Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 387
Copyright (C) HIX
1999-05-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ismet auto behozatal+keres-kerdes (mind)  61 sor     (cikkei)
2 Re: Blokkfuto-eromuvek (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: Merci motor 130 C-on (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Fiat Duna (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Daewoo felig offtopic (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Re:Megtortek az automat + olompotlo (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Re: autohifi (mind)  14 sor     (cikkei)
8 M5, LPG, nepauto (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Hatso ablak futoszal javito hasznalati utasitasa (mind)  48 sor     (cikkei)
10 Skoda beazas pontositas (mind)  29 sor     (cikkei)
11 elcsuszott egy nulla... Re: *** HIX AUTO *** #386 (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Hapogo duda megegyszer (mind)  11 sor     (cikkei)
13 tuning fojtatas (mind)  45 sor     (cikkei)
14 egyszeru injektor W1.3 ( 8 sor ) (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Autoklub + Izzo (mind)  20 sor     (cikkei)
16 FW: Corsa ablaktorlo elektronika (mind)  17 sor     (cikkei)
17 suzuki vagy corsa? (mind)  14 sor     (cikkei)
18 En is csatlakoznek (mind)  6 sor     (cikkei)
19 2- es 4-utemuek, lezer (mind)  34 sor     (cikkei)
20 Re: Laser trafipax detector (mind)  18 sor     (cikkei)
21 CD kontra lezerdetektor (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Re:Laser traffipax, SAXO (mind)  51 sor     (cikkei)
23 2107 rpm-km/h, F-40, line out (mind)  26 sor     (cikkei)
24 skoda bendix gyere le! (mind)  45 sor     (cikkei)
25 Philips Premium (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Re: *** HIX AUTO *** #386 (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Re: Azert ez egy kicsit durva! (mind)  9 sor     (cikkei)
28 Re: olommentes adalek (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Elado AUDI 100 CD (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - ismet auto behozatal+keres-kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

" irta: …En ugy tudom hogy par eve azt is megszuntettek hogy 
cegek hozhassanak be kulfoldrol autokat. Ez volt az aport nem?…"

Sok a felreertes es hallas ezen a teruleten, igy megprobalom valamilyen szinten
 a jogszabalyi eloirasokat ertheto modon osszefoglalni. Hatha valakinek szukseg
e lesz ra. Tudom nem egeszen erre a listara tartozik, de sokan irnak ezzel kapc
solatban. Annyi megjegyzesem azert lenne, ha 94-es autora van penzed, akkor veg
yel 95-ost, az be tudod hozni kulfoldrol. De gondold meg jol, mert ha serulesme
ntes akkor nem eri meg, itthon is kapsz annyiert. (auto ara+vamteher+kiutazas+b
ehozatal+vamkezelesi koltsegek+elso forgalomba helyezes koltsege+atiratasi kolt
seg)

1. Kulfodrol autot barki (magan, termeszetes vagy jogi szemely, jogi szemelyise
ggel nem rendelkezo gazdasagi tarsasag stb.) hozhat be, ha a vonatkozo torvenyi
 eloirasoknak megfelel az importalni kivant (gep)jarmu. Lasd a #386-os szamban 
altalam irtakat.
a. amennyiben jogi szemelykent hozza be: a vamkezeles a kereskedelmi aruforgalo
m szabalyai szerint tortenik. Fobb feltetelek: import engedely, kulkereskedelmi
 szerzodes, deviza atutalas, kulkereskedelmi szamla, tevekenysegi jogosultsag, 
erre vonatkozo bejelentes, es egyeb par aprosag.
b. ha maganszemelykent hozza be,  akkor a nem kereskedelmi aruforgalom szabalya
i szerint, viszont hasonlo feltetelekkel tortenik a vamkezeles. (de a kereskede
lmi vamtarifa vamtetelevel szamolva)
2. Az apportos (legyen az toke vagy targyi) vamkezelest nem szuntettek meg. Oly
an tovabbra is van, csak ugyanazokkal a szabalyokkal, mint az 1/a pontban. Pl.:
 a toke apportnak az a lenyege, hogy a ceg alapitasakor a kulfoldi fel a tarsas
agi szerzodesben(mellekleteben) feltunteti az altala apportkent betett osszeget
 (a cegbirosag mar igy jegyzi be), errol hozza az igazolast a hatosagnak, es az
 import aru ellenertekenek kiegyenlitese ebbol az osszegbol tortenik. Magyarul:
 nem kulon utalja at a devizat, hanem a torzstokejet terheli meg. A targyi appo
rt hasonlo, csak akkor tetelesen rogziteni kell, hogy mikor milyen parameterekk
el, azonositasi szammal kuldi be a kulfoldi fel a targyi apportjat (ezt is a Ce
gbirosag jegyzi be).
3. Alkatreszek, alkatreszkent torteno behozatal. Ez meg bonyolultabb, meg tobb 
engedelyhez kotott. Ezzel nem untatnam a T. lev. listat, akit erdekel maganban 
szivesen leirom. Az viszont lenyeges, hogy ket kulonbozo importbol szarmazo, al
katresznek vamkezelt auto osszeepiteset a KF (Kozlekedesi Felugyelet) nem enged
elyezi.

Nos, errol ennyit, viszont nekem is lenne egy keresem. Aki tudna segitseget nyu
jtani, azt kerem maganba se kimeljen.

Tenyallas: VW Golf II GTD. Fordulatszammeros muszerfal. Kb. egy hete jelentkeze
tt, hogy az ora elkezdett ingadozni, +-1000F/perc kozott, majd nem merte a telj
es fordulatot (5250-nel szabalyoz le az adagolo). Most mar egyaltalan nem mer. 
Pontosabban mikor kb: 4000-et forog a motor akkor eletre kel a muszer es mutat 
1000-et. (Regen 140 km/h-nal mutatott 4000-et) 
Kerdes: hol lehet a hiba. Muszerben, vagy a generatorban? Esetleg a dioda ment 
tonkre? Kontakt hiba lenne? (a generatortol a tuzfalig meno vezetekben biztos n
incs, azt megneztem)Abban kernem a szakerto segitseget(eket), hogy hol kezdjem 
el a hibat keresni. (A muszerfalat nagyon nincs kedvem ujra szetszedni, epp ele
g volt mar ketszer.) Esetleg egy jo autovillamossagi szerelo? 



 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Re: Blokkfuto-eromuvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kepest), az elettartamuk az automotorok 3-400 oras elettartamaval szemben 

Szoval ha 100-zal megy egy auto 400 orat es eljut 40000 km-re akkor vege az
elettartamanak?

Udv.:


+ - Re: Merci motor 130 C-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ora a munkahelyre, 1 ora vissza, az osszesen 30 kWh ( ez a 40%). Amivel a
> kornyezetet futjuk az 45 kWh. Ez telen egy 40 m2-es garzon-lakas teljes napi

Mi kovetkezik ebbol?
Telen lakoautoval kell kozlekedni...
+ - Fiat Duna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Az az nagy helyzet, hogy kb. ket honapja vett a csalad egy cimben
szereplo autocsodat (1,7 DS kombi). Azota ugy harom hetente megviccel,
altalaban valamilyen elektromos jellegu hibaval (ekszij, ablaktorlo,
generator, stb.): lassan nem birjuk sem idegileg sem anyagilag. A
vicc az hogy bevizsgalt, szep, tuti megkimelt darab (8 eves). Akkor
ez mar csak rosszabb lesz vagy mi vagyunk tul pechesek? Raadasul
eddig a legtapasztaltabb szereploket is sikerult zavarba hozni egy-
egy eddig ismeretlen reszletmegoldassal. (Az rendben van, hogy mindig
tanul az ember, de miert az en karomon?) Alkatresz-ellatas
szempontjabol is problemasnak tunik, mert semmivel nem teljesen
homolog.

    Nagyon megkoszonnem, ha valaki, akinek ilyen autoja van/volt/nem
lett, megosztana velem a tapasztalatait! (Egyszerubb, ha most rogton
eladom?!) Ha esetleg tud valaki meltanyos aron alkatreszeket (pl.
kalaptarto, ablaktorlomotor, tetocsomagtarto), netan egy jo Fiat
bontot, annak kulon orulnek.

    Elore is koszonom, mindenki vigyazzon magara (meg a tobbiekre)!!

    Nagy Peter )
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
* dr. Peter I. Nagy                   *
* Department of Zoology and Ecology   *
* Godollo Agricultural University,    *
* 2103 Godollo, Pater K. 1. HUNGARY   *
* Tel: 36-28 410 534                  *
* Fax: 36-28 410 804                  *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
+ - Daewoo felig offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsi az offptopicert...

> A belso beepiett erositojet termeszetesen nem hasznalom, ehelyett egy 4 * 80 
W-os
> Daewoo vegfok van...

Tudtad hogy a gyar eleg szerenyen adta meg az erolkodo adatait?
Kimerve _szinuszban_ 4x55 W vagy hidban 2x145 W !!
A melynyomod aszem 100W korul bir ugyhogy vigyazz ra.
Azert tudom mert nekem is ilyen vegfok van az automban, csak nekem benn van a
ketcsatornas parja is, illetve nekem TS-W252-es Pio brummog hatul (ket oval Pio
-val
a kalaptarton es szeparalt Magnat 160 Pro elol). Szerintem tri-modban ne kosd b
e
mert akkor nem tudod hasznalni az alulatereszto szurot.
Meg egy szemelyes velemeny ... szerintem inkabb a melyeket szaporitsd, azok a C
V
magasak meg nagyon sok melynyomot elbirnak. (2-300W teljesitmeny 100Hz alatt es
100W 100Hz felett meg nagyon szepen szol es nem duborog)
Ha van mas velemeny batran hurrogjatok le. :)

       BZS
+ - Re:Megtortek az automat + olompotlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Feri, Autosok!

>ezek utan megkeresni a holgyet, hogy rendorsegi ugyon kivul meg tudjak
>vele egyezni! Ha nem jutok igy sikerre kenytelen leszek a rendorsegen
>feljelenteni a holgyet a rendszamaval! Azt szeretnem megkerdezni ezekutan
>toletek, hogy rendszam alapjan hogyan lehet megtalalni a kocsitulajdonosat

Rossz hir, hogy hivatalosan sehogy. Ugyanis a rendszam Dr. Majtenyi adatvedelmi
 biztos allasfoglalasa szerint magantulajdonu gepjarmuvek eseten szemelyes adat
nak szamit, igy rendorseg nem adhatja ki csak ugy.
Azt ajanlom, hogy amilyen gyorsan csak lehet, jelentsd fel a not a rendorsegen,
 ugyanis az o kocsijan is seruleseknek kell lenni, ami az ugy szempontjabol per
donto lehet, es a tanut sem szabad szem elol veszteni, sot szerezhetnel meg par
at :)).
Ha bebizonyosodik a no vetkessege, akkor ha volt kotelezoje, akkor a biztositoj
a fogja megteriteni a karodat, ha nem volt, akkor a MABISZ.

Olompotlo adalek:
Skoda 120L kocsimba 95-os olommenteset tankolok, es a MOL kutnal 870 Ft koruli 
osszegert vettem hozza 250 literhez valo adalekot. Kezdetben igy is csorogtek a
 szelepek, de aztan az elogyujtason allitottunk, azota ugyanolyan szep a hangja
, mint elozoleg. Fogyasztasilag vegyes uton (1/3 autopalya+1/3 autout+1/3 varos
) 0.4 literrel eszik tobbet, mint mikor meg 98-assal jartam.

Udv
  Jozsef 
 

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> "hifi akumulator vasarlasa is tervbe van veve.

> Ha valakinek valamilyen kerdese lenne, szivesen varom..."

>

 Szervusz Adam,

Bocs en ehhez nem ertek, de mi az a hifi akumulator ?

Udv.:
    
+ - M5, LPG, nepauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aki M5-ön a leiras alapjan Inarcs fele menne a harmincadik kilometernek ne ford
uljon le! sot nehogy osszeszoruljon a gyomra a fizetokaputol a 33. km után kell
 lefordulni. Különben köszi a tippet, hétvégén éltem vele jövet menet BINGO ann
yival nem  arrafelé a bekotout mint az 5(0) pesti szakasza!

Minek keccsolnatok annyit a LADA injektorjával? Miert nem tesztek bele LPG-t? K
evesebbe kerul, fejtsetek palackból 75Ft/l (esetleg tartalybol 50 Ft/l) s egy-k
et ev alatt tuti megterul. Amiben erdekelt vagyok az annyi, hogy tisztabb, korn
yezetbaratabb az uzeme!!!, s nem teszi taccsra a motort ugy, mint az olommentes
 benzin. Ugyan van hatranya - irtam rola - de eltorpul elonyei mellett.

Egyetertek Krisztian-nal. Soha nem vitattam, hogy igazi nepauto a SWIFT. Emiatt
 fa'j meg inkabb annyira, hogy nem texik kulsoleg, meg nehany dolog belsoleg. D
e irigylem azokat akiknek texik, mert mondhatnám "boldog emberek". Kicsit bánom
 néhány éve egy(szem sajat) kispolakból nem ebbe ultem at, mert akkor ezt szokt
am volna meg... Igaz a fehérbúrás eleje kozelebb allt hozzam, de ennek a hatulj
a szebb... Remélem a face lifting után texeni fog az eleje is, belul is valtozi
k, s masodik automnak komolyabb kompromisszum nelkul azt valaszthatnam!
Mostani automban pl. az nem texik, hogy nem lehet hátradönteni az elso uleset -
 majdnem elálltam a veteltol, pedig minden porcikaja franko!



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Hatso ablak futoszal javito hasznalati utasitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

A nagy erdeklodesre valo tekintettel leirnam  nektek a hatso futoszal javito
hasznalati utasitasat.
> --------------------------------------------
Konnyeden javit karcolt, vagy eltort hatso ablak paratlanito / fagytalanito
halo vezetekeket. Kiszaradasakor a szine megegyezik a futoelem szinevel.
Vezetokepessege nagy. Karcolasokat , vagy toreseket 10 cm hosszan javit.
Hasznalati utmutato :
1; Allapisd meg hol szakadtak a vezetekek. Es hol szukseges a javitas
elvegzese. Vegezzuk el szemrevetelezessel, vagy hasznaljunk probalampat,
voltmerot / ohmmerot.
2; Kapcsold ki a paratlanito egyseget.
3; Tisztisd meg az uveg belso feluletet uvegtisztitoval.
4; Tavolisd el a nyomolap vedoburkolatat.
5; Ugy helyezd ra a nyomolapot a javitando feluletre, hogy a szakadt
vezetekek vegei a nyomolap kivagasan belul legyen. Nyomd a lapot erosen az
uveghez.
6; A vegyuletpalackot razd fel alaposan.
7; Vidd fel a vegyuletet ecsettel. Es gyozodj meg arrol, hogy a vegyulet
atfedi - e a szakadt vezetek mindket veget.
8; Mikor a felulet nem ragad kb. 1 - 2 perc haromszor ismeteld meg a
felvitelt. Ugy , hogy kozben 1 - 2 percre hagyd szikkadni.
9; Varjal 20 - 30 percig es ovatosan huzd le a fedopapirt az uvegrol.
10; A teljes atszaradashoz varj 24 orat. Es ezutan szabad bekapcsolni a
paramentesitot.
> ---------------------------------------------------
Egeszsegugyi eloirasok :

Etilacetatot es 2- etoxyetilacetatot tartalmaz. Hotol , szikratol es nyilt
langtol tavol tartando. A szembe jutasat ell kell kerulni. Ha a szemedbe
kerul 15 - 20 percig bo vizzel kimosni. Utana mehetsz a dokihoz. A gozet
lehetoleg ne lelegezd be es megfelelo szellozes mellett hasznald.
> ---------------------------------------------------------
A javitas utan ugyanugy lehet az uvefeluletet tisztitani: Rongy + ablakmoso
folyadek.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso futoszaljavito kaphato.
+ - Skoda beazas pontositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Nagyon koszonom nektek az 5 leteket. Nekem nem a hutovizem folyik, hanem az
eso. Es a kesztyutato mogul csopog az esoviz, de csak akkor ha esik :-){.
>:   wrote irta.
>Haverom elovett egy vekonyfeju csavarhuzot, s vegighuzta a gumitomites
>es az szelvedo uvegje kozott kivulrol, s kidzsuvazta a koszt belole.
Koszi ez egy jo otlet megcsinalom.
>:   wrote irta.
>Szoval, a Skodrik tobbsegenek a radioantenna a jobb elso sarvedon van
>(talan a tieden is).
Igen van radiom, de nem volt szivem kifurni a sarvedot. En mobil ablakra
erositheto antennam van. Ha nem hasznalom a radiot az antenna osszetolva a
muszerfal tetejen van. Az az elonye, hogy nem torik le es nem gorbitikel.
Koszonom Adamnak es a tobbi autostarsamnak a segito infokat a fagyallo
folyassal kapcsolatban. Ezt a mokat mar ismerem evek ota. Csak ez az
esovizbeazas uj meg nekem eddig meg nem csinalta.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso futoszaljavito kaphato.
+ - elcsuszott egy nulla... Re: *** HIX AUTO *** #386 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #385 ( 11 sor )
> Idopont: Mon May 17 07:32:34 EDT 1999 AUTO #386
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>motorok altalaban csokkentett kompresszioval uzemelnek (az
>>auto-dieselekhez
> kepest), az elettartamuk az automotorok 3-400 oras elettartamaval szemben
> a
> kisebb kompresszio es a konstans fordulatszam miatt 30000-100000 ora.

> Szamoljunk csak!

> Egy atlagos diesel motor elmegy 3-400 000 km-t. Ha en ezt 3 - 400 ora altt
> le tudnam zavarni, akkor nincs az a rendormotoros, aki le birna meszelni

Na jo, jo, mit kell szorszalhasogatni, csak egyetlen apro 0 maradt le a
vegerol :-)

Szoval helyesen 3-4000 ora az elettartam.

kosz a javitast,
Akos
+ - Hapogo duda megegyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Koszi a hozzaszolasokat a hapogo duda keresesemhez, egyebkent a Citroen
kacsamba (2CV6) szeretnek egy ilyet. A Major Frigyes fele tipp a Fehervari
uti Homasita Kft. majdnem bejott, telefonon erdeklodtem naluk, kutya,
macska, tehen hangu dudajuk van is, sajna hapogo az nincs, de azert koszi.
 tippje a kulcstartokkal, erositovel, stb. biztos jo
otlet, de sajnos nekem az ilyesmi elegge kinai, ha esetleg ossze tudnal
hozni a haveroddal, vagy barki mas tudna nekem ilyet barkacsolni, gondolom
szannek ra valamennyi penzt.
Megegyszer koszi
B.Laci
+ - tuning fojtatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akkor fojtatom a negyutemuek tuningjat.

Tehat nem csak a szelepek nyitvatartasat hanem a nyitasanak merteket is 
lehet novelni. Ez azt eredmenyezi, hogy nagyobb keresztmetszeten juthat be a
nafta az egesterbe.  Lehet tovabb fokozni a hatast azzal, hogy a szelepek 
atmerojet is megnoveljuk, de ennek hatart szab a henger atmeroje. Ez jol 
megoldhato problema, ,mert egyszeruen a szelepeket kell szogben elhelyezni.
Jo novelheto az ataramlasi keresztmetszet a szelepek szamanak novelesevel is.
Ma mar gyartanak 7! szelepes motort is.
A toltesi fok jol javithato a szivo es  a kipufogo rendszer ellenallasanak 
csokkentesevel. Ez egyreszt azt jelenti, hogy a dobok ellenallasat csokkentem
(sport dobok) masreszt a cso atmerojet novelem. De nem szabad tulsagosan 
megnovelni, mert egyreszt a gaz nagyon lelassul benne es elkezd orvenyleni,
ami nagy ellenallast okoz, masreszt a lengeseket is eltompitja. Ehhez
tartozik az is
hogy a kipufogo csovet is lehet hangolni. Ugyanugy, mint a szivocsoben itt is 
lengesek alakulnak ki. Csak itt nem a pozitiv nyomashullamot hasznaljuk ki,
hanem
a negativot, ami azt jelenti, hogy a tavozo gaz mogott negativ nyomashullam
alakul ki
es ez szivja maga utan a kovetkezo gazadagot. ha ez jol van meretezve(ez 
egyebkent egy eleg egyszeru szamitasi folyamat) akkor nagyon jol javithato az
oblites. A kipufogocsoben figyelni kell, hogy folyamatos legyen a gazaram,
es ez is 
hozzatartozik a jo meretezeshez, illetve ezert alkalmazzak a tobbleomlos
kipufogo
csoveket.
A megnovekedett toltesi fok mas gyujtas es egyebb beallitasokat igenyel.

Mindezek a tuning lehetosegek viszonylag egyszeru szamitassal optimalisan 
elvegezhetoek es valoszinuleg jo eredmenyt is adnak. Ha valaki ilyenre adna
a fejet akkor feltetlenul beszeljen hozzaertovel aki legalabb elmeletben
kiszamitja
a szukseges valtoztatasok merteket, mert igy nagyobb az esely a sikerre.

A teljesseg igenye nelkul befezem. Ha lesz idom majd meg irok egyeb
dolgokrol is. 
Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - egyszeru injektor W1.3 ( 8 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
ezidaig nem tudtam errol a helyrol, de orommel latom hogy van ezen a teren
erdeklodes...

gondolom a w1.3 wartburgot jelent es abban tudtommal a II golf szeria motor van
benne
osregi injektor BOSCH-ban meg -amit a VW hasznal(t)- csak a K-Jetronic van ami
az I-es szeriahoz hasznaltak es osszeadva hogy wartburg meg mas motor, bizony
nagy elteresek adodnak

teljesen kompatibilisrol nem tudok/furas faragas nelkuli/
meg az ezelotto BOSCH mechanikus adagolot /talan BMW 2002-esen volt ilyen/
is nagy ugyesseggel kell -gondolom-felrakni mert meg kell hajtani 1:2 aranyban 
a
fotengelyhez kepest

en most zsigulira illesztgetek egy K-Jetronikot de nagy munka
az adagolot felrakni-az osszes kiegeszitojevel, meg kell egy komplett szivocso
a regit meg lehetne furni de a motor nem szeria es nem a fogyasztas a lenyeg
hanem az ero es hat a szeria szivocso nem igazan "erocentrikus"
az AC-t a uatankra felrakni, elektromos resz stb......
ja ! es meg kell venni egy komplett rendszert .......
ha szeretsz barkacsolgatni ---sok sikert hozza

ui. en nagyon sokat varok tole-majd meglatjuk........

udv.
by fx
+ - Autoklub + Izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gondolom sokan vagytok autoklubtagok. Leirnatok, hogy mennyibe kerul evente 
(ha ez szamit, akkor Trabi 601), illetve hogy milyen elonyokkel jar?

Es meg egy dolog:
Nem tudom, hogy lattatok-e olyan pici izzot, aminek nem menetes az alja,
hanem az izzoszal labai vannak kivezetve es az izzotest melle hajtva. Nos
nekem ilyen kellene, de 6V-osban (Trabi fordulatszammerobe). Azt sem
tudom, hogy egyaltalan gyartanak-e ilyet. Bementem a Tungsram markaboltba
(de nem mondtak, hogy nem is letezik ilyen), onnan atkuldtek egy Bosch 
autosboltba, s onnan meg tovabb. Vegul kikotottem egy Trabant boltban,
ahol azt mondta az ipse, hogy ilyet a vilag eletben nem csinaltak. Na most
akkor mi van? Szerintetek van, vagy nincs?

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezetek)
+ - FW: Corsa ablaktorlo elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--
Szevasztok!

A mult heten sikerult vennem egy 95-os Corsat. Viszont van egy kis gondom az 
ablaktorlo elektonikajaval. Mint esetleg tudott, 3 fokozata van. Szakaszos, 
gyors, gyorsabb. A szakaszos fokozat nekem nem mukodik és ha a gyorsabbrol 
akarom lekapcsolni, akkor ott all meg a lapat, ahol eppen van.
Volna valakinek otlete, hogy mitol lehet ez, es hogy hol kellene utana 
nezni?? Tudnatok valakit Pesten ajanlani, aki megbizhatoan es nem 
szakszerviz aron dolgozik?

Mas! Foliaztatni szeretnem az ablakokat! Ha valakinek van valami megbizhato 
es relativ olcso ismerose, dobjon meg vele!

Elore is koszi,

Balu
+ - suzuki vagy corsa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mostanaban tervezek egy autot venni csak a tipust nem tudom eldonteni. 
Alapvetoen 2 tipus merult fel, az egyik egy 2-3 eves suzuki swift (1.3), a
masik egy 4-5 eves opel corsa (1.2 vagy 1.4). 
Ja es 1,3 MFt korul lehet az ara.
Melyiket javasoljatok? Alapvetoen varosi hasznalatra lenne, de havonta 
1 - 2 alkalommal Bp.-Miskolc tavolsagot is meg kellene tennie.
Mennyire lopjak ezeket a tipusokat Pesten? Tipusok elonyei, hatranyai,
tapasztalatok?

Elore is koszi a valaszokat.

G.
+ - En is csatlakoznek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyak emlitette a radar ill. lezerdetektort. Ha valaki epitene o bizony
vevo lenne ra. Hat en is vevo lennek ra. Szerintem sokan masok is. Aki
sokat autokazik annak szuksege lehet ra. Ugyan en nagytobsegeben be
szoktam tartani a seb. korlatozasokat, de azert neha tullepi az ember.
+ - 2- es 4-utemuek, lezer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

W a l t e r irta:
: A ketutemu motorok egyidosek a negyutemuekkel. Technikatortenetileg ugy
: jottek letre, hhogy a negyutemu motorok nagyon lomhak voltak
: (fordulatszam<700/min) es egy ugyes feltalalo kitalalta, hogy fel lehet
: gyorsitani a motorokat ugy, hogy a negy utembol kettot a dugattyu moge
: rakunk es ket utemet pedig osszevonunk.

Ehhez csak annyit tennek hozza, hogy Jean Joseph E'tienne Lenoir 1860-ban
bemutatott ga'zmotorjat Nikolaus August Otto 1861-ben a szo szoros
ertelmeben robbanomotorra fejlesztette, amitol megunta a kiserletezest. A
cegnel, ahol dolgozott, atmoszferikus gazmotorokat gyartottak (<=3 LE), de
csokkent az eladas, igy 187x-ben ujra foglalkozni kezdett a belsoegesu
motorokkal, 1876-ra osszeeszkabalt egy mukodo 4-utemu, 3 LE-s motort,
amire 1877-ben megkapta a nemet birodalmi szabadalmat. Ezert Carl Benz
kenytelen volt ketutemu motorokkal kiserletezni (bar suttyomban o is
4-utemu motoron dolgozott mellette). Ottonal dolgozott Gottlieb Daimler es
Wilhelm Maybach, akik osszerugtak a port Ottoval a szabadalmakon. 1886
elejen egy nemet birosag kimondta, hogy az Otto-szabadalom megsem fedi az
utemek szamat, mert Otto az indoklasban ezt nem emelte ki kulon. Ezutan
Benz 1886 juliusaban onfeledten kocsikazhatott a (titokban kifejlesztett)
negyutemu motorjaval. Daimlere'k eloszor csak 1886 szeptembereben
furikaztak kocsival (1885-ben a motorkerekparral).

###

A lezer-detektor mukodesi elverol nincs kedve valakinek irni? Amit nem
ertek: a rendorsegi lezernyalab szereny velemenyem szerint <10 mm
atmeroju. Ki garantalja, hogy a detektoromra esik a fenynyalab, amikor
bemernek?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Laser trafipax detector (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> >A merokocsi viszonylag eros laserfenyt ad ki, hogy
> >vissza birjon tukrozodni az erkezo kocsirol (doppler eff.).
> A fenynel csak a fenysebesseggel osszemerheto
> sebessegtartomanyban figyelheto meg doppler jelenseg.
> Ezzel a modszerrel legfeljeb a galaxisok tavolodasat
> szoktak megbecsulni (voroseltolodas).
> BigWhite

Akkor most el foglak keseriteni. Igy mukodik. Az infralezeres
is, meg a radaros Traffipax is. (Nem veletlen a nagybetu, ez
markanev)

A galaxisok akkora sebesseggel kozlekednek, hogy mar kezi
kiertekelo modszerekkel is merheto az effektus.

Istvan
+ - CD kontra lezerdetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Azt szeretnem megtudni, hogy valoban igaz-e, hogy a CD lemez visszaveri
a lezersugarat? Volt mar aki igy meguszta a buntetest?

Masik: Valaki tudja-e, hogy Romaniaban milyen radardetektorok (esetleg
lezerdetektorok) vannak?

Elore is kosz,

Zsozso
+ - Re:Laser traffipax, SAXO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


BigWhite:
>Bocsi az offtopic-ert, de ezt le kell irnom.
>
>>A merokocsi viszonylag eros laserfenyt ad ki, hogy
>>vissza birjon tukrozodni az erkezo kocsirol (doppler eff.).
>
>A fenynel csak a fenysebesseggel osszemerheto
>sebessegtartomanyban figyelheto meg doppler jelenseg.
>Ezzel a modszerrel legfeljeb a galaxisok tavolodasat
>szoktak megbecsulni (voroseltolodas).

Es ha modulaljak a fenyt, akkor sem?


Mas:
Ezuton koszonom mindazok segitseget, akik ABS, alapjaratingadozas kerdesben seg
itettek okosodni.
Kisautokerdesben ujra kerdeznek, kis pontositassal, mar ami a szempontokat ille
ti:

Citroen SAXO tipusrol van-e valakinek tapasztalata?

Ugyanis amit keresek, az egy kisauto, noi auto lenne, alpvetoen 1-2 szemely has
znalna, tobbnyire varosi forgalomban, alkalmankent hosszabb, videki utakkal, de
 nem ketuleses ( :-) ), alkalmankent utas is lehet...
Kivitel 4 v. 5 ajtos, motor: nem kell termeszetesen eromu, de mar csak biztonsa
gi szempontbol is kell, hogy legyen egy kis tartalek a motorban. (Volt Skoda 10
5-om, mondjuk atol azert legyen kicsit dinamikusabb. Nem szidom a Skodat!!! 9 e
vig vezettem, szerettem, 5 evig Favoritot is.)
Ha mar biztonsag, persze hogy fontos, (ez nekem fontos...)
Szine, formaja egy no" szamara persze a legfontosabb,
( -Uj autod van? Milyen?
- Piros...  :-) )
de a szin valaszthato, a tipus kell eloszor eldonteni.

Ezert merult fel a SAXO. Tapasztalatom semmi rola, de a leendo tulajdonos a  sz
ambajohetoek kozott emlitette.

Mint mar korabban emlitettem mas tipusra is nyitott vagyok.

Minden valaszt elore is koszonok.

G.Laci



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - 2107 rpm-km/h, F-40, line out (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

A 2107-es koleganak uzenem, hogy a 2103-as lada
(szerintem minden attetel ugyanaz, de javitsatok ki, 
ha nem) 70 km/h-nal pontosan 2500-at forog 4-ben. muszer szerint.
A kilometeroram 10%-ot csal felfele, a tiedet bemerted mar?
a fordulatszammerom pontossagarol nem tudok semmit.

--

> olyan, mintha azert szonek le egy ferrarit, mert baromi kicsi az
> utastere es gyakorlatilag nincs csomagtartoja.

Elarulom Neked, hogy en vegulis ezert kellett, hogy a 18 eves
zsiga mellett dontsek. Az F-40-esben nem fert volna el a szerszamokkal
es potalkatreszekkel kitomott szerelo-la'da :-)

--

egy teljesen amateur kerdes, ha mar az autohifi felmerult.
(nekem egy tok szimpla 4-hangszoros filipsz magnom van..)
ugye jol sejtem, hogy a fejegysegbol az erolkodo(k)be LINE kimenet
megy ? akkor viszont hogyan szabalyozom a hangerot? a fejegysegbol
a vegfokba atviszik a hangero-poti allasat is nehany kabellel?

Zoli
+ - skoda bendix gyere le! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Hat...a hetvegen szetszedtem az oninditot, de megakadtam egy alkatreszen.
> Nevezetesen, ez egy gyuru, amelyik a forgoresz tengelyen a vegen van, es
> gondolom a bendix leeseset hivatott meggatolni. Engem is meggatolt. Van
> tippetek, hogy hogy lehet ezt levenni?
> Egy kulso perselyben van valami rugos gyuru, csak eppen a persely miatt nem
> lehet, hozza ferni. (lattam rajta egy kis rest, de nem tudtam mit kezdeni
> vele)
>
Ez a kis rugos gyuru ugy jon le, hogy a korulotte levo perselyt le lehet
tolni rola,
megpedig a forgoresz, avagy a bendix fele (tehat befele) nem egy konnyu
moka,
en befujtam csavarlazitoval, es egy satut annyira alitottam, hogy a
perselynek
a ket szele felfekudjun a satu pofain. A visszatetel meg nehezebb lesz,
illetve
inkabb szerencse kerdese, hogy hanyadszorra sikerul...

>
> Megtortek tavolletemben a parkolo automat. Egy helyszinen jaro latta
> az
> esetet es leirta, hogy mi tortent. Leirta a kocsi rendszamat es a
> tortenteket! (Lassatok leteznek meg ilyen rendes emberek is!)
> Szeretnem
> ezek utan megkeresni a holgyet, hogy rendorsegi ugyon kivul meg tudjak
> vele egyezni! Ha nem jutok igy sikerre kenytelen leszek a rendorsegen
> feljelenteni a holgyet a rendszamaval! Azt szeretnem megkerdezni
> ezekutan
> toletek, hogy rendszam alapjan hogyan lehet megtalalni a kocsi
> tulajdonosat?
>
Hat nem tudom, ha valaki enyirre (nem akarok csunyat irni) hogy
osszetori
valakinek a kocsijat, es egy telefonszamot nem kepes otthagyni a
szelvedon,
akkor en egybol kihivtam volna oda a rendorseget, nem szorakoztam
volna...
Igy meg azt is el tudom kepzelni, hogy o letagadja, a kocsijat
megcsinaltatja addig,
aztan bizonyitsd be, hogy o jott neked...

Udv......Adam
+ - Philips Premium (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akcios aron: a Philips Premium az Auchanban 499 Ft.

Nincs rairva a 250 oras elettartam.
A tavaly juniusban vasarolt darabok meg mindig mukodnek az automban, azota 
20-25e km-t mentem, mindig bekapcsolt tompitottal.

     ..oo.......
   o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Re: *** HIX AUTO *** #386 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> illetve gondolkodom a Daewoo levaltasan egy masik vegfokra,
> amiben 4+1 csatorna van. Valoszinuleg erositocsere lesz a dologbol, ui
> jelen pillanatban ez a leggyengebb lancszem a rendszerben. Ezenkivul
> egy hifi akumulator vasarlasa is tervbe van veve.
Generatorod van hozza a kocsiban ? Mert azt valamivel fel is kell 
tolteni... Ha a skoda megall sok dugobanallastol mert a generatorja 
nem gyozi a dolgot, meg hifi nelkul is, akkor hiaba a hifi aksi.
Igaz, arra jo hogy nem fog a fesz. esni ha jol megkuldod, igy ha 
joval erosebb ampokat nyomsz bele es megkuldod nagy 
teljesitmenyen is szep dinamikus lesz.. Bar sokat segit ha az 
erositoben kapcsolouzemu tap van, akkor nem befolyasolja annyira 
a feszultsegingadozas a rendszer teljesitmenyet..  Mig le nem 
merul az aksi...  Bar legalabb jol birjak a gyorstoltest... :)

AntForce

... Egy kezdo barkacsolo.. :)
+ - Re: Azert ez egy kicsit durva! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En meg ezt lattam....
Trabant kek index, helyzetjelzo, feklampa!!!


Sanyi
> velem szembe egy Suzuki kek helyzetjelzovel es kodlampaval.

> Zsolt
>
+ - Re: olommentes adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Shell 990Ft 200liter benzinhez...ha jol emlekszem, de valami hasonlo, es
hallhatoan csondesebb lett a motor tole.

Sanyi

>
> MOL kutnal 225.- az adalek 40 liter benzinhez.

> Udv.:
>
> 
>
+ - Elado AUDI 100 CD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Amennyiben valaki egy AUDI 100-asra vagyik, vagy ismeretségi koreben van
ilyen ember, batran hivjatok.

(Az autorol: AUDI 100 CD 2.2i (szivar), 1983-as, 1994-ben nemetorszagban
beszerelt motorral [a motorban kb. 90.000 km van], gyarilag tuningolt motor
[kb. 145 LE], fogyasztas varosban kb. 11 L, metalszurke, kozponti zarral,
vezeto oldali elektromos tukorrel, riasztoval, illetve a magnot is benne
hagyom, ha valakinek nagyon kell [3 honapos SONY]. Altalanossagban, az autó
jo allapotban van a karosszeriat es a motort tekintve is.)

Tel.: 06/209 827 786

(Meg egy dolog, amit vennek, akar rafizetessel is, az Volvo 740-es vagy
760-as, lehet automata is es az extrak kulonosebben nem izgatnak.)

Udv mindenkinek,

Janos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS