Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 19
Copyright (C) HIX
1998-05-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 [Fwd: Befecskendezes] (mind)  15 sor     (cikkei)
2 OPEL OMEGA problema. (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #18 (mind)  67 sor     (cikkei)
4 Bessenyei Zsoltnak (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Zoldkartya. (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Proba ! (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Corsa alternativa (mind)  22 sor     (cikkei)
8 sulyado (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Debreceni autopiaci korseta (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - [Fwd: Befecskendezes] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------- Tovabbkuldott level -----------
>Nem uj talalmany, hiszen mar a 40-50-es evek elott is konstrualtak
ilyen
>szerkezeteket. A repulogepmotorokban nem lehet karburatort alakmazni,
>mert az csak kozel allando helyzetben kepes uzemelni. Ha megdontjuk (
>ami egy autonal max 20-25 -os szoget jelent), megvaltozik az

Bar ez autos lista, de ha mar szoba kerult.A II vilaghaboruban a nemet Bf 109-e
s(Masserschmidt)
vadaszgep Daimler-Benz gyartmanyu motorja benzinbefecskendezesu volt, mig az an
gol Spitfire es az amerikai 
P-51(Mustang)  Rolls-Royce  Merlin motorja karburatoros volt es ez bizonyos man
overeknel kihagyasokat tudott 
produkalni..
Hackler Laszlo
+ - OPEL OMEGA problema. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek !

Van egy Opel Omega 2.3TD autom. Egyetlen probemam van vele, 
hogy erzesem szerint nehezen indul. A szindroma roviden:
Reggel izzitas (ha szukseges), majd inditozas. Ilyenkor erzeseim
szerint 4-5-ot fordul a fotengely mire beindul, de 100 %-osan beindul
mindig. Optima850-es akku van benne, izzitogyertyak jok, porlasztocsucsok
bemerve, OK. Olyannak tunik, mintha az adagolobol "leurulne" a gazolaj
es eloszor fel kellene szivnia magat, csak utana indulna.
A dolog kozel fuggetlen a kornyezeti homerseklettol. Ugyanilyen a dolog
+40 fokon es -25-on is... (Hosszabb allas utan sem nehezebb inditani es
rovid leallas utan sem konnyebb sokkal.)

Van valaki, aki tippeket tudna adni ? Egy ismeros, aki egy OPEL szervizben
dolgozik (o nezte meg az izzitogyertyakat es porlasztocsucsokat muszerrel)
azt mondta, hogy szerinte nem indul nehezen es ilyen allapotban meg legalabb
150 ezret gurulhatok vele. De akkor mas diesel autoja miert indul egy nyikkanas
ra ?
Masnal ugy hallatszik, mintha egy fel fotengelyfordulat utan beroffenne.
Vagy csak tulsagosan aggodom ???

Ha valakinek lenne jo otlete, ne fojtsa magaba !   :-)

THX...

Bye: Antal Attila
mailto: * UIN:1154011
http://www.externet.hu/AAS
+ - Re: *** HIX AUTO *** #18 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az is erdekelne tovabba, hogy honnan lehet a fenti jarmuhoz rendes
> minosegu alkatreszeket beszerezni, van-e pl. olyan bonto, amelyik japan
> autokra, esetleg epp Daihatsu-ra specializalodott.

Nem uti a ketto egymast? Bontobol minoseget? Egy alufelnit, v. szelvedot meg el
tudnek kepzelni, de kopo alkatreszt? Vagy a Daihatsun a kopo alkatreszek nem
kopnak?

> Temakor: Diesel autok es a katalizator ( 21 sor )
> Az en autom (VW Vento 1.9TD) 1992-es es mar akkor katalizatorral
> szereltek.
> Ez egy platina katalizator (remelem jol emlekszem ra), annyit tudok
> rola, hogy orok elet meg egy nap. Nem kell cserleni soha.

Ez egy kicsit tulzas, mert a katalizatorok elettartama sem orok. De ugy 100.000
km-t kibirnak. A keramia hordozora felhordott platina (qrva vekony, csak goz) a
z
Otto-motorok kat.-jaira jellemzo. Persze ez nem zarja ki, hogy a tiedben is ily
en
legyen. Majd megprobalok utananezni.

> Kb. 92-93-as evjaratu Renault Clio-rol, illetve Ford Fiesta-rol lenne szo.
>
> Minden erdekelne: milyen motorral erdemes (szol-e valami
> a diesel-ek ellen), mire kell figyelni vasarlaskor (akar motor,
> akar karosszeria, akar egyeb tekintetben), egyszoval minden,
> ami megerosithetne valamelyik auto mellett.

A Fiesta 1,8D elnyuhetetlen darab, csak kerdes, hogy te mennyit autozol? Ha sok
at
mesz, es netan tudsz venni vmi teherautos cimboratol olcso olajat, akkor megter
ul a
dragabb dieselauto, es a magasabb biztositas. Ha keveset mesz, valassz valami k
icsi
(1,4i) benzinest. Ha gyorsan akarsz menni, ott az XR2i, tobb mint 100 loval...A
z
Opelt indokolatlanul felertekelik. Nem gondoltal Puntora? Megjelenesekor sorra
nyert minden osszehasonlito tesztet, meg a nemet autos ujsagok is jobbnak itelt
ek,
mint a Corsat, v. a Polot!

> A regi repulok karburatorjanak uszohaza nem a karbival volt egyutt epitve.

Kosz, ez nekem is uj volt.

> Az igazi az ami a BMW-kben(,stb.)is van . Ez az ugynevezett fokozatmentesen
> valtotathato szelepvezerles. Itt a vezermutengelyen kupos butykok vannak es
> tengelyiranyban el tud a tengely mozdulni. Ezt a mozgast szinten
> elektronika vezerli a motor uzemallapotanak megfeleloen. Igy fokozat
> mentesen megoldhato a teljesen sportos es az abszolut takarekos motor kozti
> atmenet.

A V-Tec-et en is igy tudom, de a BMW (es Merci) valt. vezerles szerintem valami
mas. A szivooldali tengely lanckereke elforgathato a tengelyen. Ahogy no az
olajnyomas (ez a fordulatszammal nagyjabol aranyos) a lanckerek egyre jobban
elfordul a tengelyhez kepest, vagyis a szivo szelepek elobb nyitnak, de elobb i
s
zarnak. Nagy fordulaton a gazok jol lenduletben vannak, igy a meg felfele mozgo
dugattyu ( kip. utem vege, nyitott kip. szelep) ellenere is benyomulnak az
egesterbe. Ettol javul a toltescsere, jobban atoblitodik a henger, no a
teljesitmeny.  Ja, es a Twinspark Alfakon is van ilyen.

Bocs, hogy ez csk ilyen hozzafuzos level, mar erik a kovetkezo sajat cikk.
(Tisztasag)
Addig birjatok ki! Es kosz a dicsereteket.

Fogash
+ - Bessenyei Zsoltnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(igaz, az elozo, neked kuldott levelemre masok valaszoltak)
konkret tapasztalataim:
VW Bogaram volt, 280.000 km-ig voltunk egyutt, hatalmasat csattantam vele es eg
y karcolassal megusztam. A Merci, ami belem jott, totalkaros lett. Lada'ban en 
is azza valtam volna.
Apamnak 9 eve van egy Golfja (meg Jugo kiadasu) 150e km korul tart, egyetlen ba
ja, hogy a hatso rugoi elfaradtak, nagyobb terheles (negy utas) eseten lee'r a 
sarvedo gumi.
Ocsemnek most van a masodik Golfja, evente megy 45-50e km-t, meg van elegedve, 
semmi baja nem volt a verdakkal.
Nekem volt egy Jettam, az elso tulaj borult vele, talan ennek koszonhettem, hog
y 130e km korul kisebb problemak voltak vele, nem motorikusan, ahnem torziosan.
Nincs az ismeroseim kozott Opeles, aki ne szentsegelne, hogy szar a kocsija. Eg
yetlen taxist ismerek, aki 11 evig hajtott egy Asconat es szerette.
Tavaly belemnyomtak egy uj Corsat. A Barkas, ami ramtolta, kb. 25 km/h sebesseg
gel jott. A Corsa meggorbult, mint egy kifli, az ulesek sinnel egyutt kiszakadt
ak a feneklemezbol, az elso es a hatso szelvedo is kitort, a radio pedig kirepu
lt a kocsibol.
Lattam tobb VW-t utkozni, ertem, miert draga.
Ha autot akarsz venni, elobb talalj egy szerelot, amelyikben megbizol.
Rotschild azt mondta, hogy az is gazember, aki rateszi a kezet a motorhazra, ar
rol nem beszelve, aki ki is nyitja.
Nagyon rossz tapasztalataim vannak a Mozaik utcai VW Obudaval, viszont Pilisvor
osvaron megtalaltam Siklosi Matyast (a fia is VW-s) aki BECSULETES autoszerelo 
(talan faluhelyen hire megy, ha valaki nem az) barmikor rabiznam akarmelyik aut
omat.
Es folytathatnam. 
Udv. 
Peter
+ - Zoldkartya. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
II. keruleti autokazok segitseget szeretnem kerni. Zoldkartya-update elott 
allok, es szeretnem kerni, hogy ha valaki tudd itt a II.ker-ben megbizhato 
szervizest, aki meg tudna nekem csinalni korrekt aron-tudom, hogy kell 
rajta allitani!-az legyen szives szoljon. Aki nem II. keruleti, de tud itt 
ilyet, az is szoljon.
A Marczibanyi ternel levo szerviz szoba se johet, onnan elhajtottak, mint 
Mari a gyereket, mert oreg autoval nem foglalkoznak. Na ja, felvitte az 
Isten a dolgukat, tavaly meg megcsinaltak!
Mitsubishi Coltrol van szo (15 eves,1.3-as duplavaltos). Ja, es aki tudna 
esetleg japan autokkal foglalkozo szervizeket Budan, az irjon maganemilben 
is.
Masok autojanak kiprobalasat pedig jo otletnek tartom!
Elore is koszonom.
Attila
+ - Proba ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellosztok Autosok!

Reagalva Bessenyei Zs. irasara, szerintem jo otlet lenne. Sok ember azon
filozik, hogy melyik a jobb auto. Itt lehetosege lenne kiprobalni, s igy
nem masok velemenyere hivatkozna, hanem a sajat tapasztalatara.

Autos elmenyem most nincs, be kell ernetek ennyivel.

Mindenkit udvozol:


                   ______   ______      ______    ___     ___
                  |_    _| |  __  \    /  __  \  |   \   |   |
                    |  |   | |  \  \  |  |  |  | |    \  |   |
                    |  |   | |   |  | |  |  |  | |   \ \ |   |
                    |  |   | |__/  /  |  |  |  | |   |\ \|   |
                    |  |   |  _  _/   |  |  |  | |   | \     |
                   _|  |_  | | \ \    |  |__|  | |   |  \    |
                  |______| |_|  \_\    \______/  |___|   \___|

                  /===========================================\
                 |                                             |
                 |       Bye:                                  |
                 |                 Chris Vasas                 |
                 |            University of Miskolc            |
		 |         Technical Informatics Student       |
                 |                                             |
                 |                    |
                 |                  |
		 |     http://www.IIT.uni-miskolc.hu/~vasas1   |
                 |                                             |
                  \===========================================/
+ - Corsa alternativa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 kerdezte, hogy a Clio illetve a Fiesta
helyett ajanlana-e valaki a Corsat alternativakent.
Altalanossagban en a Corsat semmi helyett nem ajanlanam.
Kicsit finomitva a dolgot:
Ketfele Corsat volt "szerencsem" eddig vezetni. Amiota
kocka Ladank van, azota vagyok nagyon erzekeny arra, hogy
a kormanykerek az ules kozepen van-e. Aki ult mar kockaban,
az tudja, hogy korantsincs igy, ennek koszonhetoen az ember
kb felora mulva ugy erzi, hogy a ket karja nem egyforma hosszu.
Ezt a mutatvanyt a Corsa is tudja, ezt meg megfejeli azzal,
hogy a pedaloknal is szuk a ter, tehat nem lehet kenyelmesen
a bal labat a kuplung mellett eltenni. Vagy felhuzott terddel, vagy
a labat a pedal ala gyomoszolve lehet vezetni. Mondanom se
kell, hogy mindez milyen komfortos es biztonsagos. Az automata
valtos ebbol a szempontbol sokkal jobb es hozza tartozo 1,4-es
motorral nagyon jol halad meglehetosen kis fogyasztas mellett.
Osszesitve: ha valakinek foleg rovidebb tavra kell a kocsi, akkor az
automata valtos Corsa nem rossz valasztas, a tobbi verziot jobb
elfelejteni.

Tisztelettel
Csussz
+ - sulyado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nemreg emlitette valaki a sulyadot ("de azt meg ki fizeti?").
ki mit tud errol? utolerhetik az embert? mert ugye a rendor
nem ellenorzi a csekket. onkent kell bejelentkezni, el is
mentem, de elkuldtek masik onkormanyzathoz, az allando 
lakcimemre :), na itt lett elegem, meghogy en rohangasszak
az utan hogy fizethessek?

en ugy tudom, hogy kerulete valogatja hogy a rendorseg
tovabbitja-e az autoatiratasok listajat az onkormanyzathoz,
es hogy azok ott mihez kezdenek vele. jol tudom? mi a tapaszta-
latotok?

zoli.
+ - Debreceni autopiaci korseta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Auto-sok !

A hetvegen kint jartam a debreceni auto piacon. A kinalat nagyobbik
fele volt szocialista autokbol, ill. 15 ev felettibol allt. Az engem
erdeklo also-kozepkategoriaban sok Opel Astra volt, 4-5 db
Renault 19, nehany VW Golf, mutatoban 1-2 db Mazda 323 es 
Nissan Sunny. Gombolyu Ford Escortot nem is lattam.

Nehany adat:
Daewoo Racer, 1996-os, 39 ekm, 1 300 eFt
Renault 19, 1.4 L-es, 1995-os, 41 ekm, 1 380 eFt
Renault 19, 1.4 L-es, 1992-es, 107 ekm, 1 180 eFt
Renault 19, 1.4 L-es, 1994-es, 35 ekm, 1 295 eFt
Nissan Sunny, 1.4 L-s, 1992-es, 1 040 eFt

Nagy vonalakban a katalogus ar + 10% alku alap volt az autok ara.
Ami erdekes volt, az a szegenyes kinalat. Sok tipusbol csak 1-2 db
volt, ami nem nagyon ad valogatasi lehetoseget. Ha valaki otthon a
katalogusbol kibongeszi a neki tetszo autot, egyaltalan nem biztos, 
hogy kap is olyat. Mashol is hasonlo a helyzet ?

Van erdeklodes hasonlo beszamlok irant ?

Bessenyei Zsolt

U.i.: eddig 89 kulonbozo e-mail cimrol erkezett cikk az .

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS