Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 630
Copyright (C) HIX
2000-01-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 megint vegyesen (mind)  118 sor     (cikkei)
2 Csattt (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Re. Felicia doles # 628 (mind)  25 sor     (cikkei)
4 RE. Katalizatoros kerdes (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Re. Mi van a kicsikemmel # 628 (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Kadett diesel, autohifi (mind)  63 sor     (cikkei)
7 zastava rele (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Zalaegerszeg (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Alvazszam (mind)  22 sor     (cikkei)
10 OXoskadasII. (mind)  47 sor     (cikkei)
11 Ne hujeskedj....OXoskodasIII. (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Re: Kerdesek (#628) (mind)  18 sor     (cikkei)
13 RE: Apro oromok (#629) (mind)  17 sor     (cikkei)
14 va: Koszos auto (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Kardanbox (mind)  31 sor     (cikkei)
16 ablaktorlo (mind)  29 sor     (cikkei)
17 Re:Mi van a kicsikemmel? (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Fustolos!; Da-da-dadogos (mind)  50 sor     (cikkei)
19 vectra betegseg (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Uzemanyag (mind)  19 sor     (cikkei)
21 Megane csatt! (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Re: Trabi 1.3 Combi (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Valtobot, anyagismeret (mind)  20 sor     (cikkei)
24 [HIRDETES]Teli gumik eladok (mind)  23 sor     (cikkei)
25 Rakparti Szlalomparty (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Re: Katalizatoros kerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Subaru lampa (mind)  7 sor     (cikkei)
28 :-o (mind)  12 sor     (cikkei)
29 ujra megyen (mind)  20 sor     (cikkei)
30 Egy kis fizika (mind)  28 sor     (cikkei)
31 RE: Dunaujvaros (mind)  16 sor     (cikkei)
32 RE :Trabi 1,3 (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Uj Amigas CD-k eladok. (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - megint vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gombos Petinek:
A katalizator elettartamat 80-120.000 km-re teszik a gyartok. Az
elhasznalodas gyorsasaga fugg a gk. hasznalatatol. A kat. ugyanis szereti a
meleget, uzemi homerseklete is tobbszaz fok. Ekkor katalizal, hidegen
viszont nem. Ezert rakjak jo kozel a motorhoz, hogy hamar atmelegedjen. Nem
szereti, ha gyakran felmelegszik-lehul-felmelegszik-lehul (=varosi
hasznalat). Ez a keramia hordozotest osszerepedezeset, a femhaz belso
korroziojat (kondenzviz) okozza. A normalis hasznalat mellett is egy ido
utan lecsokken a kat. felulete (erozioval eltunik az erdesseg, ami a nagy
feluletet okozza), igy csokken a kezelt kip.gaz mennyisege az osszeshez
kepest= romlik az osszetetel. Amugy tudomasom szerint a feluletakitv anyag
ha egesz lassan is, de fogy, es nem kepes katalizalni.
Meg egy ok lehet: olmozottat tankolt egyszer az eletben valaki. Az olmos
benzin ugyanis minden tevhittel szemben nem teszi tonkre az autot, az vigan
megy vele, csak az olom hozzakotodik a katalizator aktiv feluletevel,
gyakorlatilag elzarva azt a kipufogogazoktol. A motor megy, a lambda szonda
szabalyoz a legalacsonyabb karosanyag-ertekre, de nem latja, hogy a sorban
UTANA allo katalizator sztrajkol...
Tonkreteheti a katalizatort, ha a kocsit megprobaltak behuzassal inditani,
es huztak par km-t. Ekkor a kat. feltelik uz.ag-gal, majd a beindulas utan
begyullad, szetegetve a keramia hordozotestet.

Ejszakai mosok (shell)

Gyorben (10.sz fout) es Sarvaron (Sopron fele) is mindig pont akkor rossz a
moso, amikor akcios mosas van. Ja es Veszpremben az Essonal (Szfehervar
fele) is jartam mar igy...         :) offtpoic, de egy vicc jut az eszembe:
Kohn bacsi, maga miert 200 ftert adja a banant, mikor a szemkozti boltban
csak 130?
Hat akkor miert nem ott vesztek?
Mert ott nincs.
Ja, ha nekem se lenne, en is adhatnam meg 100-ert is!

Valaki irta, hogy allitott az adagolojan. Szemre...
Eleg meresz dolog, ugyanis az adagolokat, legyen az soros, vagy
disztributoros, mindig adagolopadon allitjak be. ertsd ezalatt a
befecskendezes kezdetet (analog a benzines elogyujtassal) a befecskendezett
mennyiseget, es a befecskendezesi nyomast is. tized fokra, tized kobcentire
es barra pontosan. Namost akinek 0,1 fokos szemmerteke van, az az Erzsebet
hidrol le tudja olvasni a Fradi-palya eredmenyjelzojet...
Kedves autostarsak! NE BUZERALJUK A GYARI BEALLITASOKAT OTTHON! A szerelo
utana anyaz, mert nem csak a termeszetesen meghibasodo vagy elallitodo
dolgokat kell vegigbogarasznia, hanem azt is, amit jozan logikaval senki
nem tekert volna el. Ha egy szerelo anyaz, az pedig altalaban sokba kerul
nekunk...
Amugy az egyetlen hazi diesel-tuning, ha a (SOROS adagolonal=Merci W123
dieselek, ARO, IFA, stb.) a fogaslec utkozocsavarjat kijebb (hu, ezt hogy
irjak?) kijjebb(?) hajtjuk. Ekkor kvazi "melyebbre" tudjuk nyomni a
gazpedalt, tomor fekete fust jon az el nem egett uzemanyag miatt (lasd
Eurosport tractrorpulling), de nyerunk 1-2 lovacskat. Fogyasztas viszont
no.
(a soros adagolo az, amikor a nyomocsovek egymas utan sorban allnak,
merolegesen az adagolo meghajto tengelyere. Ha a 4 cso
negyszog-elrendezesu, es a hajtotengellyel parhuzamosan allnak, (gyak. majd
minden nyugati szgk. diesel) akkor az disztributoros adagolo, vagyis a
fenti modszer hatastalan, sot lehetetlen es tilos is.)
A turbonyomas novelese 1. veszelyezteti a heng.fej-tomitest, 2. tisztabb
kipufogogazt eredmenyez 3. muszeres adagolo-athangolas nelkul nem noveli
erezhetoen a teljesitmenyt. (kiveve placebo-effekt.)

Ha mar diesel. A diesel motorokon nincsen szivato! egyiken sem! Inditaskor
izzitunk, (ha kozvetlen befecskendezezses, akkor nem mindig van izzito, Ha
oreg a kocsi, erdemes 2x-3x izzitani, mindig megvarva mig a sarga lampa
kialszik.) majd lenyomott gazpedallal oninditozunk. Az izzitas miatt a
hengerbe forro levego kerul, amit osszesuritve elerjuk azt a homersekletet,
amibe a (lenyomott gazpedal miatt) nagy mennyisegu befecskendezett gazolaj
jo esellyel ongyullad. Amint elindult, gazpedal felenged, az adagolo pedig
szepen befecskendezi az alapjarati fordulatszam tartasahoz szuks.
mennyiseget. Egyes dieseleknel (foleg FIAT) van egy kis kar, amit kihuzva
(elcsavarva, mittudomen) megemelkedik az uresjarati fordulatszam. Ezt ugy
csinalja, hogy ad egy kis gazt. Igen, mintha mindig le lenne egy kicsit
nyomva a pedal. Ezzel a motor le tudja kuzdeni a hidegebb=nagyobb
viszkozitasu olaj ellenallasat, es nem fullad le mindig.
A teljes rendszernek viszont semmi koze az Otto motorok szivatojahoz
(aminek dusito a rendes neve). Ott a cel a dusabb (1:14 feletti) keverek
eloallitasa. Ebbol a benzin egy resze ugyis lecsapodik a szivocso hideg
falan, vagyis a hengerbe nem az elore bekevert kakao jut, masreszt a kicsit
dusabb keverek konnyebben gyullad szikra hatasara. A szivato egyebkent
resnyire nyitja a fojtoszelepet is, vagyis a magasabb fordulatszam itt is a
kvazi lenyomott gazpedal eredmenye.

Hifi SZUBJEKTIV. A hifi szerintem high fidelity, vagyis nagy erzekenyseg,
jo minosegu zene. Namost az auto-hifinel 2 kategoria van, az egyik a
hangero, a masik a legszebb hang. Az elso a teljesitmeny-elektronikakrol
szol, ilyenkor van tele a csomagtarto erositovel es a hatso ules
melynyomoval. Ez azert szep, mert ha az emberszabasu vezetes kozben
hallgatja, tuti nem hallja a szirenazo mentot, a radudalo kamiont, a
csikorgo gumit, sot meg a motor hangjat sem. = kozveszelyes
A legszebb hang a perverz akusztikusok terulete. Ok sportot uznek abbol,
hogy az akusztikailag teljesen lehetetlen alaku autoban is tokeletes
terhangzast hozzanak letre. Ez neha sikerul is (ezek a 7 szamjegyu szamlas
hifik), es tart egeszen a motor beinditasaig. Aki mar hallotta az
interferencia nevu varazsiget, az tudja, miert mondom ezt.
Aki ezt le akarja kuzdeni, az altalaban nem a Corsa, Punto, Ibiza, stb
meretben gondolkozik. A komolyabb markaknal eleve kovetelmeny a csendesebb
utaster, masreszt a gyarilag hozzajuk kinalt audio csomag szerintem
hangeroben, dinamikaban es hangminosegben is kielegiti a kozlekedes
hatterekent fellepo zenei igenyeket. (az Audi pl. tobbfele rendszert is
kinal, de mind Blaupunkt es Bose elemekbol all.) Igaz, ez nem olyan
feltuno, nem lehet vele ledonteni a tevepatas csitriket. Tenyleg ha a hatso
ulesen ott ul a melylada, akkor abban a kocsiban nem is lehet egy jot
"tekerni"?


Korfolyamatok. A mai benzinesek igazibol nem is az Otto-, hanem a
Carnot-fele korfolyamatra epulnek. Ha valakit reszletesebben erdekel,
utananezhetek, de az leghamarabb a jovo hetre lesz meg.

Tudom, mar megint hosszu...
Bocs

Fogash


ui: Tudomasom szerint az os-quattro ('80) volt az elso ALLANDO
osszkerekhajtasu szgk. A Subaru ekkor meg evekig csak kapcsolhatot
gyartott. De osszkerekhajtas es osszkerekhajtas kozott fenyevnyi
kulonbsegek vannak.
+ - Csattt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

   Nem tudom, hogy emlekeztek-e ra, ezert leirom az elozmenyeket:

   amikor kezdett leesett a ho, akkor sikerult karamboloznom a XVI.
   keruletben egy securitos kisautoval. Az auton latszott hogy keres
   egy utcat, majd amikor megtalalta, akkor indexeles utan azonnal
   fordult. En meg mar akkor eloztem, es a sikos uton, alacsony
   sebesseg mellet is nekiszaladtam a kocsi vegenek. Kicsi fiatnak a
   jobb hatso lampa es a sarhanyo tonkrement. Nekem, - akkor egy kolcson
   autoval rohangaltam eppen, kepzelhetitek, hogy milyen kinos volt
   ebeadni a gazdinak a trotenteket - az ocska Audi 100-nak a
   lokharitoja bement vagy 10 centit. Kis kalapalas utan, mar nem is
   latszott a baleset.
   Persze nem akartak elismerni a vetkuket, meg amugy is ceges auto,
   ezert rendort hivtak. ;)) (itt kell megjegyezni, hogy a rendorok
   nekik adtak igazat, legalabb is utaltak ra)
   Megkerdeztelek titeket, hogy mire szamithatok, es mindenki
   megnyugtatott, hogy nem en voltam a hibas az elmondasom alapjan.
   Ma kapott joatyam egy levelet: a "szag"erto Ur is azt mondta, hogy
   nem en voltam a hibas, a masikat meg is buntettek 10 ezer penzre.
   (na hogy utalhatnak most engem!!:)))))

   Bocsi a hosszu levelert,de csak meg akartam osztani Veletek az
   oromomet.

   Ezuton szeretnem megkoszonni a megnyugatato leveleteiket.

Csao
 Nagykekesi Arpad
 m:   +36/30-9544-480
 ICQ: 5035085
 WEB: http://nagykekesi.webjump.com
 Mail: mailto:
+ - Re. Felicia doles # 628 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Attila.

>Azt vettem eszre, hogy a Feliciam 4
 > szemelyel, 100 km/h folott erosebb kormanymozgatasra billeg. Eleg
  >zavaro mertekben. Ez jellemzo rajuk vagy nalam van gond? Kaphato a
  >gephez un. stabilizator. Ez egy rud a ket vegen lehet befogni, a
  >hatso hidnal szerelik fel. Javithat ez a dolgon szerintetek?
Hogy -hogy kulon keresre kell betetettni a hatso stabilizatort ? Tetesd be
sokat javit a stabilitason.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - RE. Katalizatoros kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Peti.

>Mennyibe kerulnek az ujak? A Unixtrade-nel 160.000 Ft.
>Ennyit nem er meg nekem a kornyezetvedelem. Hallottam
>valami 25.000 Ft-os megoldast is. Errol mit tudtok?
Az olcsobb katalizatorral kapcsolatban tudok egy -s mast :-) Ezeket a
katalizatorokat itt Mo - n gyartjak es egy az egyben egyforma az eredeti
katalizatorral :-)  A markaneve EX - AIR. Viszont ird le nekem a kocsi tipus
stb, es hany utas a katalizator.


 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Mi van a kicsikemmel # 628 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Sziasztok autosok.
Szia Gabor.

>OPEL Kadett 1.5TD
>Amellett, hogy tobbet fogyaszt a kelletenel, ujabb erdekes jelenseget
>tapasztalok
>Reggel, inditaskor olyan jelenseget tapasztalok, mintha kihagyna
>valamelyik henger. Elso hosszabb izzitasra indul az auto,
>(talan harmat porget az inditon) beindulas utan, viszont dadog.
Nezd meg a fem nyomovezeteket nincs - e meglazulva, vagy esetleg nincs
repedes rajta.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Kadett diesel, autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autozok !

 [International] irta :

(Akit egyebkent szivesen latunk viszont, de ettol fuggetlenul:)

>3. az 1.7 TD motor mar az E-Kadettben is szolgalt, asatag konstrukcio,
>igazi lassu, hangos, fustolos rossz dieselmotor.

Hat, azt hiszem mindenki elott ismert az, hogy altalaban nem tartom a
dizelmotort (szemelyautoban !) kulonosen nagyra, de azert elismerem,
hogy van egy-ket jo dizelmotor.

SZVSZ az 1,7-es TD OPEL dizelmotor azon keves kivetelek egyike, amelyik
valoban jo szemelygepkocsiba is. Nem asatag, nem fustolos, nem lassu
(meg persze nem is OPEL, hanem ISUZU), valamint SOHA nem szolgalt az E
sorozatu Kadett-ben.

Itt valami oriasi fogalomzavar/felreertes/csusztatas stb. esete forog
fent.

Egyebkent mi van a KisPolakkal ?

Mas tema. Autohifi

Mint altalaban a hifi-ben, az autohifi-ben is igaz az, hogy a technikai
berendezes csak eszkoz, hogy azt ki, hogyan es mire hasznalja az a
hasznalo egyenisegetol fugg.
Tehat van aki max hangeron nyomatja, van aki hatterzenelesre hasznalja,
van aki rave-et hallgat (rave, house, hardcore  rulez !!), van aki
komolyzenet/jazzt hallgat es van aki azt hallgatja ami a radio
bekapcsolasakor defaultban bekattano csatornan szol.

Az autovezetok viszont kornyezeti (alapzaj), elettani (nem elandalogni
akar, hanem a figyelmet fenntartani), stb. okokbol altalaban sokkal
nagyobb aranyban hallgatnak konnyuzenet, mint a szobai hifi-t hallgatok.
Ez a zenei stilus jobban alkalmazkodik altalaban ahhoz a
lelki-fizikai-pszichologiai allapothoz, ami autovezetes kozben bennunk
kialakul.

Jomagam meglehetosen kommotos vezeto vagyok, de amikor tudatosul bennem,
hogy biza nagyobb tempora kellene kapcsolni, akkor maris nyulok egy
olyan kazettaert amin 130-160 bpm-es zene (ez a percenkenti utemszam)
van, feltekerem a hangerot es lehet nyomni a gazt. Mivel egyaltalan nem
iszok kavet, ezert ez nekem olyan, mintha meginnek egy kavet. Szerintem
mas is eszerevette mar, hogy amikor valami kedvere valo zene szol, akkor
feljebb veszi a hangerot es dinamikusabban kezd vezetni.

Emlitettek tobben az autohifi vs. koncerthallgatas temakoret. A ket
dolog annyira tavol van egymastol, hogy nem is erdemes egyutt emliteni
oket. Bevallom, hogy szoktam jarni (komolyzenei !!) koncertekre, otthon
sokat hallgatok komolyzenet, de autoban nemigen tudom elkepzelni, hogy
ne konnyuzenet halgassak. Persze nem csak a rave-house-hardcore (ne adj
isten, techno) szol, de pl. eppen most vettem eszre, hogy barmennyire is
kellemes Karl Jenkins zeneje (gondolom a Vodafone reklamot mindenki
ismeri) autoba nem valo.

Mindenesetre az is elkepzelheto, hogy valaki Wagnert hallgat (persze nem
egy operat).

Udv mindenkinek.

Kadlec Istvan
+ - zastava rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a segitseget mindenkinek, a muszerfal mogott
megtalaltam a relet!

--

Udv: Subi
alias: Schubert Jozsef
+ - Zalaegerszeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csokozon!

Ismeri valaki Zalaegerszegen a Hotel Napsugart? Akciot kinalnak, egy hetre
elmenneek.

Megkoszonnem az infot!

DODO
+ - Alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

a HIX auto indulasa utan nem tul sokkal szo volt az
autok alvazszamaibol kiolvashato informaciokrol.
Ekkor elhangzott, hogy minden alvazszam x. karaktere
vmilyen formaban a gyartasi evet jeloli.
Sajna veletlenul letoroltem a korai HIX Autokat, igy csak
nehezkesen tudok utana nezni. 
De hatha valaki ezt pontosan tudja...

Erdekel meg, hogy ha egy auto "AF"-es motor- vagy 
alvaszszamot kap, az pontosan milyen formatumu.
Az en VW Ventomnak is AF-el kezdodik ugyanis a motorszama,
de ez a VW AFT jelu motorja miatt van igy. 
(Tudok olyan lizing cegrol, akik emiatt utasitottak el
egy VW lizingjet, mert a motorszam AF-fel kezdodott)

Kedves deejaytiszy mar valaszolt maganba, de talan neki is 
uj lesz az amit (remelem) valaszolni fogtok, mert O sajna 
semmi konkretat nem irt.

Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - OXoskadasII. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok! Udv Jani!

   Akkor kezdj el Jani beszelni valami konkret dologrol is vegre!
Az altalanos gaztorveny szerint:
    p1*V1         p2*V2
   ---------  =  ---------
        T1               T2
 eddigi tampontok Jani hianyos tajekoztatasa alapjan:
   T2                  = 20 C = 293K
   (V1+V2)/V1  = 1/30
   p2                  = 2bar  = 0,2MPa

   p1           p2*V2
------   =  ----------  behelyettesitve: V2 = V1*(suritesi viszony*-1)-et
  T1            T2*V1

   p1           p2*V1*(30-1)
------   =  ------------------     egyszerusitve a V1-el....
  T1                T2*V1

   p1           p2*(30-1)
------   =  ------------
  T1                T2
   Megoldva a fenti egyenletetet, kapjuk a p1/T1 nyomas/hofok aranyt, amit
a tovabbiakban Janinak pontositani kellene. Mivel nincs holeadas a falaknal
tehat nem kell szamolni vele, mindossze azt kell feltetelezni, hogy nem
valtozik ezalatt a gazkeverek minosege. Hoszigetelt motor? Dizel 1889-ben
feladta.
   Tovabbi segitseg, nincs hutes, azaz nem lehet a T1 tul magas, mert akkor
mindenkeppen megindul a falakon holeadas!
  p1/T1= 0,2*29/293 T1 minimum 293K, ezert a p1/T1=  0,019795221843 
  T1-et pl.293K-nek veve  p1= 5,799, azaz 58bar! ez a csucsnyomas, a
kozepnyomas az nem szamolhato, azt merni kell...

  Ez egy Olajfalo-licenc-motor!
Indokaim:
- surites eseten csokken a terfogat, a keverek hofoka es nyomasa emelkedik
(lasd dizel-motor)
- BUMMM...... csak a nyomas no.....
- tagulas (munkavegzes) eseten csokken a hofok es a nyomas, no a terfogat
  => a "kipufogogaz huti"  a motort.

  Ezek szerint Jani valami olyat tud, ami a hoerogepek es a Termodinamika
I. es II. foteteleinek ellentmond. Valamit tud, amit szabadalom ved.....
--
 Udv:
     Levente
+ - Ne hujeskedj....OXoskodasIII. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Jani!

  Megneztem a ox2.mov-ot, lesujto a velemenyem az egesz dologrol.
Tulajdonkeppen most teged nezzelek hujenek, vagy beugratasnak minositsem az
egesz dolgot.

 I. olaj nem szukseges: A gorgopalyak kulonosen igenybe vannak veve, nagy
lehet a Hertz-feszultseg, nem tudod tartosra megcsinalni, az anyag belulrol
fog pikkelyesen kipattogzani.

II. kompresszioviszony: 30 milyen gyartasi technologiaval biztositod, hogy
ez meglegyen? A gorgopalyak nem lehetnek tulsagosan nagy emelkedesuek, a
szuksegse suritesi arany eleresehez nagyon kis kompresszioterfogat
szukseges, amit nehez forgo motornal biztositani.

III. toltescsere: az lathato a keprol, nem "hagyomanyos" ketutemu motor.
Akkor milyen?

 Javaslom addig, amig nem mutatsz mukodokepes OX2-motort, addig ne
beszeljunk rola!!!
--
 Udv:
     Levente
+ - Re: Kerdesek (#628) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kicsit elkezdtem nezelodni, no semmi komoly. Elsokent ujra elolvastam a
> Militec magyar honlapjat. Erdekes, nekem ugy remlett, hogy egy elozo
> verzioju lapon meg volt emlitve egy magyar szamitastechnikai ceg is, mint
> referencia (vmi. kisteherrrel). Ez most nincs itt, szerintetek mi
> tortenhetett?

Ez bogarat tett a fulembe. Felhivtam a ceget (a FEFO-t), es beszeltem az
illetekessel. O" a kovetkezoket mondta: a ceges autokban az anyag
hasznalata ota 5 fokkal csokkent a hutoviz homerseklete, a hutovizelfolyos
eset pedig egy volt kollegaja Aufi 80-asaval tortent. Az M0-son ment, es
amikor hazaert, vette eszre, hogy nincs meg a hutoviz. A motor nem
karosodott. Ismetlem, ezt mondta nekem telefonon a Militec regi weblapjan
emlitett ceg munkatarsa.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - RE: Apro oromok (#629) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Na, megint belemjottek: egy Golf kb. 30-40-el. Erdekes, hogy az
> > automon egy karcolas sem esett. Eleg jok a lokharitoi a Megane-nak.

> Tudom hogy "kategoriajanak legbiztonsagosabb autoja", de ez eleg
> hihetetlenul hangzik. Ha tenyleg ennyivel szallt volna bele az
> autodba, akkor kenytelen lennel feleakkora csomagtartoval beerni mint
> a talalkozas elott.

A fonokom ceges Saab 9^5-oset a napokban tolta meg egy Honda Civic. A
Saabon mint fent (egyetlen karcolas sem esett), a Honda motorteteje
viszont felgyurodott, a hutoje eltort es elfolyt a hutovize...


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - va: Koszos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem emlekszem, mekkora bunnek szamit, ha a kocsim olyan koszos,
> hogy mar a rendszamtabla is tokeletesen olvashatatlan. 

A kerdes provokativ, de egye fene felveszem a kesztyut.:-)
Egy kozuti ellenorzesnel megbuntethet a rendor.
Csak ezert, nem fog leallitani, mert mire eszreveszi, addigra mar el is 
haladtal mellette. Egy gepkocsizo jaror, pedig mast sem csinalhatna,
mint uldozi az ilyen kocsikat.

> Apropo: a traffipax mit tud kezdeni egy dzsuvas rendszammal?
Hat nem mossa le - az biztos :-)

Csak gyanitom, hogy akkor a lampaid is atlathatatlanul koszosak.
Egy kutnal fel perc lemosni.
Nem kell papirzsepkendo es gepi moso sem hozza.
Ebben a mocsok idoben, van ugy, hogy hosszu utamon tobbszor
bekanyarodok egy-egy kuthoz ezeket lemosni.
Nekem egy index, vagy egy feklampa ORDITSON !
Ezt megadom es el is varom masoktol.
--
Meszaros Geza
+ - Kardanbox (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves aranyos edes egyetlen listatarsaim...
	S.O.S. kialtast intezek feletek

	Arany keretbe foglalnam annak az embernek
	a nevet aki otlettel, konkretummal
	hozza tudna engem segiteni a kovetkezohoz:
	FIAT UNO 45   1985. evjarat, barna muszerfallal
	es KARDANBOX kellene nekem bele, mert anelkul
	nem elet az elet es nem autozas az autozas...
	FIAT viszonteladok feladtak a harcot,
	alkatreszkereskedok is, Tolna megyeben
	nemtudom van e Fiat bonto, de mar
	akarhova is elmennek erte. Minden otlettel
	bombazzatok! kiveve hogy 100E-ert gyartassak
	bele egyet:) es hogy tegyek bele egyeb tipuset,
	nagyon furan festett benne egy skoda box:))

	Remenykedve, koszonve es esdekelve

		Zozi

	ui: es akkor megbocsajtok a kecskemeti
	talalkozon keszult kepem eltuneseert is:))
	
	



________________________
 Végh Zoltán(Zozi)-MNYI
email: 
+ - ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Elmondom hogy jartam: 
A Skodamon meg a gyari ablaktorlok voltak fennt, 
gondoltam ideje megajandekozni a kicsi kocsit 
egy par ujjal. Okulva kulfoldi autostarsam 
Plaza-beli kalandjain, nem dragat vettem, 
hanem Cora-fele 600Ft-os Noname-et.
Huuuu, de szuper, gondoltam. 15 perc alatt 
fol is raktam, jol torol, muxik. Ok. 3 nap mulva 
azt veszem eszre, hogy a lapatot tarto kis 
muanyag alkatresz eltort. :((
Nem is hasznaltam, csak 2*. Buta ember a 
sajat karan sem tanul, vettem egy masik 
parat 700 Ft-ert (Tesco). Tok jo, meg minden, 
csak a felrakasnal akadtak problemak, mert 
nem kompatibilis a Skoda-val! :(
Ugyhogy most feldrotoztam valahogy oket,
es imadkozok, nehogy leesenek! :))

Ajanlatom: ha van valakinek olyan muanyag 
illeszto eleme, ami Skoda ablaktorlohoz kell,
es nelkulozni tudja, az legyen szives adja 
oda, valamit adok cserebe. Mondjuk 2 db
vadiuj 45 cm-es ablaktorlot+meghivsz 
egy sorre. 

bye: 
Dobosi Daniel
+ - Re:Mi van a kicsikemmel? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ??? Dizelben automata szivato? Nekem ez uj motivumnak tunik.

Pedig van. Altalaban egy patron a termosztat korul, abbol bowden az
adagolohoz, az elotoltest emeli meg.

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Fustolos!; Da-da-dadogos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

_______________________Fustolos_________________________
Fogash visszatert, serteget. :o)
>>>>>>
3. az 1.7 TD motor mar az E-Kadettben is szolgalt, asatag konstrukcio,
igazi lassu, hangos, fustolos rossz dieselmotor.
>>>>>>
Azert ezt meg kell vetozzam! :o)
Egyszer szeretettel varlak, es meghalgathatod, megnezheted eme imadott
diesel motoromat. 1.5-shez kepest le fogsz ulni, ugy megy.
Eddig meg senki nem mondta, hogy rohadtul fustol ez az asatag konstrukcioju
lassu, hangos undormany.
Eddig csak azt hallottam, hogy "Ez igen! Ahhoz kepest, hogy diesel iszonyuan
megy es meg a hangjat is alig hallatja!" Fustolni meg alig fustol jobban
mint az
uj konstrukciok! Ez tapasztalat es meg minimum 3 embert ismerek, akik ebben
csak jobban megerositenek. (Ugye Pozsi!). :o)

Aztan:
>>>>>>
4. Az omega a nagyobb kategoria miatt alapvetoen tobb extrat, aktiv es
passziv biztonsagot hordoz magaban, mint a kisteso.
>>>>>>
Ezzel egyetertek termeszetesen! :o) Egyszer hogy szeretnek egyet!

Meg:
>>>>>>
5. EZ a leg szubjektivebb, de szerintem az Astra marha kenyelmetlen auto.
>>>>>>
Az Ascona es az az utani Kadettek a (fun-ig) ota nem sikerult kenyelmes kis-
kategorias autot csinalni. Ez is szubjektiv. Valahogy nem kenyelmesek az
Astrak
nekem. :o(

_______________________Da-da-dadogos__________________________
Koszonom a valaszokat mindenkinek: Csizmadia Geza, PENTI, Zsolt Wimmer,
Koloszar Attila, Varga Tibi, Vomberg,
Hetvegen vizit lesz, majd meglatjuk.
Vizit targya: vezerles, izzitok, automata szivato

Megyek mert eleget pazaroltam a sorokat.

A kormanyok legyenek velunk, udv Mindenkibe

Gyimi
	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - vectra betegseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden segito szandeku autosnak!

A Vectrarol lenne egy kerdesem feletek (1.6i)
Nem regen volt hengerfejtomites csere benne, kb 1 honapja.
Most elojott egy olyan hiba, hogy a computer (a szerelo igy hivja)
lampaja (sarga, ami inditas utan kialszik) inditas utan 1mp-re elalszig,
majd megint vilagit.
A szerelo szerint valami erintkezesi hiba, de eddig nem sikerult
megtalalni.
A motor egyebkent jol megy, kiveve egy bizonyos fordulatszamon, ez
4-esben 65km/h korul van, elkezd ugralni. Ha gyorsitok vagy lassitok
megy normalisan tovabb.
Na erre szeretnek valaszt kapni, hogy tudnam ezt megszuntetni.

Elore is koszi.

szlaci
+ - Uzemanyag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

 wrote:
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Milyen anyaggal szinezik az uzemanyagot?
>>> Hol lehet hozzajutni?
>>Ha budapesti vagy, akkor Zsombolyai ut 4.
>>
>>Tel: 466-7833, ok foglalkoznak ilyennel is.

En meg a Teve utcat is ajanlanam!


Zaruba Gergely

P.S. Hat persze hogy emlekezunk Fogash mester... Az irasaidat mar egy
ideje nem birom elerni sehol (annak idejen talan harom helyen is
voltak). Kar ertuk, az automata valtos nagyon jo volt
+ - Megane csatt! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Balazs irta:
>>>>>
>Na, megint belemjottek: egy Golf kb. 30-40-el.
>Erdekes, hogy az automon egy karcolas sem
>esett. Eleg jok a lokharitoi a Megane-nak.
Tudom hogy "kategoriajanak legbiztonsagosabb
autoja", de ez eleg hihetetlenul hangzik. Ha tenyleg
ennyivel szallt volna bele az autodba, akkor kenytelen
lennel feleakkora csomagtartoval beerni mint a talalkozas elott.
>>>>

Dehogyis! Ezek mar gumibol vannak! En csak tudom!!  :-)

udv, deejaytiszy
(renault)
+ - Re: Trabi 1.3 Combi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:

>1991-es Trabant 1,3 Combi mennyit kostal most a piacon 
>szuper allapotban?


Hat, a rendes 1.1-es valamivel 350 folott jarhat (meghirdetheto 
390-ert, aztan hadd alkudjon a vevo).

Mivel ez egyedi darab, feltetelezhetoleg a negyutemu Wartburg 
58 LE-s motorjaval, gondolom, legalabb egy otvenessel tobbet er.


Udv:

Padi

UI.: No nezd csak, majdnem elfelejtettem:

:-))))))))))))
+ - Valtobot, anyagismeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Volna par kerdesem:
-Milyen anyagbol csinaljak az autokban a valtobotot? Tudjatok
 amire a gombot kell csavarni es bor szoknya boritja.
-Hol talalok olyan gepmuhelyt, ahol utan tudnak gyartani nekem
 egy ilyet? Fontos, hogy nagyon kemeny anyagbol legyen, mert
 birnia kell a sok kemeny valtast.
- Milyen szerszam kell ahhoz hogy egy rudra menetet vagjanak
 es a meneten egy go"mbo"t lehessen csavargatni, amit amugy a 
 rud egyik felerol sem lehet felhuzni, mert el van mindket vege
 gorbitve? CNC?

Egyenlore ennyi volna.
Elore is koszi!
VTI
u.i: ...igen tuning. Ha megepitettem es mukodik szolok:)

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - [HIRDETES]Teli gumik eladok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az unokaocsem kert meg, hogy eme hirdetest feldobjam:

Elado 2 db DEBICA PRESTO teli gumi. 
Mind a ketto "0" km-es! 
A mereteik: 185/60 R 14 
Ara: 9.000 Ft/db. 
/Az uj ara: 11.000 Ft/db/

Erdeklodni: Dr. Lakos Gabor
 06-30-211-2325

Udv:

Zoli 


********************************
   Homoki Nagy Zoltan
mailto:
        Ekezet:OK
********************************
+ - Rakparti Szlalomparty (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
A Rakparti Szlalomparty-val kapcsolatos fejlemenyek:
A Rendezveny fovednoke: Ferjancz Attila
A kovetkezo versenyzok elfogadtak a meghivasunkat, es nagyon remelem, hogy
ki tudnak jonni a versenyre: ifj Toth Janos (Janika), Elek Istvan (N csop.
bajnok ), Varga "Cigany" Zoltan.
Az elso levelben nem irtam a nevezesi dijrol. 1500 es 2000 forint kozott
alakul, de mindenkeppen a ket hatar kozt lesz valahol.

Udv
Hofi
+ - Re: Katalizatoros kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Mennyi a katalizator elettartama? Ebbe 150.000 km van.

Ismereteim szerint kb. ennyi.:-(((

> Mennyibe kerulnek az ujak? A Unixtrade-nel 160.000 Ft.

Ez is stimmel.

> Ennyit nem er meg nekem a kornyezetvedelem. Hallottam
> valami 25.000 Ft-os megoldast is. Errol mit tudtok?

Ezt a vizsgabiztos kezibe kell nyomni es rogton van meg 2-3 evre
forgalmid.:-)

Istvan
+ - Subaru lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Eloszor jelentkezem, es nagyon jol jonne,ha valaki tudna segiteni.
Van egy 20 eves Subaru 1600 4WD Sedanom.Osszetortek a jobb
hatuljat.Szeretnek venni egy jobb hatso lampat, de nincs sehol. A
szama:22020230R. Adjatok tippet,hogy hol vehetnek.Koszi elore is:
Barczi Jozsef (+36-30-900-5169 )
+ - :-o (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>En tavaly jottem ra, hogy egy autoversenyzo veszett el bennem....
>Szerencsere eleg jol elveszett :o)

Ennek bizonyiteka egy kodlampa es egy meghajtogatott kotenylemez :-(

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Jo minosegu felvetel is van rola, ha jol emlekszem.
+ - ujra megyen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Koszonetet mondok mindenkinek, aki tippel latott el es Pitecusnak, aki
tevolegesen is sokat segitett. Az autom ujra skodalatos. Szoval
rettegjetek az utakon. A hiba nem derult ki, hogy pontosan mi volt, de a
gyujtas es a karburator atnezese elsore nem segitett. Ez utan jott egy
uj aksi, majd egy onindito felujitas (Menetkozben megadta magat.) Szoval
ujra megy. A gyujtast fulre allitottam be a vegen, mert igy rendesen
maszik, nem csak vanszorog. Ennek oromere a Volner-fele helyen
legyorsultam egy 1200s kombit :-)
Szerelgetek bekesen (allitas->gyorsulas vizsgalat->allitas...), mikor
megkerdezik hatulrol, hogy tud-e segiteni. En mondtam, hogy kosz nem.
Erre megszolal, hogy nem is igy kellene allnia az elosztonak, meg hogy a
CO csove le van csuszva (a vakumra gondolt) Na mikor a vegen sikeralt jo
erteket talalni (10 fok), akkor beallt mellem es hat lemaradt. Szoval
nyomulas a kobon.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Egy kis fizika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

OX2-rol egy kis szamitgatas

p*V/T=allando
Tehat legyen a T1=3000K T2=300K V1=20*V2 ezek adottak (Yahni adatai
kerekitve)
akkor p1=2*p2.
Kerdeseim nalam kepzettebbekhez:
1. Namost akkor milyen nyomas van a mociban a robbanaskor?
2. A tagulas nem adiabatikus? Akkor ezek az ertekek furcsak lennenek a
feltetelezett teljesitmeny fuggvenyeben. Ugyanis nagy nyomascsokkenes
nincs, ergo keves anyagot egetunk el. Igy tenyleg lehetne gazdasagos a
moci.

Nehany felvetes:
1. Ne csak a fordulatszamot figyeljuk. A csalas itt van: Egy fordulat
alatt hany munkavegzo utem van? Talan ketto? Mennyi a dugattyusebessege?

2. En kitalaltam meg regebben egy motort, ami a levego hoenergiajat
hasznositja. Aztan leultem szamolni. Elmeletben OK, csak tobb kobmeter
levego kellett 1Kw eloallitasahoz es nem vettem figyelembe a mechanikai
vesztesegeket, amik nagyobbak a kinyert energianal :-( Amugy hasznaljak
az elvet az un. hoszivattyukban.

Bye

Fresi BaCSi
+ - RE: Dunaujvaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lehetne peldaul a regi MHSZ loter elotti rutin-gyakorlopalya.
>Aki tud ennel jobb helyszint, kerem ne titkolja, mert a loter a
vasmu
>kozelsege miatt idonkent tul poros helyszin lenne.

Konyorgon NE ! Tavaly szeptemberben a vasmu parkoloban,
szlalomoztunk a kocsik leengedett ablakokkal. A vegere ugy
neztunk ki mint  a ciganyok, az elotte kitakaritott autoban
temerdek VASpor. Nagyom utaltam mire kitakaritottam. Akkor
mar nem lehetne inkabb a dunaparton ahol az amerikai autosok
szoktak talalkozni ? Fuves es asztfaltplacc, fak (relative)
tiszta
levego.

Udv
Balazs
+ - RE :Trabi 1,3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>1991-es Trabant 1,3 Combi mennyit kostal most
>a piacon szuper allapotban ?

A Trabant 1,1 Combi ebben az allapotban,evjaratban
350-400 ezer. Ha tenyleg 1,3-as (alapesetben a negy-
utemu Wartburgban szolgalo) motor van benne akkor 
gondjaid lehetnek az eredetvizsgan vele. De az 58 
loeros motorral nagyon gyorsulnak a trabik. :-)

Udv
Balazs
+ - Uj Amigas CD-k eladok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

AMIGA CD - k bontatlan eredeti foliazott csomagolasban eladok! 
Nemetorszagban eredetileg 39 DEM az ara. 

Megvasarolhatoak 1000 ft/db. Van több is...

DO IT!  VOL1,VOL2!
- Vol1.  Imagine's, MorphPlus, Deluxe Paint V
- Vol2.  LightWave Crash-Kurs F/X ,  Videococktail ANIMAGE  3D, 
- CD3.  Movie Shop-Effekte, Videopraxis, MonumentDesigner Pro3    

Aki ismer ilyen tabort ajanlja, jut mindenkinek!

Erd:                               06-30-2-461-471       -en SMS-ben is!
vagy e-mail-ban:      
Udv!   Rno

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS