Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 56
Copyright (C) HIX
1998-06-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: boxer (mind)  3 sor     (cikkei)
2 Napfenyteto !? (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Fekolaj (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Ford (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Uveg szinek (mind)  20 sor     (cikkei)
6 bocs' es olaj meg az STP (mind)  47 sor     (cikkei)
7 RE: Lincoln (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Milyen idos kocsit lehet behozni? (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #55 (mind)  92 sor     (cikkei)
10 Padkazas kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Re: Sargumi (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Citroen + a szerelok + ujsagiras (mind)  79 sor     (cikkei)
13 Re: #55: szelepf tomites (mind)  28 sor     (cikkei)
14 micsoda a csoda? (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Lampak (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Sargumi (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Astra, Golf, BMW (mind)  26 sor     (cikkei)
18 Dear Fogash! (mind)  56 sor     (cikkei)
19 globalizacio (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - Re: boxer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A 4 hengeres boxer egyedul a Bogarban valik be - szerintem. A karosszeria

SUBARU
+ - Napfenyteto !? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok !

     Van nekem egy nagynak tuno , de kicsike kis problemam. Miszerint mar a
     masodik olyan automat koptatom aminek napfenytetoje van, de az elozo
     is es ez is beazik. Raadasul a kanyarban( sarokreszen ). Tudtok
     (persze,hogy tudtok) erre egy hasznalhato praktikat adni. Ha igen
     ,akkor ha lehet Magan E-Mail-ba kuldjetek nekem. Koszike.

                    >

     Cs? Robi !
+ - Fekolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hol es milyen fekolajat erdemes venni, ami jo es nem tul draga? Nem
sportkocsiba kell, hanem D-Kadettbe. Szukseg lesz meg hatso fekbetetekre
es -dobokra, meg egy jobb elso kerekcsapagyra. Ha van valakinek lelohelye,
ne tartsa magaban!

 Ed
+ - Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

van a listan Capri tulaj? (MkI, II v. III ?)
ez a marka a maniam, ugyhogy ha igen, akkor legyszi' irj a cimemre :-)

a masik a Ford Cortina LX Coupe, amit a Szabadkikoto ut Kvassay hid feloli
vegen a 0-24 gumisnal lehet megfigyelni citromsarga (eleg ugyetlen) fenyezessel
,
szuper kromozott felnikkel.

ezeknel formatervezettebb auto nem lesz tobbet...

z.
+ - Uveg szinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek koszi az autouveg-sotetiteses tippeket.
En is ugy tudtam, hogy vannak a szazalekos
eloirasok, meg vannak a rendorok, akik a gyari
sotetitesbe is belekotnek... 
Ami uj volt az az, (kosz Peter), hogy eppen a 
femgozos megoldashoz
nincs KPM engedely. korabban azt hallottam, hogy
a foliat nem engedik, mert holyagosodHAT. 
(es ugye az ismerosodnek hatsouveg ide vagy oda,
le kellett tepkednie...)

engedelyekrol szolva: LADAba FIAT kormany
jol nez ki, de szolhatnak erte. Koppany kormany
agygyal egyutt kb. 14eFt, es a rendorok tobbsege
szemre megismeri, nem is keri a mubizonylatot. 
Egy kerte eddig, odaadtam, es nem is kotekedett
tovabb a kozeg.

sziasztok,
z.
+ - bocs' es olaj meg az STP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bocs hogy ez a tobbedik levelem, de egyszerre olvastam
1 het termeset. amit meg ezek utan hozzatennek:

-------------

Fogash jokat irsz, erdekel, es nagyra ertekelem (komoly
vagyok), hogy bocsanatot kertel a polskisoktol. miert?
ez az egyetlen HIX lista amit olvasok, mert a tobbin
orokosen (illetve az en turelmem hataraig biztosan) csak
egymas szapulasa es erveles nelkuli vagdalkozas folyt.
itt eddig teljesen kedelyesen beszelgettunk, erre most 
beutott ez a kis felpaprikazodas, na megijedtem, gondolhatod.
de segitettel rajtam, mar nem all a kezem az UNSUBS-ra.

-----------
MAS: az STP olajadalek.

a 2103 LADA-m nagyon ette az olajat: tokeletesen beallitott
CO  mellett is fustolt. 100-105 fokig melegedett, es uzemmeleg 
motor eseten veszesen csokkent az olajnyomas, ami
alapjaraton <0 (a mutato szerint, de a veszlampa nem eg),
2000RPM eseten pedig <=1bar volt. Olajfogyasztas kb 2 liter / 1000km (!!).

Az okot tudom (kopott motor, kopott fotengely, esetleg olajpumpa,
meg a hengerfalak is kikopva, vallasodva). 

tanacsoltak szamomra, hogy vegyek "kemenyebb" olajat,
azaz pl 10w40 helyett 10w50-et. megprobaltam, de az autos-
boltban lehurrogtak. ajanlottak az STP-t, amit meg is vettem.
fel liter, 1000Ft, a felirat szerint surubbe teszi az olajat,
javitja a kenest, csokkenti a motorkopast, csokkenti a mar
meglevo motorkopasbol adodo jelensegeket. 1:10-hez kell
adni az olajhoz. megvartam amig elfogy annyi olaj, hogy
az olajszintem MIN legyen (4liter), ekkor ontottem bele az STP-t,
amit mint tapasztaltam, nemhiaba neveznek "me'z"-nek: az allaga
olyan suru, mint a me'ze'. *uzemmeleg motorba kell tolteni!*
azota barmilyen meleg is a motor, az olajnyomas mutato nem megy
nulla ala alapjaraton,. es a legkisebb gazadasra is kimozdul, 2000-es
fordulaton 2bar korul van. az olajfogyasztasrol nem tudok mit mondani,
mert azota nem mentem annyit, hogy meg tudjam mondani (ezen a heten
csinaltam a muveletet). ugy latom szemre, hogy kisebbek a fustpamacsok,
amiket indulas utan otthagyok a lampaknal. 

szoval, tudom ajanlani.

sziasztok,
z.
+ - RE: Lincoln (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash wrote:

Hol allomasozik a jargany? Nyar vegen keszulok Torontoba....

Hat sajna en nyugatabbra vagyok kb.ketezerotszaz kilcsivel Saskatoonban. 
Szoval nem nagyon erne meg az odaszallitassal. De ha komolyan erdekel a
dolog, akkor javasolni tudom az Old car trader nevu ujsagot ahol eleg sok
Lincoln is szokott szerepelni. A masik jo dolog a napi ujsag cars forsale
$1000 and under rovata. En is itt talaltam a cirkalomra.
Egyebkent eszmeletlen, hogy a 140000 merfold aminel most tart a szamlalo 
(en csak kb 12 ezerert vagyok felelos) mennyire
meg se kottyant ennek a dog nagy motornak. Persze az alapfordulat
590/perc szoval tenyleg nem nagyon van terhelve. 

Ami a sarvedo gumit illeti egy csomo uj modellen mar egyaltalan nincs
(vagy csak a sznob tulajok veszik le?) szoval a helyzet eleg felemas. Mert
ugye a rendor buntethet ha valakinek egy leszakadt, de nem ha gyarilag
nincs ? Ez "jo" magyar szokas szerint megint csak a szegenyebbeket sujtja
akinek regebbi kocsija van meg gumival.

Sziasztok: Zsolt


Zsolt Lele
Department of Anatomy and Cell Biology
University of Saskatchewan
Saskatoon, SK
Canada
+ - Milyen idos kocsit lehet behozni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Attol tartok, ket kispolaknal tobbe kerul. Eloszor is ott van a vam meg
> az AFA, amit a becsult forgalmi ertekre vetnek ki. Azutan meg van egy
> olyan szabaly, hogy 6 evesnel idosebb kocsit be se lehet hozni.

Van errol valakinek pontos informacioja (rendeletszam, stb...)?
En negy evet is hallottam, persze kerdes az, hogy honnan szamit a negy ev
(gyartas napja, forgalombahelyezes...)

Amugy nem hiszem, hogy ez a dolog valoban azt a celt szolgalna, hogy ne
oregedjen az autopark. Ha igen, akkor nem abszolut limit lenne, hanem
mondjuk olyasmi, hogyha kivonsz a forgalombol egy x eves kocsit, akkor
behozhatsz egy max. x-5 eveset, akar kedvezmenyesen is. Gondolom nagy
hisztit valtana ki a gyartoknal/forgalmazoknal...
+ - Re: *** HIX AUTO *** #55 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Attol tartok, ket kispolaknal tobbe kerul. Eloszor is ott van a vam meg az
> AFA,
> amit a becsult forgalmi ertekre vetnek ki. Azutan meg van egy olyan
> szabaly, hogy
> 6 evesnel idosebb kocsit be se lehet hozni. Vegezetul ugy tudom - de
> javitsatok ki
> ha tevedek - hogy az eszak-amerikai kocsiknak a feklampaja meg az indexe
> sem felel
> meg a magyar (europai) szabvanyoknak, tehat at kell oket szereltetni.

Szerintem 4 az a hat (pontosabban iden a 94 es v. kesobbi GYARTASU jarganyok
johetnek be). Az amerikai kocsik osszes lampaja mas, mint az eu szabv. Az elso
fenyszoro szimmetrikus, mig nalunk az asszimetrikus az elfogadott. (a menetir.
szer. jobb oldalon tavolabbra vilagit, ill. padka fele vakit.) Az index elol a
helyzetjelzo pulzalasaval jelez (fenyesebb-halvanyabb), hatul a feklampa villog
oldalankent. Ha fekezes kozben indexelsz, akkor a jelzett irany feklampaja vill
og.
Ha kozben be van kapcsolva a helyzetjelzo is, akkor pedig pulzal. Ja es piros
szinu. Szerintem egyertelmu, de itt nem fogadjak el. Szerencses esetben van eur
opai
kivitel is, annak a lampait lehet adoptalni. Mert az egesz kocsi az USA-ban tut
i
olcsobb, meg a hajojeggyel egyutt is.

>  Mas. Halas lennek, ha valaki felhomalyositana a pirotechnikai ovfeszito
> mibenlete felol. Kulon-kulon ertem, de egyutt mit jelent?

Utkozeskor (amikor a lassulaserzekelok a legzsak nyitasara is jelet adnak)
felrobban egy piropatron. A patron egy mech. szerkezettel az ov valamelyik vege
hez
csatlakozik. (csat vagy a fix veg. A spulnihoz nem szokas kotni). A robbanaskor
 a
szerk. megfesziti az ovet, megakadalyozva ezzel a test elorebukasat. A tul laza
ra
hagyott ovben nagy lenduletet vesz a test, mielott az ovbe akad, igy az gyakran
serulest (borda, kulccsonttorest) okoz.

> Mas. Szerintetek van-e ertelme a Karc nevu biztonsagi rendszernek,
> vagy annyit hasznal mint halottnak a csok?

Talan masikat valaszt a tolvaj a tied helyett... Minden riaszto, kormanybalta c
sak
erre jo. Ellophatatlan auto nincs, de ha lehet, akkor azt viszik, amelyiket
egyszerubb.

> A 4 hengeres boxer egyedul a Bogarban valik be - szerintem.

Alfa 33, 145, 146                 :))

> kifogasolta a hianyat. Eleg, ha arra gondolsz, hogy mesz egy uton, ahol
> lehet menni mondjuk 80-as tempoban. Az eso nemreg esett, az uttest
> nedves,saros, de az eso mar eppenhogy csak szemerkel.
> Mesz valaki utan, akit nem lehet megelozni, tartod a kovetesi tavolsagot,
> mert ha nem, mindenki teged fog elozgetni. Az elotted haladonak hatul nincs
> sarvedo gumija. Ezekutan a felverodo sar a Te kocsidon, es foleg a
> szelvedodon fog kikotni. Ha le akarod torolni, akkor nincs az a
> vizmennyiseg, amit ra lehet locsolni ahhoz, hogy torleskor ne karcoldjon
> ossze az uveg.

Szerintem ezen nem segit a sarfogo gumi sem. Csak a kovek ellen hasznal.

> Van olyan radar, aminek lathato resze all egy fekete-feher kepernyobol, es
>  mutatja a kocsi mogotti teret.

> pedig elobujik belole az LCD kepernyo, es maris lathato az is, ami eddig
> nem. Egyebkent meg lehet szines TV-nek, navigacios rendszer kijelzojenek is
> hasznalni.

Ezek nem tolatoRADAROK, hanem parkolassegito zartlancu videohalozatok. Ilyen va
n az
em.buszok hatuljan is, mert azoknak baromi nagy a holttere. Sot az emeletet is
ilyen figyeli. A radar csak egy ledsort vezerel, vagy dig. kijelzot, amin
leolvashatod a kocsi es az akadaly kozotti tavolsagot. Az azert tavol van a
kepalkotastol....            :)

> es a felhasznalt anyagok listajan 1344 Ft ertekben szerepel
> a szelepf.tomites.
> Minek a roviditese ez, es vajon mi a jelentosege a cserejenek ?

szelepfedel-tomites. A hengerfej tetejeben frocskolo olajban forog a
vezermutengely, mozognak a szelephimbak, stb. A szelepfedel az az alkatresz, am
i
ezt eltakarja. Ebbe teszed bele az olajbeonto fedelet. A tomites a szelepf. es 
a
heng.fej kozotti olajfolyast akadalyozza meg. Ha rettenetes olajgomboc alaku a
motorod, annak sok esetben ez a tomites (ill. ennek elhasznalodasa az oka.) Ese
tleg
kikemenyedett, es amikor a szervizben levettek a szelepfedelet, elszakadt a
tomites...Hobbibol nem szokas cserelni.:)))

Sziasztok
Fogash
+ - Padkazas kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sikerult a csutortoki nagy esoben Bp-en egy kanyarban megcsusznom és
nekimennem egy padkanak (Erzsebet hidrol Budarol jovet lekanyarodva
jobbra a nagyobb ivu savban).
Kerdesem, hogy milyen kar keletkezhetett ebbol szerintetek a futomuben,
ennek az anyagi vonzata is meglehetosen erdekel :)).
Kb. 20-25-tel mentem neki es sajnos elegge parhuzamos volt a bal elso
kerekem sikja a padkaval, max. 30 fokot zarhattak be, mert elegge ala
volt szedve a kerek, a kocsi pedig lenyegeben elorefele csuszott, a
hossztengelye pedig 60 fokot zarhatott be a padkaval.
Utana megneztem egy benzinkutnál, a nyomas nem valtozott a kerekben
semmit, a felni (nem konnyufem) a peremnel kicsit meggyurodott 4-5 cm-s
szakaszon.
A benzinkutas nagyvonaluan megnyugtatott, hogy a futomunek ezt siman ki
kell birni, mert a hatarozott padkas parkolas hasonlit ehhez, de aztan
rajottem, hogy ott a terheles nagy resze sugariranyu, itt meg epp
forditva volt.
De akkor ez menyugtatott, de aztan 100 km/h-nal elkezdett beremegni a
kormany, kb. 10 hz-es frekvenciaval es 0.5-1 cm-s amplitudoval, ami nem
igazan termeszetes.
Lehet, hogy csak futomubeallitas kell, vagy tobb is valoszinu ?
Lehet, hogy a felni asszimetriaja a ludas ?

Udv

Saca
+ - Re: Sargumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyszer, meg az 'AUTO' megjelenese elott mar kerdeztem a 'TIPP'-en, de nem
kaptam ra valaszt. Hatha tudja valaki kozuletek.

> Nehany eve Balatonszemesen a biztos ur megis szova tette (ugyanolyan
> sullyal esett latba, mint a lampak vagy az segelydoboz). Nem tudtam, hogy
Az en kocsimon nincs sargumi (sem elsosegely doboz, es potizzobol is csak
egy tolatolampaba valo van). Angliaban tudniillik egyik sem kotelezo. Ha
most ezzel a kocsival megyek haza, akkor a rendor megbuntet-e (es
jogosan)? Mi van ha kulfoldi jogositvannyal vezetem az autot (ergo, nem
ismerem a magyar kresz-t (legalabbis ami az angoltol kulonbozo)? Mert az
ertheto, hogy a sebesseghatarokat ismernem kell, de azok bohom nagy tablan
kinn vannak a hataron. A sargumirol meg egyszeru (kulfoldi) halando
honnan tudhat? Mi erre a hivatalos valasz? Hol lehet ennek utananezni? 

Kosz, elore is!

kAos
+ - Citroen + a szerelok + ujsagiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irta, hogy:
>Citroennel kapcsolatban:
>A fortelmes hirnevet nehany tipus megbizhatatlansaga miatt erdemelte ki.
>Attila a GSA-t emlitetted: a fonokomnek van, de annyi hibaja volt mar,
>hogy vett ket masikat melle alkatresznek. Ezt most motorikusan ertem.

szerencses vagyok ;-) Az enyemben most 230000 van es meg nem nyultam a
motorjahoz a gyertyan es az olajon kivul (190ezerrel vettem)...

>A 4 hengeres boxer egyedul a Bogarban valik be - szerintem. A karosszeria
>mint kivul mint belul nem rossz; korrozioallo es hihetetlenul felszerelt,

A korrozioallosaghoz lenne egy-ket szavam... Ezzel mar tobb bajom van, bar
egyszer rendbe kellene rakni teljesen es nem csak foltozgatni.

>de szamomra a megbizhatosag a fontos.

A nemzetkozi kozvelemeny szerint (Citroen lista) a 4 hengeres boxer az
egyik legjobb valaha epitett Citroen motor (nem Peugeot!!). /tudom erre az
lesz, hogy elkepzelem milyen a tobbi ;-D/

>A Citroennek rengeteg remek jarmuve volt a '30-as '50-es evekben.
>Autoi komfortjukrol, elsokerekhajtasukrol es rugozasi rendszereikrol
>voltak hiresek. Talan a ket leghiresebb a 2CV "kacsa" es a DS-sorozat
>volt. Rossz hirnevet szerintem az uj autokkal helyreallitjak
>majd (Xsara, etc...).

Csak ezek mar nem azok 'a Citroen'-ek /talan az XM/. Egyebkent lehet tudni,
hogyan mennek a Xsarak otthon (Nemetorszagban vagyok es nem tudok
tajekozodni mashonnan)

>Attila tudom, hogy "Citroen-erzekeny" vagy, ezt nem bosszantasnak
>szantam.... :-)

Nemis annak vettem. Tenyleg kivancsi vagyok, mert eddig csak azt hallottam,
hogy 'nagyon sz@r' vagyhogy 'ennel jobb nem kell'. Szerintem nincs olyan
auto, amin nem lehetne javitani... Es tudom az agyammal, hogy nem az enyem
a 'legjobb', de szivemben az...

Majd Fogash is valaszolt, emigyen:
>> A Citroennel kapcsolatban van is egy kerdesem:
>> -miert nem fogadjak el kis hazankban ezt a markat? A 60-80-as evek egyik
>> leginnotivabb tipusa
>Eppen ezert. Szerintem a tobbseg fel tole, hogy egy mezei szerelonek
>lovese sincs hozza, es akkor merre tovabb?

Ez igaz. De ez nem az auto hibaja, hanem a szereloe. Ha ismered a jarganyt,
akkor mar nem olyan bonyi. En is eltoltottem vagy ket orat mig rajottem
hogyan rakhato ossze a GSA lampa-fenyszoro-fenykurt kapcsoloja, de most 10
perc az egesz... Vagyis meg kell tanulni... Es ennyit az ergonomia =>
biztonsag -nekem- meger...

A mezei szerelonek van vajon fogalma a mai kompjuter vezerelte motorokhoz?
Megsem hallani, hogy ezert felnenek egy BMW-tol?

Majd meg Janos is hozzatette a magaet:
>Egy ismerosom meselte, hogy Franciaorszagban stoppolva felvette oket egy
>Citroen kisbusz, aminek a vezetoje Citroen-kereskedo volt. O mondta
>nekik, hogy szerinte ez a leggyengebb minosegu a 3 (szamottevo) francia
>marka kozul, o csak azert jar ezzel, mert hogy nezne ki, ha mas autoval
>jarva arulna Citroen-t.
>Ez  3-4 eve volt.

OK. Akkor miert arulja? Aruljon VW-t... Persze ha szervizel is... ;-) 

Egy masik kerdesem akkor: miert van az, hogy nincs objektiv autos
ujsagiras. Nevetni tudok, amikor elmondjak (Mo-on!), hogy nincs jobb auto
pl. a Golfnal. Aztan ha megnezem az arjegyzeket kiderul, hogy az a draga
(mert dragabb, mint a tobbi) nincs felszerelve ezzel azzal, amivel a
tobbiek igen. Aztan kiderul, hogy a kihasznalhatosaga sem a legjobb (GolfII
magas csomagtartoperem, vastag hatso oszlopok) es vannak jobbak. A motorja
ket eve: az 1.4-es 60 loeros volt, mig a franciak mar 75lovat mozgattak
meg, a japanokrol meg ne is beszeljunk. De ugyanekkor mas autokban a gyenge
motor mindig emlitesre talalt, mig a nemeteknel nem.
Mindosszesen: miert olyan nagyon nemet orientaltsagu a magyar piac (pl.
Angliaban tobb Xantia, Laguna megy el, mont Passat)?

Udv
Attila
+ - Re: #55: szelepf tomites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: szelepf.tomites ( 8 sor )

>A korabban emlegetett Ford Escort 140e km-es szervizen volt,
>es a felhasznalt anyagok listajan 1344 Ft ertekben szerepel
>a szelepf.tomites.
>Minek a roviditese ez, es vajon mi a jelentosege a cserejenek ?

a szelepfedel ala kerulo tomitest jelenti. Azert cserelik, mert amikor
leveszik a szelepfedelet, akkor hajlamos ra, hogy elszakadjon. Ha mar
levettek a szelepfedelet, akkor gondolom, hogy egy szelephezagallitas is
szerepelt a szamlan. 
Ha megnezed alaposan, akkor van egy pici eselyed, hogy latod is az uj
tomitest :))) A szelepfedel, es blokk talalkozasanal keresendo :))))





Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*NEW!   URL : http://www.irisz.hu/~rb      NEW!*
************************************************
+ - micsoda a csoda? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Mi az a leginkabb vizkohoz hasonlito anyag a gyujtaselszto fedelben az
oldalso erintkezokon? Kb 5000 km alatt lesz lathato nagysagu.






Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*NEW!   URL : http://www.irisz.hu/~rb      NEW!*
************************************************
+ - Lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras 
12-06-98 09:20


Udvozlet!

>ha tevedek - hogy az eszak-amerikai kocsiknak a feklampaja meg az indexe
>sem felel
>meg a magyar (europai) szabvanyoknak, tehat at kell oket szereltetni.

Errol volt evekkel ezelott egy cikk (vagy Ablak-riport, nem emlekszem). Egy
holgy folhivott valami erdekkepviseleti szervet, vagy segelyszolgalatot, es
segitseget kert, mert amerikai lampai voltak, es szerette volna megtudni,
mit kell tennie. Valasz helyett a szervezet munkatarsa feljelentette ot a
rendorsegen. A holgy csak egy felszolitast kapott, hogy x napon belul
alakitsa at, vagy kivonjak a kocsit a forgalombol, birsag stb.
Ez nem az Autoba tartozik, de szerintem jellemzo.

Nem tudom, mennyire europai a szabvany. Hollandiaban vigan szaguldoznak a
voros indexes cirkalok, holland rendszammal. Ha tenyleg kihagasnak
szamitana, itt biztos kemenyebben fognak a dolgot, mint pl. az enyhe
gyorshajtast.

Udv,

HA
+ - Sargumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras 
12-06-98 09:43


>Lehet, hogy nem fog tetszeni, de egyetertek azzal rendorrel, aki
>kifogasolta a hianyat. Eleg, ha arra gondolsz, hogy mesz egy uton, ahol

Nekem semmi bajom a rendorrel :)))
Csak arra fol meseltem, mert valaki irta, hogy vizsgaig nem baj, hogy
hianyzik. Pedig ugy latszik, megis baj.

Udv,

HA
+ - Astra, Golf, BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Egy korabbi AUTOban kerdeztem, hogy mi a velemenyetek az uj Astra-rol es
a Golf-rol, de ugy latszik meg nem nagyon nezegettetek meg a kocsikat,
mert nem reagalt ra senki.

Fogash irta, hogy latta a ket kocsit a bemutato napokon. Orommel vennem,
ha szakerto szemmel irnal nehany sort roluk. Vezetesi elmeny, biztonsag,
motorok, minden erdekelne...

Esetleg osszehasonlithatna valaki a fenti ket jarganyt az arban hozza
hasonlo hasznalt kocsikkal. Pl. eleg jo aron lehet 3-as compact BMW-ket
kapni (2.5-3M) 3-4 evesen. Szerintetek melyik nagyobb orom, egy ilyen
BMW, vagy inkabb egy ujabb Golf??

Az uj kocsiknal eleg sok extrat lehet plusszban rendelni.
Mind az Astra, mind a Golf extranak kinalja az oldallegzsakokat.
Szerintem nem szabadna sporolni 70-80 ezer forintot akkor, ha az ember
elete mulik a dolgon. De vajon valoban ernek ennyit ezek a lufik???

Elore is koszi a valaszokat!!


		Udv,

			LUKO
+ - Dear Fogash! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kosz, hogy elkuldted azokat a cikkeket, elolvasni oket csak most tudtam.
(Szesszio...)

Ja, es nem emlekszem, hogy irtad volna, neked milyen autod van?

En egyelore (diakkent) csak almodozhatok egy 5 eves Daciarol, bar mar 
annyira jutottam, hogy egy 1300-as, negysebesseges Daciara nem szivesen 
ahitozok...

Ja, es mit szoltok a Dacia Romania-i es kozel-keleti karrierjehez?

Ugyanis errefele a nagy tomegnek meg mindig a Dacia az almok autoja, ez a 
legolcsobb (60-70 ezer Ft-ert ujat veszel!), es habar (szerintem) 
tartossag szempontjabol sehol nincsen, nagyon olcson lehet MINDENT kapni 
hozza. 
Az mas kerdes, hogy egy par tizezer km utan foltetlenul cserelni kell a
felfuggesztes osszes hangszigetelo elemet, neha meg a kerekcsapagy is 
elmegy.. Bar ez sokat mulik az utjainkon.

Es ahhoz mit szoltok, hogy az ezelott kb 30 evvel megjelent 12-es Renault 
roman atirata maig is lenyegeben valtozatlanul kerul ki a gyarbol, igaz, 
hogy a jogtisztan hasznalt 1.3-as Renault motor helyett most egy 1397 
cm3-es motor van benne, szinten Renault, de ez mar nem jogtiszta 
(magyaran:LOPOTT), es ezert nem azt irja a Daciakon, hogy 1410 (rovid 
ideig irta, de a franciak szoltak..), hanem 1310.
Az os-Renaulthoz kepest mi valtozott? Megjelent a fordulatszammero a 
muszerek kozott (!!!), rengeteget kiserletezgettek a muszerfallal, es meg 
mindig nem tudtak egy olyat eloallitani, amelyik nem reped el keresztben 
a szelvedo alatt a harmadik nyar utan. Ja, persze a Renault-oke nem 
repedt el, de hat a romanok is kell valamit fejlesszenek..

Es LUXUS is van a Daciaban: nemreg kitalaltak, hogy tegyenek bele 
elektromos ablakemelot: eddig negy ilyen Daciaval talalkoztam, es a 8 
ablakemelobol 2 mukodott! persze nem ugyanabban az (?)autoban.

Es most en, a demokratikus roman allam allampolgara, aki rendszeresen 
olvasom az Auto2, AutoPlussz, Auto Magazin, Auto Motor, 4*4 Magazin, Auto 
Piac egyhonapos, magyarorszagon el nem kelt szamait, tehat nagyjabol 
tisztaban vagyok az europai autoujdonsagokkal, arakkal, valaszthatok:
 - veszek egy Daciat 25 mill. lejert, vagy esetleg kuporgassak ossze 130 
milliot, hogy egy olyan autot vegyek, amellyel 5 evig nincsen bajom, es 
nem is fogyaszt sokat...

Tehat kedves autobarat tarsaim, szeretnek en is olyan gondokkal 
szembesulni, hogy most Astrat vagy Megane-t vegyek.

Minden jot, jo autozast..

Boti, akinek 21 eves Trabantja volt...

Ui.  A Trabant most is megvan es azon gondolkodunk, hogy visszavasaroljuk-e,
mert mar minden szogletehez ertunk, es talpra tudnank allitani..

    email:
	
	
+ - globalizacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elmeletileg a globalizacio lenyege az autok gyartasana olcsobba tetele.
Hat ez nem akar oszejonni. 
Egyik marka sem jon olyan foldrengeto ujdonsagokkal, amelyekkel az arakat 
leverne, az uj (mas gyartokkal kozos padlolemez, esetleg motor, neadj' Isten 
karosszeria) tipusokat legfeljebb 20-30 ezer forinttal adjak olcsobban a 
kifuto tipusoknal.
Hat akkor hova lesz a penz?
Esetleg a munkasok nagyobb fizetest kapnak? Nem, ez biztos nem igaz (lasd 
Renault).
Es mi a globalizacionak csak az europai reszet latjuk, nem is tudjuk 
 -- keves kivetellel, en nem tartozom kozejuk;-(
mi van az ocenokon tul. Azert sejtem, hogy a Chryslernek es a GM-nek is 
nagyon sok tipusa hasonlo filozofiaval. Es akkor meg a Japan gyartokrol 
nem is beszeltunk. 
Japannak van egy csomo autotipusa, amit csak a szigetorszagban arusitanak.
Es (nocsak, nocsak !!!) azok a tipusok, melyek legtakarekosabbak, 
legkornyezetbaratabbak, legolcsobbak.
Miert nem lehet az oreg kontinest sujtani ilyen autokkal, ferde szemu 
testvereim? Vagy esetleg kevesbe ferde szemek vannak a dolgok mogott, 
netan a Shell, a Texaco, a BP es a tobbi kornyezetbarat gigasz kezeit 
kell keresnunk.

Mert Kaliforniaban mar eletben van az a rendelkezes, hogy az uj autok 
mittudomen hany szazaleka nullemisszios kell legyen.
Es minden nagy autoszalonon bemutat a Chrysler es a Toyota (es meg sokan 
masok) ilyen tanulmanyautokat. De ugy latszik, minket nem erdekel.

Ti, magyarorszagiak, es ti, nagyvarosiak, tudjatok, milyen levegot 
szivtok? Hat, nem cserelnek veletek. 

Boti, aki a Karpatok oleben szivja a tiszta, fenyoillatu levegot.

    email:				homepage:
		        http://vega.unitbv.ro/~nemethb6/
	

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS