Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1724
Copyright (C) HIX
2003-02-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: mozgas parkol serul (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Re: diesel-motorok (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re: markaszerviz, rendor, lopas (mind)  62 sor     (cikkei)
4 8 LE/Tonna (mind)  17 sor     (cikkei)
5 miert? (mind)  51 sor     (cikkei)
6 va: Re: oreg olasz rossz - oreg nemet jo? (mind)  10 sor     (cikkei)
7 va: Re: koccanas, betetlap (mind)  11 sor     (cikkei)
8 va: sok valasz 1722 (mind)  10 sor     (cikkei)
9 rossz kerdes (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re: Mozgasserultek parkolasa (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Haboru az ajtok ellen (mind)  23 sor     (cikkei)
12 moka; hatul a teli; nemet auto (mind)  74 sor     (cikkei)
13 2 teli 2 nyari 2 kopott (mind)  38 sor     (cikkei)
14 hibakodok kiolvasasa (mind)  18 sor     (cikkei)
15 3. kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
16 HUNTER kerdese (mind)  36 sor     (cikkei)
17 utolagos beszereles (mind)  26 sor     (cikkei)
18 3. kerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Mar nemsokara nyari gumi kell :) (mind)  24 sor     (cikkei)
20 lopas (mind)  32 sor     (cikkei)
21 Re: teligumi (mind)  34 sor     (cikkei)
22 Re: markaszerviz (mind)  85 sor     (cikkei)
23 Re: ertekallosag ( 19 sor ) (mind)  22 sor     (cikkei)
24 Tel, csuszik (mind)  14 sor     (cikkei)
25 kocsivasarlas a szupermarketben (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - re: mozgas parkol serul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Mozgasserultek parkolasa ( 18 sor )
>Idopont: Tue Jan 28 14:33:51 CET 2003 AUTO #1721
>hisz az erintetteken kivul mast azert csak feszelyezne, ha a 
>dizsi elott, vagy az uzleti partner elott is elol-hatul
>egy nagy matricaval kellene villantania.

Valoban feszelyezne'. Azonban a megoldas hatulutoje, hogy innen mar csak egy
lepes a sarga csillag.

Udv,

awender
+ - Re: diesel-motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Szalma Jozsef!

>Szoval csak annyit akartam, hogy a VW és PSA  TDI-k és 
>HDI-k ugyan jok és megbizhatók, keveset fogyasztanak, de nem >csak ezek kepvis
elik az elvonalat
>a dieselek terén!

Asszem abban megegyezhetunk, hogy az elvonalat altalaban
nem a tomegtermekek kepviselik. Elfogultsagom ellenere
sem vonnam ketsegbe, hogy a BMW 4 literes dieselje muszakilag 
elorebb van, mint a PSA 1.9 D-je/ 2.2 HDi-je, 
de azt is nezzuk meg, melyik tipusbol mennyi szalad az
utakon, azaz mennyire jut el a fogyasztokhoz.


Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: markaszerviz, rendor, lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az Auchan mar probalkozik ilyennel Franciaorszagban. Ha ez bejon, akkor
1.)
> az auto sokkal olcsobb lesz 2.) A gyar nem tarthatja vissza a javitasi
> informaciokat es celszerszamokat, viszont kikothet mindenfele dijakat,
> ellenteteleket azokert, de BARKI, aki azt megfizeti (akar egy jol meno
> maszek is) megveheti, es SAJAT DIJSZABASA mellett hasznalhatja is.


SzVSz ez sajnos szerintem annyira fog bejonni, mint az, hogy tizedere
zuhannak a telefonkoltsegek a Matav monopolium meg a voda bejovetetletol.
Egy atlagos szerelo ma sem tud megfizetni egy utangyartott hibakod olvaso
komputert, ugyhogy felole akar arulhatnak gyarit is. Aki meg meg tudja
venni, az meg valahol szeretne behozni a kiadasat.
Arra is megvannak a modszerek, hogy hogyan lehet ugy informaciot atadni,
hogy azert lehessen vele szivni, es ezt a gyartok ki is fogjak hasznalni.

Pesszimistabb velemeny szerint annyi fog tortenni, hogy olcsobb lesz a
kocsi, mert majd lesz Tesco gazdasagos S Merci. Viszont teljesen szetvalik a
markakepviselet es a markaszerviz (mivel a markakereskedonek ettol fogva nem
lesz kotelezo szervizt is uzemeltetni), es emelkedhetnek akar a szerviz
arak. Illetve, az egyes ritkabb tipusokra egyszeruen nem lesz szakszerviz,
mert nem fogja megerni, azert a par darabert fenntartani valakinek.

Ennek megfeleloen szerintem szigorodnak megjobban a garancialis eloirasok
(mert az Eu tervezet szerint is azert a gyrto megkothet bizonyos dolgokat),
tehat ha nem akarod bevallani, hogy elveszitsed a garanciadat, akkor
megiscsak kenytelen leszel olyan szervizbe jarni, aki erre feljogositott,
azok pedig szintem meg fogjak kerni az arukat.



> Csak egy tanacs a hozzank hasonloknak (mert Magyarorszagon en is ezzel a
> strategiaval elek igazoltatasokkor):
> Meg ne probald ugyanezt tenni nalunk kicsit militansabb orszagokban! En a
Svajc

Amerikarol mar ne is beszeljunk, rosszabb esetben ha a rendor nem latja a
kezed (nincs lathatoan a kormanyon) egy igazoltatasnal, le fog loni.

 1) Loptak el valakinek az autojat mar es meg lett-e?
     (Milyen allapotban?)

Ja, nekem loptak el egy 9 eves Opel Kadettet, es 5 ev (!!!) mulva lett meg,
pedig azt hittem eleve alaktresznek loptak.

Megbukott egy eredetvizsgan, mert eppen keszultek eladni. Szerencsere akkor
(6 nappal az eset elott !!!) valtozott valami jogszabaly, es ezert nem annak
adtak vissza akitol lefoglaltak (hogy aztan pereskedhessek vele, mert az
eredeti lopas mar elevult), hanem az eredeti tulajnak. (Mellesleg a kocsit
kb. harom utcaval arrebb hasznaltak, de aptikailag atalakitva (mas szin,
ketreszes lokharito, stb.)

Az allapota eleg siralmas volt, a gyonyoru metal festeteset atfesettek eleg
szarul, a motorban olaj helyett valami katrany volt, a porlaszto csupa luk
volt mindenhol, kuplung leegetve, belul minden hot redva, lokharito torott,
eredeti gyari radio kicserelve egy vacakra, viszont vadi uj garnitura gumi
volt rajta.
Szepen rendbehoztam, legalabb kielhettem a szerelesi hajlamaimat
buntetlenul, ocsem kozlekedett vele a nyaron, aztan most sikerult egesz jo
aron eladni, szoval tulajdonkeppen jol vegzodott a dolog.

Szabolcs
+ - 8 LE/Tonna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Idezet a Camion Truck & Bus januari szamabol:

112. oldal

"2004-tol a jogszabalyok szerint a muszaki vizsgakon ervenyesiteni fogjak
az ugynevezett 8 loero / tonna vagy 5,9 kilowatt / tonna
teljesitmenydotaciot,
mely egyszerusitve annyit jelent, hogy jovo evtol mar nem kozlekedhetnek
az IFA-k potkocsival a kozutjainkon"

Udv !

 Puruczki Tamas
       (Baja)
  Johet ekezet
+ - miert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

HA> Ez nem igaz. Nem mindig igaz. En a szivem szerint vettem.

>Elfogadom az ervelesed, olyan alapon hogy a szived szerint vetted,
> mert valamilyen modon volt ra penzed. 

Nem volt ra penzem. 8 eves Tiponyi penzzel a zsebemben vettem 36 
havi reszletre, igaz, nagyon kedvezo korulmenyek kozott (0% kamat).
Meg 9 reszlet hatravan :) Vagy mar csak 9 reszlet :)

> Azt magyarazd meg nekem  miert nem jar akkor mindenki a szive 
> kocsijaval? 

Az irtam, hogy nem MINDIG igaz. A kivetel erositi a szabalyt, vagyis 
igazad van. Arra akartam ramutatni, hogy nem mindig van ez igy. Van 
par fanatikus, aki kepes aldozni az a'lmaira es va'gyaira. Van egy 
butorasztalos ismerosom, aki 10 eves praxisa alatt nem volt kirandulni, 
nem koltott nokre, cigire, piara, ruhakra, meg jogsija sincs, mert a 
fejebe vette, hogy neki Ferrari kell es semmi mas. Es gyu:jt. Ehhez 
kepest en kismiska vagyok :)

> Konyorgom, miert? Nekem pl. japan autom van, es ha a listan azt 
> olvasom, hogy a japan autok rizspapirbol vannak, draga hozzajuk az 
> alkatresz, es kulonben is vacak az osszes, leszarom. Te miert nem?

Mert zavar. Ellenkezik a tapasztalataimmal. Fikazza a szivem csucsket. 
Lemondja a hobbim. Es megsugom: ez egy autos lista, autos temakkal.
Nem mintha lenne ertelme :) az index.hu japan vs nemet topicja tobb 
tizezer hozzaszolas utan ugyanott van, mint az elso utan. A cime pedig 
megvaltozott Japant vagy nemetet - a kerdes, amire nincs valasz-ra. 
Teljesen ertheto okok miatt. A gond viszont ott van, hogy a listan senki 
nem veszi a lapot, mig a forumon tobb szaz hozzaszolas utan sincs 
szemelyeskedes, csak zaftos vita rengeteg hasznos informacioval, 
addig a HIXen nincs egy normalis vita. Meg le sem zarult az egyik, mar
itt a masik:

> Nehany eve az uj Punto tetszett meg, arrol is egyontetuen 
> lebeszeltek, azota volt szerencsem  kotelezo szervizbe vinni egyik 
> ismerosome't, nagyon finom kisauto, de mindig elojon rajta valami 
> bosszanto aprosag.

Hat igen, meg eltart egy ideig, amig ez a generacio a kodbe vesz es 
utana mar csak a HIXes tabor fogja az unokainak meselni: meg ne 
vedd azt a meregsarga Punto VI-ot, mert jol nez ki, nem unalmas, de 
valahol belul csak egy ocska olasz gep :) Bosszanto aprosag? Igen, 
akad, mi is voltunk mar a Puntoval a 31000 km alatt 2x szervizben a 
kotelezokon kivul, nagyon megterhelo volt es nem is bocsatom meg az 
autonak soha (kupplungpedal nyikorgas + bajuszkapcsolo halal)  :-PPP

Cs.
+ - va: Re: oreg olasz rossz - oreg nemet jo? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezt  kovette  egy  90-es kiadasu FordScorpio DOHC2.0. 8 evesen
> vettem es ket evig volt nalam. Ez ido alatt volt 2 motorgeneral
> Ennyit az oreg nemet autok megbizhatosagarol
Minden oreg auto vedelmebe irok.
Ha az auto nem nalunk oregedett meg, akkor soha nem tudjuk
megitelni, hogy a marka szar, vagy az elozo tulajdonosai voltak
elvetemult gyilkosok. Megbizhatatlannak titulaljuk, mikozben
lehet, hogy lete meg kesz csoda.
--
Meszaros Geza
+ - va: Re: koccanas, betetlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mert azert eleg ciki egy ilyen utkozesnel betetlapot kitoltetni
> az  illetovel,  ha  nincs semmi gond, csak, hogy toltsuk az idot,
> felesleges.
Felesleges  a  fraszt.  Vonohorgos utkozes utna gyakran ki szokott
derulni, hogy az alvazon vitt valamit arrebb.
A fizikaban csodak nincsnek.
Adott esetnel, a hetek utan jelentkezo karosultat el kell zavarni
a  pekbe.  Rosszhiszemu  vagyok  es  nem  kizart,  hogy egy ujabb
utkozes karesemenyet akarja rajtam megkeresni.
--
Meszaros Geza
+ - va: sok valasz 1722 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Alfasok  kozott  ketten  is  vannak,  akik nyaron teli gumival
> majdnem   elszalltak,   a   magas  homerseklet  hatasara  a  gumi
> (sebessegindex  ide/oda)  autopalyas  szaguldozas  utan  az  elso
> kanyarban elfolyott.
Ez  mar  az  emberi  balgasag kerdese. Mert azt boritekolni lehet
elore,  hogy  nyaron  egy  eros es sportosan hajtott autora, nagy
sebesseggel  es  tulcsordulo adrenalin szinttel hajtva - nem teli
kerek valo.
--
Meszaros Geza
+ - rossz kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mi zavar jobban: ha szarakodik az autod vagy ha szarakodik a
> szamitogeped?
Micsoda kerdes...
Egy  szamitogep  mellol  fel  lehet  allni  es ott lehet hagyni a
budos francba. Annyi szep dolog van meg a vilagon.
Egy  szarakodo auto maga a K.O. Foleg, ha szeretjuk is. Mit lehet
meg  csinalni  ertelmes  dolgot  az autozason kivul ? Kesz vege a
vilagnak...  Az  maga  a  tomeny depresszio. Elso felindulasomban
levetnem  magamat  a  Turul  madarrol.  Az tart csak vissza, hogy
kocsi nelkul, villamosozzon oda a tokom.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Mozgasserultek parkolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyerekem  leparkol  egy sarkon. Szo szerint a sarkon. 45 fokban a
ket  utcara.  Eleje,  hatulja ralog a zebrakra. Mentsegere legyen
mondva,  hogy  ket  egyiranyu  utca  azon sarkan, amelyiken nincs
kanyarodo  forgalom,  arrol  nem  jon senki es igy a kilatast sem
zavarja.
Szelvedo ala kidob egy mozgasserult igazolvanyt.
Csak hapogok:
- Szarul  parkolsz es  meg  van  pofad  ilyen  kamu igazolvanyt is
kirakni ?
- Csak  5  perc  az  egesz.  Fater,  te  fel orat  bolyonganal egy
kilometeres korzetben, mig talalnal egy ures helyet.
Soha  nem  tudom  eldonteni,  hogy a gyerekeim tul lazak, vagy en
vagyok a nagyon hulye.
--
Meszaros Geza
+ - Haboru az ajtok ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Mostani vilagunkban az autosok nagy resze hadat uzan a mellette 
parkolo autonak.
Az ember mar nem mer parkolni, mert uj es ujabb serulesak akadnak az 
autojan minden
egyes parkolas utan. Altalaban hatalmas lendulettel nyilo ajtok 
benyomodasokat keltenek
az autok oldalan es az emberek ra sem hederitenek. En eleg erzekeny 
vagyok az automra, es
nem nagyon szeretem az autom oldalan szemlelgetni az Alpok 
domborzati terkepet.
A vastag gumi oldalvedo nem szamit, mert akkora erovel nyitjalk az 
ajtot, hogy 
meghajlik az mag az ajto oldala. Mostanaban nezem, az autok oldalat, 
de szinte kivetel
nelkul mindegyiken van serules.
Jo haboruzast, de resyemrol, ha meglatnek valakit az autom mellett, aki 
baratsagosan raveri az ajtot 
es tovahalad, akkor szamitson egy mely kb. 20 cm-es karcolasra az 
autoja oldalan, vagy egy
kiados seggberugasra.
Udv,
Cz
+ - moka; hatul a teli; nemet auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		__________ moka ___________
Mike:
> Bizony, es ebben az olaszok siman legyalazzak a nemeteket: ALFA
> holdbazis. :-)
> M.
Mike Te milyen hulye vagy! ;oDDD

Latom, tegnapelott sokan sziporkaztatok:
tutifoto Laci:
> címpéldányt, anyakönyvi kivonatot tehető meg. Kedvező elbírálás esetén 30
> napon belül döntünk kérvénye elbírálásáról :-))))))
Szabi:
> Kedves : a legjobb modszer az lesz, ha elmesz a
> legkozelebbi postahivatalba es ott kitoltesz egy lemondasrol szolo
:oD

		_________ hatul a teli _________
Kozma Robert:
> a gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb
> megbirkóznia a gépkocsivezetőnek mint egy rövid ideig tartó
> mindenutt. mi az igaz? vagy a ket szituacio nem allithato parhuzamba? vagy
> az egyik csak a hatso kerekhajtasra vonatkozik? kerlek homalyositsatok
fel.
Namost. Nekem (a kispokot leszamitva) mindig elsokerekes autom volt.
Hat dogojjek meg ha hatrateszem a telit, vagy ujat, mint elore. 
Ha az auto eleje nem megfoghato, nem kormanyozhato, akkor sok esetben
cseszhetem. Viszont! Ha elol van a jobb gumi, vagy a teli gumi, valo igaz,
hogy a hatulja kitor, de szvsz meg mindig jobban lehet kezelni egy autot ha
a hatulja csuszik, mint ha az eleje kormanyozhatatlanul. Hat koszonom nem.
Egyebkent meg a havas utakon egy-egy kanyar sokkal elvezetesebb ha az
elso kerek fog es kihuz a kanyarbol mikozben a hatso csuszik. Csak tudni
kell, hogy hol vannak az auto hatarai! Forditott helyzetben viszont pl egy
kanyarban ha az elso kerek a kanyar kozepen elkezd csuszni, azt meg nem
fogod, hiaba fog a tatso kerek, a motor sulya viszi az autot es mar csak a
padkan tersz magadhoz, mig ha a tatos tor ki gazelvetellel es
llenkormanyzassal
meguszhato a padkazas.

		_______ nemet auto _______
A kispokot leszamitva mindig nemet autom volt. Opelek, most Audi.
Nem tehetek rola, ez jon be. Nagyon szepek az Alfak es a Fiatok kozott is
van ami tetszik, sot a japanok kozott is nem egy! Tiszy Alfajat mar agyon
dicsertem, a parom ceges Puntojat is szeretem, bar fel evesen zorognek a
dolgok benne, de ez egy ilyen auto. Meg nem hagyott ott sehol bennunket,
mig a nemetek mar igen. Ez van. Szeretem a nemet puritansagot es format,
de tetszik az Alfak vaganysaga, vagy a japanok formavilaga. Ennek ellene
nem valoszinu, hogy amig a bizonyos 1-2 millios arkategoriaban
gondolkozhatok
nem nemetet fogok venni. Ha cserelek egyszer akkor Focus kombi lesz,
ha a lottot megnyerem akkor meg Range Rover. Szoval egy a lenyeg, en
az autokat szeretem es teljesen mindegy, hogy milyen nemzetisegu, ha 
elrabolja a szivemet, akkor tojok ra, hogy milyen. Minden autora kolteni
kell, de ha nem irrealisan sokat, akkor mindegy, csak szeressem.
Tolem lehet, egy Nissan Primera marhara megbizhato, meg 5 eves garival
rendelkezo (minap ultem egy vadi ujban) ha nem fog meg, akkor inkabb
megveszem a kevesbe megbizhato, de jobban tetszo autot. Ilyen egyszeru.
Amikor azon filoztam, hogy a 96-os fapados de viszonylag fiatal Astramat, 
amit nagyon szerettem, vagy a 92-es oregebb, de extrasabb Audit adjam
el, az ertekvesztes es az extrak meggyoztek. Maradt az oregebb, de 
extrasabb es talan jobban ertektarto Audi. Az Astran mar majdnem minden
kesz volt, amit egy autora kolteni kell szerintem miutan magunkeva tesszuk,
most az Audin kezdhettem elorol. Igy is megerte szerintem es tojok ra, hogy
az meg mar kesz volt es nem kellett volna sokat kolteni ra. Ez van!
Jo az osszes auto, nemelyik ezert, nemelyik azert. Ha meg valaki fikazza a
masikat, hat szive joga, szabad orszagban elunk! ...asszem... Nekem az
nem tetszik, neki meg ez. Nem kell ezen vitatkozni...

No a kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ******************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
 ******************
+ - 2 teli 2 nyari 2 kopott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


KOZMA Robi kerdezte:
>>>
igaz, itt nem a teli-nyari gumi viszonylatrol van szo, hanem az
ujabb-kopottabb gumirol, de ugyanezen elv alapjan nekem logikusnak tunne,
hogy telen inkabb hatul legyen a teli gumi, mint elol, ha mer nem lehet
mindenutt. mi az igaz? vagy a ket szituacio nem allithato parhuzamba? vagy
az egyik csak a hatso kerekhajtasra vonatkozik? kerlek homalyositsatok fel.


Egyik labra bakancs, a masikra szandal????

Egy tipusu, de maskeppen kopott abroncsoknal a GoodYear ajanlasa 
elfogadott. A nagyobb elso terheles (orrmotor) miatt az elso kerekek 
nehezebben usznak fel, megha kopottak is. A LAMER vezeto viszont altalaban 
(85%, EU statisztika) keptelen korrigalni egy far-kisodrodast. Tehat 
belerohanas - kontra - porges. Nyilvanvalo, hogy a kipordules (oszlop, fa, 
stb) sokkal veszelyesebb.

TELI-NYARI eseten 2 erv van:
* hajtott kerekekre (nagyreszt ez ugye az elso) a kapaszkodas miatt. Nagy 
hoban, jegen elengedhetetlen.
* hatso kerekekre, pont amiatt, hogy itt mar kanyarban is sokkal 
hajlamosabb az auto fara kitorni, ha nyari abroncsok vannak rajta, hat meg 
veszfekezeskor-kormanyrangataskor.

NINCS udvozito megoldas.


NB.: SOHA nem ertettem, hogy emberek miert erik be felmegoldasokkal...
MIert nem vesz valaki 2 premium helyett 4 kozepkategorias gumit? az is 
jobb... na sebaj.

udv,

deejaytiszy
+ - hibakodok kiolvasasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
: A hibakod-kiolvasok csak annyit tudnak, hogy a vezerlo elektronika
: melyik szenzor/funkcio adatat nem kapja meg. Hogy ezt a hibas szenzor,
: vagy csak egy kidorzsolodott vezetek okozza, soha nem fogjak megmondani.
: Sajnos.

Pedig nem kerulne semmibe. Eromunel a vezerlokozponttol 1-2 km-nyi kabelre
vannak a szenzorok, itt olyan megoldast kell alkalmazni, ahol a szenzor
altal szolgaltatott "0" nem ugyanaz a szakadas "0"-javal. Es persze
ugyanez vonatkozik a rovidzarlatra is. Ennek a bevezeteset semmi *muszaki*
ok nem gatolja...

Udv,
marky

U.I.: Koszonom a Hitachi+Beru felvilagositast.
+ - 3. kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
>>illatosito, stb)

>Ha ilyen a valasztek: Az asszonynak illatosito, es beul a kocsiba :-).

Hmm.... Megfontolando :-)

GERI
+ - HUNTER kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Arrol tudtok-e pontos infot, hogy beallhatok-e a mozgasserulteknek szolo
>parkoloba, ha pl. gipszelt labu embert viszek? [...aki ugye csak
atmenetileg
>mozgaskorlatozott, tehat nem van igazolvanya.]

Szerintem (bar nem olvastam ide vago jogszabalyt) beallhatsz, legfeljebb
szabalytalan es megbuntetnek. Ugyanis - gondolom - a szelvedohoz kirakott
igazolvany a feltetel, nem az hogy hany laba/keze stb mukodokepes az
illetonek. Amugy meg kb. 1,5 eve egyik munkatarsam eltorte a labat az
utcan, rokona addig allt meg autoval egy 10 emeletes haz elott, amig fel-le
szallitotta a lakasaba es megbuntettek. Munkaidon kivul, amikor elmeletileg
a kozteruletfelugyelok mar nem dolgoznak. Ja, azert volt tilosban parkolas,
 mert lejtos utszakaszon van a haz, es a bejarati ajto elotti aszfaltozott
resz
tuzoltasi utvonal, de amugy kb. 2 tuzoltoauto egymas mellett elferne rajta.
Na, ide allt be EGY szemelygepkocsi kb. 10 percre. Nem erdekelte oket
hogy torott labu beteg szallitasa volt folyamatba. Ezt meg is szivtam, mert
nekem kellett munkaba hozni-vinni sokaig a torott labu kolleganomet (ja,
aki nelkulozhetetlen a munkaban az nem torheti el "csak ugy" a labat...)
es leparkolgattam a lejton, fellifteztem hozza, lesegitettem a haz aljaig,
kirohantam a tavol allo kocsihoz, bejartam vele a haz ele a tilosba (nehogy
mar a frissen gipszelt labu kolleganom a lejtos uton maszkaljon kanyarban
az uton a sieto autosok kozott es megint elessen). Kiszalltam, besegitettem
, kijartam elvittem... Ja, kozben a mankokat is be kellett sakkozni a GOLF-
ba. Szoval nem mertem meg 5-10 percre se megallni ott. En ugy indulok
ki hogy mindent (majdnem) ki lehet magyarazni, de mivel a torott lab nem
volt eleg a kozteruletfelugyelonek, inkabb nem kockaztattam....
Ezek alapjan gondolom hogy ha az altalad leirt szituacio lenne, biztos meg-
buntetnenek (mar csak a  sok bliccelo miatti eloitelet miatt is, akik minden
indok nelkul beallnak ilyen parkoloba.)

Udv!

GERI
+ - utolagos beszereles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>lehet-e utolag fenyszoromoso berendezest beepiteni? kaphato ilyen? ha igen,
>kb. mennyiert es hol erdemes keresni?

Szerintem aki barkacsolo tipus mindent meg tud oldani :-) Nekem a kocka
LADA-kon sok helyen lathato megoldas jut eszembe, mikor a fenyszoro elott
kis gimucso kukucskal es amikor ablakot mosol, azon is jon az anyag. Ja, ezt
a kis utolagos gumicsovet lattam sok helyen az ablaktorlore is felvezetve,
hogy
egybol a lapatokhoz menjen a viz. A legegyszerubb megoldas minden tipusnal
szerintem ez, hogy az ablakmosobol egy kis csovet odavezet a lampabura ala.
Ezutan mar csak a spricceles erossege szab hatart a tisztasagnak. Ha maxima-
lista akarsz lenni, valami hasonlo tipus fenyszoromoso motorjat lapatokkal
egyutt odaszerelheted, ha van megfelelo felfogatasnak hely....
Gondolom erosen auto-tipus specifikus, hogy milyen konnyen es menniyert.
oldahato meg.  Ha olyan tipusu "tucatauto"-t pl.. VW, OPEL stb.
akarsz atepiteni, amelyiknel az ugyanolyan kasztnisbol mas felszereltseguben
van, akkor szrintem nagyon olcson szepen meg tudod csinalni, mivel az adott
tipusba beepitheto csak az aktualis modellben nincs. Ilyenkor meg talan a
bontoban erdemes probalkozni.

Egyszoval: szerintem lehet, a vegeredmeny hatasossag/szepseg/megbizhatosag
szempontjabol eleg szeles skalan mozoghat :-)

Udv! GERI
+ - 3. kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
>>illatosito, stb)
>Semelyik :)
>Ant

Haaat.. Ugy latom nem vagy az a csopogos-romantikus autobuzi
tipus aki kek LED-et rak a kuszobspojlerbe :-)))))))))

GERI
+ - Mar nemsokara nyari gumi kell :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En is irtam valami ilyesmit, az Alfasok kozott ketten is vannak, akik
> nyaron teli gumival majdnem elszalltak, a magas homerseklet hatasara
> a gumi (sebessegindex ide/oda) autopalyas szaguldozas utan az elso
> kanyarban elfolyott. Durr. Nem allitom, hogy jellemzo, az eletveszely is
> kemeny szo (a mai autopark muszaki allapota mellett sic!), de aki
> maximumra torekszik, annak nem mindegy.

Nem is azokrol van itt szo, akik a csodafelni + csodagumi
kombinacioert tobbet fizetnek, mint mas egy teljes autoert...

> Teljesen egyetertek veled ott, hogy dogoljenek meg a soherek, akik nem
> kepesek 2 garnitura gumit venni, ha sokat kozlekednek. (Miert nem adja el a
> motorhaztetot meg a csomagtartot bontoba, csomot sporolhatna rajta... es
> kevesbe fontos, mint a jo gumi)

No es mi az a sok? Meg minek ilyen sarkitottan fogalmazni?

> Persze vannak olyanok is, akik egy cipot hasznalnak telen-nyaron (azt is a
> Humanic-ban vagy a kinai piacon veszik)... asszem nekik sosem fogjuk
> elmagyarazni, miert jo 2 garniturha guma. :-)

Aha... Te sem fogod akkor megerteni, miert jo egy Mercedes, vagy
Rolls, mert nem azzal jarsz, de nyilvan csak azert, mert soher
vagy :)
+ - lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
Ja, ilyesmirol nekem is van emlekem.
Egyik ejszaka a ket darab palacsintasuto meretu hatso Philips hangszorokat
kiszereltek a regi autombol. Elmentem a rendorsegre, ahol egy meglehetosen
flegma hapihoz iranyitottak. Epp csak vetett egy pillantast a kocsira, aztan
mar ment is volna vissza; arra is en hivtam fel a figyelmet, hogy a
csomagtarto zarja mellett be van horpadva a kasztni.
De a legszebb bent volt; miutan vegigkerdezte a formanyomtatvanyt,
eljutottunk odaig, hogy egyeb eszrevetel. Mondom, igen, van: par hettel
korabban odajott az utcan egy gyanus kinezetu srac, hogy jo penzert megvenne
a hangszorokat, kar ezekert a jo hangszorokert egy ilyen vacak kocsiban.
Akkor elhajtottam, de azota tobbszor is lattam az illetot a kocsi korul
jarkalni. Erre a rendor eleg durva hangon ramformedt, hogy most akkor
lattam-e amikor az illeto kiszerelte a hangszorokat? Mert ha nem, akkor
megkoszonhetem neki, hogy most azonnal nem jelent fel ragalmazasert. Persze,
hogy nem lett meg a cucc.
Ennyit a 'szolgalunk es vedunk'-rol. Azota kicsit furcsan nezek azokra, akik
szepitik, csinositjak a kocsijukat; szvsz az egyeduli vedelem az ellen, hogy
ne belezzek ki, ne lopjak el, az az, ha mar messzirol elvesszuk a gazficko
kedvet az akciotol. A mostani kocsimban nincs hifi, nem is lesz, kivulrol
leszedtem mindent, ami arra utalna, hogy milyen motor van benne milyen
extrakkal, 1-2 havonta mosatom  csak es bizom benne, hogy a valtozaras
aut.valto eleget ved. Tudomasul vettem, hogy ha valaki megkivanja a
kocsimat, barmikor gyk. buntetlenul elviheti - ezert igyekszem elerni, hogy
ne kivanjak meg.

pJ

Koronczi Endre:
>A megtalalassal kapcsolatban a rendortiszt allaspontjat
>szeretnem idezni. Nem tudom mennyire volt "hivatalos" ez
>az allaspont, de hivatali helyisegben es egyenruhaban mondta.
+ - Re: teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> "Miért ajánlatos az új és kevésbé kopott gumiabroncsokat a hátsó kerekekre
> szerelni?"

  'Executive summary':
1. Mindenutt jo gumi (es nagyjabol azonos tapadasu): kocsi megall es nem
   tor ki.
2. Elol jo, hatul szar gumi: kocsi kitor.
3. Hatul szar gumi: kocsi nem tor ki, de nem is all meg. Kiveve ha kanyarodsz,
   mert akkor igy is kitorhet (lasd kezifekes porges nem francia kocsikon).
4. Mindenutt szar gumi: nem all meg es esetleg ki is tor.
5. Jobb-bal nem azonos: katasztrofa.

  Fizikaja egyszeru a dolognak: fekezeskor a kocsi elorebukik, elso kerekeken
nagyobb az ero, igy ott jobban is lehet fekezni. Nem tudom autonal hogy
van, motoron emlekeim szerint az ossz. fekero 90%-at az elso kerek adja
(eros fekezes eseten, termeszetesen). Auton se veletlen, hogy elol vannak
a jobb fekek. Hatso kereket elsosorban azert kell fekezni, hogy ne torjon
ki a kocsi fara. Nem veletlenul van fekero szabalyozas hatul szinte
minden kocsiban. A fekhatas is lenyeges, de az a masodlagos dolog. Ha
mas (ertsd: mas tapadasu) gumik vannak elol-hatul, akkor masszivan
keresztbe tettel a (remelhetoleg) jol megtervezett fekrendszernek.
ABS talan annyit segithet, hogy hatul szar eseten nem torik ki a kocsi
fara, de ehhez nagyon jo ABS kell (ha letezsik ilyen egyaltalan), es ekkor
mellekhataskent az elso jo gumikat is lebutitottad a hatso szintjere.
  Tessek mar eszrevenni, hogy az auto eseten a fek fontosabb, mint a
hajtas, biztonsagi szempontbol.
  Pszichologiailag meg rosszabb a hatsokerek hajtasu kocsira felrakni
hatra a jo gumikat. Ugyanis (legalabbis esetemben, igaz, elsokerekhajtassal)
az ember gyakrabban porgeti ki a kerekeket, mint fekez blokkolva. Fenti
esetben nagyon nagyon hamis illuzioi lesznek a kocsi fekezhetosegerol...

Gyula
+ - Re: markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash:
>Proba, nem jo. Kovetkezo alkatresz csereje. Ez igy megy,
>mig egy inasgyerek a kocsi alatt talal egy szabadon logo
>(vagy oxidalodott) kabelsarut. "Fonok, ez hova valo?"
>Visszateszik a helyere, es csodak csodaja, jo a kocsi.
>Ha nincs szerencsed, eddigre a fel autot kicsereltek.

kerdes:
ilyenkor ki kell fizetni az osszes kicserelt alkatreszt+munkadijat? nekem
az volna a logikus, hogy csak azt az alkatreszt+hozzatartozo munkadijat
fizetem ki, ami a hibat effektive elharitja. miert fizessek azert, mert a
szerviznek tehetsegtelen vagy figyelmetlen alkalmazottai vannak? (persze
tudom, elofordulhat, hogy tobb alkatresz egyideju csereje kell, de ne az en
koltsegemen probalkozzanak es tanuljanak ...)

Tibor:
>HA nincs garancialis jellegu hiba, amit a markaszerviz
>INGYEN megcsinal...ofcoz, a garanciaido alatt, de most
>epp arrol van szo.

hogyne. megcsinalja ingyen es elvegez egy csomo egyebet, amire semmi
szukseg nem lenne, de a garancialis javitas koltseget be kell hozni.

nem tudom az autogyaraknal ez hogy van, de elozo munkahelyemen - szinten
markakepviselet+szerviz de nem auto - az anyaceg meghibasodasi statisztika
utan egy bizonyos maximalis osszegig fedezte a garancialis javitasokat
(eladott darabszam utan atlag kb. 2% - vagy ilyesmi, nem tudom pontosan),
ami ez folott volt, azt a mi szervizunk allta

>> istenkiraly a markaszerviz, ahol elozetesen kell
>>idopontot kerni,
>
>Kell, de akkor fogadnak is azonnal..

ez nekem uj. en is ezt hittem, eddig meg egyszer sem fordult elo, hogy 1
oranal kevesebbet vartam. (kiveve akkor, amikor idopont nelkul mentem, a
szerelo baratja (kollegam) odatelefonalt es a szaki kapott egy kis zsetont)
nekem eddig ket tipus markaszervizevel volt tapasztalatom (az elozo mondat
csak ez egyikre vonatkozik)
az elsohoz (nagyon neves europai gyarto, a minosegerol hires) eveken at
hordtuk a ceges kocsikat, bp. osszes markaszervizet kiprobaltuk, es csak
azert tertunk vissza a legelsohoz, mert mindenutt ugyanugy megloptak, de
ott mar "sajat" szerelonk volt. alig volt olyan alkalom, hogy elsore jo
lett volna a fenyezes. a garancialis javitasokkal egyutt mindig "kellett"
valami mast is csinalni. soha nem mertuk meg a terkepet sem benne hagyni az
autoban, soha nem volt kesz idore, fel napokat ucsorogtem a szerelore varva
(idopont egyeztetes utan). erdekes modon tudomasom szerint a kecskemeti es
a szegedi markaszervizzel soha nem voltak ilyen gondok.
ket konkret esetet tudok felidezni. az egyiknel kollegam autojaba
belecsusztak hatulrol. a szamla kb. 2,5 meter hosszu volt (leporello). a
sok tetel kozul legfeltunobb ez volt: akkumulator ki- es beszereles 10.000
ft (5 evvel ezelott). nem ertettuk, miert kellett kivenni az akkut, amikor
csak a hatso ajtot kellett kicserelni? (lehet, hogy volt ra ok, pl.
biztonsagi eloiras, nem tudom - de ennyiert ???). a masik esetnel masik
kollegammal hasonlo tortent (belecsusztak), javitas utani nap veletlenul
vette eszre, hogy az addig egyszer sem hasznalt potkerek alig 2 het alatt
teljesen elkopott (vegtere is lehet, mert a javitas miatt ki kellett venni
es a szervizcsarnok falahoz guritani meg vissza, ez lehet akar 20 meter
is). a tortenet masik resze, hogy - mivel ez a kollega epp a fokonyvelo
volt - a szamlat a potkerek araval csokkentve utalta at (alairom, ez sem a
legjobb eljaras), ezutan csak kp. fizetes elleneben voltak hajlandoak
fogadni bennunket. a lopas tenyet tudomasom szerint soha nem ismertek el.

a masik markaszerviz tapasztalatom a ford (bp: szeleczky, fort + tatai
szerviz), 1-1 alkalommal voltam ezeknel, teljesen korrekt volt minden, a
ket bp-i cégnél soron kívül fogadtak, mert lattak, hogy nem tudok napokat
varni idopontra, es valahogy talaltak fel orat az elojegyzesi naptarban.
(szeleczkynél vásárlás előtti átvizsgálást kértem, az auto fort-nál az
eltört gázpedáltartó bakot kellett meghegeszteni, tatán kihasználtam az
ingyenes átvizsgálási ajánlatot.) a fehervari ford szervizben is voltam
mar, de ott csak alkatreszt vasaroltam, es masnap szo nelkul kicsereltek,
amikor kiderult, hogy nem jot adtak.

szuleimnek a szegedi fiat szervizzel is csak jo tapasztalatai vannak

ezek az en tapasztalataim, kovetkeztetest nem vonok le (ha csak azt nem,
hogy a markaszerviz nem vegez feltetlenul jobb munkat, mint egy hozzaerto
maszek), a nemzetisegre meg plane nem, mert mint latszik vannak jo
tapasztalatok olasz es nemet szervizzel egyarant. (a mitsubishimmel meg
csak maszeknal voltam)

udv.

robi
(galant gls 1.8 td)
+ - Re: ertekallosag ( 19 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

> Csak, hogy bonyolitsuk egy kicsit a kepet :-) Errefele olyan 
> hirdeteseket lehet mostanaban olvasni, hogy ha uj, 
> _vagy hasznalt_ autot veszel a kereskedotol, akkor 
> termeszetesen beszamitjak a regi autodat is, minimum 
> 4000$-ert! Akkor is, ha kosarban viszed be! Az uj autora 
> meg olyan hitelt adnak, amire max 2-3% a kamat. Hogy ez 
> hogy a fenebe eri meg nekik? Ja, az gondolom, a beszamitasi 
> arbol latszik, hogy nem Pusztaottlakan van a kereskedes :-)

Azert eri meg nekik mert nem igaz amit hirdetnek. Ha figyelmesen elolvasod a
hirdetest, altalaban 'up to $4000' -t irnak, ami kb azt jelenti hogy akar
ennyit is adhatnak az autodert, vagy kevesebbet. Termeszetesen tobbet is
adhatnak ha tobbet er az auto. Azt sem irja a hirdetes hogy milyen arbol
adjak ezt az  engedmenyt - a kozepkategorias autok valojaban a gyarto altal
javasolt ar (MSRP) alatt 1 - 3 ezer $-al szoktak elkelni (ez mondjuk nem
minden tipusra igaz), de ezt az arat nem hirdetik. Egy ilyen hirdetes
alapjan nem lehet bizonyitani hogy nem igaz amit allitanak, viszont mindig
akad balek aki emiatt fogja az adott kereskedot valasztani.

Imre
+ - Tel, csuszik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezek a telek mostanaban nem szeretnek engem.
Elozo telen osszetortek a ket bal ajtajat az automnak.
Ma delutan ujra osszetortek a bal elsot, es a hatso is kapott....
Meg akartam fordulni egy meredek utca aljaban - ahol lakok -,
de onnan meg jott le egy terepjaro. Hatralva, csuszva.
4 evszakos gumikkal :-(
Nem tudtam felreugrani, elottem allt auto, mellettem/mogottem
epp jott egy, meg hat a havon nem is lehet csak ugy felreugrani.
Szoval durrbelem.
A ficko kicsit akadekoskodott, hogy miert epp ott alltam, de amikor
mondtam a nejemnek, hogy menjen es hivja a rendoroket, meg
elkezdtem korbefenykepezni az autokat, ahogy ott alltak,
mindjart nem okozott gondot a lap kitoltese.
A francba...vigyazzatok.
+ - kocsivasarlas a szupermarketben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Fogash,
> Amugy az EU epp mostanaban akarja felrugni a hagyomanyos
> gyar-generalimportor-markakereskedo-vevo lancolatot. A terv, hogy aki csak
> akar, rendelhessen a gyartol autot, es azt arulhassa is.

> Az Auchan mar probalkozik ilyennel Franciaorszagban. Ha ez bejon, akkor
1.)
> az auto sokkal olcsobb lesz

Ehhez csak annyi adalekot adnek, hogy 2-3 eve fordult elo eloszor,
hogy az Auchan (vagy Casino mar nem emlekszem) Deawoo-t arult.
Lett is nagy felzudulas a markakereskedok koreben, ugyanis az Auchan
olcsobban arulta a kocsit, mint amennyiert ok "nagyker" aron megkaptak!!
Pedig nyilvan az Auchan is ratette a maga kis hasznat. Mivel az Auchan
egy multi, feltetelezem, hogy az autot egy masik orszagban szerezte be,
ahol joval olcsobban tehette meg es Franciaorszagban dobta piacra.
Az autogyartoknal tehat nyilvan van egy jokora arres, amit persze mar
korabban is lehetett tudni, csak kevesbe volt irritalo, mert egy orszagon
belul nem mutatkoztak meg a kulonbsegek. Minden markakereskedo
azonos aron juthat a kocsihoz, igy eladni is eleg hasonlo aron tudja azt.

    Udv:

    Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS