Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 362
Copyright (C) HIX
1999-04-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: koszos benzin. ( 14 sor ) AUTO #360 (mind)  28 sor     (cikkei)
2 automata szivato (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: mostmicsinaljak? (mind)  16 sor     (cikkei)
4 fekezeskor rangat a kormany (mind)  10 sor     (cikkei)
5 benzin minoseg (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Szabs (mind)  42 sor     (cikkei)
7 Arany facan (mind)  3 sor     (cikkei)
8 alkatreszarak, Kadett-duda, ARAL-91 (mind)  30 sor     (cikkei)
9 Re.: automagno (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Elado Suzuki GSXR-750W (mind)  12 sor     (cikkei)
11 kisauto, ABS kerdes (mind)  40 sor     (cikkei)
12 fek munkahenger (mind)  48 sor     (cikkei)
13 Re:Segitseg!!! (mind)  6 sor     (cikkei)
14 re: negyelktrodas gyertya (mind)  54 sor     (cikkei)
15 re:motorcsere (mind)  44 sor     (cikkei)
16 reaxiok (mind)  107 sor     (cikkei)
17 olommentes+helyesiras (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Autoradio (mind)  38 sor     (cikkei)
19 koszos benzin (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Re: Motorcsere, Gyertya (mind)  46 sor     (cikkei)

+ - Re: koszos benzin. ( 14 sor ) AUTO #360 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Wed, 21 Apr 1999  wrote:

> Az lenne a kerdesem hozzatok, hogy okozhat-e koszos benzin olyat, hogy
> menet kozben egysze rcsak leall az auto. Menet kozben olyan erzes,
> mintha
> egy pillanatra valami "visszafogna" az autot, majd leal. Ezutan azonban
> lehet ujrainditani, es vidaman megy tovabb, majd egyszer csak megint
> leall, joval kesobb. Miota ez van, par napja, nem volt ujratankolva a
> kocsi. Adjatok otletet, mi lehet ez. A kocsi egyebkent egy VW Jetta 1.8
> injektorral.

Volt hasonlo tunetem, ket autonal is.
Az egyiknel csak nagyon nagy hidegben, ott vizes volt a benzin, es
belefagyott a benzinszurobe (a kocsi alatt), es csak egy deci denaturalt
szez hozzaadasa utan lett mozgokepes.

A masik auto csinalta ezt idonkent, ott hosszas keresgeleses utan
kiderult, hogy a tapszivattyu (ami a tankban van) testkabele volt hibas.
Tobbszor meg lett nezve, es nem latszott rosznak, de aztan kesobb meg
rozsdasabb lett alatta a lemez, igy talaltuk meg.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - automata szivato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

van valakinek valami tapasztalata az automata szivato atalakitasarol kezi vezer
lesure? Tul oreg a kocsi ahhoz, hogy az automata szivato osszes kenyes alkatres
ze megbizhatoan mukodjek rajta.

Sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Re: mostmicsinaljak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tudomasom szerint a szabsertesek elevulese 6 honap. Ezen ugye boven
> tulvagyunk mar. Fellebbezzek, hogy lemaradtak Rolam es felejtsenek el?
> Vagy azert fizetnem kell? Vagy hagyjam a fenebe? (Dehat atvettem...)

Akkor van elévülés, ha a cselekményre kiszabható legnagyobb büntetési tétel 
ideje alatt nem indult eljárás a cselekmény miatt (ez szabálysértés 
esetében 6 hónap). Tehát ha nem derült ki, vagy kiderült, de az illetékesek 
nem tettek semmit a "megtorlás" érdekében.

Esetedben megindult az eljárás, és ettől kezdve nem évül el.

    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - fekezeskor rangat a kormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Amikor nagy sebessegnel erosen fekeznem kell, rangatni kezd a kormany. A
fekbetetek kb 3-5 ezer Km-t furottak.
Az uj fekbetetekkel ez nem volt tapasztalhato, de most eleg jelentosen
rangat.
Vajon mitol lehet ez?

Udv:
Dani
+ - benzin minoseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A helyzet az hogy eddig soha nem volt gondom a Shell benzinnel, mindig ott
> tankoltam de tuti jo volt.
> Hat..tobbet mar nem fogok ott tankolni az is biztos...mar ha egyaltalan a

Szerintem minden esetben, ha erezhetoen szar anyagot tankolnak az
autoba fel kell jelenteni az adott benzinkutat. Nalunk halason
- mino veletlen - szinten egy Shell kutnal volt ez a dolog, az egyik
kepviselo felnyomta oket (mi csak Shell-artezi kutnak hivtuk, olyan
vizes volt a benzin), utana javult a dolog. Nekunk sajnos ott
KELLETT tankolni, mert kartyank volt. Ha neadjisten meg a manus nevet
is meg tudod szerezni, az szerintem kulon jo pont. Nem mintha
utalnam a benzinkutasokat, de azt igen, ha palira vesznek.
-- 
Udv:
Bunny

mailto: * ICQ:1880059
http://w3.datanet.hu/~bunny    SMS mailto:
* SMS-nel:Subj-be irj max. 80 kar, no ekezet *  Ékezetet látok ! *
+ - Szabs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A temahoz hozzatennem sajat tapasztalatom, az elozmeny:
100 meteres falu (tabla, kocsma, tabla :-), 110-zel atsuvitettunk
rajta (mire feltunt a tabla, mar el is hagytuk) persze Nikon-ek ott
figyeltek egy buszmegallo mogott. Klatty. Szerelmes level jon, hogy
go Yard, feljeletettek. Bemegyek szerenyen, mindent elismerek, elkerem
a kepet (ilyet meg ugysem lattam, meg nem tudtam elkepzelni hogy hol
alltak ugyanis eleg jo arannyal kiszurom Oket), kerdi a manus hogy mi
volt ? Elotte sokan mondtak, hogy hazudjak hogy az asszonyt vittem
szulni, stb. En spec elmondtam neki, hogy a Sepsikernek melozom (ez
egy fogalom Halason :-), sokat jarjuk az orszagot, messzire mentem,
es kicsit megszaladt az auto, meg hogy 100 meteres falu volt, mire
eszre vettem mar ... stb. Szoval nem hazudtam, szepen, szerenyen
meg veletlen se hozongve elmondtam a dolgot, lehajtott fejjel nagyon
megbano arccal, adva az artatlan kisfiut ;-))
Mondja, hogy ugye tudja hogy ezert ugrik a jogsi, es sok penz !
Mondom - dehat akkor elvesztem a munkamat, a jogsi mindenkeppen kell,
de penzbirsagot termeszetesen hajlando vagyok fizetni. OK, vegul is
meggyoztem. Par het mulva papir, 32e penz birsag, jogsi marad.
Irtam egy _sima levelet_ az eloadonak (akinel voltam) hogy szeretnem
ha figyelembe venne, hogy _ez_az_elso_eset (Ez mindig jo indok!),
es mersekelje illetve _reszletre_fizethessem_ (ez szinten egy jo
megoldas, ha minden kotel szakad!), testverem iskolas, anyam keveset
keres, stb. Ismet eltelt 1 honap, mire megkaptam a papirt, hogy
hat igen kicsit tulzas volt a 32, merseklik 16-ra es fizethetem
reszletben is. 
Szoval summa:
1. Ismerd el, soha ne hozongj (ez a helyszininel is mindig bevallik)
2. A jogsit szinte mindig meg lehet menteni jo dumaval
Ha megjott a hatarozat:
3. _mindig_ kerd a penzbirsag mersekleset
4. Lehet reszletfizetest is kerni (miutan csokkentettek a lovet :-)

Igy a dolgot el lehet huzni meg 1-2 honappal (addig is tudsz penzt
gyujteni), veszteni nem veszthetsz a dolgon, hacsak nem vagy allando
vendeg naluk gyorshajtasilag.
-- 
Udv:
Bunny

mailto: * ICQ:1880059
http://w3.datanet.hu/~bunny    SMS mailto:
* SMS-nel:Subj-be irj max. 80 kar, no ekezet *  Ékezetet látok ! *
+ - Arany facan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi a sok segitseget, megkostoltam egesz kellemes sorocske,
kar hogy nem import, Amstel-ek csinaljak itthon.
Bunny
+ - alkatreszarak, Kadett-duda, ARAL-91 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regota gyotor a kivancsisag, hogy mely autotipusok
alkatreszarai a leg felhasznalobaratabbak! Legutobb
szoba kerult a Japan/Nemet autoknal is.
Peldaul:
VW, Opel, Audi, Merci : Nemet
Tojota, Mitsubishi, Honda, : Japan
Skoda, Lada, Polski, Trabi : Coccialista
Fiat, Lancia, Alfa : Olasz
Renault, Citroen : Francia
Volvo, Saab: Sved
Remelem nem kevertem ossze semmit ;-))))
Amikor autot vettem, engem pl. az tantoritott el a Japan
autoktol, mert azt hallottam, hogy uszonyatosan draga
az alkatresz a tobbihez kepest. Tenyleg annyira draga?

Van egy D-Kadettem, es valahol elfogy a menku a dudaig.
Hiaba sportolok a duda nyomogombjaval, meg se mukkan.
Szetszedtem az erintkezot, es odaig eljut! Meglepodve
lattam, hogy a kapcsolo a +12V-ot a kormanyrudba vezeti!
Jelentem nem ittam! Biztos le van szigetelve, de nem
talaltam meg a lejovo kabelt. Pls. Help Me! Hol keressem
azt a tyukbelet?

A benzin kerdeshez meg annyit, hogy probabol a 98-as
helyett 91-est tankoltam az ARAL-nal, es tok tuti! Minden
3.-tankolasnal adalekolok. Nnna majd meglatjuk....

Udv.: Pongi (Pecs) 
+ - Re.: automagno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hangszorozugasra szerintem ket eset lehetseges:
- vagy a hangszoro a hibas
- vagy a magnod erositoje trefalkozik

Probald meg a magno hatoldalan megcserelni a
hangszorozsinorokat. Ha ezek utan a hiba 'atvandorol'
a tuloldalra, akkor a magnoban van a gond, kulonben
pedig kovetkezok lehetnek:

- a hangszoro membranjara raesett valami ezmegaz
- a lengotekercs ragasztasa elengedett, es ott kavar
- elporladt a membran gumija

Megoldas: egy kozel azonos impedanciaju hangszorot
szerelj be, ha nem szamit a HIFI-minoseg, vagy javittasd
meg - bar egyre kevesebben foglalkoznak
hangszorojavitassal -.

Addig: a balansz potmetert tekerd a letezo hanszorora.

Udv.: Ponggi (Pecs)
+ - Elado Suzuki GSXR-750W (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A fenti motor egyik ismerosome.
1992-es evjaratu, vizhuteses, gyari idomokkal, serulesmentesen, egyedi 
fenyezessel
(metalsarga, indigolila), szezonra felkeszitve. Megtekintheto 
Mateszalkan, erdeklodni 60/456-840-es
telefonon, vagy ha nem akarsz telefonalni akkor az E-mail-en keresztul.
Csereben esetleg CBR-1000F erdekli, 91-92 evjarattol.

Udv:
	Peti
+ - kisauto, ABS kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ismerosom kert meg, adjak tanacsot neki uj auto vasarlasahoz.
Noi auto lenne, igy kiskategorias autot keres, esszeru meret
es arhatarok kozott (pl Mercedes A mondjuk kicsit tulzas :-)),
meretben ne legyen mini, pl egy Smart-nal legyen nagyobb...)
Szoval egy Citroen Saxo jutott eszebe, de konnyen meggyozheto.
Lehet meg Pegueot 206, Opel Corsa, stb. ebben a kategoriaban.

Szivesen vennek barmilyen tapasztalatot, javaslatot ezen
kategoriaban barmelyik tipus mellett, vagy ellen.
Listan, vagy maganban.

Mas:
Eddig nem volt tapasztalatom ABS-es autokkal, most par honapja
vezetek egyet (Astra, ~12e km).
Furcsallom, hogy egy ideje erosebb fekezeskor mar erezheto a
pedalon az ABS ritmusanak megfelelo luktetes, de meg a kerekeken
nem, nem hallhato stb.
Tapasztalt kollegaktol kerdezem: ez igy normalis?
Nem csak blokkolt kerekek eseten csokkenti a fekerot, hanem
mar elobb is?

Meg egy dolog:
Az uzemi homers. elerese elott, uresben, picit felporgetve,
majd elveve a gazt, a fordulat leesik mintegy 500-ra (majdnem leall),
majd felmegy mintegy 1000-re, s lassan beall a kb 800-ra.
Mi okozza, valami erzekelo hiba, injektor hiba, vagy mi?

A ket dolog nem tul zavaro, csak idegesit, ha nem tudom mi tortenik
az autoval, a szervizekkel meg ilyen ugyekben nincs tul jo
tapasztalatom, vagy bagatellizaljak az ugyet, vagy azt mondjak OK,
nem csinalnak semmit, de kiszamlaznak egy halom penzt.

Szoval szivesem vennek minden hozzaszolast.

G.Laci

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - fek munkahenger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-= Pry =- irta a multkor:


<excerpt>kanyarodasnal. A lenyeg, hogy a szerelo allitasa szerint nem
szabad szet-

szedni a munkahengert, mert az utana szinte 100%, hogy folyni fog.

Kinek van igaza?

Sajnos nekem sem mindegy, hogy 5, vagy 50 ezer Ft-tol valok meg.

Apropo, a muszer egy Lancia Dedra 2000TD.


Elore is kosz!


-= Pry =-

</excerpt>

Nos, soha semmi sem 100%, foleg nem ez. En magam - egy jobban
felszerelt baratom segitsegevel - ujitottam fel valaha 1980-as evjaratu
- akkor mar talan 9 eves es 110 ezer km-t futott - Chevrolet Citation
autom fekjeit. A tarcsafekek munkahengerei folytak mar rendesen.
Vettunk hozza uj beteteket meg egy felujitokeszletet. Ezutan
szedszedtuk a feket. A munkahenger belul bizony mar jo vallas volt.
Ezert aztan egy un. do''rzs-a'r nevu szerkentyuvel egy kezi furogep
segitsegevel szepen egyenletesre csiszoltuk a munkahenger belsejet. A
dugattyu is kopott volt de ezt kompenzalta az eggyel nagyobb meretu
javitokeszletbeli gumikarmantyu. Utana sokaig ment az auto minden gond
nelkul es egyik fekbol sem folyt a folyadek meg mar nem is surlodott.

Szerintem probald meg.

udv.

Barnabas


BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411,
Hungary

Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax:
+36-28+430-482

Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Re:Segitseg!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>:(.Valahogy nem hajlando benzin nelkul menni.Addig mar lejutottam mi

Az enyem sem. Pedig sokat sporolna...
Bocs:)

Gabor
+ - re: negyelktrodas gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokaktol olvastam, hogy kulonbozo problemai vannak a tobb elektrodas
gyertyakkal.

Attol, hogy valami Bosch es draga, meg nem biztos, hogy az adott tipusba is jo.
Tevedes ne essek, nem azt akarom mondani, hogy nem jok a Bosch gyertak, 
de nem mindenhova.

A gyujtogyertyaknak is van egy bizonyos jelleggorbeje es a gyujtotrfoknak is. 
A gyartok megprobaljak, hogy a motorhoz minnel univerzalisabb jellegorbeju
gyertya illetve 
trafo legyen eloirva. A gyujtasi jellegorbe nagyon fugg a motor szerkezeti
kialakitasatol
ahogy ettol fuggot a megfelelo elogyujtas merteke. Tehat hiaba jo egy
gyertya nem biztos, 
hogy egy konkret motorhoz is jo. Erre jo pelda, hogy a Bosch gyertyakat
kifejezetten utaljak
az olasz autok, mert nem illeszkedik az olasz gyujtotrafok jellegorbejehez
es igy gyengul 
a gyujtasi energia es kevesebb lesz a teljesitmeny. Az olasz kocsik a Beru-t, 
Championt, Marelli-t szeretik.Ami a tobb elektrodas gyertyakat illeti: egy
tobb elektrodas 
gyertyahoz sokkal nagyobb gyujtasi energia kell, mint az egy elektrodashoz, 
mert tulajdonkeppen jo esetben nem csak egy szikra alkul ki hanem tobb is es 
ez a megfelelo langfront kialakulasat segiti. Tehat aki tobb elektrodas
gyertyat akar 
az eloszor is cserelje ki a gyujtotrafojat nagyobb teljesitmenyure es ujra,
mert egy regi 
trafo mar nem kepes eleg energiat leadni, de figyelembe veve azt, hogy a 
karakterisztikanak itt is illeszkedni kell a motorhoz es a gyertyahoz is. 
Regi autoba szereleve  pedig ahelyett, hogy javulna romik az egesz eloadas. 
En szemely szerint csak nagy teljesitmenyu, magas fordulatszamu motorba 
ajanlanam, mert kulonben semmi ertelme. Nyilvan egy jol tuningolt motorhoz
mar erdemes, 
mert ott mar igenis szamit, hogy biztos legyen a gyujtas. Az elettartama
sem nagyobb es 
egy szeria motornal semmi javulast nem fog okozni, viszont jo draga.
A tobb gyujtotrafot, vagy hengerenkenti gyujtotrafot is a biztosabb gyujtas
erdekeben 
es a nagyobb gyujtasi energia erdekeben talatak ki. Miutan a hengerenkenti
gyujtotrafo 
csak minden masodik fordulatban gyujt egyet igy tobb ideje van feltoltodni
is, ami 
nagy fordulaton mar szamit. Ma mar ezt a megoldast is csak komolyabb motorokon 
hasznaljak es ha nem egy sportmotoron akkor csak nagyzolasbol. 


Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - re:motorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocsi, hogy ket reszletben irok, de a multkor visszajott, hogy tul hosszu,
pedig
nem volt az. Na mindegy.

En mar csinaltam ilyet. Egy Kispolskiba epitettem 4 hengeres, vizhuteses
motort.
A motor egy 903 ccm-es 60 Le-s Fiat sportmotor volt. 
Ez ugye nem kifejezetten a kispolskiba valo. Kivulrol nem latszott semmi.

Tehat, ha az adott tipusba volt gyarilag beepitve ilyen blokk akkor egyszerubb
a helyzet. Csak az szamit, hogy az adott blokk milyen. Azt nem kell
elarulni, hogy ez
gyarilag csak pl.:110 Le-s es most pedig 300 mert ez nem tartozik rajuk.
Hivatalosan az en motorom is 39 Le-s volt. tehat epitettek ebbe a tipusba
ilyen motort, 
akkor csak atalakitasi engedelyt kell szerezni a KPM-tol, befizetni a penzt
es levizsgztatni,
de atalkitasi engedely nem kell.

Ha nem volt ilyen motor beepitve es meg raadasul meg kell valtoztatni a
kocsin valmit 
ahhoz, hogy beferjen akkor mindenkeppen kell atalakitasi engedely is. Ezt egy 
gepeszmernoknek kell alairnia es igy lehet beadni a KPM-hez. Ez mar nem
egyszeru tema
es nem is egy ilyen level temaja, de megoldhato. 
Ez az atepites oncelu, tehat nem lehet peldaul kornyezetvedelmi okokra
hivatkozni, 
mint egy Trabinal igy sokkal korultekintobben kell kivitelezni.

Ami a fekek es futomuvek erositeset illeti, attol fugg, hogy hivatalosan
mennyivel lett 
erosebb a kocsi. Ez is valtozo, hogy mit fogadnak el. Nekem elol a Kispolskin 
tarcsafek volt amit szinten en epitettem ra. Ezt is engedelyeztetni kell.
Nem egyszeru, de megoldhato feladat az engedelyeztetes, de ezt szepen vegig 
kell jarni.

Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - reaxiok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

------ durrogas motorfeknel:

> meg van lang akkor amikor a kipufogo szelep
> kinyit es alang ataramlik a szelepen a kipucsobe. Ez a 
> kipuszelep beegesehez vezet. Ezt lehet hallani, ha motorfekuzemben
> puffog es durrog az auto.

JAAAJ!!

> ( nem asportkipufogorendszerek tompa puffogasara gondolok, mert 
> az mas miatt van)

huhh, akkor megse... :-))))

Ezzel szerencseltetem a kornyekbelieket. 80-nnal 3-asban fek,
40-50-nel 2-esbe vissza, fek tovabb, 20-korul meg egy pillanatra
1-esbe, kuplung fel es meg mindig fek, majd parkolas suru gazfroccsok
kozepette. fogyasztas? a hanghatas megeri. 

------ zorges:

> Lehet hogy a problemam parcialisnak
> tunik, de engem nagyon zavar es gondolom meg sokakat masokat is. 
> Van valami megoldas a zorgesek megszuntetesere

engem is idegesit. a vilagitaskapcsolom csinalja, mar telefolyattam :)
pillanatragasztoval (csak oda akartam ragasztani, de belement), 
kitamasztottam papirral, de tovabb zorog. en szemely szerint egyszeruen
nem tudom elviselni az ilyet. a vegso megoldas az lesz, hogy kivagom
a francba mind a ket kapcsolot onnan, kifureszelem a nyilast, teszek
egy alu lapot oda, es abba szerelek stramm 250V/50A ketallasu 
kapcsolokat. ha az is zorog, akkor eladom a kocsit :)

megoldas? a zorgo targyaktol fugg. csavarmeghuzas egyreszt nem segit,
masreszt itt nincsenek altalaban csavarok. egyenkent kell az osszes
zorgest felderiteni. addig fogdosni, nyomkodni a kerdeses feluletet
vagy targyat, amig meg nem szunik a dolog. mikor ez megvan, talald
ki, hogyan erheto el az, hogy ha elveszed a kezed, akkor se folytassa
a hangok adasat. a Sziloplaszt eleg jo egyebkent ilyesmire.

----- gyujtaseloszto kerdese hengerenkenti trafo eseteben

> de hagyomanyos modon szerintem kell az eloszto.  Ezt hogy keruli
> ki a modern technika?

ha a megszakitot ugy csinalod meg, hogy fordulatonkent
nem egy impulzust csinal, hanem negyet (azaz vegulis negy 
megszakitot kellene berakni, 90 fokonkent, a forgoresz pedig
csak egy helyen van megszakitasra kikepezve, nem negy helyen),
akkor ez 4 drot, amit rakotsz a 4 trafora, es az megy a 4 hengerre.
ekkor nem kell az eloszto.

----- szinten trafo

> A mult evben a vasarban vettem egy magyar
> szabadalom alapjan keszult gyujtotrafot, ahol
> uszonyatosan nagy szikrak birnak ugralni,

tipp: Lada'ba 1.3-as Wartburg trafoja. (en meg nem raktam be).

----- hasznalt lada

> jo allapotu 2107-es LADA-t - annak is a kombi valtozatat -

szerintem az a 2105-osnek a kombi valtozata (ugyanis nem
"parasztmercis" az eleje), es a tipusjele 2104.

----- ov

> de jobban jarok, ha megveszem
> bontoban vagy mashol, es beszereltetem.

bontott ovet ne! az ov csak akkor biztonsagos, ha meg nem "hasznalt".
es mitol kerul egy kocsi a bontoba? valoszinuleg egy CSATTT miatt.

------ Jetta

> egy pillanatra valami "visszafogna" az autot, majd leal. 
> Ezutan azonban lehet ujrainditani, es vidaman megy tovabb,

nem tudom, abban van-e gyujtaseloszto :-)), de ha van, akkor
nezz bele, nem oxidalodtak-e el az erintkezok. (1.3-as wartburgnal
volt ugyanez, az is vw alapu motor).

------- Han Solo

> kis hangszoro... Eddig ment... Az egyik
> azonban tegnap ota a mely hangokkal parhuzamosan
> zummogo-zorgo hangot ad.

igy jartam a vadi uj 70W melynyomoim kozul az egyikkel.
kiszerelve lattam, hogy a hangszorokabel-csatlakozotol
a tekercsig vezeto (szigeteletlen!) huzal a szereles kozben
megnyomodott (azaz en megnyomtam a kezemmel), es hozzaert
a hangszoro fem testehez. ez okozott zarlatot - ritmusra.
a hangjelenseg teljesen olyan volt, mint amikor szakadt a membran.
megoldas: kezzel visszaegyengetni. :)

bocs, ha hosszu, ezek 1 het reakcioi voltak
jo autozast
z.

PS. most van a Szurominal a Lada, sportfutomu elkeszitese celjabol.
Ha atvettem, kozlom a teszt-eredmenyeket. foleg a kanyarsebesseg
novelese miatt csinaltatom.
+ - olommentes+helyesiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves !

Ezt irtad:
"... Az nagyobbik Erdi emelkedon meg atjutott -nem gyozom hangsulyozni
sietett haza-, de a masodikon mar nem. A lenyeg
automento->service->motorcsere. Na akkor en inkabb jarok az AVANTI-hoz es
nem tesztelek!"

Nem jo a kovetkeztetes! Hulladek auto Avanti benzinnel sem lesz taltos.

Nem akarok kotekedni, de megkerdezem, hogy a "Re: olommentes", "Re: koszos
benzin" es "Re:Re: 98-as 94-es" temaju eszreveteleidben szandekosan irtal
igy, vagy csak elfelejtettel magyarul?
	Cs.
+ - Autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>1.Okoz-e kart a radionak, ha csak egy hangszoroval
megy. (Tegnap este hazafele ment vagy husz percet,

  Amennyiben nem er a vezetek sem egy mashoz sem a kasznihoz, nem.

>2.Lehet-e a membrant --

Nem valoszinu, ugyanis mivel nem kulso behatas erte a hangszorot oregedesrol
lehet szo. Ilyen esetben pedig ott szakad ahol rugalmasnak kell lennie es
egy esetleges ragasztas hatalmas torzitassal jar. Ugyan meg lehet javitani
ilyen hangszorokat is, de ez csak tizezer HUF nagysagrendu hangfalaknal eri
meg.

>5.Ha valoban az a helyzet, amit sejtek, azaz kipurcant a
hangszoro, hol lehet es milyet erdemes vettni? Mire
kell figyelni? (

Hangszorot feltetlenul erdemes bele venni. Az autoban altalaban 4 ohm-os
impedanciaju szelessavu hangszorokat hasznalnak a nagyobb teljesitmeny
konnyebb elerese miatt. Ezenkivul az atmerot kell nezni es egyaltalan hogy
bele megy-e a helyere. Ha minden jo egy csavarhuzo es egy forrasztopaka
kerdese /a polaritasra erdemes odafigyelni mert nem tul szerencses az
ellenfazisban mukodo hangszoro par, ez altalaban jelolve van de ha nincs egy
1,5 V-os elemet hozzaertetunk a kapcsokhoz es amikor kifele mozdul a
membran, a hangszoro polaritasa megegyezik az elem polaritasaval/.Erdemes
akkor mar a masikat is megnezni, mert nagyon sok helyen nem figyelnek
ilyesmire.

Egyebkent egy egyszeru autoradio hangfalpar nem tul draga a piacon, inkabb a
mas fele felfogatas, nem takarja regi helyet  okoz nagyobb gondot.

Sok sikert!

udv:

Istvan
+ - koszos benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Eloszor is koszi az otleteket, es a magan emilben kuldott valaszokat is.
A tortenet ugy vegzodott, hogy elvittem a verdat szervizbe. Ott
kicsereltek az injektorban valami relet, meg valami eloszto pipat. A
koszos benzinrol es szurokrol szo sem esett, lehet, hogy atvertek a
buramat??? Lehet, hogy csak alibi javitas volt, vagy ezek a cuccok
tenyleg okozhatnak ilyen hibat?

csa
Fraky(TM).
+ - Re: Motorcsere, Gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!A 4 polusu gyertyarol:
-annyit hogy en BOSCH-t hasznaltam a CRX-embe es nem volt =

semmi kulonos bajom vele, igaz hogy semmi extrat sem =

erzekeltem. A kollegam is vett a 79-es Golfjaba es o is =

ugyanigy jart. Persze lehet hogy csak azert mert jol =

mukodott mindket auto, meg se erezte a gyertya tuningot:).

Motorcsere:
-Pontos r=E9szletes=E9ggel nem tudom az ugymenetet, de amit =

tudok az az hogy kell papirt szervalnod a motor kileterol. =

Ha ervenyes forgamlival rendelkezo autobol szarmazik akkor, =

meg a bontasi hatarozatbol is kell vinned, es indoklas is =

kell hogy miert szedted szet(ezen majd behaltam:). Ha =

forgalombol kivont gepbol van a moci, akkor a volt forgalmi =

adataival felszerelt adas veteli kell. Ha megvan a motor =

meg a papirok akkor megmondjak a rendorsegen hogy hol =

vegeznek eredetiseg vizsgalatot ami mindenfele =

hokuszpokuszbol all tobbek kozt allitolag kobcenti =

meresebol is (10ezer korul mondtak. Ezek utan a mozaiktol =

kell kerni osszeepitesi engedelyt ha jol tudom, de ennel =

tovabb mar nem nyomoztam mert ennyit nem ert volna meg =

nekem egy 79-es fiesta eletre keltese.
Ha tudja valaki az egesz ugymenetet teljes reszleteseggel =

az engem is erdekelne. Lehet hogy jol mutatna egy VTI motor =

a Hondamba:)
Remelem tudtam segiteni.
Csao!=

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS