Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 339
Copyright (C) HIX
1999-03-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Camaro (mind)  26 sor     (cikkei)
2 alfa 33 (mind)  4 sor     (cikkei)
3 Re:na (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re> lampakapcs.... (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Re: Diesel dolgok (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Trabant atalakitas (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Diesel es egyeb dolgok (mind)  162 sor     (cikkei)
8 Rangatas (mind)  16 sor     (cikkei)
9 autot vennek (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Matricas rendszam (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Re: Vizforralo es egyebek (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Konnyufem felni (mind)  17 sor     (cikkei)
13 re:na (mind)  39 sor     (cikkei)
14 Idetlen rendszamok (mind)  12 sor     (cikkei)
15 *** HIX AUTO *** #338 (mind)  50 sor     (cikkei)
16 Re: Diesel dolgok (mind)  9 sor     (cikkei)
17 AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt,full (mind)  15 sor     (cikkei)
18 AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt,full (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Suzuki vedelem (mind)  74 sor     (cikkei)
20 Re: Re: uj Suzuki (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Re: lampa es co. (mind)  52 sor     (cikkei)
22 Re: Skoda 120 tulfogyasztas (mind)  25 sor     (cikkei)
23 ketutemu nyavalya (mind)  21 sor     (cikkei)
24 98-mol/nyomaskiegyenlites (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Camaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

Benc wrote:
> /Chev Camaro RS5.0/

nincs kedved irni nehany "flekket" rola?
hogy kerult hozzad, hogy kerult "be", hogy szerzel
hozza alkatreszt, "hogy megy", mikori, te restauraltad-e,
stb.. :)

---

> ilyen a bmw-n soha nem fordulhatott 
> elo - ja bocs, az auto volt...

ja, suzukit bmw-vel (akar 25-30 evessel) hasonlitgatni.... :)))))
teljesitmeny, meret, kenyelem, stb... jo-jo, nyilvan a 3-hengeres
hipermodern csodamotor fele annyit fogyaszt. na de ki dicsekedik
azzal, hogy a kocsijaban 3hengeres(!!!) (wartburg) motor van?

---

kimertem a km-oram hibajat, hat sajnos amikor 100-at mutat, akkor
90-nel megyek. tehat az a 12s gyorsulas csak 90 es nem 100km/h.

z.
+ - alfa 33 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Van koztetek, aki Alfa 33-t hasznal? Ha igen orulnek a jelentkezesenek,
van nehany kerdesem az autoval kapcsolatban.
Udv: Laci
+ - Re:na (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Allitolag..  bar azert legalabb a hengerenkenti kozvetlen
befecskendezesig meg a 16 szelepig eljuthattak volna a sracok a
tervezeskor... de ez nekik meg a jovo..

AntForce

Nos muszaj emlitenem hogy a japanok az uj 1.3-as suzy motort 103 loerosre
nyomtak fel... 16V, kozvetlen befecskendo, Az uj karosszeriaba valoszinuleg
mar ez fog bekerulni. Mellesleg ez nem egy az egyben a regi GTI motor.

Szabo Zoltan
http://www.nexus.hu/szaboze
+ - Re> lampakapcs.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos ehhez meg vedd hozza hogy a kis suzu tobb mint 10 eves fejlesztes.... Az
elso suzuki swift (evvel a karosszeriaval) 87-88 korul jott ki. Mellesleg az
arat is ossze lehet hasonlitani a tobbivel. Ez mar csak igy van, ha nincs
penzed ne akarj minoseget...

Szabo Zoltan
http://www.nexus.hu/szaboze
+ - Re: Diesel dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom Csabanak a kimerito felvilagositast, amelybol egy javitas mellett,
levonnam a tanulsagokat.(Cs.-nak: a kerdeseidre maganban valaszoltam)
Tehat a Ford Fiesta 1.6D 54LE(4800) es nem 45, mint az Uno 1.3D.
Tanulsagok: a kis loketterfogatu diesel autok nem gazdasagosak, tokeletes
pelda ra az Uno 1.3D. Egyebkent rogton le kell szogeznem, hogy nincs semmi
bajom a Fiat-tal, hiszen ahogy a Csaba is irta a Tipo 1.7D valoban jo
fogyasztasi eredmenyeket produkal. Viszont az az Uno nem tulsagosan
telitalalat.(kis teljesitmeny-nagy fogyasztas)
A Diesel es Otto motoros autok osszehasonlitasasrol irt essze' tiszta sor:
Sokkal jobb hatasfokkal dolgoznak a Diesel autok. Ezt persze "megjutalmazza"
az allambacsi, amikor Diesel autok GKF-jet ugyanannyira taksalja, mint a
benzineseket.(na nehogy ma' jol jarjon a paraszt) A valodi teljesitmeny
hatalmas kulonbsegeket mutat ugyanakkora loketterfogatu benzines es diesel
kozt.(pl. Fiesta 1.6D 54LE, mig az atlag 1.6 16 szelepes benzines 100 lovas,
nem beszelve egyeb nyalanksagokrol mint a kozvetlen befecskendezes.)
Szoval egy szo mint szaz, a diesel nem sok hatranya ellenere mindekinek csak
ajanlani tudom.

Udv mindekinek.
Laci from Pecs
 


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Trabant atalakitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresek olyan szemelyt vagy vallalkozast, aki foglalkozik 2-utemu Trabantba
Fiat 127 (Abarth) motor beepitessel, muszaki vizsgaztatassal, vagy
rendelkezik a szukseges muszaki rajzokkal, esetleg egy elado motorral.
Valaszt lehetoleg a sajat cimemre kernek.

Mindent koszonok elore is!

Üdv

Peter
+ - Diesel es egyeb dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsánat, de hiba került az irományomba. Hát persze, hogy a nem a benzin, hanem
 a gázolaj égéshője nagyobb!!!

Emiatt közzéteszem újra!

MIÉRT is frankó a Diesel motor az Otto-hoz képest?
0. Körbenéztem, minden mérvadó műszaki végzettségű ismerősöm azzal jár
1. A dízelolaj fajhője kicsit magasabb, mint a benziné, sűrűsége jelentősen nag
yobb (1L gázolajból kb 10-20%-kal több hő hozható ki).
2. A legrosszabb dízel termikus hatásfoka ott (30-40%) kezdődik, ahol a legjobb
 Otto motor hatásfoka (20-30%) végződik. Gazdaságosabb (1+2)!
3. Szénmonoxidkibocsátása 30-adrésze, NOx kibocsátása hetedrésze a (szintén) ka
talizátornélküli benzinesének
4. túlméretezésből fakadóan hosszabb élettartam
5. gázolaj nem robbanásveszélyes, sőt elég "nehezen" is ég (bezzeg a benzin vag
y LPG)
6. nincs a motorban elektromos utility (gyújtás, alapjárat stb.)
7. (itt) alacsonyabb üzemanyagár, ill. ÁFA visszajár
8. ha már befecskendezés (injection ill. injector) akkor már legyen a hatékonya
bb és áttekinthetőbb dízel! - gondoltam, mikor vettem
9. a motor meghibásodásai mechanikai zajokból könnyebben diagnosztizálható (rit
kább a hirtelen meghibásodás (pl. gyújtáshiba): ugyan az Otto alkatrész kopik, 
az edzett dízelalkatrész pedig törik!)
+1. Részteljesítményen jóval gazdaságosabban üzemeltethető, mint az Otto.
Különösen a városi fogyasztás látványosan alacsonyabb!

Hátrányok:
0. drágább a vételára
1. nagyobb lökettérfogat miatt (itt) diszpreferálhatnak (GKFb) (szívómotorok ki
sebb literteljesítményéből fakad)
2. rugalmatlanabb, lombhább motor (turbósoknál kevésbé; ám Otto-s autósok 70%-a
 kocsijával soha nem megy vadabbul, mint ahogy a dízellel tudna)
3. -25 fok (nagyon ritka nálunk) alatt hidegindítási nehézség lehetséges
4. Túlméretezés miatt súlytöbblet (30-150 kg), ami esetenként (FIAT Punto) a ke
vésbé jól sikerült dízelmotor gazdaságosságát is Otto-éhoz csökkenti.
5. Elhasznált motorok kormolása (Otto be sem indulna ennyire lestrapálva)
6. Jóval kényesebb az üzemanyag minőségére
7. Rezgések a motorból az ultratartományú hangfrekvenvián - szívre káros lehet 
(nem érzékelhető, rezgéscsillapítás csak részben szűri ki)
8. nagyobb költségtűrő képességű tulajdonosra szabott (ritkán hibásodik meg, de
 ha igen akkor a javítása drága - igaz a modern Otto-é is.

Szóval a teljesség igénye nélkül... De várom a kiegészítéseket.

Andornak válasz:

><A MI AUTONKBAN alig gyozom a vilagitast kapcsolgatni minden indexeles utan.
>
>>Nem vagyok Suzukipárti, sőt... Mivel a családban leledzik egy ismerhetem:
működése hasonlatos a modern európai kocsik 90%-án találhatóhoz. (Tehát
tekergeted az

>Ez alatt mit kell erteni? Europai gyartasu vagy Europaban eladott kocsikat, il
letve mi az, hogy modern? Legujabb tipus? Egy harom-negy eves kocsi modern vagy
 elavult?

A kilencvenes években Európában forgalomba helyezett gépkocsikra gondoltam. A S
eatot 91-ben face liftingelték, tehát szűken fér bele a mintába (s a tíz százal
ékba), az Oltcit ill. Uno (92-?) sem igazán.
Bizom benne érthető volt eredetiben is, de a .... kedvéért.

>Mivel van rajta egy butyok - szerintem foloslegesen - ezert tud beleakadni
a kezem konnyen. A mazdan pl. nincs ilyen, ott nem is bir elfordulni
veletlenul.

Továbbra is állítom a 90% hasonlatosságot, mégha a rendszerváltás Trabiján rá i
s varázsoltak egy bütyköt a sarkára (csak azért, hogy valakik ujja beleakadhass
on)...  - nekem különben nem volt unszimpi pozicionálni az a bütyök, igaz a Cit
romon jobb tetszik a körkeresztmetszet lelapolása...
(Csak tudnám mi köze a Feliciához a magyar Trabi bütyke?)

>Szerintem a lampa kapcsolo jo helyen lehet a muszerfalon, annak nem kell
mindig keznel lenni, nem jellemzo, hogy gyakran kapcsolgatna az ember.
Nekem a Seat-e (ibiza '89) volt eddig a legtutibb: amikor megvettem
bekapcsoltam, aztan ugy is adtam el, hogy nem nyultam tobbe a kapcsolohoz 5
evig. Mivel a gyujtassal egyutt kikapcsolta, es egyebkent a lampaval valo
maszkalas hive vagyok.

Bevallom ezektől az uniqum-megoldásoktól falra mászok, mert egy VISA érdekes au
tó és örömest felvállalom a különcködést - a lelkével jár - de egy digó (SEAT i
s ilyen konstrukció volt anno) kiskocsi kevésbé ilyen. Pláne amikor piszkálódsz
 a refi-tompított átváltáskor is a műszerfalon...

Két gondolat adódik:
1. Kiábrándítalak a Feliciánál: mindig be kell kapcsolni - nincs az a gyújtásál
lás mellett működő fényszóró - mint írtam nyomógombok vannak.
2. Alapjáraton, indításkor (FIAT) is bekepcsolva hagyni 150-300W-tal a fényszór
ót igaz komolyan nem árt, de szerintem nem túl egészséges.

>Ami viszont az ablaktorlokart illeti, szerintem azon van a helye a hatso
ablaktorlo+ablakmosonak is (az opelet pl. komaltam), na ennek a suzukis
megoldasa szerintem a trabieval vetekszik...

Andor! Annak a fényszórókapcsolóját mi miatt nem komáltad? Mert szerintem az em
lített nyomógombos kapcsolóktól még inkább herótod lenne.
(Megjegyzem a Skoda már a 120-ast is tekerőkapcsolóval hozta ki!)

>Nem fogalmaztam pontosan: nem a fuvoka lovi tul a vizet: az frankon a
helyere megy. A menetszel veri be azt a vizet, amit a lapat az uveg szelere
tol. ilyen a bmw-n soha nem fordulhatott elo - ja bocs, az auto volt...
>Mellesleg ez a menetszel az oldalso (csukott) uvegek menten 90 folott
akkora zajt csinal, mint mas kocsinal az ujjnyira nyitott ablak 180-nal.

A Trabi akkor látott szélcsatornát mikor a Suzuki... Ezeket nem szeretem a japá
nokon, valahogy ellendült az embertől...

>Tobbi suzukistol kerdeznem, hogy a hatso ablaktorlo megall-e kihajtva, az
ajto nyitasat erzekelo elektromos kapcsolok mukodnek-e rendesen, a hatso
sarvedo gumik nem szoktak-e leszakadni tul gyakran, a mua. hatso lokharito
elmaszasaval egyetemben -- vagy csak mi fogtunk ki ketto db. ilyen gyenge
szeriat (nem egy evjarat egyebkent)

Emlékeztek a Merkur színhibás kocsiira? Volt egy karcolás a festéken - látszóla
g - aztán minde, de minden rossz volt rajta.
Suzuki-s ismerősöm állítja, hogy hazai piacra főleg selejtes példányok kerülnek
. (Ill. bocs a selejtes példányok szinte mindegyike idekerül...)
Az alapmodellek jelentős része gyenge minőségű (piaci szegmentáció: ha valaki s
ajnál 100k-t fordulatszámmérőre, festett lökhárítóra az igénytelen, és az ilyen
 embernek a gagyi is jó... Tehát ha kisebb javítandó hibák vannak a karosszériá
n abba már hasonló kvalitású motor kerül, hasonló kvalitású egyéb elemekkel. Ne
m biztos, hogy ez selejtes (sőt az kizárt, tényleg:-))), csak osztályozott, és 
a legkevésbé megbízható példányokat szelektálják... ill. rendezik sorba és tesz
ik be.

>Ja igen, a hamutarto viszont tokeletes: kb. ket cigi hamujan kivul mas nem
fer bele, de ha megis megprobalod, tuti, hogy nem birod kiszedni, hogy
kiuritsd. De ezt nem is panaszolnam, mert ebben valoszinuleg a vasarloi
igenyeket elegitik ki: a fel maroknyinal nagyobb szemeteket az ablakon
illik kihajigalni nagy ivben mifelenk (.hu)

Barátnőm anno lass 10 éve hasonlóról leszoktatott, még mielőtt megszoktam volna
 a kocsiból történő szemétdobálást. Különben tanulságos az utak szélén mászkáln
i: szeméthegyek.

>Erdekes, hogy amikor neha dudalok emiatt valakire meg sosem allt meg, hogy
megverjen (ez is egyebkent egy .hu-s virtus), mert egyszeruen nem ertettek,
hogy vajon miert csinaltam ezt (biztos veletlenul stb.).

Gondolták, hogy a kezed belegabalyodott a indexkar bütykébe:-))) 
A kürtkapcsoló helyének speciel nem texik..., megszoktam a kormányon...

Családi másodautó Suzi-val voltam Spanyolban két éve; LPG-s, így hátulját elfog
lalta a gáztartály (jó buli volt: gázzal a szlovén határig, ott benzin 80Ft/l, 
olasz határ előtt teletankolás, olaszban 100Ft alatti gáz, francia határ előtt 
gáztartály tele és a két tartály elég volt visszaút olasz határjáig). Múltkor j
ártam vele pár száz kilométert és úgy kellett felmosni, hogy hátul (egyáltalán 
mitől lenne ajtó) csak az ablak nyílik!

>Hogy ne vigyem tulzasba, az ajto belso oldalan az ajtozar jobban kezre all, mi
nt a hagyomanyos gomb az uveg sarkaban, mar ha valaki menet kozben be szokta za
rni az ajtot belulrol, en Pesten neha igen :(

Nekem spec. nem texik, de ha beleszerelmesedhetnék megszeretném azt is...
De bocs, ha már megszoktál egy AUTO-t miért nem vettél autót?

SABAT-nak:
Tetszene a matrica, ki is tenném szívesen. Egyáltalán van már logo-nk? Mert mat
rica fizikailag nincs, ugye?


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Mitol lehet az, hogy az autom (Audi 80 1.3 - 1979) rangat. De nem am
mindig, hanem csak abban a specialis helyzetben,amikor annyi gazt
adok, hogy a motorfek _mar_ nem mukodik, viszont az auto _meg_ nem
is huz. Eppen csak annyit, hogy menjen. Ez a jelenseg minden
fordulatszam-tartomanyban, minden sebessegnel eloidezheto. Az auton
van motorfeki benzinelzaro szelep (vagy minek hivjak); erre gyanakszom,
vagy karburator beallitasra. Ti mire tippeltek?

Udv es sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - autot vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Remelhetoleg eladom a heten a jelenlegi automat, ennek oromere vennek egy
masikat.
Az alabbi tipusok erdekelnek:
Opel Ascona 1.8i-2.0i
Opel Omega 1.8i-2.0i
Ford Sierra 1.8i-2.0i

Ha valaki tud ezekbol 87-88 korulit ami elado, kuldjon egy levelet.
Elore is koszi.

Lukacs Peter
219-1344
+ - Matricas rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Tudna valaki informacioval szolgalni arrol, hogy milyen uton modon lehet =
beszerezni, illetve felrakni matricara =

nyomott rendszamot az auto elejere. Lattam mar ilyet, es nagyon tetszik, =
csak nem tudom, hogyan lehet ilyenre =

cserelni a rendszamtablat. Erdekelne az is, hogy a rendszamtablat hogy le=
het kicserelni mas alakura (teglalap =

alaku ketsorost hosszukasra cserelnem ki, a regi tabla leadasaval). Ha va=
laki tud =B482-es Audi 80 Coupe -hoz =

elektromos kapcsolasi rajzokat, akkor kerem irjon.

Udv. es balasetmentes autozast mindenkinek:

                     Marczi
                     =
+ - Re: Vizforralo es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

En a Homasita mintaboltjat tudnam ajanlani. De keszulj fel, =

legyen nalad eleg penz, mert rettento sok kutyut talalsz!!!
A bolt a XI.ker Andor utca es Fehervari Ut sarkan van.
Tel.:204-9474
En ugy talatam ra hogy minden benzinkuton kaphato kutyun =

rajta volt a nevuk.

Szasztok!                                      =C1d=E1m=
+ - Konnyufem felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most vettem egy uj Renault Clio II-t, es
gondolkoztam, hogy vennek hozza konnyufem
felniket.
Ha valaki tud olyan kereskedorol, aki jo
minosegu, szep darabokat arul, esetleg
szerelest is vallal, nem veszettul draga
emellett budapesti, akkor irjon nekem
legyen szives a fenti cimre.

Kosz,

Ben

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - re:na (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Hallottatok valamit az uj Suzukirol??? Allitolag 3 henger, es
>> a mai vilag egyik legkorszerubb motorja van benne. Egyik
>> ismerosom lecserelte a regi (2 eves) Suzukijat egy ujra, es
>> teljesen oda van, hogy milyen tuti jol megy.
>Allitolag..  bar azert legalabb a hengerenkenti kozvetlen 
>befecskendezesig meg a 16 szelepig eljuthattak volna a sracok a 
>tervezeskor... de ez nekik meg a jovo.. 

Ha harom hengeres az auto, hogy lesz belole 16 szelepes? Mondjuk 5 szelepes
hengerenkent+1 a kesztyutartoban? :-)

Egyebkent pedig az 1.6-os Suzuki megjelenese ota 16 szelepes, ugyhogy nem
egeszen ertem, milyen jovorol beszelsz? Egyebkent van olyan marka, amelyik
1000 v. 1300 cm3 es hengerenkent 4 szelepes? Szerintem nem tul sok.
Persze, igazi magyar embernek szidni kell a Suzukit, es dicserni az Opelt.
(Nekem nem Suzuki-m van)

>a fel maroknyinal nagyobb szemeteket az ablakon
>illik kihajigalni nagy ivben mifelenk (.hu)
>Erdekes, hogy amikor neha dudalok emiatt valakire meg sosem allt meg, hogy
>megverjen (ez is egyebkent egy .hu-s virtus), mert egyszeruen nem ertettek,
>hogy vajon miert csinaltam ezt (biztos veletlenul stb.). 

Ezt en sem ertem.
Multkor motorral mentem, eppen elozom a faszit, amikor is lehuzza az
ablakot, es elemvag egy MC-Donalds-os Koláspoharat. Persze elkezdtem
kapkodni a kormanyt, stb. Hat nem volt semmi, 90-nel egy 900-as Yamahaval...
Persze nyomtam en is a dudat, mint az allat, erre meg o kezdett el
beintegetni nekem.




Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria Kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax    : +36 1 2241 270
e-mail : 
+ - Idetlen rendszamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem teljesen ciki, hogy ILDI-06-rol mindenki tudja, hogy 
Ildinek hivjak, es raadasul meg legalabb oten vannak rajta kivul 
olyan birkak, hogy kifizetnek 50e Ft-ot -en ennyit tudtam- , egy 
kotelezoen eloirt tartozekert.
JONAS-1-et egy BMW-n lattam, (kulsore M3, hangja alpjan foleg) az 
Ulloin "startolt" (alazott) a pittbullarcu, es elegedetten nezett 
korul, hogy mindenki eszrevette.
TIGER-1 (ez tenyleg ciki!) egy szakadt Volvon lattam, fustolt mint az 
allat, de hulye rendszamra rakolt egy valag penzt. Jo, tudom 
motorfelujitasra ez ugyis keves lett volna. 
Ildi, Jonas, Tiger bocsosz! 
Udv.: Zsolt
+ - *** HIX AUTO *** #338 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]:

 >> 1:  az OMV kivetelevel mindenki  a  MOL-tol  veszi  es  a  MOL  tankauto
 >> tolotinel  adalekoltatjak,  a  sajat  adalekjaikkal.   Ezek  nagyresze a
 >> parasztvakitas kategoria.

 HA> Ehh. Marmint a "mindenki a MOL-tol veszi" a parasztvakitas, vagy a
 HA> "sajat adalekok"?

Az adalekok.

Par honapja mar irtam errol,  mikor  a benzinek minosege es a forgalmazo
cegek kozotti osszefuggest targyaltuk, igy csak roviden:

Az adalekok arra  lennek  hivatva,  hogy  a finomitonkent (orszagonkent)
ohatatlanul  eltero  minosegu  benzineket  egy-egy  multinal,  orszagtol
fuggetlenul azonos szintre hozzak.  Az eltero minoseg abbol adodig, hogy
nem  azonos alapanyagbol es azonos tecshnologiaval keszulnek a kulonbozo
finomitokban  a  motorbenzinek.   Egy  95-os  (vagy barmely mas) benzin,
tulajdonkeppen  mindenfele  koolaj  szarmazekok  kevereke.   A alapanyag
osszeteteletol es a feldolgozasi szigorusagtol fuggoen vannak elteresek,
neha meg azonos finomiton belul is, ha  mondjuk  par  hetig  nem  orosz,
hanem  kozel-keleti   olajat   desztillalgat.    A   merheto   (illetve:
szabvanyeloiras szerint merendo) jellemzok termeszetesen kozel azonosak,
illetoleg  garantaltan  nem  rosszabbak az eloirtnal.  Ilyenek lehetnek:
oktanszam,   kentartalom,    nehezfemtartalom,    gyantasodasi   hajlam,
lobbanaspont, es meg rengeteg  mas.   Vannak  viszont  olyan  jellemzok,
amiket  nem  mernek, mert nem kell oket merni.  Viszont ezek miatt lehet
pl olyan,  hogy  bizonyos  motorok  jobban  szeretik  pl  az Ausztriaban
tankolt 95-ost a magyarnal. de mar forditott esetet is lattam.

Nos az adalekok azert kellen(ne)ek, hogy ezeket a nem  mert  jellemzoket
valtoztassak  es  "egyeni  izt"  adjanak a benzinnek, ami az adott cegre
(Shell,  OMV,  stb)  jellemzo.    Es   itt   a  hiba:   ha  orszagonkent
(finomitonkent) mas-mas osszetetelu  adalekot  nyomatnanak a benzinekbe,
az alapbenzintol fuggoen,  akkor  el  is  lehetne  erni a celt.  Viszont
egy-egy ceg (pl Shell, de barmely masik is  igy  tesz)  ugyanazt  nyomja
bele, ugyanolyan aranyban, a vilagon mindenutt (Europan belul biztosan).
Emiatt  az egesz nem sokat er, csak kicsit mas lesz a szine a benzinnek,
esetleg mintavetel utan  megallapithato,  hogy  BP kutnal tankoltal, nem
MOL-nal.

Egyebkent  mint irtam:  az adelekokat a tankautoba toltes kozben nyomjak
bele a naftaba, a MOL telephelyeken.

A fene.. Megis hosszu lett... Bocs.
--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Re: Diesel dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ehez mit szoltok. Nekem Citroen AX 1.4D van. 
Teljesitmeny: 52 LE
Gyorsulas: 14,9 sec (katalogus adat nem mertem soha)
Fogyasztas: 4,8 l/100 km ez mert ertek vegyes varos es orszagut.

Udv.:
Laci
+ - AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt,full (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

--=_NextPart_Caramail_016866922871746_ID
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

extras(klima,borules,elektr.ablakok 
stb.)(62)491-567,e-mail.

______________________________________________________
Bo=eete aux lettres - Caramail - http://www.caramail.com


--=_NextPart_Caramail_016866922871746_ID--
+ - AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt,full (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

--=_NextPart_Caramail_016912922871748_ID
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

extras(klima,borules,elektr.ablakok 
stb.)(62)491-567,e-mail.

______________________________________________________
Bo=eete aux lettres - Caramail - http://www.caramail.com


--=_NextPart_Caramail_016912922871748_ID--
+ - Suzuki vedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Lampakapcs. & nagyon negativ leszek ( 70 sor )
> ><A MI AUTONKBAN alig gyozom a vilagitast kapcsolgatni minden indexeles utan.

Nem ertem, nekem meg soha nem volt ilyen gondom. Az igaz, hogy reflektor
allasban messze van a kar, es indexnel ez gond lehet, de 
1. refit nem hasznalok, jol van beallitva a tompitott
2. kanyarodni altalabban olyan korulmenyek kozt szok' az ember, amikor a 
   refi hasznalata nem illdomos.

> Mivel van rajta egy butyok - szerintem foloslegesen - ezert tud beleakadni
> a kezem konnyen. A mazdan pl. nincs ilyen, ott nem is bir elfordulni
> veletlenul.

Nekem pl. pont kenyelmes a butyok, ha nem lenne utalnam mert lecsuszna az
ujjam a tok sima, es kerek kapcsolorol. Meg akkor hogy tekergetned :-)  ?

> Ami viszont az ablaktorlokart illeti, szerintem azon van a helye a hatso
> ablaktorlo+ablakmosonak is (az opelet pl. komaltam), na ennek a suzukis
> megoldasa szerintem a trabieval vetekszik...

No ebben egyetertunk, ritka hulye megoldas a kodlampaval es a hatso futessel
egyutt. Abszolute nem lehet ralatni a kapcsolokra a kormanytol. 

> tol. ilyen a bmw-n soha nem fordulhatott elo - ja bocs, az auto volt...
...
> Mellesleg ez a menetszel az oldalso (csukott) uvegek menten 90 folott
> akkora zajt csinal, mint mas kocsinal az ujjnyira nyitott ablak 180-nal. 

Esetleg az arakat is erdemes lenne osszehasonlitani. Ez egy _olcso_ auto, 
OK? Nem BMW, nem Merci, magyar suzuki 2M alatt uj aron. Ne hasonlitsd
mar ossze egy min. 5milkas autoval !

> Tobbi suzukistol kerdeznem, hogy a hatso ablaktorlo megall-e kihajtva, az

Sajnos nem.

> ajto nyitasat erzekelo elektromos kapcsolok mukodnek-e rendesen, a hatso

Igen. Mellesleg leveszed a muanyag bizbaszt rola, kiganezod vagy befujod
es mar muxik is.

> sarvedo gumik nem szoktak-e leszakadni tul gyakran, a mua. hatso lokharito
> elmaszasaval egyetemben -- vagy csak mi fogtunk ki ketto db. ilyen gyenge
> szeriat (nem egy evjarat egyebkent)

Hatso sarvedo gumi padkara tolataskor /vagy godornel odagorbulhet a hatso
gumihoz, es sajnos hajlamos leszakitani a sarvedot ... modosabb (vagy inkabb
elorelatobb) suzukisok mar leszedtek, es felraktak hatulra _is_ egy elso
sokkal kisebb es merevebb sarfogot. 4K penz/2 db, nem olcso, bar  egy 
szinrefujt lokharito azert sokkal dragabb.

> Ja igen, a hamutarto viszont tokeletes: kb. ket cigi hamujan kivul mas nem

Ebben nem tudok nyilatkozni, szokj le ! :-))))

> igenyeket elegitik ki: a fel maroknyinal nagyobb szemeteket az ablakon
> illik kihajigalni nagy ivben mifelenk (.hu)

Hat igen, de ez mas vita. Lehetne meg mondani sok mar jo magyar sokast is,
bunkok vagyunk, ez teny.

> Hogy ne vigyem tulzasba, az ajto belso oldalan az ajtozar jobban kezre all,
> mint a hagyomanyos gomb az uveg sarkaban, mar ha valaki menet kozben be
> szokta zarni az ajtot belulrol, en Pesten neha igen :( 

Ur isten, miket csinalhatsz te az autoban ?! Atkapcsolod index kozben a
fenyt, ajtod zarsz, mekkora ember vagy ? Ember, en a kezem a kormanyon es
a valton tartom, nem a zarat bizirgalom ! Nem semmi manus vagy, az tuti.
Egyebkent suzuki ugyben gyere at a suzu listara, de vigyazzz!!!! Nalunk
olyanok irnak, akik szeretik az autot - de persze szivesen segitunk a 
gondokon, ha azok nem elvakult szidasok. REKLAM! REKLAM !
Feliratkozas:   http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
Bunny
+ - Re: Re: uj Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki irta:
>> Hallottatok valamit az uj Suzukirol??? Allitolag 3 henger ...

erre AntForce:
>... befecskendezesig meg a 16 szelepig eljuthattak volna a sracok ...

Kerdes: a 3 hengerbe a 16 szelepet milyen elrendezesben tenned?

Bocs, de ez jopofa volt.
   BZS
+ - Re: lampa es co. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 10:30 AM 3/31/99 +0200, you wrote:
>Bevallom ezektől az uniqum-megoldásoktól falra mászok, mert egy VISA
érdekes autó és örömest felvállalom a különcködést - a lelkével jár - de
egy digó (SEAT is ilyen konstrukció volt anno) kiskocsi kevésbé ilyen.
Pláne amikor piszkálódsz a refi-tompított átváltáskor is a műszerfalon...

Nana. A reflektor az mas teszta, azt menet kozben gyakrabban kell
kapcsolgatni, ezert aztan ott van a letjogosultsaga a kormany kozeleben.
Jelesul a SEATon is ott van az indexkaron, mint majd minden (vagy minden?)
autonal (meg a trabinal is, ugye). Az eredeti kerdes a tompitott kore
kanyarodott... Mondom, hogy 5 evig nem kellett a kapcsolohoz nyulkalni.


>
>Két gondolat adódik:
>1. Kiábrándítalak a Feliciánál: mindig be kell kapcsolni - nincs az a
gyújtásállás mellett működő fényszóró - mint írtam nyomógombok vannak.
>2. Alapjáraton, indításkor (FIAT) is bekepcsolva hagyni 150-300W-tal a
fényszórót igaz komolyan nem árt, de szerintem nem túl egészséges.
>
>>Ami viszont az ablaktorlokart illeti, szerintem azon van a helye a hatso
>ablaktorlo+ablakmosonak is (az opelet pl. komaltam), na ennek a suzukis
>megoldasa szerintem a trabieval vetekszik...
>
>Andor! Annak a fényszórókapcsolóját mi miatt nem komáltad? Mert szerintem
az említett nyomógombos kapcsolóktól még inkább herótod lenne.

Itt elvesztettem a fonalat: melyik kocsi fenysz.kapcsolojat es miert nem
komaltam? Fenysz.kapcsolobol csak a Suzukiet fikaztam le a butyok miatt.

>Barátnőm anno lass 10 éve hasonlóról leszoktatott, még mielőtt megszoktam
volna a kocsiból történő szemétdobálást. Különben tanulságos az utak szélén
mászkálni: szeméthegyek.

Szerintem ilyen baratnoket igazan szallithatnanak az autokhoz, legalabbis
rendelheto extrakent :))
A szemethegyek sajnos tulmutatnak az ablakon kidobott kolasdobozok
problemakoren, de van kozos gyokeruk (a fejekben)...

>>Hogy ne vigyem tulzasba, az ajto belso oldalan az ajtozar jobban kezre
all, mint a hagyomanyos gomb az uveg sarkaban, mar ha valaki menet kozben
be szokta zarni az ajtot belulrol, en Pesten neha igen :(
>
>Nekem spec. nem texik, de ha beleszerelmesedhetnék megszeretném azt is...

Gusztustalan az teny, de teljesen kezre esik, foleg vallfajosaknak.

>De bocs, ha már megszoktál egy AUTO-t miért nem vettél autót?

Hat annak eleg praktikus oka van. Mint altalaban.

andor
+ - Re: Skoda 120 tulfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Engem a Skodovka akkor szivatott ilyennel, amikor a tokeletesen
beallitott karburatoron nem lehetett rendesen visszatolni a szivatot,
a bovden miatt. Ivott is a kocsi mint a godeny. Ugyhogy: a szivatot
vissza tudod tolni rendesen? Nincs olyan erzesed mintha valami
rugalmas dolgon akadna?

> A general ota 2000 kilometert futott -- lehetseges, hogy meg
> jobban ossze fog kopni, is visszaesik a fogyasztas 8 koruli
> ertekre?

Ezt ugye a nagyokos szerelok mondtak? (Ilyenkor ne figyelj rajuk,
mert csak a huzat mozgatja a szajukat es ugy tunik mintha
beszelnenek, pedig nem is)

Egyebkent, ha tulfogyaszt, akkor a muszeres ertekek sem lehetnek jok,
vagy:
1. A szerelo nem ert a muszerhez
2. Az effektus csak magasabb fordulaton jon, de ilyenkor fordulaton
is kell merni, ugyhogy Goto 1.

Azert ird meg ha megoldodott a rejtely!

Istvan
+ - ketutemu nyavalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szokas szerint megint gondban vagyok, segitseg kellene.

Itt a tavasz, elovettem a rotatort, hogy eletre keltsem. Ez egy
125 ccm-s Fiat motoros kis ketutemu masina es mar tavaly
is feltunt, hogy rendkivul hiszterikusan viselkedik. Csak teljes
gazon volt hajlando mukodni, alacsonyabb fordulaton nem birta
a kapakat forgatni, ekkor viszont nehany perc utan leallt es csak
ujabb nehany perces szunet utan tudtam ujrainditani. Aztan par
perc mulva megint leallt, megint piheno....
A dolog lenyege, hogy ma levettem a hengerfejet es a dugattyun
~1 mm vastag, kemeny sze'nreteg van. Gondolom, ez izzott fel
es emiatt allt le allandoan. Mi okozhat ilyen vastag lerakodast?
A masinat hasznaltan kaptam, nem tudok semmit az eloeleterol.

Mas: tudtok Zalaegerszegen vagy kornyeken valakit, aki muanyag
benzintankok javitasaval foglalkozik? A rotatornak a tankja is
defektes lett.

Koszonom

Csussz
+ - 98-mol/nyomaskiegyenlites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HiX!

Kinek mi a velemenye a 98-as, a mar nem olmozott,
hanem adalekozott, a MOL -kutaknal kaphato benzinrol,
mert miota az adalekkal adjak, mintha rangatna,
nem egy poccre indul...

Mas...
Dacia motoroknal az olajbeonto nyilas mellett, a porlasztohoz
egy T csovel osszekotve megy egy gumicso
(valoszinuleg valami nyomaskiegyenlito), le a
kipufogo ontvenyebe, valahova. Ebben a gumicsoben
a porlasztohoz meno T cso kozeleben van egy fojtas,
melyneel a furat optimalis atmeroje 1-3 mm kozott lehet valahol...

Es itt a kerdes, hogy egy 1400 cm3-es ARO/Dacia motornal
"gyaarilag" mekkoranak kellene lennie ennek az atmeronek? Ugyanis, ha tul
nagy, akkor csak nagyon magas fordulatszamon
stabil az alapjarat. Sajnos a kezdetektol fogva
nem az eredeti fojtas van a csoben, a szerelonk az
eredeti fojtast az elso adando alkalommal kicserelte.
Mi a teendo?

Vegezetul, hatha valaki tudja, hol talalhato ARO alkatresz-bolt
es ARO bontoo ?

Elore is koszonom Mindenkinek: Mato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS