Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 512
Copyright (C) HIX
1999-09-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mit viszek a talalkozora (mind)  41 sor     (cikkei)
2 Re. Peugeot 405 GL. (mind)  39 sor     (cikkei)
3 Szivargo hutoviz (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Tipo oldal legterelot keresek (mind)  4 sor     (cikkei)
5 Fw: Peugeot 304 (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Peugeot 304 (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Olaj a legszuroben (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Rendszam betuk... (mind)  22 sor     (cikkei)
9 AUDI 100 CC (mind)  33 sor     (cikkei)
10 "igazi autos" Suranyi Bandi bacsi (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re:Parhuzamos kozlekedes (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Bp konvoj, van hely a kocsimba, koszonet (mind)  11 sor     (cikkei)
13 +egy kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
14 V-Power tapasztalat (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Civic ESI = SI??? (mind)  11 sor     (cikkei)
16 re: Fektapasztalataim (mind)  38 sor     (cikkei)
17 picistati (mind)  14 sor     (cikkei)
18 belso futes (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Ajanlo Lista nyilvanossaga. (mind)  90 sor     (cikkei)
20 osszehasonlito szoftver (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Zoldkartya 2000' (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Re:karburator (mind)  15 sor     (cikkei)
23 RE: Az igazi autos,motoros (mind)  14 sor     (cikkei)
24 RE: Mi lehet a problema? ( 10 sor ) (mind)  13 sor     (cikkei)
25 Re: RTL:ugrokodlehallgatas (mind)  18 sor     (cikkei)
26 FIAT leallas,auto behoz (mind)  12 sor     (cikkei)
27 Re: Nappali vilagitas, Ikarusveszely, akkumulatorok (mind)  100 sor     (cikkei)
28 Re: Nappali vili (mind)  22 sor     (cikkei)
29 Hutovizfolyas.. (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Opel Astra kontakthibas fenyvalto kapcsolo (mind)  24 sor     (cikkei)
31 zaporjozsef sztori + trabi urban legend (mind)  14 sor     (cikkei)
32 Re: Elszabadult Lada, nappali pilacs (mind)  29 sor     (cikkei)
33 Re: Mi lehet a problema? (mind)  11 sor     (cikkei)
34 Inditasgatlo - erdekes tortenetem (mind)  27 sor     (cikkei)
35 Fenyszoro nappal (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Re: fika / kaka (off-topic) (mind)  17 sor     (cikkei)
37 Re: Mi lehet a problema? (mind)  14 sor     (cikkei)
38 Szervofek (mind)  26 sor     (cikkei)
39 folia (mind)  13 sor     (cikkei)
40 Talalkozo (mind)  12 sor     (cikkei)
41 Ferrari F40 szervo nelkul ??? (mind)  30 sor     (cikkei)
42 Re: autok behozatala kulfoldrol (mind)  9 sor     (cikkei)
43 Re: Opel Astra huto (mind)  31 sor     (cikkei)
44 Re: fek, szervo fek (mind)  19 sor     (cikkei)
45 Re: Re:megszakito (mind)  12 sor     (cikkei)
46 Re: automata valto (mind)  8 sor     (cikkei)
47 [HIRDETES] Ford Escort 1.6i (mind)  6 sor     (cikkei)
48 elado sportkormany+gumi (mind)  20 sor     (cikkei)
49 FPS vagy micsoda (mind)  30 sor     (cikkei)
50 Almera vs. Megane (mind)  45 sor     (cikkei)
51 RE:Csopog a hutoviz (mind)  11 sor     (cikkei)
52 RE: Trabant & Wartburg klub (mind)  11 sor     (cikkei)
53 RE: Shell Shop (mind)  15 sor     (cikkei)
54 RE: automata valto (mind)  23 sor     (cikkei)
55 RTL:ugrokodlehallgatas (mind)  29 sor     (cikkei)
56 Eseteim az Astraval No.1 (mind)  26 sor     (cikkei)
57 meretezes (mind)  15 sor     (cikkei)
58 Reagalasok! (mind)  32 sor     (cikkei)
59 Fekem! (mind)  11 sor     (cikkei)
60 Tetemes anyag, de velemenyezze'tek (mind)  66 sor     (cikkei)
61 Re: RTL (mind)  12 sor     (cikkei)
62 Re: Opel feklampa statisztika (mind)  8 sor     (cikkei)
63 Re: Hasznalt auto kerdes! (mind)  8 sor     (cikkei)
64 Re: alairas-auto (mind)  11 sor     (cikkei)
65 Fekezes (mind)  30 sor     (cikkei)
66 Meg egy kis return to the paralell kozlekedes (mind)  12 sor     (cikkei)
67 Zapi (mind)  7 sor     (cikkei)
68 nagy az en bajom (mind)  16 sor     (cikkei)
69 lampa (mind)  12 sor     (cikkei)
70 csok! (mind)  20 sor     (cikkei)
71 re:foliazas (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Mit viszek a talalkozora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Szeretnek vinni a talalkozora gumiapolo szilikonzsirt, akkumlator saruzsirt
ugy 14 dobozzal. Vinnek hatso ablak futoszaljavitot is, de mennyire lenne
igeny ? 1 db - ot Penti kapja. Ha netan esik akkor is van talalkozo 2. - an
Kecskemeten? Harom bo helyem van azok autostarsaimnak akiknek vacakol a
jarganyuk.
:   wrote irta.
>Ugy nez ki, az en jarganyom sem keszul el a talalkozoig.

>Ha valaki esetleg ugy dont, hogy a 6-os uton, vagy Dunafodvaron
>keresztul kozeliti meg a helyszint, beszallnek a koltsegekbe...
>En Dunaujvaros es Dunafoldvar kozott lakom, Kisapostagon
Peter. Ha kozeledben nem vinne el senki en nagyon szivesen elviszlek, inkabb
lemondok a konvojrol. Reszleteket pedig maganban megbeszeljuk jo :-))
  wrote irta.
>A motoros talalkozokon mindig van par fix program.
    > Egyik elmaradhatatlan a Riga dobo verseny, ami szo szerint ertendo. A
>motor
>masnap reggel egy fa agai kozott keresendo.
    > Masik a trabant veres (a trabantot szoktak egyeb kis erteku autoval is
>helyettesiteni). Ez ugy megy, hogy bizonyos osszegert lehet utni kettot.
Kedves Danidek aki ezt a rombolo otletet kitalalta ingyenesen de
hatarozottan megutnem. Szerintem a HIX auto kimondott epito azaz segito
jellegu lista itt rombolasnak szvsz helye nincs. Gondolom ez a lista
velemenye is?


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re. Peugeot 405 GL. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Gandalf.

Az IRA legyen veled ;-)))
>Uj tag vagyok, csak egy hete van autom, azota olvasom a listat
Legy sok szeretettel udvozolve korunkben.
>1. Ha nagyon alaszedem a kormanyt, akar jobbra akar balra, elkezd kattogni
a
>kere'k. Ez mitol lehet, meg kell-e azonnal csinaltatni es mennyibe
kerulhet?

Ez a jelenseg SZVSZ a feltengelyeknel keresendo, Valamelyik
feltengelycsuklod van ki. Hogy mennyibe kerulhet ?? Forintra, vagy Ir Fontra
gondolsz ?? Tehat 1987 - 92 ig gyartott Peugeot 405 GL 1,4i kulso
feltengelycsukloja GLO 14,543 penz. ( Bocs lista ) Javitas pedig lehetoleg
minnel hamarabb ha lehetseges.
>2. Neha nem akar elsore elindulni, fe'lek, hogy az inditomotor elobb adja
>fel mint en. A kerdesek ugyan azok, mint az elobb.
Csak homalyosits fel minket legyszives, ha raadod a gyujtast milyen hangot
hallasz, mert tobbfele ok lehet, hogy nem indul elsore.
>3. Ha elviszem szerelohoz, mit erdemes rajta megnezetni illetve azonnal
>kicsereltetni?
Tehat 80 ezer merfold cca. 130,000 Km. Hogy mit nezess rajta ?? lehetoleg
mindent. Futomu, lemgescsillapitok allapota, elektromos berendezesek es
kabelek atnezetese, motor allapotvizsgalat Stb.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Szivargo hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Gabor

>Opel kadett 13 eves. Csopog a hutoviz, de nem a csoveken es nem a tartaly.
>Megneztem /, de nem ertek hozza/ a bordasszij és a motor kozott csopog, de
>inkabb csak szivarog.
A vizszivattyu tomszelenceje ment tonkre. Azert szivarog a hutovized.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Tipo oldal legterelot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresek Fiat Tipora az elso ajtokra legterelot.Van ilyen gyariban?Esetleg
latott valaki utangyartottat valahol Budapesten?Koszonettel varnam a valaszt
maganba is a  cimre.
Jano
+ - Fw: Peugeot 304 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------
Feladó: Ábrahám Zoltán >
Címzett: 
Tárgy: Peugeot 304 
Dátum: 1999. szeptember 23. 12:44



Sziasztok!


Peugeot 304 Cabriohoz erdekelnek   foleg karosszeria elemek ,de mas
alkatreszek is johetnek , mert teljes felujitason van a szeker , aki
hallott ilyenről megkoszonnem a jelentkezeset. 

         Zoli
+ - Peugeot 304 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Peugeot 304 Cabriohoz erdekelnek   foleg karosszeria elemek ,de mas
alkatreszek is johetnek , mert teljes felujitason van a szeker , aki
hallott ilyenről megkoszonnem a jelentkezeset. 

         Zoli
+ - Olaj a legszuroben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megtudna valaki mondani mi lehet az oka anak, hogy a Samaram
legszurojebe olaj kerul, ha 110 km/h folott hajtom? Mar egy kicsivel
alatta sem fordul elo, az olaj nem fogy, nem fustol hidegen, melegen
sem, "kartergaz" nincs, motor csendes mint egy villanymotor. 1988-as
evjarat, 145.000 km-rel.

Udv!
OliApa
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllI
+ - Rendszam betuk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> A nemeteknel az EU-rendszam ellen azzal
:> a'ga'ltak, hogy _geppel_ olvashato a rendszam, mivel a 0 es az O
:> megkulonboztetheto,

Ilyenkor mindig szomoruan gondolok az angol rendszamtablara, hogy 
milyen jol eltalalt betutipussal tudtak szuper olvashatova tenni. A nemet
is olyan egyertelmu. Ezek utan arra lennek kivancsi, ki lehetett az a 
felkegyelmu, aki a magyar rendszamra a Q betut kitalalta ???  
Garantaltan nem lehet megkulonboztetni szerintem mar 10 meterrol 
sem az O betutol.


:> az F-bol nem lehet fekete csikkal E-t csinalni (mivel
:> az E kozepso vizszintes vonala feljebb van), stb. 

Latszik, hogy azt terveztek, a mienk meg csak ugy lett...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - AUDI 100 CC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok '

A kovetekezo keresem lenne ugy 3-4honappal ezelott vasaroltam egy
83-as szivar audit 100-ast  amiben egy othengeres 2000 injektoros motor
van.Sajnos a megvetel utan par hettel jotteg a gondok mint pl :akarmit
csinalok vele minimum 13,3L fogyaszt 100Km-en szerintem ez nem
termeszetes normalis vezetes mellet vagy tevedek?A masik gondom hogy egy

henger allandoan kihagy illetve nem allandoan csak surun es inkabb kis
fordulaton probaltam fuvokakat cserelni de nem lett tokeletes ,mertem
benzin nyomas is de sokkal elorebb nem lettem mivel nem tudom hogy
mennyinek kene lennie egyszoval nincsen hozza szinte semmilyen leitasom
se.
Nagyon megkoszonnem ha valaki tudna valami otletet adni hogy mi szokot a

bajuk lenni mitol dadogosodnak meg mit tegyek vele hogy jo legyen itt
most elsosorban nem Pesti szervizcimekre gondolok mivel videki vagyok
hanem tippekre tanacsokra
nagyon nagy szuksegem lenne valami MAGYAR leirasra valami szervizkonyre
amibol en be birok mindent allitani a muhely es a szerszamok az fogjuk
ra hogy adott
Ezenkivul meg orulnek ha valaki felvilagositana hogy a hatuljan a
roviditesek mit takarnak pl:CC,CD,SC stb...?
A valaszokat elore is nagyon koszonom es maganba is kerem hogyha lehet !




Tisztelettel


                    J'anos
Ui:   Bocs a sok szovegert !
+ - "igazi autos" Suranyi Bandi bacsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

   En is olvastam "Bandi bacsi"-tol egy konyvet, es egy tanacsa nagyon
   tetszett:
   "ha este a szembejovo auto lampaja elvakit, akkor forditsuk a
   fejunket enyhen jobbra, hogy az orrunk arnyekot vetve, tobbet
   lassunk mint egyebkent."
   Ja es az orbancok elonyben. :)))))

   Egyebkent nagyon olvasmanyos a konyve es nagyon tetszett.
   
 Nagykekesi Arpad
 m:   +36/30-9544-480
 ICQ: 5035085
 WEB: http://nagykekesi.webjump.com
 Mail: mailto:
+ - Re:Parhuzamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
>
> Jobbrol csak akkor szabad elo"zni ( az
> elo"zendo" jarmu JOBB oldala mellett haladsz el), ha az egyertelmuen
> jelezte balra fordulasi szandekat.

Ezt kikerulesnek hivjak, nem elozesnek.
udv, san
+ - Bp konvoj, van hely a kocsimba, koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Kerdesem: Mikor, honnan indul a Bp-i Konvoj?
Felajanlasom: Van 1,2,3 hely a kocsimba, ha erdekel valakit.
Koszonet: az uzemanyagnyomas novelo valaszokra. A talakozon meg lehetne nezni
 a kocsit, hogy erdemes-e foglalkozni vele, ha ott lesznek a valaszadok.
Udv!


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - +egy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Kerdesem a kovetkezo:
Mindegyik Chip tuningnal figyelmen kivul hagyjak a lambda szonda jelet, vagy 
csak nehanynal? Praktikusan: van e ertelme a lambda szonda helyenek a sport 
leomlon?
Elore is koszonom!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - V-Power tapasztalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A felszolitasnak eleget teve:
-En egy tankot mentem vele. Semmit nem ereztem, pedig vagytam a tuning 
hatásokra. (92 Civic ESI)
-Ezt még nem is irtam volna meg (hiszen allitolag csak tobb tank utan hat:), 
de beszeltem a nagybatyammal aki a sarga angyalok goreja, es o azt mondta, 
hogy a mult heten negy autonak volt olyan inditasi gondja, hogy beragadt az 
injektorba valami szelep. Csak meg kellett pockolnie es elindult. Mindegyikbe
 V-power volt, es mindegyik auto eleg uj volt( <5ev). Sajna pontosabban 
nemtom leirni, mert nem vagyok szaki. DE az o szavara mindenkepp adok.
Szegasztok!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Civic ESI = SI??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 
Halas lennek ha valaki megmondana, hogy az europai Civic ESI (92-95) ugyan 
az-e, mint az amerikai SI. Annyi biztos, hogy mindketto SOHC VTEC, es ugyan 
az a nyomatek es loero.
Ha valaki tudja, azt is irja meg, hogy az europai VTI-nek (DOHC VTEC)mi felel
 meg.
Elore is koszi!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - re: Fektapasztalataim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Nehany apro megjegyzes Laci )
fenti cimu, hasznos cikkehez, az#510. AUTO-ban:

"Elhatároztam hogy közreadom tizegynéhány éves fékrendszer
tapasztalataimat." irja Laci. Nekem azonban nem vilagos,
hogy a fekrendszer tizegynehany eves, vagy a tapasztalatok
ilyen regen keletkeztek, netan Laci az ifju teenagaer ?
;-)). Persze az is lehet, hogy ilyen sok a tapasztalata.

Kerem szepen! Fekolaj nincs. A fekfolyadekrol van nyilvan
szo, ami a legkevesbe sem olaj. Csereje pedig azert
indokolt, mert a nedvszivo tulajdonsaga folytan akkor is
kepes "levegosse",(valojaban goztartalmuva) tenni a feket,
amikor a rendszerbe levego nem is jutott be. Raadasul ez a
jelenseg eppen akkor fordulhat leginkabb elo, amikor a
legkellemetlenebb, sot, vegzetes is lehet. (lasd: hosszu
lejton felforrosodott fekrendszer) Ha ehhez meg a fekbetetek
"megegeset", tukrosodeset is "elerjuk", hat akkor...

Fekpad az van, de azon sose(vagy nagyon ritkan) probalnak ki
jarmufeket. Ami erre van rendszeresitve, azt fekhatasmero
probapadnak, roviden fekhatasmeronek hivjak edes (muszaki)
anyanyelvunkon. Ez azert is indokolt, mert rendes helyen
nemcsak a kerekeken, a gumiabroncsokon merik a fekezes
hatasossagat, de egyidejuleg mas parametereket is
meghataroznak.(pl. pedalero, kerekek kozti
fekhatas-egyenloseg, %-os elteres, stb).
Csak a rend kedveert: a fekpadon altalaban teljesitmenyt,
netan nyomatekot mernek. Fajtatol fuggoen ezt fokent a
motoroknal, vagy a teljes jarmunel vegzik.
Ezzel a kis megjegyzessel egyutt, Laci irasat nagyon
hasznosnak es figyelemremeltonak tartom.

udvozlettel

Oldboy
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:


 


kedves lista-tarsunknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - belso futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

A Subaru belso teret szeretnem allo helyzetben
valami fustmentes modon futeni. Ez max. 8-9
kobmeter lehet. Van-e valami hozzaferheto
megoldas, ami nem kerul szazezrekbe ?
Minden gyakorlati otletnek orulnek !

udvozlettel

Oldboy
+ - Ajanlo Lista nyilvanossaga. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Kedves Dorozsmai Karoly !

Az 509-es AUTO-ban megjelentekkel kapcsolatban
irok. Eredetileg azt gondoltam, maganban
vitatjuk meg a temat, de ha mar a Lista
nyilvanossaga elott szolitottal meg, ugy
illik, hogy itt valaszoljak.
Idezlek:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ennek kapcsan had tegyem listan is kozze a javaslatomat:
egyes
kereskedelmi helyek: szervizek, boltok, szolgaltatasok
kapcsan az
alabbit tartanam szerencsesnek kozze tenni:

1. Megnevezes
2. Elerhetoseg (Cim, telefon, WEB lap, E-mail cim, stb)
3. Miben utazik a ceg, (pl. alkatreszkereskedelem, szerviz,
stb.)
4. Esetleiras, tapasztalat vele kapcsolatban. (4-6 mondat,
de lehet
tobb is. Fontos: minnel targyszerubb, minnel kevesbe minosit
direktbe, annal jobb)
5. Annak az E-mail cime, aki a fenti esetleirassal szolgalt.
6. Az esetleiras datuma.

4., 5. es 6. tobb is lehet, sot, egy ceggel kapcsolatban
idovel
szepszamban gyulhet fel...

(Tipp: 4., 5.es 6.  szerzoje lehetoleg nevesitheto E-mail
cimrol...)

Ezzel az "ajanlo" es a "nem-ajanlo" dolog e'le ki lenne
veve, puszta
esetleirassal szolgalnank, semmi minosites... Ez a megoldas
elegge kevesse lehetne tamadhato. Raadasul ami nekem nem jo,
az masnak lehet jo, ha puszta esetleirassal szolgalok, ez
lehet,
masnak informativabb, mint siman "jo"-nak vagy "nem jo"-nak
minositeni valakit vagy valamit... Es akkor nem kellene
jelszozni
sem ezt az esetleiro adatbazist... :-)))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
idezet vege.
Az 1./ 2./ es 3./ pont alattiakkal egyetertek.
Azt hiszem, az AUTO-ban folytatolagosan, 4 reszben
megjelentetett "Ajanlo Lista" ezeket tartalmazta is.
A 4./ 5./ es 6./ pontban felsoroltakat nem kozoltem
es nem is tartom jonak kozolni az AUTO-ban, sem
pedig MyChroLesLie honlapjan.
Ezek a levelek. termeszetesen nalam megvannak, a
jelzett adatokkal egyutt. Terjedelmuk ma mar 200 Kb.
nagysagat jocskan meghalado mennyiseg. Nyilvan ezeket
megjelentetni ezert sem volna jo.
Masreszt mifele tobblet-informaciot adnanak ?
-a 4./ azt, hogy aki irta, miert irta. Na es ?
 Ha nekem mas problemam, mas tipusom, stb van,
 akkor ez mit segit ?
-az 5./ pont annak cimet, aki az infot kuldte.
 Belatom, jo, hogy Neki lehet irni, kerdeseket
 feltenni. Csakhogy van mar ra pelda, hogy egy
 cegrol tobb, olykor ellentmondo info is befut.
 Akkor mindet jelentessuk meg ? Eddig ezt ugy
 igyekeztem megoldani, hogy az "Ajanlo Listan"
 feltuntettem pl."1x megerositve". Nem jo ?
 Csinaljuk maskent ? Hogyan ?
-a 6./ pontban a bekuldotol varunk el szakszeru,
 osszeszedett gondolatokat, ami helyenvalo, de
 egy indulatos esetleiras aligha fer bele.
 Egyebkent sem tiltja senki es semmi, hogy ilyen
 levelek megjelenjenek, sot, mar sokszor meg is
 jelentek az AUTO-ban. Nem egy adatot az "Ajanlo
 Lista"-ra, eppen ezekbol archivaltam. De ezt
 ujra es ujra megjelentetni ? Celszeru ez?

Meg csak annyit: eddig is barmely listatag
ilyen kivansagara a teljes bekuldott anyagot
megkuldtem, a kert szakmai csoportositasban.
Ezek a felsoroltakat persze tartalmaztak.
Tobb ilyen kivansag is volt, amelyeknek,
termeszetesen, eleget tettem. Ami az "Ajanlo
Lista" atnevezeset illeti "Esetleiro adatbazis"
nevre, hat ezen ne muljek a jovo evi kavicstermes!

udvozlettel

Oldboy
+ - osszehasonlito szoftver (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kaptam egy programot, amely egy auto adatait beirva kirajzol mindenfele
diagrammokat, tablazatokat keszit, gyorsulasi versenyt szimulal mindenfele
autokrol. (ha igazak az informacioim,  indult, es
hozzam gborbely@...-tol kerult) Jo lenne ennek az adatbazisat feltolteni.
Kivancsi lennek a tobbiek autojara, melyiket mennyire gyorsulja le a Samaram
:))). Reszletes adatokat igenyel (pl sebvaltofokozati attetelek aranyai,
legellenallas, stb. De utana amiket megtudsz rola : fogyasztas, 0-100-ra
gyorsulasnal mikor kell valtani, mennyi ido alatt vagy 400/1000 m-en,
osszehasonlitas tobb autora. Szoval nagyon korrekt.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Zoldkartya 2000' (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

autentikus forrasbol (Dunantuli Naplo) szarmazo ertesulesek szerint jovore
megszigoritjak a zoldkartya
kiadasanak felteteleit, szabalyait.
Igy a koltseg tipustol fuggoen 3000-12000 Ft-lesz.
Ti hallottatok mar errol valamit ?
( Szerintem decemberre idejekoran be kell jelentkezni kartyazni...)

Sziasztok : Attila
+ - Re:karburator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> A következő a problémám:
> Van egy Audi80 tütüm, ami jó lenne ha,
> gázadásra nem torpanna meg .
> A karburátorja töviről-hegyire át lett nézve , de semmi.
> Kérdés : Vajon miért csinálja eme roppant kellemetlen 
jelenséget?

Gyorsitofuvoka eldugult, vagy felrespriccel, esetleg a 
gyorsitomembran.

Udv:

Dexter
+ - RE: Az igazi autos,motoros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En meg hozzatennem ehhez az Alfa Romeok - csalfa Juliak konyvet, bar ez
inkabb humoros, mint autos, de azert van benne mindketto.

Udv:
pJ
_________________Nagy Gabor ro'tta:____________
Az elso konyv amit olvastam tole,a "Az auto... es en" cimu volt.
Remek humorral fuszerezet eltrajzi ihletesu konyv,telis-tele autos
tortenettel.A masik a "Rakosi garasmestere voltam" bar ez egy kicsit
nehezebb nyelvezetu,de ugyan csak vidam konyv,ami fricskazza a kort
ami akkor rettegesben tartotta az orszagot.Bizonyitva hogy akkor is
ugyan olyan emberek eltek,mint most,mert elni azert kellet. :)
A harmadik egy szakkonyv "Az auto" cimet viseli,bar regi es a
kor -elsore ugy tunik- tulhaladta,vagy meg sincsen uj a napalatt?
+ - RE: Mi lehet a problema? ( 10 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Gabor rta:

>Opel kadett 13 eves. Csopog a hutoviz, de nem a csoveken es nem a >tartaly.
>Megneztem /, de nem ertek hozza/ a bordasszij és a motor kozott csopog, >de
>inkabb csak szivarog.
>Pontosan nem tudom, hogy hol, mert jobban nem mertem szetszedni.

Ott talalod a vizszivattyut, valoszinuleg annak a szimeringje csopog.
Ki kell cserlni egy ujra !

Udv Jeno
+ - Re: RTL:ugrokodlehallgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Gabor irta:

>Mi lenne, ha olyan lopasgatlot szereltetnenek a draga kocsikba /es a 
>tobbibe
>is/
>amit az utasterben egy rejtett kapcsoloval lehet ki-be kapcsolni.
>Az ipse megfejti a kodot, odamegy a kocsihoz, kinyitja, inditana, de >pofara
>esik, mert keresheti a kapcsolot.

Ez jo otlet ! 
En egyszerusitenek, minek a riaszto, eleg a kapcsolo !

Nekem mar evek ota hasonlo van, csak meg a kapcsolot be kell
szerelem :))))

Udv : Jeno
+ - FIAT leallas,auto behoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Koszonom a FIAT leallasra kuldott valaszaitokat.
Ugy nez ki, hogy adagolo problema, majd ha kesz lesz
megirom pontosan hogy mi volt a gond.

En ugy hallotam, hogy 12 eves korig lehet behozni autot.
Meg csak szabalyozott katalizatorosat/vagy valami ilyesmi/.
A tv-ben volt rola szo, es a Delmagyarban is volt cikk, ha jol
emlekszem. Ha erdekel valakit megkeresem.

Endre
+ - Re: Nappali vilagitas, Ikarusveszely, akkumulatorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

M> fz irta tegnap...
>>Szerintem egyebkent fenyes nappal felesleges a tompitott fenyszoro.

MGeza irta ma...
M> Majd megvaltozik a velemenyed, ha egy kis forgalmu kanyargos
M> orszaguton azert maradsz eletben, mert a faradt, figyelmetlen,
M> szembol erkezo kamion vezetoje idoben eszreveszi tompitott
M> fenyszoroidat.

fz irja ma (mar majdnem holnap  :-))
Szerintem, ha annyira faradt es figyelmetlen, hogy a te savodban jon
szembe, akkor ott a fenyszoroba helyezett bizalom helyett inkabb
valahol az utpadkan van a helyed. Meg nem art, ha az orangyalod is a
kozelben repked.
Ha arra gondolsz, hogy levagja a kanyart (egyenes a legrovidebb ut,
meg nem kell annyit tekergetni a kormanyt  :-)), hat az veszelyes.
Nem egeszen ez a szitu, de egyszer majdnem elvitte a ladam elejet egy busz.
Megalltam korbenezni egy elsobbsegadas kotelezo tablanal (nem volt
belathato a keresztut). Hat latom, hogy egy Ikarus helyijarat nagy
rossel jon jobbrol. Az en savomon es motorhazomon keresztul
celozta be maganak a mellekutcat, ahol alltam. Mar nagyon kozel volt,
villamgyorsan hatramenetbe kapcsoltam (szerencsere egybol vette a
fokozatot, talan feltette magat az auto  :-)).
Hatraugrattam ugy 1.5 metert, kozben ment is el a busz. Hat, anyukam is
megijedt.  :-)
Tenyleg nem artana tenni azert, hogy ne legyenek figyelmetlen, faradt
kamionvezetok, szerintem nem a fenyes nappali vilagitas a vegso
megoldas. Ha jol tudom, meg kellene allniuk bizonyos idokozonkent
pihenni, ha nincs valtas sofor. Talan ellenorizni kene, hogy a
fuvarozocegek annyi idot adjanak nekik az utra, hogy a pihenes
beleferjen.

M> Meg ezer mas szituacio is igazolja szuksegesseget.
M> Lakott teruleten belul is van olyan hely, ahol felkapcsolom, mert
M> tobbszor bebizonyosodott, hogy igy usztam meg egy koccanast
M> a mellekutcabol. Budapesten sok olyan hely van, ahol az ala es
M> fole rendelt utcak egyforma keskenyek, zsufolva parkolo autokkal.
Latod, a varosban pedig nem is kotelezo a tompitott. Hmm, en nem
nagyon jarok ilyen helyeken. Ahol eleg sotet van ahhoz, hogy
meglatsszon a fenyszoro fenye, ott valoban hasznos, ha latjak
keresztbejovok a lampadat. Persze ha mindenki betartja a szabalyokat
(nem tep 90-el, mert ove az elsobbseg, meg nem hagyja figyelmen kivul
az elsobbsegtablat, azert mert tegnap se jott senki arra),
itt sincs gond. Valoban, ha valaki szabalytalanul lenduletbol keszul kijonni 
a
mellekutcabol, akkor ha latja a fenyt, es azert nincs teljesen
elborulva az agya, akkor megall.

M> A folerendelt uton mindig bekapcsolom a tompitottat.
M> Ha alarendelt uton gurulok be egy haromszoggel vedett 
M> keresztezodesbe, akkor nekem is segitseg, ha a keresztbe 
M> erkezot hatarozottabban eszlelem.
Ha jol remlik, 1995 ota kell hasznalni a nappali világitást.
Szerintem 1992-ben fenyes nappal egy
keresztezodesben nem jutott eszedbe, hogy huha, nem latom a tobbi
autot. (mert nem vilagitanak)
En a gyonyoruszep napfenyes időben való tompított fényszóró használat
kötelezőségének ésszerűségét kérdőjeleztem meg. (hu, micsoda mondat,
nyelveszek legyszi kimeljetek  :-)) Meg azt, hogy
D. Károlyt megbüntették, mert véletlenül a tompított helyett
fényes nappal helyzetjelzőt használt. Szerintem elég lett volna
figyelmeztetni. Szerintem nem kovetett el semmi balesetveszelyeset,
legalabbis en nappal lattam volna.
Hogy szemuveggel, esetleg az oregek mennyire latnak jobban valakit
tompitottal kivilagitva, hat azt nem tudom.
Mindenesetre kotelezo a dolog, en csak a hasznossagat vitatom.
Mar legalabb 20 autost figyelmeztettem, hogy a parkoloban/haz elott
egve felejtette a lampajat. 4 autot tologattam, mert amikor az ember
leall parkolni nappal, nem latszik, hogy eg-e a lampaja, csak ha
ranez. Tobbek kozott az en akksim is lemerult. No jo, elvittem
szerelohoz tolteni, busszal haza. Masnap kiderult, hogy cellazarlatos
az akksi, nosza vegyek valahol egy ujat. (persze csipogo kellene, ha
a vilagitas egve maradt. Akkor meg nem is hallottam a letezeserol.
Szerintem az autok 2/3-an most sincs ilyen csipogo)
Az uj akksit nehany honap utan, hogy ereje teljeben legyen, elvittem
ismeroshoz feltolteni. Valoszinu, hogy nem volt tokeletes a tolto, tul
nagy arammal toltott, meg egy cellazarlat masnapra.  :-(
Sok kb. 20 km-es utra hasznaltam az autot, a generator az inditozasok
altal elfogyasztott aramot jobban potolhatna, ha nem kene fenyes
nappal, jo idoben a tompitott. Persze kicsit belemelyedtem a temaba. Vettem
5000-ert egy akksitoltot. 2 havonta feltoltom teljesen az akksit, igy
nincs vele gond. (nem tudom a motorvezerlo szamitogep mit szol hozza,
ha kiveszik az akksit. Nekem azt mondtak, ujra kell tanulnia a
befecskendezesi adatokat. Szakertok, javitsatok ki, ha nem igy van)
FORD-osoknak jo tanacs: A Fordnal mar miert ne, mas az akkura a
csatlakozo, mint a tobbi autonal. A Bosch 20000 korul, meg afelett gyart is
bele 55-os akksit. Lehet viszont kapni atalakitot, amivel
csatlakoztathato ra mas akksi is. Igy vettem bele atalakitostol 11000-ert
58-as 3 ev garancias akksit. Ezek 2 evvel ezelotti arak. (Az elozo
meregdraga 2 ev garis Boschom 2 ev 2 het utan nyult ki vegleg)

Szerintem a tompitott hasznossagat jol reklamoztak 95-ben a bevezetesekor.
Ezert tulajdonit neki mindenki picit tobb jelentoseget. (arra
gondolok, hogy pl. a Cola sem lenne a vilag egyik csodaja, ha nem lett
volna, es lenne agyonreklamozva)
Azert mielott sotet alaknak titulaltok, kijelentem, mindenki
vilagitson szorgalmasan.   :-)
Kellemes es biztonsagos autozast mindenkinek.
Szia,
 Zoli                            mailto:
+ - Re: Nappali vili (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ST> Tovabba hiaba kapcsolsz kozvilagitast nappal. Attol meg nem latszik
ST> borus idoben a szurke auto, ha hirtelen kell eszrevenni.
Azt a kozvilagitas dolgot viccnek szantam csak, irtam is moge, hogy:   :-)
Meg nem vagyok jo levelezo. En azt, hogy FENYES
NAPPAL, szo szerint ertettem.

ST> U.e. ervenyes foutakon mikor elozol, ha nincs bekapcsolva a fenyszoro
ST> akkor valoszinu, hogy az utszelen all.
ST> De mivel hal' istennek mindenki bekapcsolja mikor kell, ez nem is
ST> okozhat problemat. :-))))
:-)
En hasznalom a lampat, megha iromanyom felreertesre is ad okot.
Azert nem lehet holtbiztosan fenyszoro alapjan megkulonboztetni az ut
szelen allot a menotol, jol mondtad: valoszinu.
Meg az sem mindegy, mennyire all az ut szelen, amikor elozol, meg
hanyan szallhatnak ki belole.

Bocs, hogy ma elarasztottam a listat. De ugy ereztem, ha itt is
megjelenik, akkor itt is reagalnom kell ra.

Szia:
Zoli
+ - Hutovizfolyas.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A hutovizfolyast UV lampaval lehet a legkonnyebben megkeresni,
mert a fagyallo fluoreszkal.

Peter.
+ - Opel Astra kontakthibas fenyvalto kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Apam majdnem 3 eves Astra Caravanjan kontakthibas lett
a fenyvalto kapcsolo. Bekapcsolt vilagitasnal osszer a
fenyszoro erintkezoje, igy a tompitottal egyutt eg. A gond
vele, hogy nehez eszrevenni, es allandoan a muszerfalat
kell kukkolni. Es kinos is a szembejovok miatt.
A kerdesem, hogy ez mennyire tipushiba, es aki mar
talalkozott a jelenseggel, mi lehet az oka ? Erintkezo
gorbulet, elolvadt kapcsolo, kikopott golyofeszek....
Nekiallni meg nem mertem, ugyanis fel napnal hosszabb
idore sosincs nalam a kocsi, es attol tartok hogy ha ugy
rendesen beleasom magam, akkor a javitas tovabb tart.
Nem szeretek felmunkat vegezni. De a szerviz altal
felajanlott "javitas" egy kicsit felhaborito. Az egesz
kormanykapcsolo-blokkot szivesen kicserelik, olyan
30 ezer Ft koruli aron. Es lehet hogy egy mozdulat az
erintkezoket kiegyenesiteni...

Ha valaki talalkozott ezzel a hibaval, kerem arulja el
mennyi idot saccoljak ra, mert kinos lenne napokig
ezzel jatszadoznom...

Peter.
+ - zaporjozsef sztori + trabi urban legend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,
Csak eszembe jutott a Za'porJo'zsefrol: az altalanos iskolai igazgatonknak ,
Palinkas X-nek (nomen est omen) volt egy zaporjoskaja. Egyszer jon be az
udvarba, durrog-csattog a Zapo, majd hangos robbanassal leall. Megneztuk, es
az egyik gyertyat kilotte bizony; az meg a hegyes vegevel beleallt a
motorhaztetobe :-). Sajna ennek mar jo 20 eve :-(.

Es ime egy urban legend: Trabival pedig kiment valaki Hollandiaba, amikor
meg beengedtek ezeket a csodajarmuveket Nyugatra. Beall a szerencsenelkuli a
benzinkuthoz, nyitja a motorhaztetot, mutatja mit akar. Erre a kutas: _Ne
vicceljen velem, uram, a benzin nem jatek!_ (Ha valaki mashogy ismeri, NE
kuldje be az o valtozatat!)

Viktor
+ - Re: Elszabadult Lada, nappali pilacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

>> folytatta utjat a megkezdett iranyba, azaz Kecskemet fele...
 ...
>> a hideg a kocsi hatso traktusaban, mikozben mentek tovabb Pest
>> fele.
>>
>Most akkor donteni kell! Merre is ment az a bizonyos Lada?

Pest fele. Kecskemet fele. Kiskunfelegyhaza felol jott, mint irtam.
Az eset Felegyhaza es Kecskemet kozt tortent.

-------------

A nappali tompitott vilagitassal kapcsolatban ugy lattam, mindenki
azonos velemenyen volt. Csatlakozom. Sokszor varoson belul is hasznos
lenne!

-------------

Udv mindenkinek:

                     Soma
          
                Jöhet ékezet!


ui.: A sved fikazo-kakazo iras nagyon tetszett! Csakugy, mint Frigyes
tyukketrece :-)
+ - Re: Mi lehet a problema? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Opel kadett 13 eves. Csopog a hutoviz, de nem a csoveken es nem a tartaly.
>Megneztem /, de nem ertek hozza/ a bordasszij és a motor kozott csopog, de
>inkabb csak szivarog.
>Pontosan nem tudom, hogy hol, mert jobban nem mertem szetszedni.

Szerintem a vizpumpanal csopog es valoszinuleg megerett a cserere.


L.
+ - Inditasgatlo - erdekes tortenetem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az inditasgatlokkal kapcsolatos eszreveteleknel jutott eszembe a kovetkezo
tortenetem:

Elloptak a Renault Safrane tip. jarganyunkat ( ukrajnaban ), de a csodaval
hataros modon a helyi rendorseg megtalalta, az atvetelkor derult ki, hogy a
teljes hifi tornyot amin keresztul a riasztonak be lehetne adni a kodot
kompletten kibeleztek, vandal modon kiszaggattak az egeszet. A riasztot
elvileg ki lehetne kapcsolni a kesztyutartoban es a motorterben levo kulcsos
kapcsoloval, de meg ezutan is bemondta a dumagep ( tobb hibaval egyutt ),
hogy keri beutni a kodot - de nem volt min - tehat az autot el kezdtuk
vontatni haza.
A benne ulo unalmaban idonkent otodikben felengedte a kuplungot hatha
beindul es kb. 2 km vontatas utan az auto beindult, utanna siman ment,
lehetett kulcsal is inditani. - maig nem ertem, hogy vajon mitol kapcsolt ki
az inditasgatlo
Hangsulyozom nem csinaltunk vele semmi hokusz pokuszt, csak egyszeruen
vontattuk, behuztuk az autot. Elotte az indito motor siman forgatta, de a
dumagep bemonta hogy letiltva a rendszer, utanna meg meg sem szolalt tobbet
( erre a hibara utalva )

Erdekes, nem ?

hali,

Andras
+ - Fenyszoro nappal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!


Hosszu ido utan - masfel het - csak most tudtam elolvasni az Autokat. /Hala
Bill Gates es Tsai remekmuvenek!/ :-))
Van egy tema ami megfogott. Megpedig a fenyszoro hasznalata nappal. SZVSZ
igenis kotelezove kellene tenni lakott teruleten belul is! A skandinav
orszagokban - pl. Daniaban tuti igy van - eleve a kocsikat ugy adjak at a
szalonokban, hogy nem lehet lekapcsolni a lampat! Ugyanis - ahogy mar
nehanyan valaszoltak is - tenyleg lathatobba teszi a szembejovot. Meg
persze minket is! 
Itt lenne egy kerdesem: nem nagyon ertek hozza, hatha valaki elmagyarazza
nekem. Miert fogyaszt/ana/ tobbet a kocsi, ha be van kapcsolva a lampa?
Lehet, hogy hulyeseget kerdeztem, de valahogy nem ertem! Szoval, ha valaki
meg tudna magyarazni, igen halas lennek az illetonek! 
Jo autozast mindenkinek!
Udv:
Zoli  

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Re: fika / kaka (off-topic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Pezoli ) irta:
>Sot, ha meg tudnatok, hogy a penteki kozos fikazason
>kakat eszunk. Merthogy a "kaka" meg sutemeny. 

A Kaka szo egyebkent, ha jol tudom, egy Uj-Zelandon honos 
madarfajt is jelol.

Udv, Lazar Peter

*****************************
Jelentkezesi lehetoseg a szervezodo UTAZAS listara 99.09.30-ig
az alabbi cimen:


*****************************
+ - Re: Mi lehet a problema? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Opel kadett 13 eves. Csopog a hutoviz, de nem a csoveken es nem a tartaly.
> Megneztem /, de nem ertek hozza/ a bordasszij és a motor kozott csopog, de
> inkabb csak szivarog.
> Pontosan nem tudom, hogy hol, mert jobban nem mertem szetszedni.

Vizpumpa. Nagyon hamar meg fogja adni magat ha a tengely mellett jon, ha a
tomites mellett, akkor meg van egy kis idod. Mindenesetre en cserelnem.
Utangyartottban 5-10e Ft, de a bordsszijat is le kell szedni, ugyhogy inkabb
gyakorlott szerelohoz vidd.

Istvan
+ - Szervofek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy erzem, hogy szervofek ugyben kicsit zavarok vannak, pl. "Hogy lehet
megallni egy Trabanttal" cimmel.

A szervofek a kovetkezokeppen mukodik, amibol meg lehet erteni az osszes
latszolagos anomaliat.

A szervoszelenceben van egy membran, aminek _mindket_ oldalara vakum
kerul. Az egyik oldalon van egy visszacsapo szelep, a masik oldalon a
fekpedal, amivel _kulso_levegot_ adagolsz es a _tuloldali_ vakum adja a
rasegitest. Tehat __nem__ vakumot adagolsz a fekpedallal.

Ha leall a motor, a vakumszelep egy ideig tartja a tuloldalon a vakumot,
ezert lehet 2-3-at fekezni.

Viszont, ha elmegy a vakum mindenhonnan, akkor nagy baj van, mert a
vakum helyen levo levegot is neked kell osszenyomni, ezert olyan nehez
ebben az esetben fekezni, a szervorendszer _ellened_ dolgozik!

Az 1200-es Ladakban, a Trabikban nincs ilyen, ezert lehet veluk
megallni. A Ferrari F40-ben sincs, mint ahogy olvashattuk, nehez is vele
fekezni, de azok a tulajdonosok ugyis raernek egesz nap
konditermezni...:-)

Istvan
+ - folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azert kerdezem, mert amikor megemlitettem nehany ismerosnek,
> hogy ilyet szeretnek, akkor ket indokkal is lebeszeltek rola:
>  - a rendor megbuntethet erte,
>  - muszaki vizsgan sem engedik at igy az autot.
> Sok hirdetesben olvasom, hogy foliazast vallalnak engedellyel.
> Ti tudjatok, hogy mi az igazsag?
Persze.. engedelyezett az amikor nem is latszik hogy van foliad.. 
a tobbire mubizonylat kell, ilyet is lehet szerezni. ekkor 99%-ban a 
rendor elenged. 
A muszaki vizsan igy se megy at a kocsi, igy lekellszednia foliat, 
vagy masnak kell fizetni a vizsgadijat :) es egybol atmesz. .:)

AntForce
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Volna egy otletem. Az oktober 2-i talalkozo egyik "szabalya",
	hogy az autok ne legyenek kasztositva. Szerintem se, viszont
	mi lenne, ha ABC sorrendben parkolnanak le. (Termeszetesen
	marka, es nem rendszam szerint.) Igy lehetne tudnom, hogy az
	Aston Martin-okat a sor elejen, a Lotus-okat kozepen, a Vec-
	tor-okat hatul keressem... ;-)
	  Az erre vonatkozo velemenyeket maganba (is) lecci, mert
	mostanaban ritkan jutok el az AUTO olvasasaig. Udv mindenkibe:

							Nagyak
+ - Ferrari F40 szervo nelkul ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A tipus neve: Ferrari F40
>
> Amikor vezettem nem hittem el, hogy ennyire taposni kell
> (pedig a tulaj figyelmeztetett).
> Kb.: 140-rol alltam meg, de ket kezzel kapaszkodtam a
> kormanyban, hogy taposni tudjam.
> Eloszor azt gondoltam, hogy rossz a fek, de utolag
> gepkonyvben utana neztem. Valoban nincs benne szervo. :-O
>
> A gyariak szerint azert, hogy jo adagolhato legyen a
> fekhatas.
>

Hat baratom, akkor te nem Ferrariban ultel, vagy kiloptak a rasegitot belole
 .... :-))) Ajanlom figyelmedbe a http://www.ferrari.it oldalakat, ahol az
osszes tipusrol kimerito infot kaphatsz. En is utananeztem a dolognak, mert
gyanus lenne egy sportkocsival 300 -rol gyorsan lefekezni szervo nelkul.
Trabanttal is sokszor huzos 60 -rol megallni, nemhogy egy nagyobb tomegu
sportkocsival. (1100 kg). Nekem eddig eletemben egy Ferrariban volt
szerencsem ulni, a Mondialban, de az szervos volt. A Kadettomon tegnap ki is
probaltam a rasegito nelkuli fekezest, lekapcsolt gyujtasnal, hat eleg
hosszura sikerult a fekut, pedig kb. 40 -rol fekeztem. Forgalomban meg sem
mertem volna probalni.

Egyebkent a technikai info az F40 -rol :

Ferrari F40 - Brakes :
Ventilated discs, servo.

Udv. Zsozso
+ - Re: autok behozatala kulfoldrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A noverem mondta, hogy halotta a teveben, hogy januar elsejetol nem csak
negy evnel fiatalabb autokat lehet behozni? Ki tud errol valami
bovebbet?


Udv...Adam
+ - Re: Opel Astra huto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Mivel a mult heten feltettem a kerdesem, lehet, hogy nem volt jol 
olvashato,
> de most megismetlem. Opel Astra 1.7D, a hutoje egyszer kilyukadt, kapott 
egy
> kis Liquid Stop folyadekot, azota a hutes vacakol, a hutoviz allat forro, a
> termosztat kikotve, ventillator direktben, futes be es igy jo. Kerdesem:
> ismere-e vki a folyadekot, merre lehet e hiba, mi lehet az orvossag. Mivel 
a
> gepet lehet, hogy megveszem, fontos lenne a valasz, illetve a velemenyek a
> papai Opel Marsal szervizrol. Koszonom Horvath Tamasnak, o mar elolvasta es
> valaszolt, de tudjatok, tobb szem, tobb csipa.....
>
A Liquid stop es egyeb ilyen csodaszerek igazabol csak gyorsjavitasnak
jok, sokszor halottam, hoyg hasonlo jelensegeket okozott, illetve
halottam olyat is, hogy volt, akinek a vizpumpajat leharcolta.  Ezeket
meseltek, nalam speciel mukodtek ezek a dolgok.

Szoval a problema megoldasa a kovetkezo, ki kell mosni a hutorendszert,
mert ez a tomitoanyag olyat is eltomitett, amit nem kellett volna.
Egyreszt vannak spec. hutotisztito folyadekok, ezekre ra is van irva a
hasznalati utasitas, a maisk megoldas pedig, hogy leereszted a
hutovizet, valahol megbontod a hutorendszert, es rakotsz egy slagot, es
kimosod, atfolyatod rajta. A lyukas hutot pedig meg kell javitani,
azthiszem, forrasztani szoktak, vagy pedig szerezz be egy ujat.


Udv...Adam
+ - Re: fek, szervo fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Azert mas dolog egy szervosfekes kocsit szervo nelkul lefekezni, mint
egy eleve szervorasegites nelkuli autot. Nekem 105-os skodam van, es
ugyanaz a fekrendszer szervorasegitesesnel is. A sima szervo nelkuli
tipusra lazan fol lehet rakni a fekrasegitot. Az elozo skodrimban nem
volt szervo, kellett taposni rendesen, de meg lehetett allni vele. A
mostani skodrim szervofekes, es kiprobaltam mar, milyen szervo nelkul
fekezni...  Haaat, joval nehezebb volt, mint a regi skodrimban, pedig
minden ugyanaz benne....

Amuyg tanacsolom, hogy egy nyugodt helyen mindenki probaljon ki
ilyesmiket, mert akkor mar tudja majd, hoyg viselkedik kb majd az
auto....

Udv...Adam

Skoda 105 GLS
+ - Re: Re:megszakito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > En ezt ugy oldottam meg, hogy az inditomotor relejehez vezeto kabelt
> > szakitottam meg. Igy meg se moccan az inditomotor, tehat a kitarto rablo
ur
> Ettol me'g betolassal vagy behuzassal beindithato a motor! Nekem is igy

Arrol nem is beszelve, hogy nem autotolvaj az, akinel nincs nehany
meter kabel. Abbol, hogy meg sem moccan az indito, azonnal
tudja, hogy a behuzomagnes kore van megszakitva - ket perc
alatt potolja. Ha lusta betolni.
Semmit nem er az ilyen vedelem.
Udv,
THK
+ - Re: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> autot): van-e korlatja annak, hogy mikor valthatok vele? Gondolom P-be
> allo helyzetben, de lehet-e menet kozben D-bol kivenni, 1-be, 2-be

Tipusa valogatja. Egy korszeru amerikai gep biztosan hulyeallo.
Nemregiben hajtottam egy idei Chevrolet Cavaliert, az pl. meg azt sem
engedte, hogy a fek taposasa nelkul D-be tegyem P-bol.
Udv,
THK
+ - [HIRDETES] Ford Escort 1.6i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

11 eves metalszurke 3-ajtos Escort 1.6i (90 loeros) elado, eleg friss
(par honapos) muszaki vizsgaval. Kb 90 ezer km-t futott. Mar nem szuz
(ki van javitva de jobb elore tisztazni). Xtra: motoros ablakemelo (es
leereszto :-) Iranyar:... jo kerdes. nyilvan: minel tobb annal jobb.
Inyenceknek: ugyanaz az tipus mint az XRi, csak a turbofeltolto helyen
a mela uresseg tatong. Biztos ra lehet barkacsolni egy bontott turbot.
+ - elado sportkormany+gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eladtam az autom, es maradt egy par dolog:

Fekete, bor, 4 kullos, kozepen nagy borbetettel, a duda
2 kis gomb rajta a 2 felso kullon.
Jelenleg Lada agy van hozza.

Maradt 2 db 195/55x13 Semperit Sportlife gumim Lada 5"-os
felnin szerelve.

Van meg 2 db dupla torku karburatorom is, Ladahoz valo
szivossorral.

Akit erdekel irjon: 
Olcsoert viheti

koszi,
sziasztok,
Gyuri
+ - FPS vagy micsoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mi az a "FPS tuzmegelozo rendszer"? Allitolag a Fiat
>> Brava/bravo-ban van.
>>
>> http://www.h-rom.hu/fiat/html/brava.html
>
>utkozeskor leall a tapszivattyu (ami egyebkent a benzintankban van),
>nehogy egy e'go" (v. forro) alkatreszre nyomja az uzemanyagot esz nelkul.
>Ha nincs tuzveszely, es egyebkent meg mozgaskepes lenne a kocsi, akkor
>kezileg visszakapcsolhato.

Ha csak ennyi, akkor ez parasztvakitas. Szerintem minden
elektormos tapszivattyuval, befecskendezovel rendelkezo
auto tudja ezt a kunsztot, sot meg reset gomb se kell az
ules ala.
A vezerlo elektronikanak kutya kotelessege kikapcsolni
egy masodpercen belul a szivattyut, ha azt erzekeli, hogy
a motor leallt, lefulladt.

Ezt egyszer a gyakorlatban is kiprobaltam :( . A Kadettel
elkaptam egy csatornafedelet, ami letepte a benzinszuromet.
Hallottam egy koppanast, a motor leallt en meg csak
neztem, hogy mi van. Ha nem all le az AC esetleg egy
fel tank benzint kipumpalt volna a kocsi ala.

SZVSZ az emlitett FPS inkabb utkozes eseten az auto
aramtalanitasat vegzi.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Almera vs. Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


>>Szerintetek lehet-e 1.800 eFt-ért Renault Megane, v. Nissan Almera szgk-t 
vasarolni hasznaltan? Milyen felszereltsegben, mennyi idoset?

>>"Nem vagyok a csatin ezért csak magánba"

>Nos, azert ebbol nem csinalunk rendszert. :-)

Nem bizony! ;-)

>Egyebkent utananeztem, lehet ilyen arban kapni mindkettot, egesz kulturalt 
allapotban levok voltak a Kepes Auto Expressz-ben. El is kuldtem neki

Igy van, kb. 3 éveset, 30-50 ezer km-rel, alapfelszereltseg kozeleben kapsz.

A felszereltseget, motorvalasztekot illetoen lasd:

www.hbrt.hu -> Casco -> dijszamitas

Mi Megane-t vettunk, nagyon szeretjuk, egyetlen hibaja, hogy 6000 km utan meg
 mindig nem erzem a kocsi szeleit (szegeny disztarcsak). Bezzeg a Trabinal 
nem volt ilyen gondom!

Egy nyomos erv a Megane mellett: a Renault torestesztje kivalo, az Almera-e 
katasztrofalis.

Reszletek az alabbi cimen (sok mas tipusrol is):

www.fia.com/homepage/selection-a.html

Pesten a Baumgartnernel (Budaorsi ut) altalaban 5-10 Megane kozul lehet 
egyszerre valogatni. Mar irtam korabban is, de megismetlem: Pestiek, erdemes 
videki hirdetest nezni, pl. Cegleden ugyanolyan allapotu kocsi legalabb 50 
ezerrel olcsobb.


Udv:

Padi


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - RE:Csopog a hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Motor es a bordasszij kozott a vizpumpa van. :-)

Pontosabban be kellene hatarolni hogy hol csopog, a tomites vagy maga a
pumpa?
Ha a pumpa akkor csere/javittatas. 13 eves kocsinal ez a problema mar
elojohet.

Udv
Balazs
+ - RE: Trabant & Wartburg klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A klub elnoke Mucza'n Ga'bor. Tel: 30/924-1129. Erdekes figura. Mar csak
azert is mert Mercedessel jar. Mas autosklubbok elnokenel meg nem
tapasztaltam ilyet. :-)
(Kiveve talan a Mercedes klub, de az talan jogos)
Tehat sokat ne varjal tole, talan csak a talalkozok erdekesek + a
klubkartyara par helyen kapsz (alkatresz)kedvezmenyt.

Udv
Balazs
+ - RE: Shell Shop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Orulok hogy izlett a Gyros, egy baratnom csinalta Neked es a baratnomnel
fizettel! :-)))
Ha megnezed a Grillcsirke menu is hasonlokeppen "kedvezmenyes"  Es az egesz
shopban minden milyen olcso! Meg a benzin is! :-) Es ez a jellemzo az egesz
tetves Shell halozatra. Nem tartom valoszinunek hogy barmit is csinalnanak
ugy hogy azzal a vevo jol (jobban) jarjon. De nem baj, az uzemelteto miutan
odakerult ra 1/2-1 evre (nem emlexem pontosan) tudott venni egy Terranot
maganak.

Minden jot!
Balazs

P.S. Bocsanatot kerek  a tetvektol
+ - RE: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Az automatara _nagyon_ konnyen raszokik az ember.

> Azert ket het utan talan nem fogok leszokni az itthoni manualis 
valtorol :-))


Mikor legeloszor vezettem automata valtos autot, akkor negy napig volt 
nalam az a kolcson auto.
Miutan visszaszaltam a manualis sajatomba, azzal kezdtem, hogy 
lefullasztottam az inditaskor (nem nyomtam ki a kuplungot). Egyszeruen 
nem jott azonnal vissza a reflex, hogy a bal labamat is kellene hasznalni.

Hasonlo eset. Mikor Ausztraliaban vezettem, negy nap utan megszoktam, 
hogy az iranyjelzo es az ablaktorlo kapcsolo helyet cserelt a kormany 
oldalan. Miutan a sajat automba visszaultem itthon (egy hetet vezettem 
a bal oldalon), meg a hatodik napon is kapcsoltam ablaktorlot 
kanyarodaskor... Megmagyarazni nem tudom a jelenseget, de nagyon 
furcsa volt. (Egyebkent is, mikor a sajat automba visszaultem, 
percekig tartott, mire "mindent" megtalaltam. Semmi nem ment 
reflexbol. Nem egyszer bereltem autot meg hosszabb idore is (bal 
kormanyosat), akkor ez a jelenseg nem volt!)

BeTa
+ - RTL:ugrokodlehallgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!
>
>Mi lenne, ha olyan lopasgatlot szereltetnenek a draga kocsikba /es a tobbibe
>is/
>amit az utasterben egy rejtett kapcsoloval lehet ki-be kapcsolni.
>Az ipse megfejti a kodot, odamegy a kocsihoz, kinyitja, inditana, de pofara
>esik, mert keresheti a kapcsolot.
>
>Lehet, hogy naiv vagyok?
>
>Gabor
>

Az plusz 20 masodperc, amig megnezi az elkepzelheto 15 helyet aholt lehet... 
Az
is igaz, hogy ha ilyenekbol osszejon 2-3 perc az mar jo lehet...
Egyebkent hallottam olyan relytett kapcsolorol, amit igen nehez megtalalni, 
de
elkesziteni egyszeru. Csak ki kell valasztani ket fem alkatreszt az 
utasterben,
majd egy erzekelo ket veget rakotni. Az immobi-t az hatastalanitja, hogy
megerintjuk egyszerre a ket alkatreszt. Biztos el fogjak magyarazni 
szakertok,
hogy hogyan lehet olyan erzekelot csinali ami mar ilyen kis jelet is tud
erzekelni. Ezt mar eleg nehez megtalalni... Sajnos az uj autokban nincs tul 
sok
fem, ami kilatszik...

Danidek
+ - Eseteim az Astraval No.1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy Ti ne igy jarjatok:
Kocsi:95-os Astra 1,6si (hengerenkénti befecskendezés, elektromotoros 
benzinpumpa)
Eset:ballagok Szentendre felé, lampanal lenezek a muszerfalra, minden 
muszer kb. a felet mutatja mint eddig, figyelmezteto fenyek nincsenek.Kb. 
5perc elteltevel a motor akadozik, leall lenduletbol felreallok. Ugytunik az 
akku 
lemerult, vagy a generator nem tolt, miutan nem indul be a kerdes most 
eldontetlen. Haza huzatom magam -mielott- ketszer belerugtam, ez azert volt 
jo mert a kulonben szaggatottan szolo riaszto folyamatos hanggal megszolalt 
es a leesett akkufesz miatt meg kikapcsolni sem lehetett, igy tovabb 
meritette 
az akut.
Hiba:a generator gumiagyas felfuggesztesu, es a testkabel hiaba volt a helyen
 
nem erintkezett (vas a vason!) jol, csak kb. 50Ohm-on!
Megoldas: feszitocsavar ki, generatoful es kabelful reszeles -kozben az akku 
a 
lakasban feltoltve. Es a toltes ismet a regi, de telen valahol a pampakon ot 
doglok meg!
Vegul:miutan a hibat az okozta, hogy a szij az osszes mocskot a generatorra 
hordja -nyisd fel az Astrak motorhazfedelet es balkezfelol latod a 
koszcsikot- 
koszonom a kellemes elmenyt az Opel elvonalbeli tervezomernokeinek!
udv:Akela
PS: Ha hasonlo koru Opeled van akkor elo a reszelovel!
+ - meretezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

ha netalantan valaki tudna segiteni a kovetkezo temaban,
annak negyon halas lennek

- szivocso meretezes
- kipufogo meretezes
/4 utemuekhez/

ennyi.....
barmi erdekel: sufni tuning, sikerek, sikertelensegek,
es igen 'korrekt' kepletek+mernoki tenyezok:)

ud.:
by fx
+ - Reagalasok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajhooohalihooo!

Vagjunk bele: (Csak ne olyan mellyen) :o)

 :
>>IFJlbmF1bHQgTWVnYW5lLCB2LiBOaXNzYW4gQWxtZXJhIHN6Z2stdCB2YXNh
>Szerintem NE!
Kesz voltam tole.

Vegre osszekaparom magam es akkor:
Zotya:
>Bocs ha Off-Topic volt.
Nem egyaltalan nem nagyon texett. Tudom, hogy ez nem a MOKA,
de azert szerintem ennyi kell neha. :oD

Es akkor ez:
Zotya:
>A valaszom: igen, nem , talan. Megfelelo alahuzando !
Tenyleg lemondom a MOKA-t.


Jelentem az en es a kollegam OPELjen is kikapcsol a feklampa a 
gyujtas elvetelkor. Evj.: 89'

:
>Karburator, torpanas
AC pumpesz es a benzincso nem ereszt?


   ><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
   ><><><><><><><><><><
+ - Fekem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint en, megint udv!

Koszonom a segitsegnyujtast Teeby es DM reszerol.
A megoldas meg nem szuletett meg, de remelem meg fog.
Az eredmenyt termeszetesen megirom, addig is.

Halihaw

   ><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
   ><><><><><><><><><><
+ - Tetemes anyag, de velemenyezze'tek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby
>Boldogok a heringek, mert ok oroklik a foldet....
>Es boldogok a sajtkeszitok... :-)
Hering Rudolfnak hivnak es sajtmechanikus vagyok ;-))
(kamu :-)
Fikusz.....Kukisz

>Olyan tablakat kesziteni, hogy "ebben az ovezetben mindig lehetseges
>rejtett sebessegmeres". Na ki merne ott szaguldani? Egy heten egyszer
>kimennenek a rendorok es elbujva mernenek.
Nincs ra penz, rendor stb.
Jobban megeri a tabla nelkuli birsagolas, legalabbis nekik.

>Mennyi penzt sporolna a rendorseg orszagos szinten, es vajon 
>mennyivel csokkenne a balesetek szama, ha lennenek ilyen ovezetek.
>Velemenyek?
Ezt talan egyedul az egyeszsegugy tamogatna, hiszen kevesebb 
serult kezeleset kellene fizetni.
A biztositok, karosszeriasok, egyeb szervizek aligha orulnenek
a kevesebb balesetnek :(

>Ui: Hol vannak a regi oktatofilmek?
Filmarchivum?
Valamelyik tv tarsasag elvileg hozza is juthatna, de a nezettsegi
adatokat elozetesen megsaccolva, nem tartom valoszinunek
ezek ismetelt bemutatasat.
Igazandibol meg egy normalis autos, motoros magazinnak
is orulnek, vagy csak rosszul tudom, hogy ilyesmit egyik tv 
ado sem sugaroz?

>AZ allam miert nem tamogatja?
Szerintem a politika berkein belul, egyaltalan nincs olyan
szemely vagy szervezet, amely a gepjarmu tulajdonosok,
hasznalok erdekeiert lobbyzna, mit pl. Torgyan papa a 
mezogazdasagert. Pedig ugy sejtem a gepjarmutulajok
nevezhetok az egyik legnagyobb csoportosulasnak, retegnek,
es mellesleg igen szepen tejelnek a kozosbe.
Kivancsi lennek egy olyan jellegu felmeresre, statisztikara,
amely pl. a szemelyauto tulajok eves szintu anyagi hozamat
mutatna ki, termeszetesen orszagos szinten. 
Beleertve a parkolast, az uzemenyagot, az autopalyak es a 
parkolas dijait, a kulonfele birsagokat, biztositasokat,
szervizkoltsegeket, vamot, alkatreszeket, atirast stb., stb.
Tehat kozvetve vagy kozvetlenul, oriasi osszegek kerulnek
az allamkasszaba, es hogy ebbol miert nem csurgatnak vissza
(szinte) semmit? Minek?! Ez a reteg szinte mindent lenyel, es
tovabbra is csak nyelni, illetve tejelni fog!
Miert lenne az allamnak erdeke a kevesebb autotores, autolopas?
Megjavittatod, veszel masikat, rosszabb esetben atallsz a 
tomegkozlekedesre, es majd ott tejelsz!!!

Talan eppen ennek az eredmenye, hogy januartol ismet be lehet
hozni kulfoldrol a 4 evesnel idosebb autokat.
Fizetsz a vamnal, a papirokert, a vizsgakert....egy a lenyeg: egyre 
tobben vegyenek gepjarmuvet, es fizessenek, fizessenek, fizessenek... 
Csak meg kene alakitani egy pa'rtfe'leseget...vagy hulyeseg?
Szerintem az egyik legnagyobb tagletszamot tomorito szervezet
lenne, amely egyarant kepviselhetne a nyugdijas autokazot,
a motoros diakot, a kerekparos gyermeket, a mozgasserult
tolokocsist, a vallalkozo fuvarozot, szerelot, kereskedot, 
benzinkutast, importort, es akar a gyalogosokat. 
Egyszoval mindazt, aki valamilyen formaban reszese a kozlekedesnek.
KP=Kozlekedok Partja
Vitainditonak szantam, nem veszekedes alapanyagnak!!!

Rudi
+ - Re: RTL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kukacos TV2 eload. Nyilvan meg lehet oldani, imho kis
> spektrumanalizatorral (honnet tudja, milyen frekvencian ad a
> taviranyito) meg kompjuterrel, de hogy csak
> odamegyek-lehallgatok-elviszem, az szerintem (jozan paraszti esszel)
> mese. Kb. ugyanez, mint aszongya tegnap este a kukacos TV2 nagy

A meserol annyit hogy a baratnom anyja elesben latott egy ilyen bemerest....
Megalltak egy Ventoval es mellejuk parkolt egy escort. A benne ulo pasinak
valami radiotelefonszeru keszulek volt a kezeben. (azert egy radiotelefont
felismer, ne fikazzatok :))). Szoval beriasztottak az autot es a kutyu
egybol feleledt az ember kezeben.
Azota a kocsi a parlament parkolojaban all... :)
+ - Re: Opel feklampa statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az enyem nem mukodott a gyujtas levetele utan (berhelve nem volt, ez a
> gyari allapot).  Kadett '90.
>
> Igy az allas 1 : 1.
>

Akkor a stati szerint az Opel 91 ota koti a feklampat is a gyujtasra....
:)))
+ - Re: Hasznalt auto kerdes! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hiszem a kerdesben magaban foglaltatik a valasz is. De ha nem ugy
gondolod akkor
%/'%+'!+"'"%/'!=%)(=Ö)+"ZIUHJID"H)(Z+/)(='%/(!"'(/"!/'!/("(/%+/RT=ETF+/ET!!!
!!

Ez biztos modszer! :)

SzaboZE
+ - Re: alairas-auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >   __________
> >   |  _    _|
> >  q| /____/ |p
> >  (O)/____\(O)
> >  |o|______|o|
> >  ============
> >   []------[]

Ez most az utkozes utan allapot? :))))

SzaboZE
+ - Fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Nana!
Nehogy azt higyjuk hogy a rasegiteses es az anelkuli fekrendszerek a
rasegito nelkul megegyeznek.
Kicsit csunya dolog lenne.
Ugyanis mivel nincs rasegito hatas de fekezni ugyanugy kell vele,
maskepp meretezik. Altalaban az elteres a fofekhenger, a
fekmunkahengerek iranyaban van, a nyomas-ero atettelekkel.
Ugyhogy korantse hasonlitsuk ossze a ket tipust.
Mar csak azert sem, mert egy rasegitos segito hatas nelkul rosszabb,
mint egy sima rasegites nelkuli.
Nagyon konnyu am csak igy hasonlitgatni a trabanthoz is.
Csak t.i. a trabanton elol-hatul dobfek van raadasul elol duoduplex,
hatul meg simplex mukodesu hidraulikus fekszerkezettel. Amibol a
70-80%-os munkat az elso vegzi.
Mig a targyalt auton a munka ezen reszet az elol levo (gondolom)
uszofeknyerges tarcsafek vegezte, ami rovid szamolgatas utan sem ad meg
hasonlo fekhatast sem mint a trabante.

Ugyhogy tenyleg nem kell ilyenekhez hasonlitani.
Mas dolog volt, mikor valaki azt irta, hogy szervos autoval rasegites
nelkul hogyan tudott megallni, meg mas mas mikor egy teljesen mas
fekrendszerhez hasonlitjuk.

Ez annyira felesleges dolog, mint motorkerekparokat gepkocsikhoz
hasonlitani. A feladatuk ugyan az, de innentol apro megegyezesekkel
teljesen kulonbozoek.

Teeby
+ - Meg egy kis return to the paralell kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A parhuzamos kozlekedesre visszaterve.
Most jutott eszembe, ha nem hagyjuk el a sajat savunkat az nem szamit
elozesnek csak kikerulesnek nem?
Tovabba a parh. kozlekedes savjai nem valtogathatok elozes celjabol,
kizarolag a haladasi irany megvaltoztatasa miatt.
Tehat elozni tilos.

En legalabb is valahogy igy tanultam.

Teeby
+ - Zapi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki irt a Zaporozsecrol. Szivesen hallanek 
elmenybeszamolot. Kilenc eves koromban egy sotekek 966-os 
Zaporozsec volt a kedvenc autom. Mar sose lehet ilyenem 
:-((

Udv
Stevie
+ - nagy az en bajom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne nevessetek ki, tenyleg ez idegesit a legjobban. Az autom 
szelvedojet nem tudom belulrol letakaritani. Tisztanak 
tiszta, de egy rovid ido utan megjelenik rajta egy 
parasodashoz hasonlo vekony filmreteg, amit alighogy 
letorolne'k, ujra visszajon (persze olyan korulmenyek 
kozott, amikor normalis esetben semmifele para nem 
jelenhetne meg). 

Speci ablaktisztito nem segitett. Gondoltam, hatha a 
muszerfal szilikonos kezelese utan kerult szilikon az 
uvegre. Tobbszoros szilikonoldos kezeles utan az eredmeny 
ugyanaz. Masik markaju szilikonoldo: szinten semmi javulas.

Teljesen tanacstalan vagyok. :-(((((

Stevie
+ - lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utobbi idok legnormalisabb, Europanal is eloremutatobb 
szabalyozasa volt a varoson kivul nappal is 
kotelezo tompitott vilagitas bevezetese. Sokkal jobban 
erzem magam a magyar utakon, mint kulfoldon. Kulfoldon is 
bekapcsolt vilagitassal szoktam jarni, de altalaban 
levillognak. Es meg azt hiszik, en vagyok a hulye ...

Ha mar vilagitas... Az en gyari kodlampam mindig vilagit, 
ha akarom: helyzetjelzo, tavfeny nem akadaly. Vizsgan nem 
is foglalkoztak vele.

Stevie
+ - csok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak mert elokerult Suranyi Endre neve. Egy kedves sztori 
egy osregi automotorbol:

Meg fiatal koraban egy kedves holgyismeroset vitte autos 
kirandulasra. Mentek-mendegeltek, am egyszercsak az auto 
leallt. Nem is sikerult megjavitania (ez a tortenet 
leghihetetlenebb resze!), ezert ugy dontottek, hogy az 
ejszakat a nem messze levo fogadoban toltik. 

Mar eppen jol ereztek magukat es egymast, amikor egy heves 
csokcso:rte kozepen szerelmes ajakuk koze egy kis levego 
kerult. Es errol beugrott neki: valoszinuleg fals levegot 
sziv a motor! Nosza, csokcsorte abbahagy, naci fel, rohanas 
az autohoz... Tenyleg ez volt a hiba.

Na ez az igazi autos ember :-))))))

Az erdeti sztori azert nagysagrendekkel jobban van megirva!

Stevie, aki ma mar tobbet nem ir...
+ - re:foliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

     irta:

>Lehet-e szabalyosan foliat feltetni egy autora? Ha, igen, 
>melyik
>uvegekre?
>Azert kerdezem, mert amikor megemlitettem nehany 
>ismerosnek,
>hogy ilyet szeretnek, akkor ket indokkal is lebeszeltek rola:
> - a rendor megbuntethet erte,
> - muszaki vizsgan sem engedik at igy az autot.
>Sok hirdetesben olvasom, hogy foliazast vallalnak 
>engedellyel.

  Fel lehet tenni foliat a hatso ulesek melletti ablakokra es ha 
van, akkor a kombiresz oldalso uvegeire is. 
  Tilos viszont befoliazni az elso ablakok barmelyiket illetve a 
hatso ablakot. Ezert valoban buntet a rendor, valamint a 
vizsgan sem megy at. 
  Az engedely egy un. mubizonylat, melyet a foliazo ceg tolt 
ki az auto rendszamat is rairva, ezt igy - a fenti 
korlatozasokkal - a rendor is elfogadja.
  Udv
  Galantai Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS