Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 228
Copyright (C) HIX
1998-12-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Futoszal (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Re: chiptuning ( 48 sor ) AUTO #226 (mind)  42 sor     (cikkei)
3 Ugrokod (mind)  128 sor     (cikkei)
4 Kupe es ablakfutes (mind)  23 sor     (cikkei)
5 teli gumi (mind)  7 sor     (cikkei)
6 kosz, Dunlop, Patrol (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Ugrokodos riaszto (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Fekezhetoseg (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Elado diesel Renault Master tgk. 385E-ert (mind)  12 sor     (cikkei)
10 zar, holanc (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Cseh es Szlovak autopalya matrica (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Akkumlator -> bikazas?, toltes utani behelyezes?; Feker (mind)  23 sor     (cikkei)
13 uvegkarok (mind)  12 sor     (cikkei)
14 ugrokod (mind)  21 sor     (cikkei)
15 lopas, mint szempont (mind)  8 sor     (cikkei)
16 BauMax !, Ablakfutes !, Sebessegvalto ? (mind)  43 sor     (cikkei)
17 Passat (mind)  9 sor     (cikkei)
18 baumax autos szemmel... (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Ablak futes (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Re: tarcsafek vs dobfek (mind)  36 sor     (cikkei)
21 Re: chiptuning (mind)  19 sor     (cikkei)
22 Ugrokodos riasztok + lopas (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - Futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> mint eleg, de egyszeruen nem talalom a hiba helyet.  Ellenallasmerovel

> is probalkoztam, de ha egy szalon csak egy szakadas van, akkor nem
tudom
> kimerni (gondolom en).  Velemenyeket kernek!

Probalkozz VOLT merovel (vagy lampaval):


(+) -----------  ---------------- (-)
             |                  |
             |                  |
             --------(V)---------

Ha a muszer baloldali vezeteke a szakadastol balra van -> van
feszultseg,
Ha a muszer baloldali vezeteke a szakadastol jobbra van -> nincs
feszultseg.

Gacs Lajos
+ - Re: chiptuning ( 48 sor ) AUTO #226 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 8 Dec 1998  wrote:

> A motorvezerles "lelke" - az a chip amit a chiptuningnal kicserlenek - egy
> mezei EPROM, ami a kellokeppen diszkretizalt/kvantalt bemeneti

Ez igaz.

> parameterekhez (fordulatszam, homerseklet, gazpedal allasa, stb) rendeli
> hozza a _konstans_ kimeneti ertekeket (elogyujtas, befecskendezo vezerles,
> stb). Tehat nem vegez bonyolult matematikai muveleteket, hanem a koreepitett
> elektronika a bemeno adatokat memoria cimme konvertalja, majd kiolvassa az
> adott cimen levo byteokat az eprombol, majd ezt - szinten az elektronika -
> atalakitja vezerlojelekke.

Haat, ez eleg regen volt igy, ma mar ennel sokkal bonyolultabb a dolog.
Az elore bevitt adatokkal az a baj, hogy bizonyos tesztkorulmenyek kozotti
optimumra lettek behangolva. ha a korulmenyek nem ilyenek, akkor ezeket
modositani kell. Ezt persze megteszik a regi rendszereknel is (pl
a hutoviz, a beszivott levego homersekletenek fuggvenyeben korrigaljak az
alapadatokat), de a korszeru elektronikak mar egyre tobb szamitast
vegeznek, es ezzel probaljak elore kitalalni, hogy fog reagalni a motor.

> Ugy tudom, hogy egyes gyarak eleve szolgaltatnak ilyen adatokat Tehat nem
> feltetlenul a tuning muhely fusi adatait egetik bele, hanem lehet, hogy a
> szuper gyariakat.
> Azt hiszem jo pelda erre a Honda Civic 1.5 es 1.6 motorjai (mint gyari
> "tuning"). A ket kocsi kozott eg es fold a kulonbseg. Az 1.5-os egy
> takarekos, "oregurasabb" vezetsre optimalizalt motor (es auto), az 1.6-os
> pedig egy kimondottan sportosra hangolt jargany.

Szerintem itt nem csak az adattablazatokat javitottak ki, hanem a vezerlo
algoritmust is. Azt pedig roppant maceras megcsinalni. Probaltuk, a
megoldas az lett, hogy keszitettunk sajat vezerloegyseget. Ezen legalabb
szabadon tudom valtoztatni mind az adatokat, mind az algoritmust, es meg
csak vissza sem kell fejtenem. Igen, joval dragabb a chiptuningnal, de
tobb is annal.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Ugrokod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> nem az ugrokod feltoresevel. Az inditokulcs sajna fixkodos
>> es eleg konnyen masolhato. Ezert akinek van mit feltenie
>Na ezt magyarazza el nekem valaki, hogy van ez ?
>A kulcsos resz a nem vilagos, attol, hogy ugyanaz a kulcs nyit
>mindent miert lesz konnyebben kinyithato egy auto ?
Azert lehet konnyen ellopni az egykulcsos autot, mert lefeszitik pl. 
a tanksapkat, az utcasarkon varakozo muhelykocsiban a lelopott zarhoz 
5 perc alatt keszitenek egy kulcsot, ami mar nyitja az ajtokat 
esetleg inditja az autot is.

>>Meg mielott barki : az ugrokodos taviranyitok
>>kodjanak masolasaval nem lehet semmit kinyitni.
>>Ezert talaltak ki az ugrokodot. Ha valaki ugy erzi
>>az is megfejtheto, annak megadom a lehetoseget a probara.
>Miert? Hogy mukodik az ugrokod (tenyleg nem tudom)?
>1. Pusztan elmeleti alapon: ha a gonosz hulligan elkapja az uzenetet
amivel
>bezarom a kocsit, akkor abbol - elvileg - kiszamithatonak kell lennie
annak
>amivel nyitom az ajtot (mert ugye a taviranyito es a riaszto is
elvegzi ezt
>a muveletet). Tehat ha a gonosz hulligan tudja az algoritmust (miert
ne
>tudna), akkor siman ki tudja nyitni az ajtokat. Vagy valami furfang
van
>benne? (mindjuk mint a nyilt kulcsu titkositasban?)

Ime a Keeloq ugrokodos rendszer mukodesi elve diohejban:

Van egy taviranyitod. Ebben a taviranyitoban van egy 64 bites egyedi
kulcs. (minden taviranyitoban mas es mas) Szinten minden egyes
taviranyitonak van egy 28 bites egyedi azonositoja (sorszama), 
valamint minden taviranyitoban van egy 16 bites szamlalo, amelyik
minden gombnyomasnal eggyel no. Amikor megnyomsz egy gombot a
taviranyito eloallit egy jelsorozatot. A jelsorozat egy 34 bites fix
(kodolatlan) es egy 32 bites kodolt (ugrokod) reszbol all.
A fix resz tartalmazza a 28 bites sorszamot. A valtozo resz
egy algoritmus segitsegevel all elo. Az algoritmus egy nemlinearis
kodolasi eljaras, ami a 64 bites kulcs alapjan a 16 bites szamlalo,
a nyomogombok allapota es egy 12 bites fix ellenorzo kodbol allitja
elo a 32 bites kodolt reszt. (Az algoritmus bemeneten alkalmankent 
csak egy ket bit valtozik a 32-bol, az eredmeny megis teljesen
veletlenszeru!)
Ezt az egeszet egy 8 labu IC vegzi el. A kulonbozo adatokat a
gyartas soran kell beegetni, ezeket kiolvasni kesobb nem lehet.
Az egyedi 64 bites kulcsot a gyartas soran generaljuk a 28 bites
sorszam es egy 64 bites un. gyartoi kulcs segitsegevel (a fenti 
algoritmus inverzevel)

A dekoder.
A dekoder N darab taviranyito kodjat tudja felismerni. N csak a
memoria meretetol fugg, altalaban 4-6 db. Vagyis a taviranyitok
egymastol teljesen fuggetlen eletet elnek, a dekoder kulon tartja
oket nyilvan. A dekoder memoriajaban tarolva van az ismert taviranyitok
28 bites sorszama, 64 bites kulcsa es a legutolso vett adaskor
a 16 bites szamlalo erteke (szinkronizalas!).
Amikor a dekoderbe egy jelfolyam beerkezik, elso korben megnezi,
hogy a fix reszben szereplo sorszamu taviranyitot ismeri-e egyaltalan.
Ha igen, akkor eloveszi a sorszamhoz tartozo 64 bites kulcsot
es annak segitsegevel dekodolja (a kodolasi algoritmus forditottja-
val) az ugrokod reszt. Ha az ellenorzo kod (12bites) stimmel,
johet a szinkronizalas. Megnezi, hogy milyen szamlalo allast kuldott
a taviranyito. Ha 1..16 lepessel tobb, mint a tarolt ertek, akkor
kapasbol elfogadja a jelet, a gombnyomasnak megfelelo utasitast
hajtja vegre. Ha a vett szamlalo allas 16...2^15-el nagyobb, akkor
tul sokszor nyomkodtad a taviranyitot a hatosugaron kivul. Ilyenkor
meg egy gombnyomast var a rendszer, ha ekkor mar csak 1-et lep a 
szamlalo, akkor a dekoder elfogadja a jelet es ujraszinkronizal.
Ha a vett szamlaloallas 0...-2^15, akkor a dekoder ugy ertekeli,
hogy itt kod rogzites-visszajatszasi kiserlet tortent es csendesen
rohog egyet magaban.

Tanulas
A dekoder csak a memoriajaban szereplo taviranyitok kodjat fogadja
el. Az adatok a tanulas soran kerulnek be. Ha arra utasitjuk a
dekodert, hogy tanuljon be egy taviranyitot, akkor a dekoder ket
egymast koveto kodsorozatot var a taviranyitotol. Az elso jelfolyambol
kiveszi a 28 bites sorszamot es a gyartoi kulcs segitsegevel elo-
allitja a taviranyitohoz tartozo egyedi 64 bites kulcsot.
A masodik jelfolyam mar csak ellenorzesi celokat szolgal. Ha
minden OK, akkor az adatokat tarolja. Ettol kezdve ezt a taviranyitot
is ismeri.

Megjegyzesek
A nyiltkulcsu titkositashoz hasonloan itt sem az algoritmus, hanem
egy kulcs ismerete szukseges a dekodolashoz. Itt ugyan nincs nyilvanos
kulcs (mert nincs ra szukseg) csak a titkos, de ez 64 bites. Rahibazni
nem lehet, kiszamolni nem erdemes, ellopni nehez.
Az egyedi kulcsot a taviranyitobol nem lehet kiolvasni. A gyartoi 
kulcsot a dekoderbol nem lehet kiolvasni, a gyarto pedig egy
chipkartyan tarolja. A hozzafereshez ket jelszo is kell, raadasul
a kartya csak abban a keszulekben mukodik, amelyikben beirtak.
Egy taviranyito a gyartoi kulcs ismereteben klonozhato, vagyis
az autotulajdonosok (csak) a riasztogyartonak vannak kiszolgaltatva.
De ha  egy riaszto gyarto a sajat termekevel akarna autokat lopni,
egyeb, egyszerubb kiskapukat is be tudna epiteni. Vagyis nincs
kulonosebb ok az aggodalomra.
Van egyebkent a kulcsgeneralasnak egy ujabb valtozata is, ahol
mar a gyartoi kulcs ismerete is keves a klonozashoz.

A kommunikacio egyiranyu! a dekoder nem jelez a taviranyitoknak.
Vagyis a hatosugaron kivul lehallgatott jelfolyam nyitja az autot.
Tehat vigyazz a taviranyitodra!

Remelem ertheto volt. Ez egyebkent talan a legjobb ilyen rendszer,
tudomasom szerint a VW-nel mar haziszabvany.
Sokkal primitivebbek is leteznek. (pl. mindossze 16 kod kozul valtogat)

Gyozo irja:
>A riasztom beszerelesekor azt mondtak, hogy ne ragasszam ki az ajtora
a
>riaszto tipusat (ne konnyitsem a rosszfiuk dolgat), inkabb adtak egy
>matricat az alabbi felirattal: Az autot a BEMBO elektronika riasztoval
>ellatta. (ez itt a reklam helye) ez is van kint
>Talan epp a biztonsag miatt az en taviranyitomon ket gomb van, az
egyik a
>riasztot mukodteti, a masik az inmobit. Ha a riaszto kikapcsolasa utan

A leiras es a BEMBO alapjan a mi riasztonk (en terveztem) uzemel az 
autodban. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az o matricajukkal nekik 
csapsz reklamot, de a biztonsag szempontjabol igazuk van.
A biztositok is tiltakoznak a matrica kiragasztasa ellen.
Remelem kaptal leirast hozza, mert nem pontosan ugy mukodik, ahogy
irod.

*********************************
    Akos  
*********************************
+ - Kupe es ablakfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Papai Tamasnak:
>Masik, szivesen neznem azt a rengeteg kiautot, amelyik ketajtos.
>Hirtelen egyet sem tudnek felidezni, de annal tobb haromajtost. :)
Pl. Trabant 601 (kupe) :)
Eszembe jut elso autonk, egy 850-es FIAT. 2 ajtaja volt.
Volt sport coupe valtozata is. Gondolom az se volt tobb
50LE-nel es tenyleg a teto vonalaban kulonbozott.

Borbely Gabornak:
>mint eleg, de egyszeruen nem talalom a hiba helyet.  Ellenallasmerovel
>is probalkoztam, de ha egy szalon csak egy szakadas van, akkor nem
tudom
>kimerni (gondolom en).  Velemenyeket kernek!
Ne a ket vegen merd az ellenallast, hanem 20 centis
szakaszokon. Igy mar kiugrik ez elteres. Ha egy szakasz
ellenallasa lenyegesen nagyobb csokkentsd a tavolsagot.
A limesze a szakadas helye lesz. En is igy csinaltam.
Egyebkent ha latsz az uvegen karcolast, akkor valoszinuleg
ott lesz a hiba.

**********************************
    Akos   
**********************************
+ - teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Toprengek teli gumi vasarlasaval. De nem akarok sok penzt szanni ra. Mig
egy jobb minosegu teli gumi 17-20 ezer Ft, a Debica az Auchan-nal 10 e,
azt hallottam, hogy hasznaltan 5 e korul is lehet kapni. (185/60, 14)
Van valamelyikotoknek tapasztalata ilyen hasznaltan (gumistol) vett teli
gumival?
Udv!
+ - kosz, Dunlop, Patrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Koszi a holanc tanacsokat. Indulas elott korulneztem, es vegul
a budaorsi gigamarketben vettem a kocsi mozditasa nelkul is
felrakhato Y mintas holancot (az utolsot sikerult elcsipnem
a meretemben, hja a penteki havazas megtette a magaet).

Dunlop SP Wintersport M2:
Ami teligumi tesztet olvastam, mindenhol jol szerepelt
(1 v. 2 helyezett). Nalunk az egesz csalad Dunlopokkal
jar (teli es nyari is), az eddigi tapasztalatok alapjan
jol birjak a gyurodest. En most kilogok a sorbol a Good-Year
Eagle Aquatredemmel.

Nissan Patrol:
Nem irtad, hogy uj vagy hasznaltra gondolsz, de az eggyel
ezelotti szeria, amibol eleg sok futkarozik, egy-ket eve
nagy meglepetest okozott az ADAC torestesztjen, mivel
50 km/h-val utkoztetve egy Golffal a Nissant vezeto
dummy elhalalozott.

BGabor, Bp.
+ - Ugrokodos riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem egy kicsit tulertekelitek a riasztokat. Velemenyem szerint 
az ugrokod azt jelenti, hogy a tavkapcsolo nem egy egyszeru allando 
frekvenciaju jelet ad ki, hanem a kiadott jel frekvenciaja valtozik avagy 
ugrik. Ezzel kizarhato, hogy egy egyszeru keszulekkel vegipasztazva 
egy adott frekvenciatartomanyt ki lehessen kapcsolni az aktualisan 
kiadott frekvenciara erzekeny riasztokat. Mar egy frekvenciavaltotzassal 
is szinte teljesen kizarhato, hogy egyszeru, nem riasztospecifikus 
probalkozassal ki lehessen kapcsolni a riasztot.

Udv,
Zsolt
+ - Fekezhetoseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Elnezest, hogy beleszolok, eleg uj listatag vagyok,
> de azert nehany felreertes megutotte a szememet.
Udv. az uj listatagnak !

> Megjelenik eloszor is a fekeken
> kifejtett nyomoero, amely a fekbetet es fekdob ill.
> a fekpofak es fektarcsa kozotti surlodas reven a forgassal
> ellentetes forgatonyomatekot hoz letre a kerekeken.
> Ez okozza valojaban a lassulast, nem pedig a kerek
> tapadasa az utfelulethez.
A fekezhetosegen vitazunk. En azzal az esettel nem foglalkozok,
amikor a legy raszall a fekpedalra. Csak azzal az esettel, hogy
meg kell allni es minel hamarabb. Ebben az esetben azt is figyelmen
kivul hagyom, hogy egy vasaggyal egyutt 35 kg-os no fekezi a
kocsit, vagy valaki sulyemelo + fekrasegites. Feltetelezem, hogy
a fekmunkahengerek tudnak akkora erot kifejteni a fekpofakra,
amekkora kell. Mekkora kell ? Hat akkora, hogy az ne szamitson. :-)

Udv. Tibi
+ - Elado diesel Renault Master tgk. 385E-ert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy Renault Master 2.4 diesel tgk. Friss muszakival,
felujitott kasznival, 3 szemelyes, "B" jogsival is vezethezo.
Feher szinu. I.ar: 385.000.- Ft. Tel: 06 20 92-69-959

Udv!   

Oli
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
+ - zar, holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek koszonom a holanc ugyben adott tanacsokat.
Amire engem a derek gumis ra akar beszelni, az valoszinuleg a
"Spike spider" nevu svajci gyartasu "hokarom." Valahogy ugy
muxik, hogy a felnire fel lehet szerelni a tartokat, utana hasznalatkor
a tartokra rovid ido alatt ra lehet pattintani a kapaszkodo karokat.
Allitolag nem rongalja sem a gumit, sem (rovid tavon) a homentes
utfeluletet. Viszont bevallotta, hogy meg egyet sem adott el...
Az ara kulonben ugy 70 ezer korul van. Szovel eleg borsos.

>Mert igy eleg kihuzni a tanksapka, a csomagtarto vagy a jobb elso ajto
>zarjat, esetleg az egesz tanksapkat elvinni egy csendes muhelybe, es
>maris keszulhet a kulcs, amivel aztan jon a madar, beul, es mar viszi
>is.

Nem tudom, mennyi igazsag van benne, de engem a markakereskedo
azzal szeditett, hogy Renault Kangoo jarganyom kulcsa zar
alapjan nem masolhato, mert a kulcs anyaganak fem otvozete
egyedi osszetetelu, es ha az nem stimmel, nem nyitja. Az otvozetet
meg ugye a zarbol vett mintaval meg nem lehet kideriteni.
Azuert a kocsit feltortek, megpedig oly modon, hogy a hatso
ablak gumikeretet felhasitottak, aztan huss! Viszont az
ablak nem tort be es elvinni sem tudtak.

Udv: Afonya
+ - Cseh es Szlovak autopalya matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek !
Eszaki szomszedaink autopalya matrica ellenorzesevel kapcsolatban mas
tapasztalataim vannak mint annak aki szerint ez teljesen felesleges .
Szeptemberben Pragaban voltunk es rajtunk kivul meg rengeteg kulfoldi ,
mert pont akkor volt DM koncert . Az autopalya melletti benzinkutaknal
sokan otthagytak sulyos ezreket ( koronaban ) az eppen ott matricat
ellenorzo rendor"uraknak" . Meg akkor is buntetnek ha ugyan van , de nincs
kiragasztva .
Lehet , hogy ez csak egyedi eset volt ?
Zoller
+ - Akkumlator -> bikazas?, toltes utani behelyezes?; Feker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Artalmas lehet-e az, ha egy kis kapacitasu akkumlatoros jarmuvet 
egy nagy kapacitasu akkumlatoros jarmuvel bikaznak? 
(termeszetesen mindketto 12 voltos)
Pl. extrem esetben motorkerekpart (kb 20Ah) autoval (kb 65Ah) 
inditunk? Vagy ez csak jo eros inditoaramot ad es ennyi az 
egesz? Tonkre lehet-e vagni igy egy oninditot vagy egyebet?

Toltes utan mennyi ideig illik pihentetni az akkumlatort 
hasznalat elott? Olyasmit hallottam, hogy illik megvarni amig az 
elektrolit stabilizalodik. Ez kb. mennyi ido?

Kicsit dobbentem, hogy pl. egy uj Volvo 100kmh-rol 37m fektavval 
bir, kiskocsik pedig atlagosan 45m koruli ertekkel. Ez azt 
jelenti, hogy feszfekezes eseten 36m (28+8) a minimalis kovetesi 
tavolsag. Hanyan tartunk be ekkorat? Na nem ezt akartam 
kerdezni. Ez a fekteljesitmenybol adodo kulonbseg elsosorban, 
vagy a tapadasi kulonbsegbol (kiskocsi konnyebb, nincs akkora 
tapadas)? Ergo a kiskocsin erosebb fekrendszer sem segitene mert 
csak blokkolna? Most nem a folyamatos hasznalatra gondolok, ahol 
pl. a melegedes stb mar szamit (Porsche fek kontra egyeb 
gyartok).

Akos
+ - uvegkarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,


nem tudna valaki megkuldeni - akar maganba is - hogy a biztosito
milyen uvegkarra fizet es milyen feltetelekkel. Sajnos ma este
mosas kozben vettem eszre hogy a szelvedomon egy kb. 8 cm-es
repedes van, es mind a ket elso lampam is megrepedt. Sajna csak
kotelezom van.
Illetve az is erdekelne, amit a szelvedorepedes eltunteteserol
mar olvastunk - ki csinalja, hol, mennyiert?

Erik
+ - ugrokod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A 2. kulcs azert fogja szinten nyitni, mivel a vezerlo szamitogep 2 kulon
kulcsot kepes "ugraltaltatni". Legyen az elso kulcs kodja A, a masodike B
a vasarlaskor. Ekkor az elektronika tudja, hogy mind az A-re, mind a B-re
nyitnia kell. Ha te kinyitod A-val, akkor ez atvalt C-re, de a B meg
mindig nyitni fogja. Sot, valoszinu, hogy letezik egy 3. kod/kulcs is,
amivel a markaszerviz mindent ki tud nyitni. Lasd meg a chipkartyas
autoradiokat.

Egyebkent a dolog mukodesi elve zsenialis, a kulcsban ugyanis nem kell
elem ahhoz, hogy sugarozza a kodot. Baj akkor van, ha mondjuk 20 eves az
auto, es a kulcsban levo EPROM elkezd "felejteni". De Ti nem hiszitek el
nekem, hogy a Trabant a legjobb auto, mert nincs benne elektronika. :-)

Nem olyan regen Kielben valamelyik hulye nyugatnemet csak 200 metert
tudott menni a lopott Trabanttal, mivel fogalma sem volt rola, hogy a
kocsiban benzincsap is van, amit a tulaj persze elzart. ;-)

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - lopas, mint szempont (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autozok!

Edesapam uj, kozepkategoriaju, nyugati autot szeretne vasarolni. Egyik szempont
,
hogy olyan tipus legyen, amit Budapesten (leg)kevesbe lopnnak. Mit tanacsoltok?
Koszonettel,

Andras
+ - BauMax !, Ablakfutes !, Sebessegvalto ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En kovettem el azt a tobbekbol reakciot kivalto
szoveget a BauMaxban kaphato fogyasztas-
merovel kapcsolatban.
Most megneztem tuzetesen a muszert, es:

- igaz, valoban semmi elektronika nincs
  benne, amit feluletesen annak veltem, az
  pusztan a muszer vilagitasat eletbentarto
  tyukbel volt. Sorry!

- Amit meg az araikrol irt egyikunk, azzal
  tokeletesen egyet ertek. Egyvalamit szok-
  tam rendszeresen toluk venni, a meretre
  vagott butorlapot, mert *ez itt a legolcsobb*.

A szovegben meg is jegyeztem, hogy felu-
letesen neztem csak meg a portekat, mivel
nem akartam megvenni, ide meg azert kerult,
mert egyikunk kerdezte hol kaphato.

--------------------

Az ablakfutes szakadasait akkor lehet a
legkonnyebben megtalalni, ha reggel a 
paras ablaknal bekapcsolod. A szakadasi
pontoknal eszlelheto kis foltban eltunik a 
para. Ezeket a helyeket aztan megjelolod,
es utana javithatod is. Egy szepseghibaja
van a dolognak, hogy tobbszoros szakadast
igy nem biztos hogy megtalalsz.

--------------------

Adott egy Opel D Kadett 1.2l benzines.
Az egyes sebesseget egyre nehezebben 
sikerul kapcsolnom. A sebvaltokart total
a bal oldalra kell fesziteni, es csak ugy
meltoztatik (idonkent mar igy sem). Mi
lehet a bibi?

Udv.: Ponggi (Pecs) 
+ - Passat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy 1982-es Volkswagen Passat 1.6 D
Reszleteket maganban, vagy telefonon.

-- 
WarYou

mailto:
Tel.:06(20)975-5778
EOF :)
+ - baumax autos szemmel... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Autos cuccokert szerintem nem eri meg a Baumaxba jarni..... 
Pelda: prevent szilikon spray 700 folott van naluk, amig ugyanaz mindnehol
mashol 3-400 korul.....

RB
mailto:
+ - Ablak futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ellenallasmerovel  is probalkoztam, de ha egy szalon csak egy 
   szakadas van, akkor nem tudom kimerni (gondolom en). 

Tenyleg nem, mert a tobbi jo szal parhuzamosan kapcsolodik.
Probald feszultseg merovel: Bekapcsolod a futest, minusz kabel a
testre, a plusszal meg vegigtapizod a rossz szalat, es ahol leesik a
feszultseg, ott van egy szakadas.
Udv: Po:li
+ - Re: tarcsafek vs dobfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A tarcsafek elonyei a dobfekkel szemben:
> - jobb hutes

Ez kozel sincs igy, hiszen a kerek elveszi a hutest tole. Ezert
alkalmaznek belso, orvenylesbol adodo hutest. Ha megnezed akkor azert van
az auto tarcsafeke megfurkalva sugariranyban, mert a sajat hutese igen 
keves. A tarcsara merolegesen pedig tobbek kozott azert, hogy jobban
elvezesse a hot, es a keletkezo azbesztport.

> - finomabban adagolhato

konstrukciotol fugg, de teny, hogy egyenletesebb a fekero eloszlasa,
hiszen pl. a dobfeknel valtozik a kopas fuggvenyeben a fekkar hossza is,
igy a forgatonyomatek is, tehat a fekero is.

> - az elhasznalodas soran kevesbe csokken a hatekonysaga

Ha vasat koptatsz vassal ugyanmind1:-)

> A fekerorol ezek kozt az elonyok kozt szo sincs! Gondolj
> bele: teherauton is dobfeket hasznalnak, pedig ott
> nagysagrendekkel nagyobb fekero lep fel. A dobfeknek oriasi

A dobfek eloallitasa sokkal olcsobb, mint a tarcsafeke. Es a dobot sokkal
ritkabban kell cserelni, mint a fektarcsat. Ha kopik max fel kell
szabalyoztatni, de az elsodleges szempont szerintem az olcsobb konstrukcio
es az olcsobb javithatosag.

> hatranya, hogy az elhasznalodas fuggvenyeben rohamosan
> csokken a hatasfoka-> azaz novelni kell a pedalerot. Az

Nem a hatasfoka csokken, hanem az erokar hossza valtozik, ezert valtozik a
fekero. Illetve nehezebb jol huteni (lehet huteni, vannak egesz jo
konstrukciok), konnyebben tulmelegszik.

Blazee
+ - Re: chiptuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Nem akarok belemenni a VTEC mukodesi elvebe, akit jobban erdekel az
>latogasson el erre a site-ra,
>itt - nemi angol nyelvtudassal - meg lehet ismerni az egesz VTEC
>mukodesi elvet.
>
>http://www.vtec.net/asia/spfeature/vtecimpl/vtec1.htm
>
>Szoval kedves Gyozo amit leirtal a chiptuninggal kapcsolatban az
>korrekt,
>csak a peldad nem volt eppen a legjobb. :(
nem tudtam, hogy VTEC es VTEC kozott is van kulonbseg (a katalogus amit
neztem nem tert ki erre :( )
koszi a helyesbitest

egyebkent megneztem az oldalt, ajanlom masnak is, nagyon tanulsagos
(meg jok a japan(?) feliratozasu abrak :))
 
udv: Gyozo
+ - Ugrokodos riasztok + lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 2. Ket taviranyitonal hogy viszonyulnak a dolgok?
> Bunny

> kod ugrik ide-oda-amoda. Azutan egyszer csak elhagyom a kulcsot. Eloveszem a
> tartalek kulcsot es.... ??? Mi tortenik? Nyitja? Ha igen, akkor honnan tudja
> az eppen aktualis kodot?? Ha nem nyitja, akkor meg hiaba a potkulcs!!
>
> Csaba

Szerintem minden taviranyitohoz kulon memoriaja van a riasztonak. Az enyem pl. 
4-et
tud kezelni.
Az uj taviranyitora meg kell tanitani a riasztot. En is 2-vel vettem, de azota 
egy
uj, uzembiztosabb (meg szebb) 3.-al hasznalom. Persze a masik kettot is ismeri,
ezek a tartalekok. Erdemes tele nyomni a memoriat (FIFO elven mukszik), mert ig
y
eszre veszed, ha pl. a szervizben megtanitottak egy uj taviranyitora (Az is egy
megoldas, ha addig letiltod, de ez igy kenyelmesebb). Eloszor beeteted vele a
tartalekot, utana pedig 3x azt amelyiket uzemszeruen hasznalod. Igy a tartalekk
al
ellenorizheted, hogy kerult-e uj a memoriaba. Ha megtanitjak egy ujra, akkor a
vegerol kicsuszik a tartalek, es _nem mukodik_ egyutt a riasztoval.

> Mert igy eleg kihuzni a tanksapka, a csomagtarto vagy a jobb elso ajto
> zarjat, esetleg az egesz tanksapkat elvinni egy csendes muhelybe, es
> maris keszulhet a kulcs, amivel aztan jon a madar, beul, es mar viszi
> is.
> Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro - *<:-)

Velem is ezt tortent, kihuztak a csomagtartobol a zarat. Aztan visszajott a fas
zi
es otthagyta nyitva a kocsit, mert az immobiliser mar  tul sok volt neki (a ris
ztot
meg birta). Reggel meg csodalkoztam, hogy nyitva az auto. Csak utana vettem esz
re,
hogy hianyzik a csomitarto zar. Azota a 'nincs zar' megoldast alkalmazom. A ris
zto
nyitja a kozponti zarat, a csomagtartot meg csak belulrol. A kulcslyukak le van
nak
ragasztva gumikoronggal, a csomagtarto zar helyere pedig raktam egy lemezt.
Tokeletes es soha sem fagy be. Csak arra kell vigyazni, hogy az aksi nehogy
lemeruljon, mert akkor szedhetem ki a gumikorongokat.

Stefan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS