Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 142
Copyright (C) HIX
1998-09-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kosz es kerdeznek (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re:Kopott gumik (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Biztonsagi ov ! (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Matrica dzsuvamentesites (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Autofeltoro balfacanok (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Re: Meg mindig gumi ( 109 sor ) AUTO #137 (mind)  56 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #138 ( 43 sor ) AUTO #141 (mind)  30 sor     (cikkei)
10 Zarda (mind)  47 sor     (cikkei)
11 kocka Ladat keresek (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re: Javaslat ! (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Autolopas ellen (mind)  37 sor     (cikkei)
14 RE: Matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
15 jogi esetek (mind)  45 sor     (cikkei)
16 Wartburg Eladó (mind)  8 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind)  57 sor     (cikkei)
18 Levlista motorosoknak. (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Re: jelzesek *** HIX AUTO *** #141 (mind)  20 sor     (cikkei)
20 Fiat Brava teszt (mind)  42 sor     (cikkei)
21 Re: german szokasok (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Kosz es kerdeznek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellosztok!

Ez aztan mondatszerkesztes!    :) De ha valaki kibogozza, van
igazsagtartalma.Fogash  -> Bocs de latom akkor van aki ki tudja bogozni.
Mellesleg epp 2-es voltam mindig is magyarbol

Tudtok nekem arakat mondani fenyezesrol es alvazvedelemrol minden
valtozat erdekel de ha lehet akkor minosegti szoval ne olyat ami lerohad
egy ev alatt de nem kellmetal feny sem es csak egy Mini Morrisra kene.
											Kosz
				
						ARI Balazs
					
+ - Re:Kopott gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En a 14 eves kadettomat BMW alufelnikkel vettem, rajta Fulda 
2000Y gumikkal. A gumik nagyon tetszettek, de kicsit 
kopottnak talaltam oket es miutan az egyik szalszakadasos 
lett, ugy  gondoltam, hogy megerettek a cserere. A hasznalt 
gumik aranak ketszeseert vettem barum 175-os gumikat. Uj 
fuldakra az aruk miatt gondolni sem mertem volna. Ket 
meglepo dolgot tapasztaltam:
- Annak ellenere, hogy a fuldan me'g meg volt a minta, 
sokkal jobban megcsuszott. Tauruszos (gumigyar) ismerosom 
azt mondta, hogy ezen ne is csodalkozzak, nezzem csak meg a 
gumik puhasagat. A barumhoz kepest a fulda olyan kemenynek 
tunt mint a rendes radirhoz kepest a tintaradir.
- Sokkal konnyeb volt a csere utan az autot kotmanyozni, 
pedig ugyanolyan szeles gumit rakattam fel. Ezt a szakik 
azzal magyaraztak, hogy a puhabb es melyebb minta jobban 
deformalodik kanyarodaskor.

A szelesseg meretet viszont nem tudom hol merik, mer szembol 
nezve a barum (mindketto 175-os) kisebb feluleten fekszik 
fel az uton, gombolydedebb a profilja.

Tomasz
+ - Biztonsagi ov ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Forma 1-be illo gumikkal kb. 10 km/h -val
   > nekicsusztam egy oszlopnak en be voltam kotve, de mellettem a
   >munkatarsnom eleg szepen lefejelte a szelvedot. Elotte persze en is
   >azt hittem, hogy majd a labammal tamasztom magap, de ez teves
   >elkepzeles, meg 10 -nel is ereztem, hogy milyen tehetetlen vagyok!

Nos ,szerintem (az maganvelemeny) 30 km/h -ig ki lehet tamasztani magad
ez sajat tapasztalat .Csak az nem mindegy ,hogy miként. Normal esetben a

vezetonek sokkal jobb helyzete van mert a kormanyba tud kapaszkodni.
De az anyos ulesen is megvannak a helyek ahol lehet trapezolni.
Varom az erveket es ellen erveket.

Üdv' Hovi
+ - Matrica dzsuvamentesites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Andor !

1- Denaturalt szesz
2- Ecet (10%)
3- Clin ablaktisztito (nem a reklam helye)

A metalfeny, ha onlakkos, akkor kenyes a dolog.
Ha kulon lakkos akkor csak a lakkreteg lett karistos.
Az onlakkost kenyesebb polirozni, a kulon lakkost nehezebb.
Ha megkredezel egy autofenyezot, ugyis at fogja mondani,
hogy az egesz elemet ujra kell fujni.....
Legegyszerubb egy uj SKODA matricat felragasztani...ugyanis
ugy tudom csak a Skoda alkalmaz ilyesmit manapsag...

Peter.
+ - Autofeltoro balfacanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Hogy nehany autofeltorest elkoveto mekkora MARHA !

Lassuk:
Egykori munkehelyemen, URH adovevoket javitottam.
Az egyik kocsibol a BRG FM-301 adovevo kezelojet berheltek ki, ejszaka
a parkoloban.
Ez egy 28 polusu kabellel az adovevohoz kotott doboz, amiben csak a
hangeroszabalyzo, a szelektiv hivo, a kezibeszelo csatlakozoja, es a
hangszoro kimenet, es a csatornavalto gomb van. Az egesz akkoriban 
draga holmi volt, de a BM-en es a hivatalos szerveken kivul mashol nem 
volt ilyen. Tehat aki elvitte, legfeljebb lebukhatott vele, de hasznalni senki
nem tudta.

Dunaujvaros, Romai korut. Az egyik emberke, vett egy 2500 Forintos
bovli radiot a muszerfalba, hogy a Golfon a lukat takarja...
Reggelre betortek a bal elso uveget, szetberheltek a muszerfalat, es
elvittek a radiot. A merleg: Radio: 2500 Ft. Uveg: 17 000 Ft. Muszerfal:
25 000 Ft.

Budapest, BNV parkolo. Az egyik szomszedom vett a fianak egy NOKIA
2110 utanzat jatekot. A gyerek milyen, beleprobalta a kihangositoba,
es meg oda is bement majdnem teljesen.
Mennek vissz a vasarrol, szinte akkor ernek oda a kocsihoz, mikor
egy etnikum matat, felig a hatsoja kilogva a kocsibol.
- Hat te mit csinalsz ? - Kerdi a szomszed
- Viszem a telefonod ! Valaszolja a ciganygyerek, es elkezd szaladni.
Mivel a kocsiban semmi mas ertek nem volt, a kollegam utana kiabalt:
- Ne felejtsd beutni a PIN kodot !

Igy biztos, hogy az autotolvaj lehet hogy profin nyit zarat, de nemelyik
HOLT HULYE. Nem tudja megitelni miert erdemes kockaztatni...

Peter.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> jobbkormanyosra atfuseralt ladat
> Vajon lehet olyan helyre
> tukrot szerelni, ahol "elorepillanto"
> tukorkent szolgalhat? Nincs valakinek otlete?

A XI. kerulet, Vak Bottyan u-ban lattam nehanyszor egy eredeti, nagyon szep, sz
ovjet, jobbkormanyos 1200-es kombi LADA-t. A Zsiguli cirill betukkel volt rairv
a. Azon lattam elorepillanto tukrot. A bal oldali ajtajara, a zar fole volt sze
relve egy tukor, amely elore nezett. Az ajto elso oszlopan, fent volt egy norma
l, hatranezo tukor, ami nyilvan az also tukorre volt raallitva. Igy probalgatha
tott a koma elozni. Eleg mokas latvany volt (marmint a tukor).
+ - Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a Tungsramot ki is bontottam,
>a buraja olyan kekes-lilas-sargasan tukrozodott, mint nehany >UV-szuros
>szemuveg. (mindket izzo 60/55W-os volt)

A sarga (nem sima, hanem kekes-zoldes sarga) Tungsram _nem ugyanaz_, mint a Phi
lips Premium! A Ph. Pr. teljesen feher. Nekem 1 evig volt ilyen (Tung.) izzom, 
a mai napon csereltem le. Kezdetben jopofa volt, meg jol is nezett ki a kocsimo
n, de sem jo latasi viszonyok kozott, sem kodben, sem esoben nem lattam vele jo
bban, mint a normal (sima!) izzoval. Sot, a tavolsagi fenye sokkal gyengebb vol
t, mint a hagyomanyos izzonak. Aztan az egyik mar kezdett is halvanyulni es en 
is beidnultam erre a Ph. Premiumra. Ma vettem belole 1 parat. Elmentem a Ph. hi
vatalos markakereskedesbe, abban bizva, hogy ott 5-10%-kal talan olcsobb, mint 
barmelyik autosboltban. 1005 Ft-ba kerult volna, _ha lett volna_. A kornyeken e
gy autosboltban 1350-et kertek volna erte, vegul en is a Tesco-ban vettem 979 F
t-ert. Azota sotetben meg csak egy rovid kort mentem vele, de egyelore el vagyo
k ragadtatva. A fenye igen eros (noha tenyleg "csak" 55W-os; azelott volt tavol
sagi fenyszorom, 2 db H3-as, 100W-os normal Tungsram izzoval, de azok nem vilag
itottak ilyen jol). Az aszfalton volt valami feher trutyi, az ugy vilagitott az
 ujdonsult izzom fenyeben, mintha sajat aramforrassa lenne. Meg a Ph. AllWeathe
r izzora lennek kivancsi, de sokallom erte az 1650 Ft/db-ot. Egyelore elvagyok 
ezzel.

Valaki kerdezte korabban, hogy milyen gummit vegyen a 12-es kereku autojara. Eg
yszer egy ismerosom hivta fel a figyelmemet egy torokbalint kozeleben levo gumm
idiszkontra, ahol a 4 db 155R12-es gummiert fizettem 15E-t (epp 1 eve). A gummi
 markaja nem mond semmit: MABOR. Made in GB. _nagyon jo gummi!!_ Elotte Barum v
olt rajta, eleg uj fazonu, kb. 85%-os volt, de a ketto kozott eg es fold a kulo
nbseg. Probaltam mar szarazon, esoben, hoban, jegen, nem konnyu zavarba hozni. 
Ahol a B. mar regen csikorgott, ott a M. meg regen nem. A gummi ismertsegerol c
sak annyit, hogy az allando gummisom (sokat latott, tapasztalt roka) csak a fej
et vakargatta, amikor meglatta. Ez is eleg uj dizajn, kulon csatorna az esovizn
ek, de nem kotott forgasiranyu.
+ - Re: Meg mindig gumi ( 109 sor ) AUTO #137 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 10 Sep 1998  wrote:

> kopottabbat. A jo guminak besegit a fekezeskori dinamikus
> atterhelodes is, amugy is jol tapad, tehat szinte megcsusztat
> hatatlan. Hatul a kopott gumi eleve gyenge, fekezeskor errol
> meg lejon a terheles, szinte semmi erot nem kepes az utra
> atvinni, a kocsi tuti tulkormanyzott, 10kmh-nal is keresztbe
> all. (=a jo javul, a rossz romlik.)

Egy-ket dolgot nem vettel figyelembe:
- a fekrendszerek eleve ugy vannak kialakitva, hogy hatul kisebb fekero
keletkezik, mint elol
- ha van fekero szabalyozo (vagy abs), az erzekeli a hatso kerek
tehermentesuleset, tehat csokkenti a fekerot hatul.

Tehat ABS-nel egyertelmuen elore erdemes tenni a jobb gumit.
 
> > Csuszo elso kerekkel hogyan korrigalod az iranyvaltast?
> 
> Adok hozza gazt :)

Ezzel megcsusztatod a hatso kereket is, es negykerek csusztatassal
korrigalsz. 
Hmm. Nem rosz modszer, de en ennyire nem tudok vezetni, en
csak a hatso kerek csuszasat birom kezbentartani. Tehat oda teszem a
roszabb gumit. ;-)
 
> Szep-szep, de pofon egyszeru lenne az ilyen csodaszerek hatasanakvizsgalata. 
A
> kiserleti motort kitekert gyertyakkal forgassuk meg
> pl. 1000 f/min fordulatszammal, es merjuk az ehhez szukseges
> nyomatek nagysagat. Aztan kenjuk le a csodaszerrel, eloiras
> szerint jarassuk be, ha kell, stb. Aztan vissza a fekpadra, es ujra
> merjuk le a fenti fordulatszam tartasahoz szukseges nyomatekot.
> Emellett persze lehet merni a motor effektiv teljesitmenyet elotte/
> utana, ugyanugy, mint az un. belso vesztesegteljesitmenyt.

Itt a tanszeken hasonlo meres vegeztunk egy oreg (bontobol szarmazo) Lada
motor+Sebessegvalto egyutessel.
Nem csak 1000, de 6000 1/min-re is visszahajtottuk, mertunk fogyasztast,
nyomatekot, hatasfokot kis-es nagy terhelesen. Vegul pedig olajszivattyut
"lekapcsoltuk" (kifurtuk a ricnis tengely kozepet), es ugy is elment kb
fel orat.

Valami haszna van, ez kulonosen kis fordulatszamon jelentkezett, ahol
tipikusan hasznalodik egy szemelyauto.

A gond midnig is az, hogy az olajban az adalekokat osszehangoljak, es ha
valami kulsot beviszek, soha nem tudom, hogy milyen hatassal elsz az egyeb
osszetevokre.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: *** HIX AUTO *** #138 ( 43 sor ) AUTO #141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Mon, 14 Sep 1998  wrote:

> surlodo feluleteket osszeszorito ero szorozva a surlodasi tenyezovel.
> A surlodasi tenyezo az anyagminosegek fuggvenye. Az aszfaltot nem tudjuk
> valtoztatni, a gumit igen. Az osszeszorito ero viszont a jarmu sulyabol adodi
k,
> tehat csak leszorito szarnyakkal varialhato. Ennek ellenere jobb a szeles gum
i,
> nem vitatom. Szerintem viszont azert, (ez innet most csak az en teoriam), mer
t
> amikor a gumi csuszik (a kuszas mar annak minosul nalam), az inkabb a gumi
> forgacsolasaval modellezheto, es nem ket egymason csuszo felulettel. Ebben az
> esetben viszont szamit a forgacsolt keresztmetszet, ami egyenesen aranyos a
> gumi szelessegevel.

A gumi viszont mindig csuszik, ha erot kell atvinie. 0% csuszasnal nicns
eroatvitel.

Egy-ket esetben nem jobb a szelesebb gumi a keskenynel: _vastag_
vizretegen, es havon.
Az elso esetet valamenynire kompenzaljak a gyartok, a szelesebb gumik
mintazatat joval tovabb fejlesztik kiserletezgetnek. 

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Zarda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     
     >mert
     >amikor a gumi csuszik (a kuszas mar annak minosul nalam), az inkabb a 
     >gumi forgacsolasaval modellezheto, es nem ket egymason csuszo 
     >felulettel.
     
     Muvelt laikuskent nekem inkabb a gordulo kontra csuszo surlodas 
     mizeria jut eszembe. Kerdes az, hogy a csuzso surlodasi ero illetve a 
     gumimisung kopasabol adodo ero dominal-e?
     
     Zarak. Egyre tobbszor hallottam valami ujabb hobby-rol (sportrol)
     ahol a verseny celja zarakat, lakatokat minel gyorsabban es lehetoleg 
     minel hulyebb helyen kinyitni. Pl. a tengerfeneken. Van is valami fura 
     angol neve a sportnak. Key .....? Lenyeg az, hogy a jatek legalis es 
     egy srac egy TV musorban a a musorvezetonek a kezebe adott egy atlagos 
     stiftes cilindert meg a ket primitiv szerszamot es az abszolut amator 
     koma, ugy hogy kozben vezette a musort kb. 3 perc alatt kinyitotta a 
     zarat. Hangsulyozom, ott meseltek el neki, hogy mit kell csinalni.
     Az egyik "celszerszam" egy vekony massziv acellemezbol keszult L alaku
     dolog, a masik, a "kigyo" pedig egy egyenes de a szerszem vegen dupla 
     s alaku ize volt. L pedug es enyhin feszit a kigyo pedig ki-be, ki-be
     ki-be ..... es egyszercsak felpattan a zar. Szoval errol ennyit. 
     Egyebkent a zarnyito szettet Svajcban legalisan lehet a 
     kiskereskedelemben kapni. En inkabb a magam reszerol egy 
     tisztessegesen kodolt elektronikus zarban hiszek. Vagy ha muszaly DOM
     vidiacsapos, rubingolyos savbiztos... satobbi. Igaz hogy egy cilinder 
     tobbe kerul neha mint az ajto ;-)
     
     >A nemet autopalyakrol annyit meg, hogy a dugonal a veszvillogast > 
     >hosszas  huzavona utan vegre jogszabalyba foglaltak iden
     
     Amiutan talan az EU ajanlas is kovetkezni fog, valamikor.
     
     Mas.
     
     Felszemmel lattam egy musorban valami, most tessek figyelni, hugysavas
     diesel kipufugogaz tisztitot.
     
     Hat ez meg mi a fittyfene?
     
     SaZ
     
     PS.: Johet a Slick/Metabond kuzdelem! SZVM tul sok ember tapasztalt jo 
     dolgokat ahhoz, hogy oket egyszeruen lehulyezzek. Hogy a cucc esetleg 
     nem rentabilis az egy masik dolog
+ - kocka Ladat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

magam reszere keresek elso autonak egy kocka Ladat. Kb. 9-10 eves,
1300-as -ra gondoltam. Ha valakai tud egy elado peldanyt, kerem
jelentkezzen. 
Ha van mas jo tippetek elso autora, azt is szivesen fogadom.

Udv.
Zoli
-- 
MIKLOS Zoltan


+ - Re: Javaslat ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Varga Tibor
>Temakor: Javaslat ! ( 20 sor )

Sziasztok !

>A multkor egeszen szep gyujtemeny jott ossze a tipushibakbol.
>
>Javaslatom, hogy most gyujtsunk ossze olyan dolgokat ami tetszik
>az altalunk ismert, valamikor hasznalt autokon.
>
>Odarakna valaki a tipushibak melle ?

pl. en odaraknam.

>Nekem nagyon tetszik az Opel Asraban, hogy a gyujtast leveve
>minden elektromos fogyaszto kikapcsolodik. A feklampa is.
>Ez alol a vilagitas kivetel, de hangjelzes figyelmeztet ra.
>A belso vilagitas is kevetel.

Nekem szimpatikusabb amikor a gyujtast leveve minden lekapcsol
kiveve a hutoventillator a feklampa es a belteri cuccok.
Meg a fenyszoro is kikapcsol. Egy ugyes trukkel (a gyujtaskapcsolonal 
van egy kis gomb, ha azt benyomom tovabbfordul a kulcs) lehet 
parkolofenyt kapcsolni. (Fiat Regata) Igy tuti nem marad egve a 
vilagitas, meg nagy zajban sem.

        Rob.
+ - Autolopas ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Austria]
>Temakor: Re: autolopas ( 11 sor )
>
>> NE KERESS RADIOT, MERT A HAVEROD MAR ELVITTE !
>Errol jutott eszembe, hogy egy ismerosom a kovetkezot talalta ki
>autolopas ellen:

Errol nekem is eszembe jutott par dolog.
1. hogyan kergessuk el az autotolvajt? A szirenazo autokkal az a baj,
hogy a tolvaj is tudja, hogy ordibalni fog az auto, tehat keszul ra.
 Mi van ha nem tud rola, sot mi van ha az auto nem a kulvilagba
kiabal amire ugysem figyel senki, hanem az utasterbe.
A mai riasztok ugy 90 db korul zenelnek ez egy zart terben nem nagyon
viselheto el. Hatranya a megvalositasnak, hogy kihallgathato a zaj 
iranya es radikalis modszerekkel megszuntetheto.
  De tovabbmegyek; csereljuk le a szirenat egy massziv dobozba epitett
kello teljesitmenyu hangszorora amit, erosen rogzitunk valamelyik ules
ala, es nem valtakozo hangot adunk ra, hanem ugy 100db -vel 1 KHZ-t. 
Errol koztudott, hogy az ember szamara a legelviselhetetlenebb freki
es nem tudod megmondani hogy honnan hallod. Mindig onnan szol ahova 
fordulsz. Szerintem igy keptelenseg egy autot elvinni. Nem is beszelve
arrol, hogy 100db-vel megkuldve altalanos sokkot idez elo amitol 
szinte mozdulni sem tud az illeto, vagy csak nagy erofeszitesek kozepette.
3-4 napig garantaltan csak a sipolast fogja hallani, meg almaban is!!

2. a drot befeszitese az ajtouveg melleti esetre; jo megoldas: 
leszedni a belso karpitot es a rudazatot (zarat) egy vekony lemezzel
eltakarni, ugy hogy az uveg ne akadjon el benne. Ennyi hely majd minden
ajtoban va, a rogzitesere, pedig jo szolgalatot tesz a femragaszto.
Hiaba dugiszalod a drotot, mert azt mindig a lemez eltereli.
Persze, ha ezutan kizarod magad a kocsidbol ....

Az 1. 2. pontot lehet finomitani, de a Copyright az enyem! :-)

        Rob.

ui.:Tokeletes vedelem nincs, csak tokeletlen autotolvaj.
+ - RE: Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

:> Segitsetek, mert az orulet hatarara kergetett egy  matrica, illetve a
:> leszedese utan ott maradt szmotyi.
:> Mivel jon le ???!!!

Nalam jonehany matricanal bevalt mar a feher korrektorfestek higitoja. 
Altalaban adnak a pemzlis uveg melle egy higitot is, bar manapsag gyakran 
lesporoljak. Ez eleg jol old sokfele muanyagot, de egetett festeket nem.
CD boriton pl. nem szabad hasznalni... Egyszer kiprobaltam...  :-)

Nekem a hatso szelvedo belso felere volt ragasztva matrica (fu"to"sza'lra!)
(o"ru:lt  elo"zo" tulaj...), ezzel lejott. Nemregiben csereltem le az osszes 
kromozott muanyag betut az Omegan, annak a ragasztojaval is elboldogult...

Hatha segit...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - jogi esetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
En errol a torveny altali vedelemrol ugyan nem vagyok meggyozodve,
viszontautogyartokent a kocsi eladasakor kotott szerzodes (mert ennek resze
a
garancia is!) barmit tartalmazhat. Ha nekem ugy tetszik, garanciajogveszto
lehet a kocsiba helyezett vanilia-illatu wunderbaum is. Ha benn all a
szerzodes
ben,

es a vevo alairta (marpedig anelkul nincs auto) akkor nincs az a
felugyeloseg,
aki ne nekem adna igazat.
Ezert ugorhat MINDEN jotallas, ha barmit mas szervizben csinaltatunk, es
ez a markaszervizben kiderul. Mar persze ha a szerzodesben igy all. Szoval
celszeru elobb a papirokat atbongeszni, es csak utana javittatni mashol.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>

A papirokat tenyleg jol el kell olvasni, kulonosen az apro betus reszeket.
Mindamellett van egy olyan jogelv, hogy a szerzodeseket mindig valodi
tartalmuk
szerint es nem formailag kell megitelni. Vagyis ha Te be tudod bizonyitani,
hogy a Wunderbaumnak semmi koze nincsen a kocsi meghibasodasahoz, akkor van
eselyed, szerzodes ide vagy oda. Persze ehhez pereskedni kell, ahhoz meg a
fenenek van kedve.

>Ha nem a tied a kocsi, akkor egy megbizas, hogy vezetheted, (ez egyebkent
szgk-
>ra is eloirasm csak senki nem tartja be)

A rendorok viszont egyre gyakrabban kerik. Pl. a felesegemtol harom honap
alatt
haromszor kertek ilyen papirt. Mas kerdes, hogy ejnye-bejnyevel meguszta.
A legszebb viszont a kovetkezo volt: van egy BT-m, aze a kocsi. En vagyok
az
ugyvezeto. Erre a rendor elmagyarazta, hogy irjak egy papirt arrol, hogy a
BT
megengedi, miszerint en vezessem a kocsit. Mivel az egyetlen alairo en
vagyok,
ilyen papirt csak en adhatok magamnak...

Afonya
+ - Wartburg Eladó (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó Wartburg W353
1984 évjárat 2 év műszaki új gumival , fékekkel,kipufogóval,jól 
működő motorral, kisseb esztétikai hibákkal
110E ft. irányáron
258-21-62

E-Mail:
          
+ - Re: *** HIX AUTO *** #141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A matrica gyari volt (markajelzes), a kocsi metal fenyezesu, eddig meg
> semmi nem oldotta fol a dzsuvat - szerencsere a fenyezest sem, bar a

A TT-re 65 fokosan nyomjak fel a 2 T betut, ettol ugy odaragad, hogyallitolag a
festeket is hozna magaval.

> A denaturalt
> szesz mukodott a legbiztatobban, de az is csak egy kicsit megtaknyositotta
> az anyagot, ami meg keves ahhoz, hogy egy rongy vagy papir magaba szivja.

Jo jel, legy kitartobb. Probald meg acetonnal, illetve kis feluleten (es csak
amatrican) ovatosan lehet lakkbenzinezni is. Esetleg kend be vastagon diszno-
zsirral. (a katranyt pl tok jol lehozza.)

> Es utana hogyan lehet a homalyt eltuntetni a fenyezesrol - 5x5cm ?

Barmilyen jobb nevu polirpasztaval. Sonax, Turtle Wax, ill. a (ne rohogj)Preven
t UJ
kromtisztitojatol a metalfenyezett kaszni olyan fenyes lett, mint
uj koraban. De mar lattam olyant is, aki CIFfel polirozott. Ezt azert nem
javaslom.

> Nekem nagyon tetszik az Opel Asraban, hogy a gyujtast leveve
> minden elektromos fogyaszto kikapcsolodik. A feklampa is.
> Ez alol a vilagitas kivetel, de hangjelzes figyelmeztet ra.
> A belso vilagitas is kevetel.

A Fiatokban minimum 1980 ota minden fogyaszto kikapcsol gyujtaskulcsnelkul. A
feklampa mukodokepes marad, de helyzetjelzot kapcsolni ugy
tudsz, hogy a slusszkulcs melletti kis gombot benyomod, es a kulcsot visszabb
forditod. Ekkor a helyzetjelzok automatikusan kigyulladnak. A VW (a
Golf I is!) meg a Ford kulcs nelkul magatol leveszi helyzetjelzore, es VAN
feklampa. Szoval az Opel ezzel jol elaludt. A csepp-Kadettben pl nincs se
visszajelzo, se zummogo a lampanak, es vigan eg kulcs nelkul is. Vilagrengeto
dolog feltalalni azt, amit masok mar 15-20 eve alkalmaznak...    :(

> >Elado egy ( jovoig ervenyes) muszakilag holt fos, de karosszerialisan nem
> >szakadt Cirtoen 19D 1986-os kiadas.
> >Ara: szarert-hugyert-bagoert adom.
> >Ha erdekel, irj: 
>
> Ember ! Ezt csak IGY lehetett ?????????????????? Gratulalok.......
> Gondolom igy hamarabb elkel :-)

Szerintem nincs is autoja. Nezd meg a cimet: gyaloglo.hu        :)

> birtuk. Megjegyzem, a hatso ulesen a hatizsak nagyobbik reszet sorosuvegek
> toltottek ki. :-)

Ugy konnyu....        :)

Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Levlista motorosoknak. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

Ezennel unnepelyesen megnyitom a motorosoknak szolo levelezo listat.
Johet mindenki, akit kicsit is erdekelnek a motorok.
Ebbe minden benne van jawatol a yamahaig, robogotol a dragsterig.
Nem a meret a lenyeg :)
Csinaltam volna mar hamarabb is, de egesz nyaron izgalmas balesetekben,
unalmas korhazi kezelesekben, es baleseti karrendezesekben vettem reszt :(

Ja, cim is van am:

subject: subscribe digest

Valasz nem lesz rogton, de 24 oran belul biztos.


            Udv
                                Abi
+ - Re: jelzesek *** HIX AUTO *** #141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: tores+biztosito, V8, jelzesek  ( 54 sor )
> Idopont: Mon Sep 14 04:02:05 EDT 1998 AUTO #141
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Sziasztok

> "A munkafelveteli lapra 150 lepedo volt megtippelve, de szoban 160-170-et
...
> fenyek:

> Autopalyan olyat is lattam, hogy akinek nem volt elakadasjelzoje,
> az ugy koszonte meg a segitseget elozesnel, hogy egyet-egyet
> indexelt jobbra-balra-jobbra. A visszajelzes fenykurttel
> tortent (szivesen).

Nyugaton ez a tipikus, a kamionos eloz, a megelozott bevillant, a kamionos
visszabujik, jobbra index, balra egy.

Akos
+ - Fiat Brava teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

A FIAT nyilt hetvege kereteben egy rovid probat tettem egy Fiat
Brava 1.6 SX -el.

Az ules nekem keskenynek tunt, vagy talan erre mondjak, hogy jo
oldaltartast ad ? (Vagy esetleg a hatsom tul nagy :-)
Az, hogy hatrafele nem nagyon lehet latni, minden mai autora
jellemzo, de az meglepo volt, hogy az elso szelvedo felso szele
is majdnem szemmagassagban volt.
Oriasi pozitivum volt, hogy az ules es a kormany magassagot is
lehetett allitani, es a 19x cm-es magassagommal is elfert a terdem
a kormany alatt ! Ilyen meg a VW Passatban sem volt !
A kapcsolok kisse nehezkesen jartak, jol erezheto volt, amikor
pl. a szellozes karjait forgattam, hogy ott bent a muszerfalban
valami nagy darab muanyagok mozognak.
A szervokormany nekem mindig szokatlan elsore, de hamar hozza
lehet szokni.
A valto nem volt sem tul jo, sem tul rossz, de a hatramenetet
olyan rovid uton lehet kapcsolni, hogy neha nem voltam
biztos benne, hogy sikerult-e.
A gyorsulas nem volt valami mellbevago, pedig egy eleg gyenge
Ford Escort 1.3-asbol ultem at. Erre azt mondtak, hogy 4000 km-ig
nem engedi a szamitogep hajtani a gepet.
A fekje viszont jo volt, legalabb annyira mint a Ford-oke.
90 km/h ora felett mar egy kis szelzaj volt a vezeto oldali ablaknal.
Alapjaraton viszonylag hangos volt a motor, de magasabb fordulatokon
nem erosodott jelentosen a zaj.

Kozben megtudtam, hogy az ujabb modellek elektronikaja mar nagyreszt
BOSCH, igy valoszinuleg csokkennek a korabban a Fiatokra jellemzo
elektromos problemak.

Sokat csokkentek bennem a Fiatokkal szemben kialakult eloiteletek,
de ha pl. a korabban tesztelt Daewoo Nubirahoz hasonlitom az autot,
akkor kb. hasonlo szinvonalunak latom oket (mint laikus!), de a
Daewoo majnem egy kategoriaval feljebb van, es talan csak 1-2 
szazezerrel dragabb.

Bessenyei Zsolt

Tipushiba gyujtemeny: http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm
+ - Re: german szokasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
> A nemeteknel 4 eletveszelyes dolog van: 

Ehhez hozzatennem otodikkent, hogy a nemet szokasok szerint az
iranyjelzo "egybe van epitve a kormannyal". Ez alatt azt kell
erteni, hogy az iranyjelzo kivillantasaval EGYIDOBEN mar eloz
(fordul, kikerul, stb.) a nemet vezeto. Meg lehet szokni, de
aki "frissen" kerul a nemet utakra, jo, ha erre felkeszul, hisz
az autopalyan 160 korul igen meglepo lehet.

Udv: Karoly

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS