Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 402
Copyright (C) HIX
1999-06-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 zold, kek, stb... lampak (mind)  123 sor     (cikkei)
2 Re: Citroen kerdes (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Lada (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Skodri & loerok (mind)  78 sor     (cikkei)
5 Markak kopkodese (mind)  28 sor     (cikkei)
6 meg egyszer skoda (mind)  43 sor     (cikkei)
7 Ford Sierra 84-es kerdesek (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Skoda vita (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Citroen (mind)  3 sor     (cikkei)
10 rendszam tabla (mind)  32 sor     (cikkei)
11 Re Re Fiat bonto (mind)  5 sor     (cikkei)
12 Kawasaki agregator (mind)  12 sor     (cikkei)
13 automuszeresz (mind)  9 sor     (cikkei)
14 akksi (mind)  47 sor     (cikkei)
15 Citroen (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Km ora javitas + Lada feltengely + Skoda (mind)  46 sor     (cikkei)
17 Kutya az autoban. Zaszti feltengely. (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Ez mar sok... (mind)  96 sor     (cikkei)
19 AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt, (mind)  15 sor     (cikkei)
20 peres gumi (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Spiral + fotengely (mind)  19 sor     (cikkei)
22 Sziria (mind)  33 sor     (cikkei)
23 Trabant (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Gyorshajtas, rendorok II. (mind)  94 sor     (cikkei)
25 Gyorshajtas, rendorok (mind)  9 sor     (cikkei)
26 Honda klimaval elado (mind)  6 sor     (cikkei)
27 Valasz Samunak (mind)  25 sor     (cikkei)
28 CSODA SKODA (mind)  55 sor     (cikkei)
29 meleg motor (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Eredetvizsgalat es allapotfelmeres (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Re: hidropneumatikus futomu (mind)  11 sor     (cikkei)
32 lendkerek meretezes (mind)  31 sor     (cikkei)
33 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= FIAT Cinquecento S (mind)  37 sor     (cikkei)
34 Futoszalas ablak javitas? (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Skoda+ (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Re:C-s, V-s rendszam (mind)  13 sor     (cikkei)
37 E: AUDI 200 (mind)  4 sor     (cikkei)
38 405GRDturbo (mind)  7 sor     (cikkei)
39 automata valto (mind)  43 sor     (cikkei)
40 Trabi hianyzo extrai (mind)  37 sor     (cikkei)
41 Rendorok (mind)  29 sor     (cikkei)
42 Jogszabaly / forgalmi (mind)  56 sor     (cikkei)
43 Skoda (mind)  11 sor     (cikkei)
44 Skoda rossz auto? Auto?!?!? (mind)  24 sor     (cikkei)
45 Szenzacios Soda (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - zold, kek, stb... lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tobbek keresenek (hogy ne mondjam: unszolasanak) engedve, elinditom
rendszeresen (de nem minden nap) megjeleno sorozatomat itt a listan:

                          "Jogi Jeno jogtanacsai" cimmel.

Minden, a kozlekedessel kapcsolatban felmerulo jogi problemara igyekszem
megkeresni a valaszokat.
Itt elsosorban a Kresz, muszaki Kresz, rendori intezkedesek, stb ...
temakorere gondoltam.
(Pl.: nem szeretnek belebonyolodni egy uj auto garancialis vagy szavatossagi
problemaiba.)

Kerdeseiteket nyugodtan tegyetek fel a listan, ez (a valaszokkal egyutt)
masoknak is hasznos lehet.

Igy aztan "megtalalva" erzem magam az alabbi ket kerdessel  (de a sorlimit
miatt csak holnap all modomban valaszolni rajuk):

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: C-s, V-s rendszam ( 9 sor )
Sziasztok autosok!
Tudnatok nekem valami konkretumot meselni a C es a V (egy
betu es a tobbi szam) rendszamrol? (kik hasznaljak, miert jo
stb.).............

> Felado : Vucsics Krisztian
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Jogszabalyok ( 18 sor )
Sziasztok!
Tegnap valaki irt arrol, hogy a rendor mikor veheti el a helyszinen a
jogsit - koszonet a tajekoztatasert. Ami engem ebbol elsosorban
erdekelne, az a 'kozuti veszelyeztetes' fogalma, ...........................
pl. hogy a gyorshajtas es a koz. vesz.
fogalma hol kapcsolodik, mert a gyorshajtasrol, mint jogsibevonasi
indokrol explicite nem esett szo.

Most pedig, igeretemhez hiven, folytatnam a jogszabalyi ismertetot:

Kerdes: "Szabalyos-e a zold, kek, stb... szinu helyzetjelzo lampak
hasznalata?

A vilagito es fenyjelzo berendezesek alkalmazasara es mukodesere vonatkozo
uzemeltetesi muszaki feltetelek:
37. § (1) A jarmuvon csak olyan fajta, olyan szinu, oly modon elhelyezett es
annyi vilagito, illetoleg fenyjelzo berendezest szabad alkalmazni, amilyent
es amennyit a rendelet eloir, vagy megenged. Ez a rendelkezes nem vonatkozik
az olyan vilagitoberendezesekre, amelyeknek a fenye a jarmu uzemszeru
hasznalata soran kivulrol nem lathato (pl. csomagter-megvilagito lampa,
szerelolampa).
(2) Az azonos feladatot ellato es azonos iranyba mutato paros szamu vilagito
es fenyjelzo berendezesek elhelyezesenek es alakjanak - az aszimmetrikus
jarmuveket kiveve - a jarmu hossziranyu fuggoleges felezosikjara
szimmetrikusnak, az altaluk kibocsatott feny szinenek es fenyerejenek pedig
azonosnak kell lenniuk es a berendezeseknek - ha a rendelet maskent nem
rendelkezik - egyszerre kell mukodniuk.
(3) A gepkocsira felszerelt harom feklampanak egyszerre kell mukodnie es
kozuluk ketto darab feklampanak ki kell elegitenie a (2) bekezdesben
meghatarozott felteteleket. A harmadik feklampa (a tovabbiakban: kozepso
feklampa) szinere es mukodesere vonatkozoan a (2) bekezdes rendelkezeseit
ertelemszeruen alkalmazni kell.
(4) A vilagito es a fenyjelzo berendezesekben csak a berendezes tipusara
eloirt muszaki jellemzokkel rendelkezo izzolampat szabad hasznalni.
(5) Elore piros, hatra feher fenyt - a hatrameneti lampa, a
munkahelymegvilagito lampa, taxi veszjelzo lampaja, tovabba a jarmu belso
vilagitasara szolgalo lampa kivetelevel - vilagito es fenyjelzo berendezes
nem bocsathat ki es nem verhet vissza.
(6) Villogo fenyt a vilagito, illetoleg fenyjelzo berendezes - az
iranyjelzo, a kek fenyu megkulonbozteto es a borostyansarga fenyu
figyelmezteto lampa, taxi veszjelzo lampaja, tovabba a visszajelzo lampak
kivetelevel - nem bocsathat ki. A villogo fenyu lampa villogasanak
egyenletesnek, jol erzekelhetonek, a villogasok szamanak percenkent
90(+30)(-30)-nak kell lennie. Az elso felvillanasnak a bekapcsolast kovetoen
legfeljebb 1 masodpercen belul kell bekovetkeznie.
(7) Az olyan vontatott munkagepet, amely nem elegiti ki a potkocsik vilagito
es fenyjelzo berendezeseire vonatkozo rendelkezeseket, a kozuti forgalomban
valo reszvetel idejere kituzheto fenyjelzo berendezesekkel kell felszerelni.
Az igy elhelyezett fenyjelzo berendezesek rogzitoszerkezetenek biztositania
kell a rendelet vilagito es fenyjelzo berendezesek elhelyezesere vonatkozo
eloirasainak a teljesuleset.
A vilagito es fenyjelzo berendezesek alkalmazasara es mukodesere vonatkozo
tovabbi muszaki feltetelek
38. § (1) A paros szamu tompitott es tavolsagi fenyszorokat fajtankent es
oldalankent kulon, a helyzetjelzo lampakat oldalankent vagy atlosan kulon
kell zarlat elleni vedelemmel ellatni. Ezt az eloirast az 1991. evi julius
ho 1. napja utan engedelyezett jarmutipusokra kell alkalmazni.
(2) A vilagito es fenyjelzo berendezesek altal kibocsatott, illetoleg
visszavert fenyek szinkoordinatait az 1980. evi 3. torvenyereju rendeletben
meghirdetett -, az 1968. evi november ho 8. napjan Becsben alairasra
megnyitott - Kozuti Kozlekedesi Egyezmeny hatarozza meg.
(Ide masolom a szinkoordinatas mellekletet:
Melleklet
A jelen fuggelekben hivatkozott szinekhez tartozo hatarszurok meghatarozasa
(Trikromatikus szinkoordinatak)
Piros:  hatarertek a sarga fele:  y > 0.335
   hatarertek a bibor fele:   z < 0.008
Feher:  hatarertek a kek fel:  x > 0.310
   hatarertek a sarga fele:  x < 0.500
   hatarertek a zold fele:  y < 0.150 + 0.640x
   hatarertek a zold fele:  y < 0.440
   hatarertek a bibor fele:  y > 0.050 + 0.750x
   hatarertek a piros fele:  y > 0.382
Borostyansarga:   hatarertek a sarga fele:   y > 0.429
   hatarertek a piros fele:   y > 0.398
   hatarertek a feher fele:  z < 0.007
Szelektivsarga:   hatarertek a piros fele:   y > 0.138 + 0.580x
   hatarertek a zold fele:   y < 1.29 x - 0.100
   hatarertek a feher fele:   y > -x + 0.966
   hatar a spektralis ertek fele:   y < -x + 0.992

A fenti szinszurok kolirimetriai jellemzoinek meghatarozasaira egy 2854
K°-os szinhomersekletu fenyforrast kell alkalmazni [megfelel a Nemzetkozi
Vilagitasugyi Bizottsag (CIE) "A" megjelolesu vilagito testenek].)


Ennek a temanak a jogi szabalyozasa olyan hosszu, hogy valoszinuleg meg ket
alkalommal kell a (sorlimit miatt) lemarado reszeket ide masolnom.

Jo utat mindenkinek !


Gabor
+ - Re: Citroen kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Kerdesem lenne.
>A citroen az uj modellekbe is teszi a hidropneumatikus futomuvet, Xsara
>stb.?

Jeln pillanatban Xantia es XM. A Xantia Activa-ban olyan, hogy nem dol a
kanyarban a kocsi. (Most a Merci nagy dirrel-durral harangozza, hogy milyen
nagyszeru rendszert talalt ki. Ezt a Citroennel par eve egyszerubben
megoldottak. /Arrol nem is beszelve, hogy nemetparti ujsagirasunk egy szot
sem vesztegetett eddig erre a tenyre a Merci bemutatasa kapcsan.../)

Eloszor a Traction Avant hatso tengelyen volt hidropneumatikus rugozas,
majd a DS volt az elso teljesen hidropneumatikus auto. Aztan a GS, SM, CX,
nemely HY kisteherauto hatso tengelyen, (GSA, ami tkp a GS modositott
valtozata), BX es most a fennt emlitett ketto. A tobbiekbenn nincs ilyen
rugozas. Az ujdonsag a ZX-tol kezdve az onkormanyzo hatso tengely, ami
kanyarodaskor beall iranyba es stabilabba teszi a kanyarvetelt (passziv
hatsokerek kormanyzas).

Udv,

Attila
+ - Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg tudna valaki mondani, hogy mostanaban mennyiert lehet hozza jutni
egy 1-3 eves Ladahoz?

Koszi
Laci
+ - Skodri & loerok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki,

Adam, a HondaBuzi:
Hat igen, a loeroket esszeruen kell kihasznalni. Az en maniam az elozes,
akar jon valami szemben, akar nem, szeretem az elozest GYORSAN
befejezni. Kepes vagyok 80-nal bedobni a harmast, hogy egy nagyobb
kamiont 3-4 mp alatt elozzek meg. Es erre kell a sok loero, nem arra,
hogy ugraljon vele, ahol csak lehet. Minden szavad arany, be fogom
kereteztetni :-) 

Attila:
Azt hiszem, neked mar valaszoltam maganban, es meg is egyeztunk:
> > Soha nem allitottam az ellenkezojet. De akkor ne ugraljon 
> > senki a listan, hogy a kocsija gyorsul, mint a BMW es megbizhatobb,
> > mint a Fiat. 
> igy van.
> 
> 
Johnny Balogh:
Ha ram celoztal, en nem tamadtam a Skodat, biztosan remek auto, annak
aki a kocsijaval nem autozik, hanem lelkizik :-) Egyszeruen csak
kritizaltam,
hogy elfogultak vagytok - lasd 4 sorral feljebb. A masik dolog, hogy nem

vagyok nyugatiautobuzi, csak megbizhatoautobuzi es joautobuzi. Elvegre
a Skodrikat mi gyartottuk volna, vagy mi... Nagyszeru dolog 35e HUfert
kocsit venni, es meg 6 evet jarni vele, ez is mutatja, hogy a
kategoriajan
belul biztosan egy jo kocsi. Azt irod, hogy felesleges bizonygatni,
milyen
jo/szar valaki kocsija - en ilyet nem tettem soha, es Veletek
ellentetben nem
is hasonlitgattam - foleg nem BMW-vel, ami ugye raadasul nem egy
kategoria.
(mar csak arban sem). Termeszetesen lattam szakadt nyugati kocsit, de 
mutasd meg, hol irtam, hogy nincs ilyen... Ugye Te is belatod, hogy
Skoda, Lada, Trabi joval tobb van az utakon, igy azt is belathatod, hogy
tenyleg
az autopiac legrozogabb "egyenisegei". Allj ki Pesten a sarokra, vard
meg az
elso 100 kocsit. Ha beloluk 40 rozoga, akkor abbol 35 Skodri, Ladri,
Trabi.
Ezt akartam mondani, semmi mast.

De befejezi: hat hogyne fejezne be, ha ott imadkozom mogotte ????????
Itt nem tuningrol, meg millios kocsikrol van szo! Itt azt irtam le, hogy
a 
Skodak tobbsege atlagban 3 percig eloz egy kamiont, ami veszelyes, es
ez egy minusz pont a Skodak tulajdonsagai kozt. Raadasul lehet ott
egy masik kamion is, amit eselyed nincs eszrevenni, is olyankor bizony
tudod mit segit a jozan esz es a tobbi, amit irtal. Soha nem irtam, hogy
az
a jani, aki 220szal lehuz mindenkit, meg csak az valo utra, akinek
"meno" kocsija van, hisz nekem sincs meno kocsim. Ugy latszik a
Skodasoknak
tenyleg komplexusuk van, hisz vagy nem ismerik el, hogy 3 perc alatt 
eloznek egy kamiont (na jo, legyen 10-15 mp), vagy belekotnek az
irasomba,
es halallal fenyegetnek. 

A kovetkezo fejezetben megint nincs igazad. Ha Te vigyazol a Skodadra,
mas miert ne vigyazhatna a BMWre? Mar megint melle akarsz allni...
A SKODASOK MINDIG VALAKI MELLE AKARNAK ALLNI. Ez az a
komplexus, amirol mar irtam...

Mentem azzal a BMWvel, szet volt nyirva a motor, bekapta a 15 litert,
de a 200at meg mindig kihuzta, es semmi gyanus zajt nem adott ki.
Azert nem vettem meg, mert nincs csaladi benzinkut, jobban szeretek
egy extrazott kis(hmmm)kocsit, mint egy kinyirt nagyot, sokat ugysem
birt volna ki - az otos BMWket viszik, mint a cukrot.

De csak csendben: Akkor mire van a lista? Nekem, mint kulfoldinek
huzza az agyam a sok aprohirdetes, abszolut nem erdekel a keleti
autok egyetlen problemaja sem, megsem intettem meg senkit csendre.

Na eleg legyen, gyerunk dolgozni.

Csaba
+ - Markak kopkodese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Megint farasztanam a kedves olvasokat, de most rovidebben.
NEM tudom felfogni hogy miert jo ha akarmilyen automarkat
 kopkodnek le egyesek a listan. Attol szerintem nem =

 ertekelodik fel a sajat autonk hogy a masiket
 lekopkodjuk. Tessek man elfogadni hogy van akinek a Trabi =

 van akinek a Skodri, Suzuki...stb. Ugyan ezt izennem az =

 optikai tuning elleneseknek is. Azert mert valaki
 egyedive akarja tenni a kocsijat meg nem biztos hogy tok =

 hulye. Ok=E9 ne veszelyeztessen vele masokat, rendben. =

 Tudjatok van akinel az autotema szinte szerelmi szintet
 er el. Ezert javallanam hogy ne bantsuk mas jarganyat ok?
 Ja es akit zavar a trabi fustje az nyomja meg a belso =

 keringetes abrajau gombot en is mindig ezt teszem es meg =

 egy trabantost (se zsigulist se semilyet)se kivantam =

 emiatt a pokolba (mert ugye mas is tud fustolni).
 Kb ennyi. Annyi mas tema van amirol erdemes irni,
 miert nem azokkal telik meg a lista?
 Sziasztok!
 =
+ - meg egyszer skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudtam megállni, hogy ne írjak, pedig már elhatároztam, hogy nem
folyok bele többé ebbe a szerintem már egy kicsit off topicnak számíto
vitába, hogy melyik a jó autó. Szerintem a skoda jó autó. VAn sok sok
előnye, meg néhány hátránya, de szerintem ha a ladásokat vagy a többi
autó tulajdonosát megkérdeznénk hogy jó autó e az övé, biztos, hogy
lennének negatív meg lennének pozitív hangok is.  Szóval szerintem
emiatt ne essünk egymás torkának ok?
A száles nyomtávú skoda az amelyik trapézlámpás. Tehát az 1980-as évek
közepétől ( pontos gyártási évet nem tuodok)  kezdődően gyártott skodák.
Azok amelyeknek nyomtáva nagyobb 1250 mm- nél

 Skoda rossz auto> Megynilvánulásához csak annyit
: Szóval valami itt nem éretk azt mondtad új állapotban volt, azt is
mondtad a szerelő megnézte. No most a bajok csak az adásvételi szerződé
aláírása után kezdődtek? Ez érdekes, mert, ha egy skoda ilyen rossz
állapotban van akkor az már látszik, meg hallatszik a hangján is...
Szóval akkor most ez hogy van csak úgy varázsszóra hipp hopp tönkrement?
Vagy a szerelőd nem ért hozzá? Ne haragudj aki egy kicsit is ért a
skodához ( szerintem ezt a skodások itt a listán mind aláírják) az a
hangjából meghallja, hogy az a motor olyan - e mint a Schaffhausen vagy
esetleg egy szarráhajtott ócskavas... Azért óriási kükönbségek vannak...

Ja és azért olan 5-10 ezerenként illik elvinni szervízbe. Mondhatnám úgy
is hogy kötelező szervíz. (tudod szelepállítás meg ilyenek) Meg azért
karban is kéne tartani, nem csak hajtani mint a vadállat. Lehet, hogy
ezért sikerült szétcseszni egy felújított motort. Vagy lehet, hogy szar
alkatrészekből újították fel, de tudod a szerelődnek ezt is látni
kellett volna... Szóval énezt még mindíg nem értem, hogy mehetett tönkre
az az autó csak úgy varázsszóra?! Ez egy kicsit röhelyes vagy nem?!
És tudod én még mindíg azt merem mondani, hogy ez egy a maga
kategóriájában NAGYON IS JÓ AUTÓ
A kedves szlovák barátomnak meg elmondanám, hogy a gyári adatok szerint
a végsebességek:
Skoda 105L/S           130 km/h
Skoda 105GL            130 km/h
Skoda 120L               140 km/h
Skoda 120 GLS/LS     150 km/h
És azért nem olyan borzasztó amikor ezek az autók előznek, Ne félj elég
sokat vezetek én is közúton és még nem haltam bele egy ilyen előzésbe
sem sőőőőőőt.
Krisztián
+ - Ford Sierra 84-es kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Fijug es Lanyog!

A fenti oreg autoval jarok. 1,6-os 3 ajtos, a legelso szeria.

Kerdeseim: 
1. Tud valaki ajtot hozza - bontve, de jot!
2.  Letezhet 5 sebessegesben ez a gep? Hol lehet valtot talalni?
3.  Van valakinek tapasztalata ilyen iranyban - oreg Sierra. Erdemes
felujitani? Mit kell rajta figyelni?

Koszi!

AL
+ - Skoda vita (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem ertem, hogy mit vitaztok. Minden autonal az a helyzet, hogyha
rendben van tartva, akkor keveset kell ra kolteni. En birtokoltam mar
kispolakot, amivel csak szivtam, azonban szerettem, legalabbis jobban,
mint a zsigamat. Skodrit eleget vezetek es mostana fekudtem is alatta.
Hat nem egy nagy szam, de egyszeruen javithato (ha az ewmber gumibol van
:) es a szlovakoknal mindent meg lehet kapni hozza olcson. Szoval egy
erdekes auto, amit nem kell szidni. Ha rosszul valasztottal, mert most
volt fenyezve es kitakaritva, akkor nagyon porul lehet vele jarni. Nekem
egy kissebb kupi volt a zsigam csomijaban. Amikor jobban megneztem,
akkor lattam, hogy legszuro, olajszuro, autovax es egyebb autohoz valo
cuccos. Szoval a tulaj nem csak szovegelt, hogy karbantartotta. Azota 4
gyertyat, olajszurot es egy diodasort evett meg. Na jo meg meg egy
kipufogot, de az mar akkor lukas volt, mikor elhoztam. Szoval semmilyen
autot nem kell szidni, ha elvisz A=bol B-be, akkor jo. Ha nem, akkor
szar. Azt is vegyetek figyelembe, hogy az ember erzelmileg tud kotodni
az autojahoz. Azt hiszem ezt mar Adam is elmondta a trabijaval
kapcsolatban. (Pedig o meg a generatort is elhagyta belole :)

Fresi BaCSi

u.i.:A dieselekrol a hetvegen megirom vegre amit igertem
+ - Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A citroen az uj modellekbe is teszi a hidropneumatikus futomuvet, Xsara

Csak a Xantia es XM ilyen.
+ - rendszam tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy oreg autom, amit egy het mulva viszek vizsgaztatni!
Meg az elozo tulajnal megserult a hatso rendszamtabla (kilyukadt
a lemez -majdnem negyzet tipusu-, raadasul  kozepen es az egyik
beturol is lekopott egy kicsit a festek). Nem szeretnem, hogy ezert
kukacoskodjanak* (rendor tobbszor igazoltatott az elmult evben,
de soha nem szolt erte, mert olvashato) - szeretnek egy uj tablat
csinaltatni (maga a rendszam nem valtozna, az auto semmilyen adata
nem valtozna).

Hogyan kell eljarnom (ertheto modon, nem szeretnek orakig sorban
allni a rendorsegen a gepkocsi ugyirat vagy milyen osztalyon es
nem szeretnek 2 het alatt sokszor x ezer Ft -ert uj rendszamot
vasarolni)?

Tudtok-e Bp-en olyan helyet, ahol rovid ido alatt, legalisan
uj tablat keszitenek?

Vagy igy nem is lehet elintezni, marad a sorban allas stb.. ?

Koszonom
sebi

ui: az auto egyebkent legalisan (mubizonylattal) atepitett, tobb
olyan dolog van benne amibe belekothetnek(?) mert nem szabvanyos
(de mindenrol van atepitesi terv, engedely). Szoval, ha nagyon
akarjak tudjak az idot huzni (a forgalmi viszont lejar egy het mulva),
az autora pedig szuksegem van => keves tamadasi feluletet szeretnek
hagyni, hiszen egy 27 eves autonal biztosan lehet talalni valamit
ami miatt nem mehet at a vizsgan (hiaba jo muszaki allapotu
a jargany - szakember szerint is).
+ - Re Re Fiat bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Tobben kertek a pontos cimet, ezert inkabb ide irom.
Erd Iparos 41 Tel:06 23 378-951
Udv:
      Kotro
+ - Kawasaki agregator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudom, nem idevago tema, de hatha.
Raadasul negyutemu benzines a joszag.
Es a gyorsulasa :-)))

Igazabol szerviz cimet es tel szamot keresek.
Valaki lelopta rola a fesszabalyzot...

F. Tibor

UI: a  is irjatok.
+ - automuszeresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Km ora javitasra ugyben egy Haudek nevu embert tudok ajanlani, akinek a
muhelye az Alig utcaban (a Lehel piachoz kozel) van. Nekem vegul is kedvezo
tapasztalataim voltak ott, mert jol es viszonylag olcson dolgoztak. A
legfontosabb viszont az, hogy nem akartak atverni. Amit meg lehetett
javitani azt megcsinaltak es nem akartak azonnal cserere rabeszelni.

Üdv. Laci
+ - akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha van valakinek tapasztalata, irja meg a
>listara, elvileg egy Astra Caravan aksija
>meddig birja
>
>- Nyitott ajtokkal (vilagitas)
>- Rajta felejtett tompitott fenyszorokkal
>- Bekapcsolt autoradioval (kozep hangeron)

Sziasztok !
Szia Samu !

Megnezed, hogy hany Ah-s az akksid.
Mondjuk 72 (nem tudom milyen van a Tiedben).
Ahogy oregszik az akksi ez persze egyre kevesebb.
Meg fugg a kulso homerseklettol is, stb.
De vegyuk most az optimalis esetet - uj akksi feltoltve - nyaron.

Ez annyit jelent, hogy 72 ampert tud leadni 1 oran keresztul (utana kimerul).
36 ampert 2 oran keresztul , es igy tovabb.

Megnezed, milyen teljesitmenyu fogyasztoval terheled.
Belso vilagitas izzoja, ha jol tudom 5W
Tompitott kb. 2x60W es 2x100W kozott van altalaban (ki kell venni).
Autoradio (nem 4x200W-os basszus detonator a la Porkolt Desiatio :-) 10-20W

A feszultseg mondjuk 13V (ez is sok mindentol fugg)

Ebbol kiszamolod az atfolyo aramot (teljesitmeny osztva a feszultseggel).
Vegyuk a belso vilagitast:
5W/13V=0.38A
Vegul az akksid kapacitasat elosztod az igy kapott ertekkel:
72Ah/0.38A=190 ora

Ugyanez a tompitott fenyszoronal: (tenyleg, Neked nincs olyan zizegod, ami
azt az idegesito hangot adja ki, ha bekapcsolt tompitottnal kinyitod az ajtot ?
)

72Ah/(2*100W/13V)=4.7 ora

De megegyszer mondom ez csak uj, tokeletesen feltoltott akksinal van igy.
Harom-negy evesnel minus fokoknal ezek az idok akar a kiszamolt ertek
negyedere-otodere is visszaeshetnek.
(novexik az akksi belso ellenallasa, hidegben drasztikusan csokken a kapacitas,
stb)

Udv:
BigWhite
+ - Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
> Sziasztok!
> 
> Kerdesem lenne.
> A citroen az uj modellekbe is teszi a hidropneumatikus futomuvet, Xsara
> stb.?

Nem, csak a nagyobbakba, a Xantiaba es az XM-be.

> ---------------------------------------------------------------
László Radics         
ETH/RG Network Performance Improvement Product Unit
Ericsson Telecommunications Hungary Ltd.
+ - Km ora javitas + Lada feltengely + Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Ed.
Km ora>Viszont zo~ro~g. Meg kellene neznie egy hozzaertonek. <
Azt hiszem te leszel a hozzaerto. Az orasnak igaza van. Nagyon egyszeru a
problema megoldasa.
Tehat:
A km spiralt kikotod az orabol, a spiral hegyes veget jol megkened zsirral
es ezt visszakotod az oraba. Egy par km utan a zsir eloszlik az oraban levo
fogado csapagyban es a zorges abbamarad.
  wrote
>1500 Ladamat muszaki vizsga elott ellenoriztettem. A fekpadon a hatsofekek
tesz
>telesenel
>a szakember azt mondta, hogy uteseket (dobbanasokat) eszlel.
Az elso tippre szavazok
A kerekdobot, ha tureshataron belul van meg fel lehet esztergalni es
kicserelni a hatso fekpofakat is. De lehetoleg mindket oldalon meg kell
csinaltatnod.
A gorbe feltengelynel tobb rendellenesseget kellet volna eszlelned..
 wrote
>Nekem meg van a szemelyes velemenyem, plane miutan lattam egy
>skoda "motort" ...
En is lattam es nagyon tetszik ;-8){
>mar akkor is negativ velemennyel lennek az
>autorol,
Szerintem azert van negativ velemenyed rola, mert 1X lattal Skoda motort.
Szeretnem megkerdezni toled mert nem irtad a listara, hogy milyen autod is
van ??

Udvozlettel : Frigyes

Ui: Szeretnek 1 tetszes indexet a Skodaval kapcsolatban feltenni.

Aki szereti a Skodat huzzon ide egy strigulat :-D

I

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Kutya az autoban. Zaszti feltengely. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van valami szabaly a kutyak autoban valo szallitasara, vagy csak valami
altalanos allatszallitasi szabaly vonatkozik rajuk? Ha valaki tud a temarol
valamit szivesen vennem.

Zasztavamon a bal feltengely kanyarban "eros" gyorsitasnal kattogo hangot
ad. Ez a veg kezdete, vagy csak a gumiharangcsere utan valamit rosszul
raktam ossze? A belso gorgoket huztam le es onnan dugtam ra az uj harangot,
a kulso csuklohoz nem nyultam. A biztosito zeeger gyuru is 100% rajta van.
Az a baj, hogy nem hallom a belso v. a kulso csuklo adja a hangot, sajnos
azt sem tudom a gumiharang csere elott mi volt, mert a vizpumpat is akkor
csereltem, az pedig eddig minden mas zorgest-csorgest felulmult. A valtoba
valo bedugas csak egyfelekeppen lehetseges? A kocsi 60e km-t futott.

A masik kerdes a bezinszintnek mennyinek kell lenni a karburatorban. A
tomites es az uszo kozott kb. egy centi van. Az eddigi autoimnal ez 5-6 mm
volt. A fogyasztasa is alacsony, es amig a szivato egy kicsit is rajta van
jobban huz. Szegeny a keverek? Nem a fogyasztas noveles a lenyeg, hanem
szeretem, ha egy auto tudja azt amire terveztek.

Udv.

Istvan
+ - Ez mar sok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halo Mindenki!

molbee:
Nekem meg van a szemelyes velemenyem, plane miutan lattam egy
skoda "motort" ...

Es mit lattal rajta? En elmondom:
- felülszelepelt, nyomoolajozasu, 4üt. 4heng.
- nagyon korrekt merete van
- semmiben sem különbözik más karbis benzinmociktol
- egyszeru es tokeletes karburator

Nem tudom mit lattal rajta ami nem tatszett.
A VW T2 transporter ugyanez az elrendezes 1.6 D motorral.
Melyik BMW-n van mas motor, vagy Mercedesen, Audin?

En meg lattam az Audi uj 1.8 Ti mocijat.
Pajtasok ilyet gyartottak 15 eve is!
Motor: jobbrol beomlo hengerenkenti szakaszos enspritzung-al, aztan
snassz 1.8 motor kicsit tobb szeleppel, a leomlon van egy valtoztathato
geometriaju turbo.
Ami extra rajta: tobb szelep + turbotipus.
De ugyanez mar volt karburatorosan a 80's evek kozepen a 100-asban.
A motor a maga nemeben tokeletes, 1 db. tomotessel van tobb mint
masokon, az is a vezermutengelynel, szervizcelokbol.

Ja igen, mint a nyomatek es sebesseg ertekezesembol kideritheto, a skoda
is nyomatekkal teli motor.
En meg soha nem szivtam telen, de iden is rengeteg bo:mo:st + mo:rzit +
zsigat lattam megfenekelve.

Valaki irta hogy a fiat is mennyire jo auto.
Teves, en dolgoztam fiat szervizben.
Trehany olasz munka az egesz, a motor gyari olajfogyija 8-9 dl/1000 km,
motormerettol fuggoen. Leelik sajat magukat. Lucas CAV adagolo, ocska
anyagbol-ocska kidolgozas. Mit mondjak meg? Amore motore.

A skoda olajfogyasztasa tulnyomoreszt adodik az alublokkbol, mert a
hotagulas folyaman a tomites nem zar tokeletesen es szivarog a nafta,
4-5E Km utan sincs 1L.

Trabant temaban.
Tenyleg a legpontosabban kiszamithato a fogyasztasa. Es tenylegnem
mernek pontosan a szintjelzo muszerek. A hullamzas es az osztott
tartalyok miatt.
Zsorzsinal ilyen nincs es ha nem jon a nafta nagyon konnyu diagnozist
felallitani. Es ilyenkor mit csinalnak az u.e. idos BMW-sek?
Valamint a trabi sem marad a hoban, ha tulmelegszik a motor nem biztos,
hogy beall! Kihul aztan megy tovabb, velem is tortent.
Hallani, ha kifogy a benzin (magasabb fordulat alapjaraton). Nagyon
konnyen szerelheto.
STB............
A valtoja megeszik mindent elso sebessegben, a vilag legjobban tervezett
elso sebessege.

En a trabimmal 60 Km-t lenyomtam elogyujtasszabajzo nelkul (tonkrement a
mechanika, barmelyik kocsival megesik).
Melyik nyugati kocsi teszi ezt meg?
Ha kis fogyasztast akartam 5 perc, ha nagy sebesseget 5 perc, csak az
alaplapon kellett fordítani.
A karburatora a leg elemibb. Lehetne sorolni, de akkor sem lenne sok
technikai hatranya. Soha nem hagyott cserben.
Akinek van ver a pucajaban az mind trabival kezdte!

Plusz, valaki mondta BMW 740 538E Km-rel.
Ha't kisapa'm be is b@**na ha annyi pe'nze'r nem menne el anyi Km-t!
Azt tisztazni kell, hogy az az auto nagykategorias limuzin, amit nem
vasarolni jarni meg arra talatak ki, hogy heti 3x beleulj.
Hanem arra valo, hogy reggeltol estig viszik vele a fonok segge't. Meg X
ezer km-eket utaznak vele.

Ja meg a trabihoz, a ketutemu ketszer annyit porog, hadd nyomjak neki.

Mindenkinek az a kedvenc autoja amiben a legtobb idot tolti.
Es ez igy van, mert  mindig azt kell szeretni ami van.
Nekem is skodam van es el fogom adni mert dizelt veszek helyette. Mert
az sem rosszabb vagy jobb.

Gepeket cellal gyartanak.
Azert, hogy mindenki megtalalja a szamara megfelelot.
Nem azert, hogy az egyik lefikazza a masikat.
(amiket en irtam azok tenyek)
Ugyhogy nem kell skoda rovat, nem kell fikazas, minden menjen ugy mint
regen.
Valamint, a BMW-sek papaja, vagy nagypapaja is skodaval, trabanttal,
zsigaval kezdte!(wartburg, zasti, polak)

Ennyi! Es segiteni probaljunk, mert a vitara kulon forum van.

-- 
                      
       ˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘                                               
          Udv: Teeby

       ˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘                                                
    -=-=- The Säint -=-=-
+ - AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

--=_NextPart_Caramail_005797927116019_ID
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

full extraval(ABS,klima,borules,elektr.tukrok stb.)
Erd.:(62)491-567, e-mail.

______________________________________________________
Bo=eete aux lettres - Caramail - http://www.caramail.com


--=_NextPart_Caramail_005797927116019_ID--
+ - peres gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most gondolkodom azon, hogy mennyit csalhat az en Skodam kilometeroraja.
>Tudniillik most 175/70-es gumik vannak rajta elol-hatul. Ha jol sikerult
>Ha viszont ez igaz, akkor az en Skodam kevesebbet kell, hogy merjen, mint
>amennyit 155-os gumikkal merne, ami a normalis meret rajta.

Ha az eredeti meret sima 155R13 (az 155/80R13-at jelent), akkor
gyakorlatilag
ugyanaz a kerekatmero. A gumi kopottsaga, a nyomas nagyobb kulonbseget
tud okozni.

Jo lenne befejezni a Skodak szidasat-dicsoiteset.  Semmi ertelme az
egesznek.
Ha legalabb valami hasonlo kategoriaju autoval mernetek ossze.
Mihez kepest jo vagy rossz a Skoda? Csak ugy magaban? Vagy a szomszed
Skodajahoz kepest? Rohej.

Nem a kerdezonek szol, csak ugy eszembe jutott:


"A tett halala az okos skodas"

*************************************
     Ákos   
*************************************
+ - Spiral + fotengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A (kmora) spiralrol csak annyit hogy ket Trabi spiraljat osszecsereltuk, es
az egyikben zorgott az egyik spiral, a masikban uaz a spiral egyaltalan nem.
A masik spirallal mindketto kmora jol mukodott, zorges nelkul. Az orak azota
is jol mukodnek. Ja, amelyikel zorgott, az a spiral teljesen uj volt...
egyebkent szemre nem lattunk sok kulonbseget a ket spiral kozott.

Kedvenc ketutemu Trabim motorja erosen fotengelyes hangokat hallat. Hol
lehetne gyogykezeltetni?

Van + egy ketutemu Trabi motorom, amibe az egyik hengerfejcsavar bele van
torve. Hol lehetne ezt megcsinaltatni?

Koszi

Z

mailto:
+ - Sziria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur Istvan, es a tobbi autos,


Istvan irta:
>Egy helyen lattam korrekt szines helyzetjelzoket. Sziriaban,
>ott ugyanis zold volt az osszes.:-))) A zold az iszlam szent
>szine, es ezt az autosok is respektaljak. Piszok jol nezett
>ki este a forgalom, a sok kis zold lampaval. Egyebkent meg

Errol eszembe jut a szakallas vicc (talan van azert meg itt csecsemo
is, akinek uj)

- Mi tortennne, ha kereszteznek a SztJanosbogarat a poloskaval?
- ??
- Zold fe'nya'rban uszna Moszkva...           
:-)


Komolyra forditva a szot:
Azt hiszem masok is szivesen vennenek kis ismertetoket nekunk
tavoli orszagok viselkedesi kulturajarol, autozasi szokasairol,
rendoreirol.

Ausztriarol meg Szlovakiarol nyilvan nem sok ujdonsagot tudunk
mar eloszedni, de ha van egy-ket tavolabbi vilagot is megjart
HIXautos, aki hajlando megosztani ilyeten tapasztalatait, en speciel
nagyon szivesen vennem... es talan mas is.


Udv: 
++
Motto: 1/  Lufit fogtam, nem ereszt.
2/  One tequila, two tequila, three tequila, FLOOR.
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Re-bonzsur,

x.krisz irta:
>spártai a felszeelés. Ne is haragudj, de ültél te már trabiban? Se
>vízhőfokmérő se benzniszint jelző. Az az benzinsznitjelző van csak

Vizhofokmero? Sot, az enyimbol meg
a magassagi kormanyt,
a hutotermosztatot,
a dizeladagolot,
1 szelepet es
a differencialzarat is
kihagytak a treha'ny NDK-sok.
:-))

Bocs, ez nagyon magas labda volt...

A benzinszintmero pedig a kilometerora.
A rutinosabbak menet kozben billentik at a benzincsapot takarekra
egy jobb-lab akcioval. Ugye, 2utemusok?
(en mar egy par eve 4utemuvel jarok, de emlexem a mozdulatra...)

Udv: 
++
Motto: 1/  Lufit fogtam, nem ereszt.
2/  One tequila, two tequila, three tequila, FLOOR.
+ - Gyorshajtas, rendorok II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akinek nincs WEB elérése, annak a teljes cikk (fénykép nélkül)

Csak kétezer forintig rendezhető helyszínen a bírság

A gyorshajtást a jogosítvány bánja


Lakott területen csak ötven. Nem vadásszák a határokat. (Fotó: Schmidt
Andrea)

     Mikor kezd fényképezni a traffipax, milyen sebességtúllépésig
rendezhető a gyorshajtás helyszíni bírság kifizetésével, mikor kell búcsút
mondani a jogosítványnak néhány hónapra? Erre kerestük a választ Kovács
Mihály őrnagy, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti
osztályvezetőjének segítségével.

     Lakott területen az 50 kilométeres óránkénti sebesség a megengedett, a
traffipax praktikus okokból azonban csak 60-tól kezd el fényképezni. Ha a
vezető látja a villanást és nincs a traffipax után megállító egység,
célszerű visszafordulni, mert 75 kilométeres sebességig helyszíni bírsággal
elintézhető a gyorshajtás. Ennek összege minimum ötszáz, maximum kétezer
forint lehet, s itt érdemes megemlíteni, hogy ennél többet a rendőr a
helyszínen semmilyen körülmények között nem kérhet, sem gyorshajtásért, sem
más szabályszegésért. Visszafordulni már csak azért is érdemes, mert a
hatvanhoz közeli sebességet - az eljáró rendőrnek mérlegelési joga van -
esetleg fizetés nélkül, figyelmeztetéssel is megúszhatjuk. Szabálysértési
eljárás indítása 76 kilométeres sebesség esetén azonban már kötelező. Hiba
természetesen a rendőrség “készülékében” is lehet, így megesik, hogy a
helyszínen fizető mégis kap fényképet és csekket a gyorshajtásról, ezért
praktikus a bírságról szóló nyugtát néhány hétig a jogosítványba csúsztatva
megőrizni. Országúton 80 kilométeres a megengedett sebesség, de a
gyakorlatban csak 90-nél kezd el fényképezni a traffipax. A helyszíni bírság
tarifája: 90-95 km/h: 500, 96-99: 1000, 100-104: 1500, 105-106: 2000 forint.
Az érvényben levő - a valóságtól talán kissé elrugaszkodó - szabályozás
szerint nem rendezhető a gyorshajtás helyszíni bírsággal 107 kilométeres
sebesség felett. Bár a megyében nincs autópálya, készülni kell rá, hiszen
egyszer úgyis ideér. A megengedett sebesség 120, a traffipax 130-tól kezd el
fényképezni, s a gyorshajtást 150-ig úszhatjuk meg, maximum kétezer forintos
helyszíni bírsággal. Százötven felett a rendőr köteles feljelenteni a
gyorshajtót. Viszonylag gyakran lehet találkozni 70 kilométeres megengedett
sebességet jelző táblával - Kistelek északi kijáratánál, Budapesten, az
autópálya bevezető szakaszánál - , ilyenkor 94 az a határ, ahol már
feljelenti a rendőr a gyorshajtót. Speciális eset a vasúti átjáró, ahol
30-ra kellene lelassulnia a szabályosan közlekedőnek, s ahol a 46
kilométeres sebesség már kötelezően szabálysértési feljelentést von maga
után. Tavaly a rendőrség 26 eset miatt indított eljárást, amiből mindjárt
következik, hogy nem kifejezetten vadásszák az autósokat az átjárókban. Mint
ahogy a helységnévtábla előtti és utáni száz métereken sem, hiszen a
kigyorsítók, vagy későn fékezők még nem veszélyeztetik alapvetően a
közlekedés biztonságát. Kovács Mihály arra is felhívja a figyelmet, hogy
rendőr a helyszínen gyorshajtás miatt nem veheti el a szabálysértő vezetői
engedélyét. Postai csekket viszont adhat annak, akinél éppen nincs pénz.
Nappal könnyen előfordulhat, hogy nem vesszük észre a traffipax villanását,
nem fordulunk vissza, s ilyenkor szívhez szóló levelet küld a rendőrség,
melyben elsősorban arról érdeklődik, ki vezette az autót. Ez általában előbb
vagy utóbb ki szokott derülni, de ha nem, akkor a tulajdonosnak kell
“elvinnie a balhét”. A felelősségi nyilatkozatot, a fotót és a
szabálysértési feljelentést egy csomagban küldi át a közlekedésrendészeti
osztály a gépkocsivezető állandó lakóhelye szerinti rendőrség szabálysértési
hatóságához. A szabálysértési ügyintézés az anyag számítógépre vitelével
kezdődik, itt azonnal látszik a gépjárművezető előélete is. A kórelőzmény
tehát ismert - és nem csak a gyorshajtásoké - , azt viszont célszerű tudni,
hogy bármilyen közlekedési szabálysértésnél két év a nyilvántartott időszak.
Az biztos, hogy a visszaesőknek minden esetben mélyebben kell a zsebükbe
nyúlni. Alapesetet feltételezve, akkor indul szabálysértési eljárás, ha
olyan mérvű a sebességtúllépés, hogy az nem rendezhető helyszíni bírsággal.
Például, ha 76 kilométeres sebességgel mentünk lakott területen, a
megengedett 50 helyett. A szabálysértési hatóság általában kiküld egy
tárgyalás nélküli bírság kiszabásáról szóló határozatot, jellemzően tízezres
nagyságrendű összegről szóló csekk kíséretében. Ez a gyorsabb ügyintézési
forma, amelybe még 30 ezer forintos büntetés is könnyen belefér. A határozat
minden esetben úgy végződik, hogy a rendőrség kéri a vezetői engedélyt,
melynek bevonási ideje minimum 3 hónap, maximum egy év. (Egy évnél hosszabb
időről csak bíróság dönthet.) Ha több kategóriára érvényes a jogosítvány,
akkor bejegyzik, hogy melyiktől tiltják el a vezetőt a megadott időre.
Természetes az is, hogy ilyen esetekben bejön az úgynevezett kifogásemelési
jog és a szabálysértési előadó maga is mérlegelhet. Ha a gyorshajtó
autóvezetésből él, amennyiben olyan a családi környezet, vagy ha meggyőzően
tudja bizonyítani valaki, hogy tényleg nagyon sietnie kellett, akkor... Az
illetékes előadók tudnának arról beszélni, hogy az emberek találékonysága
milyen végtelen. Amikor a legekről kérdeztük Kovács Mihály őrnagyot,
hirtelen egy lakott területi 128 kilométeres tempó jutott eszébe, de
emlékezett 196-tal száguldóra is az Algyői úton s van fényképük
motorkerékpárról, 152-es tempó mellett. Azt a taxisoktól tudjuk, hogy a
megyében egy krémszínű Lada, illetve egy kék Skoda rejthet traffipaxot, azt
viszont már a rendőröktől, hogy ez nem jelent semmit. Egyrészt azért, mert
az állványos Fámalézert szinte észrevétlenül fel tudják állítani és az több
mint egy kilométerre “ellát”, másrészt azért, mert jó a munkakapcsolat a
többi megyével, azaz érkezhet másféle traffipaxos autó is. Fokozott közúti
ellenőrzésnél olyanra is volt már példa, hogy egy főutat országhatártól
országhatárig ellenőriztek, s akadt olyan autóstársunk, akiről négy fénykép
is készült. Igaz, a negyediket már mérgében exponáltatta.

Kovács András
+ - Gyorshajtas, rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A gyorshajtásról, rendőrökről Csongrád megyében:

A múlt héten jelent meg az újságban:

http://www.delmagyar.szeged.hu/archiv/19990526/dme1.htm#dm1

Na mit szóltok ?

Üdv: GaBA
+ - Honda klimaval elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ismerős kért meg, hogy tegyem közzé:

Honda Civic 1.6-os, 1996 okt.
50 ekm-el, légzsákkal, automata váltóval, Klimával eladó.
2,5 millió Ft.
Érdeklődni: Fót, 27-363-311
+ - Valasz Samunak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Samu kerdezi:

Ha van valakinek tapasztalata, irja meg a
listara, elvileg egy Astra Caravan aksija
meddig birja

- Nyitott ajtokkal (vilagitas)
- Rajta felejtett tompitott fenyszorokkal
- Bekapcsolt autoradioval (kozep hangeron)

Kedves Samu!

Egyszeru matematika!

A belso vilagitas aramfelvetele kb 1 A (amper), a tompitott huzos,45 wattos
egovel szamitva + a varosi, mert az is eg vele (eg vele akksi) 9 A, a radio
kozepes hangeron max A. Ha 56 Ah-s (amperoras) az aksi es felig akarom
lemeriteni, a nyitott ajtokkal 28, tompitottal 3 es radioval akar 56 ora
hosszat is birja. Kepletet nem irok, altalanos iskolai fizika konyvben meg
lehet talalni. Tapasztalati ertek: jo akksi egesz delelott birta tompitottal
es pocre indult az autom.
A pannonias tippeket koszonom, erre nem gondoltam en sem, de kiprobalom.
Vörös Kálmán

Kami
+ - CSODA SKODA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

En csak a sajat tapasztalatomat szeretnem megosztani Veletek.

Nagy boldogan vettem meg, valamikor az elsok kozott a vadonatuj
Skoda Favoritot .
Elotte semmi tapasztalatom nem volt Skodaval, de megbizhato gyartmanynak
mondta mindenki.En 30-e km-t mentem vele.
Csak ketszer hagyott az uton ledogolve, maskor felig doglotten 
hazavonszolta magat.

Eloszor akkor amikor kieloztem egy autot, elkezdett kohogni es megallt az ut
szelen. Vontatas.
Kispolszkival huztak haza, Szerintem mindenki rajtunk rohogott.
Hiba: magneses gyujtasjelado kontakthiba. Cserelve az egesz gyujtaseloszto.

Masodszorra az egesz elkezdett gozologni es a hutoviz elfolyt.
Hiba: Futesszabalyzo szelep muanyag haz deformacio utan omlott ki a hutoviz.
Vontatas.
Cserelve az egesz szelep.

Hiba:Kuplung pedalt felengedve, a pedal vagy kijott teljesen vagy bentmaradt
felig. Hazajottem vele.
A kuplungtarcsa szegecseinek nagy resze elnyirodott es kipotyogva
akadalyoztak a kuplung mukodeset.
Cserelve a kuplungtarcsa.

Hiba: Egyszercsak elmult az aram az autobol. Behuztuk egy masik autoval. Az
eredeti akkumulatorban, amivel adtak az autot ket szomszedos cella kozott
megszakadt a kapcsolat.
Csere. Erre ra lehet fogni, hogy nem Skoda, de a Skoda ceg valasztotta a
gagyi gyartmanyu aksit a jarganyaba.

Az hogy szinte az elejen eltor mindket hatso fekben az onbeallo fek
feszitorugoja, a hiraulikus fenyszoro allitobol valahova eltunt a folyadek,
amit nem lehet utantolteni, az osszes kemeny muanyag zorgott,nyekergett,
a kalaparto emelo ket felmerev muanyag madzagja allandoan kiesett a
csomagtarto ajto nyilasabol, az elso ajto zarak belso lenyomo vacakjai
kurul levo muanyag allandoan lifegett es zorgott, 
a rugalmatlan rezbol levo gyari kulcsok a legkissebb ero hatasara
elhajlottak, megrepedtek es eltortek,
a karosszeria legkisebb serulesnel elkezdett rozsdasodni, a hatso
csomagtarto ajton levo csatlakozok amikkel az ajton levo lampakba villanyt
vittek volna nem mindig erintkeztek, a muszerfal visszajelzo lampai a
Nyomtatott aramkori csatlakozasoknal rendszeresen kontakthibasak voltak,
a kilometerora ugralt mint a bolond a spiral hibaja miatt,
a motor olyan eros szelepzorgessel jart mint egy ...,
mindez csak bosszusag volt. ......

Azota vezettem kb 1millio km-t kulonfele gyarmanyu auton.
Skoda nem volt kozte.

Tovabbi balesetmentes vezetest kivanok mindenkinek.

Feri
+ - meleg motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gábor!

> Van egy Pannoniam, amivel ket eve kuzdok, mert melegen nem
indul be! Kicsereltem a gyujtotrafot, a kondezatort, beallitottam
a gyujtast, es kicsereltem a gyertyat... ja, es a megszakitot.

Nem lehet, hogy a karburátor ad túl dús keveréket?
Például azért, mert túlfolyik, vagy mert eltömödött, piszkos.
Nem füstöl nagyon?

Üdv.
András
LADA 21074
+ - Eredetvizsgalat es allapotfelmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mennyire megbizhatoak ezek az allapot felmeresek?
Tehat, ha mondjuk akarok venni egy hasznalt kocsit, akkor
az allapotfelmero megmondja-e, hogy meg mennyit kell majd a kocsira
rakolteni, milyen hibak varhatok stb. Illetve a felmero vallal-e 
garanciat ezekre.

Azrt kerdezem, mert bagyon filozok egy kocsi vasarlasan, de nem tudom,
hogy egy hasznalt nagyobb, vagy egy uj kicsit vegyek-e. Melyik fogja
jobban megerni.

Ugy szamolom, hogy a kozeljovoben lesz kb. 400 ezer forintom, amiert
elvileg tudnek venni egy hasznalt 1.300 ezres kocsit, vagy egy uj Suzukit.


-- 
sajt	
+ - Re: hidropneumatikus futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdesem lenne.
>A citroen az uj modellekbe is teszi a hidropneumatikus futomuvet, 
>Xsara
>stb.?

Melyikre gondolsz Attila?
Saxo, Xantia, Picasso?
Csak a BX-tol felfele van hidropneumatikus futomu. Tehat a Xantiaban 
van, a Xsaraban - a ZX utodja - nincs, es a Saxoban sincs.
Udv.:
Zsolt
+ - lendkerek meretezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki !

az ember sok mindent maskepp tapasztal mint ahogy tanulja
gondolom ezzel nem mondtam ujat....
kerdesem a kovetkezo, tuninggal kapcsolatos:

tapasztalat alapjan a tulzottan lekonnyitett lendkerek eseten
a motor elveszti nyomatekossagat....'forog mint az orult de nem
huz'
sokan ezt azzal magyarazzak-talan itt a forumon is elhangzott-
hogy a lendkerek tomegebol adodoan a felhalmozott energia
biztositja ezt a nyomatekot-a lendkerekes auto peldaja............
---ez szerintem marhasag---
hogy miert? mert azt az energiat elo kell allitani....vagyis elvenni
a fotengelytol.......

de ettol a teny az teny marad : tenyleg nem olyan rugalmas a motor
attol hogy en lekonnyitem a lendkereket nem varok mast csak hogy
 egyenetlenebb lesz a jarasa...es mivel kevesebb tomeget kell
mozgatnia robbanekonyabb - nyomatekosabb

ha valaki bebizonyitja hogy nehezebb lendkerekkel nyomatekosabb
egy motor azt virtualisan meg vallveregetem!

aki tud valami jo szamitasi modszert lendkerek tomegere vonatkozoan
azt megkoszonnem ha kuldene-- nem szilardsagtani szamitas kell!!
--- ellenorzesre elfogadom:))------
hangsuly nem a civil kezes motoron van hanem hegyezett EROS motoron

sziasztok
by fx
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= FIAT Cinquecento S (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnám az autót. Az évjárata 1995. 12. 25.
Friss műszaki és zöldkártya.
Színe: metál kék

EXTRÁK:
- színrefújt visszapillantók
- színrefújt lökhárítók
- lökhárítók fényezését védő csík
- H4-es első fényszórók
- fehér színű első irányjelzők
- oldal védő gumicsík króm betéttel
- 2db 150W-os panyó hangszóró a kalaptartóba építve
- 2db 10cm-es 2 utas hangszóró a műszerfalba
- tetőantenna
- 3 küllős könnyűfém felnik (R13x5,5J H2)
- széles gumik (R13 175/60, DUNLOP)
- belső szőnyeg

Néhány gyári tartozék:
- színezett szélvédők (zöld)
- belülről állítható tükrök
- kalaptartó
- hátsó ablaktörlő és mosó
- hátsó fűtőszál
- hátsó ködlámpa
- szivargyújtó
- 4db 3 pontos biztonsági öv, az első kettő pirotechnikai
- gyerekülés öv hátul
- belülről nyitható csomagtartó
- szervizkönyv 60. 000Km-ig
Műszaki adatok:
Motor: 899 literes, 39Le, 4 henger, 8 szelep, központi injektor
Váltó: 5 fokozatú

Kmóra állás: 65. 000Km

ÉRDEKLŐDNI: 
+ - Futoszalas ablak javitas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bar igy nyaron nem letkerdes, nem tudjatok, hogyan lehet a megszakadt futoszala
t megjavitani? (Skoda 120 :))))

Forrasztani probaltam, de olyan anyagbol van, amit nem fog az on.

Koszi, udv: Akos

> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
+ - Skoda+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tegnapi ujsagban feltunt egy mondat, es en meg nem szoltam hozza a
"Skoda" temahoz :-)))

> Talan nem a csehszlovak ipar csucstechnologiajabol kene kiindulni.

Ezelott kb. 10 evvel vezettem egy mar akkor is jo par eves Skoda 130 RS
gyari versenyautot: 1.6-os motor, 160 LE, 550 kg.
Igaz, tobbet evett a szokasos 6-8 liternel...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re:C-s, V-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudnatok nekem valami konkretumot meselni a C es a V (egy
> betu es a tobbi szam) rendszamrol? (kik hasznaljak, miert jo
> stb.)

Ha jol emlekszem, a "C"-s rendszam a behozatali elojegyzesbe vett
autokon van (kulfoldi tulaj, ideiglenesen itt hasznalja, de nem
vamoltatja - elobb-utobb ki kell vinni az orszagbol, vagy levamoltatni).
A "V" a kiviteli elojegyzes, kulfoldi vevo kapja, ha a normal rendszamot
leadta.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - E: AUDI 200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó Audi 200: 2.0i könnyűfém felnikkel, plüs huzat, elektromos ablak
elöl-hátul, központi zár, szinezett üveg, elöl hátul tárcsafék. Teljes
kényelem. Vizsga 2001.06-ig.
Irányár:300e HUF
+ - 405GRDturbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

Mondjon mar valaki egy par szot PEUGEOT 405 turbodizelrol (92)
minden tapasztalat erdekel .

Best regards,
 AdUsZ                          mailto:
+ - automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem pedig igenis tobbet fogyaszt, mar csak a
>  konstrukcioja miatt is !

Ezt talan fejtsd ki kisse bovebben. Miert kellene tobbet fogyasztania?


>Valoban tobbet bir, ezt mar autoszereloktol is  hallottam, hisz az ilyen
> valtoban nincsenek mechanikai igenybevetelnek kitett alkatreszek
> (pl. fogaskerekek) mint a hagyomanyos valtoban. )

Ajaj! Komoly hianyossagaid vannak az automata valto mukodesevel
kapcsolatban. Az automata valtoban meglehetosen sok fogaskerek es
mechanikai igenybevetelnek kitett alkatresz van.

Az automata valto kepes arra, amire egy manualis nem. Az automata valtoban
levo hidraulikus nyomatekkonverter elvileg sokkal szelesebb sebesseg
tartomanyban kepes a motort idealis fordulatszamon jaratni. Egy korlatozott
tartomanyban durva kozelitessel egy fokozat nelkuli valtokent mukodik. Ez
egy fix attetelu kezi valtonal nem megy.
Az mar mas kerdes, hogy a nyomatekkonverter altal biztositottt rugalmassag
miatt az automata valtok altalaban kevesebb fix sebessegfokozatot
tartalmaznak, mint a kezi valtok (igy az aruk is elerheto marad). Emiatt a
kompromisszum miatt aztan sajnos sok automata valto eleg gyatrara sikerul.
Altalaban az automata valto surlodasi vesztesegei is nagyobbak.
Eddig kb. 30 fele autot vezettem, mindenfele valtoval. Kisebb autoknal
(1600 kobcenti alatt) nem igazan szerettem az automata valtot. Az altalaban
3 sebesseges, olcso kis automata valtok eleg sokat levesznek a kocsik
kepessegeibol. Szamomra az egyetlen kivetel a 96 evjaratnal ujabb 4
sebesseges Toyota Corolla volt, nagyon jo automata valto van benne. (A
regebbi, 3 sebesseges Corolla valtot mar kevesbe szerettem. )
Nagyobb motorok eseten mar jobb tapasztalataim vannak, a 3000 kobcenti
folotti tartomanyban mar kifejezetten szeretem az automata valtot.

Amugy aki sportosan szeret vezetni, az nem szereti, ha az auto gondolkodik
helyette, tehat vegyen kezi valtot.
Aki meg napi tobb orat megy a forgalomban, es akinek a szamara az auto
kozlekedesi vagy munkaeszkoz, es nem elvezeti cikk, annak szerintem jobb
lehet az automata. Forgalmi dugoban fantasztikusan jo. Aki meg nem vezetett
automata valtot tobb oras forgalmi dugoban, az szerintem ne ocsarolja az
automata valtokat.
Izlesek es pofonok kulonboznek. Vitanak nem sok ertelme van.

Gabor
+ - Trabi hianyzo extrai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nos, a VEB Sachsenring is fejlesztett az idok soran, es a jobb
felszereltsegu Trabantokban ("de Luxe" ;-) ) van nehany dolog:

-nemet terminologia szerint "ege'rmozi", vagyis 5 zold es 4 sarga
 LED, ami az eppen atfolyo benzin mennyiseget hivatott jelezni.
 Ezen muszeren meg talalhato egy piros LED is, ami az alacsony
 benzinszintet jelzi (sot, volt rajta egy fotodioda is, ami a
 kornyezeti fenyt merte, es ehhez igazitotta a LEDek fenyesseget
 --sokkal jobb, mint a Knight Rider-beli KITT :-)) )
-volt Trabant mutatos benzinoraval is (igaz, en csak a reklamjat
 lattam ;) )
-fe'm muszerfal, amire mindenfele magneses dolgokat lehetett rogziteni
 (homero, 5-jegyu km-szamlalo, amit Zoli is emlitett. A nemetek viszont
 a legutolso tankolas km-et allitottak be rajta, igy egy kis
 fejszamolassal napi km-orajuk volt)

Autozni pedig km-re kell, aztan van a benzincsap tartalekallasa, aztan
pedig >=5 l a csomagtartoban (egy fe'l autonyi alkatresszel egyetemben).
Legteleniteni meg egyeb ilyesmiket nem kell, a vizzsakot viszont erdemes
megtisztitani. 

Egyebkent pedig a vilag legjobb autoja: olcso es konnyen szerelheto. Egy
Trabant-talalkozon lattam (a tv-ben): puszta kezzel motorcsere (1 fo"s
"csapatok"), semmi emelo/daru, csak csillagkulcsok. Motor ki, le a foldre,
vissza, es beinditani. A gyoztes ideje: 42 masodperc!

Ugyanott Trabant-rally. Elso feltengely/felfuggesztes elgorbult. 2 kulsot
lefektetni, Trabit oldalra raboritani (2 szemely), par perc alatt
csereltek, mar rutinosak voltak. Ha csak kicsit gorbult, akkor
kikalapaltak. :-)

Udv,
marky 

U.I.: lehet probalni a sajat kocsiban 42 s alatt motort cserelni. ;-)
+ - Rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok
     
     Tudom, hogy ez inkabb a MOKAba valo, de gondoltam ha mar annyit irunk 
     a rendorokrol:
     
     Mit mondjunk a rendornek ha megállít az autóval:
     
     - Megfogná a sörömet, mig megkeresem a jogsimat ?
     - Elnézést, de nem tudtam, hogy a radar-detektorom ki van kapcsolva. 
     - Nahát, magának legalabb 240-el kellett repeszteni, ha megelozött ! 
     - Én azt hittem, hogy csak 160 centi fölött lehet valaki rendor.
     - Eloször rendor akartam lenni, de inkább elvégeztem az egyetemet. 
     - Ugye nem fog megszondáztatni egy kis borocska miatt?
     - Hé, nem maga volt az a rendor abban a Chaplin-filmben?
     - Én csak próbáltam lépest tartani a forgalommal. Az igaz, hogy nincs 
     elottem senki, de éppen ezért kellett sietnem, hogy utólérjem oket.
     - Az úgy történt, hogy amikor lenyúltam a kábítószer adagomért az űlés 
     alá, a pisztoly leesett az ölembol és beszorult a fékpedál alá, így 
     csak a gázt tudtam nyomni...
     - Pedig holnap mentem volna a jogsimért, amit 5000-ért csinaltattam...
     - Most mit fog tenni velem a fonök, ha nem szállítom le idoben a 
     bombát?
     - Nem mehetnek el most az egyszer ?
     - Hé, az egy 9 mm-es? Ezt nezze meg, ez egy .44-es Magnum !
     - Cukifiu, te drága, kaphatnék megint egy olyan klassz testmotozást ? 
     
     > - Remenybeli utolagos engedelyevel.
     
     Chucky
+ - Jogszabaly / forgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vesezes:
     
     A rendszamtabla ervenytelenitese es a forgalmi engedely helyszini 
     elvetele:
     
     >a) a jarmuvet a kulon jogszabalyban meghatarozott engedely nelkul
     >atalakitottak,
     
     Ez az eset a mubizonylat nelkul, vagy a forgalmiba be nem jegyzett 
     valtoztatasokra vonatkozhat. Ide tartozik a futomu atalakitasa, es 
     ilyen a festes is. Vajon hany szazalektol kell bejelenteni a 
     szinvaltozast? (Pl:Piros autora fekete diszites)
     
     >f) a tulajdonos (uzemben tarto) nem rendelkezik ervenyes kotelezo
     >felelossegbiztositasi szerzodessel, vagy a biztositasi fedezet 
     >fennallasarol
     >szolo igazolassal,
     
     Tehat ha hianyzik az egyik (szerzodes, fedezetigazolas /csekk/), akkor 
     elveszi a forgalmit, vagy ha nalad van valamelyik -barmelyik-, akkor 
     nem veheti el? 
     
     >g) a jarmu kozuti forgalomban valo tovabbi reszvetele a kulon 
     >jogszabalyban
     >meghatarozottak szerint kozvetlen balesetveszellyel jar es a jarmuvel 
     >ennek ellenere kozlekednek,
     
     Ezt a rendor donti el?
     
     >i) a rendszamtabla, a forgalmi engedely, a torzskonyv vagy az 
     >ervenyesito
     >cimke hamis vagy meghamisitottak,
     
     Hamis a rendszamtabla, ha: ??
     Ha elvesztettem az egyiket es barkacsolok egy ideigleneset?
     Ha megnyomtak, lepattant a festek es kijavitom?
     Ha lekenem lakkal, az hamisitas?
     Esetleg csak az hamisitas, ha nem egyezik a forgalmival?
     
     
     >l) a jarmuvon annak mukodesi korere, funkciojara, a forgalomba 
     >helyezo orszag allamjelzesere vonatkozoan megteveszto jelzest, 
     >feliratot, targyat helyeztek el
     
     Targyat??? Raszerelek egy muanyag darut a Golfra es elveszik a 
     forgalmit?:-o / :-)
     
     
     >Igazi csemege a fenti szoveg. Nehanyszori, nagyon figyelmes elolvasas 
     >utan
     >valaszt talaltok benne mindarra, ami a kozelmult kerdeseiben a listan
     >felmerult.
     
     Csak ne fogalmaznanak ilyen keczifantosan!
     
     Chucky
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne haragudjatok, kedves autosok, en igazan nem ismerem a Skodat, de mar
kezdem unni a sok pro es kontra szoveget. Mivel Romaniaban elek, itt Dacia
a nepauto, es biztos vagyok benne, hogy a Daciasok is tudnak hasonlo
sztorikat. Szerintem ez minden keleti gepjarmu tulajdonosara ervenyes (
meg ram is :-) ). Nem akarok szemet lenni, itt sem igazan milliomosok
laknak, de kello penzmennyiseg birtokaban nem hiszem hogy valaki is ilyen
gepjarmuvet venne. Egyik ismerosomnek van  egy 86-os GTD Golfja, es
bizony barmikor elcserelnem ra a keteves Daciamat ( pedig meg vagyok vele
elegedve ). Szaz szonak is egy a vege: Ha lehet, hagyjatok abba a
 Skoda kozvelemenykutatast  ( ismetlem, semmi bajom a Skodasokkal ), meg
ha lelke is van a kocsinak ( talan visszajaro :-) ). Pa
+ - Skoda rossz auto? Auto?!?!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Szoval jo auto a Skoda?
>Jo hat!!

Akinek nincsenek igenyei...., akkor persze a Trabant legalabb olyan jo auto!

>Nezd meg a Fiatok ertekveszteset!! Veszel egy ujat, es masnap csak fel aron
>tudod eladni. Maskulonben a Fiat legalabb annyira megbizhatatlan mint a
>Skoda.

Ez erdekes megallapitas. Az altalam ismert Fiatok messze alulmaradnak a
Skoda meghibasodasi ratajan.

>A lenyeg pedig az, hogy vannak emberek akik csak a Skodat engedhetik meg
>maguknak. Es ez az adott keretek ez a megfelelo. Barmit mondasz ennek a
>legkisebb a szervizkoltsege.

Ez megint feligazsag. Valoban ennek talan a legkisebbek az
alkatreszkoltsegei, de ezt boven ellensulyozza a meghibasodasok szamaval.
Bar pl Opel KPadett hatso kerekcsapagy ugyanannyiba kerul, mint egy Skoda!!!

>a meterszamlalo teljesen mas mechanika. csak a spiral kozos, de altalaban
>nem az csal.

Pedig a Skodak hiresek a rossul mero kilometeroraikrol.
+ - Szenzacios Soda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos, ez a szenzaciosan megbizhato, fantasztikusan uzembiztos auto - ez derul
ki a HIX AUTO-bol - ujabb hibat produkalt, bar elismerem, ez meg boven
belefer a "majdnem legjobb" auto kategoriaba.
Most eppen a hutorendszer van soron, ugyanis kilyukadt a futoradiator -
indulaskor majd egy deci viz omlott az utas labanal az utasterbe. Ha meg ezt
is kicserelnem, akkor mar szinte csak a kormany, ulesek, biztonsagi ovek
maradnanak az eredetik.
Elegem lett a Skodabol! Dicserhetitek orrba-szajba, tapasztalatbol mondom,
hogy rosszabb auto nem nagyon akad a vilagon. Eladom, mert nem vagyok
hajlando tobbet kolteni ra.

Apropo: nem akar valaki venni egy szenzacios szuperautot? :))) Foleg olyan
gazdinak adnam el, akinek mar van ilyen megbizhato autoja, es raerez a
lelkivilagara ( bar ez a Skodaknal nagyon sotet lehet).

udv: yerico (120L)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS