Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 410
Copyright (C) HIX
1999-06-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mea maxima culpa (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Autopalya, belso sav... (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Jobbrol elozes (mind)  16 sor     (cikkei)
4 HIX-AUTO talakozo (mind)  5 sor     (cikkei)
5 feljelentes (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Lamborghini (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Kozponti zar (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Csipogo (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Wartburg 1.3 mar megint - mi lehet? (mind)  26 sor     (cikkei)
10 Astra kulso tukor(lap) (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Mama az uton, dizel (mind)  74 sor     (cikkei)
12 Re: Kurt (mind)  5 sor     (cikkei)
13 va: re: elozes kulso savban (mind)  27 sor     (cikkei)
14 va: Kerekparosok (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Pannon Lizing Rt. (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Benzinfolyas (mind)  32 sor     (cikkei)
17 benzinkuti tankolas (mind)  27 sor     (cikkei)
18 Help ! Diesel uzemanyag problema (mind)  27 sor     (cikkei)
19 parhuzamos kozlekedes (mind)  51 sor     (cikkei)
20 HIX AUTO matrica (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Re: Feher felirat abroncson? (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Olajfalo Skoda (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Golf II adagolo tapszivattyu (mind)  65 sor     (cikkei)
24 autopalya (mind)  51 sor     (cikkei)
25 ablak sotetites (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Re. Hasznalt auto vasarlas , gumiapolas (mind)  49 sor     (cikkei)
27 Re. Kerekpartarto (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Re: M7 kivezeto szakasza (mind)  32 sor     (cikkei)
29 Elozes-tolas-bringasok (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - mea maxima culpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jolvanmar!!

Toredelmesen bevallottam es megbantam minden bunomet,
le lehet allni a szapulasommal!!
Meg ilyen egyseges fellepest! Ha partot alapitok, titeket
foglak megkerni, hogy szavazzatok ram :)))

Tisztelettel

Csussz
+ - Autopalya, belso sav... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Na jo, megigerem, ezentul elkotrodok mindenki elol. Bar a
:> dologhoz hozzatartozik, hogy a belso savban haladva en
:> is erosen tul szoktam lepni a 120-at, es ugy velem, hogy
:> akinek meg ez se eleg, az oldja meg a problemajat maganak.

Ha mogottem gyorsabb jon, akkor amilyen gyorsan csak 
lehetseges, kihuzodok a kulso savba. Ez NEM sebessegfuggo.
Szoktak engem utolerni a kedvenc, 150-es autopalya tempomnal is...

Sohase jut eszembe az, hogy "oldja meg a problemajat maganak"...

Mindig lehet nalad gyorsabb auto !


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - Jobbrol elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem javallt a jobbrol elozes!!
>Nem csak mert a szabalyok tiltjak.

Hali!

Mivel az autopalya parhuzamos kozlekedesre alkalmas, ezert abban a savban
haladsz amelyikben akarsz. Igy ha a belso savbol valamelyik bunko nem
huzodik ki a szelere (pl. M7), akkor savot valtasz, es a neki jobbra eso
savon elozol. Ez teljesen szabalyos.

Amugy az M7-est en is utalom.

Udv:
Csaba

(Suzuki 160-nal belsoben :-)))
+ - HIX-AUTO talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szerintem jo otlet lenne ott rendezni egy hixauto talalkozot.

Ez valoban naygon jo otlet! Tamogatom!

Csaba
+ - feljelentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Kaptam egy levelet a rendorsegtol, hogy majus 28-an megallni
tilosnal alltam meg, a XV. keruletben. Csakhogy honapok
ota nem jartam a XV. keruletben egyaltalan. Mit valaszoljak?
Szabad csunyakat? :)
Udv: Po:li
+ - Lamborghini (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Countach = Kuntos(h)


Csaba

(El lehet rajta kezdeni vitazni:-)
+ - Kozponti zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerdezik: 
> vezetoules melletti ajto zarja azt csinalja, hogy ha bezarom 
> kulccsal, akkor bezarodik (ez idaig nem nagy ugy), de egybol ki is 
> nyilik (ez viszont zavaro). Kinytasra ugyanez a reakcio. Milyen 
Tehat kinyitasra is kinyilik? Vagy akkor bezarodik?
Szerintem valaki osszecserelte a ket kapcsolo kabelet.

Gacs Lajos
+ - Csipogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meszaros Geza irja:
> Ha eg a lampa akkor a lampa es a csipogo megkapja a +12 voltot.
> Amikor kinyitod az ajtot, akkor a csipogo masik fele pedig a testet
> az ajtokapcsolotol, tehat futyul. Pont akkor, amikor ki akarsz szallni.

Vigyazat ! Csipogoja valogatja, de jobb meg egy diodat is sorba kotni a
csipogoval. Ellenkezo esetben a +12V - belso vilagitas - csipogo -
helyzetjelzo lampa - test utvonalon csinos kis aramok csordogalhatnak,
ami hosszas allas eseten kellemetlen meglepeteseket, es auto tologatast
tud okozni.
              /
 +12V -------/  -------+-------<helyzet jelzo>------------- 0V
                       |
                      ---
                      \ /
                       V
                      ---
                       |
                    <csipogo>
                       |              /
 +12V ---<belso vil>---+-------------/   ------------------ 0V


Gacs Lajos
+ - Wartburg 1.3 mar megint - mi lehet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szerintetek mi lehet a gond? Tobben ertetlenul allnak a problema elott.

Tunet: 3-asban 90 korul, 4-esben 110-120 korul (meleg motornal valamivel
lejjebb) a kocsit elkezd lassulni ha tovabb nyomom a gazt, (mintha
fulladozna), kb. 10 km-nel lejjebb mar megint OK.

Az utobbi 3 hetben a kovetkezok lettek rajta csinalva:
cserelve AC pumpa, benzinszuro, levegoszuro. Porlaszto tisztitva.
Cserelve gyujtaszsinorok, nagyfesz. trafo, fesz. szabalyozo. Generator
allitolag jo. Akkumulator 1/2 eves Varta. Gyertyak ujak.

Egeszen addig, amig el nem eri ezt a hatart, az auto jol gyorsul, semmi
egyeb gond (motorikusan) nincs most vele. Uresben porog a motor vadul.

Otletek?
Az egyik szerelo szerint lehet, hogy a vezermuszij ugrott (ugral?) 1-2
fogat, allitolag O mar latott olyan 4 utemu trabit, amiben hasonlo volt
a tunet, ott par szelepet is cserelni kellett :-( En mindenesetre (bar
nem vagyok autoszerelo) ezt furcsallnam (merthogy egyebkent semmi gondom
a motorral)
Nem szeretnem vegigprobalni az osszes alkatreszt, ami a kocsiban van
(marmint mindent szep sorban kicsereltetni), az kisse huzos lenne.

SP
+ - Astra kulso tukor(lap) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma ejjel szakszeruen kiloptak az Astram vezetooldali 
visszapillantojabol a tukorlapot. '98-as az auto, nem elektromosan 
allithato, osztott, kerekitett volt a tukor. Egyszeruen 
kipattintottak a hazbol, szerencse a bajban, hogy semmi nem 
roncsolodott. Ha uj tukorlapot veszek (csak a tukor haz nelkul), 
eddig 3 helyet kerdeztem, az ar kb. 10.000 Ft. Tud valaki olcsobb 
megoldast? Esetleg bonto?

Koszi,
Viktor
+ - Mama az uton, dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Kb. 1/2 oraja, hogy egy mama kb 10 meterre lelepett elem. Satufekkel meg
tudtam alni a hata mogott felkerekkel a jardan. A mogottem levo majdnem
elcsapta es meg neki allt feljebb. Ja es zebra 30 meterre, de a
jarokerettel nem tud addig elmenni. Akkor legalabb figyelhetne!!! Nem
duhongok tovabb.

Szoval a dizelek. A szikragyujtasu motorok mellett elterjedtek az un.
ongyulladasos motorok. Ezek legjellemzobb tagja a diesel-motor. A motor
kevrekkepzese a hengerben tortenik meg. A keverek a beszivott es
osszenyomott levego homersekletenek hatasara meggyullad. Azt az idot,
ami a befecskendezes es a gyulladas kozt van gyulladasi kesedelemnek
nevezzuk. (Egyes irodalmak az effektiv nyomas elereseig merik az idot.)
A befecskendezestol fuggoen lehet kozvetlen illetve kozvetett a
befecskendezes. Az elso esetben az egester a dugattyu tetejeben van
kialakitva. Ezek a mostanaban kedvelt kozvetlen befecskendezeses
motorok. A masik esetben az uzemanyagot egy olyan egesterbe
fecskendezzuk be, amely kapcsolatban van a hengerterrel.
1. Kozvetlen befecskendezes: Aket fo fajta van. Az egyik esetben a forgo
levegobe, tobb lukkal ellatott fuvokan keresztul fecskendezzuk be a
levegot. Az eges kemenyebben megy vegbe. Ezt un. pilottal, kis
mennyisegu elore befeecskendezett dizelolajjal lehet csokkenteni. kb
200...260 g/kW*h A masodik esetben egy kb 2/3-3/4 gomb alaku egester van
kialakitva a dugattyuban. A befecskendezes ennek a falara tortenik. Az
uzemanyag itt elparolog, majd meggyullad. A gyulladas itt fokozatosabb,
ugyanis a gomb kozepen a levego hidegebb, tehat nehezebb. Ebbol
kifolyolag kifele torekszik. Az elgett keverek konnyebb (meleg)->befele
maszik. A pillanatnyi leghiany miatt az eges csak fokozatosan tortenik
meg, lagyabb a folyamat. 21-230 g/Kw*h Mindket esetben a levgo
orvenylese fontos, mert ez vegzi el az uzemenyag elkeveredeset. Ezt a
szivocso kialakitasaval lehet elereni. (Valaki irhatna errol a franya
szivocsorol :)
(Hallottam egy hibrid megoldasrol is, ami mono meglepetes ezek
kombinacioja. )
2. A masodik esetben a gazolajat egy egyszeru egycsapos fuvokan
keresztul egy kis terreszbe fecskendezik be. Ennek kialakitasa tobb fele
is lehet:
orvenykamras: egy hengertarcsa alaku egester van, ami egy furaton
keresztul kapcsaolodik a foegesterhez. kb 50-80% a vegso suritesi
terfogatnak. A befecskendezett uzemanyag csak egy resze eg itt el, majd
a hirtelen nyomasnovekedes hatasara kiaramlik a furaton es a fo
egesterben eleg. A lenyege a dolognak, hogy a mozgasi energia vegzi el a
tokeletes keveredest. >= 225g/kW*h (pl.: Regi golf dizel, Citroen AX...)

Elokamras egester: kulpontosan elhelyezett forgastest alaku kamra, amely
tobb (esteleg egy nagyobb) resen keresztul kuzlekedik. Csapos fuvokat
hasznalnak. kb. 20-50% a suritesi vegterfogatnak Eloszor a kmraban
kezdodik el az eges, majd a termekek kiaramlanak a fo terreszbe. Az
itteni tovabbi eges miatt egy resze visszamegy a kamraba, majd a vegso
fazisban az ott meg el nem egett reszecskek is meggyulladnak. A folyamat
kozbeni orvenyles vegzi a keverest. Fokent nagyobb metorokban, mert jo a
literteljesitmenye. A fogyasztasa rossz: 230...300 g/Kwh
Van megegy, de a legkamras egester mar elavult es nem hasznaljak.
Ezeknel a tipusoknal a jobb hideginditashoz szinte allandoan kell az
izzitogyertya.
Szoval ennel a csoportnal, mint lathattuk a keverekkepzeshez a kemiai
energia egy reszet hasznaljuk fel. Miert hasznaljuk? Egyuszerubb
felepites, kissebb nyomasigeny a befecskendezeshez, nem annyira kemeny
jaras. Ez azonban a mai elektronikai felkeszultseg mellett nem szamit,
mi jol megvezereljuk a motort. Ha gondoljatok, akkor osszszedem magam es
megprobalok egy kicsit a befecskendezo kutyuirol es a hozza tartozo
adagolokrol is irni nagy vonalakban.

A kartervisszavezetes elvileg arra valo, hogy az olajat szeloztesd. Nem
tudom mi koze lehet ahhoz, hogy leall a motor. Esetleg csak annyi, hogy
ha meg van repedve, akkor estleg falot szivhat a gep (megkerulve a
legszurot) Hallottam olyat is, hogy nem art, mert a legszurot igy egy
kicsit nedvesen tartja, ami igy jobban szur. Szerintem, ha kopott a
motor, akkor nagyobb bibit is okozhat, mert a hengere es a dugattyu
kozotti kifujas itt tavozik: lehet legetlen benzin, ami pukanhat es
egyebb vicces dolgok.

Fresi BaCSi
+ - Re: Kurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A VW-Audikon olyan csuszoerintkezos kormanykerek van, ahol az erintkezok
> Es az adja az aramot a kurtnek. Szerintem relere nem szoktak rakotni.

A gombolyu Audi-kon reles a kurt (nem kis aramot vesz az fel,
inkabb az a ritka ha nem relezett).
+ - va: re: elozes kulso savban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irja...

> Ugy latszik, csak en vagyok olyan, hogy szivfajdalom
> nelkul elhuzok a kulso savban is.
>...
> De legyen meg az itt megnyilatkozo tobbseg akarata :)
> Csussz

Az eg aldjon meg, itt nem a tobbseg akaratarol van szo.
Ne tegyel nekunk szivesseget.
Ha ilyen nagy sebessegnel nem tartunk meg bizonyos 
szabalyokat, akkor MEG FOGUNK DOGLENI !

> tobbszor hallom, hogy igy-ugy veszelyes a lassusag

A forgalom ritmusat illik atvenni. Alatta, felette veszelyes.
Magadra es a kornyezetedre egyarant.
Ehhez nem kell statisztika. Bele kell ulni a kocsiba es
kimenni az utakra megtapasztalni.
Jo pelda erre, hogy az M7-en eluralkodott forgalmi ritmus
ami engem arra kesztet, hogy leszarjam es menjek a regi 7-en.
Igaz, hogy en zomeben vikendezni jarok rajta, tehat nem
hajt a tatar.
Ha az M7-en MINDENKI tudna (jo muszaki allapotu autoval)
160-at utazni, akkor az is biztonsagos lenn.
--
Meszaros Geza
+ - va: Kerekparosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irja...
> Ma reggel egy taxis majdnem elgazolt egy olyan lampaval vedett
> kerekparuton (Hungaria korut), ahol az en lampam mar zold volt.

Nos, magam is sokat kerekparozok evtizedek ota. Budapesten is es
annak tag kornyeken is. Evi 1000-2000 km nem a kocsmaba es a
kozertbe jarasbol jon ossze.
Azert mert zold a lampa, meg ki fognak vasalni (sajnos). Legfeljebb
a sofor szolgad lesz a masvilagon, amikor majd utanad megerkezik.
(Ha mazlija, van akkor 20-40-60 ev mulva)
Kint az utakon nem az elsobbsegemet es az igazamat keresem, hanem
megprobalok megtenni mindent azert, hogy eppsegben hazaerjek.
Ez nem azt jelenti, hogy egyfolytaban "fos*k", csak nem dolok be
olyan cuminak, hogy a bicikli lampa zoldet mutat nekem.
Az meg nagyon keves ! 
Sajnos - ez van.
--
Meszaros Geza
+ - Pannon Lizing Rt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Varjuk azok jelentkezeset, akik ugy erzik, hogy a fennt emlitett ceg 
jogtalanul jart el veluk.

Spiegelberger Pal

tel.: 397-0553
+ - Benzinfolyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Bela!

> Itt is elgondolkodtam rajta. Ha ugy jon szet az AC, hogy spriccel belole a be
nz
> in, 
> mondjuk a forro motorra, akkor mi tortenik? Elparolog, vagy belobban?

Piszok szerencsed volt. Lehet, hogy a forro motor nem eleg ahhoz, hogy
begyulladjon tole a benzin, de van ott meg egy s mas, amitol gyulladhat.
Apam jart ugy, hogy kb. 50 meter megtetele utan (=hideg a motor) a
pumparol leugro benzincso raspriccelte a benzint a gyujtokabelekre, vagy
az elosztofedelre. Tokmindegy, hogy hova, a romokbol azt mar nem is
lehetett megallapitani. Szerencsere csak a motorhazban levo muanyag
alkatreszek olvadtak el, a kocsi ugy ahogy egyben maradt.

Apam ugy, ahogy volt, a poroltotol porosan bement az elso szalonba, hogy
kene valami masik... Csak a penztarcaja nem egyezett bele.
En egy honapig jartam kormos kocsival :-( volt megdobbenes miatta. 

Hogy kivancsisagotokat kielegitsem, Dacia volt. Illetve ma is az, meg
mindig hasznalom. Remek jargany, a multkor 900 km-rol hazavitt torott
dugattyuval. Persze biztos ami biztos, a Duna mellett jottem, hogy ha
kereken nem megy tovabb, hazauszik a folyon ;-)

Ja meg. Gyalogoskent lattam egy autot, ami lathatoan benzinhiannyal
kuszkodott, de a vezeto csak porgette az oninditot rendesen. Azt meg
csak en lattam, hogy a hutoracsan keresztul dol kifele a nafta, par
literes tocsa mar allt alatta. Ha nem szolok neki, akkor eleg forro
meglepetesben lett volna resze...

Udv,
Sanyi
+ - benzinkuti tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!
Ha mar meg lettem szolitva... :-)
Reklam on :-)
Kicsit konnyen beszelek, mert helyileg igen, de 'hivatalosan' nem vagyok a
ceg alkalmazottja, tehat kis joindulattal olyan emberkenek lehet tekinteni,
aki partatlan, de eleg jo ralatasa van a dolgokra. Az, hogy mindenki a
MOL-nal tankol, _nagyjabol_ igaz. Az OMV-BP uzletrol jok az infok, tenyleg
megvettek a BP halozatot. Termeszetesen a kis, akarmilyen kutakrol nem
lehet nyilatkozni, viszont 'epeszu' ember nem is nagyon tankol naluk. A
'nagyok' valoban jobbara MOL uzemanyagbol indulnak ki, es ezt vagy
adalekoljak, vagy nem :-))) Egyebkent lehetosegeihez kepest tobb-kevesebb
kulfoldi arut mindenki megprobal felhajtani (tudtommal mi is), persze az ar
es a minoseg kerdeses. Viszont hagy legyek annyira lojalis, hogy elmondjam,
a szolgaltatasi hatter sem mindegy. /Es itt _nem_ elsosorban a kuti
kiszolgalasra gondolok!/. IMHO ha mi nem balhezunk, a benzinpumpafalo
benzin ugyet szepen szonyeg ala soporte volna a harombetus.... Ja es meg
ket dolog: tobb ismerosom nyilatkozott igen pozitivan a tarsulatunk
uzemanyagairol, meg az elott, hogy ide kerultem volna. Az egyik elozo
temahoz pedig /olommentes-Skoda/: van nekunk is adalekunk, igaz, mint az
adalekaink altalaban, viszonylag draga /ha jol tudom, 1.500/flakon, 250
literhez eleg/ Viszont az auto szereti (mi is ezzel jarunk, 120L, es
gyakorlatilag anyagbeszerzokent dolgozo baratom is, favorittal, rengeteg
km/ho), es ha valaki megnezi a kulonbseget az uzemanyagarban, akkor boven
visszahozza az arat. Mondjuk mi vegyesen tankolunk, 91-tol 98-ig ahogy
kedvunk tartja, de azert altalaban 95-ost :-))

Istvan
+ - Help ! Diesel uzemanyag problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A napokban beletoltottem a diesel automba (Fiat UNO 1.3 D) egy 
kis kb 10 eves otthoni futoolajat (hordokban volt tarolva), persze 
elotte gondosan leszurve.
A kovetekezot tapasztaltam a kocsi beindult mentem vele kb 30 
km-t. Allt kb 1 orat, majd be akartam inditani de kb 10 perc 
oninditozas utan indult csak el. Ha ment mar nem volt semmi baja.
Esetleg nem ugy ment mint elotte ???? DE ezt nem vettem eszre 
?? mhhh ...

Megelegeltem ezt az allapotot, kiszippantottam a kocsibol az 
osszes uzemanyagot, majd beletoltottem normalis kutnal tankolt 
gazolajat.
Akkor pocre indult. 

A kerdesem a kovetekzo. Lehet ilyen rossz minosegu gazolajtol 
valami baja az autonak. (adagolo, bekormolodik, ki kell pucolni 
valamit,stb...)

Vagy ne aggodjak, mert csak rosszul mukodott amig ilyen olaj volt 
benne es semmi kart nem csinalhat a kocsi egyetlen 
alkatreszeben sem.

Elore is koszonom a segitseget. 
UDV.
SZ.P.
+ - parhuzamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A sok reagalasrol nekem is eszembe jutott valami.

Itt Magyarorszagon, ha a jobb savban megyek es
bee'rek mondjuk egy kamiont, akkor szepen hatranezek a tukorbe,
ha kell, belassitok a kamion moge, megvarom, amig a bal savban
mindenki elhuz, aztan ha mar nem zavarok senkit akkor kimegyek
elozni. Nekem ugyis mindegy, hogy most 100-rol le kell lassitanom
80-ra 10-20 mp. erejeig. Es nem varom el attol aki 150-nel huz
a belsoben, hogy tobb szaz metereset fekezzen azert, mert en
nem birom ki azt a kis idot ott a kamion mogott, amig o elmegy.

Ha viszont en megyek 150-nel a bal savban akkor igenis
zabos szoktam lenni azokra akik a bal savbol kijonnek a maguk
kis 80 - 100-as tempojaval elem, hogy alig tudok lelassitani,
harom percig elozik lejton fel a Marutival a potkocsis Scaniat,
es ha rajuk villogok meg mielott kimennenek, hogy oreg varjal
mar egy kicsit meg amig elmegyek, akkor egyezmenyes jelekkel
hozzak tudomasomra, hogy mit csinaljak magammal, es ha lassaban
mennek, akkor nem kellett volna (kellene) ekkorat fekeznem.

Mondjuk ez azert nem fordul elo olyan surun, en ugy latom, hogy a
legtobben ugy gondolkodnak, mint en.

Tapasztalataim szerint Ausztriaban ez maskepp van. Ott ha valaki
kiteszi az indexet a jobb savban haladva, akkor a baloldaliban
kozlekedok azonnal elkezdenek fekezni (tokmindegy mekkorat
kell) es kiengedik az illetot. Es aki ki akar menni, az ehhez van
hozzaszokva. Eleinte - amikor elkezdtem tobbet vezetni arrafele -
en ugyanugy kezeltem a problemat, mint idehaza: bekukkantottam
a tukorbe, mogottem kozel s tavol senki, na oreg majd megvarod
azzal a lakobusszal azt az 5 mp.-et, amig elmegyek.
Hat nem varta meg.
Fustolgo gumi, fustolgo ferodol, fustolgo fejem.
Azutan hozzaszoktam, hogy ha meglatok egy indexet akkor fek.
Mas orszagban nyilvan megprobal az ember legjobb tudasa szerint
alkalmazkodni az ottani szokasokhoz.

Bocsi, ha tul hosszu lett a monologom ...

Ja, meg valami:

Nem kellene osszedobni vmi oldalt, ahova a T. listatagok
felraknak a gepsarkanyok kepeit ?
Fotoja gondolom mindenkinek van a Kedvencrol, es legalabb
latnank, hogy mirol is irkalunk itt egymasnak.

Udv:
BigWhite
(Ascona GT)
+ - HIX AUTO matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

Olvastam hogy letezik valami HIX AUTO matrica. Hol lehet ehhez hozzajutni,
esetleg GIF-TIF...stb formatumba el tudna valaki kuldeni (persze ha valoban
letezik ilyen)? En is kiraknam a verdamra.
Tenx!
Minden jot,
Udvozlettel:
MyChroLesLie
mailto:

ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (GDF Site)
+ - Re: Feher felirat abroncson? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem tudja valaki, hogyan lehet a gumiabroncson a feliratot "kifehiretni" ?
>Szerintem allatul nez ki, es kerdesem hogy van-e valami festek erre, vagy
>mashogy csinaljak?
Erre mifelenk (California) van egy spry, ami leoldja a koszt a feher
csikrol.:))
Szoval mar ki van talalva, csak meg kell venni. Szerintem biztos, hogy Pesten
is lehet kapni hasonlo dolgot.
Pista
> ------------------------------------------------------------
E-Mail: Steve Varadi >
Date: 10-Jun-99, Time: 20:08:57
http://home.sprynet.com/~svaradi
This message was sent by XFMail, Suse 6.1, Kernel 2.2.5, KDE 1.1
> -------------------------------------------------------------
+ - Olajfalo Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki hozzaszolt a temahoz, foleg, aki maganba is elkuldte
(a listat csak ritkan olvasom).

A megoldas: gyuruzes, huvelyek csereje, 1 dugattyu csere.
Raforditas: 25000.
Az egy dugattyun (es a huvelyen) a torott gyuru bemarast keszitett maganak, ott
dolt leginkabb a le. Tiszta korom volt a dugattyu felso lapja.

A szerelo szerint ettol meg nagyon szep jovo elott all a motor. Erre
azert nem vennek merget, de most tenyleg jo, es nem fustol.
+ - Golf II adagolo tapszivattyu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok!

Ismet megdobbenhettunk az emberi ostobasag, es gatlastalansag egy
formajan, ami a magyar autosok helyzetet hasznalja ki.
Pontosan Bela tortenetere gondolok a 20K Ft-os munkadijrol.

Eloszor is egy kicsit a VW-ekben levo bosch forgoelosztos
befecskendezoszivattyuban talalhato tapszivattyurol.

Ez egy szarnylapatos tapszivattyu.,ami a befecsk szivattyu hazaban van a
hajtotengelyen, minden fordulatnal azonos mennyiseget szallit a
tartalyvol a szivattyu belsejebe.

Tehat a szereles modja:
Ebbol a tipusbol a VW elso darabjaiban az I-es termekek (golf, jetta
stb.) a hagyomanyos tipussal rendelkeznek, amin semmi extra nincs.
Az ezeknel ujabbak az ugynevezett VE es VF tipusuval vannak szerelve.
Mindkettonel a szivattyu a hajtas feloli oldalon van belul.
A masik oldalon az eloszto vagyis fej lathato kivul amit nemes
egyszeruseggel csavarokkal rogzitettek. Ezt leveve, kisebb kozvetett
alkatreszek kiiktatasaval leveheto, majd egy kis turkalas utan
kiszedheto. A csereje altalaban  a lapatok cserejevel, ill a kulsooldal
beforditasaval tortenik. Tehat 180 fokot forditunk a lapaton.
Az ellenorzes pedig annyi, hogy befogom satuba es megporgetem, a
hajtotengelyt, ilyenkor a nagynyomasu csocsatlakozasoknal spriccenteni
kell a gazolajat sorrendben. Ez a szivattyu fajtaja miatt van,de igy jo!
Akit erdekel annak elkuldom rajzban.

Tapasztalat:
A VF-VE tipusokat nem de a normal verziot csinaltam sokat.
A munkafolyamat a legtetubb szerelonek is ennel a tipusnal max 2-3h.
Ebben benne van az, hogy ha mar nagyon kopott a lapat, akkor szetszedunk
egy masikat es azt tesszuk bele. Egyebkent igy a legolcsobb es
megbizhato is.

Velemeny ha az illeto masfel napot dolgozik rajta, abbol az intenziv
munka 12h azzal osszuk csak el a 20.000-t.
Kapunk 1600 Ft-orabert (pontosabban nem mi), na ez azert eleg keves,
mert akiket en ismerek adagolosokat azoknal a minimum a 2K+afa es o
sutyiba csinalja. Egy szallitasi mennyiseg beallitas 10K Ft majdnem es
az csak kb 2h!

Ugyhogy ez a szerelo nagyon erdekesen dolgozik.
Szerintem gondolhatta, ha mar ugyis lassu vagyok, meg hulye akkor
legalabb draga ne legyek.
Csak nem tudom mi lehet az a 27K. Ugy belelatott a belsejebe, hogy szet
sem szedte? 
Ertitek ez olyan mintha a karburator megallna, egyertelmu fuvokagond es
azt mondanak 2K Ft mert annyiba kerul a fuvoka, holott lehet, hogy csak
kosz van benne.

Ugy ereztem ezt le kell irnom, mert tudnunk kell nekunk autosoknak
azokrol a helyzetekrol, amikben kihasznalhatnak minket.

Mindenkinek jo autozast tovabbra is


                      
       ˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘                                               
          Udv: Teeby

       ˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘                                                
    -=-=- The Säint -=-=-

 mailto:
+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>     >Az en "kedvenc" szitum az, amikor nem hajlando a kulonben tokures
>     >kulso savba kimenni elozni, ahol sima lendulettel elhuzhatna, hanem
>     >inkabb fekez, beall mogem, villog es kivarja, amig elkotrodok elole.
>     >(aki sokat jar az M7 Bp-rol kivezeto oldalan, megerti, miert szeretem
>     >jobban a belso savot)
>

Joemberek!
Mitol vagytok ennyire felhaborodva? Ha jol vettem ki a szavaitokbol, akkor nem 
olvastatok el a sokat idezett "ahol sima lendulettel elhuzhatna" reszt!!!! Most
 
miert faj Nektek, egy pici kormany jobbra, aztan egy pici kormany balra? 
(Villogni, dudalni, beinteni, gyujtogyertya-zuzalekot, kisbaltat, 
versenyzongorat hajigalni er kozben :-)))
Jobb az Nektek, hogy satu, duda, gaz, satu, villogas, uvoltes gaz, satu, gyerek
 
boog a hatso ulesen, gaz, leesik a redbullos doboz, satu..... Es a kis huncut 
meg talan bele is fekez? Bizzatok bennem! Pici kormany jobbra, aztan egy pici 
kormany balra!!!! Ha meg akkor jon ra a fent emlitett kis huncutra, hogy O is 
"pici-jobbra", akkor meg mindig van egy leallosav. Vagy meg mindig beallhaccc 
moge tovabb villogni! De, ha annyira birka, hogy nem vesz eszre regota, akkor 
miert pont a legrosszabbkor mozdulna??
Es kulonben is!!! A Nagy Szent Kreszre hivatkoztok (mikor eppen ket kilorol el 
akartok gyorsulni egy max 120 helyett), aztan meg kioktatjatok a kozl tobbi 
resztvevojet, es meg mosdatlan-szaju-ki fejezesekkel is illetitek azt a 
k*cs*g*t, aki 
a) most mult 80,
b) bekesen alszik, csak kiell varni, amig ater szembe...
c) fogalma sincs, hogy melyik bolygon van

Tovabba: a szornyu harc (HEHE: streetfight) heveben a mogottetek erkezore 
mennyi figyelmet es elozekenyseget szenteltek?????? Mert rossz nezni, hogy 
elottem "kardoznak" ketten kiloval en meg mondjuk haladnek....
Kulonben is a Kresz jo resze ugy s*ar, ahogy van. De ez mas kerdes....
Szoval picinyeim, ha a hegy nem megy Mohamedhez....akkor Nektek kell jobbra 
tartani!!!!
Engem peldaul nem zavar a bekes jobbra tartasomban, hogy ha a belso savban 
valaki lassaban totyog, mint en.... Legfeljebb elhaladok mellette... De 
kiprobalom a Ti modszereteket is!! Jobbra tartok (vagy nem, mert ugy latom, 
hogy minden valaszolo csak a belsoben halad...), es ha valaki lassabban megy 
bent, mint en kint, akkor beallok moge, levillogom, megfenyegetem, kuzdok, 
leirom az osszes fekbetetem, osszeturmixolom az egesz csaladom,a vegen meg jol 
elkesek. 
Most, hogy megegyszer elolvastam a tuti kis esszémet :-))) , egyre biztosabb 
vagyok benne, hogy Nektek van igazatok:
Kuzdelem rulez!
Ver rulez!
Vendetta rulez!
Logika suxx!!
Tempo suxx!!
+ - ablak sotetites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Segitsegeteket szeretnem kerni a kovetkezoben :
adott egy  I. VW Golf, es szeretnem lesotetiteni.
-Megoldasok, es arak erdekelnekek elsosorban.
-Meg tippek, hogy ne menjek az X ceghez, mert felvalt az 1 hetes folia stb.
-Mi az eloiras a KRESZ szerint, mennyire lehetnek sotetek a vezeto melletti
ablakok ?

Leveleket maganba kernem.
Koszi:
MT
+ - Re. Hasznalt auto vasarlas , gumiapolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

> Az a kellemes helyzet adodott elo, hogy autovasarlasra adhatom
> a fejem.
>en egy mazda 323-ra gondoltam
Szereny velemenyem szerint megbizhato jo tipus.
>egyaltalan, mit kell megnezni egy hasznalt auton,
>hogy jo-e?
Tulajdonkeppen mindent meg kell nezned. Karosszeria allapota , motor,
futomu.
Karosszeria :
Sarvedo ivek belulrol, kuszobok , ajto lemez also resz ott szokot
korrodalni.
Motor:
Eloszor szemrevetelezessel, hogy milyen a motor allapota kulsoleg. Van e
valahol olajszivargas. ez vonatkozik a valtora is. A tulaj hogy gobdozta a
motort. Ha tul Dzsuvas akkor sehogy, ha tulsagosan tiszta , vagy pedans az
illeto , vagy valami takargatnivaloja van. Nezd meg a csovek es az
elektromos vezetekek allapotat.
Futomu:
Az elso kerekeket mozgasd meg es figyelj , hogy hallasz - e kopogo es
kotyogo hangokat a futomubol. Nezd meg a kormany holtjatekat es meg tekerj
ra egy kicsit. Kormany osszekoto gombfejek allapotat erzekeled .
Egy jo tanacs. Kerd meg baratod ismerosod, szomszedod lehetoleg olyat aki
ert is valamit az autokhoz es azzal menjel el a kocsit megnezni. Es probalj
alkudni.

Gumiapolas:
Patikaban kaphato glicerin, vagy uzletben kahato szilikonzsir. En a
szilikonzsirt hasznalom minden gumi egyseget vekonyan atkenem.
Szelvedogumitol a hutovizcsovekig. Az elektromos rendszerhez pedig
akkumlator saruzsirt ajanlok. Jo az elektromos vezetese es a nedvesseget
kizarja. Nem szulfatosodik az akku saru es az elektomos kotesek
( kabelsaru ) nem oxidalodik, nedvessegnek ellenall es tartos vedelmet ad.
Ez egy barna szinu szilikonalapu zsir.
A lokharitot es a kerekeket , muszerfalat az Amor Allal szoktam kezelni. Nem
tartalmaz szilikont es nagyon szepen tisztit es felujit.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re. Kerekpartarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok Autosok
Szia Mikiba.

>Milyen teto-kerekpartartot erdemes szerintetek venni,
A Thule markat ajanlom es a Birner - nel megveheted. Lehet kapni a teore es
a kocsi hatuljara. Cim: XIII. Forgach u. 14. Tel. 34-90-551 ; 34-91-317.

Talalkozo
>Hogy hol?
>Nem, nem Pesten.
>Mogyorodon. :-)
Engem erdekelne a dolog , benne vagyok. Jo lenne osszehozni valamit a
matrica ugyben addig. Ugyanis vennek egyet .-)

Udvozlettel: Frigyes

Meseauto S120 L 85.

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re: M7 kivezeto szakasza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote in message ...
>>
>>     >Az en "kedvenc" szitum az, amikor nem hajlando a kulonben tokures
>>     >kulso savba kimenni elozni, ahol sima lendulettel elhuzhatna, hanem
>>     >inkabb fekez, beall mogem, villog es kivarja, amig elkotrodok elole.
>>     >(aki sokat jar az M7 Bp-rol kivezeto oldalan, megerti, miert
szeretem
>>     >jobban a belso savot)
>>


Egyik alkalommal, amikor a belsoben 30-40-nel docogo osoreg R5-t eloztem
(volna) jobbrol, anelkul, hogy a tajban valo gyonyorkodesben megzavarnam,
gondolt egyet, es index nelkul kijott elem ... (en 110-zel mentem)

a rendorseg szerint CSAK en voltam a hibas, mert gyorsan hajtottam...

az hogy o savot valtott index nelkul azt le se sz**tak...

a karambolrol annyit, hogy az R5 csak 100m-rel kesobb allt meg, mert az
utkozestol leszakadtak !!! az elso ulesek tamlai es a 2 elol ulo total
hanyattesett....

Persze szegeny kis Civic-emben is lett 350e kar ... es meg olcson megusztam
egyetlen karc nelkul ...

Tudom, nem kell lakott teruleten tok ures uton 110-zel menni...

HNR

U.i.: azota 'talalkoztam 1 Astraval is ... ugyhogy kenytelen voltam masik
autot venni :(
+ - Elozes-tolas-bringasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Naszóval helló Evribogy!
> 
> Igazat adok annak a kollégának, aki többet figyel _hátra_ előzéskor a
> belső sávban, mint előre. Persze, az sem mellékes, hogy mi van előttem, de
> vannak még hótolók az utakon (miért van az ilyeneken
> _igen_nagy_százalékban_ BMW vagy Merdzsó embléma?)
> 
> **** offtopic ****
> Vadi új céges Citroen Berlingóval tekerek szolid 80-90 körül az M1-en.
> Előttem IFA totyorog, belehúzok, kb. 120 (előtte kb. 200 km-rel vettük át
> a kocsit). Szokásom szerint kinézek a belső sávba mielőtt előzök, hátul
> sehol senki. Szóval, kimegyek, előzök vígan, egyszercsak a
> fényességes-villogós-dudálós-utálós-tolólapos csilivili BMW 7xx, benne
> fiatal gelés hajú HMCS, _szőke_ ribizli az anyósülésen (az a típus, akit
> nem az eszéért vesznek el). Hozzáteszem, talán Levente Péter küldte ezt a
> janikát az esti meséből, mert tizedmásodpercek alatt jelent meg mögöttem.
> Villantottam kettőt a vészvillogóval, de nem vette észre a marha
> fényességes xenon izzóival, mikor végre átértem IFAszerkezetű csigabigán,
> beállt mellém, OLDALRA LETOLT A LEÁLLÓSÁVBA, bemutatta a középső ujját és
> távozott. A kislány mellette vigyorgott, mint akit b...ni visznek. És
> ilyenkor nem telefonálok a rendőrségnek, hogy XXX-SSS frsz
> _életet_veszélyeztető_  ámokfutó (nem a zenészek) távozik Bp felé?
> **** ontopic ****
> 
> Bringások: én Ácson lakom, egy viszonylag nagy alapterületű, de nem túl
> tehetős községben, ahol mindenki bringával közlekedik. A halálom az,
> amikor anyuci×3 egymás mellett, csomagtartón gyerek×2/db, este 9-kor,
> reggel 7-kor, lámpa, fék és biztonsági öv nélkül. S ha az ember finoman
> szóvá teszi, a válasz: "Miért, ki tiltja meg?"
> Kicsi gyermek koromtól kezdve bringázom, nem szeretek a másik mellett,
> este sötétben pilács nélkül, út közepén, főúton csak végszükség esetén
> (bár a 10-es, most 1-es főút a legszebb ilyen útvonal a Duna mellett), s
> ha asszonypajtás nem a padkán megy a két leányzóval, akkor borzalmas
> estéje lesz (mehet mosogatni). Lehet, hogy mintaállampolgár vagyok vagy
> csak féltem az életem(tük) ?
> 
> Ki mit gondol a bringások fenti "túlkapásairól"? Hogyan lehetne hatni
> rájuk? (no meg a csilivili tolólaposokra...)
> 
> Ja igen, még valami: HIX.AUTO matrica érdekelne engem is........
> 
> Benkó Gábor
> Szintézis Computer Rendszerház Kft
> 9023 Győr, Tihanyi Á. u. 2.
> T:96/502200, F:96/318658
> web: www.szintezis.hu      
> E-MAIL: 
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS