Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 453
Copyright (C) HIX
1999-07-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Skoda (mind)  12 sor     (cikkei)
2 kofelverodes (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Benzinado. (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Meg mindig benzinar (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Szelvedojavitas (mind)  15 sor     (cikkei)
6 IFA (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: gumi (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Rele (mind)  13 sor     (cikkei)
9 autovill.szerelo (mind)  7 sor     (cikkei)
10 FIAT PUNTO (mind)  8 sor     (cikkei)
11 ALFA GTV (mind)  6 sor     (cikkei)
12 RE: mitol ropul ki az idosebb Skodak kereke (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind)  29 sor     (cikkei)
14 Re: Olcso adalek (mind)  1 sor     (cikkei)
15 Honda tartossag es egyebek.... (mind)  37 sor     (cikkei)
16 szolgalati kocsi (mind)  11 sor     (cikkei)
17 arak - berek (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Alkotas utja. (mind)  23 sor     (cikkei)
19 szelvedo javitas (mind)  36 sor     (cikkei)
20 matrica?, matrica! (mind)  23 sor     (cikkei)
21 cim (mind)  7 sor     (cikkei)
22 Adalek a benzinarhoz (mind)  14 sor     (cikkei)
23 HAB a tortan (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Re: Kerdes autokrol (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Szelvedo javitas (mind)  21 sor     (cikkei)
26 tovabbra is shell v-power, 98 (mind)  40 sor     (cikkei)
27 eredetvizsgalat (mind)  20 sor     (cikkei)
28 karosszerialakatos + festes (mind)  19 sor     (cikkei)
29 ELADO Renault 5 Alpine Turbo es muszaki vizsga es Renau (mind)  35 sor     (cikkei)
30 Skoda kereke ropul (mind)  21 sor     (cikkei)
31 Swift ov magassagallito (mind)  9 sor     (cikkei)
32 Bp-Parizs utvonal - bocs, ha ismetles (mind)  50 sor     (cikkei)
33 Cabrio! (mind)  23 sor     (cikkei)
34 MP3 player FAQ (mind)  18 sor     (cikkei)
35 Motorfelujitas, de hogyan? (mind)  21 sor     (cikkei)
36 harom dolog (mind)  9 sor     (cikkei)
37 K-jet (mind)  3 sor     (cikkei)
38 Eredetvizsgalat 1 heten belul! (mind)  10 sor     (cikkei)
39 Skodak kereke (mind)  11 sor     (cikkei)
40 Re: Amerikai autok talalkozoja (mind)  13 sor     (cikkei)
41 Rendorsztori (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szlovakiaban az elmult 2 honapban 7 ember halt meg,
>es 5,5 millio Ft kart okozott az oreg Skodak kereke
>miatt. Meg tudja nekem valaki magyarazni, mitol
>ropul ki az idosebb Skodak kereke?
>Felfuggesztes bug? Kiszakad? Leszakad? Ha igen,
>akkor mi szakad?


Letorik a feltengely menetes vege, ami a kerekagyat tartja.

Laci

+ - kofelverodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ma alkalmam volt otvenes temponal egy 5-10 centis ko
roppalyajat kovetni az elottem halado kisteherauto
kereketol a szelvedomig ahova becsapodott egy nagy
dorrenes kisereteben (korabban is talakoztam mar
kavicsokkal, de ez joval nagyobb volt, azt hittem,
berepul a tatott szamba). Kikerulni sajnos nem volt hely.

Sikerult egy lampanal megallitanom a kisteherautost,
meg is irtuk a papirokat (bar eleinte valtig allitotta,
hogy csak ra akarom kenni), vegul elismerte, hogy o okozta.

El is inditottam a procedurat, a biztosito holnap
szemlezi a kocsit, de ugy hallottam, ilyenkor szeretnek
nem fizetni a vetkes kotelezojenek terhere, merthogy
nem bizonyithato, hogy tenyleg o okozta. Van valakinek
eziranyu tapasztalata? Gondolom hetekig fognak a biztositonal
ezen ragodni, en meg szeretnem tudni, mire szamithatok.

BGabor, Bp.


> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
+ - Benzinado. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Julius 16-an a kovetkezo volt volt az emlitett benzin>
>arszerkezete: 71.02 Ft/l kisker =E1r + 39,48 Ft/l AFA + 86,90 Ft/l
>j=F6ved=E9ki ad=F3."

>Mi indokolja hogy ebbol a 197.4 Ft-os arbol 126.38 Ft az allame,
>ha nem az, hogy monopolhelyzetet kihasznalva uzsoraadoztat?

Tavaly nyari arak. (Most 86 cent)
71c-ert/ gallon is lehetett tavaly nyaron kinn tankolni az USA-ban (Exxon,
Texas). Ez kb akkor 39 most 45Ft/L
Texas-ban 38c (24,3Ft/L) ado van egy gallonon (3,785l).=20
ergo a tarsasagnal marad 33c/gallon azaz (20.95Ft/L)

Ez 20,95 Ft/L ha jol szamolom tartalmazza a kovetkezoket.=20
- Helyi kitermelesi koltseget
	- vagy az arab hasznat es a tanker koltseget.=20
-  olajtarsasag hasznat (kitermelesen)
   (de az arab olaj is Galvestonba megy a tankerral)
-  Fuvar a finomitoba
-  Finomitas koltsege + haszna
-  Munkaber
-  Energia (befektetett)
-  Fuvarozo a benzinkuthoz kltsg + haszon
-  Kutas haszna

Nalunk azt mondjak kb 110-130Ft az adotartalom es akkor kb 60-70 forint a
bekerulesi koltseg a kutig. Most valaki megint hazudik.=20
Nem lehet az onkoltseg 71 Ft ha kinn manapsag 54 Ft-nak megfelelo
dollareret allami adozott uzemanyagot lehet kapni per liter.=20
Persze a MOL barmekkora onkoltseget ki tud mutatni, csak kreativ konyveles
kerdese az egesz.=20

Mindenesetre nem szeretnek a hulye amerikaiak helyeben lenni, jol ki van
cseszve veluk.

Yahni.=20
+ - Meg mindig benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ruzicska Lajos auto 450-ben irt gondolatahoz:

>	Hozzaalasod utan gondolom nem MOL kutnal tankolsz. Pedig ezeken a
>kutakon mindig 2-5 Ft-tal olcsobb a benzin!
>	Ez mi, ha nem akcio.
Megmondanad helyileg melyik kutakra ervenyes ez? Ugyanis en azt latom, hogy
a MOL kutakon a benzin pont ugyanannyiba kerul, mint a JET, TOTAL, meg jopar
mas kutnal, ha eppen nem dragabb. Sot! Mas varosokban levo MOL kutaknal
kulonbozo a benzin ara! Az elteres lehet akar 1 Ft is. (kicsinyessegnek
tunhet, de most az elvrol van szo) Ez miert van? Nem egyseges legalabb cegen
belul a tarifa? Regebben pl. a pecsi MOL-telepen (ahol a nagy tartalyok
vannak - nem vagyok szakmabeli) valoban olcsobb volt 1-2 Ft-tal, de mar ott
sem. 
Meg valami: az elmult kb. 3 honap tapasztalatai alapjan aremeleskor a MOL
(legalabbis egyes kutjai) mar penteken delutan megemeltek az araikat, mig
mas allomasok csak vasarnap ejjel. Sajnos nem tartozom abba a kategoriaba,
akinek tok mindegy, mennyiert tankol.
Akciok: jo otlet a torzsvasarloi kartya, meg a pontgyujtes, csak a
hozzajutas feltetele kellemetlen. A shopban vasarolni 5000 Ft-felett? Arra
azert mar nem futja.

Szilard
+ - Szelvedojavitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemes Marcus irta:

> Otthon a kofelverodeses szelvedot akkor is megjavitjak, ha a vezeto
> latomezejeben van a malor?  ...

Az Autoklubhoz vittem a minap az automat egy kozlekedesbiztonsagi
vizsgalatra, mert lejar a forgalmija. Ok mondtak, hogy meg lehet
javitani. Igaz, nekem a jobb oldalon vannak a hibak (ezek szerint
szerencsem van).

Udv!

&rew
+ - IFA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Miert szidjatok ennyire az Ifakat? Arrol nem az a szerencsetlen auto
tehet, hanem a gazdaja! Azzal, hogy baromira nem erdekli a kedves
tulajt, hogy hogy nez ki az az auto, hogy log belole minden, csak minnel
kevesebbet kelljen rakolteni....  A sogorom fuvarozo, es jo sokaig volt
ket Ifaja. Az az auto csillogott, villogott, ment rendesen, es nem
okadta a fustot! Csak azert mert fogalkoztak vele. Jojo, kellett
szerelgetni, ez teny, most egy Mercije es egy MAN-ja van a sogoromnak,
es joval kevesebbet kell szervizbe jarkalni vele. De egy Ifa sem egy
negy kereken gurulo eletveszely, csak torodni kell vele, mint egy keleti
autora altalaban.

Udv.....Adam
+ - Re: gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Nekem, amikor megvettem a skodrimat, ha jól emléxem barum vagy matador
gumik voltak, ez mondjuk igazából most lényehtelen is. A lényeg az, hogy
a gumik már eleg oregek voltak, de mivel a kocsival nem jartak tul
sokat, a profilmelmelyseg abszolut rendben volt (4 vagy 5 mm), de egy
piciket ugy tunkt, mintha ki lenne repedezve.... . At is ment siman a
hivatalos Mozaikos vizsgan. Azutan egy honappal egyszercsak lett egy
nagy dudor az egyik gumin, nosza, atcsereltem a potkerekre. Majd egy ket
het mulva egy barom kikanyarodott elem egy foutvonalon, kicsit felre
kellett huznom az autot, hogy ne menjek neki, kicsit folmentem, a
jardara. Na a gumi utana kicsit erdekes allapotban nezett ki, ugyhogy
inkabb fol is gumiztam az egesz autot.

Egyszoval nem csak a profilmelyseg szamit, az allastol, illetve az ido
vasfogatool is tonkre tud menni egy gumi.

Amugy Sava Exact-ot vettem, es teljesen meg vagyok vele elegedve. Nme
ereszt, jol tapad, es telen sem akadtam el vele egyszer sem, pedig csak
nyari gumi.

A Barum eresztessel kapcsolatban, a kollegam skodrijan Barum Brilliantok
vagy mi a fenek vanna, de neki nem ereszt.

Udv.......Adam

Skoda 105 GLS
+ - Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a kov. kerdessel fordulnek a nagyerdemuhoz:

adott egy kodlampa, amit ugy szereltek be, hogy a kodlampakapcsolo
egy relere van kotve, ami bekpcsolt allapotban behuz feszultseget
adva a kodlampaknak. A rele es kodlampak kozott van azert egy biztositek
is.

Mivel a kodlampak le vannak vedve a biztositekkal, mi az ertelme a
relenek? Miert nem kotottek a kapcsolot egyenesen a kodlampa aramkorere?

Minden tippet megkoszonok, Attila
+ - autovill.szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tudtok ajanlani Bp.-en egy olyan autovillamossag szerelot, akirol
jo tapasztalatotok van es vallalja riasztok beszereleset (egy rosszul
beszerelt riasztot kellene jol beszerelni).

koszi, Attila
+ - FIAT PUNTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Elado: 	FIAT PUNTO 75SX
	1996-os, vezetett szervizkonyvel, extrakkal.
	ir.ar: 1,55m


06-30-9-913-948
+ - ALFA GTV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Elado: ALFA GTV hatso szelvedo, futoszalas, gumival.


06-30-9-913-948
+ - RE: mitol ropul ki az idosebb Skodak kereke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En sajnos a sajat skodam boren tapasztaltam egy hasonlo
jelenseget.
A bal hatso kerek felol egyszer csak furcsa recsegest
lehetett hallani minden
gazadaskor meg fekezeskor. Neha meg furcsan riszalta a
hatuljat.
Megneztem nyitott ajtonal hatranezve a bal hatso kerek
nehany fokot elfordult
hatra elore indulaskor, hatrafele meg elore fordult es igen
kellemetlen zajt produkalt kozben.
Problema: a lengokar fix veget tarto csavar egyik vege
elrohadt,
kiszakadt a lemezbol.
Talan ennek hatasara a feltengelyt a lengokarhoz rogzito
elem is kilazult,
igy eletveszelyesse valt vele kozlekedni. Most eppen
hegesztesen van.. :(

--

Udv: Subi
alias: Schubert Jozsef
Statisztikahoz:
kor:27
foglalkozas: muszeresz uzemmernok-csoportvezeto
munkahely: MAV Informatika Kft - Szombahely
auto: skoda 120l 1983-as kb. 10ekm, osszel lecserelem
zastavara
vezetett autok (cegesek): Renault Express 1.6D, Fiat Ducato
1.9D
Peugeot Boxer 2.5 TDi
Olvasnek: mindent, kiveve amit nem olvasnek
Nem olvasnek: anyazasokat, kioktatasokat, hmcs dumakat
+ - Re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
> Kedves Peter, (a freemail mogott nem sokat tudunk rolad...)
>
> Az utobbi idoben az AUTO-n egyre tobb, a te leveledhez hasonlo hangvetelu
> iras landol.
> Nem egy nagy orom olvasni ezeket. Valaszolni rajuk, pedig egyenesen
> ostobasag.
> En megis irok ra par sor valaszt, bar valoszinuleg kesobb megbanom.
> Az ar masik pillere az adok. Szerintem is magas, de meg igy is messze van
a
> nyugateuropai adotartalmaktol. Nehany pelda:
> (Hivatalos MNB arfolyamon forintositva, Ft/l-ben )
> Ausztria: 212,9
> Belgium: 215,7
> Dania: 242,7
> Finnorszag: 242,8
> Franciaorszag: 239,1
> (es meg csak az ABC elejen jarunk)
> persze aztan van ellenpelda is:
> Csehorszag: 175,2
> Litvania:133,2
> Romania: 121,2
> Szlovakia: 154,2
> A kerdes persze, hogy mi hova helyezzuk el magunkat.

Na ez az! Nezzuk meg akkor az orszagokban a fizetesek aranyat is!
Ausztriaban schillingben keresnek annyit mint itt forintban... A romanokrol
ne beszeljunk, mert ott olyan vizes retkes benzint tankoltunk, hogy nem
csoda ha ennyibe kerul. Tisztelet a kivetelnek!
+ - Re: Olcso adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat erre nem tudok mit valaszolni.... Gratula.
+ - Honda tartossag es egyebek.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok:

>  irta:
>Kerlek Benneteket, hogy ajanljatok nekem megbizhato Honda
>szerviz(eke)t elsosorban Eszak-Dunantulon, esetleg Budapesten!
>Termeszetesen szivesen veszem, ha figyelmeztettek olyan szervizekre
>is, amelyeket messze keruljek.

Ez engem is erdekelne!
Egyebkent koszonom mindenkinek az optikai es egyeb tunningal
kapcsolatos valaszokat, cimeket!
A Honda tartossagrol (en voltam kivancsi masok tapasztalataira):
Az en 87-es Preludom-ben 184.000,- km volt mikor
megvettem.
A 200.000 kilometernel kellett ra vennem ket gombcsuklot,
es ki kellett cserelnem a kipfugot (a leomlo konyokon kivul az egeszet).

, mert mar annyira szet volt rohadva, hogy hetente kettetort es nem volt

mit heggeszteni.. 240.000 kilometer volt benne mikor eladtam.
Semmi mas baj nem volt vele. Egy olajcsere periodus alatt
kb 8 deci olajat fogyasztott (Valaki irta korabban , hogy a vadonatuj
citroenjebol,
tunik el az olaj.)
Hogy ez a 8 dl. hova tunt azt nem tudom, ugyanis
soha nem fustolt kekesen es meg lehetett nezni a kipufogot...
az uj, belul is korom feketere festett kipufogo szurkere egett...
A zoldkartya csinaltatasnal alig mertek nemi karosanyag kibocsajtast...
Sot a szerelo is azt mondta, hogy szerinte ha rendesen lesz cserelve
benne
az olaj meg 150.000-ig hozza se kell nyulni (ekkor volt benne 220 ezer
km.).
Persze az egy dolog , hogy mit mondott szerelo ugyanis nekem is
sok olyan tapasztalatom van, hogy a szerelo nem ert a kocsihoz, de ehhez
egyebkent sem kellett erteni, mert nem volt semmi baja... :-))))))

Laci
+ - szolgalati kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

medzsik irta:
>ellatva hasznaljak (rendorok, kormanyorok, belugyi futar-suhancok,
honvedsegi
>nagykutyak, orszaggyulesi kepviselok es tettestartsaik...)

Csak egy kiigazitas: az ogy. kepviseloknek nem jar szolgalati
kocsi. Az viszont igaz, hogy tomegkozlekedesen ingyen utazhatnak.
Ha egy ogy. kepviselonek szolgalati kocsija van, akkor azt
valamilyen mas jogcimen kapja (mondjuk allamtitkar).

Udv: Afonya
+ - arak - berek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Josi irta:
>Szerintem nekunk nem igazan az arral van gondunk, hanem az atlagkereset es
>az uzemanyagar aranyan. Mert ha megnezzuk, hogy az atlagkeresetunk hany
>liter uzemanyagra eleg, akkor azt hiszem eleg siralmas lesz a vegeredmeny.
>Hiaba, arban mar elertuk a nyugatot, csak berben ????.

Tokeletesen igaz amit irtal. Csak annyit tennek hozza, hogy ha az
ar-ber arany hasonlo lenne a Nyugathoz, akkor mar utolertuk volna oket,
mikozben a gyakorlati helyzet az, hogy (sajnos) a kulonbseg 1912 ota
egyre no (akkor voltunk a legkozelebb). De ennek mar nincsen koze
az autozashoz, hogy reszemrol tema lezarva.

Az olasz autokrol annyit megjegyeznek, hogy kb. 1920 es 30 kozott
abszolut vilagszinvonal volt, azota - ki tudja miert - romlott a helyzet.

Udv: Afonya (Renault Kangoo, Lada 1300)
+ - Alkotas utja. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

     Mar egy par honapja az Alkotas utjan jarok es az tunt fel, hogy ebben
az orszagban csak nekem vagy egy gyuszunyinel tobbe eszem. Ez lett aztan
gyanus: lehet, hogy en vagyok hulye? Szoval az van, hogy egy
keresztezodesben az egyik uton marha nagy dugo van. Az autosok tobbsege
(azaz rajtam kivul mindenki) szepen begurul a keresztezodesbe ott megall,
mert nem tud tovabbmenni, majd mosolyog a merolegesen dudalva orditozo
autosokra. En viszont szepen megvarom amig at tudok menni a keresztezodesen
(kozben keresztben zavartalan a forgalom), majd, ha haladt a sor egy
autonyit elottem, akkor atsuhanok. (persze utanam a sor megindul es megint
eldugitjak a keresztezodest). Mondhatnak, hogy mit erdekel engem a
keresztorgalom. Persze, de ha a mellettem levo savban olyan paraszt van,
hogy akkor is kimegy, ha latja, hogy en nem megyek, akkor pont o fogja a
keresztiranyu birkakat akadalyozni abban, hogy elmenjenek elolem.

     Szoval en nam latom a praktikumat a keresztezodesben varakozasban,
vagy csak ilyen parasztok az emberek?

(Ma pl. az ilyen bedugult keresztezodesek miatt 1 ora 5 percig tartott a
BAH csomopont - Deli palyaudvar tavolsag...)

Danidek
+ - szelvedo javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Germany]:

 HA> Otthon a kofelverodeses szelvedot akkor is megjavitjak, ha a vezeto
 HA> latomezejeben van a malor? Nekem itt Germaniaban azzal utasitottak el a
 HA> kicsit a szemmagassag folott levo luk javitasat, hogy

 HA> 1) nem utotte at a kulso uveget a foliaig, tehat nem reped tovabb
 HA> 2) ha megjavitja, kb. ugyanolyan latasi viszonyokat eredmenyez
 HA> 3) a vezetooldalon a jogszabaly tiltja a javitast (csak az uveg 
legszelen
 HA>    lehet, ill. az uveg belulrol nezve jobboldali felen).

Nem tudom, hogy  jogilag  van-e  eloiras.   En javittattam szelvedot par
eve, es csak azert, mert pont az  orrom  elott  volt.   Maskepp  el  sem
megyek  megcsinaltatni (ma mar tudom, hog yakkor is jo megjavittatni, ha
egyebkent nincs  a  latoterben,  mert  tovabb  tud  repedni egy hidegebb
esten).  Gyakorlatilag egy gombostufejnyi kis homalynal tobb  nem  marad
vissza, ha a kosz ellen megvedted a javitasig (Tixo).  Persze ha jo mely
kagylos  toresed  van, akkor nem artana, ha a darabja is meglenne, de ez
szinte kizart. Tobbet a szakember...

Akit en ajanlottam (nem azert, mert olyan nagy  osszehasonlitasi  alapom
van,  csak  ezt az egyet ismerem, tapasztalataim szerint megbizhato mind
hatarido, mind minoseg tekinteteben, az arakat meg nem ismerem masoket),
az Szazhalopmbattan talalhato.   Ha  kell,  a  kozelebbi parametereit is
megirom (telefonszam, pontos cim).  Erdemes vele elore egyeztetni.   Ide
kell  jonni, megnezi, mi az abra, megmondja az arat es az idopontot.  Kb
3-5 orat kell a javitsra szamolni.  Nem ennyi a melo, scak tisstitassal,
kotessel, utopolirral ennyi a  teljes  ido.   A  muanyagnak kell par ora
atkemenyedesre.  Az arak:  kb 2 e Ft/serules, ha egy kis  kavicsfelveres
nyoma, vagy 1-2 cm-s repedes.

--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - matrica?, matrica! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlom a listat, miutan megjottem a nyaralasbol, elmentem a nyomdaszhoz
is,
redmeny:
kesz vannak a matricak.

A terjesztest ugy kepzeltem el, hogy mindenki aki kert az kuld egy
felbejegzett valaszboritekot es benne az altala rendelt matricak arat
felszorozva a matrica araval, azaz darabonkent 200HUF kisereteben.

Remelem, ha mar ennyit foglalkoztam vele akkor megbiztok bennem ennyire.
Masik megoldas lehet meg, hogy ha a kozelben lakik az illeto akkor eljon
erte...
Itt van meg a talalkozo is mondjatok meg, hogy mikr, hol es akkor megyek
matricastul. Nem tudom, hogy hogy all a szervezese, de a Frigyestol
halottam, hogy egy veteranauto(?) talakozo arnyekaban lenne megtartva,
szerintem ez nem jo otlet, onnalo lista vagyunk, es vagyuk elegen, valaki
ira hogy szertene tudni hanyan vagyunk hat: 113 legalabbis a matricarendeles
alapjan, szerintem ez eleg sok ember, meg akkor is ha nem mindenki jon el...

udv.:

Feri

+ - cim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Persze a cimet nem irtam meg:

Deak Ferenc
Uri u. 22.
Budapest
1014

+ - Adalek a benzinarhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A vitanak vege, de az iment beszeltem az egyik ismerosommel telefonon,
aki Californiaban lakik. Kiszamoltuk, hogy az USA-ban nem tul magas
kereset, (2000 USD) kb. 7000 liter benzin megvasarlasara elegendo
(odakint).
Itthon ez a szam 200 liter. A kulonbseg erzekelheto. 35 szoros. Magyarul
ha az eletszinvonal nalunk olyan jo lenne, akkor a 40 ezer Ft-os atlagos
keresethez 7-8 Ft -nak kellene lennie egy liter benzinnek. Utoljara gyerek
koromban volt ennyi, amikor kismotorral jartunk tankolni, es egy szazas
eleg volt boven arra, hogy a Riga 5 literes tankjat teletoltsem. Igaz a
fizetesek akkor 3-4 ezer Ft korul mozogtak szakmunkas szinten.

Peter.
+ - HAB a tortan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szertnenk osszegyujteni az osszes olyan listatagot, akinek a kovetkezo
tipusu auto van a birtok=E1ban: HONDA, ALFA ROMEO, BMW. Kerek =
mindenkit, aki
erdekel, irja fel nevet (emilj=E9t) a listara, vagy kuldjon egy emailt =
nekem.
A Hix auto talalkozo D.ujvarosban nem rossz otlet, en tamogatom.

Mas: Velem esett meg. Eppen sietek hazafele. Mogottem egy orult motoros
vagtaz vagy 130-al. Hat gondolom, ha verseny hat legyen. =
Visszakapcsolok,
gyorsitok. Kb 180-190-el mentem, amikor a tukorbol latom, csak nem =
akart
leszakadni. Megsajnaltam, ez meg meghal ilyen rossz utakon. A =
kanyarokban
lattam ugy dolt be, majd leert a kipufogocsove. Na gondoltam rajtam ne
muljon az elete, lassitottam. Olyan 160 korul sikerult elem vagnia. Egy
rendor volt.....
Rendoroknek: csak 80 al mentem, a 160 csak vicc volt!

Felvetodott egy kerdes bennem: egy rendor gyorshajtasnal trafi nelkul
buntethet? Es ketto?

Udv: Tamas
+ - Re: Kerdes autokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Szevasztok
>
> Egyik jobaratomtol hallottam a levelezesi listatokrol.
> O javasolta, hogy toletek kerdezzem meg a kovetkezoket.
> A kozeljovoben szeretnek vasarolni valamilyen jarganyt.
> A legjobban nekem a Ford Scorpio, az Opel Omega es
> az Audi 100 tetszik. Term=E9szetesen b=E1rmely t=EDpust
> valasztom is, csak 2 liter koruli benzines motor johet szoba.

Felejtsd el ezeket es vegyel hondat....hmm....mondjuk accordot! :)
+ - Szelvedo javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Andras.

A szelvedo javitasra tudok cimet adni neked.
Autouvegjavito, kofelverodesek es fenyszoro javitas.
1213. Csepel ( csepeli strandal szemben )
Hajos u. 17.
Tel: 277 - 87 - 14
Mobil : 06 - 20 - 985 - 47 - 53
Mail cime:  

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.

          
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - tovabbra is shell v-power, 98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

gondolom emlekeztek kibukasomra a v-powerrol.....

azert kibrobaltam

1. v-powerrel 'talan' csondesebb a motor
2. erezhetoen - kis - kulonbseg csak kis fordulaton jelentkezett, a v-power
javara VAZ 2105
    ---------- nem kell 4000 ala ejteni a fordulatot 
:)------------szerencsetlen
autot
nagyon lebutitja a katalizator, erdekes 110 folott padlon nem volt erezheto a
gyorsulaskulonbseg
*** nem kell izgulni jol megy az auto--------na jo johet  a FLAME
3. mindezek nem ernek szerintem kb 9 Ft/liter kulonbseget
4. a 98-assal kb egy arban.. hat nevetseges......akkor inkabb 98-as


maradok a regi 95-nel
johetnek a tapasztalatok


irtad hogy:
>> Kinek mi a velemenye, mehetek en olommentessel az 1981-es
>> Ford Granadammal? (2000-es V6-os motor)
>> mert mar kicsit huzos a 98-as ara...

>Megnyugtatlak, a 98-as is olommentes... vagy nem minden kutnal?
>(allitolag az Avantinal meg van olmos.)

nem errol van szo.....
Mol szerinti 98 'gyarilag' adalekolt-- nem kell bele olompotlo adalekot
venned ha olyan a motorkonstrukcio
99 majus/nem tudom pontosan-javitsatok ki/1-e ota nem arusithato olmos benzin
ezek szerint van meg ilyen kut?????????????


udv
by fx
+ - eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Ezuton is koszonom mindenkinek az erosito szervizzel kapcsolatos
info-hegyeket.
Na meg az olommentessel is...
Ugy dontottem, egyszer tankolok olommenteset (95) egyszer meg 98-ast.

Ujabb kerdes: eredetvizsgalat tenyleg most mar kotelezo? Mibe kerul, mennyi
ido, es
tud e valaki javasolni helyet Ujpesten ill. Kobanyan? Ja es mi van, ha
(neadjisten) nem 
megy at az auto? 


Udv,
-- 
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - karosszerialakatos + festes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Tud valaki becsuletes karosszerialakatost Kobanya (ill. akar Bp.) kozeleben?
Es kb. mennyiert festenenek le (szinrefujas csak) egy Renault 5-ost?
Es ha az anyagot en viszem?
Lehetoleg olyan muhely kell, ahol nem amator modon dolgoznak (hokamra, 
stb...)
Jaaaaa... tudtok e helyet ahol viszonylag normalis aron festenek vmi. extrat 
a
kocsira?
Esetleg matricak is erdekelnek... :)

Elore is kosz, udv, jo autozast,

-- 
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - ELADO Renault 5 Alpine Turbo es muszaki vizsga es Renau (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Meg valami eszembe jutott, bocs :)
Szoval elkepzelheto hogy nem birom eladni a fent emlitett autokamat amig 
veletlenul le nem jar a muszakija. Mondjuk nem igazan felek tole, mert a 
kicsi
kocsi teljesseggel egyben van :)
Viszont meg sose muszakiztattam autot. Mit celszeru atnezni hogy ne szivjak
nagyot ? :)
Ja, az Autoklubnal muszakiztatnek. Celszeru ott vagy van valakinek jobb
javaslata? :)
Vajon szorakoznak azzal hogy le van pattanva az egyik hatso lampa szele?

Es ha igen, akkor hol tudnek venni egyet? (ez egy regifajta 5-os)

Elore is kosz,

statisztikahoz:

vegzettseg: okl. villamosmernok
kor : 24
foglalkozas: lasd .sig :)
auto(k): Renault 5 Alpine Turbo, Ford Granada 2.0L Ghia, Ford Granada 2.8i
Ghia (ez meg nem megy :) )
ceges ill egyeb: Opel Astra Caravan 1.4i, VW Golf 1.3, VW Golf 1.6TD, Mazda
626 2.0i GT, Honda Accord 2.0i LS
volt auto : Moszkvics 412 (!!) :)
erdekel : minden technikai info autokrol, mindenfele info foleg Bp-i autos
szolgaltatokrol (szerviz, bolt, lakatos, stb...)

-- 
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - Skoda kereke ropul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg tudja nekem valaki magyarazni, mitol
>ropul ki az idosebb Skodak kereke?
>Felfuggesztes bug? Kiszakad? Leszakad? Ha igen,
>akkor mi szakad?

Hali!

Amikrol en tudok:
1. feltengely vege letorik (ha nincs rendesen 
meghuzva az anya, akkor a fekdob lotyog, tonkrevagja 
a feltengelyt, ami vegul torik)

2. felni hegesztese elenged es a felni szetesik 
(bar ez altalaban mar ujabb korban kiderul - ilyet 
me'g nem lattam, csak hallottam)

Udv.: Akos (S120L)


> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
+ - Swift ov magassagallito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nem tudjatok veletlenul, hogy a Swiftbe be lehet-e rakni utolag a biztonsagi 
ov magassagallitot?

Koszi, udv.: Akos (S120L)

> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
+ - Bp-Parizs utvonal - bocs, ha ismetles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

***
Eloszor is egy kis mosaxas:
Veletlenul ketszer kuldtem el ezt a levelet, mire kaptam egy reply-t, hog=
y MINDEN peldany torolve; inkabb =

elkuldom meg egyszer - ha ezek utan haromszor jelenek meg, tudjatok be - =
izles szerint - mertektelen =

tudasvagyamnak vagy exhibicionizmusomnak.

***

Ujfajta kerdest teszek fel az AUTO nagyerdemu olvaso- es irokozonsegenek,=
 a nyari uborkaszezon enyhitese =

celjabol, nemkulonben pedig sajat, jol felfogott erdekemben.

Penteken indulok autoval Parizs szep varosaba, es nem tudom, merre a legj=
obb menni, kulonos tekintettel a =

varhato dugokra. (Az erkezest szombat du.-vasarnap estere tervezem.)

A terkep alapjan harom utvonal jon szoba:

1. Bp.-Linz-Passau-Nurnberg-Mannheim-Saarbrucken-Metz-Paris
2. Bp.-Salzburg-Munchen-Stuttgart-Karlsruhe-Mannheim-Saarbrucken-Metz-Par=
is
3. Bp.-Salzburg-Munchen-Stuttgart-Karlsruhe-Strasbourg-Metz-Paris

Erdemes egyes szakaszokon a sima foutra leterni?
Az osztrak-nemet es nemet-francia hatarokon a Schengen ota van a varakoza=
s?

Kerek mindenkit, hogy a javaslatokat maganba (is) kuldje el, mivel utolja=
ra szerdan olvasom a postamat, es az =

utobbi idoben jonehany szam eltunt az eterben.

Egyuttal augusztus honapra bucsuzom az AUTO-tol, kint valoszinuleg nem tu=
dok hozzaferni. Ha utkozben adodik =

valami AUTO-ba illo tortenet, szeptemberben megirom=85


A valaszokat elore is koszonom!


Padi
+ - Cabrio! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar reg szeretnek egy nyitott kocsit valahogy
mindig vonzottak azek a tipusok, talan azert mert
motorozni is szoktam.
Eldontottem jovore veszek egy nyitott jarganyt.
Esetleg szeretnem magam kicsinositani es rendbehozni.
Nem tudom melyik tipusokbol keszitenek cabriot, esetleg
gondoltam a Trabantra is, persze ha epit ilyet valaki.

Ha van tapasztaltotok a nyitott kocsikrol azt osszatok meg velem.

Koszonok minden valaszt


****************************************************************
Nem az a fontos, hogy az elsok legyunk, hanem az egyetlenek.

                                                                 ( Jules
Renard )
Nemo

****************************************************************
+ - MP3 player FAQ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kene majd valamikor radiot, CD lejatszot vagy valami ilyesmit vennem a 
kocsimba.
Namost azt mondjak, nezzem meg az MP3 lejatszokat, mert CD lejatszo helyett 
inkabb azt kene venni.

Szerintetek?
Hol tartanak manapsag az MP3 lejatszok a kocsiban? Milyenek vannak, mit 
tudnak, 
hogyan kell belejuk az "anyagot" bevinni? Milyen arban vannak? Szoval egy kis
 altalanos 
felvilagositast, otletet, javaslatot kerek.

Mindenkeppen maganban is irjatok!!!
Koszi szepen:

Laci
+ - Motorfelujitas, de hogyan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Kellene egy kis (szak)velemeny az alabbi szituaciohoz.
Van egy 30 eves Citroen, kozonseges 1985 kobcentis, 4 hengeres benzines
motorral,
amirol meg annyit tudok, hogy a huvelyek kivehetok belole. Ez a motor mar
igencsak felujitasra szorul, nagyon kicsi a kompresszio. Mivel a gyartast
1975-ben leallitottak, igy elegge utana kell jarni az alkatreszeknek,
jelenleg a motort illetoen odaig jutottam el, hogy egy olyan felujito
keszlet, amiben huvelyek, dugattyuk, gyuruk, csapszegek es tomites vannak,
kb 220000 (ketszazhuszezer) Ft lenne, csak az anyagok. Es azt mondtak, hogy
nincs tulmeretes dugattyu, merthogy ugyis eredeti meretu huvelyeket tesz
bele az ember. Valaki viszont azt javasolta nekem, hogy furassam fel a
huvelyeket es gyartassak hozza dugattyukat + gyurut, es a tomitest is
gyartassam le, mert igy joval olcsobb lenne. Mivel en egyaltalan nem ertek
ehhez a temahoz, ezert az lenne a kerdesem, hogy ebbol a legyartosdibol
kisulhet-e jo vegeredmeny, vagy mik lehetnek a hatranyai, es esetleg
erdekelnenek konkret szakember ajanlasok is.
Minden segitseget megkoszonok

B. Laci
+ - harom dolog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

1. meg mindig keresem az itt ajanlott szelvedojavitot. Mr.Oldboy?

2. lada levelezolista: http://193.68.47.23/levlista.htm

3. a rally.hu oldalon video a Kiss-Buki kettos ele kirakott sziklarol!

z.
+ - K-jet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bosch K-jetronic leiras (angolul):
http://www.students.tut.fi/~hezekiel/bosch.htm
z
+ - Eredetvizsgalat 1 heten belul! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

En pentek reggel 8kor jelentkeztem be eredetvizsgalatra es szombat
delben megcsinaltak!
Bp. XXI. Jokai u. ??. EURO MOBIL KFT (nagy t=E1bla hirdeti, ebben a
rovidke utcaban)
277-8236

Udv:
Dani
+ - Skodak kereke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg tudja nekem valaki magyarazni, mitol
   ropul ki az idosebb Skodak kereke?
   Felfuggesztes bug? Kiszakad? Leszakad? Ha igen,
   akkor mi szakad?

Gyakran latni Skodrikat, hatso kerek nelkul... Szerintem
a feltengely torik el. Nekem is elofordult regen a nagypolszkival. 
Gyorsitas kozben eltorte a sajat feltengelyet, de annak a tarcsafek 
miatt kb a helyen maradt a kereke. Sot haza vontattuk rajta.
Nagyon fustolt a surlodastol es lekopott a fel feknyereg...
Udv: Po:li
+ - Re: Amerikai autok talalkozoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Peter ) kerdezte:

>Augusztus 6-7-8. -an amerikai autok talalkozoja Dunaujvarosban.
>Esetleg egy kisebb HIXAUTO talalkozot is szervezhetnenk 7.-en.

Reszemrol benne vagyok. De szivesen fogadnek bovebb informaciot az
esemenyrol! Ezzel azt hiszem, nem vagyok egyedul...

Udv:                           Soma
                    
                             Jöhet ékezet!
+ - Rendorsztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ma ismet rendoros elmennyel lettem gazdagabb.
2000 Ft-tal meg szegényebb :-(

Motoroztam (a kiszuperalt Babettammal), aminek se papirja, se biztositasa.
Meg persze buko sem volt rajtam. Szokas szerint. Egy keresztezodesben balra
akartam kanyarodni, es meglattam, hogy epp ott jon szembe ket fiatal
gyalogrendor + egy civilkinezetu a jardan. Kockaztattam, nem jott be.
Leintettek. Papirokat, ilyesmiket kertek, meg a bukot hianyoltak. Kiderult,
hogy a civil tanulorendor volt. Meg is tanitotta'k a papirok kitoltesere...
Vegig tok udvariasan viselkedtek velem, persze en is veluk. Mar irtam errol
regebben itt az Auto-n. Hogy az en hozzaallasom nagymertekben meghatarozza
a rendorok viselkedeset.
Miutan lezajlott a procedura, _megkertek_ arra, hogy ha ismerem, akitol
szarmazik a motor, akkor irjunk adasvetelit, meg kossek ra biztositast.
Ezek birtokaban ugyanis el lehetne rendezni az ugyet.

Ket tanulsagot szurtem le.
1. Nem lett volna szabad balra kanyarodnom. Inkabb jobbra, vagy vissza.
2. Megerositve latom az elmeletemet. Viselkedjunk udvariasan, megbanoan, es
nagyobb az eselyunk az emberi banasmodra. Eddig mindig bejott!

Es ha felmerul a kerdes, haragszom-e a rendorokre? Nem! Ennek is ket oka
van.
1. Halmazati szabalysertesert 2000 Ft igazan nem tulzas.
2. En voltam a balfek, minek mentem arra? Szoval magamra lehetek duhos.

Vagy az is lehet, hogy ma'kfo:ldo:n elek, ezert nem talalkoztam meg bunko
rendorrel?

Udv:                           Soma
                    
                             Jöhet ékezet!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS