Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 616
Copyright (C) HIX
2000-01-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hogy mik vannak!!! (mind)  13 sor     (cikkei)
2 teszt (mind)  5 sor     (cikkei)
3 olajfogyas (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Dizel <> benzines, OX2 (mind)  35 sor     (cikkei)
5 maverick,terrano II (mind)  5 sor     (cikkei)
6 skodri muszerfal (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Skoda szerelo (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Eltort riaszto-doboz (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Skodasok figyelem (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re: szilveszteri tortenet (mind)  26 sor     (cikkei)
11 Riaszto (mind)  16 sor     (cikkei)
12 re: erdi kanyar (mind)  10 sor     (cikkei)
13 re: diesel k. benzin, avagy a pontos szamitas (mind)  33 sor     (cikkei)
14 re: csodamotor (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Ford Sierra 2.3D (mind)  9 sor     (cikkei)
16 VW 1,1 kompresszio (mind)  10 sor     (cikkei)
17 OX2 motor - Nissan lambdaszonda (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Gyoshajtas (mind)  33 sor     (cikkei)
19 Re: Olcso auto (mind)  20 sor     (cikkei)
20 Re: Re: *** HIX AUTO *** #613 *** HIX AUTO *** #615 (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: dizel-benzin *** HIX AUTO *** #608 (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Re: Gyorshajtas*** HIX AUTO *** #614 (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Re: Hix matrica (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Re: Ford Sierra 2.3D (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Repedt Peugeot 306 spolier (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Re: Benzin <> dizel (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Re: Gyoshajtas (mind)  8 sor     (cikkei)
28 sok skoda :-) (mind)  13 sor     (cikkei)
29 Re:Erdi kanyar, Gyorshajtas (mind)  25 sor     (cikkei)
30 uj motor (mind)  31 sor     (cikkei)
31 uj motor (mind)  31 sor     (cikkei)
32 Re: Benzin <> dizel (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Autopalya matrica (mind)  15 sor     (cikkei)
34 OX2 motor, a "masodik kerek" (mind)  19 sor     (cikkei)
35 OX2 (mind)  59 sor     (cikkei)
36 Dizel kontra benzin (mind)  23 sor     (cikkei)
37 Re: skoda muszerfal (mind)  13 sor     (cikkei)
38 Re. Velemeny kerese (mind)  31 sor     (cikkei)
39 OX2 (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - hogy mik vannak!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!
>Az auto OPEL Kadett 1.5 TDi.

 Ez valami uj dolog lehet, mert ilyet meg nem lattam! Mikor mehetek
megnezni? erdekelne :-)))
Es E, D, C, B, vagy netan A Kadett a TDI???
 Udv:
         Levente

--
B.Gates: Ha az autok ugy fejlodnenek, mint a szAmitogepek, akkor egy liter
uzemanyaggal a Holdig lehetne menni...
G.M: jo-jo de kinek lenne kedve naponta ketszer osszetorni a kocsijat???
+ - teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bocs csak teszt

Egyebkent meg leloptak a trabirol a rendszamokat. Fenyes nappal... :-(

Attila
+ - olajfogyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Annak idejen en is hihetetlennek tartottam, hogy
>egy hjunda'j szerviz az ezer kilometerenkenti fel
>literes olajfogyasztast egy fiatal autonal gyari specifikacion
>belulinek tekinti. Aztan jott az a bizonyos Citoen.
>Utana megneztem a Kadett gepkonyvet.
>Gyari megengedett fogyasztas 0,8l/1000km.
A Mercim gepkonyveben max 1liter/1000km szerepel. De bejaratas alatt ennel tobb
is lehet.
Ki erti ezt?
 --
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Dizel <> benzines, OX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Szommer Akos irta:
>>>A teherautok, mozdonyok, hajok eroforrasa a dizel. Miert?
>>>Nem a nyomateka miatt. A magasabb hatasfokbol eredo
>>>gazdasagosabb uzemeltetes miatt. Ennyi.
>>Illetve nem csak a nyomatek miatt. A dizelmotornak egyik
>>legkellemesebb tulajdonsaga, hogy a nyomatekgorbeje eleg lapos,
>>ezert eleg tag fordulatszam-tartomanyban tud nagy nyomatekot leadni.
>Biztos vagyok benne, hogy ha a benzin motorok nyomatekgorbeje
>lenne laposabb, akkor is dizellel jarnanak a kamionok,
>legfeljebb meg tobb fokozatu valtot epitenenek be.
>A gazdasagossag a fo szempont.
Lehet valami igazad, bar a ketto (lapos nyomatekgorbe es
gazdasagossag) azt hiszem osszefuggesben van. Ha benzinesnek lenne
laposabb a gorbeje, akkor valoszinuleg az lenne a gazdasagosabb is, de
hat nem az (:-). Ami a tobb sebessegfokozatot illeti, azert vannak
ketsegeim. 6-8 sebesseg eseten mar nem egy leanyalom a varosi
kozlekedes, bar lehet, hogy ez csak megszokas kerdese.

Soma irta az OX2 tudositas vegen:
>A magam reszerol leginkabb a "mindenevoseget" nem tudom hova
>tenni. Mert a normal benzin- es dieselmotor sem mukodik a masik
>uzemanyagaval, vagy ha mukodik is, nagyon gyatran.
Nyert, itt nem ertem en sem, de ehhez erdekes informacio lenne meg a
keverekkepzes elve, a gyujtas mikentje, meg egy rajz a motorrol, mert
en jellemzoen inkabb vizualis alkat vagyok. Egy kerdes, nem tudom
irta-e a cikk, de a kozolt teljesitmenyt barmely uzemanyaggal leadja?
Az interneten fellelheto valami errol a motorrol?

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - maverick,terrano II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

esetleg valaki nem tud nissan terrano II
vagy ford maverick 2.4 benzines váltot ?
1994-s modellhez készpénzben fizetem
06-20-977-4334

+ - skodri muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: skoda muszerfal ( 22 sor )
>Idopont: Wed Jan  5 10:21:40 EST 2000 AUTO #615

Szia! 

Sajnalattal hallom, hogy visszapattannak a levelek.
Meg tudod mondani, milyen hibauzenettel? Nem Te vagy az elso, 
aki panaszkodik, sajnos. 
Milyen meretuek a rajzok? Mert ha nem nagyobb, mint 1 mega, 
akkor johet barmiben. Nekem az lenne a legjobb, ha el tudnad 
kuldeni emilben. Mindharmat (a kis moho' :)).
Mas: van egy megbizhato Skoda szerelo ismerosom, szeretnem, 
ha felkerulne az ajanlo listara. 

Nev: Szappanos Gyorgy
Tel: 0620-9515410
Cimet meg nem irok, mert en a lakasara szoktam vinni az autot. :)
De valahol Rakosborzaszton lakik, a XVIII.-ik keruletben. 

Dobosi Daniel
ps: maganba is CC-vel
+ - Skoda szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint en...

Annyit felejtettem el hozzatenni, hogy ha felhivjatok az illetot, 
akkor hivatkozzatok ram. Jutalekot nem kapok, csak hogy tudja
szerencsetlen ember, ki adta meg a szamot. :)

Dobosi Daniel
+ - Eltort riaszto-doboz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

 !

Eloszor meg kellene tudni mia a tipusa a riasztonak, mert ha
esetleg magyarorszagon van kepviselete a gyartonak, olcson
es ganyolas nelkul ki tudod cserelni a dobozt.

Peter.
+ - Skodasok figyelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skodások figyelem. Az alábbi link tartalmaz egy-két érdekes és
önbizalomerosíto kijelentést a Skodákról, eg egy két érdekes átépítési
lehetoséget.

http://www.banmoco.ndirect.co.uk/spyderpb.htm

Üdv
+ - Re: szilveszteri tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adam irta:
>Totymorog a kocsisor a Margit hidon, szép lassan battyogunk. 
>Erre egy barom belémjon hatulrol. Csak egy egeszen picit, 
>ugyhogy csak hatraneztem, ki se szalltam, ugyis vonohorgom
>van hatul. Erre egyszercsak odajon a foszer, és el kezd ordibalni,
>hogy ha belemegyek, akkor legalabb szalljak ki. Hat ez nem
>normális... Szerinte en hatragurultam és belementem.

Hasonlo esetet en is lattam nehany evvel ezelott valahol Budan, egy
lampas keresztezodesnel, csak az pont forditva tortent. 
Egy taxis a piros lampanal allt, behuzott kezifekkel, mert meredek
volt az utca felfele. Mikor zoldre valtott a lampa, kiengedte a kezifeket,
de mivel nem tudta rogton sebessegbe kapcsolni, kicsit hatragurult,
es pont belement a mogotte varakozo Opel Corsaba, amelyet egy no"
vezetett. Duhosen kipattant a taxis, es varatlanul el kezdett orditani a
novel, hogy miert jott bele, miert nem figyelt, hisz meg piros volt a
lampa. A no" kopni-nyelni sem tudott a megdobbenestol. Vegul a
kozelben teblabolo gyalogosoknak kellett helyre tenniuk a taxist, 
hogy allitsa le magat.

Szamomra nagyon tanulsagos volt az eset, hiszen teljesen egyertelmu
helyzetben is - ha olyan a szituacio - lehet, hogy magyarazkodasra
kenyszerulsz, sot, ha nincs szemtanu, akar meg vetkesnek is kihoz-
hatnak.

Udv, Lazar Peter
+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eltort a riasztom taviranyito doboza. Gondoltam nem olyan nagy szam,
>masnak is eltorhet az a muanyag, barhol kapok. Megneztem tobb
>helyen, meg a riasztosok sem tudjak hol lehetne venni. Esetleg valaki?
>Az a fekete 2.5cmX4cm-es doboz kellene, a tetejen nyomogombbal.

Autoalkatreszt sem ugy vesz az ember, hogy
"kellene egy 5x10 cm-es indexbura".
Van gyarto, tipus, evjarat...
Gondolom a riasztodnak is van tipusa.
Ez alapjan keresd meg a forgalmazot.
(szakmai telefonkonyv segit)
Ha pl Enforcer vagy Eurocar a riasztod, maris johetsz
hozzank.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re: erdi kanyar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az a helyzet, hogy az az ut a 7-es utnak is Erdet elkerulo (kozos)
szakasza, azert jon onnan, ahonnan. Egy keresztezodes a lejto aljaban
oldana a problemat, parszazmillio koltsegvetesi forintbol.

andi

>Erdekes dolog, hogy ha a 6-os uton az erd elotti nagy lejtonel az
>utat folytattak volna egyenesen, akkor az becsatlakozott volna a
>hatosnak a bontas alatti disznotelep melletti 6-os utba. Egyenesen
>ment volna, es nincs a kanyar. Ezzel kb. 4 km utat meg lehetett volna
+ - re: diesel k. benzin, avagy a pontos szamitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az a bajom az ilyen _pontos_ szamitasokkal, hogy mikor a lenyeghez er,
akkor abbahagyja. Konkretan az amortizaciora gondolok, mivel az egesz
szamitasnak az az ertelme, hogy kideruljon, mennyi hasznalat kell ahhoz,
hogy a ketfele szgk. fenntartasanak a kulonbseget fedezze az olcsobb
uzemeltetesi (uz.ag.) ktg. Ennek a kulonbsegnek messze a legdontobb resze a
szgk. arkulonbsegebol adodo amortizaciok kulonbsege.
Es ha mar a pontossagrol esett szo, akkor a 2-3 Ft 50-100 ezer km-nel lehet
100 ezer Ft de 300 ezer is.... relativ es abszolut ertekben sem
elhanyagolhato kulonbseg, legalabbis az atlagfizeteshez kepest.

Az alabbi szamitas egyebkent megerositi bennem azt a nezetet, hogy akik
ugymond gazdasagossagi alapon valasztanak dizel szgk-t  benzines helyett,
azok tobbnyire feluletes fejszamolas alapjan legtobbszor csak azt hiszik,
hogy anyagilag jobban jarnak vele...

Ez egyebkent nem nagy tragedia, mert a dizelt sokminden mas (valosagos)
indokkal is lehet szeretni, ahogy a multkor egyikunk leirta reszletesen.

A szokitest a korrekt osszehasonlitasbol ki lehet felejteni, ahogy a
mosobenzint is.

andi


>Egy kilometerre vetitve 2-3Ft. Evi 10 ezer
>kilometernel meg nyilvan nem eri meg.
>De mondjuk 50-100 ezernel? Boven megterul
>a magasabb biztositas, a kicsit nagyobb
>befektetes es a SZVSZ magasabb szervizkoltseg.
>Durvan ennyit sporolhatsz az uzemanyagon
>(a szokitesrol nem is beszelve). A tobbit
>(auto arak, amortizacio, szervizkoltseg,
>pontos fogyasztaskulonbseg, biztositas...)
+ - re: csodamotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hm. Nekem elso ranezesre ugy tunik, hogyha mindezt tudja,
akkor a hatasfoka igen kozel van a 100%-hoz (esetleg
meghaladja :) Reszemrol ketelkedem. Egyebkent is ugy velem,
hogy a koolajszarmazekokkal mukodo robbanomotorok
folott eljart az ido. Be kell latni, hogy akarmit csinalunk is,
akkor is budosek es zajosak. Delejmotor rulez (vagy mi)!

Tisztelettel

Csussz
+ - Ford Sierra 2.3D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem volt egyszer a subject-beli remekmubol, hal'istennek nem sokaig.
Atlagfogyasztasa 8 liter korul van, egyebkent pedig a legpocsekabb
motor amit valaha is keszitettek. Tobbet volt a szerelonel mint nalam.
Tenyleg Peugeot moci, a kipufogo-szelepek rendszeresen beegnek, gyenge,
hangos, rugalmatlan, stb.

Ropi
+ - VW 1,1 kompresszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva'

Az a kerdesem lenne, hogy a subj%-ben emlitett motornal mennyi az
idealis kompresszio.
Nekem ui. azt mondtak, hogy a 11-es kompresszio OK.

A valaszokat legyszives cc-zzetek magnba is.

Koszonettel:
ZsoZso
+ - OX2 motor - Nissan lambdaszonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.oxtwo.com
En ezt a motort lattam Albuquerque New Mexico-ban tavaly.
Majd meglatjuk.
A Shelby aki a Ford Cobrakat csinalta benne van.
A mindenevoseg garantalt. Csak a mostani  motorok (ala gozgep) 
kenyesek az uzemanyagra.
Meg van legalabb 4 motor ami ezt tudja.

Yahni.
UI:
Aki megmeri a lambdaszondat eszebe ne jusson ellenallast merni rajta 
azonnal kinyirja.
+ - Re: Gyoshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mas, ehhez kapcsolodva:
> Szinten tobbektol hallottam, hogy mostanaban eloszor jon egy papir:
> "adja meg, hogy adott idoben az adott helyen ki vezette az On autojat"
> Mi van (ill. mennyi szivatasba kerul) ha az ember "nem tudja", ill. azt
> allitja, csaladjabol tobben is vezetik az autot rendszeresen, es nem
> "emlekeznek" ra??? Csinalt mar igy valaki?

Nagyon egyszeru. Bevonhatjak a gepjarmu forgalmijat 1 evre...

> Vagy (pl. B varians) rakeni mundjuk a felesegre, a feleseg viszont
> tagadja. Na ekkor mi van?

Feljebb...

> En ugy tudum, hogy a jelenlegi jogszabalyok alapjan az uzembentartot
> ezert nem lehet buntetni. (Kulonosen nehez a cegautoknal ez,
> ha nincs kotelezo menetlevelvezetes)

Hat pedig, ha nem tudja ki vezette az autot akkor nem tud semmit tenni...

> Az sem jo, ha kulfoldit nevez meg az ember. Egy ismerosom igy tett,
> kozolve, hogy o akkor kulfoldon volt. Ezekutan a gyorshajtast
> ejtettek, es megbuntettek valami deviza szabalysertes cimen.

Ez erdekes. Milyen bizonyitekok alapjan? Ha a kulfoldi orszaganak nincs
egyezmenye Mo-val, akkor nem tudjak felelossegre vonni az urget. Legjobb
mondjuk egy amerikait talalni.

> Autot nem adhat kolcson az ember kulfoldinek, csak ha benne ul.

Benne ultel te is. DE nem te vezettel.

SzaboZE
+ - Re: Olcso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat ha van nalatok eredetvizsgalat, akkor azt feltetlenul kellene...

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Levente irta:
>
> >SzVSz Szlovakiabol kene hozni olcso autokat....
>
> Hat igen. Az utobbi fagyasom tegnap volt (megint a bazarban jartam :)))
>
> Ezt hallgassatok: 1999-es Fiat Bravo, 1.2, 16V (82 LE-s verzio),
> szervizkonyv, jotallas, ABS, central, szervo, immobilizer, airbag,
> utkozok a karosszeria szineben, nagyon szep kivul-belul (zold metal),
> az ara pedig... uljetek le... 209.000 Sk. Vagyis 1 millio 171 ezer Ft.
> A katalogus szerint az uj kocsi ara 427.900 Sk = 2 396 240 Ft.
>
> Nagyon torom a fejem, nagyon torom...
>
> Csaba
>
+ - Re: Re: *** HIX AUTO *** #613 *** HIX AUTO *** #615 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX AUTO *** #613 ( 15 sor )
> Idopont: Wed Jan  5 11:51:59 EST 2000 AUTO #615
...
> A duna plazat mar minden ismerosom megjarta, pl 1 hetes
> kocsinak az egesz oldalat valami jeep letepte, azt lelepett,
> vagy epp felnyomtak a kocsijat es kiloptak belole mindent...

Erdemes megprobalni a parkolast szemben a gyermekkorhaz elott. Hely szinte
mindig van, problemam meg soha nem volt. Igaz, sokszor nem jarok arra, max.
10x ha parkoltam ott. De az ismeroseim is mindig ott hagyjak, ha muszaj
plazazniuk egyet. En meg ugyis behanyok a plazaktol.

Akos
+ - Re: dizel-benzin *** HIX AUTO *** #608 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: dizel-benzin ( 49 sor )
> Idopont: Tue Dec 28 03:18:59 EST 1999 AUTO #608
...
> Ha jol tudom, azokra a traktorokra nem jellemzo a dizelmotor.
> Sot a gyorsulasi versenyeken es a Foma 1-ben sem a dizelek
> viszik el a palmat.

Ha abbol indulunk ki, hogy a Forma-1-ben TILOS a Diesel- es ketutemu motorok
hasznalata, akkor mar nem is annyira erdekes, hogy jobb LEHETNE-e
barmelyikuk a negyutemu benzinesnel, mindenesetre nem erdemes arra
hivatkozni, hogy nem dizellel mennek, mert nem is mehetnenek.

udv,Akos
+ - Re: Gyorshajtas*** HIX AUTO *** #614 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Gyorshajtas ( 26 sor )
> Idopont: Tue Jan  4 09:08:09 EST 2000 AUTO #614

> 80-as tablanal mentem 100 km korul, majd mikor letertem az utrol egy
...
> em, azert mert 80 helyett
> szaztizenvalamennyivel mentem, es ezt a kollegai le is fenykepeztek az
...
> es most leirjak az adataimat, fel fognak jelenteni. 3 honaptol 1 evig
> bevonhatj
> ak a
> jogsimat+30-100ezer ft buntetest fizetek, varjam a levelet.
> Szerintetek lesz ebbol valami? Hiszen ha tenyleg lefenykepeztek, minek
> allitott
> ak meg.

Fontos a pontos sebesseg, mert 104 km/o-ig nem veszik el a jogsit, a felett
meg igen. Ha nem bloffoltek, de lehet, hogy egy kis penzt akartak csak
latni...

udv,Akos
+ - Re: Hix matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idezet:"
Mielott en is rendelnek a HIX matricabol, szeretnem megtudni,
mennyibe kerul 1 db, szamla nem kell, szoval az afa-t nem kell
hozza szamolni! ;)

bye:
Dobosi Daniel"

A belulrol ragasztaho matrica ara 200 Ft, szerintem a kivulrol
ragaszthato sem lehet dragabb, de utanaerdeklodom.

A igenyelt matricak szama (szerda este): 22 !

Puruczki Tamas
         (Baja)
Opel Combo 1.4i
+ - Re: Ford Sierra 2.3D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyik cimboramnak sok evig ez volt a kocsija, Osztra'kia'ban vette anno
amikor kint kulkerezett.
A 2. varia, a motor Peugeot, a fotengely-szimeringet viszonylag surun
kellett cserelni, de a kasztni remek: 11 evesen semmi rozsdafolt, igaz,
torott sem volt. Fogyasztasa megvolt a 6-7 liter, nagyobbreszt sztradas
hasznalatban. Azt nem tudom, hogy a Peugeot sajat kocsijaiba is rakta
volna-e ezt a motort.


> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Ford Sierra 2.3D ( 25 sor )
> Idopont: Wed Jan  5 16:35:51 EST 2000 AUTO #615
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Udv minden kedves listatarsamnak.

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - Repedt Peugeot 306 spolier (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Rovid tortenet:

TESCO parkolo, jeges hobuckak el nem takaritasa, parkolas, jegbuckara 
felules, kis gaz, enyhe kuplungfelengedes, feszules, majd spoiler repedes. 
Edesapam kovette ugyan el, de az eredmeny szempontjabol ez kozombos: az 
elso spoiler(karosszeria szinere fenyezett) felso reszen keletkezett egy 
8-10 cm-es repedes. Nem nagyon latszik, de gondolom a legkisebb feszultseg 
hatasara tovabb hasad az egesz.

Kerdes: tud valamelyikotok segiteni, hogy hova erdemes vinni az autot, 
ahol ezt megjavitjak, termeszetesen emberi dijert. En valahogy ugy 
kepzelem, hogy leveszik a spoliert, hatulrol meggyogyitjak (holegfuvo??), 
esetleg elol polirozzak, majd vissza az egesz. Valoban igy csinaljak? Es 
ha igen, akkor hova vigyem? Tapasztalatok, otletek?

Segitokeszsegeteket elore is koszonve udv mindannyiotoknak:

//Zsolt
+ - Re: Benzin <> dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hol lehet vajon ez a meret dizelmotor eseten? A tippem az, hogy ez a
> meret hengerenkent legalabb 500-600 ccm, ezert adodik a minimalis 4
> henger eseten 2000-2500 ccm egy dizelmotorra. De lehet az is, hogy ez az

Hogyhogy 'minimalis 4 henger' ??
Senki sem mondta, hogy nem lehet kevesebb...
Pl. Alfa 33 TD 1.8 3 henger

jts
+ - Re: Gyoshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az sem jo, ha kulfoldit nevez meg az ember. Egy ismerosom igy tett,
> kozolve, hogy o akkor kulfoldon volt. Ezekutan a gyorshajtast
> ejtettek, es megbuntettek valami deviza szabalysertes cimen.

De lehet, hogy az meg mindig jobb, mint ha bevallod, es ugrik a jogsi...
Lehetne tudni pontosabb dolgokat is errol ?

jts
+ - sok skoda :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Daniel keresett S120 muszerfalat, hogy beszkennelje a muszerek hatteret. Nos, a
z interneten koroz egy par beszkennelt/megvaditott hatter, csalodnek, ha a mai 
szamban Adam nem lineklte volna mar be... (Ha nem, akkor holnap en magam betesz
em.)

Teeby hozta fel az onkiszolgalo muhely otletet. A Skoda Klubnak mar van ilyen, 
ami raadasul pontosan a Teeby altal leirt rendszerben mukodik.

Ennyi skodazas utan me'g egy skodas vicc: Miert van futoszal a Skodak hatso abl
akan? Hogy ne fazzon a keze az autot betolo embereknek :-)

Udv,
Stevie (Bulgaria)
+ - Re:Erdi kanyar, Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

>Erdekes dolog, hogy ha a 6-os uton az erd elotti nagy lejtonel az
>utat folytattak volna egyenesen, akkor az becsatlakozott volna a

Eredetileg szerintem ugy terveztek, van egy par eves Bp terkepem, azon
szerepel ez a szakasz. Hogy miert nem epult meg...?



>hogy nem lehet 80-nal menni, vagy tobbel mentel. 80-as tablanal 104-ig
>helyszinibirsag: max 10.000.

Nekem oktoberben Bp, M3 kifele, OMV kut mogott elbujt  trafipax 106-ot 
mert (80 helyett), ez mar 18e volt. Szoval +2 km/o kerult +8e-be?
Kivancsi lennek tenyleg van-e (hiteles forras) olyan aki meguszta a buntetest a
zzal, hogy azt mondta nem tudja ki vezette az autot, vagy szemelyisegi jogokra 
hivatkozott. Esetleg olyan aki igy is rafizetett.

G.Laci



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - uj motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Vegre kiosztottam nehany kapat, igy jobb a kedvem. Meg egy autoexec-et
sem tudnak elkesziteni :(

Szoval a vadonatuj motorrol irok egy kissebb levelet az elkovetkezokben:

A motor vezerlese nagy valoszinuseggel resvezerles. A forgattyus tengely
es a hajtokar szamuzve lett. Az alapok a kovetkezok voltak:
Fogtak ket kort, amelyek kozul a kissebbik a nagyobbikban van benne es
egy ponton erinti a nagyobbikat. Most kepzeljuk el, hogy van egy
hengerunk, ami a kis korhoz van rogzitve es egy dugattyu van benne, ami
a kulso kort folyemetosan erinti. Ha elforgatjuk a belso kort, akkor
lathato, hogy a hengerben fel-le mozog a henger. Namost ezzel mar minden
megoldhato:
Dugattyu mozog, vezerles megvan... Ha a palya (kulso kor) mas alaku,
akkor egy korulfordulas alatt tobbszor is fel-le jarhat a dugattyu. Amit
bekuldtel, abbol ugy nez ki, hogy a  dugattyu alatt egy golyo van, azaz
gyakorlatilag egy golyoscsapagykent viselkedik. Ha paros szamu henger
van, akkor a tomegeroket kiegyenlithetjuk olyan kialakitassal, amikor
egymessal elllentetesen mozognak a dugattyuk. A palya kialakitasaval
optimalizalni lehet a dugattyu mozgasat. Hogy mi optimalis, arra csak
tippelni tudok, pl:
dizelnel allando terfogaton valo befecskendezes.
Kipufogasnal hosszabb nyitvatartas...

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Zavaros egy kicsit, de remelem, hogy azert ertheto
+ - uj motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Vegre kiosztottam nehany kapat, igy jobb a kedvem. Meg egy autoexec-et
sem tudnak elkesziteni :(

Szoval a vadonatuj motorrol irok egy kissebb levelet az elkovetkezokben:

A motor vezerlese nagy valoszinuseggel resvezerles. A forgattyus tengely
es a hajtokar szamuzve lett. Az alapok a kovetkezok voltak:
Fogtak ket kort, amelyek kozul a kissebbik a nagyobbikban van benne es
egy ponton erinti a nagyobbikat. Most kepzeljuk el, hogy van egy
hengerunk, ami a kis korhoz van rogzitve es egy dugattyu van benne, ami
a kulso kort folyemetosan erinti. Ha elforgatjuk a belso kort, akkor
lathato, hogy a hengerben fel-le mozog a henger. Namost ezzel mar minden
megoldhato:
Dugattyu mozog, vezerles megvan... Ha a palya (kulso kor) mas alaku,
akkor egy korulfordulas alatt tobbszor is fel-le jarhat a dugattyu. Amit
bekuldtel, abbol ugy nez ki, hogy a  dugattyu alatt egy golyo van, azaz
gyakorlatilag egy golyoscsapagykent viselkedik. Ha paros szamu henger
van, akkor a tomegeroket kiegyenlithetjuk olyan kialakitassal, amikor
egymessal elllentetesen mozognak a dugattyuk. A palya kialakitasaval
optimalizalni lehet a dugattyu mozgasat. Hogy mi optimalis, arra csak
tippelni tudok, pl:
dizelnel allando terfogaton valo befecskendezes.
Kipufogasnal hosszabb nyitvatartas...

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Zavaros egy kicsit, de remX-Mozilla-Status: 0009to
+ - Re: Benzin <> dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Hol lehet vajon ez a meret dizelmotor eseten? A tippem az, hogy ez a
> meret hengerenkent legalabb 500-600 ccm, ezert adodik a minimalis 4
> henger eseten 2000-2500 ccm egy dizelmotorra.

Az olajtankerek motorja pl. 7 hengeres es 17.000 literes. (Igen,
tizenhetezer)

Ugyhogy ez az optimum nem is olyan egyszeru dolog.:-)

Istvan
+ - Autopalya matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTOstársak!

Információra lenne szükségem az M3 matricák érvényességévél kapcsolatban. Ugyan
is tavaly vettem egyéves M3 matricát, ami a mostani rendszerrel ellentétben nem
 naptári évre, hanem egy teljes évre volt érvényes. Ez 2000. január 31-én jár l
e, tehát még szűk egy hónapig érvényes. Kérdésem használhatom-e még a régit vag
y már újat kell vásárolnom? Ha valaki biztosat tud erről, kérem, magánemailben 
is dobjom meg, mert pénteken délután utaznék!

Üdvözlettel
  József


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - OX2 motor, a "masodik kerek" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Errol az uj motorrol az jutott az eszembe, hogy ha feltesszuk,
	hogy _minden_ igaz az utolso betuig vele kapcsolatban, es nem
	muszaki szempontbol vizsgaljuk a dolgot, akkor sem fog az elet-
	ben sem sorozatgyartasra kerulni. A vilagon az egyik legnagyobb
	business a benzin. Nem csak az araboknak, olajfinomitoknak es
	benzinkutaknak, hanem a kormanyoknak is. A budos eletben nem
	fogjak megengedni, hogy elterjedjen, ha kell, akar penzt is
	olnek bele, hogy feledesbe meruljon. (Zsarolas, lefizetes,
	lobby stb.) Ez nekik tulajdonkeppen szukseges rossz tipusu be-
	fektetes, ami azert bosegesen "megterul".
	  Ez az en pesszimista velemenyem, uff, en beszeltem! Udv:

							Nagyak

	U.i.: kulso matrica engem is erdekelne. Ha nem is feltetlenul a
		kocsira, akkor is, mert matricagyujto vagyok. Kb. 3 darab
		kellene...
+ - OX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Felettebb erdekes a dolog.
Szerintem kacsa szaga van.

Ugyanis rengeteg ilyen talalmany letezik. Miert pont ezt hoztak
nyilvanossagra???
Es vajon miert megy el minden uzemanyaggal?
Es ugyan miert lenne ez az emberiseg legnagyobb talalmanya?
Gondoljunk bele, ez is csak koolajszarmazekkal megy. Ugyanugy
kornyezetszennyezo, budos es jobbara koltseges uzemeltetesu.

Olyan motort kellene kesziteni ami vizzel muxik.
Felmelegiti a levegot, vizet porlaszt be, majd az elparologva letrehozza
az alternalo mozgast, de a dugattyu egy nyomascsokkento rendszeren
keresztul a tartalyba vezetne vissza. Persze elektromos mukodtetesu
lenne. No kipufogogaz, neha cserelni kellene a vizet benne. Szerintem a
technikai lehetosegek adottak.
Miert a szenhidrogen elegetesebol veszunk energiat?
Hiszen rengeteg dologbol lehet nyerni.(persze legkevesbe radioaktiv
uton)
Vagy netan vizbontassal nagynyomason. Nem kemiai uton. 

Volt kb. egy eve egy hasonloan nagy talalmany. Egy olyan motor ami
elfektetett hengerekbol all, resvezerelt, es az egyik henger radolgozik
a masikra, egy kozos hajtokaron vannak a spec. dugok, oda vissza
mozognak visszintesen. Azt hiszem a Szaki c. ujsag kozolte le.
Miutan megvizsgaltuk a geprajzot es a mukodeset rajottunk, hogy kamu.
Azota nem is hallani rola.

De majd meglatjuk, en mar semmin sem lepodom meg.

Ujabb otlet, elektromosan gerjesztett magneses ter mozgatja a
dugattyukat, egyfokozatu direkt hajtott... :-)
De miert kell dugattyusnak lennie egy motornak?!

Rengeteg elgondolkodtato dolog van amire meg csak nem is gondolunk,
pedig pofonegyszeruek.
Talaljuk fel a HIX AUTO-t. :-)
Tervezzunk mi is sajat motort. Vagyunk olyan okosak mi is.

Udv 
Teeby

Ui:
>Ezt egy 3.9 literes, V8-as, 560 Nm nyomateku motor hajtja. De nem
>is akarmilyen! A 740d-ben szolgalo kozvetlen befecskendezesu,
>common-rail turbodizel motor!

En lattam kepeket is rola. :p
Jo kis gep! Nem ezt a motort tervezte az a magyar fazon? Ennek majd
utananezek, egyebkent van rola egy rovid ismertetom, sot a motorrol is.
Amugy aBMW raallt nagyon a dizel-technikara.
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Dizel kontra benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Lista!

>Ja es kernem, hogy a legujabb TDi dizel motorokat
>a legujabb TGDi (ha van ilyen) benzinesekkel hasonlitsuk ossze.
>Az 5-10 eves autokban futo szivo benzineseket
>a hasonlo szivo dizelekkel kell osszevetni.

Persze TDi mar volt 10 evvel ezelott!
TGDi meg nem.
A TDi-t leginkabb egy Ti LH-Jetronic-kal lehet osszevetni.
Amit azert ismerjunk el, hogy a Ti motor nem produkal ugyanabbol a
koltsegbol. (7 lityi atlag gazolaj, foleg nem egy 2lityis motor, es az
az erzes... mikor szimplan 3-ban 2000-es fordulatrol kiporgeti a
kerekeket olyan 35-40-ne'l)

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re: skoda muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Nekem van feher, sarga és kek muszerfalrajzom, egy skodas
ismeros
...
> Vagy kitalaltam, hogy kirakom a honlapomra, es akkor le is
lehet majd
toltogetni... )

Na, ez egy kivalo otlet, Adam !

Udv.
T.Csaba
+ - Re. Velemeny kerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Attila.

>Ugy tunik, hogy modom van lecserelni a Skoda 120L-gepjarmuvemet.
>Parameterek: 1988 evjarat. 98000km(frissen cserelt heng.tomit.),
>rozsdamentes kasztni, muszaki 2000.07-ig.
>Mennyit kaphatok erte Ft-ban?
Szerintem ugy 220 - 250 kozott lehet az ara. Viszont az eredetvizsgalatot
neked kell megcsinaltatnod. Nagyon sajnalom, hogy megvalsz a Skodridtol :-o
>A leendo kocsim egy 5 eves 62000km-es Ford Escort 1.3 lesz.

Az 1995 utan gyartottak injektorosak. Ilyen lesz a tied is ? 1,3i.
 >Alkatresz?

Az van utangyartottban dogivel. De keszulj fel ra, hogy egyes alkatreszek
joval huzosabbak mint a Skodae.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica elfogyott
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
+ - OX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(felteve, hogy nem kacsa az egesz...)


> Ha az OX2 valoban arra kepes, amit a gyartoi allitanak rola,
> kijelenthetjuk: az ausztral feltalalo az emberiseg egyik
> legnagyobb jotevoje, olyan korszakosat alkotott, mint az, aki
> felfedezte a kereket...

Ez azert egy kicsit tulzas.
Az viszont ketsegtelen, hogy nevetseges, de legalabb is gyanus,
hogy az autok fogyasztasa nem csokken csak nagyon szereny mertekben.

Raki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS