Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 444
Copyright (C) HIX
1999-07-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Van itt szegedi? (mind)  4 sor     (cikkei)
2 Ajanlo Lista (mind)  15 sor     (cikkei)
3 motorral (mind)  36 sor     (cikkei)
4 kocsiletakaras + cikk (mind)  38 sor     (cikkei)
5 Zold lampa kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Lada uresjarat fulre (mind)  54 sor     (cikkei)
7 Re: Keres: Ajanlo-lista(karbi) (mind)  38 sor     (cikkei)
8 Re. Kellene , de mar nem gyartjak (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Egy tiszteletteljes keres (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: vegyes + Civic '94 napfenyteto tores... (mind)  38 sor     (cikkei)
11 Gumi + karambol (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Re: Kresz ez+az (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Radardetektor info kellene. (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Egyeb (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Re: keres - auto#433 (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Van itt szegedi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Optikai tuning ceget keresek elsosorban Szegeden
vagy a kornyeken.
Koszi!
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves KGL !

Olvastam az AUTO #440-ben megjelent irasodat
a Citroen javitasarol. Az a Tokol-i szerelo
biztosan megerdemelne, hogy a ceget felirjuk
az Ajanlo Lista-ra.
Ha a ceg nevet, cimet, esetleg a telefonszamat
meg tudnad szerezni, kerlek, ird meg es en 
felveszem az Ajanlottak koze.
A leirasod nagyon tetszett, tartalmas es
erdekes volt.

Udvozlettel

oldboy
+ - motorral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,Motorosok !

Nem szeretnek vitat elinditani a ket tabor kozott,de azert leirom a
velemenyemet.Tudom hogy az autosok es a motorosok sohasem fogjak birni
egymast,de azert nem kellene idaig fajulnia a dolgoknak.Egy kicsit
figyelhetnenk egymasra. De velemenyem szerint a legtobb
ellensegeskedes elinditoi az autosok.(tisztelet a kivetelnek)
Egyszeruen nem tudjak elviselni hogy mi sokkal kissebb helyen is
elferunk es jobban gyorsulunk. Mert ha mar egy kicsit mereszebb
elozesbe fog a motor akkor mar szemet mocskos allat mert mit kepzel
hogy csak ugy elmegy a ket kocsi kozott. Csak ilyenkor azt felejtik el
hogy ok az egeszbol csak akkor vesznek eszre valamit, amikor mar
elmentem mellettuk. Persze kozottunk is vannak orultek, de azert a
motoros nagyon meggondolja hogy mit csinal,mert egy balesetnel ugyis
mi huzzuk a rovidebbet. De ha egy autos elkezd valakit elozni es latja
hogy szembe csak egy motor jon akkor ugy gondolja hogy EN ugyis
gyorsabb vagyok,vagy majd lehuzodik. CSakhogy egy kocsi amikor eloz
sokkal nagyobb oldaltavolsagot hagy ezert en mar a padkara
kenyszerululok. De ekkor sem kezdenek el anyazni, ha egy
kezmuzdulattal elnezest kerne az illeto. De valogy meg ezt az elemi
dolgot is elfelejtik eggyesek. En meg senkit nem kevertem
balesetveszelyes helyzetbe,de a kedves autostarsak miatt mar tobbszor
majdnem feldobtam a talpam. Tegnap megyek az 55-os uton szemben pedig
jon egy  kombajn.(tudjatok az a bazi nagy ami elfoglalja az en savom
felet is. Lelassitok 60-ra,es akkor latom hogy elkezdi elozni
a monstrumot egy lenyalthaju nyalas buzi a csodaautojaval(esetleg a
apukae)nez az arcomba es vigyorog. En alig birtam megallni.De nem
erdekelt volna az egesz,ha legalabb elnezest kert volna. De ez naponta
elofordul.A kozhiedelemmel ellentetben nem vagyunk mind ujgazdag bunko
allatok.Bocs hogy egy kicsit hosszu voltam.Varom a reakciokat,ha
valaki tud cafoljon meg(ervekkel), anyazasra nem vagyok kivancsi.

Monte-Cristo

Best regards,
 Szalai                          mailto:
+ - kocsiletakaras + cikk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En telen a kovetkezot muvelem a kocsimmal: fogok egy bohom nagy nejlont,
es letakarom vele a szelvedot (a ket elso ajtonal pedig becsipem). Az
ablaktorlok a nejlon _alatt_ vannak, igy ha onos eso esik az ejjel,
akkor a nejlonra fagy ra az egesz es nem az uvegre ill. az ablaktorlo
gumijara. A nejlon eleg nagy ahhoz, hogy az elulso oldalablakokat is
takarja. Reggel aztan csak a hatso oldalablakokat kell levakarni, a hatso
ablakon segit az ablakfutes (jaro motornal, ami kb. 20DM-be kerul, ha
elkapnak kornyezetszennyezes cimen -- persze, ha a piros lampanal nem
kapcsolom ki a motort, akkor nem szennyezek a torveny szerint). 

###

A helyszini birsag penztarcahoz mereserol csak annyit, barki fel tud
sorolni egy csomo olyan orszagot, ahol a torveny elott csak _elvileg_
egyenlo minden ember. Az USA-ban pl. mit kap egy 20x-os gyilkos? Es mit
kapott Ashby (a cavalesei szerencsetlenseg okozoja)? Most Mo-n "csak"
annyi tortent, hogy a status quot szentesitettek... Egyebkent amig van
helyszini birsag, addig lesznek korrupt rendorok is. A nemeteknel
tudtommal nincs helyszini birsag (igy mellekesen a burokraciajuk is
kitombolhatja magat, foleg, ha az aldozat perre viszi a dolgot ;-) ).
Cottbusban pl. regebben a tilosban parkolo kocsik ablaktorloje ala egy
nejlontasakban elhelyeztek egy 30 DM-es csekket. Ezen ugy latszik, valaki
felhuzta magat, mert kb. 4 eve mar csak egy standard papir virit a
szelvedon, hogy "szabalysertes miatt eljaras indul, ami esetleg
penzbirsagban vegzodik". Igy en is fizethettem 10+30 DM-et, miutan a
lakasra kijott a csekk.

A 10 DM kulonosen aljas volt, mert ki volt teve a feloldalasan a jardan
parkolni tabla. En leparkoltam vasarnap, szerdan pedig meglattam a
papirt. Ugyanis a parkolo tabla ala kitettek egy 'csak parkolooraval, max.
2 ora' tablat a het folyaman. Vitatkozni felesleges lett volna, nem sokkal
elotte szuletett egy birosagi dontes, hogy az autosnak szamitania kell
tablavaltozasra. Ez van, az onkormanyzatnak kell a penz errefele is.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Zold lampa kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autóstársak!

Bp-n tudjátok, hogy az Andrássy és a Bajcsy sarkán nem szabad jobbra fordulni
 
az Andrássy-ról, és a "mélyen tisztelt" kékruhás bunkók pedig, egy bódé mögül
 
figyelnek, és bírságolnak. 
Ezt arra alapozzák, hogy a lámpában benne van a egyenes nyíl, de tábla nem 
tiltja.
A kérdésem: ezek szerint a lámpában benne lévő jel felé lehet csak menni?
Mit mond erre a KRESZ ?

Bírságmentes autózást!

Üdv:
András
+ - Lada uresjarat fulre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz Zoli és listatagok!

Zoli, szétkaptad a 2103-sodat? :)

> zsigulinal hogyan kell *fulre* beallitani az alapjaratot?
> 1. tegyuk fel hogy az alapelogyujtas jol van beallitva
> 2. se a CO se az alapjarati csavar allasat (jo vagy nem jo)
   nem ismerjuk. (tegyuk fel, hogy ki vannak szedve, a
   beallitast nullarol kezdjuk.)
> 3. nincs semmilyen muszerunk, csak a ful, meg a szem :-(
   (ja, fordulatszammeronk az van, mert ez egy ezerotos)

Gondolom ugyan úgy, ahogy a kispolszki-n meg a motorokon szokták, szoktam.
A szimjorkámat (2107) is állítottam így már be.
MIndkettő egyből átment a zöld kártyán.

Én így teszem:
- Betekerem a csavarokat, úgy középtájra
- Beinditom a motort
- Elméletileg üzemmeleg motoron kellene végezni.
- A keverékmennyiségi csavart tekergetem, olyan közepes fordulatra.
 (ha olyan a karbi, amihez van üresjárati vákumszelep, akkor 1200 ford alá, 
mert 
ott    kapcsolgatja  a szelepet)
- A minőségszabályozóval az elérhető legmagasabb ford.-ra állitom. (elég 
szegény 
a keverék ekkor)
- Lejebb szabályozom a mennyiségszabályozóval, úgy 1000 környékére
- A minőségszabályzót, kb 1/4 fordulatnyit bejjebb tekerem (dúsítom a 
keveréket), 
ha kell feljebb a mennyiségszabályozóval, ha le akarna fulladni.
- Ekkor jön a gázpedál próba, meg menetpróba, hogy hogy reagál, hogyan 
gyorsul.
- Ha erőtlen, nem gyorsul, kicsit bejjebb a minőségszabályozót. Úgy, hogy még
 ne 
nagyon csökkenjen az üresjárati fordulat.
- A végén pedig, újra beállítani a mennyiségszabályozóval. Ha van 
fordulatszámmérő, akkor, úgy, hogy a legalsó rovátka felett legyen pár 
miliméterrel, meg persze ne rángasson, és ne fulladjon le.

Remélem tudtam segíteni!

Bocs, hogy nem voltam teljesen szakszerű, és a profik biztosan jobban 
csinálják, 
de nekem működik ez a módszer

Helyreigazításokat, pontosításokat szívesen fogadok, de letolásokat nem 
várok, 
hiszen segíteni akarok.

Jó autózást!

András
LADA 21074
+ - Re: Keres: Ajanlo-lista(karbi) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tamas !

Karburator javito:
Bp. XI. Tha'n Ka'roly u. 12.
Guluszemu, idosebb urat keruld. Pocakos, sotethaju, vagy kicsit
kevesbe pocakos, oszeshaju kollegat probald megkeresni, ok
viszik a karburatoros dolgokat. Atlagos jav. beallitas legutobb
1750,/ volt, persze mas munka - mas ar.
Nagyon orulnek, ha visszajeleznel, a javittatas elvegzese utan.
(pl. Hogy vagy megelegedve, milyen munkat vegeztek, mennyiert.
Ha megtudsz tovabbi adatokat, pl. neveket, azt is szivesen
feljegyzem.)

udvozlettel

oldboy
-----Original Message-----
From: Nagy Tamás >
To:  >
Date: 1999. július 15. 10:38
Subject: Keres: Ajanlo-lista(karbi)


>Hi oldboy!
>
>Remelem jol irtam a nevedet, azaz kis kezdobetuvel.
>
>Szuksegem van a segitsegedre az ajanlolistaval kapcsolatban. Keresek
>megbizhato karburator-szakertot.
>
>Betegeskedik az enyem miota alaposan megtisztitottam. Nem megy rosszul,
>de megbizhatatlan magas fordulatszamon, es mellesleg a gyorsito pumpanal
>is ereszti a benyat, igy az nem valami hatasos.
>
>Elore is koszonom a segitsegedet:
>
>vasgyuszi
>
+ - Re. Kellene , de mar nem gyartjak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Buci69.

Jo lett volna, hogy a nevedet is alairtad vona.
>vezetekben a toldasoknal tort el.
>Namarmost, valahol abban kone lenni egy golyos szelepnek,
>aminek a nyomat sem leltem.
Nem igerem de megprobalok segiteni rajtad. En is keresni fogom a golyos
szelepet. En ugy tudom, hogy a " pumpedli " vegen a csotoldalekban van ez a
bizonyos golyos szelep. A P - 126  -ose veletlenul nem kompatibilis neked?
Ugyanis az is hasonlo elven muxik.
NO 2 : >Beazik a bal ajto ivenel.
Hol? elol ,vagy a hatsoivnel.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Egy tiszteletteljes keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

Kerlek, gyere a jelenbe, es irjal nekunk hasznalhato, pozitiv autos
dolgokrol.

Tudd, hogy senki sem tokeletes, de a maro kritika onmagaban nem az a
nezopont, ahonnan megoldodnak a dolgok.

A listan valoszinuleg sokan egyetertenek abban, hogy ami helytelen adat, azt
ki kell javitani, megnevezve a forrast, ahonnet a helyes adat szarmazik.

Ez visz elore mindenkit.

Koszonom, hogy idot szakitottal a levelemre. :)

Tisztelettel:
Csete Laszlo
+ - Re: vegyes + Civic '94 napfenyteto tores... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ne koveteljen semmit az a mocsok!
> Ezt nem lehet szo nelkul hagyni!!! Volt itt a listan egy olyan szoveg,
hogy
> "daraloba a kivilagitatlan kerekparosokkal"! Ezt mindenkepp ki kell
> egesziteni
> a retkes-taho-kocsogokkel, akik nem hagyjak szabadon a jardan azt a
> "bababkocsinyi" helyet! Szerintem ne csak karcot rakj az oldalara, hanem
> fekfolyadekot a tetjere, meg ideggazt a szellozojebe, meg kicsi
kezigranatot
> a
> hona ala! Arrol nem is beszelve, hogy milyen vicces, amikor autoval mesz a
> kis
> utcaban es a jardan felkeresztbe allo Berlingo-Izs-Zuk-Combo, meg barmi
taho
> kocsijat (a lenyeg, hogy dobozos legyen, nem atlaccco) kikerulo anyuka
> arnyekbol kitolja eled a babakocsit, mert tenyleg nem fer el azon a
> 
> jardan.
> Ja, es en meg a tukreit is szisztematikusan lerugdosnam...

Internetes tapasztalataim alapjan az ilyen rongalasra hajlamos igazsag
bajnokai
neznek ki 150-160 magasnak, es nyomnak vasa'ggyal egyutt 65 kilot.

Javaslom, hogy aki tenyleg ennyire szereti az igazsagot varja meg a tulajt
es
- ha meri - probalja meg neki elmagyarazni, hogy milyen csunya dolgot
kovetett el.

Konnyu dolog a masik hata mogott rongalni az autojat... az enyemmel is ezt
tettek,
csak eppen raadasul minden ok nelkul...

Mas: nincs valami otletetek, hogy mitol torhet be egy Civic napfenyteteje?
Kulserelmi nyom nem lat6o, csak el van pattanva az uveg ... nem ertem
egyszeruen
Raadasul nem is itthon tortent , sot jo esellyel senki sem ferhetett a
kocsihoz... tiszta X-akta....
+ - Gumi + karambol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lassan vizsgazik az autom (Renault Fuego), kell uj gumi ra.
Olcson hozzajutottam ehez:
Vredeinstein 175/70-s viszont snowtrack
Ez ugye teli gumi...
Azon kivul, hogy puhabb es gyorsabban kopik van
egyeb rossz tulajdonsaga.
Lecserelni nem akarom mert negyedaron jutottam hozza.

Pont amikor a gumiert mentem szendvics lett belolem.
A mogottem levo nem tartotta be a kovetesi tavolsagot.
Osszetorte a hatma es beletolt az elottem levobe.
Elismerte a hibat, de szegeny auto kicsit ossszetort.

Tudtok olyan szervizt ajanlani, aki a Hungaria biztositoval van
szerzodesben es szepen meg tudnak csinalni.
Alkatresz beszerzessel egyutt...

Fejes Tibor
+ - Re: Kresz ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem is jó lenne ha a felemelnék a sebességhatárokat,
50/100/130-ra.Ez a mostani egyszerűen nevetséges,az a sok
évente eladott új autó ezeket a sebességeket egyszerűen 
utálja,pl a 80 km/h csak 4-es fokozatban ideális,az ötödik
fokozat 100.-nál kezd élni.Így aztán vagy begyűjtjük a 
bírságokat,és kockáztatunk,vagy detektort szerelünk az
autókba, hátha bejön.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: d18-szombathely.elender.hu)
+ - Radardetektor info kellene. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudni szeretném,hogy az itthoni sebességbemérők milyen sávszélességen,és
hogyan mérnek.
Ha valaki tud segítsen.Ha valakinek van beszerelve készülék,
magánba várom a levelét.

      Köszi
+ - Egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki!

Szerintem, ha a rozoga potos IFA-kat es hasonlokat kivonnank a
forgalombol, nem lenne kenyer az orszagban.
Mert sem az aratast, sem a beszallitast nem uj autokkal vegzik.
Egyenlore nem vagyunk tulzottan jo helyzetben anyagilag (sajnos), hogy
megtamogassuk a mezogazdasaggal foglalkozokat. 
Szerintem sokan orulnek, hogy az adojukbol az allam eletkorulmenyeket
tud teremteni. Ismerek par embert. Piszok sok munkajuk van, es nelkuluk
nem biztos, hogy itt tartanank.
Persze mas dolog, hogy a fejesek a penzt elteszik (tisztelet a
kivetelnek) es uj autora koltik.
Ezek utan vajon jogos-e megallitani az oreg IFA-kat?

A rendorok azota nagyot nottek az en szememben, miota figyelmezteto
cedulakat osztanak.
Mert nem biztos, hogy direkt nem kapcsolom be az ovet, csak epp sietek
es elfelejtem. De miota kaptam a figyelmezteto cedulabol, es alairattak
a papirt, hogy atvettem, azota sokszor eszembe jut a dolog. 
Nagyon korrekt megoldasnak talalom.
Valahol ezekkel a helyi sheriff-ekkel nem ertek egyet, az en vagyok a
torveny gondolkodasu rendorokkel.

Az ezustnyilas temaban csak hozzaszoltam a Kincses Team munkajahoz.
Nem mint kritikat, mint tenyeket irtam le.
En ettol fuggetlenul elhiszem, hogy jo valtozatai is vannak a karbis
turbonak.
En visszamenoleg alapvetoen tanultam csak. Elore probalom magam kepezni.

Mara ennyi.

-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto:
+ - Re: keres - auto#433 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> > jutottam a HIX431-ig. Viszont innentol (elvileg a szerver
> > athelyezese miatt) nem kaptam 440-ig a "hireket".
> > Az lenne a keresem, ha meg van valakinek,
> > akkor kuldje el nekem ezt a 9 db-ot. Elore is koszi.

> Atkuldtem neki, ugyhogy nem kell mind a parszaz listatagnak =].
> Viszont ami _hianyossag_, az a kovetkezo: a #433-ast nem kuldtem
> at, mivel az nekem sincs meg sajna'. Ugyhogy arra meg var... es ha
> mar neki kuldod, kuldd el nekem is. Thx.

Szerintem olyan szam nincs :-( bar az archivumban nem 
neztem :-(( de mar toben emlegettek, kimaradt... (Ha megsem, 
nekem NE kuldjetek el, majd egyeztetes utan... :-))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS