Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 803
Copyright (C) HIX
2000-07-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: lampagyujtas (mind)  22 sor     (cikkei)
2 re tolakodas (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Kulfoldi kocsi -megerosites + pici kiegeszites *** #802 (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Mu"anyagost keresek!!!!!! (mind)  13 sor     (cikkei)
5 RE: Sebessegmero autok - uj honlap, lampak (mind)  13 sor     (cikkei)
6 renault 4WD (mind)  5 sor     (cikkei)
7 Wartburg automata szivato (mind)  53 sor     (cikkei)
8 ford/szelep (mind)  11 sor     (cikkei)
9 benzinkanna a csomagtartoban (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: brava vasarlas (mind)  32 sor     (cikkei)
11 Lampastati (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Talalka (mind)  13 sor     (cikkei)
13 diesel auto (mind)  16 sor     (cikkei)
14 szabaly az szabaly - kulfoldi rendszamu auto vezetese (mind)  48 sor     (cikkei)
15 kipufogo (mind)  12 sor     (cikkei)
16 RE: *** HIX AUTO *** #802 (mind)  14 sor     (cikkei)
17 km ora, benzinkanna, felni, lampa (mind)  72 sor     (cikkei)
18 Re: m7-es, vilagitas (mind)  17 sor     (cikkei)
19 Afa 33 1.8TD (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Re: W1.3 Automata szivato... (mind)  59 sor     (cikkei)
21 koszonet (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Koszonet II. (mind)  4 sor     (cikkei)
23 sebessegmeros hunlap (mind)  22 sor     (cikkei)
24 csip-csup tuning (mind)  33 sor     (cikkei)
25 OPEL kickdown (mind)  13 sor     (cikkei)
26 autovasarlas (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Kulfoldi rendszam Mo.-on (mind)  20 sor     (cikkei)
28 A busz is csak 1 jarmu (mind)  38 sor     (cikkei)
29 ami a tolakodast illeti (mind)  40 sor     (cikkei)
30 vilagitas (mind)  20 sor     (cikkei)
31 Suzuki valto + kulfold (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - re: lampagyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

En is akartam reagalni, de nem volt idom. Mostanra meg mar 
minden ervemet kilottetek :)

Ettol fuggetlenul en tovabbra is maradok a megszokott dolgaimnal. 
Inditas, lampa. Aztan leallasnal meg lampa, gyujtas le. Ejjel 
nappal, varosban, varoson kivul, dugoban, mindenhol (kiveve ha a 
soromponal leallitottam a motort)

Amugy ma mar legalabb nem nezik hulyenek az ember (annyira :)
Par evvel a yugo haboru elott ottjartunkkor majdnem megbuntetett 
a rendor. Ugyanis csak az egyik lampank egett. Nem volt kotelezo 
hasznalni, de aszondta, hogy ha mar eg, akkor mindketto egjen. 
Aztan megusztuk egy helyszini izzocserevel.

ADios

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> >> Ha penztar, legyen penztar, benazo autos = benazo bacsika, aki
> >> kiboritja a tele kosarat. Te megvarod, mig mindent felszed, vagy
> >> megelozod?
> > Esetleg segitek osszeszedni a cuccot ... ???

Es ezt a forgalomba hogy ultetem at? Kiszallok, atulok, elindulok 
neki, aztan ki az ablakon, es vissza a sajatomba? :)

Vagy ugy mind mondjuk Del-Amerikaban, hogy nekimegy, aztan 
meglokdosi? :) Azert ez durva lenne. :))))

Byez

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Kulfoldi kocsi -megerosites + pici kiegeszites *** #802 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
megerositem Csaba irasat a temaban, + az autóútlevélbe a szintén külföldi
papírokkal rendelkezö családtagot is be kell vezetni, aki vezetheti a kocsit
Magyarországon (!!!). Bármi történik otthon a kocsival, ha nincs
autóútlevél, rá lehet nagyon faragni. Nem szeretik a határon az elsö
alkalommal intézni (szájhúzás, minek az magának, stb, de kiállítják), de ha
nincs, baj van.
Le kell adni hozzá másolatokat az útlevélröl (tartózkodási (!)), a
forgalmiról, a kinti lakás bejelentéséröl és a munkaigazolásról (pl.
szerzödés).
Meg egy ´erdekesseg´:  egyik kollega Nemetorszagban berelt kocsival ment
haza, amit otthon elloptak tole. Most pereskedik, mert kb 2 milliora meg
akarjak vamolni, mivel a kocsi ´bentmaradt´ az orszagban.... :o(((
Udv
Ildiko
+ - Mu"anyagost keresek!!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello listasok!

Egy kis segitseget szeretnek kerni toletek.Egy orult osszetorte a kocsim hutora
csat,és keres-
nek egy muanyagost,aki meg tudna ezt nekem reparalni.Az ajanlo listan kerestem,
de 
nem talaltam semmit (lehet,hogy eddig meg nem kellett senkinek? vagy nem 
talalkoztatok ajanlhatoval?).Megkoszonnem a segitsegeteket.

Maradok mely tisztelettel a lista olvasoi es iroi irant es varom valaszaitokat:

Drew
ps.ha lehet maganba is.Kossssssz.
+ - RE: Sebessegmero autok - uj honlap, lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: va: Sebessegmero autok - uj honlap, lampak ( 74 sor )
>...ugyanis meg az amerikai - megjegyzem joval kifinomultabb - radarok is +/-
5 mer
fold/h-val (8 km/h) csalhatnak...
Ezt en nem ertem; _szvsz_ a meres pontossaga tized km/h
(ez igaz a radarra es a lezeres merore is).
Pontatlansag abbol adodhat(na), ha a meres szoge "tul nagy",
vagyis nagyon "ferden" mernek.
A legpontatlanabb sebessegmerok az induktiv hurkosak,
de bizonyos sebessegtartomanyban altalaban ezek is tudjak
a 8Km/h-t.
--Udv: szm
+ - renault 4WD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van ilyen kivitel?
Mondjuj Megane-bol.
En ilyet nem talaltam az Eurotax katalogusban;
de mintha Espace-bol lenne.
--Udv: szm
+ - Wartburg automata szivato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>Tapasztalatok erdekelnenek az 1.3-as Warnyu automata szivatojaval
>kapcsolatban.
Nekem a Kadett-eval vannak tapasztalataim (E, 1.3S, '86, Pierburg E3 karbi.)
Nekem azt mondtak, ez van a Warbin is.

>Ami nekem van, azt atalakitottak manualisra es neha problemaim vannak vele.
>Bar lehet, hogy meg nem szoktam meg.
Nem errol van szo, en kb. 5 evig "szivtam" vele.

>Mennyivel fogyaszt(ana) tobbet vele mint nelkule?
Jol beallitva csak annyira fogyaszt, amennyire a kezi szivatosnak is mukodni
kellene.  Csak sokan szeretik a kezit hamarabb visszanyomni, hogy aztan
rangasson, es kicsit kevesebbet egyen.

>Mennyire jo?
A kezinel a kovetkezo volt a problema.  A folytoszelep(?) rudazatat az
automata kb. 180 fokban tudta forgatni.  Ugyan ezen a karburatoron ezt en
egy bowdennel nem tudtam elerni.  -> Vagy nem tudtam teljesen kikapcsolni
(visszatolni) a szivatot (ez _tobb_ fogyasztasnovekedest okozott, mint ha
automata lett volna), vagy nem tudtam teljesen kihuzni, ekkor viszont
hidegen nehezen indult.

>Erdemes-e visszaalakitani automatara?
Mindenkeppen.

>Mennyivel hosszabbitja meg a motor elettartamat az automata szivato?
A nem rangato motor, es a nem tul dus keverek miatt szerintem megnoveli, bar
nem ezen mulik foleg.

>Ha visszaalakitom van-e tobb fele tipus vagy csak utangyartott letezik?
Ld. fent, nekem allitolag az Opelhez jo lett volna a Warbie is.

>A volt tulaj valami bealllitasi lehetosegrol beszelt (???), amit most
lattam
>autosboltban az egy egyszeru bimetal volt tekercsrugokent hasznalva es a
>hotagulas forditotta el. De azon beallitoszervnek nyoma sem volt. Hogy van
>ez?
>Az eredeti megoldast meg nem volt szerencsem latni.
Meg mindig felteve, hogy ugyanaz a megoldast hasznaltak nalad, mint nalam,
ha annak a bizonyos automatikanak - amit lattal - a felfogatasat kilazitod,
akkor a tengelye korul el tudod forgatni.  Ezzel azt allitod, hogy kb.
milyen homersekleten kapcsoljon ki.  Ami meg fontos kulonbseg lehet, hogy a
bimetal(?) rugon kivul szokott lenni elektromos futoszal, vagy vizfutes is,
hogy hamarabb lekapcsoljon.  Ez meg lehet oka annak, ha ugymond "keson veszi
vissza a szivatot".

Nekem kb. 25 e lett volna az uj automatika, de 5-10 korul mar majdnem kaptam
bontott karbit, de akkor hirtelen eladtam az autot :-)  (Mielott csunyan
neztek, az vevo beszelt le rola, hogy eladas elott megcsinaltassam).

Borbely Gabor
+ - ford/szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia all

sok kihagyas utan ugy dontottem, visszanezek, hatha elcsitult az anyazas.
rogton egy kerdesem is lenne
1995 ford escort 1.3i, milyen a szelephezag allitas? van-e automatikus vagy
nincs?
koszi

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
>
+ - benzinkanna a csomagtartoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> 
> A kerdes az, hogy, hm, hat hulyen hangzik, de nem "romlik" meg a
> benzin? ;-] szoval meddig furikazhatok a csomagtartoban egy ilyen
> kannaval? es mennyire balesetveszelyes ez?

Nekem is volt/van ilyen kannam; kb. egy ev utan beleontottem egy 
majdnem-tele tankba es megtoltottem friss benzinnel, semmi problemam 
nem volt vele. 

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     H-1143 Budapest, Hungaria krt. 128. / 3.401
                        Tel.: (+36-1) 471-3281, Fax: (+36-1) 471-3002
+ - Re: brava vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 8 Jul 2000 01:00:23 GMT,  wrote:

>- megeri(-te) -e az auto ezt a penzt ?
Meg. :-)

>- az auto az atveteltol szamitott 1 evig garancias (azt hiszem =
legalabbis),
>ki melyik szervizt tudja ajanlani pestbudan ? merthogy ugy tunik egy par
Nemtom. Amig garancialis, addig talan mindegy is, de ha lejart, azt
javaslom, felejtsd el a Boldizsart, es keress kissebb, korrektebb
szervizt. Es ha hozzajuk is viszed, nagyon figyelj oda, milyen
munkadijat meg alkatreszeket szamolnak el a munkalapon.

>- ki melyik seb.valto zarat ajanlja, s melyik beszerelo muhelyt ?
Nemtom. Nekem szimpatikus a Tytan Dipol meg az Autolock, de
tapasztalatom nincs veluk. Ahogy nezem, olyan marha sok kulonbseg nem
nagyon lehet kozottuk.

>- ha lesz benne seb.valto zar, erdemes meg riasztot is beleszereltetni ?
Igen. Kinyomott kuplunggal meg siman el lehet tolni, es ha a risztora
kotod a kozponti zarat, akkor szerintem kenyelmesebb, biztonsagban meg
pont a kovetkezo pont miatt tokmindegy.

>- igaz az a hir (egy regebbi autoban talatam), hogy a brava 2 (ketto) :)=
 mp
>alatt nyithato kulcs nelkul ? :)
Igaz. Kifursz egy darab teniszlabdat, a lyukat a zarra helyezed, es
izombol racsapsz egyet. Mivel a zarnak nincs semmifele belso, kettos
reteszelese, kinyilik szepen.

Udv:  Zak

+ - Lampastati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

En a tompitott fenyszorot verofenyes napos idoben varosban nem kapcsolom be,
de ha mar borus esoreallo az ido bekapcsolom. Orszaguton termeszetesen
mindig eg. Igaz hogy a szupergepem vilagosbarna de messzirol jol latszik.
Akkor is vilagit a tompitott. Maskulomben a szurke jarmuveket hamarabb eszre
lehet venni, ha ki van vilagitva. Ugyanis jobban meg lehet becsulni
sebesseget, mintha nem lenne kivilagitva.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok Autosok, szia Peter

A mediaban a 2. napja szombatra orszagos esot josol :-((( Rossz ido eseten
mi leszen :-( Elhalasztodik avagy van valami fedett hely Veresegyhazan.
Peter varjuk epito valaszodat.

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L

+ - diesel auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdekelne, hogy lehet-e Magyarorszagon venni egy autot, amelyre a
kovetkezok jellemzok:

_Kombi_ (3 varians - Ford Escort Turnier, Opel Astra Caravan, VW Golf Variant)
km: max. 60-65E
evjarat: 95-tol
ar: max: 2M Ft

Hol erdemes probalkozni, ugyanis nem hiszem, hogy nagy lenne beloluk a
kinalat.

Ha lehet, akkor cc maganba is, elore is koszi:

csaba
+ - szabaly az szabaly - kulfoldi rendszamu auto vezetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> > Felado :  [Switzerland]
> > Temakor: kulfoldi rendszammal mo-on ( 26 sor )
> [...]
> > Az ketsegtelen, hogy barki -akar jogositvany nelkul is- beulhet egy
> > kulfoldi rendszamu autoba mo-on es vezetheti azt. Az a kerdes,
> > hogy ez szabalyos-e?
>
> Nem-nem... :) A kerdes az, hogy buntetik-e a valosagban. Szerintem
> szabalytalan, de mar lefutott egyszer a tema Hix Auto-n, es ha jol
> emlekszem, ugy vegzodott, hogy elviekben buntetik, a gyakorlatban nem.

De igen - de igen ! Szoval a szokasjog jo dolog (lasd USA), de nem
mo-on, ahol
torvenyek es szabalyok alapjan kell viselkedni. Ha jogilag _nem
megengedett_,
hogy kulfoldi rendszamu autot vezess, akkor barmikor megallithatnak es
megbuntethetnek, es sok kellemetlenseget okozhatnak. Nem hivatkozhatsz
arra, hogy a gyakorlatban nem szoktak emiatt buntetni.

Ha egy szabaly mar elavult, vagy rossz, akkor azt meg kell szuntetni, de
amig
ervenyben van addig vagy betartod, vagy szamitanod kell a retorziora.

Irt valaki az autoutlevelrol. Lehet errol bovebben tudni ?

> p.s.: az autoutlevelhez kell minimum kereseti igazolas, valamilyen
> hivatalos, legalabb jopar honaprol, valamint a tartos kinttartozkodas
> igazolasa sem art.

Na ez az amivel bajom van altalaban, itt is a szokasjog es a
torvenykezes keveredik.
Mi az, hogy nem art? Vagy kell, vagy nem. Ugy gondolom van egy
jogszabaly
az autoutlevelrol, amiben pontosan meg van hatarozva ki es milyen
feltetelek
mellett jogosult ra. (Hogyan kaphatja meg stb.) Ha benne van, hogy kell
kereseti
igazolas akkor kell, ha nem akkor nem. Ezutan jon a kerdes mi az a
kereseti
igazolas? Milyen nyelven kell, ha kulfoldi a ceg, akkor eleg-e a
munkaszerzodes,
kell-e hivatalos forditas stb. stb.

Szoval zavaros egy ugy ez.

kgy
+ - kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Tegnap kicsereltettem a kipufogomat (mindket dobot LADA 
1500) es lass csodat jobban megy a motor es joban gyorsul, 
mint elotte. Ennyit jelentene egy jolmeretezett kipufogo ?

Mas:  Elso ules alatti talcat vagy feneklemezt szeretnek 
csereltetni (rohad). Kerlek beneteket, ha tudtok Bp. 
kornyeken egy megbizhato, hozzaerto lakatost (badogost), 
irjatok meg a cimet. 

Koszonettel:  Havel Jozsef
+ - RE: *** HIX AUTO *** #802 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Olvastam itt most a ket utolso HA-ban az egyedi rendszamrol. Le tudnatk irni, 
hogy ez milyen ugyintezest, es nem utolso sorban anyagiakat von maga utan?? 


Koszi

    			Aaron

------------------------------------		   
  ERICSSON
since 2000.01.01.
------------------------------------
+ - km ora, benzinkanna, felni, lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>
> Zoli:
> >A Trabante mondjuk tudom, hogy nagyon preciz, de az osszes Opele es
> >Skodae gyarilag 8%-ot csal, es ugy altalaban is a 7-9% a legjellemzobb ertek
.
>
> Hilfe! Bantjak az automat :-))))
> En is lemertem az Astra orajat (ez mar elektronikus) de nekem is a
> meresi pontossagon belul volt. (120km/h-nal egy ill. ot km tavolsag)
> Ezt az adatot valaki merte az Opelekre es a Skodakra? Hol, hogyan?

Gyari ertek. Lehet, hogy az uj Astraban nem ennyit csal. De a regi
Astraban, Vectraban, Omegaban ennyi, es gondolom a Corsa sem kivetel.
Egyszer-ketszer le is mertuk. Egy Astra 1.7 TD-nel tobbszorosen is
beigazolodott a dolog: a 180 km/oras gyari vegsebessegu kocsi 195-ot ment
ora szerint (8.33% kulonbseg). A srac nem hitte el, amikor magyaraztam,
hogy ez mitol van. Beultunk, lemertuk, es tenyleg.
A ketliteres Vectra is 215-ot megy, pedig 198 a gyari adat. Egy baratom
'90-es BMW 5-osenel is megvolt ugyanez a csalas, ott a 220-nal 240-et
mutatott.
Skodan en mertem, de csak farmotoroson. Parevesen, amikor meg megbontatlan
allapotban volt, edesapam 140-es valos sebesseget mert 150-nel. Ugyanezen
az auton nehany eve en pontosan ugyanennyit, egy fel evvel ezelott pedig
5-6%-os csalast mertem, de itt mar valamit elcseszhettem, tul jonak tunik..
Mivel a mutatot 160 fole lehet kergetni (normalis kondiciok mellett!),
ez kb. 152 km/oras valos sebesseget jelentene, amit nem tudhat egy 140-es
gyari vegu Skoda, akarmilyen jo allapotban van is... bar lehet, hogy
kiveteles peldany, par %-kal elmereteztek valamit, vagy nem tudom... de nem
hiszem... :)

> Most mar tenyleg kivancsi vagyok: lehet valahol "hitelesiteni"?

Hallottam mar olyat, aki csinalta, de hogy hogyan es mikent, azt
majd megmondja o... :) De szerintem erdemes az atlagos csalashoz
beloni, vagy azon hagyni, hisz mas autoban is kb. annyit mutat az ora...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: tartalek benzin ( 13 sor )
[...]
> Viszont az jutott eszembe, hogy mennyire jo otlet az, hogy telitankolom
> ezt a kannacskat, csomagtartoba beteszem, aztan nem gond, ha veletlenul
> kifogy a benzin, ott a tartalek ;-] A kerdes az, hogy, hm, hat hulyen
> hangzik, de nem "romlik" meg a benzin? ;-]

Nem hulye kerdes, megromlik. Illetve: egy ido utan (min. 1 ev, de lehet,
hogy ketto) reakcioba lep egymassal a kanna es a benzin. Evente egyszer
csereld le (toltsd be a tankba), es nem lesz vele gondod.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Gumimeret ( 19 sor )
[...]
> Szoval ez ugy van, hogy a felni szelessege hatarozza meg a felteheto gumimere
te
> t.
> Erdekes, hogy a Cinque Sportingon 5 1/2 szeles felnik vannak, eredetileg 165-
os
>  gumikkal. Elmeletileg a 195-os is felteheto ra. Tehat 165-195 a hasznalhato 
ta
> rtomany.

Azt is erdemes ellenorizni, hogy mi fer be a kerekdobba, mert nem mindig a
felni a szuk kereszmetszet.

Mas: lampaugyben csatlakozom az elottem szolokhoz: igenis sokat szamithat,
hogy fel van kapcsolva a lampa. A periferikus latomezore azt hiszem csak
egyvalaki hivta fel a figyelmet, pedig ott kiemelten fontos.

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - Re: m7-es, vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez ugy latom, hogy erdekes dolog. Soha nem tudtam elkepzelni, hogy mi a
> francnak kell napkozben vilagot kapcsolni. Most elkuldhettek ahova
akartok,
> meg lehetek barmilyen bunko, de ha valaki nem kepes egy autot lampa nelkul
> eszrevenni haaat izeee. Van akinek vilagos nappal nem tunik fel, hogy egy
> nagy darab vas fele kozeledik? Csak egy pelda a millio kozul: napi szinten

Hali!

Latni es latszani. Ez ismeros ugye? :) Kepzeld el nyaron, mikor magas a
beton homerseklete es delibab alakul ki
mennyit latsz egy szembejovo autobol. Ha vilagit a lampaja, akkor azt! : )
Raadasul nem mindegy milyen messzirol latsz valakit.
Lampaval tobbszaz meterrol meg lehet latni nappal egy autot!
Biztonsagosabban tudsz elozni es a sebesseget is konnyebb megbecsulni.

SzaboZE
+ - Afa 33 1.8TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,

  Most iratkoztam fel a listara.
  Üdvözlök minden autos tarsamat :-)

  Lenne is egy kerdesem, keresem !
  Alfa romeo 33 1.8 Turbo diesel
  hez keresnek kezikönyvet , villamos rendszerenek rajzat.
  Ha esetleg valaki tudna segiteni.....
  elore is köszi.

  mas ...
  Mivel allandoan jarom az utakat a vilagitas felkapcsolasa
  szerintem igen jelentos segitseget jelent.
  valoban nehezen eszlelheto a szurkes ,sötetes
  arnyalatu jarmu.
  Tajekoztatast is adhat arrol ha vilagit a lampa,
  hogy a jarmu mozog, vagy all :-)
  hirtelen ennyi.

Best regards,
 Grimm                          mailto:
+ - Re: W1.3 Automata szivato... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na vegre felbukkant egy wartyogos tema, mar azt hittem a 
tipus a hixauton vesztett a nepszerusegebol (eladtak oket). 
De most meggyoztem magam, hogy a warbi-temak hianya csak az 
autok megbizhatosaganak tudhato be :-))) Persze osszel 
biztos feltununk a beazasi es ablak-futoszal gondokkal, de 
remeljuk ennel nagyobb gondunk nem lesz ;-)

Na es most jojjon a hozzaszolas a temaban (amihez nem ertek 
- tudom: ez a legszornyubb dolog a vilagon), de amit 
tapasztalatilag tudok, hadd irjam le.
 irtad:
> Tapasztalatok erdekelnenek az 1.3-as Warnyu automata 
szivatojaval
> kapcsolatban.
> Ami nekem van, azt atalakitottak manualisra es neha 
problemaim vannak vele.

Mar az elejen rogton tisztazzuk: a konyv szerint az 1.3-as 
waresz szivatoja a Te ertesuleseiddel ellentetben nem 
automata, hanem felautomata. Ami a gyakorlatban ugy 
nyilvanul meg (nalunk), hogy ha inditozas elott egyszer 
lenyomod a gazpedalt, azzal bekapcsolod a szivatot ami ugy 
is marad... mindaddig amig... hat nem is tudom. Elmeletileg 
az ember egy gazfroccsel veszi le a szivatot. No de hogy 
ezt mikor teheti meg? Valszeg ha mar adott homersekletre 
felmelegedett a motor, elobb hiaba probalkozol, a szivato 
marad. A szivato intenziasanak merteke is egy kerdeses 
parameter, amit - az eddig leirtakbol kiderul - csak te 
tudsz valtoztatni (csokkenteni).
Az egesz tema elverol gozom sincs, en ezt tapasztaltam ki 
az automnal, es valojaban gyakran eleg kovetkezetlennek is 
tartom a szivatoval kapcsolatos esemenyeket. De teny, hogy 
lenyegeben nem is nagyon erdekel az egesz, amig az auto 
indul. Es eddig (ket telet ertunk meg a jargannyal egyutt) 
mindig poccre indult (kiveve amikor az akksi kifekudt).
A fogyasztassal kapcsolatos kerdesedre meg csak annyit 
irnek, hogy mivel ugye kiderult, hogy nem is teljesen 
automata az a szivato, kikovetkeztethetjuk, hogy nem fogja 
ez nekunk a legoptimalisabb adatokat produkalni, tehat Te a 
manualis szivatoddal sokkal jobb fogyasztasi ertekeket ersz 
el es kellemesebb indulasi felteteleket tudsz kihozni a 
gepbol, ha van fuled hozza. 
Annyit hozzatennek, hogy azert azt ketlem, hogy normalis 
korulmenyek kozt merheto lenne fogyiban (ami 6.5-7l korul 
van) a kulonbseg a ket verzio kozott. Bar ha jobban 
meggondolom, lehet, hogy Te pl -10 fokban orankent fogod 
hasznalni a warbit par km-es tavra :-( Ez esetben tenyleg 
erdekes a dolog.
Azert leirom, hogy nekem 89-es warnyum van, lehet, hogy a 
gyartas kb 3 eve alatt valtoztattak a szivatason.
Remelem azert valamit tudtam segiteni.
Jo wartyogast es fustmentes kozlekedest - mindenkinek!
Es valaki vegye meg a 85-os kombi kadettemet(1.6D) mert 
maradok a waresznel - eg az arcom a dizel fustjetol.

Udv,
deer
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek a lampagyujtassal kapcsolatos valaszt.
Orulok, hogy a lista 99% egyetert velem.

Kulon koszonet a csapaggyal kapcsolatos kerdesre :))

Csaba
+ - Koszonet II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a helyi olajszakma kepviseloinek, hogy tegnaptol
Szlovakiaban mintegy 6 Ft-al olcsobb a 95-os nedu...  :)))))

Cs.
+ - sebessegmeros hunlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok! Geza!

>> Uj honlapot inditok, amelynek targya a sebessegmeres
>> es az ezt vegzo autocsodak

>Listak, meg tablazatok gyartasa - az szep dolog, de aki
>minduntalan arra kivancsi, hogy ki, mikor es hol meri be,
>az nem gorcsol egy kicsit ? Ha egyre surubben hallom es egyre
>konszolidaltabban vezetek, az nekem es Neked is egeszsegedre valik.

 Epp ez a sogorok celja, pl.a sok radarladaval. Feljel, mert nem
tudhatod melyik muxik. A sok trafos autonak hasonlo a szerepe, tartsd
mar be a szabalyokat, elvileg azert vannak!

{** A szabaly megvaltoztatas modja: **}
repeat  
  - kepviseloi fogaodorara berohanas; 
  - uj szabalyok eloadas; 
until:= uj szabalyok elfogadas;
--
 Udv
  Levente
+ - csip-csup tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIXautosok!

 Csip-tuning elvi lehetosegeirol es megvalositsanak mikentjerol VATI mar
elottem beszamolt. Most a negativ infok jonnek, tobbek kozott miert
lehetseges es miert ellenzik tobben.

 A benzinmotoroknal a takarekos, kornyezetkimelo es nagy teljesitmenyu
uzemmodok nem esnek egybe, mint mar tobben tudjatok. Az autogyaraknak
elsosorban az adott tipus kifejlesztesekor az ervenyben levo KIPUFOGOGAZ
eloirasoknak kell megfelelni.  Minden torekvesuket ez motivalja es nem a
jo menettulajdonsagok. 
  A motortervezo/mero laborokban hosszu ideig tesztelik/fejlesztika
motorvezerlo elektronikak leket, az adattablazatot, ami tartalmazza, az
adott motorhofokhoz, beszivott levegohofokhoz, szivocsovakumhoz,
fordulatszamhoz, gazpedal allashoz,
stb. milyen befecskendezesi ido (mennyiseg) es elogyujtas tartozzon.
  Ezt a hosszas munkat tehetjuk tonkre csiptuninggal. Ugyanis a
hiedelmekkel ellentetbben ilyenkor mindossze a probapadon megmutatjak
nekunk, _ilyen volt_, _ilyen lett_, de nem folytatjak le a szukseges
motorfekpadi/jamu-uzemi kiserleteket, amelyeket a gyarban, vagy a
minosito intezeteknel lefolytattak az elso forgalomba allitas elott
(pl.Autokut). Emiatt terjed szakmai korokben, hogy tipusbizonyitvanyt is
kellene ilyenkor kiallitani, hisz a csiptuning oly mertekben valtoztatja
meg a jarmu parametereit, amelyekre annak nincs engedeje!

 Miert lehetserges a csiptuning es a gyarak miert nem elnek vele? Azert,
mert a gyarto a jarmu teljes elettartama koteles biztositani a
karosanyagkibocsatas megfelelo szintjet.
  Emiatt vannak a motorban tartalekok, amelyet tuningal ki lehet
hasznalni. Az atlag nem fogja, a vajtfuluek igen.
--
 Udv 
   Levente
+ - OPEL kickdown (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Az OPELon a kickdown bowden szétolvadta kipuff
Y melegetol,cserelni kell.DE....
-Hogy kell beallitani,hogy jol mukodjon?
-Hova lehet ezt kotni a gazrudazaton?
-Lassu gyorsitasnal is visszakapcsol a valto?
-Hogy szedjem ki a masik bevezto pucurkat a valtobul,mert
  belul ugrott a szigetelogumikarika a valto belso peremen....?

Paaaa!!
Barna IStvan

+ - autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autosok,

Autovasarlas (hasznalt 1-3 eves)  elott allok, es ugy erzem nemi jotanacsra len
ne szuksegem. Van nehany tipus 
ami kulonosen tetszik es az ara is megfelel: Skoda Octavia 1.6 LX, Honda Civic 
(sedan), 1.4 ill talan 1.5 VTEC, 
vagy Nissan Primera 1.6 jonnenek szoba (vagy persze mas hasonlo kategoriaju jar
muvek, ar max 2.5 millio, egy 
kikotes lenne: klima). Ezen tipusokkal kapcsolatban milyenek a tapasztalatok, f
ogyasztas, menettulajdonsagok, 
tipushibak tekinteteben. Kulonosen mire erdemes figyelni hasznalt gepkocsi vasa
rlasakor es hogyan celszeru 
lebonyolitani azt (ez lenne az elso sajat autom)?

A valaszokat elore is koszonom,

Zaqwe
+ - Kulfoldi rendszam Mo.-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem van otthon egy kulfoldi kocsim mar 4 eve,USA rendszammal
 MIndjart az elejen bementem a rendorsegre Sopronba az unoka
hugommal,megkerdezni,hogy o vezetheti-e a kocsit.
Azt mondtak,csak aban az esetben,ha en is ott vagyok a kocsiban.
 Nekem USA es Magyar utlevelem van.amcsi jogcsival
Egy masik lehetoseg is van,hogy magyar jogcsival is vezethesse'k
hogy ha a kocsit viszik valahonna,valahova a tulajdonosnak.
Pl.ha a tulajdonos repulovel erkezik Bp-re es a kocsi Sopronba van.
En csinaltam egy iratot, egy meghatalmazast,datum nelkul,hogy az unoka hugom 
(nev,cim,stb)
hozza vagy viszi a kocsit valahova nekem,hogy talakozzunk.
 Igy hajtja azota,szerencsere meg egyszer se allitottak meg.
De azt is tapasztaltam,hogy legtobbszor a rendor elint,hogy mehetsz,
ha meglatja a kulfoldi rendszamot.

Udvozlettel
                 Joco
Azt hiszem,hogy a " KGy" is hozza szolt ehhez a temahoz,Swajcbol,
nem kell izgulnod,ha fogsz menni a kocsiddal haza,a hataron meg sem 
kerdezik,hogy kivagy mivagy a kocsiddal kapcsolatban.
+ - A busz is csak 1 jarmu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Siasztok!

>- Ma kiengedtem egy megallobol magam ele
>egy buszocskat, es valahogy baromi
>jolesett mikor nagy mozdulattal
>megkoszonte, szerintem neki is hogy
>nem a gazra leptem. Remelem
>hozzajarultam a "moral" javulasahoz!:)

En hosszu ideje ha csak lehet, igy cselekszem.
Es ha csak egy mod van ra, mindig megkoszonik


Persze, hogy megkoszonik!

Ti is megkoszonitek,ha kiengednek,atengednek,beengednek!
/BMV,Merci,Skoda,Opel,stb/
Ugyebar a busszal nem lehet 1000-rel kiloni, besorolni,mint aprobb
kistestvéreivel.s igy jol jon 1 kis segitseg. A BKV busz eseteben, meg a
kressz is eloirja a " lehetoseg " szerinti segitsegnyujtast, a megallobol
valo elindulashoz.
De, mindegyik busz 1 uveghaz, ha beultok akkor lehet igazan ertekelni az
elozekeny "kiengedest" ugyanis, ha megy a busz, a menetszel enyhiti a bent
levo 80 fokos hoseget.
En pl kulonjaratba jarok,s ha valaki kienged,beenged, stb, amint lehetoseg
van ra, a megkoszonesen kivul, (karkidugas,elakadas jelz felvillantas)
azonnal segitek az elozesben.   Index 2x jobbra, had menjen.Utana mit
gondoltok, mi kovetkezik?
Neki elak jelzo be 1x 2x-er, en ravillantok rovidet, es mar haverok vagyunk.
Utasok 85%-a azt hiszi, hogy fel orszag a haverom.
Ugyhogy,mindenkinek koszi a segitseget, integessunk csak egymasnak, de ha
lehet,baratilag, es ne kozepso ujjal.

balesetmentest Mindenkinek.

   Üdv: Faragó János
mailto:
       Ékezet jöhet
+ - ami a tolakodast illeti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autósok!

     Szorgalmasan olvasgatom a listat és az utobbi
napokban sokan irtak , reagaltak erre a tárgyra.
Nos ha jol emlexem, valamelyik listatarsunk, a
Lagymanyosi hid budai hidfoje utani szakaszon
szerzett tapasztalataval indult ez a tema. Az
illeto , akkori felhaborodasat teljesen megertem
es habar azota volt nehany ellentetes es lehurrogo
(nem durvak) hozzaszolas en megis az eredeti
velemenynek a partoloja vagyok . Ok: havonta kb
15-20-szor
arra megyek munkába (pl . ma is) es a kovetkezot
tapasztalom: osszesen 5 - 10 auto (reggel 9 óra)
araszolgat a lámpa fele 30-al (mert eszrevettek a
traffipaxot a 40-es tábla után) . Ebbol 4 autó az
egyenesen tovabbhaladok savjaban megy 6 pedig a
majdan jobbra teroben halad. Az elso lampa utan
aztan a 6 autobol 5!! kiteszi balra az indexet es
esetenkent agressziven beall a 4 auto ele- koze.
Kerdem en: miert nem all mar a hidon abba a savba
amelyik jo neki? Miert kell foloslegesen
irritalnia a tobbi autost? Amiota a listan szo van
errol figyelgetem milyenek ezek az autok es
vezetojuk. Sajnos  meg kell allapitanom hogy  itt
,a "ki ha nem en" tetelt lehet alkalmazni.En
altalaban beengedem oket, de nem azert mert
egyetertek a stilusukkal, hanem azert mert , mint
a jo magyar kozmondas mondja :"okos enged...".
Termeszetesen az altalatok leirt szelsoseges
esetekben en is hozzatok hasonloan kozlekedem de
lehetoseg szerint ezt ugy teszem, hogy ne tunjek
nagyon bunkonak es foleg senkinek az epseget es
autojat ne veszelyeztessem.

üdv .  es bocs a sok dumaert
Szabó  János  (sancho)
+36 30 9647187


+ - vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> es valahogy ezeddig meg egyiket sem sikerult
vandor
> solyomnak, vagy szabadsagolt mosomedvenek
neznem.
> Valahogy mindig sikerult rajonnom hogy az egy
auto
  Vándor solyom?  ejnyebejnye!! , az egy MIG 29-es
volt (vagy F16-os) de azok ki vannak am vilagitva!
:)
Komolyan:  szembenjovo auto tavolsagat jobban fel
tudod merni ha tompított fénnyel közeledik
(legalábbis  szerintem) és akkor ha nem vagy
vakmero akkor az elozest elhalasztod egy kesobbi
idopontra

üdv.
Szabó  János  (sancho)
+36 30 9647187


+ - Suzuki valto + kulfold (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szijasztok!
1) A problemam a kovetkezo: van egy 2 eves Suzuki Swift 1.3 GLX-em. Ugy 1 evvel
 ezelott idonkent kicsit nehezebb volt 3-asba meg 4-esbe kapcsolni. 1,2,5 meg h
atra ment (ha nem is teljesen siman). Aztan megjavult. Aztan megint elojott, de
 ugy, hogy 2-bol mar csak 5-be tudtam valtani. Par nap utan ez mexunt. Aztan me
gint elojott. Ekkor elvittem szervizbe (ahol az unokatesom dolgozik mar 5 eve, 
ugyhogy nem a szerelo a hibas!), ahol a szinkron-gyurure gyanakodvan azt ki is 
csereltek. Allitolag egyeb problema nem latszott. A javitas utan egy ideig mind
en szuper volt, de 1 honapja megint rakoncatlankodni kezdett, 2 napja pedig meg
int abszolut nincs 3-as meg 4-es. Kerdeseim:
- Hallottatok ilyesmirol? Tipushiba?
- Megoldas?
- Tudtok Suzuki bontot? Mennyi lehet egy komplett valto?

2) A masik temakor: a sajat magyar auto huzamosabb kulfoldi hasznalaton (ha pl.
 azt tervezem, hogy kulfoldre megyek dolgozni es viszem magammal a jarganyt). K
ell-e valamilyen specko engedely (nemzetkozi jogsi vagy forgalmi...), hogy ottk
int ne  a rendorok?

Elore is koszonom a segitseget!

Istok

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS