicsit jobban odafigyelek a
paromra, a 70-es es 80-as evek slagereire aztan ha a busz eltunt, tuz!
Az is gyakran elofordul, hogy a zarovonalon is atmegyek, hogy a buszt
kiengedjem az obolbol. Tudom, ez nem szep dolog, csak akkor csinalom,
ha biztonsagos. Legtobbszor nem elnek ilyenkor a lehetoseggel a
vezetok. Nyilvan nem szamitanak ra, hiaba indexelek.

Ahogy Meszaros Geza irta, nagyon sokat jelent, hogy a tukorbol figyeld
a buszvezeto szemet. Telleg gyakran latni, hogy beall a megalloba,
aztan mar villog is kifele. Vagy meg csukogatja be az ajtokat, de mar
villog. Ilyenkor a legcelravezetobb megnezni a tukorben, hogy engem
nez-e (tenyleg ki akar jonni), vagy csak bosszantani akar. Kulonben
epp Pesten tapasztalom, hogy kivagja az indexet balra es mar jon is!
Menekuljon, ki merre lat! Hihetetlen.

MG:
>Na ez is egy olyan szituacio, ahol mindig tompitottal megyek.

Ilyenkor kapcsolod fel es akkor azt hiszi, hogy kiengeded (egyszer igy
majdnem osszetort minket egy Kamaz, amikor a haveromnak akkor jutott
eszebe vilagitani kezdeni, amikor egy Kamaz probalt bejonni elenk),
vagy mar elotte, akkor viszont mindig igy jarsz?

Megjegyzem en sem ertem a szurkuletkor sotet, vagy a sotetben
helyzetjelzo+kodlampaval kozlekedo buszokat. Egy BMW-nel megszokott
latvany ez, de Ikarusnal...

Kulonben azt vettem eszre, hogy itt a tavolsagi (helykozi) buszok
fokeppen a tartosfekkel fekeznek es csak eppenhogy a normal fekkel.
Erdekes.

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo                http://www.extra.hu/aczil
+ - fekutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hmm, azaz  havas uton kb. harmadakkora uton megallok mint vizesen.
Nem buzlik ez egy kicsit?

EuG
Xsara 1.4


> Fekut (vizes ut, 30cels.fok kulso hom, 100km/h):
> Nyari  47.1m
> Teli  53m
> 4evsz  53.6m
> 
> Fekut hoban:
> Teli  17.4m
> Nyari 28.3m
> 4evsz 19.3m
>
+ - 206 ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Koszsonom a hozzaszolasokat a 206 WRC 
kerdesemhez!!!
+ - buszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A buszos temahoz szeretnek hozzaszolni. Par evvel ezelott
robogtam szuleim trabantjaval bent a varosban 50-es tempoval.
Lattam hogy egy mellek utcabol kozeledik egy szep nagy busz.
En mar olyan kozel voltam a keresztezodeshez, hogy biztos
voltam benne hogy nem jon ki elem. Hat nagyot tevedtem. 
A busz szep komotosan kijott elem, en meg persze belebombaztam
a fekbe. Egy masodperc alatt elboritotta az agyam a szurke kod.
Visszapakoltam a sebesseget es padlo. Szegeny trabi mar sirt.
Megeloztem a buszt bealltam ele es 20-al mentem elotte par szaz
metert. Aztan egy nemzetkozi jelzes kisereteben gazt adtam es
elmentem. Tudom hogy az utasoknak ez rosszabb volt mint a sofornek
de akkor nagyon bedurrantam. Roviden ennyi.
Lehet anyazni!!!
Udv:
3P!
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vegre kaptunk szamokat is, nagyon meggyozoek voltak!

> Roviden a teli gumi elonyeit csak _hoban_ es jegen
> mutatja meg.
> Erdemes elgondolkodni, hogy milyen gumit tegyen
> fel aki tobbnyire varosban hasznalja az autojat.
> Pl. Bp-en evente osszesen max. 5-10 napot takarja
> ho/jeg a fobb utakat.

Ez az. Vermerseklet szerint lehet valogatni: azon az 5-10 napon
BKV, vagy ovatos vezetes... Nagy szaguldasra ugysem lesz
lehetoseg, mert ilyenkor hatalmas dugok szoktak lenni... Illetve
par eve volt egy kiveteles nap - valoszinuleg sokan megijedtek a
viszonylag nagy hotol - de akkor eppen jobban lehetett haladni,
mint altalaban ho nelkul...
+ - mar nem fustolgo renault:) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello,

Multkor irtam, hogy fustolt szegeny de nagyon. Kozben kiderult, hogy a felso hu
tovizcso elrepedt es a masik masik cso is elcsuszott. Ezeket kicserelve illetve
 megigazitva a jelenseg elmult. Remelem nem csak szunetel.
koszi az multkori otletelekt

udv
Zsolt

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 212.105.227.50)
+ - vizmelegito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Valaki nem tudja veletlenul hol lehet kapni 220v-rol mukodtetheto a kocsiba viz
rendszerebe szerelt vizmelegitot? (Gyorsabb, konnyebb indulas, meleg utaster st
b.)

udv

Zsolt

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 212.105.227.50)
+ - Felni valtas ET szam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Kerdesem lenne.

Felraktam a Teli gumit a kocsira. A gyari lemez felnin vannak a gumik. A felni 
ET
szama 37. A nyari gumijaim konnyufem felnin vannak de annak a felninek az ET
szama 38. Miben valtozik a nyomtav.
Ne azt irjatok hogy dobjam ki az alufelnimet es vegyek olyat aminek az ET szama
egyezik a gyari ertekkel, hanem konkret adatokat szeretnek kerni ha lehet akkor
mm-ben. Egyik felni sem er bele a fekbe nem vettem eszre hogy instabilabb lenne
az autom ugyhogy ne szidjatok.

Elore is koszonom
Johet maganba is: Gyugyo
+ - Rendoreink (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekes esetet meselt kollegam, az Occsevel tortent a dolog, nem urban 
legend.

Tortent, hogy kb 1 honapja Ferihegyre vitt ki valakit, majd visszefele 
meg kozel a repterhez 2 rendor lemeszelte. Egy oregecske 120-as 
Skodaval volt. Kozoltek vele, hogy 2 lehetosege van, vagy fizet 30 eFt-
ot, vagy atnezik az autot es lehet, hogy tobb is lesz. A srac 
termeszetesen nem fizetett, hisz nem volt nala ennyi penz. No ekkor 
tuzetesen atneztek mindent. Az autoba nem tudtak belekotni, de a srac 
szemuveges leven koteles az autoban tartalak szemuveget tartani. 
Ehelyett csak kontaktlencset tudott felmutatni, mondvan ez a tartalak. 
Ezutan kiderult, hogy nincs nala a kotelezorol szolo csekk. No ez mar 
komoly dolog. A srac ekkor felhivta az apjat, aki azonnal autoba ult es 
Budarol elindult a helyszinre a csekkel. A rendorok vegul kiboktek, 
hogy 5 eFt is eleg lesz, mert ennyi volt osszesen nala. Elengedtek.

Itt meg nincs vege a dolognak. 

A srac felhivta a rendorseget, es bejelentette az esetet. Szemelyesen 
is feljelentest tett. (Mar azert is telefonalt egyszer a rendorsegre, 
mert egy szuk utcaban pakolo teherautos miatt nem lehetett haladni, 
tehat erzekeny az ilyen dolgokra) 1 hetre ra jott egy idezes, hogy 
szeretnek gyanusitottkent kihallgatni. Meg is jelent a megadott 
idopontban serelmezve, hogy miert ot gyanusitjak. Ekkor tunt fel a 2 
rendor bilincsbe verve, immar civilben. Tole elnezest kertek, hisz csak 
tanukent hallgattak meg. 
A 2 rendor hibazott: nem tudtak, hogy ott ahol alltak, meg mukodott az 
LRI kameraja, mai mindent felvett. Pontosan alatamasztva azt, amit a 
srac mondott. Aznap epp masutt voltak szolgalatban, tehat elhagytak a 
helyuket, es nem is kozlekedesiek voltak. Az elsofoku targyalason 2 ev 
letoltendo bortonre iteltek oket. Azonnal kirugtak a rendorsegtol oket, 
15 evre eltiltva a kozalkalmazotti allas lehetosegetol, es taln 8 evig 
erkolcsit se kapnak.  


Megerte?
--
Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - Otodik elem + gumi kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: teli gumi ( 25 sor )
> Idopont: Sat Nov 10 08:03:30 CET 2001 AUTO #1286
> > nincs modja/szandeka ket garnitura gumit tartani...
> tavaszig vigyaz a nyariakra. Sok helyen ezt mint bonuszt osztogatjak. En
> peldaul egesz telen ingyen az Alfa szervizben hagyhatnam a nyari gumikat.
> Aki nem vesz teli gumit, altalaban azert nem veszi, mert 1. ugysem lesz ho
> 2. ugysem jarok sokat telen 3. jo sofornek mindegy milyen a gumi 4. nem
> telik ra Szocialis erzekenyseg - hidd el, hogy nalam megvan, csak eppen...

5. Nem tudja hogy kell csinalni
Nalam az a gond, hogy nem tudom, hogyan kell teli gumit felrakni. 
Kereket csereltem mar, ugyanugy kell ezt is? Vagyis nyari le, teli 
fel?
Meg kell jegyezni azt is, hogy honnan szedtem le, hogy aztan 
ugyanoda rakjam vissza?
Gumicseret mar csinaltattam a regi Ibizamnal a gumissal, de ott 
kellett centiroztatni. Ennel is kell? Vagy csak regi kocsiknal?

Csak a gumis csinal ilyet vagy az autoszervizbe is lehet vinni?

A kocsim most egy Picasso, de nem tudom, milyen gumi van 
rajta. Azt itt olvastam a listan, hogy a barazda szelesebb a telinel. 
Na jo, de mihez kepest?

Kicsit aggodok most mar a tel miatt, hogy ennyit olvasok itt rola. 
Foleg, hogy munkanap napi 70-80km az adagom + itt a 
germanoknal a tel is rosszabb allitolag.  Gondoltam ra, hogy majd 
lassabban hajtok. Tenyleg ez nem jo megoldas?



Udv,

awender
+ - Matador (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Matadorrol annyit, hogy olcso, szinte mindenhol lehet venni.
 >Nekem 165/13-as van VAZ 2101-en, nekem sincs kulonosebb
 >bajom vele. Viszont eszrevettem valamit, ha a kereket
 >szemugyre veszem eszrevenni rajta kissebb nagyobb dudorokat.

Az enyem is ilyen volt. Allitolag ez nem hiba, hanem jelenseg. :((

Udv,
     Zotya
     Laguna 2.0i

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS